Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2

Wątek: DeI - zapowiedź wersji 0.85

Szambelan Awatar K A M 2150
    Tournaments Joined
    Tournaments Won
    Podziękował
    Otrzymał 52 podziękowań w 45 postach

DeI - zapowiedź wersji 0.85

Witam, chyba nikt nie spodziewał się większej łatki do DeI przed wyjściem patcha 0.9, a tu ekipa wydała obszerny spis tego co zobaczymy niedługo po premierze najnowszego DLC z Hannibalem

Luźne tłumaczenie z braku czasu i zmęczenia, na dole w spojlerze tekst oryginalny

Po wydaniu nowego DLC do Rome, ekipa DeI skupi się w pierwszej kolejności na sprawdzeniu kompatybilności z nowymi zmianami, aby bez przeszkód można było dokończyć kampanie rozpoczęte przed wydaniem kampanii Hannibala. Prawdziwa, spora łatka wyjdzie trochę potem już z numerkiem 0.85.

Poza pełną kompatybilnością z nowym DLC wersja 0.85 będzie zawierać poprawione i wzbogacone nacje celtyckie oraz Macedonię, a także sporą liczbę poprawek w balanse zarówno bitewnym, jak i tym na mapie kampanii.

Lista niektórych zmian jakie ujrzymy w wersji 0.85:

- poprawiona Macedonia

- poprawione nacje celtyckie

- wzbogacone i dopieszczone tarcze dla nacji hellenistycznych dzięki współpracy z twórcami moda Roma Surrectum II

- poprawki w balansie bitewnym. Zmieniono skuteczność mieczników przeciwko włócznikom, a także lepiej ukazano różnice między krótkimi, a długimi włóczniami. Hoplici staną się podatniejsi na ataki z flanki i od tyłu

- położono większy nacisk na różnice między jednostkami miotającymi. Łucznicy będą w stanie strzelać ponad przeszkodami, takimi jak stojące przed nimi oddziały (dotąd w Rome 2 łucznicy często wydawali się słabi lub nie odpowiadający na rozkazy, ponieważ dla gry nie mieli wolnego pola do strzału, ekipa DeI poradziła sobie z tym), dzięki temu będą powoli zmiękczać wroga z bezpiecznej pozycji za swoimi liniami. Procarze będą zadawać większe obrażenia, zwłaszcza strzelając pod kątem (czyt. nie strzelając do wroga zwróconego do nich frontem) lecz wymagają czystego pola do ostrzału, posiadają także dobrą celność i skuteczność przeciwko pancerzom. Oszczepnicy będą stanowić bardzo potężną jednostkę na krótki dystans, za to z mocno ograniczoną amunicją.

- dopracowano współczynniki weapon initiative i weapom deadliness (nie pamiętam jak to w polskiej wersji przetłumaczono). Współczynnik weapon deadliness będzie dawał większe premie przeciwko jednostkom ze współczynnikiem weapon initiative, dzięki czemu miecznicy pokonają włóczników tego samego poziomu.

- poprawiono jednostki elitarne, aby nie posiadały aż tak dużej przewagi jak obecnie. W zamian staną się znacznie silniejsze, jeżeli chodzi i skuteczność flankowania i zabijania wrogów, lecz będzie je można łatwiej zabić niż wcześniej, dzięki czemu i one same staną się bardziej podatne na ataki z flanki.

- o wiele łatwiej będzie można wyciągnąć jazdę z walki oraz zostanie wzmocniona szarża kawalerii. Pikinierzy oraz hoplici nie będą już magicznie ubijać jazdy nawet gdy ta zaszarżuje ich od tyłu.

- poprawiono agentów, aby ogólne byli lepiej zbalansowani. Dotąd ich skuteczność była zbyt wysoka i zbyt łatwo wyrządzali wielkie szkody

- unikatowe postawy dla armii w zależności od nacji. Każde państwo będzie mieć swoje własne plusy i minusy pod tym względem

- w pełni wprowadzona ulepszona rekrutacja jednostek przez AI od Lithariona

- (zależy od decyzji CA) historyczne wiadomości, które lepiej objaśnią reformy

- usunięto numery legionów z tarcz legionistów

- poprawiono pewne jednostki, które były zbyt mocne w porównaniu do reszty, jednak wciąż są nacje które posiadają w pewnych aspektach przewagę nad innymi

- Tweaked certain units that were too powerful in comparison to others (albeit always in respect of the difference in power of certain factions in confront to others; this will always remain in DEI)

Lista zmian jest jeszcze większa, ale to są te główne. Po wersji 0.85 będzie wersja 0.9 z pełną rekrutacją regionalną, rekrutacja jednostek narodowych powiązana z kulturą oraz dopracowanie najemników.

Tekstu oryginalny:

[spoiler:pxamp33b]I want to bring you some news on the planned changes for 0.85:

As you probably know the new DLC is at the doorsteps so the first thing we will do (before 0.85) is to produce a "compatibility patch" for it, so that DEI works with the new content. We will focus on the patch solely on making DEI to start so that users can continue playing the main campaign. The real and full compatible version with the DLC (and its mini-campaign) will come in 0.85.

Apart the full compatibility with the "Hannibal at the Gates" DLC, 0.85 will have a revamp of Macedon, an overhaul of the Celtic tribes (as we did with the Iberian tribes) and an host of balance improvements both for the battle and campaign aspects.

A list of some of the changes you will find in 0.85:

- Revamp of Macedon

- Overhaul of the Celtic Tribes

- Shield Extravaganza! The most beautiful shields for the Hellenic factions coming directly from RS2 (great thanks to the authors of that wonderful mod for their support)

- Overhauled battle balance for less spikes in power of certain units. Especially rebalanced the power of swords vs. spears and the role of short spear vs. long spear units. Hoplites will be much easier to win if attacked from the flank/rear (as Pikemen), for example.

- Overhauled missile balance so that all missile units have a specific role. Bowmen will be able to fire above obstacles and lines of men (I finally found a way to do this: the reason why many missile units seems weak is not because they are really weak, it is only because they stop firing if a friendly unit obstacle the line of sight to the target; with this change they will instead fire above the units and continue firing hence making arrows much better than they are now), so they will be the missile unit that slowly but surely weaken enemy units from behind the ranks. Slingers will instead be more powerful at attacking from a clear line of sight and especially at angles: with their better accuracy and more armor penetration they will do much more damage, but they must be positioned correctly to get the most out of them. Then there are the javelinmen that will be the specialized front line: very powerful close-up but with low ammunition.

- Overhauled weapons' initiative vs deadliness for more balance. Deadliness will be more effective against initiative and so in general sword units will be much stronger than same tier spear ones.

- Rebalanced elite units so they are not so highly above main troops as they are now. They will be still much stronger but for different motives. Less for durability and more for strength. This means that if flanked or attacked from the rear also an elite unit will deplete in short time.

- Cavalry will be easier to disengage and will be more powerful during a charge, especially on the rear. Also pike units and hoplite units will cause much less damage to calvary if hit from the rear.

- Overhauled agents chance of success and power of their effects so that they are more balanced overall. As of now agents have too high success rate (especially on multiple attempts) and they can cause too much havok with too little effort.

- Unique stance effects depending on the factions. Every faction will have specific bonuses/drawbacks on using stances, specific to the type of faction.

- Full introduction of the awesome changes of Litharion to AI recruitment quality

- (Maybe, it depends on CA mostly) Historical messages for the reforms explaining in full what the reform that just happened does.

- Removed numbers from shields of Legionaries (thanks to JFC for his invaluable help on this point; he saved us a lot of work). I still don't understand why they were there to begin with but whatever...

- Tweaked certain units that were too powerful in comparison to others (albeit always in respect of the difference in power of certain factions in confront to others; this will always remain in DEI)

These are just some of the changes that comes to my mind. There are many more and so 0.85 will be a big update. After this, then, there will be the full AOR in 0.9 with the introduction of a real AOR system tied to culture requirements for the main units plus an overhaul of the mercenaries (plus much probably full revamp of Rome auxilia).

We are finally reaching the first real release of the mod and we come closer and closer to build up the basis of DEI in full. After 0.9 we will polish and balance the mod for its first release and 0.85 is a first, tiny, first part of the process.

I hope you will enjoy our future releases and always continue to post feedback because it is only thanks to your help that DEI has become[/spoiler:pxamp33b]

Pan Koala Awatar Shay Ruan
    Tournaments Joined
    Tournaments Won
    Podziękował
    Otrzymał 126 podziękowań w 91 postach

Re: DeI - zapowiedź wersji 0.85

A co z tym modem na lepszą falangę hoplitów? Będzie w tej wersji?

"Nie jest umarłym ten, który spoczywa wiekami, nawet śmierć może umrzeć wraz z dziwnymi eonami"