Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wakacyjna Kampania Antyczna - zapisy



Pirx
28-07-2016, 09:36
Panowie,

w ramach przygotowań do wypuszczenia Wielkiej Kampanii Antycznej po wakacjach, chcemy spróbować małej, próbnej kampanii w najbliższych tygodniach.

Zasady są już w miarę jasne, do końca tygodnia ustalimy ich ostateczne brzmienie i od poniedziałku 1 sierpnia chcemy wystartować z próbną kampanią.

Założenia będą takie, że tury, a więc bitwy będą rozgrywane możliwie często, pewnie w ciągu 2-3 dni, żeby zagrać możliwie dużo i wyhaczyć jak najwięcej ewentualnych błędów. Dlatego jeżeli planujecie kilkudniowy urlop w trakcie sierpnia (nie uwzględniając długiego weekendu, gdy pewnie spowolnimy turę), nie zapisujcie się.

Natomiast jeżeli chcecie pomóc nam to testować i macie czas w sierpniu - zapraszam do zapisów.

W ogólnym zarysie, kampania będzie przebiegała następująco:
- po ustaleniu ilości uczestników, wybieramy stosowny region na mapie antycznej, w którym będziemy walczyć,
- następnie losujemy nacje, jakimi grają poszczególni uczestnicy,
- daną wylosowaną nacją gra się do końca kampanii, nie pojawia się możliwość wykorzystania kolejnych nacji w przypadku podbicia ich terytorium,
- gramy w systemie turowym, tura pewnie będzie trwała 3-4 dni,
- pierwszego dnia każdej tury uczestnicy wysyłają maila na adres Mistrza Gry (pewnie Nieśmiertelnika) z informacją, jakie prowincje zamierzają zaatakować,
- ilość ataków na turę uzależniona będzie od ilości posiadanych prowincji (każdy startuje z 3 prowincjami) - ustalona zostanie do końca tygodnia,
- do końca tury gracze walczący o daną prowincję obowiązani są rozegrać jedną bitwę o tę prowincję,
- gracz, którego prowincja została zaatakowana w wybiera mapę w terenie przygranicznym (na terenie swojej prowincji) z prowincją, z której atak wyszedł,
- wybór mapy powinien być szybki, bez szukania optymalnego dla siebie terenu (np. z wielką górą po swojej stronie),
- zasady bitewne (mogą się zmienić) - max 6 takich samych, max 14 piechoty, max 6 mieczy, max 8 kawalerii, max 8 jednostek strzeleckich, max 1 słoń albo rydwan, max 1 artyleria; obydwaj gracze obowiązani są do atakowania,
- jeżeli kilku graczy walczy o tę samą prowincję - walki o nią toczą się w kolejności zgłoszeń do Mistrz Gry,
- można wyprowadzać ataki tylko do sąsiednich prowincji, ale w przypadku terenów nadmorskich, Mistrz Gry może dopuścić ataki "przez morze",
- wygrywa gracz z największą ilością prowincji w dniu 4 września, kiedy zakończymy kampanię.


Więcej informacji tutaj:
http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?14029-Kampania-multi-temat-roboczy

Zapisy trwają do 31 lipca, do godz. 23:59.

Uczestnicy Wakacyjnej Kampanii Antycznej
1. Pirx
2. Zachar
3. Remix
4. Ituriel32
5. ZiggyDeMiki
6. Defungor
7. Witalis65

Zachar
28-07-2016, 10:04
Wezmę w tym udział ;)

Remix
28-07-2016, 11:35
|Wpisuje sie

Pszemek Biatch
28-07-2016, 13:45
No ciekawie to wygląda wchodzę w to

PawełGroźny
28-07-2016, 14:20
Nie będzie mnie w dniach 9-15 i jakoś po 26 na około 5 dni, także nie wiem czy jest sens bym brał udział ;/

Pirx
28-07-2016, 14:25
Niestety, Paweł, to za dużo urlopu. No chyba że odpuścisz wyjazd. :P :lol2:

Niesmiertelnik
28-07-2016, 21:43
Proponowałem codzienne tury, bo to tylko kilka bitew wieczorkiem raptem, a proponowałem dlatego, że od piątku 11.08 jestem na urlopie przez tydzień, do 19.08.. Myślałem że 4 dni bety wystarczą, dla sprawdzenia i dotarcia, ale jeżeli chcecie zrobić to inaczej, to w czasie wyjazdu będę miał kompa i dostęp do internetu. Będę tylko musiał wrzucić Corela na laptop. Miałem co prawda chcicę żeby w tym zagrać, ale stojąc z boku lepiej będę widział wszystkie aspekty do podciągnięcia.

Pirx
28-07-2016, 21:55
Jednodniowe tury nie przejdą moim zdaniem.

Niesmiertelnik
28-07-2016, 22:13
Spoko, trzydniowe spokojnie obsłużę pomimo urlopu.

Pszemek Biatch
30-07-2016, 10:30
Chłopaki sory za zamieszanie ale wole się teraz wypisać żeby nie bylo problemów. Remont w mieszkaniu będę miał i nie wiem czy będę miał cały czas dostęp do neta, więc wypisuję się :(

Pirx
31-07-2016, 16:27
Poszukujemy jeszcze co najmniej 2 graczy do próbnej Wakacyjnej Kampanii Antycznej. Szczegóły w pierwszym poście w temacie. Zasady w osobnym temacie.

Na chwilę obecną grają:
1. Pirx
2. Zachar
3. Remix
4. Ituriel32
5. ZiggyDeMiki

Ituriel32
01-08-2016, 09:38
Niech stracę, zapiszę się. W końcu Syrakuzy potrzebują tyrana, co by nimi rządził. :)

Do testowania jakby było mało graczy to można zrobić mini kampanie Hannibala (zachodni wycinek mapy).

Później na ts niech ktoś mi dokładnie wytłumaczy wybieranie mapy.

Teraz tylko pobrać romka, bo młotek jednak jest zbyt nudny.

[EotH]ZiggyDeMiki
01-08-2016, 10:17
Jeśli można ja także chciałbym się zapisać :) Tylko jeszcze muszę te zasady ogarnąć.

Pirx
01-08-2016, 10:31
No i pięknie. Zapisy trwają dzisiaj, do końca dnia. Jeżeli jeszcze będą chętni, to rozszerzymy kampanię wakacyjną. Tak czy inaczej - startujemy od jutra.

Nies - przygotowałbyś mapkę regionu pod walkę? Ja bym jednak potował za rejonem Grecja / Azja Mniejsza. Bo dobrze byłoby jednak popróbować również inwazji morskich.

Pirx
01-08-2016, 11:19
W sumie, po zastanowieniu, jako że formuła tej mini-kampanii jest luźna i chodzi przede wszystkim o wychwycenie potencjalnych luk w zasadach - dopuszczamy możliwość dania zastępstwa na tury, w których dany gracz wyjedzie na wakacje w sierpniu, innemu graczowi. Chodzi o to, żeby walczyć na biężąco, a to kto zawalczy, ma mniejsze znaczenie z perspektywy tej kampanii testowej.

Także Paweł i Nies - rozważcie to.

Remix
01-08-2016, 12:51
Właśnie jeśli chodzi o inwazję morską to robimy również bitwy morskie?

Pirx
01-08-2016, 12:56
Na chwilę obecną nie jest to przewidziane. Bitwa odbywa się tuż po wylądowaniu na plaży. D-Day. :D

Defungor
01-08-2016, 13:19
Bitwy morskie wniosły by dużą nowość i ciekawe walki o nadbrzeżne prowincje :P I byłbym chętny do dołączenia do tej kampani.

Pirx
01-08-2016, 13:25
Brzmi to ciekawie. I mogłoby wprowadzić pewien balans pomiedzy graczami, którzy są mocni na lądzie a graczami niekoniecznie mocnymi na lądzie, którzy dobrze sobie radzą na wodzie. Tylko... czy był kiedyś turniej na wodzie w Rome 2?

Defungor
01-08-2016, 13:30
Od tego chyba jest ta kampania by posprawdzać każdy wariant, w końcu gramy for fun a nie widzę czegoś zabawniejszego niż bitwy morskie w które nikt nie grał :P

Remix
01-08-2016, 13:41
Skoro nie ma turnieju z bitwami morskimi tym lepiej dla nas :D

Zachar
01-08-2016, 14:23
Można by wprowadzić bitwę morską jako obronę przed inwazją. Po pokonaniu morskiej floty byłaby możliwa właściwa bitwa o prowincje między dwoma armiami lądowymi . Jestem za ;)

Pirx
01-08-2016, 14:47
Pomysł jest bardzo ciekawy, ale jednak byłoby za dużo zachodu. Byłyby problemy z wyrobieniem się. Wyobraź sobie np. 2 ataki z morza na daną prowincję. Wtedy trzeba byłoby rozegrać po 2 bitwy morskie i 2 lądowe.

Niesmiertelnik
01-08-2016, 20:29
Eeee, czy możemy wystartować gdzieś w rejonie Armenii? No i proponowałbym start w środę?
Właśnie odpaliłem kompa i dowiedziałem się że mam w chusteczkę roboty:eek:

Start na lądzie może i odebrałby Wam nieco funu, ale ja dla odmiany miałbym szanse się wyrobić z tematem na jutro, a i zasady by się morskie w międzyczasie umyśliło, bo na morzu nawet tabula rasa jest ekspertem...

Pirx
02-08-2016, 09:57
Ja wyjeżdżam na wieczór kawalerski nad morze w piątek i wracam w niedzielę. Trochę mi to bruździ w rozgrywce. Proponuję więc albo start dzisiaj wieczorem (wysłanie pierwszych maili z komendami ataków), albo start w piątek, żeby w sobotę i niedzielę ludzie mogli pograć (ja bym spróbował swoje zagrać w niedzielę).


Defungor - jesteś zainteresowany udziałem w Wakacyjnej Kampanii, pomimo że nie będzie grana na morzu?

Defungor
02-08-2016, 15:38
Oczywiście że jestem, dorobię tylko koła do moich okrętów i zobaczysz i tak je w bitwie :P

Twój Mistrz
02-08-2016, 16:02
Jeżeli nie jest jeszcze za późno to z przyjemnością dołączyłbym do zabawy :D

Pirx
02-08-2016, 16:19
Dobra, stop z zapisami.

Nies - lista wygląda tak:
1. Pirx
2. Zachar
3. Remix
4. Ituriel32
5. ZiggyDeMiki
6. Defungor
7. Witalis65
8. Twój Mistrz


Ogarniesz mapę pod 8 graczy? Możesz w sumie połączyć 1 i 2 jakoś.

Biorąc pod uwagę liczbę graczy, zrobiłbym jednak 4-dniowe tury.

Niesmiertelnik
02-08-2016, 18:37
Już ogarniam kuwetę.
Nacje:
1. Pergamon
2. Pont
3. Kolchida
4. Getowie
5. Królestwo Odrysów
6. Macedonia
7. Ateny
8. Kimmeria

Tylis z rozmysłem odrzucam.

Nazwy prowincji dodam do 21:00, ikony nacji asap

Pirx, gdzie znajdę stronę do losowań? Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie....

Pirx
02-08-2016, 19:57
Ja losuję z wykorzystaniem formuł Excel.

Niesmiertelnik
02-08-2016, 20:12
Korzystam ze strony www.losowe.pl (http://www.losowe.pl)
Gracze:
1. Pirx
2. Zachar
3. Remix
4. Ituriel32
5. ZiggyDeMiki
6. Defungor
7. Witalis65
8. Twój Mistrz
Nacje:
1. Pergamon
2. Pont
3. Kolchida
4. Getowie
5. Królestwo Odrysów
6. Macedonia
7. Ateny
8. Kimmeria

Do niezmienionej kolejności prowincji dopasuję graczy w kolejności podanej przez stronę:
http://pics.tinypic.pl/i/00808/jxvoksfn0ksz.jpg

a zatem ostatecznie po zmianie wymuszonej brakiem DLC:


1. Pergamon - Zachar
2. Pont - Remix
3. Kolchida - Twój Mistrz
4. Getowie - Defungor
5. Królestwo Odrysów - Ituriel32
6. Macedonia - Pirx
7. Ateny - ZiggyDeMiki
8. Kimmeria - Witalis65

Zachar
02-08-2016, 20:19
Pergamon...moja Nemezis...:D

mogłem chociaż zmówić jakieś zdrowaśki :)

Ituriel32
02-08-2016, 20:26
Szybko pójdzie...
Mam za sąsiada Pirxa i jego nacja jest trochę silniejsza.

[EotH]ZiggyDeMiki
02-08-2016, 20:37
A czy żeby grać Odrysami nie trzeba mieć DLC ? Bo jeśli tak to prosił bym o zmianę nacji na jakąś inną, byle nie była z DLC (mam tylko państwa greckie)

Ituriel32
02-08-2016, 20:44
To możemy zamienić. Ja wezmę odrysów a Ty Ateny?

I tak to nic nie zmieni, Pirx nas rozniesie :)

Niesmiertelnik
02-08-2016, 21:06
Na przyszłość muszę pamiętać, żeby każdy zgłaszał jakie ma DLC....
Oczywiście zmiana w takiej sytuacji jest dopuszczalna, jak się obydwaj na nią zgadzacie.

Ituriel32
02-08-2016, 21:13
Ja mam wszystko, a Miki niech zamieni ze mną (Ateny) albo z Pirxem (Macedonia), bo tak chyba będzie najłatwiej i najmniej zamieszania przy okazji powstanie.

[EotH]ZiggyDeMiki
02-08-2016, 21:20
Jeśli jesteś chętny to z radością się za te twoje Ateny zamienię :D

Ituriel32
02-08-2016, 22:25
Ok, to załatwione.

Niesmiertelnik
03-08-2016, 23:24
Witalis65 okazał się być kometą która wpadła w obrzeża tego systemu i odleciała po chwili zostawiając nieco chaosu. Po rozmowie z Pirxem wchodzę na jego miejsce.....

Pirx
27-08-2016, 19:45
Optuję za zakończeniem Wakacyjnej Kampanii Antycznej. Weźmy się teraz do roboty i ustalenia konkretnych zasad do WKA. Bo wszystko co miało zostać przetestowane - zostało. Teraz trzeba przemyśleć przede wszystkim czy ruszamy w WKA z ekonomią, czy bez.

Niesmiertelnik
27-08-2016, 22:32
Ekonomia wymaga mnóstwa pracy. 32 graczy, 96 prowincji. Każda z nich musi mieć kilka drzewek rozwoju:
-handel,
-drogi, (więcej handlu i szybsze ruchy armii),
-linię udogodnień umożliwiających powoływanie 1k, 2k, 3k dinari pospolitego ruszenia w razie ataku,
-linię budynków zwiększających przychód,
-linię portów zwiększających przychód, ale też umożliwiających wystawienie floty (a przynajmniej jeden port, kosztowny, ale ważny ze względu na handel,

Musi być też panel odnotowujący położenie i siłę armii, rekrutowanie wojsk, tworzenie nowych armii.
Można wprowadzić 4 nacje najemników i opracować system pozwalający 4-5 graczom, którzy nie załapali się do KO, by oferowali za dinarii swoje usługi władcom.

Oddzielny plik musi liczyć straty armii i o ile kiedyś było łatwiej, bo był logfile z bitwy, tak teraz trzeba wprowadzić cały roster jednostek i wprowadzać dane ze screenu (obligatoryjnie do przesłania do MG) w celu uzyskania informacji o siłach dostępnych na kolejną turę.

Pirx
27-08-2016, 22:55
Jeju.. To broń przed czymś takim. To zbyt skomplikowane i zbyt czasochłonne. Gdzieś 1/4 tego to maks co i MG udźwignie i ludzie zrozumieją/zechcą stosować.