Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Weekendowe Turnieje



Lord_Legionista
12-06-2019, 16:18
Witam serdecznie
od Lipca rozpoczynamy cyk Weekendowych turniejach z Totalwar.org . Ma polegać to na szybkich jedno lub 3 dniowych turniejach na rożnych Tw . Chcielibyśmy was serdecznie zaprosić do tego wydarzenia i tutaj do dyskusji :) .

tuff_gru
15-06-2019, 21:23
Świetny pomysł - takie flash turnamenty

Seba Fallus III Wielki
21-06-2019, 00:09
Świetny pomysł zwłaszcza jak trafi się jakiś turniej w Rome 2 :P

Pyrrus89
21-06-2019, 15:03
My pomożemy przy Warhu. :)

Lord_Legionista
30-06-2019, 19:30
Pierwszy cykl weekendowy Turniej start 6.07 . Zagramy W Warha 2 . Zapraszam

Pruber
30-06-2019, 20:02
Można mnie liczyć do stawki w wh2

pyza
04-07-2019, 10:54
Super sprawa!

Z niecirpliwością czekam na shoguna 2 :D

bachus81
12-07-2019, 12:33
Kiedy Rome 2 ?

Mist
12-07-2019, 23:27
w ten weekend będzie Warhammer i zobaczy się co tam ludzie najbardziej chcieli by pograć na następnym ;]

Pirx
15-07-2019, 13:59
Jak byście widzieli Weekendowy Turniej na Rome 2 w kontekście zasad, eliminacji nacji, itepe?

Mist
15-07-2019, 14:24
Hej :) wydaje mi się, że kolejnym wyborem na weekend byłby Romek 2 ale tutaj muszę zdać się totalnie na was ;) chętnie z wami zagram w ramach zabawy ale zasady i takie tam liczę na kogoś kto do niedawna grał lub aktualnie gra w niego żeby było wszystko fajnie na czasie.

Chciałbym też żeby nie było jak ostatnio czyli rozpisać to jak najszybciej żeby było więcej czasu na zapisy, zobaczymy czy stara ekipa ma ochotę się pokazać i nauczyć nas jak powinno się grać w Romka 2 ;P

Więc jak Pirx skusisz się na pomoc w tym?

Pirx
15-07-2019, 14:50
Tak. Ja będę organizował Weekendowe odsłony Rome 2.

Fajnie byłoby żeby turniej był z jajcem. Niesztampowy, jak już gramy w Rome 2.

Fajnie byłoby pograć nacjami, które nie są OP i które mogą się postawić przeciwko każdej innej nacji, poza OP. Listę nacji przygotowalibyśmy w oparciu o ilość zgłoszeń. Ewentualnie można by pójść w krótką listę z eliminacją, która po wykorzystaniu się resetuje.

A przy wyborze nacji moglibyśmy zrobić taki myk, że uczestnicy będą pisać na Steam do MG (do mnie) z informacją jaką nację wybierają do danej bitwy. I to MG będzie ogłaszał jakie nacje walczą w danej bitwie. To może prowadzić do ciekawych pojedynków. Np. Grecja vs nacja wschodnia.

Mist
15-07-2019, 15:53
No i mamy wstępny zarys tego wszystkiego ;) z racji że na bieżąco wiesz co i jak to chętnie zobaczę co z tego wyjdzie ;] wieczorem można się zgadać na steamie i obgadać resztę :)

Pirx
15-07-2019, 16:27
Lista nacji grywalnych w Turnieju - pod dyskusję:
Ardiajowie
Armenia
Ateny
Baktria
Kartagina
Kimmeria
Egipt
Epir
Massalia
Partia
Pergamon
Seleucydzi
Sparta
Syrakuzy
Kartagina

Zasady - pod dyskusję (poszedłbym w maksimum różnorodności jednostek ;) ):

Limity dla bitew lądowych
- maksimum 2 takie same jednostki,
- maksimum 6 jednostek do walki w zwarciu (miecze, topory, sierpy),
- maksimum 12 jednostek piechoty,
- maksimum 8 jednostek strzelców pieszych,
- maksimum 10 jednostek kawalerii,
- maksimum 2 jednostki konnych strzelców (wliczane w limit kawalerii),
- Maksimum 1 słoń / rydwan na armię,.

Wielkość oddziałów: duże
Pora roku - wiosna / lato
Mapa - Nemetocenna
Pogoda - czysta
Czas - południe
Limit czasu bitwy - brak

ZAGRANIA NIEDOZWOLONE

Zabrania się używania środków obronnych i artylerii.

Push thru - Zagranie polegające na przejechaniu przez jednostkę piechoty bądź jazdy skutkujące osiągnięciem korzyści oraz mające istotny wpływ na dalszy przebieg bitwy, np.: przedarcie się przez linię piechoty na jej tyły, wyrwanie się z okrążenia, atak na łuczników stojących w drugiej linii. Nie jest uznawane za push thru: przejeżdżanie przez jednostki strzelające, przejeżdżanie oddziałem słoni lub rydwanów.

Corner camping / red line camping są zabronione, a ich użycie skutkować będzie - w przypadku przegranej bitwy przez pokrzywdzonego - koniecznością powtórzenia meczu (ustawianie się 150 metrów od red lina, tj. zasięg proc).

Zabronione jest tworzenie boxów, czyli zamkniętej formacji o ścianach z włóczników lub falangitów. Za box nie jest uważana formacja, której dwie ściany są zbudowane z jednostek toporników, mieczników, kawalerii.

william/kaszanka
15-07-2019, 17:38
- maksimum 2 takie same jednostki,


Aż tak? :O

Pirx
15-07-2019, 18:08
:devil: Ja uważam że jak się już bawić w Romka, to na maksa. Armie Romkowe są już powtarzalne i w sumie to nudne. A teraz wyobraźcie sobie taką armię z 10 rodzajami jednostek. :) Dopiero jest zabawa. Balans nieodgadniony, wszystko na spontanie.

Ale to mój pomysł na szybko. Jak uznacie że chcecie zagrać coś innego, to żaden problem. Zmienię pod Was.

Il Duce
15-07-2019, 19:19
Ja bym zagrał ale właśnie,w coś ciekawego,na przykład bez zasad? Albo chociaż z minimalnymi zasadami? Swego czasu pamiętam że mieliśmy turniej w Rome 2,chyba to były igrzyska a nie liga,gdzie zasady były ograniczone do minimum,można było wybierać różne mapy a nie nudną do porzygu Nemetocennę,do tego dopuszczone były nacje nomadów...To było coś. Natomiast jeżeli mamy zagrać na te same,stare,nudne jak flaki z olejem zasady gdzie dopuszczone są dwie nie ziemsko nudne mapy a barby są turbo op to ja od razu mówię że dziękuję za udział w takiej "zabawie".

Odnosząc się już bezpośrednio do propozycji Pirxa,która jest krokiem w dobrą stronę to myślę że po pierwsze,trzeba zwiększyć limit jednostek by dać maksymalną swobodę i elastyczność,po drugie niektóre nacje z proponowanych są skazane na porażkę na takich zasadach. No bo jaki roster ma Kimmeria,Sparta,Syrakuzy czy Pergamon? Bardzo wąski,a tu propozycja max dwóch takich samych jednostek...No nie,to by nie pykło w tej konfiguracji. Jeśli już ma być mało jednostek do wzięcia to muszą to być nacje z dużymi rosterami jak Kartagina.

Presidente
15-07-2019, 19:38
Fajnie, fajnie Panowie tylko może niech więcej osób się dowie, kto wygrał wczorajszy turniej :) - teraz trzeba na challonga, żeby zobaczyć.

Pirx
15-07-2019, 19:51
Ja bym zagrał ale właśnie,w coś ciekawego,na przykład bez zasad? Albo chociaż z minimalnymi zasadami? Swego czasu pamiętam że mieliśmy turniej w Rome 2,chyba to były igrzyska a nie liga,gdzie zasady były ograniczone do minimum,można było wybierać różne mapy a nie nudną do porzygu Nemetocennę,do tego dopuszczone były nacje nomadów...To było coś. Natomiast jeżeli mamy zagrać na te same,stare,nudne jak flaki z olejem zasady gdzie dopuszczone są dwie nie ziemsko nudne mapy a barby są turbo op to ja od razu mówię że dziękuję za udział w takiej "zabawie".

Odnosząc się już bezpośrednio do propozycji Pirxa,która jest krokiem w dobrą stronę to myślę że po pierwsze,trzeba zwiększyć limit jednostek by dać maksymalną swobodę i elastyczność,po drugie niektóre nacje z proponowanych są skazane na porażkę na takich zasadach. No bo jaki roster ma Kimmeria,Sparta,Syrakuzy czy Pergamon? Bardzo wąski,a tu propozycja max dwóch takich samych jednostek...No nie,to by nie pykło w tej konfiguracji. Jeśli już ma być mało jednostek do wzięcia to muszą to być nacje z dużymi rosterami jak Kartagina.

To były Krwawe Igrzyska. Super turniej. :) Ale zasad bitewnych było sporo. Faktycznie mapki się wybierało na szybko. To w sumie było najciekawsze. ;)

Moglibyśmy w sumie zagrać po prostu na maks 4 takie same i maks 6 jednostek piechoty do walki w zwarciu. :)

II Zasady Bitewne

- Zakaz używania artylerii
- Maksimum 6 takich samych jednostek (Nomadowie: maksimum 4 takie same jednostki)
- Maksimum 6 jednostek piechoty do walki w zwarciu (w tym również topory)
- Maksimum 12 jednostek piechoty (jednostki strzeleckie nie wliczają się w limit jednostek piechoty)
- Maksimum 6 jednostek jazdy (Konni strzelcy nie wliczają się w limit jazdy) (Nomadowie: bez limitu jednostek jazdy)
- Maksimum 6 jednostek strzeleckich (Konni strzelcy są w limicie strzelców) (Nomadowie: maksimum 8 jednostek strzeleckich)
- Maksimum 1 rydwan lub 1 słoń (wliczani w limit kawalerii)
- Generał nacji wlicza się do każdego limitu danego typu jednostek - wyjątek: generał rzymski i kartagiński (30 osobowy)
- Zakaz używania tej samej nacji co przeciwnik
- Zakaz używania środków obronnych

Nomadzkie frakcje: Massagetowie, Roksolanie, Scytowie

- Dozwolone jest używanie wszystkich umiejętności wodza

Ustawienia bitwy:
Fundusze: 11700
Wielkość oddziałów: duże
Pora roku - wiosna, zima
Mapa - Mapy wybiera się bezpośrednio na mapie kampanii (czyli nie wybiera się map z listy stworzonej przez CA, np. Piramid, Nemetocenny). Mapę wybiera się poprzez klinkięcie na mapie kampanii, w rejonie, który jest macierzysty dla wybranej przez siebie frakcji (zgodnie z mapą: http://www.pictureshack.us/images/25...onNames002.jpg (http://www.pictureshack.us/images/25735_LargeMapFactionNames002.jpg)). Np. wybrałem jako pierwszy Rzym, więc powinienem wybrać do walki teren na jednej z prowincji: Roma, Neapolis, Cosentia, Brundisium. Wybór mapy powinien być szybki, bez wielkrotnego klikania celem uzyskania dla swoich wojsk optymalnej pozycji.
Pogoda - czysta
Czas - południe
Limit czasu bitwy - brak

http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?13995-Zasady

(http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?13995-Zasady)

Lord_Legionista
15-07-2019, 20:47
podsumowanie pojawi sie jutro pojutrze .

Mist
15-07-2019, 21:25
@Presidente

Potwierdzam :) jutro postaram się zrobić podsumowanie i rozpisać wszystko ;P w poniedziałek mam zbyt mało czasu żeby jeszcze tym się sensownie zająć.

Tomtiger
16-07-2019, 09:40
Popieram ostatnie zasady dodane przez pirxa, w końcu mapy będą inne :)

Lord_Legionista
16-07-2019, 09:46
Pirx dodana moderka na dzial takze wolna reka jak cos bedzie potrzebne to ci podesle pw :) prosba by zapisywac repki panowie mam podkladke do sponsorow by potem cos wysempic na wieksze turnieje :)

Nikczemnik
16-07-2019, 12:07
Mam takie dwie propozycje na przyszłe turnieje romkowe :

1. Pomysł skopiowany z rosyjskiego forum - gramy najsłabszymi frakcjami ( Seleucydzi, Egipt, Ardiajowie, Kimmeria i Piergamon ).
2. Turniej na dodatkach do romka np : rozgrywka samymi frakcjami rzymskimi z ,,Imperatora Augusta", lub frakcjami z WoS. Frakcje mogą się wydawać dosyć monotonne, aczkolwiek nigdy na forum nie rozgrywaliśmy żadnych rozgrywek na dodatkach.

Zasady oczywiście do ustalenia.

Seba Fallus III Wielki
17-07-2019, 17:48
Zasady się wielokrotnie zmieniały i po latach wypracowaliśmy zasady które zgrabnie łączą balans i różnorodność jednostek oraz taktyk. I są to zasady wypracowane na doświadczeniach nie tylko polskiej ale i międzynarodowej sceny Rome 2 (sporo jest zaczerpnięte z zasad z międzynarodowych, rosyjskich turniejów).

Limity dla bitew lądowych
- maksimum 4 takie same jednostki,
- maksimum 6 jednostek do walki w zwarciu (miecze, topory, sierpy),
- maksimum 12 jednostek piechoty,
- maksimum 8 jednostek strzelców pieszych,
- maksimum 10 jednostek kawalerii,
- maksimum 4 jednostki konnych strzelców (wliczane w limit kawalerii),
- Maksimum 1 słoń / rydwan na armię,

Wielkość oddziałów: duże
Pora roku - wiosna / lato
Pogoda - czysta
Czas - południe
Limit czasu bitwy - brak

MAPY:

Kierunek ataku Północ:
Gibraltar 0.074 0.621
Nad Morzem Czarnym 0.823 0.456
Krym 0.584 0.377
Daleka Północ 0.170 0.211
Sparta 0.437 0.562
Pustynia Adummatu 0.681 0.715

Kierunek ataku Zachód:
Pella 0.444 0.488

ZAGRANIA NIEDOZWOLONE

Zabrania się używania środków obronnych i artylerii.

Push thru - Zagranie polegające na przejechaniu przez jednostkę piechoty bądź jazdy skutkujące osiągnięciem korzyści oraz mające istotny wpływ na dalszy przebieg bitwy, np.: przedarcie się przez linię piechoty na jej tyły, wyrwanie się z okrążenia, atak na łuczników stojących w drugiej linii. Nie jest uznawane za push thru: przejeżdżanie przez jednostki strzelające, przejeżdżanie oddziałem słoni lub rydwanów.

Corner camping / red line camping są zabronione, a ich użycie skutkować będzie - w przypadku przegranej bitwy przez pokrzywdzonego - koniecznością powtórzenia meczu (ustawianie się 150 metrów od red lina, tj. zasięg proc).

Gdy forum umarło rozgrywaliśmy ligę i luźny turniej na tych zasadach i sprawdziły się świetnie. Przed laty tak ograniczyliśmy wybór jednostek zasadami że gra stała się schematyczna, następnie staraliśmy się dać więcej wolności i zwiększać różnorodność przez ograniczanie liczby takich samych jednostek co dało pole do popisu frakcją celtyckim z masą mocnej piechoty. Zasady z max 6 takich samych już były i sprawiają że gra się strasznie schematycznie i są mniej zbalansowane. Dlatego proponuję sprawdzone rozwiązanie, ewentualnie coś od czapy tak jak pierwsza propozycja Pirxa (druga już kiedyś była).

Frakcji celtyckich nie da się idealnie zbalansować po prostu mają duży wybór najlepszej piechoty, dobrą jazdę i strzelców. Grając na podanych przeze mnie zasadach odnoszę wrażenie że celtowie przestali być OP są po prostu łatwiejsi w grze ale można ich pokonać frakcją wschodnią z silną jazdą i dużą liczbą pieszych i konnych strzelców.

Pirx
18-07-2019, 08:14
Zasady podane przez Sebę są przećwiczone i działają. Tylko... ile można to grać. :)

W turnieju 3K spodobało mi się otwarcie zasad, różnorodność armii i taktyk. Fajnie byłoby spróbować też w Romku z możliwie małą ilością ograniczeń. Ja tam chętnie zobaczę full kawaleryjską armię, czy też full hoplicką. Można się nieźle naciąć np. biorąc słonie i trafiają na armię konnych łuczników. Albo biorąc konnych łuczników trafić na armię kawaleryjską.

Pobawmy się. ;)

Mist
18-07-2019, 08:43
Dokładnie weźcie pod uwagę że to ma być flash jak będzie coś nie tak jak trzeba to poprawi się kolejnym razem ;)