Zobacz pełną wersję : Wydarzenia Imperium Nehekhary
https://i.imgur.com/Nc0OGVa.png
Semir V Obieżyświat został wysłany z misją. Jego celem jest zdobycie elementów komety i odbudowa zachodnich włości Imperium Nehekhary. Już teraz jego armie wyruszyły z Ziem Śmierci i wkroczyły do Arabii aby stawić czoła przyszłości... i przeszłości.
Postacie fabularne:
- Książę Semir V Obieżyświat (???l) - Jest oczkiem w głowie Wielkiego Khatepa. Świetny generał o świeżym i bystrym spojrzeniu na sytuację. Nienawidzi z całego serca wampirów przez swój udział w Wojnach z nimi. Mimo, że wampiry zostały pokonane to on sam zginął z ręki Mistrza Nerotha. Jest nazywany "Obieżyświatem", ponieważ za swego życia przemierzał wraz ze swą świtą ogromne odległości w imieniu Imperium Nehekhary.
- Mistrz Tuttenhein (???l) - Mag bitewny, który służy w Armii Semira. Jest dużo starszy od swojego przełożonego przez co często ma inne zdanie na temat pewnych rzeczy i czasem pozwala je sobie publicznie wygłosić.
Prowincje Królestwa Jeziora:
- Bagna Terroru (lvl1) - To tutaj, zaraz za rzeką, kończą się Ziemie Śmierci. Bagna na których pełno aligatorów, komarów i niebezpiecznych wywern,
- Ziemie Rozpaczy (lvl1) - Znajdują się w kotlinie przez co nie ma na nich ani kropli wody. Przez środek prowincji biegnie droga do Ruin Bel Aliad,
- Pustkowia Śmierci (1lvl) - Ogromny obszar pełen kamieni i pojedynczych krzewów. Ziemia zamieszkiwana przez różne gatunki skorpionów.
Budynki:
- Brak
Armia:
- I Armia Zachodniego Legionu (Semir V Obieżyświat jako Król Grobowca na koniu) - Mistrz Tuttenhein (Lisz magii Nehekhara ) + 5x szkielety z tarczami, 1x Nieśmiertelni (IV), 3x szkielety łucznicy, 3x jeźdźcy Nehekhary, - Ziemie Rozpaczy
+1 agent I, +1 zwiadowca I
Fundusze na start: 2000g
Dodatkowe mechaniki:
- "Nam pustkowia nie straszne" - Wojna Imperium Nehekhary są złożone z wskrzeszonych szkieletów dzięki czemu są odporne na zmęczenie i nie potrzebują żadnych zapasów,
- "Braki w sile roboczej" - Stawianie nowych budowli jest ograniczone siłą roboczą, którą trzeba pozyskiwać. Niewolnicy szybko pracują, ale też szybko umierają. Prowincje można rozbudować tylko do 3 poziomu. Do wyższych wartości potrzebni są niewolnicy.
- Armia Semira rozpoczyna kampanię z elitarną jednostką "Nieśmiertelnymi". Jest to Straż Grobowców
Ambicje (Cele do wypełnienia):
1) Cel główny (taki sam dla wszystkich frakcji w kampanii) - zdobycie wszystkich pięciu odłamków komety
Cele frakcyjne:
2) "Siły zemstry" - Semir nienawidzi wampirów. W ostatnim czasie odczuł pewne zjawisko, które przekonało go do wyruszenia na Zachód - Neroth, jego największe nemezis, przebudził się ze snu i znów chodzi po Południowych Ziemiach. Trzeba go odnaleźć i odesłać w zaświaty już na zawsze. Na południu z kolei na ląd zeszły inne wampiry, które zapewne chcą zajść Semira od południa. Trzeba ich wszystkich zniszczyć.
3) "Imperium Pustyni" - Aby zdobyć fragmenty komety i zdominować Arabię Semir będzie musiał zbudować podwaliny pod swe Imperium. Trzeba zdobyć niewolników, surowce i odbudować pradawne miasta Nehekhary - Ka-Sabar, Bhagar i Bel Aliad. Niech będą to najwspanialsze i najsilniejsze miasta na całym świecie,
4) "Przebudzić Króla Królów" - Setra już za długo uwięziony jest w swym długoletnim śnie. Wielki Khatep nakazał go obudzić, a Semir musi odnaleźć przedmioty, które to umożliwią. Do przeprowadzenia Rytuału potrzeba zdobyć trzech rzeczy:
- Liść z drzewa jaskiniowego, które można znaleźć pod pustkowiami w okolicach Serca Pustyni,
- Uzdrowicielskiej wody z Ukrytej Doliny,
- Krwi istoty długowiecznej
Tura I:
Semir rozsiadł się na tronie wygodnie. Siedział na skórach lwów które teraz w swoim nie-życiu tylko czekają by spełnić jego nieśmiertelną wolę. Niedbałym gestem ręki nakazał opuszczenie sali tronowej wszystkim doradcom oraz niektórym niewolnikom. Zostawił jedynie przy sobie swojego najbardziej zaufanego sługę, Wezyra Akhmotepa, który był jednym z jego licznych potomków. Nadeszła pora na przemyślenia najbliższych kroków które mają zamiar podiąć.
,,Muszę wiedzieć co dzieje się w Bhagarze. Czy ci przeklęci śmiertelnicy na nowo odważyli się zamieszkać ruiny naszego dziedzictwa? Wyślij tam jednego z naszych zwiadowców. Niech zbada ten region pod kątem życia lub nie-życia. Muszę również wiedzieć czy kraj ten znacznie zmienił się od mojej wizyty złożonej 300 lat temu w tym miejscu. Czy dalej spośród piasków wystają szczyty naszych gmachów. Czy plugawi szczuroludzie lub przeklęte wampiry nie wybrały tego miejsca na swoje siedliszcze. Muszę to koniecznie wiedzieć. Niech zwiadowca wyruszy jak najszybciej. Jak tylko wróci do nas z wieściami nagroda go nie ominie. Jeśli wróci bez wieści... Lepiej by nie wracał.''
Ponownie oparł się o tylną część tronu wykonaną ze złota i kości słoniowej.
,,Strażnicy mają być czujni. Nikt nie może dowiedzieć się o tym co dzieje się tutaj. Nasza misja ma sprawiać pozory niegroźnej. Każdy kogo nie będziecie mięli pod kontrolą ma zostać zabity nim zobaczy co tu się dzieje. Zrozumiano?''
,,Tak jest ojcze. Czy masz jeszcze jakieś rozkazy, Panie?''
,,Tak. Zbierz legiony. Jeźdźcy mają być gotowi jutro o brzasku. Mistrz Tuttenhein niech również przygotuje się do wymarszu. Ruszamy do Bel-Aliad, Miasta Przypraw. Najwyższy czas by Nehekhara odrodziła się z piasków. Ptra jest z nami. Zbierz khorty, Wezyrze. Wyruszamy o wojnę.''
Tura I
Zwiadowca został wysłany. W następnym tygodniu wróci z wieściami.
Tura I:
,,Akhmotepie, potrzebujemy ocieplić nasz wizerunek wśród tygla ludów Arabii. Nasze cele są dla nas jasne, ale chwilowo jesteśmy za słabi by narzucać swoją zwierzchność innym stronom. Musimy pokazać że zdolni jesteśmy do rozmów i wymiany handlowej, a w tym celu potrzebujemy towaru który znajdzie popyt na zagranicznych rynkach. W tym celu nakazuję przekopać piaski Ziemi Rozpaczy. Nie ma tu wilgoci, wydobycie piasku więc powinno być szybkie. Szukać kości słoniowej. Rozpocząć wydobycie, jeśli znajdziecie złoża. Przeznaczam na ten cel 650 złotych monet. Nekrotekt który znajdzie najwięcej kości słoniowej może liczyć na dodatkową nagrodę...''
// Przeznaczam 650 złotych monet na poszukiwania i wydobycie kości słoniowej.
Tura I:
Semir ponownie wezwał Akhmotepa by przekazać mu najnowsze rozkazy:
,,Wezyrze, musimy pokazać się z dobrej strony. Towary handlowe oraz wymiany mają być wykonywane przez sługów ubranych w szerokie szaty i maski. Nie możemy pokazywać żywym naszego prawdziwego oblicza by nie wywoływać lęku wśród kupców i ich sługów. Wymiana na Szlaku Północnej Arabii nie będzie eskortowana przez nasze wojska lecz przez ludzi Marcusa von Richthoffena. Nad spokojną wymianą niech czuwa specjalna grupa która będzie pilnowała spokojnej i bezproblemowej wymiany między śmiertelnikami a nami.''
Tura II
Wojska wkroczywszy do Bel Aliad ujrzały ogrom zniszczenia jaki przeszedł przez miasto po kilkuset latach. Niegdyś wielkie, potężne miasto - dzisiaj ruina. Po murze nie ma ani śladu, domy ze sklepieniami można policzyć na palcach jednej ręki. Przed wjazdem do ruin na jednej z ścian widnieje Bretońska flaga jednego z księstw krainy za morza przypominająca czerwonego lwa. Nasi żołnierze zajęli miasto wyłapując kilka grup arabskich wyrzutków, którzy byli wyraźnie zaskoczeni i wystraszeni naszym wkroczeniem.
Nasz zwiadowca dotarł do Bhagar. Donosi, że wśród ruin obozuje teraz jedno z plemion arabskich koczowników. Ich wojska są złożone głównie z lekkiej kawalerii i mają ze sobą wiele juków.
Na bagnach nie znaleziono kości słoniowej choć szukano zawzięcie. Plemiona olifantów podróżują na północ od rzeki Mortis i nie znajdziemy ich w tej części Arabii.
// Możesz sobie zwrócić 300g. za nieudane poszukiwania.
Tura II:
Semir po ujrzeniu Arabiańskich wyrzutków kazał przetransportować ich do Ziem Rozpaczy gdzie służyć będą jako niewolnicy. Ich trud przysłuży się szczytnemu celowi jakim jest odbudowa potęgi Nehekhary. Następnie rzekł:
,,Ziemia po której stąpamy jest zgliszczem, ale na Geheba, powstanie tu siedziba mojego ludu i dla mojego majestatu nie-życie będzie w nim trwało. Nehekhara powstanie z piasków Khsara!''
// Kolonizacja Bel-Aliad, wysłanie Arabianinów do Ziemi Rozpaczy.
Tura II:
// Cała armia Semira wyrusza z Bel-Aliad do Ziemi Malaluków w celu zbadania regionu.
Tura II
Nasze wojska weszły na Ziemie Maleluków nie napotykając żadnego oporu. Małe grupy Arabów zbiegły przed nami. Wieści o Bel-Aliad szybko się roznoszą. Ziemia jest bogata i urodzajna, a w krainie panuje śródziemnomorski klimat. Nie wiemy jeszcze co jest na wybrzeżu, nasi żołnierze nie zdążyli tam dojść.
Tura III:
Semir wraz z nieumarłymi legionami wkroczył do Ziemi Malaluków. Wiedział że lokalna ludność boi się go, i jak zwykle ich strach sprawiał mu przyjemność. Tam gdzie pojawił się Król Grobowca, tam ziemia stawała się jego nierozłączną własnością. Wydał on rozkaz pochwycenia ludności i stawienia jej przed swoje oblicze. Niech i śmiertelnicy doznają łaski kompania się w majestacie Króla Semira.
Kiedy zatrwożeni ludzie zostali postawieni przed obliczem Semira, ten przemówił do niech głosem bezlitosnym i ostrym jak brzytwa:
,,Czy tego chcecie czy nie, śmiertelnicy, jesteście teraz moją własnością. Jednak ja wiem co to litość. Wiem czym jest współczucie. Może wam się wydawać że jestem okrutnikiem, ale umiem okazywać łaskę. Dlatego daję wam wybór. Służcie mi za życia. Bądźcie wiernymi poddanymi i odpłacajcie podatek mi winien, a nie stanie się wam żadna krzywda. Moje legiony bronić będą śmiertelników żyjących na terenie Zachodniego Imperium Nehekhary. Zagwarantuję wam bezpieczeństwo w tej burzliwej krainie. Nieumarli i pustynne bestie tylko czekają by złapać was w swe szpony, pożreć i wykorzystać nawet po śmierci. Ochronię was przed tym. Wymagam od was jednie posłuszeństwa i cotygodniowej daniny. Klęknijcie i stańcie się moimi poddanymi!''
// Semir czeka na reakcję arabianów.
Tura III:
Semir ponownie wezwał do siebie Akmotepa, Wielkiego Wezyra i ulubionego syna by przekazał rozkazy zwiadowcy:
,,Synu mój. Musimy dowiedzieć się co czai się w otchłani. Czy piaski dalej tworzą tam zwały niczym ściany z sypkiego prochu. Czy dalej nie-życie triumfuje tam nad życiem. Dowiedz się tego. Wyślij tam zwiadowców. Niech przyślą raport na temat wszelkich obcych działań w tym regionie oraz na temat specyfikacji tej części Imperium. Gdyż tam zmierzamy. A tam gdzie zmierzamy, ziemia należy do nas. Musimy po nią po prostu sięgnąć.''
// Wysyłam zwiadowcę do ,,Otchłani''.
https://i.imgur.com/nAd0dFn.jpg
Tura III
Większość pojmanych Arabów to przestraszone rodziny, które nie miały innego wyjścia jak kleknąć przed Semirem i prosić o łaskę życia.
// Przyłączono Ziemie Maleluków. Prowincji nie trzeba kolonizować, ale zamieszkiwana jest w całości przez Arabów. Poziom I.
Nasz zwiadowca wkroczył na tereny "Otchłani". To teren pustynny gdzie w centralnym punkcie znajduje się wielka dziura w ziemi. Nie widziano tam żadnych oznak życia. Zwiadowca donosi, że da się zejść w dół, ale czeka na konkretne rozkazy.
Tura III
W wyniku najazdu Arabów z plemienia Asad stracono kontrolę nad Pustkowiami Śmierci.
// Prowincja zniszczona, część niewolników uciekła.
Tura III:
https://66.media.tumblr.com/eb59881684422752ef444fdf8d4fc28d/tumblr_nf5b4pvQJQ1sz7asho4_400.jpg
Semir V Obieżyświat, prowadzący legiony ku zemście i radości Bogini Asaph
Do Semira przybył jeden z liszów administrujących regionami imperium, który dokładnie opowiedział co wydarzyło się w Pustkowiach Śmierci. Wyschnięta twarz Semira o dziwo nabrała czerwonawej barwy, a Król nie ukrywał wściekłości która nim targała. Nawet nie musiał tego robić. Jego gniew był wieczny, z czego doskonale zdawały sobie sprawę lisze jak i książęta. Po chwili Obieżyświat rzekł wściekłym i pełnym determinacji głosem:
,,Śmiertelnicy mieli odwagę najechać na moje dominium? To ja okazuję im łaskę i pozwalam żyć na mojej ziemi, a oni mają czelność plądrować i rabować majątek mojego królestwa?! Al-Kami Asad wpadnie w moje ręce. Choć miałbym przemierzyć bezkresną Pustynię Arabską, dopadnę go. Wszystkich przywódców i oficerów spotka coś gorszego niż śmierć. Kawałek po kawałku obedrzemy ich ze skóry, by następnie wystawić na nagrzane blaskiem Ptry piaski Nehekhary. Wykonamy inkantację Ualatpa, by jego wierni słudzy pożywili się ich marnymi ciałami. Następnie ich prochy umieścimy na powierzchni najwyższych pustynnych skał, tak by nigdy nie dostały się pod powierzchnię piasku a ich dusze nigdy nie dostały się do Usiriana. Natychmiast wyruszamy w kierunku Pustkowi Śmierci. Asaph jest z nami. W imieniu Bogini Zemsty, przeklinam nędznych śmiertelników burzących wieczne gmachy Imperium Nehekhary!''
// Cała armia Semira wyrusza z Ziemi Malaluków do Bel-Aliad, by z tamtego miejsca jak najszybciej dostać się do Pustkowi Śmierci.
Tura IV
Nasi skrybowie dokonali aktualizacji szlaków handlowych:
- Bez zmian.
Tura IV:
Semir był zadowolony. Szkielety-robotnicy zdążyli zbudować drogi prowadzące do Pustkowi Śmierci dużo wcześniej niż przypuszczał. Wszystko szło zgodnie z planem. Gniew Bogini Asaph kieruje jego święte legiony ku słusznej sprawie. Śmiertelnicy muszą zapłacić za szkody wyrządzone imperium.
,,Wezyrze, wznów marsz. Nie ma czasu do stracenia. Przygotuj legiony do boju. Niebawem zmieciemy śmiertelne ścierwo z piasków pustyni ku uciesze Djafa! Niech ziemia trzęsie się pod naszymi stopami, a groza niech ugnie kolana arabian przed moim nieśmiertelnym majestatem!''
// Cała armia rusza drogami do Pustkowi Śmierci w celu stoczenia ewentualnej bitwy i schwytania jak największej ilości arabian w niewolę.
Tura IV
Kiedy wojska nadciągnęły do Ziem Rozpaczy okazało się, że Arabowie już dawno się stąd wycofali. Prowincja ponownie jest przez nas kontrolowana.
// 50% zniżki na ponowną kolonizację tej prowincji.
Tura V:
Semir był wściekły. To co napotkał przyprawiało go o słuszny gniew. Ruiny i zniszczenie dotknęły dumne miasto Nehekhary. Grobowce zostały zniszczone. Wielkie płyty sarkofagów zostały zdjęte i połamane. Prochy zostały zbezczeszczone. Słudzy zostali zabici - zostały po nich jedynie kości. Jednak co było najgorsze - w okół nie było żadnego śmiertelnika. Furia pęczniała wewnątrz Semira powodując iż król ze wściekłości kopnął stos kości stojący nieopodal. Następnie odwrócił się w stronę bezgranicznie lojalnych legionów i świty książąt po czym wrzasnął, a jego głos pobrzmiewał pragnieniem zemsty samej Asaph:
,,Śmiertelnicy uciekli! Zbezcześcili nasze chramy, nasze miasto, nasz lud i naszych Bogów! Wywrzemy na nich zemstę! NASZ GNIEW BĘDZIE SŁYSZANY NA DRUGIM KOŃCU NEHEKHARY! NIE SPOCZNĘ, PÓKI CAŁE PLEMIĘ NIE ZOSTANIE OFIAROWANE ASAPH NA JEJ ŚWIĘTYM OŁTARZU!''
// Cała armia wyrusza do Bhagar w celu zbadania regionu i ataku jeśli napotka siły Al-Kami Asada.
Tura V:
// Wysyłam zwiadowcę w celu zbadania regionu Ka-Sabar.
Tura V
Podczas rozbudowy Bel-Aliad natrafiliśmy na ukryte wejście do podziemi. Przed nami otworem stoją setki, jak nie tysiące lat istnienia Nehekhary.
***
Nasze wojska weszły do Bhagar. Miasta, które kiedyś przerażało każdego śmiertelnika. Dziś... to porozrzucane kamienie, a wszędzie walają się wielbłądzie odchody. Nasi tropiciele znaleźli miejsce gdzie obozowało plemię Arabów. Prawdopodobnie udali się Kamienną Drogą w kierunku El-Kalabad.
***
Ka-Sabar okazało się tak samo przykre jak reszta ziem Nehekhary. Niegdyś na szczytach kopuł lśniły diamenty i brąz, teraz wyziewa stamtąd pustka. Miasto jest dobrze dobrze zachowane, zewnątrz wygląda na niezamieszkane.
// Zniżka 50% na kolonizację Ka-Sabar.
Tura V
Arabscy i zagraniczni kupcy wyczuwając interes w Imperium Nehekhary tłumnie przybywają do Bel-Aliad rozwijając całą prowincję. Sytuacji sprzyja pozytywne nastawienie Semira do wymiany handlowej z ościennymi państwami.
// +25% całkowitego przychodu z Bel Aliad. Bonus za aktywność i utrzymywanie wysokiej kultury odpisów.
Tura VI:
Gdy Semir usłyszał o ukrytych komorach podziemnych w Bel-Aliad bezzwłocznie przywołał do siebie Akhmotepa by ten wydał jego rozkazy i oznajmił swoją wolę:
,,Wezyrze, zaiste wspaniałe to wieści. Jak najszybciej musimy zabrać się za eksplorację obiektu. Zaiste, Tahot nam błogosławi. Wyślij moich nadwornych Nekrotektów i Kapłanów-Liszów. Wszelkie środki ostrożności mają zostać zachowane, przeznaczę na to fundusze z Królewskiego skarbca. Macie dowiedzieć się co się tam znajduje i nie podejmować żadnych pochopnych kroków.''
// Podziemne pomieszczenia mają zostać zbadane przez Nekrotektów i Kapłanów-Liszów. Przeznaczam na ten cel 150 złotych monet.
Tura VI:
Semir patrzył w piaski pustyni pływające pod wpływem wiatru niczym woda w morzu podczas sztormu. Tak jak płynął piasek, tak płynął też czas. Ludzie przemijają, i pozostają po nich jedynie kości. Jedynie skała stoi nieugięcie w morzu piasku, niewzruszona wiecznym atakiem drobin prowadzących wieczne natarcie. Tak jak skała, tak stoją Królowie Grobowców, nieugięci i niezłomni, powoli, ale bezkompromisowo dążący do celu. A cel jest jeden i najważniejszy - poprowadzić odbudowę Imperium Nehekhary. Ojcowizna nie może popaść w zapomnienie. To co zburzone przez Nekromantę i przez niego stracone zostanie odbudowane. Siłą kości, mięśni, krwi i łez, grobowce zostaną odbudowane, w świątyniach na nowo zapłoną święte ognie. Mury zostaną wzniesione, by opierać się przeciwieństwom losu na wieczność, niczym skała stoi niezłomnie na drodze tysięcy ziarenek piasku. Chwała Nehakhary powróci, a wraz z nią na nowo światem rządzić będą Bogowie Nehekhary z Wielkim Ojcem Ptrą na czele!
// Cała armia przemieszcza się do Ka-Sabar, by najpierw zbadać ruiny i następnie skolonizować region jeśli będą do tego warunki.
Tura VI
Panie! Nasz zwiadowca nie dopełnił swych obowiązków i okazało się, że jednak ktoś przebywa w Ka-Sabar! Jeden oddział szkieletów jest uszkodzony i wymaga Twej woli do naprawy.
// 100g na naprawę 1 oddziału szkieletów z tarczami. Nie mogą walczyć w VI turze.
Tura VI:
Semir spojrzał na szczyty bastionów próbując wypatrzyć kto stoi na murach. Widoczność ograniczył dym, ale nie był to problem, gdyż decyzja została podjęta wraz z atakiem na naród Nehekhary - śmiertelnicy muszą zostać unicestwieni i złożeni w ofierze Asaph!
,,Śmiertelnicy!''
W tym momencie dał telepatyczny rozkaz do ataku wszystkim żołnierzom w armii. Łucznicy mają ostrzelać bastiony gradem strzał, a reszta wojska ma wedrzeć się do środka. Mimo że w okół rozbrzmiał dźwięk setek nóg uderzających o ziemię, jego głos brzmiał nadal głośno i wyraźnie niczym brzęczące stalowe pręty:
,,Zostaniecie unicestwieni za próbę uniemożliwienia mi wprowadzenia w życie mych planów! Gniew Asaph jest nieunikniony!''
Po czym ruszył w kierunku budynku z którego mówił kilka chwil temu człowiek. Zostanie przykładnie ukarany za odzywanie się w obecności Semira bez pozwolenia.
// Atakuję pozycje ludzi całą armią.
Tura VI
Doszło do bitwy.
// Siły przeciwników: Łowczy, 5x milicji, 3x arkebuzerzy, 4x włócznicy.
Tura VII
Zwycięstwo! Zdobyliśmy wielu niewolników i ciekawego jeńca w postaci doświadczonego zwiadowcy Carla Webera (zwiadowca II). Co z nim zrobimy?
// +8 grup niewolników w Ka-Sabar. Prowincję Ka-Sabar trzeba skolonizować. Stracono 2x oddziały wojowników z tarczami. Reszta armii +1 belka doświadczenia. Semir dostaje umiejętność "Niech spełni się moja wola".
Tura VII:
Semir nie spodziewał się innego wyniku tej bitwy. Wśród posoki i wnętrzności odnalazł zwycięstwo:
,,Niewolnicy mają zostać zabrani wgłąb Imperium, mają zostać zmuszeni do pracy. To nie są Ci ludzie których szukaliśmy by wywrzeć na nich swoją zemstę, nie mniej, muszą odpokutować swoje winy przy budowie. Gdy odpracują swoje, mają zostać wypuszczeni i zaprowadzeni do Ziemi Malaluków, gdzie będą mogli zacząć nowe życie w służbie Imperium Nehekhary. Przedstawiciele ich rasy już mają tam swoje dzielnice. Rzecz jasna porządku mają pilnować moi słudzy.''
Następnym celem będą Pustynne Wrota. Jak nazwa wskazuje, to będzie brama do naszego Imperium i ważny punkt strategiczny.
// Cała armia przenosi się z Ka-Sabar do Pustynnych Wrót.
Tura VII
- Panie, dotarliśmy pod Pustynne Wrota. Przejście jest otwarte, ale wejście do środka Twierdzy zapieczętowane. Czy mamy poszukać wejścia?
Tura VII:
Semir był pod wrażeniem. Zaimponował mu kunszt nekrotektów którzy pracowali przy budowie tak pokaźnej twierdzy. Naturalnym jest że on, Wielki Uczeń Tahota, Boga Techniki i Nauki musi osobiście wejść do środka i zwiedzić dziedzictwo przodków. A może to dziedzictwo jego następców? Odpowiedź być może znajdzie w środku:
,,Mistrzu Tuttenhein - wraz z grupą moich dwornych kapłanów-liszów i nekrotektów macie odnaleźć sposób przełamania pieczęci. Jednak ponad wszystko zachować macie ostrożność - nie mogę pozwolić sobie na jakiekolwiek straty. Chcę być na bieżąco informowany o postępie prac. Niech Tahot Wam błogosławi!''
// Rozkazuję nadwornym uczonym i nekrotektom znalezienie sposobu na przełamanie pieczęci przy zachowaniu bezpieczeństwa.
Tura VII:
Semir patrzył z odrazą na schwytanego Carla Webera. Człowiek był spętany i pilnowany przez Straż Grobowców. Po chwili Semir odezwał się w grymasie paskudnego uśmiechu zwycięscy i triumfatora:
,,Robaku. Obstawiłeś śmiertelnikami święte dachy naszych gmachów! Bezczelny! Podeptałeś nasze święte dziedzictwo! Kara która dotknie waszych ludzi będzie sroga. Ale nie dla Ciebie. Ty przeżyjesz, by cierpieć za swoje winy, ale nie u mnie. Zostajesz odesłany. Gdzie? To pozostanie niespodzianką... Ale wiedz, że jeśli jeszcze raz pojawisz się na świętych ziemiach Nehekhary, rozkażę świętym sępom Ualatpa rozerwać Twoje ciało na strzępy. Masz coś do powiedzenia, niędzniku?''
// Carl Weber wraz z następną karawaną handlową zostaje odesłany do Ekspedycji Handlowej Marcusa von Richthofen.
Tura VIII:
Niezależnie od postępów w otwarciu zapieczętowanego przejścia, Semir postanowił wesprzeć krasnoludy w walce z najważniejszym wrogiem - pomiotami Nagasha. Ich egzystencja jest obrazą dla całego Imperium Nehekhary i dla wszystkich bogów jej wspaniałego panteonu. Armie mają trzymać się w pewnej odległości od armii Arabian i Krasnoludów by nie wzbudzać w sojusznikach zbędnego strachu. Szkielety mają rozkaz atakować jedynie nieumarłych, ale mogą odpowiedzieć na atak ze strony żywych, jeśli takowy nastąpi. Oczywiście dowodził będzie sam Semir. Tego dnia piaski Nehekhary spłyną krwią.
// Niezależnie od wyniku próby otworzenia twierdzy (na prawdę, przydałby się odpis w tej i innych kwestiach przypomnianych na steamie) armia Semira rusza do Ruin Sudenburga w celu wsparcia armii krasnoludzko-arabiańskiej w nadchodzącej bitwie z Wybrzeżem Wampirów.
Tura VIII
Pieczęć okazała się bardzo starożytna i chroniona wieloma zaklęciami. Można do niej zajrzeć tylko posiadając zmysły wyczulone na Wiatry Magii. Mistrz Tuttenheim nie od razu coś usłyszał. Był to głos jednego ze starożytnych, bardzo cichy i bardzo odległy. Mag musiał poświęcić godzinę na odsłuchiwanie słów aby móc je w końcu zapamiętać i powtórzyć:
Sam z własnej woli przychodzę i różne wskazuje kształty.
Wzbudzam próżne obawy, lecz wszystkie podobne prawdzie.
Lecz widzi mnie tylko ten, kto pierwej zamknie swe oczy
***
Przybyła Karawana z Ekspedycji Handlowej. Jeden z wysłanników przyniósł dla Księcia Semira worek ze złotem.
// +500g. Reszta odpisów po naradzie z Rancorem.
Tura 8
Wojska Semira wkroczyły w mgłe...
Równy i zwarty szyk nie pozwolił oddzielić się pojedynczym jednostką, śpiewy na umarłych nie robiły wrażenia...
//bitwa w turze 9
Tura 9
Chwała Semirowi, pod jego dowództwem jesteśmy nie pokonani...
//wynik: zwycięstwo
Ranni: Semir [100g za regenerację], kapłan [200g za regenerację]
Nagrody:
Semir - ,,Grobowe Uderzenie''
Kapłan- ,,Inkantacja Burzy czaszek Sakhmet''
3x łuki +1 belka
2x kawaleria +2 belki
Tura IX:
Semir uważnie wysłuchał opowieści Mistrza Tuttenheina na temat tego co usłyszał pogrążony w medytacji. Nie było wątpliwości że to któryś z bogów wspaniałego Nehekhariańskiego panteonu odezwał się by naprowadzić Semira na ślad odnalezienia klucza do odtworzenia potęgi Nehekhary. Słowa zagadki na początku wydawały się trudne, a myśl że rozwiązań zagadki było mnóstwo niepokoiła umysł Semira. Jednak po wielu godzinach rozmyślań doszedł do wniosku że zna odpowiedź na zagadkę pradawnego, i jak tylko wróci do Wrót Pustyni to otworzy przejście do wnętrza Cytadeli.
Istniały inne kwestie wymagające działania. Król Królów, Pan Nehekhary Settra nieśmiertelny dalej trwał w swoim odwiecznym śnie. Imperium musi zgromadzić materiały wymagane do przebudzenia Największego Władcy.:
,,Sekhumtepie, potrzebujemy Liści drzewa jaskiniowego. Najwyższy Hierofant Khatep potrzebuje ich do obudzenia Króla Królów. Wybieram Ciebie, byś udał się z delegacją do Piaskowych Bestii w celu zakupu tych liści. Być może te nierozumne potwory oddadzą prawie za bezcen liście o tak wielkiej mocy, gdyż im zapewne braknie rozumu jak ich użyć. Przeznaczam na ten cel 140 złotych monet z naszego skarbca.''
// Wysyłam 140 złotych monet Piaskowym Bestiom za 7 liści Drzewa Jaskiniowego.
Tura IX:
Bitwa została wygrana. Semir wiedział że nic poza zwycięstwem nie spotka go wśród zombie i wstrętnych pomiotów Nagasha. Kwestią do rozstrzygnięcia pozostał podział łupów. Semir po krótkim namyśle oświadczył:
,,Niech krasnoludy wezmą złoto. Taak, dobrze wiem jak wiele dla nich znaczy. A przynajmniej dla tych tutaj. Słyszałem i widziałem insze krasnoludy, dumne i odważne, które walczyły z zielonoskórymi w obronie swoich twierdz które zwą ,,Karakami''. Te tutaj to wygnańcy kochający jedynie złoto. Bo i jak mogło być inaczej? Są z dala od środowiska naturalnego. Ta kraina nie jest ich domem i nigdy nie będzie. My zabierzemy ziemię. Musimy dopilnować by wampirze plugastwo nie stanęło tu już nigdy. Niechaj ambasador przekaże moją wolę Dawi''.
// Imperium Nehekhary zajmuje prowincję, skarb Wampirów zostaje oddany Krasnoludom.
Tura IX
Naszym Nekrotektom i Kapłanom-Liszom udało się zbadać Ruiny Bel-Aliad. Wszak prastare i przepiękne są to pomieszczenia. Odnaleziono wiele ksiąg, zapisków i kronik mówiąc o zapomnianych już Domenach Magii i pradawnym Imperium. Prócz tego odkryto korytarze wiodące na zachód i na południe.
// możesz wybrać sobie darmowego maga z 2 zaklęciami.
Tura IX:
// Wybieram maga domeny śmierci, nazywał się będzie Lakhmitep i wybieram mu czary ,,Los Bjuny'' i ,,Purpurowe Słońce Xyrusa''.
Tura X:
Semir musi zabezpieczyć granicę Imperium i zadbać o bezpieczeństwo jego mieszkańców. Cel jest prosty - zająć nieużytki i umocnić je, tak by żadne zagrożenie nie było dla niego niespodzianką. W tym celu udaje się do Kamiennej Drogi by zbadać region i go zająć.
// Cała armia Semira wyrusza z Ruin Sudenburga do Kamiennej Drogi by zbadać region.
Tura X
Przybyły liście od Zwierzoludzi.
***
Do naszego posterunku w Pustynnych Wrotach przybyła karawana z Barak Vurr. Choć to nic dziwnego to jednak jej dowódca, Arab, Munir Najat pragnąłby przeprowadzić potajemne rozmowy z przedstawicielami Imperium Nehekhary. Liczy na dyskretność.
Tura X:
Do arabianina Munira Najata przybywa Tuthmose, namiestnik Pustynnych Wrót i jeden z Książąt Króla Semira. Ukłonił się dwornie przed wysłannikiem Barak Vurr co wyglądało groteskowo przy jego kościanej postaci:
,,Witam Cię, arabianinie, w Imperium Nehekhary. Mówię w imieniu Króla Semira i w jego imieniu słucham, więc okaż należyty mu szacunek. Z czym przybywasz? Bo chyba nie przyszedłeś przeprosić za dodatkowe cła nałożone na Nehekhariańskie produkty? Nasz Pan uważa to za obrazę wysuniętą w jego stronę, więc przybywanie tu bez porządnej obstawy jest głupim posunięciem...''
Po ostatnich słowach nieumarłe szakale wyszczerzyły kły w kierunku arabianina,
,,Mów prędko, co Cię tu sprowadza''.
Tura X
- Cła, która narzucili Halof i Gomnur, nam kupcom, są naprawdę nie na rękę. Chcemy zorganizować...hmmm... dodatkowy szlak handlowy idący wzdłuż gór Krańca Świata przez Imperium aż do ziem Bretonii. Oczywiście dla Imperium oznaczałoby to udziały w zyskach.
Tura X:
Więc szukacie sposobu na ominięcie kłopotliwych pośredników? Ha! Śmiertelnicy zawsze kombinują... No cóż, Halof i Gomnur obrazili Imperium Nehekhary a jak widzę również własny naród. Bez obaw. Król Semir jest łaskawy wobec pokrzywdzonych i pamiętliwy wobec wrogów Nehekhary, jeśli uiścicie odpowiednią opłatę do skarbca Imperium, Król wyda edykt pozwalający Wam na bezpieczny transport karawan na terenie całego Zachodniego Imperium rządzonego przez Króla Semira.
Tura X
Niech zatem tak będzie.
// 100g. na turę od XI tury od przemytników szkła.
Tura 11
Bel-Aliad. Otoczone. Od cięte....
//miasto wstanie oblężenia
Tura XI:
Gdy Semir dowiedział się o oblężeniu natychmiast wydał rozkazy:
,,Wszyscy poddani mają stawić się do obrony Imperium Nehekhary! Obywatele maja chwycić za broń i tarczę, za łuki i proce i stanąć na drodze pomiotom Nagasha! Te plugastwo nie otrzyma ani piędzi ziemi na naszym padole! Wyznaczam Anemukhetpa na przywódce wojska w Ziemiach Rozpaczy. Niech przegrupuje khorty i wraz z Mistrzem Lakhmitepem ruszy jak najprędzej drogą do Bel-Aliad z odsieczą! Niech Ptra będzie z nimi!''
// Wydaję rozkaz wszystkich szkieletom zamieszkującym Be-Aliad do uzbrojenia się i czekania z kontruderzeniem na posiłki. Rekrutuję za 800 złotych monet lorda który rusza z całą armią i z magiem na odsiecz do Bel-Aliad.
Tura XI
Uzyskano 3 oddziały szkieletów z tarczami dzięki uzbrojeniu naszych podwładnych. Są pod rozkazami Anemukhetpa.
// +3 jednostki z tarczami +2 jednostki z łukami.
Tura XI
Nasze wojska w zeszłym tygodniu weszły na tereny Kamiennej Drogi. Złapaliśmy kilka rodzin Arabskich i ujęliśmy ich w niewolę. Nic tam nie ma prócz wybudowanej już drogi i kilku ogołoconych wiosek Arabskich.
// +2 grupy niewolników.
Tura XI:
// Cała armia Semira wyrusza z Kamiennej Drogi do Otchłani by zbadać region.
PS: Sorrki za drobne opóźnienie, mam nadzieję że przyjmiecie ruch.
Tura XII
Wojska przechodziły w pobliżu Otchłani, olbrzymiego wąwozu pełnego czarnych skał, które wyzionęły z wnętrza ziemi. Nasza kawaleria objechała większy kawałek rozpadlin i zauważyła na dole pojedyncze postacie, które przeszukiwały wąwóz. Wydawały się bardzo małe i zwinne, ale szybko się chowały kiedy nas zauważali.
Tura XII:
// Cała armia Semira rusza z odsieczą do Bel-Aliad. Jeśli napotka siły wampirów Semir wraz z armią z Bel-Aliad wyda wampirom bitwę.
Tura XII:
Semir wydaje rozkaz zwiadowcy, by ten wyruszył do Otchłani i dowiedział się kim są zwinne istoty poruszające się wśród kamieni. Jak tylko się tego dowie, ma natychmiast wrócić do Semira i zdać raport.
Tura 12
Semir dotarł na miejsce gdzie ma rozpocząć się bitwa....
// Semir & obrońcy
Vs
Bestie Anabel
Strigoi lord z przyzwanie I leczeniem, brak umiejętności I ekwipunku
5x ghule
3x cmentarne poczwary
4x wielkie nietoperze
Tura XII
Zwiadowca ostrożnie zszedł po skalistym zboczu. Groźnie wystające krawędzie były bardzo niebezpieczne. Po wielogodzinnym zejściu postawił stopy na dnie Otchłani i rozpoczął poszukiwania. Nie trwały one długo, ponieważ postacie od dawna go już obserwowały. Kiedy zaczął się do nich zbliżać one zaczynały syczeć i uciekać. Zwiadowca nie wie co ma z tym zrobić. Postacie wyglądają jak małe, lekko owłosione małpki.
// Proszę nazwać zwiadowcę i agenta. Zwiadowca awansuje o poziom wyżej.
Tura 13
Wampiry zostały starte, a zagrożenie z ich strony zostało odegnane, na jakiś czas....
//wynik: zwycięstwo
Ranni: 2x szkielety wojownicy 1x straż grobowców 1x jeźdźcy Nehekary koszt uzupełnia w sumie 450g
Nagroda: +1 belka dla wszystkich oprócz łuczników szkieletów
Tura XIII:
// Sorrki za opóźnienie, mam nadzieję że przyjmiecie ruch. Cała armia Semira wyrusza do Otchłani. Cała armia ze stolicy rusza do Bel-Aliad.
Tura XIII
Wojsko zaczęło schodzić. Droga w dół była bardzo strona i spadzista. Wiele szkieletów spadło i utraciło połączenie z mocą. Lecz znacznym oddziałom udało się zejść na dół i przeczesać teren. Dotarli to miejsca gdzie były czarne kamienie i kryjące się małe stworki. Kilka szybkich łapanek i udało się je wyłapać. To były... ludzkie dzieci, którym zaczęły wyrastać rogi, a nawet ogonki. Nałapano ich ośmioro, o różnej wielkości. Po chwili udało się znaleźć źródło tych niepokojów. Na ziemi leżał czarny kamień pokryty zrogowaceniami. Emanowała z niego dziwna, nieprzebrana energia.
// Zdobywasz jeden z artefaktów.
Tura XIII:
Semir nie spodziewał się że to tutaj znajdzie artefakt. Był niezmiernie zdziwiony, jak i również jego kapłanowie-lisze, że znalezisko leżało właśnie tutaj. Niemniej, Semir rozkazał wyciągnąć odłamek i zanieść do Ziemi Rozpaczy, gdzie umieszczony zostanie w specjalnie skonstruowanym do przechowywania artefaktów sejfie, który ma się znajdować w podziemiach Świątyni Asaph. Któż lepiej zaopiekuje się czarodziejskim artefaktem niż bogini Magii? Sejfu bronić mają również Ushabti, strzegące by nikt nie wdarł się do podziemi bez zgody Semira. Król przeznacza na tę inwestycję 3000 złotych monet.
// Wydaję 3000 złotych monet na sejf w Ziemiach Rozpaczy o cechach wyżej wymienionych.
Tura XIV:
// Po raz kolejny przepraszam za opóźnienie. Cała armia ze stolicy przemieszcza się do Bel-Aliad. To tyle z ruchów na tę turę. Wojska Semira garnizonują w Otchłani.
Tura XIV
Karawany przemytników przestały przejeżdżać przez Imperium.
// Brak dochodu z tego procederu od tej tury.
***
Artefakt został umieszczony w sefwie.
Tura XV:
https://i.iplsc.com/-/000769H61JKCYT8P-C411.jpg
Ściany Krypty Łowców Pustynnych
Długo myślałem jak spełnić życzenie mojego pana. Nekroskarabeusze były ciężkie do pozyskania w tej części nehekhary, sprowadzenie ich naraziło by imperium na zbyt wysokie koszty. Miałem powierzyć zadanie innemu Nekrotektowi, gdyż czas się kończył a mój projekt nie był gotowy. Wtedy wpadłem na genialną myśl. Wybudzimy łowców.
Pierwszy dzień prac.
Dzień był upalny, chociaż w tej części Nehekhary to normalność. Całe szczęście niewolnicy z El-Kalabad to przyzwyczajeni to boskiej poświaty Ptry śmiertelnicy, którzy mimo to pracowali nawet w południe. Rów musiał zostać wykopany odpowiednio głęboko. Tam, gdzie piasek staje się twardy i wilgotny od wieloletniej nieobecności promieni słonecznych.
6 dzień prac.
Twardość piasku pokrzyżowała część moich planów. Śmiertelni niewolnicy nie dawali rady, do tej pracy musiałem wypożyczyć poddanych Króla Semira. Godziny mozolnej pracy pozwoliły na osiągnięcie rezultatu - cegły zostały ułożone pod piaskiem, na wzór prowizorycznej krypty. Rzecz jasna to miejsca nie nadawało się nawet do pochówku żołnierzy - byłaby to obraza majestatu Usiriana. Jednak to tutaj stacjonować mieli pustynni łowcy.
41 dzień prac.
Te statuy tworzył jakiś głąb! Ja wyżeźbił bym dokładniejsze, piękniejsze, i mniej skrzypiące. Nie ważne jednak, dziś odbędzie się Inwokacja Khsara. Na ten dzień czekałem kilka tygodni, od momentu rozpoczęcia prac. Teraz wszystko zależy od Kapłanów Boga Pustyni. Liczę że uda im się zmusić dusze Pradawnych Wojowników, by służyli Nehekharze raz jeszcze. Jeśli się powiedzie, Król Semir obsypie mnie złotem, i pozwoli na pracę przy wojennych konstruktach. O Tahotcie! Ależ to byłaby gloryfikacja mojej post-egzystencji i mojego rodu!
68 dzień prac.
Z dziennika Abhosepta, jednego z nadwornych Nekrotektów Króla Semira V.
// Projekt ,,Strażnice Łowców Pustynnych". Projekt ten zakłada budowę podziemnych krypt w których stacjonowaliby Pustynni Łowcy (konstrukty występujące w WH2). Znajdowałyby się one na granicy z sąsiadującą prowincją nie należącą do Imperium. Wyczulony słuch konstruktów pozwoliłby na usłyszenie drgania ziemi ze znacznej odległości (wszystkich prowincji granicznych). W przypadku niewielkich zagrożeń, grupa Grobowych Łowców mogłaby je unieszkodliwiać. Przede wszystkich, dzięki połączeniu telepatycznemu z Semirem, Król natychmiast wiedziałby to co słyszą Grobowi Łowcy, co oznacza że byłby świadom tego co dzieje się pod ziemią od razu. W razie pytań, pytajcie, ale zależy mi na tym projekcie :D Koszt pojedynczej krypty zasugerowany przeze mnie: 3000 złotych monet.
Tura XV
Kalif El-Kalabad ogłasza anulowanie od tego tygodnia umowy o dostawie niewolników. Brakło sił roboczej. Nie ma wojen, nie ma łupów.
Tura XV:
// Cała armia ze stolicy przemieszcza się do Bel-Aliad. Pls Turek wyraź opinię względem projektu, bo potrzebuję wiedzieć jak zarządzić budżetem.
Tura XV
Nekrotekci wycenili, że budowla takiej krypty będzie kosztować 3000 szt. złotych monet. Umożliwi nam ona uśpienie jednego oddziału Grobowych Łowców, którzy będą cały czas uśpieni nasłuchiwać zewnętrznych dźwięków.
// max 2 takie krypty. Słychać tylko armie na powierzchni i w podziemiach oddalone o 1 prowincje z co najmniej 5 jednostkami. Aby aktywować Grobowych Łowców trzeba ich wykupić do bitwy trzeba wydać 50% kosztów rekrutacji. Krypta wtedy nie działa. Aby ich przywrócić trzeba wydać znowu 50% rekrutacji.
Tura XV
W wyniku trzęsienia ziemi w Ziemiach Rozpaczy poziom miasta spadł do 4, a skarbiec stracił 4500 złotych monet.
// Event po odkryciu nielegalnego handlu niewolnikami.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin©