Strona 1 z 17 12311 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 167

Wątek: Submod Aravena i Jakien Kolwiek do MOS 1.7

  1. #1
    Szambelan Awatar Araven
    Dołączył
    Jan 2011
    Postów
    11 935
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    402
    Otrzymał 276 podziękowań w 234 postach

    Submod Aravena i Jakien Kolwiek do MOS 1.7

    INSTALACJA Mos 1.7 z fixami, na to powyższa podstawa i na to pliki z 10.02.2017 + Wzmocniony Harad z 18.02.2017 + opcjonalnie plik z machinami jak Ktoś je chce. Szczegółowo niżej o Instalacji.


    14.03.2017 plik z machinami oblężniczymi https://www.easypaste.org/file/1qxro...gs.txt?lang=pl

    30.11.2017 Nowy link https://www.easypaste.org/file/Dh4Or...ek.rar?lang=pl

    Opis Hard i Epic niżej

    Instalacja:

    1. pobrać sprawdzić antywirusem, wypakować na pulpit.
    2. zrobić wcześniej kopię plików z submoda
    3. wrzucić pobrany katalog data do głównego katalogu MOS 1.7 i wszystko nadpisać potem pliki z 10.02.2017 i wzmocniony Harad na to. (wszystko jest w w/w linku z 30.11.2017.
    4. usunąć map.rwm z base, ale powinno działać i bez tego. Ja zawsze usuwam ten plik po zmianach.
    5. nowa kampania konieczna.
    6. odpalamy grę

    Uwagi:
    Submod zawiera teraz ai z submoda DaC do TATW dostosowane do MOS.

    Wzmocnienia dla Zła opcjonalne.


    Inne:
    - Zalecany poziom Very Hard (kampania)/Medium (Bitwa)
    - Obecnie ustawiłem startowe sojuszy krasnoludów z Wysokimi Elfami i Arnorem i Leśnymi Elfami, oraz Leśnych Elfów z Dale. i Dunlandu z Goblinami z Gór Mglistych. Co ma zapobiegać walkom tych nacji i wpływać na balans. Czasem krasnoludom albo innej nacji odbije na VH i atakuje inną dobrą nację.
    - Poprawiłem statystyki Orków z Gundabadu i z Gór Mglistych, są silni i walczą w obecnej kampanii testowej do 120 try się trzymają mocno, a poprzednio do 80 zwykle padali, orkowie mogą budować szerokie drogi.
    - Wysokie Elfy i Lorien mają złote textury jak dawniej, oryginalnie w MOS 1.7 są srebrne.
    - Lothorien ma podpakowanych Lansjerów, są drożsi ale lepsi, wierzchowce też mają lepsze. Lorien tylko w 2 osadach ma elitarnych Beorningów i Konnych łuczników Sindarów.
    - Spam armii obcięty u ai, poprzez odebranie im bonusów do handlu, przez co dużo mniej wojska mają i wolniej podbijają rebelie, co jest zgodne z Lore. . Ale nadal ai ma pozostałe bonusy do porządku i inne.
    - Rhosgobel może być teraz dużym miastem, było tylko wioską. (Może zmienię by było większym miasteczkiem startowo bez opcji rozbudowy).
    - Gondor ma po kilka budynków na start w Pelargirze, Minas Tirith i Dol Amroth oraz Zach. Osgiliath, w tym drogi. Gondor ma kilka elitarnych jednostek startowo do rekrutacji.
    - Isengard ma kilka startowych budynków w stolicy, głównie wojskowych.
    - Orki jako ai mają nieco jednostek z miast i zamków,
    - Rekrutacja zabójców zablokowana, niektóre nacje ich nie mają i nic tak nie wkurza jak 10 gwiazdkowy Heros zabity przez assasyna
    - Wysokie Elfy powszechna rekrutacja Jeźdźców z Imladris, ale ograniczona mocno poza Rivendel
    - Elfy (wszystkie 3 nacje) i Rohan budowa zamków do fortec włącznie.
    - Zmienione niektóre straże przyboczne np. Thranduil i Legolas mają Elfią Gwardię Królewską i Konnych łuczników Sindarów (są drożsi ale i podrasowani nieco).
    - Leśne Elfy mogą startowo rekrutować Elfią Gwardię Królewską, tylko w stolicy.
    - Usunąłem machiny wszystkim nacjom, nie ma jak czasy miecza i topora, bez artylerii.
    - Strażnicy Athala mają elfickie łuki, Bardianie lekko podrasowani,
    - Drobne zmiany w bonusach z budynkach, ciut większy porządek społeczny i nieco innych zmian.

    Zmiany z 19 czerwca
    - korekty budynków wyższe koszary zamkowe dają darmowe miejsca utrzymania, podobnie budynki od dyplomatów w miastach.
    - zmiany balansu pewne, Mordor ma kilka jednostek w Brad-dur
    - ograniczony przyrost ludności dla Gracza nieco i dla ai ostro
    - Nie rekrutujcie dużo, rozwijajcie się a dacie radę.
    - Zmniejszyłem liczbę prowincji do zdobycia by wygrać, oryginalny plik tez dałem można sobie zmienić by było jak teraz.
    - Nowe ai bitewne, jak się Wam nie podoba oryginalne też jest w pakiecie.
    - Isengard dostał kopalnie i drogi na starcie, jedno żelazo zamieniłem na złoto.
    - Isengard dostał 1 gród Rohanu a Rohan 1 buntowniczy,
    - Poprawiona infrastruktura obu nacji Orków,
    - Drogi w Lothlorien i Leśnym Królestwie, poprawiona infrastruktura.
    - 4 darmowe jednostki w fortach, były 2
    - spore zmiany balansu w innych nacjach. Raczej gra Dobro kontra Zło była testowana.
    - usunąłem część skryptów dających ai kasę i wojsko z powietrza, od razu jakby luźniej, nadal mają sporo bonusów. Oryginalny campaign_script w zestawie, można przywrócić. Ew. odpalić Cienie ze Wschodu dla Zła.
    - większy przyrost ludności dla wszystkich z farm. I robi się bardziej epicko przez to.
    - Lekkie podrasowanie Rhun, stratowo budynki w stolicy,
    - Korekty cen części wojsk dla balansu, Gondor głównie.

    Zmiany z 25 czerwca

    - Dalsze korekty lekkie balansu, koszty utrzymania wojsk Orków i Isengardu. Obcięcie za mocno podrasowanych ostatnio wojsk Orków.
    - Obniżenie kasy dla Arnoru, za dużo im dałem. Jako ai arnor walczy na 3 fronty, Graczowi dużo łatwiej zwłaszcza z armią Umarłych.
    - Poprawki budynków w Edoras, dałem im omyłkowo z Fortecy niektóre zamiast z miasta, poprawiłem to.

    Zmiany z 02 lipca
    - Dalsze korekty balansu,
    - Kilkadziesiąt nowych surowców na mapie,
    - Zmiana ai strategicznego na ai z DaC,
    - Kilka jednostek z Rhuduaru dla Orków z Gundabadu do rekrutacji,
    - 2 jednostki nowe dla Orków z Gór Mglistych,
    - Elitarne jednostki Gondoru poza stolica także do rekrutacji po odbudowaniu Osgiliath,
    - Mordor podrasowana nieco infrastruktura, rekrutacja takze Konnych Czarnych Numenorejczyków, elitarne jednostki startowo w Barad Dur,

    Zmiany z 19 lipca
    - Dalsze korekty balansu, startowa kasa tu i ówdzie sakiewka króla,
    - Dodany wymóg 60% kultury dla kilku elitarnych jednostek Gondoru tylko metropolie i cytadele,
    - Ludzki Gracz większy bonus z farm do przyrostu ludności co równoważy nieco premie ai z innych źródeł,
    - Wolniejszy rozwój generalnie, dłużej trwa nim ai pobuduje rozwinięte osady najwyższych poziomów, co wpływa na ciekawszą grę i mniejszy spam. Bitwy mają większe znaczenie teraz bo mamy mniej woja to i ręcznie można powalczyć prawie zawsze, normalnie z racji na szybszy rozwój to masę czasu wymagało, ja dużo bitew z automatu robiłem,
    - Bywa że Gondor słabnie dopiero powyżej 100 tury, to mocno losowe, czekam na uwagi to jeszcze coś balans doszlifuję, samemu ciężko,
    - W zamkach można płatnerza budować IV poiom (był tylko kowal III poziom) a w dużych miastach VI poziom budynku od zbroi budować był V, przez co Elfy nie muszą zdobywać Metropolii czy Cytadeli by ulepszyć swoje elitarne jednostki co do pancerzy,
    - Kilka osad może być dużymi miastami IV poziom a miało II wg DaC dużo zmieniam w takich kwestiach, patrzcie w przeglądarkę nie grajcie na pamięć,
    - I pewnie o czymś zapomniałem

    Zmiany 26 grudnia 2016
    - Nowe ai z Dac 1.2
    - Duże zmiany w teksturach od Jakien Kolwiek oparte o DaC, kilka nowych jednostek jest, zmiana wygladu u wielu plus dodatkowe poziomy pancerza oparte o DaC. w tym:

    - zmieniony model jednostki dla krasnoludów z rohanu
    - nowe tekstury jednostek dla nacji: Dale i Silvan Elves i Lorien
    - zmienione jednostki generalskie dla Silvan Elves i Lorien
    - nowa jednostka dla elfów na terenie Lorien, W Halach Thranduila i Amon Lanc - Gurdhinen elfy z 2 mieczami
    - zmieniona kolorystyka dla Rhun

    Zmiany 11.02.2017 Wersja Hard Nowe ai z Dac 1.2 mniej kasy startowej mniejsza sakiewka, sporo mniej wojska. Trzeba dbać o finanse.
    Wersja Epicka Nowe ai dużo kasy, dużo wojska, szybszy rozwój

    SKRYPTY
    Koniecznie bez skryptu na dyplomację i walkę Zła z Dobrem, w zależności od sojuszy. Ogłupia ai, czyni pasywnym wiele nacji bo mają kilku wrogów.
    Nieśmiertelne Nazgule zalecane.
    Cienie ze Wschodu zalecane, inaczej Mordor może być za słaby.
    Skrypt garnizonowy zalecany, ważny dla osłony kluczowych osad ai.
    Arnor na start konieczny,
    Raczej bez Inwazji korsarzy z Umbaru i bez Wcześniejszych Inwazji, (Isengard powinien mieć więcej czasu na rozwój dzięki temu).

    Ogólnie czad jest.
    Z ilością armii na mapie kampanii wzorowałem się na DaC, tam to jest ok wg mnie.
    Ostatnio edytowane przez Araven ; 30-11-2017 o 17:45

  2. Następujących 8 użytkowników podziękowało Araven za ten post:


  3. #2
    Chłop Awatar kaizdud
    Dołączył
    Apr 2016
    Postów
    35
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    3
    Otrzymał 1 podziękowanie w 1 poście
    Pobrane, odpalam jutro i dam znać co i jak.
    Pytanie zasadnicze: Czy trzeba zaczynać nową kampanię, żeby zauważyć zmiany ? (Jestem teraz w kampanii Dale w 200+ turze i mam ciekawą sytuację ponieważ Orkowie, Rhun i Rohan zostali rozgromieni, a Krasnoludy toczą wojnę z Arnorem).

  4. #3
    Szambelan Awatar Araven
    Dołączył
    Jan 2011
    Postów
    11 935
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    402
    Otrzymał 276 podziękowań w 234 postach
    Ten submod nieco wzmacnia obie nacje Orków, raczej nowa kampania zalecana, ale na tej też zadziała ale ai może nie pokazać wszystkiego co potrafi i pamiętaj by grać kampanię Vh lub Hard bitwy mogą być na Medium.

  5. #4
    Chłop Awatar kaizdud
    Dołączył
    Apr 2016
    Postów
    35
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    3
    Otrzymał 1 podziękowanie w 1 poście
    Tak jak zalecałeś gram kampanie na Hard/Very Hard, a bitwy na Medium/Hard. Jest różnica jeżeli chodzi o Orków, są bardziej agresywne i nie giną przez pierwsze 40-50 tur. Dalej jeszcze nie wiem, bo zacząłem od nowa kampanię i narazie tyle tylko pograłem. W dalszym ciągu Elfy są bardzo pasywne: Lothlorien bardzo powolutku zdobywa jakiekolwiek prowincje i to też tylko te najbliższe, w ogóle nie są zainteresowani Morią, Mirkwood nie wyściubia nosa poza Mroczną Puszczę i nie kwapi się na zdobycie Dol Guldur, a Rivendell otaczają się wkoło Morza na dalekim Zachodzie prawie kompletnie ignorując sytuację w górach. Trudniej nieco walczy się z Rhunem i Mordorem w szczególności, jak grasz Dale, albo Krasnoludami.

    Na chwilę obecną tylko to zauważyłem. Ale może tak ma być właśnie, w końcu w Śródzmieniu Elfy również nie interesowały się wydarzeniami, które nie dotyczyły bezpośrednio ich krain, tak samo jak Dale i Krasnoludy.
    Pogram dłużej to jeszcze się wypowiem.
    Forth, and fear no darkness! Arise! Arise, Riders of Theoden! Spears shall be shaken, shields shall be splintered! A sword day... a red day... ere the sun rises! Death! Death! DEATH! Forth, Eorlingas!....

  6. #5
    Szambelan Awatar Araven
    Dołączył
    Jan 2011
    Postów
    11 935
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    402
    Otrzymał 276 podziękowań w 234 postach
    Ai Pitera do MOS jest lepsze od oryginału (jest w submodzie), ale nie jest idealne. Lorien u mnie zdobywa Morię i kilka osad wokół Lothlorien i dalej jest pasywne nie atakuje Mordoru nawet jak Orkowie są pobici i nic mu nie zagraża. Po pokonaniu Orkó pasywne s a Arnor, Wysokie Elfy i Lorien. Reszta walczy. No Arnor czasami dochodzi do Isengardu.

    Na obecnym minisubmodzie Orkowie przetrwali u mnie w obecnej kampanii jakieś 120 tur. Rhun i Mordor są silne. Harad dostaje baty, ale ja gram Gondorem, Mordor też już piszczy. Raczej będę musiał Orków podrasować jeszcze. Leśne Elfy czasem zdobywają Dol Guldur.

    Uwagi mile widziane jak mam 270 turę.

  7. #6
    Chłop
    Dołączył
    May 2016
    Postów
    1
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    0
    Otrzymał 0 podziękowań w 0 postach
    Cześć
    Niestety nie zagrałem jeszcze na tym modzie dość długo, żeby wyrobić sobie jakąś opinię, ale wydaje mi się, że jest lepiej niż wcześniej. Wszyscy są bardziej aktywni. Orki znowu dostają lanie, ale może to zależy jak się akurat potoczy. Niestety ci idioci evil factions znowu na inwazję przychodzą 1 bohaterem (1 jednostką w stacku), nie lubię tego. U mnie Lotlorien oczywiście podbiło Morię, robili to już wcześniej bez tego moda. Potem są może pasywni ale wydaje mi się, że pasywność elfów jest dobra, nie wiem czy zamierzona, ale tak na prawdę dodaje zgodności z Lore. Ogólnie, powtórzę, wydaje mi się że jest lepiej, tylko że moją obecną kampanię Dunlandem porównuję do poprzedniej kampanii Krasnoludami.
    Czy Piter zrobił AI do Empire albo Napoleon?

  8. #7
    Szambelan Awatar Araven
    Dołączył
    Jan 2011
    Postów
    11 935
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    402
    Otrzymał 276 podziękowań w 234 postach
    Wkrótce wrzucę rozbudowanego submoda. Lorien pasywne po skoszeniu Morii i kilku osad na północ od siebie. Testowałem różne ai i zawsze są pasywni.
    Co do tych gier to do nich raczej ai Piter nie robił.

  9. #8
    Chłop Awatar kaizdud
    Dołączył
    Apr 2016
    Postów
    35
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    3
    Otrzymał 1 podziękowanie w 1 poście
    Dobra mam już 170 turę. Sytuacja przedstawia się mniej więcej tak:

    Orkowie z Gundabadu i Gór Mglistych polegli rozgromieni przez Arnor i Krasnoludy.
    Rhun zginął w walce z Krasnoludami i Dale.
    Isengard zginął w walce z Rohanem.
    Elfy z Lorien nie robią nic. Zajęli jakieś 2 prowincje na północ od Lorien i tyle.
    Elfy z Mrocznej Puszczy powoli szarżują na Dol Guldur, ale nie prowadzą "otwartej" wojny z Mordorem tylko chowają się w swoim lesie.
    Elfy z Rivendell nie robią nic. Zajęli obszary na północy i zachodzie i dalej nie walczą.
    Rohan na początku przejął Isengard, ale teraz nie daje rady w walce z Dunlandem i Mordorem na raz.
    Dunland leci na południe i wschód zajmując tereny Rohanu i Gondoru.
    Gondor przegrał w walce o Minas Tirith i został zepchnięty na zachód.
    Mordor z Haradem poszerzają granice na zachód.

    Gra się trudniej niż wcześniej. AI na samym początku jest agresywne, potem jak już rozbudujesz dostatecznie ekonomię to sobie radzisz i powoli odpierasz ataki. U mnie na północy cały czas wojuje z Mordorem i nie mogę go wypędzić z granic Morza Rhun. Na kilka(naście) tur przejmuje cały obszar od Morza Rhun na południe, a potem kilka prowincji odbija mi Mordor i tak w kółko. Co zgromadzę większą armię, to Mordor rzuca większe siły na mnie i rozbija mi wojsko w mniejsze oddziały. Nie mam pomysłu co tu robić za bardzo. Krasnoludy wojują gdzieś daleko na zachodzie, elfy pasywne, więc praktycznie samemu walczę przeciw Mordorowi

    Co mnie jeszcze denerwuje to fakt, że przegrywam 80% bitew na automacie mimo tego, że mam wyraźną przewagę i w polu samemu nie straciłbym wiele wojska. Zdarza się nawet, że AI przegrywa walki, które są z góry wygrane, w których mam olbrzymią przewagę, a mimo tego po auto-bitwie wyskakuje komunikat "Całkowita porażka".
    Forth, and fear no darkness! Arise! Arise, Riders of Theoden! Spears shall be shaken, shields shall be splintered! A sword day... a red day... ere the sun rises! Death! Death! DEATH! Forth, Eorlingas!....

  10. #9
    Szambelan Awatar Araven
    Dołączył
    Jan 2011
    Postów
    11 935
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    402
    Otrzymał 276 podziękowań w 234 postach
    W poście nr 1 wersja finalna submoda z 25 maja 2016.

    Czekam na uwagi. Sam nie mam czasu i zdrowia wszystkiego potestować.
    A może coś się jeszcze poprawi. Uwag brak, nikt nie gra?
    Ostatnio edytowane przez Araven ; 25-05-2016 o 20:00

  11. #10
    Cześnik Awatar KrystianBorys
    Dołączył
    Jun 2010
    Postów
    284
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    6
    Otrzymał 53 podziękowań w 34 postach
    Żeby nie było, że nie ma odzewu, to obiecuję go przetestować, ale dopiero w drugiej połowie czerwca
    Moim zdaniem większość tych zmian jest na plus, nie podoba mi się jednak możliwość ulepszenia Rhosgobel. Jak dla mnie to powinno być maksymalnie większe miasteczko albo miasteczko.

Strona 1 z 17 12311 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •