PDA

Zobacz pełną wersję : OiM2 - wersja ver. 1.33 full combint pobieranie i dyskusja



k.m.
09-05-2015, 21:59
W październiku wyszła najnowsza wersja tego moda, 1.33 full combint jednak Medieval 2 jest grą nieśmiertelną, niczym Heroes 3 ;)

https://www.moddb.com/mods/with-fire-and-sword-2-2-version-133-full-combint/downloads/with-fire-and-sword-2-oim2-full-versionenglish-translation

Temat spolszczenia do modyfikacji:

Spolszczenie do Ogniem i Mieczem2 wersja 1.3 (https://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?19888-Spolszczenie-do-Ogniem-i-Mieczem2-wersja-1-3&p=484218&viewfull=1#post484218)


https://d.radikal.ru/d07/1812/dd/3f59681dffa8.png
Linki ze strony twórców modyfikacji, które zawsze działają.
Z innymi jest różnie, bo czasem padają, potem znowu można z nich ściągać.
Linki do forum twórców moda.



W tym linku poniżej, zawsze najnowsza wersja modyfikacji :P
http://totalwars.ru/board/index.php/forum/162-ogniem-i-mieczem-2-tw-огнем-и-мечом-2-мод/


Tam można pobrać mod bez problemu.

Inne linki
Linki do pobrania
https://yadi.sk/d/3r9FPwKogXXhU
http://www.borncash.org/dw/?a=0704001211&dmen=http://totalwars.ru


Wyszła wersja 1.0 (beta):
http://totalwars.ru/board/index.php/topic/55196-reliz-versii-10-i-globalnoi-kampanii-moda-ognem/

- Główna kampania z mapą całej Europy (od Portugalii po Ural)
- osady - dobierali pewnie według położenia, jak im pasowało... Historyczna poprawność tutaj leży...
- Czas rozpoczęcia - 1618
- RON standardowo podzielony na Koronę i Litwę, nie wiem po co, skoro sama Rosja znowu ma pełno prowincji:mad:
- jednostki - tu licho, dodali tylko te 18-wieczne dla państw zachodnich, różniące się nieznacznie od tych z 17 wieku, dla pozostałych frakcji praktycznie bez zmian. Roostery frakcji zachodnich prawie takie same...

Preview jednostek 18-wiecznych:
http://totalwars.ru/mods/novosti/45-total-war/608-release-patch-0-9-5-mod-with-fire-and-sword-2-medieval-2-total-war.html


EDIT - 11.05.2015:
http://chomikuj.pl/piotrkowalski89/MTW2/OiM2+-+v.1.0
po południu (17.00) wrzucę link na speedyshare

EDIT2: http://www.speedyshare.com/hXJ5t/OiM2-1.0.7z

EDIT 3:
Preview mapy:
http://www.speedyshare.com/mJTyn/OiM2-v1.0-map-preview.rar

Lwie Serce
10-05-2015, 09:16
Świetna wiadomość, dzięki.

kael
10-05-2015, 16:31
Świetna wiadomość, teraz tylko niech ktoś życzliwy podpowie jak to ściągnąć i jak zainstalować?


Po uruchomieniu gry w okienkach gdzie normalnie jest wczytaj gre, jeden gracz itp nie ma nic. A po kliknięciu w któreś z nich wywala do pulpitu bez żadnego komunikatu.

Jakieś pomysły?

k.m.
10-05-2015, 20:46
Świetna wiadomość, teraz tylko niech ktoś życzliwy podpowie jak to ściągnąć i jak zainstalować?


Po uruchomieniu gry w okienkach gdzie normalnie jest wczytaj gre, jeden gracz itp nie ma nic. A po kliknięciu w któreś z nich wywala do pulpitu bez żadnego komunikatu.

Jakieś pomysły?

We wcześniejszych wersjach jak nie było spolszczeń/tłumaczeń to też nie miałem napisów w menu głównym.
Ściagnij to, może pomoże:
http://www.speedyshare.com/UyxtK/Spolszczenie-uniwersalne.7z

(Zrób wcześniej kopię plików z folderu "text")


Z tym pobieraniem to znowu jest taki sam problem jak ze wcześniejszymi wersjami, strona borncash żąda numeru telefonu, a z yandexu, nawet ściągając jako zarejestrowany użytkownik - czas pobierania to 10 - 12 godzin

ordenus22
11-05-2015, 12:54
Dla tych co znają rosyjski to wystarczy wgrać plik localized pack (rosyjski) i jest czcionka, tylko zróbcie sobie kopie oryginału i zachowajcie go bo potem będziecie mieli medievala po rosyjsku :)

http://przeklej.org/file/Nusapb/localized.pack

k.m.
11-05-2015, 15:22
nowy link do pobierania:

http://www.speedyshare.com/hXJ5t/OiM2-1.0.7z

Cadet3377
11-05-2015, 16:21
Ok jak na razie wszystko śmiga dobrze zobaczymy co dalej czym się różni od poprzedniej ver

kael
11-05-2015, 17:48
Radość trwała tylko kilka godzin... Teraz przy wyborze własnej kampanii / wielkiej kampanii cofa mnie o jedną plansze do tyłu. Przy wczytaniu wcześniejszej gry wywala do pulpitu.
Bitwy własne/historyczne/szybie działają.
Wypakowałem jeszcze raz pobrany plik, ale dalej to samo:/

Usunąłem "map.rwm" jednak nic to nie dało.

Cadet3377
12-05-2015, 14:40
No ja też tak mam nawet nowej kampanij nie mogę zacząć bo wywala a wczoraj po instalacij grałem ze 2 godziny i było OK
Jest na to rada przed chwilą to zrobiłem coś jest z textem podmieniłem text na orginalny ten rosyjski co był po wypakowaniu i mod śmiga te spolszczenie uniwersalne coś komplikuje

Wonsz
12-05-2015, 19:42
Trza czekać na zangielszczenie.

kael
12-05-2015, 21:30
No ja też tak mam nawet nowej kampanij nie mogę zacząć bo wywala a wczoraj po instalacij grałem ze 2 godziny i było OK
Jest na to rada przed chwilą to zrobiłem coś jest z textem podmieniłem text na orginalny ten rosyjski co był po wypakowaniu i mod śmiga te spolszczenie uniwersalne coś komplikuje

Faktycznie to działa :D wklejam tekst z ruskiej wersji, potem spolszczenie uniwersalne i można przez pare godzin grać :D

Cadet3377
13-05-2015, 15:09
Jak to w OIM2 jest strasznie ciasno miasto przy mieście zastanawiam się czy jak by wrzucił ten retusz polską czy by to się nie gryzło i mod by śmigał co jak myślicie ?Ogniem i Mieczem 2 - Retusz gry Polską

ordenus22
13-05-2015, 15:19
Nie wiem czy się orientujesz, ale w tym modzie są 2 kampanie - 1 regionalna (rzeczywiście jest tam ciasno) i 2 z całą Europą, a tam już ciasno nie jest, powiedziałbym że nawet trochę to chudziutko wygląda, szczególnie na zachodzie.

Cadet3377
13-05-2015, 15:25
No tak chodzi mi o ten regionalny mapa jest mała ale strasznie gęsta trochę bez sensu

Emerson
14-06-2015, 15:39
Czy mógłby ktoś zamieścić instrukcję krok po kroku, jak zainstalować tego moda, żeby dział po polsku oraz żeby można było grać RON-em ?

ordenus22
16-08-2015, 12:37
Witam wszystkich, przez weekend trochę podłubałem przy OiM2 (kampania globalna) i trochę go podrasowałem jeśli chodzi o takie szczególiki:
- Dzięki pracy Hellvarda i pomocy k.m. mamy zamiast dwóch typów husarii, wczesnej i późnej (sic!), jedną wersje tej jednostki przeniesionej z moda Potop (te stworzone przez Rosjan ze względu na ich ahistoryczność zostały usunięte),
- Pododawałem rody dla znacznej części postaci,
- Utworzyłem tytuły i urzędy dla części państw,
- Dopracowałem niektóre drzewka genealogiczne.

Mam zamiar poprawić trochę Anglię i Francję, jak to zrobię to umieszczę plik do pobrania.

preussen6
16-08-2015, 13:00
Zmiany te zrobiłeś na wersji 1.0 ?

ordenus22
16-08-2015, 13:15
Tak

Skoro pod 1.0 to przeniosłem tu
Sadam86

preussen6
16-08-2015, 13:27
Miałbym takie jeszcze pytanko jak rozwiązałeś kwestię języka, masz po rosyjsku czy jak ?

ordenus22
16-08-2015, 13:44
Tak, mam po rosyjsku, podmieniłem localized pack na rosyjski

Wojtas
01-02-2016, 14:27
Siemasz, nie wiem czy to dalej aktualny temat czy jest jakiś nowy. Chciałbym pograć w OiM 2, ale za nic nie mogę dojść dokładnej instalacji. Mógłby mi ktoś to opisać ? I czy wiadomo już jest o poprawionych błędach jakimś spolszczeniu itp co czytałem wcześniej ? Z góry dziekuję

Gewar
09-09-2016, 20:20
Ktoś mógłby mi podesłać jakoś plik localized pack co ordenus pisał na 1 stronie?

Torstein
14-10-2016, 13:00
Dołączam się do prośby Wojtasa, z tym że mam wersję ze steam. Ktoś w ogóle śledzi jeszcze ten wątek?

polski76
11-11-2016, 16:48
SPOLSZCZENIA NIE MA to co jest ogolne powoduje wywalanie z rozgrywki. ja mam wersje 1.0 ale po RUSKU. I CHODZI BEZ PROBLEMU . OCZEKUJE NA potop ALE CHYBA DLUGA DROGA JESZCZE.

tel_mati12
12-11-2016, 22:44
Czemu mi się pobrać nie da z yadi.disk ??? oraz polski76 jaki potop ??? bo może coś wiem

polski76
13-11-2016, 15:42
Chodzi mi o MOD POTOP

na razie jest wersja beta z wieloma błedami

Połączyłem posty. Proszę je edytować zamiast pisać jeden pod drugim w krótkim odstępie czasu. Poza tym temat jest o modzie Ogniem i Mieczem II, tak więc proszę się go trzymać. Do tego nie nadużywać Capslocka. Na razie tylko upomnienie.
Asuryan.

preussen6
13-11-2016, 16:23
Umiecie po polsku pisać ?

tel_mati12
14-11-2016, 20:08
Da ktoś podpowiedź do ściągnięcia z yadi.disk ???

NiemiłosiernySamarytanin
14-11-2016, 20:10
Ja tam nie zakładałem konta, otwieram link wybieram Download i pobiera się normalnie przez Firefoxa.

preussen6
14-11-2016, 22:42
Czy wy macie rozum i godność człowieka ? Ludzie, trochę wystarczy na forum poszukać i znajdziecie dobry link do ściągnięcia moda.

Tomasz Drgas
03-02-2017, 08:57
Świetna wiadomość, teraz tylko niech ktoś życzliwy podpowie jak to ściągnąć i jak zainstalować?


Po uruchomieniu gry w okienkach gdzie normalnie jest wczytaj gre, jeden gracz itp nie ma nic. A po kliknięciu w któreś z nich wywala do pulpitu bez żadnego komunikatu.

Jakieś pomysły?

Wystarczy dodać język rosyjski w windowsie.. opcje regionalne i językowe.. u mnie zadziałało

Tomasz Drgas
03-02-2017, 09:10
Dołączam się do prośby Wojtasa, z tym że mam wersję ze steam. Ktoś w ogóle śledzi jeszcze ten wątek?

Też mam steam.. Cała instalacja, czyli podkładanie folderów tak samo .. Tyle że do folderu Program files>steam>seamapps>common>Medieval total war...
Potem trzeba zamienić nazwę "medieval2.exe" na "kingdoms.exe" (bo nie ma go w steamie) i zmienić nazwę folderu "OIM2" w folderze MODS>.. na jedną z czterech kampani MTW2-Kingdoms. Np. "americas". Wcześniej oczywiście musisz zmienić nazwę oryginalnego folderu na np.. ""americas1" Inaczej nie mogłem zmusić steam żeby widział OIM2 folder w MODS-ach.
Zrób też kopię folderu OIM2, bo Stem mi zrobił jakąś aktualizację i zaczęły mi się znowu kampanie americas włączać.. i wywalać odrazu.. Przełączyłem na tryb offline.. zobaczymy..

Tomasz Drgas
03-02-2017, 09:14
Jest wersja 1.1 po rosyjsku tylko oczywiście..

Link: https://drive.google.com/file/d/0B7EI4fkoL7dbREE2bE4tSVYzbTA/view

i fix do niej:

https://yadi.sk/d/yl7Pzrv9yBDEU

polski76
13-02-2019, 16:15
wydano wersje 1.30 i poprawkę 1.31 oraz częściowe z angielszczenie
Link do wersji 1.3:
https://yadi.sk/d/0oJ8m2v7U0muxQ
https: //drive.google...XPRaNRFYi8/view
https://mega.nz/#!Ii...mBpToMoVu-YUfZg

Link do alternatywnego pakietu muzycznego od pana Knuda:
http: //www.mediafire...yka dla OIM2.7z

Poprawka 1.31:

https: //drive.google...0xy3GHUevQx_t7k
https://mega.nz/#!Rz...91cPnlqTTYfs2
https: //yadi.sk/d/oIgDyMANggA1Sg

wersja angielska:

Pobierz "Ogniem i Mieczem II" mod version 1.3 :
Dysk Yandex https://yadi.sk/d/0oJ8m2v7U0muxQ Dysk
Google https: //drive.google...sTbREXPRaNRFYi8
Mega https: / /mega.nz/#!Ii...mBpToMoVu-YUfZg

Angielski Tłumacz dla "OiM2" ("WFaS2") ver. 1.3 :
Yandex Disk https://yadi.sk/d/5qU9y7gFGAbsiA
Dysku Google https: //drive.google...u5XP3IgPVlpf9D7
Mega https://mega.nz/#!kj...h5RFlWTFPEpfliQ INSTALLATION FOR NON-Steam VERSION : Pobierz i rozpakuj archiwum archiwalne " OiM2ver1_3.7z

Pierwsza poprawka 1.31 dla użytkowników wersji angielskiej (nie dla wersji rosyjskiej!). Linki:

https: //drive.google...p4khahrg0Xi8tg9
https://mega.nz/#!ou...6kSPjHg2s7uEry4
https://yadi.sk/d/A8_g9forQb9jKQ

Przenieś "dane" z tego archiwum do "OiM2" " folder i zastąp stare pliki.
Chcesz do Jeśli nowy początek globalnej kampanii (Cesarski kampania) masz do usuwania map.rwm pliku z tego folderu:
„... \ mods \ OiM2 \ data \ world \ maps \ bazę”
If chcesz rozpocząć nowy Długi Global Campaign (1618_Campaign_Long) musisz usunąć plik map.rwm z tego folderu:
"... \ mods \ OiM2 \ data \ world \ maps \ campaign \ custom \ 1618_Campaign_Long"

KARIM_Mehmed
13-02-2019, 20:57
linki nie działają

polski76
14-02-2019, 12:59
linki nie działają

Linki do forum twórców moda.

http://totalwars.ru/board/index.php/topic/57089-версия-13-мода-огнем-и-мечом-2/page-1.

http://totalwars.ru/board/index.php/forum/162-ogniem-i-mieczem-2-tw-огнем-и-мечом-2-мод/


Tam można pobrać mod bez problemu.

Eutyches
09-07-2019, 14:24
Uzupełnione w pierwszym poście.
@polski76
Wielkie dzięki za pomoc. :)

Modyfikacja mająca duży potencjał, ale trochę wyszło z niej fantasy^^...

Arroyo
23-08-2019, 19:35
Może ktoś dorzucić alternatywną muzykę? Link nie działa, a przydałaby się muzyka z trylogii filmowej Hoffmana :C

Piter
25-04-2020, 19:19
Najnowsza wersja bardzo dobra, dobrze zbilansowana ekonomia, wymagający poziom trudności. Na początku wyskakuje skrypt czy chcesz żeby Polska i Litwa były jednym państwem czy dwoma.

Naprawiona artyleria (zabijała swoją obsługę):

https://drive.google.com/open?id=1llXdrj9rgmFZfDXbQCWYraRgw1xFWQyP

Wypakować do folderu data moda, u mnie: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Medieval II Total War\mods\OiM2\data




Ten mod jest genialny :P

Eutyches
26-04-2020, 16:43
No Piter namówiłeś mnie i właśnie chwilę pograłem, ale progres do tego, co pamiętam! Dlatego uważam, że nasz Potop ma dalej ogromny potencjał, a tutaj muza mi podchodzi i wszystko^^... Zresztą gra RONem to coś fajnego :P Ale za krótko, by coś więcej oceniać, dobry prognostyk dla wszystkich modujących, że można i warto robić swoje ;)
Tę muzę dam sobie do innego moda :P

edit:
Może i nie te czasy, ale to moje uszy :P

Eutyches
26-04-2020, 17:37
No i dla mnie kisza mod, może to incydentalne? Nie wiem, ale zmroziło mnie :P
3385

3386
Wracam do tego, co w sygnaturze :P

Piter
26-04-2020, 18:29
Tam jest jakiś patch dodatkowy mały, instalowałeś? :P Nie wiem, ja z 20 tur rozegrałem :P

Eutyches
26-04-2020, 18:33
Bitwa pod Beresteczkiem. Wersja 1.32. Całkiem możliwe, że w tym miejscu, w kampanii ten błąd nie występuje, potem sobie sprawdzę, ale bitwy nie rozegrałem tymi "blaszakami"...

Piter
26-04-2020, 18:48
Bitwa pod Beresteczkiem. Wersja 1.32. Całkiem możliwe, że w tym miejscu, w kampanii ten błąd nie występuje, potem sobie sprawdzę, ale bitwy nie rozegrałem tymi "blaszakami"...

No nie spotkałem się :P Kampania dość trudna :P

Eutyches
26-04-2020, 18:57
No nie spotkałem się :P Kampania dość trudna :P
Mógłbyś zerknąć, prośba taka na bitwy historyczne. I czy grałeś w kampanie custom?
3389

Eutyches
26-04-2020, 19:36
W wersji całkowicie rosyjskojęzycznej, to samo. Masz Piter, czy ktoś konto na twcenter, by im to zapadać? Może to błąd się dzieje przy rozpakowaniu? Może coś u nich? Nie mam pomysłu, ale jednostki, muza i klimat ma ten mod, dlatego coś takiego mnie dziwi.

3390

Piter
26-04-2020, 19:47
Myślę, że ta jednostka nie jest dostępna dla Polski w kampanii i to stąd ten błąd.

Eutyches
26-04-2020, 19:51
Myślę, że ta jednostka nie jest dostępna dla Polski w kampanii i to stąd ten błąd.

A dałbyś im info na twcenter? Toż to bitwa pod Beresteczkiem ;) Skoro błędu w kampanii nie ma, to można robić lets playa?^^

Piter
26-04-2020, 20:10
A dałbyś im info na twcenter? Toż to bitwa pod Beresteczkiem ;) Skoro błędu w kampanii nie ma, to można robić lets playa?^^


Jak masz mikrofon to rób :D Twórca chyba coś pisał, że nie będzie mod rozwijany przez problemy osobiste, gość z Ukrainy, wojna tam.

Nie wiem, nie chce im tam psuć reklamy moda, chyba i tak nikt nie pracuje nad tym ;P

Eutyches
26-04-2020, 22:04
Jak masz mikrofon to rób :D Twórca chyba coś pisał, że nie będzie mod rozwijany przez problemy osobiste, gość z Ukrainy, wojna tam.

Nie wiem, nie chce im tam psuć reklamy moda, chyba i tak nikt nie pracuje nad tym ;P

W sumie racja, choć po cichu można go aktywować, tego Autora/ autorów :P Wojnę nagle mają? Hmmm...jakoś im nie przeszkadzało ze mną w Polsce pracować w zakładzie przez 7 lat^^

edit:

Nawet w miarę historycznie idzie ;)
podobnie jak w Potopie, walka husarią to zaszczyt dla moich sentymentalnych oczu :P
edit:

Coś nagrałem, mordowałem heretyckich Szwedów co napadli mi na Inflanty, ehh...chyba przesadziłem :P

Lwie Serce
27-04-2020, 16:58
Po prostu ktoś w EDU dopisał Lipkom teksturę, której nie ma xD Pobiorę na dniach OiM i przyjrzę się temu, może się da naprawić.

Eutyches
27-04-2020, 18:31
Napraw zacny Lwie, toż to jedna z największych bitew co się wtedy ostała :) I chyba w innych bitwach też występuje ta jednostka z tym samym błędem.

Lwie Serce
27-04-2020, 19:15
Jak nie ma w modzie tej tekstury, to nic nie zdziałam ;D Poszukam innej tatarskiej jednostki, której tekstura pasuje do zepsutej.

Eutyches
27-04-2020, 19:24
Jak nie ma w modzie tej tekstury, to nic nie zdziałam ;D Poszukam innej tatarskiej jednostki, której tekstura pasuje do zepsutej.
Zrób tak o szlachetny Panie Lwie Serce, ta Pani też na to czeka :)
https://media1.giphy.com/media/SXxwL5go9uJ3qsABmF/giphy.gif?cid=ecf05e47f9614c0ec14ab10c9764831a5962 bd0e88fe124d&rid=giphy.gif

Lwie Serce
27-04-2020, 19:30
Daj jej numer to jej zrobię i to i inne rzeczy ;D

Zobaczę, czy się da. Pojutrze wolne to pobiorę na spokojnie moda i sprawdzę.

anachoreta
29-04-2020, 12:54
Powodzenia.

wino
29-04-2020, 16:19
No i dla mnie kisza mod, może to incydentalne? Nie wiem, ale zmroziło mnie :P
3385

3386
Wracam do tego, co w sygnaturze :P
Lśniąca pełna zbroja płytowa, o co Ci chodzi?

A poza tym wiecie co? Po co ja tworzę spolszczenie uniwersalne, gdzie nie ma takich baboli jak "Typ broni: standardowy atak bronią miotaną", który nie dość że głupi, to zajmuje połowę okna? Pliki ze spolszczenia uniwersalnego są w jakichś 90% do zastosowania w innych modach bez żadnych konfliktów, bo zamieściłem tam te pliki, w których nie ma rzeczy unikalnych z modów, tylko raczej te standardowe. Więc brać i używać.

Eutyches
30-04-2020, 22:37
Lśniąca pełna zbroja płytowa, o co Ci chodzi?

.

To żart?^^

*********
Spolszczenie zacna rzecz, a gdzie link? :)

wino
30-04-2020, 22:46
To żart?^^

:clap:

Spolszczenie zacna rzecz, a gdzie link? :)

https://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?7092-Spolszczenie-uniwersalne&p=411001&viewfull=1#post411001

Piter
01-05-2020, 20:50
Napisałem, że AI medka słabo sobie radzi z bronią palną ale pograłem trochę w empire i stwierdzam, że tutaj jest lepiej :D

Husavion
08-11-2021, 21:24
Dzień dobry
Mam pytanie a propo pobierania. Bo za każdym razem, gdy próbuję pobrać mod Ogniem i Mieczem II to Medievala II Total War, to pobiera mi teoretycznie moda, tyle że ma on ikonę googla. Jak już go pobiorę i przełożę do odpowiedniego folderu, i gdy próbuję go otworzyć, to zaczyna mi pobierać mi to samo. I tak w kółko, i wychodzi na to, że pobiera mi prawie 2-gigabajtowy plik który mi na nic. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć, o co chodzi z tym błędem i jak go ominąć? Byłbym bardzo wdzięczny. I drugie pytanie, bo ta są trzy linki do pobrania. To się jakoś wiąże czy po prostu są to trzy miejsca, skąd można pobrać cały mod?

Piter
09-11-2021, 22:17
Dzień dobry
Mam pytanie a propo pobierania. Bo za każdym razem, gdy próbuję pobrać mod Ogniem i Mieczem II to Medievala II Total War, to pobiera mi teoretycznie moda, tyle że ma on ikonę googla. Jak już go pobiorę i przełożę do odpowiedniego folderu, i gdy próbuję go otworzyć, to zaczyna mi pobierać mi to samo. I tak w kółko, i wychodzi na to, że pobiera mi prawie 2-gigabajtowy plik który mi na nic. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć, o co chodzi z tym błędem i jak go ominąć? Byłbym bardzo wdzięczny. I drugie pytanie, bo ta są trzy linki do pobrania. To się jakoś wiąże czy po prostu są to trzy miejsca, skąd można pobrać cały mod?

Może winrar'a nie masz zainstalowanego.

Husavion
10-11-2021, 19:38
Dziękuję za odpowiedź niedługo sprawdzę tego winrara:)

Desperado32
27-10-2024, 14:55
Jako, że interesuje mnie epoka w jakiej dzieje się mod a ni cholery nie odpowiada mi, że jest po rosyjsku samodzielnie dokonałem spolszczenia całego moda. A co... taki jestem sobie ambitny https://forum.totalwar.org.pl/images/smilies/icon_wink.gif Przetłumaczyłem jakieś 80-90 procent gry do tej pory, w każdym bądź razie wszystkie pliki prawdziwie istotne. I dopiero potem zacząłem grać. No i co widzim? Po pierwsze gracz już na dzień dobry trafia na minus i raczej już z niego nie wylezie no chyba, że nogami do przodu. Czyli balans gospodarczy do d... to pierwszy zgrzyt. Drugi, jak na mój gust okręty zbyt tanie w utrzymaniu w stosunku do jednostek piechoty, podobnie artyleria zbyt tania powinna być droga bo jest cenna. Poza tym poziom amunicji w artylerii tak niski, że zakrawa to na żart jakiś... a już totalnym i ponurym żartem jest ustawienie zasięgu bombard na 200 metrów a armat na 300 metrów. Rany, kto to wymyślił? Ponieważ tego typu różnistych kwiatków zanalazłem sporo to zacząłem sobie tworzyć submoda do tego Ogniem i mieczem i zacząłem na bierząco dokonywać poprawek. Przede wszystkim dochody pomnożyłem o jakieś 10 razy, Tak drodzy stratedzy aż dziesięć razy aby gra zaczeła być normalna i zaczęła generować jakieś dochody dla gracza(nie wiem, może w późniejszej rozgrywce po rozwinięciu budowli te dziesięc razy okaże się za dużo, najwyżej będę to korygował). Czyli wyobraźcie sobie jak niedorobione to wszystko było. Koszt rekrutacji i utrzymania okrętów i artylerii pomnożyłem razy dwa, dodałem znacznie ale to znacznie więcej amunicji armatom i podwoiłem ich zasięg ostrzału. Wczesna husaria polska podczas szarży na zwykłych ciulków akrebuzerów( a raczej już tuż po szarży w walce wręcz) poniosła takie straty, że aż mi zęby zgrzytały ze złości. Czyli kolejny błąd skoro elita kawalerii ginie jak muchy w starciu ze zwykłymi ciurami. Na razie dodałem husarom więcej ataku i szarży, może pomyśle jeszcze o dodaniu więcej pancerza by nie ginęli tak prędko. Jeszcze krótko bardzo gram kampanię i ciągle wyłapuję nowe błędy. Wygląda na to, że nie bardzo da się w toto grać bez poprawek konkretnych... Totalnym absolutnym rekordzistą pod względem kretyńskiego zachowania jest to, że ARTYLERIA PODCZAS OSTRZAŁU WYKAŃCZA WŁASNĄ OBSŁUGĘ!!!!! No serio, armaty walą prosto w gości ładujących , chyba spieprzona jest animacja , jakaś zła synchronizacja między ładowaniem a oddaniem strzału. Po kilku dłuższych chwilach prowadzenia ostrzału artyleria nie będąca pod żadnym ostrzałem wroga wykończyła swoją załogę do ostatniej nogi!!! No absolutnie nie da się toczyć samodzielnie bitew skoro moja artyleria wykończy mi sto procent obsługi tejże artylerii swoim własnym ostrzałem!!! Już wróg wcale nie jest potrzebny ani jego ogień celny czy niecelny skoro artyleria popełnia zbiorowe harakiri... Zasięg łuków na 80 90 metrów ustawiony to też jakiś nierealizm...dodałem łucznikom 50 metrów więcej zasięgu i dodałem po 10 metrów więcej zasiegu arkebuzerom i muszkieterom, a tym co posługują się pistoletami dodałem 15 metrów czyli ustawiłem na 60 metrów zasięg. Może to o 10 za dużo względem realności bo pistolety niosły na jakieś 50 metrów w rzeczywistości ale należy pamiętać o ograniczeniu silnika Kingdoms i dlatego lepiej by było te dziesięć metrów więcej im dane do zasięgu. Wszystkie armie startowe i garnizony startowe mniej więcej podwoiłem, osady są u mnie bardziej rozwinięte na starcie gry, kasa startowa wszystkich frakcji razy dziesięć. Wiecej slotów rekrutacji w osadach. Nie wiem ile jeszcze różnych błędów w grze wyłapię... Póki co bez podmiany tej animacji w artylerii konkretnie w przypadku serpentyn i kolubryn (bo basilisków na razie nie mam na początku kampanii) kompletnie nie da się toczyć bitwy samodzielnie, trzeba by polegać na automatach a te zbalansowane są jakoś nieszczególnie. Poza tym żaden rasowy wyjadacz Total Wara nie zechce w bitwach zdać się na automat i pozbawić się radochy wygrania samodzielnie na polu bitwy... Zastanawiam się jakie animacje, z jakiego moda by pasowały. No zobaczymy, poeksperymentuję. Jak już uporam się z tłumaczeniem w pełni to oczywiście podzielę się tym na forum... Zainteresowanym mogę podesłać pliki z folderu text na maila na przykład, tylko podkreślam, że ja tego tłumaczenia jeszcze nie ukończyłem. Jest przetłumaczone całe menu, opisy frakcji, opisy jednostek, opisy budowli, opisy cech charakteru, nazwy regionów, cała dyplomacja, pliki: strat, expanded, historic_events, names, menu_english, export_units, export_buildings, campaign_descriptions, shortcut, tooltips, export_vnvs, export_ancilliares, religions, diplomacy, diplomacy_speech, cursor_action_tooltips, rebel_faction_descr... pozostała do przetłumaczenia spora część pliku event_strings odpowiedzialnego między innnymi za komunikaty o sukcesie czy fiasku misji szpiegów, zabójców, o zdarzeniach losowych, przejęciach budynków, rebeliach w armiach, itp... oraz spora część pliku quotes, całe pliki export_advice, export_prologue, missions i jeszcze kilka mniej znaczących plików. W zasadzie więc można już komfortowo grać bo jest niemal wsio po polsku i nie trzeba oczu męczyć cyrylicą. Tłumaczenie google nie jest doskonałe, a raczej dalekie jest od doskonałości bardzo... w wielu miejscach musiałem je poprawiać, w wielu miejscach musiałem szukać dodatkowych informacji w necie bo wujaszek gooogle tłumacząc tworzył mi jakieś językowe humbugi niezrozumiałe. Problem był z nazewnictwem wojskowym stanowisk w wojsku, szczególnie tych kozackich. Ja nie jestem historykiem, a informacje jakieś rzetelne na ten temat wcale nie tak łatwo w necie wykopać. Co mogłem poprawiałem, ale z racji tego,że było tego piekielnie dużo to z pewnością wiele błędów w tłumaczeniu znajdziecie, nie dałem rady wszystkiego slowo po słowie sprawdzać. Mod jest już niemłody ale zauważyłem, ze od lat nic się w nim nie dzieje, może dlatego, że brak było zangielszczenia czy spolszczenia... może dlatego każdy podchodził do niego jak do jeża... może teraz to się zmieni. Jakby ktoś dał instrukcję jak podmienić animacje armat i których(z którego moda) najlepiej użyć to byłbym zobowiązany bardzo. Przyszedł mi do głowy mod "1648 - Thirty Years of War" bo epoka ta sama tylko, że tam te pliki animations wyglądają zupełnie inaczej niż w Ogniem i Mieczem2 więc jakoś nie bardzo z tym przeklejaniem. A jeszcze jeden kwiatek, komp spamuje armiami jak szalony a gracza nie bardzo stać na rekrutację mega dużych armii nawet po zwiększeniu przeze mnie dochodów frakcji i toczenie co chwila bitew z armiami pojawiającymi się znikąd jest zaiste męczące bardzo i zbyt kosztowne, za bardzo drenuje budżet. Zmniejszyłem zatem finansowanie kompa w pliku campaign_script o dziesięć razy, czyli po prostu zabrałem jedno zero. I tak komp co rundę otrzymuje ekstra forsę. Lecz już nie 6000 czy 10000 jak było lecz 600 czy 1000. To powinno sprawić, że spam armii będzie dużo mniejszy. Nie wiem jak to będzie w grze realnie wyglądało, jak wpłynie na dynamikę rozgrywki, bo dopiero to testuję. Piszę o tych wszystkich zmianach jakie zrobiłem ale póki co nie zamieszczam nic na serwerze, muszę te swoje rozwiązania porządnie potestować aby byle czego innym nie wciskać... potem ewentualnie dopiero zamieszczę mojego submodzika do ściągnięcia na forum. Acha... żeby nie było, że tylko się czepiam a nie pochwalę nic... fajne klimatyczne menu na mapie kampanii... sensowna, rozsądna dyplomacja... kraje aktywnie negocjują rozejmy, wolą też się podporządkować i zostać wasalami niż chwalebnie kretyńsko zginąć walcząc do upadłego w beznadziejnej walce z wielokrotnie silniejszym przeciwnikiem. Lubię taką mądrość zachowań w grze. To tyle moich uwag póki co.

Eutyches
27-10-2024, 21:03
Super sprawa. Jesteś niesamowity ;) Jak porównanie teraz tego moda do naszego Potop Total War wygląda?

Desperado32
28-10-2024, 10:49
Szczerze mówiąc ja tego moda Potop Total War to słabo kojarzę. Nie mam go obecnie u siebie na kompie więc porównań żadnych nie zrobię. Co do tych armat co wykańczają własną załogę to problem jest poważny bo to praktycznie w stu procentach uniemożliwia stoczenie bitwy z oddziałami artylerii. Próbowałem wkleić ten plik od Pitera, ten descr_artilllery_effects ale to nic nie pomogło. Przekleiłem wartości liczbowe z descr_artillery_effects z moda 1648 do Ogniem i mieczem2 ale to również nic nie pomogło, armaty dalej walą w swoją obsługę i wykańczają całą załogę raz dwa... no naprawdę wkur... ekhem,...zdenerwować się można... podczas bitwy też chaos panuje, mam wrażenie, że jednostki nie bardzo wykonują polecenia jak należy. To takie moje subiektywne odczucie. Niestety mod pod względem mechaniki biitwy wypada słabiutko... jeśli nikt tego błędu związanego z harakiri artylerii nie poprawi to w moda grać się po prostu nie da...

Ps. Ściągam właśnie Potop Total War, może w nim znajdę jakieś przydatne rzeczy. A ponadto z pewnością warto się tym modem zainteresować skoro to nasza rodzima produkcja... ;)

Piter
28-10-2024, 21:51
Jak jest duży promień wystrzału to arytleria zabija swoich. Musisz poszukać promienia w plikach.

Desperado32
29-10-2024, 09:02
Zainstalowałem sobie ten Potop i po krótkim graniu w kampanię jakąś już tam opinię o nim posiadam. Jeśłi chodzi o porównanie do Ogniem i Mieczem to dyplomacja w moim odczuciu jest zdecydowanie lepsza w Ogniem i Mieczem 2, jest bardziej dynamiczna, rozsądniejsza, bardziej "przyjemna dla gracza". Analogicznie wykonując te same posunięcia w OiM2 i w Potopie złożyłem podobne propozycje dyplomatyczne. Po zajęciu Królewca i Słupska Brandenburgii zaproponowałem pokój germańcom. W Potopie zdecydowana odmowa,w OiM2 przystali na pokój po rozważeniu swoich szans i mojej zdecydowanej przewagi militarnej... W OiM2 po podbiciu części Mołdawii czy Woloszczyzny mogłem wynegocjować pokój z tymi narodami a nawet ich wasalstwo co podoba się. Logiczne jest aby słaby kraj ulegał silnemu i oddawał się pod jego panowanie aby przetrwać... lecz takiego zachowania nie ma niestety w Potopie. CHmielnickiego mam w oblężeniu w Potopie, rozwaliłem wszystkie jego armie a ten za nic nie chce ani pokoju ani wasalem zostać... Dodam, że w obu grach gram na very hard bitwa,very hard kampania. Rozwiązanie z fortami, które mamy na mapie zamiast wielu miejscowości też ciut dziwne, ale rozumiem, że twórcy Potopu chcieli przekroczyć barierę 200 dostępnych prowincji i chcieli nam dać po prostu więcej osad do zdobywania. Lecz skoro poszli tak daleko to powinni też dać nam w tych fortach-miejscowościach możliwość stawiania budowli i rekrutacji jednostek.Wiem, że taka rzecz jest możliwa do zrealizowania, choć sam tego zdziałać niestety nie umiem. Ustanowienie w Potopie całego kawałka Ameryki występującego w grze jedną prowincją, która zaczyna się już we wschodniej Irlandii i w której spotkamy jedynie forty do zajęcia i jedną jedyną osadę(Nowa Fundlandia) na ogromnym obszarze to jest absurd jakiś, totalne nieporozumienie i zwyczajna głupota jak dla mnie... Gospodarka jak na mój gust to leży w potopie tak jak i leżała w OiM2, w obu modach dochody są stanowczo za małe. Nie rozumiem czemu niemal wszyscy twórcy modów fundują nam na dzień dobry minus w skarbcu i jakieś obłędne civilization, każą budować infastrukturę całą niemal od zera w wielu miejscowościach... to czasochłonne, nudne, męczące, kosztowne i zbyteczne... przecież można w pliku descr_strat zafunować graczowi budowle przynajmniej średnie lub chociaż niemal średniego poziomu już na początku kampanii i jakieś w miarę znośne dochody... Polska, na przykład, w siedemnastym wieku stanowiła potęgę z jaką wszyscy musieli się liczyć... a jakoś nie odczuwa się tego w obu modach... Przy czym sytuacja początkowa Polski w modzie Potop jest doprawdy mocno nieciekawa, troszkę przegięto na południowo wschodniej granicy, bo uratowanie Mikołaja Potockiego z okrążenia w jakim przebywa(Trzy armie kozaków i jeszcze tatarzy na dokładkę) graniczy z cudem... Kozacy posyłają na nas armię za armią, tatarzy też co chwila z najazdem przychodzą w gości... a budżet pusty... z rundy na rundę minus w skarbcu coraz większy... Tak jest w obu tych modach... jasne, że w tamtych czasach nasze kresy wschodnie co chwila łupili jak nie kozacy to tatarzy a jak nie oni to moskale albo turcy... a dziura w budżecie może odzwierciedlać problemy króla z finansami, oporem magnatów, etc... ale bez przegięcia u licha... jeśli ma być jakiś sensowny balans polityczny i militarny w modzie zachowany to gracz powinien mieć możliwość, gospodarczego, militarnego odporu tego typu problemów. Jeśli gra jest zbyt wściekle trudna to przestaje być w jakikolwiek sposób przyjemna. Jeśli jest za łatwa to jest zwyczajnie nudna... trzeba znaleźć jakiś złoty środek, jakiś sensowny kompromis ;) Ten Potop to ja też sobie przerobię i to w znacznym stopniu nim zacznę w niego grać konkretnie... wrócę jednak do głównego wątku zamiast bajdurzyć. Pod względem bitewnym Potop bije OiM2 na głowę. W Potopie armaty własnej załogi nie kasują w żadnym wypadku, napażają we wroga jak należy, jednostki na polu bitwy wykonują rozkazy, jest jakiś taki większy porządek w bitwie... przyczepię się do zbyt małego zasięgu armat i zbyt małej ilości amunicji artylerii, które również występują w Potopie, podobnie jak w OiM2. Gdzie tu realizm jak armaty mają ustawiony zasięg jedynie na 300 metrów? To grubo za mało jest... w praktyce wygląda to tak, że nawet sobie nie postrzelamy nim dojdzie do zwarcia armii w walce... Ten błąd to ja jednak potrafię poprawić w export_descr_unit raz dwa, więc to mała bolączka... ja z z reguły ustawiam około 600 metrów zasięgu dla armat co wydaje mi sie zdecydowanie sensowniejsze i pozwala efektywniej korzystać z artylerii. Niewątpliwie Ogniem i Mieczem2 ma w sobie potencjał, warto by w nim pogrzebać jeszcze bo ta dyplomacja to doprawdy fajnie jest w nim zrobiona, a jak dla mnie jest to jeden z najważniejszych, kluczowych alementów całej rozgrywki. Ponadto OiM2 zawiera kilka różnych kampanii do wyboru do tego mają być jakieś fajne eventy typu powstania kozackie i tym podobne... brzmi to wszystko ciekawie. Jednak ktoś musi popracować nad elementem bitewnym w OiM2 bo inaczej graczowi pozostaną tylko bitwy automatyczne, a to przecież nie zadowoli żadnego z nas... Ja w kwestie mechaniki bitwy, animacji etc. nie umiem ingerować, jeszcze nie miałem okazji się takich rzeczy nauczyć i pewnie długo sie jeszcze tego nie nauczę... czyli potrzebny jest większy fachura w tym temacie aby ten OiM2 poprawić, dopracować AI bitewne, itp... Może ktoś się podejmie... Myślę, że warto. Ja mogę się podzielić informacjami i plikami poprawionymi już przeze mnie do tej pory jakby co... do tego tłumaczenia OiM2 straciłem bardzo zapał po rozczarowaniach bitewnych, ale postaram się te jeszcze kilka plików istotnych przetłumaczyć by tłumaczenie było w miarę pełne. Potem udostępnię.

Ps. Piter, dzięki za poradę :) Nie wiem gdzie dokładnie tkwi ten błąd, który wykańcza obsługę baterii dział... Może to na przykład nie być jedynie kwestia wartości liczbowych pliku descr_artillery_effects... lecz coś jeszcze czego akurat nie dostrzegamy... Przypominam, że ja już użyłem właściwych wartości liczbowych z plików modów gdzie artyleria nie wali w swoją obsługę i to sytuacji w modzie "Ogniem i Mieczem 2" nie poprawiło wcale... Czyli chyba jednak nie tu jest pies pogrzebany. Nie wiem, nie znam się na tych aspektach gry... Ale staram się brać wszystko "na chłopski rozum" czyli podchodzić praktycznie do rzeczy. Kłania się metoda prób i błędów... bo tylko tak można przetestować zmiany w grze jakiekolwiek, a to wymaga niemało czasu... który nie zawsze mamy by go poświęcić na takie hobby jak modowanie...

Desperado32
01-11-2024, 09:37
Rozwiązałem błąd artylerii walącej do własnej obsługi. Rzecz była nie tylko w pliku descr_artillery_effects lecz również w pliku descr_projectile. W obu tych plikach trzeba było dokonać zmian i wprowadzić wartości liczbowe z jakiegoś innego moda gdzie takie problemy z artylerią nie występują. Ja użyłem akurat moda 1648 ale można z pewnością i innego moda użyć byle z tej samej epoki mniej więcej był. Główny problem był taki, że radius był ustawiony na 0.4 lub więcej a należy dać 0.3. I to wystarczy plus niewielkie zmiany w descr_artillery_effects aby problem z harakiri artylerii zniknął. Stoczyłem już niejedną bitwę po poprawkach i faktycznie artyleria nie wykańcza już własnych ludzi. Jeszcze raz dziękuję Piterowi bo to on mnie naprowadził na właściwy trop i dzięki temu poradziłem sobie z problemem. Bitwy już można toczyć osobiście, mod ma zaiste dobrą dyplomację, generalnie polecam go wypróbować, naturalnie najlepiej wraz ze spolszczeniem i przeróbkami dodającymi lepsze dochody. Ukończyłem tłumaczenie dwóch kolejnych plików, pracuję nad event_strings w tej chwili, jestem gdzieś w połowie pliku. Jak się uporam z tym to pozostaną już tylko quotes, export_advice i export_prologue a to już są pliki doprawdy marginalne, do rozgrywki nieszczególnie nam potrzebne. Spolszczenie oczywiście zamieszczę w osobnym wątku a nie tutaj. Mojego submoda też dam do osobnego wątku ale to raczej już dużo później bo muszę go dopracować, dużo rzeczy jeszcze zmieniam i testuję.

Eutyches
07-12-2024, 17:11
Pierwszy post zaktualizowany, link do najnowszej wersji, jest od razu podany link do tematu spolszczenia tej modyfikacji. Grałem, nie będę spoilerował ;)