Zobacz pełną wersję : POMOCY - Rozdzielczość i długość tury
Ragnar Lodthbrok
11-09-2015, 21:45
Witam,
Napotakałem w swoim Medievalu II dwa uciążliwe problemy:
1. Rozdzielczość
Przed przesinstalowaniem ostatnio Medka mogłem w opcjach ustawić rozdzielczość 1024x768, 1280x720 lub 1600x900. Teraz po przeinstalowaniu nie wiem z jakiego powodu mam do wyboru jedynie 1024x768 i 1600x900, a najlepiej gra mi się w 1280x720. Próbowałem zmienić to w pliku preferences w katalogu gry, ale rodzielczość automatycznie ustawia się na 1024x768.
Dlaczego nie mogę teraz ustawić tej rozdzielczości i czy jest jakaś możliwość aby to zmienić? Mam Windows 10.
2. Długość tury
Drugim uciążliwym problemem jest bardzo długi czas "przechodznia" tury w modyfikacjach (czas kiedy "przechodzą" ruchy frakcji komputera). Dla porównania:
- Czysty Medieval II: czas około 7 sekund
- Call of Warhammer 1.5.1: czas około 1 minuta 50 sekund
- Third Age Total War z MOS 1.7: czas około 2 minuty 30 sekund
Mój sprzęt to procesor 4 rdzeniowy 1,5 GHz i 8GB RAMu więc myślę, że w przypadku długości tury nie jest chyba winny sprzęt.
Różnica z czystym Medkiem jest naprawdę znaczna i bardzo denerwuje to czekanie. Czy jest jakiś sposób żeby to zmienić?
Proszę o pomoc i porady
Pozdrawiam
Ragnar
Zrobić OC procesora, kupić nowy. 1,5 GHz to jest trochę mało jak na Total War
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?6973-POPRAWA-wydajno%C5%9Bci-kompa-do-Bellum-i-innych-gier
pokombinuj z programami z tego wątku albo patchem 4 gb, może coś pomoże. Warto pamiętać też o tym, że mody mają większe wymagania niż podstawka i więcej skryptów przez co tury idą wolniej.
Ragnar Lodthbrok
12-09-2015, 14:41
1,5 GHz to jest trochę mało jak na Total War
Chcesz mi powiedzieć ,że 4 rdzenie 1,5 GHz to za mało jak na grę wydaną w 2006/2007 roku!!?? W Shogun 2 Total War tura mi przeskakuje o wiele szybciej niż w Medku II na Third Age czy Call of Warhammer. Empire i Napoleon też ładnie chodzą.
pokombinuj z programami z tego wątku albo patchem 4 gb, może coś pomoże. Warto pamiętać też o tym, że mody mają większe wymagania niż podstawka i więcej skryptów przez co tury idą wolniej.
4GB patcha już użyłem wcześniej. Co do innych programów spróbuję. Wiem, że mody mają więcej skryptów i przez to tura idzie wolniej, ale bez przesady. Na czystym Medku tura idzie 7 sekund, a na Third Age 2,5 minuty!!! Już lepiej jest z Call of Warhammer, 1,5 minuty to nie tak źle jak na tak dużą ilość frakcji w modzie.
1,5 GHz to mało, Medek nie używa 4 rdzeni tylko jednego, tak więc możesz mieć ich i 8, a gra i tak wykorzystuje tylko 1,5 z jednego rdzenia.
[QUOTE=Ragnar Lodthbrok;364588]Chcesz mi powiedzieć ,że 4 rdzenie 1,5 GHz to za mało jak na grę wydaną w 2006/2007 roku!!?? W Shogun 2 Total War tura mi przeskakuje o wiele szybciej niż w Medku II na Third Age czy Call of Warhammer. Empire i Napoleon też ładnie chodzą./QUOTE]
Wszystkie gry licząc od ETW mają obsługę wielu rdzeni, natomiast M2 nie ma tego i będzie korzystać z jednego rdzenia. Wiele rdzeni jest świetnych w programach do obróbki grafiki, filmu czy CAD w reszcie sobie niezbyt radzą. Wyjątkiem jest tu Minecraft, który po przeróbkach wykorzysta do 8 rdzeni i bardzo mała ilość nawet nowych gier, dla których maksimum to cztery rdzenie. RAM wiele nie zmienia, jak procesor sobie nie daje rady z ilością danych.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
chochlik20
13-09-2015, 10:48
Długość tur w modach może i jest upierdliwa, ale nie uciążliwa. Przynajmniej jak dla mnie. Zawsze można herbatkę sobie zrobić, książkę poczytać jak ktoś ma podzielną uwagę ;) zresztą na długość tur w modach wpływa "głupota" komputera, który często tworzy niewielkie oddziały, które przesuwa pojedynczo, a jeżeli odsłonimy mapę to okaże się, że idą jeszcze strasznie wolno. Niekiedy można zobaczyć ich zieloną linie trasy. Komputer wyjdzie oddziałem z miasta, tylko po to by do niego wrócić. Do tego jeszcze jak pisali koledzy wcześniej dochodzą skrypty. Jeżeli nie pomogą programy należy się uzbroić w cierpliwość, albo też poszukać innego moda, gdzie tury idą szybciej.
Proponuje przenieść temat do pomocy, bo tutaj trochę nie pasuje.
Długość tur w modach może i jest upierdliwa, ale nie uciążliwa. Przynajmniej jak dla mnie. Zawsze można herbatkę sobie zrobić, książkę poczytać jak ktoś ma podzielną uwagę ;) zresztą na długość tur w modach wpływa "głupota" komputera, który często tworzy niewielkie oddziały, które przesuwa pojedynczo, a jeżeli odsłonimy mapę to okaże się, że idą jeszcze strasznie wolno. Niekiedy można zobaczyć ich zieloną linie trasy. Komputer wyjdzie oddziałem z miasta, tylko po to by do niego wrócić. Do tego jeszcze jak pisali koledzy wcześniej dochodzą skrypty. Jeżeli nie pomogą programy należy się uzbroić w cierpliwość, albo też poszukać innego moda, gdzie tury idą szybciej.
Proponuje przenieść temat do pomocy, bo tutaj trochę nie pasuje.
To jest najmniejszy problem, największym jest to, że ta gra ma już swoje lata i jej engine nie jest najlepszym w kwestii wydajności, czy użycia zasobów.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Idill`a (MZ)
14-09-2015, 21:03
Szybkość procesora na pojedynczym rdzeniu ma decydujące znaczenie. Przy moim procesorze z częstotliwością powyżej 4 GHz, zjawisko przeciągających się tur, zostało ostatecznie wyeliminowane.
Każda modyfikacja funkcjonuje stabilnie. Gdzie wcześniej, jawiło się to jako charakterystyczne dla Bigmap.
Rekomendowana częstotliwość to tak nawiasem - 3 ghz.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin©