PDA

Zobacz pełną wersję : Dyskusja



Niesmiertelnik
03-08-2016, 10:35
Zakładam żebyśmy tu może omawiali różne rzeczy. Warto chyba scentralizować nasze wysiłki.

Pirx
03-08-2016, 10:57
Mam tylko nadzieję, że nasz nowych kolega - Witalis - sprosta zadaniu, wykaże dużą aktywność i nie zawiedzie naszego zaufania.

Niesmiertelnik
03-08-2016, 11:19
62,5% Graczy stanęło na wysokości zabawy (w sumie nie znam Romana, więc moze to być nadużycie z mojej strony :D).
37,5% Graczy ma jeszcze 5h40', żeby wskazać kierunek poszerzania Lebensraum..... no chyba że 37,5% Graczy planuje peacefull cohabitation...

Ituriel32
03-08-2016, 13:32
Jakoś wolę liczby całkowite od procentów.

A jak będzie wyglądać sytuacja z atakiem kiedy dana osoba będzie mieć 5 regionów (czytaj 2 ataki). Pełna dowolność i np może on zakatować jednego gracza 2 razy (dwie prowincje lub nawet 1 dwa razy) czy spodziewane są tu jakieś regulacje które wyjdą z czasem?

Pirx
03-08-2016, 14:05
Ja bym w tym temacie pozostawił dowolność. Bo np. jeżeli dany gracz toczy wojnę tylko z jednym graczem, nie powinien być niejako przymuszany do ataku na innego gracza.

Niesmiertelnik
03-08-2016, 14:24
M.in. dlatego nie regulowałem tej kwestii. Niech każdy sobie atakuje jak chce, byle w dostępnych limitach.

Pirx
03-08-2016, 14:30
Dobra, to dwie przykładowe sytuacje, które lepiej od razu zaadresować:

1. Czy mogę dwa ataki wykonać z tej samej prowincji A na prowincje B i C sąsiadujące z prowincją A?

Np. Mam jednego przeciwnika, z resztą graczy, z którymi graniczę, nie walczę (PoN / Sojusz / brak Stanu Wojny). Z przeciwnikiem graniczę jedną prowincją, mającą dostęp do 2 prowincji. Czy mogę wykonać z prowincji A dwa ataki: na prowincję B i prowincję C mojego przeciwnika?

Ja jestem zdaniam że można wykonać dwa ataki z tej samej prowincji - rozmieszczenie moich wojsk jest moim wyborem.

2. Czy mogę wykonać dwa ataki z tej samej prowincji na prowincję B przeciwnika?

Np. Mam jednego przeciwnika, z resztą graczy, z którymi graniczę, nie walczę (PoN / Sojusz / brak Stanu Wojny). Przeciwnikowi pozostała jedna prowincja, a chcę go dobić. Czy mogę wykonać w jednej turze dwa ataki na daną prowincję. I jeżeli w pierwszym ataku przeciwnik wygra, to staczamy jeszcze jedną bitwę? I jeżeli wygram, to przejmuję prowincję?

Ja jestem zdaniam, że można wykonać dwa ataki z tej samej prowincji na tę samą prowincję przeciwnika w ramach jednej tury. Ja mam 2 armie do rozporządzania, przeciwnik - 1. Więc atakuję najpierw jedną armią - jeżeli się nie uda, próbuję drugą armią. Natomiast jeżeli uda mi się przejąć prowincję w pierwszym ataku, druga armia pozostaje bezczynna w danej turze, bo pierwotny rozkaz staje się nieaktualny, ale już bez możliwości korekty w trakcie tury.

Niesmiertelnik
03-08-2016, 15:19
TAK i TAK. Te akcje odzwierciedlają siłę Nacji. Nacja ma 5 prowincji, ma 2 armie zaczepne. Proste jak NJU Mobile. Masz, to jedziesz jak chcesz i gdzie chcesz.....

[EotH]ZiggyDeMiki
03-08-2016, 20:28
Tylko jeszcze mam jedno pytanko: po tej bitwie morskiej między mną (Ateny) a Pergamonem, jeśli powiedzmy Pergamon wygra to zajmuje moją prowincje ? Czy wtedy dopiero jest bitwa na lądzie o te prowincje ?

Pirx
03-08-2016, 22:05
Mam tylko nadzieję, że nasz nowych kolega - Witalis - sprosta zadaniu, wykaże dużą aktywność i nie zawiedzie naszego zaufania.

Dobra, nowy kolega wpadł wczoraj, zgłosił się do zapisów i zaginął w akcji. Ta kampania jest testowa i wymaga pełnego zaangażowania. Mój błąd, że dopuściłem nowego, niesprawdzonego gracza do tej rozgrywki.

Na miejsce Witalisa wchodzi Nieśmiertelnik, który od kolejnej tury może zacząć działać. Na szczęście, Kimmeria nie jest atakowana w tej turze.

Mistrzu - proszę o zwiększenie aktywności.

[EotH]ZiggyDeMiki
04-08-2016, 11:46
Hm, czy dyplomacja od 4 tury to nie za daleko troszkę ? Ktoś (pewnie ja) może nie dożyć do 4 tury :/ Nie lepiej było by dać od 2 tury ? Albo chociaż od 3 ?

Pirx
04-08-2016, 12:42
Też mi się wydaje że powinna być 3 tura.

Niesmiertelnik
04-08-2016, 14:08
Mea Culpa..... powinna być 3 - poprawiam.

Pirx
06-08-2016, 11:31
Grajcie Panowie.

Niesmiertelnik
06-08-2016, 12:00
Zegar bije, story się tworzy jak coś, ale jest to deko niepokojące w świetle losów dużej Kampanii.

Czyżby wystarczyło, że ktoś dostanie nację której nie lubi, lub uważa za słabą, żeby mu chęci siadły?

Ja osobiście jestem najarany na Kimmerię jak dzik na żołędzie, mimo że gra nią do łatwych raczej nie należy. 10 przegranych bitew nauczy mnie więcej niż 100 wygranych.

Ituriel32
06-08-2016, 12:07
Ja miałem wczoraj grać z Defungorem (w czwartek grałem z Pirxem, a w środę mi się wcale nie chciało), ale go nie było wieczorem. Liczę że dziś się uda zagrać. Bo nawet wymyśliłem coś co można przetestować.
Trochę ciężko mi się odnaleźć w tych limitach na 10 jazdy, łuków i mieczy.

Tu wychodzi też to że jak 1 gracz dostanie za dużo bitew to blokuje to trochę przebieg gry. Taka tama. A w większej kampanii to dopiero może być bardzo irytujące.

Po to też lecimy z tą próbną by zobaczyć jak się to będzie sprawdzać w praktyce, a nie tylko z teorii. Bo może wyjść coś takiego jak zły przewodnik, który powoduje zagubienie się armii w drodze. Albo sztorm który spycha flotę z powrotem w głąb morza (tak wiem że w tedy głównie pływał o się przy brzegu).

A tak na poważnie to czas jest do dziś, czy do jutra?

PS. Przyznaje bez bicia że Odrysi nie napawają mnie optymizmem, ale to i tak nic jak sobie pomyśle kto jest moim sąsiadem...

Pirx
06-08-2016, 12:33
Dziś.

[EotH]ZiggyDeMiki
06-08-2016, 12:46
Jak to w końcu będzie z zasięgiem ataków morskich ? Bo nie wiem zbytnio co mogę zaatakować :/

Pirx
06-08-2016, 12:53
Wszystko. Brak ograniczeń.

[EotH]ZiggyDeMiki
06-08-2016, 13:39
No, i to mi się podoba :D

Remix
06-08-2016, 14:41
ej a co będzie z moim atakiem jak Ituriel z Defem nie rozegrają bitwy?

Niesmiertelnik
06-08-2016, 15:36
A tak na poważnie to czas jest do dziś, czy do jutra?

Czas jest do dziś. Pierwsza tura trwa w dniach 3-6.08.

Zasady opisują dokładnie kwestię bitew w drabince, choć jest to dopasowane do większej ilości graczy i tur tygodniowych, bo zakładam że więcej jak 4 graczy na jednej prowincji się nie zderzy i po pierwszym dniu na rozpisanie ataków pozostaje po 47 godzin na poszczególne bitwy z drabinki.

Nie kontrolowałem tego w pierwszej turze, zakładając że zajarka ludzi tematem spowoduje że bitwy pójdą jak z płatka. Gdybym przestrzegał zasad, to powinienem ogłosić już wczoraj klęskę żywiołową, która Getów wygnała precz za Don i dac szansę Pontowi.....

Defungor
06-08-2016, 16:01
W regulaminie piszę że mam 3dni i powinno mnie to nie obchodzić czy ktoś chcę byśmy wszyscy szybciej zakończyli turę czy nie. Ja podpisałem się pod zasadami które dobitnie mówią że mam 3 dni od podania celów ataku. Więc proszę nie pisać kogo ty byś usunął, bo przestrzegając zasad mam czas do 22 dzisiejszego dnia. Z Remixem gram koło 20-21 więc wszystko jest zgodne. A Getowie chyba w przyszłych turach będą musieli wymazać kimmerię z kart historii ^^

Ituriel32
06-08-2016, 16:07
Panowie spokojnie, po to gramy tą kapanie w wersji mini by wyłapać miejsca gdzie coś może pójść nie tak.
W następnej turze powinno już być lepiej.

Pirx
06-08-2016, 18:27
Defungor, bez takich tekstów. To nie jest turniej o złote kalesony. Wywal te g z wiadomości bo mi sie nie chce usuwać na komórce. Od kolejnej tury robimy max 2 dni na pierwszą bitwę.

Niesmiertelnik
06-08-2016, 18:45
W regulaminie piszę że mam 3dni i powinno mnie to gówno obchodzić czy ktoś chcę byśmy wszyscy szybciej zakończyli turę czy nie. Ja podpisałem się pod zasadami które dobitnie mówią że mam 3 dni od podania celów ataku. Więc proszę nie pisać kogo ty byś usunął, bo przestrzegając zasad mam czas do 22 dzisiejszego dnia. Z Remixem gram koło 20-21 więc wszystko jest zgodne. A Getowie chyba w przyszłych turach będą musieli wymazać kimmerię z kart historii ^^

Jest tez napisane:

eżeli atak na prowincję zgłasza więcej niż 1 Gracz, MG rozpisze drabinkę mini turnieju, który zadecyduje o tym który z Graczy przejmie prowincję. Kolejność ataków jest uzależniona od kolejności zgłoszenia ataku na mail Kampanii.
Jeżeli Gracz atakujący jako pierwszy pokona Obrońcę prowincji z automatu staje się Obrońcą i walczy z kolejnym graczem w drabince.
W przypadku mini turnieju uprasza się kolejnych Graczy o rozegranie swoich meczy najpóźniej w 47 godzin od chwili zgłoszenia na forum wyniku poprzedzającej walki. Jest to potrzebne do zachowania dynamiki Kampanii. Jeżeli gracz nie rozegra pojedynku w tym czasie odpada z drabinki, traci szansę ataku, a jego miejsce zajmuje kolejny gracz z listy mini turnieju.

To tez nie jest precyzyjne, ale jest wskazanie 47 godzin i można się domyślić dlaczego.
Skoro ustalamy w wakacyjnej że tura trwa 4 dni, to wiadomo że te zasady rozpisane na 3 czy na 7 dni wymagają od osób zaangażowanych odrobiny zrozumienia i kooperacji a nie nastawienia w stylu g. mnie obchodzi.

EDIT: od razu updejtuję zasady dopisując "od rozpisania walk na forum, lub od chwili zgłoszenia na forum wyniku poprzedzającej walki"
Nie będzie wątpliwości.

Edit2: jakoś tego nie doczytałem najpierw....
A Getowie chyba w przyszłych turach będą musieli wymazać kimmerię z kart historii ^^
Ok, ale już zawczasu napiszę, że po ponad 10-ciu latach grania online znudziło mnie marnowanie czasu dla wątpliwej cyberchwały, gram na tyle mało, że lepszy nie będę, niczego raczej nie wygram, a radość sprawia mi głównie ten projekt i mam nadzieję, że w przeciwieństwie do wielu innych nie zostanie zdupiony z powodu napinek graczy.... So let it be....

Pirx
07-08-2016, 13:30
Rozumiem że dzisiaj do 18 wysyłamy rozkazy?

Niesmiertelnik
07-08-2016, 13:35
Tak

Pirx
10-08-2016, 09:48
Brakuje mi trochę "jaja" w dotychczasowej rozgrywce. Zresztą, od momentu rozpoczęcia kampanii, aktywność w dziale mocno spadła. Praktycznie wyłącznie piszemy o wynikach bitew itepe.

Zastanawiam się, czy można jakoś dodatkowo podgrzać atmosferę w rozgrywkach. Może w sumie od 3 tury coś się poprawi, bo dojdą nowe opcje w dyplomacji.

Może rozwiązaniem pod kątem wielkiej kampanii jest umożliwienie zawierania PoN-ów i Sojuszy już na starcie, od 1 tury? Bo tworzenie się jednych bloków natychmiast uruchamia lawinę w postaci innych bloków.

Niesmiertelnik
10-08-2016, 10:06
Czemu nie, można spróbować. Limitując sojusze od 3-ciej tury chciałem uniknąć akcji w stylu "wszyscy na Królową" i rozbiorów w pierwszej turze, ale przecież jak się ludzie nieformalnie na STEAM zgadają to i tak rozbiorą kogo chcą i z czego pragną .....

Pełen fun w kampanii można uzyskać tylko poprzez rozbudowanie jej modułu ekonomicznego, dzięki któremu mało które Państwo będzie wydolne ekonomicznie po srogiej porażce, nie w każdym miejscu gdzie atakujemy spotkamy pełną armię wroga, czasem będzie warto się wycofać i coś poddać, by nie stracić wszystkiego, a do Dyplomacji dojdą prawa przemarszu, pomoc finansowa, możliwość kupna prowincji etc. Pojawi się też dylemat czy budować flotę, czy armię i czy stawiać na wojsko czy na gospodarkę.
Na razie nie mam jak się tym zająć, ale docelowo chcę taki model odtworzyć (działał już 10 lat temu), szczególnie że w różnych wersjach można by go wtedy zastosować na wszystkich odsłonach TW.

Remix
10-08-2016, 12:51
Czyli po prostu zrobić, kampanię online w stylu medievala, które cały czas są grane. Tylko że w stylu manualnym, masa roboty ale bogata rozgrywka.

Pirx
10-08-2016, 13:09
Te prawo przemarszu jest ciekawym pomysłem. Moglibyśmy np. dodać, że jeżeli nacja A jest w sojuszu (nie dotyczy to PoN) i graniczy z nacją B, to nacja B może zezwolić nacji A na przemarsz jej armii celem ataku na prowincję graniczącą z nacją B.

To bym nam zagęściło trochę rozgrywkę. Np. umożliwiłoby kontrataki przez graniczących ze sobą członków sojuszu na przeciwnika graniczącego tylko z jednym z sojuszników.


Co do ekonomicznej odsłony, to byłby ciekawy ale bardzo trudny do realizacji pomysł. Z jednej strony - ogromny nakład pracy organizatorów - nie tylko koncepcyjnej, ale i przy ustalaniu, kogo na co stać, zbieraniu komend itepe. Z drugiej strony - mogłoby to być trudne dla niektórych graczy do ogarnięcia.

Remix
10-08-2016, 13:32
Można by też zrobić, że armię byłyby w limicie i poruszały się po mapie jak w grach planszowych, wtedy prawo przemarszu miałoby jeszcze większą wartość. A polami byłyby prowincje i powiedzmy że od 5 prowincji można mieć 2 armię itp
A system ekonomi kraju można zaczerpnąć z Warhammera 40k a dokładniej z kampanii Dark Crusade i Soulstorm, gdzie każda prowincja miała swój dochód i bonusy i po prostu co turę dostawało się pewną ilość hajsu, którą można przeznaczyć do armii bądź garnizonu danej prowincji.
A żeby jeszcze bardziej było na co hajs wydawać to można by dać możliwość wydania powiedzmy 30tyś na zbudowanie murów i wtedy mamy już oblężenia, a wtedy zezwalamy również na atak dwoma armiami jedną prowincję.

Niesmiertelnik
10-08-2016, 14:03
No właśnie mniej więcej tak to działało. Były budynki garnizonowe dające możliwość złożenia dodatkowej armii obronnej z najprostszych jednostek, były budynki gospodarcze i produkcyjne dające hajs na wszystko. Zależnie od tego na co gracz wydawał na inne cele mogło mu już nie starczyć.
Jedne nacje były silniejsze ekonomicznie a inne militarnie.

W tydzień się tego nie zrobi, ale powolutku można się postarać, a przynajmniej ja spróbuję .....

Pirx
10-08-2016, 14:19
Tak czy inaczej, pierwszą WKA robimy bez modelu ekonomicznego, natomiast trzeba to jakoś wynagrodzić atrakcjami w dyplomacji, np. przemarszami.

Dodatkowo faktycznie dobrze by było zrobić jakieś ograniczenia w możliwościach ataków armii. Żeby nie było tak, że ktoś ma 10 prowincji, a atakuje z dwóch ze sobą sąsiadujących.

Ituriel32
11-08-2016, 08:43
Dzisiaj też wydajemy rozkazy?

Pirx
11-08-2016, 08:48
Jak najbardziej.

Ituriel32
11-08-2016, 09:49
Jak dobrze liczę to w tej turze Pont i Macedonia mogą wyprowadzić dwa ataki?


I czy z tej swojej jednej prowincji (Orthei) mogę pływać, znaczy atakować na morzu lub być z morza zaatakowanym?


Szkoda ża na razie Pergamon i Kolchida mało aktywne są.

Pirx
11-08-2016, 10:14
1. Jak dobrze liczę to w tej turze Pont i Macedonia mogą wyprowadzić dwa ataki?


2. I czy z tej swojej jednej prowincji (Orthei) mogę pływać, znaczy atakować na morzu lub być z morza zaatakowanym?


3. Szkoda ża na razie Pergamon i Kolchida mało aktywne są.


1. Tak

2. Tak

3. Tak, szkoda.

Pirx
11-08-2016, 11:16
I dyplomacja od razu rozruszała nam rozgrywkę. :)

Nies - trzeba w wolnej chwili uzupełnić dane o wojnach, PoN-ach i Sojuszach (jak się pojawią), pewnie z podziałem na poszczególne lata.

Pirx
17-08-2016, 10:05
Temat do przemyślenia - jak podzielić pracę administracyjną, żeby Nies na pewnym etapie nie miał dosyć roboty MG. Bo umówmy się - jeżeli wystartujemy na Wielkiej Kampanii np. w 20 osób, to roboty będzie mnóstwo.

Może warto mieć te 4 powiedzmy osoby odpowiedzialne za moderowanie poszczególnych regionów świata Antycznego? Problem jaki widzę, to fakt, że ta kampania powinna być okraszona klimatycznymi opisami, a to Niesowi idzie świetnie. Natomiast taka elokwencja i pomysłowość nie są powszechnymi cechami.

Co prawda, tury będą tygodniowe, ale mimo wszystko - wiem z doświadczenia, że ciągnące się turnieje w pewnym momencie prowadzą do zniechęcenia u administratorów.

Niesmiertelnik
17-08-2016, 10:48
Dzięki za dobre słowa:D.

Wydaje mi się, że kwestia podziału obowiązków mogłaby dotyczyć rozdziału bitew od dyplomacji. Na pewno potrzebna by była osoba, która ogarnie na bieżąco i podsumuje działania dyplomatyczne w ambasadach, tzn. w pierwszym poście każdej z ambasad będzie aktualizować stan sojuszy, wojen etc.
Uproszczenie tego elementu można uzyskać poprzez wprowadzenie zasady, że każdy z graczy sam zakłada temat swojej ambasady i uaktualnia w miarę upływu tur...

Pirx
17-08-2016, 11:09
Ok, to na ten moment widziałbym to w ten sposób:

- Mistrz Gry (Nies) - mapa, przyjmowanie rozkazów od graczy, rozpiska bitew dla danego roku, wstępniak (czyli ogólny zarys sytuacji światowej).

- Mistrz Dyplomacji (mogę to być ja) - czyli osoba odpowiedzialna za nadzorowanie działu dyplomacji: zbiorczy temat o sytuacji dyplomatycznej, nadzorowanie ambasad (pilnowanie ludzi, żeby dbali o swoją ambasadę - bo tutaj mam ograniczone zaufanie do ludzi, z doświadczenia).

Dodałbym jeszcze funkcję Zastępcy Mistrza Gry (tutaj dałbym PawłaGroźnego), który wspierałby Ciebie Nies, w miarę zapotrzebowania.

Ja wziąlbym na siebie również organizację wsparcia moderatorów.

Remix
17-08-2016, 12:09
Dyplomacją to myślę że wygodniej byłoby gdyby każdy gracz z osobna zajmował się swoją. Każdy prowadzi swoją ambasadę i ją aktualizuje na bazie nowych traktatów itp. W kampaniach online to dobrze funkcjonuje.

Pirx
17-08-2016, 13:41
Dokładnie o to mi chodzi, tyle że powinna być też osoba, która szepnie słówko, jak dana osoba będzie się obijała w swojej ambasadzie. Czy też zauważy, że ktoś ma sojusz w informacjach o stosunkach dyplomatycznych, bez formalnej wzmianki o tym w osobnym poście (patrz: Pont - Kolchida :D).

Remix
17-08-2016, 15:04
A nasz sojusz nie był oficjalny bo podpisaliśmy go w 1 turze xD a oficjalnie można było od 3 :P

Pirx
17-08-2016, 15:12
Tak czy inaczej go nie ogłosiliście, a jednak wpisałeś w swoją dyplomację. Raczej byłbym za tym, żeby takie oficjalne układy ogłaszać osobnym postem. Bo inaczej trzeba by co jakiś czas sprawdzać statusy wszystkich graczy, a osobnego posta odnotuje każdy, kogo to interesuje, na bieżąco.

Pirx
17-08-2016, 15:18
Te prawo przemarszu jest ciekawym pomysłem. Moglibyśmy np. dodać, że jeżeli nacja A jest w sojuszu (nie dotyczy to PoN) i graniczy z nacją B, to nacja B może zezwolić nacji A na przemarsz jej armii celem ataku na prowincję graniczącą z nacją B.

To bym nam zagęściło trochę rozgrywkę. Np. umożliwiłoby kontrataki przez graniczących ze sobą członków sojuszu na przeciwnika graniczącego tylko z jednym z sojuszników.


Po przemyśleniu jestem jednak przeciwny prawu przemarszu. Mogłoby to prowadzić do nadużyć. Np. w Wakacyjnej Kampanii mógłbym zawrzeć sojusz z Pergamonem i zaatakować z jego terytorium Pont, bez potrzeby wsiadania na statek. W praktyce - w ogóle bym na morzu nie zawalczył, jeżeli by ktoś mnie zaatakował (a wtedy też mógłbym po prostu napisać, że przegrywam na morzu bez walki - flota została w porcie).

Z drugiej strony, nawet jakbyśmy prawo przemarszu ograniczyli do samego lądu, bez przepraw morskich, gracze mogliby tak wiązać sojusze, żeby dotrzeć do potencjalnie najsłabszych.

Ituriel32
17-08-2016, 15:20
Moja flota tak zrobiła.

Remix
17-08-2016, 15:31
Dlatego dyplomacja musi być od pierwszej tury żeby nie było takich klopsów że bez oficjalki się wpisuję.

Pirx
17-08-2016, 15:42
To już jest ustalone. Dyplomacja jest od samego początku.

Zmiana w Zasadach:


Dyplomacja jest dozwolona od pierwszej tury Kampanii.
Gracze maja możliwość podjęcia następujących akcji dyplomatycznych:
- Wojna
- Pakt o Nieagresji (PoN)
- Sojusz

Pirx
18-08-2016, 09:20
Hmm.. miałem bardzo zapracowany okres ostatnio, bez czasu na grę. Ale już nie mogę się doczekać kolejnej tury i wydawania rozkazów. :)


Co do samej rozgrywki - mocno nam się krystalizuje temat:
- Pont już pogrzebał żywcem dwie nacje (Getów i Odrysów),
- sojusz Pontu z Kolchidą całkowicie zdominował basen Morza Czarnego. Teraz jako kolejne pod nóż pójdą pewnie Pergamon i Macedonia (chociaż tutaj zamierzam dostarczyć sporo zabawy ;)).

Ituriel32
18-08-2016, 09:48
Czyli nastał czas na zawiązanie kontr koalicji Macdonia-Pegamon-Ateny?

W sumie teraz może zrobić się nudno i ciekawie zarazem. Nudno bo tak wielkie koalicje nie są fajne. A ciekawie bo starcia zbrojne mogą przybrać na sile.

Ja odpadłem bo się zniechęciłem, Ogryski to nie mój typ nacji, tak że nie umiałem wymyślić nić ciekawego dla nich i część bitew po prostu odpuszczałem.

Zdziwiony jestem natomiast tym że Dufungor tez sobie nie poradził, tym bardziej że Getowie to mocna nacja na lądzie, chyba że zniechęcił się tym że na wodzie raczej nic by nie wskórał.

Pirx
18-08-2016, 10:13
KO jest bardzo trudne do gry, ale moim zdaniem to top 10 najmocniejszych nacji w tej grze (tylko trzeba świetnie operować jazdą z oszczepami). Natomiast Getowie nie mieli łatwego życia z racji słabej kawalerii. Natomiast mogli to zniwelować używając rozsądnie jako rozpraszaczy konnych łuków.

Tak czy inaczej, ta rozgrywka pokazuje, że barbarzyńcy na tych zasadach nie mają patentu na zwycięstwo na lądzie. Prym będą wiodły raczej nacje, które mają bardzo zróżnicowany i jednocześnie wyrównany ruster jeżeli chodzi o piechotę, kawalerię i strzelców. Np. w Macedonii bardzo mi brakuje jazdy do walki w zwarciu (nadrabianie jazdą szturmową jest trudne w starciu z kawalerią) i z 2 jednostek przyzwoitej piechoty do walki w zwarciu (sami szermierze w kolczugach to zdecydowanie za mało).

Ale ciekawe jest to, że w każdej kolejnej bitwie trzeba coś kombinować ze składek, żeby zaskoczyć przeciwnika. Z Pontem jak się teraz zaczniemy poważnie psztykać to dopiero będzie poligon doświadczalny. ;) Niestety dla mnie, Pont ma tutaj dużo większe możliwości.

Defungor
18-08-2016, 10:54
Też kwestia w tym że gram teraz w inne gry i armię składałem minutę przed meczem byle by szybko mecz się skończył. Dlatego moje armie wyglądały tak: Sama konnica, sama piechota z mieczami + włócznie, same włócznie. ^^

Remix
18-08-2016, 11:05
Za to ty Pirx masz większe doświadczenie i umiejętności :P

Pirx
18-08-2016, 11:09
Wiadomo. Ale jestem pod wrażeniem, ile wyciągasz z tej nacji, Krwawe Igrzyska ewidentnie procentują teraz. Twój Mistrz z Kolchidą to też będzie twardy orzech do zgryzienia. Dobrze że kampania nie będzie długa, to może uda mi się jakoś wyżyć do końca. :P


Tak czy inaczej, nie mogę się już doczekać Wielkiej Kampanii :) Myślę, że z zapisami ruszymy już w drugim tygodniu września. Z samą kampanią ruszyłbym pod koniec września. Natomiast jeżeli - co bardzo prawdopodobne - zgłoszeń będzie mniej niż 32, zostawiłbym otwartą możliwość dołączenia do kampanii w jej trakcie. Taka "spóźniona" osoba raczej miałaby trudniej niż łatwiej, bo mogłaby sąsiadować z dużym, agresywnym sąsiadem uprawnionym do większej ilości ataków.

Dlatego przy losowaniu nacji dla pierwotnie zgłoszonych graczy - wziąłbym dla celów losowania wyłącznie nacje sąsiadujące ze sobą, a dla nowych graczy dobierał nacje z pozostawionegom, nierozlosowanego rejonu / rejonów.

Pirx
18-08-2016, 14:50
Rozkazy wydajemy jutro od północy do 18? Bo już mi się trochę pomieszało.

Remix
18-08-2016, 15:06
Ta do 18 jutro.

Niesmiertelnik
19-08-2016, 20:48
Dużej Kampanii trzeba będzie rozpisać calendarium tur jako jeden z tematów towarzyszących mapie.

[EotH]ZiggyDeMiki
21-08-2016, 13:49
Chciałbym oznajmić, że przywódca Aten nie będzie dostępny przez kilka dni, więc chciałbym prosić o ,,urlop" kampanii antycznej na 1-2 tury.

Remix
21-08-2016, 14:30
Jako że jest to testowa kampania, to w takim wypadku dobrze było by przetestować tryb zastępstwa. Bo na pewno będą takie wypadki jak zaczniemy główną kampanię że ktoś gdzieś wyjedzie itp i nie będziemy mogli zatrzymać kampanii. Dlatego dobrych ruchem teraz byłoby aby ktoś za Ateny zrobił zastępstwo najlepiej jakby był to sojusznik, ale można by też po prostu dać osobę z poza kampanii która przejęła by władzę do czasu powrotu prawowitego władcy.

Pirx
21-08-2016, 17:35
Koniecznie musisz wskazać zastępcę Ziggy.

Niesmiertelnik
23-08-2016, 07:35
Powiem Wam chłopaki, że z tury na turę widać wciągnięcie się w temat, co najlepiej odzwierciedlają opisy pobitewne w piątej turze. Na początku było sucho, ale teraz każdy popuszcza ...... wodze fantazji i widać, że Wielka możne wypalić i być całkiem smacznym tematem;)

Sprawa techniczna. Może by tak pociągnąć przynajmniej do tury 7, co wymagałoby dodania subfora? Czas na to jest ....

Pirx
23-08-2016, 08:23
Zgadzam się. Mnie kampania mocno wciągnęła, nie angażuję się już w żadne inne projekty / turnieje.

Ogarnę dalsze subfora.

Ituriel32
23-08-2016, 08:50
Szkoda że Miki nie wyznaczył następcy (chyba że wyznaczył) i nie udzielił mu wskazówek. Bo to teraz bicie 2 na1.

Pirx
23-08-2016, 09:00
Prawdę pisząc, to tylko jego wina, że wcześniej nie zasygnalizował sprawy, tylko napisał że spada, cześć i czołem.

Założenie tej kampanii jest takie, że gramy na maksa, żeby możliwie dużo kwestii przetestować.

PS: ituriel - podnosisz gdzieś bunt? :D

Ituriel32
23-08-2016, 09:20
Nie wiem, jak jestem przy ekranie wyboru jednostek ogrysków, to ogarnia mnie całkowite zwątpienie. Jakoś wtedy moje chęci czy zapał całkowicie się ulatnia.

Niesmiertelnik
23-08-2016, 10:10
Ituriel, rozważ w takim razie przejęcie Aten. Skoro jestem MG, to nie będę odpuszczał najsilniejszym łatwej zdobyczy ....:D i swą decyzją wspomogę dynamikę kampanii..

A swoją drogą to na ziemiach Kimmerii coś zaczyna się gotować........ chodzą słuchy że odnaleziono syna ostatniego władcy dawnej dynastii, którego lud tak źle potraktował

Przy buncie wprowadziłbym dodatkowo element losowy polegający na tym, ze w przypadku wybuchu buntu prowincję wybiera się przy użyciu strony losowe.pl

EDIT: Bicie 2 na 1 też może być ciekawe, bo to oznacza, że ktoś więcej pogra, a jak się obroni (jeden musi mu się desantować) i coś tam jeszcze pozdobywa, to będzie - patrząc na strategiczny aspekt kampanii - bardzo mocno do przodu

Ituriel32
23-08-2016, 10:25
Trochę głupio tak wpychać się komuś w grę, ale myśl o przejęciu Aten jakoś bardziej mi pasuje niż próby wskrzeszenia odrysów.

Nowa tura z rozkazami jutro?


Gdyby to nie był pirx to już dawno można by było powiedzieć kto wygra w starciu 2-1.

Zachar
23-08-2016, 10:38
zapytam skromnie czy jeżeli Ituriel przejąłby Ateny to mógłbym za niego spróbować wskrzesić Odrysów?
Mój Pergamon już upadł a lubię grać Odrysami

Pirx
23-08-2016, 11:21
Ja nie widzę problemu. To kampania testowa więc im więcej gry tym lepiej.

Ituriel, rozkazy są do 18 dzisiaj. Więc slij. Ziggy się nie obrazi bo inaczej z miejsca byłby stratny o parę prowincji.

Zachar
23-08-2016, 11:25
Odrysi mogą już podjąć próbę buntu już w aktualnie 6 turze?

Pirx
23-08-2016, 11:27
Tak. I ja jestem za wyborem prowincji buntu przez buntowników. Bo bunt to przemyślany ruch ciemiezonych.

Remix
23-08-2016, 11:58
Oho będzie dym :D

Niesmiertelnik
23-08-2016, 19:29
Panowie, przepraszam, dzisiaj rozpiska bitew wyjątkowo ok. 23- 23:30. Mam dużo rzeczy do zrobienia a za chwilę mecz, który koniecznie musze obejrzeć.

Ituriel32
25-08-2016, 18:31
A to w bitwach morskich nie ma zasady max 6 tych samych?
i ograniczenia dotyczą tylko jednostek strzelających?

Niesmiertelnik
25-08-2016, 21:26
Edytowałem terminy bitew, bo mylnie wpisałem że termin jest do dzisiaj o 22:00.

Nie ma max 6 w bitwach morskich, bo niektóre nacje maja bardzo ubogi roster.

Niesmiertelnik
26-08-2016, 08:39
Zaczynam remont w mieszkaniu. Będzie ostro - mam mało czasu a dużo pracy, więc mogą być lekkie poślizgi dzisiaj jeżeli chodzi o zmianę mapy i jutro przy rozpisaniu walk.
Przepraszam, ale tego nie przeskoczę. Jest to również powód dla którego dzisiaj nie rozegram już niestety buntu.
Nie wiem czy będę miał czas się rozwinąć literacko, więc spodziewajcie się ataku sucharem.....

Pirx
26-08-2016, 09:37
Spoko Nies. Mam wrażenie że jednak szybkie tempo sobie narzuciliśmy. Tygodniowe tury będą optymalne.

Remix
27-08-2016, 13:37
Dobra jako że testy już się kończą (prawda?) To czas podzielić się relacją z rozgrywki i opinią.

1. Na pewno trzeba przedłużyć termin rozgrywania tur, bo w momencie gdy dwóch graczy walczy ze sobą i mają po 2 ataki to są to już 4 bitwy, a to tylko jeden gracz, a wiadomo będzie ich sporo + bunty itp Czyli masa bitew.
1. Cała idea kampanii jest na dobrej drodze, klimatyczne teksty, wcielanie się w Królów,Wodzów, no i świetne wprowadzenia turowe przez Niesa. Przyznaję się że ja akurat pisałem tylko wynik, ale czuję że mógłbym też się pobawić w jakieś lepsze teskty :D
3. Niestety w tej kampanii brakowało bardziej rozbudowanej rozgrywki i mam tu na myśli ekonomię. Według mnie kampania bez tego czynnika straci na aktywności na dłuższą metę, a jak dobrze wiemy ma to być długa kampania. Sam zacząłem odczuwać powiew monotonni i nudy już od koło 6,7 tury. Brak większego planu, gra polegała wyłącznie na wysyłaniu ataków z nadzieją że wygra się bitwę i to wszystko, a z ekonomią można by nie wysyłać ataku po przez np umocnienie któreś prowincji, zainwestowanie w coś, przygotowania funduszy na wojnę, bitwę itp.

Na razie to mi przychodzi do głowy i z mojego punktu widzenia potrzebna jest ekonomia aby rozgrywka nabrała koloru, ale to tylko moja opinia.
Piszcie co wy sądzicie o testowej kampanii.

Ituriel32
27-08-2016, 14:23
1. Po pierwsze dyplomacja od pierwszej tury, i w miarę możliwości jak najbardziej jawna. Chociaż pony między sąsiadami.
2. Możliwość zamiany nacji przed startem kampanii. Bo na moim przykładzie widać że nie ma sensu mieć gracza w zabawie kiedy nacja całkowicie mu nie leży.
3. Regulacja zastępstw i oddania nacji. Bo bez tego się chyba nie obejdzie.
4. Jakiś licznik nie rozegranych bitew.
5. Ta ekonomia warta przemyślenia.

Defungor
27-08-2016, 17:21
2. Możliwość zamiany nacji przed startem kampanii. Bo na moim przykładzie widać że nie ma sensu mieć gracza w zabawie kiedy nacja całkowicie mu nie leży.


W takim razie nikt nie grał by Pergamonem i innymi słabszymi frakcjami, biorąc udział w kampanii piszesz się na to że możesz dostać lepszą bądź gorszą frakcję. Chyba że by nie było 32 graczy to wtedy powinna być opcja wybrania z pozostałych frakcji.

Pirx
27-08-2016, 19:43
Zgadzam się z wszystkimi punktami Remixa.

Osobiście, nie odczuwałem braku ekonomii, nawet trochę się obawiam, czy to nie uczyni rozgrywki zbyt skomplikowanej. Ale jednak to jest ten dodatkowy smaczek, który może część graczy utrzymać dłużej w kampanii. Tylko że z tego co pamiętam, ekonomię mieliśmy wprowadzić dopiero po pierwszej Wielkiej Kampanii. Bo to wymaga czasu, a wiadomo, że Nies nie rzuci rodziny, pracy, .. remontu ;) dla tej inicjatywy.

Co do pomysłu ituriela o zamianie nacji przed startem, jest możliwa opcja zrobienia takiej giełdy po losowaniu, gdzie gracze mogliby się wymieniać nacjami. Ale... szczerze to przeczy w dużym stopniu idei losowania. Bo w praktyce, po losowaniu wszyscy gracze mogą się zgłosić na taką giełdę i powymieniać się na pasujące im nacje. Także ostatecznie jestem jednak za przydziałem nacji w losowaniu, bez zmian. Z własnego doświadczenia wiem, że każdą nacją można nauczyć się grać. Wszystko zależy od chęci. Ponownie przypomnę, że dzięki grze Partią w Cup of Nations, gdzie wcześniej nie lubiłem tej nacji, nauczyłem się świetnie grać jazdą i procarzami. I to cały czas procentuje.

Zastępstwa zdecydowanie do ogarnięcia i wpisania do zasad. Bez tego nie polecimy.

Remix
27-08-2016, 20:51
Najłatwiej ominąć to sposobem aby losować kolejność wybierania. Wtedy według kolejności gracz wybiera sobie co mu leży a ostatni bierze co zostaje.

Twój Mistrz
27-08-2016, 20:54
Przedstawiłem swój pomysł na zastępstwa w temacie zasady-roboczy. A co do losowania podzielam pogląd pirxa co do tego że powinno się grać tym co się wylosuje, z tym wyjątkiem, że jeżeli ktoś nie ma danego DLC może zamienić się na nację z graczem, który dane DLC posiada. Co do ekonomii - jestem jak najbardziej za :D Dla mnie to jedna z podstaw które powinny być w kampanii. Jak dla mnie im bliżej do możliwości kampanii romkowych tym lepiej. Rozważałbym nawet wprowadzenie oblężeń ,rekrutacji jednostek czy trybów armii ale wszystko po kolei, przede wszystkim najważniejsza jest ekonomia pytanie tylko na jakich podstawach ma się ona opierać ? Czy robimy drzewko budynków? Jeżeli wprowadzamy umowy handlowe to czy przypisujemy surowce o danych terytoriów i po zdobyciu ich mamy bonusy? To wszystko jest tematem do dyskusji ale po to jest ten temat, prawda? No i jeszcze trzeba mieć wzgląd na to, żeby nieśmiertelnik się nie zajechał przy ogarnianiu tego wszystkiego, więc można mu przydzielić kogoś do pomocy, albo po prostu wziąć najważniejsze dla nas opcje. Przedłużony czas tury też ułatwi mu robotę jak sądzę, tylko że coś za coś teraz będzie więcej graczy jak sądzę (i bardzo się z tego cieszę) dużo więcej.

Remix
27-08-2016, 21:07
Tryb ekonomiczny ja też gdzieś na forum wypisałem jak go widzę :P
A dokładniej to ten z Warhammer 40k Dawn of War.

Niesmiertelnik
27-08-2016, 22:41
Widzę że koniec, bo tylko Zachar wysłał rozkazy. Remont kończę jutro i wtedy dopiero zrobię mapkę, bo na lapku nie mam ikon nacji a Odrysi wrócili....

Pirx
07-09-2016, 09:50
Po przemyśleniu, jeżeli zamierzamy zrobić teraz kampanię testową na 15 graczy, to powinniśmy z góry założyć jej ograniczenia czasowe. Np. 2 miesiące. Przy rozbudowanej ekonomii i dyplomacji, kampania może trwać i trwać.


Ewentualnie, może jednak ruszyć od razu z kopyta i ruszyć z dużą, pełną kampanią? Bo przyznaję, że nie chce mi się znowu grać w testową. Fajnie byłoby już się wkręcić na maksa w klimat i kontynuować. A w przypadku wychodzących błędów np. w ekonomii - na bieżąco je korygować?

Pyrrus89
07-09-2016, 10:50
Osobiście jestem za dużą kampanią, żeby wycisnąć z zabawy maksimum. Wiadomo, że nie obejdzie się bez jakiś zgrzytów, ale to normalna sprawa, więc nie ma się czego obawiać. Pytanie jednak, czy uzbiera się 32 chętne osoby do gry, bo jeśli jest na to szansa, to warto spróbować.

Niesmiertelnik
07-09-2016, 10:57
Ewentualnie, może jednak ruszyć od razu z kopyta i ruszyć z dużą, pełną kampanią? Bo przyznaję, że nie chce mi się znowu grać w testową. Fajnie byłoby już się wkręcić na maksa w klimat i kontynuować. A w przypadku wychodzących błędów np. w ekonomii - na bieżąco je korygować?

Wczoraj wieczorem zacząłem pisać Zasady i w sekcji Ekonomia zawarłem już informację, że w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń skutkujących brakiem środków w Skarbcu MG może podjąć decyzję o zasileniu Skarbców Graczy jednakową kwotą ex gratia.

Jedno jest jednak pewne. Nie chcę do tego doprowadzać, gdy np. jeden z Graczy nie zrobi nic w kwestii ekonomii, wywali całą kasę na utrzymanie armii i nagle się okaże, że kołderka jest za krótka...

Proponuję następujące działanie.

1. Skończę zasady i poddam pod dyskusję.
2. Zaczniemy zapisy, gdy zasady będą OK. Trzeba dać ludziom minimum tydzień, a optymalnie ze dwa na zgłoszenia.
3. Znając liczbę chętnych podejmiemy decyzję o starcie Kampanii w takiej czy innej formie.
4. Od decyzji o formacie Kampanii będę potrzebował trochę czasu na dopięcie detali, chyba że uda mi się wszystko pokończyć w trakcie zapisów (Arkusze dla każdej Nacji i mapa - prowincje i znaczniki)

Zachar
07-09-2016, 11:42
Jeszcze jeden pomysł mi wpadł do głowy..coś takiego jak sakwa królewska czyli dochód generowany niezależnie od posiadanych prowincji. Może zdarzyć się że zostan 1 prowincją na poziomie 0 bez żadnych środków w skarbcu. wtedy taka sakwa pozwoliłaby chociaż tworzyć nowe poziomy prowincji. Taka sytuacja pozwoliłaby również przetrwać nacji która utraciła wszystkie prowincje a posiadałby jeszcze armie na terenach sojusznika

Pirx
07-09-2016, 12:17
Pomysł mi się podoba. Ale możliwość generowania tego dochodu z sakwy dodałbym wyłącznie po zejściu poniżej określonego poziomu, jako ostatnią deskę ratunku, taka wyprzedaż insygniów władzy itepe.

Ja natomiast mam jeszcze jedną propozycję - łupy po zdobyciu i splądrowaniu prowincji. Jeżeli przyjmujemy, że dana prowincja jest plądrowana i jej poziom spada -2, to chyba najeźdźca powinien mieć chociaż jednorazowy profit z tego tytułu. Wojna to w końcu podbój dla łupu. A tak to agresor wkracza np. do prowincji z poziomem rozwoju 2, dostaje prowincję z poziomem 0 i potencjalnie bez dochodu.

Proponuję, żeby łupem za podbój prowincji była równowartość jednego poziomu rozwoju prowincji. Wtedy najeźdźca może zdecydować, czy chce rozpocząć proces odbudowy prowincji, czy też buduje za to kolejną armię.

PawełGroźny
07-09-2016, 12:35
Chwile mnie nie ma i nagle pojawia się jakaś ekonomia i poziomy rozwoju prowincji xD
Btw, mam znajomego który jest świetny programowaniu, między innymi php. Kiedyś napisał fajny kod, że dało się grać przez przeglądarkę prawie tak jak w kampanii medievala II (oczywiście uproszczona wersja). Dokładniej poruszanie wojsk, rekrutacja, rozwój miast, naliczanie środków w skarbców zależnie od dochodu w turze itp na mapie kampanii a bitwy rozgrywa się w grze, jak tutaj.
Tylko niestety akurat teraz ma magisterkę ostatni semestr i dopiero po jej zakończeniu może nam coś porządnego zrobić czyli koło pół roku ;/

Pirx
07-09-2016, 12:53
A może przesłać to co wtedy zrobił? Może byśmy coś podpatrzyli tam.

Niesmiertelnik
07-09-2016, 13:02
Pomysł mi się podoba. Ale możliwość generowania tego dochodu z sakwy dodałbym wyłącznie po zejściu poniżej określonego poziomu, jako ostatnią deskę ratunku, taka wyprzedaż insygniów władzy itepe.

Ja natomiast mam jeszcze jedną propozycję - łupy po zdobyciu i splądrowaniu prowincji. Jeżeli przyjmujemy, że dana prowincja jest plądrowana i jej poziom spada -2, to chyba najeźdźca powinien mieć chociaż jednorazowy profit z tego tytułu. Wojna to w końcu podbój dla łupu. A tak to agresor wkracza np. do prowincji z poziomem rozwoju 2, dostaje prowincję z poziomem 0 i potencjalnie bez dochodu.

Proponuję, żeby łupem za podbój prowincji była równowartość jednego poziomu rozwoju prowincji. Wtedy najeźdźca może zdecydować, czy chce rozpocząć proces odbudowy prowincji, czy też buduje za to kolejną armię.

Można wprowadzić zasadę, że w przypadku Sojuszu Armia Gracza który stracił wszystkie prowincje może jeszcze przez dwie tury tułać się za darmoszkę po terenach Sojusznika, ale nie może już uzupełniać swojego stanu. W takim przypadku, jeżeli Sojusznik pomoże, Gracz ma jeszcze szansę odzyskania prowincji, lub może zostać osadzony na innej Prowincji. Po dwóch turach Dobranoc, end of story i pozostaje jedynie szansa jednorazowego buntu, lub przywrócenia nacji na mapę przez Sojusznika.

Jeżeli chodzi o zdobywani i łupienie, to sensownie wyglądałoby ustawienie zasad, że po zdobyciu prowincji jej poziom spada o 1, a w przypadku złupienia o 2, ale łupiący wycofuje się kasując połowę wartości. Ciągle jednak patrzę na to od strony opłacalności działań v koszt utrzymania armii i tu się to trochę nie składa, bo po co łupić i dostać 3.000, jak trzeba wydatkować większa kwotę na odbudowę armii.
Przydawałoby się to tylko silnym ekonomicznie Nacjom trolującym sąsiadów "na wyczerpanie".


Myślę też o Protektoratach i umiejętnym ustawieniu tematu. Bez wątpienia - los niektórych nacji będzie zależny od dogadania się z silnym sąsiadem. Rozkminiam temat odprowadzania Protektorowi myta w postaci procentu dochodu (30-40%) w zamian za ogólnie pojętą Ochronę. Nacja utrzymywałaby względną niezależność, dzieliłaby się owocami, a Protektor wiedziałby, że flanka jest względnie bezpieczna, kaska leci i może przenieść zabawki do innego sektora piaskownicy.

Jeżeli znajomy zechce załatwić sprawę przeglądarkowo, to byłoby to najlepsze co mogłoby taką Kampanię spotkać

PawełGroźny
07-09-2016, 13:39
A może przesłać to co wtedy zrobił? Może byśmy coś podpatrzyli tam.

Dopiero jakoś po wtorku, bo musi znaleźć to na dysku a teraz ma urwanie głowy. Zasady razem zrobiliśmy, ale ich nie pamiętam xD

Nieznajomy
08-09-2016, 08:43
Widze ze na lige, nie ma szans. Kampania bedzie ciagnac sie dlugo i mozolnie

Seba Fallus III Wielki
08-09-2016, 11:33
Można też znowu zrobić luźny turniej arena przy tym jest mało pracy dla moderatorów. ;)

Pirx
08-09-2016, 13:45
A moderowales arenę Seba? Przy tym jest mnóstwo systematycznej i żmudnej roboty.

Niesmiertelnik
14-09-2016, 22:25
Dopiero jakoś po wtorku, bo musi znaleźć to na dysku a teraz ma urwanie głowy. Zasady razem zrobiliśmy, ale ich nie pamiętam xD

Jak tam Paweł z tym tematem? Nie ukrywam, że czekając na jakiś feedback z Twojej strony buksuję w miejscu i każdy dzień oczekiwania oznacza ewentualne opóźnienie startu, bo po co mam się teraz narobić, jak może się to okazać niepotrzebne.

PawełGroźny
15-09-2016, 06:50
Dzisiaj spróbuję to uzyskać, ale myślę że i tak nie powinieneś się tym kierować co zaprezentuję bo będzie to inna mechanika i nie powinniśmy się nią kierować narazie. Chcę to zaprezentować by zobaczyć czy wam się spodoba i za jakiś czas (kilka miesięcy) dzięki waszemu wsparciu można będzie to porządnie rozwinąć by wygodnie się grało. ;)

Niesmiertelnik
15-09-2016, 21:07
Nie ma co zwlekać, pora uciekać.... do przodu:cool:. Siadam do Arkuszy dla wszystkich nacji. Zamelduję o wykonaniu zadania.

Spojrzyjcie w zasady swoim okiem. Ja wiem, że brakuje zasad przesuwania flot. Przejrzę wszystko w weekend.

EDIT: Prowincje na mapie uzupełnione. 16 arkuszy gotowych. Zasady uzupełnione.

Zostało mi 16 arkuszy i symbole nacji do zrobienia i wrzucenia na mapę w liczbie 22.

Proszę Was o feedback w sprawie zasad, bo po ich klepnięciu możemy zaczynać zapisy.

Pirx
19-09-2016, 13:51
Od którego roku chcesz startować Nies?

PawełGroźny
19-09-2016, 16:40
Dobra, udało się ogarnąć, niestety macie to zaprezentowane w formie filmiku ponieważ transfer serwera jest malutki ;/ W filmiku wytłumaczone detale tego problemu.
Noga od Pączka wypowie się co będzie wstanie zrobić lub przerobić, czego będzie potrzebować od nas itp.

Filmik:
https://youtu.be/v9TaNYL1B7w

Noga od Pączka
19-09-2016, 18:11
Dobra, udało się ogarnąć, niestety macie to zaprezentowane w formie filmiku ponieważ transfer serwera jest malutki ;/ W filmiku wytłumaczone detale tego problemu.
Noga od Pączka wypowie się co będzie wstanie zrobić lub przerobić, czego będzie potrzebować od nas itp.

Filmik:
https://youtu.be/v9TaNYL1B7w

Powiem tak - skrypt jest, działał całkiem sprawnie (na pewno znacznie wygodniej niż tabelki w excelu):
- nie trzeba nic przesyłać, dostęp online przez stronę,
- skrypt sam sobie liczy większość rzeczy (złota z prowincji, przychody etc.),
- automatyczne zapisywanie ruchów (tj. klikniesz gdzieś to się przesuwa, dodasz armie to się dodaje, odlicza złoto etc.), przechodzenie tur kliknięciem, wszyscy widzą,
- nie ma opcji powtarzania ruchu w nieskończoność aż wyjdzie co chcemy (jak w kampaniach medievala z przesyłaniem save'ów ;p),
- dość kompletny (o ile pamiętam nie było budowy budynków ale są armie, jednostki, zasięgi, przejmowanie miast, dochody z poszczególnych miast, limity armii etc.).

Wymaga dopasowania do Rome 2 (mapa, jednostki).

Jeżeli jesteście zainteresowani to pewnie będę mógł go dopasować do Rome 2. Z dwóch względów dobrze byłoby gdybyście byli skłonni na jakąś minimalną zrzutkę miesięczna:
1. Serwer/transfer.
2. Mój czas przy oprogramowaniu/ulepszeniu.

Przy odpowiedniej zrzutce mógłbym nawet poświęcić więcej czasu i dopracować/rozszerzyć różne rzeczy by były bardziej kompletne i wygodne (może zależy Wam na konkretnych obszarach jak agenci, czy rozbudowa osady - część rzeczy możnaby zrobić po nowemu, dużo mogę dość wiernie odwzorować z oryginalnych zasad).

Dajcie znać jak się na to zapatrujecie i też ile osób jest zainteresowanych tą kwestią kampanii multiplayer online przez aplikację webową jak powyżej + bitwy wewnątrz Rome 2.

p.s. Czemu twórcy nie dali multi-multi kampanii... ;p

Pszemek Biatch
19-09-2016, 18:17
Kapitalny projekt, ja jestem chętny i mogę się zrzucać co miesiąc na opłacenie serwa więc macie jednego chętnego już :)

Zachar
19-09-2016, 18:24
Wygląda to bardzo atrakcyjnie
Jednak Nieśmiertelnik wykonał kawał dobrej roboty, trzeba to uszanować i w pierwszej kolejności powinniśmy wystartować z kampanią opartą na jego pracy.
Zasady są już niemal kompletne . Byłbym już za tym by ogłosić zapisy . Im szybciej tym lepiej :)
a co do nowego projektu: nic nie stoi na przeszkodzie zrobić 2 kampanie równolegle webowa może wystartować później ;)

Noga od Pączka
19-09-2016, 18:37
Wygląda to bardzo atrakcyjnie
Jednak Nieśmiertelnik wykonał kawał dobrej roboty, trzeba to uszanować i w pierwszej kolejności powinniśmy wystartować z kampanią opartą na jego pracy.
Zasady są już niemal kompletne . Byłbym już za tym by ogłosić zapisy . Im szybciej tym lepiej :)
a co do nowego projektu: nic nie stoi na przeszkodzie zrobić 2 kampanie równolegle webowa może wystartować później ;)

Myślę że jak najbardziej - do tego czasu mogę przygotowywać tamten projekt pod Rome 2, a Wy lećcie z aktualną kampanią :)
I wybadamy w międzyczasie popyt ;)

PawełGroźny
19-09-2016, 19:05
Wygląda to bardzo atrakcyjnie
Jednak Nieśmiertelnik wykonał kawał dobrej roboty, trzeba to uszanować i w pierwszej kolejności powinniśmy wystartować z kampanią opartą na jego pracy.
Zasady są już niemal kompletne . Byłbym już za tym by ogłosić zapisy . Im szybciej tym lepiej :)
a co do nowego projektu: nic nie stoi na przeszkodzie zrobić 2 kampanie równolegle webowa może wystartować później ;)

Przedstawiając ten projekt miałem przede wszystkim namyśli aby wystartować na nim po zakończeniu kampanii na mechanice Nieśmiertelnika ;)
W czasie pierwej kampanii będziemy wiedzieć jakie wsparcie zapewnimy i na ile Noga od Pączka będzie mógł się postarać ze zrobieniem aplikacji, co zajmie mu trochę czasu ;P

Pirx
19-09-2016, 19:11
Wygląda to naprawdę nieźle. Natomiast wymaga to sporo pracy jeżeli chodzi o dostosowanie do Rome 2.

Zdecydowanie optuję za kampanią teraz wg modelu Niesa. I jednocześnie prace nad kampanią przeglądarkową - jako kolejnym krokiem.

Jeżeli chodzi o wsparcie finansowe, jestem otwarty na rozmowę. Przemyśl sprawę i napisz mi na pw, jak widzisz koszty miesięczne: w trakcie prac, po ruszeniu kampanii.

Niesmiertelnik
19-09-2016, 22:28
Ja bym nie przesadzał. Prototyp jest świetny i jeżeli tylko uda się go odpowiednio zabezpieczyć, a Noga od Pączka znajdzie w sobie siłę do zrobienia WKA po kozacku, to wcale nie potrzebuję doceniania tego co do tej pory zrobiłem :).
Osobiście sugerowałbym jednak uproszczenia, bo przy takim modelu samo wpisanie kilkuset jednostek zajmie mu chwilkę.....

@Pirx
Chyba znowu od 320 p.n.e. ;)

EDIT:
Jeżeli zdecydujecie o starcie WKA tabelkowej to proszę o rozpoczęcie zapisów od najbliższego weekendu do końca weekendu przypadającego za 2 tygodnie.
W tym czasie wykończę wszystko na tip-top.

Pirx
19-09-2016, 23:19
Część graczy zgłosiła chęć gry w Lidze Rome 2. Ruszamy w przyszłym tygoniu. Potrwa to do 3 tygodni. Nie wiem, czy dobrze jest startować w trakcie Ligi.

Acha, startujemy w formie tabelkowej, z tą wersją przeglądarkową to będzie mnóstwo jeszcze roboty.

Niesmiertelnik
20-09-2016, 08:39
Dla mnie tym lepiej. Nie będę musiał się napinać, żeby wszystko było gotowe na koniec zapisów.

Twój Mistrz
22-09-2016, 13:54
Ale ogólnie to między innymi po to była ta liga żeby gdy gracze odpadną z KA było można grac dalej i żeby się nie zniechęcali. Powinno być odwrotnie powiedzmy liga ruszyć jakoś z 3 tygodnie po rozpoczęciu kampanii, więc teraz to już nie wiem.

Pirx
22-09-2016, 16:13
Co za problem teraz na rozgrzewkę dać 3 sezon, taki 3-tygodniowy, potem przejść na WKA, a po 2 miesiącach, jak już trochę ludzi odpadnie - ruszyć z 4 sezonem. ;)

Pirx
22-09-2016, 17:17
Nies, napisz proszę, które z obecnych tematów na tym subforum chcesz, żebym zostawił na potrzeby głównej kampanii, bo jutro czyszczę tutaj.

Niesmiertelnik
22-09-2016, 21:15
Proszę o pozostawienie:
-2 przyklejone czyli Arkusz i Wielka KA Zasady
-zasady roboczy (tez będzie do usunięcia tuż przed startem)
-adres email, zasady wysyłki

Dyplomację, w sensie opisu i zasad trzeba będzie utworzyć od nowa; zgodnie z dostępnymi opcjami w Kampanii, ale to juz w Sub-forum Dyplomacja.

Niesmiertelnik
27-09-2016, 07:29
Mapa jest gotowa. Jeżeli cokolwiek na niej zmienię, to może grubość konturu, żeby była bardziej czytelna.

Arkusze nacji są gotowe. Trwa wyłapywanie błędów.

Zasady wymagają drobnych zmian i rozszerzeń, żeby nie było niedomówień i pretensji że coś nie zostało zapisane, więc jest dozwolone.

Ogólnie - MG ready to GO. Czekamy na zakończenie La Liga.
Spodziewam się mnóstwa dobrej zabawy dla Graczy, którzy wezmą udział w zabawie.

Szykujcie się na zapisy :D, żeby mapa nie epatowała szarością.....

Pirx
27-09-2016, 08:50
Mapa wygląda świetnie Nies, kawał dobrej roboty.

Liga potrwa jeszcze 2 tygodnie.

Czyli z Kampanią na dobrą sprawę możemy ruszyć 10 października.

Ale bym jednak tak nie gonił i wyznaczył termin na 17 października, żeby ludzie mieli trochę czasu na zapisy.

Poza tym jest jeszcze jedna kwestia - czy dopuszczamy możliwość dopisania się, w miarę wolnych miejsc do rozgrywki po ruszeniu WKA?

Niesmiertelnik
27-09-2016, 13:00
Poza tym jest jeszcze jedna kwestia - czy dopuszczamy możliwość dopisania się, w miarę wolnych miejsc do rozgrywki po ruszeniu WKA?

Mapa zniesie wszystko, wystarczy szare zmienić na kolorowe. Liniowość Kampanii również to zniesie. Zawsze na obrzeżach znanego świata antycznego może dojść do kontaktu z nowym Mocarstwem, choć Gracz taki będzie miał odrobinę trudniej na starcie, bo rozwój i kasa, ale MG pewnie i na to coś może zaradzićxD

Zachar
27-09-2016, 15:05
Jeżeli mamy ruszyć za 3 tygodnie po zakończeniu ligi to proponowałbym ruszyć w końcu z zapisami. 3 tygodnie to sporo czasu.
Chciałbym zwrócić również uwagę na 2 kwestię
Po udanym buncie i wskrzeszeniu nacji trzeba trzeba ustalić początkowy stan skarbca na nowo powstałej nacji, rozumiem też że po wygranej bitwie będzie ona dysponowała 1 armią
No i może gracz zadecydować o buncie w prowincji na której obecnie nie będzie stacjonowała żadna armia. Wtedy automatycznie nacja zostaje wskrzeszona bez bitwy?
trzeba tą kwestię ustalić

Niesmiertelnik
27-09-2016, 22:08
Słuszne uwagi. Gracz może tak zadecydować. Nie będzie armii wroga - to tylko jego szczęście. Nie poniesie kosztu, ale trzeba rzeczywiście sprawić, żeby miał czym płacić za utrzymanie armii i jej odbudowę po bitwie, gdyby jednak armia wroga tam była.
Myślę, że żaden Gracz nie wybierze najsłabszej ekonomicznie prowincji do swojego buntu. 1 prowincja = 1 armia. Gracz potrzebuje na rozruch maksimum 0,9 x 11.700. Wystarczy dopisać, że w przypadku buntu Gracz restartuje z budżetem w wysokości maks. 15.000 dinarii.

Pirx
28-09-2016, 19:58
W kontekście losowania nacji dla uczestników, trzeba pamiętać, że wiele osób nie będzie miało wszystkich DLC. Niektóre osoby będą miały tylko podstawkę, kolejne będą miały 1-2 DLC. Trzeba będzie losować grupami, tzn. osoby z podstawką będą losowane na początku, z puli nacji z podstawki itd.

Będzie to trochę skomplikowane, ale nie możemy wymagać od uczestników zakupu wszystkich DLC.

Remix
29-09-2016, 06:15
Zawsze można zrobić losowanie pierwszeństwa przy wybieraniu nacji.

PawełGroźny
29-09-2016, 08:56
Ale wtedy może się okazać że gracz nie ma z czego wybierać bo wszystkie dostępne dla niego frakcje zostały wybrane.

Pirx
29-09-2016, 09:12
Przy zapisach na pewno trzeba wskazać na posiadane DLC. Potem, w miarę napływu zgłoszeń, zastanowimy się nad optymalną metodą losowania.

PawełGroźny
29-09-2016, 13:19
Prix już coś wie na temat problemu z człowiekiem który nie ma DLC xD

Niesmiertelnik
29-09-2016, 14:00
Może to niepopularne będzie co powiem, ale proponowałbym pilnować zasady "Kto późno przychodzi ten sam sobie szkodzi"
Kolejność zapisów zdecyduje ilu graczy z sama podstawką załapie się do WKA. Jak się ktoś nie załapie, a będzie mu zależało na zabawie, zawsze może dokupić sobie DLC :).
Może WKA nada sens takiemu działaniu.

Swoją drogą pierwszą wersję mapy tworzyłem na potrzeby Napoleona. Przepadła, bo padł mi HDD, ale pewnie chciałbym zrobić taką kampanię również na Napoleonie, bo tam nacji mniej, prowincji więcej i łatwiej byłoby odtworzyć zmagania kilku Imperiów.

EDIT: Trzeba też mieć na uwadze, że koncentrowanie się na tych co nie mają, utrudnia życie tym co mają, bo oczywiście dadzą oni sobie radę, nacja dla nich będzie, ale dlaczego z klucza mają rezygnować z możliwości gry nacją z podstawki?
Warto zrobić tak, żeby Gracze z podstawką mieli świadomość, że w przypadku dużego zainteresowania grą np. tylko jakaś część nacji z podstawki będzie rozlosowana dla tych Graczy bez DLC, którzy zgłosili się jako pierwsi.

Niesmiertelnik
30-09-2016, 09:51
Post pod postem ale chciałbym zwrócić na to uwagę.

Proponuję, żeby aktywność ludzi w Lidze była brana pod uwagę przy zgłoszeniach do Kampanii. Nie potrzeba tu martwych bytów.

Pirx
30-09-2016, 10:53
Popieram.

PawełGroźny
30-09-2016, 22:20
Trzymajcie linka do podforum WKA v2.0 gdzie będziemy potrzebowali waszej pomocy przy tworzeniu aplikacji. Doświadczenie i wiedza zebrana na WKA będą dla nas bezcenne ;)
http://forum.totalwar.org.pl/forumdisplay.php?614-WKA-v-2-0

Niesmiertelnik
03-10-2016, 12:56
Zasady Kampanii nadal wymagaja jeszcze ostatnich szlifów. Postaram się je zaktualizować w ciągu 48h.

Sprawa związana z zapisami.
Proponuję, żeby każdy z Graczy, którzy zgłoszą się do WKA, przed losowaniem wysłał na adres kampanii mail z samym nickiem w tytule.
Takie wstępne potwierdzenie zaangażowania nie zaszkodzi. Po losowaniu odeślę każdemu ze zgłoszonych mailem jego arkusz nacji na turę wstępną.

Może warto dać możliwość pobawienia się Arkuszem uniwersalnym osobom które się zgłosiły?
Mogłyby w temacie dotyczącym arkusza zadawać pytania jeszcze przed startem kampanii....

Pirx
03-10-2016, 13:04
Dobre pomysły.

PS: teraz z Niesem prowadzimy prowizowaną kampanię, celem wychwycenia błędów w Arkuszu. Niestety, Nies sprokurował mi utratę prowincji... :/

Jest zabawnie. ;) Myślę, że udostępnienie uczestnikom Arkusza do zabawy, planowania różnych scenariuszy np. pod kątem generowania źródeł przychodu, może być niezłe hehe

Niesmiertelnik
03-10-2016, 19:04
PS: teraz z Niesem prowadzimy prowizowaną kampanię, celem wychwycenia błędów w Arkuszu. Niestety, Nies sprokurował mi utratę prowincji... :/

Jest zabawnie. ;) Myślę, że udostępnienie uczestnikom Arkusza do zabawy, planowania różnych scenariuszy np. pod kątem generowania źródeł przychodu, może być niezłe hehe

Napisz może coś od siebie co sądzisz o funkcjonowaniu arkusza w świetle zasad Kampanii. Jeżeli jest dobrze, to tylko może pomóc innym w podjęciu decyzji o wzięciu udziału.

Zachar
04-10-2016, 07:05
wpadł mi przed chwilą fajny pomysł wzbogacający naszą kampanię i dający możliwość zwiększenia liczby grających w kampanii. Zapisy nie musiałyby ograniczyć się do 32 osób
Moglibyśmy wprowadzić pretendentów do tronu :) Bogata nacja jeżeli byłoby ją na to stać mogłaby wystawić na swój koszt armię innej nacji ( sterowaną odtąd przez nowego gracza) która próbowałaby przejąć ziemię i ustanowić swoją władzę
Nie miałaby budżetu i musiałaby działać szybko by stworzyć sobie przyczółek. Mogłoby dojść do bratobójczych bitew gdzie po jednej stronie stałyby legalne armie danej nacji a z drugiej buntownicze sterowane przez gracza który chciałby wkroczyć na arenę.
Może w jakiejś kolejnej wersji kampanii można by o takim rozwiązaniu pomyśleć :)

Pirx
04-10-2016, 08:50
Napisz może coś od siebie co sądzisz o funkcjonowaniu arkusza w świetle zasad Kampanii. Jeżeli jest dobrze, to tylko może pomóc innym w podjęciu decyzji o wzięciu udziału.

Wypełnienie Arkusza - raz na tydzień - zajmuje jakieś 5 minut. Oczywiście, można kombinować, przeliczać sobie, czy bardziej Ci się opłaca wybudowanie dróg, czy kopalni, czy może zainwestowanie w rozwój prowincji (żeby a. mieć większe wpływy z podatków albo b. wybudować port i prowadzić handel morski).

Opcji jest całe multum, myślę, że nawet wybrednych singlowców to zadowoli. Bo np. masz dylemat czy zainwestować w armię lądową, czy może jednak powołać do życia flotę (w prowincji na 5 poziomie) żeby ochronić swój port i tym samym handel morski, albo żeby zablokować wrogi port i doprowadzić innego gracza do ruiny.

Drogi są ciekawe, bo umożliwiają zwiększenie handlu. Ale nieodłączną cechą handlu są dobre relacje z partnerem handlowym. Więc trzeba będzie bardzo rozsądnie wybierać sobie cele ekspansji. Już widzę te rodzące się bloki sojuszy. :)


Zachar, jak zbieżemy 20-25 graczy, to będzie ogromny sukces.

Niesmiertelnik
04-10-2016, 09:29
...trzeba będzie bardzo rozsądnie wybierać sobie cele ekspansji. Już widzę te rodzące się bloki sojuszy. :)

....I fajnie ..... Być może zobaczymy epickie 3v3 w miejsce pojedynków solistów:P

DonVega
05-10-2016, 07:52
Hej
Jak już się bawicie w tą WKO może też zastosujcie jakieś wydarzenia fabularno-losowe. Np: powódź w prowincjach, zaraza w jakimś obszarze itp. Można też zaczerpnąć z autentycznych zdarzeń w tym okresie. Zabawa będzie fajniejsza i urozmaicona.

Niesmiertelnik
05-10-2016, 08:11
Zdarzenia losowe pojawiające się w grze są naprawdę losowe, natomiast ich pojawienie się w Kampanii nigdy tak traktowane nie będzie i może ja po prostu rozsadzić ze względu na poczucie krzywdy i chęć udowodnienia MG że gra "na kogoś"

Pirx
05-10-2016, 08:38
Dlatego takie zdarzenie można wylosować "na eterze". :) Old style - karteczki dla danego zdarzenia losowego w jednej misce, karteczki dla danych regionów w drugiej - i jedziemy :)

Mnie się pomysł podoba.

Ituriel32
05-10-2016, 08:41
A mi za mi niezbyt, co innego gdyby to zdarzenie dotykało wszystkich, coś jak zima nadchodzi od wodza Hunów.


Dlatego takie zdarzenie można wylosować "na eterze". http://forum.totalwar.org.pl/images/smilies/icon_smile.gif Old style - karteczki dla danego zdarzenia losowego w jednej misce, karteczki dla danych regionów w drugiej - i jedziemy http://forum.totalwar.org.pl/images/smilies/icon_smile.gif

Mnie się pomysł podoba.

Odważny jesteś, pogratulować.
Podczas głosowania najczęściej szło by na najsilniejszego, lub liczyły by się sojusze (nawet podczas losowania) a nie o to chyba chodzi w takim wydarzenie?

Pirx
05-10-2016, 08:51
A mi za mi niezbyt, co innego gdyby to zdarzenie dotykało wszystkich, coś jak zima nadchodzi od wodza Hunów.



Odważny jesteś, pogratulować.
Podczas głosowania najczęściej szło by na najsilniejszego, lub liczyły by się sojusze (nawet podczas losowania) a nie o to chyba chodzi w takim wydarzenie?

Upierać się przy tym osobiście nie zamierzam. Podoba mi się te urozmaicenie i tyle.

A co do losowania, to widziałeś losowania robione przez Legiona, z jego magicznej kominiarki albo magicznego pucharka? Tak jest zawsze przed dużymi turniejami, typu MP. Nie wiem za bardzo o co Ci chodzi z tym "głosowaniem na najsilniejszego".

Ituriel32
05-10-2016, 08:58
Losowanie na wizji może być, ale roboty z tym dużo. Tym bardziej ze pierw trzeba by przygotować kilka wariantu takiego scenariusza.
Co nie zmienia faktu że na początku źle sobie przeczytałem i wyobraziłem przebieg takiego wydarzenia. Stąd tak duża nie chęć.

Pirx
05-10-2016, 09:47
To może umówmy się, że w trakcie rozgrywki, może po 1-2 miesiącach puścimy sondę, czy gracze dopuszczają zdarzenia losowe, celem urozmaicenia rozgrywki? Bo może kogoś zacznie nudzić "przewidywalność" i będzie chciał dodatkowych wrażeń. Wtedy ogarnie się Legiona i zrobi się losowanie na żywo.

Przy czym, poza zdarzeniami negatywnymi dopuściłbym też zdarzenia pozytywne, np. urodzaj (prowincje przynoszą do 50% przychodu więcej), wyż demograficzny (utworzenie i utrzymanie armii - 30% w danym roku) itepe. ;)

Niesmiertelnik
05-10-2016, 10:58
A ja tak z innej beczki zapytam. Może chciałbyś się z nami Ituriel pobawić na całego? Wakacyjna była dość mocno okrojona... tu zabawy będzie więcej.

Ituriel32
05-10-2016, 11:14
Powątpiewam w swoją dyspozycyjność w tak długim okresie czasu. A dodatkowo projekt rozrósł się dość znacznie od wersji testowej.

Co nie zmienia faktu że projektowi cały czas się przyglądam i mam nadzieje że wyjdzie bardzo dobrze.

Pirx
05-10-2016, 11:34
Spoko ituriel, może być tak, że będziemy dopuszczać nowych graczy do udziału w WKA, także w trakcie kampanii. Więc jeżeli najdzie Cię ochota i wygospodarujesz trochę czasu, będziesz mile widziany. ;) Zawsze byłeś solidna firma jeżeli chodzi o wypełnianie swoich zobowiązań turniejowych.

Niesmiertelnik
06-10-2016, 10:34
A propos zdarzeń losowych - jeżeli zaczną występować na etapie po piątej turze, to myślę że będzie to do uciągnięcia. Od samego początku - raczej będzie trudno to wprowadzić, bo o ile zasadami da się to ogarnąć, to przecież skutki tego będą musiały modyfikować czasowo formuły w arkuszu nacji, a MG za dużo czasu na pracę z Arkuszami nie ma i obawiam się, żeby nie doszło do jakichś pomyłek i błędów w funkcjonowaniu Arkuszy.

Kolejna sprawa. Liczebność Graczy w sojuszu musi być dostosowana do ilości Graczy w KO, żeby coś się działo. Poniżej 15 Graczy możliwość zawiązywania sojuszy powinna być limitowana do max. 2 graczy na sojusz, bo naturalna koleją rzeczy możemy zobaczyć Północ v Południe, lub Wschód v Zachód, 6v6 i wtedy powodzenia życzę:D
To nie były czasy Unii Europejskiej i Wspólnoty Nieodległych Państw (specjalnie opuściłem "p")

Pirx
06-10-2016, 10:51
Również uważam, że sojusze nie powinny być liczniejsze niż max 3 nacje. Dwie to ciut za mało. I tak pewnie ludzie będą się dogadywać nieformalnie, np. poprzez PoN-y.

Natomiast jedno rodzi pytanie - jaki jak różnica między Sojuszem a PoN? Co prawda Sojusz jest z założenia bezterminowy, a PoN może być zawierany na określony czas, ale tak naprawdę można zawrzeć PoN równie dobrze na 100 lat.

Wypowiedzenie Sojuszu i PoN to ten sam okres - 1 tura przerwy w działaniach wojennych, potem można ruszać.

Dlatego bym jednak rozróżnił tutaj sytuację - PoN - zostawiłbym 1 turę. Ale przy Sojuszu zrobiłbym 3 tury przerwy. Żeby zaznaczyć różnicę między dwoma stosunkami dyplomatycznymi.

Ituriel32
06-10-2016, 12:54
Właściwie ze strategicznego punktu widzenia Pon jest dużo wygodniejszy i mglisty dla innych. Zaś sojusz czytelnie mówi o relacji nacji/graczy.
Jak pokazała próbna, układy nie oficjalne trochę ułatwiają/ustawiają rozgrywkę.
Bo inaczej wygląda gry dwa osobne kraje atakują trzeci, niż kiedy dwa sojusznicze robią to samo.

Twój Mistrz
06-10-2016, 13:01
Nie do końca. W przypadku gdy gracze są zawiązani sojuszem inni gracze mogą czuć respekt, może nie przed jednym ale przed dwoma albo większą ilością graczy, tak więc sojusz może spełniać swoją rolę w rozgrywce.

Pirx
06-10-2016, 13:42
Inaczej - PoN można łatwo zmienić, Sojusz powinno być trudniej.

Poza tym, pamiętajmy że:


W przypadku gdy na mapie spotykają się armie Sojuszy i ilość Armii jest identyczna po obydwu stronach, dochodzi do bitwy 2v2 lub 3v3 na zasadach i limitach identycznych dla każdego Gracza jak w przypadku bitwy 1v1, ale bitwa jest rozgrywana na mapie płaskiej Nemetocenna lub Piramidy. W przypadku zajęcia Prowincji przez Atakujących maja oni prawo wskazania Nacji, która będzie nowym właścicielem Prowincji.
Gdy liczba Armii jest niesymetryczna rozpisywane jest drzewko walk 1v1 na zasadach ogólnych.

Tak więc sojusz daje możliwość atakowania w kilku nawet, jeżeli trzeba staczać 1v1 po kolei.

Twój Mistrz
06-10-2016, 15:12
Właśnie przyszło mi coś na myśl. Jeżeli kilku graczy zaatakuje jedną prowincję i jest rozpisana drabinka, powiedzmy że gracze B i C mają ze sobą PoN-a i teraz :
Gracz B przejmuje prowincję gracza A
Gracz C atakuje gracza B który przejął prowincję
W takim wypadku gracz C traci po prostu atak czy bitwę się toczy ?

Defungor
06-10-2016, 17:52
Na moje to powinien decydować o tym gracz C, w końcu zdrady w tamtych czasach to nic nowego a nie chcemy sztucznie ograniczać pastwa.

Niesmiertelnik
06-10-2016, 22:14
Dokładnie tak jak napisał Defungor. Każdy jest dorosły i decyduje za swój naród. Jak ważniejsza jest prowincja, to ją stara się wyłuskać, a jak PON to daje sobie na wstrzymanie....

Pewnie inaczej będzie przy ataku na prowincję poziomu 1-2, a zupełnie inaczej na prowincję poziomu 5.... inna pokusa

Seba Fallus III Wielki
12-10-2016, 14:22
Nie wiem jak wy ale ja nie mogę się doczekać startu kampanii. Szkoda tylko że tak mało nowych twarzy

Niesmiertelnik
12-10-2016, 21:11
Powoli nadchodzi czas decyzji.

Możemy:

1. Przedłużyć zapisy o tydzień .... chyba niewiele to wniesie
2. Zaprosić graczy z zagranicy .... potrzebujemy tydzień lub dwa więcej, żebym przygotował zasady po angielsku przerobił nazwy nacji na mapie i dostosował Arkusze ( po losowaniu będę wtedy potrzebował czasu na przerobienie arkuszy dla zagranicznych graczy)
3. Wyłonić kształt mapy dla dwunastu Wspaniałych - do piątku wrzucę screeny dwóch lub trzech prowincji, ale w przypadku wyboru tego wariantu kazdy może zaproponować swoją wersję.

Pirx
12-10-2016, 21:40
Ja jestem za wariantem nr 3. :) Nie chcę już przedłużać bo interesuje mnie ta zabawa. Poza tym w 12 mamy realne szanse na skończenie kampanii w 3-4 miesiące. Na pierwszy raz odpuśćmy sobie tasiemca. Poza tym nadal zostawimy otwartą możliwość startu. Zobaczymy, może ktoś się jeszcze skusi.

PawełGroźny
12-10-2016, 22:41
Tez jestem za wariantem nr 3.

Remix
12-10-2016, 23:03
trójeczka

Arroyo
12-10-2016, 23:14
Numer 3.

Seba Fallus III Wielki
13-10-2016, 07:40
Trójeczka, jedziemy :D

Niesmiertelnik
13-10-2016, 08:44
Gimme propozycje mapy, czym chcecie grać.

A może z racji ilości Graczy przeformatować nieco rozgrywkę, każdemu dać na starcie po pięć-sześć prowincji i dostosować do tego zasady dotyczące ilości ataków, zmienić ilość kasy startowej i dać wszystkim szansę na dłuższą zabawę?.
Jednocześnie zostawiłbym ze 3 regiony wolne dla dołączających później? Oczywiście z losowym respem nacji, żeby nie było że jak zostawiłem miejsce dla Luzytan, Swebów i Baktrii, to nagle znajdzie się chętny by to łyknąć i unikną ryzyka grania Massalią? (tą chętnie zarezerwowałbym już przed losowaniem dla Pirxa :D)

EDIT: Opóźnień by to raczej nie spowodowało, bo miałbym do przerobienia mapę, 12 arkusz i trochę pracy koncepcyjnej na sobotę.

Kiedy losowanie? Kto je robi? Ja? Serwis?

Jak ja, to Massalia już zagrzana dla Pirxa ...

Pirx
13-10-2016, 09:26
Massalie biorę w ciemno. :)

Byłoby świetnie zrobić mapę z Grekami, Rzymem, Kartaginą, trochę barbarami i trochę Azją Mniejszą.

Remix
13-10-2016, 09:41
Ja Kartagine chętnie bym brał :D

Arroyo
13-10-2016, 09:46
Ja Rzym!

Niesmiertelnik
13-10-2016, 09:57
Cieszy mnie Wasza radość, bo to gwarancja dobrej zabawy ale .... z racji tego, że czasu jest mało a ewentualnej pracy dużo, potrzebuję pilnie odpowiedzi na pytanie:

Zwiększać liczbę prowincji na nację i wprowadzić stosowne modyfikacje do zasad?

Pirx
13-10-2016, 10:22
Ja jestem przeciwny, już i tak arkusz jest na bogato. Nie chcę też sztucznie przeciągać pierwszej kampanii.

Niesmiertelnik
13-10-2016, 11:01
Pomyśl o tym Pirx, że więcej prowincji mogłoby oznaczać możliwość łatwego usunięcia z mapy nacji niewygodnych jak Pergamon, Odrysi, bez konieczności szarzenia mapy, izolowania Graczy od siebie i od możliwości płynnego poruszania się po mapie.

Ituriel32
13-10-2016, 11:16
Nies przyhamuj trochę swój entuzjazm bo na następna edycje nie starczy.
Na razie już nic nie zmieniajcie. Niech się ludzi oswoją z zasadami, znaczy przegryzą.


Najwyżej przygotujcie kilka wariantów mapy.

Pirx
13-10-2016, 11:16
To jest argument za, bo na pewno nie może być dziur na mapie kampanii.

Seba Fallus III Wielki
13-10-2016, 11:49
Ja mam pomysł jak wydzielić mapę.

Z tej jaka już jest wziąć do zabawy tylko Odrysów,Tylis,Macedonia,Epir,Sparta,Ateny,Kimerie ,Kolchidę, Armenie, Seleucydów,Galacje,Pont, Pergamon.

Ewentualnie w miejsce geograficzne pergamonu wstawić łatwiejsze do gry a też greckie Syrakuzy (Pergamonem strasznie ciężko się gra, można też dać go Pirxowi :D).

Mapa nie jest całkiem liniowa można atakować w różnych kierunkach .Mieli byśmy fajny przekrój frakcji barbarzyńskich,wschodnich, greckich i hellenistycznych. Brakuje Rzymu i Kartaginy ale nie można mieć wszystkiego.

PawełGroźny
13-10-2016, 12:19
http://files.tinypic.pl/i/00829/ps2161w5lx16.png
Kartagina, Egipt, Seleucydzi, Arewakowie, Syrakuzy, Rzym, Massalia, Adriajowie, Epir Sparta, Ateny, Pergamon, Galacja.


http://files.tinypic.pl/i/00829/y7usn7m9rtbl.png
Kartagina, Egipt, Seleucydzi, Arewakowie, Macedonia, Rzym, Massalia, Adriajowie, Epir Pont, Armenia, Pergamon, Galacja.

Albo coś w tym stylu :P

(Jestem miszczem painta xD)

Niesmiertelnik
13-10-2016, 14:07
Nies przyhamuj trochę swój entuzjazm bo na następna edycje nie starczy.
Na razie już nic nie zmieniajcie. Niech się ludzi oswoją z zasadami, znaczy przegryzą.


Najwyżej przygotujcie kilka wariantów mapy.

Jedyna zmiana dotyczyłaby tego, ze 2 ataki byłyby możliwe po zdobyciu 10-ciu prowincji a 3 po zdobyciu 15-tu. Kasa w Arkuszach to też niewielki problem.

Zrobię mapę just in case.

Propozycja Seby - to jest naturalny wybór i całkiem fajny, ale to było już w większości grane w Wakacyjnej i chyba się nie przyjmie.

Pirx
13-10-2016, 15:16
Nie chce mi się grać tego co w wakacje. Poza tym tam brakuje bardzo nacji istotnych antycznie - Rzymu, Kartaginy.

Seba Fallus III Wielki
13-10-2016, 16:24
Towja propozycja jest świetna. mam tylko pytanie żeby pokonać Gibraltar lub Hellespont potrzebna jest flota ?

Remix
13-10-2016, 22:50
Pierwsza mapka bardziej mi odpowiada :D

Niesmiertelnik
14-10-2016, 00:16
Tak by wyglądała mapa na 5 prowincji. Zamiast Arwernów mozna dac Getów
http://images.tinypic.pl/i/00829/kq00j63okqes.jpg

Twój Mistrz
14-10-2016, 10:53
Kilka uwag. Kartagina powinna leżeć w Kartaginie. Po za tym uważam że jeżeli mamy do wyboru Ateny albo Sparta to stanowczo powinna być Sparta, ponieważ jako taka nigdy nie została zdobyta, a Ateny były przez niemal cały czas po Aleksandrze pod kontrolą macedońską. Z tego co widzę (lecz nie jestem pewien ) wcisnąłeś rodowite ziemie Arwernów i dałeś je Arewakom. A po za tym boli mnie bardzo widok Massali po drugiej stronie Gali i kilka innych rzeczy. Głosuję więc za mapką od Pawła i tak jak Remixowi pierwsza wydaje mi się lepsza.

Pirx
14-10-2016, 11:24
Mnie przyznaję trochę nie podoba się mała ilość bezpośrednich lądowych kontaktów pomiędzy prowincjami. To będzie zmuszało do walk na morzu, ech... Plus handel lądowy będzie ograniczony, za to morski będzie kluczowy. Ale tego wszystkiego nie przeskoczymy bo po prostu jest za mało chętnych, żeby zadowolić wszystkich mapą.

Niesmiertelnik
14-10-2016, 11:40
Mistrzu. Wiem że pewne rzeczy bolą, ale czy świat musi tu wyglądać jak wyglądał tam?
Wojny zmieniały wiele granic, rzadko kiedy na stałe. Tu skupiam się nad tym, żeby każda nacja miała 2-3 partnerów handlowych i dla Aten coś bym musiał zrobić.
Chcecie tak jak zaproponował Paweł? No problemo. Ja tu tylko sprzątam, bawi się kto inny:cool:

Zwracam tylko uwagę na to, ze każda z wybranych przeze mnie nacji jest nacją grywalną, w przeciwieństwie do mało wdzięcznego Pergamonu i deko niedorozwiniętego Epiru.

Pierwsza mapka jest z 13 toma nacjami. Którą chcecie usunąć? Czy da się to zrobić?

Seba Fallus III Wielki
14-10-2016, 12:24
Druga opcja podoba mi się bo frakcje graniczą ze sobą wieloma prowincjami a nie tylko 1 ale brakuje 1 frakcji , jest 12 a powinno byc 13. Dodał bym Armenie albo Kolchidę bo brakuje jakiejś frakcji wschodniej :confused:
Kaukaz należał by do Kolchidy/Armenii(Zielone), Pont zajmie Tigranekert a Seleucydzi Medie.
http://i64.tinypic.com/2e2dnqb.jpg
Jeżeli ty jesteś mistrzem to ja bogiem painta :D

Niesmiertelnik
14-10-2016, 22:50
Mapa Pawła Groźnego.
http://files.tinypic.pl/i/00829/7qlzqaalopb1.jpg

W związku z obecną ilością Graczy jeszcze jedną nację trzeba usunąć.

Seba Fallus III Wielki
14-10-2016, 23:37
Mapa na 5 prowincji wydaje mis się lepsza bo nie jest tak liniowa jest więcej dróg ekspansji

Niesmiertelnik
15-10-2016, 01:02
No to pomyślcie, a ja zajme się arkuszem, bo Rafjar wyłapał jeden jego element, który nie pracuje jak nalezy.

Założyłem że jest potrzebna tura startowa na powołanie Armii, na co Rafjar zauwazył, że arkusz liczy koszt powołania i utrzymania i skoro jest armia, to po co tura startowa.

Arkusz ma swoje ograniczenia. Sa trzy pola powołania armii i edytowalne pola ich numerów, natomiast formuła jest stała i zawsze odsyła nowe armie do pól I, II i III, co w przypadku przyspieszenia dostepności armii mogłoby się skończyc nadpisaniem armii I np przez armię IV i wielka kiszką.

Dlatego trzeba trzymac się zasady, że armię powołujemy w jednej torze, a dopiero w kolejnej jest dostepna po umieszczeniu jej w tabeli rmie przez MG

Pirx
15-10-2016, 09:44
W kwestii mapki, mnie się bardziej podoba ta opcja z większą ilością prowincji, bo przy 3 prowincjach mamy bardzo mało możliwości ataków i możliwości prowadzenia handlu lądowego.

Także jestem za opcją Niesa.

Pszemek Biatch
15-10-2016, 12:10
Mi się bardziej podoba mapa z 3 prowincjami tylko za pergamon walnął bym jakąś inną frakcję, jakbym miał nimi grać to nie byłbym zadowolony :) W mapie na 5 prowincji nie podoba mi się że nie ma syrakuz a to bardzo fajna frakcja

Niesmiertelnik
15-10-2016, 13:25
Syrakuz niestety nie ma jak upchnąć na 5 prowincji.

Wchodzimy w dośc krytyczny moment dla kampanii, wszystko powinienem mieć już dopięte i gotowe do wysyłki a nie mam:

-decyzji w sprawie mapy
-decyzji w sprawie losowania

Jak mi to ogarniecie jutro wieczorem to się rzucę na miecz......:help:

Pirx
15-10-2016, 13:45
Jeżeli chodzi o losowanie, to Legion je może zrobić albo dzisiaj wieczorem albo w poniedziałek wieczorem.

Optuję za losowaniem dzisiaj, żeby na spokojnie ruszyć w poniedziałek.

Więc pytanie brzmi - jaką mapę puszczamy - są dwie opcje i każdego uczestnika proszę DZISIAJ o wskazanie swojej preferencji:

1.
http://files.tinypic.pl/i/00829/7qlzqaalopb1.jpg


2.
http://i64.tinypic.com/2e2dnqb.jpg


Opcja 1: Pszemek

Opcja 2: Pirx, rafjar

rafjar
15-10-2016, 13:54
Mapka nr 2 !(bez Pergamonu bo jest zdecydowanie OP) :)

Zachar
15-10-2016, 14:13
bramka nr 2 ;)

Niesmiertelnik
15-10-2016, 14:23
Specjalnie dla Twojego Mistrza mogę:

1. Zmienić wygląd prowincji Libue i Numidia, by Kartagina była w Kartaginie
2. Zamienić Ateny na Spartę, dając jednoczesnie Sparcie Acarnanię i odbierając Mykonos (zrobione na szaro), zeby Sparta miała dwóch sąsiadów i opcję handlu i wojny.
3. Dać Macedonii Gagausię
4. Zmienić pozycje Arewaków - dzieląc Cantabrię na dwie prowincje i dając Aquitannię Arwernom w miejsce Fryzji.

To jakieś 20-30 minut roboty dzisiaj wieczorem.

Arroyo
15-10-2016, 15:24
Opcja 2. Jak dla mnie najtrafniejsza ;)

Andrij Marszałek
15-10-2016, 15:24
Dwójeczka bo więcej prowincji. Pergamon nie jest taki słaby xD

Fajnie by było jakby losowanie było dzisiaj.

Seba Fallus III Wielki
15-10-2016, 15:33
Oczywiście 2 . Nie mogę się doczekać losowania :champagne:

Niesmiertelnik
15-10-2016, 16:01
6 osób za mapą z większa ilością prowincji. 6/13 to wciąż deko mało. Jeszcze jeden za i jedziemy.

Niesmiertelnik
15-10-2016, 16:53
Przerobiona mapaa:

http://pics.tinypic.pl/i/00829/40nyaa269zw9.jpg

Pszemek Biatch
15-10-2016, 16:54
Jak zamienisz ateny na spartę to będzie lepiej

Niesmiertelnik
15-10-2016, 17:03
No własnie zamieniłem

Andrij Marszałek
15-10-2016, 17:05
Bardzo fajna. :>
Losujemy dziś?

Remix
15-10-2016, 17:05
no dobra to też za jestem :D

Niesmiertelnik
15-10-2016, 17:20
Muszę dodać nację.

Do wyboru mamy Getów, Swebów, Kolchidę, Baktrię/Armenię/Partię

Pyrrus89
15-10-2016, 17:22
Co prawda udziału w kampanii nie biorę, ale Getów by się fajnie później oglądało w powtórkach. ;)

Pszemek Biatch
15-10-2016, 17:33
Kolchida albo Armenia moim zdaniem będą spoko

Seba Fallus III Wielki
15-10-2016, 17:34
Kolchida brakuje frakcji wschodnich do tego pasuje geograficznie i jest wszechstronną frakcją

Andrij Marszałek
15-10-2016, 18:01
Kolchida panowie.

Remix
15-10-2016, 18:07
Kolchida

Niesmiertelnik
15-10-2016, 18:27
Sie zrobi :)

Remix
15-10-2016, 18:29
To losujmy bo tu się człowiek niepokoi troszku :D

Niesmiertelnik
15-10-2016, 18:46
Jeszcze jedna nacja jest potrzebna, bo się Nieznajomy na liście schował :). Btw. Nie podał jak u niego z DLC

rafjar
15-10-2016, 19:07
Ma wszystkie DLC

Niesmiertelnik
15-10-2016, 19:23
Dodałem Getów jako 14-tą nację. Wrzucam mapę na główny temat. Czekam na jakieś szczegóły dot. losowania...

PawełGroźny
15-10-2016, 20:13
Też jestem za większą ilością prowincji ;)

Pszemek Biatch
15-10-2016, 21:43
No to potrzebujemy 15 frakcji. To co Baktria czy Swebowie ? Kolega napisał że chce Greków to chyba Baktria :D Seba Rip *

Pirx
15-10-2016, 22:27
Bardzo konkretne losowanie. Największy zwycięzca to, moim zdaniem, rafjar z Galacją. Będzie go bardzo ciężko powstrzymać.

Andrij Marszałek
16-10-2016, 07:25
Macedonia... - Nacja może nie za silna ale ma kilka mocnych punktów. Zobaczymy jak to będzie.

Niesmiertelnik
17-10-2016, 07:51
Wygląda na to, ze czterech Graczy po losowaniu rzuciło się na miecze ..... :cool: Dawajcie maile Panowie, bo Wam wieśniaczki po wioskach stygną...

Pirx
17-10-2016, 18:31
Pytanie dot. handlu morskiego:

czy każda kolejna prowincja z portem może prowadzić osobny handel z tymi samymi portami innych nacji? Np. jeżeli mam porty w 2 prowincjach, to czy mogą prowadzić handel z tą samą prowincją i generować 2x2000?

Niesmiertelnik
17-10-2016, 21:35
Tak. Per analogia do handlu lądowego. Musisz wydać dużo kasy na ten rozwój, więc wypada, żeby w ten sposób mogła się zwracać

PawełGroźny
30-10-2016, 16:12
Potrzebna jest moc opinii i pomysłów do WKA v2.0 odnośnie wielu armii!
http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?14469-Poruszanie-toczenie-du%C5%BCych-bitew-(wiele-armii)-r%C3%B3%C5%BCne-mo%C5%BCliwo%C5%9Bci&p=420316#post420316