PDA

Zobacz pełną wersję : Optymalizacja działania Napoleon TW



marengo
19-06-2014, 12:58
Wskazówki, które tutaj prezentuję pochodzą przede wszystkim od znakomitego twórcy modyfikacji w osobie L'Aigle. Swoje dołożył też Bran Mac Born.

Rozdział I – Ustawienia pamięci

Wpierw należy odnaleźć tą ścieżkę w ukrytym folderze AppData:

C: \ Users \ Your PC Username \ AppData \ Roaming \ The Creative Assembly \ Napoleon \ scripts

Otwieramy plik: preferences.script.txt i znajdujemy linię

gfx_video_memory 0; # Gfx_video_memory, Override available video memory (bytes) #

Zastępujemy “0” wartością jaka odpowiada ilości pamięci naszej karty graficznej. W zależności od karty może to być dla:

2GB = 2147483648
1GB = 1073741824
768MB = 805306368
512MB = 536870912
256MB = 268435456
128MB = 134217728

Co ryzykujemy wpisując złą wartość? Nic, poza tym że gra scrashuje.

marengo
19-06-2014, 13:04
Rozdział II – Ustawienia graficzne gry

Dla słabszych komputerów:

Model shadera
Ustawienia: 3 albo mniej

Anti-aliasing
Ustawienia: najwyżej x2 lub wyłączyć

Filtrowanie tekstur
Ustawienia: najlepiej trzyliniowe

Jakość tekstur
Ustawienia: Wysoka lub Średnia

Jakość efektów cząstek
Ustawienia: Wysoka lub Średnia

Szczegółowość jednostki
Ustawienia: Wysoka

Szczegółowość budynku
Ustawienia: Średnia lub Niska

Jakość cieni
Ustawienia: Wyłączyć

Jakość drzew
Ustawienia: Średnia lub Niska

Jakość trawy
Ustawienia: Niska lub wyłączyć

Jakość wody
Ustawienia: Średnia lub Niska

Jakość nieba
Ustawienia: Średnia lub Niska

HDR
Ustawienia: Włączone

Efekty wolumetryczne (mgła)
Ustawienia: Włączone, oprócz naprawdę najsłabszych komputerów

SSAO
Ustawienia: Wyłączone

Synchronizacja pionowa
Ustawienia: Włączyć kiedy w czasie gry linie przesuwają się na ekranie w górę i w dół

Cienie sprzętowe
Ustawienia: Wyłączone

Efekty zniekształcenia (gorące powietrze)
Ustawienia: Lepiej wyłączyć

Głębia pola
Ustawienia: Lepiej wyłączyć

Rozmiar jednostki
Ustawienia: Wysoki lub Średni

marengo
19-06-2014, 13:05
Rozdział III – Sterowniki i czyszczenie komputera

Jeżeli doświadczamy kłopotów z grafiką, należy pamiętać o aktualizacji sterowników. Nie zapominajmy także o czyszczeniu dysku twardego i jego defragmentacji przynajmniej raz w miesiącu.

marengo
19-06-2014, 13:07
Rozdział IV – Lepsze zachowanie AI w bitwach

Należy zmodyfikować preferences script w podanej na początku ścieżce. Otwieramy go i znajdujemy dwie linie:

multithreaded_model_enabled false; # multithreaded_model_enabled <true|false>, Run the battle model on a separate thread #

number_of_threads 0; # number_of_threads <int>, Set the number of threads <= 0 - automatic, >0 = explicit number #

i zmienić je następująco:

multithreaded_model_enabled true; # multithreaded_model_enabled <true|false>, Run the battle model on a separate thread #

number_of_threads 2; # number_of_threads <int>, Set the number of threads <= 0 - automatic, >0 = explicit number #
(kiedy używamy wielordzeniowego procesora typu quad, zmieniamy 2 na 4).

Zapisujemy wprowadzone zmiany, zamykamy dokument, wchodzimy w jego właściwości, zaznaczamy tylko do odczytu, klikamy Zastosuj i Ok.

To zapewnia także większą płynność działania gry w bitwach.