Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dyskusja ogólna



Pirx
25-03-2016, 10:22
Tutaj piszemy o wszelkich sprawach związanych z Ligami Rome 2.

Pirx
25-03-2016, 12:33
Tak informacyjnie - jakby kogoś to szczególnie interesowało - na chwilę obecną turniej ma charakter czystej zabawy, bez nagród.

Ale jeżeli poziom zapisów osiągnie przyzwoity wynik, postaramy się porozmawiać o upominkach z potencjalnymi sponsorami.

Nikczemnik
25-03-2016, 16:07
Kiedy mniej więcej wystartuje liga ?

Pirx
25-03-2016, 17:04
Są dwa wyjścia - albo 2 kwietnia, jeżeli nie będzie problemów z podziałem na Ligi, albo 4 kwietnia (poniedziałek), żeby był łatwiejszy podział na rundy - 1 tydzień.

piterus
29-03-2016, 12:24
Chciałbym żebyście zastanowili nad tym zapisem:
W danym sezonie gracz może użyć co najwyżej 1 raz nacji Mocarnej

Wyobraźcie sobie teraz sytuację w której to większość graczy będzie wybierało nacje mocarne na tego samego gracza (przypadkowo albo niekoniecznie), a ten gracz będzie mógł odpowiedzieć na to tylko jeden raz - ponieważ może użyć tylko raz nację mocarną.
Może i jest to sytuacja czysto hipotetyczna ale nie można wykluczyć, że może tak się wydarzyć. Jeżeli doszło by do takiej sytuacji, to byłoby to trochę niesprawiedliwe.
Proponuję (po rozmowie min. z Pirxem) zmienić ten zapis do max dwukrotnego użycia nacji mocarnej w sezonie, tym samym przynajmniej zminimalizujemy w jakimś tam stopniu ten problem.

Nikczemnik
29-03-2016, 12:38
Chciałbym żebyście zastanowili nad tym zapisem:

Wyobraźcie sobie teraz sytuację w której to większość graczy będzie wybierało nacje mocarne na tego samego gracza (przypadkowo albo niekoniecznie), a ten gracz będzie mógł odpowiedzieć na to tylko jeden raz - ponieważ może użyć tylko raz nację mocarną.
Może i jest to sytuacja czysto hipotetyczna ale nie można wykluczyć, że może tak się wydarzyć. Jeżeli doszło by do takiej sytuacji, to byłoby to trochę niesprawiedliwe.
Proponuję (po rozmowie min. z Pirxem) zmienić ten zapis do max dwukrotnego użycia nacji mocarnej w sezonie, tym samym przynajmniej zminimalizujemy w jakimś tam stopniu ten problem.

Wg. mnie ,,kompromisem'' do tej sytuacji była by zasada żeby można było wybierać frakcje mocarną max. 2 razy :

Raz kiedy pierwsi wybieramy frakcję.
Oraz drugi ( i ostatni ) gdy to my wybieramy frakcję jako gracz drugi.

Pirx
29-03-2016, 13:40
Ja jestem za zwiększeniem liczby nacji Mocarnych do wykorzystania do 2, żeby ograniczyć ryzyko wskazane przez Piterusa. Nadal do wykorzystania pozostanie 5 nacji Silnych (w przypadku 8-osobowych lig).

Mist
29-03-2016, 17:38
Pozwolę się wtrącić, nie rozumie dlaczego zwiększenie wykorzystania nacji "mocarnej" do 2 ma pomóc, przecież to będzie to samo co użycie danej nacji jeden raz .... to do Piterusa teraz rozumie że chodzi ci o jakiegoś rodzaju kolesiostwo albo coś podobnego w takim razie zniweluje to tylko wynik tego jednego meczu bo będzie można się "obronić" a skoro liga ma mieć 8 osób to i tak zakładając, że jakoś się tak zdarzy to i tak dany zawodnik będzie miał okazję "przegrać" pozostałe 5 meczy bo zakładam że te dwa razy kiedy może wybrać nację mocarną to wygra. (chyba że chodzi o coś innego i jestem debilem, to proszę o sprostowanie) - problem nadal zostaje

Zresztą jak dla mnie cały ten punkt z podziałem nacji ma zupełnie inne znaczenie, niż pewnie większość myśli .... moim zdaniem chodzi o to żeby ograniczyć rozgrywki do gry barb vs barb, co można było zauważyć na MP 2v2 kiedy to praktycznie drużyna była zobligowana żeby wybrać na mecz 1 frakcję barbarzyńców bo inaczej miałaby "pod górkę". Więc zwiększanie użycia nacji "silnych,mocarnych" kłoci się z tą ideologią. Bo podnosząc limity znów będziemy mieli cały czas podobne mecze, a fajnie by było zobaczyć jakieś starcia typu Macedonia vs Ateny albo coś takiego. Sam fakt, że trzeba by było użyć "nowych" nacji daje kolejne pole do popisu w sensie wyboru armii i tak dalej, bo teraz większość graczy którzy śledzi MP 2v2 ma podane na tacy rozwiązania ( tutaj jeszcze można się doczepić kwestii 6/4 tych samych jednostek ale to nie ten temat :P ).

Z mojej strony tyle jak coś się nie zgadza to proszę o sprostowanie i ewentualne wyjaśnienie pozdrawiam !

piterus
29-03-2016, 19:53
Pozwolę się wtrącić, nie rozumie dlaczego zwiększenie wykorzystania nacji "mocarnej" do 2 ma pomóc, przecież to będzie to samo co użycie danej nacji jeden raz

Racja problem pozostaje nadal dlatego napisałem, że to tylko zminimalizowanie tej sytuacji w kontekście tego że pechowy gracz na pewno nie będzie 7 razy odpierał nacje mocarne bo to czysta abstrakcja ale jeżeli dopuszczamy taką ewentualność, to z miejsca tą zasadę bym wyrzucił;)


teraz rozumie że chodzi ci o jakiegoś rodzaju kolesiostwo albo coś podobnego

Słuchaj nie takie rzeczy już widziałem, a w różnych sytuacjach gracze lubią wykorzystywać niejasne zasady, co nie znaczy że tak się akurat stanie. Chodzi mi tylko o to żeby każdy miał równe szanse ale widzę że Ty nie widzisz żadnego problemu, być może nie ma to dla Ciebie znaczenia jaką nacją zagrasz ale ja osobiście nie chciałbym być w sytuacji kiedy będę odpierał wiele razy nację mocarną.


(chyba że chodzi o coś innego i jestem debilem, to proszę o sprostowanie) - problem nadal zostaje

Chodzi tylko o równe szanse.

Pirx
29-03-2016, 20:02
Piterus, równe szanse to byłyby wtedy, gdybyśmy grali Rzym na Rzym, ewentualnie gdyby w ogóle nie było kasacji nacji użytych. Czyli format, który jest skrajnie nudny.

A jako że równe szanse są praktycznie niemożliwe, to już zdecydowanie wolę pójść w kierunku takiego ułożenia zasad, aby możliwie jak największa liczba nacji wymagających "skilla" była w użyciu, a nie tylko pancerne i Mocarne barbarzyńskie hordy. Tutaj Mist ma rację.

Mist, co do starć tzw. Zrównoważonymi nacjami - te są jak najbardziej prawdopodobne, bo Silną/Mocarną nację będzie można wykorzystać najwyżej raz w meczu.

Mist
29-03-2016, 20:31
Słuchaj nie takie rzeczy już widziałem, a w różnych sytuacjach gracze lubią wykorzystywać niejasne zasady, co nie znaczy że tak się akurat stanie. Chodzi mi tylko o to żeby każdy miał równe szanse ale widzę że Ty nie widzisz żadnego problemu, być może nie ma to dla Ciebie znaczenia jaką nacją zagrasz ale ja osobiście nie chciałbym być w sytuacji kiedy będę odpierał wiele razy nację mocarną.


problem jest jak słusznie zauważyłeś i ja też go widzę tylko chodzi mi o to, że ciężko jest coś takiego naprawić żeby było "fair" tutaj jedyne co zostaje to zdać się na zdrowy rozsądek uczestników (choć domyślam się, że tutaj jest pies pogrzebany jak wspomniałeś). Sam się zastanawiam jakby to najlepiej zrobić ale póki co nie mam konkretnego rozwiązania o ile jest ;(. Moim zdaniem kombinowanie z limitami zbytnio nic nie daje, tylko niweluje problem. Ale zgadzam się z twoją opinią :) bo z wypowiedzi wnioskuje, że traktujesz mnie jak opozycje

Pirx
29-03-2016, 20:33
No ja mam nadzieję, że będziesz Mist taką "realną", bitewną opozycją. :D

Seba Fallus III Wielki
29-03-2016, 21:02
Właśnie pierwsza liga i Super Liga czekają na starych wyjadaczy którzy nie wiedzieć czemu się nie zapisują :D

Mist
29-03-2016, 21:44
No ja mam nadzieję, że będziesz Mist taką "realną", bitewną opozycją. :D

Wiele osób się "czepia" żebym się zapisał ale póki co mam dylemat moralny bo teraz nie będę miał zbytnio czasu na treningi, a zapisać się żeby przegrywać z każdym to też średnia opcja :) może do jakiejś ligi niżej dla zabawy albo coś zobaczymy co będzie :)

Pirx
29-03-2016, 21:48
Hmm, nie do końca rozumiem tę napinkę na wyniki u ludzi. Jasne, ja też lubię wygrywać, a po spektakularnych przegranych odechciewa mi się na kilka dni nawet. Ale przede wszystkim chodzi w tym jednak o zabawę. Ja osobiście czuję się największym "zwycięzcą" Drużynowych MP, bo wreszcie mogłem pograć wieczór w wieczór na poziomie 2v2 z ludźmi od nas, a Czwartki stały się na powrót bardzo popularną forma spędzania jednego wieczoru w tygodniu.

I taki sam jest cel tej Ligi - podtrzymać zainteresowanie Romkiem i tym samym dobrą zabawę. Plus przygotować ludzi powoli do turnieju promocyjnego na Warhammera.

Także serio, pobawmy się wspólnie, bo przecież wszystkim nam powinno zależeć na coraz większej ilości przyzwoitych graczy multi i każdy powinien tutaj dołożyć swoją cegiełkę. Spójrzcie choćby na takich Nieznajomego czy rafjara - chłopaki weszli na scenę przebojem i tutaj zapisali się jako jedni z pierwszych. To jest właśnie kierunek, w którym wszyscy powinniśmy ramię w ramię zmierzać.

Mist
29-03-2016, 21:54
Hmm, nie do końca rozumiem tę napinkę na wyniki u ludzi. Jasne, ja też lubię wygrywać, a po spektakularnych przegranych odechciewa mi się na kilka dni nawet. Ale przede wszystkim chodzi w tym jednak o zabawę.

W 100% popieram :) (zresztą wydaje mi się że przerosłem oczekiwania wielu osób jeżeli chodzi o bieżące wydarzenia więc jestem zadowolony), ale drogi Pirxie znasz mentalność naszego klanu ^^, zresztą nie napisałem że nie zagram tylko "zobaczymy co będzie" to chyba dość duża podpowiedź :P

piterus
29-03-2016, 22:52
Sam się zastanawiam jakby to najlepiej zrobić ale póki co nie mam konkretnego rozwiązania o ile jest

Może i jest ;) tak się zastanawiam i może wprowadzić zapis tego typu, że gracz może wybrać nację mocarną tylko raz w sezonie ale w przypadku wyboru nacji mocarnej przez oponenta, gracz może odpowiedzieć również nacją mocarną.

To by załatwiało cały problem...

Seba Fallus III Wielki
29-03-2016, 23:08
Dla mnie bomba

Remix
29-03-2016, 23:15
Jestem za

Ituriel32
30-03-2016, 07:53
A ja powiem wywalić nacje mocarne w końcu są tylko 4 i grajmy tylko nacjami silnymi i słabymi. Tak że do gry będzie 25 frakcji. Mi się już nawet patrzeć nie chce na mecze gdzie jest Tylis, Bojowie czy Arwenowie.

A jak komuś się skończą nacje mocne to nic, jego błąd źle zaplanował i musi grać tym co mu zostało.

Dla osób bez dlc, oni grają tym co mają, a jak zużyją to reset całości.

Pirx
30-03-2016, 08:46
Przyznam, że bardzo mi się podoba pomysł Ituriela. A oto dlaczego:

1. Dla mnie, i myślę że nie jestem tutaj wyjątkiem, gra przeciwko Zaprzysiężonym (która z reguły wiąże się również z grą Zaprzysiężonymi) jest z reguły przykrym obowiązkiem. Ta jednostka po prostu jest zbyt OP, i to niezależnie od przyjętych zasad. Grałem w kilku turniejach, w których próbowano ograniczyć moc Zaprzysiężonych (maks 4 takie same jednostki, maks 6 jednostek mieczowych, maks 10 jednostek piechoty itp.) - za każdym razem nacje Mocarne były w czubie. Zaprzysiężeni byli niwelowani wyłącznie w turniejach typu Unit Ban, gdzie po prostu każdorazowo byli banowani przez przeciwników.. Mnóstwo uroku umyka z tej gry w związku z potęgą tej jednostki, mnóstwo ciekawych kombinacji odbija się od ściany.

2. Jeżeli wyeliminujemy nacje Mocarne, to tak naprawdę nacje Silne w większości przypadków mogą być spokojnie skontrowane przez nacje Zrównoważone. Problem może być np. z Rzymem czy Galacją, ale one też są do pokonania przez ogarniętego gracza. Tym samym, zwiększa się prawdopodobieństwo zestawień Zrównoważona vs Zrównoważona czy Silna vs Zrównoważona.

3. Z 4 nacji Mocarnych 3 pochodzą z DLC. Tak więc ich wyeliminowanie na starcie w większym stopniu ograniczy możliwości graczy z DLC (4 nacje), niż graczy bez DLC (1 nacja - Arwernowie).

Generalnie, jestem bardzo, BARDZO Za.

piterus
30-03-2016, 09:28
Jak dla mnie to totalny bezsens wywalać dane nacje z gry, jeżeli ktoś ma przesyt grania tymi nacjami, to niech nimi nie gra. Tymi frakcjami również trzeba umieć grać, a argument o spamie zaprzysiężonych do mnie nie trafia, wystarczy spojrzeć jak grają najlepsi zawodnicy na świecie używając 1-2 jednostki zaprzysiężonych...

Użycie raz nacji mocarnej w sezonie to taka tragedia i psucie przyjemności z gry? Naprawdę im dalej idziemy z różnymi pomysłami tym gorzej, jak tak dalej pójdzie to zastanawiam się nad udziałem w lidze.

Generalnie jestem bardzo przeciw:cool:

Pirx
30-03-2016, 09:31
Użycie raz nacji mocarnej w sezonie to taka tragedia i psucie przyjemności z gry?

Piterus:
- przy Twojej ostatniej wersji zasady użycia nacji Mocarnych równie dobrze te nacje mogą być używane kilkukrotne w trakcie sezonie, bo można nie lubić Zaprzysiężonych, ale jeżeli ktoś ich weźmie pierwszy - to branie nacji Silnej jest zwyczajnym strzałem sobie w kolano,
- my nie jesteśmy i nie będziemy nawet blisko tych "najlepszych na świecie". DMP pokazały jak w praktyce wygląda skuteczne użycie nacji Mocarnej na scenie polskiej - 4-5 Zaprzysiężonych i jest okropnie ciężko się przez to przekopać.

A może po prostu zróbmy limit na Zaprzysiężonych? Maks 2 jednostki np. i nie będzie w ogóle potrzeby robienia osobnej grupy dla nacji Mocarnych, bo .. przestaną takie być.

Remix
30-03-2016, 11:14
Ustawić limit zaprzysiężonych brzmi lepiej niż usuwanie frakcji. Wtedy z mocarnej robi się b.silna z którą można wygrać :D

Seba Fallus III Wielki
30-03-2016, 11:34
Może i jest ;) tak się zastanawiam i może wprowadzić zapis tego typu, że gracz może wybrać nację mocarną tylko raz w sezonie ale w przypadku wyboru nacji mocarnej przez oponenta, gracz może odpowiedzieć również nacją mocarną.

To by załatwiało cały problem...

Według mnie najlepszy pomysł.
Wprowadzenie limitu zaprzysiężonych wiąże się z wprowadzeniem limitu na innych szermierzy 1000+ a to niesamowicie osłabi Swebów, Getów więc nie kombinował bym.

Andrij Marszałek
30-03-2016, 14:18
Również popieram pomysł piterusa^^

Pirx
30-03-2016, 14:25
To dajmy jeszcze dzień na przedyskutowanie tej kwestii - na ten moment "zasada Piterusa" wygrywa w dyskusji. ;)

Dodałbym co najwyżej:

Gracz może wybrać nację Mocarną tylko raz w sezonie, ale w przypadku wyboru przez przeciwnika (jako pierwszego) nacji Mocarnej, gracz może odpowiedzieć również nacją Mocarną (której do tej pory nie wykorzystał).

Co dawałoby 1 nację do wykorzystania jako pierwszy i 3 nacje do wykorzystania jako kontry. Potem gracz nie mógłby już na nowo wykorzystywać Mocarnych. Umówmy się, trzeba by mieć poważnego "niefarta", żeby ktoś trafił na 1-wszą Mocarną w więcej niż 3 meczach.

Nikczemnik
31-03-2016, 08:52
Tak to dobra zasada jednak trzeba by było dodać że gracze bez dlc mogą użyć kilka razy tej samej frakcji ( tzn. arwenów ) bo inaczej gracze bez dlc będą mieli mniejsze szanse w turnieju :cry2:.:sos:

Pirx
31-03-2016, 09:25
Ech, słuszna uwaga. I jednocześnie kolejne komplikowanie zasady. Ale niestety niezbędne, jeżeli zamierzamy ją wprowadzić.

piterus
31-03-2016, 10:03
Ja bym zostawił tę zasadę w pierwotnym zapisie, a naprawdę nie widzę zbyt wielu argumentów przeciwko.
Jedyny jaki widzę, to sytuacja w której to pechowy zawodnik będzie musiał np. kilka razy odeprzeć nacje mocarne i tym samym mamy kilka meczów z użyciem nacji mocarnych.
Jednakże to jest również zaletą, bo daje równe szanse zawodnikom, Pirx nie chciałbyś np. grać 4 razy na Tylis nacjami silnymi prawda?:D nie ujmując nikomu umiejętności, to po prostu ciężko gra się na takie nacje i tyle.
Być może nie będzie dochodzić do takich sytuacji i mamy nadal do użycia 1 nację mocarną podczas wyboru.

Eliminacja nacji się nie sprawdzi, bo co jak pechowy gracz będzie musiał 6 razy odpowiedzieć nacją mocarną? Wiem nie możliwe ale nie możemy wykluczyć...

Co do pomysłu ograniczenia zaprzysiężonych, to jak najbardziej za np. do 2 jednostek.
Limity przede wszystkim wprowadzamy wówczas kiedy jakieś jednostki są nad wyraz mocne, a tu mamy ku temu powody.

Pirx
31-03-2016, 10:39
1. Albo "zasada Piterusa" albo maks 2 Zaprzysiężonych. Nie ma sensu robić jednego i drugiego, bo z maks 2 Zaprzysiężonych nacje "Mocarne" przestają być OP. Jak rozumiem, większość dyskutantów skłania się ku "zasadzie Piterusa", także tylko o niej już rozmawiamy.

2. W "zasadzie Piterusa" powinna być forma eliminacji nacji, bo to jest jedna z podstawowych zasad całego turnieju. Inaczej tę zasadę równie dobrze możemy sprowadzić do stwierdzenia, że jeżeli gracz wybierze Tylis, to grać będzie przeciwko Bojom. Albo na odwrót. Jestem również przeciwny robieniu zasad "równymi" na siłę. Jeżeli ktoś obawia się, że może być traktowany przez innych jako "faworyt", niech nie wykorzystuje sam jako pierwszy Mocarnej - będzie miał 4 nacje jako kontry. W 8-osobwej lidze trafić na więcej Mocarnych niż 4 wiąże się z bardzo małym prawdopodobieństwem. A jeżeli nawet się zdarzy - cóż - taki jest urok bycia faworytem.
A co ważne:

3. Plus "zasady Piterusa" dla mnie osobiście to odstraszający efekt - co z tego, że ktoś może wziąć Mocarną, jeżeli drugi gracz może to skontrować również Mocarną. Dla mnie osobiście to oznacza, że Mocarnych nie będę używał jako pierwszy. Bo nie lubię nimi grać i jednocześnie wybór ten nie odnosi zamierzonego skutku w postaci zrobienia przewagi od początku.

4. Dodatkowo zmieniłbym ten zapis regulaminu:

Jeżeli gracz wybierający jako pierwszy wybierze nację Zrównoważoną, gracz wybierający jako drugi może wybrać wyłącznie nację Zrównoważoną.

Jezeli gracz wybierający jako pierwszy wybierze nację Silną albo Mocarną, gracz wybierający jako drugi może wybrać nację Zrównoważoną, Silną albo Mocarną.

na:


Jeżeli gracz wybierający jako pierwszy wybierze nację Zrównoważoną, gracz wybierający jako drugi może wybrać wyłącznie nację Zrównoważoną.

Jezeli gracz wybierający jako pierwszy wybierze nację Silną, gracz wybierający jako drugi może wybrać nację Zrównoważoną albo Silną.

Jezeli gracz wybierający jako pierwszy wybierze nację Mocarną, gracz wybierający jako drugi może wybrać nację Zrównoważoną, Silną albo Mocarną.

W ten sposób unikniemy sytuacji, gdy gracz A wybierze np. Luzytan, a gracz B odpali mu Tylisem - co jest niemal równoznaczne z wygraną gracza B.

piterus
31-03-2016, 10:50
Brzmi rozsądnie, tylko co dokładnie z tą eliminacją, jak ktoś nie posiada DLC? i rozumiem, że nie dopuszczamy sytuacji skontrowania mocarnymi więcej niż 4 razy?
No i nie łączyłbym to z bycia faworytem, może ktoś mieć zwyczajnego pecha i tyle.

Pirx
31-03-2016, 10:59
Gracz może wybrać nację Mocarną tylko raz w sezonie, ale w przypadku wyboru przez przeciwnika (jako pierwszego) nacji Mocarnej, gracz może odpowiedzieć również nacją Mocarną (której do tej pory nie wykorzystał, po wykorzystaniu wszystkich dostępnych nacji Mocarny - następuje reset i możliwość ponownego wykorzystywania nacji Mocarnych jako kontr).

Dobra, nie potrafię zaproponować zupełnie osobnej zasady dla osób bez DLC. Więc niech to wygląda jak powyżej - satysfakcjonuje i Ciebie piterus, i osoby bez DLC.

Cholernie to skomplikowane. Dużo prościej byłoby ograniczyć ilość Zaprzysiężonych i po prostu zrobić jedną grupę nacji Silnych. Ale to spróbujemy może zrobić w kolejnym sezonie.

piterus
31-03-2016, 11:03
Spokojnie, jeszcze jest trochę czasu trzeba to jeszcze przemyśleć;)
Jakby co pogadamy wieczorkiem na steam, a w międzyczasie może ktoś będzie mieć jeszcze jakieś pomysły.

Pozdrawiam

Seba Fallus III Wielki
31-03-2016, 16:48
Trochę się obawiam że max 2 zaprzysiężonych sprawi że np Heroiczna Szlachta stanie się op lecz siłą takich np. Arwernów nie są wyłącznie Zaprzysiężeni lecz brak słabych punktów. Mają Zaprzysiężonych, szermierzy wybranych (miecze barbarzyńskie czyli 40 siły ciosu) ciężką jazdę (porównywalną z jazdą szlachetnej krwi więc mocna a o 40 tańsza) poborowe sługi (jak za 220 bardzo dobra jednostka do tego rzuca oszczepy chyba najlepszy przelicznik jakość/cena) tani i mocni procarze (tylko 20 siły ostrzału lecz 25 pancerza gdy inni mają 15 i tarcze blokujące bodajże 40% obrażeń gdy inni procarze 25% tu polecam filmiki które kiedyś wstawiał Pirx https://www.youtube.com/user/maximusnorvegicus ).

Więc max 2 Zaprzysiężonych wydaję się załatwiać problem lecz nie mamy pewności, do tego Arwernowie, Bojowie itd nadal będą używani gdyż tacy np. Luzytanie są trudniejsi do gry i mniej pewni. Więc proponuje zostawić zapis Piterusa " gracz może wybrać nację mocarną tylko raz w sezonie ale w przypadku wyboru nacji mocarnej przez oponenta, gracz może odpowiedzieć również nacją mocarną. "o frakcjach "mocarnych" bez eliminacji nacji w końcu wśród frakcji "silnych" i "zrównoważonych" nie ma eliminacji po co komplikować sprawę. 3 grupy frakcji i tyle.
PS: chyba w tym filmiku jest dokładnie opisana sprawa z tarczami https://www.youtube.com/watch?v=iaRzjXkJf_c;)

Pirx
31-03-2016, 16:55
O proszę, nawet nie zauważyłem tego braku.

Rzeczywiście w zasadach jest:

6. W danym meczu gracz może użyć danej frakcji tylko raz. Gracze nie mogą grać tymi samymi nacjami przeciwko sobie w danej bitwie.

Nie, no tak nie może być, bo ludzie będą przez cały sezon grali 1-2 nacjami, które mają dobrze opanowane. Nie o to chodzi w formacie ligi, a o to żeby w miarę wykorzystywania nacji opanowywać kolejne.

Więc zdecydowanie potrzebna jest zmiana na:

6. W danym sezonie gracz może użyć danej frakcji tylko raz. Gracze nie mogą grać tymi samymi nacjami przeciwko sobie w danej bitwie.

Seba Fallus III Wielki
31-03-2016, 17:05
Dobra to trzeba podjąć szybką decyzję bez rozwodzenia się bo wcześniej dyskutowaliśmy i chyba ustaliliśmy brak eliminacji nacji (mniej roboty dla administratorów i możliwość zbudowania znaku rozpoznawalnego takiego jak klepka Barcelony:D ). Osobiście wolę eliminację nacji ;)

Pirx
31-03-2016, 18:40
To w takim razie bardzo proszę wszystkich zainteresowanych o aktywność:

jesteście za czy przeciwko eliminacji nacji?

Remix
31-03-2016, 19:03
jestem za eliminacją

Andrij Marszałek
31-03-2016, 19:46
Dla mnie eliminacja nacji jest raczej oczywista ;)

Nikczemnik
31-03-2016, 20:14
Ja jestem za.
Można też zrobić ankietę na ten temat.

Pirx
31-03-2016, 20:16
Jeżeli będą tutaj zdania odrębne, to zrobimy.

Kobrax
31-03-2016, 21:30
Ja bym wolał bez tej eliminacji frakcji, choć zależy ile będzie trwał sezon. Jakoś nigdzie nie mogę się doczytać.
Eliminacja ma sens jeżeli nie będziemy mieć kilkunastu meczy. Przy większej ilości meczy eliminacja nacji tylko odbiera radość z gry.

Pirx
31-03-2016, 21:35
Ligi będą albo 8, albo 10-osobowe. Czyli 14 albo 16 bitew na sezon.

Ja sobie nie wyobrażam grania bez eliminacji nacji, bo po prostu ludzie się nie będą rozwijać, bo po co szukać, jak coś im w miarę wychodzi.

hdshovcase
01-04-2016, 13:21
Ja też jestem za eliminacją.

Pirx
03-04-2016, 15:19
Zmieniłem Regulamin zgodnie z uwagami. Zerknijcie jeszcze proszę, czy nie ma gdzieś przypadkiem kolejnych błędów.

Pirx
04-04-2016, 08:56
Kilka uwag - szczególnie dla nowych graczy:

1. Każda runda trwa tydzień, w trakcie tej rundy trzeba rozegrać 2 mecze, po 2 bitwy każdy, czyli razem 4 bitwy. W challonge macie rozpiskę 7 "Rounds", co oznacza, że:
a. w pierwszym tygodniu gracie mecze z Rundy 1 i Rundy 2,
b. w drugim tygodniu gracie mecze z Rundy 3 i Rundy 4,
c. w trzecim tygodniu gracie mecze z Rundy 5 i Rundy 6,
d. w czwartym tygodniu gracie mecz z Rundy 7.

2. Kolejność rozgrywania meczów w ramach danego tygodnia nie ma znaczenia. Czyli np. w pierwszym tygodniu możecie zagrać najpierw mecz z Rundy 2, a potem mecz z Rundy 1. Np. ja mam w Rundzie 1 mecz z Mistem, a w Rundzie 2 mecz z Grandem - mogę jednak najpierw zagrać z Grandem a potem z Mistem.

3. Pierwszy nację i mapę wybiera gracz wyżej w rozpisce danej Rundy. Np. w Rundzie 1 Mist jest rozpisany wyżej niż ja, więc on pierwszy wybiera, a w Rundzie 2 ja jestem rozpisany wyżej niż Grand, więc ja wybieram pierwszy. Założenie jest takie, żeby zbliżoną ilość razy wybierać jako pierwszy i jako drugi (w praktyce, równość tutaj jest niemożliwa, bo mamy 7 meczów).

4. Obowiązuje eliminacja nacji, więc co do zasady w danym sezonie możecie wykorzystać daną nację maksymalnie raz - wyjątek to nacje Moracne (tutaj odsyłam do regulaminu).

5. Przeczytajcie jeszcze raz uważnie Regulamin przed rozegraniem pierwszego meczu, w ten sposób unikniecie wielu potencjalnych problemów.

grandcoss
04-04-2016, 14:13
3. Pierwszy nację i mapę wybiera gracz wyżej w rozpisce danej Rundy. Np. w Rundzie 1 Mist jest rozpisany wyżej niż ja, więc on pierwszy wybiera, a w Rundzie 2 ja jestem rozpisany wyżej niż Grand, więc ja wybieram pierwszy. Założenie jest takie, żeby zbliżoną ilość razy wybierać jako pierwszy i jako drugi (w praktyce, równość tutaj jest niemożliwa, bo mamy 7 meczów).


Nie wiem panie Pirxie jak to możliwie że w "rundzie 2" jesteś rozpisany wyżej ode mnie ;). Swoją drogą jedziemy na tym samym wozie, ponieważ wybieramy 2 razy jako pierwsi i 5 razy odpowiadamy na przeciwnika, Mist 4 do 3, nie widziałem kogoś kto wybiera pierwszy 5 razy. Istnieje tylko jedna możliwość że Jesteś pierwszy ze mną masz inna tabelę rozgrywek ;).

Pirx
04-04-2016, 14:32
O proszę, fakt. ;) No to challonge się nie popisał. Jak kiedyś robiłem rozpiskę na zasadzie ligi, to system tak ustawiał rundy, żeby gracze byli raz na górze, a raz na dole. Słabo jeżeli ten stosunek jest np. 5 do 2. Ale na szczęście gramy tylko 2 bitwy, więc efekt "przewagi" może być co najwyżej psychologiczny.

grandcoss
04-04-2016, 14:40
O proszę, fakt. ;) No to challonge się nie popisał. Jak kiedyś robiłem rozpiskę na zasadzie ligi, to system tak ustawiał rundy, żeby gracze byli raz na górze, a raz na dole. Słabo jeżeli ten stosunek jest np. 5 do 2. Ale na szczęście gramy tylko 2 bitwy, więc efekt "przewagi" może być co najwyżej psychologiczny.

Dopóki nie ma 7:0 lub 6:1 jest ok. Inna sprawa że chyba trzeba byłoby zrobić to ręcznie, los zdecydował ;). Jeszcze inna sprawa, proszę Zibiego o dodanie mnie do znajomych na czas 1 sezonu SL, ponieważ ja nie mogę :(. Ewentualnie po "zgrzytnięciu" w QF DMP Rome 2, proszę o anulowanie na steamie "Zablokuj wszelką komunikację" dla mojej osoby od strony Zibiego :F

Kobrax
04-04-2016, 16:01
Dlaczego w Lidze 2 dwie pary mają napisanie, że niby mają zagrać dwie rundy z tymi samymi osobami? Trochę tak to wygląda jakby w pierwszej mieli zagrać jeden mecz, a w drugiej rundzie 2 mecze. Prosiłbym o poprawienie tego.

Nikczemnik
04-04-2016, 16:46
Czy można użyć kilka razy tej samej frakcji ?

hdshovcase
04-04-2016, 16:49
6. W danym sezonie gracz może użyć danej frakcji tylko raz (wyjątek - nacje Mocarne w przypadku kontry - patrz C. Wybór nacji). Gracze nie mogą grać tymi samymi nacjami przeciwko sobie w danej bitwie (wyjątek: dopuszczalne jest wykorzystanie tej samej nacji co przeciwnik, jeżeli graczowi nie została w danej grupie nacji - wybranej przez przeciwnika - żadna inna nacja). Nie

Ituriel32
09-04-2016, 07:10
Czy nie dałoby się normalnie wypisywać wykorzystanych nacji u graczy? Bo później będzie to czytelniejsze.

Pirx
09-04-2016, 13:04
Też jestem zdania że przydałoby się ustandaryzować widok listy wykorzystanych nacji. Bo im dalej, tym bardziej będzie istotna czytelność takich list.

piterus
09-04-2016, 15:13
Trzeba założyć osobny temat w każdej lidze z użytymi nacjami przez graczy, fajnie by było np. z takimi ikonkami:D:

http://clancommunity.ru/images/smilies/Rome%202/Rome.png http://clancommunity.ru/images/smilies/Rome%202/Baktria.png http://clancommunity.ru/images/smilies/Rome%202/kolhida.png...

Pirx
09-04-2016, 16:15
Tak jest właśnie na turniejach rosyjskich, ikonki, i takie rozwiązanie mi się najbardziej podoba. Można to zrobić na 2 sposoby, albo umieścić ikonki wykorzystanych nacji, albo umieścić ikonki wszystkich dostępnych i usuwać wykorzystane.

Jeżeli chodzi o osobny temat, to w każdej z Lig jest takowy utworzony przez Kaszankę. Tak więc prośba do moderatorów poszczególnych Lig o zrobienie sensownie wyglającej rozpiski wykorzystanych nacji, z ikonkami.

Nieznajomy
09-04-2016, 19:06
fajny pomysl, wydaje mi sie ze streslanie bylo by bardziej przejrzyste

Curse11
09-04-2016, 20:47
Też jestem za skreślaniem. Oprócz ikonek dodałbym jednak nazwę frakcji, bo z ikonami ich jeszcze nie identyfikuję.

Z innej beczki, jakie DLC daje możliwość gry Syrakuzami?

Seba Fallus III Wielki
09-04-2016, 20:49
Hannibal u bram ;)

Curse11
09-04-2016, 20:56
Damn, tego mi brakuje.

A wiesz może jakie frakcje jeszcze daje Hannibal?

Btw. mam Gniew Sparty, ale nie mogę wybrać Koryntu czy Związku Beockiego w trybie multiplayer. Tak po prostu jest, czy coś u mnie nie działa?

Andrij Marszałek
09-04-2016, 21:45
Nie to normalne - Gniew Sparty nic nie wnosi do multi.

Seba Fallus III Wielki
09-04-2016, 22:03
Cezar w Galii: Bojwie,Nerwiowie,galacja
Hannibal u bram:Luzytanie,Arewakowie,Syrakuzy,kilku najemników dla Kartaginy
Piraci i najeźdźcy: Tylis, Odrysowie, Ardiajowie
Kolonie Czarnomorskie: Kolchida,Kimeria,Pergamon
Państwa greckie: Sparta,Ateny,Epir
A wystarczy wejść na steam w dlc i przeczytać ale nie będę już taki i wypisze ;)

Ituriel32
11-04-2016, 06:47
W danym sezonie gracz może wybrać jako pierwszy nację Mocarną najwyżej 1 raz. Jednak w przypadku wyboru przez przeciwnika (jako pierwszego) nacji Mocarnej, gracz może odpowiedzieć również nacją Mocarną (której do tej pory nie wykorzystał, po wykorzystaniu wszystkich dostępnych nacji Mocarny - następuje reset i możliwość ponownego wykorzystywania nacji Mocarnych jako kontr).

Z nacjami mocarnymi stanęło na:
a) tylko raz w sezonie (bez z znaczenia czy w ataku czy obronie)?
b) raz w obronie i raz w ataku?
c) nie limitowane w obronie?

Źle sobie radzę z zdaniami warunkowanymi.

jedynytakisebek
11-04-2016, 07:40
Jako kontra można stosować zawsze kiedy przeciwnik wybiera nację mocarną. Tylko meczy będzie 7 a nacji jest 4 więc jak zagrasz juz wszystkimi mocarnymi to nastepuje reset i znowu mozesz wybrac do obrony nacje mocarna ktora juz grales.

Pirx
11-04-2016, 09:11
Dokładnie. Plus można 1 raz wykorzystać nację Mocarną wybierając jako pierwszy.

Pirx
11-04-2016, 10:22
Podwójny post.

Czy ktoś ma dobry pomysł, jak postąpić z frakcjami w meczach, które nie zostały rozegrane. Np. jeżeli jedna ze stron ma przyznanego walkowera z racji mniejszej aktywności drugiej strony - jak zadziałać z frakcjami:
- Sędziowie wskazują 2 nacje wyeliminowane za ten mecz,
- Sędziowie wskazują 1 nację, a 1 nację gracz,
- 2 nacje eliminowane są na innej podstawie - jakiej?,
- żadne nacje nie są eliminowane?

Prośba o opinie i pomysły, bo jest z tym problem. Trudno tutaj o jakieś szczególnie sprawiedliwe rozwiązanie. Jak o tym myślimy, to każde ma swoje wady.

Piterus - jak to wyglądało na medku?

Defungor
11-04-2016, 12:03
Gracz powinien wytypować 1 silną i 1 zrównoważoną frakcję. Według mnie to by było najlepsze rozwiązanie, bo jak 2 nacje gracz ma wyeliminować to wiadomo że da 2zrównoważone do eliminacji.

Pirx
11-04-2016, 18:49
Jeden głos w dyskusji. Żeby potem nie było zdziwień jak Sędziowie przyjmą stanowisko co do nacji, które kogoś nie będzie satysfakcjonowało.

Arroyo
11-04-2016, 19:24
Jestem za pomysłem Defungora. Zwłaszcza z jednego powodu - 2 nacje zrównoważone zablokowane to już praktycznie po lidze dla gracza ;)

piterus
11-04-2016, 20:08
Piterus - jak to wyglądało na medku?

Na medku nie było eliminacji nacji;)

Tu nie będzie jakiegoś złotego środka ale też pomyślałem o tym co Defungor napisał, gracz powinien wskazać 1 nację zrównoważoną i 1 silną i takie rozwiązanie mnie osobiście najbardziej odpowiada.

Seba Fallus III Wielki
11-04-2016, 20:39
Na medku nie było eliminacji nacji;)
Nawet różnorodność nacji może mieć negatywne strony :)

Ituriel32
16-04-2016, 20:27
Wiecie jak ominąć limit 50 obrazków w poście?

Bo już teraz nie mogę dodawać więcej flag (symboli nacji).

mackoff
17-04-2016, 01:45
Widzę że świetnie się rozwijają te nasze Ligi na Rome 2.

Bardzo się cieszę i gratuluje całemu zespołowi organizującemu i uczestnikom.

Może postaramy się zorganizować jakieś nagrody na zakończenie sezonu...kto wie? Zobaczymy :)

Pirx
17-04-2016, 17:59
Ituriel32, ja nie wiem, ale jeżeli nie otrzymasz satysfakcjonującej odpowiedzi, to po prostu zrób to w kilku postach.

Mackoff, będzie bardzo miło jeżeli uda się załatwić jakieś upominki.

Pirx
18-04-2016, 15:52
Chciałem tylko napisać, że jestem pod ogromnym wrażeniem solidności uczestników jeżeli chodzi o terminowe rozgrywanie meczów. Widać, że czerpiemy z Lig sporo przyjemności, co bardzo cieszy nas jako organizatorów.

Mam nadzieję, że tak pozostanie do końca.

To jeszcze tak organizacyjnie - w pierwszym tygodniu maja pojawi się możliwość dopisania się do lig, ewentualnie gracze niezainteresowani dalszym udziałem w drugim sezonie będą mieli okazję dać o tym znać. Bo oczywiście przyjmujemy domniemanie, że wszyscy spotykamy się na pokładzie w kolejnym, drugim sezonie. :)

Acha, i oczywiście w 1 tygodniu maja odbędą się pasjonujące baraże o awans/utrzymanie pomiędzy graczami z 3 miejsc od końca (wyższa liga) / początku (niższa liga). Będą emocje. :)

Nikczemnik
18-04-2016, 20:50
Czy po wykorzystaniu wszystkich frakcji następuje reset ? Bo jeżeli tak to go mam ( nie nie mam dlc gdyby ktoś mi pisał że jeszcze pergamon )

Pirx
18-04-2016, 20:51
Wykorzystałeś wszystkie nacje Zrównoważone, Silne i Mocarne?

Nikczemnik
18-04-2016, 21:02
Nie tylko zrównoważone i mocarne.
Przepraszam mój błąd ( zapomniałem napisać frakcji zrównoważonych )

Pirx
18-04-2016, 21:03
Jeżeli zostały wyłącznie nacje Silne, to masz już reset na nacje Zrównoważone i Mocarne. A po wykorzystaniu ostatnich Silnych - reset również na Silne.

Pirx
21-04-2016, 08:59
W imieniu Arroyo i swoim zapraszamy wszystkich uczestników Lig Rome 2 - i nie tylko - do udziału w jednowieczornym Turnieju 1v1 o Tytułu Prefekta, który odbędzie się w dniu dzisiejszym.

Jeżeli chodzi o format rozgrywek, to:
a. jest to "jednowieczorny" turniej 1v1 toczony na zasadzie eliminacji, gdzie rozgrywana jest tylko jedna bitwa,
b. od 21:00 zbierane będą na ts orgowym zgłoszenia do turnieju,
c. najpóźniej o 21:15 Arroyo zrobi losowanie zgłoszeń na protalu challonge, gdzie powstanie drabinka turniejowa,
d. gracz umieszczony "wyżej" w danej parze wybiera nację i mapę jako pierwszy,
e. zwycięzcy przechodzą dalej, przegrani odpadają - jest to więc pucharowy system rozgrywek,
f. nacja wykorzystana w danej fazie turnieju nie może zostać wykorzystana w późniejszych bitwach.

ADRES Serwera TeamSpeak 3 : srv2.multigaming.pl:11796 Lub (178.217.186.86:11796)

W Turnieju obowiązują zasady bitewne Lig Rome 2.

Jeżeli chodzi o ograniczenia nacji, to:
W pierwszych fazach gracze mają do wyboru następujące nacje:
Ateny, Sparta, Syrakuzy, Ardiajowie, Kimmeria, Massalia, Armenia, Partia, Pont, Luzytanie, Arewakowie, Seleucydzi, Egipt, Baktria, Macedonia, Kolchida, Pergamon, Kartagina.


W półfinałach gracze dodatkowo mogą wybierać spośród następujących nacji:
Galacja, Swebowie, Getowie, Królestwo Odrysów, Icenowie, Rzym


W finale i meczu o 3. miejsce gracze dodatkowo mogą wybierać spośród następujących nacji:
Arwernowie, Bojowie, Tylis, Nerwiowie

Jeszcze raz serdecznie zapraszamy. Oczywiście, gracze którzy odpadną na wczesnym etapie rozgrywek mogą rozgrywać luźne bitwy drużynowe, które zawsze na Czwartkach dostarczają najwięcej przyjemności.

Polemajos
23-04-2016, 18:36
Sugeruję, że używanie rydwanów powinno być zakazane jak używanie artylerii.

Arroyo
23-04-2016, 18:38
W takim razie zablokuj też słonie. Czym wtedy ma Pont, Egipt, Baktria, Seleucydzi i Kartagina kontrować?

Polemajos
23-04-2016, 18:39
1. Jazdą
2. Piechotą
3. Jazdą
4. Jazdą
5. Jazdą

Arroyo
23-04-2016, 18:40
Akurat rydwany są naprawdę dobre, o ile gracz, który nimi gra, ogarnia. Tak samo słonie. Wg mnie nie winno być zakazu na nich.

Polemajos
23-04-2016, 18:42
Są za dobre. Wjeżdżają i robią za miotłę.

Arroyo
23-04-2016, 18:43
Łatwo strzelcami ich wysieczesz. Z kolei nieopancerzone słonie można banalnie zaprzysiężonymi lub innymi elitarnymi piechurami zjechać.

Polemajos
23-04-2016, 18:44
Jak przejadą przez piechotę, to niczym ich nie zatrzymasz ;D

Il Duce
23-04-2016, 18:47
Proponuję zbanować wszystkie jednostki przez które Polej kiedyś przegrał bitwę ;D

PS: Nie mogłem się powstrzymać xD

Shay Ruan
23-04-2016, 18:47
Polej czy jak Cie piechota rozjedzie to też będziesz optował za jej zakazaniem?

DonVega
23-04-2016, 18:51
W porównaniu z Rome 1 te słonie i rydwany z Rome 2 to pikuś :)

Polemajos
23-04-2016, 18:53
Dobra piechota na dobrą piechotę gwarantuje duże straty po obu stronach, a rydwany kontra piechota to jak jazda po maśle.

Curse11
23-04-2016, 18:56
Dlatego ostrzelaj rydwany, albo niszcz falangitami/hoplitami w falandze.
Kawaleria kontra strzelcy to też jazda jak pomaśle ;)

DonVega
23-04-2016, 18:57
Dlatego rydwany najlepiej kontruje się jazdą - obejrzyj mecze z DMP 2v2 jak rydwan atakował piechotę i jaka była reakcja broniących i co z tego wynikło

Polemajos
23-04-2016, 18:57
Falangici w bitwach multi to bardzo dobre rozwiązanie ;)

Nieznajomy
23-04-2016, 19:13
tak tylko bardzo ciezko nimi operowac

hdshovcase
23-04-2016, 19:55
Zależy od piechoty, jeżeli mają oszczepy to rydwany nie stanowią problemu.

Andrij Marszałek
23-04-2016, 20:02
Oj polej... Jedna salwa od byle jakiej piechoty oszczepami i po rydwanach ;)

Seba Fallus III Wielki
24-04-2016, 21:27
W takim razie ja postuluje o zakazanie wygrywania z Polejamosem. Rozwiążemy wszystkie problemy 1 zasadą :D

Sara Temer
24-04-2016, 21:50
Jako osoba całkowicie bezstronna, bo nie biorąca udziału w lidze, popieram propozycję Seby xD

Niesmiertelnik
27-04-2016, 08:41
Mam małe przesłanie dla graczy zastanawiających się nad wzięciem udziału w kolejnej edycji ligi.

Warto się zapisać. Nie było mnie kilka lat. W RTW2 grałem miesiąc od premiery. W Attilę raptem ze dwa tygodnie, ale zawsze, począwszy od RWT byłem fanem walki z żywymi przeciwnikami. Teraz, zapisawszy się pod wpływem impulsu, w ostatniej chwili, mogę śmiało powiedzieć, że zabawa jest przednia.

Zapisujcie się:D

Pirx
15-05-2016, 15:24
Szukamy moderatorów do tematów ligowych.

Niesmiertelnik
22-05-2016, 21:19
Czy tydzień z długim weekendem będzie kolejną rundą? Pogoda zapowiada się piękna, zamierzam wyjechać od środy do niedzieli i pewnie nie będę jedynym. Możecie dać trochę więcej czasu?

Pirx
22-05-2016, 21:49
Przedystkutujemy temat w gronie sędziowskim.

Ale już teraz pragnę wszystkim podziękować za aktywność. Zdecydowana większość meczów została rozegrana w terminie. Dzięki Panowie za zaangażowanie. Bardzo, bardzo nas to cieszy.

Pirx
23-05-2016, 13:05
Najpóźniej do jutra damy znać, czy będzie przedłużka tej rundy o kilka dni w związku z wyjazdami weekendowymi.

Prośba o moderatorów forów o zakładanie tematów meczowych na ten tydzień. Na razie data zakończenia rundy: do 23:59 29 maja.

Nieznajomy
23-05-2016, 13:46
Wroce z pracy kolo 19 to pozakladam

hdshovcase
27-05-2016, 17:11
W poprzednim sezonie na challonge dostawało się za zwycięstwo 3 pkt. a teraz dostaje się 2 ptk.

Pirx
28-05-2016, 13:45
Mój błąd. Jutro postaram się poprawić tabele.

Nieznajomy
28-05-2016, 19:06
z 2 pkt jest ciekawiej Panowie :)

Nikczemnik
28-05-2016, 19:10
Też tak twierdzę bo to zaostrza rywalizację :D;)

Nieznajomy
29-05-2016, 10:17
dokladnie, ja bym nic nie zmienial. 2pkt powoduja ze remis jest cenniejszy, jest fajnie :)

Pirx
29-05-2016, 10:19
To pomyślimy nad tym w kolejnym sezonie Panowie. Na razie w zasadach stoi 3 pkt za zwycięstwo. I tak też będziemy grać w tym sezonie. Zmieniłem odpowiednio tabele na challonge.

Teraz, kiedy już odhaczony jest turniej na Warhammerze, wracam z pełnymi siłami do Lig. Także jutro przyjrzę się całej sytuacji w poszczególnych Ligach i zacznę ścigać. ;) Także proponuję rozgrywanie meczów, w miarę możliwości, jeszcze dzisiaj.

Bawimy się dalej. ;)

Nieznajomy
04-06-2016, 16:09
za 2 dni ostatnia kolejka :) , powiem szczerze ze jestem zniesmaczony sytuacja w I lidze, odnosnie rozgrywaniem meczy... tyle nierozegranych meczy, walkowery ? Panowie to jest I liga ! rozumiem brak czasu ale bez jaj, wieczorem kazdy ma ta godzine wolnego

Seba Fallus III Wielki
04-06-2016, 16:54
Mnie bardzo mile zaskoczyła gra Nieznajomego i Rajfara. Awansowali do SL i zajmują w niej wysokie lokaty spychając mnie coraz bliżej spadku :D

Pirx
04-06-2016, 19:34
U mnie brak zaskoczenia. To świetni i nadal perspektywiczni gracze. Trochę więcej doświadczenia, które stale zdobywają, i będzie bardzo trudno im sprostać. Natomiast do tej pory na pewno zaskoczeniem były dla mnie te remisy od rafjara. 4 remisy to bardzo słaby z perspektywy tabeli wynik, ale teraz dzięki ostatniemu zwycięstwu od razu mocno wskoczył. W ogóle mnóstwo mamy remisów w SL, w sumie na moją korzyść.

Nieznajomy
04-06-2016, 20:11
dzieki za dobre slowo ;) dodaje motywacji

rafjar
04-06-2016, 23:29
Dzięki Panowie! Ja tam jestem zadowolony z moich remisów, szczególnie że były to starcia z bardzo wymagającymi przeciwnikami. Np bitwa z Tuffem - Rzym vs Partia, w której chciałem zastosować pewien element zaskoczenia i którą przegrałem dużo mnie nauczyła, tak samo Seba zagrał świetnie defensywnie Ardiajami i zupełnie mnie zaskoczył jego skład armii i ustawienie na polu bitwy. Rushowa spartańska armia Pirxa zniosła mnie z mapy w kilka minut i wjechała we mnie jak w masło ;). Tylko Nieznajomy mnie niczym nie zaskoczył ;) i ja jego pewnie też.. bo znamy się jak łyse konie, ale prawda jest taka, że z bitew które przegrałem czerpię więcej niż z wygranych starć..

Nieznajomy
10-06-2016, 08:25
Dobra, dla mnie rozgrywki zakonczone .
Gratulacje dla Pirxa za ponowne triumfowanie w SL a dla TUFFa za zajecie 2 miejsca. Teraz trzymam kciuki za rafjara ktory dzis gra o 3miejsce :)

Pozostaje niesmak po wczorajszym meczu z TUFFem nie zdazy mi sie juz walczyc o 2miejsce w SL, jednak trening(jakies tam pykanie) raz na tydzien to zamalo nawet yolo mi nie wyszlo xd . Szczerze zlekcewazylem TUFFa i jak sie okazalo to byl wielki blad. Chlopak b.dobrze gra piechota, jest ustawienie ciezki do ugryzienia, zbite w kupe do ktorego nie jestem przyzwyczajony bo gram bardzo szeroko.

Wszystkim graczom dzieki za gre i za to ze potrafilismy sie tak zorganizowac :)


Koniec biore sie za robote xd

tuff_gru
11-06-2016, 00:44
Nikt oprócz Przemka nie chcial ze mna grać barbarzyńcami :(.

Moim zdaniem trzeba dopracować w lidze system kolejnosci wybierania frakcji, bo kurcze nie podoba mi sie to :). Trzeba by tez pomyśleć nad osłabieniem Rzymu i Sparty bo ciężko...

Panowie zwróćcie uwagę że są to zasady ustawione pod Pirxa - ułatwiające grę kawaleria :). Wymyślmy coś pod siebie. Np minimum 14 piechoty :)

BTW nieznjaomy mógłbyś zupdejtować kolejke na chalogne...

Pirx
11-06-2016, 08:21
Już się zaczynają teorie spiskowe. :lol2:

Ja tam mogę grać i max 14 piechoty. W jakiś Czwartek możemy się tak pobawić. ;)

Dzięki Panowie za emocje w SL. Szybkie zapewnienie sobie 1 miejsca wcale nie oznacza, że nie było emocji. Tak naprawdę gdyby nie ta wygrana rzutem na taśmę w meczu z Tuffem - mogłoby być teraz gorąco. Graty 2. miejsca TUFF, przyzwoity wynik jak na poziom Twojego narzekania, że siłą Cię przymusiłem do grania w SL zamiast w I lidze. :D

Nieznajomy
11-06-2016, 09:35
Ja tam wole takie zasady. Mocna piechota to nie jest to

Seba Fallus III Wielki
11-06-2016, 10:34
Tu nie chodzi o mocną tylko op piechotę max 12 jest optymalne trzeba zmienić z max 4 takich samych z powrotem na max 6 i dać powiedzmy limit max 6 mieczy. Do tego połączyć frakcje zrównoważone z silnymi. Przy zasadach max 4 przewaga Ardiajów czy Sparty nad taką Armenią jest ogromna ogołnie przewagę zyskują frakcje z dużym wyborem piechoty. Przy zasadach z pierwszego sezonu było to bardziej wyważone ale w grze pojawiła się schematyczność gra Ardiajami i Spartą była najbezpieczniejsza a przeciwko nim albo zagrać to samo albo Kartaginę lub Egipt. Dlatego max 6 takich samych i mamy zbalansowane frakcję plus połączenie zrównoważonych z silnymi (osobno zostaną tylko mocarne) ponieważ przy max 6 mieczach zrównają się z pozostałymi frakcjami a zyskamy pulę nowych mieczowych frakcji, większy wybór, większa różnorodność, zrobi się ciekawie.
Dlatego przez wakacje proponuję wypróbować takie zasady.;)

Nikczemnik
11-06-2016, 19:58
Ja bym zmienił punkty :
za zwycięstwo : 2
remis i porażka : tak samo jak teraz

hdshovcase
12-06-2016, 21:34
Ja bym punkty zostawił tak jak są. Dzięki tym trzem punktom zwycięstwo ma odpowiednią wagę.

tuff_gru
13-06-2016, 00:06
Tu nie chodzi o mocną tylko op piechotę max 12 jest optymalne trzeba zmienić z max 4 takich samych z powrotem na max 6 i dać powiedzmy limit max 6 mieczy. Do tego połączyć frakcje zrównoważone z silnymi. Przy zasadach max 4 przewaga Ardiajów czy Sparty nad taką Armenią jest ogromna ogołnie przewagę zyskują frakcje z dużym wyborem piechoty. Przy zasadach z pierwszego sezonu było to bardziej wyważone ale w grze pojawiła się schematyczność gra Ardiajami i Spartą była najbezpieczniejsza a przeciwko nim albo zagrać to samo albo Kartaginę lub Egipt. Dlatego max 6 takich samych i mamy zbalansowane frakcję plus połączenie zrównoważonych z silnymi (osobno zostaną tylko mocarne) ponieważ przy max 6 mieczach zrównają się z pozostałymi frakcjami a zyskamy pulę nowych mieczowych frakcji, większy wybór, większa różnorodność, zrobi się ciekawie.
Dlatego przez wakacje proponuję wypróbować takie zasady.;)

Trzeba z tym uważać, bo akurat ograniczanie mieczy do maks 6 moze miec odwrotny skutek i tylko wzmocnic sparte i ardiajow. Mi sie udalo pokonac sparte Kartagina, wlasnie dzieki temu ze moglem wystawic 8 mieczy, bez tego nie mialbym szans...

Ale faktycznie max 4 jednostki powoduje ze frakcje ze slabsza piechota maja trudniej. Bo nie mozna postawic na liczenbosc vs jakosc.

Nie wiem co tu zrobić. Możę ograniczyc przykoksowane jednostki jak w Warhamerze. Np maks 3 zapyrzsieżonych, maks 3 kohorty evo, maks 3 krolewskich spartan itd. I wszystkie frakcje dac spowrotem do jednego woreczka...

Seba Fallus III Wielki
13-06-2016, 11:34
Niby najprostsze rozwiązanie ale to nie warhamer gdzie mamy 5 frakcji tylko Rome 29 frakcji i w każdej znajdzie się jakaś jednostka która zajmie miejsce zaprzysiężonych. Można zrobić ograniczenie np. max ileś tam piechoty droższej niż 1000 ale nie tu tkwi problem. Celtowie są op przez to że pod każdym względem są świetni. Najsilniejsza piechota, tani włócznicy i procarze silna jazda. Ale warto też nad tym pomyśleć to może być rozwiązanie.

Chodzi o to że te zasady nie wzmocnią Ardiajów i Sparty bo powstanie na nich kontra w postaci Arewaków, Galatów, Odrysów, Rzymu itd. Będzie ogromny wybór frakcji mieczowych a i frakcje wschodnie będą mogły wziąć 6 szermierzy a nie tak jak teraz tylko 4 plus jakiś tańszych toporników czy celtów. Z resztą na max 6 mieczy Kartagina nadal może wystawić np. 4 libijskie i 2 szlachetnych co jest potężną siłą uderzeniową.

Niedługo wakacje przerwa od ligi luźne gierki można na czwartkach wypróbowywać różne kombinacje zasad ;)

Arroyo
13-06-2016, 11:37
Jeśli chodzi o multi to 6 frakcji w Warhu jest, tak przypominam.

Curse11
13-06-2016, 17:23
Ja bym rozważył wprowadzenie zasady, że jak ktoś celowo oddaje walkowera, to wszystkie jego mecze liczą się jako walkower. Inaczej wypacza to wyniki.

Seba Fallus III Wielki
13-06-2016, 17:49
Celowo?

Curse11
13-06-2016, 17:56
Celowo, umyślnie, z premedytacją. Co innego, kiedy komuś coś wypadnie, zepsuje się sprzęt etc. Ale umyślny walkower powinien moim zdaniem skutkować walkowerem we wszystkich meczach, niezależnie od ich wcześniejszego wyniku.

Przykład? Proszę bardzo: http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?13884-Tydzie%C5%84-4-jedynytakisebek-0-2-(walkower)-Nikczemnik-(Runda-7)

Seba Fallus III Wielki
13-06-2016, 18:09
Tu się zgodzę gdyby napisał że nie ma czasu a on że oddaje walkowera bo wole grać w warhamera.... Taką postawę trzeba karać z całą surowością

Andrij Marszałek
14-06-2016, 16:46
Nie no to mnie niszczy po prostu. Przecież Warhammer nie wyskoczył z kosmosu nagle tylko był zapowiadany to po co się co poniektóre osoby zapisywały na ligę jak wiedziały że będą w niego grać.........

Nikczemnik
15-06-2016, 14:43
Co do zasady max. 4 takie same to spartę da się kontrować słoniami choć jest to trudne i ryzykowne.

Seba Fallus III Wielki
15-06-2016, 15:25
Słoniami kontrować hoplitów? Słonie i rydwany na włócznikach szybko padną nie zdążą się nawet zwrócić a co dopiero przechylić szale bitwy.
Włócznicy mają bonus do walki z kawalerią który działa także przeciwko słoniom. W angielskiej wersji jest to lepiej nazwane anti-large bonus ;)

Nikczemnik
15-06-2016, 19:24
Może i ma jednak w moim meczu z kobraxem jakoś go mocno zjechały ( przegrałem bo zrobiłem głupi błąd puszczając je na piki ).

Seba Fallus III Wielki
15-06-2016, 20:41
Bo to nie jest takie proste składa się na to wiele czynników. Musiałeś świetnie użyć tych słoni w odpowiednim momencie na osłabionych jednostkach, o niskim morale itp. ;)

Pirx
17-06-2016, 12:01
Panowie,

jestem na urlopie, więc sprawa domykają inni sędziowie - dzięki. :)

Krótko: dziękuję wszystkim za uczestnictwo w lidze, jak wrócę to napiszę lepsze podsumowanie. Mam nadzieję, że większość z Was bawiła się dobrze w tym sezonie. Było sporo walki i emocji. Dodatkowo, co mnie cieszy, niewiele osób odpuściło temat w związku z Warhammerem. Spodziewałem się, że może być gorzej.

Na razie kończymy tematy baraży i awansów / spadków. W trakcie wakacji nie startujemy z kolejnym sezonem, bo wyjazdy uczestników uniemożliwią rozgrywanie niektórych kolejek. Z sezonem 3 wrócimy po wakacjach, we wrześniu albo w październiku (pamiętajmy o studentach ;)). Zobaczymy jaka będzie liczba zgłoszeń i zastanowimy się nad formułą.

W trakcie wakacji zapraszam na nasze cotygodniowe rozgrywki w ramach Czwartków z Antykiem, od godz. 21. Myślę, że w lipcu zrobimy też jednowieczorny turniej 1v1 o Tytuł Prefekta. Już teraz zapraszam. Bo będzie okazja zmierzyć się z graczami z wszystkich poziomów Lig, co może być ciekawym doświadczeniem.

tuff_gru
18-06-2016, 22:27
Będą jeszcze filmiki z tego sezonu, ale jak sie wykuruje bo od tygodnia nie moge nagrywać...