Zobacz wyniki ankiety: Czy ten poradniki był przydatny?

Głosujących
12. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Tak, bardzo mi się przydał, znakomite ujęcie tematu

    9 75.00%
  • Tak, ale czuję lekki niedosyt

    1 8.33%
  • Tak, ale trochę za skomplikowany

    0 0%
  • Nie, zdecydowanie się nie przydał

    0 0%
  • Nie wiem, potrzebuje innego poradnika

    2 16.67%
Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: [Poradnik] Jak zmienić właściwości frakcji!

  1. #1
    Gość

    [Poradnik] Jak zmienić właściwości frakcji!

    Poradnik opiera się na jego angielskich odpowiednikach zaczerpniętych z twcenter. Poza tym dodałem tutaj dużo swoich informacji i moich komentarzy, które mogą wam także pomóc.
    ----------------------------------------------------------------------------------------TCATutorials
    Linki źródłowe mogą być pomocne:
    http://www.twcenter.net/wiki/Descr_sm_factions.txt
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    Jak zmienić właściwości frakcji - descr_sm_factions.txt!

    "Descr_sm_factions.txt" stanowi to jeden z najważniejszych plików, określa różne funkcje poszczególnych frakcji w grze, np. czy są one dostępne we własnych bitew lub nie, symbol frakcji podczas ładowania i kilka innych rzeczy. Zamierzam przedstawić tu jego funkcje.

    Pamiętaj aby zawsze zrobić kopię zapasową plików które masz zamiar modyfikować!!!


    Spis treści:
    1.Gdzie znajduje się potrzebny plik
    2.Zapoznanie się z plikiem
    3.descr_sm_factions.txt
    A.RTW
    B.BI
    C.MTW2




    -----------------------------------------
    1.
    Do modyfikacji potrzebujemy odnaleźć te pliki:
    Data\descr_sm_factions.txt

    -----------------------------------------
    2.

    Objaśnienie plików
    descr_sm_factions.txt - w tym pliku znajdziemy sekcje dla każdej frakcji w których zmienimy interesujące nas parametry.

    -----------------------------------------
    3.

    Otwieram plik descr_sm_factions.txt

    -----------------------------------------
    3.A.

    W RTW widzimy taki układ frakcji:

    Kod:
    faction						macedon
    culture						greek
    symbol						models_strat/symbol_macedon.CAS
    rebel_symbol				models_strat/symbol_greek_rebel.CAS
    primary_colour				red 0, green 0, blue 0
    secondary_colour			red 255, green 75, blue 0
    loading_logo				loading_screen/symbols/symbol128_macedon.tga
    standard_index				4
    logo_index					239
    small_logo_index			253
    triumph_value				5
    intro_movie					fmv/intros/greek_intro_640x480_bars.wmv
    victory_movie				fmv/victory/greek_outro_320x240.wmv
    defeat_movie				ata/fmv/lose/macedon_eliminated.wmv
    death_movie					fmv/death/death_macedon_grass_320x240.wmv
    custom_battle_availability	yes
    can_sap						yes
    prefers_naval_invasions		no
    Objaśnienie parametrów:
    faction - jest to nazwa frakcji rozpoznawanej przez silnik gry, do której są przypisane tutaj dane
    culture - to nazwa kultury do której frakcja należy. Wiąże się z tą wartością odmienny interfejs, portrety postaci itd. dla każdej kultury
    symbol - jest to ścieżka do modelu symbolu frakcji
    rebel_symbol - jest to ścieżka do modelu symbolu rebeliantów danej frakcji
    primary_colour - to wartość RGB, Głównym kolor frakcji (Określa kolor w środku linii granicznej na mini mapce, kolor mapie strategicznej i modeli na mapce bitewnej, również określa kolor granic, strefy rozmieszczenia na mapce bitewnej).
    secondary_colour - Drugiego koloru frakcji (to określa kolor zewnętrznej granicy linii na mapie strategicznej) tz. odcień.
    loading_logo - Określa jaki symbol wyświetlany jest na ekranie podczas ładowania się bitwy lub kampanii.
    standard_index - Odniesienie do numeru sztandarów ze ścieżki banners/symbolsX.tga.dds logo sztandaru frakcji używanych na mapie strategicznej.
    logo_index - Numer loga frakcji w plikach UI interfejsu, zdefiniowanych w pliku .rsd (RTW/ BI) lub plikach .sd (M2TW).
    small_logo_index - Numer mniejszego loga frakcji w plikach UI interfejs, zdefiniowanych w pliku .rsd (RTW/ BI) lub plikach .sd (M2TW). Jest to mniejsza wersja użyta w wykresach siły frakcji i podczas przeglądania dyplomacji itd.
    triumph_value - "punkty triumfu" nie używane przez silnik gry lepiej nie ruszać
    custom_battle_availability - Wybór czy frakcja ma być wyświetlana w "Bitwach gracza" (Istnieje limit 20 frakcji, które mogą być wyświetlane na ekranie wyboru "wybrać frakcję", większa ilość nie będzie wyświetlana, chyba że inne zostaną dezaktywowane.
    can_sap - wybierz czy frakcja ta może prowadzić podkopy (używane RTW/BI, opcja dostępna również M2TW ale nie funkcjonuje.)
    prefers_naval_invasions - Wybieramy czy frakcja będzie przeprowadzać inwazje morskie, szczególnie jest to ważne dla frakcjiktóre mało mają miejsca na wyspach(Hiszpanii, Portugalii i Sycylii) lub dany naród jest wyspiarski, lub słynął z inwazji morskich.

    movie - jak łatwo się domyślić znajdują się tu ścieżki do plików z filmami
    intro_movie - wprowadzenie
    victory_movie - zwycięstwa
    defeat_movie - porażki
    death_movie - upadku frakcji

    -----------------------------------------
    3.B.

    Tutaj z kolei mamy wygląd plików w dodatku Barbarian Invasion (frakcja która ma możliwość tworzenia hordy)
    Kod:
    faction						goths, spawns_on_revolt ostrogoths
    culture						nomad
    symbol						models_strat/symbol_goths.CAS
    rebel_symbol				models_strat/symbol_nomad_rebel.CAS
    primary_colour				red 247, green 73 blue 2
    secondary_colour			red 0, green 0, blue 0
    loading_logo				loading_screen/symbols/symbol128_goths.tga
    standard_index				9
    logo_index					238		; Index into strat3.rsd
    small_logo_index			252		; Index into shared.rsd
    triumph_value				5
    intro_movie
    victory_movie				fmv/victory/goths_win.wmv
    defeat_movie				fmv/lose/goths_eliminated.wmv
    death_movie					fmv/lose/goths_eliminated.wmv
    custom_battle_availability	yes
    horde_min_units				60
    horde_max_units				100
    horde_max_units_reduction_every_horde 20
    horde_unit_per_settlement_population	300
    horde_min_named_characters	4
    horde_max_percent_army_stack 80
    horde_disband_percent_on_settlement_capture	33
    horde_disband_percent_on_settlement_capture	50
    horde_disband_percent_on_settlement_capture	100
    horde_unit					steppe horde horse
    horde_unit					steppe horde spearmen
    ....
    can_sap						yes
    prefers_naval_invasions		no
    Objaśnienie kilka z tych które mogą się przydać najbardziej:
    horde_min_units - minimalna ilość jednostek w utworzonej hordzie
    horde_max_units - maksymalna ilość jednostek w utworzonej hordzie
    horde_unit - jednostki które pojawią się w hordzie
    horde_disband_percent_on_settlement_capture - stosunek rozwiązania ilości jednostek w kolejnych osadach (max 3)
    Jak widać jedyne co zostało to dodano funkcje hordy, co nie możliwe jest w RTW

    Frakcje w BI mogą być przypisane do parametru:
    spawned_on_event - pojawiają się podczas wydarzenia
    spawned_on_revolt - -pojawiają się podczas buntu
    shadowing & shadowed_by - określenie należące do buntowników danej frakcji i buntowania się przeciwko niej
    Wyjaśnieniem znaczeń tych i innych paramentów (i co zrobić aby zadziałały) w innym poradniku o hordach.

    -----------------------------------------
    3.C.

    Przy okazji warto też wspomnieć o tym samym plików w MTW2
    Kod:
    faction						england
    culture						northern_european
    religion					catholic
    symbol						models_strat/symbol_england.CAS
    rebel_symbol				models_strat/symbol_rebels.CAS
    primary_colour				red 215, green 0, blue 0
    secondary_colour			red 255, green 210, blue 0
    loading_logo				loading_screen/symbols/symbol128_england.tga
    standard_index				12
    logo_index					FACTION_LOGO_ENGLAND
    small_logo_index			SMALL_FACTION_LOGO_ENGLAND
    triumph_value				5
    custom_battle_availability	yes
    can_sap						no
    prefers_naval_invasions		yes
    can_have_princess			yes
    has_family_tree					yes
    Do wspomnianych wcześniej parametrów doszły: (nie używane w RTW/BI)
    can_have_princesses
    Określa czy frakcja może mieć księżniczki (jeśli tak to muszą posiadać odpowiednie modele na mapie)
    has_family_tree
    Określa czy frakcja może mieć drzewo genealogiczne (w podstawowej wersji gry tylko Państwo kościelne ma to użyte. Wtedy Przywódca frakcji należy określić poprzez skrypty, inaczej gdy umrze pierwszy przywódca frakcji, frakcja będzie rządzona przez "liderów")

    ----------------------------------------------------------------------------------------------
    To wszystko czego potrzebujecie
    Poradnik ten ma na celu lepiej poruszać się wam w świecie moddowania RTW
    Jakieś pytania, nie jasności co do tego poradnika? Jeśli tak to piszcie!

  2. #2
    Łowczy
    Dołączył
    Feb 2010
    Postów
    129
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    0
    Otrzymał 0 podziękowań w 0 postach

    Re: [Poradnik] Jak zmienić właściwości frakcji!

    A mógłbyś napisać co zrobić żeby Sasi mogli budować chrześcijańskie świątynie, a ich generałowie mogli być chrześcijanami?

    Czy jesteś gotów na grę w League of Legends(http://signup.leagueoflegends.com/?r...6fd6731010856")?

  3. #3
    Gość

    Re: [Poradnik] Jak zmienić właściwości frakcji!

    w BI każda frakcja ma parametr culture, zmieniając go zmienia się religia

  4. #4
    Łowczy
    Dołączył
    Feb 2010
    Postów
    129
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    0
    Otrzymał 0 podziękowań w 0 postach

    Re: [Poradnik] Jak zmienić właściwości frakcji!

    Jestem w modowaniu żółtodziobem więc czy możesz prościej?
    Sasi mają kulturę "barbarian" tak samo jak Frankowie, a w przeciwieństwie do nich nie mogą budować świątyń chrześcijańskich.

    Czy jesteś gotów na grę w League of Legends(http://signup.leagueoflegends.com/?r...6fd6731010856")?

  5. #5
    Gość

    Re: [Poradnik] Jak zmienić właściwości frakcji!

    ups rzeczywiście trochę z medkiem mi się pomyliło, który tak ma. Wydaje mi się że to trochę bardziej skomplikowana zmiana w BI, gdy będę miał kiedyś czas to przedstawię sposób.

  6. #6
    Chłop
    Dołączył
    Dec 2010
    Lokalizacja
    Bydgoszcz
    Postów
    24
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    0
    Otrzymał 0 podziękowań w 0 postach

    Re: [Poradnik] Jak zmienić właściwości frakcji!

    Jest możliwość wpłynięcia na agresywność frakcji? Zauważyłem, że komputer bardzo szybko zajmuje buntownicze prowincje ale... po zainstalowaniu mapy mundus magnus strasznie się z tym osiąga. Chociażby Brytowie po 20 turach nawet nie ruszyli się z miejsca chodź mają 1 prowincje i kilka buntowniczych w okół siebie. Próbowałem coś zmienić w opcjach descr_strat ale nie dostrzegłem, żeby komputer jakoś przyspieszył. Jeśli od tego zależy to jaki wpis jest najlepszy?
    "Póki tchu mego w piersiach, będę o tym mówił" generał Władysław Anders

  7. #7
    Chłop
    Dołączył
    May 2011
    Lokalizacja
    Międzychód, Wielkopolska
    Postów
    15
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    0
    Otrzymał 0 podziękowań w 0 postach

    Re: [Poradnik] Jak zmienić właściwości frakcji!

    W folderze models_strat w którym są m.in. symbole frakcji są pliki z rozszerzeniem .cas. Co to za pliki i czym je otworzyć? Próbowałem Photoshopem, ale nie idzie. Szukałem też czegoś w necie, ale nic nie mogłem znaleźć. Proszę o wytłumaczenie.

    PS: Przy okazji to muszę Ci powiedzieć, że zrobiłeś super poradniki Tiberiusie!

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Jan 2017
    Postów
    1
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    0
    Otrzymał 0 podziękowań w 0 postach
    Dzięki, krótki i rzeczowo na temat. Sporo informacji już znałem, ale zawsze się czegoś nowego dowiedziałem jak np. o tym pliku mtw2.

  9. #9
    Chłop
    Dołączył
    Oct 2017
    Postów
    1
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    0
    Otrzymał 0 podziękowań w 0 postach
    heh tez mi sie przydalo

Podobne wątki

  1. Jak zmienić nazw frakcji ?
    By MrRedox16 in forum Medieval II: Total War
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-12-2013, 00:17
  2. PORADNIK - Jak zmienić zasięg strzału?
    By Kuba4012 in forum Poradniki do Empire: Total War
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-02-2011, 19:28
  3. [Poradnik] Jak zmienić warunki zwycięstwa!
    By in forum Poradniki do Rome: Total War
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-08-2010, 18:07
  4. Jak zmienić język frakcji - PORADNIK
    By Salvo in forum Poradniki do Empire: Total War
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-08-2010, 09:59
  5. [Poradnik] Jak zmienić nazwy frakcji i kultur!
    By in forum Poradniki do Rome: Total War
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-07-2010, 15:57

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •