PDA

Zobacz pełną wersję : [DLC] Mandate of Heaven - Campaign Pack



Chaak
17-12-2019, 18:24
CA zapowiedziało nowe DLC do Trzech Królestw - Mandate of Heaven. Akcja dziać się będzie tuż przed główną kampanią, w momencie wybuchu powstania Żółtych Turbanów. Część grywalnych postaci będzie pokrywała się z podstawką, część będzie nowych.
https://store.steampowered.com/app/1154760/Total_War_THREE_KINGDOMS__Mandate_of_Heaven/

(https://store.steampowered.com/app/1154760/Total_War_THREE_KINGDOMS__Mandate_of_Heaven/)Jak dla mnie tak średnio to wygląda na pierwszy rzut oka. Wolałbym trochę odleglejsze czasy, bo to za bardzo pokrywa mi się z podstawką.

O TYM DLC



Największe i najbardziej szczegółowe DLC do Total War: THREE KINGDOMS
Rozpocznij kampanię w 182 roku, tuż przed wybuchem buntu Żółtych Turbanów...
Następnie weź udział w tym konflikcie i przejdź w okres Trzech Królestw.
Nowe postacie i sześciu nowych grywalnych watażków, w tym bracia Zhand i cesarz Ling
Nowa, unikalna mechanika kampanii, wydarzeń i celów
40 nowych jednostek na polu bitwy i nowe zdolności oddziałów
Rozegraj scenariusze przedstawiające początki takich legendarnych postaci jak Cao Cao i Liu Bei


https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/1154760/extras/Siege_Towers.gif?t=1576599508

Jest rok 182. W cesarstwie Han panuje zamęt, a Chiny pogrążają się w chaosie. Dwór cesarski został sparaliżowany przez korupcję, a północ pustoszy wielka klęska głodu. W oczach ludu cesarz Ling utracił Mandat Niebios, a wraz z nim prawo do rządzenia.

W całym kraju ludzie gromadzą się i szemrzą. Na ich czele stoją trzej bracia taoiści, Zhang Jue, Zhang Liang i Zhang Bao, którzy przywdziali żółte turbany i chwycili za broń. Ich cel: obalić niesprawiedliwą dynastię Han i zastąpić ją własną, dążącą do harmonii i pokoju. Mają tysiące popleczników i codziennie przybywa ich więcej.

Watażkowie wierni cesarzowi zbierają się pod jego sztandarem, to wpływowi i doświadczeni wojownicy. Ale co bardziej ambitni spośród nich, mają własne plany... jeśli dynastia Han stanie się zbyt słaba, kto przejmie władzę?

Total War: THREE KINGDOMS – Mandate of Heaven przedstawia wydarzenia z czasu buntu Żółtych Turbanów i pozwala graczom wziąć udział w tym konflikcie po stronie lojalistów albo buntowników. Pojawia się w nim wiele nowych postaci i grywalnych przywódców frakcji, kampania rozpoczyna się w 182 roku, ale gracze mogą grać o wiele dłużej, nawet w okresie Trzech Królestw, kiedy to w miarę postępów kampanii zaczną pojawiać się znane wcześniej postacie.Dynastia Han


https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/1154760/extras/Empire.gif?t=1576599508

W ramach aktualizacji gry Total War: THREE KINGDOMS, która ruszy dla wszystkich graczy w chwili premiery Mandate of Heaven, chińskie frakcje dynastii Han mogą przyjąć nowy styl rządów (oczywiście cesarz Ling ma go od początku kampanii).

Cesarz i jego sprzymierzeńcy zawarli sojusz, w którym całą władzę sprawuje ten pierwszy. Mandat władzy cesarza uniemożliwia jego sojusznikom głosowanie w sprawie umów dyplomatycznych dotyczących wojny i pokoju. W praktyce jest to nadużycie władzy, więc takie działania mogą wywołać rozłamy w sojuszu...

W Mandate of Heaven, Liu Hong (cesarz Ling) ma unikalny rodzaj sprawowania rządów w cesarstwie, musi zwracać się do swoich sojuszników o ten mandat władzy, żeby stanąć do walki z Żółtymi Turbanami. Ponadto, możesz zbudować pałac cesarski, to wielkie przedsięwzięcie pochłania wiele czasu i surowców. Budowla ta daje premie cesarzowi premie w całej frakcji, ponadto stacjonuje w niej najpotężniejszy garnizon w całej grze!

Warunki zwycięstwa

Warunki zwycięstwa dla wszystkich frakcji dynastii Han są takie same jak w kampanii z roku 190. Jednak w tym okresie działanie w odpowiednim czasie ma kluczowe znaczenie, biorąc pod uwagę wszystkie potęgi biorące udział w grze. Trzeba bardzo dobrze wybrać moment, w którym ruszy się do wyścigu o tron i na poszukiwania komanderii buntowników, które można zaatakować. Jedynym wyjątkiem jest Liu Hong (cesarz Ling), którego warunki zwycięstwa zmieniają się w zależności od tego, jak reformuje on swój rząd.Frakcje dynastii Han


Liu Hong (cesarz Ling)

Liu Hong jest cesarzem imperium dynastii Han i stanął w obliczu szybko pogarszającej się sytuacji. Wybuchają kolejne bunty, a wśród jego wasali rośnie niezadowolenie. Jego dwór jest kontrolowany przez skorumpowanych i zadufanych eunuchów, którzy szybko uciszają każdego, kto się im sprzeciwi. Budząca grozę cesarzowa, jego żona, ze wszystkich sił próbuje wydrzeć eunuchom władzę, ale bezczynność samego cesarza utrudnia jej działania. Liu Hong powinien zajmować się rozległymi ziemiami dynastii Han, ale sytuacja staje się coraz gorsza, a kontrolowanie całego terytorium może okazać się niemożliwe, gdy nasili się niezadowolenie i wybuchnie otwarta wojna...Unikalna mechanika frakcji: Dwór cesarski


Na dworze cesarskim walczą o władzę trzy frakcje.



Biurokraci: Na ich czele stoją eunuchowie, a ich poplecznicy dążą do centralizacji władzy w rękach polityków.
Watażkowie: Poplecznicy tej grupy pragną decentralizacji rządów, by każdy lokalny przywódca kontrolował swoje ziemie i podlegał tylko cesarzowi.
Dynaści: Ta grupa chce, żeby całą władzę sprawowała rodzina cesarska.


Cesarz znajduje się w samym środku tego sporu i stara się równoważyć siły tych trzech bloków. Może wykorzystywać swe wpływy polityczne, by wprowadzać zmiany na dworze sparaliżowanym przez łaknących władzy eunuchów.



Wpływy polityczne rosną z czasem, są generowane przez administracyjne budowle dworskie w dużych osadach gracza.
Wpływy polityczne można wykorzystać, żeby usunąć skorumpowanych ministrów z dworu.
Bardzo wysokie poziomy wpływów politycznych można przeznaczyć na anektowanie całych frakcji w cesarstwie.


Liu Chong

Liu Chong jest krewnym cesarza, ale nie dziedzicem tronu. W przeciwieństwie do swej rodziny, zadowala go zarządzanie własnymi ziemiami. Jest uwielbiany przez swych poddanych, głównie dzięki jego śmiałej osobowości i umiejętnościom wojskowym. Pragnie, żeby jego ziemie stały się spokojnym oraz dostatnim miejscem dla każdego, kto zechce się tam schronić. Ma pewność, że jego cesarski krewniak opanuje sytuację, jest gotów go bronić, ale bardziej interesuje go chronienie własnych ludzi i terytorium. Właściciele Mandatu Niebios będą mogli też rozpocząć kampanię w roku 190 jako Liu Chong i rozegrać jego historyczny konflikt z Yuan Shu.

Unikalny zasób: Hart ducha

Liu Chong ma unikalny zasób zwany hartem ducha, rosnący gdy Liu toczy bitwy i dający jego żołnierzom coraz większe premie militarne.

Unikalna mechanika frakcji: Trofea

Dokonując określonych czynów w bitwie, Liu Chong może odblokować trofea dające wyjątkowe premie. Liu Chong może wystawić część tych trofeów, żeby zyskać te premie.


Lu Zhi

Luz Zhi to jeden z najznamienitszych uczonych dynastii Han, który zasłynął jako doskonały nauczyciel, którego uczniami byli Liu Bei i Gongsun Zan. Odegrał kluczową rolę podczas buntu Żółtych Turbanów prowadząc wiele udanych ataków na siły buntowników. Był mistrzem nauki i miecza, ale słabiej radził sobie w konkurencji z eunuchami.

Unikalna mechanika frakcji: Wielka biblioteka

Dokonując określonych czynów cywilnych, Lu Zhi może zebrać kolekcję unikatowych dzieł, które trafią do biblioteki. Jednocześnie można wystawiać pięć dzieł, a każde z nich daje wyjątkowe premie. Niektóre z dzieł należą do zestawów, jeśli wystawia się je razem, zapewniają dodatkowe premie.Bunt Żółtych Turbanów


https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/1154760/extras/Yellow_Turbans.gif?t=1576599508

Unikalna mechanika

Każdy z trzech braci Zhang, architektów buntu Żółtych Turbanów, ma własne misje mające na celu wzmocnienie ich ruchu. Część tych zadań usprawni ich frakcje, a inne wzmocnią ich sojuszników. W kilku misjach możesz zobaczyć stare i nowe twarze...

Unikalne zasoby i efekty: Zapał i ferwor

Zapał to ogień buntu, który trzeba podsycać, by rebelia zwyciężyła. Ten zasób jest dzielony pomiędzy frakcje trzech braci Zhang i ubywa go z czasem. Gdy spada zapał, bunt może osłabnąć i okręgi zaczną opowiadać się po stronie dynastii Han. Zapał utrzymuje się dzięki zdobywaniu okręgów i toczeniu bitew.

Ferwor to rosnące poparcie zwykłych ludzi dla rebelii i nasilająca się destabilizacja dynastii Han. Ferwor w regionie rośnie dzięki obecności wojsk Żółtych Turbanów i budowlom, a w przypadku frakcji dynastii Han powoduje coraz większe kary do porządku publicznego. Na wysokich poziomach ferwor zaczyna przekraczać granice i wpływa na sąsiadujące regiony. Frakcje dynastii Han mogą niwelować ferwor Żółtych Turbanów ulepszając swą infrastrukturę porządku publicznego i zdobywając pobliskie okręgi należące do Żółtych Turbanów.

Warunki zwycięstwa

Wszyscy poplecznicy Drogi Wielkiego Pokoju mają jeden cel: obalenie dynastii Han. Ogień buntu nie zgaśnie, dopóki ten cel nie zostanie osiągnięty!

Po kilku turach kampanii wojna o mandat zacznie się na dobre, a Żółte Turbany i dynastia Han zetrą się w brutalnym konflikcie. Zwycięstwo w tej wojnie to ostateczny triumf Żółtych Turbanów, by móc się nim cieszyć, muszą zdobyć 50 regionów albo samo Luoyang.

Reformy

Wszystkie frakcje Żółtych Turbanów mają dostęp do nowego drzewka reform. Składa się ono z czterech głównych gałęzi:



Infrastruktura i gospodarka
Filozofia i handel
Siła militarna
Doktryny wojskowe

Frakcje Żółtych Turbanów


Zhang Jue

Zhang Jue, znany uzdrowiciel, w jego rodzinnej komanderii Julu, jest nazywany generałem Niebios. Po odkryciu Pism Wielkiego Pokoju opisujących związki między niebem i ziemią, postanowił wzniecić sprawiedliwy bunt przeciwko skorumpowanej dynastii Han. Zhang Jue zebrał swych braci oraz ich popleczników i rozniecił ogień w sercach prostych ludzi.

Zhang Liang

Zhang Liang, generał ludu, to mistrz strategii obronnych. Jego celem jest zbudowanie niezłomnej obrony przed dynastią Han próbującą zdławić bunt. Jeden z watażków, Lu Zhi, otrzymał dokładnie takie zadanie, a Zhang Liang ma się przed nim bronić. Wynik tego starcia może dramatycznie zmienić równowagę sił!

Zhang Bao

Zhang Bao, zwany generałem kraju, przeobraża czystą agresję w siłę napędzającą zmiany. Jest grotem włóczni rebelii, który nieustraszenie rusza do każdego boju. Zamierza szybko powiększyć strefę wpływów buntowników i ma ku temu najlepsze możliwości.Inne frakcje dostępne w Mandate of Heaven


Możesz rozgrywać tę kampanię także z perspektywy kilku ważnych postaci Trzech Królestw. Każda z nich ma inną pozycję początkową i misje związane z ich początkami (w przypadku jednej z nich te początki są wyjątkowo skromne!):



Cao Cao
Liu Bei
Sun Jian
Dong Zhuo

Nowe elementy kampanii:


Werbunek nie związany z regionami

W kampanii Mandate of Heaven, armie frakcji mogą werbować żołnierzy, gdy znajdują się na terytorium nie należącym do wroga, nawet jeśli nie posiadają żadnych regionów. Można werbować oddziały i poczty, ale tworzenie nowych armii nie jest możliwe.

Pojawiające się frakcje SI

W miarę upływu czasu kampanii Mandate of Heaven, ważne frakcje z kampanii roku 190 zaczną pojawiać się wraz z kluczowymi warunkami historycznymi. Na przykład, może pojawić się Yuan Shao, ale tylko jeśli cesarz zostanie usunięty, a Zheng Jiang zacznie terroryzować północne komanderie około 189 r.


New oddziały na polu bitwy (istotne informacje)

Dostępnych jest 40 nowych oddziałów, dzięki czemu frakcje mają duże możliwości werbunku. Tutaj znajdziesz listę najważniejszych elitarnych oddziałów.Cesarstwo Han


Cesarscy poborowi (Liu Hong)

Elitarna armia cesarska Cesarstwa Han. Te oddziały odzwierciedlają wszystkich pięć elementów Wu Xing i są ciężko opancerzone. Wszystkie oddziały cesarskie mają wyjątkową zdolność dającą im rosnące premie do pancerza i obrażeń, dopóki w czasie walki w pobliżu znajduje się inny cesarski oddział.

Rozjemcy Chen (Liu Chong)

Najlepsza jazda walcząca wręcz w armii księcia Liu Chonga, odziana w ciężkie złocone zbroje i uzbrojona w kusze.

Straż Królewska Chen (Liu Chong)

Ciężko opancerzona piechota z kuszami, gotowa zamienić je na tarcze i włócznie, by bronić cesarza.

Niszczyciele zdrajców (Lu Zhi)

Bardzo skuteczna jazda uderzeniowa, zadająca obszarowe obrażenia.Żółte Turbany


Posłańcy Niebios (Zhang Jue)

Posłańcy Zhang Jue krzewią jego przepowiednie i nauki. Ta bardzo szybka, pozbawiona pancerzy, siejąca strach jazda walcząca wręcz. Ma wysokie morale i świetnie radzi sobie z rozbijaniem strzelającej piechoty. Robi to błyskawicznie, zanim ktokolwiek zdąży przybyć jej z pomocą.

Fanatycy Drogi (Zhang Bao)

Uniwersalna piechota Zhang Bao, wyposażona w dwuręczną broń drzewcową. Jej unikalne zdolności bojowe stopniowo zwiększają jej sprawność w walce na szpicy oddziału, ale staje się podatna na ataki ze skrzydeł i od tyłu.

Myśliwi Yaoguai (Zhang Bao)

Łucznicy Zhang Bao, uzbrojeni w zatrute strzały. Można ich rozmieścić poza normalną strefą jeszcze przed rozpoczęciem bitwy, ich wykrycie jest możliwe wyłącznie z niewielkiej odległości. Są zabójczy, gdy działają z ukrycia, ale muszą trzymać wroga na dystans, ponieważ nie mają z nim żadnych szans w walce wręcz.

Zabójcy tyranów (Zhang Liang)

Jazda uderzeniowa Zhang Lianga, jej szarże są niszczycielskie, otrzymuje też specjalną premię do obrażeń, gdy walczy z bohaterami i generałami.

Eutyches
17-12-2019, 20:17
Ja czekam na dlc z Trzema królestwami Korei. Ale dzięki za info, jakoś martwi mnie co robią z 3K :( Przez jakiś czas mój numer 1 :)

KLAssurbanipal
18-12-2019, 18:25
rAhvWikFG5U

Chaak
10-01-2020, 20:59
Obejrzałem trochę materiałów z tego DLC i, wbrew moim obawom, wygląda to naprawdę fajnie. Frakcje, przynajmniej te "tytułowe", będą się od siebie bardziej różnić niż te w podstawce, cena też atrakcyjna, zwłaszcza za taką różnorodność. Teraz ciekawi mnie jeszcze jak będzie wyglądała rozgrywka postaciami trochę pobocznym w tym czasie jak np Cao Cao i Liu Bei.

Eutyches
16-01-2020, 22:59
Chwilę pograłem i znowu na moim top gier podium jest 3K, zresztą zawsze było :) Polecam grać w wersję archiwa, gram tradycyjnie tym "złym" ...

Mist
17-01-2020, 12:41
Jestem po pierwszej kampanii Cesarzem i poza faktem, ze mocno się pomylili z poziomem jej trudności to wydaje się fajna chociaż jestem lekko zawiedziony bo skończyłem moja w niecałe 50 tur i jakoś za mocno się nie zmęczyłem. Kluczowe są pierwsze tury i nasze ruchy później mamy z górki.

Mimo tego cena DLC jest bardzo przyjemna za to co dostajemy w zamian, dużo nowych jednostek(tak wiem niektóry są praktycznie te same co były z lekkimi modyfikacjami), nowi generałowi no i "nowa kampania" w postaci wcześniejszego okresu jest bardzo fajna. Ogólnie jak DLC będą wydawane za taką cenę z taką zawartością to gra będzie fajnie się rozwijać. Boli nadal fakt, że multi leży i kwiczy -_-

Eutyches
18-01-2020, 19:44
Mimo tego cena DLC jest bardzo przyjemna za to co dostajemy w zamian, dużo nowych jednostek(tak wiem niektóry są praktycznie te same co były z lekkimi modyfikacjami), nowi generałowi no i "nowa kampania" w postaci wcześniejszego okresu jest bardzo fajna. Ogólnie jak DLC będą wydawane za taką cenę z taką zawartością to gra będzie fajnie się rozwijać.
Pozytywne zaskoczenie, miałem wątpliwości do zmian itd...nie kryłem się z tym, ale wyciągnęli wnioski z poprzednich quasi-historycznych odsłon i nie dziwi mnie taka ilość grających w Azji...Bitwy na archiwe to coś, na co kotołaki liczyły, wiadomo że chciałoby się AI jak w programach szachowych, ale bez przesady, to ma być rozrywka a nie zawał po kompromitacjach^^

Mist
19-01-2020, 11:48
Pozytywne zaskoczenie, miałem wątpliwości do zmian itd...nie kryłem się z tym, ale wyciągnęli wnioski z poprzednich quasi-historycznych odsłon i nie dziwi mnie taka ilość grających w Azji...Bitwy na archiwe to coś, na co kotołaki liczyły, wiadomo że chciałoby się AI jak w programach szachowych, ale bez przesady, to ma być rozrywka a nie zawał po kompromitacjach^^

Dla mnie mogliby poprawić AI od tego są niby poziomy które tak jak pisałem poza durnym cheatem na bocie nic nie dają bo bot nadal się nabiera na jakieś pułapki i bloby przez co można bardzo łatwo bronić miasta i to abusować w kampanii np

Presidente
19-01-2020, 12:20
Trochę daje do AI poziom trudności. Na legendzie chyba rzadziej targetują lordów (tryb romantyczny) wrodzy łucznicy i kusznicy

Mist
19-01-2020, 15:09
Trochę daje do AI poziom trudności. Na legendzie chyba rzadziej targetują lordów (tryb romantyczny) wrodzy łucznicy i kusznicy

Zgadza się jest lepiej niż było ale jednak nadal to nie to co oczekujesz :) zwłaszcza te na sigu jak robi bloba całego wojska na Twojej jednej jednostce w uliczce i robisz im masakrę łukami itd.

Kuzyn
20-01-2020, 19:36
Dla mnie mogliby poprawić AI od tego są niby poziomy które tak jak pisałem poza durnym cheatem na bocie nic nie dają bo bot nadal się nabiera na jakieś pułapki i bloby przez co można bardzo łatwo bronić miasta i to abusować w kampanii np
Nie doczekasz się tego w grach CA i SEGA, tym nie sprzedadzą kolejnych kopii. Większość osób interesuje tylko oprawa i setting.

Mist
20-01-2020, 22:32
Nie doczekasz się tego w grach CA i SEGA, tym nie sprzedadzą kolejnych kopii. Większość osób interesuje tylko oprawa i setting.

Spokojnie jestem świadom tego :) po prostu mam takie małe marzenie.

działek
20-11-2022, 11:24
hej, zacząłem grać i tak się zastanawiam jak działa ferwor od strony Cesarstwa? W jaki sposób się zwiększa jego wskaźnik, bo chciałbym mu przeciwdziałać, a wydaje mi się, że jest dziwnie losowy np. mam miasto gdzie mam +7 każdej turze, a godpodarstwo rolne w tej samej komanderii jest już na +1? Nigdzie nie ma wojsk buntowniczych, ani miasta przygraniczne nie są zajęte przez buntowników...
Druga sprawa - czy jak w mieście wskaźnik ferworu dojdzie do 100 to obniża się tylko porządek publiczny czy może pojawi się jakaś zbuntowana armia?

Eutyches
21-11-2022, 15:20
hej, zacząłem grać i tak się zastanawiam jak działa ferwor od strony Cesarstwa? W jaki sposób się zwiększa jego wskaźnik, bo chciałbym mu przeciwdziałać, a wydaje mi się, że jest dziwnie losowy np. mam miasto gdzie mam +7 każdej turze, a godpodarstwo rolne w tej samej komanderii jest już na +1? Nigdzie nie ma wojsk buntowniczych, ani miasta przygraniczne nie są zajęte przez buntowników...
Druga sprawa - czy jak w mieście wskaźnik ferworu dojdzie do 100 to obniża się tylko porządek publiczny czy może pojawi się jakaś zbuntowana armia?
Nie ma zbuntowanej armii z tego co pamiętam.

działek
23-11-2022, 16:45
Dziwna sprawa mi się przydarzyła. Odebrałem kilka prowincji Dong Zhuo i stałem się Wasale Cesarstwa Han. Po czym nagle po 5 turach dostaje info, że Sun Cu zwasalizował Cesarstwa Han. Jakim cudem, skoro nie utraciłem żadnej prowincji? Myślałem, że Cesarz znajduje się w stolicy Dong Zhuo? Druga wiadomość, że chłopaczek - Cesarz uciekł...jak go przypilnować? :)

Eutyches
23-11-2022, 20:52
Dziwna sprawa mi się przydarzyła. Odebrałem kilka prowincji Dong Zhuo i stałem się Wasale Cesarstwa Han. Po czym nagle po 5 turach dostaje info, że Sun Cu zwasalizował Cesarstwa Han. Jakim cudem, skoro nie utraciłem żadnej prowincji? Myślałem, że Cesarz znajduje się w stolicy Dong Zhuo? Druga wiadomość, że chłopaczek - Cesarz uciekł...jak go przypilnować? :)
Powiem tak, dyplomacja w tej grze, całe te drzewko zależności, koneksji, wasalstwa etc to podstawa. Specyfika tej gry. Nic co ci pomoże - nie powiem, wiesz już sam, ale trzeba uważnie śledzić komunikaty, ja jeszcze tak robiłem, że nie oszczędzałem na zapisach gry. By wrócić do jakiejś pominiętej decyzji, czy zdarzenia. Grasz ze wszystkimi dlc? Bo wiem, że pewne rzeczy poprawili z dyplomacją właśnie.

działek
23-11-2022, 20:56
OK myślałem, że to jest zależne od posiadania jakiejś konkretnej twierdzy, albo cechy/umiejetności/rangi.
Wygląda na to, że to losowe zdarzenie...chyba za dobrze mi idzie i AI chce mi na siłe utrudnić grę. Po wgraniu save`a przed ucieczkę wylosowałem śmierć przywódcy ;)