Ja nie mogłem tego ostatniego ze zniszczeniem floty ukończyć, czekałem i czekałem ale nie pojawiała się ,chyba to chodziło o to żeby ich zniszczyć zanim dobili do brzegu.Ale też nie pojawił się zaden komunikat że nie zaliczyłem.
Ja nie mogłem tego ostatniego ze zniszczeniem floty ukończyć, czekałem i czekałem ale nie pojawiała się ,chyba to chodziło o to żeby ich zniszczyć zanim dobili do brzegu.Ale też nie pojawił się zaden komunikat że nie zaliczyłem.
Czy nie starczy, że ogród jest piękny?
Czy muszą w nim jeszcze mieszkać wróżki?
Richard Dawkins – Bóg urojony
A to nie chodzi o to, żeby te frakcje inwazyjne, co po mapie latają wykończyć?
寧我負人,毋人負我。
曹操
Ich też wykonczyłem,wysłałem armie na pólnoc żeby zniszyć Noryckie Ludy czy jakoś tak,pokreciłem się po morzu i nic .Ale mniejsza o to ,dziś może zacznę sobie nową kampanie na wyższym poziomie.
Czy nie starczy, że ogród jest piękny?
Czy muszą w nim jeszcze mieszkać wróżki?
Richard Dawkins – Bóg urojony
Widać nie wszystkich wykończyłeś. Trzeba zniszczyć 3 duże floty, Ludy Nordyckie (północ), Duńczyków (wschód) i Normanów (południe).
Duńczycy mają taki roster jak Ludy nordyckie, wikińscy królowie morscy czy Wielka Armia wikingów?
Załadowałem gre od ostatniego sejva, okazało sie że przeoczyłem jeden statek Ludów Nordyckich,usunałem i zaliczyło,także wszytsko gra.
Czy nie starczy, że ogród jest piękny?
Czy muszą w nim jeszcze mieszkać wróżki?
Richard Dawkins – Bóg urojony
Wyszła beta pierwszego patcha do Thrones of Britannia, podwyższającego poziom wyzwania bitew i kampanii.
Osoby, które czekają na dopracowaną wersję aktualizacji będą musiały poczekać jeszcze parę tygodni - CA poinformuje o dacie jej wydania.
By pobrać patch należy zrestartować Steam, po czym wejść w zakładkę ,,Właściwości" gry i wybrać na liście dostępnych bet ,,Patch 1".
Poglądowa lista zmian: https://www.totalwar.com/blog/thrones-balance-update
Szczegółowa lista zmian:
https://www.totalwar.com/blog/throne...e-full-details
Duńczycy (którzy płyną do nas na koniec gry):
dunczycy.jpg
Mają rooster złożony głównie z jednostek hersirów.
Normaundowie (którzy płyną do nas na koniec gry):
normaundowie.jpg
Mają rooster złożony głównie z jednostek normańskich i flamandzkich.
Przykładowa frakcja wikińska ma jeszcze inny rooster:
wikingowie.jpg
3 Flota inwazyjna do mnie nie dotarła - dostałem komunikat że utonęła na morzu
Udało mi się przejść kampanie frakcją Wessex - zaliczając wszystkie cele jakie gra mi stawiała. Czas potrzebny na to: ok. 17h.
Grało mi się przyjemnie, aczkolwiek z podejściem do gry inną frakcją poczekam aż patch nr 1 zostanie wydany publicznie - gra ma niestety trochę bolączek, które wychodzą po dłuższym pograniu, a największa z nich to mały poziom trudności. Jestem ciekaw jak CA to ogarnie.
Patrząc na changelog pierwszego patcha, podoba mi się dużo zmian, jest to krok w dobrą stronę, najważniejsze z nich:
+ zmniejszenie bonusów z technologii - miałem wrażenie, że AI tego nie ogarnia bo często walcząc jednostkami na podobnym poziomie zaawansowania dochodziło do masakry jednostek sterowanych przez AI, jak podejrzewam przez brak rozwijania technologii związanych z prowadzeniem wojen
+ zwiększenie kosztów wznoszenia budynków
+ większe bonusy dla AI w zależności od poziomu trudności
+ niższy ład społeczny w zależności od poziomu trudności kampanii i wysokości podatków
+ zwiększenie czasu trwania walki
+ przyznawanie posiadłości naszym gubernatorom/generałom kosztuje nas pieniądze, natomiast poprawia ich lojalność
+ zaopatrzenie - powinno odgrywać większą rolę
Co CA może (i powinno) poprawić/dodać:
- zmęczenie wojną - wskaźnik ten był podczas mojej kampanii kompletnie nic nie znaczący, ani razu nie spadł mi na tyle nisko że musiałbym podjąć jakieś kroki w kierunku jego zwiększenia lub nawet zakończenia wojny, na tym polu musi dojść do ich interwencji, w chwili obecnej War Fervour jest kompletnie nic nie znaczący
- brak misjii - poza pierwszymi kilkunastoma turami nie dostałem żadnej misji, za to duży minus
- lojalność generałów/gubernatorów - utrzymanie ich lojalności jest zbyt łatwe
- ilość gubernatorów - obecnie jest limit w wys. 10 gubernatorów, nie podoba mi się ten limit
- większe garnizony w stolicach prowincji - o ile podoba mi się brak garnizonów i murów w małych osadach to niestety, ale garnizony w stolicach powinny być trochę bardziej dopakowane. Grając w end-game te garnizony były pomijalne.
- bardziej agresywne AI - jest zdecydowanie zbyt pasywne
Co CA powinno poprawić/dodać (ale nie wierzę, że im się to uda):
- handel miastami pomiędzymi frakcjami - podoba mi się system rozwoju prowincji w ToB, ale ma on jedną zasadniczą wadę. Podczas prowadzenia wojen nie możemy zabraniać naszym wasalom/sojusznikom atakowania i zajmowania danych osad. Prowadzi to do idiotycznych sytuacji w których wasal AI zajmuje osadę w której jest klasztor (podbija on zadowolenie danej prowincji), a my zajmujemy resztę w której są np. kopalnie (mają duże minusy do zadowolenia) i nie mamy tego zadowolenia jak zwiększyć, bo w dużych miastach jest mało budynków które za to odpowiadają (i nie mają one na tyle dużych plusów, żeby zrównoważyć duże minusy z innych budynków).
- kultury i religie - nie jestem ekspertem od tych spraw, ale wydaje mi się że w krajobrazie IX wiecznej brytanii dość duże znaczenie odgrywały wierzenia, a zwłaszcza przynależność plemienna, tutaj największy zarzut do ToB, że w ogóle tego nie przedstawia. Nie ma żadnych eventów/kar/bonusów związanych z poszczególnymi problemami (a przynajmniej ja się z nimi nie spotkałem)
- mało eventów - podchodząc do ToB miałem duże nadzieje pod względem narracji kampanii i to co mnie mocno rozczarowało to brak takowej, eventów jest mało i większości się powtarzają dość mocno, grając Wessex (czyli frakcją o dużym znaczeniu historycznym) miało kompletnie inne oczekiwania
24 maja Thrones of Britannia ukaże się na urządzeniach wykorzystujących system macOS. Osoby używające Linux'a będą mogły zagrać w ten tytuł od czerwca bieżącego roku.
Pod tym linkiem odszukacie listę wszystkich wspieranych urządzeń z macOS: http://www.feralinteractive.com/en/news/868/
Strona informacyjna Thrones of Britannia na macOS i Linux: https://www.feralinteractive.com/en/...tanniatw/home/