Zobacz pełną wersję : Pytania początkujących graczy
Nie musisz precyzować, to temat o czystym Attyli, więc logiczne jest że o to pytasz;)
Podobno dopiero gdy kropniesz Attylę Hunowie przestają spanować nowe armie. Dopóki on żyje, spawnują się aż do osiągnięcia 14-tu pełnych armii na mapie.
Problem w tym że nie można go "kropnąć" z tego co wiem.
"Zabijałem" go już agentami 3 razy z krytycznym sukcesem i chyba raz w bitwie - niestety zawsze wraca :(
Może umrze ze starości?
Kropnąć znaczy zabić, po prostu. Trzeba go ubić w bitwie. Dwa razy ;)
Gajusz Mariusz
29-05-2015, 14:36
Pampa kilka razy potwierdzał, że w końcu go ubił. ;)
Dwa razy trzeba go w bitwie cyknąć. U mnie w kampanii sam wpłynął do Italii po tym jak mu wszystkie inne Hordy padły a z tego co się orientuję on się porusza tuż za nimi (dosłownie sam, z jednym oddziałem kawalerii) po czym go dwa razy rozniosłem na mieczykach i było po Hunie Atylli.
Dwa razy trzeba go w bitwie cyknąć. U mnie w kampanii sam wpłynął do Italii po tym jak mu wszystkie inne Hordy padły a z tego co się orientuję on się porusza tuż za nimi (dosłownie sam, z jednym oddziałem kawalerii) po czym go dwa razy rozniosłem na mieczykach i było po Hunie Atylli.
No i okazało się że jednak jestem "początkującym graczem".
Dzięki Panowie - więc od dzisiaj w moim Północnym Królestwie Franków zaczyna się polowanie na Attylę!
Jeszcze raz stokroć dzięki za pomoc.
DevonAire
29-05-2015, 19:47
Problem w tym że nie można go "kropnąć" z tego co wiem.
"Zabijałem" go już agentami 3 razy z krytycznym sukcesem i chyba raz w bitwie - niestety zawsze wraca :(
Może umrze ze starości?
Ja wygrałem z Attylą dwie bitwy. Po pierwszej, był event w którym jego szaman mu powiedział, że trzeba dać dyla. Po drugiej (event "złamany łuk") zginął.
Po którym evencie wskoczyło osiągnięcie za zgładzenie Attyli?
DevonAire
30-05-2015, 00:20
Po którym evencie wskoczyło osiągnięcie za zgładzenie Attyli?
po złamanym łuku.
Po którym evencie wskoczyło osiągnięcie za zgładzenie Attyli?
U mnie wyskoczyło tuż po pierwszym krytycznym powodzeniu agenta przy akcji Zabójstwo (Szpiega).
Mimo tego że za chwile Attyla wstał z martwych (a tak się cieszyłem).
Nezahualcoyotl
30-05-2015, 10:06
Mimo tego że za chwile Attyla wstał z martwych (a tak się cieszyłem).
Jeśli go nie ubijesz w walce to musisz się uzbroić w cierpliwość gdyż notoryczne odsyłanie Attyli do lazaretu zajmie trochę czasu ale z każdą kolejną próbą Twoim agentom będzie łatwiej.Jednak nie próżnuj i w międzyczasie wybijaj do nogi zagony Hunów.
Po którym evencie wskoczyło osiągnięcie za zgładzenie Attyli?
U mnie tak samo jak u @IPL_mackoff zaraz po udanej pierwszej próbie zamachu.
Nie wiecie dlaczego nie chce mi zaliczyć osiągnięcia "Heroiczny obrońca" (samym garnizonem wytłuc 20 i więcej jednostek). Podobnie z osiągnięciem "Nie okazuj litości!". I jeszcze jedno: są 2 osiągnięcia "Veni, Vidi, Vici!" jedno z nich mi zaliczyło a drugiego nie. Przeszedłem kampanie nie przegrywając żadnej bitwy, tylko raz miałem remis. Zaliczyło mi to osiągniecie pod którym pisze: "Ukończ główną kampanię, wygrywając wszystkie bitwy". Natomiast dalej nie mam tego pod którym jest napisane: "Ukończ główną kampanię, wychodząc zwycięsko ze wszystkich bitew". To przez ten mój remis? Czy to, że np jak atakuje mnie jakaś armia i daje "odwrót" też się w to wlicza?
kysiol89
19-06-2015, 05:27
Jaka jest maksymalna ilość protektoratów? Albo jakie są warunki do ich utworzenia? Początkowo moja taktyka gry Wschodnim Imperium polegała na zamianie satrapii na własne protektoraty, natomiast obecnie, gdy zdobywam ostatnie miasto np Medii, to nie mam takiej możliwości. Gram na legendarnym bez modów.
Żeby mieć taką możliwość musisz zająć siłą ostatnie miasto i wyzwolić ich, tudzież przez dyplomacje wymoc.
kysiol89
19-06-2015, 06:11
Tak tez robiłem. Po prostu po zdjęciu miasta nie miałem możliwości wyzwolenia. I to nie był pierwszy raz. Doszukiwałem się raczej tego, że ich władca nadal żył i z armią walczył w innym miejscu, ale to tez nie to, bo wcześniej to nie robiło różnicy.
Jakiś błąd w grze?
A może to przez to, że w momencie zajmowania ostatniego miasta nadal byli satrapią?
Tak to przez to,że Media była satrapią Sassanidów jak zajmowałeś ich ostatnie miasto, więc nie miała suwerenności.
Jak by zdobyła kolejną osadę tym wojskiem co im zostało, to już byś ich mógł zwasalizować.
Po ilu tak na oko turach atakujesz Imperium Sassanidów? Niszczysz osady czy raczej zajmujesz?
kysiol89
19-06-2015, 09:46
Czy da się w jakiś sposób wymusić utratę statusu satrapi bez umowy z państwem dominującym? Na przykład plądrując osadę czy coś? Wcześniej robiłem tak, że oblegałem osadę, ona zrywała status satrapii i proponowała rozejm, a ja w następną turę siłowo wymuszałem protektorat (co było raczej działaniem doraźnym i wcześniej nieplanowanym). Ale ten sposób nie sprawdzi się zawsze, na przykład gdy obok stoi kilka armii Sasanidów, a ja chcę im odebrać sojusznika. Dlatego tez szukam innego sposobu.
Wojny z Sasanidami nie zaczynam nigdy sam. Staram się wykorzystać na maksa czas pokoju i wybudować przynajmniej budynki do higieny (zaraza jest zabójcza przy wojnach ze wszystkich stron). Staram się natomiast przerzucić do Edeny dwie armie. Gdy Imperium zaatakuje (co ma miejsce zawsze), to dwoma armiami jestem w stanie ich zatrzymać, po czym zajmuję ich pierwsze miasto (Ni coś) i tam się "okopuję" do czasu uzupełnienia wojsk. W tym czasie z Europy ściągam wojska i rozwiązuje kwestię północnych satrapii (gorzej gdy Armenia nie zdradzi), które udało mi się tym razem wziąć w protektorat.
Taktyka co do tego co robić z miastami jest różna. Raczej zależy od położenia miast -zatrzymuje te na których opiera się front. Osady są przy tym ważniejsze od miast, bo je komputer chce brać szturmem, dzięki czemu mam możliwość rozbicia ich armii, albo chociaż ich osłabienia. Przy obronie miasta jedna ich armia oblega, a pozostałe idą dalej pustoszyć moje ziemie.
Dobrym sposobem jest tez porzucenie regionów poprzez ich oddanie buntownikom. Nie stanowią siły która może zagrozić, a nie przejdzie tez raczej tą drogą komputer, przez co skupiam front na nawet jednej osadzie.
Niszcze tylko te miasta, które niepotrzebnie rozszerzają front, przeciwnikowi dają dobrą pozycję strategiczną, a mnie są niepotrzebne, bo i tak nie mam wojsk żeby je bronić, ani żeby kierować ofensywę w tamtym kierunku (na przykład tereny pod Medią) lub wcześniej to Górne Miasto Medii, zanim zdobyłem południowe (ono pozwalało atakować moje prowincję z ominięciem frontu - gdy nie ma tam miasta, to przeciwnik nie kieruje tamtędy wojsk, albo kieruje je w mniejszych ilościach.
Nie lubię zbędnego niszczenia.
(Ostatni akapit mógłby być przeniesiony, ale uwagi te można odnieść do gry innymi frakcjami, przez co Proszę o nieprzenoszenie go)
Możesz prosić sojuszników swoich by wypowiedzieli wojnę protektoratowi Sassanidów, Imperium nie zawsze się dołączy i niejako samo wtedy zrywa umowę protektoratu (ze swoją marionetką). czasami mając pokój z Imperium jak ich marionetka go złamie, poniżej 10 tur od jego zawarcia, też niekiedy Imperium się nie dołączy.
Handel z ich protektoratem i dobre relacji z nim czasem prowadzą do tego, że Imperium atakuje swoja marionetkę. Przy Armenii tak bywa często. Zwłaszcza jak się nią gra na modzie.
kysiol89
19-06-2015, 10:28
Nie można dołączyć do wojny wyłącznie względem satrapii. Tam można to zrobić wyłącznie względem państwa dominującego. Odmiennie jest, jeżeli dobrze pamiętam, z protektoratem i możliwe, że z tego wynika twoja pomyłka. Satrapie mają mocno ograniczona politykę zagraniczną i tym różnią się od protektoratu.
Pozostałe sugerowane możliwości są bezzasadne w przypadku toczenia już wojny.
Czyli po prostu nie ma innej możliwości poza tą przypadkowo wymyślona przeze mnie?
kysiol89
25-06-2015, 15:11
Kolejne pytanie: jak unikać wojny domowej i zwiększyć lojalność postaci? Gram Wschodnim Rzym i adoptowani synowie buntują się. Nie mniej jednak większość generałów ma przerośnięte ego i uważaja się za lepszych od cesarza.
Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
Rossoneri
25-06-2015, 15:16
Twoi członkowie rodziny mają taką opcję jak "zyskaj lojalność" czy coś takiego. Przeprowadzenie tej akcji kosztuje punkty wpływu. W drzewku twojej rodziny kliknij na którąś z postaci i pokażą ci się akcje jakie może wykonać członek.
kysiol89
25-06-2015, 15:18
Korzystałem, ale szczególnych efektów to nie dało. Nieco zaniedbałem to na początku gry.
Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
Czy da się przenieść stolice w Total War:Atilla ?
Nie da się. Są mody jakie zmieniają np. stolicę dla WRE na Rawennę lub Rzym, samemu się nie da jej zmienić. Tylko jej utrata powoduje losową zmianę stolicy.
Czy Skorpiony (chierobalisty) są użyteczne w walce, może ja ich źle używam? Obecnie z nich nie korzystam wcale, bo uważam za nieprzydatne i mało skuteczne. Na onagery używam moda jaki mocno ogranicza ich siłę, bo w oryginale zwłaszcza ciężkie onagery to masakra.
kamil190198
13-07-2015, 15:21
gram Pitkami i popłynąłem w strone Getów żeby przejąć ich osade no ale niestety moja armia miała chorobe morską i troche mi jej ubyło a jak wiadomo na własnym terenie szybciej sie uzupełnia armia więc chciałem przejąć opuszczone osade która nosi nazwę Hafn znajduje sie na małej wyspie obok Jutów i Getów wiem że podobno trzeba dużo kasy wsadzić żeby całośc odbudować i mi zalezy tylko żeby przejąć tą opuszczoną osade i uzupełnić wojsko licze na szybko odpowiedź
Mam trzy pytania. Są to sprawy, które mnie irytują a być może są do ogarnięcia przez jakieś mody, czy ustawienia.
1. Armie buntowników na mapie strategicznej.
Kiedy wyświetlę sobie mapę i włączę na niej taki filtr, aby mi pokazywało armie, to nie są widoczne armie buntowników, tylko armie nacji i hord.
Czy jest możliwe, by te buntowników też były pokazywane?
2. Sortowanie list armii
Chciałbym aby moje armie były sortowane na liście od najmniejszej do największej - lub odwrotnie wg potrzeby. I można to oczywiście zrobić klikając na strzałkę sortowania. Ale to się nie zapamiętuje. Po ponownym otwarciu tej listy jest ona posortowana jakoś tam domyślnie ale nie tak, jak ja to zrobiłem.
Czy jest jakiś sposób, by było pamiętane ostatnio używane sortowanie?
3. Filtry na mapie.
Działa tu jakaś magia, której nie ogarniam. Często, jak otwieram mapę, to pokazuje mi inny widok, niż oglądałem ostatnio. Najczęściej chciałbym korzystać z widoku, gdzie mam włączony status dyplomatyczny (wojna, pokój, sojusz itp.) z wyłączonymi pokazywaniem wysłanników, surowców i miast. Tak jest przejrzyście i widzę, gdzie powinienem pchnąć armie, by je najlepiej wykorzystać. I tutaj znów, jak w przypadku sortowania armii, to się nie zapamiętuje. Wchodzę ponownie na mapę i już mam włączony inny widok i inne ustawienie filtrów, czasem kompletnie od czapy.
Czy to się da jakoś ogarnąć? Czy można zapamiętać filtry i ostatni widok?
Wchodząc do opuszczonej osady masz opcję jej odbudowy co kosztuje kilkanaście tysięcy i tracisz około połowę armii, część żołnierzy się osiedla w (zniszczonej) osadzie.
Mam trzy pytania. Są to sprawy, które mnie irytują a być może są do ogarnięcia przez jakieś mody, czy ustawienia.
1. Armie buntowników na mapie strategicznej.
Kiedy wyświetlę sobie mapę i włączę na niej taki filtr, aby mi pokazywało armie, to nie są widoczne armie buntowników, tylko armie nacji i hord.
Czy jest możliwe, by te buntowników też były pokazywane?
2. Sortowanie list armii
Chciałbym aby moje armie były sortowane na liście od najmniejszej do największej - lub odwrotnie wg potrzeby. I można to oczywiście zrobić klikając na strzałkę sortowania. Ale to się nie zapamiętuje. Po ponownym otwarciu tej listy jest ona posortowana jakoś tam domyślnie ale nie tak, jak ja to zrobiłem.
Czy jest jakiś sposób, by było pamiętane ostatnio używane sortowanie?
3. Filtry na mapie.
Działa tu jakaś magia, której nie ogarniam. Często, jak otwieram mapę, to pokazuje mi inny widok, niż oglądałem ostatnio. Najczęściej chciałbym korzystać z widoku, gdzie mam włączony status dyplomatyczny (wojna, pokój, sojusz itp.) z wyłączonymi pokazywaniem wysłanników, surowców i miast. Tak jest przejrzyście i widzę, gdzie powinienem pchnąć armie, by je najlepiej wykorzystać. I tutaj znów, jak w przypadku sortowania armii, to się nie zapamiętuje. Wchodzę ponownie na mapę i już mam włączony inny widok i inne ustawienie filtrów, czasem kompletnie od czapy.
Czy to się da jakoś ogarnąć? Czy można zapamiętać filtry i ostatni widok?
Z tego co się orientuję (jak ktoś wie dokładniej to proszę o poprawkę) no to twoje pytania brzmi "NIE". Tak ma gra i tego nie zmienisz, jak widać twórcy uznali że to detal nie istotny i po prostu musisz sobie poprawiać te filtry. Co do armii buntowników to jeśli są one frakcją np buntownicy wschodnio rzymscy i są widoczni w dyplomacji to będą się wyświetlać. jeśli to jacyś niewolnicy czy zbuntowani chłopi to oni nie będą się pokazywać.
Nezahualcoyotl
22-07-2015, 21:23
Mam trzy pytania. Są to sprawy, które mnie irytują a być może są do ogarnięcia przez jakieś mody, czy ustawienia.
1. Armie buntowników na mapie strategicznej.
Kiedy wyświetlę sobie mapę i włączę na niej taki filtr, aby mi pokazywało armie, to nie są widoczne armie buntowników, tylko armie nacji i hord.
Czy jest możliwe, by te buntowników też były pokazywane?
2. Sortowanie list armii
Chciałbym aby moje armie były sortowane na liście od najmniejszej do największej - lub odwrotnie wg potrzeby. I można to oczywiście zrobić klikając na strzałkę sortowania. Ale to się nie zapamiętuje. Po ponownym otwarciu tej listy jest ona posortowana jakoś tam domyślnie ale nie tak, jak ja to zrobiłem.
Czy jest jakiś sposób, by było pamiętane ostatnio używane sortowanie?
3. Filtry na mapie.
Działa tu jakaś magia, której nie ogarniam. Często, jak otwieram mapę, to pokazuje mi inny widok, niż oglądałem ostatnio. Najczęściej chciałbym korzystać z widoku, gdzie mam włączony status dyplomatyczny (wojna, pokój, sojusz itp.) z wyłączonymi pokazywaniem wysłanników, surowców i miast. Tak jest przejrzyście i widzę, gdzie powinienem pchnąć armie, by je najlepiej wykorzystać. I tutaj znów, jak w przypadku sortowania armii, to się nie zapamiętuje. Wchodzę ponownie na mapę i już mam włączony inny widok i inne ustawienie filtrów, czasem kompletnie od czapy.
Czy to się da jakoś ogarnąć? Czy można zapamiętać filtry i ostatni widok?
1.Przede wszystkim nie sprecyzowałeś pojęcia buntowników gdyż w Attila mamy ich dwa rodzaje co jednak nie zmienia faktu że powinieneś ich widzieć na mapie:
-separatystów którzy są owocem wojny domowej
-rebeliantów będących wypadkową niekompetencji naszych rządów
Najlepiej żebyś zrobił screena i wrzucił na Forum to zobaczymy co się tam u Ciebie dzieje.
Na zamieszczonym zdjęciu możesz śmiało dojrzeć Zachodniorzymskich separatystów(regiony Rzym oraz Aquae Sextiae) :
http://i57.tinypic.com/mrtnoh.jpg
2.W tym punkcie jednak nie wiem jak Tobie pomóc
3.Myślę że tylko pierwsze opcje (patrząc z lewej strony) są niezmienne,czyli:filtry armii,wysłanników,osad,oblężeń oraz surowców.Pozostałe niestety są "zapominane" przez AI co wymaga ich każdorazowego odświeżania
Pytanie dot bitwy. Otóż, w niektórych bitwach mogę ustawić sobie armie posiłkowe (mojej frakcji ale przybywają później) jako SI (obronny/atakujący) a czasami nie. O co się tu rozchodzi, Bo na prawdę nie zamierzam oblegac miasta 3 armiami z każdej strony atakując i jeszcze nie dopuszczając do miasta posiłków przeciwnika :P
Pytanie dot bitwy. Otóż, w niektórych bitwach mogę ustawić sobie armie posiłkowe (mojej frakcji ale przybywają później) jako SI (obronny/atakujący) a czasami nie. O co się tu rozchodzi, Bo na prawdę nie zamierzam oblegac miasta 3 armiami z każdej strony atakując i jeszcze nie dopuszczając do miasta posiłków przeciwnika :P
Jeśli przystępujesz do bitwy jako strona atakująca/broniąca się(ale nie w mieście), np oblegasz miasto i oprócz główniej armii obok stoi twoja inna to możesz tą drugą oddać pod kontrolę komputera i wtedy to on będzie dowodził nią w bitwie. Natomiast np w sytuacji gdy bronisz miasta i masz w nim armie z generałem to garnizon zwykły tego miasta jest traktowany jako posiłki ale automatycznie jest oddany pod twoją kontrolę i nie możesz oddać go SI. Zresztą wtedy obie armie są w mieście, żadna z nich nie dochodzi z narożnika mapy. Wydaje mi się że o coś takiego idzie. Głowy nie dam czy w ogólę armię z garnizonu jeśli wspiera cię w bitwie polowej, można oddać pod kontrolę SI, nie pamiętam dokładnie bo nigdy kompowi nie oddawałem swych posiłków, sam steruję całą armią (oczywiście można mieć 40 jednostek pod kontrolą, nadstan czeka jak ci wytłuką kogoś i wtedy wchodzi na jego miejsc). Natomiast jak komputer dowodzi posiłkami to wchodzą one od razu do bitwy, ale jak powiedziałem wolę sam dowodzić niż zdawać się na to by częścią mej armii SI sterowało :)
No właśnie mi chodzi o to, że to ja oblegam trzema armiami z czego wszsytkie muszę kontrolować. Czasem pozwala mi na kontrolę SI a czasem nie, i tu jest problem bo ogarnięcie 3 armii każda z innej strony jest ciężkie :D Wiem, że ustawianie SI jest pod grupowaniem sztandaru ale czasem to po prostu nie wyskakuje i nie wiem czy to błąd gry czy mój ;p
No właśnie mi chodzi o to, że to ja oblegam trzema armiami z czego wszsytkie muszę kontrolować. Czasem pozwala mi na kontrolę SI a czasem nie, i tu jest problem bo ogarnięcie 3 armii każda z innej strony jest ciężkie :D Wiem, że ustawianie SI jest pod grupowaniem sztandaru ale czasem to po prostu nie wyskakuje i nie wiem czy to błąd gry czy mój ;p
Mnie chodziło że zanim wskoczysz do bitwy otwiera się okno z porównaniem sił i kto jakie posiłki dostanie, na tym panelu jest krateczka którą możesz oznaczyć czy sterujesz całą armią czy też posiłki oddajesz SI (wtedy od początku bitwy wszystkie armie oprócz głównej są pod kontrolą kompa). Natomiast w przypadku gdy masz trzy armie i nie oddałeś ich kontrolę to musisz pamiętać że jednocześnie na planszy możesz mieć 2 pełne armie czyli 40 jednostek, natomiast jednostki z 3 armii czekają i wchodzą pojedynczo za oddziały utracone lub te co uciekły z dwóch poprzednich. Na polu bitwy pod kontrolę SI możesz oddać tylko te jednostki które weszły do walki. Nie możesz oddać tych które czekają poza polem bitwy. i minimum 1 jednostką musisz dowodzić a resztę oddać pod kontrolę SI tylko nie wiem czy wtedy posiłki wejdą bo nie praktykowałem tego(w sensie komputer uzna że oddałeś jednostki i przejmujesz kontrolę na 3 armią), bo w każdej chwili bitwy możesz odebrać kontrolę komputerowi (w przypadku gdy oddałeś taką kontrolę SI przed rozpoczęciem bitwy nie masz już możliwości cofnięcia tego w bitwie). Po za tym ten panel oddawania pod kontrolę SI w bitwie się chowa chyba z lewej strony ekranu, i jak zaznaczysz jednostki i ustawisz w grupę to albo wyskoczy, albo samemu trza wysunąć będzie (chyba taki trójkącik będzie widać ale głowy nie dam sobie uciąć, sprawdzę popołudniu jak grę odpalę do dokładnie opiszę ci to, no chyba że sam zdążysz pogrzebać :P) Mnie kontrola 40 jednostek jednocześnie nie sprawia problemu ale jeśli ty chcesz tylko jedną walczyć to używaj opcji przed bitwą, by oddać kompowi posiłki, no chyba że chcesz naprzemiennie oddać, odbierać ale to już twój wybór. Pamiętaj że jeśli nie używasz modów to jednocześnie sterujesz maksymalnie 40 jednostkami i tego nie przeskoczysz. Jeśli masz ich 60 to 20 będzie czekało na swoją kolej.
germinal
09-09-2015, 18:08
Witam po nieobecności dłuższej. Ja mam problem z zarazą. Gram Bizancjum - miałem nadzieję że sama minie. Zbudowałem już budynki drugiego poziomu w jednej prowincji a Armia cały czas umiera. Problem jest taki że zaczyna chorować kolejna, a ja mam przeprawę z ilyrią :( Cesarstwo Ginie Pomocy :)
Nezahualcoyotl
09-09-2015, 18:38
Budynki generujące higienę to nie wszystko gdyż najważniejsze jest aby wynik równania brud vs higiena był na "+" dla tej drugiej właściwości.Oprócz tego nie ruszaj zainfekowaną armią lub generałem poza granice danej dzielnicy gdyż własnie tak rozprzestrzeniasz zarazę.Podobnie się stanie jeśli zdrowymi jednostkami wejdziesz na skażoną dzielnicę.Sama zaraza nie trwa dłużej aniżeli 4-6 tur (jeśli zastosujesz się do w/w wskazówek).Po prostu musisz dokładnie wyliczać ile będziesz mieć dodatnich wartości higieny dzięki budynkom,postaciom i ich cechom,etc...
kysiol89
09-09-2015, 18:40
Wystarczy wejście na zarażoną/y prowincję/region, czy wejście do zarażonego miasta? Bo wydaje mi się, że to drugie ;-)
Ewentualnie zarażoną armią do zdrowego/zdrowej.
Wystarczy wejście na zarażoną/y prowincję/region, czy wejście do zarażonego miasta? Bo wydaje mi się, że to drugie ;-)
Ewentualnie zarażoną armią do zdrowego/zdrowej.
Jedno i drugie. nie zawsze się złapie zarazę ale zaraza liczy się za dany region a nie tylko samo miasto. :)
Witam. Jest jakiś sposób na bohaterów wrogich armii, którzy przez miliard tur stoją pod moim miastem i demolują?
Nezahualcoyotl
19-09-2015, 10:48
Użyj przeciwko nim swoich własnych agentów.Jeśli nie są dość doświadczeni potrenuj ich "w terenie":na wrogich armiach,miastach lub samych akcjach dywersyjnych na terenie danej dzielnicy(szerzenie wiary,siatka szpiegowska,etc.) a następnie wróć i się zmierz z nieprzyjacielskimi bohaterami.Bezczynność Twoich agentów działa przeciwko nim samym i całemu państwu.Po prostu musisz ich cały czas rozwijać podobnie jak generałów.
Shay Ruan
04-10-2015, 11:31
Mam pytanie. Jak sobie radzicie z drugą zmianą klimatu? Występuje ona koło 450 roku. Z zapasów jedzenia wynoszących plus 700 nagle zrobiło mi się -700 i nie jestem w stanie tego zredukować. Praktycznie nie produkuje żarełka. Macie na to jakieś porady? Skutecznie mnie odpycha od grania teraz... :/
Nezahualcoyotl
04-10-2015, 11:51
Olej uprawy i skup się na hodowli koni,wielbłądów,owiec i całego bydła rogatego a pozbędziesz się problemu z żywnością.Zmiana klimatu właśnie uderza w uprawy a nie hodowlę.Oczywiście jeśli masz specjalne żródła dochodu (winnice,jedwab,etc) to rób upgrade do wyższych poziomów.
kysiol89
04-10-2015, 11:57
Ewentualnie pakuj manatki i spierniczaj na południe :-D
Nezahualcoyotl
04-10-2015, 14:17
Zmiana klimatu dotyka nawet dolinę Eufratu i Tygrysu że o Nilu już nie wspomnę co uważam już za lekkie przegięcie.W każdym razie migracja na południe w niczym nie pomoże.
kysiol89
04-10-2015, 16:46
Ile trwa zmieniony klimat?
Shay Ruan
04-10-2015, 20:02
Nie wiem czy to w ogóle mija. W każdym razie pierwsza zmiana klimatyczna nie minęła, pojawiła się druga.
Co rozdział jest gorzej, zima idzie dalej na południe i to nie mija :(
Shay Ruan
04-10-2015, 20:47
No przesadzili z tym. Zrobili epokę lodowcową podczas której nie rosną żadne roślinki. Jeśli przy 2 zmianie klimatu mam -100% żywności to ciekawe co przy następnych.
kysiol89
04-10-2015, 20:51
Ale domyślam się, że problem dotyczy tylko pory zimowej, a pozostałe są bez zmian?
Shay Ruan
04-10-2015, 21:11
hehe problem dotyczy każdej pory roku, z tym że w zimie jest jeszcze bardziej dotkliwy.
Na czas zimy zwolnij z podatków prowincje przemysłowe z ujemnym bilansem żywności. W ten sposób stracisz dochody, ale produkująca na swoje potrzeby prowincja powinna znacznie mniej przejadać, tak koło 0.
czy da sie wchlonac silowo i/lub pokojowo(dyplomatycznie) jakas frakcje? oczywiscie tego samego wyznania i pochodzenia? to w rome 2 bodaj byla konfederacja . oraz czy da sie wiecej niz z jedna frakcja tak zrobic?
Mnie chodziło że zanim wskoczysz do bitwy otwiera się okno z porównaniem sił i kto jakie posiłki dostanie, na tym panelu jest krateczka którą możesz oznaczyć czy sterujesz całą armią czy też posiłki oddajesz SI (wtedy od początku bitwy wszystkie armie oprócz głównej są pod kontrolą kompa). Natomiast w przypadku gdy masz trzy armie i nie oddałeś ich kontrolę to musisz pamiętać że jednocześnie na planszy możesz mieć 2 pełne armie czyli 40 jednostek, natomiast jednostki z 3 armii czekają i wchodzą pojedynczo za oddziały utracone lub te co uciekły z dwóch poprzednich. Na polu bitwy pod kontrolę SI możesz oddać tylko te jednostki które weszły do walki. Nie możesz oddać tych które czekają poza polem bitwy. i minimum 1 jednostką musisz dowodzić a resztę oddać pod kontrolę SI tylko nie wiem czy wtedy posiłki wejdą bo nie praktykowałem tego(w sensie komputer uzna że oddałeś jednostki i przejmujesz kontrolę na 3 armią), bo w każdej chwili bitwy możesz odebrać kontrolę komputerowi (w przypadku gdy oddałeś taką kontrolę SI przed rozpoczęciem bitwy nie masz już możliwości cofnięcia tego w bitwie). Po za tym ten panel oddawania pod kontrolę SI w bitwie się chowa chyba z lewej strony ekranu, i jak zaznaczysz jednostki i ustawisz w grupę to albo wyskoczy, albo samemu trza wysunąć będzie (chyba taki trójkącik będzie widać ale głowy nie dam sobie uciąć, sprawdzę popołudniu jak grę odpalę do dokładnie opiszę ci to, no chyba że sam zdążysz pogrzebać :P) Mnie kontrola 40 jednostek jednocześnie nie sprawia problemu ale jeśli ty chcesz tylko jedną walczyć to używaj opcji przed bitwą, by oddać kompowi posiłki, no chyba że chcesz naprzemiennie oddać, odbierać ale to już twój wybór. Pamiętaj że jeśli nie używasz modów to jednocześnie sterujesz maksymalnie 40 jednostkami i tego nie przeskoczysz. Jeśli masz ich 60 to 20 będzie czekało na swoją kolej. Właśnie problem jest w tym, że nie mogę oddać (albo jestem ślepy) mam tlyko tę opcję z dowodzeniem dużą armią, a opcja w trakcie bitwy o przekazaniu jednostek pod wodzę SI pojawiła mi się chyba tylko w trakcie 2 bitew :P oto screeny, jeśli jestem ślepcem to zaznaczcie gdzie to jest przed, bo w trakcie jest chyba przy sztandarze grupowania ale jak pisałem, mnie się opcja oddania do SI pojawiła ze 2 razy. :P 12811282
Poczwaros
07-12-2015, 22:14
Hej,
Można jakoś przyśpiszyć ruch szpiegów ? Lub żeby w ogóle ich nie mielił ?? Strasznie to spowalnia turę. Jak nie ma szpiegów to rach ciach a tak to on idzie idzie i jeszcze ta animacja :/
moochaPL
08-12-2015, 00:38
Spacją Kolego, spacją... ;)
Spacja nie działa w tym przypadku. U mnie przyspiesza armie i floty, ale nie wrogich agentów.
Nezahualcoyotl
08-12-2015, 07:13
W Medieval 2 oraz Rome wystarczyło jednorazowe uruchomienie spacji i był spokój z wojskiem oraz agentami. Tutaj podobnie jak w Rome2 trzeba tą czynność powtarzać kilkukrotnie w trakcie rozgrywki.
Czekam aż ktoś zrobi moda usprawniającego przemieszczanie się po głównej mapie.
Poczwaros
08-12-2015, 08:56
Czyli napierdzielanie w klawiature spacje przy ruchach agentow pomaga ? Mega mi to psuje pozna rozgrywke a jednak agentow chce miec. Ech zenujace :)
Przecież spacja działa - w sensie wystarczy kliknąć raz żeby przyśpieszyć ruch. Niestety nie przyśpiesza to działań szpiega, więc jak nasza nacja nacja jest celem to sobie poczekamy :/ Przynajmniej jaj tak mam
Czy istnieje jakiś skuteczny sposób na pokonanie jazdy strzeleckiej Hunów? Gram Gotami na modach Radious na jednostki również.
Nezahualcoyotl
21-12-2015, 11:00
Czy istnieje jakiś skuteczny sposób na pokonanie jazdy strzeleckiej Hunów? Gram Gotami na modach Radious na jednostki również.
Staczać z Hunami bitwy w terenie niwelującym zasięg ich łuczników i zwiększającym zasięg Twoich jednostek strzelniczych a więc staraj się zajmować pozycje na wzniesieniach a dodatkowo trzymaj 2-3 jednostki orangerów zwłaszcza że pełno ich jest dostępnych w formie wojsk najemnych.
Po za tym po wystrzelaniu swoich magazynków i tak zaatakują w bezpośredniej walce zatem możesz się również uzbroić w cierpliwość i kosztem pewnych własnych strat poczekać do tej fazy bitwy.
Dzięki za odpowiedź, szkoda. Myślałem ze istnieje jakiś sposób. Dziwne ze w Skandynawii tak malo lasów w których można wciągnąć Hunów i ich spowolnić.
Zacząłem niedawno kampanie Wizygotami, zmieniłem wiarę frakcji na chrześcijaństwo. Chwile później dostałem misje od Papieża, która polega na zabiciu wodza-heretyka. Niestety posiadam tylko jedną armię, która jest na froncie. Więc mam pytanie co daje przychylność Papieża ?
W ostatnim dodatku + 80 do relacji dyplomatycznych z chrześcijanami, w podstawce nie wiem.
tilo1111
03-01-2016, 12:05
Widziałem kilka postów wyżej pytanie o Hunów, ale chciałbym się dowiedzieć czy da się jakoś skutecznie z nimi walczyć wykorzystując głównie piechotę walczącą w zwarciu i konnice walczącą w zwarciu 4-6 oddziałów?
Nezahualcoyotl
03-01-2016, 12:33
Z pieszymi jednostkami większych problemów nie ma jednak problemy powstają w przypadku jazdy Hunów której jest (co zrozumiałe) pełno w każdej armii nomadów.Do tego jeszcze nalezy wziąć uwagę w liczne oddziały strzelnicze oraz potężną szarżę podwładnych Attyli.
http://www.honga.net/totalwar/attila/faction.php?l=en&v=attila&f=att_fact_hunni&i=
Ewentualnie dokładnie się zapoznaj z treścią poniższego materiału video gdyż pomimo przegranej bitwy jego autor zadał znaczne straty Hunom:
zTt8mdLg9_s
Przeszedłem już trochę prologu i mam pewien problem,jak zostawić część armii żeby pilnowała miasta?Bo mam tylko 2 wodzów i nawet na ekranie wczytywania pisało żeby zostawiać część armii w podbitych wioskach a jak na razie widzę tylko możliwość zobaczenia garnizony danego miasta ale jak tam coś dodać?
Gajusz Mariusz
11-01-2016, 02:12
Nie możemy już dzielić armii w inny sposób jak tylko przez powołanie nowego wodza. Wtedy najeżdżasz jednym na drugiego kursorem (tak jak polecenie ruchu) i dzięki strzałkom dokonujesz podziału jednostek. Jeżeli chodzi o hasła czytane w trakcie wczytywania są często tylko luźno powiązane z aktualną sytuacją. Nie musisz się nimi sugerować literalnie, są tylko wskazówkami (choć przyznam się szczerze że przy tej odsłonie prolog mnie totalnie znudził i nigdy go nie ukończyłem, więc może jednak wskazówki przy wczytywaniu są bardziej rzeczowe dla gracza? Nie pamiętam. Natomiast w trakcie kampanii nie zwracam na nie uwagi i gram swoje :cool:). Jeżeli nie wejdziesz do miasta armią polową wzmocnienie garnizonu jest możliwe tylko przez budowanie konkretnych budynków które dodają poszczególne jednostki. Które budynki jakie jednostki dodają zobaczysz w drzewku rozwojowym.
Jeżeli nie wejdziesz do miasta armią polową wzmocnienie garnizonu jest możliwe tylko przez budowanie konkretnych budynków które dodają poszczególne jednostki
Nie musisz stać w mieście by pomóc w obronie, jak będziesz stał w zasięgu pomocy (jak najedziesz na jakieś pole do sprawdzenia ruchu to powinna drobniejsza żółta kreseczka z miasta iść, wtedy wiesz że dostaniesz pomoc miejskiego garnizonu i vice versa). Wtedy tylko udana akcja agenta może to zmienić.
Dzięki wielkie :) bo jednak myślałem że jest tak jak w shogunie 2 i czytam tą instrukcje i nic :P
oranjes2
18-01-2016, 12:42
Witam. Moi drodzy koledzy, czy któryś z Was mogłby mi polecić mody tzw must have to Atilli? mam tu na mysli dodatki jakieś, które poprawią wyglad jednostek dodatkowo umilą gre. Widzialem, że są jakies mody na korupcje, ktora w Cesartwie jest duzym problemem. Bardzo bylym wdzięczny za jakaś liste modów ze steama ktore są warte grzechu i powinny a nawet musza być. Nie chce grać na samej podstawce jesli wiem, ze jest coraz wiecej fajnych modów. głubie sie w tym wszystkim i tak naprawde nie wiem ktrory jest wazny a ktory mozna swpodobnie pominąć... Bede grał Cesarstwem Zachodnim. Moj plan walki bedzie zebranie wszystkich legionów w okolice Italii i alp i proba oborny Mediolanu i Rzymu...Brytanie Gallie itd odpuszcze...Postaram sie jeszcze moze obornić Hiszpanie i Afryke o ile to bedzie mozliwe. czekam na jakis odzew :)
http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?11984-Mody-do-Attyli&p=383078#post383078 7 stron modów do wyboru, starczyło nieco forum przejrzeć
oranjes2
18-01-2016, 16:53
Ja je przejrzałem ale czy jest sens wszystkie pakować ? Zapytałem ktore sa najbardziej wartościowe prócz tego którego wymieniłem .
Nezahualcoyotl
18-01-2016, 17:33
Witam. Moi drodzy koledzy, czy któryś z Was mogłby mi polecić mody tzw must have to Atilli? mam tu na mysli dodatki jakieś, które poprawią wyglad jednostek dodatkowo umilą gre. Widzialem, że są jakies mody na korupcje, ktora w Cesartwie jest duzym problemem. Bardzo bylym wdzięczny za jakaś liste modów ze steama ktore są warte grzechu i powinny a nawet musza być. Nie chce grać na samej podstawce jesli wiem, ze jest coraz wiecej fajnych modów. głubie sie w tym wszystkim i tak naprawde nie wiem ktrory jest wazny a ktory mozna swpodobnie pominąć... Bede grał Cesarstwem Zachodnim. Moj plan walki bedzie zebranie wszystkich legionów w okolice Italii i alp i proba oborny Mediolanu i Rzymu...Brytanie Gallie itd odpuszcze...Postaram sie jeszcze moze obornić Hiszpanie i Afryke o ile to bedzie mozliwe. czekam na jakis odzew :)
Myslę że tak jak większość z nas wszystkich każdy dobiera sobie wachlarz modów według indywidualnych potrzeb oraz oczekiwań.Na początku łapiemy co popadnie żeby z czasem wyrobić sobie odpowiednie gusta.W Twoim przypadku polecam reskiny zmieniające podstawowe jednostki na bardziej atrakcyjne wizualnie oraz zbliżone do historycznych realiów.
Mody do podstawowej kampanii:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=544454695
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=491711547&searchtext=
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=526513366&searchtext=
Jako że chcesz bronić Rzymu zainstaluj sobie:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=549267900&searchtext=
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=585560372&searchtext=
oraz mody zwiekszające widowiskowość potyczek:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=434158191&searchtext=
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=438887945&searchtext=
Pamietaj że istnieje prawdopodobieństwo iż niektóre mody mogą crashować grę.W tym przypadku dobrze jest prowadzić na bieżąco listę aktualnie zainstalowanych modyfikacji.Powyższe propozycje są całkowicie kompatybilne i nie stworzą żadnych problemów.W kwestii poszukiwań kolejnych modów @sadam86 podał juz link.
P.S.Na stronie Steam Workshop korzystaj z filtra modyfikacji (AI,jednostki,bitwy,grafika,etc) co pomoże Tobie w poszukiwaniach niezbędnych usprawnień dla gry.
oranjes2
25-01-2016, 11:43
Panowie, jeszcze jedno pytanie do Was, ale już chodzi o sama rozgrywke. Jesli chodzi o jednostki strzeleckie to oparłem armie Rzymu o łuczników zbrojnych którzy pięknie koszą srednio 80-180 killi jeden oddział ale także mam 2 oddzialy rawńskich kuszników, ktorzy są drordzy super wygladaja i niby kusza ma wiekszą sile rażenia. Coś musze robić zle bo przy łucznikach wygladaja bardzo licho...maksymanie po 30-40 killi maja a czasami kilka np 8 gdzie w tej samej bitwie lucznicy robią konkretną robote...czy w tej grze nie oplaca sie rekrutowac kuszników Rzymu czy gram nimi nie wlasciwy sposob ?
Nezahualcoyotl
25-01-2016, 18:52
Nie robisz niczego złego tylko wiedz że w Attila statystyki łucznik/kusznik są mierzone w stosunku siły ostrzału vs szybkostrzelność.Dlatego ci pierwsi dokonują takiej rzezi na niektórych jednostkach gdyż są w stanie wystrzelić dwukrotnie więcej pocisków.Przeciwko ciężej uzbrojonym oddziałom skuteczniejsi będą oczywiście drudzy.
http://www.honga.net/totalwar/attila/unit.php?l=pl&v=attila&f=att_fact_western_roman_empire&u=att_rom_sagittarii
http://www.honga.net/totalwar/attila/unit.php?l=pl&v=attila&f=att_fact_western_roman_empire&u=att_rom_ravenna_elite_ballistarii
hVEjNbMee1w
kamil1735
06-03-2016, 21:13
Czy to normalne że adaptacja tego głownego budynku w mieście kosztuje 10k i trwa 12tur?
Tak, to całkowicie normalne
Może mi ktoś wyjaśnić jakie jednostki "kontrują" inne ?
Na konnice wystawia się włóczników, do zabicia włóczników wysyłam piechotę do walki w zwarciu (z mieczem) lub czasem piechotę z toporami. Co będzie lepsze ?
Do walki z piechotą z mieczami staram się wysyłać taki sam typ jednostek lub wysyłam toporników, jakie jest lepsze rozwiązanie ?
Miecz vs miecz, miecz vs topór ? idt. Chciałbym mieć to bardziej jasne żeby ponosić jak najmniejsze straty.
Prosiłbym też o wypisanie też jakie jednostki wysyłać na pozostałe typy, których tutaj nie wymieniłem. Harcownicy, konni harcownicy, jazda do walki w zwarciu, jazda szturmowa, słonie idt. Po prostu proszę o wszystkie najlepiej lub podanie jakieś linku do szerokiego poradnika o polu bitwy :D
Do tej pory grałem w total wary bardziej tak na zasadzie cywilizacji, prawie wszystkie bitwy na automacie a skupiałem się na całości bo tak mi się podobało grać ale obudziłem się że bardzo dużo tracę bo cała esencja TW to bitwy a nie gra ekonomiczna, no cóż :D
Shay Ruan
25-03-2016, 14:39
Jeżeli chcesz mieć jak najmniejsze straty to flankuj, otaczaj, uderzaj konnicą na tyły. W podstawce morale jednostek jest biedne i bardzo szybko można zniszczyć całą armie rzucając kilka jednostek na tyły wroga. To najlepszy sposób na jak najmniejsze straty. Używanie tylko sposobu papier, kamień, nożyce będzie powodować spore straty.
Dodatkowo nie dopuszczaj do śmierci swego generała i jak najszybciej likwiduj wrogiego przywódcę.
keirarot
03-04-2016, 16:23
Czy po zabiciu Attyli hordy są w jakiś sposób osłabione, tracą bonusy? mówię tu o dosłownym zabiciu, nie pokonaniu, wyskoczyło mi powiadomienie, że zmarł już na amen (złamany łuk czy coś takiego)
Memnon[pl]
03-04-2016, 16:31
Czy po zabiciu Attyli hordy są w jakiś sposób osłabione, tracą bonusy? mówię tu o dosłownym zabiciu, nie pokonaniu, wyskoczyło mi powiadomienie, że zmarł już na amen (złamany łuk czy coś takiego)
Tak.Aktywnosc hord zdecydowanie spada.
Wiecie coś na temat cech bohaterów takich jak dajmy na przykład "głupi" czy są one w jakiś sposób dziedziczone lub z uwagi na poziom trudności jest więcej tych negatywnych? Z mojej strony już któraś kampania z kolei uraczyła mnie całą rodziną królewską z ilorazem inteligencji -1 do praktycznie wszystkich cech począwszy od korupcji, zapał(jako wodza), przebiegłości czy autorytetu a arystokracja jest nadwyraz uporządkowana. Dodatkowo więcej jest nieślubnych niż prawowitych spadkobierców ale na to jest stosowny mod.
Mam pytanie odnośnie sterowania.
Podczas bitwy mamy klawisz ctrl do utrzymania grupy w ułożonym szyku. Mimo tego jeśli jednostka w grupie nie jest skierowana frontem do kierunku marszu potrafi odbić w inną stronę niż reszta. Jak sobie radzicie ze sterowaniem grupą w szyku? (lib jakiej opcji sterowania użyć).
drugie pytanie:
jak zmniejszyć korupcję w regionie (poza odpowiednim gubernatorem i technologiami)?
domyślałem się, że powinny ją zbijać budynki religijne, jednak tak się nie dzieje.
trzecie pytanie:
czy zwiększenie imigrantów w regionie podnosi dochody z przemysłu i obniża ład?
czy mają jakieś inne przełożenie?
Bartolomeo
20-04-2016, 17:47
Mam pytanie odnośnie sterowania.
Podczas bitwy mamy klawisz ctrl do utrzymania grupy w ułożonym szyku. Mimo tego jeśli jednostka w grupie nie jest skierowana frontem do kierunku marszu potrafi odbić w inną stronę niż reszta. Jak sobie radzicie ze sterowaniem grupą w szyku? (lib jakiej opcji sterowania użyć).
drugie pytanie:
jak zmniejszyć korupcję w regionie (poza odpowiednim gubernatorem i technologiami)?
domyślałem się, że powinny ją zbijać budynki religijne, jednak tak się nie dzieje.
trzecie pytanie:
czy zwiększenie imigrantów w regionie podnosi dochody z przemysłu i obniża ład?
czy mają jakieś inne przełożenie?
Ja grupuję tylko jednostki jednego typu, tzn włócznicy , miecznicy , łucznicy ,jazda wszystko w osobnych grupach , w ten sposób unika się dziwnych sytuacji. Co do pozostałych pytań nie odniesie się ktoś bardziej kompetentny.
Nezahualcoyotl
20-04-2016, 18:12
Mam pytanie odnośnie sterowania.
Podczas bitwy mamy klawisz ctrl do utrzymania grupy w ułożonym szyku. Mimo tego jeśli jednostka w grupie nie jest skierowana frontem do kierunku marszu potrafi odbić w inną stronę niż reszta. Jak sobie radzicie ze sterowaniem grupą w szyku? (lib jakiej opcji sterowania użyć).
Zaznaczasz dane jednostki które chcesz zgrupować (bez znaczenia na ich rodzaj),np Ctrl+0(1,2,3,etc...) lub LM i zaznacz oddziały.Pózniej potwierdzasz klikając ikonkę z kłódką.Wówczas obojętnie co będziesz robić zgrupowane jednostki zawsze wrócą do uformowanego szyku.Nawet jeśli połowa z nich zostanie wybita do nogi :devil:.
drugie pytanie:
jak zmniejszyć korupcję w regionie (poza odpowiednim gubernatorem i technologiami)?
domyślałem się, że powinny ją zbijać budynki religijne, jednak tak się nie dzieje.
Budynki religijne raczej oddziałowywują na wiarę w danej prowincji a nie na nastrój poddanych.Zamieniaj od czasu do czasu gubernatorów a nawet ich wykop z urzędu i wciel do armii.Zresztą im większe imperium tym odpowiednio wzrasta korupcja.Pomocne w jej ograniczeniu mogą być niektóre mody.
trzecie pytanie:
czy zwiększenie imigrantów w regionie podnosi dochody z przemysłu i obniża ład?
czy mają jakieś inne przełożenie?
Na podstawie najnowszych wiadomości sam możesz wywnioskować że przyrost imigrantów niczego dobrego nie wróży.Ta reguła ma również zastosowanie w grze.Co do przyrostu gospodarczego to zależy czy w danej prowincji masz budynki generujące przychód z przemysłu.
ScreamHorn
04-05-2016, 14:24
Mam pytanie czy jest możliwe by statystyki jednostek pojawiały się na mapie kampanii i bitwy po lewej stronie ekranu tak jak w Rome II? Normalnie w tym miejscu pod nazwą jednostki pokazują się głównie jej 3 cechy typu "niskie/wysokie morale", "dobry pancerz" itd co jest dla mnie nie wystarczające, a ciągłe patrzenie do encyklopedii by sprawdzić statystyki jest męczące. Nie znalazłem nigdzie żadnej takiej opcji w ustawieniach ani żadnego moda do tego.
Nezahualcoyotl
04-05-2016, 14:55
Przy karcie jednostki jest opcja zwiń/rozwiń statystyki.
moochaPL
18-06-2016, 11:48
Czy ktoś się orientuje czym jest cecha "Przechwycenie" w charakterystyce jednostek?
Ooo tez bym sie chcial tego dowiedziec
Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka
moochaPL
15-07-2016, 20:56
Doszedłem ostatecznie sam korzystając z wersji angielskojęzycznej.
Chodzi o szybkość kaptowania (zdobywania) punktów strategicznych oraz zwycięstwa w bitwach oblężeniczych i bodajże, najprawdopodobniej, niszczenia również wież strażniczych.
Radeczek1993
15-09-2016, 14:22
Witam, mam pytanie odnośnie frakcji Hunów. Czy można ich pokonać? Gram kampanie po stronie Gotów, jest tura około 150 aktualnie i po zajęciu całej północy i wysp brytyjskich postanowiłem przeskoczyć w okolice Rzymu gdzie panoszą się już od dawna Hunowie. Zniszczyłem im 4 armie na raz(stały w jednym miejscu przy mieście) z 7 jakie byłem w stanie widzieć na mapie. Wskutek tego Hunowie spadli z 3 miejsca pod względem potęgi na 7, jednak w następnej turze z powrotem wskoczyli na 3 miejsce a nagle przy moich włościach na północy pojawiły sie dwie nowe ich armie, które po dwóch turach zniszczyłem, po czym w nastepnej turze na moim terytorium od strony północy pojawiła się kolejna armia Hunów. Tak więc Hunowie po stracie 7 armii w zaledwie trzy/cztery tury odrabiają straty i ich armie pojawiają się znikąd.
O co chodzi?
Ituriel32
15-09-2016, 14:26
Attyle musisz dopaść i zabić 2 razy. Dopóki tego nie zrobisz Hunowie lecą na skrypcie spamując armiami.
Bartolomeo
15-09-2016, 14:32
Musisz z nimi walczyć aż dostaniesz info ze łuk Attyli się połamał :)
Radeczek1993
15-09-2016, 14:37
Dzięki za szybką odpowiedź, zaraz lecę do domu bić Attyle ;)
EDIT: A wiadomo może po jakim czasie Attyla znów pojawia się na mapie? Pytam bo pokonałem go już parę tur temu, znacznik Hunów na mapie dyplomacji przeskakuje po kolejnych armiach, niszczę napotkane armie ale w żadnej nie mogę zlokalizować ich wodza.
EDIT 2: Nieważne, Attyla pojawił się po 10 turach w jednej z Armii, w której wcześniej był jakiś inny generał.
Radeczek1993
28-09-2016, 17:27
Mam kolejne pytanie. Wiecie może czym jest spowodowana nagła utrata żywności po ukończeniu misji Rozdział IV: Przetrwaj do 445 n.e. po której jest wyświetlana cut scenka? Np. Mam około 350 żywności w roku 444, a po misji w roku 445 mam -485 żywności i podobnie spada dochód.
Pewno skrypt "ochłodzenie klimatu", który obniża żyzność ziemi.
Nawet nie pewno, a jedynie to może być możliwe. Grałem kampanię Sasanidami - po skończeniu pomniejszego zwycięstwa zachciałem grać do boskiego triumfu, ale ten sam skrypt, co kolega wyżej miał, spowodował upadek gospodarczy w całym kierowanym kraju.
Radeczek1993
28-09-2016, 18:59
Czyli wygląda na to, że trzeba wczytać zapis sprzed kilku tur i przestawić cała gospodarkę na produkcję żywności, rozwój farm do IV poziomu i zburzenie kilku budynków zabierających żywność. A czułem się taki bezpieczny mając 350+ żywności :D
Ituriel32
29-09-2016, 06:22
Wiesz w sumie ten skrypt nie jest jeszcze taki najgorszy, bo można się do niego przygotować. Nawet jak się zapomni to mając pełną kasę i w miarę spokój na granicach to można wyjść z niego obronna ręką. Mnie bardziej wpieniał skrypt z samurajków2 z wielką wojną...
Czyli wygląda na to, że trzeba wczytać zapis sprzed kilku tur i przestawić cała gospodarkę na produkcję żywności, rozwój farm do IV poziomu i zburzenie kilku budynków zabierających żywność. A czułem się taki bezpieczny mając 350+ żywności :D
Najprościej polecam zrezygnować z pól uprawnych, a zabrać się za hodowlę - ich bodaj nie tyczą te skrypty.
Mieliście kiedyś taką sytuację, że bez wyraźnej przyczyny z tury na turę zostaje zablokowany cały handel w wyniku czego załamują się wam dochody?
Zaobserwowałem coś takiego w trakcie kampanii Garamantami, że każdy szlak handlowy ma adnotację zablokowany. Inne frakcje w tym samym czasie czerpią profity z tych samych szlaków handlowych
Nezahualcoyotl
29-09-2016, 19:30
Czy szlaki handlowe nie zostały zablokowane przez Twoich wrogów?Twoi nieprzyjaciele nie muszą nimi byc wobec pozostałych frakcji z którymi handlujesz.
Zablokowali by wszystkie szlaki w ciągu jednej tury?
Nezahualcoyotl
29-09-2016, 19:48
Wyślij agentów i obadaj sytuację.AI w TW Attila nie jest tak bezmyślne i nawet potrafi zaskakiwać.
Zablokowali by wszystkie szlaki w ciągu jednej tury?
To nie jest trudne do wykonania gdyż wystarczy zablokować "rozgałęzienia" szlaków handlowych dzięki czemu możesz za jednym zamachem odciąć dopływ gotówki do kilku frakcji.
Wystarczy przejęcie czy spustoszenie jednego regionu, jeśli tylko przerwie się tym drogę obcym kupcom do Twojej stolicy, tak samo jak w R2 (vide Sparta nie mogąca z nikim oprócz Aten handlować dopóki nie zajmie ich regionu).
Zaczynając kampanię Zachodnim Rzymem spodziewałem się, że największym problemem będzie najazd hord barbarzyńców, Hunowie oraz polityka zewnętrzna ale okazało się, że największy problem mam z utrzymaniem lojalności swoich wodzów przez co żołnierze mi dezerterują i tworzą się buntownicze armie.
Proszę o porady jak dbać o lojalność generałów
Bartolomeo
08-10-2016, 15:04
Ja właśnie z tego samego powodu zaczynam kampanie od nowa. Olałem kompletnie politykę wewnętrzną i po jakimś czasie okazało się że większość genkow ma po 1 pkt lojalności. Czym wieksza siła tym lepsza lojalność, zamierzam dzisiaj poeksperymentowac i zrobić z Cesarza super hero, zobaczę czy coś to da.
Można zwiększyć lojalność poprzez specjalną akcję członka naszej rodziny(ta opcja jest w tym samym miejscu co defraudowanie kasy,ożenek,rozwód itd.),do tego lojalność spada jeśli dany generał ma wyższe wpływy od przywódcy frakcji więc analogicznie - im wyższe wpływy naszego lidera i siła opcji politycznej,tym większa lojalność generałów. Najlepiej zachować balans czyli mieć w okolicach tych 50% potęgi naszego rodu.
maryjan1001
11-10-2016, 12:32
Nie rozdawać urzędów kandydatom nie z naszego rodu.
Jeśli już ten gość jest nielojalny to trzeba wysłać go na bohaterską misje samobójczą na wroga.
Armie uderzeniowe w rękach naszego rodu.
Gubernatorów nie powoływać ciągle nowych,a poczekać jedną turę bez edyktu aż poprzedni wróci z podróży i dać mu nową fuchę na prowincji....
moochaPL
25-10-2016, 21:48
Nie zupełnie...
To, czy będziesz posyłał na oczywistą śmierć w bitwie dowódców o niskim poziomie lojalności, akurat zależy wyłącznie od Ciebie.
Ja trzymam się własnej zasady, że każdy stara jak tylko może utrzymać się przy życiu. Więcej - gram takimi postaciami jakich mam i z nich staram się ułożyć najlepszą układankę, wydobyć z każdego dla siebie tyle ile się da.
Jednak każdy gra jak mu wygodnie i z tym się nie dyskutuje.
Lojalności nie zwiększy u postaci jednak przydzielanie armii uderzeniowych czy urzędów wyłącznie lub głównie członkom własnego rodu.
Z przypadku dowództwa w armii często odnoszącej sukcesy w bitwach zwiazana jest cenna wskazówka jakiej udzielił Il Duce w przedostatnim poście. Rozwijając myśl - wódz często świętujący triumfy w krótkim czasie zgromadzi pokaźną ilość Punktów Wpływu. Wystarczy by ich wartość przewyższała wartość punktów przywódcy frakcji, a taki koleżka szybko obrośnie w piórka, co oczywiście odzwierciedlone zostanie w postaci ujemnej premii do lojalności i naprawdę nie ma znaczenie czy jest to ktoś z Naszego Rodu czy Arystokracji.
Nie ma to również znaczenia przy rozdawaniu urzędów. Te to po prostu premie indywidualne, dla dowodzonej armii/zarządzanej prowincji lub ogólne (frakcyjne).
Jednak, jeśli rozmawiamy o lojalności w kontekście przyznawania urzędów, trzeba pamiętać o jednej ważnej zasadzie. Podam bliski mi aktualnie przykład. Mam weterana-admirała floty, urodzony wilk morski ;). Całą karierę na morzu. Dorobił się 5., może 6. gwizdek generalskich, lecz głównie za staż pracy niż święcone triumfy, bo okazji do starć na morzu w porównaniu do lądu jest raczej niewiele. Stąd prawie wcale nie gromadzi punktów wpływu, a tym samym nie piastuje urzędów państwowych (bo za te drugie płaci się tymi pierwszymi).
I teraz uwaga! ;)
W międzyczasie na urzędnicze stołki trafia trzech kolesi o 2., 3. i 4. gwiazdkach (czyli mniej od niego). Facet czuje się niedoceniony i za każdego przytula po -1 do lojalności (kara pt. "podwładny otrzymuje urząd").
Stąd wniosek:
urzędy tak i owszem wszystkim, niezależnie czy nasz ród czy arystokracja, ale w pierwszej kolejności tym najwyższym rangą.
Związku lojalności z wyznaczaniem zarządców prowincji nie odnotowałem. Rozwija ktoś ten temat kto odnotował. :)
KapitanKatana
24-01-2017, 15:01
Powie ktoś czy w Attyli można grać kampanię online na więcej niż 2 osoby.
Od Empire TW do teraz nie ma żadnej możliwości gry w kampanię multi na więcej niż dwie osoby.
PS. Nie pisz postów w nieodpowiednich tematach.
Pogromca Hunów?
18-03-2017, 16:22
Witam gram frakcją Imperium Sasanidów podbiłem już spory kawał świata (prawie cały) ale jest jeden problem Hunowie są nie do pokonania ilekroć zniszczę im armie pojawia się kolejna (jeszcze podczas mojego ruchu) Wybiłem im już chyba z 40 generałów i zauważyłem że cały czas spawnią się ci sami którzy chwilę wcześniej zgineli (Attila się już narodził) a jednak nadal się ich pokonać nie da. Wysłałem tam z 20 oddziałów które spokojne pozwoliły by mi podbić brytanie i galie ale muszę ich mieć tam bo inaczej Hunowie zniszczą mnie od północy. Wie ktoś jak ich pokonać?
Dwa razy zabij Attylę i po sprawie ;) Od tamtej pory nie powinny się spawnować kolejne armie.
Na przyszłość proszę zakładać tematy w odpowiednim dziale.
Pogromca Hunów?
18-03-2017, 16:55
Właśnie go nigdzie nie ma a jest ich władcą. Męczę się z tym od 50 tur.
Chłopaki mam problemy z utrzymaniem lojalności. Niestety zapomniałem o adopcji (mam tylko 3 osoby w rodzie) i punkty wpływu nie nadążają mi się regenerować. Używam dodatkowo chyba z 8 arystokratów, ale muszę co chwila zmieniać generała, bo zauważyłem, że gdy nie ma armii ani nie jest gubernatorem to buntu nie robi. Praktycznie co 4-5 tur chcą robić wojnę domową, troszkę to upierdliwe :/
Jakie tutaj są triki, żeby trzymać ten w ryzach?
a jakieś konkretne do polecenia, bo dopiero zaczynam zabawę z Attilą?
P.S.
Twój gif mnie rozbraja...tam rzeczywiście nikt nie spodziewałby się hiszpańskiej inkwizycji :P
Nezahualcoyotl
20-05-2017, 11:42
a jakieś konkretne do polecenia, bo dopiero zaczynam zabawę z Attilą?
W tym dziale z pewnością znajdziesz modyfikacje które zwiększą satysfakcję pogrywania TW Attila:
http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?11984-Mody-do-Attyli-Polecane-Poszukiwane
Przeczytałem gdzieś na forum, że należy dwa razy ubić Attile, aby powstrzymać najazd Hunów. 2x zrównałem jego armię z ziemią, ale nie pojawił się żaden komunikat ani wstawka filmowa, że umarł i tak się teraz zastanawiam, czy pojawi mi się po raz trzeci czy po prostu muszę dobić resztę wojsk i będzie spokój?
Za pierwszym razem jak go zabijesz masz komunikat,że Hunowie słabną,za drugim że są w rozsypce. Po drugim komunikacie spam armii Hunów zostaje wstrzymany. Jeżeli nie dostałeś żadnego komunikatu to albo masz buga albo to nie był Attyla.
Kurcze chyba, że mi nie wyskoczył, bo czasem zdarza się, że komunikaty mam nieodczytane w górnym panelu, a nie wyskakują na ekranie :/
Pozostało jakieś 7 armii hordy do pokonania, więc niedługo się przekonam ;)
Na 100% była to armia Attilli, specjalnie polowałem na gnoja :cool:
Co ciekawe chyba nie da się zabić Attile poprzez championa, próbowałem i jedyne co mi się udało to zranienie.
Da się,tylko trzeba mieć dużo szczęścia bo musi Ci wypaść "critical success"(nie wiem jak to przetłumaczyli w polskiej wersji).
Przy moim wyskillowanym championie było ciągle 0% szans na powodzenie zabicia 46% na zranienie, więc może jakiś szczęśliwy traf....albo save->load i do oporu :P
A jeszcze jedno proste pytanie. W którejś z poprzednich części było tak, że machina oblężnicza spowalniała całą jednostkę, w Attili też tak jest?
Damian57
01-06-2017, 11:10
Witam. Chce rozegrać kampanie na poziomie very hard, ale denerwuje mnie to, że przeciwnik dostaje bonus do statystyk. Czy da sie ustawic poziom trudności oddzielnie dla bitwy i kampanii?
Tak, da się na każdym poziomie poniżej legendarnego. Trudność bitew ustawiasz w opcjach na mapie kampanii, po jej rozpoczęciu.
PWRxerxes
24-06-2017, 08:42
Witam, mam pytanie dotyczące kawalerii. Wygląda na to że kawaleria nawet bez szarży roznosi piechotę, czy to normalne? Czy mam jakiś błąd??
Zrobilem eksperyment w którym ustawiłem katafraktow Alanow naprzeciw huskarlow Jutow. Oczywiście kawaleria dowodzilem ja. Nie szarzowalem, jedynie kazałem atakować. To co zobaczyłem jest dla mnie szokujące bowiem huskarlowie padali jak muchy a katafrakci dosłownie pojedyncze straty... No dla mnie to ewidentnie jakies jaja... W medku kawaleria w zwarciu dostawała baty a szarzujac niszczyła piechotę. Tutaj kawaleria jest w trybie god mode. Zauważyłem też że jedynie wycofanie kawalerii powoduje jej straty. Jeśli natomiast zostawić ją dalej walcząca w układzie 1vs1 to z 80 zostaje około 75 kawalerzystów a z 160 huskarlow około 20...
Nezahualcoyotl
24-06-2017, 11:14
Powtórz doświadczenie lecz zastąp piechotę do walki w zwarciu jednostką do zwalczania kawalerii.
PWRxerxes
24-06-2017, 14:54
To po prostu dziwne że 80kawalerzystów wycina w pień 160 topornikow nie szarzujac i nie doznajac prawie żadnej straty
Cześć.
Specjalnie założyłem konto z tego powodu.
Otóż nigdzie nie mogę znalezć kto ma najlepszych łuczników w Attyli. Zawsze ta jednostka mnie fascynowała i była moją ulubioną.
Bardzo proszę o odpowiedz, może być też kilka frakcji z "najlepszymi" łucznikami.
Poczwaros
26-06-2017, 17:18
Hej. Ja bym obstawiał, że w związku z tym, że Słowanie mają zatrute strzały to ich łucznicy będą najlepsi.
Nezahualcoyotl
26-06-2017, 17:31
Cześć.
Specjalnie założyłem konto z tego powodu.
Otóż nigdzie nie mogę znalezć kto ma najlepszych łuczników w Attyli. Zawsze ta jednostka mnie fascynowała i była moją ulubioną.
Bardzo proszę o odpowiedz, może być też kilka frakcji z "najlepszymi" łucznikami.
Najlepiej jeśli sam trochę poszperasz w statystykach:
http://www.honga.net/totalwar/attila/
P.S.Dzięki niektórym modyfikacjom trujące strzały zostały zbalansowane do normalności a także są nowe jednostki łuczników dla wielu frakcji co wymiernie zmienia pola bitwy w grze.
Krwawy_Baron
29-06-2017, 08:16
Cześć.
Specjalnie założyłem konto z tego powodu.
Otóż nigdzie nie mogę znalezć kto ma najlepszych łuczników w Attyli. Zawsze ta jednostka mnie fascynowała i była moją ulubioną.
Bardzo proszę o odpowiedz, może być też kilka frakcji z "najlepszymi" łucznikami.
-Antowie (Łucznicy z zatrutymi strzałami i Myśliwi z trucizną)
-Imperium Sasanidów (łucznicy Kurdyjscy i Perscy łucznicy królewscy)
-Kaledończycy (tutaj jest parę ciekawych jednostek z łukami, w tym późne gwardie generalskie)
-Hunowie i Biali Hunowie (łucznicy Uarów - nie licząc świetnych konnych łuczników)
Warci uwagi są również: - Słowiańscy myśliwi (wszystkie nacje Słowian), - Zbrojni Sagittari (Ces. Wschodniorzymskie)
Sulejman I
16-07-2017, 21:37
Witam. Ktoś może powiedzieć jak poradzić sobie z imigrantami? Od kilku tur w całym państwie mam ich na 90 procent czyli minus dziewięć do porządku i ciągle bunty, a Hunowie się zbliżają..
Nezahualcoyotl
16-07-2017, 21:54
Podnieś podatki:
https://www.reddit.com/r/totalwar/comments/2wbkb7/how_to_handle_immigration/
Sulejman I
16-07-2017, 22:01
Niestety, nic to nie dało prócz jeszcze większego niezadowolenia i jeszcze częstszych buntów.
moochaPL
16-07-2017, 22:04
Póki w pobliskich prowincjach naparzają się po zakutych łbach, to problem imigrantów nie minie.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Sulejman I
16-07-2017, 22:09
Tylko, że to jest błędne koło. W całym kraju mam na 90 procent co daje minus 9, nie da się tego ogarnąć, wybuchają bunty, które tłumie i za chwilę znowu wybuchają. Powstania w Hiszpanii to już tłumiłem chyba z 20 razy.
Jako, że ostatnio nieco bardziej zainteresowałem się Attylą to chciałem zapytać wyjadaczy czy w tej grze i w jej dodatkach znajdę frakcję która:
1. posiada tanią i szybko dostępną piechotę z "mieczami", która nie musi zachwycać ale jest efektywna po uwzględnieniu kosztu,
2. posiada tanie jednostki artyleryjskie w postaci skorpionów,
3. posiada dostęp do przynajmniej średnich jakościowo jednostek strzeleckich,
4. posiada albo jakiś bonus do gospodarki albo grabieży,
Najbardziej zależy mi na punkcie pierwszym bo przyzwyczaiłem się już do walk z dużą przewagą liczebną przeciwko jakościowo lepszym wrogom ;). Każdy kolejny punkt jest coraz mniej istotny.
Pozdrawiam
Nezahualcoyotl
30-09-2017, 18:06
Myślę że Cesarstwo Wschodniorzymskie spełni wszystkie wymienione przez Ciebie wymagania za wyjątkiem liczebności gdyż w przypadku tej frakcji raczej jest odwrotnie i jakością biją na łeb mrowie nieprzyjaciół.
Tez tak uważam jak Kolega wyżej.
ERE to moja ulubiona nacja. Ostatnio gram sporo w Attylę po dłuższej przerwie. Powstają nowe ciekawe mody. Wiele jest graficznych nie ingerujących w grę a poprawiających wygląd terenu, wody sposób prezentacji mapy czy bitew. Są też mody na ai niezłe.
Witam w moim pierwszym poscie.
Przepraszam jezeli pytanie juz padlo, ale wciaz czytam watek, a odpowiedz mi jest potrzebna dosc szybko.
Otoz zonka zaczela grac Mercja i podbila Anglie, Kornwalie i Irlandie. Jednak nie moze zbudowac portu wojskowego, bo wymaga on budynku, ktory mozna wybudowac w miescie, a takie nie maja dostepu do morza. Jak mozna wybudowac port wojskowy?? :)
Trzeba zdobyć miasto z dostępem do morza.
Trzeba zdobyć miasto z dostępem do morza.
Dziekuje :)
Czyli jak rozumiem, to jest jedyna mozliwosc?
Ikonki budynkow maja czasem czerwone ramki, albo ramki w polowie czerwone, czasem tez sa zielone. Od czego to zalezy?
Inaczej się nie da. Miasto musi mieć specjalne miejsce na port.
Rodzaj budynku. Np czerwone to wojskowe, zielone rolnicze, fioletowe religijne itd. Niektóre spełniają kilka funkcji i wtedy mają dwukolorową ramkę.
Wojna domowa w Attyli wybucha tylko z trzech i aż z trzech powodów:
1. Bunt niezadowolonej ludności w prowincji.
2. Spadek lojalności generała do poziomu 0.
3. Spadek parametru Wspólnoty u armii.
Szerzej wszystko zostało opisane w dołączonej do gry encyklopedii.
Gdzie ja mogę znaleźć?
Ba Steam znalazłem Manual, ale to chyba nie to samo.
Sara Temer
24-03-2018, 23:00
W lewym górnym rogu podczas gry jest skrót do niej ;) Możesz ją też otworzyć np. klikając PPM na którąś z kart jednostek ;)
Cześć :)
Panowie - czy potraficie mi powiedzieć, jak mogę oddać prowincję sojusznikowi w trakcie trwania wojny ?
Gram sobie wesoło Cesarstwem Zachodnim i wspieram Wschód w walce z najazdem, przejąłem dwa miasta opcją "łupienie i przejęcie" których ni czort nie chcę.
Jak mogę je oddać Bizancjum ? Tak docelowo, to chciałem je dla nich wyzwolić, a teraz muszę się z nimi babrać ze wszystkimi konsekwencjami.
Nie da się w normalny sposób, parę części temu usunęli tę opcję z dyplomacji.
Z tego, co kojarzę, to można spowodować tam rebelię, albo dać podbić wrogowi i wierzyć, że sojusznik to odbije.
O jaa. Nieprzyjemnie mnie zaskoczyłeś :( Opcja wydawałby się dość podstawowa, która strasznie komplikuje sytuację...
Macie jakieś sposoby jak wesprzeć sojusznika w walce w takiej sytuacji? Zanim moi wojacy docierają do Bizancjum, to ci często tracą już cztery prowincje co w konsekwencji sprawia że ich państwo jest rozerwane na pół. A samo Bizancjum kręci się z armią gdzieś bez ładu i składu i się nie śpieszy żeby tej sytuacji zaradzić.
Nikczemnik
21-04-2018, 07:40
Możesz też opuścić miasto i liczyć, że sojusznik je skolonizuje. Niestety i ta opcja kosztuje.
mam podobny problem iż wielu stron próbowałem go ugryść,
może spróbuje tego opuszczenia miasta, zobczymy czy uda mi się tak przebrnąc
http://www.fineagency.com
Nezahualcoyotl
21-04-2018, 18:13
Możesz również wykorzystać opcję "Wyzwolenie" po zdobyciu danej osady i reaktywować uprzednio tutaj zamieszkującą frakcję aby automatycznie zawrzeć z nią Sojusz wojskowy co spowoduje pojawienie się pełnej armii której nie trzeba utrzymywać i jedyne co ma ona zrobić to skierować się na uprzednio wybrany cel.
Ostatecznie możesz też wspierać Bizancjum (ERE) bezpośrednio na froncie walcząc z jego oddziałami ramię w ramię.
Harry-Potter-TW
05-05-2018, 12:33
Sorry, ale czy do tej gry trzeba koniecznie instalować net frameworks 3.5? Kiedy tego nie instaluje najpierw wyskakuje bug i muszę ponownie uruchomić grę, ale potem gra działa. Czy to rodzi jakieś problemy potem?.
ja nie instalowałem frameworks i wszystko mi hula
Odgrzeję trochę kotleta :) Mój mały mózg tego nie ogarnia. Gram Gotami, boski triumf polega m. in na podbiciu 100 regionów. Jak to niby można osiągnąć, skoro można mieć maksymalnie 12 armii lądowych? Do tego tylko 5 gubernatorów?
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, już łapię :) Tak właśnie to przekazuję poprzez ekran monitora gościom z The Creative Assembly:
https://www.youtube.com/watch?v=3xvrBGKwJfc (https://www.youtube.com/watch?v=3xvrBGKwJfc)
tak w ogóle gram w Attylę od niedawna, czyli 5 lat po wydaniu gry. Do tej pory grałem głównie w Medievala II i muszę powiedzieć, że gra jest świetna. Dopracowuję sobie tłumaczenie i mam dużo frajdy z grania :)
Odgrzeję trochę kotleta :) Mój mały mózg tego nie ogarnia. Gram Gotami, boski triumf polega m. in na podbiciu 100 regionów. Jak to niby można osiągnąć, skoro można mieć maksymalnie 12 armii lądowych? Do tego tylko 5 gubernatorów?
Już pewnie sam sobie odpowiedziałeś w poście poniżej, ale mogę dodać że kolorowanie mapy na swój kolor jest nudne dlatego mało osób to robi :) jak będziesz miał te kilkanaście armii na mapie to sam stwierdzisz o co chodzi :P
Jestem w sumie zaskoczony, że Attyla tak się mocno podoba według większość to jednak słaby tytuł w porównaniu do uwielbianego i mocno dopracowanego na ten moment Roma 2. Jednak Attyla ma ten mroczny klimacik z końcem świata jak wszystko się pali więc jak dla mnie fajny tytuł na ogranie miłego podboju świata ;)
Dokładnie - sam ogarnąłem temat ;)
Teraz gram Wenedami i mam od początku rzeźnię, ciągle ktoś mnie atakuje, straciłem Rygę na rzecz Gotów po kilku turach od jej zasiedlenia, a wraz z nią utonął uciekający przez morze następca, zatopiony przez Rugiów :( Właśnie przybyli Hunowie. Jest ogień. Gra jest super :)
No i właśnie mam drugie pytanie. Następcę właśnie żrą ryby z Bałtyku. Żona jego wpadła w oko pewnemu arystokracie, no mają się ku sobie ewidentnie. Się ochajtali bo władca lubił tego hulakę zawadiakę, więc ma teraz z kim zapijać smutki po przybyciu Hunów. Jednak dopóki następca żył, to żonka stała u jego boku w menu frakcji. Jak mu się zmarło, to jego portret poszarzał, mimo to ona przy nim tkwiła. Kiedy jednak wyszła za tego arystokratę, to zarówno ona zniknęła z menu frakcji jak i ten arystokrata. Ten arystokrata jest dowódcą, więc na szczęście na mapie kampanii śmiga, ale to nie bug jakiś? W poprzedniej kampanii Gotami też miałem dziwną sytuację, że jeden gubernator w wyniku jakiegoś tam, już nie pamiętam, dziwnego splotu wydarzeń, był tylko widoczny w menu zarządców, nigdzie więcej. Chyba za duży burdel robię w swej familii, wszyscy z wszystkimi i potem takie efekty.
No ale podsumowując - to jest normalne, że oni tak znikają? Jest w rogu przycisk do wyłączenie trupów, więc ta typiarka jak se znalazła chłopa to czemu on nie zastąpi tego topielca, a ona niech tam siedzi gdzie siedziała?
Eutyches
16-05-2020, 05:38
wino
Fajnie, że wnikasz w takie sprawy, bo może w przyszłości zrobi się jakiś aneks do poradnika Pana Samicka? Nic oczywiście nie ujmując bardzo dobremu poradnikowi jego autorstwa.
******************
Może się komuś przyda? Normalne że znikają, kobiety były dodatkiem do panów, takie czasy ;)
***************
By żyło się lepiej:
Moja rada, adopcja i chajtanie na potęgę, mniej nadań urzędów, ja np. wolę potencjalnego gnoja, co może mi zrobić burdę buntując się, adoptować i jest spokój.
Choć warto zawsze zerknąć co dana osoba sobą prezentuje.
btw
Miałem rozbrat z Attilą, ale teraz nastąpił powrót, bo to dzięki dodatkom, paczom i ewentualnym modom to dużo lepsza i inna gra.
Jakby można było edytować mapę kampanii, to wciąga nosem niejedną grę z serii Total War.
Ano wnikam, wnikam i problemów nie unikam, ba nawet trochę zacząłem się tematem modowanie interesować ;) No i w sumie dziwię się, że nie można edytować mapy, na pierwszy rzut oka to jest podobnie jak w Medku drugim, czyli plik graficzny z dodatkową nakładką na góry/doliny, itp. Tylko że w Medku II był program - nakładka GeoMod i tam się przyjemnie to robiło. No ale co ja tam wiem, przy Medku trochę grzebałem tu tylko co zajrzałem o co biega, więc nie będę się wymądrzał, bo pewnie wyjdę na pajaca ;)
Co do adopcji - chajtanie na potęgę burzy balans między rodem a arystokracją, tym samym powiększa władzę, a jak ona jest za duża, to masz duże kary przecież.
Pan Toranaga
15-04-2021, 20:18
Czy jest jakis mod, albo jakis sposób, zeby nie było kar typu -2 do porządku publicznego za zbudowanie pola albo pastwiska dla kóz. Wydaje mi sie to mocno naciągane przy niektórych budowlach.
Zagrać Wenedami. Oni mają cechę frakcyjną, dzięki której nie mają kar za farmy.
Mody? Poszukaj :) Może jest. Wpisz w wyszukiwanie "no penalties" czy coś w ten deseń i szukaj.
Może i naciągane, ale chodzi o to, żeby każdy budynek miał bonusy i kary, tak, żeby trzeba było kombinować, a nie nastawiać tylko to co nam potrzebne :)
Pan Toranaga
30-05-2021, 13:05
Nie mogę rozgryźć jednej rzeczy. Mam armię, której spada poczucie wspolnoty, jest tam ,,czynniki wpływu'' i mam tam np. -9 frakcje. O co chodzi z tymi frakcjami? Mialem buntowników, ale pokonalem, a dalej miałem te -9 frakcje.
Kolejne pytanie. Co jest wg was lepiej postawić : pole pszenicy, stada owiec, stado wielbłądów, czy stajnie koni. ?? Gram AKSUM .
prowizor
27-06-2021, 20:33
Mam prośbe . Jestem już na roku 556 i nie mam możliwości wygrać przez '' boski triumf '' po zmianie na religii w cesarstwie zachodniorzymskim na pogaństwo . Wymagane jest postawienie bazyliki chrześcijańskiej co oczywiście jest niemożliwe. Czy ktoś zna rozwiązanie tematu.
alfred08089
05-04-2022, 17:59
Barbarian tribes are starting campaigns with some land. Great wanderers, i.e. Visigoths, Ostrogoths, Alans and Vandals, start as a horde but can easily settle on the first abandoned settlement or, after being conquered, start a sedentary lifestyle.
https://vidmateapp.win | Kolkata ff result (https://vidmateapp.win/kolkata-ff-result/)
Witam.
Są pytania. Gram w Attyle.
1 Od czego są odejmowane / dodawane koszty utrzymania zarządcy prowincji ?
Robiłem testy na nowej kampanii i brak różnicy.
Myślałem że od podatków ale to nieprawda.
O dziwo modyfikator zarządcy do korupcji działa i pokazuje różnicę w dochodzie od razu.
2 Zauważyliście że tryb patrol dla armii lądowej na morzu nie działa ? W ogóle nie obniża kary do piractwa.
3 Dlaczego liczba wpływów pokazywana przez SI na pasku power w okienku ród jest inna niż ta która wynika z dodania wpływów przy portretach postaci ?
Wierzcie mi spędziłem mnóstwo czasu na testach i wiele rzeczy wyjaśniłem sam ale tego nie mogę rozkminić.
Szlag mnie trafia jak czegoś nie rozumiem. Odbiera mi to całą przyjemność z gry.
Niech przemówi mędrzec !
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin©