Zobacz pełną wersję : Ogłoszenia MG
Niesmiertelnik
22-10-2016, 19:28
1. Arkusze tury 1 zostały wysłane.
2. W niektórych arkuszach nie poprawiłem Tabeli przemieszczenia armii - nie można wpisać nazwy armii, ale wystarczy wpisać w linii armii i podać prowincje wyjściowa i docelową by ruch był czytelny.
3. Maile do mnie:
3a. Proszę o wpisanie w kolejnym mailu tylko nazwy Nacji, gdy będziecie odsyłać Arkusz
3b. Informacja o szpiegu ma znaleźć się w temacie. Format:
Nazwa Nacji / Szpieg-Kontrszpieg/ Nazwa Nacji szpiegowanej/ Nazwa Prowincji docelowej
Z góry dziękuję. Nie będę zmuszony do wykonywania zajmujących czas czynności jak wchodzenie na mapę, odszukiwanie maili etc. To pomoże mi w ogarnianiu WKA.
Niesmiertelnik
23-10-2016, 20:30
4. Wprowadzam doprecyzowanie zasad dotyczących użycia flot.
Flota stacjonująca w Prowincji lub sektorze przylegającym może próbować rozbić flotę najeźdźcy. Jeżeli jej się to nie uda, dochodzi do bitwy o prowincję na lądzie, po zdesantowaniu się przez Gracza atakującego.
5. j.w.
Utrata prowincji z portem skutkuje również utratą floty, jeżeli w następnej turze Gracz nie jest w stanie wybudować portu, czyli osiągnąć piątego poziomu rozwoju w innej prowincji.
Niesmiertelnik
24-10-2016, 07:24
Miło mi będzie jak w miejsce screenów będziecie wysyłać repki. Tyle mojego co sobie pooglądam...:D
Niesmiertelnik
27-10-2016, 22:12
Ostatni czas miałem mocno dynamiczny, więc update mapy i arkuszy zaczynam jutro.
Z ogłoszeń:
Jeżeli ilość armii jest mniejsza niż prowincji, to po stracie prowincji armia z niej wycofuje się do randomowej prowincji własnej (w przypadku kilku możliwości robię losowania na losowe.pl, bo ludzie uciekają z pola bitwy tam gdzie ich nogi poniosą, a nie tam gdzie każe generał) i tam jest odbudowywana.
Jeżeli gracz nie chce ponieść kosztu, nie podoba mu się pozycja armii, może ją rozwiązać wpisując w pole przemarszu docelowego ROZWIĄZANIE.
Daje mu to możliwość powołania nowej armii, w prowincji na której mu zależy, armia nowo powołana może się już bronić, ale dopiero w kolejnej turze będzie mogła maszerować.
Niesmiertelnik
30-10-2016, 23:12
Panowie, dzisiaj kończymy turę. Brakuje mi screenu z drugiej bitw Baktrii.
Od północy wysyłacie Szpiegów do godziny 18:00, a do 24:00 otrzymujecie arkusze.
Proszę o odesłanie do mnie arkuszy do godziny 20:00 we wtorek.
Niesmiertelnik
31-10-2016, 00:20
NIE TRZEBA POKAZYWAĆ SWOICH ARMII. Nie ma obowiązku wklejania screenów na forum, no chyba że się ktoś lubi chwalić.
Screeny i repki - jak ktoś chce mi wysłać (z góry dziękuję, jest to dla mnie rozrywka przy obsłudze kampanii) ślemy na maila kampanii.
Niesmiertelnik
01-11-2016, 00:19
Arkusze wysłane :D. Odsyłamy do 20:00 jutro.
Klika słów na temat przemieszczania armii w świetle budującej się Infrastruktury.
Mamy trzy prowincje A B i C
Jeżeli ich drogi są 1_1_1 nie ma problemu, dojdziemy do C
Jeżeli ich drogi są 1_1_0 nie ma problemu, dojdziemy do C
Jeżeli ich drogi są 1_0_1 nie dojdziemy do C
Mamy cztery prowincje A B C D
Jeżeli ich drogi są 2_2_2_0/1, nie ma problemu, dojdziemy do D
Jeżeli ich drogi są 2_2_1_2, nie ma problemu, dojdziemy do D
Jeżeli ich drogi są 2_1_2_2 , nie ma problemu, dojdziemy do D
Jeżeli ich drogi są 1_2_2_2 , dojdziemy do C
Jeżeli ich drogi są 2_1_1_2 , dojdziemy do D
Jezeli ich drogi są 2_2_1_1 , dojdziemy do D
Jeżeli jest w którymkolwiek miejscu 0 - ruch kończy się na następnym polu, chyba że 0 jest w prowincji docelowej
Niesmiertelnik
01-11-2016, 00:28
FLOTY
Transportują armie, walczą na morzu. Robią blokady.
Flota nie może zdobyć prowincji/przegrana bitwa morska o tym nie decyduje. Flota wygrywając umożliwia dokonanie desantu.
Przy długich podróżach Gracz mający jedną prowincje poziomu 5 ryzykuje utratę floty (i zaokrętowanej na niej armii), jeżeli w ciągu następnej tury nie wybuduje portu, lub nie zdesantuje armii (traci wtedy tylko flotę)
Załadunek armii jest możliwy, gdy Flota stoi w porcie prowincji.
Spotkanie się dwóch flot w tym samym etapie ruchu w jednym sektorze oznacza automatyczną bitwę.
Przykład. Floty wpadają na siebie pokonując drugi akwen.
Niesmiertelnik
01-11-2016, 22:55
Lista bitew już wypisana. Jest perełka czyli 2v2 Galacja + Pont v Imperium Seleucydów + Baktria. Może warto to obejrzeć na YT?
Uprzejmie proszę Was o replaye. To taka moja rekompensata za godziny spędzone nad moderacją Kampanii.
Wyciągnięcie repka z Appdata nie trwa 6-8 godzin ....
Proszę o rozegranie pierwszych bitew w ciągu najbliższych 47h.
Dziękuję:D
Niesmiertelnik
03-11-2016, 21:56
Proszę o skompletowanie informacji w ambasadach. Są gracze którzy nadal nie maja wpisane od - do dla swoich porozumień typu PoN. Są również gracze, którzy prowadzą wojny, ale nie jest to odnotowane.
Ogłoszenia.
Po osiągnięciu czwartego poziomu prowincji port będzie zaznaczony kwadratem na mapie kampanii.
Powód?
By możliwe były blokady trzeba wiedzieć gdzie jest port, a są prowincje z kilkoma sektorami przyległymi.
Dlaczego nie fog of war?
Bo kiedyś nawet pastuch wiedział skąd zamorskie towary trafiają do jego kraju, więc dla ludzi morza nie był to problem by wiedzieć gdzie jest port.
Niesmiertelnik
07-11-2016, 00:17
Updejtowałem mapę po T2. Nie wszystkie porty są jeszcze zaznaczone - uzupełnię jutro.
Niesmiertelnik
08-11-2016, 00:07
Arkusze wysłane.
Mapa uzupełniona.
Arkusze wysyłamy do 20 dzisiaj?
Niesmiertelnik
08-11-2016, 18:12
Każdy Gracz ma obowiązek odesłania Arkusza rozkazów do wtorku o godzinie 20:00.
Nie wiem czy wyrobię się z rozpisaniem bitew przed 24:00, ponieważ dopiero o 22:30 wrócę do domu i będę mógł się tematem zająć.
Nieznajomy
08-11-2016, 18:13
na spokoju Master :)
Niesmiertelnik
09-11-2016, 00:36
Przepraszam, wstępniaka dzisiaj nie ma. Jutro uzupełnię :)
Niesmiertelnik
09-11-2016, 16:09
Panowie. Namawiam do przestrzegania zasad, żeby pretensje nie przesłoniły dość dobrej chyba jak na razie zabawy.
Oczywiście, ja również popełniam błędy, bo :
a) robię to po raz pierwszy,
b) mam 16 arkuszy a nie 1 arkusz i tylko 4 godziny a nie 18 na wszystkie czynności obsługowe związane z zapewnieniem Wam dobrej zabawy,
c) moje błędy szybko naprawiam po zgłoszeniu i nie wpływają one na rozgrywkę .... chyba:P - na szczęście z tury na turę mam coraz więcej tzw małpich odruchów żeby wszystko posprawdzać jak należy
Ja nie mogę zaakceptować dosłania arkusza dzień później, gdy już rozpisane są walki i wiadomo jest co w danej turze się wydarzyło i gdzie, a po wejściu na mapę flot możliwość dosłania arkusza po wyznaczonym czasie zaniknie całkowicie. Jednocześnie nie chcę stosować straszaka z zasad gdy ktoś jest zaangażowany w kampanię.
Bardzo Was proszę o zgłaszanie moich błędów mailem, bo ich wyszukiwanie w dziesiątkach PM i na mailu jest coraz trudniejsze. Pytania dot. interpretacji zasad - PM jest OK, ale sprawy obsługowe i reklamacje proszę słać na mail.
Niesmiertelnik
14-11-2016, 23:00
Dwie Prowincje straciły czwarty poziom po zajęciu przez agresorów. Dlatego część szlaków handlowych zniknie w kolejnej turze z Waszych arkuszy.
W przypadku nowych szlaków morskich proszę o ich umieszczanie w mailu gdy zabraknie miejsca w Arkuszu. Będę aktualizował przed naniesieniem zmian turowych.
Arkusze dzisiaj wyślę nieco później. Ok. 1:00.
Niesmiertelnik
16-11-2016, 00:22
Przepraszam najmocniej Panowie. Dzisiaj ogłoszeń parafialnych nie będzie niestety. Nie ogarniam kuwety krótko mówiąc z "sezonowego" nadmiaru obowiązków, a rano trzeba wstać i wysłać dzieci do szkoły.
Mam nadzieję, że opublikowanie tury 317 P.N.E. jutro z rana nie będzie dla nikogo wielkim utrudnieniem, choć wiem że zawodem być może. Jeszcze raz przepraszam, ale zbiegło mi się naprawdę multum rzeczy zawodowych i prywatnych....
EDIT: na potwierdzenie stanu rzeczy drobna masakra w bitwach.... Kolejna runda będzie już w spokojniejszych okolicznościach przyrody.
Niesmiertelnik
19-11-2016, 18:12
Wprowadzam uzupełnienie do zasad. Sektory morskie XI i XXXVII z racji cieśnin zyskują specjalne znaczenie. Stacjonowanie floty jakiejś nacji w tych sektorach oznacza blokadę handlu dla nacji zaangażowanych w wojnę z nacja blokującą na szlakach handlowych przechodzących przez sektor blokowany.
Cel?
Podwyższenie znaczenia bitew morskich i flot.
Jak będziemy dowiadywać się o stacjonowaniu takiej floty - poprzez Ambasadę, obwieszczenie MG?
Niesmiertelnik
19-11-2016, 23:39
Jeżeli gracz wpływający flotą w celu zblokowania cieśniny zaznaczy tą akcję w arkuszu w polu DECYZJE (zmienię trochę look Arkuszy), pozostali Gracze dowiedzą się o tym w wydarzeniach i zobaczą skutki akcji w polu Handel, podobnie jak w przypadku blokady portu. Przeciwdziałanie jest możliwe dopiero w kolejnej rundzie.....
RUCHY ARMII i FLOTY w trakcie boardingu i desantu
W trakcie jednej tury armia może jedynie wejść na pokład statków i z nich zejść, jeżeli odległość pomiędzy prowincją początkową a docelową nie przekracza trzech pól (Prowincja - Sektor - Sektor -Prowincja).
Oznacza to, że może również zająć prowincję w której się zdesantowała, lub obrabować prowincję i się wycofać na pokłady statków.
Nie jest możliwe załadowanie i wyładowanie armii, która wykonała jednocześnie ruch (nawet po drogach) w celu dojścia do miejsca stacjonowania floty. Nie jest możliwe załadowanie armii od razu na sektor morski.
Niesmiertelnik
20-11-2016, 23:16
DYPLOMACJA
Arewakowie + Massalia + Swebowie v Kartagina + Arwernowie
ZMIANA DECYZJI- EDIT: drzewo czasu i działań wygląda następująco:
23.10. sojusz Massalia-Arewakowie
23.10. 30 minut później - wojna Arewakowie-Kartagina
31.10. poselstwo Kartaginy oferuje Massilii PON na 10 tur; przyjęte
15.11. zawiązuje się sojusz Kartagina-Arwernowie
Massalia nie ma obowiązku wykonywania dodatkowych akcji. Kartagina sama zrywa PON. Skutkiem tego musi czekać z działaniami przeciw Massalii 2 tury (chyba że zostanie zaatakowana), natomiast Massalia jest pokrzywdzonym i może zaatakowac już w 316 P.N.E. jezeli taka wola.
Pont i Sparta postanowiły wykorzystać mnie w roli sekretarki, choć szczególnie zabawnie wyszło to w przypadku Sparty - arkusz porozumień handlowych pusty, a w mailu epistoła od szefa wszystkich szefów.
Pont wypisał wszystko dzielnie w mailu, ale dla skrócenia tematu uznał, że ja najlepiej wiem do jakich nacji należą prowincje, więc sobie znajdę..... Było tez kilka pól wolnych, oraz zdublowanych szlaków, ale kto by się tym przejmował. "W końcu MG się zobowiązał, to niech ciągnie wózek, nawet gdyby musiał siedzieć nad tym 2 godziny dłużej, bo ja się spieszę...."
Handel zaliczyłem - prowincje wypełnicie sobie sami. Namawiam gorąco, bo w kolejnej turze może Was spotkać wielki pożar portów, lub sztorm tysiąclecia....
Niesmiertelnik
21-11-2016, 00:01
Ilość akcji szpiegowskich wzrasta identycznie jak liczba ataków.
Niesmiertelnik
22-11-2016, 00:18
Wysłałem arkusze. Życzę udanego knucia do świtu:D.
Jutro kolejny ważny dzień dla miłościwie nam panujących.
A już wieczorem - Arma virumque cano.
Niesmiertelnik
22-11-2016, 09:27
Mapę updejtuję wieczorem, natomiast teraz na szybko wrzucam listę prowincji, które mogą pochwalić się portami:
Ardiajowie - Deliminum
Arwernowie - Bretania
Arwernowie - Belgica
Galacja - Syria
Kartagina - Baskia
Kartagina - Brigantium
Rzym - Etrusia
U mnie jeszcze Apollonia ma porcik.
Potwierdzam. Niesm:o
Niesmiertelnik
23-11-2016, 00:56
Postawiłem tematy bitew. Jeżeli coś się nie zgadza proszę o zwrócenie uwagi - wszystko da się sprostowac lub uzupełnić jeżeli to tylko mój błąd.
Dużo się dzieje, więc pomyłki sa nieuniknione.
PawełGroźny
23-11-2016, 06:12
Msssalia mogła zaatakować Rzym turę po zerwaniu sojuszu?
tak jako strona poszkodowana może atakować już w następnej turze
Uprzedzałem Arroya o tym i pisał że jest na to przygotowany :)
Niesmiertelnik
27-11-2016, 22:19
Wyciąg z zasad.....
W przypadku miniturniejów o Prowincję pierwszy pojedynek musi zostać rozegrany w przeciągu 48h, a kolejne jak najszybciej tak, by wynik walk o Prowincję został rozstrzygnięty do niedzieli o godzinie 20:00
Do tego czasu każdy z Graczy zwycięzców ma obowiązek przesłania maila ze screenem obrazującym wynik bitwy.
...i co ja mam z tym zrobić???
Przez narastającą niefrasobliwość będę w końcu musiał podjąć decyzję, która z fajnej kampanii zrobi piekło pretensji......
Niesmiertelnik
29-11-2016, 00:24
Galera handlowa ledwie przedzierała sie przez spienione lekko fale. Wiosła miarowo wbijały się w toń, ale to nie wystarczało nadzorcy niewolników, który z wściekłościa rozdawał razy na lewo i prawo. Podróż trwała już pięć dni dłużej i ładunek egzotycznych owoców zaczynał się psuć.... Nikt nie wiedział co się dzieje, bo szlak był już pokonywany wielokrotnie.... Ostatecznie galera przybiła do nadbrzeża z tygodniowym opóźnieniem, gdy połowa ładunku nadawała się do wyrzucenia. Właściciel floty nerwowo liczył straty, bo to co się stało z tym statkiem przytrafiło się również i innym, a przecież do tej pory nic takiego nigdy nie miało miejsca.
Stracono niewolników, w ich miejsce kupiono nowych i gdy statek ponownie szykował się do wyjścia w morze jakis cieśla wpadł jeszcze na pomysł obejrzenia dna jednostki. Jego oczom ukazał się straszny widok. Całe dno było pokryte omułkami, skorupiakami i wodorostami. Było już jasne czemu statki, pływające już nieraz kilka lat, przestały tak sprawnie pokonywać długie dystanse.... Teraz całą flotę czekały naprawy, a handel miał na tym bardzo mocno ucierpieć.....
Koszty utrzymania i naprawy statków wzrosły, rentowność handlu morskiego spadła, a zaniedbany handel lądowy tez nie przynosił już takich zysków.
Jednocześnie wzrastają koszty utrzymania flot.
Od rundy 6 zdobycie prowincji zdejmuje jej 2 poziomy rozwoju.
Od rundy 6 złupienie prowincji zdejmuje jej 3 poziomy rozwoju, a graczowi najeżdżającemu prowincję przynosi 15.000 dinarii przychodu
Ograniczenie dochodów i podwyższenie kosztów ma na celu uporządkowanie finansów. Będę to monitorował i będę reagował jeżeli tylko pojawią się jakieś zagrożenia.
EDIT: proszę o wpisywanie trasy floty z podaniem kolejnych sektorów/prowincji
Niesmiertelnik
01-12-2016, 12:19
Założymy temat:D. Dzięki.
Ogłoszenia.
Przypominam o konieczności regularnego uzupełniania statusu dyplomatycznego.
Przypominam o konieczności wpisywania w pole Skutki Akcji wszelkich ruchów kończących się na prowincji przeciwnika z zamiarem zajęcia lub grabieży prowincji, oraz ruchów flot prowadzących do bitew morskich (w przypadku przerywania blokad portów lub cieśnin)
Czysta Tabelka Skutki Akcji jest dla mnie sygnałem, ze Gracz przesuwa armie w granicach swojego Państwa/Sojuszu i może spowodować brak wskazania zaplanowanego przez Gracza ataku w terminie ogłaszania bitew, co zawsze rodzi jakieś nieporozumienia tudzież zawoalowane pretensje do MG:hmm:
Niesmiertelnik
05-12-2016, 12:07
Uszczegółowienie zasad Złotego Spadochronu.
Gracze mają już prawo do skorzystania ze Złotego Spadochronu. W przypadku gdy Gracz wykorzystujący Pauzę jest w Sojuszu i jego armia jest obecna na terenach Sojusznika, a Prowincję w której jego armia stacjonuje najedzie armia nieprzyjaciela uznaje się, że armia Pauzującego - pozbawiona wodza i jego rozkazów - wycofuje się do innej pobliskiej prowincji własnej lub sojuszniczej.
Cel wprowadzenia zapisu: uszczegółowienie zasad, które mają dawać ochronę Graczowi u którego wystąpił problem uniemożliwiający mu rozgrywkę w danym tygodniu, a nie jego Sojusznikom.
Andrij Marszałek
06-12-2016, 16:42
W Laconii jest port. Pisać handel.
hdshovcase
06-12-2016, 17:08
W Sinai też
Niesmiertelnik
06-12-2016, 21:47
Ardiajowie?
Macedonia?
Pont? Pusty mail
Swebowie? bez arkusza.....
Andrij Marszałek
06-12-2016, 21:50
co? wtf
Wyślę jeszcze raz ale na 100% wysłałem.
Wysłałem jeszcze raz - Wcześniej też wysyłałem.
Pszemek Biatch
06-12-2016, 22:20
Remix też wysyłał bo mi mówił, więc może się coś zbugowało? Może poczekajmy do jutra z rozpiską bitew ?
Niesmiertelnik
06-12-2016, 22:20
Wszyscy są zaangażowani, Kampania wchodzi w intensywną fazę, brakuje arkuszy Ardiajów i Swebów - rozpiski bitew dzisiaj nie będzie.
W kolejnej turze zacznę się trzymać zasad, a tym razem potraktujmy to jako wypadek przy pracy, bo jak do tej pory wszystko szło świetnie.
Panowie, taka sugestia. Upewnijcie się czy jak np. wysyłacie maila bez treści, tylko z załącznikiem, Wasza poczta nie pyta Was czy na pewno wysłać i dopiero po kolejnym potwierdzeniu "Wyślij" - wysyła. Mi się tak raz zdarzyło, myślałem, że wysłałem, a wyszło kuku. Na szczęście zorientowałem się w czas.
Niesmiertelnik
06-12-2016, 22:45
Szkoda że trzeba czekać, bo tura zapowiada się obiecująco :drunk: Niestety nie mogę obiecać, że napisze wszystko rano, bo praca dom, rehabilitacja syna sportowca (sport to zdrowie ....), więc raczej oczekujcie informacji bliżej wieczora.
Nies, a ja uważam, że jak ktoś nie przesłał i nie jest w stanie teraz udowodnić, dlaczego (np. z przyczyn technicznych, co udokumentuje odpowiednim screenem), to zwyczajnie traci ruchy ofensywne. Tzn. można mu dopuścić fakultatywnie - decyzją MG - możliwość zrobienia w Arkuszu ekonomii plus ewentualnie wybudowania armii lub floty.
Dawaj tę rozpiskę.
Nikczemnik
06-12-2016, 23:42
Arkusz powtórnie wysłałem - jestem pewny że o 20-tej wysyłałem i szczerze nie bardzo wiem co zawiniło ( nie potwierdzenie odpada bo wysyłam z telefonu ). :(
Przepraszam za wszelki opóźnienia, nic więcej nie mogę zrobić :(
Przepraszam za zwłokę z mojego powodu, zrobiłem turę a o wysłaniu to już mi się zapomniało ;/
Niesmiertelnik
07-12-2016, 23:34
Tematy założone. Przepraszam, tym razem bez wstępniaka - starałem się to nadrobić w tematach bitew.
Niesmiertelnik
08-12-2016, 13:43
Od obecnej tury obowiązuje modyfikacja zasad, polegająca na powiększeniu liczby armii o jeden Graczowi, któremu pozostały już tylko dwie prowincje, lub jedna.
Niesmiertelnik
11-12-2016, 21:33
Panowie, apeluję do Was o umieszczenie w mailach screenów z wynikami bitew, lub przynajmniej o opisywanie powtórek z bitew, bo np. mając 6 bitew otrzymanych od Remixa i zatytułowanych WKA23 do WKA28 nie mam nawet jak dopasować sobie zliczania kosztów...
Oczywiście za repki serdecznie dziękuję, ale siadając do administrowania kampanią wolę mieć opcję obejrzenia repka we środę lub czwartek - dla przyjemności, niż w niedzielę wieczorem, z obowiązku i pod presją czasu.
Dziękuję!!
A to wybacz następnym razem wyśle razem z screenami.
Niesmiertelnik
13-12-2016, 23:51
UPDATE zasad.
Bitwy morskie.
Próba przemycenia wojsk Sojusznika drogą morską, naszą flotą, na tereny Gracza z którym mamy PoN i który jest w stanie wojny z naszym Sojusznikiem, będzie traktowane jako exploit zasad i będzie skutkowało zerwaniem PoN i możliwością natychmiastowego zaatakowania naszej floty w celu zniszczenia armii Wroga na pokładach naszej floty.
Niesmiertelnik
14-12-2016, 13:43
Rozpiskę bitew morskich w T8 dołączę dzisiaj wieczorem.
Niesmiertelnik
15-12-2016, 23:34
Wykładnia dla wykorzystywania wzgórz.
Nie dziwię się Remixowi, że się zszokował gdy zobaczył armię macedońską
http://pics.tinypic.pl/i/00851/gof9jpbce7rw.jpg
Musieli sobie trochę porozmawiać, skoro bitwa trwała aż 40 minut.....
Ja podsumuje od razu. Wybrana mapa była zła. Jedno dominujące wzgórze z obszarami blokującymi dostęp.
Ostatecznie bitwa odbyła się niżej i poniższy obrazek mam nadzieję da wykładnię tego co jest dozwolone.
Elipsami zaznaczam miejsca w których obrona jest możliwa - w sensie wysokości i ukształtowania wzgórz.
Najbliższa elipsa jest OK
Średnio oddalona jest OK i takie różnice wysokości powinny być na mapach.
Najbardziej odległa, czyli ta w której de facto odbyła sie bitwa jest nieco zbyt wysoko, ale jest dopuszczalna, ponieważ jest na płaskim stoku dającym możliwość wymanewrowania obrońcy.
http://files.tinypic.pl/i/00851/7lnh7t34c0uo.jpg
Niesmiertelnik
16-12-2016, 22:53
Przedłużam czas na rozegranie bitew do końca roku.
Startujemy 9-go stycznia. W pierwszym tygodniu musimy ustalić kto dołącza, szykują się niespodzianki;D. Mapę updejtuję po zakończeniu rundy. Arkusze dla nowych nacji przygotuję jeszcze przed nowym rokiem.
Niesmiertelnik
24-12-2016, 15:34
Panowie. Dziękuję Wam za te 10 tygodni świetnej zabawy. Życzę Wam Zdrowych i Wesołych Świąt, zero ości w rybach, wyrozumiałych partnerek po śledziku, wytrzymałych wątrób, no i bogatego Mikołaja - choć to podobno są życzenia na które oczekują kobiety;).
Obyśmy się w dobrym zdrowiu spotkali już w Nowym Roku.
Niesmiertelnik
04-01-2017, 22:13
Mapę updejtowałem o nowe nacje.
Karoleq - proszę o wysłanie maila na adres kampanii, żebym mógł Ci wcześniej wysłać arkusz nacji.
Niesmiertelnik
09-01-2017, 12:27
Panowie. Proszę o uporządkowanie Ambasad, bo jest niemożliwością, żeby wyszukiwać prawdy o handlu na dziesiątkach stron zapisanych przez Ambasadorów.....
Niesmiertelnik
11-01-2017, 00:57
Tura 9 rozpisana. Reklamacje proszę na mail.
Bunt Bojów jest bardzo ważnym wydarzeniem blokującym możliwość rozegrania kolejnych bitew w Patavium. Proszę o żwawe rozegranie tych bitew.
Wstępniaka stworze dopiero jutro - przepraszam, ale dużo tego do ogarnięcia....
Niesmiertelnik
11-01-2017, 23:30
Panowie. Jest źle. Rozumiem, że nikt nie chce przegrać, ale to nie może dalej iść w tą stronę, bo nam zabawa imploduje. Coraz częściej widzę w wymianie myśli via Steam coraz bardziej karkołomne pomysły na przechytrzenie przeciwnika, zasad etc. (z drugiej strony to dobrze, bo widać co do zasad trzeba wrzucić lub co z nich usunąć.....)
Zamiast zacinać się w sobie, proszę, podejdźcie do tej zabawy na luzie, wycofajcie nagrodę, potraktujcie tą i tak już trochę rozjechaną kampanię jako test i bijcie się na maksa.
Kolejną zrobimy na tip top ;)
Póki co:
1. Nie ma od kolejnej tury możliwości obdarowywania się prowincjami.
2. Dostępna jest opcja wymiany prowincji.
3. Wymieniać można po 1 prowincji na turę.
4. Prowincje muszą graniczyć z terytorium nacji.
Niesmiertelnik
14-01-2017, 15:11
W świetle ustaleń zawieszam obecną Kampanię. Dziękuję wszystkim Graczom za zaangażowanie i super dyscyplinę, którą rozluźniły dopiero Święta.
Mam nadzieję, że emocje towarzyszyły Wam przez całą zabawę.
W następnej edycji będzie jeszcze fajniej:D
DZIĘKUJĘ !!
Andrij Marszałek
14-01-2017, 15:23
Również. Codzienne emocje związane ze środowym porankiem był niezapomniane :>
Seba Fallus III Wielki
14-01-2017, 15:39
Dzięki, odwalasz kawał dobrej roboty :D
Nieznajomy
14-01-2017, 15:40
dziekujemy ;)
Nikczemnik
14-01-2017, 15:40
Dziękujemy :) !
Jako, że Kimmeria chyba jest jedynym niepokonanym przez całe swoje istnienie niezależnym Krajem, zakładam, że wygrałem Kampanię. GG ez, dzięki za grę.
;)
Nikczemnik
14-01-2017, 15:52
A co z Icenami chytrusie :D ?
Andrij Marszałek
14-01-2017, 16:06
Karoleq wygrał :>
A Icenowie nie oddali się komuś pod protekcję? Jeśli nie to mogę się z nimi zwycięstwem podzielić ;)
Twój Mistrz
14-01-2017, 19:06
Jako, że Kimmeria chyba jest jedynym niepokonanym przez całe swoje istnienie niezależnym Krajem, zakładam, że wygrałem Kampanię. GG ez, dzięki za grę.
;)
Jeszcze można to zmienić :D
hdshovcase
14-01-2017, 19:16
Dzięki za kawał dobrej roboty
Seba Fallus III Wielki
16-01-2017, 19:27
Fajnie było by wyłonić zwycięzce kampanii, może jakiś turniej ?
Albo po prostu przyznajmy zwycięstwo Arroyowi tu chyba każdy się ze mną zgodzi :devil:
Twój Mistrz
16-01-2017, 21:32
Moim zdaniem zwycięzca nie jest potrzebny ustalmy że była to kampania testowa i tyle ;)
Niesmiertelnik
02-02-2017, 10:12
W celu uniknięcia nieporozumień i zbędnych dysput następny update będzie na koniec weekendu - postaram się skończyć Arkusz wzorcowy i dopisać kilka rzeczy do zasad.
Proszę o 3 rzeczy:
1. Podział nacji ze względu na Religię -
2. Propozycje towarów unikalnych dla Nacji, moje propozycje poniżej:
Swebowie - bursztyn
Bojowie - bydło
Macedonia - wino
Partia - przyprawy
Arwernowie - skóry
Egipt - papirus
Seleucydzi - daktyle
Baktria - kość słoniowa
Getowie - srebro
Rzym - naczynia z gliny
Kolchida - złoto
Kimmeria - pszenica
Iceni - cyna
Pont - żelazo
Ardiajowie - amfory
Kartagina - wyroby ozdobne
Armenia - wyroby ceramiczne
Sparta - oliwa
Luzytanie - konie
Massalia - oliwki
Galacja - niewolnicy
3. Sugestie w sprawie zasad.
Potrzebuję również 4 osoby chętne do startu testu, który ma nam dać informację ws balansu ekonomii. Planuję start na połowę przyszłego tygodnia.
Nacje: Pont, Armenia, Seleucydzi, Partia, tylko porozumienia handlowe i bez flot.
lub:
Getowie, Kimmeria, Kolchida, Pont, tylko z porozumieniami handlowymi i z flotami
Nikczemnik
02-02-2017, 10:18
Musimy odwzorowywać jak w antyku ?
Bo (prawie) każda nacja miała inną religię. Wg. mnie lepiej zmienić wierzenia na kulturę, bo z tym będzie łatwiejszy podział nacji.
Seba Fallus III Wielki
02-02-2017, 11:33
Czyli helleńska, wschodnia, rzymska, punicka, celtycka, iberyjska, bałkańska, germańska. Ale taki podział nie ma sensu bo mamy aż 4 kultury do których należy wyłącznie 1 nacja więc dał bym celtycką(Arwernowie, Bojowie, Icenowie, Luzytanie/Arrewakowie, Galacja), germańsko-bałkańską (Swebowie, Getowie, Ardiajowie), grecka (Sparta, Masalia, Macedonia) hellenistyczna (Pont, Seleucydzi, Egipt, Baktria), wschodnia (Kimeria, Kolchida, Armenia, Partia). Mam problem z Rzymem i Kartaginą. Można je połączyć w kulturę zachodnią ale połączenie śmiertelnych wrogów w 1 kulturze boli... Można też Rzym wrzucić do greków a Kartaginę i Egipt połączyć w kulturę afrykańską. ;)
chętnie wezmę udział w wersji testowej
Pyrrus89
02-02-2017, 12:30
W mojej opinii unikatowym towarem Egiptu powinien być papirus.
BolesławZapomniany
02-02-2017, 12:39
Ja moge podzielic na religie. Tylko pytanie czy musiałbym to nanieść na mapę czy wypisać. Bo jeżeli musiałbym nanieść na mapę to byłoby by to bardzo, ale to bardzo amatorskie naniesienie. Co do religii do wiele państw będzie miało podobną bo to zależy od kultur.
Niesmiertelnik
02-02-2017, 12:48
Odwzorowywać wiernie nie musimy, a i nie kładę nacisku na to czy bonusy da nam religia czy kultura.
Podział Seby mi się podoba. Rzym może być samotny. Kartagina również, chyba że coś wymyślicie logicznego.
Papirus dla Egiptu - super.
Chodzi tylko o wpisanie grup, a ja to później uwzględnię w Arkuszu, no i stworzę oddzielną mapę.
Chętni na test:
1. Zachar
2. hdshovcase
3. GoldeRox
4. Rafjar
Nikczemnik
02-02-2017, 13:06
Wg. mnie Macedonia, Egipt, i Baktra powinny być w tej samej grupie kulturowej. Za to kimmerie, kolchide i Massalie dałbym do czegoś w rodzaju Grecko-mieszanej.
Seba Fallus III Wielki
02-02-2017, 13:57
Właśnie taki podział jest frakcje greckie, wschodnie i hellenistyczne - czyli mieszane grecko-wschodnie
Nikczemnik
02-02-2017, 14:12
Ja to widzę tak :
Celtyckie : Arvernowie, Bojowie, Icenii, Luzytanie, Galacja, Nerviovie ( za Arvernów)
Greckie: Sparta, Epir( gdyby wygrał w głosowaniu).
Hellenistyczne: Kimmeria, Kolchida, Massalia, Pergamon ( gdyby jakimś cudem wygrał głosowanie), Pont (nie wiem gdzie go wsadzić)
Wschodnie: Partia,Armenia
Bałkańsko-germańskie : Getowie/Odrysowie, Swebowie, Ardiajowie
No i te pozostałości po Aleksandrze: Macedonia, Seleucydzi, Egipt, Baktria,
hdshovcase
02-02-2017, 14:14
Moja propozycje to oliwa dla nacji w Grecji (nie wiem na czym stanęło z tymi bałkanami) i też chętnie wezmę udział w teście.
Niesmiertelnik
02-02-2017, 14:23
O ile dobrze pamiętam to Pont był pod władaniem Diadochów, więc pchnąć by go trzeba do tej samej grupy co inne grecko-wschodnie.
Mam natomiast problem z podziałem typu greckie i hellenistyczne (masło .... i .... masło);)
Może kultura grecka i kultura grecko-wschodnia. Wtedy do greckiej dołączyliby jeszcze Massalczycy.
@hdshovcase
Oliwa tak i dzięki za zgłoszenie
Seba Fallus III Wielki
02-02-2017, 14:36
celtycką(Arwernowie, Bojowie, Icenowie, Luzytanie/Arrewakowie, Galacja),
germańsko-bałkańską (Swebowie, Getowie, Ardiajowie),
grecka (Sparta, Masalia, Macedonia)
hellenistyczna (Pont, Seleucydzi, Egipt, Baktria),
wschodnia (Kimeria, Kolchida, Armenia, Partia)
Hellenistyczna i helleńska to nie to samo. Kultura helleńska to klasyczna Grecja a hellenistyczna oznacza kulturę powstałą i dominującą w basenie morza śródziemnego po podbojach Aleksandra czyli mieszankę wpływów greckich, perskich, baktryjskich, scytyjskich itd.
Więc podział na kulturę grecką i hellenistyczną to nie masło maślane ;) A jeżeli jest to dla kogoś mylące to można nazwać greko-wschodnia, diadochów ;)
Niesmiertelnik
02-02-2017, 14:44
Ok. To ma sens, helleńska i hellenistyczna:D
EDIT: więcej lajków na dzisiaj już nie mam, wystrzelałem się...
Twój Mistrz
02-02-2017, 15:58
Co do Partii i jedwabiu to chyba nie za bardzo ma to sens jeżeli istnieje jeszcze Baktria - technikę wytwarzania jedwabiu ukradziono chińczykom dopiero w VI w. n.e. z tego co pamiętam, a wcześniej był on jedynie towarem importowanym z Chin.
Co do Epiru to dałbym go prędzej do pozostałości po Aleksandrze ze względu na sposób prowadzenia państwa - podobnie jak Macedonię która również nie miała zbyt dużych wpływów wschodnich a i tak nie dołączylibyśmy jej do kultury helleńskiej.
Ale ja ogólnie już nie dzieliłbym tego aż tak bardzo, powiedziałbym prędzej że jedna wynikła z drugiej - a różnice jednak nie są na tyle duże (zwłaszcza w technikach walk) by się nimi zajmować oddzielnie.
Ktoś powie że to może powodować że niektórych kultur będzie więcej od innych - ale taki był ten świat :P
GoldeRoX
02-02-2017, 16:17
chętnie wezmę udział w wersji testowej, o ile jeszcze temat aktualny.
Ja odpadam z wersji testowej. Grzeję się właśnie w antycznym klimacie na pograniczu Egiptu Izraela Jordanii i Arabii. I nabieram sił na więcej Antyku po powrocie na daleką północ. ;) jestem pod wrażeniem zaangażowania ludzi. Wróży to dobrą Kampanię.
Seba Fallus III Wielki
02-02-2017, 17:16
Ja też odpadam sesja w pełni ...
Ja z chęcią mogę robic za królika doświadczalnego - jeśli jest jakieś wolne miejsce ;)
Twój Mistrz
02-02-2017, 20:21
Mamy 4 jak dobrze naliczyłem ale jakby ktoś przypadkiem zginął np. w wypadku samochodowym to chętnie go zastąpię ;)
Nikczemnik
02-02-2017, 20:37
@TM - tak przypadkiem ? :D Wcale nie zamach :P .
Co do Partii - jeżeli jebwab odpada, proponuję egzotyczne zwierzęta.
Icenii - można by dać drewno, ale to bardzo biednie brzmi.
Seba Fallus III Wielki
02-02-2017, 20:39
Icenowie cyna, basen morza Śródziemnego sprowadzał cynę z Brytanii.
To w takim razie jeśli są osoby chętne to proszę o dopisanie mnie na listę rezerwową. Szału z czasem u mnie nie ma, więc może dam się wykazać osobom bardziej dyspozycyjnym.
Niesmiertelnik
02-02-2017, 21:09
Mam czwórkę na testy, dziękuję za odzew:D. Wziąłem 4 pierwsze zgłaszające się osoby
Zachar, hdshovcase, GoldeRox, Rafjar.
Jaki secik krajów chcecie? Z flotami? Wolałbym z flotami, żeby zobaczyć jak komplet hula.
jak najbardziej z flotami :)
Niesmiertelnik
05-02-2017, 00:11
Arkusz gotowy i chyba zbalansowany. Przeleciałem 6 tur i mam trochę rozwinięte prowincje i stolicę z murami, wygrane dwie bitwy i zdobytą jedną prowincję w trzeciej turze zmiany religii, nieco budynków i pól, zero dróg, odrobinę handlu i umowę z jednym państwem. Armie liczą łącznie 22.000 dinarii, a w koszarach jest kolejne 15.000 dinarii. W Skarbcu jest niecałe 5.000 dinarii. W jednej prowincji mam port, ale tylko rybacki.
Generalnie chyba hula jak powinno.
Niesmiertelnik
05-02-2017, 11:39
Dyskusje na temat testu WKA 1.2. przenoszę do Rozgrywki w sub 311P.N.E.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin©