PDA

Zobacz pełną wersję : Dyskusja



Pirx
07-07-2016, 11:19
Tutaj dyskutujemy o wszelkich kwestiach związanych z Krwawymi Igrzyskami.


Na początek - zasady bitewne:

- maks 6 jednostek mieczowych ma na celu próbę wyrównania szans pomiędzy nacjami barbarzyńskimi a np. wschodnimi.

- pogoda - wskazałem zarówno wiosnę jak i zimę - do wyboru. Chodzi o to, żeby nie grać wciąż wiosny na Nemetocennie bo idzie z tym oszaleć. Szczególnie, gdy się porówna tę mapę do map z Warhammera (pięknych). Poza tym, zima może być wykorzystana jako dodatkowy bonus przez niektóre nacje, więc dobór właściwych nacji jest tym bardziej istotny.

- mapy - bardzo proszę o zgłaszanie w miarę zbalansowanych map, innych niż Nemetocenna i Piramidy. Docelowo chciałbym mieć 5-6 grywalnych, zróżnicowanych map - np. pustynnych, zalesionych.

Defungor
08-07-2016, 00:26
Na moje to mapy powinny być losowe, bo w końcu gramy dla zabawy a nie jakieś ligi żeby wałkować cały czas 2 mapy, i pory roku tego nie zmienią. Po prostu np. dać zasadę, że kto ma lepszy teren ten atakuje i problem z głowy. A wprowadziło by dużo frajdy, szczególnie że pozwoli nam to przetestować czy będziemy mogli tak grać na innych eventach/ligach. A na mapach piramidy i nametocena nie powinno odbywać się żadne spotkanie, bo już chyba każdemu się te mapy śnią po nocach :D

Pirx
08-07-2016, 07:50
Co rozumiesz przez losowe mapy?

Arroyo
08-07-2016, 08:13
Wybrane losowo na mapie, nie z puli map wykonanych domyślnie przez CA. Np. Pella, którą kiedyś znalazłem i chyba mam jeszcze w ulubionych.

Pirx
08-07-2016, 08:25
Ale w sensie że w panelu ustawień hostowanej bitwy jest możliwość losowego wyboru mapy czy chodzi i kliknięcie na jakiś region i walka na kliknietym polu?

Arroyo
08-07-2016, 08:26
Mapa na klikniętym polu. Akurat znalazłem tamtą mapę:
Pella 0.449 0.493

Pirx
08-07-2016, 09:33
Przyznam, że również nie mam najmniejszej ochoty grać na typowych mapach.

Pomysł z losowaniem mapy na chybił trafił bardzo mi się podoba. Normalnie obawiałbym się odrobinę, że ktoś nadużyje tego i wpisze sobie wcześniej sprawdzone koordynaty do sprzyjającej mu mapki (coś takiego spotkało mnie kiedyś w trakcie międzynarodowego turnieju na Attyla). Ale wszyscy tutaj znamy się, wiemy że to zabawa i myślę, że będziemy fair wobec siebie.

Także super - jeżeli np. ktoś chciałby grać na mapie pustynnej - poluje na koordynaty w Afryce Północnej. Jak ktoś chce grać w górach - leci na Szwajcarię. :D Itd.

Co o tym myślą inni gracze, bo na razie jest 3 za?

Nieznajomy
08-07-2016, 09:58
Troche slaby okres na organizowanie takiego fajnego turnieju.

Nikczemnik
08-07-2016, 10:25
Pomysł z losowymi mapami jest naprawdę spoko :D

Pirx
08-07-2016, 10:29
Troche slaby okres na organizowanie takiego fajnego turnieju.

Ale dlaczego słaby? W wakacje jest sporo wolnego czasu, są oczywiście również wyjazdy. Ale tutaj możemy podejść luźno do terminów, gra się tylko wtedy, kiedy ma się czas. Więc nawet jak ktoś wyjedzie na 2-tygodniowe wakacje to i tak jeszcze będzie miał czas pograć.

W sumie można jeszcze rozważyć wydłużenie trwania terminu do 7 sierpnia, czyli o tydzień, byłby prawie miesiąc na granie.

Nieznajomy
08-07-2016, 12:04
U mnie sie zaczal sezon, romka nie odpalalem od.zakonczenia ligi

Il Duce
08-07-2016, 14:40
Obowiązuje to samo co w kręgu czyli dopiero jak użyje wszystkich nacji to mam reset czy jak to wygląda? A jako potencjalny chętny jestem za losowymi mapami,ograniczenie do dwóch nie bardzo ma sens zwłaszcza że wojna nie zawsze jest fair więc po co sztucznie balansować rozgrywkę dawaniem płaskich i nieciekawych map :)

Pirx
08-07-2016, 14:45
Obowiązuje to samo co w kręgu czyli dopiero jak użyje wszystkich nacji to mam reset czy jak to wygląda? A jako potencjalny chętny jestem za losowymi mapami,ograniczenie do dwóch nie bardzo ma sens zwłaszcza że wojna nie zawsze jest fair więc po co sztucznie balansować rozgrywkę dawaniem płaskich i nieciekawych map :)

Z doborem nacji jest dokładnie tak, jak w Kręgu. Wykorzystuje się wszystkie dostępne nacje, po czym jest reset i od nowa.

Co do map - też się w pełni zgadzam. Może to bardzo urozmaicić rozgrywki.

Defungor
08-07-2016, 14:53
Stepowe frakcje też można wykorzystać??

Il Duce
08-07-2016, 14:58
Stepowe są zabronione ;). Ja mam natomiast kolejne pytanie,jest w zasadach punkt że pierwszy wybiera mapę i nację ten kto później zapisał się do rozgrywek,mowa o pierwszej bitwie czy w obu wybiera ten który zapisał się później?

Pirx
08-07-2016, 15:10
Wybiera się na przemian - w pierwszej bitwie mapę i nację jako pierwszy wybiera gracz, który później się zapisał do turnieju. W drugiej bitwie mapę i nację jako pierwszy wybiera gracz, który wcześniej się zapisał do turnieju.

Uściślę to. Stepowe są zabronione, chociaż to też jest pytanie, czy je dopuścić do rozgrywek, w ramach urozmaicenia. One są w stanie złamać barbarzyńców, chociaż oczywiście potrzebowałyby ograniczeń w ilościach innych niż typowe.


PS: jednak wydłużyłem termin zakończenia turnieju do 7 sierpnia włącznie. Bo 3 tygodnie to trochę mało, biorąc pod uwagę plany urlopowe osób.

Defungor
08-07-2016, 15:16
Ja tam jestem za stepowymi frakcjami, zawsze coś nowego.

hdshovcase
08-07-2016, 15:21
Trzeba by do poniedziałku ustalić dla nich rozsądne ograniczenia

Pirx
08-07-2016, 15:38
Trzeba poszukać na dawnych międzynarodowych turniejach. Tam grali czasem Nomadami.

Z tego co pamiętam, nie było przy Nomadach ograniczenia na ilość jednostek kawalerii. Zastanawiałbym się jeszcze nad zniesieniem w przypadku Nomadów ograniczenia "(Konni strzelcy są w limicie strzelców)" tak, żeby Nomadowie mogli wziąć 6 jednostek łuczników, 6 jednostek konnych łuczników i resztę kaw.

Ale obawiam się, że takie zestawienie czyniłoby z Nomadów zbyt wielką siłę, przy ich świetnej jeździe szturmowej.

Defungor
08-07-2016, 15:53
Nomadowie mają tylko jazdę, nie maja żadnej jednostki bez konia(oprócz artylerii), także nie wiem skąd Pirx ty wytrzasnąłeś tych pieszych łuczników. Bym był za daniem im 8x łucznicy konni zamiast 6, i dać limity po 4 taka sama jednostka.

Pirx
08-07-2016, 15:59
Nie wiem jak to robiono, ale w turniejach międzynarodowych byli spieszeni strzelcy u Nomadów. Ale rozumiem, że to jakiś był trick, który byłby zakazany w tym turnieju.

Co do propozycji: max 8 konnych strzelców, max 4 takie same jednostki, brak limitu na jazdę - mnie pasuje. Przewaga w strzelcach nie jest tak mocna, przy 6 strzelcach u przeciwnika. A kawaleria - choć silna - w Romku musi się mocno nastarać, żeby rozwalić piechotę.

Inni mają uwagi?


PS: bardzo mnie cieszy taka aktywność w temacie plus rosnąca ilość Gladiatorów. Szykuje się mocny turniej :)

Defungor
08-07-2016, 16:03
Pewnie na turniejach jak było 12 łuczników konnych, to po prostu na początku bitwy 6 oddziałów musiało zejść z koni i walczyć jako piesi łucznicy, innej opcji nie widzę. Ale mimo to nadal bym wolał max 8 strzelców i 4 takie same jednostki. :)

Arroyo
08-07-2016, 16:08
Ten trick to właściwie bug, który zakazany jest w większości turniejów, pozwalał na werbunek jednostek innych frakcji. Do teraz niestety nie naprawiło CA tego błędu.

Pirx
08-07-2016, 16:20
No, wszystko jasne. To ten trick/bug jest niedozwolony w turnieju.

A jeszcze co do map, to pomyślałem sobie, że może przy tym losowym wyborze mapy wprowadzić zasadę, że bitwa powinna odbywać się w granicach frakcji, którą się wybrało jako pierwszą. Tzn. że jak ktoś wybierze Rzym to powinien walczyć na Półwyspie Apenińskim. W ten sposób zostałby dodany smaczek historyczny i dodatkowo klimat "obrony" przed najeźdźcą.

http://www.pictureshack.us/images/25735_LargeMapFactionNames002.jpg

Defungor
08-07-2016, 16:34
Jestem za, i mam pytanie czy artyleria będzie dostępna??

Nieznajomy
08-07-2016, 18:52
Gdzie artyleria, nie przesadzajmy

Pirx
08-07-2016, 19:01
Również jestem przeciwko artylerii. Arta równa sie kampienie czy się chce czy nie.

Nieznajomy
08-07-2016, 19:06
Tez sie zapisuje na 80% ale jeszcze chwile, musze sie rozegrac. Btw jak by ktos chcial ze mna potrenowac to byl bym happy :)

Arroyo
08-07-2016, 19:57
O ile artyleria w Warhammer TW jest spoko, tak w Rome II wg mnie nie należy jej używać, bo jednak sprowadza się tu gra do wzajemnego ostrzału i stanowczego wydłużania się rozgrywki, do tego prędzej połowa armii przeciwnika zostanie rozbita, nim dojdzie do konkretnego starcia.

Seba Fallus III Wielki
09-07-2016, 12:46
Żadnej arty

Nikczemnik
09-07-2016, 12:49
Wg. mnie wybierać mapę powinno się na posiadłościach obu frakcji użytych w meczu.

Seba Fallus III Wielki
09-07-2016, 13:05
Pomysł z wybieraniem mapy ciekawy ale nie zawsze będą gotowe mapy do wybrania będzie trzeba tez wybierać po prostu z mapy kampanii. Mapę powinna wybierać osoba która 1 wybiera frakcje.

Andrij Marszałek
09-07-2016, 14:16
Seba ma rację^^^. To najlepsza opcja.

Pirx
09-07-2016, 14:49
O tym właśnie rozmawiamy - wybór z mapy kampanii, bez z góry określonych koordynatów. Jedynie z tym zastrzeżeniem, żeby brać mniej więcej lokalizacje z obszaru frakcji, którą się samemu wybrało, określonego na mapie z linkiem powyżej.

PS: naniosłem zmiany w Zasadach, zgodnie z naszą Dyskusją tutaj. Prośba o zapoznanie się i zgłaszanie ewentualnych uwag.

Il Duce
09-07-2016, 15:16
Ja się jeszcze zastanawiam czy ten "push thru bug" jest w istocie bugiem i powinien być zakazany...Niby czemu miał bym nie móc wykorzystać rozbicia szyku piechoty? Przecież to chyba logiczne że kawaleria jeśli dokona wystarczającego zamieszania może pojechać dalej a jeśli go nie uzyska to straci 3/4 stanu podczas próby przejechania przez taką jednostkę.

Pirx
09-07-2016, 15:40
Nie traci Duce tyle stanu osobowego, w tym problem.

Il Duce
09-07-2016, 15:44
No dobra ale o jakiej sytuacji mowa,jeżeli wykonam szarżę,rozproszę szyk piechoty to mogę jechać dalej czy nawet wtedy nie? Bo dość niejasno to jest ujęte w zasadach,w tej chwili wychodzi na to że można przejechać przez piechotę dopiero jak będzie uciekać z pola walki. Myślę że to jest niezmiernie istotne żeby to uściślić zwłaszcza po dopuszczeniu nomadów.

Pirx
09-07-2016, 15:58
Temat był wielokrotnie wałkowany, przed każdym turniejem. I zawsze stawało na tym, że przeciskanie się jest zabronione. A przez przeciskanie się rozumie się każdą formę przejechania przez jednostki piechoty czy kawalerii, o ile ta nie ucieka z pola.

Il Duce
09-07-2016, 17:03
No dobra,chociaż tej zasady akurat nie rozumiem i nie mogę poprzeć...

Defungor
09-07-2016, 17:21
II Duce zabronienie push thru to podstawa, szczególnie teraz kiedy dochodzą Nomadzi. Zresztą od zawsze gramy na zakazanym push thru, więc już każdy nauczył się tak grać.

Il Duce
09-07-2016, 19:21
Ok,jak mówię,dostosuję się skoro już się zapisałem,tylko dziwi mnie nieco ta zasada zwłaszcza że jak pisałem logicznym wydaje się to że jeżeli rozbiję szyki piechoty mogę przez nią przejechać...Tak może dochodzić do absurdalnych sytuacji gdzie oddział kilkudziesięciu ludzi blokuje zdrowy oddział kawalerii bo przecież inaczej wykorzystam "buga"...

Defungor
09-07-2016, 19:55
Możesz uciec kawalerią do tyłu, a nie przez oddział. Chodzi o to żebyś kawalerią nie wbijał się od frontu w jednostki piechoty, i przebijał się przez nie do kolejnego oddziału stojącego za nim. Ale kawalerię możesz zawsze wycofać od piechoty kiedy walczysz już w zwarciu.

Pirx
09-07-2016, 20:12
Panowie, już nie ciągnijmy tej dyskusji, bo prawdę pisząc ja też mam mieszane uczucia co do zakazu przeciskania się. Duce akceptuje regulamin w tym zakresie i na tym poprzestańmy.

Seba Fallus III Wielki
10-07-2016, 12:02
Jak dla mnie dawanie nomadów nie ma sensu grając kampanie online naganiałem się sporo za konnymi łucznikami , nic przyjemnego. Skoro mamy 29 frakcji w 1 worku to różnorodność jest ogromna nie trzeba dodawać nomadów ;)

Pirx
11-07-2016, 10:30
Nomadowie dla mnie są dodatkowym urozmaiceniem. Turniej jest luźny, więc idealnie nadaje się na przetestowanie tych frakcji, także pod kątem kolejnych turniejów na Romku.

PawełGroźny
12-07-2016, 16:53
Prix, pomyliłeś się nieco z tym jakie są frakcje w edycji cesarskiej ;p
Powinieneś mi dodać: Getowie, Macedonia, Massalia, Swebowie.
Natomiast Epiru nie posiadam ;)

Il Duce
14-07-2016, 23:27
Pirx stwierdził że pada sporo remisów i to prawda. Myślę że przyczyną tego stanu rzeczy jest po części system wybierania frakcji,dużo łatwiej wygrać mecz kiedy możemy wybrać kontrę na frakcję przeciwnika zwłaszcza gdy możemy po prostu wziąć mocniejszą nację od niego...Przeglądałem dział naszej forumowej ligi Rome 2 i zastanawiam się czy nie wprowadzić do igrzysk tej zasady :


Jeżeli gracz wybierający jako pierwszy wybierze nację Zrównoważoną, gracz wybierający jako drugi może wybrać wyłącznie nację Zrównoważoną.

Jezeli gracz wybierający jako pierwszy wybierze nację Silną, gracz wybierający jako drugi może wybrać nację Zrównoważoną albo Silną.

Jezeli gracz wybierający jako pierwszy wybierze nację Mocarną, gracz wybierający jako drugi może wybrać nację Zrównoważoną, Silną albo Mocarną.

Wraz oczywiście z tabelą podziału frakcji,trzeba by tylko się zastanowić gdzie wrzucić nomadów ale to tyle. Co Wy na to? Myślę że to znacznie bardziej sprawiedliwe rozwiązanie.

Pirx
14-07-2016, 23:51
Faktem jest, że w dwóch dzisiejszych meczach było strasznie trudno wygrać swoje bitwy, gdzie pierwszy wybierałem. Przeciwnik nie dość, że dobierał nację pod wziętą jako pierwszą, to jeszcze z uwzględnieniem wybranej mapy. To spora przewaga.

Aczkolwiek nie chciałbym też bardzo komplikować z tym rozróżnieniem na Silne, Mocarne i Zrównoważone. Niby miało to niwelować max 6 mieczy. W praktyce, barbary nadal są bardzo silne z 6 zaprzysiężonymi np.

Edit: natomiast muszę przyznać, że po walce z Mistrzem i potykaniu się Galacją z Bojami, przed meczem z Defungorem na początku go spytałem, czy możemy się umówić na granie nie-barbarami. Wiem, że to może trochę szara strefa, ale gdyby nie było w temacie porozumienia, jako pierwszy wybrałbym faktycznie Bojów albo Tylis. Bo inaczej trafiając nacją zrównoważoną czy nawet silną nacją na mocarną - szanse są mizerne.

Il Duce
15-07-2016, 11:21
No więc właśnie,dlatego pytanie czy coś z tym robimy czy zostawiamy jak jest :)?

Seba Fallus III Wielki
15-07-2016, 15:10
Mocarne bym wrzucił do 1 wora a silne i zrównoważone do 2 na max 6 mieczach będzie wyrównanie i ciekawie ;)

PawełGroźny
15-07-2016, 18:02
Można zrobić tak by drugi wybierający, który ma możliwość kontry, musiał być agresorem i atakować. Broniący miałby tą przewagę że mógłby lepiej wykorzystać teren dzięki czemu zmniejszyć przewagę kontry. ;)

Pirx
17-07-2016, 00:23
Jednak jestem zdania, żeby nie zmieniać zasad w trakcie turnieju. Osobiście, uważam, że nie będzie wykraczało poza fair play, jeżeli przed bitwą zaproponuje się przeciwnikowi granie nacjami z określonej grupy a la Liga Rome - Zrównoważone, Silne, Mocarne. Jeżeli przeciwnik się zgodzi - gracie jak uważacie za stosowne. Jeżeli się nie zgodzi - gracie ze świadomością, że możecie trafić na nację Mocarną jako kontrę.

Pirx
20-07-2016, 14:20
Jak tam Wasze wrażenia z dobierania map? Interesuje mnie to, bo zaczynam się zastanawiać nad podobnym zabiegiem w kolejnym sezonie Lig Rome 2.

Moje wrażenia są następujące:
- dobieranie mapy przebiega szybko, można coś tam przycelować bardziej w las, łąkę albo wybrzeże, ale generalnie losowość jest ogromna i nie można z góry dobrać sobie mapy pod preferowaną armię daną nacją,
- nie spotkałem się z kombinowaniem po drugiej stronie - wybór mapy przebiega szybko - jedno/dwa klinkięcia i i mapa stoi,
- mapy są bardzo klimatyczne (wgórza, lasy, morze), co jest szczególnie dużym plusem w kontekście Nemetocenny,
- na razie raz trafiłem na mapę, która stawiała mnie na z góry przegranej pozycji (mecz z Defungorem i atak pod meega górę przeciwko Sparcie..), ale i tak dobrze się bawiłem. Z drugiej strony, równie dobrze mogłem być po drugiej stronie.

Generalnie, jestem zadowolony z tej zmiany w dotychczasowych zasadach.

Remix
20-07-2016, 14:26
Ja zawszę celuje w łąkę, i przeciwnicy również w nią celują, ale takie mapy tylko z pozoru wyglądają na korzystne :D I to jest świetne bo jak wybrałem sobie mapę na łące to byłem praktycznie na samym dole i mogłem iść tylko pod górke :D Akurat też to było w walce z Spartą.
W lesie raz walczyłem z tobą Pirx to nie wiedziałem co się dzieje :D
W górach jeszcze nie walczyłem.

Nikczemnik
20-07-2016, 16:12
W moim meczu z zaharem przez las ciężcy łucznicy daccy zabili mi konnych szlachetnej krwi w walce wręcz :D

Pirx
21-07-2016, 11:04
Pytanie z innej beczki - uderzył do mnie na Steam znajomy, Rosjanin, z którym współorganizowałem swego czasu duży turniej na Attyla. Pytał o turnieje na Romku, bo bardzo chce zagrać w jakimś. Odpisałem mu, że nie kojarzę żadnych, poza takim polskim, dla polskich graczy. Bardzo mocno prosił mnie, żeby się zorientować, czy mógłby dołączyć do rozgrywek.

I stąd moje pytanie, czy ewentualnie dopuszczalibyście możliwość potykania się z zagranicznymi graczami? W tej edycji Krwawych Igrzysk (wtedy byśmy przedłużyli jeszcze i zapisy i temin zakończenia) albo w kolejnej. Ja ze swego doświadczenia mogę jedynie powiedzieć, że od zagranicznych graczy można się wiele nauczyć. Miejsce, w którym obecnie jestem, zawdzięczam przede wszystkim startowi w turnieju Cup of Nations, gdzie grając cały czas Partią zostałem niejako przymuszony do agresywnej gry kawalerią (co bardzo dobrze się sprawdza, choćby w Super Lidze).

Il Duce
21-07-2016, 11:20
Ja nie mam nic przeciwko,im więcej graczy tym lepiej ;)

Remix
21-07-2016, 11:22
Pewnie nas porobi ale czemu nie :D

Niesmiertelnik
21-07-2016, 12:40
Dawać ich tu na warsztat !!!;)

Pokażą nam co to twardy rosyjski rush w stylu Mr Put In invades Ukraine to większości gacie spadną do kostek.....

Polemajos
21-07-2016, 13:20
Jestem za.

Nikczemnik
21-07-2016, 13:48
Czemu nie ?

Niesmiertelnik
21-07-2016, 14:08
Pirx, a może i u nas znaleźliby się chętni, którzy by pograli w takim Cup of Nations.

Ja to bym chętnie zobaczył taki turniej, w którym byłoby możliwe szkieletowe choć odwzorowanie kampanii, tzn. losujemy nacje i potem mamy możliwość atakowania jedynie sąsiadów, a wygrywając z nimi bierzemy w posiadanie ich ziemie. Każdy 1-2 prowincje na starcie. Jak je traci, to koniec zabawy, ale jak wygrywa to bierze ziemie i ma więcej szans zanim zniknie z mapy. Dwóch - trzech pacjentów na końcu wali się do samiuśkiego końca, by wyłonić Zdobywcę Świata Antycznego.
Decydowałby czas wyzwania na pojedynek - czyli brak możliwości 2-3 na jednego.
Mapy losowe z pogranicznych terenów.

Plusy - każdy startowałby mając obok siebie nacje o dość podobnych parametrach, nowy approach dla turnieju.

Wymagałoby to jednak mapy, na której byłaby możliwość odwzorowania terenów z pominięciem frakcji niegrywalnych (a raczej przyznaniem ich terenów frakcjom grywalnym), oraz możliwość odznaczania postępów turnieju, ale pewnie znalazłby się jakiś kozak z zacięciem informatycznym, który mógłby takie coś wykukać, a od biedy to ja sam, ręcznie, w prymitywnym Corelu mógłbym wykonać updejtowalną mapę z której można by przygotowywać .JPEG z postępem w każdej kolejnej turze turnieju.

Myślę, że to by było coś.... ale niewykluczone że jestem osamotniony w takim myśleniu :D

Pirx
21-07-2016, 14:42
Po pierwsze, bardzo mnie cieszy Wasze pozytywne nastawienie. Już tłumaczę angielską wersję. ;) Zobaczymy. Trochę nam to wydłuży turniej, ale będzie też więcej zabawy na poziomie.

Po drugie - Nieśmertelnik, pomysł ciekawy, coś w ten deseń robił kiedyś mackoff, ale szybko padło w związku z wejściem Attyli. http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?11432-Kampania-o-podb%C3%B3j-Azji-Mniejszej-za%C5%82o%C5%BCenia

Niesmiertelnik
21-07-2016, 15:03
Tym razem może udałoby się wykorzystać ta różnicę, że pomimo premiery Warhammera i obecności Attylli popularność Romka nie słabnie, a w zasadzie to zastanawiam się czy się nawet nie odbudowuje;)

Remix
21-07-2016, 15:07
No pewnie że się odbudowuje w Romke nadal gra więcej ludzi niż w Warha. Ja bym chętnie pograł w tego typu rozgrywkę.

Pirx
21-07-2016, 15:18
Utworzyłem osobny temat do dyskusji o Twoim pomyśle Nieśmiertelnik. Ja na razie nie mogę się bardziej zaangażować, trzeba ogarniać Krwawe Igrzyska.

http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?14029-Kampania-multi-temat-roboczy&p=411106#post411106

Seba Fallus III Wielki
21-07-2016, 15:21
Im więcej ludzi tym lepiej można po wakacjach jakiś duży turniej z organizować. Przez wakacje wypróbujemy zasady max 6 mieczy na razie wygląda to bardzo dobrze choć moją jedyną walkę z barbarzyńcami przegrałem ale to zasługa dobrego wykorzystania szlachty trackiej ;)

Nikczemnik
21-07-2016, 15:59
Można by pomysł nieśmiertelnika wypróbować. Może na czwartkach ?


Pirx: Prośba o kontynuowanie dyskusji w temacie http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?14029-Kampania-multi-temat-roboczy&p=411106#post411106

Zachar
24-07-2016, 22:23
co myślicie o takim pomyśle by najaktywniejsi w turnieju mieli za to bonus i po rozegraniu wszystkich meczy, zostali za to wynagrodzeni przez dopuszczenie ich do walk rewanżowych ze swoimi pogromcami?

Pirx
25-07-2016, 13:24
Off-topic: sprawdzamy zainteresowanie kampanią multi, gdzie podoboje odbywałyby się poprzez gry na polach walki, jak w Krwawych. Jeżeli jesteście zainteresowani, wpiszcie się proszę w tym temacie. Jeżeli nie, to napiszcie proszę dlaczego. Może coś zmienimy w założeniach.

http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?14041-Kampania-multi-1v1-z-max-32-graczami&p=411401#post411401

Pirx
25-07-2016, 15:29
Ok, so in Polish -

Panowie, Oklimos podniósł, że przy limicie strzelców i kawalerii max 8 gra jest stosunkowo schematyczna. W sumie się trochę z tym zgadzam, składy armii są dosyć oklepane. Więc pytanie do Was, czy dopuszczacie zwiększenie limitu kawalerii oraz strzelców do max 8? Proszę o zdanie każdego uczestnika.

Zachar
25-07-2016, 15:35
ja nie chciałbym zmieniać zasad w trakcie już zaawansowanej fazy rozgrywki jak dla mnie

Arroyo
25-07-2016, 15:35
Może być, lecz to oznacza całkowitą zmianę gry w pewnych aspektach.

Il Duce
25-07-2016, 15:38
Ja uważam że limit na każdy typ jednostki powinien zostać podniesiony,również na jednostki do walki wręcz z ograniczeniem na elitarną piechotę max 3.

Defungor
25-07-2016, 16:00
Jestem za podniesieniem każdego limitu do 8, i dać ograniczenie max 3 jednostek powyżej 1000golda, to powinno ograniczyć spamy zaprzysięrzonych/pretorian i innych dziwów.

rafjar
25-07-2016, 16:19
Im mniej ograniczeń, tym gra będzie ciekawsza. Jestem za max 8 na wszystkie typy jednostek.

Nikczemnik
25-07-2016, 16:38
Warto spróbować. Poza tym jestem za max. 4 na jednostki powyżej 1000 golda :D

Olkimos
25-07-2016, 16:59
i dont think that it is needed, coz most elites costs like 2 mid units. so elites make army smaller and heavier) if u bring all elites, u cant win against ballanced army

Il Duce
25-07-2016, 20:01
To na czym w końcu stanęło? Na jakich zasadach grać kolejne mecze? Przydało by się to usystematyzować ;)

Pirx
25-07-2016, 20:03
Na chwilę obecną gramy jeszcze na starych zasadach. Jeżeli do końca dnia nie podniesie się wiele głosów krytyki - zmienimy zasady. Chociaż byłoby dobrze, żeby więcej osób się wypowiedziało w temacie.

Na chwilę obecną stanęło na

max 8 jednostek do walki w zwarciu
max 3 elitarne jednostki do walki w zwarciu (pow. 1000 denarii)
max 8 jednostek kawalerii
max 8 jednostek strzeleckich

PawełGroźny
25-07-2016, 20:28
Jestem za tym byśmy dograli to na starych zasadach. Według mnie nie będzie to sprawiedliwe jeśli się je zmieni w trakcie.

Olkimos
25-07-2016, 20:36
dont think 3 elites is needed.

Pirx
25-07-2016, 20:37
Jestem za tym byśmy dograli to na starych zasadach. Według mnie nie będzie to sprawiedliwe jeśli się je zmieni w trakcie.

Dlaczego nie będzie to sprawiedliwe? Obaj gracze grają według identycznych zasad.

Niesmiertelnik
25-07-2016, 20:42
Pewnego dnia, w trakcie turnieju szachowego przyszedł nowy zawodnik. Rozejrzał się i powiedział... słuchajcie, zasady według których gracie są takie obyte.... Chętnie z Wami pogram jak je zmienicie:hmm:

....zgadnij co pomyślała większość i zgarnij premiowy patyk do Big milka........

Pirx
25-07-2016, 20:49
Zgodziła się? :D

Remix
25-07-2016, 21:33
Jestem za dokończeniem turnieju na starych zasadach.

Pirx
25-07-2016, 21:44
Dobra, 4 głosy za niezmienianiem zasad to już wystarczająca liczba, żeby niczego nie zmieniać.

Zostajemy przy dotychczasowych zasadach.

Eng.: There are enough voices against changing the rules - we stay with current rules. Before the next edition of Bloody Games we will vote on new / current rules. But at this point if people agreed on rules when joining this tournament, and some don't want to change it - we won't change a bit.

Olkimos
25-07-2016, 22:22
very very bad... i wanted to play without archers today, but i cant, because i had 6 cav, 6 swords, 4 spears.... but only thing i could took is 2 more spears, that is useless, or some skirmishers, that were useless to my tactics too(((((( i'm gonna cry

Pirx
25-07-2016, 22:47
Well you knew the rules when you signed up. ;)

Olkimos
25-07-2016, 22:54
hahah) no, i didnt) i want to play stronger, then read the rules))

Seba Fallus III Wielki
26-07-2016, 17:16
Oczywiście że się sprzeciwiam. Po pierwsze zapiać się do turnieju i próbować zmienić zasady bo są inne niż jestem przyzwyczajony ...
Po drugie kilku znanych graczy napisało żeby zmienić zasady i nagle to robimy i zmieniamy zasady na niemal identyczne na których graliśmy wcześniej mimo że ustaliliśmy że musimy je zmienić bo były niedoskonałe, oklepane, pojawiło się znudzenie. Ale olejmy to co przez długi czas ustalała nasza społeczność bo kilku zagranicznych graczy się odezwało...
Po trzecie te komentarze te zasady są bezużyteczne chciałem zagrać spamem piechoty i jazdy ale te zasady mi to zabraniają... o nie chciałem wziąć spam konnych łuczników ale zasady i zabraniają ...
I na koniec nie przeczytał zasad brawo i na podstawie opinii takich graczy (nie znam ich i opisuję postawę jednego z nich, wiem pewnie generalizuję) na hura zmieniamy zasady , bądźmy poważni. Nie mam nic do Rosjan i nie lubie narodowych/rasowych stereotypów ale czemu zawsze w każdej grze online są z nimi największe problemy?

Oczywiście opcja ze zmianą ograniczeń na max 8 i dodanie ograniczenia na miecze elitarne też jest ciekawa ale może najpierw sprawdźmy te zasady i nie zmieniajmy ich w trakcie turnieju bo mocni/znani gracze tego chcieli.

Pirx
26-07-2016, 17:27
Seba, piszesz, jakbyś w ogóle nie zauważył, jak ta scena działa w ostatnich miesiącach...

Nie olewam żadnej sugestii co do potencjalnych zmian, czy to zasad, czy to koncepcji, także w trakcie turnieju. Nie pierwszy i nie ostatni raz zdarza się sytuacja, że sondowana jest zmiana reguł gry, także w trakcie turnieju, jeżeli ludzie tego chcą. Gra ma bawić i jeżeli dzięki jakiejś nowince może bawić bardziej - będzie to przedmiotem dyskusji.

Tutaj sprawa była jasna - kilka osób wyraziło niechęć do zmiany, nie było tematu. Natomiast wiązanie tego z przybyciem zagranicznych graczy nijak się ma do rzeczywistości, bo tak samo by było, gdybyś taką zmianę zaproponował np. Ty i więcej osób by to podchwyciło.

Arroyo
12-08-2016, 19:32
W niedzielę wracam do pełni gry - jak co, piszcie do mnie w Niedzielę, będę grać raczej z każdym, z kim mam mecze do rozegrania ;)