Zobacz pełną wersję : Jak powinna wyglądać armia lądowa i jak jej używać?
Jestem początkującym graczem i dlatego chcę zapytać o radę doświadczonych strategów.
Chciałbym wiedzieć jak powinna wyglądać typowa armia lądowa i jak jej efektywnie używać. Rozpocząłem kampanię jako Austria i jestem trochę zagubiony gdyż mam do wyboru do rekrutowania strzelców liniowych, pikinierów, jakąś lekką piechotę, grenadierów, kawalerię, dragonow, artylerię i inne
I nie wiem co rekrutować i w jakiej ilości a także jak najefektywniej używać armii w bitwie.
Proszę więc o porady co i jak ;)
Trochę artylerii zawsze się przyda (z 4 działa na początek) i kawaleria do uciszania dział wroga, najlepiej strzelecka (ze 2-4 jednostki lekkich dragonów). Lekka piechota ma większy zasięg od liniowej, warto mieć jej od 4 do 6 jednostek - nie za dużo, bo ma mniej żołnierzy w oddziale. Pikinierów nie bierz w ogóle, grenadierzy są nieźli jak wyczujesz kiedy rzucić granaty. Piechota liniowa to podstawa, kręgosłup armii, powinna liczyć przynajmniej połowę Twoich sił. Podczas bitwy przede wszystkim chroń swego generała. To porada a propos trybu single, w multi nie jestem zbyt dobry.
Ja zawsze wolałem zwykłą jazdę niż owych lekkich dragonów(do dziś pamiętam smaczek z polskiej wersji językowej - "dragoni lekkokonni" xD). Artyleria też nie powala skutecznością,zwłaszcza ta początkowa którą nie można ruszać. Dla mnie osobiście 4 jednostki to max,co do reszty zgodzę się z poprzednikiem,zwłaszcza lekka piechota jest niezbędna a na multi to bez niej niemal na pewno bitwa zakończy się porażką. Z racji zasięgu,rozproszenia szyku i większej celności jest to jednostka niezastąpiona.
Do samego składu dodałbym też opracowanie odpowiednich technologii jak kartacze dla artylerii, lepsze bagnety dla piechoty czy też osłony.
Dokładnie,dla piechoty najważniejsza w mojej opinii technologia to ostrzał szeregami,daje wielką przewagę :)