Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Regulamin



Samick
14-03-2015, 20:36
REGULAMIN

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Warunkiem uczestnictwa w turnieju jest posiadanie oryginalnej wersji gry Mediewal 2 Total War ver. 1.3, łącza internetowego umożliwiającego grę w trybie multiplayer oraz rejestracji na naszym forum.
2. Przy rejestracji Uczestnik podaje: nick multiplayer oraz przynależność klanową.
3. Po zakończeniu pojedynku powtórki bitew oraz screenshoty należy zapisać na ewentualność potencjalnych kontrowersji, sporów.
4. Zastrzeżenia co do prawidłowości i zgodności z zasadami należy składać do 24h od rozegrania bitwy. Po tym czasie albo po uprzednim podaniu lub potwierdzeniu wyniku przez zgłaszającego, zastrzeżenie będzie odrzucane. Gracz, jeżeli zauważy zagranie naruszające reguły jest zobowiązany zgłosić to przeciwnikowi w trakcie bitwy wskazując powody i wnioskując o jej powtórzenie. Zgłoszenie wątpliwości musi skutkować wstrzymaniem rozgrywki (PAUSE) do chwili wyjaśnienia sprawy/sporu. Jeżeli obaj gracze nie zgodzą się na powtórkę, bitwa musi zostać dograna do końca, a po bitwie gracz zastrzegający powinien zgłosić zagranie, które jego zdaniem narusza regulamin.
4a. Zastrzeżenia co do prawidłowości i zgodności z zasadami bitwy nie będą rozpoznawane bez udokumentowania jej powtórką (replay).
5. Umawianie na bitwy powinno odbywać się za pośrednictwem forum, w odpowiednich tematach. Można także umawiać się na inne sposoby (GG, e-mail), ale o postępie rozmów należy informować na forum, gdyż tylko takie są wiążące.
6. Wyniki bitew należy umieszczać w odpowiednim temacie, wraz z podaniem wykorzystanych nacji przez obu graczy.
7. Aby wynik bitwy był ważny konieczne jest jego potwierdzenie przez obu .
8. Zabronione jest wychodzenie z gry poprzez alt+tab bądź reset komputera przed zakończeniem bitwy - wszelkie takie przypadki będą rozpatrywane oddzielnie przez sędziów. Skutkiem może być wykluczenie zawodnika z turnieju.
9. Bitwy powinien hostować gracz z lepszym łączem internetowym.
10. W przypadku trudności z hostowaniem sędziowie mogą wyznaczyć osobę trzecią do zahostowania bitwy dla zainteresowanych graczy.
11. W wypadku powtórzenia bitwy (na skutek np. utraty połączenia przez jednego z graczy) obaj gracze muszą wziąć dokładnie takie same armie - możliwe są odstępstwa od tej reguły w indywidualnych przypadkach tylko na polecenie sędziów.
12. Jeśli uczestnik turnieju nie będzie przejawiał należytej aktywności w umawianiu się na mecz, sędziowie najpierw udzielą mu upomnienia. Jeżeli to nie poskutkuje zostanie wykluczony z turnieju, a w sytuacjach skrajnych otrzyma zakaz uczestnictwa w następnym turnieju organizowanym przez serwis TotalWar.ORG.PL
13. Gdy dany gracz rozegra mecze, a potem zrezygnuje jego wyniki ulegają unieważnieniu.
14. Obraźliwe bądź agresywne zachowanie spowoduje, że gracz zostanie upomniany przez Sędziów. Jeżeli to nie poskutkuje zostanie wykluczony z turnieju i/albo otrzyma zakaz uczestnictwa w następnym turnieju organizowanym przez serwis TotalWar.ORG.PL. Nie neguje to interwencji Administracji, jeżeli Uczestnik łamie Regulamin Strony TotalWar.ORG.PL
15. Modyfikowanie plików gry, oszukiwanie i inne niehonorowe zagrywki skutkują wykluczeniem z turnieju i zakazem uczestnictwa w następnym turnieju.
16. Turniej organizowany jest wyłącznie dla polskiej społeczności, skupionej wokół serwisu TotalWar.ORG.PL
17. W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem turnieju Jesień Średniowiecza IV, problemów z interpretacją i spornych ostateczną decyzję podejmują sędziowie.
18. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo nieznacznych zmian Regulaminu w trakcie turnieju (np. doprecyzowanie punktu stwarzającego wątpliwości, dostosowanie do liczby Uczestników).
19. Oficjalne komunikaty dotyczące turnieju będą umieszczane w tym temacie: http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?11713-Og%C5%82oszenia


II. FORMUŁA

1. Pierwsza atakuje drużyna, której gracz ma w nicku forumowym najniższą literę w alfabecie (np. A atakuje Z). W drugiej - atakuje drużyna przeciwna.
2. Nacje wybieramy na przemian. Jako pierwszy nację wybiera gracz atakujący.
3. Raz wybranej nacji nie można w danej bitwie zmienić, chyba że oponent się zgodzi. Zmiana nacji nie oznacza zmiany ról Atakujący/Obrońca.
4. W danym meczu gracz może użyć danej frakcji tylko raz.
5. W turnieju w obu fazach grupowej i finałowej obowiązuje eliminacja nacji.
5a. Po zakończeniu fazy grupowej w fazie pucharowej gracze na nowo będą dysponować wszystkimi nacjami.
5b. W fazie finałowej gracze na nowo będą dysponować wszystkimi nacjami.
6. W fazie grupowej jest dowolność wyboru ery w trakcie meczu.
7. Od fazy pucharowej obowiązuje eliminacja epok w meczu. Gracze mogą tylko raz wybrać daną epokę w meczu. Przykład- gracz X wybiera w 1 bitwie pełnie, gracz Y wybiera w 2 bitwie pełnie to wtedy w 3 bitwie żaden z graczy nie może już wybrać pełni i analogicznie w kolejnych bitwach.
8. Turniej składa się z fazy grupowej i pucharowej.
A. Faza grupowa.
a) w fazie grupowej gracze grają 2 bitwy z każdym z przeciwników w danej grupie.
b) z każdej grupy wychodzą gracze z miejsc 1 i 2.
c) w razie gdyby gracze dysponowali taką samą liczbą punktów, będzie mieć znaczenie wynik bezpośredniego meczu między tymi graczami w grupie; jeżeli to nie rozstrzygnie - lepszy stosunek wygranych, remisów, przegranych; jeżeli i to nie rozstrzygnie - zostanie zasądzona dogrywka w postaci 1 bitwy.
d) punktacja w fazie grupowej:
- Zwycięstwo - 4 pkt,
- Remis - 2 pkt,
- Porażka - 1 pkt,
- Nierozegrany mecz - 0 pkt (dla obu graczy, jeżeli nie umówili się na forum, a w przypadku gdy jeden był aktywny, a drugi nie - aktywny dostaje 4 pkt, nieaktywny - 0 pkt).
B. Faza pucharowa.
a) losowanie par w fazie pucharowej będzie odbywać się na następujących zasadach: gracze zostaną podzieleni na dwa koszyki, w pierwszym będą gracze z 1 miejsca, w 2 z drugiego. Pary będą dobierane przez wylosowanie gracza z koszyka nr jeden i dodanie losowego gracza z koszyka nr 2.
b) w fazie pucharowej gracze grają do 2 zwycięstw (the best of 3).
c) w fazie finałowej - czyli finale i meczu o 3 miejsce, gracze grają do 3 zwycięstw (the best of 5).
9. W przypadku mniejszej ilości graczy, faza grupowa zostanie pominięta.


III. TERMINY

1. Na rozegranie wszystkich meczy w fazie grupowej gracze mają 14 dni.
2. Na rozegranie meczu w fazie pucharowej gracze mają 7 dni.
3. Wszystkie mecze rozegrane po wyznaczonym terminie nie będą respektowane. Zasada ta obowiązuje również w przypadku meczu finałowego i meczu o 3 miejsce.
4. W szczególnych okolicznościach sędziowie mogą przedłużyć czas na rozgrywanie meczy o 3 dni.


IV. ZAGRANIA ZABRONIONE.

1. push thru bug* jest zabroniony. Jego świadome i zamierzone użycie skutkować będzie przyznaniem walkowera poszkodowanemu graczowi.
2. corner camping / red line camping są zabronione, a ich użycie skutkować będzie koniecznością powtórzenia meczu.

* push thru bug - bug gry w którym gracz nie nakazuje szarży klikając na jednostkę przeciwnika, lecz klikając za jednostką, po czym w momencie zwarcia powtarza komendę, co skutkuje błyskawicznym zniszczeniem oddziału przeciwnika przez przeciskających się jeźdźców.


Sędziowie pomocniczy: Marcin80, Wielki Mistrz Malborka
Sędzia główny: Samick