Wielki Mistrz Malborka
01-01-2015, 22:54
Ogłaszam wszem i wobec iż zapisy do Mistrzostw Polski w Napoleon: Total War wystartują 5 stycznia i będą trwać 2 tygodnie do 18 stycznia. Zmagania odbędą się jednocześnie w formacie 1v1 i 2v2 dlatego już zaczynajcie opracowywać strategie i szukać partnerów do walki o tytuł Mistrza Polski. Zasady na jakich przyjdzie się Wam zmierzyć zostały oparte na sondzie środowiskowej przeprowadzonej przeze mnie wśród aktywnych graczy Napoleon: Total War. Zgodnie z Waszymi podpowiedziami poza klasycznym ograniczeniem artylerii i lekkiej piechoty zdecydowałem się na duże fundusze oraz nie ograniczanie w żaden sposób kawalerii, jednostek do walki wręcz i innych rodzajów wojska by gracze mogli zastosować jak najwięcej strategii i taktyk. Również zmiany w sposobie doboru nacji oraz atakującego i obrońcy zostały oparte na wsparciu dostarczonym przez was, drodzy forumowicze po Mistrzostwach Polski w Rome II za co wam serdecznie dziękuję.
A oto i one:
Mapa: Trawiaste Równiny
Fundusze: 14000
Pogoda: Sucho
Maksymalnie 5 jednostek lekkiej piechoty1
Zakaz artylerii
Zakaz taktyki zwanej kitingiem2
Zakaz wykorzystywania bugów3
Brak eliminacji nacji
Brak ograniczeń DLC
Losowanie ról obrońcy i atakującego4
1v1: Obrońca wybiera nację jako pierwszy 2v2: Atakujący wybiera jedną nację, następnie obrońcy wybierają dwie.
2v2: W bitwach musi wystąpić zamiana przeciwników, których gracze mają bezpośrednio naprzeciw siebie.5
Sędziowie: DonVega i Pop517
Sędzia główny: Samick
Podjęcie decyzji dotyczącej formy turnieju czyli występowanie fazy grupowej organizatorzy podejmą dopiero po zakończeniu zapisów gdy poznają liczbę uczestników.
Wkrótce pojawi się dział przeznaczony na te Mistrzostwa Polski z podziałem na dywizję 1v1 i 2v2 gdzie zamieszczę oficjalny regulamin, zasady bitewne i tematy do zapisów. Do boju generałowie i udowodnijcie, że jesteście w stanie sprostać legendzie Napoleona!
1Piechota z zasięgiem 100 lub 125
2Taktyka polegająca na ciągłym cofaniu się w celu wielokrotnego uzyskania przewagi pierwszego strzału
3Pull through kawalerii w Napoleonie nie istnieje/nie ma znaczenia natomiast wykorzystanie faktu, że czworobok ma większy zasięg od normalnie rozstawionej piechoty będzie karane - zostaliście ostrzeżeni
4W przypadku fazy grupowej zrobi to za nas serwis challonge.com i zbalansuje on to tak, że każdy będzie atakował i bronił się równą ilość razy w pierwszych meczach. W przypadku fazy pucharowej zadecyduje o tym zwykły rzut monetą od razu podczas losowania par/grup. Jesteśmy zmuszeni utrzymać podział na atakującego i obrońcę ze względu na kolejność wybierania nacji oraz fakt iż obie strony mogą stronić od ataku i do starcia w ogóle nie dojdzie, co niestety może się zdarzyć. Między innymi ze względu na tą i inne komplikacje wybór mapy padł na trawiaste równiny, pomijając fakt, że jest to po prostu idealna mapa turniejowa.
5Najłatwiej będzie na przykładzie. Mamy parę 1 i 2. Pary składają się z gracza A i B. W pierwszej bitwie gracz A1 stoi naprzeciwko gracza A2. W drugiej bitwie gracz A1 stoi naprzeciwko gracza B2.
A oto i one:
Mapa: Trawiaste Równiny
Fundusze: 14000
Pogoda: Sucho
Maksymalnie 5 jednostek lekkiej piechoty1
Zakaz artylerii
Zakaz taktyki zwanej kitingiem2
Zakaz wykorzystywania bugów3
Brak eliminacji nacji
Brak ograniczeń DLC
Losowanie ról obrońcy i atakującego4
1v1: Obrońca wybiera nację jako pierwszy 2v2: Atakujący wybiera jedną nację, następnie obrońcy wybierają dwie.
2v2: W bitwach musi wystąpić zamiana przeciwników, których gracze mają bezpośrednio naprzeciw siebie.5
Sędziowie: DonVega i Pop517
Sędzia główny: Samick
Podjęcie decyzji dotyczącej formy turnieju czyli występowanie fazy grupowej organizatorzy podejmą dopiero po zakończeniu zapisów gdy poznają liczbę uczestników.
Wkrótce pojawi się dział przeznaczony na te Mistrzostwa Polski z podziałem na dywizję 1v1 i 2v2 gdzie zamieszczę oficjalny regulamin, zasady bitewne i tematy do zapisów. Do boju generałowie i udowodnijcie, że jesteście w stanie sprostać legendzie Napoleona!
1Piechota z zasięgiem 100 lub 125
2Taktyka polegająca na ciągłym cofaniu się w celu wielokrotnego uzyskania przewagi pierwszego strzału
3Pull through kawalerii w Napoleonie nie istnieje/nie ma znaczenia natomiast wykorzystanie faktu, że czworobok ma większy zasięg od normalnie rozstawionej piechoty będzie karane - zostaliście ostrzeżeni
4W przypadku fazy grupowej zrobi to za nas serwis challonge.com i zbalansuje on to tak, że każdy będzie atakował i bronił się równą ilość razy w pierwszych meczach. W przypadku fazy pucharowej zadecyduje o tym zwykły rzut monetą od razu podczas losowania par/grup. Jesteśmy zmuszeni utrzymać podział na atakującego i obrońcę ze względu na kolejność wybierania nacji oraz fakt iż obie strony mogą stronić od ataku i do starcia w ogóle nie dojdzie, co niestety może się zdarzyć. Między innymi ze względu na tą i inne komplikacje wybór mapy padł na trawiaste równiny, pomijając fakt, że jest to po prostu idealna mapa turniejowa.
5Najłatwiej będzie na przykładzie. Mamy parę 1 i 2. Pary składają się z gracza A i B. W pierwszej bitwie gracz A1 stoi naprzeciwko gracza A2. W drugiej bitwie gracz A1 stoi naprzeciwko gracza B2.