Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zasady - korekty



william/kaszanka
21-03-2016, 22:19
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Warunkiem uczestnictwa w turnieju jest posiadanie oryginalnej wersji gry Rome 2:Total war, łącza internetowego umożliwiającego grę w trybie multiplayer oraz rejestracji na naszym forum.
2. Przy rejestracji Uczestnik podaje: nick multiplayer oraz przynależność klanową.
3. Po zakończeniu pojedynku powtórki bitew oraz screenshoty należy zapisać na ewentualność potencjalnych kontrowersji, sporów.
4. Zastrzeżenia co do prawidłowości i zgodności z zasadami należy składać do 24h od rozegrania bitwy. Po tym czasie albo po uprzednim podaniu lub potwierdzeniu wyniku przez zgłaszającego, zastrzeżenie będzie odrzucane. Gracz, jeżeli zauważy zagranie naruszające reguły jest zobowiązany zgłosić to przeciwnikowi w trakcie bitwy wskazując powody i wnioskując o jej powtórzenie. Zgłoszenie wątpliwości musi skutkować wstrzymaniem rozgrywki (PAUSE) do chwili wyjaśnienia sprawy/sporu. Jeżeli obaj gracze nie zgodzą się na powtórkę, bitwa musi zostać dograna do końca, a po bitwie gracz zastrzegający powinien zgłosić zagranie, które jego zdaniem narusza regulamin.
4a. Zastrzeżenia co do prawidłowości i zgodności z zasadami bitwy nie będą rozpoznawane bez udokumentowania jej powtórką (replay).
5. Umawianie na bitwy powinno odbywać się za pośrednictwem forum, w odpowiednich tematach. Można także umawiać się na inne sposoby (Steam, e-mail), ale o postępie rozmów należy informować na forum, gdyż tylko takie są wiążące.
6. Wyniki bitew należy umieszczać w odpowiednim temacie, wraz z podaniem wykorzystanych nacji przez obu graczy.
7. Aby wynik bitwy był ważny konieczne jest jego potwierdzenie przez obu graczy .
8. Zabronione jest wychodzenie z gry poprzez alt+tab bądź reset komputera przed zakończeniem bitwy - wszelkie takie przypadki będą rozpatrywane oddzielnie przez organizatorów. Skutkiem może być wykluczenie zawodnika z turnieju.
9. Bitwy powinien hostować gracz z lepszym łączem internetowym.
10. W przypadku trudności z hostowaniem organizator może wyznaczyć osobę trzecią do zahostowania bitwy dla zainteresowanych graczy.
11. W wypadku powtórzenia bitwy (na skutek np. utraty połączenia przez jednego z graczy) obaj gracze muszą wziąć dokładnie takie same armie - możliwe są odstępstwa od tej reguły w indywidualnych przypadkach tylko na polecenie Organizatorów.
12. Jeśli uczestnik turnieju nie będzie przejawiał należytej aktywności w umawianiu się na mecz, Organizatorzy najpierw udzielą mu upomnienia. Jeżeli to nie poskutkuje zostanie wykluczony z turnieju , a w sytuacjach skrajnych otrzyma zakaz uczestnictwa w następnym turnieju organizowanym przez serwis TotalWar.ORG.PL
13. Obraźliwe bądź agresywne zachowanie spowoduje, że gracz zostanie upomniany przez Organizatorów. Jeżeli to nie poskutkuje zostanie wykluczony z turnieju i/lub otrzyma zakaz uczestnictwa w następnym turnieju organizowanym przez serwis TotalWar.ORG.PL. Nie neguje to interwencji Administracji, jeżeli Uczestnik łamie Regulamin Strony TotalWar.ORG.PL
14. Modyfikowanie plików gry (nie licząc debug camery), oszukiwanie i inne niehonorowe zagrywki skutkują wykluczeniem z turnieju i zakazem uczestnictwa w następnym turnieju.
15. Turniej organizowany jest wyłącznie dla polskiej społeczności, skupionej wokół serwisu TotalWar.ORG.PL
16. W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem Oficjalnej Polskiej Ligi 1v1 , problemów z interpretacją i spornych ostateczną decyzję podejmują Organizatorzy.
17. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo nieznacznych zmian Regulaminu w trakcie turnieju (np. doprecyzowanie punktu stwarzającego wątpliwości, dostosowanie do liczby Uczestników).



II. FORMUŁA

1 Oficjalna Polska Liga 1v1 składa się z Superligi oraz dwóch lub trzech Niższych Lig (zależnie od liczby chętnych).
2. W Superlidze oraz wszystkich Niższych Ligach gracze rozgrywają jeden mecz (2 bitwy) przeciwko pozostałym rywalom w swojej klasie rozgrywkowej (obowiązuje system ligowy).
3. Pierwszy atakuje gracz, który znajduje się wyżej w drabince losowania.
4. Nację wybieramy na przemian. Jako pierwszy nację wybiera gracz atakujący.
5. Raz wybranej nacji nie można w danej bitwie zmienić, chyba że oponent się zgodzi. Zmiana nacji nie oznacza zmiany ról Atakujący/Obrońca.
6. W danym meczu gracz może użyć danej frakcji tylko raz. Gracze nie mogą grać tymi samymi nacjami przeciwko sobie w danej bitwie.


W czasie rozgrywek ligowych oraz na etapie baraży, gracze będą mieli do dyspozycji koszyk map:
-Nemetocenna
-Piramidy
W przypadku konieczności rozegrania trzeciej decydującej bitwy na etapie baraży, pojedynek będzie rozegrany na mapie Nemetocenna.

IV. MIEJSCA W SUPERLIDZE

1 Superliga składa się z x zawodników. Gracz który zakończy sezon na pierwszym miejscu, otrzymuje tytuł Mistrza Superligi
2. Zajęcie następującego miejsca na finiszu rozgrywek Superligi (przy założeniu, że będą trzy Ligi) oznacza:

Miejsce 3. od końca - walka o pozostanie w Superlidze z graczami, którzy zajęli trzecie miejsce w 1 lidze (baraże).
Miejsca 2 ostatnie - spadek do Pierwszej Ligi

V. MIEJSCA W NIŻSZYCH LIGACH

1. Przy założeniu, że istnieć będą Niższe Ligi (1. Liga i 2. Liga) poza superligą 2 pierwsze miejsca każdej z Lig bezpośrednio awansują do wyższej ligi, natomiast dwa ostatnie miejsca spadają do niższej ligi (gracze z Super Ligi mogą spaść do 1. Ligi, gracze z 1. Ligi walczą o awans do Super Ligi, i bronią się przed spadkiem do 2. Ligi, gracze z 2. Ligi walczą o awans do 1. Ligi i nie mogą spaść do niższej ligi). W każdej z niższych Lig występować będzie x zawodników (w zależności od liczby chętnych).
2. Zawodnicy którzy zajmą miejsce 3. od góry walczą w barażach z graczem z wyższej ligi, który zajął miejsce 3. od końca. Baraże rozgrywane są do 2. zwycięstw, pierwszy wybiera mapę, frakcje i atakuje gracz z wyższej ligi. (dozwolone wszystkie frakcje). W wypadku remisu dogrywka na Nemetocennie Rzym vs Rzym. Obaj gracze są napastnikami.


VI. PUNKTACJA

3pkt za zwycięstwo meczu.
1pkt za remis.
0pkt za przegrany mecz.


VII. TERMINY I DEADLINE'Y

1. Na rozegranie 2 meczy w każdej kolejce gracze mają tydzień czasu.
2. Jeśli bitwy nie zostaną rozegrane w wyznaczonym terminie, organizatorzy - w zależności od okoliczności - mogą podjąć następującą decyzję:

- Przyznać walkowera jednemu z graczy. Walkower oznacza dopisanie trzech punktów zwycięzcy pojedynku oraz zero punktów dla gracza przegrywającego.
- Zarządzić remis.
- Przedłużyć termin rozegrania meczu ale tylko w uzasadnionych przypadkach.

Uwaga - jeśli zawodnik doprowadzi do sytuacji, w której będzie miał 2 mecze zaległe, może on zostać usunięty z Superligi/Pierwszej Ligi/Drugiej Ligi.

3.Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość przedłużenia terminu na rozegranie meczy w uzasadnionych sytuacjach.
4. Kolejka ustalana będzie na podstawie losowania.

VIII. DODATKI

Na końcu sezonu w Superlidze i w Niższych Ligach (łącznie) wyłonieni zostaną najlepsi gracze w następujących kategoriach:

- "Niepokonany" - gracz, który w ciągu całego sezonu nie przegrał największej ilości meczów z rzędu - wliczamy tutaj wyniki 1-1 oraz 2-0 (walkowery nie są wliczane)
- "Triumfator" - gracz, który w całym sezonie wygrał największą ilość meczów z rzędu - wliczamy tutaj tylko zwycięstwa 2-0 (walkowery nie są wliczane)

IX. ZAGRANIA ZABRONIONE.

1. push thru bug* jest zabroniony. Jeżeli sędziowie dopatrzyli się jego użycia, to w przypadku przegranej bitwy przez pokrzywdzonego zarządzają powtórkę - nacje i armie wyzerowane, gracz który dopuścił się występku otrzymuje ostrzeżenie, a gdy otrzyma kolejne : walkower na korzyść oponenta. Zagranie to jest dozwolone jednostką słoni i rydwanów.
2. corner camping / red line camping są zabronione, a ich użycie skutkować będzie koniecznością powtórzenia meczu. (ustawianie się 150 metrów od red lina, tj. zasięg proc).


*push thru - Zagranie polegające na przejechaniu przez jednostkę piechoty bądź jazdy skutkującego osiągnięciem korzyści oraz mające istotny wpływ na dalszy przebieg bitwy np: przedarcie się przez linię piechoty na jej tyły, wyrwanie się z okrążenia, atak na łuczników stojących w drugiej linii. Przejeżdżanie przez jednostki strzelające nie jest uznawane za push thru. OSTATECZNĄ DECYZJĘ PODEJMUJĄ SĘDZIOWIE!!



Sędzia główny:
Sędziowie:



I tyle czekam na uwagi, bo jest to dosyć skomplikowane a jeżeli usuniemy błędy teraz to potem będzie spokój ;)

Seba Fallus III Wielki
21-03-2016, 22:28
najprostszy zapis będzie najlepszy
push thru- Zagranie polegające na przejechaniu jednostką jazdy przez jednostkę przeciwnika (z wyjątkiem pieszych strzelców lub piechoty w luźnym szyku) na rozkaz gracza (klikanie za odział przeciwnika by jazda przepchnęła się na drugą stronę). Przejechanie przez odział po szarży także jest uznawane za push thru. Po szarży można pozostać w walce lub wycofać się w celu ponownej szarży, nie wolno przejechać przez odział na jego tyły.
Wydaje mi się że taki zapis obejmuję wszystko o czym rozmawialiśmy ;)
Edit:
A i przydało by się dodać zasady bitewne i w nich też umieścić zagrania zabronione.

piterus
21-03-2016, 23:03
O idealny zapis będzie trudno, ja zaproponuje coś takiego:

push thru * Zagranie polegające na przejechaniu przez jednostkę piechoty bądź jazdy skutkujące osiągnięciem korzyści przez gracza wykonującego owe zagranie oraz mające istotny wpływ na dalszy przebieg bitwy np: przedarcie się przez linię piechoty na jej tyły, wyrwanie się z okrążenia, atak na łuczników stojących w drugiej linii. Przejeżdżanie przez jednostki strzelające nie jest uznawane za push thru.

Seba jak Twój zapis jest prosty to...:D

Edit: Ja bym dodatkowo zmienił ten zapis:


1. push thru bug* jest zabroniony. Jego świadome i zamierzone użycie skutkować będzie przyznaniem walkowera poszkodowanemu graczowi.

na:


1. push thru bug* jest zabroniony. Jeżeli sędziowie dopatrzyli się jego użycia, to w przypadku przegranej bitwy przez pokrzywdzonego zarządzają powtórkę - nacje i armie wyzerowane, gracz który dopuścił się występku otrzymuje ostrzeżenie, a gdy otrzyma kolejne : walkower na korzyść oponenta.

Dlatego, że w większości przypadków nie jesteśmy w stanie określić czy zagranie było celowe czy nie, no i mamy z głowy kwestię walkowera tj. kiedy możemy go dokładnie zastosować.

Seba Fallus III Wielki
21-03-2016, 23:26
Ale krótko i konkretnie opisuje wszystko co ustaliliśmy. ;)
Zapis "bądź skutkuje osiągnięciem korzyści" daje zbyt duże pole do spekulacji, każde wykonanie push thru daje korzyść i basta nie trzeba tego zapisywać. Ważniejsze jest zapisanie czym technicznie rzecz biorąc jest push thru.
A i dodałem piechotę w luźnym szyku. Nikt nie używa tej opcji (posiadają ją Iberowie i Rzymianie) ale może się zdarzyć że ktoś włączy luźną formacje by zmniejszyć straty od ostrzału lub szarży słoni i wtedy przez taki odział można spokojnie przejechać. Taka trochę pedanteria z mojej strony :D

DonVega
21-03-2016, 23:30
Poprawcie punktacje :) 3-1-0

Twój Mistrz
22-03-2016, 00:15
Podobała mi się punktacja 4-2-1 ale dobra przegapiłem temat trudno , bardziej dziwi mnie to co wywnioskowałem o samych ligach tzn. z tego co wcześniej zrozumiałem będą 3 ligi tj. : Superliga (dla najlepszych), 1 liga (dla dobrych), 2 liga (dla początkujących ) ewentualnie można by dodać jeszcze 3 ligę jakby było dużo chętnych , a tutaj mamy obraz superligi a pod nią 3 równorzędne 1 ligi. Ten sposób wydaje mi się dosyć dziwny. Powiedzcie mi to ja coś przeoczyłem w poprzednich dyskusjach ?

piterus
22-03-2016, 00:33
Dziwne, to by było właśnie robienie lig od najlepszej do najsłabszej, może zrobimy jeszcze klasę A itd.?;)

Albo robimy ligę na wzór poprzednich 3 edycji medkowych tzn. Super Ligę i dalej równorzędne ligi albo wymyślamy nowe ligi.
Niestety tak się kończą nowe nieprzemyślane pomysły - teraz jeżeli chcecie wprowadzić Super Ligę, Średnio zaawansowaną i Początkującą, to regulamin należy zmienić diametralnie - odnośnie awansów, spadków, barażów itd. bo chyba nie wyobrażacie sobie awans gracza z ligi Początkującej do SL?

Proponuję trzymać się zasad, bo zaczną wychodzić różne kwiatki...

william/kaszanka
22-03-2016, 09:47
Wydaje mi się, że wprowadziłem to o czym mówicie.

3 ligi
Super liga>1. Liga>2. Liga

Przepraszam za błedy, piszę z telefonu

Pirx
22-03-2016, 11:04
Zdecydowanie jestem za układem SL, 1 Liga, 2 Liga, 3 Liga (może). Układ: SL, a potem 3 równorzędne ligi wydaje mi się sztuczny.

Założenie powinno być takie, że ludzie trafiają na graczy na mniej więcej swoim poziomie. Poza tym w pierwszym układzie mamy awanse, spadki i baraże we wszystkich niższych ligach, co jeszcze bardziej ubogaca rozgrywki.

Jeżeli chodzi o punktację, to zdecydowanie 3-1-0. Jestem przeciwny dziwnym tworom w postaci punktu za samo rozegranie meczu.

william/kaszanka
22-03-2016, 12:28
Juz poprawione, spojrzcie czy wszystko ok, jak tak to czas na zapisy.

I uważam ze wrazie błędów lub niedomówień to wszystko będzie spokojnie rozstrzygane, bo najważniejszą jest dobra zabawa a nie stresu orgowe.

Przepraszam za błedy, piszę z telefonu

Pirx
22-03-2016, 12:43
Dodałbym w push, że przejazd przez słonie i rydwany jest dozwolony. Bo w sumie wszyscy to rozumieją, ale lepiej to napisać.

Regulamin jest ok, dzięki za pracę wszystkim, a szczególnie Kaszance.

Wkrótce powinien zostać założonony osobny dział dla Lig, i ruszymy z zapisami.

william/kaszanka
22-03-2016, 12:55
Już poprawiam, i proponuje ruszyć dzisiaj z zapisami. Dać tydzień na zapisy, i ruszyć w następny czwartek.

Przepraszam za błedy, piszę z telefonu

Pirx
22-03-2016, 13:18
Zapisy najprawdopodobniej ruszą jutro.

Seba Fallus III Wielki
22-03-2016, 19:32
Powtarzam nie ma najważniejszego zasad bitewnych i doboru nacji

Pirx
22-03-2016, 20:07
Zasady bitewne i dobór nacji będzie osobno.

william/kaszanka
22-03-2016, 20:19
Co myślicie o dodaniu do zasad bitewnych max 4 te same jednostki? Urozmaici to grę ;)

Seba Fallus III Wielki
22-03-2016, 20:20
To tam też powinny być zagrania niedozwolone ;)

Andrij Marszałek
22-03-2016, 20:29
wiliam - świetny pomysł. Koniec z 5 zaprzysiężonymi ;)

Pirx
22-03-2016, 20:34
Ja tam mogę robić te maks 4, ale nie wiem co na to inni. Poproszę więcej głosów.

william/kaszanka
22-03-2016, 20:55
Pirx może szybka ankieta?
Dać ją do piątku, łącznie z zapisami i tyle

Arroyo
22-03-2016, 21:00
Jestem za zasadą max 4 tych samych jednostek. Z jednej strony unikniemy spamu Zaprzysiężonych, z drugiej gracze będą brać też inne jednostki ;)

william/kaszanka
22-03-2016, 21:13
Jest to fajny element moim zdaniem bo doświadczonym graczom da to więcej kombinowana, a nowych nauczy brania więcej różnych jednostek

Przepraszam za błedy, piszę z telefonu

Seba Fallus III Wielki
22-03-2016, 21:16
Po co zmieniać coś co świetnie się sprawdza czyli zasady MP? Do tego max 4 te same jednostki dodatkowo wzmocnią rzym i barbarzyńców którzy mają duży wybór świetnych szermierzy natomiast frakcje wschodnie i hellenistyczne maja zazwyczaj tylko szermierzy w kolczugach lub kartylijskich toporników. Więc ich piechota będzie bez szans 4 szermierzy i co? hoplici? Hoplitów można wpleść mając już 6 szermierzy a tak barbarzyńcy będą jeszcze silniejsi bo i tak wystawia 8 mocnych szermierzy a inne frakcje max 4. Stracą też frakcje greckie bo mają zazwyczaj 1 odział hoplitów dorównujących barbarzyńskim szermierzom (np. w kolczugach, spartańskich) i jeden elitarnych. Urozmaicenie będzie takie że wszyscy będą używać 4 zaprzysiężonych (teraz zazwyczaj jest ich max 2-4) bo nie będzie możliwe zabranie 6 np. szermierzy wybranych więc alternatywą będzie 4 wybranych 4 zaprzysiężonych. Na takie urozmaicenie rozgrywki wszyscy czekamy.Chcecie jak najszybciej ruszać z ligą a na ostatnią chwilę próbujecie zmienić zasady które zostały już dawno ustalone (w temacie zasady bitewne). Wypróbowywanie nowych zasad (do tego bardzo nie pewnych) przy rozpoczynaniu ligi to genialny pomysł :rolleyes:

william/kaszanka
22-03-2016, 21:21
Eee hejter uspokoj się, skoro jest zasada, że mocne frakcje grają na mocne to żadnych hoplitów nie będzie

Przepraszam za błedy, piszę z telefonu

Arroyo
22-03-2016, 21:22
Dlatego proponuję:
+Poczekać ze startem ligi do piątku, by przetestować zasadę max 4 tych samych jednostek na Turnieju Prefekta.

william/kaszanka
22-03-2016, 21:23
Jest to jakiś pomysł Arroyo

Przepraszam za błedy, piszę z telefonu

Seba Fallus III Wielki
22-03-2016, 21:34
Z tego co pamiętam przyjęliśmy pomysł Piterusa czyli mocne vs mocne lub słabe i słabe vs słabe. Z reszta jak przyjmiemy takie zasady w lidze to poza liga tez będą chcieli tak grac żeby potrenować. A mnie przejście z różnorodnej gry na zasadach MP na granie cały czas albo starć barbarzyńców albo hoplitów nie cieszy

P.S Nie wiem od kiedy wymienienie błędów jakiegoś pomysłu to hejt ;)

Pszemek Biatch
22-03-2016, 21:34
Zasada ( 4 te same jednostki) moim zdaniem jest do bani, tyle w temacie :cool:

william/kaszanka
22-03-2016, 21:37
Ankieta załatwi sprawę ;)

Pszemek, super uzasadnienie "bo tak", ale każdego glos się liczy :)

Przepraszam za błedy, piszę z telefonu

Arroyo
22-03-2016, 21:38
Proponuję przetestować na razie na turnieju, który się pojutrze odbędzie - tę zasadę 4 tych samych jednostek - a potem zobaczymy, czy to wprowadzić, czy nie ;)

Pirx
23-03-2016, 09:52
Panowie, plan jest taki:
a. przetestujemy zasadę maks 4 takie same jednostki w najbliższy czwartek w ramach Turnieju o Tytuł Prefekta - już teraz zapraszamy wszystkich do udziału,
b. w piątek utworzony zostanie osobny dział Lig Rome 2 - na miejscu obecnego działu DMP,
c. tak czy inaczej razem z zapisami do turnieju ruszy ankieta dla wszystkich uczestników z pytaniem o wybór maks 4 czy maks 6 takich samych jednostek (jak zauważył słusznie Seba - to bardzo istotna zmiana tuż przed startem zapisów, i wobec tego kontrowersyjna; sprawdzenie tego na Czwartku to za mało).

Pirx
24-03-2016, 14:32
Przenosząc dyskusję o maks 4 takie same jednostki do właściwego działu, podzielam trochę obawy Seby, przemawiają do mnie argumenty, że lepiej czegoś nie robić na łapu capu tuż przed startem zapisów.

Faktycznie, jeden turniej to trochę mało na przetestowanie takich zasad. Osobiście, mam z tym maks 4 większe doświadczenie, bo grałem na takich zasadach w turniejach międzynarodowych i było ciekawie. Ale rozumiem obawy innych.

Mimo wszystko, to uczestnikom pozostawiłbym ostatecznie decyzję o kształcie tej zasady. Tak więc nadal jestem za zrobieniem ankiety, tylko że z jedną dodatkową opcją - zasada maks 4 potencjalnie od kolejnego sezonu.

william/kaszanka
24-03-2016, 14:37
Właśnie trzeba postawić ankietę po dzisiejszych czwartkach i tyle :)

Przepraszam za błedy, piszę z telefonu