Zobacz pełną wersję : EB II - Problemy Techniczne
W tym temacie zgłaszamy wszystkie problemy techniczne związane z modyfikacją
martini87
26-08-2014, 21:00
Witam zainstalowalem eb wszystko smiga tylko jest jeden problem a mianowice prawie wszedzie pred napisami w panelu sterowania w opise jednostek itd. jest jakis dziwny tekst w nawiasie i przez to gra jest zupelnie nie czytelna , nie wiem czy to jest tylko u mnie czy ktos ma jeszcze taki problem?
Witam zainstalowalem eb wszystko smiga tylko jest jeden problem a mianowice prawie wszedzie pred napisami w panelu sterowania w opise jednostek itd. jest jakis dziwny tekst w nawiasie i przez to gra jest zupelnie nie czytelna , nie wiem czy to jest tylko u mnie czy ktos ma jeszcze taki problem?
Odpaliłeś ze złego skrótu.
rzymianin
26-08-2014, 21:03
Takie coś > http://postimg.org/gallery/3tg8lbcm/ ?
To powinno pomóc > http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?663806-First-bug-report-%28&p=14048602&viewfull=1#post14048602
martini87
26-08-2014, 21:16
Dzieki rzymianin oto wlasnie chodzi zaraz sprawdze czy zadziala
Witam, jednostkioszczepników bardzo niechętnie wykorzystują swoją broń, zwyklezaledwie kilku gości rzuca oszczepem, a reszta oddziału jedynie siępatrzy na wroga. Z tego powodu oddziały te są praktyczniebezużyteczne, zwłaszcza ich najtańsze wersje słabe w zwarciu.Istnieje też problem z zasięgiem oszczepu, jak wróg się zbliża,harcownicy wycofują się, zanim przeciwnik znajdzie się w ich polurażenia. Konni oszczepnicy działają lepiej, zapewne więc problemymoże tworzyć animacja rzutu u piechoty.
rzymianin
27-08-2014, 00:56
Też już na to zwracałem uwagę wczoraj. Zresztą nie tylko ja > http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?663911-Skirmisher-Behavior
Mam nadzieję że naprawią to w jakimś szybkim patchu.
Znam ten problem. Zmieniliśmy w ostatnim czasie wszystkie statystyki dostosowując je do rzeczywistości. Z tego co wiem oszczepnicy mają w tej chwili zasięg 50m i jeśli chodzi o rzeczywistość to jest to jak najbardziej OK, ale silnik medka sobie z tym nie radzi. W każdym razie po to wydaliśmy moda, żeby zebrać jak najwięcej informacji zwrotnej od fanów. Ibrahim, który pracował nad statystykami będzie to pewnie korygował więc opisujcie tego typu kwiatki a my postaramy się to zmienić.
rzymianin
27-08-2014, 12:06
Warto też zgłosić że na mapie kampanii nie wyświetla w "belce" aktualnej daty. Jedynie w zakładce zarządzania państwem można podejrzeć który mamy rok :)
To już znany problem i nawet gdzieś tam jest FIX tylko nie wiem gdzie. Najlepiej poszukać tutaj
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?663806-Launcher-amp-String-and-CTD-issues(post-here)
rzymianin
27-08-2014, 13:21
OK dla potomnych. Problem z wyświetlaniem daty można rozwiązać:
- wersja non-steam - dograć launch fixa > http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?663806-Launcher-amp-String-and-CTD-issues%28post-here%29
- wersja steam - edytować plik medieval2.preference.cfg i dodać tam:
[misc]
show_hud_date=true
po czym zmienić atrybut tego pliku na "tylko do odczytu".
Wygląda na to że launcher EB2 "nie czyta" w ogóle tego co jest w EBII/EBII.cfg
arcyżużel
27-08-2014, 13:28
Można wiedzieć dlaczego wyłączono podgląd swych wojsko na zielono a wroga na czerwono. Powodował jakieś błędy ? Aha ile na początku trwa standardowa tura, bo koledzy dopuszczeni do nieoficjalnej bety wspominali ze tak dużo tych skrypów jest, ze nawet i ze 2 minuty, a mi to jednak w parę sekund przewija, źle cus zainstalowałem czy może dołożyliście w instalatorze od razu ten mod na większe wykorzystanie ramu ?
Odkryłem mały błąd, w prowincji Kush jako budynek znajdują się pozostałości Babilonu, a chyba powinna być tam świątynia w Abu Simbel. Druga kwestia to nie tyle błąd ile pytanie dotyczące macedońskiej falangi, czy silnik medka pozwala falangitom posiadać drugą broń i zmieniać sarissy na krótszą, kiedy są atakowaniu od tyłu? Bo jeśli walczą za pomocą swojej długiej piki, to mimo niskich wartości obrony są strasznie twardzi i mogą spokojnie przyjmować ataki od tyłu i przodu jednocześnie. Nie wspominając o tym że są teraz dobrą jednostką do obrony murów, bo walczą na nich sarissami ;)
@arcyżużel - nie wiemy ale mamy o tym sygnały więc sprawdzimy
@Lumis - dzięki za info, przekażę odpowiednim osobom. Co do drugiej broni to silnik medka jest zbugowany i gdy tylko damy drugą broń falandze, to zapomnij o używaniu sarissy. Z naszych testów wynika że 1 vs 1 są całkiem nieźli, ale jak postawisz w custom battle 2 jednostki przeciwko jednej falangitów to już jest z nimi gorzej.
Dzięki za odpowiedź, no cóż, trzeba będzie więc walczyć z falangą na murach ;) Co do ruin Babilonu to nie świątynia tam ma być, tylko te śmieszne małe piramidki, Abu Simbel jest jednak w prowincji na północy, mój błąd. Pytań o jednostki ciąg dalszy - czy brano pod uwagę wykorzystanie umiejętności jednostek takich jak mur tarcz, czy jeż w trakcie tworzenia moda? Ten pierwszy przyszedł mi na myśl, kiedy miałem pod ręką hoplitów, nie rozchodziliby się wtedy w trakcie walki,tylko trzymaliby szyk. Na razie rozegrałem jedynie kilka bitew i oprócz oszczepników w oczy rzuciło mi się tylko jedno, dlaczego kreteńscy łucznicy mają aż 4 punkty za tarcze, gdy mają thureos wymieszany z mniejszymi tarczami, a jednostki hoplitów czy thurephoroi w pełni wyposażone w większe tarcze jedynie 3 punkty? Podobnie mają kreteńscy peltaści i lekkozbrojni hellenistyczni harcownicy, których nazwy nie pamiętam. Czy jest próba nadania tym oddziałom zwiększonej odporności na ostrzał?
Hmm, jeśli chodzi o statystyki to będą poprawiane tam gdzie znajdziemy błędy. Nie ja jestem autorem i nawet nie śledziłem zbytnio dyskusji o tym więc nie bardzo chciałbym się wypowiadać w tym temacie. Postaram się podpytać autora co miał na myśli i czy to zamierzone czy to wypadek przy pracy.
Co do umiejętności to tez nie wiem. Ale na TWC temat się przewija więc myślę że i za to się zabierzemy.
arcyżużel
27-08-2014, 21:19
Przy maksymalnym oddaleniu i pod odpowiednim kątem sprajty jazdy zmienia się w sprajty piechoty(przynajmniej na Kartaginie). Odpaliłem sobie na chwile kampe Rzymem i czy mi się wydaje ze moja ulubiona jednostka- pedites extraordinari nie załapała się do tych 250 jednostek w becie ?
rzymianin
27-08-2014, 21:37
Roster Rzymu jest chyba najmniejszy póki co.
righeira
27-08-2014, 23:08
Ja też nie z błędem, a z pytaniem (a właściwie z dwoma):
1. Czy w przyszłych wersjach EB II będzie dostępna kampania hotseat?
2. Czy przyszłego następcę frakcji można mianować tylko gdy ma się odpowiedni event, czy można to zrobić samemu w każdej chwili? A jeżeli tak, to w jaki sposób?
arcyżużel
28-08-2014, 00:02
O co chodzi w przypadku Kartaginy z tym przybyciem prawdziwych Kartagińczyków, bo znam tylko podstawy tego języka, co i jak mam zrobić z osadnikami, jakoś kliknąć na jakąś kolonie żeby tam się osiedlili czy co ?
@arcyżużel - O sprajtach wiemy i będziemy poprawiać. pedites extraordinari nie ma, będę nad nimi pracował w najbliższym czasie. rzymianin ma rację, że roster rzymu jest najmniejszy no i partów i saków. Chodzi o wybudowanie kolonii i zmianie wartości "religii" na Twoją w prowincji. Poszukaj w swoich prowincjach budynku do wybudowania
@righeira (http://forum.totalwar.org.pl/member.php?600-righeira) - nie wiem nic o kampanii hotseat, ale popytam przy okazji. ad.2 przyszłego następcę mianujesz na początku kampanii jak wyskakuje ci ten event i to tylko w "cywilizowanych" frakcjach. Z tego co się orientuję, ale mogę się mylić w trakcie gry nie masz możliwości zmiany następcy. Nie wiem czy taki event wyskakuje kiedy FL umrze i następca zostaje nowym liderem.
Artem.pl
28-08-2014, 14:22
Co do nie podświetlania się jednostek to żeby to naprawić, należy zmienić w pliku EBII.cfg wartość disable_arrow_markers=1 na disable_arrow_markers=0
Kolejny drobne błędy, pierwszy - szpieg w atakowanym mieście mimo umożliwienia szturmu poprzez sabotaż bram miejskich, nie otwiera ich w jego trakcie. Kamera pokazuje ją, ale nie zostaje otwarta.
Drugi- niektórzy procarze mają problemy z animacją, zamiast machać procą, naciągają ją jak łuk, jednak nadal słychać dźwięk poprawnej animacji.
Co do problemów z oszczepnikami, zauważyłem wpływ formacji na ten problem, im jest ona bardziej zbliżona do kwadratu tym gorzej, gdy oszczepnicy są w linii prostopadłej do celu, zwykle bez problemu wykorzystują swoją broń.
Kołodziejczyk
28-08-2014, 18:41
Natknąłem się na błąd otóż we frakcji Saka Rauka dowódca armii w czasie bitwy jest ''przezroczysty''nie ma kolorów.
Siema
Mam problem z launcherem, który nie chce sie sprawować przy włączonym antywirusie. Mianowicie antywir blokuje mi skrypt launchera. Nie ma problemu z włączeniem moda, ponieważ gdy wyłącze antywira, to wszystko hula. Chciałbym się jednak dowiedzieć, czy da się coś zrobić z blokowaniem skryptu przez antywirusa. Od razu mówię, ze sprawdzałem wyjątki itp, ale nic nie pomogło.
Lwie Serce
28-08-2014, 21:06
Antywirusy często utrudniają modom życie (czyt:działanie), zaleca się wtedy po prostu wyłączenie go... :) Antywirus podczas gry nie jest potrzebny więc nie wiem w czym problem.
Dzięki za informacje. Pracujemy nad patchem, który ma poprawić większość tego typu błędów. Mam nadzieję, że niedługo się ukaże.
arcyżużel
29-08-2014, 12:25
Antywirusy często utrudniają modom życie (czyt:działanie), zaleca się wtedy po prostu wyłączenie go... :) Antywirus podczas gry nie jest potrzebny więc nie wiem w czym problem.
Warto również zaznaczyć ze avast to nie antywirus :P
arcyżużel
30-08-2014, 00:45
Ugrałem dość sporo, buntownicy w większości już zniknęli, niestety ai hinduskiej satrapii i brytów nie istnieje, nadal siedzą w początkowych prowkach i nie ruszają nawet rebeliantów
ziolo9712
30-08-2014, 08:40
Mi z kolei pod Tarentem wylądowała pełna armia Epiru, zamiast oblegać miasto z 2 oddziałami stoją tam sobie kilkanaście tur, w międzyczasie rozpoczęli wojnę z Macedonią, a wojska nie zabrali nadal.
A zainstalowaliście nowe AI ?
http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?147964-NEW-EB-Campaign-testing-AI
arcyżużel
30-08-2014, 10:35
Nie, nowe ai rozwala sejvy ?
ziolo9712
30-08-2014, 10:49
A zainstalowaliście nowe AI ?
http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?147964-NEW-EB-Campaign-testing-AI
Tak, zainstalowałem, trochę pograłem i coś zaczęło się dziać, Epir wpakował się z pełną flagą na świeżo zdobyte Rhodos, Macedonia po przegranej wojnie ponownie zaatakowała, a Lugiowie wygnani przez Swebów utworzyli hordę i zaatakowali mi Patavium, zaczyna robić się ciekawie, liczę jeszcze na najazd Galów.
Kolejny mały błąd, błahostka wręcz - w oknie dyplomacji, gdy składamy propozycję np. jednorazowej płaty, guziki zatwierdzenia i anulowania mają zamienione ikony, potwierdzenie ma X, a anulowanie ✓.
wykasowaili is_neinborung="true" jak radziłem i od razu jest znacząca poprawa, szkoda, że nie chcą wypróbować tego co sam napisałem w ich temacie.
Zwróć się bezpośrednio do GRANTO na totalwar.org To on w tej chwili odpowiada za CAI. Za dużo tego wszystkiego do przeczytania jest :P a jeszcze musimy popracować trochę więc czasem niektóre rzeczy nam umykają.
arcyżużel
30-08-2014, 18:12
Jest problem w poruszaniu się w osadzie Ebora, niby są szerokie ulice i da się okrążać celtoiberów, ale wojska w trakcie szturmu da się ustawić tylko na wąskiej ścieżce.
piotrek_sid
01-09-2014, 11:11
Może ktoś tutaj wstawić fixa na napisy nie mam konta na TWC nie mogę ściągnąć?
PS. gram hindusami i jest świetnie ;) tylko te napisy troszkę mnie ograniczają
rzymianin
06-09-2014, 15:33
Mały tip. Pojawił się dzisiaj beta-patch do medievala 2 > http://forums.totalwar.com/showthread.php/135877-BETA-Patch-05-09-2014? który między innymi przywraca stary launcher. Sęk w tym że jego nazwa i lokalizacja jest dokładnie taka sama jak launcher EB2 więc go nadpisuje. Radzę od razu zmienić sobie nazwę obecnego launchera na np. "EBLauncher.exe" bo w innym przypadku może Was czekać reinstalka moda dla samego launchera...
szymczak69
18-09-2014, 17:32
Jednostka Esseda (Celtic Chariot) wydaje się być zbugowana. Jeździec prowadzący rydwan stoi na dwóch koniach.Wygląda to dość śmiesznie.
Nie na koniach tylko na dyszlu. To nie jest bug
Niestety pojawił się bardzo nieprzyjemny błąd, gdy kończę 173 turę grając Pergamonem, w trakcie ruchu Sarmatów gra się wiesza.
Wiesza się czy masz CTD? Jak możesz to sprawdź loga i wklej mi tu kilkanaście ostatnich linijek.
Gra się po prostu zawiesza wyświetlając ciągle obraz tury sarmatów, chętnie bym wkleił tekst o który prosisz, ale niezbyt orientuje się w plikach gry by to zrobić.
Tak wygląda moja ścieżka dostępu do katalogu z logami
D:\M2TW\mods\EBII\logs
Zobacz też jeszcze w tym katalogu
D:\M2TW\logs
Ja używam wersji deweloperskiej więc nie bardzo się orientuję gdzie znajdują się logi w wersji instalacyjnej 2.01 dlatego sprawdź oba katalogi
Edit: Udało mi się poradzić z problemem, gra się nie zawieszała, po prostu Sarmaci robili swoją turę z dobre 8 minut. Ciekawe nad czym tak myśleli ;)
Witam to mój pierwszy post na forum choć przeglądam je już kilka lat. Jestem wielkim fanem EB i czekałem z wielką niecierpliwością na część drugą. Jak czytam to warto było tyle czekać. A teraz mój problem, nie mogę moda uruchomić. Ściągnąłem wersję 2.01 i po ukazaniu ekranu tytułowego wyskakuje mi taki komunikat "Medieval 2: Total War encountered an unspecified error and will now exit." Podstawka oczywiście działa, szukałem rozwiązania na twc, znalazłem podobny problem jak mój http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?666446-EB-2-will-not-launch-crashes-on-startup-%28-%28 ale podany tam fix powoduje, że gra w ogóle nie startuje.
Udało się uruchomić, musiałem doinstalować dodatek Kingdoms i gra śmiga.
Nie jestem pewien czy odnalazłem błąd bądź celowe zamierzenie twórców. Pograłem kilkoma hellenistycznymi nacjami i zauważyłem, że Królestwo Bosporańskie nie otrzymuje możliwości rekrutowania oddziałów z „budynku” hellenistycznego polis, jedynie premię do zadowolenia i możliwość utrzymywania darmowego garnizonu.
Inne pytanie dotyczące tej frakcji oraz ogólnie systemu kontroli prowincji. Ulepszając poziom zarządzania, z hellenistycznego na nadzorowane hellenistyczne otrzymuje się dostęp do lepszych oddziałów jak np. peltastai logades, ale przy okazji traci się możliwości rekrutacji takich euzoni, trochę dziwne, że mamy dostęp jedynie do elitarnych harcowników, a ci zwykli znikają. Pewnie ma to na graczu choć trochę wymusić, by nie ustanawiał wszędzie najwyższego możliwego poziomu zarządzania, ale jest to trochę dziwne, zwłaszcza że tych euzoni niezbyt żal ;)
Wcześniej wspomniane królestwo ma jeszcze ciekawszy ewenement, zarządzanie poprzez marionetkową oligarchię (nie sojuszniczą tylko tą z militarnego zagarnięcia prowincji) pozwala na rekrutacje oddziałów wyposażonych w thureos - zarówno mieczników, jak i włóczników. Natomiast „lepszy” typ zarządzania (bo wymagających silniejszych wpływów kulturowych w danej prowincji i jej rozwoju) paradynastyczny znowu nam odbiera te oddziały dając w zamian hoplitów i peltastów.
Zbliżoną kwestią jest występowanie i wycena niektórych oddziałów, hellenistyczni łucznicy są dosłownie wszędzie, ale procarzy mam tylko dostępnych w jednej prowincji. Co do ceny, to oddziały kawalerii mają skrajne ceny, od tanich i dobrych xystophoroi, po drogich i słabych azjatyckich konnych oszczepników. Trochę dziwne, że konni harcownicy są drożsi od lekkiej, ale jednak jazdy do walki wręcz (mającej lepsze statystyki i dużo dobrych cech).
Ostatnia sprawa to prowincja Mikra Scytia, a dokładnie jej stolica Histria, jako budynek znajduje się tam ikonka piramidek dających premię do handlu, pozbawiona opisu. Coś mnie one prześladują :D
Saladyn11
05-10-2014, 10:30
Witam
Mam problem , a mianowicie gdy chce sobie edytować export_desc_building i zmienie tylko jedną rzecz to już gra wywala wiecie może dlaczego jest problem z edycja tego pliku ?w logu pisze
[script.err] [error] Script Error in D:/GRY/Total War Medieval 2/mods/EBII/data/export_descr_buildings.txt, at line 1, column 1
Expected 'building', found ''
Witam. Chciałbym się dowiedzieć, czy do poprawnego działania EB 2 potrzebne jest posiadanie Medievala 2: Królestwa, czy może wystarczy podstawka.
Pozdrawiam
Lwie Serce
22-10-2014, 17:53
Królestwa konieczne ;)
Mhm. teraz wyczytałem, że potrzebny jest ten dodatek. Cóż, a więc czeka mnie zakup.
Hm, po zainstalowaniu na steamie medievala otrzymałem za darmo tenże dodatek. Nic tylko się cieszyć i grać w EB 2. :)
W trakcie gry w EBII (notabene świetny mod) przytrafił mi się taki casus dotyczący słoni w siłach Kartaginy (być może w innych nacjach jest podobnie)
Podczas oblężenia miasta w płn Afryce nieopatrznie posłałem do szturmu oddział słoni nie wspierając go lekką piechotą (a może słonie się do tego nie nadają) - nieważne, w każdym razie wpadły one w szał i musiałem je uśmiercić (odpowiednia ikona na Hud). Drugi oddział słoni w porę wycofałem. Zwycięstwo, koniec bitwy, przechodzę na mapę kampanii a oba oddziały słoni w pełnych stanach, nawet te uśmiercone. Dla mnie wyszło dobrze ale obiektywnie trzeba to uznać za jakiś bug vel błąd ??
piotrek_sid
07-11-2014, 20:15
Powiem że jak grałem Hindusami nie miałem takiego przypadku Słonie zachowywały się u mnie wzorowo chyba że były na silnych psychotropach bo w szał nie wpadały ;)
Jakub123
22-11-2014, 15:36
Hej mam taki niecodzienny problem (zapewne wynikający z mojej niewiedzy za co sorry), mianowicie wgrałem EB 2.01 i mam na pulpicie odpowiedni skrót ale jak odpala z niego grę to wyskakuje mi taka gra w oknie jak gdyby ( w znaczeniu ze EB nie jest w trybie pełnoekranowym) nie mam pojęcia z czego to wynika, może mi ktoś poradzić co z tym zrobić? Da się odpalić grę z pliku launch-cine-edit i launch-cine-render ale nie wiem do czego służą więc dałem sobie spokój. Jakiś czas temu miałem już zainstalowaną i takie cuda się nie działy. Dzięki za pomoc!
Wchodzisz do M2TW\mods\EBII
Otwierasz plik EBII.cfg za pomocą notatnika, szukasz i potem zmieniasz cytowaną część tekstu
windowed=true
borderless_window=true
na
windowed=false
borderless_window=false
podobno działa również
windowed=0
borderless_window=0
ale tego nie próbowałem
Najlepiej zrobić sobie kopię tego pliku EBII.cfg - w nim zrobić zmiany i tak zedytowany podmienić w folderze EBII (bo w samej grze może się nie nadpisywać)
Oczywiście doradzam zrobić uprzednio kopię oryginalnego pliku EBII.cfg - tak na wszelki wypadek
Czytałem również o zmianie rozdzielczości monitora i dostosowanie jej do parametrów gry ale uprzedzam , że metoda dla mnie wydała się nietrwała, niepewna i mało "userfrendly"
Jakby w twoim pierwotnym pliku EBII.cfg nie było wymienionych sekwencji to ściągnij sobie fixa http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?666446-EB-2-will-not-launch-crashes-on-startup-%28-%28 tam dokonaj wspomnianych zmian z true na false i taki plik wrzuć i podmień w folderze EBII
Ja właśnie tak musiałem zrobić
Jak mogę zacząć rekrutować słonie grając Egiptem? Mam prowincje ze słoniami, ale nie wiem co budować żeby móc je zrekrutować, przejrzałem cały spis budynków i nic nie znalazłem:/
712 ktoś wie o co chodzi, wyskakuje mi ten komunikat gdy klikam na symbol pytajnika, oprócz eb2 mam też zainstalowanego BC, zapomniałem takze płytki cd z domu i skorzystałem z tego poradnika http://komputery.spryciarze.pl/zobacz/jak-uruchomic-kazda-gre-bez-plyty
Po prostu w modzie pomoc związana z pytajnikiem nie działa więc nic dziwnego że wywala grę jak w niego klikasz
wgrałem submoda na forced diplomacy i tam trzeba klikać na pytajnik
Witam, chciałem zgłosić 2 błędy w grze, mianowicie Numidyjska konnica generała walczy wręcz oszczepem, zaś u konnicy brytyjskiej (wszystkie typy) jeździec siedzi za siodłem.
Dzięki. Zgłoszę to ekipie i przy okazji sam sprawdzę czy w wersji developerskiej nie zostało to już poprawione.
Witam, po zainstalowaniu najnowszego patcha zauważyłem że jednostki straciły swój angielski człon nazwy (tą nazwę w nawiasie dla "laików").
Instalowałeś najnowszą wersję 2.02b?
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?689221-Europa-Barbarorum-2-02-is-released
Ja się popytam na naszym forum.
Tak, na 2.02b też nie ma pełnych nazw jednostek.
Hmmm, sprawdzę i dam znać.
To było zamierzone. Podobno ekran podczas podsumowania bitwy jest bardziej czytelny. Zobaczymy co da się z tym zrobić
Uważam że warto było by to przywrócić, myślę że wielu graczom ten angielski człon pozwalał "na szybko" zorientować się z jaką jednostką ma do czynienia.
Witam podczas kampanii oraz każdej bitwy wywala mnie do pulpitu na monitorze pojawia się informacja "Nie można utworzyć urządzenia direct3D" proszę o pomoc bo nie wiem o co chodzi i jeżeli da radę to proszę o instrukcję instalacji moda bo może coś przeoczyłem i jeszcze jedno na komputerze mam rome i eb1 może te dwa mody się ze sobą gryzą i stąd to wywalanie do pulpitu i jeszcze jedno medievala mam na steamie przy instalacji korzystałem z rady Aravena i np. bellum chodzi bez zarzutu a eb2 jak już wspominałem wciąż wywala z góry dzięki za pomoc
Przepraszam w bellum też mnie wywala tylko że nie podczas bitew jak w eb2 w bellum również zaczął pojawiać się ten komunikat "Nie można utworzyć urządzenia direct3D" i gra wywala do pulpitu minimalizując się i można do niej wrócić w eb niestety nie zawsze i jak wspominałem każda bitwa kończy się na pulpicie bez możliwości powrotu. Może to przez ten steam ?
Nie dubluj postów w krótkim odstępie czasu, używaj opcji Edytuj
Sadam86
Może coś ze sterownikami? Tak tylko zgaduję bo nigdy nie spotkałem się z takim problemem. Masz te błędy w dwóch modach więc na Twoim miejscu pytałbym się w problemach technicznych M2TW
Dzięki nazgool jeszcze raz prosiłbym o instrukcję instalacji krok po kroku jaką wersję mam wgrać a później jakie hotfixy i ulepszenia żeby działało zdybyłem wersję mtw2 bez steama i też mam problemy wywala mnie do pulpitu z jakimś błędem doszedłem do tego że poprzednie problemy miały związek z włączonym wygaszaczem ekrany chodzi mi o komunikat z direct3d myślę że nowy problem może być związany z niepoprawną instalacją z góry dzięki
Wespazjan
11-09-2015, 20:55
Pobrałem EB 2.01 i zainstalowałem. M2twmam zainstalowany z Królestwami. Przy instalacji stworzył się nowy folder SteamAps i tam EB się wypakował. Mam dwa skróty tj. EB II for Steam users - using launcher oraz
EB II for non Steam installs. Nie mogę gry uruchomić. Czy przyczyna tkwi w niewłaściwym wypakowaniu moda? Proszę o pomoc.
ryczek11
21-09-2015, 21:18
Witam mam problem Wyskakuje mi taki błąd http://scr.hu/1zni/gjl7z
Wydaje mi się, że powinien Ci się wygenerować log w jakimś katalogu i ostatnie kilka linijek może dać odpowiedź o co chodzi. Z własnego doświadczenia wiem że takie okienko wyskakuje przy całym spektrum błędów więc ciężko mi cokolwiek w tej chwili podpowiedzieć
Cześć, grałem sobie Epirem i gdy chce skończyć 99 turę gra się zawiesza, czy jest z tego jakieś wyjście? Poprzedni save mam z tury 78, zastanawiam się czy jest sens grać od tamtego momentu, może okaże się że znowu wystąpi taki problem? A może za dużą wagę przywiązuje do tej setki i to zbieg okoliczności
Spotkał się ktoś z takim problemem? Jak myślicie, czy jeśli zacznę grać od poprzedniego zapisu jest szansa, że gra nie będzie stawać w tym samym miejscu?
Pozdrawiam!
I <3 eb2
23-12-2015, 07:44
Po zainstalowaniu pierwszej części EB 2.1 wszystko ładnie działa ale kiedy instaluję patch 2.1b po odpaleniu gry od razu się zamyka, przez może sekundę jest ekran ładowania (ten początkowy, przed filmikiem ) a następnie wszystko się wyłącza.:( Czysta wersja medievala instalowane specjalnie pod EB 2.1, nie-steamowa, proszę o pomoc
Może to pomoże
The 2.1b isnt supposed to be installed in "\mods\EBII\data"
It creates a "data" folder which means you just point it to "mods/ebii/"
Jak nie, to daj znać i będziemy myśleć dalej
I <3 eb2
23-12-2015, 15:01
Niestety tak właśnie robiłem ( extract to ...\M2TW\mods\EBII), próbowałem czytać ten wątek na forum ale nie znalazłem nic co by mi pomogło ( może z powodu tylko podstawowej znajomości angielskiego)
mogę jeszcze dodać że oba pliki ściągałem z "FTP link"
Nie dubluj postów, używaj Edycji
Sadam86
Hmmm, coś nie tak musiało się stać jak instalowałeś patcha. Możesz powtórzyć instalację?
Inna sprawa, że w folderze z modem lub grą powinien być katalog "log" i tam powinien zostać log.txt. Może na tym pliku zapisało się co poszło nie tak.
I <3 eb2
25-12-2015, 00:04
00:00:34.053 [system.io] [info] exists: missing mods/EBII/preferences/player.txt
taki był ostatni wpis w M2TW.system.log, instalację powtarzałem chyba już z 5 razy, za każdym razem od czystego medivala i za każdym razem to samo
poza tym ostatnim wpisem jeszcze trochę było niepokojących rzeczy np ;
missing mods/EBII/data/text/battle_ed.txt
missing mods/EBII/data/text/battle_ed.txt.strings.bin
file open,,07F5FB08,,not found
exists: missing mods/EBII/data/shortcuts_lookup.txt
open: mods/EBII/data/text/shortcut.txt.strings.bin is missing
pack open,packs/localized.pack,data/shortcuts_lookup.txt,,not found
00:36:22.549 [data.invalid] [error] DATABASE_TABLE error found : error reading record from file mods/EBII/data/export_descr_unit.txt.
Generalnie wygląda jakby brakowało( lub nie mógł odczytać) sporej części plików
Dziwne to wszystko. wygląda tak jakby ten patch instalował się nie tam gdzie trzeba. z tego co mówiłeś to czyste EB 2.1 uruchamia się bez zarzutu i możesz grać tak? Kurde chciałbym CI pomóc ale nie bardzo wiem jak. Może Rafkos będzie wiedział co z tym zrobić. Ja niestety mam tylko wersję developerską i ona działa zupełnie na innych zasadach, a poza tym w tej chwili jestem u rodziny więc nie mogę tego nawet sprawdzić bo M2TW mam zainstalowany na stacjonarnym.
EDIT:
Aha jeszcze jedno. Napisz nam dokładną ścieżkę gdzie zainstalowałeś M2TW oraz zapisz nam ściezki instalacji EB 2.1 i Eb 2.1c. Może to nam rozjaśni sytuację.
Wygląda to tak, jakby plik był chroniony przed odczytem z jakiegoś powodu. Możliwe, że plik exe nie zakończył z jakiegoś powodu wypakowywania i te pliki są zablokowane. Odinstaluj moda całkowicie (usuń folder moda) zainstaluj ponownie podstawową wersję moda do folderu z medievalem 2. Patcha wypakuj do jakiegoś folderu na pulpicie i ręcznie podmień rozpakowane pliki. Wejdź do pliku ebII.cfg w folderze z modem i zmień windowed = 0 na windowed = 1
Zrestartuj komputer na wszelki wypadek i uruchom moda ponownie z odpowiedniej ikonki. Osobiście wiem, że wersja Steam może mieć problemy, dlatego "nieformalnie" polecam ściągnięcie cracka kingdoms.exe i odpalanie gry przez skrót (Europa Barbarorum II (for non-Steam users).ink) gra jest wtedy o wiele stabilniejsza.
I <3 eb2
25-12-2015, 13:10
instalacja medievala C:\Gry\M2TW, instalacja Eb2.1 C:\Gry\M2TW instalacja Eb2.1b C:\Gry\M2TW\mods\EBII, spróbowałem ręcznie podmienić pliki ale nie zadziałało, czy po wypakowaniu 2.1b jest tylko folder data czy coś jeszcze co mogłem przeoczyć?
I <3 eb2
25-12-2015, 22:28
Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, gamebook z podstawką i dodatkiem kupiony jakoś 3 lata temu więc sądzę że najnowsza wersja powinna być, jak mogę to sprawdzić ?
Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, gamebook z podstawką i dodatkiem kupiony jakoś 3 lata temu więc sądzę że najnowsza wersja powinna być, jak mogę to sprawdzić ? wydaje mi się że 1.3 na med2 i 1.5 na kingdoms ale nie jestem pewien czy to akurat te numery
Oj nie dublujemy postów, bo po Świętach dobry humor minie i posypią się osty
Sadam86
Pan Toranaga
29-12-2015, 13:50
Chciałem sie zapytac o jedna sprawe. Bez problemów sciągnełem moda EB w najnowszej wersji, a mam problemy ze sciagnieciem tego patcha 2.1b to pokazuja mi sie ,,błąd wczytywania strony'' jak probuje go sciagnac z tcyh dwóch pierwszych odnosników na stronie tw center, a jak probuje z trzeciego (na Gamefront) to pokazuje mi sie,,nie odnaleziono pliku''
Pierwszy to torrent i przeglądarką nie pójdzie, drugi i trzeci działa przynajmniej na firefoxie.
piotrek_sid
29-12-2015, 17:33
Wygląda to tak, jakby plik był chroniony przed odczytem z jakiegoś powodu. Możliwe, że plik exe nie zakończył z jakiegoś powodu wypakowywania i te pliki są zablokowane. Odinstaluj moda całkowicie (usuń folder moda) zainstaluj ponownie podstawową wersję moda do folderu z medievalem 2. Patcha wypakuj do jakiegoś folderu na pulpicie i ręcznie podmień rozpakowane pliki. Wejdź do pliku ebII.cfg w folderze z modem i zmień windowed = 0 na windowed = 1
Zrestartuj komputer na wszelki wypadek i uruchom moda ponownie z odpowiedniej ikonki.
Miałem ten sam problem zrobiłem w ten sposób i jest postęp mogę włączyć kampanię główną i mi nie wyskakuje niestety gdy włączam bitwę wyskakuje mi do pulpitu z informacją o błędzie. Plik log w ogóle mi się nie utworzył, więc nie mam co wrzucić.
Witam mam problem z europką chodzi o to ze podczas custom battle wywala mnie do pulpitu wiem ze cos nie gra z wyborem jednostek po jak wybrałem z początkowego i średniego okresu jednostki do działało wszystko normalne a te z pozniejszego okresu wywalało mi gre moze jest na to jakis sposób?
Bartek1913
18-04-2016, 23:58
Witam mam problem ze skryptem descr_projectile i gra wywala mi zaraz po odpaleniu lunchera.
[SIZE=1][SIZE=1]00:47:00.670 [system.rpt] [always] CPU: SSE2
00:47:00.671 [system.rpt] [always] ==== system log start, build date: Jun 25 2007 version bld-medieval2-update2.1-30 (43169) ===
00:47:00.676 [system.io] [always] mounted pack packs/data_0.pack
00:47:00.677 [system.io] [always] mounted pack packs/data_1.pack
00:47:00.678 [system.io] [always] mounted pack packs/data_2.pack
00:47:00.679 [system.io] [always] mounted pack packs/data_3.pack
00:47:00.680 [system.io] [always] mounted pack packs/data_4.pack
00:47:00.680 [system.io] [always] mounted pack packs/localized.pack
00:47:00.699 [system.io] [warning] open: mods/EBII/data/text/shortcut.txt.strings.bin is missing
00:47:00.703 [system.io] [warning] open: mods/EBII/data/text/shortcut.txt is missing
00:47:00.705 [system.io] [warning] open: mods/EBII/preferences/keys.dat is missing
00:47:00.705 [system.io] [warning] open: mods/EBII/preferences/keys.dat is missing
00:47:04.127 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for ANISELECT
00:47:04.131 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_SABOTAGE
00:47:04.135 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_TRADE
00:47:04.151 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for DRAGGABLE
00:47:04.151 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for DRAGGING
00:47:04.157 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_MULTIPLE_SELECT
00:47:04.157 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_ATTACK
00:47:04.157 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_CHARACTER
00:47:04.157 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_RESOURCE
00:47:04.157 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_FORT
00:47:04.157 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_MOVE_OBJECT
00:47:04.157 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_WATCHTOWER
00:47:04.157 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_DEPLOYMENT_AREA
00:47:04.157 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_TILE
00:47:04.158 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_SPECIAL_PIECE
00:47:04.158 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PAINT
00:47:04.158 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_ADJUST_HEIGHTS
00:47:04.158 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_ADD_UNIT
00:47:04.158 [data.missing] [warning] missing/invalid cursor for MODIFIER_PLACE_SETTLEMENT
00:47:04.601 [script.err] [error] Script Error in mods/EBII/data/descr_projectile.txt, at line 721, column 1
Expected 'model' or 'triangle'
00:47:06.417 [system.rpt] [error] Medieval 2: Total War encountered an unspecified error and will now exit.
mógłby mi ktoś przesłać swój scrypt.
sir Wróbel
28-04-2016, 21:10
Grając jako Baktria nie mogę pokonać Saka Rauka, gdyż po podbiciu ich ostatniej prowincji gra przestaje odpowiadać :( . Co z tym zrobić?
piotrek_sid
01-05-2016, 20:51
Grając jako Baktria nie mogę pokonać Saka Rauka, gdyż po podbiciu ich ostatniej prowincji gra przestaje odpowiadać :( . Co z tym zrobić?
Daj grze trochę czasu u mnie to wystarczyło gdyż po podbiciu Saka Rauka tworzy się horda albo jak masz ostatnią rundę przed podbojem tej nacji puść jeszcze jedną rundę i dopiero ich zniszcz
Napoleon7
22-07-2016, 11:46
Też mam podobny problem, choć o nieco innym charakterze. Grając dowolną frakcją, po podbiciu określonej ilości prowincji (coś koło 20) gra przestaje odpowiadać - zawiesza się. Gdy chcę przejść do kolejnej tury nieruchomieje. Koniec kropka. Czekałem koło 10-15 minut i nic. Grać się dalej nie da. O co tu chodzi?!
zainstalowalem EB. robie wszystko według instrukcji. odpalam zeby uruchomic kampanie, niestety po 2-3 minutachw oknie wyboru frakcji po prosty wyrzuca mnie do pulpitu bez żadnego komunikatu. reinstal nie pomaga
W oknie wyboru frakcji nie można za długo marudzić, w większości modów wywala z niego jak się za dużo frakcji odpala. Szybka decyzja którą zagrasz. Co do innych problemów nie pomogę, nie mam obecnie tego moda, czekam na kolejny patch. To zainstaluję.
dobra, teraz wgrałem oba patche do folderu EBII i odpala mi sie na chwile ekran ładowania po czym od razu wyrzuca do windowsa ;/
co robic
dobra, teraz wgrałem oba patche do folderu EBII i odpala mi sie na chwile ekran ładowania po czym od razu wyrzuca do windowsa ;/
co robic
A wgrałeś ostatnią wersją EB jest oznaczona jako 2.2b.
tak. wklejam ja po prostu do folderu EB?
tak. wklejam ja po prostu do folderu EB?
Nie, usuwasz całkiem poprzednią wersję EB i od nowa instalujesz ściągnięte EB 2.2b stąd http://www.twcenter.net/forums/showt...2b-is-released!
Patrykovsky
16-10-2016, 10:37
Witam, od wczoraj gram w EB II na v2.2 i mam taki problem że jak gram Rzymem i po wygranej bitwie chce zabić jeńców to wywala mi gre. Wie może ktoś jak ten błąd zlikwidować czy coś z nim zrobić ?
w czasie bitew obronnych gdzie komp dysponuje 2 armiami pojawia sie błąd. armia główna czeka na posiłki, po czym kiedy te juz dojda to stoja jak słupy soli i nic nie robia. porobowalem sprowokowac konnica do ataku i nic. problem pojawia sie cały czas
MARCINEQ
30-04-2017, 19:21
Kiedy próbuję sobie zrobić własną bitwę w EBII, po wybraniu frakcji i kliknięcia dalej wywala mi grę. Ktoś wie o co chodzi?
Jakub123
23-11-2017, 11:17
Hej! Mała prośba, mam problem z długością trwania tury, strasznie długo trwa zanim wróci do mojej frakcji, mam win 10 wiec przypuszczam że coś źle zainstalowałem ale po ponownej instalacji dalej ten sam problem, ktoś co?
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?733352-Turn-times
Na TWC rzucił mi się w oczy ten temat. Może tutaj znajdziesz jakieś rozwiązanie problemu. Ja niestety bardziej testuje nowe jednostki w bitwach niż gram w kampanię, więc nie znam tego problemu z własnego doświadczenia
Hellrider
02-01-2018, 22:45
Witam, mam problem z armią buntowników
https://i.imgur.com/yfG6RG9.jpg
Otóż armia ta kręci się w kółko między Szkocją, a Irlandią uniemożliwiając dalszą grę, próbowałem move_character, jednak nieważne, co bym wpisał, wyrzuci mi komunikat o nieznalezieniu danej postaci, co zabawniejsze, w przypadku szpiega takiego komunikatu już nie mam (co prawda, dalej go nie przenosi, ale to pewien minimalny postęp).
Rozumiem, że nie da rady stoczyć z nimi bitwy i w ten sposób się ich pozbyć?
misiek1205
26-01-2018, 22:07
Podczas zmiany tury gra staje tzn. nie wywala bledu tylko w czasie ruchu Si w pewnym momencie staje i nie idzie, da rade to jakos odkrecic? Mam 165 ture rozgrywki ladnie sie zapowiada a tu taki problem.
Nie wiem jak w tej konkretnej modyfikacji (na szczęście jeszcze nie miałem CTD w EB II), ale czasem pomaga przestawienie agentów, wykonanie jakichś ruchów armiami itp. Ewentualnie sprawdź poprzednie zapisy czy po dotarciu do tej tury też będzie błąd.
misiek1205
28-01-2018, 13:58
Problem rozwiazany, zostawilem komputer na pare min. jak wrocilem, to moment zastoju byl ominiety.
Witam. Kiedy próbuję rozegrać bitwę z rebeliantami gra dziwnie sie zacina, niektóre modele jednostek znikają i zostaje po nich cień. Nie da się wyjść z gry i muszę ją wyłączać przez menedżera zadań. Ktoś wie jak to rozwiązać?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin©