PDA

Zobacz pełną wersję : Total War: Attila - relacja z siedziby CA!



Jarl
25-09-2014, 16:30
Czwartego września miałem przyjemność zostać zaproszonym do Horsham, nieopodal Londynu, gdzie mieści się główna siedziba Creative Assembly. Jechaliśmy tam (wraz z Papkinem, czyli redaktorem, znanego chyba wszystkim, magazynu CD-Action) nie do końca wiedząc, czego możemy się spodziewać. Przypuszczenia i domysły kłębiły się w naszych niewyspanych (gdyż lot mieliśmy o godzinie 6:15 z Warszawy) głowach od samego rana. Wiedzieliśmy tylko, że będzie to nowa, samodzielna gra z serii Total War. Czyżby pokusili się o Medieval III: Total War? A może zdecydują się na eksperyment i umieszczą akcję w Chinach, albo świecie podszytym fantasy? Wielokrotnie podobne przewidywania pojawiały się, gdy dyskutowano o przyszłości serii. Po przybyciu na miejsce zostaliśmy ekspresowo wręcz wprowadzeni do pokoju, gdzie odbyła się prezentacja.

Jednak nasza niepewność nie została od razu rozwiana. Najpierw zostaliśmy zapoznani z zawartością Edycji Cesarskiej gry Total War: Rome II, którą ogłoszono tydzień przed naszym przyjazdem. Co prawda, było to jedynie przypomnienie wiadomości prasowych, które zostały już wcześniej upublicznione, ale myślę, że warto przypomnieć graczom (zwłaszcza tym, którzy odłożyli już Rome II na półkę i stracili nim zainteresowanie – a nuż okaże się, że dzięki temu na nowo wrócą na antyczne pola bitwy?) o zmianach, które zostały wprowadzone:

http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?10485-Rome-II-Emperor-Edition-wydane!

Oczywiście warto nadmienić, że wszystko to zostało udostępnione graczom za darmo. Zapewne chłopaki z Creative Assembly chcieli zrekompensować fanom serii zarówno problemy techniczne, jak i niedoróbki w gameplayu, które utrudniały czerpanie przyjemności z podbijania starożytnych krain. CA nazywa tę edycję „ostateczną”, tj. taką, która reprezentuje w pełni satysfakcjonujący stan gry. Czy im się to udało? Z pewnością pomysł mieli bardzo dobry, jednak finalną ocenę chyba należałoby wystawić osobiście. Dlatego każdego, kto jeszcze nie sprawdził zawartości Edycji Cesarskiej, gorąco zachęcam do uruchomienia gry i przekonania się o jakości rozgrywki po nowym patchu i DLC.

333

Jednak to nie Edycja Cesarska stanowi meritum sprawy. Głównym punktem programu była samodzielna gra-dodatek (pamiętacie Napoleona?) Total War: Attila. Brzmi znajomo? Powinno! Pierwszą myślą przychodzącą do mej głowy było „to drugie Barbarian Invasion”. Nawet sami przedstawiciele CA, na wspomnienie o BI, z uśmiechem kiwali głowami. Nie oznacza to w żadnym przypadku jednak, że dostajemy odgrzewanego kotleta! Wbrew pozorom, poza trochę znajomymi rosterami frakcji, zostaniemy zaskoczeni nowymi możliwościami oferowanymi przez grę. Do rozgrywki zostaną dodane bardzo ważne elementy, które będą miały niezmiernie istotny wpływ na nasze poczynania zarówno na mapie strategicznej, jak i taktycznej. A cóż to za zmiany? Już spieszę z informacjami.

Do warstwy kampanii zostanie przywrócona możliwość zarządzania drzewkiem rodowym, znana z pierwszej części. Okienko rodowe nie będzie miało, rzecz jasna, takiej mało rozbudowanej, jak na dzisiejsze czasy, postaci. Teraz będziemy mogli wygodnie mianować dziedziców oraz rozdawać tytuły w przejrzystym interfejsie. Dbanie o rodzinę będzie miało o wiele większy wpływ na kampanię, niż do tej pory. Z pewnością jest to dobra wiadomość dla graczy, którzy lubią konsolidować imperium na wszystkich możliwych płaszczyznach.

334

Samo pojęcie „o wiele większy wpływ” zasługuje na parę słów wyjaśnienia. Edykty teraz będą wydawane nie globalnie, lecz przez gubernatora prowincji. Tytuły gubernatora zaś będziemy przyznawać osobiście członkom naszej familii, a wiązać się z tym będą konkretne efekty. Cechy gubernatora będą miały istotny wpływ na prosperity oraz porządek publiczny w naszej prowincji, jak również na morale obrońców podczas oblężenia stolicy. Należy wspomnieć, że naszych gubernatorów trzeba będzie odpowiednio pilnować. Przy słabym zarządzaniu, szybko nabędą oni negatywnych cech, które znajdą odwzorowanie w niepokojach i spadku dochodów w podległych im prowincjach.


W interfejsie kampanii zostanie rozbudowany również tryb przeglądu strategicznego. Będziemy mogli zobaczyć jak bardzo zróżnicowane religijnie i kulturowo są nasze prowincje, oraz obejrzeć nasze terytorium w trybie topograficznym („geographic overlay”). Pozwoli nam on ocenić potencjał obronny prowincji, tj. zostaną pokazane wszystkie góry, lasy, rzeki oraz przeprawy. Przyznam szczerze, że jest to świetny pomysł i z pewnością ułatwi obronę naszego imperium, które jest narażone na ataki z wielu stron.

335

Choroby szalejące w miastach również ulegną pewnym zmianom. Teraz będziemy mieli do czynienia z kilkoma ich rodzajami, z których każda będzie miała inny wpływ na stan prowincji. Podczas prezentacji wspomniano o siedmiu (nie podano przykładów). Choroby będą mogły być przenoszone przez armie na obce terytoria, więc być może będziemy mogli wysyłać do boju trędowatych (jest to jedynie mój domysł; jak wspomniałem, nie podano rodzajów chorób. Wyraźnie powiedziano jednak, że armie będą mogły je przenosić) legionistów, aby szerzyli zarazę u wroga?


Pojawi się również nowa opcja zrównywania miast z ziemią. Gdy nieopodal naszych bram pojawią się znacznie liczniejsze siły przeciwnika i nie będziemy mieli szans na obronę, być może najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie zrujnowanie całego potencjału ekonomicznego i militarnego prowincji, aby nie wpadł on w ręce wroga. W takim przypadku nasz garnizon automatycznie uda się do sąsiadującej prowincji, a wszystkie budynki w mieście zostaną wyburzone, zaś mieszkańcy wypędzeni. Wykorzystując tę opcję podreperujemy sobie również nieco nasz budżet (dlatego możemy również łupić w ten sposób wroga, gdy zdobędziemy jego miasto).

336

Podczas prezentacji padła również fraza-klucz - „survival strategy”. Według twórców gry, Attila będzie sporym wyzwaniem nawet dla zaprawionych w bojach weteranów serii. Poziom trudności pozycji startującej Cesarstwa Zachodniorzymskiego został określony jako „Legendarny”. Oprócz tłumienia buntów w prowincjach i walki z szerzącą się korupcją, będziemy zmuszeni również bronić naszych granic przed najazdami barbarzyńców z północy i wschodu. Oczywiście dla znawców serii nie stanowi to wielkiego zaskoczenia (wszak WRE w BI również miało trudny start), jednak w Attili, w połączeniu z nowymi opcjami dostępnymi w kampanii, rozgrywka z pewnością nabierze kolorytu.


Po prezentacji zostaliśmy zaproszeni do pokoju, gdzie mieliśmy okazję przetestować tryb taktyczny, w postaci bitwy oblężniczej. Pod nasze dowództwo zostały oddane nieliczne oddziały Cesarstwa Zachodniorzymskiego, broniące bram miasta przed hordą Sasów. Od razu rzucił nam się w oczy ponury klimat panujący na polu bitwy – ciemne, chłodne barwy otoczenia, charakterystyczna zabudowa miasta.

337

Sama bitwa stanowiła dla nas pewne wyzwanie. Mało jednostek pod naszym dowództwem, brak rozeznania w statystykach (oczywiście mieliśmy dostępny podgląd, ale kto by w takim momencie skupiał się na porównywaniu liczb?), wyraźna przewaga liczebna wojsk przeciwnika. Dla obrońców miast zostało jednak wprowadzone pewne udogodnienie, które będzie niejednokrotnie decydować o losach bitew – barykady. Pomiędzy zabudowaniami znajduje się kilka miejsc na ulicach, które można obsadzić swoimi jednostkami. W tej bitwie mogliśmy wykorzystać takich barykad maksymalnie cztery, stanowiło to jednak wystarczającą ilość do skutecznej obrony.


Szturmowanie takiej barykady od czoła jest bardzo czasochłonne i możemy przy tym ponieść ciężkie straty, zwłaszcza, jeżeli bronią jej doborowe jednostki. Sztuczna inteligencja zachowywała się pod tym względem dość chaotycznie – podczas pierwszej bitwy skutecznie ominęła wszystkie postawione barykady i okrężną drogą udała się do szturmu na plac, którego nie zdołałem utrzymać. Podczas drugiego podejścia, nauczony nieco doświadczeniem, nieco zmieniłem założenia obrony miasta, wycofując więcej jednostek na drugą linię obrony. W rezultacie AI szturmowało frontalnie moje zapory, co, w połączeniu ze skutecznym ostrzałem jednostek miotających, skończyło się dla niej klęską. Pewnym novum w zachowaniu „oblężniczego” AI jest natychmiastowy atak piechotą tuż po rozpoczęciu bitwy. Do tej pory artyleria musiała wybić wyłom w murze, aby jednostkom zapaliła się lampka „o, jest dziura, lecimy”. Teraz biegną w kierunku miasta od razu, licząc na to, że podczas zbliżania się do umocnień mury zostaną skruszone przez artylerię na tyle, aby można było się dostać przez nie na teren zabudowań. Wyglądało to całkiem spektakularnie.

Ogień w mieście również zostanie poddany pewnemu usprawnieniu, nie tylko graficznemu. Przede wszystkim, wpływa na morale obrońców – im bardziej miasto będzie nim trawione, tym gorzej dla garnizonu. Ponadto barbarzyńcy będą posiadali w swoich rosterach tzw. „raiding units”, czyli tanie jednostki przeznaczone do łupienia i obracania miast w pył. Przechodząc obok drewnianych zabudowań będą rzucać pochodniami, podpalając co się da. Z wypowiedzi twórców CA wynika, że graczowi nie zostanie przyznana kontrola nad tym zachowaniem, więc rozważne korzystanie z tych oddziałów stanie się koniecznością.

Kolejną nowością podczas oblężeń będą... biegający po mieście cywile! Co prawda nie uświadczyłem ich zbytnio grając (być może nie byłem dość spostrzegawczy), ale podczas prezentacji mieliśmy okazję się o tym przekonać. Gracz nie będzie miał nad nimi kontroli, a ich zachowanie będzie nader chaotyczne. Część z nich będzie uciekać w popłochu, niektórzy zaś będą starali się atakować najeźdźców. Z pewnością nie będą oni mieli większego wpływu na przebieg bitwy, a ich obecność jest zabiegiem raczej kosmetycznym, ale klimat rozgrywki zdecydowanie na tym zyskuje.

Attila zostanie również poddany delikatnemu liftingowi graficznemu. Oprócz nowych shaderów dla wody, na mapie kampanii prowincje zostaną również wzbogacone o pewne elementy charakterystyczne dla klimatu danego terenu. Mieliśmy okazję się o tym przekonać widząc Wielką Brytanię spowitą deszczowymi chmurami (jak na ironię, w Horsham była wtedy piękna, słoneczna pogoda). Gracze będą również mieli większą kontrolę nad oddaleniem/przybliżeniem kamery. Oprócz tego twórcy zapewniają, że dołożyli wszelkich starań w celu optymalizacji silnika, więc możemy się spodziewać lepszej wydajności (cytuję: „better framerates”) podczas rozgrywki.

Osobom, które będą chciały się pochwalić swoim przebiegiem kampanii w Total War: Attila, zostanie oddane narzędzie w postaci okienka, w którym będą mogły udostępniać swoje rekordy oraz historię rozgrywki (czyli coś w stylu podsumowania kampanii, które pojawia się po ukończeniu gry daną frakcją w Rome II). Utworzony zostanie link do naszego profilu, aby inni mogli podziwiać nasz kunszt taktyczny i strategiczny. :)


Podsumowując naszą krótką wizytę w studio CA, Total War: Attila to zarówno reminiscencje z czasów Barbarian Invasion, czyli gry trudniejszej i dynamiczniejszej od podstawki, jak i szereg zmian, które otwierają nowe możliwości podczas budowy, lub, jak w przypadku Cesarstwa, obrony i utrzymania naszego imperium. Bitwy będą intensywniejsze i zdecydowanie bardziej brutalne. Czy gra okaże się sukcesem? Po tym, co zobaczyłem, mogę dać chłopakom z Horsham spory kredyt zaufania. Jestem co prawda entuzjastą serii i dość często przymykam oko na pewne wady, ale wydając Edycję Cesarską CA udowodniło mi, że posiada honor i jest w stanie odpowiednio dopieścić swój produkt.

Chaak
25-09-2014, 16:36
Czyli jednak BI:D, a do tego skupiony na Atylli:mrgreen:, dla mnie git, zwłaszcza że w jedynce Hunowie byli, razem z Sasanidami, moją ulubioną frakcją. Mam nadzieję, że tych drugich też dobrze odtworzą oraz dostaniemy grywalnych i fajnie zrobionych Słowian i Sarmatów.

Nezahualcoyotl
25-09-2014, 16:37
Za cztery miesiace zobaczymy z czym to sie je.Poki co prezentacja robi pozytywne wrazenie:clap:
Znamy date poczatkowa rozgrywki (395r) a co z data koncowa?

Man_Utd
25-09-2014, 16:37
Wreszcie normalne unit cardy! Szkoda że nie poprawią tych w romie, przyznali się do błędu ale nie do końca.
Znowu nie ma krwi w czasie bitwy. Ale do takiego wyciągania kasy już się pewnie wszyscy przyzwyczaili...

Zwrócił ktoś uwagę jak wygląda sprawa z murami? Dalej tylko w stolicach prowincji czy we wszystkich osadach? Bo nie oglądałem tej części o kampanii.

Nezahualcoyotl
25-09-2014, 16:38
Mury zostaly zniszczone jeszcze przed szturmem.To kolejna nowosc w tej grze.

Arroyo
25-09-2014, 16:41
Pewnie element krwi będzie, gdy do samego Rome II kupisz DLC Blood&Gore. Wg mnie to chyba będzie działać jak FotS do Shoguna 2.

Nezahualcoyotl
25-09-2014, 16:42
Muza w tle kojarzy mi sie z soundtrack "Mongol";)

Jarl
25-09-2014, 16:46
338

339

Flagellum_Dei
25-09-2014, 16:50
Temat rozpoczął Flagellum Dei aka Attyla the Hun , przypadeG ? ;D

voitek
25-09-2014, 16:55
https://www.youtube.com/watch?v=hYVisFccpFo

Chaak
25-09-2014, 16:56
@Flagellum_Dei
Wyczuwam spiseg. Czas na komisję śledczą!!:D

Dyktator
25-09-2014, 16:56
Jak na mój gust, to trochę za bardzo się pospieszyli z tym Total Warem.

Nezahualcoyotl
25-09-2014, 17:00
GTW znow w akcji ;)
340

kilop206
25-09-2014, 17:01
Podoba mi się, że znowu mamy taki ładny trailer. Co prawda, to tylko darcie mordy przez Attylę, ale jest o wiele bardziej klimatyczne od tych zapowiedzi na silniku gry do Rome 2.

marko1805
25-09-2014, 17:03
He he, no i bez niespodzianki. Jak zwykle dużo ma być, dożo się dziać, tak jak przed Rome II a czas pokaże co z tego wyjdzie. Teraz się czuję tak jakbym kupując Rome II kupił wykastrowaną grę. Cóż może doczekam tego momentu kiedy na podstawie Attyli powstanie mod o czasach starożytnych wtedy może kupię. Na chwilę obecną ,nowy tytuł ni ziębi ni grzeje, a raczej budzi niesmak i raczej czuję się wydymany przez CA ( bo to co ma być w Atylli , winno być w Rome II).

( ͡º ͜ʖ ͡º)
25-09-2014, 17:03
wydając Edycję Cesarską CA udowodniło mi, że posiada honor i jest w stanie odpowiednio dopieścić swój produkt.
W dupę se ten honor mogą wsadzić, kampania jest tak samo zabugowana a AI tak samo debilne jak przed edycją cesarską która jest zwykłą manipulacją.

Memnon[pl]
25-09-2014, 17:08
Czy ktos zrobil fotke drzewku rodowemu?Przegapilem poczatek I ciekawi mnie jak to wyglada.
Mam nadzieje ze tym razem bedzie wydana skonczona gra-a nie tak jak w przypadku Rome II-platna beznadziejna beta czekajaca na 15 patchy.
Licze na w miare dlugie bitwy-a nie na 3 min smieszne potyczki.
Zauwazylem na filmiku ze szarza kawaleri bardzo szybko traci caly impet-lekko tylko dojechali do wrogich oddzialow I od razu cala jazda sie zatrzymala.Druga sprawa to znowu widac dlugie slady/nie wiem jak to nazwac/ po strzalach.Tak samo wygladaly zapowiedzi Rome II-zmienili to dopiero kieldy ludzie zaczeli sie upominac ze zle to wyglada.Czyzby znowu CA na upartego brnelo w swoje pomysly-niczego sie nie nauczyli z Rome ?To samo tyczy sie bitew-oddzialy troche za szybko koncza sie bic-znowu bedzie kilku sekundowe starcie dwuch oddzialow?Im wiecej widze na tym filmiku to tym mniej entuzjastycznie podchodze do tej gry....:confused:

szwejk
25-09-2014, 17:09
Niezależnie od wszystkich sympatycznych bajerów:), najważniejsze będzie strategiczne i bitewne AI. Pomysł z kilkoma rodzajami chorób - niezły, ale jak AI zacznie spamować zarażonymi agentami na nasze miasta, to gra może się zmienić w Hospital Total War:lol: No i kwestia patchy. Skoro podstawka ma ich 15, to dodatek pewnie będzie miał ich nie mniej niż 8...;)
Ogólnie, reaktywacja BI mi się podoba, oby wyszło lepiej niż RTW II.

Dumnorix
25-09-2014, 17:11
Na obrazkach te postacie wyglądają w trakcie walki jak z Rome II - w sensie mechanika walki, animacje. Fakt pospieszyli się... przerobili graficznie i dodali kilka nowości. Tytuł mi się podoba, ale podchodzę z dystansem. Albo to będzie dobre, albo spaprają, bo faktycznie jakoś szybko wyjdzie ta gra. Niech nad następnym tytułem popracują z trzy lata ale niech to będzie porządne (medieval ja by najchętniej widział :D ) ale żeby nie było tak że co miesiąc kolejne patche, które poprawiają za szybko wydaną grę.

Grogmir
25-09-2014, 17:16
Zapominacie, że to nie jest całkiem nowy tytuł, tylko coś jak Napoleon w stosunku do Empire, a z tego co widzę, to nowości jest nawet więcej niż w tamtym wypadku.

Ituriel32
25-09-2014, 17:17
Tak średnio mi się to widzi. Stare BI pobadało mi się średnio, bo nie miałem tam nacji za którą bym przepadał.
Mam nadzieje że to ma wyjść co najmniej za rok.

Nezahualcoyotl
25-09-2014, 17:21
Cos znalazlem na YT ale po zabiemu:
https://www.youtube.com/watch?v=-W8JLwIVGSE

(21:13) skromna prezentacja agentow

Jarl
25-09-2014, 17:29
;306248']Zauwazylem na filmiku ze szarza kawaleri bardzo szybko traci caly impet-lekko tylko dojechali do wrogich oddzialow I od razu cala jazda sie zatrzymala.
Kiedy grałem w tę bitwę, to wjechałem tą lekką kawalerią w 3 czy 4 oddziały łuczników i dostałem baty :D, bo byłem przyzwyczajony do mechaniki Rome 2 (od którego i tak zresztą miałem bardzo długą przerwę).

Nezahualcoyotl
25-09-2014, 17:40
Battle gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=I4KprNaAuo4&index=4&list=UUfxYbw70zVe6goukeamRp9w

Family tree:
http://i.imgur.com/QRiCbK8.jpg

Okrety w nowym TW
http://www.gamespot.com/articles/total-war-attila-coming-to-pc-in-february-2015/1100-6422556/

KLAssurbanipal
25-09-2014, 18:06
Czy ma ktoś screen z Unit cardami?

Nezahualcoyotl
25-09-2014, 18:14
Niewiele ale lepsze niz nic:
http://imgur.com/r/totalwar/cvreRwx

kilop206
25-09-2014, 18:15
Ja się boję o AI komputera. Jak w Rome II taka bida toczy inne kraje, to co się będzie działo tutaj jak dojdą choroby, a podczas bitew dynamiczny ogień. Już nie mówiąc o tym jak AI będzie grało cesarstwem zachodniorzymskim. Skoro twórcy określają jego poziom jako ,,legendarny" + dodać do tego niekompetencję komputera w ostatniej grze CA to... O boże, chyba poczekam na patche i jakieś mody. BTW Ile kosztował taki Napoleon w dniu premiery? Chyba nie pełną cenę prawda?

KLAssurbanipal
25-09-2014, 18:28
Dzięki zajac. :)

Czy ktoś z Was zwrócił uwagę na artworki? Jest tam galera rodem z XV-XVI wieku. Chyba strzelili gafę. Znaleźli w google bizantyjskie statki, ale zapomnieli że Bizancjum istniało do 1453. Galery z V wieku nie wygladały jak te 1000 lat później. Oby nie było takich w grze.

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?667780-Ships-from-late-Mediaval-Renaissance

Gajusz Mariusz
25-09-2014, 18:35
Zapewne więcej będzie takich kwiatków. Bo np. wszystkie jak leci okręty barbarzyńców w R2 są drakkaropodobne...

KLAssurbanipal
25-09-2014, 18:39
W ogóle jednostki słabo wyglądają. Lepiej prezentują się te z moda CRoC z moda pod Rome 2. Ahiga i reszta zrobili lepsze jednostki późnorzymskie. Rome II Vanilla wg mnie lepiej wygladała. BI też pod tym względem biednie wyglądało przy RTW1.

Wald
25-09-2014, 18:44
Dzięki zajac. :)

Czy ktoś z Was zwrócił uwagę na artworki? Jest tam galera rodem z XV-XVI wieku. Chyba strzelili gafę. Znaleźli w google bizantyjskie statki, ale zapomnieli że Bizancjum istniało do 1453. Galery z V wieku nie wygladały jak te 1000 lat później. Oby nie było takich w grze.

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?667780-Ships-from-late-Mediaval-Renaissance


I się zaczęło....tyle lat już jest TW, że można się przyzwyczaić o masie błędów w każdej nowej części dlatego daj na luz i nie rób spamu wykładów z historii.
Czepiani się wszystkie jest już co najmniej dziwne dlatego ciesz się grą jaka jest i oszczędź fanów gier planowanymi wykładami. :)
<oczywiście zrozumiesz to jako atak>

Mnie osobiście to nie zachwyciło, może przez to, że BI też zbytnio nie lubiłem i okres na camp mi nie pasuje.

Podobał mi się jedynie klimat bitwy o Londyn oraz możliwość stworzenia z tego medka III.

KLAssurbanipal
25-09-2014, 18:51
Wiesz trochę lipnie będzie jeśli dadzą te galery też w grze. Będzie ciekawya bzdura - podobne okręty w Empire TW. :) Gra o starożytności i o XVIII wieku prawie z takimi samymi modelami heheh.

Jednostki z moda CRoC wyglądają o niebo lepiej. Jesli ktoś ich jeszcze nie zna to tu jest subforum ich:

http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?2048-Constantine-Rise-of-Christianity

a tu jednostki:



http://i.imgur.com/6jnylRb.jpg

http://i.imgur.com/ziS2oYj.jpg

http://i.imgur.com/CgxxYis.jpg

Man_Utd
25-09-2014, 18:52
To jest tak samo nowy TW jak i Zmierzch Samurajów. Równie dobrze mogliby połączyć te gry na tej samej zasadzie co FotS z Shogunem. A może tak zrobią?
Rome 2 wydali jako wybrakowany bubel, łatany patchami i płatnymi DLC z tym co normalnie powinno być w grze. Po tej wpadce z zakupem Attili wstrzymam się do czasu aż recenzje pełnej wersji powiedzą że warto. Tak na prawdę nowych rzeczy jest bardzo niewiele. Dobrze że dali normalne unit cardy bo z tymi bohomazami nie da się grać. Ale i tak brak murów oblężniczych mnie odpycha. Po co robić dopieszczone oblężenia skoro zagramy taką bitwę może raz na kilkanaście przypadków.

Dagorad
25-09-2014, 18:55
Wielka premiera z hasłem reklamowym: "Kup dodatek w cenie podstawki". Nic tylko czekać na "Edycję Chańską".

Mi to jednak nawet pasuje. Dopieszczą produkt sprzedając dodatek jako podstawkę podobnie jak przy Empire-Napoleon. Całkiem możliwe że za jakiś rok dowiemy się że od roku robią już inną grę która powstawała równolegle z Attylą. To jednak by mi się akurat nie spodobało. Empire moim zdaniem dużo stracił na tym że Medek II powstał "obok" niego.

Nezahualcoyotl
25-09-2014, 18:57
Ale i tak brak murów oblężniczych mnie odpycha
Im dluzsze oblezenie na mapie kampanii tym wieksze zniszczenie osady na mapie bitewnej.Stad "braki" obwarowan.

KLAssurbanipal
25-09-2014, 18:58
Ja tez bym wolał, żeby dali połączone jak w Shogunie. W końcu to jest jak dodatek BI.
Jednak oni zastosowali ten sam chwyt co Empie i Napoleon.
Tam też mamy w tytule szerszy temat - Empire i Rome, a Napoleon wydany jako samodzielna gra przypomina Attilę - tytuł zwiazany z jedną postacią. Nawet trailer jest podobny - ukazuje przemawiajacego Napoleona i Attilę do wojska, w mrocznym klimacie.

Lord_Legionista
25-09-2014, 19:02
czekam na kampanie na wiecej graczy ...

Poliorketes
25-09-2014, 19:17
Zaprezentowane materiały nie zrobiły na mnie wrażenia. Okres całkiem ciekawy, ale ja już nie kupie nigdy żadnej gry z serii Total War w dniu premiery. Za dużą manianę odwala CA żebym dawał im swoja kasę za niedopracowane produkty. W sumie jak patrzę wstecz, to było tak od Rome 1. Tylko wtedy byłem młody, inaczej na to wszystko patrzyłem.

szwejk
25-09-2014, 19:24
Ciekawe, czy AI będzie zdolne rozbijać te barykady za pomocą machin? A może będzie rzucać na nie pochodnie?;)

Vedymin
25-09-2014, 19:29
Zaprezentowane materiały nie zrobiły na mnie wrażenia. Okres całkiem ciekawy, ale ja już nie kupie nigdy żadnej gry z serii Total War w dniu premiery. Za dużą manianę odwala CA żebym dawał im swoja kasę za niedopracowane produkty. W sumie jak patrzę wstecz, to było tak od Rome 1. Tylko wtedy byłem młody, inaczej na to wszystko patrzyłem.W Rome 1 przynajmniej nie wydawali bezczelnie płatnych unitpacków i nie blokowali frakcji, które były w grze, a trzeba było je kupić. Ja po Rome 2 nie kupię już chyba żadnej ich gry, chyba że jakieś zbiorcze wydanie z DLC za 5 dych maks.

Gajusz Mariusz
25-09-2014, 19:36
Ogólnie zbyt blisko jest Attyla do R2 by większość błędów poprawionych tam (wiem, dyskusyjna teza:D) miała się powtórzyć w Attyli. Osobiście będę jak KLA narzekał na to i owo, ale że kupuję grę średnio co rok, to zapewne to będzie ten TW. ;) Do preordera dołączą jakieś DLC płatne po premierze (na bank...) a że nie straszny mi temat jak i okres tematyczny Attyli więc i tak mnie mają. Ze swojej strony dodam że znając moją szybkość grania (czas poświęcany grze) to wydadzą kolejny tytuł za... szybko. Nie zdążę "strawić" aktualną nowość. :cool:

Dagorad
25-09-2014, 19:53
Ogólnie zbyt blisko jest Attyla do R2 by większość błędów poprawionych tam (wiem, dyskusyjna teza:D) miała się powtórzyć w Attyli.

Dla chcącego nic trudnego. Attyla ma wyjść w przyszłym roku, mają już trochę rzeczy zrobione, Edycja Cesarska wyszła niedawno. Wniosek może być taki że twórcy "przegapią" część błędów które już naprawili. Nie zdziwiłbym się więc gdyby się okazało że w końcu "nowy" tytuł będzie powielał niektóre błędy które już zostały naprawione, nowa mechanika może dodatkowo spowodować ponowne popsucie się rzeczy które już działały no i dochodzą rzeczy całkiem nowe. Może więc być nieciekawie jeżeli CA podzieli Twój optymizm ;) . No ale wygląda na to że Attila to po części próba zarobienia na tym że trzeba było naprawiać Rome II więc można mieć nadzieję. W sumie twórcy w najbliższych dniach pewnie będą badali nastroje graczy w kwestii tego czy wydanie bubla wchodzi w rachubę więc zagadnienie "solidności" gry może być jeszcze długo otwarte.

No i z tego co pamiętam BI był bardziej zabugowany od Rome, tradycja rzecz święta :P .

Nezahualcoyotl
25-09-2014, 20:04
Dla osob ktore przegapily z najrozniejszych powodow prezentacje nowego TW:
http://www.twitch.tv/egx/c/5182999

Jezeli w preorder dorzuca jakiegos bonusa to sie skusze i nawet z bugami kupie(podobnie bylo z Rome2).Nie spodziewam sie ceny wyzszej anizeli jakies 20-25 funciakow zatem zaden to wydatek chociaz ponowne bluzganie na caly dom z powodow technicznych nie za bardzo mi sie usmiecha.Poczekamy i zobaczymy co sie z tego Attyli uformuje.Z niecierpliwoscia wypatruje wiesci poswieconych dyplomacji w rozgrywce oraz mozliwosci "darowizny" wlasnej osady dla dowolnej frakcji.

Religie wystepujace w najnowszej odslonie:
Catholic Christian
Orthodox Christian
Arian Christian
Manichaeism
Zoroastrian
Graeco-Roman
Celtic
Germanic
Tengri
Other

Asuryan
25-09-2014, 21:33
BI 2 może pojawić się pod inną nazwą - na przykład Attila Total War.
Wykrakałem :mrgreen:

designinho
25-09-2014, 21:55
Tak szczerze mówiąc to słabo to na razie wygląda - Napoleon to był jednak w stosunku do Empire przeskok pod każdym względem widoczny na pierwszy rzut oka tutaj niestety zmian jako takich nie widać głównie można o nich przeczytać. Jakoś kompletnie mnie ten dodatek (bo nie nazywałbym tego samodzielną odsłoną skoro jest napisana na tym samym silniku (?) co poprzedniczka) nie rusza, szczerze mówiąc wątpię żebym kupił. Myślę, że dużo więcej dobrego CA zafundowałaby nam dając narzędzia Total Conversion Mods do dotychczasowych tytułów co na nowo rozruszałoby scenę moderską no ale rozumiem, że biznes to biznes.

Może wstyd się przyznać ale czekam aż na rynku wreszcie pokaże się jakakolwiek konkurencja dla serii Total War - może to da naszym wreszcie pozytywnego kopa.

Gajusz Mariusz
25-09-2014, 22:30
Czy to przypadek? :hmm:Nie sondzem :twisted:!

Aztec
25-09-2014, 23:30
Po tylu latach, po tylu długich latach doczekałem się... Aztecka krew buzuje na myśl o mordowaniu ludzi na ulicach . o żywych miastach, których nie pamiętam od czasu podglądu miast w Rome Total War. Ahh cóż to będzie za rzeź ! :D Wreszcie będziemy świadomi tego czego bronimy na murach. Swoją drogą zastanawiam się jak takie palenie i mordowanie wpłynie na późniejszy stan ludności miasta.

Chaak
25-09-2014, 23:33
Ja mam nadzieję, że przez te wszystkie nowości mój komp nie popełni seppuku, a Atilla będzie działać tak jak podstawka.

voitek
25-09-2014, 23:51
http://i.imgur.com/1ch6osF.jpg

majkel
26-09-2014, 00:03
Ja pierniczę, pół miesiąca wypatrywania nowego tytułu i wita mnie brudas z brodą!!! Myślałem, że to będzie zupełnie nowy okres. Szczerze w BI grałem chwilę bo całkowicie mnie odrzuciło. Nie mój klimat, nudny okres te ciemne wieki. Ucząc się do matury pominąłem najazdy barbarzyńców całkowicie i znam tylko daty rozpadu Rzymu i upadku Cesarstwa Zachodniego;) Więc jednym z niewielu plusów jest to, że może w końcu coś się nauczę... Trailer fajny ale potwierdza podejście CA do Atillii jak do Napoleona, z tą różnicą, że teraz nie wygląda to tak przekonywająco. Dodają elementy (drzewko, normalne karty jednostek, uporządkowane technologie, umiejętności itd) które powinny być w R2 od samego początku!!!:mad: Jednostki nie wyglądają jakoś oszałamiająco oprócz tych toporników. Jedyne co mnie bardzo ucieszyło to opcja całkowitego zniszczenia regionu!!! Będzie to pierwsza rzecz, którą zrobię jeśli zetknę się z tą grą!:D(ciekawe jak będą wyglądać bitwy na takich terenach) Jeśli już to kupię to na pewno dopiero w lipcu, pewnie już po 5-6 patchach:rolleyes:.

Patrząc na to co robi CA, kolejna część wyjdzie pewnie we wrześniu 2016 i będzie to chyba Medieval 3, po roku dodatek, a w 2017 już Empire 2 lub wyczekiwany przeze mnie XVI-XVII wiek. Wolałbym to drugie.

I być może jestem zbyt wyczulony, ale czy kusznicy mają możliwość używania płonących bełtów??

KLAssurbanipal
26-09-2014, 01:09
Coś mnie zaintrygowało czytając relację. Mam 2 pytania nie od strony merytorycznej... Posłużę się cytatami:


Czwartego lipca miałem przyjemność zostać zaproszonym do Horsham, nieopodal Londynu, gdzie mieści się główna siedziba Creative Assembly.


Najpierw zostaliśmy zapoznani z zawartością Edycji Cesarskiej gry Total War: Rome II, którą ogłoszono tydzień przed naszym przyjazdem.

1. Byliście tam na początku lipca, prawie 3 miesiące temu, a tydzień wcześniej (czyli koniec czerwca) ogłoszono Edycję Cesarską?
Dla mnie to dziwne. Z tego co pamiętam to na początku czerwca wydali dopiero DLC balkańskie - Pirates and Raiders. W połowie sierpnia zapowiedzieli DLC kobiece i wtedy jeszcze nie było mowy o Edycji Cesarskiej. Zapowiedzieli ją dopiero w drugiej połowie sierpnia, jakoś w momencie wydania tych babeczek.
Tą zapowiedź EE, o której piszesz przed Waszym przyjazdem, masz na myśli zapowiedź znaną jedynie w kręgach "publicystów"? W sensie, że tylko admini/redaktorzy itp. wiedzieli już na początku lata o EE?

3. Zaprosili Was prawie 3 miesiace temu, żebyście mogli zdać nam potem relacje. Było to na początku lipca, a mamy koniec wrzesnia. Przez te 3 miesiące gra mogła się mocno zmienić, dużo ewoluować. Zatem zapraszanie z tak dużym wyprzedzeniem osób, które potem o tym napiszą mija się z celem. Informacje moga być już dawno nieaktualne za sprawą wielu usprawień przez okres 3 miesięcy.
Dlaczego dopiero teraz pozwolili uchylić rabka tajemnicy?

Jarl
26-09-2014, 01:18
@KLA nie, o wyjeździe dowiedziałem się w połowie sierpnia, a w tekst wkradł się błąd (absolutnie nie mam pojęcia, dlaczego napisałem "lipca" zamiast "września", ale gdybyś poukładał sobie te informacje, to byś się zorientował, że to mój błąd), już poprawiłem. Przepraszam za pomyłkę.

KLAssurbanipal
26-09-2014, 01:22
Aaaa... to wszystko teraz jasne. :) Właśnie tak sobie to układałem i lipiec kompletnie mi nie pasował. Nurtowało mnie dlaczego z tak dużym wyprzedzeniem CA miałoby informować o tym serwisy.

Memnon[pl]
26-09-2014, 01:45
Kiedy grałem w tę bitwę......".
Dzieki za info Jarlu-mam jeszcze jedno pytanie-skoro juz grales czy mozesz powiedziec jak ma sie sprawa z bitwami?Tzn. czy sa one w miare dlugie-czy tez wyglada to tak jak w Rome przed patchem 15 gdzie dwa oddzialy po starciu walczyly zesoba kilka sekund I na tym koniec-a cala bitwa trwala 3 minuty?Bede wdzieczny za odp.

Jarl
26-09-2014, 01:54
;306362']skoro juz grales czy mozesz powiedziec jak ma sie sprawa z bitwami?Tzn. czy sa one w miare dlugie-czy tez wyglada to tak jak w Rome przed patchem 15 gdzie dwa oddzialy po starciu walczyly zesoba kilka sekund I na tym koniec-a cala bitwa trwala 3 minuty?Bede wdzieczny za odp.
Pamiętaj, że to była pre-alpha, więc w kwestii balansu wszystko może się zmienić; starcia były dość długie, tj. zagraliśmy po 2 bitwy, tak po 10-15 minut każda (bez przyspieszania), więc nie było czegoś takiego jak w BI oryginalnym, że czasem oddziały się ledwo dotykały i już któryś uciekał, ale z drugiej strony - to też nie miało nic wspólnego z MTW I, gdzie można było sobie trzymać odwody itd. Inna rzecz, że jednostki, które mieliśmy pod dowództwem, posiadały dość wysokie valory (3 brązy, jakieś srebra), więc to też miało znaczny wpływ na ich zachowanie. Ogólnie wyzwanie to jakieś było, pierwszą uwaliłem (bo zagrałem dość odważnie), drugą wygrałem (po prostu uciekłem wszystkim na drugą linię i wystrzelałem co trzeba kusznikami), ale raczej tylko dlatego, że Sasi mieli naprawdę sporą przewagę liczebną (AI jakieś super tragiczne nie było, ale schematy można bardzo łatwo wyczuć, więc narzekania na pewno będą).

Pampa
26-09-2014, 06:34
Super, na coś takiego właśnie liczyłem. Nic tylko czekać aż wydadzą i wreszcie będzie można wyrżnąć barbarzyńców :)

Gajusz Mariusz
26-09-2014, 07:13
Albo na odwrót... :cool:

Książę Imielinu
26-09-2014, 09:29
Ja mam nadzieję, że przez te wszystkie nowości mój komp nie popełni seppuku, a Atilla będzie działać tak jak podstawka.

Po obejrzeniu materiału video z gameplaya mam podobne lęki, ale trzeba pamietać, że przed R2 też był imponujący grafiką filmik z oblężenia Kartaginy, do którego gra po premierze się nie zbliżyła (może i dobrze, inaczej bym sobie nie pograł).

Mnie wieść o Attili satysfakcjonuje, czekam z niecierpliwością i mam nadzieję, że nie napompują balona, który będzie miał usprawiedliwić pełną cenę (tfu, odpukać). Wielka wędrówka ludów, greckojęzyczne cesarstwo rzymskie i wejście Słowian na arenę dziejów - tematy tym ciekawsze że traktowane u nas macoszemu i w zasadzie jak się samemu nie dotrze co się działo od upadku Rzymu do X-XI wieku to w szkołach tego nie uczą, a i filmowcy rzadko dotykają.

Najbardziej intrygującą informacją póki co jest rzekomo wysoki poziom trudności, ciekaw jestem czy byliby gotowi zrobić naprawdę wymagającą grę, mając na uwadze obecne niezbyt wyśrubowane gusta i oczekiwania młodych graczy, zwłaszcza tych zza Oceanu. Tzn. wiem, że nie, ale co szkodzi się pooszukiwać trochę.

Patras3233
26-09-2014, 11:30
No to super czekamy byłem ciekawy jaką grę z serii Total War stworzy CA no i proszę :D

Mściwój
26-09-2014, 17:19
Wiadomo już czy będą 4 tury(pory roku) = 1 rok?

tommytauzen
26-09-2014, 17:52
nowość na 2015 :)
http://www.totalwar.com/attila

Thomm
26-09-2014, 17:57
Jak patrzę na te screeny, to aż się boję jak będzie z optymalizacją, ale kupię na bank. Tylko raczej po jakimś czasie, po przeczytaniu recenzji i kilku łatkach naprawczych, do czego nas CA już przyzwyczaiła ;)

Harry-Potter-TW
26-09-2014, 18:03
Musi być 12 tur:P.

Vlad
28-09-2014, 20:25
Mimo że daleko mi do tych miast to ciekawe czy dadzą Biskupin i Kalisz?
Czy dadzą choć namiastkę podwalin słowiańskich plemion.
Piąty wiek naszej ery musi wskazywać na plemiona zasiedlające nasze ziemie...
W Rome2 Estowie mają miejsce

Gajusz Mariusz
28-09-2014, 21:14
No ta słowiańskość Biskupina jest trochę dyskusyjna, jeżeli chodzi o datowanie. Ale nie zgłębiałem głębiej tematu więc może się mylę...

Myrkull
29-09-2014, 14:02
Czy dadzą choć namiastkę podwalin słowiańskich plemion.
http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?10553-Total-War-Attila-frakcje&p=306762&viewfull=1#post306762

No ta słowiańskość Biskupina jest trochę dyskusyjna, jeżeli chodzi o datowanie. Ale nie zgłębiałem głębiej tematu więc może się mylę...
Może lepiej nie zaczynajmy dyskusji o pochodzeniu Słowian, bo te zawsze źle się kończą.

Grogmir
29-09-2014, 23:37
http://gameovercast.co.uk/index.php?id=episodes&episode=192 Od 51 minuty zaczyna się naprawdę syty wywiad dotyczący Attyli. Jest np. o odbudowywaniu zniszczonych prowincji (będzie to kosztowało dużo kasy i żołnierzy z armii, która będzie odbudowywać) czy liczbie tur (75 lat gry, 4 tury/rok, więc 300 tur jak w Romku).

Streszczenie po ang:
-stand alone product, anything they can integrate into rome 2 they will try, tone of voice lead me to believe much is not going to happen, but they did push continuing support for rome 2
-lower price point than rome 2, tone of voice leads me to believe 29.99 round abouts
-new voice acting/music for entire game
-playable factions comparable to Rome II in number, no specifics (did not confirm Huns playable or not)
-Razing a city leaves nothing but wilderness, to rebuild city costs half your army and a "sizable sum of money" larger the army the cheaper the currency cost, if rebuilt you start fresh, one structure slot
-civilians are immersion factor only, do not expect a fighting force, more along the lines of plebs in strength
-Attila diplomacy similar to Rome II, not very many specifics mentioned
- new agent(s) really priest is new, others are same different name/look, but agents have actual actions now more along the lines of shogun agents with new skill trees
-map is bigger extends to the steppes of asia
-campaign is 75 years, 4 turns a year, starts before Attila birth then you watch his rise to power
-Huns are not scripted, but will not get destroyed early like many powerful factions in Rome II, they are a force to reckon with
-multiplayer similar to Rome II, no shogun style avatar
-Disease=attrition/negative stats to armies, spreads by contact, no graphical representation in combat
-armies still become transports that don't stand a chance against a real navy
-navy combat is more along the lines of fire hails of arrows and boarding action, less ramming
-AI some factions are going to be aggressive/passive
-Fire spreads via ground trees barricades, has large effect on moral, raiding units start fire, if you want to take a city wouldn't recommend allowing raiding units in city
-Siege weapons, very important, without them siege take much long by starving them out
-highlighted strong narrative in an interesting era leading to the medieval ages

Samick
30-09-2014, 08:05
Moje wnioski (bardzo subiektywne):
1) Nie będzie trybu avatara. Źle, bo bardzo lubię tę formę rozgrywki. Dobrze, bo nie wiem czy mi się Attila spodoba. Jednocześnie to znak że jest zainteresowanie tym tematem wśród graczy i pewnie kolejna część będzie go miała, by nasycić zapotrzebowanie na rynku (i portfel firmy).
2) Większa mapa niekoniecznie przełoży się na większą ilość prowincji. ;)
3) Po Attili spodziewajmy się Medieval III, potem renesansu, kończąc na powtórce z Napoleona.

szwejk
30-09-2014, 08:17
Co do tych pożarów na mapie... Twórcy z CA chyba dosłownie potraktowali słowa galijskiego poety Orientiusa z V n.e.
Walnął on takie zdanko: "Cała Galia zadymiła jak jeden stos pogrzebowy" To przy okazji germańskiego najazdu na Galię z 407r...;)
Skoro pożary mają się przemieszczać w terenie miejskim... to może jakaś opcja gaszenia by się przydała:P... Ewentualnie należy szturmować w czasie deszczu:lol2:

Sara Temer
30-09-2014, 14:05
Dobrze, że nie ma avatara, jest to coś czego kompletnie nie ogarniam w Shogunie, do tego to niezapomniane przeżycie. gdy na moje świeże oddziały rzuciła się armia weteranów...

Samick
30-09-2014, 14:13
Nie jest to walka nie do wygrania, wygrywałem (choć pyrrusowo) i omal nie przegrywałem z zielonymi rozbijając ich tylko dzięki wykorzystywaniu umiejętności i braku wprawy drugiej strony.
Bardziej dobijał mnie awatar w FotSie, koleś rozkładał artylerię i kombinuj jak do niego dotrzeć nim on wystrzela Ciebie. ;/

Oczywiście kto co lubi i nikogo nie będę przekonywać. ;)


Ad rem.
Ciekawi mnie jak rozwiążą agresywność/pasywność AI. Czuję lipę w powietrzu.

Saruman555
30-09-2014, 14:54
Ciekawi mnie jak rozwiążą agresywność/pasywność AI. Czuję lipę w powietrzu.

Pewnie nic nowego.AI pewnie będzie znów ,,średnio" ogarniać(,,ekspansywny" Rzym).
Miejmy nadzieje ,że CA uda się mniej więcej wyedukować AI w sprawie nowych elementów,
obyśmy nie zobaczyli AI porzucającego barykady i radośnie szarżującego na nas za każdym razem i oby był jakiś rozsądny algorytm dotyczący niszczenia miast(może się niestety skończyć tym ,że będziemy musieli nawet największą metropolię pod koniec gry budować odnowa bo komputer uzna ,że ,,cel nr. byle zaszkodzić i zdenerwować gracza".

Mam nadzieje ,że ten tryb ,,legendarnego Rzymu" nie skończy się tylko na buntach i nawracaniu, bo AI Barbarzyńców uzna ,że nie ma sensu pchać się na te dochodowe Rzymskie prowincje.

I niech ktoś poprawi barbarzyńców(szczególnie Brytów).

Nie chce widzieć Hunów z 100000 punktów pancerza i z 0,000001 punktami obrażeń.

DragonRP
01-12-2014, 17:24
Mam nadzieję, że dopracują Attilę, szczerze mówiąc podstawka Rome 2 nie była za specjalna. Jakoś brakowało mi klimatu z jedynki.

Defil
02-12-2014, 16:32
@Saruman,

Ten przykład z 100000000 punktami do czegoś i 0,0000001 do czegoś można łatwo rozwiązać - brak statów, ukrycie ich tak by nikt nie znalazł i zastąpienie opisami. ;)