Zobacz pełną wersję : Półfinał MP: Kaszanka + Pop 2:1 TUFF + -|FG|- ( ͡º ͜ʖ ͡º)
Panowie,
przede wszystkim, gratuluję awansu do Półfinałów Drużynowych Mistrzostw Polski. Żarty się skończyły. ;) Zagwarantowaliście sobie udział w fazie finałowej, gdzie nastąpi znowu reset nacji, więc w Półfinałach nie oszczędzajcie się.
Macie czas na rozegranie bitew do dnia 11 marca (włącznie).
Gracie do dwóch zwycięstw.
Wykorzystane nacje:
Kaszanka + Pop: Rzym, Kolchida, Nerwiowie, Pont
TUFF + -|FG|- ( ͡º ͜ʖ ͡º): Sparta, Arwernowie, Galacja, Kolchida
Zasady bitewne i turniejowe:
http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?12926-Zasady
Umawiajcie się na termin rozegrania bitew w tym temacie, ewentualnie potwierdzajcie tutaj ustalane terminy. Rozważane jest streamowanie Waszych bitew na żywo. Zobaczymy jak wyjdzie w praktyce. Tak czy inaczej, po rozegraniu bitew poinformujcie tutaj o wyniku meczu oraz wykorzystanych nacjach.
Wybór nacji
W pierwszej bitwie jako pierwsza wybiera nację i mapę drużyna, która zgłosiła się do turnieju wcześniej. W drugiej bitwie jako pierwsza wybiera nację i mapę drużyna, która zgłosiła się do turnieju później. W trzeciej bitwie (która jest rozgrywana w przypadku wyniku 1:1 po dwóch pierwszych bitwach) jako pierwsza wybiera nację i mapę drużyna, która zgłosiła się do turnieju wcześniej.
Nacje wybierane są według następującej kolejności:
1 bitwa: A B B A
2 bitwa: B A A B
3 bitwa: A B B A
Kolejność zapisów jest wskazana w tym poście:
http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?12925-Zapisy
Ważne: Powtórki bitew prześlijcie na adres totalwarorgplkontakt@gmail.com (fazus@o2.pl)
Powodzenia!
Coś ustaliliście Panowie?
tuff_gru
07-03-2016, 20:56
Ustalilismy ze zagramy 21:30 w srode. Druzyne przeciwna prosze o potwierdzenie i dzieki bardzo.
william/kaszanka
07-03-2016, 22:10
Tak jest :)
P.S. Nie jesteśmy pewni czy Pop będzie, jego słowa "będę na 90%''
tuff_gru
07-03-2016, 22:42
Poradzimy sobie jakos bez niego najwyzej :)
jednak dzis mnie nie bedzie.bede dostepny wieczorami caly czas do konca tygodnia.
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
jednak dzis mnie nie bedzie.bede dostepny wieczorami caly czas do konca tygodnia.
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
tuff_gru
09-03-2016, 20:36
No to mamy problem gdyz mnie nie bedzie w czwartek i piatek :/ Co robimy?
william/kaszanka
10-03-2016, 11:27
Musimy prosić o przedlużkę, najlepiej do niedzieli (w piątek i sobote mnie nie ma, ewentualnie jestem po 00:00)
tuff_gru
10-03-2016, 11:29
po 00:00 to jednak za pozno. Czy sedziowie i reszta zgodza sie na niedziele?
Panowie, macie czas do niedzieli, 23:59.
tuff_gru
10-03-2016, 11:59
czy reszcie pasuje 21:30 niedziela?
william/kaszanka
10-03-2016, 13:06
Mi tak, pogadam dziś z Popem bo już powinien być
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Wczoraj rozegraliśmy jeden mecz, który przegraliśmy jednak chciałbym zgłosić w mojej ocenie nieuczciwe zagrania przez gracza na Tylis, który podszedł do czerwonej linii tak blisko, że gdybym spróbował go objechać moją kawalerią to ta zgineła by od salwy poborowych sług, bo nie mógłbym od niej w żaden sposób uciec a którymi zasłaniał sobie całe plecy czyli przejazd do strzelców od lewej strony.Po bitwie usłyszałem, że nasi przeciwnicy podeszli tak blisko czerwonej linii dlatego aby maksymalnie wykorzystać swoja przewagę strzelców ja z kolei uważam, że podeszli tam aby zniwelować całkowicie moją przewagę w kawalerii na lewej stronie.
Doszło także do przeciśnięcia konnych najeźdźców(którzy byli uż tak blisko czerwonej linii, że nie mieli już żadnej drogi odwrotu) przez moją ciężką jazdę w okolicach 5 minuty i powrót w stronę głównych sił.
http://i.imgur.com/nisW287.jpg
http://i.imgur.com/X4paLXe.jpg
Otrzymaliśmy już powtórkę od Tuffa, teraz jeszcze poproszę o stanowisko Tuffa bądź Wybo odnośnie tej sytuacji.
Sprawę rozpatrywać będą Samick i Sadam (ja, jako członek SB, jestem wyłączony z procesu decyzyjnego).
tuff_gru
12-03-2016, 14:16
Nie zgadzam sie z tą opinią.
Moja "armia" doszła na odległość strzału z łuku do czerwonej linii - tak mówią zasady. Ja miałem przewage strzelcow, bojowie piechoty i kawalerii wiec naturalnym jest ze ja walke opuźniałem, jak sie zorenitowałem że dalej nie moge się cofac więc ruszyłem do ataku. Uważam że bojowie szarżować móli i to robili - nawet na 1 screenie widać w prawym dolnym rogu kawalerie na plecach mojej jednostki. Mieli też kilka okazji żeby atakować procarzy ale tego nie wykorzystali .Konni najeżdcy którzy zostali przez zlapani przy czerwonej linii uciekali "na automacie" - ja tego rozkazu nie wydałem. Potem wydałem odruchowo rozkaz żeby ich ruszyć jednak zorientowałem sie że są przyparci do linni i że będzie to "przepychanie" więc natychmiast zmieniłem rozkaz na ucieczke w bok - wydanie rozkazu w bok widać dokładnie na mojej powtórce.
william/kaszanka
12-03-2016, 14:55
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160312/d1634c488c176c037b2a06c2eedbe665.jpg
Na tym screenie widać, że jestes za blisko lini i nie pozwalasz na atak. Po 2 przepchałes sie 2 razy, zreszta push był widac to. Po trzecie zabiłeś przyejmność z gry podchodzac pod sama linie i uniemozliwiajac jakiekolwiek manewry. Wybobrak zostawil miejsce na ewentualny atak, Ty niestety nie.
Wieczorem mogę wrzucić kolejne ssy, które potwierdzają nasze zdanie. Dodatkowo push wystapil 2 razy.
P.S o ile sie nie mylę luki konne gdy sa w zwarciu same nie uciekają tylko stoją i się biją, a już napewno by się nie przepchnely. Takze moze to byc strzal w kolano, ale to jeszcze sprawdze wieczorem bo teraz nie mam jak.
Przepraszam za błędy ale pisze z telefonu
Nie ma potrzeby zarzucać kolejnych ss-ów. Sędziowie mają powtórkę i oczy. Ocenią sami całość najlepiej.
tuff_gru
12-03-2016, 15:11
Na tym screenie widać, że jestes za blisko lini i nie pozwalasz na atak. Po 2 przepchałes sie 2 razy, zreszta push był widac to. Po trzecie zabiłeś przyejmność z gry podchodzac pod sama linie i uniemozliwiajac jakiekolwiek manewry. Wybobrak zostawil miejsce na ewentualny atak, Ty niestety nie.
Wieczorem mogę wrzucić kolejne ssy, które potwierdzają nasze zdanie. Dodatkowo push wystapil 2 razy.
P.S o ile sie nie mylę luki konne gdy sa w zwarciu same nie uciekają tylko stoją i się biją, a już napewno by się nie przepchnely. Takze moze to byc strzal w kolano, ale to jeszcze sprawdze wieczorem bo teraz nie mam jak.
Przepraszam za błędy ale pisze z telefonu
Myśle że opinie obu stron są jasne, sędziowie podejmą sprawiedliwą decyzje i bedzie luzik i zagramy dalej...
PS. nie konne luki tylko konni najezdzci, pozatym jedni i drudzy maja opcje do skirmishowania...
william/kaszanka
12-03-2016, 15:12
HA (konne luki) czyli kawaleria strzelecka. Wlasnie na opcjii do skirmishu watpie, aby to sie dzialo i to chce sprawdzic :)
Wielokrotnie w bitwach jest tak że zapomni sie o ha kawaleria przeciwnika dopada ja pod redline i wtedy nie ma opcjii, aby ją wyjąć
Ponownie prośba o wstrzymanie się z dalszymi komentarzami do czasu podjęcia decyzji przez sędziów. Postarają się zrobić to jeszcze dzisiaj.
Ja nie proszę, ja zamykam. Otworzę jak zostanie podjęta decyzja.
Sędziowie jednogłośnie orzekli naruszenie Regulaminu poprzez nadmierne zbliżenie się do Czerwonej linii, prosimy powtórzyć bitwę
william/kaszanka
13-03-2016, 10:39
Bitwę mamy powtórzyć tymi samymi frakcjami? Jeżeli tak to możemy zmienić armie czy zostać przy tych samych?
tuff_gru
13-03-2016, 10:51
Jasne, przylaczam sie do pytania popa...
BTW dzis o 21;30 gramy dalej ok?
No dobrze, odbytą bitwę uznajemy za niebyłą, użyte nacje nie znikają z puli, tak więc zaczynacie tak jakby od zera, do boju i powodzenia.
william/kaszanka
13-03-2016, 11:09
Tak dzisiaj
Prosiłbym jednak o rozwinięcie decyzji, bo nie chciałbym zobaczyć podobnej sytuacji w następnej bitwie i proszę też mi wyjaśnić czy mogę wykonywać push thru przez jednostki wroga aby wrócić na swoją stronę, bo to z tej decyzji wynika.
push thru - działanie polegające na przejechaniu przez jednostkę piechoty bądź jazdy w celu np. ataku na łuczników stojących w drugiej linii bądź w celu wyrwania się z okrążenia
tak więc tu nie dopatrzyliśmy się ataku na inną jednostkę oraz przyparcie do czerwonej linii przez jednostki wroga nie zostało uznane za okrążenie tak więc push thru nie było
Czyli jak jednostka(w tym przypadku 2) nie jest okrążona bądź "przyparta" do czegoś może przebiec na wprost przez mój oddział?
W dalszym ciągu czekam na wyjaśnieniekwestii czerwonej linii.
To tak jak zgłaszaliście Panowie, jednostki Tuffa, są zbyt blisko czerwonej linii przez co blokują możliwość jakichkolwiek manewrów z Waszej strony na tyłach Tyliss, mam nadzieję że to wyjaśnienie wystarcza?
Nie wystarcza, bo z tego co piszesz takie zagranie jest dozwolone a ja chce wiedzieć co jest dozwolone a co nie.
Jeśli idzie o push, nie możesz się przeciskać przez wrogie jednostki w celu zaatakowania jednostek będących w drugiej linii, nie możesz się przepchnąć przez jednostkę wroga, ażeby zaatakować jej tyły po takowym zagraniu, nie możesz przeciskać się przez jednostki wroga gdy takowe jednostki zamknęły Twój oddział w okrążeniu.
Czyli mam rozumieć, że w każdej innej sytuacji mogę przecisnąć się przez jednostki wroga np. aby uratować swoje jednostki od niechybnej śmierci ?
william/kaszanka
13-03-2016, 15:34
Jest to niecodzienna sytuacja, spodowdowana czerwona linia. Jednym slowem sytuacja nie powinna sie powtorzyc, zlamana zostala zasada redline co spowodowalo poniekad zlamanie zasady pushu.
Aczkolwiek jedostki Tylis byly okrazone poprzez jednostki Popa i czerwona linie (tak pprzez linie bo normalnie jednostki te powinny miec droge ucieczki ale niestety znalazla sie tam, gdzie nie mogla). Nie jest to nasza wina.
Wedlug tego co mowisz moge wyrwac z okrazenia jazde wyslac ja na plecy wroga zatrzymac po czym zaatakowac. Teoretycznie nie wykorzystalem jej, aby zaatakowac tylko wpadlem na to potem.
Pop, masz rozumieć, że:
a. sędziowie uznali, iż naruszona została zasada czerwonej linii, więc bitwa ma zostać powtórzona
b. sędziowie uznali, że nie została naruszona zasada "przeciskania się", ponieważ sędziowie są zdania, że przyparcie do czerwonej linii nie stanowi "okrążenia" w rozumieniu regulaminu.
Życzymy udanych bitew wieczorem.
Pirxiu ja w tym momencie rozumiem, że mogę wykonywać dowolne push thu jeśli mój oddział nie jest w pełni okrążony, bo to z tego wynika.
Pirxiu ja w tym momencie rozumiem, że mogę wykonywać dowolne push thu jeśli mój oddział nie jest w pełni okrążony, bo to z tego wynika.
Każdy przypadek, o ile zostanie zgłoszony, będzie przedmiotem osobnego badania sędziów. Bo każdy przypadek jest inny. :)
Pirxiu ja w tym momencie rozumiem, że mogę wykonywać dowolne push thu jeśli mój oddział nie jest w pełni okrążony, bo to z tego wynika.
Nie, nie możesz, tu jak pisaliśmy nie było okrążenia tylko przyparcie do czerwonej linii, jeśli będziesz stricte okrążony (czytaj nie przyparty do czerwonej linii) będzie to push ze wszystkimi konsekwencjami, tak samo jeśli przepchniesz się przez wrogą jednostkę w celu ataku na inną.
Jeśli Twój oddział nie będzie w pełni okrążony to znaczy że masz drogę odwrotu, jeśli z niej nie skorzystasz a zrobisz push to też wyciągniemy konsekwencje.
W takim razie mogę sobie uciekać z pod czerwonej linii w każdym możliwym(a właściwie niemożliwym) kierunku przez wrogie oddziały tak?
Tak możesz, tylko co z tego, taka sytuacja po ostatnim zgłoszeniu nie powinna już nastąpić bo był to przypadek dość szczególny, i jeśli znów nastąpi będziecie znów powtarzać bitwę, a czas ucieka.
To może się zdecydujcie czy to jest push thru czy nie? Skoro mogę to nie pisz mi o powtarzaniu bitwy.
1. Nie każde zagranie polegające na przejechaniu przez jednostkę przeciwnika jest uznawane za złamanie regulaminu. Ale niemal każde takie zagranie (za wyjątkiem przejechania przez łuczników) może być przedmiotem decyzji sędziowskiej i wobec tego jest ryzykowne z perspektywy gracza. Dlatego najlepiej w ogóle nie stosować tego typu zagrań.
2. Przejechanie wykonane przez jednostkę przypartą do czerwonej linii nie jest uznawane za złamanie regulaminu, jeżeli w bezpośrednim następnie tego zagrania nie nastąpi atak przejeżdżającej jednostki na jednostki przeciwnika. Późniejsze korzystanie z takiej "wyrwanej" jednostki nie jest uznawane za złamanie regulaminu.
3. Przejechanie wykonane przez jednostkę przypartą do czerwonej linii jest uznawane za złamanie regulaminu, jeżeli w bezpośrednim następstwie tego zagrania zostanie wydany rozkaz ataku np. na jednostkę przypierającą do czerwonej linii albo inną jednostkę.
4. Niezależnie od powyższego, każdy zgłoszony przypadek przejechania przez jednostkę przeciwnika będzie przedmiotem osobnej decyzji sędziowskiej.
Wygraliśmy 2-1
użyte nacje
Bojowie, Massalia 1 vs 0 Rzym, Armenia
Arwernowie, Armenia 1 vs 1 Bojowie ,Ardiajowie
Partia, Tylis 2 vs 1 Kartagina, Nerwiowie
Dziękuje za grę i Powodzenia.
william/kaszanka
14-03-2016, 00:52
powodzenia
tuff_gru
14-03-2016, 00:54
fajne bitwy, oprócz pierwszej, gratulacje i powodzenia
Dzięki Panowie za rozegranie Półfinału. Poproszę o wysłanie powtórek.
Gratulacje dla Kaszanki i Pop517 - w przyszłą niedzielę powalczycie Panowie o Drużynowe Mistrzostwo Polski.
Dzięki za walkę dla Tuffa i -|FG|- ( ͡º ͜ʖ ͡º) - Wy Panowie powalczycie o 3. miejsce Drużynowych Mistrzostw Polski (czyli nadal o tzw. "pudło").
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin©