PDA

Zobacz pełną wersję : Nora MG



blackhand
12-04-2015, 11:10
Krótki przystanek na drodze do Kolegium (hejo!).

Domen
24-05-2015, 20:23
Niemcy odstępują Duńczykom Utrecht i Lubekę w zamian za pokój.

Prośba o zatwierdzenie wymiany.

blackhand
24-05-2015, 23:24
Jest zgoda.

KapitanKatana
14-06-2015, 19:17
Zgłaszam bezprawne obleganie miasta Bolonia przez Sycylię bez wypowiedzenia wojny !

Avasil
14-06-2015, 19:21
Nie macie pona

KapitanKatana
14-06-2015, 19:42
A to nie trzeba przed atakiem wypowiedzieć wojny ???
Ja o tym nie dowiedziałem się wcale aż przyszła moja tura.

Domen
14-06-2015, 23:11
Przy okazji - pamiętałeś o wysłaniu dyplomaty w sprawie Utrechtu i Lubeki?

Bo w ostatniej turze zapomniałeś. Jakby co to popraw jeszcze.

======================

Edit:

Dobra, już widzę PW, że pamiętałeś.

Mefisto7
10-07-2015, 23:51
Sycylijczyk ruszył pokonany statek admirała Sicco spod okolic Barcelony pod Sardynię. Gdyby się nie ruszył to w tej turze bym go zatapiał.

Domen
10-07-2015, 23:57
Pusty czy z armią?

Mefisto7
11-07-2015, 00:07
Przecież to nie ma znaczenia.
Inaczej go już dorwałem. Nieaktualne. Ale upominam.

Domen
11-07-2015, 00:14
Wiem, że nie ma znaczenia. Tak tylko rozpoznanie sytuacji na południu robiłem. x) :P

Soplica
24-07-2015, 15:07
Jak to możliwe że nagle Mosul i Bagdad stały się polskie?

Remix
24-07-2015, 15:40
no to jest nie lada zagadka :D

Rafi
24-07-2015, 21:16
Ja nic o tym nie wiem.

Soplica
24-07-2015, 22:52
W takim razie wnoszę do MG o sprawdzenie. Wygląda na to że jakiś bug :)

blackhand
26-07-2015, 04:38
No więc, wygląda na to, że te dwie prowincje są faktycznie polskie. Nawet jest tam polska rodzina królewska (ale wszystkie jednostki miejscowe, jak po oddaniu miasta).

Ale to nie koniec tajemniczych wędrówek na wschód! Okazuje się, że Węgrzy też zatęsknili za ojczyzną, tylko trochę zbłądzili i pojawili się na dwóch prowincjach nowogrodzkich.

Ktoś ma pojęcie dlaczego tak się stało?

Mefisto7
26-07-2015, 15:30
Ja mam. Rafi/Domen (ostatnią turę Polski robił też on) i Xardas po prostu mogli oszukać, dając frakcjom AI propozycje ogromnych trybutów w zamian za te miasta; oczywista trybutów, których płacić nie będą. Było już tak kiedyś i jednogłośnie zrobiono larum. Zabroniono takiej praktyki. Szkoda, że nie podkreślono w regulaminie. Niemniej jest to oczywiste wykorzystanie błędu gry.

Nie mam innej hipotezy. Oczywista ze strony winowajców dojdzie do argumentacji jak przy kumulacji kupców...

Soplica
26-07-2015, 17:11
Ale przecież Rafi później zrobił i mówił żeby z jego zrobić.

Domen, wypowiesz się? :p

Rafi
26-07-2015, 17:12
No właśnie, kolejka powinna iść z mojego sejwa.

Rafi
26-07-2015, 18:29
I co ja mam teraz zrobić z tą moją turą?

Xardas
26-07-2015, 19:38
Jeśli o mnie chodzi to było tak - Domen zrobił w zastępstwie za Polskę, wstawił save na forum o 17:30. Ja sobie ściągnąłem save i już później nie wchodziłem na forum. Zrobiłem turę do 21:50 (zresztą samo robienie długo mi zeszło bo miałem skomplikowaną sytuację w wojnie z Bizancjum). Po zrobieniu ładuję plik na przeklej.org, wchodzę na forum o 21:55 żeby dać turę dalej - patrzę, o 18:30, jakiś nieznany mi gostek Rafi wstawił save... Mówię sobie: "Oooo [niecenzuralne], na pewno nie będę tracił czasu żeby drugi raz wszystko od nowa robić". I to by było na tyle. Aha, i jeszcze dostałem informacje o mapie z tamtego rejonu - patrzę, a Polska kupiła od Turcji Bagdad i Mosul! :D Patrzę do regulaminu, nic nie ma o kupowaniu prowincji od frakcji sterowanych przez komputer. :D Więc pomyślałem, że też tak spróbuję i sobie kupiłem, tyle że od Nowogrodu.

Jeśli to problem, to najwyżej zbuntuję te prowy - no ale przecież nic nie ma na ten temat w regulaminie ??

Co nie jest zakazane, to jest dozwolone, prawda ??

Domen
26-07-2015, 20:51
dając frakcjom AI propozycje ogromnych trybutów w zamian za te miasta; oczywista trybutów, których płacić nie będą. Było już tak kiedyś i jednogłośnie zrobiono larum. Zabroniono takiej praktyki. Szkoda, że nie podkreślono w regulaminie.

Ano nie podkreślono. Nie pamiętam też żadnego podobnego precedensu (może to było zanim dołączyłem do KO?). Polska to nie moja frakcja, jedynie robiłem za nią w zastępstwie, więc stwierdziłem pod koniec robienia tury, że nie zaszkodzi wypróbować sobie jak to działa. ;)

Następnie rzeczywiście wstawiłem tak zrobioną turę na forum... ale tylko na chwilę. Jakieś 15 minut później podmieniłem ją na wersję bez tych eksperymentów, bo stwierdziłem, że to może zostać odebrane jako przegięcie (co prawda nie moja frakcja, ale zawsze).

Najwyraźniej Xardas zdążył już ściągnąć ten poprzedni zapis gry... :cool:

Później na ostatnią chwilę wakat po Mopku objął Rafi i zrobił turę, więc puściłem tę kwestię w niepamięć.

Byłem przekonany, że Xardas zrobił z sejwa od Rafiego, a jeśli nawet z mojego, to z tego drugiego - już po podmianie.


No więc, wygląda na to, że te dwie prowincje są faktycznie polskie. Nawet jest tam polska rodzina królewska

To w wyniku adopcji po wygranej bitwie. W sumie to wszystko dla żartu zrobiłem. :D Jakieś 15 minut później się rozmyśliłem i podmieniłem sejwa - nie spodziewałem się, że Xardas tak szybko ściągnął turę (ten zapis gry był na forum przez stosunkowo krótki czas).

W każdym razie proponuję doprecyzować w tej kwestii regulamin. :F

Przy czym z jednej strony jest to ewidentne żerowanie na głupocie AI (Mefisto, nazywaj to "błędem gry" jeśli chcesz - w rzeczywistości chodzi po prostu o idiotyzm komputera), ale z drugiej strony byłoby dużo dobrej zabawy, gdyby tej praktyki nie zakazywać... :D


I co ja mam teraz zrobić z tą moją turą?

Ja proponuję, byś normalnie zrobił turę. Rozwiąż tylko oddziały pod Bagdadem i Mosulem i zostaw puste miasta by się zbuntowały.

Jeśli chodzi o stan skarbca to nie wyszedłeś na tym ani na minus ani na plus, bo koszty utrzymania pochłonęły zyski z uzyskanych miast.

Członka rodziny nie rozwiążesz, ale możesz tym Czarnieckim spróbować wrócić się do Poznania przez morze... :mrgreen:

Zburz też kościół katolicki w Bagdadzie, bo to ja go zbudowałem (nie pamiętam natomiast, czy coś budowałem w Mosulu, chyba nie).

Wyszkoliłem też kilka oddziałów, ale zyski z miast raczej pokryją (do momentu buntu miast) koszty szkolenia.

Podsumowując - rozwiąż wszystkie wojska w tamtym rejonie i miasta zostaw puste by się zbuntowały (chyba po zbuntowaniu się będą znów tureckie, jeśli nie to Turcja je sobie zajmie). Xardas zrobi to samo, przepraszam że moja zabawa wprowadziła go w błąd.

Rafi
26-07-2015, 21:15
Przepraszam, ale rezygnuję z tej kampanii. Miłej zabawy

blackhand
28-07-2015, 00:47
Cwaniaki. :D Nie jest zakazane, więc co Węgry i Polska dostaną z kupienia miast to ich. Jeżeli Xardas wydałeś na to jakąś fortunę to nawet papież może coś zwrócić. Ale prosiłbym o zbuntowanie tych prowincji, bo to po prostu głupie. :D

Swoją drogą, można dać do regulaminu po prostu zakaz dyplomacji z kompem.

Xardas
28-07-2015, 23:41
Ok zbuntowałem (tzn. zostawiłem puste).

KapitanKatana
10-08-2015, 11:36
Potrzebna jest zgoda na Przekazanie Cesarzowi Bolonii i Mediolanu przez Maurów.

Domen
10-08-2015, 14:13
Katana - przecież masz dużą przewagę, nie daj się omamić propozycjami pokojowymi. :)

Kto pomści śmierć duńskiej księżniczki Ingrid jeśli nie nasi germańscy bracia Dojcze?

To Saraceni Mefistofelesa ją zamordowali.

Soplica
10-08-2015, 14:37
Tak jest katana, nie daj się. Nie pozwól sunnickiej zarazie rozpanoszyć się w Europie.

Mefisto7
10-08-2015, 17:42
>Powiedziała sunnicka zaraza.
Co to za fałszywe oskarżenia?! Kalifat jest niezadowolony, śledztwo ONZ z łatwością starło by ten fałsz z gęb jątrzących jad żmij.

Domen
10-08-2015, 17:50
Egipcjanie od niedawna są szyiccy, nie wiedzieliście ??

Nie cierpią Maurów tak jak Kurdowie nie cierpią ISIS. :D

Soplica
10-08-2015, 17:59
Jak śmiecie przypisywać nam te heretyckie, plugawe brednie! Cały świat wie że jedyną słuszną drogą jest szyizm. Wy natomiast szargacie święte imię naszego Proroka przed naszymi przyjaciółmi z zachodu a co za tym idzie hamujecie rozprzestrzenianie się światła Islamu! Wracajcie lepiej do swoich kóz i bo tylko do tego się nadajecie. Zniszczyć was to dla nas jak splunąć.

Domen
10-08-2015, 18:09
Cały świat wie że jedyną słuszną drogą jest szyizm.
Amen! Dobrze, że się z nami zgadzacie!


a co za tym idzie hamujecie rozprzestrzenianie się światła Islamu!

Sobieski sunnitów pogoni, ale tym razem w imię Świętowita!:

http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?11860-Ambasada-Słowiańskiego-Władcy-Polski-Wielkiego-Mopczysława&p=360180&viewfull=1#post360180

KapitanKatana
10-08-2015, 19:22
Cesarz jednak jeszcze przemyśli całą tą propozycję pokojową.

Soplica
10-08-2015, 21:08
Z innej beczki: Czy to uczciwe że akurat Domen objął Polskę?

https://www.youtube.com/watch?v=ipHUvyaA2C4

Domen
10-08-2015, 21:37
SOJUSZE Polski:

Węgry
Dania
Francja
Sycylia

Soplica
10-08-2015, 21:44
No niby tak ale mamy wczesne stadium gry gdzie wszystko się jeszcze ustala i jest bardziej niestabilne. Państwa nie są jeszcze mocno związane wspólnymi interesami. Można mieć wątpliwości czy grając Polską nie będziesz miał bardziej na uwadze dobra Danii niż Polski ;p. Tym bardziej że leżycie obok siebie. No ale skoro nikt z dłuższych stażem graczy nie ma zarzutów to może po prostu się czepiam :)

Domen
10-08-2015, 21:55
Lepiej wstaw wreszcie turę w WKO 34 zamiast tutaj nawijać. :lol2:

Ja akurat odstąpiłem Polsce Szczecin, co było w jej interesie.

blackhand
06-09-2015, 14:40
Jest zgoda na wymianę prowincji między Bizancjum a Węgrami (czy jak się te państwa teraz nazywają :D).

Frøya
09-10-2015, 14:11
Mam rozumieć, że Bułaria Nadwołżańska również "niechcący" należy do Węgier i można ją bezkarnie podbijać?

Soplica
10-10-2015, 23:22
A to nie powinno być już dawno zbuntowane ? o.0

Xardas
14-10-2015, 19:02
A to powinno się już zbuntować, nie wiem czemu jeszcze się nie zbuntowało. Ale puste zostawiłem, więc pewnie Bułgaria sobie odbije.

Mefisto7
16-10-2015, 18:30
Bardzo proszę MG by sprawdził przy okazji jak Sycylijczykowi udało się zdobyć Rzym z prawie żadnymi stratami, bez katapulty i bez uprzedniego oblężenia. ^^

Avasil
16-10-2015, 19:13
Pewnie szpiegiem.

Mefisto7
16-10-2015, 19:15
Tak jest, właśnie się domyślam, tylko że niespecjalnie wolno.

Gobbler
16-10-2015, 20:31
Szpieg mi bramy otworzyłe. Co nie wolno?! Przecież w regulaminie jest że tylko miast innych graczy nie można szpiegiem. Dwoma armiami atakowałem i przewaga 2 do 1 była ale 300 ludków mi zginęło.

Mefisto7
16-10-2015, 20:33
Prowadzonych przez komputer. A Papież jest prowadzony przez MGema i ma specjalny status. :)

Gobbler
16-10-2015, 20:40
Rly? Myślałem że Papą gra komputer (cały czas w mieście siedział i nic nie robił). No ale MG to nie gracz czyli zakaz nie dotyczy Rzymu. Bo regulamin mówi, że chodzi o graczy a nie MG. Poza tym chodzi o żywych, a nasz MG nie dawał znaków życia bo go nie było jakiś czas. xD :)

Mefisto7
16-10-2015, 21:12
Nie nie, regulamin mówi o frakcjach prowadzonych przez komputer. :d Ta taką nie jest. Papież nie łazi z armią, ale ma szereg uprawnień.

Gobbler
16-10-2015, 21:27
Nie nie, regulamin mówi o frakcjach prowadzonych przez komputer. :d

No niech pan nie kręci, naprawdę:

"4. Agenci
a) Zakaz otwierania osad/fortów należących do żywych graczy szpiegami."

Soplica
17-10-2015, 00:02
A MG to co, nieżywy?

Domen
17-10-2015, 02:41
Jemu raczej chodziło o to, że nie gracz. :P

==========================

Edit:

<nie ważne, pytałem o coś, ale już widzę w ambasadzie>

Mefisto7
17-10-2015, 16:10
No niech pan nie kręci, naprawdę:

"4. Agenci
a) Zakaz otwierania osad/fortów należących do żywych graczy szpiegami."

Bardziej mówiłem o punkcie:

8. Obowiązywanie

b) Zasad Regulaminu nie stosuje się wobec frakcji kierowanych przez komputer. Używanie przeciw nim wspomnianych bugów jest jednak zakazane.

Przy rozumieniu punktu 4tego jako generalnego zakazu otwierania osad szpiegami.


Ale niech będzie.

Soplica
17-10-2015, 16:57
Przy rozumieniu punktu 4tego jako generalnego zakazu otwierania osad szpiegami.


Mefisto, to na serio? Możesz wyjaśnić jakim cudem zrozumiałeś w ten sposób pkt 4? Przecież jest napisany po polsku :D

Naprawdę uważasz że otwieranie osad szpiegami to bug?

Ewentualnie moglibyśmy się zastanowić czy mg wpisuje się w definicję żywego gracza ale to? :p

Mefisto7
17-10-2015, 17:07
Nie chodzi o bug. To tylko kolejna część podpunktu.
Chodziło o ogólny zakaz otwierania, za wyjątkiem frakcji komputerowych. Ten punkt 4 jest już tak stary, że specjalnie nad nim się nie zastanawialiśmy z Avasilem.

Soplica
17-10-2015, 17:13
Aha, w takim razie ten post nie jest aż tak zły jak myślałem :D

blackhand
18-10-2015, 00:41
Wydaje mi się, że ciężko zaliczyć MG do jakichkolwiek graczy. Jeszcze skoro w regulaminie jest dodane, że zakaz otwierania bram dotyczy tylko żywych graczy, można pomyśleć, że nie dotyczy "martwych", czyli takich, których tury do końca już będzie przeklikiwał MG, podobnie jak z państwem papieskim.

No ale dokładnie będzie można to przemyśleć jak będziemy wprowadzać poprawki do regulaminu (może razem z zadeptywaniem agentów <3), póki co wydaje mi się, że karanie byłoby i tak bezsensu, bo spojrzałem w turę i nie bardzo widziałem, jak Maurowie mogliby powstrzymać Sycylię przed zdobyciem Rzymu. Sycylia ma kasę za jedną turę podatków w Rzymie, ale nie powinno mieć to wpływu na wojnę.

Mefisto7
18-10-2015, 00:46
Po prostu normalne oblężenie pochłonęło by dużo więcej ofiar. MG może też oblężenia odbijać. Za duże ryzyko, by dodatkowo tracić na to turę w obliczu wojny za rogiem.

Ale napisałem w 5tym poście do góry, że rezygnuję z pretensji. Trudno, by miano Gobblera karać za literalną interpretację punktu czwartego.

Soplica
05-11-2015, 21:36
Pozwolę sobie przekopiować wiadomość Froyi do Xardasa z jej ambasady. Myślę że się na to zgodzi. Byłem przekonany że tą kwestię mamy już dawno za sobą:


Że co proszę?? Moran zostało nielegalnie zdobyte przez Węgrów, więc sama sobie je odbiorę bez konsekwencji wypowiadając Ci wojnę (traktuję tę prowincję jako zbuntowaną, a niech mi ktoś tylko powie, że jest inaczej!). Proszę więc usunąć te nędzne forty i najlepiej opuścić miasto. Na sprzedaż miasta Semender nie zgadzam się.
Zresztą to robi się troszkę nie w porządku. Hulasz sobie podbijając miasta Bułgarów trzepiąc kasę z grabieży i podatków.

Xardas
05-11-2015, 21:52
No właśnie MG wtedy (w lipcu) pozwolił mi tą armią sobie hulać do woli. Więc nie wiem, w czym problem. A forty zbudowałem dla osłony przed Bułgarią (odradzam zbliżanie się do Wielkiego Bułgara, tam w okolicy jest ze 30-40 oddziałów wroga).


(traktuję tę prowincję jako zbuntowaną, a niech mi ktoś tylko powie, że jest inaczej!). Proszę więc usunąć te nędzne forty i najlepiej opuścić miasto.

Chcę sobie wrócić do siebie tymi generałami, jak mi dasz pozwolenie na przejście przez swoje ziemie to opuszczę miasto, ale w przeciwnym razie będę potrzebował okrętu żeby przepłynąć sobie przez morze, więc opuszczę po zbudowaniu okrętu.

Zresztą traktuj ją sobie jak zbuntowaną, nie ma sprawy.

Soplica
05-11-2015, 22:01
Ale w jaki sposób tam ta armia się znalazła? Aha i rozumiem że zbuntowałeś Moran i z powrotem
zdobyłeś?

Aha, możesz pokazać posta w którym mg pozwala ci używać wojsk które, jak podejrzewam, uzyskałeś w dyplomacji i które powinieneś usunąć? Niczego takiego nie mogę znaleźć w tym dziale.

Xardas
05-11-2015, 22:05
Ale w jaki sposób tam ta armia się znalazła?

No to jest armia którą już mam od lipca (nie pamiętam, która wtedy była tura). Normalnie - przyszła sobie z zachodu. :P Wtedy w lipcu wykorzystałem lukę w regulaminie, ta sprawa była rozpatrywana, MG napisał że mogę sobie tą armią dalej iść ale mam buntować za sobą miasta, to buntuję... Chcę dojść nią do swoich ziem, ale trochę naokoło idę bo nie było innej drogi. Tak w ogóle to nie jest duża armia, kilka oddziałów. Ale Bułgarzy zostawiali w miastach po jednym oddziale więc łatwo było zdobyć. :P


Aha, możesz pokazać posta w którym mg pozwala ci używać wojsk które, jak podejrzewam, uzyskałeś w dyplomacji i które powinieneś usunąć? Niczego takiego nie mogę znaleźć w tym dziale.

To było w lipcu, myślisz że pamiętam? Wiem że mi pisał Blackhand o tym, chyba na PW a nie na forum. Bo pytałem go, co mam zrobić z tym wojskiem. Miasta uzyskałem w dyplomacji, ale wojsko sobie wyszkoliłem sam.


Aha i rozumiem że zbuntowałeś Moran i z powrotem zdobyłeś?

Nie, tylko raz. Wcześniej miałem Bułgar, zbuntowałem, a teraz zdobyłem Moran i chcę jak Czarniecki wrócić się przez morze. :P

Soplica
05-11-2015, 22:15
Przyszła sobie z zachodu? Ale jak? Jakoś chce mi się w to wierzyć.
Aha, rozumiem że usunąłeś oddziały które otrzymałeś na drodze dyplomatycznej?

Xardas
05-11-2015, 22:28
Tak usunąłem te otrzymane na drodze dyplomatycznej, a wyszkoliłem sobie kilka oddziałów Łowców i Milicji Włóczniczej (teraz po zdobyciu Moranu jeszcze 2 oddziały konnych łuczników wyszkoliłem). Przyszła z zachodu, z Rusi, uciekając przed wojskami Litwy.

Soplica
05-11-2015, 22:41
Miałeś wojnę z Litwą?

Xardas
05-11-2015, 22:42
Nie ale nie miałem z nią pona. Litwa depcze mi po piętach, zaraz pewnie Bułgara zaatakuje.

Soplica
05-11-2015, 22:47
Kurczę, sorry, to chyba przez to że mam słabą wyobraźnię. W takim razie jakim cudem znalazłeś się po wschodniej stronie Litwy?

Xardas
05-11-2015, 22:53
Bo kupiłem dwie prowincje od Nowogrodu, ale to było w lipcu. MG kazał je zbuntować i zakazał kupowania od AI na przyszłość, ale to co tam sobie wyszkoliłem pozwolił zachować. Od zachodu szła Litwa, więc uciekałem tym na południowy-wschód i teraz chcę sobie dojść do Morza Czarnego i zabrać to do siebie (a Moran zdobyłem bo chcę tam zbudować statek, przepłynąć w stronę Gruzji i wzdłuż Kaukazu dojść do Morza Czarnego). Ufff... :)

Wszystko jasne?

Soplica
05-11-2015, 23:04
Ojej jakie to skomplikowane. Widzisz, gdyby nie to kombinowanie to nie byłoby takich nieporozumień :p W takim razie jeżeli jest tak jak mówisz to zwracam honor. W każdym razie miało prawo wydawać mi się to dziwne :)

Xardas
05-11-2015, 23:05
W sumie więcej straciłem na utrzymanie tej armii, niż na niej zyskałem. Ale jest to fajna "przygoda". :D

Soplica
05-11-2015, 23:08
Bogatemu nikt nie zabroni :p

blackhand
07-11-2015, 22:47
Cholerna armia Andersa. :D

Avasil
24-11-2015, 21:41
Francja ruszyła pokonanymi wojskami prowadzonymi przez króla Filipa. Najpierw widząc turę myślałem, że w sumie i tak nie przeszkodzi mi to w robieniu tury, bo nie oblega, jednak po zobaczeniu swoich możliwości sytuacja się zmienia.

Dania, Anglia i Francja mają w trójkę ustawione swoje armie niedaleko (mojego) Bordeaux. Jestem w stanie zaatakować od południa duńską armię swoim nocnym generałem z Pampeluny tak, że bez większych problemów ją pokonuję. Potem może miałbym szansę pokonać również armię angielską (pewności nie mam, bo jest najsilniejsza z tych trzech, ale wierzę że 1v1 miałbym realne szanse wczytania zwycięstwa), ale jednak 1400 jednostek francuskich prowadzone przez króla mi to uniemożliwia i musiałbym zostawić swoje wojska tuż przy angielskich.

Zakładam, że nie da się przesunąć ich jakoś kodem, zatem chciałbym się dowiedzieć jakiego rodzaju kary dla Francji/rekompensaty dla mnie mogę się spodziewać, żeby na tej podstawie móc wykonać ruchy.

Soplica
24-11-2015, 21:45
Ale jakoś przegradza ci drogę tak? (pytam z ciekawości :p)

Avasil
24-11-2015, 21:53
Nie przegradza(niestety nie działa mi printscreen w medievalu, to pokazałbym dokładnie), po prostu stoi obok angielskiej, a obu jednocześnie nie jestem w stanie pokonać. :)

Domen
24-11-2015, 22:56
Ale ten król Filip z tego co pamiętam (sprawdzałem w swojej turze) nie jest nocnym wojownikiem.

Więc możesz atakować Anglika 1v1. Jeśli nie wygrasz to przez straty poniesione w walce z moją armią.

===========================

Edit:

Sprawdziłem raz jeszcze, jednak król Filip faktycznie jest nocnym wojownikiem.

Avasil
24-11-2015, 23:45
Dla testu zabiłem króla Filipa zabójcą buntując całą Francję i przy pierwszej próbie walki 1v1 miałem umiarkowaną porażkę zabijając ponad 1000/2400 żołnierzy i to przy byle jakim ustawieniu wojsk w tej i wcześniejszej bitwie, więc teraz już jestem pewien, że mógłbym pokonać tę armię oraz później najprawdopodobniej zatopić. To czekam na jakieś stanowisko MG ew. Francji i Anglii jeżeli mają jakąś propozycję dogadania się w tej sprawie, ale może być ciężko, bo ja naprawdę zdobyłbym teraz w tej turze ogromną przewagę...

Soplica
25-11-2015, 00:50
Aaa, tak podejrzewałem :)

Domen
25-11-2015, 01:06
Dla testu zabiłem króla Filipa zabójcą buntując całą Francję

No no, ciekawe. Poważnie to już byłby ostatni członek rodziny Francji ??

Zdawało mi się, że widziałem innego w okolicach Metz (chyba, że to zwykły generał).

W każdym razie gdyby MG się teraz zgodził na zabicie Filipa zabójcą, to byłaby to zbyt surowa kara.

Bo gdyby Francuz nie ruszył pokonanej armii, to byś tego króla nie miał jak zgładzić.

Z kolei kiedy go ruszył, to nie masz jak pokonać tej armii. Tak czy siak Francja by nie została zniszczona.

Zresztą i tak nie zablokujesz Francji odwrotu całkowicie, bo przy moście stoi mój fort.

Avasil
25-11-2015, 07:41
Tak, od kilku tur Filip to jedyny francuski członek rodziny i właściwie, to nie mam interesu go zabijać. ;)
W żadnym wypadku nie oczekuję czegoś takiego, mówię po prostu żeby było wiadomo, że byłbym w stanie pozbyć się wszystkich "legalnych" armii, żeby blackhand miał lepszy obraz sytuacji. Francja miałaby jednostki tam postawić tak czy inaczej, ale wtedy bez nocnego generała.

Teoretycznie jest następujący kod:

move_character x,y,z i powinien zadziałać pisząc coś w rodzaju move_character Philipp,X,Y gdzie X,Y to współrzędne, ale nie ma pewności. Fajnie by sprawdzić, bo to by rozwiązało problemy, a mnie całkiem satysfakcjonowało. :)

Domen
25-11-2015, 13:18
oraz później najprawdopodobniej zatopić.Nie będziemy czekali całymi dniami aż zrobisz turę - a tam masz nikłe szanse na wczytanie zatopienia.

Jakby co to moje kolejne okręty i wojska już zmierzają z odsieczą.

Pokonałeś tylko pierwszy "korpus ekspedycyjny". :cool:

Avasil
26-11-2015, 17:33
Pewnie nikt nie ma jakiegoś kontaktu do blackhanda poza forum? :/

Domen
26-11-2015, 18:43
Mam do niego GG ale kiedyś pisał, że zlikwidował GG i żeby do niego pisać przez PW na forum.

blackhand
27-11-2015, 01:04
Niestety, z dostępnością dla mnie zwłaszcza w środku tygodnia może być różnie. :(

Ale za to mam dobre wieści! Po mniej więcej 50 próbach wpisania kodu na różne sposoby udało mi się przemieścić armię francuską! Nie wiem, gdzie powinna być wcześniej, więc przestawiłem ją po prostu parę pól dalej, na most. Turę wstawiłem do kolejki.

Avasil
27-11-2015, 08:37
<3
Super, ja niestety dzisiaj większość dnia w podróży, ale zrobię co mogę, aby wykonać turę jeszcze dzisiejszego dnia :) Ewentualnie pierwsza rzecz jutro rano.

Mefisto7
27-11-2015, 14:38
Niestety, z dostępnością dla mnie zwłaszcza w środku tygodnia może być różnie. :(

Ale za to mam dobre wieści! Po mniej więcej 50 próbach wpisania kodu na różne sposoby udało mi się przemieścić armię francuską! Nie wiem, gdzie powinna być wcześniej, więc przestawiłem ją po prostu parę pól dalej, na most. Turę wstawiłem do kolejki.


Olaboga! Toż to sukces niebywały. :D Blackhand postaraj się przypomnieć sobie i przybliżyć nam ten ze sposobów, którym tą armię przemieścić się udało. Trzeba to gdzieś zapisać. Ciekawią mnie też podstawy: Współrzędne dokładnie skąd brałeś? Wiem, że gdzieś w plikach jest ta mapa, ale już nie pamiętam.

Domen
27-11-2015, 14:41
^^^ Jest osobny kod do sprawdzania współrzędnych na mapie kampanii, w grze.

Też się go wpisuje w konsoli i pokazuje współrzędne miejsca, nad którym znajduje się kursor.

blackhand
29-11-2015, 20:50
Tak jak napisał Domen.

Czerpałem głównie stąd:
http://www.twcenter.net/wiki/Medieval_II_cheats

Miałem głównie problem czy trzeba wpisać król Philip, czy może "król Philip" albo "Philip", a także jak przecinki. Zadziałało, jak wpisałem:

move_character Philip x,y

Niestety, podobno nie zawsze to działa, niektórych Turków i Egipcjan może nie dać się przesunąć, bo mają znaki w imionach, których nie ma na polskich klawiaturach, a kopiować do konsoli się chyba nie da. Problem też może pojawić się w turze, w której zmieniło się imię (np. stał się pobożny).

sadam86
29-11-2015, 20:59
Co do imion Turków/Egipcjan nie trzeba wpisywać imienia w konsolę. Starczy takowego generała zaznaczyć poprzez kliknięcie lewym klawiszem na nim i zamiast imienia wpisać "give_trait this ...." z cechami to działa, sprawdźcie czy z przenoszeniem też się uda. Taka mała porada.

Mefisto7
17-01-2016, 00:19
Proszę o sprawdzenie tury Sycylii pod względem zasięgów jej generałów. Dość tego, że sprawa Cagilari nie została rozwiązana do tej pory. A doszły cuda przy Tunisie. Najprawdopodobniej zbugowany zasięg, który czasem się zdarza, a którego używanie jest zakazane. Raczej król Sycylii nie ma Mistrza Drylu + Sumiennego Trenera + Mistrza Logistyki etc. itd. A poddaję w wątpliwość, bo Gobbler jakoś sprawy Cagilari nie wyjaśnił, a chyba powinien wiedzieć jak to zrobił...

Avasil
17-01-2016, 00:38
O co chodzi z Cagilari?

Mefisto7
17-01-2016, 00:55
Pisałem to na PW do obu panów. Otóż oblegałem to miasto. Minęła tura i zastałem sytuację, w której moja armia była pokonana (straciła połowę stanu osobowego), a stacjonowała ... w zdobytym mieście - oblegana przez zwycięską armię. Oczywiście dochodzi do tego kwestia zasięgu, bo armia przeciwnika przypłynęła aż z Rzymu. A zdolna była dojść aż za miasto i jeszcze oblec.

blackhand
17-01-2016, 01:18
Dostałem już turę, ale potem o tym zapomniałem. :o Zajmę się tym dzisiaj.

Gobbler
17-01-2016, 01:45
Raczej król Sycylii nie ma Mistrza Drylu + Sumiennego Trenera + Mistrza Logistyki etc. itd.

Akurat ma. Zaatakuj go i sprawdź sobie. Jak zaatakujesz to później widać członków świty i cechy.


dochodzi do tego kwestia zasięgu, bo armia przeciwnika przypłynęła aż z Rzymu. A zdolna była dojść aż za miasto i jeszcze oblec.

Patrz wyżej (Mistrz Drylu + Sumienny Trener + Mistrz Logistyki i takie tam). Miał po prostu zasięg. Normalnie po prostu statkiem dopłynąłem, wszedłem do tego lasu i mi wyskoczyła bitwa (zasadzka), a później jeszcze miałem kawałek zasięgu do miasta żeby oblegać.


A poddaję w wątpliwość, bo Gobbler jakoś sprawy Cagilari nie wyjaśnił, a chyba powinien wiedzieć jak to zrobił...

Wyjaśniłem ale blackhand zapomniał. Jakieś trzy tygodnie temu mu wysłałem turę i wyjaśnienia.

Gobbler
17-01-2016, 02:06
Zasięg Rogera (Mistrz Musztry + Kwatermistrz + Rozumie Logistykę) po zdobyciu Tunisu:

http://s15.postimg.org/vm88w4kfe/Roger.jpg

Soplica
17-01-2016, 02:15
Nic nie widać :(

Gobbler
17-01-2016, 02:21
Masz pełną skrzynkę Soplico


Nic nie widaćA sorry bo chyba nie zrobiłem że dostępny dla wszystkich tylko 18+ przy ładowaniu obrazka.

Soplica
17-01-2016, 02:22
Co ty tam, pornola wstawiłeś? ;)

Gobbler
17-01-2016, 02:23
Zdjęcie mojego Rogera. :P

Teraz widac? - http://images.tinypic.pl/i/00746/hcrqd5hb57se.jpg

Soplica
17-01-2016, 02:28
Widać ;)

Mefisto7
17-01-2016, 02:53
To, że masz te cechy, nie oznacza takiego zasięgu jako naturalnego. Moja wyliczanka zakładała jednoczesne występowanie większej ich ilości. Ale sprawdziłem - bez żadnych bonusów piechota miałaby 11 kratek. Twoja miała 16. A w bonusach mamy 15, 10 i 10(25 punktów), co właściwie daje pozytywny wynik.

Z samym Cagilari wycofuję zarzut. Nieaktualne. Przepraszam za poruszenie.

!!!Niemniej dotarcie do tego lasu z zasadzką musi być diabelskim bugiem. Przy tych 3ech cechach niemożliwym jest przebycie takiej drogi. Wejście na statek w Rzymie, przepłynięcie do Sardynii, przejście do zasadzki, a potem jeszcze oblężenie miasta. To akurat musi być bug.

Gobbler
17-01-2016, 03:15
!!!Niemniej dotarcie do tego lasu z zasadzką musi być diabelskim bugiem. Przy tych 3ech cechach niemożliwym jest przebycie takiej drogi. Wejście na statek w Rzymie, przepłynięcie do Sardynii, przejście do zasadzki, a potem jeszcze oblężenie miasta. To akurat musi być bug.

Nie było żadnego buga. Nagrałem filmik z tamtej tury na dowód:

http://www.filedropper.com/medieval22016-01-1703-00-12-43


A w bonusach mamy 15, 10 i 10 (25 punktów),Nie, w bonusach Roger ma 15, 10 i 25 (w sumie aż 50 punktów).

Nawet gdyby miał 15, 10 i 10 to i tak razem daje 35, a nie 25.

Gobbler
17-01-2016, 03:45
Zmieniłem na mniejszy rozmiar pliku:

http://sendvid.com/cyypaqas

Avasil
17-01-2016, 10:26
Jeżeli ma aż tyle bonusów, to wydaje mi się że jest to możliwe, w sumie możesz sobie sprawdzić o ile kody dające cechy działają

Mefisto7
17-01-2016, 12:06
Gobbler wyszedł z założenia, że jak mówię o bugu to to muszą być jakieś nagłe widoczne fajerwerki. Jak jest zbugowany zasięg to po prostu on <jest> od początku tury występowania.

blackhand
17-01-2016, 19:42
Nie bardzo rozumiem w takim razie. Chodzi teraz tylko o to, że zdaniem Mefista zasięg armii Sycylii jest za duży i to jest bug?

Mnie się wydaje, że jest w porządku. Nie znam się dokłądnie na tym, jak Medieval oblicza zasięg, ale przecież Sycylia ma wykokszonego generała (który ma technicznie rzecz biorąc +25 i +25 %, nie wiem, czy to literówka czy jednak różnica), w przypadku Cagliari większość drogi przebywa wodą (a zawsze myślałem, że statkami z armią można płynąć dalej niż lądem) i na dodatek zaczyna z Rzymu, który ma brukowane drogi. Z drogami to bodajże jest tak, że armia dostaje bonus z drogi na której skończyła w poprzedniej turze. Kiedyś był problem (chyba nawet Avasil był pokrzywdzonym..?), że jedna armia mogła dosięgnąć drugą, a ta druga nie mogła pierwszej, i podobno to był efekt dróg.

Spojrzałem w turę Sycylii, no i wszystkie zasięgi są tak jak pokazuje Gobbler. Zresztą, byłby to dziwny bug, żeby tak dodawać bez powodu parę pól do zasięgu. Jeszcze nigdy nie widziałem generała z 3 bonusami do zasięgu i myślę, że nie bez powodu raczej rzadko taki się pojawia. Sycylia może się teraz porywać na Rosję. :D Zasięg z Tunisu do Kasantiny utrzymuje się też w turze Bizancjum.

Swoją drogą, kody na dodawanie cech i przybocznych działają, tylko że trzeba wiedzieć jak się one nazywają w bazie danych. :/ Próbowałem po polsku, po angielsku i w kilku wariacjach zapisu, ale nic nie znajdowało.

Mefisto7
18-01-2016, 01:37
Nie. +25 punktów to nie jest 25%. To jest 10%. I z Tunisu do Kasantiny to dobrze widać jako 35% większy zasięg. Napisałem już, że tu się zgadza, więc nie ma co tego międlić.
Ten dziwny bug występował w historii KO, szczególnie w BC, dlatego dodany został taki punkt do regulaminu. Większość jego punktów jest dodana nie w ramach prewencji, a jako lek.
To z Sardynią to ewidentny bug. Normalnie piechocie starczy zasięgu na taki ruch po wyspie jak zaczyna w statku przy brzegu... a nie jak zaczyna w Rzymie i musi przepłynąć całe Tyrreńskie.

blackhand
19-01-2016, 17:35
Jak zaczyna w statku przy brzegu przy Rzymie, rozumiem? Bo na Sardynii piechota przechodzi przez jakieś 5 pól.

W takim razie Sycylia ma 2 pola zasięgu więcej niż uważasz, że powinna. A może po prostu doliczasz 2 pola za to, że musi zaatakować armię (wpada w zasadzkę) i oblegać miasto (zaczyna generałem)? Normalna jednostka piechoty bez generała, gdyby stała w miejscu tej konkretnej armii, byłaby w stanie wylądować na wyspie.

Xardas
23-01-2016, 11:16
Mefisto zatopiłeś moich spieszonych rycerzy pokonanym statkiem ??

Mefisto7
23-01-2016, 23:40
Nie.

Il Duce
29-01-2016, 09:26
Proszę MG o zatwierdzenie przekazania Polsce : Halicza,Suczavy i Białogrodu.

PlanB
29-01-2016, 19:00
Panie MG to jest tylko formalność, prosze przyklepać xd

lama1
31-01-2016, 13:16
Wg jakich zasad oblężniczych działa ta kampania?

Avasil
31-01-2016, 13:30
Joopitera

blackhand
01-02-2016, 02:08
Jest zgoda MG na wymianę między Kijowem a Polską.

Soplica
04-02-2016, 01:11
Informuję iż zostałem bezprawnie zaatakowany przez wasalnego "cesarza" Nicei pomimo tego że obowiązuje pon stalowy do 20 tury włącznie. Nie został on nawet oficjalnie złamany. Proszę o wyciągnięcie konsekwencji.

Również jeden z fortów który zostawiłem pusty powinien zniknąć.

lama1
05-02-2016, 18:59
Chciałbym wiedzieć jaka właściwie jest sytuacja dyplomatyczna na linii Litwa-Kijów. Niedawno przejąłem Litwę, a również Kijów ma nowego władcę. W międzyczasie wybuchła wojna Polsko-Kijowska, a Litwa miała z Polską stalowy PON. Przed wojną Litwa miała sojusz z Kijowem i właśnie nie wiem jak to teraz oficjalnie wygląda.

Mefisto7
05-02-2016, 20:20
Przeglądnij ambasady, to wszystko.

Il Duce
05-02-2016, 21:44
Czyli z tej samej zasady obowiązuje mnie sojusz z Bizancjum?

PlanB
05-02-2016, 22:43
No formalne sojusze i pony nie znikają wraz ze zmianą władcy.
Także jeśli nikt nic nie zerwał to nadal obowiązują sojusze podpisane przez poprzednika ;d

Soplica
06-02-2016, 00:37
Duce, pisałem Ci to przecież wcześniej na priv ;)

Il Duce
06-02-2016, 12:04
Racja,przepraszam,ostatnio trochę nierozgarnięty jestem :F

blackhand
06-02-2016, 19:10
Jeżeli ktoś złamał pona, to dostanie karę i tyle, nie ma co zatrzymywać kolejki. Rozumiem, że chodzi o to, że Bizancjum zaczęło oblegać miasto bez zerwania pona? W takim razie Bizancjum wycofa się na swój teren i odczeka te 2 tury. Dodatkowo Bizancjum zapłaci karę 1000 florenów Egiptowi. Jeśli tyle nie ma, to ja to ewentualnie wyegzekwuje na budynkach czy jednostkach.

Soplica
06-02-2016, 19:21
Aha, czyli rozumiem że pon jest wypowiedziany? W takim razie rozumiem że będzie mógł mnie zaatakować w 20 turze? Czy może w 21? Oficjalnego wypowiedzenia pona nie było więc nie wiem jak to mam interpretować.

Mefisto7
06-02-2016, 19:29
Skoro ma wycofać się na swój teren i odczekać 2 tury to sprawa jest oczywista, nie wiem z czym problem. x) Od tury, w której się wycofa 2 TWOJE RUCHY. Przecież na tym to polega - odczekiwanie tur to odczekiwanie kolejek przeciwnika.

Soplica
06-02-2016, 19:32
No ale 2 tury od tej czy od następnej? Jeżeli by interpretować ten atak jak zerwanie pona to od tej.

blackhand
06-02-2016, 20:55
Dokładnie, atak był zerwaniem pona, więc 2 tury liczą się od tej tury.

Soplica
06-02-2016, 22:06
ok.

Il Duce
13-02-2016, 15:56
Chciał bym zmienić hasło,jak wygląda ten proces? :)

Avasil
13-02-2016, 16:43
MG wchodzi na dowolnej turze i zmienia je hasłem z konsoli, najwygodniej chyba będzie jeśli napiszesz do Soplicy i on zmieni robiąc za Papiestwo

Il Duce
13-02-2016, 16:58
Ale Soplica jest jednym z graczy,wolał bym żeby to była osoba postronna co by nie było pokusy ;P

PlanB
13-02-2016, 17:01
Pewnie pomylił Avasil kampanie z mko 37 gdzie soplica jest MG ;d

Avasil
13-02-2016, 18:34
Tak, PlanB ma rację, myślami byłem w mko37, chodzi o MG, tutaj jest nim blackhand. :)

Soplica
26-02-2016, 00:01
Trzy sprawy:

1)Jeszcze odnośnie oblężenia mnie przez Bizancjum - Co z jednostkami i budynkiem tworzonymi w tym mieście? Należy mi się wybudowanie go w następnej turze i zarekrutowanie tych jednostek w obecnej.

2) Mój sojusznik Węgry były obecne bez prawa przemarszu na moich ziemiach (na co przymknąłem oko) i wybudowały sobie forty, na co już oka nie mogłem przymykać, dlatego w zostawiłem w jego ambasadzie wiadomość o następującej treści:



Proszę o usunięcie dwóch fortów z moich ziem. Sojusz i nieoficjalna zgoda na przemarsz wojsk nie oznacza zgody na samowolną aneksję należących do mnie ziem.

Nieuczynienie tego potraktujemy jak wypowiedzenie sojuszu i chęć działania na korzyść swojego protektoratu który ostatnio bezprawnie wkroczył na nasz teren.

Węgier rzeczonych fortów nie usunął, dlatego zapytuję, czy może to być rozumiane jako oficjalne wypowiedzenie pona.

Jeżeli tak to nadal pozostaje kwestia węgierskich fortów. Jeżeli zostawilibyśmy je takimi to stworzylibyśmy precedens na bazie którego sojusznicy mogliby wtargać na swoje ziemie, zbudować w dogodnej pozycji forty i czekać na atak. Dodatkowo utrudniają mi one walkę z Bizancjum. Zostało to zrobione celowo bo Węgier wypowiedział mi w grze wojnę, przez co nie mogę obok tych fortów przejść.

3) Niezależnie od powyższego nawet jeśli fort by został to mógłbym go zdobyć balistą, którą miałbym gdyby mi Bizancjum nie przypuściło tego żałosnego ataku.

Jak widać, jestem poszkodowany w wyniku nieprawnych działań dwóch moich sąsiadów którzy działają niczym mafia, dlatego domagam się wymierzenia sprawiedliwości.

Avasil
26-02-2016, 08:39
Tak żeby nie umknęło niczyjej uwagi:

b) Pakty podpisane na forum muszą być odzwierciedlone w grze, jeśli tylko pozwala na to jej mechanika. Oznacza to w szczególności, że nie można zerwać w grze sojuszu, jeśli nie uczyniło się tego wcześniej na forum, a także nie można odmówić przyjęcia propozycji sojuszu od dyplomaty, jeśli podpisano taką umowę na forum.

Mefisto7
26-02-2016, 15:46
Otóż to. Kolejna pozycja na liście wykroczeń cwaniaczka Xardasa.

Mefisto7
26-02-2016, 15:52
Od dłuższego czasu już funkcjonuje taka zasada, że poszkodowany ma dwie drogi: dochodzić praw u MG, albo wykorzystać takie coś jako akt agresji. Możesz jeszcze wybrać bramkę numer 2.


(Odpowiedź na usunięty post pomiędzy moimi)

Xardas
26-02-2016, 17:28
Węgier rzeczonych fortów nie usunął

Odpisałem, że forty wybudowałem jeszcze zanim zająłeś te ziemie.

Poza tym niniejszym wypowiadam sojusz Egiptowi:

http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?11898-Ambasada-Kszardasza-I-władcy-Kralikstwa-Wągro-Ausztrii&p=391169&viewfull=1#post391169


Węgier wypowiedział mi w grze wojnę, przez co nie mogę obok tych fortów przejść.

Nie wypowiedziałem żadnej wojny. Ty zerwałeś wcześniej prawa przemarszu.

Mefisto7
26-02-2016, 17:35
A co to kogo obchodzi? Odkąd są egipskie masz się wyprowadzić, a miałeś na to dość czasu.

Xardas
26-02-2016, 17:41
Odkąd są egipskie masz się wyprowadzić, a miałeś na to dość czasu.

Skąd możesz niby wiedzieć takie rzeczy?

Wcale nie miałem na to dość czasu. Od paru tur się stamtąd wyprowadzam, przechodząc wojskiem w stronę wybrzeża. Np. w poprzedniej turze obsadzałem forty innymi jednostkami, ale załadowałem je na statek, a do fortów weszły nowe jednostki, które w poprzedniej turze znajdowały się bardziej na północy. W kolejnej turze te nowe załogi też wsadzę na statek i jeden fort zostanie pusty, ale drugi (ten bliżej wybrzeża) będzie nadal obsadzony, bo nie ma zasięgu do statku - więc dopiero za dwie tury ten ostatni fort opróżnię.

Forty są na terenie prowincji Adana, a Egipt zajął Adanę dopiero w turze 18 - to o czym my mówmy? :rolleyes:

Teraz jest tura 19.

Soplica
26-02-2016, 18:09
Skoro nie wypowiedziałeś wojny to dlaczego mam z Tobą teraz wojnę w dyplomacji? ;)

Jeden fort jest w Adanie, drugi w Ikonium, który powstał jak już prowincja była moja. Pisałem to w Twojej ambasadzie. Szczerze mówiąc,w sumie nie spodziewałem się takiej reakcji, myślałem że grzecznje opuścisz te forty, ale cóż.

No nic, nadal musimy poczekać na weedykt MG.

Xardas
26-02-2016, 18:15
Skoro nie wypowiedziałeś wojny to dlaczego mam z Tobą teraz wojnę w dyplomacji?

Nie mam pojęcia, w mojej ostatniej turze w grze nie było wojny (dostępu wojskowego w grze też nie było).
Jeśli atakowałeś Bizancjum (lub na odwrót), to może jakiś mój oddział stał obok i włączył się do bitwy ??


No nic, nadal musimy poczekać na weedykt MG.

O co Ci chodzi? Przecież na PW pisałem, że idę w stronę wybrzeża i sobie odpłynę. Ale to zajmuje trochę czasu.
Poza tym jakiego niby werdyktu oczekujesz? Wypowiedziałem teraz sojusz, więc możesz sobie atakować forty.

Oczywiście jeśli zaatakujesz teraz zamiast pozwolić mi się wycofać na statek, to ja też będę mógł od razu atakować.


Szczerze mówiąc,w sumie nie spodziewałem się takiej reakcji, myślałem że grzecznje opuścisz te forty, ale cóż.

No przecież stopniowo je opuszczam, ale nie chciałem zostawić oddziału w polu bo się bałem, że mi się zbuntuje. Skoro mam obok fort to dlaczego miałem stanąć na polu koło fortu, zamiast wejść do fortu? Do statku nie starczyłoby mi zasięgu w tamtej turze.

Tak czy siak musiałbym stanąć na terenie Twojej prowincji idąc wojskiem w stronę morza. To lepiej w forcie niż poza nim.

Poza tym od momentu gdy przestałeś udzielać zgody na przejście wojsk, mam wg. regulaminu 2 tury robienia co chcę:

http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?1519-Regulamin-Kampanii-Online


l) Wycofanie praw przemarszu przez państwo A państwu B daje państwu B jeszcze okres 2óch tur swobodnego prawa przemarszu, w 3eciej turze nakłada natomiast obowiązek udania się najszybszą bezpieczną drogą na terytorium, na którym prawo przemarszu mu przysługuje (w tym wrogie/rebelii)

Czyli wszelkie pretensje są bezpodstawne - forty mogą stać nawet przez 2 tury od momentu, gdy zaczęły Ci przeszkadzać.

Zresztą fort stawiałem kiedy Adana należała do rebeliantów, więc aż do tury 18 nie miałeś prawa się doczepić.

Xardas
26-02-2016, 18:46
Jak widać, jestem poszkodowany w wyniku nieprawnych działań dwóch moich sąsiadów

Węgrzy nie podjęli żadnych nieprawnych działań.

Informowaliśmy Sułtana, w jakim celu nasze wojska przechodzą przez jego ziemie - i wyraziliście zgodę na przemarsz.

Nie miałem żadnej wiedzy o tych lekkomyślnych działaniach mojego wasala. Zresztą jeśli chcesz to możemy podpisać pokój i nakażę wasalowi też podpisać pokój (chyba mam prawo mu rozkazać?). Ale jeśli nie, to niestety muszę podtrzymać decyzję o zerwaniu sojuszu, by wspomóc wasala. Nie zostawimy go samemu sobie. Naprawdę myślałeś, że zajmiesz sobie jego ziemie bez interwencji seniora w jego obronie?

Soplica
26-02-2016, 19:04
Małe sprostowanie odnośnie mojego wcześniejszego postu: Nie mamy wojny w dyplomacji w grze ale to nie my usunęliśmy prawa przemarszu. :p

Jeżeli zaatakowanie kogoś w czasie trwania stalowego pona, nawet bez jego wypowiedzenia nie jest działaniem bezprawnym, to nie wiem co jest. Wasze wypowiedzenie prawa przemarszu w grze tylko to usankcjonowało więc też jest bezprawne.

Niestety w regulaminie nie ma zapisu o jakimś rodzaju stosunku lennego więc zgodnie z nim nie możesz mu nic nakazać ani zakazać. To jest umowa między wami.

No trudno, w takim razie wojna. Czekam na ustosunkowanie się MG bo ten fort mi blokuje dojście do zagrożonego miasta. Oblężenie miasta spowodowało że nie wyrekrutowała mi się balista więc nawet nie mogę ich zająć. To wygląda tak jakby jeden z was kopnął mnie w krocze, a drugi z kolanka w twarz :p

Mefisto7
26-02-2016, 19:15
Nigdy nie dostałeś praw przemarszu od Egiptu, więc regulamin nie dotyczy tego przypadku. To po prostu bezprawne bytowanie. A Egipt jest wcześniej w kolejce, więc skoro dostałeś nakaz wyprowadzki w turze 18tej, to od razu mogłeś zacząć to wykonywać gdy tura do ciebie doszła.

Kolejny raz złapany na ściemie, tym razem z Ikonum.

Xardas
26-02-2016, 20:24
Małe sprostowanie odnośnie mojego wcześniejszego postu: Nie mamy wojny w dyplomacji w grze ale to nie my usunęliśmy prawa przemarszu.

Po pierwsze to chyba nigdy nie mieliśmy w grze podpisanych praw przemarszu (tylko sam sojusz); po drugie to w momencie kiedy zaczęliście ze sobą wojnę pokazała mi się w grze (na początku mojej poprzedniej tury) informacja, że Bizancjum walczy z Egiptem i że muszę opowiedzieć się po jednej ze stron - wybrałem Bizancjum. To doprowadziło do zerwania sojuszu w grze, ale nie do wypowiedzenia wojny - więc ściemniałeś z tą wojną.

Nie ma możliwości zachowania w grze dwóch sojuszy kiedy te dwa państwa ze sobą walczą. Sprawdź sobie.


Niestety w regulaminie nie ma zapisu o jakimś rodzaju stosunku lennego więc zgodnie z nim nie możesz mu nic nakazać ani zakazać. To jest umowa między wami.

Chyba żartujesz - z regulaminu:


m) Umowy nieprzewidziane regulaminem, na które zgadzają się wszystkie zainteresowane strony, uznane zostają jako obowiązujące.
m) Wasalizacje:
- Jeżeli gracz zwasalizowanego państwa rezygnuje, senior ma dwie tury na znalezienie nowego gracza, po tym czasie państwo może przejąć dowolny gracz.
- Po rezygnacji gracza prowadzącego państwo zwasalizowane, senior grający tym państwem, do czasu znalezienia nowego gracza może podejmować wszelkie decyzje za to państwo.
- Jeżeli państwo zwasalizowane przejmuje nowy gracz, może on zerwać wasalstwo, ale z ewentualnym atakiem na seniora musi czekać 6 tur.

Xardas
26-02-2016, 20:31
Wasze wypowiedzenie prawa przemarszu w grze tylko to usankcjonowało więc też jest bezprawne.

Już pisałem, że nie wypowiadałem praw przemarszu (o ile w ogóle je kiedyś mieliśmy). Kliknąłem tylko "OK" tu:

http://forum.totalwar.org.pl/attachment.php?attachmentid=1399&d=1456515136


Nigdy nie dostałeś praw przemarszu od Egiptu

Dostałem na PW. Zresztą zarówno na tereny koło Ikonium jak i na ziemie Adany wszedłem zanim Egipt je zdobył.

Poza tym teraz Soplica ma wonty, że skończyły się prawa przemarszu - czyli potwierdza, że takie wcześniej były.

Soplica
26-02-2016, 20:44
Nie ma możliwości zachowania w grze dwóch sojuszy kiedy te dwa państwa ze sobą walczą. Sprawdź sobie.

A, to racja. Zwracam honor. Jednakże fort nadal tam stoi a ja nie mogę przejść, co utrudnia mi obronę przed Bizancjum. Więc czekam na to, co powie MG. Poza tym, ta balista tam tak groźnie łypie. Zresztą, skoro wiedziałeś jaki to będzie miało skutek i nic z tym nie zrobiłeś, to nie jesteś bez winy. Ja szczerze mówiąc jestem zaskoczony taki obrotem sytuacji. Ale Bizancjum to teraz i tak zniszczę.

Przepis o wasalizacji jest ze starego regulaminu. Z tego jest tylko ten:


m) Umowy nieprzewidziane regulaminem, na które zgadzają się wszystkie zainteresowane strony, uznane zostają jako obowiązujące.

A tutaj nie mogę powiedzieć Ci co możesz, a co nie możesz. Nie wiem jakie były wasze ustalenia odnośnie definicji wasalizacji oraz waszych praw i obowiązków. :p

Soplica
27-02-2016, 13:42
Jeżeli o mnie chodzi, to zadowoli mnie:

-Możliwość otwarcia agentem fortu do którego miałbym zasięg mojej nieistniejącej balisty z Ikonium.
-Otrzymanie zaległych 1000 florenów.
-Wybudowanie mi od razu w następnej turze budynku który się buduje w Ikonium.

To i tak niewiele, ale myślę że w jakimś stopniu naprawiłoby to straty, które odniosłem.

Il Duce
27-02-2016, 13:48
I tutaj bym zatrzymał dyskusję aż do momentu gdy blackhand się odniesie,i tak go zasypaliście argumentami ;)

PS:Kasuję też niepotrzebnego posta,warto korzystać z opcji edytuj bo dzięki temu można uniknąć niepotrzebnego spamu i natłoku postów

Soplica
28-02-2016, 20:25
Żeby nie przedłużać: jeżeli zgodzicie się na moje warunki, to turę mogę wstawić zaraz. I tak nikogo one nie obiciążają. Jednak w następnej turze Blackhand będzie musiał już w takim razie się pojawić żeby dokonać potrzebnych korekt.

blackhand
29-02-2016, 00:35
Utrzymywania fortów w ogóle nie rozumiem. Wycofanie się z terenu państwa, na które się nie ma prawa przemarszu najszybszą możliwą drogą to nie to samo, co wycofanie się najszybszą drogą siedząc sobie po fortach. Rozumiem, że wojska węgierskie byłyby w stanie przejść parę pól dalej, gdyby się nie zatrzymały w fortach? Trzymanie 3 jednostek, oprócz balisty nic nie znaczących, w strategicznie położonych fortach, tylko dlatego, że być może się zbuntują (nie przypominam sobie, żeby mi się to zdarzyło) jest dosyć podejrzane.

Poza tym, wypowiadanie sojuszu (właściwie to wojny), kiedy ma się jednostki na terenie drugiego państwa jest mocno niefajne. Nawet w Cywilizacji o tym wiedzieli. :D Dodawanie, że "jak chcesz to po prostu ich zaatakuj (i zrezygnuj z 4 tur ochrony)" nie za bardzo poprawia sytuację.

Moja decyzja jest taka, Egipt może sobie na swoim terenie robić z węgierskimi wojskami, które go blokują, co mu się podoba i nie będzie to traktowane jako złamanie okresu ochronnego. Widzę też, że Bizancjum raczej nie będzie miało z czego wypłacić ten 1000, więc Egipt dostanie 1000 od papieża, a w najbliższej turze Bizancjum ja usunę coś za 1000. Co do wybudowania od razu budynku, zgodziłbym się, żeby coś takiego zrobić, ale nie jestem pewien, czy będę w stanie, bo nowych budynków jeszcze nie próbowałem dodawać, a widzę, że to może nie być łatwe. W najbliższym czasie popróbuje i dam znać.

Mefisto7
29-02-2016, 00:41
Wystarczy komenda "proces_cq <nazwa miasta>", po tym jak doda się budynek do kolejki budowania. Działa.

Soplica
29-02-2016, 00:50
Aha, i tak jak pisałem w privie, prosiłbym o te modyfikacje (budynek + kasa) już w następnej turze, bo tą już zrobiłem a trochę mi to zajęło.

Nie obraziłbym się gdybym w ramach zadośćuczynienia dostał mały bonusik finansowy. Ale to tak na marginesie ;)

Dzięki.

Mefisto7
20-03-2016, 21:35
Co jest z Mediolanem? Był niemiecki, jest węgierski - wojny nie ma, pytania o wymianę nie było.

Xardas
21-03-2016, 00:20
Co jest z Mediolanem? Był niemiecki, jest węgierski - wojny nie ma, pytania o wymianę nie było.

Normalnie - zdobyłem go pełną flagą z katapultą. Nie mam już pona z Niemcem, dawno się skończył.

Wojny nie ma bo po zdobyciu zaproponowałem dyplomatą zawieszenie broni i widocznie Katana przyjął.

Soplica
21-03-2016, 01:04
Proszę Blackhanda o dodanie mi zaległych 1000 florenów i za pomocą process_cq zakończenie budowy w Ikonium.

KapitanKatana
21-03-2016, 22:08
Chyba za bardzo zająłem się wojną z Francją.

Mefisto7
02-05-2016, 02:45
Prosiłbym Blackhandzie abyś odjął papieżowi pieniędzy w następnym ruchu, bo niekontrolowanie winduje statystyki w górę i niedługo reszta graczy będzie się na siebie za bardzo nakładać. :d Komenda <add_money> może być negatywna z minusem.

Mefisto7
18-05-2016, 19:47
Sycylia ruszyła się pokonanym korpusem pierwotnie oblegającym Rzym, który wycofał się do Florencji.
Pierwsza linijka z prawej to pozostały garnizon, druga to generał we Florencji (milicja niepokonana), trzecia to uchowańcy w lasku obok.
Oczekuję, że podczas tury Sycylii nie będą mogły się ruszyć, a po wygranym przeze mnie oblężeniu Florencji zostaną usunięte ;)

http://s32.postimg.org/r3v7z3ydh/Ruszenie_armi.jpg

Gobbler
18-05-2016, 21:08
Sycylia ruszyła się pokonanym korpusem pierwotnie oblegającym Rzym, który wycofał się do Florencji.

Przecież nie zamieściłeś żadnej informacji na temat pokonania tego korpusu w temacie "Pokonane Armie":

http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?11958-Pokonane-armie/page4

Wydało mi się nieco podejrzane, że są niskie stany oddziałów, ale sprawdzałem dokładnie cały temat i nic.
Pisałeś tylko o pokonaniu moich statków oraz korpusu Rino de Sere na południu Italii, ale nic o Florencji:

http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?11958-Pokonane-armie&p=399329&viewfull=1#post399329

http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?11958-Pokonane-armie&p=383132&viewfull=1#post383132

Mefisto7
18-05-2016, 21:58
To nie ma znaczenia. Przeczytaj regulamin. Moje pokonanie było oczywiste i należało to uwzględnić. Wiedziałeś, że pokonałem - jednak mimo wszystko na cwaniaka próbowałeś wykpiwać się hipotetycznym zapominalstwem pokonującego. ;) Ta zasada jest bezwzględnie wyrównującą szanse deptane kolejnością w kolejce. Zastosowanie się państw wcześniejszych jest oczywiste, obligatoryjne.

Gobbler
19-05-2016, 08:32
W tym rzecz, że nie wiedziałem. Tzn. pamiętałem, że kiedyś wysłałem ją do oblegania Rzymu i zostało to oblężenie odbite, ale myślałem że to było ze 2-3 tury temu, a w takim wypadku już można ruszać (bo tylko w turze bezpośrednio po pokonaniu nie można). Twoim obowiązkiem było poinformować o pokonaniu, a skoro tego nie zrobiłeś, Twoja strata... Ja nie muszę dokładnie pamiętać kto i kiedy mi coś pokonał, od tego jest ten temat.

Mefisto7
19-05-2016, 16:13
No właśnie musisz odkąd gramy na nowym regulaminie. Chcesz powiedzieć, że masz tyle do roboty w tej KO, że nie pamiętasz, iż dopiero obległeś RZYM(!)? No sory, twoja strata. Od nowelizacji to należy też do obowiązków pokonanego, by pamiętać.

lama1
19-05-2016, 16:52
a) Pokonane Armie - Armia, która została pokonana przez wojska frakcji, która w kolejce ma turę po państwie, do którego ta armia należy, nie może wykonać ruchu w swojej turze. Zasada obowiązuje tylko w przypadkach, gdy w odwrotnej sytuacji mechanika gry zabroniłaby ruchu pokonanej armii oraz gracz kierujący zwycięskimi wojskami zgłosi fakt pokonania danych jednostek w obowiązkowo założonym temacie (pt: Pokonane Armie itp.) w dziale danej KO, o ile pokonanie armii nie jest oczywiste. Szczegółowe wyjaśnienie i reguły mechaniki gry dotyczące pokonanych armii zostają opisane w tutorialu.

Z tego chyba wynika że to Gobbler ma rację :P

Mefisto7
19-05-2016, 18:21
o ile pokonanie armii nie jest oczywiste.


Z tego chyba wynika, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Oj będzie słaby wynik z polskiego.

lama1
19-05-2016, 18:45
Z tego chyba wynika, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Oj będzie słaby wynik z polskiego.

Ano faktycznie przeoczyłem :P Jednak co jest oczywiste, a co nie to mimo wszystko rzecz względna więc chyba pozostaje tylko czekać na osąd MG.

blackhand
20-05-2016, 11:36
Jeśli pokonanie 5 jednostek milicji jest oczywiste, to co nie jest? :D Zawsze wydawało mi się, że to "o ile pokonanie armii nie jest oczywiste" ma być furtką, która ma powstrzymać wykorzystywanie przewagi kolejności przez przegranego po jakiś olbrzymich bitwach. W tej chwili właściwie to Mefisto wykorzystuje przewagę kolejności. Ciekawe, że jeśli chodzi o statki, to informacja o pokonaniu jest, a jeśli chodzi o tak "oczywistą" rzecz, to już nie.

Zgłaszanie pokonanych armii jest przede wszystkim obowiązkiem pokonującego i tylko w wyjątkowych sytuacjach tak nie jest, inaczej obowiązek pilnowania pokonanych armii spada na pokonanego, dla którego to dużo więcej pilnowania. Nie wydaję mi się, żeby Mefisto planował jakiś spisek w celu usunięcia paru jednostek milicji, ale według takiej interpretacji zasad co stoi na przeszkodzie, żeby olewać pisanie o pokonanych armiach, o ile nie są to pojedyncze oddziały i statki?

Mefisto7
20-05-2016, 17:25
Razem z Avasilem tworzyłem tą nowelizację, więc chyba wiem o co chodzi prawodawcy. x) Twoja interpretacja jest obecnie nieaktualna. Jego oblężenie było jedyną już pozostałą mu inicjatywą w tym rejonie, z użyciem jedynego generała, więc skoro w następnej turze już Rzymu nie oblegał to było to oczywiste. I nie ma znaczenia, że chodzi o 6 jednostek, co swoją drogą już stanowi poważniejszy korpus. Poza tym sam się przyznał, że to zauważył, a wyjaśnienie, że wydawało mu się, że to sprzed 2 tur jest śmieszne.
To prawo było wprowadzone by chronić interes państw późniejszych.
Poza tym czy ja domagam się cofnięcia ich w jakieś miejsce, mocnej ingerencji, kary? Domagam się jedynie zamrożenia ich ruchu, tak jak to normalnie miałoby miejsce w odwrotnej sytuacji. W tym prawie chodzi przede wszystkim o to, że ustalamy jakoby państwa wcześniejsze działały na takiej samej zasadzie jak późniejsze. Więc de facto uznajemy, że jego jednostki były zablokowane, choć w rzeczywistości tak nie było. I to, że późniejszy zapomni w ogóle nie jest przesłanką do tego by zakazać mu domagania się realizacji tego założenia względem mechaniki później. Obecnie dozwalasz jednostkom, które w odwrotnej sytuacji byłyby oblężone, ruszać się do woli - co jest sprzeczne z istotą tych regulacji.

Soplica
20-05-2016, 18:29
Blackhand, jakbyś mógł to hasło zmienić z mojej tury bo już zrobiłem i nie mam siły to wszystko jeszcze raz robić.

Domen
20-05-2016, 23:05
Blackhand, jakbyś mógł to hasło zmienić z mojej tury bo już zrobiłem i nie mam siły to wszystko jeszcze raz robić.

Nie da się chyba zmienić hasła z tury innej frakcji. Najwyżej Blackhand zmieni w trakcie następnej tury Bizancjum.

Avasil
21-05-2016, 16:17
Dania ma jakies jednostki nielegalnie na terenie Francji, niewiele to wplywa na nic, ale dla zasady wnosze o jakas rekompensate :P

Domen
21-05-2016, 18:44
Jak nielegalnie skoro to mój sojusznik? :P Gdyby Francja się poskarżyła osobiście, to rozumiem.

Zresztą w następnej turze zejdą z terenu Francji.

Avasil
21-05-2016, 19:24
Zabroniła ci praw przemarszu, co było warunkiem mojego pokoju z nią parę tur temu :P

Mefisto7
21-05-2016, 20:33
Da się zmienić hasło z panelu każdej frakcji. Wystarczy dodać nazwę państwa przed nowym hasłem. Po tym jak się hasło tej frakcji skasuje.

clear_password <faction>
set_password <faction> <pass>

blackhand
24-05-2016, 18:38
Wiesz, to że dla Ciebie jest oczywiste, że pokonałeś te jednostki jest... oczywiste. Ale jakoś po godzinie zapomniałeś o tym napisać w pokonanych, mimo, że sam je pokonałeś, więc dla mnie nic dziwnego, że nie pamiętał. Ja bym raczej nie pamiętał.

Masz rację w tym, po co jest to prawo. Ale pokonujący ma obowiązek napisać o tym w temacie pokonanych armii. Skoro nic nie ma w temacie, to Twoja strata. Zawsze w regulaminie można dodać, że od 5 jednostek brak ruchu pokonanych armii ma być pilnowany przez pokonanego niezależnie od tego, czy pokonujący coś napiszę, jakkolwiek mnie się to wydaje zbędne. Poza tym, może bym pomyślał o zatrzymywaniu wojsk Sycylii (i ich usuwaniu, jak wspominałeś w 1szym poście) gdybyś był w ciężkiej sytuacji, ale myślę, że specjalnie nie zaszkodzi, jeśli kilka oddziałów milicji zostanie Ci przypominać o pokonanych armiach. :D



Co do tych wojsk duńskich, widzę, że za dużo ich nie ma, a przez Francję nie musiały przechodzić, bo mogły sobie popłynąć statkiem. No, ale zakaz przemarszu to zakaz. Niech Francja lub Dania wypłaci Aragonii 500 rekompensaty.

Mefisto7
24-05-2016, 18:53
A co ma jedno do drugiego? Raczej byś nie pamiętał, że ostatnią i ważną inicjatywę na półwyspie ktoś ci zepsuł? To bogaczowi samochód można ukraść, a biedakowi nie? To jakiś kiepski dowcip, co tu czytam. Sądy ziemskie sowietów. Ale niech ci będzie.

Soplica
12-08-2016, 22:49
Proszę o sprawdzenie, czy faktycznie Węgry pokonały niedaleko włoskiego buta statki egipskie. Twierdzi tak Xardas, ale fakt, że moja flota została na swoim miejscu, wskazuje na coś zupełnie odwrotnego. Ewentualnie moglem je w ostatniej chwili postawic w innym miejscu, ale nie wydaje mi się.

blackhand
15-08-2016, 01:06
Faktycznie, wygląda na to, że egipska flota w ogóle nie zmieniła miejsca. Ale straciła trzy statki, a gdyby Węgrzy po prostu zadali takie straty w szczęśliwej porażce, to wycofaliby się na północ na Adriatyk. :eek: Nie wygrałem bitwy normalnie, ale jak zrobiłem to z kodem na pełne zwycięstwo, to Egipcjanie wycofali się tak samo na północ.

Soplica
15-08-2016, 08:04
A nie mogło być tak, że straty zadała mi inna flota, która zniknęła (została pokonana lub rozwiązana), a ta obok stoi sobie tak dla niepoznaki?

Avasil
15-08-2016, 08:07
Możesz sprawdzić ile Sycylia ma przegranych bitew w swojej turze, a potem przeklikać z tej co wrzucił Xardas, jeśli będzie +1 to duża szansa, że to właśnie to :P

Xardas
15-08-2016, 18:25
Z którego zapisu gry robiła turę osoba, która jest po mnie w kolejce?

Bo wrzuciłem save a jakieś pół godziny później poprawioną wersję.

Il Duce
16-08-2016, 13:01
Jestem niemal w 100% pewien że z poprawionej,robiłem turę wieczorem i dopiero wtedy ściągnąłem sejw. Ręki nie dał bym sobie za to uciąć bo to było bardzo dawno temu ale tak mi się właśnie wydaje ;)

blackhand
16-08-2016, 16:05
Sycylii wzrosły i porażki, i zwycięstwa, ale jest mocno na minusie i jej jedyna flota jest zablokowana przy Majorce. :/ Węgierska flota też musiała coś walczyć, bo ubyło jej trochę. W pobliżu nie widzę żadnej innej floty. Węgry w 24 turze miały 41 wygranych i 27 przegranych, a w 25 mają 43 wygrane i 33 przegrane, co też wiele nie mówi.

Wygląda to tak, że jakaś flota przegrała i z Węgrem, i z Egiptem, a potem się rozwiązała. Ale nigdzie w pobliżu nie widzę żadnej innej floty.

Soplica
16-08-2016, 16:24
Jakaś trzecia siła? To dziwne, przecież mam wojnę tylko z Węgrami i Bizancjum. I z rebeliantami oczywiście. Mam przeczucie jednak, że to moja teoria jest prawidłowa :D

Nie można sprawdzić mojej liczby zwycięstw i porażek? Na pewno mam jedną więcej w tej turze, bo mój statek niedaleko Krety został dobity.

Avasil
16-08-2016, 19:32
Jeśli stoi w tym samym miejscu to nie ma szans że został pokonany, szczególnie jeśli nie ma obok wrogiego okrętu

Soplica
16-08-2016, 21:34
Dokładnie. To jaki werdykt MG? Wypadałoby w końcu zrobić tę turę...

Xardas
16-08-2016, 21:57
Ja raz miałem "niewielką porażkę" i wrzuciłem to na forum, ale później "niewielkie zwycięstwo" i poprawiłem (podmieniłem save). W tym niewielkim zwycięstwie egipska flota przesunęła się o parę pól, a w niewielkiej porażce to moja przesunęła się o parę pól. Jeśli coś jest nie tak to albo Il Duce zrobił ze złej tury (tej wcześniejszej), albo to ja pomyliłem save przy uploadowaniu go na Zippy Share. Nie wiem czyja to wina, ale jeśli Il Duce się pomylił to nie chciałbym przez to tracić. Możemy się umówić tak, żeby Soplica nie atakował mnie tą flotą ani armią z tej floty, ale może sobie nią odpłynąć poza zasięg moich statków, albo w inne dowolne miejsce (czyli nie zabieramy Soplicy ruchu, ale niech w tej turze nie wykorzystuje tych jednostek do walki). Pasuje?

Soplica
17-08-2016, 00:04
Skąd mamy wiedzieć, że faktycznie tak jest? Jesteś w stanie to udowodnić? To po pierwsze. Po drugie, nawet jeśli, to tura została wstawiona taka, a nie inna, i to ona tworzy rzeczywistość, w której działam. Jeżeli teraz by tak zrobić, to na pewno znajdzie się wiele przypadków, w których gracz wstawiający nie tą turę mógłby żądać, żeby np. go nie atakować, albo coś w tym stylu. Jest to dla mnie nadużycie.

blackhand
17-08-2016, 13:30
Czyli zaszła pomyłka. W takim razie Solica może zrobić tak, jak jemu się wydaje za słuszne. Il Duce miał prawo zrobić z pierwszej wstawionej turki, nawet jeśli potem była wstawiona inna. Teraz szybko róbcie te tury, bo kolejka już za długo stoi.

Soplica
17-08-2016, 16:43
Niee, z tego wynika, że to Xardas się pomylił przy wstawianiu. Jestem tylko ciekaw, czy jest w stanie wykazać, że jest rzeczywiście tak, jak mówi.

Avasil
21-08-2016, 07:51
Dlaczego Dania sobie chodzi przez ziemie francuskie mimo, że ma to wyraźnie zakazane w ramach mojego wcześniejszego paktu z Francją?

Domen
21-08-2016, 09:23
Twój pakt z Francją obowiązuje tylko Ciebie i Remixa - a mnie nie obowiązuje, bo ja go nie podpisywałem.

Więc jeśli coś Ci nie pasuje to zawsze możesz zerwać pakt z Francją. ;)

Z tego co wiem Remix olał swoją frakcję więc nie prosiłem go o zerwanie tego paktu, bo i tak go nie ma.

Ostatnią turę Francji (patrz link) wykonywałem ja: http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?11867-Kolejka&p=411619&viewfull=1#post411619

Więc udzieliłem sobie w imieniu Francji praw przemarszu. Możesz to potraktować jako niedotrzymanie umowy przez Francję. Zresztą de facto już wcześniej Remix udzielił mi praw przemarszu (chociażby tamto przejście wojskiem pod Orlean), również dyplomatą w grze.

Zapis Waszego paktu o nieudzielaniu mi praw przemarszu przez Francję był czysto honorowy i nie znajduje pokrycia w regulaminie KO (nie ma tam zapisu o możliwości umówienia się w ten sposób co do strony trzeciej), a MG nie zatwierdzał oficjalnie Waszego paktu, więc zapis ów ma moc wiążącą tylko między Wami i jeśli Francja nie wywiązała się z tej części umowy to możesz co najwyżej ukarać ją na własną rękę, wypowiadając jej wojnę.

Avasil
21-08-2016, 10:34
Remix zgadzając się na to, jednocześnie odmówił praw tobie, których nawet ci oficjalnie nigdy nie udzielił, więc nawet bez naszej umowy byś chodził nielegalnie(łamał swój pakt z nim).

MG nie musi nic zatwierdzać:

m) Umowy nieprzewidziane regulaminem, na które zgadzają się wszystkie zainteresowane strony, uznane zostają jako obowiązujące.
Może co najwyżej stwierdzić, że nie zgadza się żeby taka umowa miała miejsce i ją tak anulować.

Mieliśmy tę samą dyskusję, kiedy pakt był podpisywany i jakoś się zastosowałeś, więc co zmieniło się teraz? A to akurat wazny dla mnie strategicznie pakt, kiedy walczę przeciwko takiej przewadze.

Domen
21-08-2016, 11:42
Umowy nieprzewidziane regulaminem, na które zgadzają się wszystkie zainteresowane strony

Ja też jestem zainteresowaną stroną i się nie zgodziłem akurat na ten punkt, który mnie dotyczy.


co zmieniło się teraz?

Zmieniło się chociażby to, że Remix najwyraźniej olał frakcję i ja robiłem za nią ostatnią turę.

Poza tym Francja nie jest już zagrożona zniszczeniem, więc nie opłaca się jej dalszy pokój z Aragonią.


Może co najwyżej stwierdzić, że nie zgadza się żeby taka umowa miała miejsce i ją tak anulować.

Przecież pisałem - jeżeli chcesz to potraktuj to naruszenie jako anulowanie Waszej umowy.

Francja nie jest już bezpośrednio zagrożona, więc najwyższy czas by ruszyła odbić swoje dawne ziemie.


kiedy walczę przeciwko takiej przewadze.

Jakiej przewadze? Przecież masz silne wsparcie Maurów i na południu idzie Wam nieźle.

Domen
21-08-2016, 11:49
Wiesz - jeżeli chcesz to możesz wstrzymać się z robieniem tury aż znajdę gracza na Francję i ten gracz od razu zerwie pona z Aragonią.

Wówczas ja zrobię dokładnie takie same ruchy, przechodząc przez ten most koło Angers. Więc nie wiem czy ma sens przedłużanie kolejki.

Po prostu potraktuj to jako koniec pona z Francją, w wyniku niewywiązania się Francji z jednego z punktów umowy.

========================

Naprawdę nie mamy o czym dyskutować bo jestem obecnie zastępcą Francji i podpisałem pakt o dostępie wojskowym z Danią, czyli z sobą.

Zastępca ma prawo podpisywać nowe pakty:


g) Po rezygnacji gracza, jego zastępca, grający też innym państwem, do czasu znalezienia nowego gracza może podpisywać i zrywać sojusze/PONy oraz kontynuować dotychczasowe wojny, nie może jednak wypowiadać nowych wojen (oczywiście może się bronić i kontratakować

Jak widać mogę też jako zastępca zerwać pona, co niniejszym oficjalnie czynię (zajrzyj do amby).

Avasil
21-08-2016, 15:01
przewidziane regulaminem, na które zgadzają się wszystkie zainteresowane strony
Ja też jestem zainteresowaną stroną i się nie zgodziłem akurat na ten punkt, który mnie dotyczy.

Dotyczy ciebie tylko w taki sposób, że Francja nie udzieli ci praw przemarszu, czego nigdy nie zrobiła i teraz też ich nie masz(oficjalnie), co zignorowałeś w ostatnich turach i przede wszystkim teraz.


Po prostu potraktuj to jako koniec pona z Francją, w wyniku niewywiązania się Francji z jednego z punktów umowy.
Trochę się nie rozumiemy. Szczególnie, że mój pon z Francją nie ma nic do rzeczy. Nie masz praw przemarszu przez ziemie francuskie i nigdy ich nie miałeś i tak długo jak respektowana jest umowa, to miałeś ich nie dostać. Niezależnie od tego co byś teraz wymyślił, to kiedy ja turę dostałem, to ty nielegalnie przeszedłeś sobie przez te ziemie, co jest złamaniem regulaminu, bo masz pon/sojusz z Francją.


Naprawdę nie mamy o czym dyskutować bo jestem obecnie zastępcą Francji i podpisałem pakt o dostępie wojskowym z Danią, czyli z sobą.
Z czyjego upoważnienia jesteś zastępcą? Bo jeśli masz od teraz grać za Francję, to ja protestuję, nie chcę grać przeciwko paru państwom prowadzonym przez jednego gracza. W tej sytuacji to jest dla mnie równie poważna sprawa, gdybyś sobie podpisał pakt o wsparciu finansowym Danii.

Domen
21-08-2016, 19:16
Nie wydziwiaj już. Przecież tłumaczę, że ja robiłem ostatnią turę Francji jako jej sojusznik.

Zastępca może podpisywać nowe pakty. Więc udzieliłem sobie (tzn. Danii) praw przemarszu.


Z czyjego upoważnienia jesteś zastępcą?

Z upoważnienia Remixa oraz z upoważnienia MG. To właśnie od MG dostałem hasło do Francji.

Blackhand osobiście przesłał mi hasło do Francji na PW dnia 17-06-2016 o godzinie 22:01.

Od ponad dwóch miesięcy jestem oficjalnie zastępcą Francji. Kolejka się żółwi więc nie zauważyłeś.


i tak długo jak respektowana jest umowa, to miałeś ich nie dostać.

Umowa nie jest już respektowana, w imieniu Francji zerwałem pona. Zajrzyj do swojej ambasady.


Bo jeśli masz od teraz grać za Francję, to ja protestuję

Mam prawo kilka tur zrobić w zastępstwie. Szukam nowego gracza, ale na razie brak chętnych.

Avasil
21-08-2016, 20:46
Nigdzie nie widzę, żebyś miał na forum podpisane prawa przemarszu. Nie zgadzam się też, żebyś mógł sam sobie zarządzać umowami obcego państwa dla własnej korzyści

Mefisto7
21-08-2016, 21:34
Możesz podpisywać i zrywać jedynie PoNy i sojusze. Nigdzie nie jest napisane, że możesz dawać prawa przemarszu.
Przypadkiem nie myśl, że tą Francją będziesz mógł atakować. Zerwałeś PoNa, ale raczej na niekorzyść Francji. Wypowiadać wojen nie możesz.

Ciekaw jestem o jakim wsparciu Maurów mówisz. Dania, Anglia, Sycylia, Węgry i przez duży czas Francja przeciw samej Aragonii. Z tego zestawu walczę z Węgrami i Sycylią dłużej, w zupełnie innym miejscu. Dalej chcesz mówić, że Avasil nie walczy przeciw dużej przewadze?

Domen
21-08-2016, 21:41
Możesz podpisywać i zrywać jedynie PoNy i sojusze. Nigdzie nie jest napisane, że możesz dawać prawa przemarszu.

A to ciekawe - czyli pony i sojusze można, a handlu, mapy, praw przemarszu itp. już nie? Przecież to absurd, wiadomo że pony i sojusze są paktami większej wagi, więc przez analogię skoro zastępca może podpisywać i zrywać sojusze i pony, to może również pakty mniejszej wagi. Natomiast nie może podpisywać wasalizacji bo ta jest paktem poważniejszym od sojuszu. Aby zastępca mógł podpisać wasalizację, musiałoby to być wyraźnie określone w regulaminie.

Co do wymian osad to tutaj rzeczywiście można byłoby się spierać, czy są to umowy większej czy mniejszej wagi od sojuszu.


Przypadkiem nie myśl, że tą Francją będziesz mógł atakować. (...) Wypowiadać wojen nie możesz.

Wiem. Zerwałem tylko pona (a razem z ponem oczywiście ustalenia dodatkowe z nim powiązane), nie wypowiedziałem wojny.


Zerwałeś PoNa, ale raczej na niekorzyść Francji.

No raczej nie - przecież sam zauważyłeś, że Avasil jest w defensywie bo mamy przewagę. Więc Francja na tym skorzysta.


Nie zgadzam się też, żebyś mógł sam sobie zarządzać umowami obcego państwa

Brałeś udział w tworzeniu tego regulaminu, więc nie możesz się z nim nie zgadzać. Tzn. możesz, ale nic to teraz nie da.

Mefisto7
21-08-2016, 21:48
Hah. Wstawiliśmy zaznaczenie, że "PoNy i sojusze" tylko ze względu na zabezpieczenie państwa w najbardziej podstawowym wymiarze. I chodzi tylko o to. Nie ma żadnej analogii. Szczególnie, że stary gracz bezpośrednio zaznaczył, że takich praw Danii przyznawać nie chce.
Znajdź sobie nowego gracza to może ci da.

Domen
21-08-2016, 21:50
Szczególnie, że stary gracz bezpośrednio zaznaczył, że takich praw Danii przyznawać nie chce.

Gdzie zaznaczył? Podaj może link. Zresztą Remix dzisiaj był online, to można go spytać, czy daje prawa przemarszu.


Znajdź sobie nowego gracza to może ci da.

Znajdę ale po co ma kolejka stać do tego czasu.


I chodzi tylko o to. Nie ma żadnej analogii.

Interpretacja regulaminu należy do MG, a nie do gracza czy do byłego moderatora (bo już nie jesteś moderatorem).

Zresztą wejście na terytorium kraju, z którym ma się sojusz ale nie ma się praw przemarszu, oznacza tylko tyle, że zerwałem sojusz.

Szczerze mówiąc nawet gdyby uznać, że nie miałem praw przemarszu i że przechodząc zerwałem sojusz - to OK, nie przeszkadza mi to.

Poza tym będąc zastępcą Francji, mogę taki zerwany przez Danię sojusz na nowo podpisać od kolejnej tury. Ta dyskusja nie ma sensu.

Avasil
22-08-2016, 12:36
Źle to rozumiesz, wchodząc na terytorium państwa, z którym łączy cię pon/sojusz łamiesz regulamin, a nie zrywasz pon/sojusz

Domen
22-08-2016, 16:31
Regulamin nie jest dostatecznie precyzyjny w tych kwestiach. Owszem, określa on, co się dzieje w przypadku wejścia na obszar państwa, z którym mamy pon a nie mamy dostępu wojskowego - jednakże nie jest już w nim sprecyzowane, co się dzieje w przypadku wejścia na obszar sojusznika, u którego nie mamy praw przemarszu (wiadomo tylko, że takie wejście nie będzie uznane za atak - w przeciwieństwie do wejścia na obszar państwa, z którym mamy pon):


i) Wejście na teren państwa z którym nie łączy nas sojusz (nawet przypadkowe), będzie uznawane za atak. W przypadku obowiązującego między nami a tym państwem PONa – państwo to może zdecydować czy poskarżyć się MG, czy wykorzystać ten fakt jako zerwanie PONa i zaatakować bez potrzeby składania wypowiedzenia.

Ponadto nie można karać za wejście na teren sojusznika, z którym nie mamy praw przemarszu, bo nie jest to złamanie paktu (wynika to też z powyższego punktu, wg. którego nawet nieuprawnione wejście na teren sojusznika nie jest uznawane za atak - a więc nie stanowi ono złamania sojuszu):


e) W przypadku złamania paktu MG może wydać karę stosowną do rozmiaru przewinienia (z dezercją wojsk i zburzeniem budynków włącznie). Kara może zostać przyznana jedynie w wyniku złamania oficjalnego paktu podpisanego w ambasadzie.

W końcu Dania nie jest sygnatariuszem żadnego paktu o "niewchodzeniu na teren swojego sojusznika". Takowy pakt na linii Francja-Dania nie istnieje i nie został podpisany przez nas w ambasadach. Francja zobowiązała się tylko wobec Aragonii, że wojska duńskie nie wejdą na jej teren.

Dania nie podpisała żadnego paktu, w którym zobowiązałaby się do postępowania zgodnie z umową francusko-aragońską.

Avasil
22-08-2016, 18:18
Wprowadzając zmiany w regulaminie jasno daliśmy znać o oddzieleniu sojuszu od praw przemarszu. Kwestia tego zacytowanego punktu to czyste przeoczenie ze strony mojej i mefista.

Domen
22-08-2016, 18:49
Kwestia tego zacytowanego punktu to czyste przeoczenie ze strony mojej i mefista.

Skąd miałem o tym wiedzieć? Wobec tego wprowadźcie nowelizację do regulaminu, ale teraz liczy się to co obowiązuje na chwilę obecną.

Zresztą moim zdaniem rozdzielenie sojuszu od praw przemarszu jest kiepskim pomysłem. Jeśli już to powinno być to uregulowane w ten sposób, że co do zasady sojusz oznacza prawa przemarszu, ale możliwe są odstępstwa od reguły (czyli np. zawarcie sojuszu bez praw przemarszu jeśli obie strony tak postanowią).

Przypomnę, że jednym ze skutków sojuszu w mechanice gry, jest wycofywanie się pokonanej armii na ziemie sojusznika. Ten skutek ma miejsce nawet wtedy, kiedy podpisany jest w grze tylko sam sojusz bez praw przemarszu. W tej KO już tak miałem, że moja pokonana armia wycofała się na ziemie Francji.

Co do cofnięcia praw przemarszu sojusznikowi, to IMO powinno być to dopuszczone tylko w określonych, wyjątkowych okolicznościach.

Zamiast regulować te wyjątkowe okoliczności w regulaminie, można dodać zapis, że MG decyduje czy w danej sytuacji dopuszczalne jest cofnięcie praw przemarszu sojusznikowi (chodzi o to, żeby uniknąć zbytniego cwaniactwa w postaci działania na szkodę sojusznika bez zrywania z nim sojuszu).

blackhand
22-08-2016, 23:56
Dobra... Czyli podsumujmy, żebym dobrze zrozumiał. Dania chodzi po terenie Francji, mimo że w czasie podpisywania pona z Aragonią Francja zakazała Danii prawa przemarszu, ale Francja (Domen zastępujący) zerwała pona.

Nie było już o to kilku spraw? Jakiś czas temu nałożyłem karę na Danię za chodzenie po terenie Francji. Skoro zastępca nie może nadać prawa przemarszu, to nie widzę, czym ta sytuacji różni się od tego, co było wcześniej.

Domen
23-08-2016, 10:29
Skoro zastępca nie może nadać prawa przemarszu

Nic takiego regulamin nie mówi.

Poza tym nie zatrzymałem się na terenie Francji, tylko przeszedłem przez most pod Angers będący o 1 pole od mojej granicy.

Avasil chce sobie perfidnie wykorzystywać kadłubową frakcję pozbawioną gracza do ochrony własnych prowincji.


czym ta sytuacji różni się od tego, co było wcześniej.

Chociażby tym, że nie ma już pona między Francją a Aragonią.

Avasil
23-08-2016, 20:05
czym ta sytuacji różni się od tego, co było wcześniej.



Chociażby tym, że nie ma już pona między Francją a Aragonią.
..co nie dość że nie daje ci praw przemarszu, to nie miało miejsca kiedy wrzucałeś swoją turę

Teraz kiedy Francja nie ma gracza i pewnie go nie znajdzie, to zgadzam się, że trochę słabo żebyś był wiecznie blokowany z tego powodu i jestem tutaj skłonny wykazać dobrą wolę i się dogadać, ale potrzebuję też dobrej woli z twojej strony i żeby na pewno nie miało to miejsca nagle teraz, gdy przyszło to całkiem znikąd.

Domen
24-08-2016, 05:51
nie miało miejsca kiedy wrzucałeś swoją turęPrywatne Wiadomości się nie liczą, a na forum ostatecznie wrzuciłem dużo później.

Mogę wrzucić turę z poprawionym ruchem floty, ale ruchu tej armii nie zmienię.

Swoją drogą, ty masz z Mefistem w ogóle podpisane sojusz i prawa przemarszu?

Bo z tego co pamiętam to akurat udajecie, że toczycie wojnę od początku tej KO.

Mefisto7
24-08-2016, 10:41
A co to ma do rzeczy?

Poza tym nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek był moderatorem. W Kolegium natomiast dalej jestem i pisaliśmy regulamin, więc niejako mogę szepnąć co ustawodawca miał na myśli. A jak już tak piszesz o wyłącznej kompetencji MG do interpretacji, to może sam zamknij jadaczkę i się dostosuj, bo wychodzisz na hipokrytę.

Avasil
24-08-2016, 12:46
Prywatne Wiadomości się nie liczą, a na forum ostatecznie wrzuciłem dużo później.

Mogę wrzucić turę z poprawionym ruchem floty, ale ruchu tej armii nie zmienię.
Nope, napisałem w temacie MG 6 godzin po twoim wrzuceniu tury na forum.

Ok, z mojej strony koniec dyskusji z tobą, jak dzisiaj wrócę, to zrobię turę i wnoszę o karę dla Danii i zadośćuczynienie dla mnie za nielegalne przejście przez francuskie ziemie, co w konsekwencji kosztuje mnie utratę miasta i zmusza do czysto defensywnych ruchów.

Domen
24-08-2016, 14:09
Nope, napisałem w temacie MG 6 godzin po twoim wrzuceniu tury na forum.

Ok, z mojej strony koniec dyskusji z tobą, jak dzisiaj wrócę, to zrobię turę i wnoszę o karę dla Danii i zadośćuczynienie dla mnie za nielegalne przejście przez francuskie ziemie, co w konsekwencji kosztuje mnie utratę miasta i zmusza do czysto defensywnych ruchów.

Już nie trzeba. Znalazłem gracza na Francję. Za chwilę założy ambasadę, podpisze ze mną prawa przemarszu i wypowie ci wojnę.

Tymczasem ja dla formalności powtórzę turę, żebyś nie twierdził, że przez most przeszedłem zanim dostałem prawa przemarszu.

Myślę, że zdążę wrzucić nowego sejwa do momentu twojego powrotu.


Teraz kiedy Francja nie ma gracza i pewnie go nie znajdzie, to zgadzam się, że trochę słabo żebyś był wiecznie blokowany z tego powodu i jestem tutaj skłonny wykazać dobrą wolę

Czytaj wyżej - właśnie znalazłem gracza na Francję.

Avasil
24-08-2016, 19:36
Nagle wraca 2 lata od porzucenia wszystkich kampanii i bierze niemal upadłą frakcję, bo go sobie namówiłeś dla własnych korzyści? Ja nie zgadzam się, żeby przejmował teraz cokolwiek, szczególnie w takich okolicznościach, w rolach twojej marionetki.

Asuryan
24-08-2016, 20:02
Przypominam, że nie piszemy następnego posta pod swoim w krótkim odstępie czasu, jeśli nikt nam nie odpowiedział. Zamiast tego używamy opcji "edytuj post". Dzisiaj dwa razy łączyłem posty Domena (dzisiejsze i z 21.08.16). Jeśli to przypomnienie nie pomoże, rozwiążę worek z ostami.

Domen
24-08-2016, 20:36
Nagle wraca

Wrócił już cztery miesiące temu, w kwietniu tego roku.


bierze niemal upadłą frakcję

Skończ już takie bzdury wypisywać.

Ta frakcja "niemal upadła" to była jakieś 10 tur temu, a obecnie ma coraz lepsze perspektywy.

Mefisto7
19-09-2016, 22:13
Hola, hola. Gobbler zaatakował statkiem z portu blokowanego statek, który portu nie blokował. Wprawdzie stał obok, ale nie blokował. Poprzez analogię z oblężenia miasta wyciąga się raczej wniosek o niestosowności takiego zagrania. Powinno to być potraktowane jako wyjście z portu.
Jakie jest zdanie MG w tej kwestii?

Kwestia odwrócenia tego ruchu jest dla mnie ważna, jako że statek zaatakowany miał pełną armię i został zatopiony.

Już inną kwestią jest, że pokonanie obu moich armii to jakiś cyrk.

Domen
19-09-2016, 22:52
Jeśli można się włączyć do dyskusji:

Armii stojącej obok miasta, która go nie oblega, nie można atakować bo nie pozwala na to mechanika gry.

Natomiast w przypadku statku mechanika gry pozwala atakować każdy statek stojący na polu obok portu.

Poza tym w grze nie widać, który statek blokuje, a który tylko stoi. Więc Gobbler nie mógł tego wiedzieć.

Gobbler
19-09-2016, 23:17
Tak jak pisał Domen nawet nie widziałem, który statek blokuje a który nie. W jaki sposób to rozróżniasz? Przy oblężeniu miasta takie rzeczy widać, bo dowódca oblegający ma inną animację (stojący po prostu nie ma żadnej animacji, a oblegający jest przykucnięty, rusza się i sobie tam wymachuje mieczem).


Już inną kwestią jest, że pokonanie obu moich armii to jakiś cyrk.


Przecież w jednej z oblegających Palmę armii była katapulta. Więc na pewno próbowałeś zdobyć miasto, ale nie udało się wygrać bitwy. Więc skąd teraz to zdziwienie, że moja doborowa armia była lepsza niż obie oblegające razem? Gdy odbijałem oblężenie to stosunek sił był 1 do 1 i bez problemu wygrałem.

Mefisto7
19-09-2016, 23:46
Bzdura. Jeżeli statek blokuje port to zwraca się do niego dziobem. Statek ten stałby wtedy na ukos. Stał poziomo. Wystarczy sprawdzić, zamiast gadać bez pokrycia.

To, że mechanika na to pozwala, nie znaczy, że atak taki zgodny jest z regulaminowymi ograniczeniami względem flot zablokowanych w porcie.

To, że nie mogłem zdobyć miasta szturmem nie oznacza ani trochę, że w drugą stronę armia oblegana może pokonać 2 armie oblegające niezłożone ze śmieci. Tutaj to prawie auto_win attacker. I jeszcze połowa armii obleganej to milicja. Dobre sobie.

blackhand
20-09-2016, 00:20
Obie armie faktycznie można pokonać bezproblemowo, więc to kwestia tego, jak twarde są muzułmańskie wojska. Cudem morskim jest to, że jakieś niesycylijskie statki zatonęły.

Wydaje mi się, że analogia do oblężonego miasta jest niekoniecznie trafna, bo w przypadku oblężenia różne rzeczy są mechanicznie niemożliwe, a przy blokowaniu portów są wykonalne. Regulamin jasno mówi, że niektóre możliwe ruchy są zabronione. Logiczne zatem, że te niezabronione są dozwolone. Można się zastanawiać, czy zakaz wypływania statkami z portów objętych blokadą morską nie oznacza zakazu ataku (bo do ataku potrzebny jest ruch), ale wtedy ściśle rzecz biorąc byłby zakazany atak na statki blokujące.

Ogólnie to skłaniałbym się raczej do jakieś rekompensaty/kary przez Gobblera, bo sytuacja jest trochę szara.

Domen
20-09-2016, 16:16
W przypadku ataku na statek blokujący port, do bitwy włączają się wszystkie statki sąsiednie, nawet jeśli one nie blokują. I kwestia tego, który statek zatonie, to jest po prostu kwestia ilości wczytań bitwy. To nie jest tak, że może zatonąć tylko ten bezpośrednio zaatakowany.

Statki "posiłkowe", które nie blokowały portu, też mogą w takiej bitwie zatonąć.

Więc tutaj nie ma o czym mówić, żadnej kary ani nic - bo nie było złamania regulaminu.

Gdyby atakował statek blokujący to ten statek z armią też by walczył i mógłby zatonąć. Zupełnie bez różnicy.

W sumie to nawet nie wiem skąd Mefisto wiedział, który statek Gobbler zaatakował.


Cudem morskim jest to, że jakieś niesycylijskie statki zatonęły.

Niby dlaczego cud? Nawet jak przegrywasz bitwę morską to flota zwycięzcy może stracić statki - albo w wyniku zatopienia, albo w wyniku wybicia całej załogi. Tutaj chyba zatonął tylko jeden statek, ale akurat na tym jednym była armia. Mefisto zrobił błąd, że zostawił przy brzegu wyspy najmniejszą flotę (składającą się z jednego statku). Oblegająca armia po klęsce wycofuje się na flotę cumującą przy brzegu, a nie na najsilniejszą.

Pamiętam, że takie sytuacje się wielokrotnie zdarzały w różnych KO.

PS:

Blackhand, przy okazji skoro i tak tura stoi to mógłbyś jeszcze zobaczyć, w jaki sposób Avasil zniszczył jedną armią moje dwie silne armie w walkach na południe od Angers? Oblegałem mu miasto, a podobno nawet ślad nie został po tych armiach. On miał jakieś milicje włócznicze i chłopskich łuczników, do tego o połowę mniej żołnierzy, więc coś nie chce mi się wierzyć. Zerknij do tury Anglii albo spytaj Avasila na PW jak możesz.


Bzdura. Jeżeli statek blokuje port to zwraca się do niego dziobem.

To zrób sobie test.

Zablokuj port kilkoma statkami. Zapisz grę. Wczytaj zapisaną grę. Sam zobaczysz, że po wczytaniu tylko niektóre statki będą nadal zwrócone dziobem do portu. Poza tym gdy neutralny statek przepływa obok statku innej frakcji, to ten stojący odwraca się do niego dziobem - nawet jeśli blokuje port. Nie powoduje to zdjęcia blokady portu, ale statek nie stoi już dziobem do portu. Jak nie wierzysz to sobie zrób kilka takich eksperymentów.

Swoją drogą:

Pokaż nam zrzut ekranu z tej blokady i napisz, które statki blokowały, a które stały obok. Bo jeśli ktoś zaatakuje statek blokujący port to wszystkie stojące obok włączają się do bitwy. Wtedy nie ma różnicy, który jest bezpośrednio atakowany. Każdy z walczących może zatonąć.


I jeszcze połowa armii obleganej to milicja.
Frakcje włoskie (Wenecja, Sycylia, Genua) mają przecież najsilniejsze milicje ze wszystkich frakcji.


To, że nie mogłem zdobyć miasta szturmem nie oznacza ani trochę, że w drugą stronę armia oblegana może pokonać 2 armie oblegające

Różnie to chyba bywa. Czasami nie oznacza, a czasami oznacza. Ja bym raczej nie ryzykował pozostawienia armii w oblężeniu w takiej sytuacji, zwłaszcza jeśli miałeś katapultę. Poczekałbym na przybycie posiłków i spróbował jeszcze raz szturmu. Zdecydowałeś się na spore ryzyko. Jeśli stosunek sił był faktycznie 1:1 to nawet duża przewaga liczebna mogła nie wystarczyć do powstrzymania odbijającej oblężenie armii. To był gruby błąd.

W KO na Krzyżakach kiedyś nie mogłem zdobyć zamku Duńczyka trzema armiami i mimo to zostawiłem je w oblężeniu.

Nie odbił oblężenia, ale 3 armie to jednak nie 2. Poza tym tam są większe bonusy do obrony za murami niż na WWmwE.

Gobbler
20-09-2016, 17:10
Mój dowódca miał w bitwie pod miastem 9 gwiazdek. U Mefista jeden miał 3 a drugi 2. To też ma wpływ. Później atakowałem chyba ten statek po lewej (pewien nie jestem bo nie wiem na który kliknąłem myszką, za blisko siebie stały - ale w ten sposób zaatakowałem, żeby ten mający 39 ludzi załogi i pokonaną armię na pokładzie brał udział w bitwie - wczytywałem aż go zniszczyłem, chyba za czwartym razem akurat ten zatonął, albo zginęli wszyscy marynarze):

http://s10.postimg.org/zb8quqpop/atak.jpg

Mefisto7
20-09-2016, 21:53
Ten mający pokonaną armię na pokładzie miał 50 ludzi załogi, więc zdjęcie powyżej bzdurą. (Nie widzę uczciwego powodu by nie ukazać prawdziwego stanu) W mojej turze statek blokujący po lewej ma tylko dwóch marynarzy mniej, co oznacza, że raczej na pewno zaatakowanym był statek nie blokujący powyżej.
Argumentacja o zmianach położenia statków jest zbędna, gdyż nie występuje to tutaj w ogóle. Względem innych statków mógł się przekręcać jedynie w lewo lub lewo-dół, do czego i tak nie ma okazji. Pomijając statek sycylijski, względem którego mógł się obracać dopiero poprzez działania Gobblera.

Akurat obległem je w ten sposób celowo ryzykując, więc o błędzie tu mowy nie ma. Katapultą mogłem atakować do usranej śmierci. Brałem pod uwagę, że ten nierzeczywisty generał i jeszcze bardziej popieprzona włoska milicja mogą odwalić taki numer. Cyrkiem nazywam przewidywany rezultat. Ale było to raczej wątpliwe, biorąc pod uwagę siłę armii zatopionej, a ewentualne pokonanie oblężenia brane było pod uwagę niekoniecznie z tak małymi stratami.
Zresztą dlatego biorę to w spoiler, gdyż nie jest to ważne. Powtarzam, że brałem to pod uwagę. Niemniej atakowania statku nie blokującego już nie.
To jaka jest decyzja? Powtarzanie jakieś czy mam robić turę?

Avasil
20-09-2016, 22:35
Sorry blackhand, że ci zawracam głowę kolejną sprawą :P
Co z tym co zgłaszałem wcześniej o nielegalnym przejściu po ziemiach Francji przez Danię? Mało co nie naraziło mnie to na duże szkody i być może przegraną wojnę, ale udało mi się to obrócić w przewagę dla mnie. Nie zmienia to tego, że nawet jeśli przymknąć oko na to co porobił teraz Domen (znalazł sobie na szybko gracza, który nawet żadnej tury nie zrobił i nikogo się nawet nie pytał o zdanie czy może dołączyć, byle tylko wypowiedzieć mi wojnę i dać sobie prawa przemarszu), to w turze wcześniej też to się stało i kary nie było. Fajnie gdybym chociaż miał jakieś symboliczne odszkodowanie od Danii.


Blackhand, przy okazji skoro i tak tura stoi to mógłbyś jeszcze zobaczyć, w jaki sposób Avasil zniszczył jedną armią moje dwie silne armie w walkach na południe od Angers? Oblegałem mu miasto, a podobno nawet ślad nie został po tych armiach. On miał jakieś milicje włócznicze i chłopskich łuczników, do tego o połowę mniej żołnierzy, więc coś nie chce mi się wierzyć. Zerknij do tury Anglii albo spytaj Avasila na PW jak możesz. Pisałem ci już na PW, pokonałem je jedna po drugiej i ślad został, ok. 30 wikingów żeby miał kto opowiadać o znamienitym kunszcie wojennym moich żołnierzy. :D A moja armia nie miała żadnych chłopskich łuczników(za to twoja już chyba tak) i była na podobnym poziomie co twoje. ;)

Domen
21-09-2016, 00:34
Avasil,


znalazł sobie na szybko gracza, który nawet żadnej tury nie zrobił

Będzie robił przecież. Zainstalował złego patcha. Brałeś udział w dyskusji w "Kolejce":

http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?11867-Kolejka&p=415575&viewfull=1#post415575


nikogo się nawet nie pytał o zdanie czy może dołączyć

Nie przypominam sobie by kiedykolwiek był taki zwyczaj. Wystarczy zgłosić, że się przejmuje.


Co z tym co zgłaszałem wcześniej o nielegalnym przejściu po ziemiach Francji przez Danię?

Wszystko odbyło się legalnie po podpisaniu i zerwaniu odpowiednich paktów.

Jeśli uważasz, że przejście było nielegalne to nie atakuj Francji w tej turze. :P


i ślad został, ok. 30 wikingówGdzie się wycofali ??

======================

Mefisto7,


Ten mający pokonaną armię na pokładzie miał 50 ludzi załogiMoże niech MG sprawdzi. W końcu już wchodził w turę Sycylii i widział, że bitwę da się wygrać.

To niech sprawdzi ilu ludzi załogi miał statek obok portu, na który wycofała się pokonana armia.

Tylko co to ma do rzeczy? Kilku ludzi więcej lub mniej nie robi różnicy.


nierzeczywisty generał

To Król Roger, nie? On od początku gry jest koksem. Odpal sobie na Singlu kampanię Sycylią i zobacz.


Powtarzam, że brałem to pod uwagę. Niemniej atakowania statku nie blokującego już nie.

Od zarania KO atakowało się nieblokujące statki obok portu i nikomu to nie przeszkadzało aż do teraz.

Avasil
21-09-2016, 07:14
znalazł sobie na szybko gracza, który nawet żadnej tury nie zrobił


Będzie robił przecież. Zainstalował złego patcha. Brałeś udział w dyskusji w "Kolejce
Nom, miał ze 3 tygodnie na ogarnięcie tego sobie, a nawet jak już stwierdził, że ma złego patcha, to ile to roboty, 20 minut?



Co z tym co zgłaszałem wcześniej o nielegalnym przejściu po ziemiach Francji przez Danię?


Wszystko odbyło się legalnie po podpisaniu i zerwaniu odpowiednich paktów.
Taa, a tura wcześniej? :P I nawet tu dopiero jak przestraszyleś się kiedy mg stwierdził że nie wolno ci było przechodzić


i ślad został, ok. 30 wikingów


Gdzie się wycofali ??
Jakiś fort na wschód

Mefisto7
21-09-2016, 13:42
Już ma do rzeczy, że zdjęcie jest szwidlem. Poza tym zaatakowany statek nie straciłby ledwo dwóch marynarzy, kiedy statek pomocniczy całą załogę.

Pomyśl chwilę. Myślisz, że nie wiem czym jest Roger? Czy to, że występuje od początku oznacza, że nie mogę go nazwać nierzeczywistym? Gro sytuacji w grze we wszelkich kampaniach pokazuje, że gwiazdki znaczą dość mało. Tutaj dodają w domyśle całą armię...

"Od zarania" używa się generalizacji "od zarania"... Rzeczywiście sytuacja bardzo często spotykana, aby można było wysnuć taką regułę. Ja jakoś takiej nie miałem. Zablokowany statek może atakować tylko statki blokujące, to uważam za oczywistość.

blackhand
21-09-2016, 23:18
Okeeeej... Czyli po kolei.

Statek niosący armię ma w sejwie Sycylii 39 żołnierzy, więc to się zgadza.

Inna sprawa, że ten statek nie przyłączał się do bitwy morskiej o ile nie został zaatakowany on bezpośrednio lub sąsiadujący z nim statek, który też nie blokował portu (w obu przypadkach było to widać).

Ponieważ regulamin w tej sprawie nie jest jednoznaczny, uznaję, że Sycylia nie miała prawa atakować statków nie blokujących portu, biorąc pod uwagę, że było widać, które nie blokują.

Zasądzam karę dla Sycylii w wysokości skasowania oddziałów o łącznej wartości około 1200 utrzymania, ponieważ Sycylia jest na minusie (Gobbler może sobie wybrać z której armii).

Co do Domena i Avasila, niech mi Avasil wyśle na PW jak wygrał to sobie to odtworzę i po sprawie, a Domen niech wpłaci Avasilowi 500 tak jak ostatnim razem.

Mefisto7
22-09-2016, 00:20
No to nie wiem. Przed moim kliknięciem klepsydry statek z armią ma 50 (tzn wtedy jeszcze bez armii).

Szczerze mówiąc: skoro konkluzja jest taka, że nie mógł atakować statku nie blokującego, to wydany wyrok nie zwraca mi niesprawiedliwie wtedy zatopionych resztek armii. ;)

Domen
22-09-2016, 12:11
sąsiadujący z nim statek, który też nie blokował portu

Pokaż screena na dowód.

Zresztą tak jak pisałem, blokujący statek może się obrócić dowolnie po wczytaniu sejwa. Sprawdź na Singlu.

Poza tym nieblokujący statek też przecież można sobie ustawić dziobem do portu...


Statek niosący armię ma w sejwie Sycylii 39 żołnierzy, więc to się zgadza.

Przypomnijmy, że Mefisto nawet zarzucił Gobblerowi przerobienie zrzutu ekranu (!):

http://i1.memy.pl/obrazki/a8d7672082_widze_tu.jpg


Zasądzam karę dla Sycylii w wysokości skasowania oddziałów o łącznej wartości około 1200 utrzymania, ponieważ Sycylia jest na minusie (Gobbler może sobie wybrać z której armii).

Chyba sobie żartujesz. To jest 1200 żołnierzy (licząc 8 milicji po 150 żołnierzy o kosztach utrzymania 150), czyli prawie tyle, ile miała jedna z dwóch pokonanych armii Mefista (bo Mefisto "zapomniał", że to nie była pełna armia - wg. Gobblera miała 1500 ludzi). Jestem sojusznikiem Gobblera więc jakby co mogę zapłacić karę z własnej kiesy. Ale moim zdaniem tutaj nie doszło do żadnego złamania regulaminu i nie powinno być w ogóle mowy o karze.

Po prostu Mefisto ma ostry ból dupy i tyle.

Jeśli już musisz (ale przemyśl to jeszcze raz), to zasądź karę finansową i ja zapłacę w imieniu Gobblera.

Kasowanie miałoby sens gdyby chodziło o 1200 kosztów ale rekrutacji, a nie utrzymania. To już gruba przesada.

Gobbler
22-09-2016, 14:54
Nie zgadzam się na utratę wojsk. Przecież to się w ogóle nie opłaca. Zatopiłem Mefistowi mniej wojska niż miałbym skasować. Poza tym on może sobie w każdej chwili wyszkolić nowe a ja nie mam takiej możliwości bo jestem na minusie. W tej sytuacji to w ogóle nie opłacałoby mi się zatapiać tych resztek. Przestań się mazgaić Mefisto bo na własne życzenie straciłeś dwie armie, trzeba było nie oblegać miasta. Blokowałeś ten port tyle tur to parę więcej nie zrobiłoby różnicy.

blackhand
23-09-2016, 01:21
Zaraz, jako MG to ja mam pokazywać screena na dowód komuś nie bezpośrednio związanemu? :eek: Ranisz mnie. Gdyby statek był ustawiony dziobem do portu to nie byłoby nawet sprawy.

Czyli Mefisto uważa, że zasądzone za mało, a Gobbler, że za dużo? Brzmi jak sprawiedliwość.

Zatopiłeś Mefistowi jakieś 1800 utrzymania (zatonęła większa armia), więc wychodzi jedną trzecią do przodu biorąc pod uwagę tylko liczby.

Nie brałem pod uwagę inne opcji płacenia kary, bo widziałem, że Sycylia jest na minusie. Jeśli Domen zapłaci 5000 to zgoda.

Wyrok wydany i nie planuje go zmieniać, jeśli chcecie się dogadywać między sobą albo iść do kolegium to droga wolna.

Co do Avasila, bitwa jest OK.

Domen
23-09-2016, 01:53
Jeśli Domen zapłaci 5000 to zgoda.

Mogę zapłacić (komu, Papieżowi czy Maurom?) ale wydałeś ten wyrok tylko na podstawie własnego widzimisię, a nie regulaminu.

W regulaminie nie ma nic na temat statków stojących dookoła portu. Ciekawe, że nigdy wcześniej nie było takiej sytuacji ??

Ja sam np. w różnych KO wielokrotnie atakowałem z portu statek stojący obok, w ogóle nie patrząc czy blokuje czy nie.

Jakoś nikomu to do tej pory nie przeszkadzało.


jeśli chcecie się dogadywać między sobą albo iść do kolegium to droga wolna

A kto obecnie zasiada w Kolegium? Chyba nawet nie ma pełnego składu.

Na pewno w Kolegium jest Mefisto, którego ta sprawa dotyczy, więc nie może zabrać głosu. Poza nim kto jeszcze?

Zachar
23-09-2016, 12:36
Avasil, Janker, Ja i Mefisto

blackhand
24-09-2016, 01:04
5000 do Maurów.

Domen
28-09-2016, 00:17
Wysłałem te 5000 do Maurów, ale do ich tury jeszcze sporo czasu, więc jeśli Gobbler odwoła się do Kolegium to w razie gdyby Kolegium zdecydowało, że jednak kara tutaj nie powinna mieć miejsca, to niech Mefisto nie przyjmuje mojej propozycji. Będę widział po stanie skarbca w kolejnej turze, czy przyjął.

Avasilowi 500 wypłacę w następnej turze, bo mam tylko jednego dyplomatę. Może sam się pofatygować swoim jeśli chce.