PDA

Zobacz pełną wersję : POTOP Total War v1.9



Strony : 1 [2]

Le Pakul
12-05-2022, 19:30
Każda pomoc w testowaniu będzie mile widziana ;)
Pobrać możesz stąd: https://drive.google.com/file/d/1UEHLVQoaze7rGsVwCiWeuY43ebQ3CQqY/view?usp=sharing
Daj znać czy Ci działa lepiej

Eutyches
12-05-2022, 20:30
Każda pomoc w testowaniu będzie mile widziana ;)
Pobrać możesz stąd: https://drive.google.com/file/d/1UEHLVQoaze7rGsVwCiWeuY43ebQ3CQqY/view?usp=sharing
Daj znać czy Ci działa lepiej
Pobrane, będzie grane i oceniane. Już mi się podoba ;)
edit:
Ponownie zapytam, na 100% Ty i Goro496 jesteście pewni, ze mod nie ma kolizji z plikami z jakimiś modami? Plikami z gry podstawowej? Pytam, bo są takie mody, co wcinają się w oryginalne pliki Medka 2, a potem inne mody jak się je zainstaluje, doda, to wariują.

goro496
12-05-2022, 20:45
Pobrane, będzie grane i oceniane. Już mi się podoba ;)
edit:
Ponownie zapytam, na 100% Ty i Goro496 jesteście pewni, ze mod nie ma kolizji z plikami z jakimiś modami? Plikami z gry podstawowej? Pytam, bo są takie mody, co wcinają się w oryginalne pliki Medka 2, a potem inne mody jak się je zainstaluje, doda, to wariują.

Żeby kolidować z innymi modami, potop musiałby nadpisywać jakieś pliki w głównym foleru medka, a tak nie robi, wklejasz go po prostu do folderu mods

Eutyches
15-05-2022, 11:04
Pierwsze spostrzeżenie, za intro ktoś powinien dostać Oscara. Za klimat wylewający się z moda też. Za użycie muzy z mojej ulubionej serii z cRPG - ie też, bo pasuje jak ulał...Za to, co odwala mi AI kompa na mapie, to chyba Piter mści ^^ się na biednych ludzkich graczach i bitwy są ciekawe^^... Ostatnio dużo grałem w mody do Attyli, to nim się przestawiłem, to wpierdol na dzień dobry, ale powoli ogarniam sytuacje. Nie wywala, płynnie chodzi. na razie mało tur, jak dojdę do 100 tur, to dam znać, co i jak :P
edit:

W końcu widać różnicę, jakie wojsko mieliśmy. Grałem we wszystkie poprzednie wersje i są różnice, oj są :P husaria mi odpowiada, choć ja, bym ich pod koksował jeszcze....
EDIT:

Mam pytanie, może jeszcze raz nagłośnić testy wersji moda fejs? discord? i zrobić osobny temat, powybierać uwagi z dotychczasowych tematów itp? Nie mylić z tematem spraw technicznych, ale to tylko sugestia. Tak tylko pytam, ta wersja u mnie fajnie chodzi, chyba wiem, czemu kraszuje, na razie tego nie robiła, ale mam sprzęt taki, że czasem stare gry a do takich należy Medieval 2 trzeba kombinować, podejrzewam, że inni mają podobnie...

Le Pakul
15-05-2022, 11:54
Odnośnie testów na szerszą skalę to moim zdaniem jeszcze na to za wcześnie, przed nami są jeszcze zmiany mapy, trzeba będzie do tego dopasować obecne skrypty i dopiero jak to będzie zrobione to można by dać kilku osobom wersję testową żeby sprawdziły czy działa dobrze.
Do której tury doszedłeś już?

Eutyches
15-05-2022, 12:46
Do której tury doszedłeś już?
Jarema zabronił mi mówić, bo zapowiedział, że mnie na pal wbije, jak szepnę choć słówko, jedynie powiem ci w zaufaniu, że jeszcze ani razu nie wywaliło i zbliżam się do momentu, com ci kiedyś napisał na moddb...Więcej nie mogę, bo Jarema kombinuje, by królem zostać :P

Piter
15-05-2022, 15:35
Dużo lepiej działa ta najnowsza wersja AI. Żebyście mi nie zapomnieli jej dodać do najnowszej wersji :)

Le Pakul
15-05-2022, 16:05
Dużo lepiej działa ta najnowsza wersja AI. Żebyście mi nie zapomnieli jej dodać do najnowszej wersji :) Jest w wersji aktualnie testowanej (https://drive.google.com/file/d/1UEH...ew?usp=sharing) i nie zamierzamy z tego rezygnować ;)

Eutyches
15-05-2022, 20:27
Jest w wersji aktualnie testowanej (https://drive.google.com/file/d/1UEH...ew?usp=sharing) i nie zamierzamy z tego rezygnować ;)
Oj jest, jest nowe AI, Piter jesteś niesamowity :P
btw
W jednej bitwie zmieniłem układ w magnaterii i arystokracji polskiej, bitwa częściowo nagrana i wygrana ;) od czego są samobójcze ataki na naparzających z broni palnych kozaków? :P

Jeszcze chwile pogram RONem a potem już po kolei będę, sobie próbował, te 100 tur zostawię sobie na RON, jak zobaczę inne nacje w akcji. Póki, co nie wywala, bitwy miodne, cos tam nagrałem, jedna gdzie zginał Jarema i cała elita powinna nazywać się - jak nie należy używać husarii i jazdy ciężkiej^^... Coraz bardziej mi się podoba, wiadomo, sa bolaczki, ale screeny będą. :P

Jeszcze muszę coś jeść i "moja" gra na mnie czeka - Frostpunk, muszę tam wymaksować osiągnięcia, wiem, wiem....bez komentarzy :P

Żeby nie było, wolne mam od pracy.

https://c.tenor.com/x87thk7WbU4AAAAd/stop-outbidding.gif

Piter
17-05-2022, 16:18
Przez ostatnie 2 dni głowiłem się nad zagadką broni palnej w medku.

Wrzucam plik dzięki któremu broń palna potrafi teraz ostrzeliwać jednostki na murach, oraz znacznie więcej jednostek z murów oddaje strzały do oblegających przez co oblężenia mają znacznie wiecej sensu, bo dotychczas większość muszkieterów na murach stała i obserwowała. Na polu bitwy też dzięki temu bot znacznie lepiej się zachowuje, bo strzelcy mają większy promień strzału więc mniej gonią jak szaleni poprawiając formację, a więcej strzelają. Na razie nie widzę złych skutków ubocznych. Trzeba przetestować.

Poniżej link:

https://drive.google.com/file/d/1e9o3BqRF5lFPXK5RcP07BoL1bTMvONIY/view?usp=sharing

Eutyches
17-05-2022, 18:05
Przez ostatnie 2 dni głowiłem się nad zagadką broni palnej w medku.

Wrzucam plik dzięki któremu broń palna potrafi teraz ostrzeliwać jednostki na murach, oraz znacznie więcej jednostek z murów oddaje strzały do oblegających przez co oblężenia mają znacznie wiecej sensu, bo dotychczas większość muszkieterów na murach stała i obserwowała. Na polu bitwy też dzięki temu bot znacznie lepiej się zachowuje, bo strzelcy mają większy promień strzału więc mniej gonią jak szaleni poprawiając formację, a więcej strzelają. Na razie nie widzę złych skutków ubocznych. Trzeba przetestować.

Poniżej link:

https://drive.google.com/file/d/1e9o3BqRF5lFPXK5RcP07BoL1bTMvONIY/view?usp=sharing
Super sprawa. Pobrane. Pytanie tradycyjne, grać od początku, stare zapisy nie?

Piter
17-05-2022, 18:55
Super sprawa. Pobrane. Pytanie tradycyjne, grać od początku, stare zapisy nie?

A nie wiem czy kampania odpali, jak odpali stara to można grać, a jak nie to trzeba od nowa. We własnych bitwach sprawdzałem tylko.

Eutyches
18-05-2022, 21:47
A nie wiem czy kampania odpali, jak odpali stara to można grać, a jak nie to trzeba od nowa. We własnych bitwach sprawdzałem tylko.
Dzięki za odpowiedź, właśnie zaczynam kampanię od nowa, nie będę ryzykował potencjalnych crashy. Pozdrawiam
EDIT:

Pograne troszkę Chanatem krymskim i Imperium Osmańskim, też troszkę, pełna kampania będzie wiadomo z R.O.N-em łącznie z koloniami w Ameryce :P; ale nim do tego dojdzie sprawdzam po kolei nacje. Jutro powinny być tego filmiki już po konwersji na kanale, może coś Wy twórcy tego moda dojrzycie, co jeszcze trzeba zmienić. Broń palna jest różnica, oj jest :(

Piter
19-05-2022, 18:31
Wrzucam plik zmniejszający siłę ognia przez piechotę o połowę, dzięki czemu nie będą się tak wyżynac, że wypadałoby prowadzić wojnę okopową jak w I wś, bo potęga ognia jest wielka. Odwzoruje to brak celności ówczesnej piechoty.

Jednocześnie piechota wciąż ma cechę skuteczny przeciwko pancerzom przez co może zadać duże straty ciężko opancerzonym przeciwnikom + większość jednostek w modzie ma obronę wynikającą z umiejętności walki wręcz więc wcale nie będą zabijać mniej o połowę, bo to się tak bezpośrednio nie przelicza. Aktualnie gracz wygrywa z minimalnymi stratami większość bitew jeśli się mniej wierci i pozwala piechocie strzelać ze swoich karabinów maszynowych, bo taką siłę ma broń palna w tym modzie.
Łucznikom nie zmniejszyłem siły ostrzału, bo łuki i tak zadają mniej obrażeń nawet jeśli mają w statystykach wpisaną większą wartość.
+ dzięki mojej poprzedniej poprawce piechota znacznie skuteczniej strzela i zdecydowanie brak tu balansu.

Dodajcie proszę do najnowszej wersji moda:

https://drive.google.com/file/d/13eo74-nJpa5IAmqhcdnZGKaQfim6ySZE/view?usp=sharing

Piter
19-05-2022, 21:47
ok, były efekty uboczne, piechota strzelała bez przeładowania, już naprawione :)

https://drive.google.com/file/d/1MXVyNknhvmzMJLTmTfiicvOfCNcbq-y3/view?usp=sharing

Eutyches
19-05-2022, 21:50
Wrzucam plik zmniejszający siłę ognia przez piechotę o połowę, dzięki czemu nie będą się tak wyżynac, że wypadałoby prowadzić wojnę okopową jak w I wś, bo potęga ognia jest wielka. Odwzoruje to brak celności ówczesnej piechoty.

Jednocześnie piechota wciąż ma cechę skuteczny przeciwko pancerzom przez co może zadać duże straty ciężko opancerzonym przeciwnikom + większość jednostek w modzie ma obronę wynikającą z umiejętności walki wręcz więc wcale nie będą zabijać mniej o połowę, bo to się tak bezpośrednio nie przelicza. Aktualnie gracz wygrywa z minimalnymi stratami większość bitew jeśli się mniej wierci i pozwala piechocie strzelać ze swoich karabinów maszynowych, bo taką siłę ma broń palna w tym modzie.
Łucznikom nie zmniejszyłem siły ostrzału, bo łuki i tak zadają mniej obrażeń nawet jeśli mają w statystykach wpisaną większą wartość.
+ dzięki mojej poprzedniej poprawce piechota znacznie skuteczniej strzela i zdecydowanie brak tu balansu.

Dodajcie proszę do najnowszej wersji moda:

https://drive.google.com/file/d/13eo74-nJpa5IAmqhcdnZGKaQfim6ySZE/view?usp=sharing
ja na razie pogram tym wcześniejszym, bo są nacje, co piechotą stały bardzo mocno^^
I według mnie, mogę się mylić, trzeba od nowa grę zaczynać.
W sumie jak znajdę czas, to mogę grać różnymi wersjami moda, no ale mój Belizariusz też czeka, może by się tak sklonować? :P

Le Pakul
20-05-2022, 20:21
Dodajcie proszę do najnowszej wersji moda:

https://drive.google.com/file/d/13eo74-nJpa5IAmqhcdnZGKaQfim6ySZE/view?usp=sharing

Dzięki, dodamy ;)

Piter
20-05-2022, 20:28
Dzięki, dodamy ;)


Przetestujcie tylko jak to działa i zachowajcie stary plik. Nie wiem czy animacja ładowania działa dobrze i co tam jest namieszane. Nie wiem czy ot nie było przed tymi zmianami namieszane.

Eutyches
21-05-2022, 17:10
Próbuję sił jako Hetmanat Kozacki. Podobnie jak w przypadku gry RONem, intro to coś pięknego. Jest możliwość do każdej nacji? Kto je robił? Wiadomo, wymaga pewnie ogromu pracy, ale efekt jest klimatyczny dla tego czasu. Gram na pliku z poprawioną bronią palną, ale nie tą ostatnią, z tą bardzo mocną^^... I tak atakuję bez problemowo w przewadze, jak to kiedyś bywało :P

Piter
21-05-2022, 19:44
Można by tak pierwszą minutę z poniższego z napisami zrobic jako intro:

https://www.youtube.com/watch?v=HjI3kNRjHSY&t=582s&ab_channel=Juvefan994

Piter
22-05-2022, 09:15
Przetestowałem swój plik od broni palnej w podstawce i tam to działa i przeładowują więc problem z brakiem animacji przeładowania chyba tutaj w potopie wcześniej występował tylko nigdy na to nie zwróciłem uwagi.

qac
22-05-2022, 09:44
Witam, mam problem z wersją potopu 1.5. Wyskakuje mi błąd: Medieval 2: Total War encountered an unspecified error and will now exit. W logach jest sporo errorów oraz missingów. Już kilka razy reinstalowałem tego moda i tak samo. Czy tylko ja mam ten problem czy on jest dość powszechny w tej wersji? Total wara mam na steamie.

Le Pakul
22-05-2022, 16:18
Jestem świadom niedoskonałości tej wersji i trwają pracę na wersją kolejną, poprawioną. Do czasu ich ukończenia możesz potestować wersję stąd: https://drive.google.com/file/d/1UEHLVQoaze7rGsVwCiWeuY43ebQ3CQqY/view

Piter
22-05-2022, 17:00
Witam, mam problem z wersją potopu 1.5. Wyskakuje mi błąd: Medieval 2: Total War encountered an unspecified error and will now exit. W logach jest sporo errorów oraz missingów. Już kilka razy reinstalowałem tego moda i tak samo. Czy tylko ja mam ten problem czy on jest dość powszechny w tej wersji? Total wara mam na steamie.

Jeśli w ogóle nie możesz włączyć, to pewnie źle zainstalowałeś, tutaj instrukcja instalacji jakieś starszej wersji, może pomóc:

https://www.youtube.com/watch?v=H5Xr92e09do&ab_channel=Jacawaca

qac
22-05-2022, 18:31
Już naprawione, wystarczyło utworzyć skrót do pliku Executable.bat i z tego odpalić grę zgodnie z filmikiem. W logach już ani żadnego błędu. Dziękuje za pomoc :D

goro496
26-05-2022, 11:28
Wie ktoś dlaczego w potopie nie można utworzyć od początku armii dla rebeliantów? Na poczekaniu crashuje gre.

Eutyches
26-05-2022, 11:53
Wie ktoś dlaczego w potopie nie można utworzyć od początku armii dla rebeliantów? Na poczekaniu crashuje gre.
Może już Tobie i Le Pakul napisałem, nie pamiętam, ale jeśli się powtórzę, to proszę wybaczyć. Porozmawiajcie z Gigantusem, póki jeszcze się udziela. Porozmawiajcie też z twórcą moda Eras Total Conquest, są to ludzie którzy, jak się dobrze zagada, a wiedzą, to pomogą. A może już rozmawialiście? Jeśli tak, to przepraszam. Moim zdaniem modyfikacja idzie w bardzo dobrym kierunku, jeszcze mi nie wywaliła. Widac progres, co jest nie tak, to zgłaszam, ewentualnie można zerknąć na filmiki ;)Jednak zrobiłem, to co kiedyś jak były wersje płytowe Medka 2 z dodatkami, steam dopiero raczkował i pojawił się vista i win 7....
Wyłączyłem UAC,
Maksymalnie antywirusa ustawiłem, żeby mnie nie tykał pewnych folderów i pewnych plików, mam win 11, zrezygnowałam z oryginalnego GData...
Wcześniej u mnie np. jak tego nie było, to przy wcześniejszych wersjach modach wywalało, teraz profilaktycznie, to zrobiłem.

goro496
26-05-2022, 12:01
Może już Tobie i Le Pakul napisałem, nie pamiętam, ale jeśli się powtórzę, to proszę wybaczyć. Porozmawiajcie z Gigantusem, póki jeszcze się udziela. Porozmawiajcie też z twórcą moda Eras Total Conquest, są to ludzie którzy, jak się dobrze zagada, a wiedzą, to pomogą. A może już rozmawialiście? Jeśli tak, to przepraszam.


Tak, już często zarówno ja jak i Le Pakul pisaliśmy do gigantusa, ale też trudno pisać do chłopa o każdą głupotę ;)

Le Pakul
26-05-2022, 14:05
Wie ktoś dlaczego w potopie nie można utworzyć od początku armii dla rebeliantów? Na poczekaniu crashuje gre. - Może błąd w nazwie jednostek w tej armii? Wstaw tu jak to masz zapisane w descr_strat

goro496
26-05-2022, 15:46
- Może błąd w nazwie jednostek w tej armii? Wstaw tu jak to masz zapisane w descr_strat

Raczej nie bo próbowałem już na kilku jednostkach i zawsze to samo :/

goro496
26-05-2022, 17:05
- Może błąd w nazwie jednostek w tej armii? Wstaw tu jak to masz zapisane w descr_strat

Raczej nie bo próbowałem już na kilku jednostkach i zawsze to samo :/

Piter
26-05-2022, 18:04
Wystarczy przyspieszyć poruszanie się piechoty i spowolnić poruszanie się jazdy i znaczna część przewagi gracza w bitwach zniknie, tak jak to zrobili Niemcy w Orient und Okzident.

Le Pakul
26-05-2022, 18:27
Damy do testowania wersję próbną i zobaczymy po opiniach czy trzeba będzie jeszcze utrudniać ;)

Piter
26-05-2022, 20:01
Damy do testowania wersję próbną i zobaczymy po opiniach czy trzeba będzie jeszcze utrudniać ;)

Nie no ogólnie jest trudno ale bitwy ludzie wygyrwają rzeziami jak na yt patrzę.

Problemem jest, że w medka każdy musi wygrywać na najtrudniejszym poziomie, bo jak nie to ma focha, nikt sobie nie chce ustawić normalnego, a przy szpgunie już np. nie grają na najtrudniejszym, bo taki jest szogun, ale medek 2 nie, jak się nie wygrywa na najtrudniejszym to coś jest zepsute.

Eutyches
26-05-2022, 20:29
Nie no ogólnie jest trudno ale bitwy ludzie wygyrwają rzeziami jak na yt patrzę.

Problemem jest, że w medka każdy musi wygrywać na najtrudniejszym poziomie, bo jak nie to ma focha, nikt sobie nie chce ustawić normalnego, a przy szpgunie już np. nie grają na najtrudniejszym, bo taki jest szogun, ale medek 2 nie, jak się nie wygrywa na najtrudniejszym to coś jest zepsute.


Damy do testowania wersję próbną i zobaczymy po opiniach czy trzeba będzie jeszcze utrudniać ;)
To Zablokować poziomy trudności? Pod Attyla jest mod, w sumie mój ulubiony, gdzie jest wprost powiedziane, na jakiej wielkości oddziałów grać i poziomie trudności, by gra miała sens. Absolutnie masz racje, co do fochów, ja w Potop gram na normalnym i mam frajdę, nie daje wszystkiego na kanał, bo szykuję się do całej Kampanii z RONem jak mówiłem swego czasu Szlachetnemu Le Pakul. Tak mnie korci grać tym twoim dodatkiem na broń palna, co robi karabiny maszynowe, naprawdę bitwy są fajne, bo jazdą nie załatwisz sprawy....
Jestem skłonny, jeśli będziecie uważali za stosowne wszystko, co zmienicie - sprawdzać.
btw
Może ominąłem w wątku, kto Intra robił dla naszych i Kozaków?
Muzę - wino? czy kto?
Może by zmienić pierwsza stronę tematu moda, jak sądzicie? Bo to już Wasza praca, plus oczywiście podwaliny etc...
P.S.
O ile do dziś uważam Szoguna 1 i Medek 1 za najlepsze gry z serii, nie licząc Medka 2 i Attyle, to nigdy nie zrozumiem fenomenu popularności Szoguna 2 :P

Piter
26-05-2022, 20:35
To Zablokować poziomy trudności? Pod Attyla jest mod, w sumie mój ulubiony, gdzie jest wprost powiedziane, na jakiej wielkości oddziałów grać i poziomie trudności, by gra miała sens. Absolutnie masz racje, co do fochów, ja w Potop gram na normalnym i mam frajdę, nie daje wszystkiego na kanał, bo szykuję się do całej Kampanii z RONem jak mówiłem swego czasu Szlachetnemu Le Pakul. Tak mnie korci grać tym twoim dodatkiem na broń palna, co robi karabiny maszynowe, naprawdę bitwy są fajne, bo jazdą nie załatwisz sprawy....
Jestem skłonny, jeśli będziecie uważali za stosowne wszystko, co zmienicie - sprawdzać.
btw
Może ominąłem w wątku, kto Intra robił dla naszych i Kozaków?
Muzę - wino? czy kto?
Może by zmienić pierwsza stronę tematu moda, jak sądzicie? Bo to już Wasza praca, plus oczywiście podwaliny etc...
P.S.
O ile do dziś uważam Szoguna 1 i Medek 1 za najlepsze gry z serii, nie licząc Medka 2 i Attyle, to nigdy nie zrozumiem fenomenu popularności Szoguna 2 :P

Nie robi maszynowe tylko ustawiłem na 0 czas od wejścia w zasięg strzału do oddania strzału i zauważyłem, że nie ma animacji przeładowania przez to i szybko strzelają ale potem zauważyłem, że jak to ustawię z powrotem jak było to też nie ma i chyba dla części jednostek nie ma tej animacji.

To ważne żeby piechota szybko oddawał strzał, bo inaczej kawaleria wjeżdża, a piechota ani jednej salwy nie zrobi. W poniższym modzie też ten czas jest na zero i tam bardzo fajnie strzelają:

https://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?17930-Lucium-Total-War

W ogóle to Lucjum jest trochę słabe jak chodzi o grafikę i bogactwo jednostek ale jest bardzo logicznie poukładane i fajnie zrobione, mechanika gry dopracowana. No takie mody lubie coś bardziej w stylu Medieval Ultra Balnce jak nasz kolega z forum kiedyś taki fajny modzik zrobił gdzie skupiał się nie na efektach specjalnych, że takiej użyję przenośni tylko na grywalności i logicznym poukładuniu gry.


Z tego co widziałem, to żeby zmienić szybkość jednostek to trzeba w tym samym pliku od broni palnej ze 3 cyferki pozmieniać. Pododawać piechocie +0,25 do szybkość i poodejmować kawalerii i bitwy całkowicie zmienią swój wymiar.

Piter
26-05-2022, 20:38
albo w innym pliku, nie pamiętam gdzie to widziałem :)

Inquerion
09-06-2022, 16:16
Bugi z najnowszej, rozwojowej wersji Potopu (8.06.2022) Link: https://drive.google.com/file/d/1DpvI6kmKsPuRy76zvi2_dEFnzkk7FcVX/view?usp=sharing

Hej, zagrałem na razie 20 tur (ograniczony czas na intensywne testowanie) Chanatem Krymskim i oto co na razie rzuciło mi się w oczy w kwestii bugów. (Poziom trudności normalny).
1. Konieczność zamiany folderu moda z "potop nowy" na "potop" w celu uruchomienia gry.
2. Wszyscy nowi agenci (misjonarze, szpiedzy etc) i generałowie generują się na zerowym poziomie we wszystkich cechach (w tym lojalność). Chyba nie tak ma być :)
3. Najemnicy dostępni dla Chanatu (np. pikinierzy, muszkieterzy) nie posiadają tekstur, w wyniku czego wyglądają jak błyszczące się golemy z Heroes 3. Podobnego buga miałem kiedyś na starej wersji Lucium TW. Mógłbyś też dać najemnym kirasjerom (konnica) jakiś generyczny obrazek kawalerii, bo obecnie wyglądają jak chłopi z Medka 2 i łatwo ich pomylić z innymi najemnikami pieszymi, którzy posiadają dokładnie tą samą chłopską kartę jednostki.
4. Bot prawie w ogóle nie broni swoich osad, wysyłając większość armii do fortów. W wyniku czego zrobiłem Rzeczypospolitej Potop ale nie szwedzki, tylko krymski.
5. Po zajęciu Warszawy (której bot prawie w ogóle nie bronił) bot Rzeczypospolitej skapitulował w wyniku jakiegoś skryptu i wszystkie jej miasta i armie stały się rebelianckie. Sugeruję ten skrypt usunąć, żebyśmy nie byli w stanie wykończyć tak dużego państwa jak RON w 20 tur.
6. Dyplomacja leży ale to raczej wina Medka 2 niż Twojego moda. Rosyjski bot zaatakował mnie po czym w następnej turze poprosił o pokój. I tak 2 razy w ciągu tych 20 tur. Z jakiegoś powodu nie mogłem wezwać swojego sojusznika protektora (Turcję).
7. Mod czasami crashuje do pulpitu, najczęściej przy próbie rozpoczęcia bitwy manualnej.
8. Raz zdarzyło mi się, że sejw uległ korupcji i niemożliwym było jego wczytanie.
9. Przy oblężeniu Warszawy moja tatarska konnica dostała się na...mury przy jednej z bram i nie potrafiła potem z nich zejść.

Bardziej ciekawostka: Rosjanie zaatakowali Kozaków, a Ci zrobili im kontrofensywę po wspomnianym wcześniej upadku Polski i przejmują kolejne regiony Rosji, masakrując ich armie (dzięki full stackom ze skryptów?).

Widzę też, że udało Ci się dodać tą możliwość strzelania z murów przez piechotę palną jak w Lucium TW. Mam jednak wrażenie, że nie działa to tak dobrze jak tam. Muszkieterzy strzelają dopiero, gdy wróg podejdzie prawie że pod same mury.

Poza tym dobra robota, cieszy większa różnorodność jednostek niż w Luciumie, choć tak szczerze Lucium jest bardziej dopracowany technicznie.

Powodzenia w dalszym rozwoju moda, być może jeszcze napiszę coś o bugach za jakiś czas.

Eutyches
09-06-2022, 16:58
Hmm, a gdzie ten link jest do tej wersji moda? Co autor postu zapodał, zgłupiałem do reszty :(

Le Pakul
09-06-2022, 18:05
Hmm, a gdzie ten link jest do tej wersji moda? Co autor postu zapodał, zgłupiałem do reszty :( w komentarzach na moddb, wrzuciłem na prośbę. Faktycznie nazwę folderu po pobraniu trzeba zmienić, powinienem tak nazwać folder nadrzędny ale mi się pomyliło :P
Odnośnie błędów przy kampanii Tatarami, raczej nie zdążę tego poprawić ale dzięki za wskazanie tych problemów. Skupiam się bardziej na kampanii Polską. Nie chodzi tu o moje lenistwo ale jak miałbym kampanię każdą frakcją doprowadzić do perfekcji to chyba bym to do emerytury robił, biorąc pod uwagę ile roboty było przy samej Polsce.
Odnośnie kapitulacji Polski po zajęciu Warszawy - nie ma takiego skryptu albo ja go nie zauważyłem, może zabiłeś ostatniego następcę tronu w tej bitwie?
Także podsumowując, wersja 1.6 raczej, podobnie jak poprzednie, będzie skupiona wokół kampanii Rzeczpospolitą, może autorzy kolejnych wersji bardziej dopracują pozostałe frakcje. Zachęcam do testowania Polski i zgłaszania uwag.

Inquerion
09-06-2022, 22:58
Z kapitulacją Warszawy masz rację. Najpierw moje koniki zgładziły Jana Kazimierza na otwartym polu pod Krakowem, a potem zaatakowałem Warszawę bronioną przez nowego władcę, Ferdynanda Wazę. Oczywiście (prawie) bez armii, bo bot był bardziej zainteresowany bronieniem jakiś fortów. Zapomniałem, że (chyba) tak to działało w bazowym Medku 2 jak się ubije następców tronu.

Potestuję w takim razie Polskę i dam tutaj znać za jakiś czas jak zauważę jakieś bugi.

Jeszcze raz dzięki za moda!

Eutyches
10-06-2022, 09:38
w komentarzach na moddb, wrzuciłem na prośbę. Faktycznie nazwę folderu po pobraniu trzeba zmienić, powinienem tak nazwać folder nadrzędny ale mi się pomyliło :P
Odnośnie błędów przy kampanii Tatarami, raczej nie zdążę tego poprawić ale dzięki za wskazanie tych problemów. Skupiam się bardziej na kampanii Polską. Nie chodzi tu o moje lenistwo ale jak miałbym kampanię każdą frakcją doprowadzić do perfekcji to chyba bym to do emerytury robił, biorąc pod uwagę ile roboty było przy samej Polsce.
Odnośnie kapitulacji Polski po zajęciu Warszawy - nie ma takiego skryptu albo ja go nie zauważyłem, może zabiłeś ostatniego następcę tronu w tej bitwie?
Także podsumowując, wersja 1.6 raczej, podobnie jak poprzednie, będzie skupiona wokół kampanii Rzeczpospolitą, może autorzy kolejnych wersji bardziej dopracują pozostałe frakcje. Zachęcam do testowania Polski i zgłaszania uwag.
Zachowanie kompa, to myślę, że szlachetny Piter spokojnie to uradzi, u mnie jak grałem Chanatem Krymskim, było inaczej. Tam kiedys był taki myk w Medku 2, pewnie go już testowaliście? chodzi mi o to balanced np. napoleon w pliku descr_strat.txt. Niby pierdółka, ale swego czasu nawet było o tym w poradnikach do modowania, bo bot dostawał "skrzydeł" albo zadyszki :P

Le Pakul
10-06-2022, 22:19
P.S. właśnie zauważyłem że w części osad np. w Smoleńsku na mapie bitewnej pojawia się most, wynika to z tego że zmieniałem bieg niektórych rzek i jak widać zrobiłem to trochę niechlujnie ale bez paniki, odsunę w kilku przypadkach nieco rzekę od osady i będzie ok ;)

Piter
12-06-2022, 14:39
Ja nic nie będę zmieniał, nie da się zmieniać wszystkiego w AI do medka. Można ustawić defend normal i będzie się bot mniej skupiał na fortach ale to nie działa dużo lepiej.


Nie da się w medku wzywać sojuszników do walki.

Oglądałem parę serii na potopie z tego moda na youtube i zauważyłem, że w większości przypadków osady są silnie bronione przez bota. Paru graczy przerwało serię, bo była za trudna, a inni bawili się w przenoszenie do Ameryki, bo i tak było za ciężko.

Bot ma zawierać pokój losowo żeby sobie móc przeanalizować kogo atakować żeby dyplomacja działała, a nie jak w większości modów jak jakieś boty ze sobą walczą to walczą jedną wojnę całą rozgrywkę i nigdy nic się nie dzieje, nie podpiszą pokoju, nic nie zmienią tylko się tłuką do zniszczenia.

Co do moda to mechanika gry jest w tym modzie przegadżetowana i silnik AI nie jest do tego dostowany. Wzorem jest mod Medieval Ultra balanced. Tam to AI śmiga pięknie.

Le Pakul
06-07-2022, 10:50
Podsyłam wersję obecną, po naprawieniu kilku błędów, zarówno przeze mnie zauważonych jak i mi zgłaszanych w międzyczasie:https://drive.google.com/file/d/1VXJSNwh3NGW_OcxchPXMcb2hUj2KWEhn/view?usp=sharing
Zachęcam równocześnie osoby testujące do dalszego zgłaszania mi zauważonych błędów ;)

Eutyches
06-07-2022, 19:33
Super :) Zaraz weekend, to się wezmę :)

Le Pakul
01-08-2022, 05:46
Wersja 1.6 jest już dostępna na moddb: https://www.moddb.com/mods/potop-total-war/downloads/potop-total-war-16
Główne zmiany w porównaniu z wersją 1.5:
Nowa mapa(robiona głównie przez goro496)
Zmiany w AI(udostępnione przez Pitera)
Rozbudowanie kampanii polską
Naprawienie błędów, głównie w skrypcie kampanii
Zmiana wyglądu Kudaku i Zbaraża
Gra, podobnie jak poprzednie wersje, koncentruje się na kampanii RON, zmiany dotyczące pozostałych frakcji są nieliczne i kosmetyczne.
Zapraszam do pobierania ;)

Piter
10-08-2022, 22:53
Nie mam czasu pograć ale to trochę dziwnie wygląda, że dajecie kozakom po 10 000 dochodu z ich osad. Powinno być max po 2000 za specjalne budynki dla wszystkich frakcji.

Kozacy się nie rozwijają przez to, że graniczą tylko z jedną porwincją i robią ataki na to wąskie gardło, które powoduje, że ich liczne armie stoją w korku, bo AI w medku ma jakąś blokadę, żeby atakować pojedynczymi, paroma armiami jedną prowincję co prawdopodobnie jest związane z tym, żeby nie było zbyt dużych bitew. Więc takie wzmocnienie kozaków mało zmienia, a i tak na bardzo trudnym mielby duże bonusy pieniężne. Jeśli chcieć silniejszych kozaków to trzeba by im dać więcej prowincji i przesunąć start moda.

Ale ogólnie dobrze, że mod się rozwija :)

Na tym AI co teraz jest ten problem wąskiego gardła na Kijowie powinien być złagodzony.

goro496
12-08-2022, 08:40
Siedzę na chorobowym więc mam chwilę czasu i pograłem dość dużo na ostatniej wersji Rzeczpospolitą i... nie podoba mi się ani trochę.
Nie ważne co zrobię gra i tak narzuci mi swoje widzi mi się. Nie ważne co sobie zaplanuje i tak wszystko wyjdzie według zapisanego skryptu.

Doszło do tego że sobie po prostu klikałem zmianę tury nie robiąc kompletnie nic i patrzyłem co się dzieje:
o, straciłem wszystkie swoje wojska,
o, a teraz straciłem miasta,
o, dodało mi trochę wojska,
o, odzyskałem sporo miast, fajnie :D

Nie mówiąc już kompletnie o tym, że AI w czasie Potopu po prostu szaleje o.O Siedmiogród chce oblegać Kraków, następna tura rozejm, znowu wojna bo oblega Kraków i znowu wymuszony rozejm. Co się dzieje potem? Znowu oblega Kraków i mamy wojne a ture potem mamy rozejm :D
Ta sama historia dzieje się w przypadku wymuszenia pokoju z Moskwą. Logiczne jest, że jeśli mamy wymuszony pokój, "odzyskaliśmy" skryptowo miasta i mamy w nich po max 2 garnizony wojsk, podczas gdy nieopodal stoją pełne armie moskwy to przy słabych stosunkach nadal będą co ture atakować (no i co ture będzie wywoływany skrypt pokoju)

Ech... podsumowując, najlepszym sposobem na granie Rzeczpospolitą w tym modzie jest nic nie robić, klikać zmiany tur, patrzeć co się dzieję bo i tak nie mamy praktycznie na nic wpływu :mad:

Nie mniej żebym nie był tak surowy należy się szacunek za wykonanie, bo pod względem historycznym lepiej się tego nie dało ogarnąć. Tylko że to nie jest grywalne, ewentualne jest grywalne raz, zobaczyć z czym się Rzeczpospolita wtedy mierzyła i tyle.

Można by było stworzyć 2 kampanie: historyczną i alternatywną, żeby każdy mógł sobie wybrać. Bo na chwile obecną nie ma dużego sensu wciągać się w tego moda (w przypadku graniu RONem oczywiscie, bo nie wiem co się dzieje wtedy u Kozaków, Rosji czy Szwedów, ale skoro w pewnym momencie Kozacy błąkają się po mapie a jej tereny przejęła Rosja to wnioskuje że Hetmanat przestał być frakcją grywalną)

Piter
12-08-2022, 15:13
Za dużo skryptów.

Co do pokoju to ktoś plik od dyplomacji zmienił, który odpowiada za to jaka propozycja jest hojna, a jak wymagająca + oskryptowanie ogłupia wszystko.

goro496
12-08-2022, 16:33
Za dużo skryptów.

Co do pokoju to ktoś plik od dyplomacji zmienił, który odpowiada za to jaka propozycja jest hojna, a jak wymagająca + oskryptowanie ogłupia wszystko.

Dyplomacja moim zdaniem działa spoko jak na realia i okres moda, tylko że jest krótkotrwała. Nawet nie dawno Rosja proponowała mi sojusz, odrzuciłem i mnie zaatakowała w następnej turze po czym z ciekawości wczytałem gre, przyjąłem sojusz ale i tak mnie zaatakowali :D

Piter
12-08-2022, 21:57
Dyplomacja moim zdaniem działa spoko jak na realia i okres moda, tylko że jest krótkotrwała. Nawet nie dawno Rosja proponowała mi sojusz, odrzuciłem i mnie zaatakowała w następnej turze po czym z ciekawości wczytałem gre, przyjąłem sojusz ale i tak mnie zaatakowali :D

Ale to ten plik od dyplomacji też dużo psuje, że normalnie dla bota coś by było wymagające, a tu ktos to pozmieniał i widzi bot, że oferta sojuszu jest dla niego chojna to ją prędzej proponuje.

Tego się nie da perfect w medku ustawić, to jest silnik gry jaki jest i nie da się wszystkiego.

goro496
13-08-2022, 06:24
Ale to ten plik od dyplomacji też dużo psuje, że normalnie dla bota coś by było wymagające, a tu ktos to pozmieniał i widzi bot, że oferta sojuszu jest dla niego chojna to ją prędzej proponuje.

Tego się nie da perfect w medku ustawić, to jest silnik gry jaki jest i nie da się wszystkiego.

Swego czasu ja coś kombinowałem przy dyplomacji ale dla własnych celów i być może wysłałem plik Pakulowi razem z moimi zmianami przez pomyłkę :o

Eutyches
15-08-2022, 11:07
Swego czasu ja coś kombinowałem przy dyplomacji ale dla własnych celów i być może wysłałem plik Pakulowi razem z moimi zmianami przez pomyłkę :o
Macie jakiegoś discorda? One też powszednieją, ale łatwiej dotrzeć do innych grup i można więcej mieć testujących i ewentualnych pomocników do modowania. Już chyba kiedyś pytałem, ale skoro tak, to widać umknęła mi odpowiedź.

Eutyches
15-08-2022, 11:10
Ale to ten plik od dyplomacji też dużo psuje, że normalnie dla bota coś by było wymagające, a tu ktos to pozmieniał i widzi bot, że oferta sojuszu jest dla niego chojna to ją prędzej proponuje.

Tego się nie da perfect w medku ustawić, to jest silnik gry jaki jest i nie da się wszystkiego.
Niby masz rację, ale Bulata w laucherze, jak dobrze ogarniesz, to inna gra jest. Wiem, Noyan i inni skarzą się na spawn, ale toż to idzie, to ustawić, są ustawienia wykluczające się i powodujące pewne błędy, stąd trzeba czytać, co jest napisane. Twoje AI jest jak dla mnie w Bulat Steel najlepsze.

goro496
15-08-2022, 15:04
Stworzyłem małego submoda rozdzielającą główną kampanie na kampanie historyczną gdzie gra opiera się tylko na Rzeczypospolitej (nie można usunąć przecież całej pracy Le_Pakula, bo na pewno się narobił przy tym i włożył w to nie mało wysiłku. Zresztą tak jak wcześniej napisałem historycznie lepiej nie dałoby się tego ogarnąć tym większy szacun). No ale nie można opierać całego moda na jednym kraju a inne w związku z tym stają się niegrywalne. Dlatego też powstała kampania alternatywna gdzie ilość skryptów została ograniczona do minimum. Teraz graczę mogą sami zdecydować czy chcą podjąć próbę ratowania Rzeczypospolitej czy też poprowadzić jakąś frakcję po nowych torach ;)

https://drive.google.com/file/d/1vchVKaxwZ8UND1QBI7i3pYYaZ_69bTmJ/view?usp=sharing

Plik należy wypakować do głównego folderu potopu

P.S Piter znalazłem jakiś stary plik dyplomacji, jak znajdziesz chwilę to zerknij proszę :)

Le Pakul
15-08-2022, 17:39
Bardzo dobry pomysł z tym rozdziałem na kampanię historyczną i "swobodną". Przy okazji zgłoszę kilka błędów które zauważyłem już po publikacji wersji 1.6.
Stepan Kunicki pojawia się 2 razy, jeden wpis ze skryptu kampanii trzeba usunąć.
Kilka budynków dodaje pola rekrutacji dostępne w mieście ale z tego co widzę jeśli np. mur daje 2 pola, budynek jedno to to się nie sumuje więc jeśli np. budynek jest dostępny do budowy w osadzie z murem do którego przypisujemy 2 pola rekrutacji to budynek z takim bonusem ma sens jeśli będzie dawał min. 3 pola rekrutacji.(analogicznie jeśli chodzi o bonus do liczby oddziałów z darmowym utrzymaniem w osadzie)
Doszedłem w kampanii Polską do roku 1669 i wtedy zauważyłem że Szwecja ma zrekrutowanych nieproporcjonalnie dużo wojsk(szczególnie jak to sobie zestawimy np. z Rosją)Wydaje mi się że może być to spowodowane zwiększeniem ilości prowincji Szwecji co przekłada się na większą ilość mieszkańców i większe wpływy do budżetu. Także można rozważyć czy zmniejszyć populację Szwecji, przez zmianę liczby jej prowincji. W ogóle można nawet ująć to szerzej i porównać populacje przynajmniej większych krajów w okolicach 1648 roku i rzeczywiste proporcje przenieść na mapę kampanii.
Kozacy zarządzani przez AI rekrutują strasznie dużo kawalerii a bardzo mało piechoty. Raczej proporcje powinny być na korzyść piechoty(względy historyczne)

goro496
15-08-2022, 18:03
Szwecja ma dużo wojsk bo jest dodana Sakiewka dla Szwecji i AI rekrutuje wszystko jak leci

Le Pakul
15-08-2022, 18:17
Rozumiem że chodzi o poniższy wpis?

;<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< SAKIEWKA DLA SZWECJI >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

monitor_event FactionTurnStart FactionType sweden
and I_TurnNumber = 26
increment_kings_purse sweden 30000
terminate_monitor
end_monitor

Rozumiem że to ma pomóc w utrzymaniu armii w okresie potopu szwedzkiego, tak? Może to ograniczyć do roku 1660?

np.

monitor_event FactionTurnStart FactionType sweden
and I_TurnNumber >= 30
and I_TurnNumber <= 50
increment_kings_purse sweden 30000
terminate_monitor
end_monitor

goro496
15-08-2022, 18:23
Rozumiem że chodzi o poniższy wpis?

;<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< SAKIEWKA DLA SZWECJI >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

monitor_event FactionTurnStart FactionType sweden
and I_TurnNumber = 26
increment_kings_purse sweden 30000
terminate_monitor
end_monitor

Rozumiem że to ma pomóc w utrzymaniu armii w okresie potopu szwedzkiego, tak? Może to ograniczyć do roku 1660?

Hmm.. To ja dodawałem.?? Bo nie pamiętam :D ale tak, o to mi chodziło. Spróbuj ograniczyć na początek gdzieś do 5 tys np i zobacz jak będzie działało. Dodatkowe 5 tys na turę to i tak sporo mi się wydaje. Trzeba testować

Le Pakul
15-08-2022, 18:36
Jak sobie wziąłem pierwszą, lepszą armię Szwedzką pod Poznaniem, podliczyłem koszty utrzymania samej piechoty szwedzkiej i rajtarii i przemnożyłem razy 6(oskryptowane oblężenia) to wychodzi już 18 000 kosztów na turę, a nie są to przecież wszystkie jednostki szwedzkie pojawiające się podczas potopu i samych armii jest więcej niż 6 także samej kwoty raczej bym nie zmieniał, tylko skrócił okres wsparcia.
Nie wiem kto to dodawał, na pewno nie ja :P

I tak się teraz zastanawiam czy to czasem nie działa jednorazowo, zapis "terminate monitor" chyba powinien uniemożliwić realizację całego zapisu co turę od tury, w tym przypadku, 26-tej? Jeśli tak to wracamy do pytania skąd taki ogrom szwedzkich wojsk w 1669. ( u mnie to wygląda tak, że Szwecja, po zajęciu większości skandynawskich prowincji Danii, utracie całych Inflant i granicy z Rosją taką samą jak na początku kampanii dysponuje 17-oma pełnymi, lub prawie pełnymi armiami)

goro496
15-08-2022, 19:24
Wydaje mi się że będzie to działało co ture, ponieważ nie jest to jednorazowa wpłata typu "add_money" tylko zmiana sakiewki króla na daną wartość, a sakiewka króla to dodatkowe źródło do dochodu całkowitego

Le Pakul
15-08-2022, 19:53
To może lepiej w tym fragmencie użyć polecenia add_money, zostawić kwotę ale zmienić konkretną turę na okres od do i wyrzucić "terminate monitor" żeby faktycznie w tym okresie się powtarzało. W mojej ocenie, jeżeli obecny zapis faktycznie zwiększa dochody od tury 26 na czas nieoznaczony, to Szwecja jest z tym zbyt podkoksowana.
Tak jest w skrypcie o potopie moskiewskim, zapis brzmi tak:

monitor_event FactionTurnStart FactionType russia
and I_TurnNumber >= 25
and I_TurnNumber <= 34
and not I_IsFactionAIControlled poland

add_money russia, 50000

terminate_monitor
end_monitor

I właśnie przy przekopiowaniu tego już widzę że niepotrzebnie jest "terminate monitor" tutaj, można też wykreślić przy poprawkach.

Eutyches
15-08-2022, 20:16
To może lepiej w tym fragmencie użyć polecenia add_money, zostawić kwotę ale zmienić konkretną turę na okres od do i wyrzucić "terminate monitor" żeby faktycznie w tym okresie się powtarzało. W mojej ocenie, jeżeli obecny zapis faktycznie zwiększa dochody od tury 26 na czas nieoznaczony, to Szwecja jest z tym zbyt podkoksowana.
Tak jest w skrypcie o potopie moskiewskim, zapis brzmi tak:

monitor_event FactionTurnStart FactionType russia
and I_TurnNumber >= 25
and I_TurnNumber <= 34
and not I_IsFactionAIControlled poland

add_money russia, 50000

terminate_monitor
end_monitor

I właśnie przy przekopiowaniu tego już widzę że niepotrzebnie jest "terminate monitor" tutaj, można też wykreślić przy poprawkach.

Discord?:P

goro496
15-08-2022, 20:29
Discord?:P

szukajcie a znajdziecie :P

Eutyches
15-08-2022, 21:01
szukajcie a znajdziecie :P

chciałem POMÓC, PÓKI JESTEM NA CHODZIE W NECIE, NIC NIE BĘDE SZUKAŁ :p nie NARZUCAM SIĘ^^

SORRY ZA KAPSLOKA, ALE OSTATNIO MI ODPOWIADAJĄ DUŻE LITERY^^

Le Pakul
15-08-2022, 21:13
Może o to chodzi?
https://discord.com/invite/5nqTyjp

Le Pakul
16-08-2022, 09:14
chciałem POMÓC, PÓKI JESTEM NA CHODZIE W NECIE, NIC NIE BĘDE SZUKAŁ :p nie NARZUCAM SIĘ^^

SORRY ZA KAPSLOKA, ALE OSTATNIO MI ODPOWIADAJĄ DUŻE LITERY^^ - I tak jeszcze propo chęci pomocy, gdybyś miał taką możliwość i czas oczywiście, to przydałaby się pomoc przy tłumaczeniu moda. Bardzo często w komentarzach pojawia się prośba o wersję anglojęzyczną. Oczywiście jeżeli ktoś inny chciałby się tym zająć to też zapraszamy ;)

Le Pakul
20-08-2022, 09:06
https://drive.google.com/file/d/1fxNLNae9y3sxLC2K2o5nQmssdpRZqUDi/view?usp=sharing

Pod tym linkiem będę udostępniał wersję kolejną, w trakcie prac, opartą na podziale kampanii na alternatywną i historyczną, wprowadziłem już kilka małych poprawek, np. w skrypcie o których pisałem wcześniej, poprawiłem też wygląd dyplomaty pruskiego bo miał na mapie kampanii strój arabski. Jakby ktoś widział jakieś błędy to proszę śmiało zgłaszać.

Eutyches
20-08-2022, 13:43
Pogoda mnie rozwala, jak nigdy, ale w mojej pracy, chciałem taką, to mam od wielu lat. mam zlasowany mózg, ale zagram, u Noyana byłeś na discordzie? Tam jest trochę fanów RON i nie tylko. Ja z tego okresu to tylko RON i cały XVII wiek, jedyny wyjątek od mojego Bizancjum. Do czego zmierzam, są pewne analogie dotyczące upadku Bizancjum i RON, jako takiego, a kończącego faktycznie ciekawy twór polityczny i społeczny, podobnie było z Bizancjum, potrafili opierać się różnym nacjom, o wielorakiej religii, by podobnie jak później Polacy, sami sobie ukręcili sznur na którym polityczni sąsiedzi ich powiesili.

Le Pakul
20-08-2022, 17:20
Nie byłem u Noyana na discordzie. Pytasz pod kątem ewentualnych testerów, dobrze rozumiem?

Eutyches
20-08-2022, 18:13
Nie byłem u Noyana na discordzie. Pytasz pod kątem ewentualnych testerów, dobrze rozumiem? Testerów, ewentualnej pomocy, ostatnio na czacie miałem rozmowę z kilkoma wyszczekanymi, ale chodziło o "mojego" moda, co są testowałem pod Attylę, sami znawcy, ale czasem w takiej grupie, co lubi Medka 2 i Attyle można znaleźć fajnych pomocnych ludzi, zapytaj Noyana, i po sprawie, tym bardziej, ze z tego co gram, mod ciekawie ewoluuje. Czasem zajrzyj na swego discorda^^, com napisał...
Dałem znać nawet niektórym YTuberom, tradycyjnie trzeba odczekać, ale rozumiem ich, mają mnóstwo dziwnych, jak mi kiedyś jeden odpisał - propozycji.
Możesz np. napisać jakiś artykuł, tzw. zajawkę, albo KLA i rozesłać po różnych growych portalach. No, ale ja jestem stary i jak mi kiedyś ktoś napisał, mój ulubieniec orgowy, po co to robić?
To odpowiem, bo to fajna sprawa mieć satysfakcję z poświęconego czasu i przy okazji znaleźć ciekawych ludzi. Część Polaków, co testuje! LOTR remastered Rome Total War dowiedziało się ode mnie, że jest taki mod Potop, słyszało coś, gdzieś o nim, ale jakieś prace są? Poważnie?^^
Zrobisz jak uważasz, wiadomo - wszystko jest kwestią wykorzystania wolnego czasu, gdzie niestety trza zaiwaniać przy takich opłatach, ale ja traktuję orga i granie jako formę odreagowania, czy choćby oglądnięcie filmu, bądź przeczytanie książki...To tyle ode mnie.

KLAssurbanipal
21-08-2022, 00:01
Jeśli chodzi o mnie to mógłbym wrzucić newsa na główną jak przy LOTR. :) Na fejsie rządzi raczej Warhammer choć jak Legionista wrzucił newsa od Ciebie to sporo lajków ten mod jednak zdobył. Z Potopem można sprównowac. Jakie są teraz najnowsze screeny?

Eutyches
21-08-2022, 17:52
Jeśli chodzi o mnie to mógłbym wrzucić newsa na główną jak przy LOTR. :) Na fejsie rządzi raczej Warhammer choć jak Legionista wrzucił newsa od Ciebie to sporo lajków ten mod jednak zdobył. Z Potopem można sprównowac. Jakie są teraz najnowsze screeny?
Zapytaj twórców modyfikacji, daj opis nowej wersji, kontakt z discordem, niech to samo będzie na stronie i na grupie orga.
Jako do gry Młotków nic nie mam, bo jest jaki jest, każdy ma swój gust, ale tego tam za dużo jest, czasem ma się wrażenie, że tylko Młotki istnieją i od wielu lat ilość ludzi na fejsach stanęła, bo czemu miałaby przybywać.
Seria TW zawsze stała modyfikacjami i multi...

Asuryan
21-08-2022, 22:15
Seria TW tak naprawdę zawsze najnowszym TW stała. Czym innym ma się zajmować się portal, czy fejs, skoro WH 3 jest najnowszą i cały czas rozwijaną grą...

KLAssurbanipal
22-08-2022, 10:57
Nie zawsze tak stało. :) Rome 2 trzymał się momentami z WH1 i WH2 po tylu latach. Była długo rozwijana i DLC dawali po wyjściu kilku nowych tytułów do 2018 roku, mimo że były Attila, dwa WH, Thrones of Britannia i przed wyjsciem 3K.

Le Pakul
22-08-2022, 13:05
Odnośnie najnowszych screenów, jest jakieś miejsce gdzie powinniśmy je wrzucać?

goro496
22-08-2022, 16:17
https://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?17399-Screeny-i-filmy-z-rozgrywki/page3

Eutyches
22-08-2022, 20:23
Seria TW tak naprawdę zawsze najnowszym TW stała. Czym innym ma się zajmować się portal, czy fejs, skoro WH 3 jest najnowszą i cały czas rozwijaną grą...
Gdzie w takim razie jest np. Info o najlepszym i największym, wg niektórych sympatyków Młotków, mod którego twórcą od pierwszej części(?) jest Polak! Niedawno go odpaliłem, inny Młotek, jak zresztą każda część. Możliwe, że było, ale w tym natłoku wiadomości o ...Młotkach, mogło mi umknąć...
Co do innych gier:
Dzięki w zmianie technicznej i cywilizacyjnej w narzędziach i kolejnemu pokoleniu modująch mody rozkwitają, aktualizują się i powstają nowe we wszystkich TW, często naprawiając debilizmy CA/SEGA na ile - samo CA i SEGA pozwalają. przykładem najlepszym jest Attyla i mod odnoszący się do świata Tolkiena..
Ale już się nie wpier...znaczy się wtrącam, za często przychodziłem i odchodziłem z różnych form działalności forum, by uzurpować sobie prawo do sugerowania zmian.
Pozdrawiam

Eutyches
22-08-2022, 20:40
@Piter - w końcu odp. od nich^^...Priv. Jak dasz znać, to skasuje ten post.
Pozdrawiam

KLAssurbanipal
23-08-2022, 11:09
Odnośnie najnowszych screenów, jest jakieś miejsce gdzie powinniśmy je wrzucać?

Jak wrzucisz to umieszczę je w newsie od modzie. :)

Eutyches
26-08-2022, 21:19
Moja wstępna - mała recenzja:
Mimo, że upał mnie zabija, zacząłem grać w najnowszą wersję.
Moja uwaga Panowie Autorzy, zerkajcie czasem na discorda, wiem, wiem, ja też^^...
Kampania Historyczna:
!. Bardzo inteligentne posunięcie z rozdzieleniem kampanii, na historyczną dotyczącą RON i alternatywną.
2. Znawcą RON nie jestem, więcej wiem, o Bizancjum, ale wg mojej wiedzy, bo jak podkreślałem czasem, RON to jedyna rzecz, co trzyma mnie w tych czasach i wcześniejszych ciut, to realia aż za mocno pokreślone.
To komplement, niezła rzeźnia :P
3. AI kompa na mapie kampanii reaguje, szybko i zdecydowanie, tego brakuje nawet w innych oryginalnych TW. Czuć, że trzeba się sprężać, każda bitwa na manualu...
4. Klimat, muza, filmy, kto to czynił, to zrobił podobnie jak w LOTR pod TW Rome Remastered, by nakreślić klimat tamtych czasów, jakie wydają nam się, mi na pewno, że są odpowiednie.
5. Dla tych, co instalują, a wcześniej ściągają moda - stara zasada, co Araven wyczaił i Eutyches "młody" - wyłącznie na ten czas UAC/mimo zmian systemów, bibliotek itp. ja np. gram w TW z wyłączonym UAC/, antywirusy, zróbcie wyjątki w zaporze chociażby, sprawdzacie wcześniej jak w ogóle Medek 2 wam chodzi, nim cokolwiek zaczniecie robić do instalacji moda. Wiem, to co napisałem, to banalne sprawy, ale uwierzcie mi, czasem o takie rzeczy można się potknąć, wiem, bo jakiś czas pomagałem w pomocy technicznej przy LOTR i jaja tam były, też przy modzie ściąganym z zewnątrz.
6. Uwaga, u mnie chodzi bez wywalenia, ale ostatnio gry przerzucam na SSD i zawsze coś, to daje. Czasem pomaga instalacja nie w Program Files (x86). np. KOTY :P
7. Używając czitów, trainerów itp. jest duże prawdopodobieństwo, że zacznie mod wywalać, wiem, bo nawet to sobie sprawdziłem.
Pozdrawiam i dziękuję tym, którzy dotrwali do końca tego tekstu :P i tym, co uczynili mój wolny czas ciekawszym.

anachoreta
28-08-2022, 08:56
Intencje dobre ale wg. mnie modyfikacja słaba , kompilacja pomysłów z modów 30 lat Wojny i Ogniem i Mieczem plus to co było w starej niedokończonej wersji plus dodatki i kampania od aktualnych autorów. Grafika modeli bardzo odstaje od najlepszych modów dla tego silnika . Brak możliwości własnych ustawień w panelu opcji, niedokończona mechanika rekrutacji dla wielu pomniejszych nacji , błędy w lokacjach miast i osad, teksty w cyrylicy od OiM , wadliwe skrypty, tworzące błędy w grze itp, itd. Daleko jeszcze do takiego 30 lat wojny . Tyle że tam nie da się grać RON.

Eutyches
28-08-2022, 10:03
Intencje dobre ale wg. mnie modyfikacja słaba , kompilacja pomysłów z modów 30 lat Wojny i Ogniem i Mieczem plus to co było w starej niedokończonej wersji plus dodatki i kampania od aktualnych autorów. Grafika modeli bardzo odstaje od najlepszych modów dla tego silnika . Brak możliwości własnych ustawień w panelu opcji, niedokończona mechanika rekrutacji dla wielu pomniejszych nacji , błędy w lokacjach miast i osad, teksty w cyrylicy od OiM , wadliwe skrypty, tworzące błędy w grze itp, itd. Daleko jeszcze do takiego 30 lat wojny . Tyle że tam nie da się grać RON.
Grałeś w tę wersję? Tam z OiM praktycznie mało, co jest. Gdzie masz cyrylicę? Daj skriny, nie neguje tego, ale z drugiej strony, jest pozwolenie na wykorzystanie materiału, skoro znasz rosyjski etc, to pomóż? Nie pisze tego złośliwie, ale ja tego moda nie popuszczę, bo to jedna z Tych modyfikacji. Ale zrobisz, jak uważasz, co masz do lokalizacji? Widziałeś inne oryginalne TW? :P
Co do ustawień, to co zrobili twórcy Bulat Steel, to kwintesencja engine Medka 2 z dodatkami i mam wrażenie, że wbrew prawu grzebali w silniku, ale wyszło super. Grafika modeli? Jak wcześniej napisałem, znam moda, co wymieniłeś i inne traktujące o podobnych czasach pod Medka 2 i nie widzę różnicy jakiejś, no chyba, że ojkofobią się zaraziłeś?^^


P.S,
To jak pomożesz z cyrylicą. Ja też znam, ale mam nową pracą i często nie odróżniam dni tygodnia^^
Pozdrawiam

anachoreta
29-08-2022, 20:05
Teksty pisane cyrylicą napotkałem w wersji 1.5 próbując rozgrywkę Mołdawią w opisach RPG , błędy graficzne to srebrne duchy w artylerii . Aby poprawić graficzny wizerunek konia podmieniam tekstury z Real Horses Mod. Kiedyś to sugerowałem autorom i w 1.5 trochę zostało podmienione , nie mam zdolności do modowania zwłaszcza grafiki. Też chciałbym aby ten produkt był usprawniany i na wysokim poziomie . Na własny użytek poprawiam grafikę tylko przez Reschade . Jak znajdę czas trochę potestuję najnowszą wersję.

Le Pakul
05-09-2022, 13:13
Dodałem do pierwszego posta linki do wersji 1.6 i wersji jeszcze nieoficjalnej, w trakcie prac.
Te ostatnią można pobrać stąd: https://drive.google.com/file/d/1YJfNANBx2db3_YJiwJzOkH3QzU8LPOLn/view?usp=sharing
Została dodana jeszcze trzecia kampania, polecam przetestować ;)

goro496
15-09-2022, 12:59
Pobawiłem się trochę kampanią alternatywną i najważniejsze zmiany to:

1.Rozdzielenie kampanii alternatywnej na dwie, bo nie ma chyba innej możliwości pomieścić wszystkie frakcje (chyba że ja nie znalazłem)
2.Zmiany w rekrutacji wojsk - teraz będzie można szkolić część wojsk po za granicami kraju z początku gry
3.Zwiększone dochody z różnych budynków, a co za tym idzie:
4.Zwiększone koszty utrzymania wojsk żeby zachować balans

Trzeba będzie się nagłowić czy warto mieć dużo wojska czy nie :D

Zmiany zostawiam tutaj także do testów. Pakul jak znajdziesz chwile to zerknij :)

https://drive.google.com/file/d/18irySicD_2689Z-zP1HSopi-zwnYwjvs/view?usp=sharing

PanKowalski
01-10-2022, 19:30
Odpalać kampanię na 1.6 czy czekać na wersję 1.7? Jak wygląda przybliżony harmonogram?

I czy to przyszłe 1.7 jest stabilne czy warto tylko dla testowania grać?

Chciałbym wreszcie pograć długa kampanię a na poprzednim komputerze coś przeszkadzało.

Pozdrawiam
Pan Kowalski

Le Pakul
01-10-2022, 20:06
Najświeższą, ale jeszcze nie oficjalną, wersję można pobrać stąd: https://drive.google.com/file/d/1YJfNANBx2db3_YJiwJzOkH3QzU8LPOLn/view?usp=sharing
To pełna wersja i jest stabilna(na pewno bardziej niż 1.5)

Eutyches
04-10-2022, 12:59
Najświeższą, ale jeszcze nie oficjalną, wersję można pobrać stąd: https://drive.google.com/file/d/1mgNWnaYS-dBjhR0wH6HC6yMeKYdlZ5vL/view?usp=sharing
To pełna wersja i jest stabilna(na pewno bardziej niż 1.5)
Psze Pana :P , jestem pełen entuzjazmu etc. by Tobie/Wam testować, ale jak z zapisami teraz ze starszych wersji? Podejrzewam, że od nowa trzeba?

Le Pakul
04-10-2022, 18:12
Tak, potwierdzam. Trzeba grać od nowa.

PanKowalski
03-11-2022, 21:53
Niestety stało się to co dwa lata temu... Po zakończeniu tury crash, niestety nie mam nawet save z tury wcześniej. Próbowałem badać co mnie wyrzuca ale problem pojawia się dopiero przy ostatniej fladze buntowników i bez wyraźnej przyczyny.

Jest w stanie ktoś to sprawdzić po wysyłce save? Stawiam flaszkę :)

Pozdrawiam
PK

Le Pakul
04-11-2022, 13:49
Która kampania? Daj treść logów.

PanKowalski
05-11-2022, 20:10
Ta główna kampania, gra RON. Gdzie znaleźć logi?

Save udostępniłem tutaj:

https://we.tl/t-3YjvM5vDZ1

Pozdrawiam
PK

Le Pakul
05-11-2022, 21:27
mods\potop\logs\system.log - tylko najpierw wczytaj zapis, poczekaj na błąd i zaraz po tym skopiuj treść z system.log

PanKowalski
12-11-2022, 10:52
Umieszczam tutaj bo za wiele znaków na wpisanie w wiadomość:

https://we.tl/t-D3oBVLzqzx

Pozdrawiam
Łukasz

Le Pakul
12-11-2022, 14:23
W logach masz:
10:42:24.055 [system.rpt] [error] Medieval 2: Total War failed to initialise audio system.
Audio card is not supported or audio drivers are out of date or not installed.
Game will continue with audio disabled. - spróbuj sterowniki zaktualizować. Nie jestem pewien czy to spowodowało problem ale warto spróbować.

PanKowalski
12-11-2022, 15:46
Niestety to nie to. Po prostu głośnik Bluetooth był włączony i wtedy gra toczy się normalnie tyle że bez dźwięku.

Kilka razy to miałem i gra chodziła.

Jakie zupełnie inny problem niestety

Eutyches
12-11-2022, 22:12
Niestety to nie to. Po prostu głośnik Bluetooth był włączony i wtedy gra toczy się normalnie tyle że bez dźwięku.

Kilka razy to miałem i gra chodziła.

Jakie zupełnie inny problem niestety
Grasz w wersję testową, czy ciut wcześniejszą 1.6?

PanKowalski
13-11-2022, 11:03
Grasz w wersję testową, czy ciut wcześniejszą 1.6?

To chyba 1.6 zgodnie z tym postem:
https://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?17902-POTOP-Total-War-v1-6&p=482789&viewfull=1#post482789

Eutyches
13-11-2022, 11:46
To chyba 1.6 zgodnie z tym postem:
https://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?17902-POTOP-Total-War-v1-6&p=482789&viewfull=1#post482789
Próbowałem odpalić twoje zapisy gry, ale to samo, co u ciebie, ale inne kampanię u mnie ta Wołodyjowskiego na przykład spokojnie chodzi. Sam miałem swego czasu ogromne problemy z Potopem, gdy nasz Noyan YT na żywo podbił R.O.N.-em Amerykę północną i mu nie wywalało.
Ja gram w tę wersję:
Wersja jeszcze nieoficjalna, w trakcie prac: https://drive.google.com/file/d/1_40...ew?usp=sharing (https://drive.google.com/file/d/1_40Np56f0c-8nxIpwb-F73riVGZSSJUq/view?usp=sharing)

PanKowalski
13-11-2022, 14:44
Próbowałem odpalić twoje zapisy gry, ale to samo, co u ciebie, ale inne kampanię u mnie ta Wołodyjowskiego na przykład spokojnie chodzi. Sam miałem swego czasu ogromne problemy z Potopem, gdy nasz Noyan YT na żywo podbił R.O.N.-em Amerykę północną i mu nie wywalało.
Ja gram w tę wersję:
Wersja jeszcze nieoficjalna, w trakcie prac: https://drive.google.com/file/d/1_40...ew?usp=sharing (https://drive.google.com/file/d/1_40Np56f0c-8nxIpwb-F73riVGZSSJUq/view?usp=sharing)

Taki właśnie miałem też plan, oczywiście zawiesza się nieraz ale przyjmowałem to z pokorą bo w końcu mogę grać w realiach XVII w.

I czy cokolwiek można teraz zrobić?

Le Pakul
13-11-2022, 16:48
Sam miałem swego czasu ogromne problemy z Potopem, gdy nasz Noyan YT na żywo podbił R.O.N.-em Amerykę północną i mu nie wywalało. - Z perspektywy czasu, jak już rozumiem ile błędów było w wersji 1.5, sam się dziwię że Noyan tak daleko zaszedł :P

A wracając do logów, ja tam nic więcej niepokojącego nie widzę. Nie wiem dlaczego wyrzuca.

PanKowalski
14-11-2022, 16:21
Czyli co robić? Czekać na kolejne wersje i grać od nowa?

Eutyches
14-11-2022, 18:09
Czyli co robić? Czekać na kolejne wersje i grać od nowa?
Spróbuj tą wersje, co ja jeszcze nie opublikowaną na modbb, jak to mówią pożyteczne z przyjemnym :)

Le Pakul
15-11-2022, 13:10
Jednak mam pewien pomysł. Jeżeli podczas zmiany tury gra się wyłącza to proponuje podczas zmiany tury wcisnąć ESC, wejść w opcje gry i przed turą frakcji gdzie wywala grę wybrać opcje "śledź ruchy AI" wtedy zazwyczaj widać co powoduje błąd(oczywiście mapa musi być odkryta) i można na przykład przenieść problematyczną postać w inne miejsce na mapie lub ją zlikwidować.

PanKowalski
16-11-2022, 20:51
Jednak mam pewien pomysł. Jeżeli podczas zmiany tury gra się wyłącza to proponuje podczas zmiany tury wcisnąć ESC, wejść w opcje gry i przed turą frakcji gdzie wywala grę wybrać opcje "śledź ruchy AI" wtedy zazwyczaj widać co powoduje błąd(oczywiście mapa musi być odkryta) i można na przykład przenieść problematyczną postać w inne miejsce na mapie lub ją zlikwidować.


Próbowałem i tej metody ale zwiecha jest w momencie jak minie flaga buntowników czyli cholera wie.

Le Pakul
16-11-2022, 22:12
No to zobacz jaka postać buntowników się porusza jako ostatnia przed błędem.

wino
17-11-2022, 11:09
No to zobacz jaka postać buntowników się porusza jako ostatnia przed błędem.
skąd pewność, że to postać powoduje zwiechę?

goro496
17-11-2022, 16:23
Osobiście uważam że jeśli gra wywala się na buntownikach to powodem są jakieś błędy występujące w naszej frakcji w następnej turze. Przykładowo: jeśli grasz RON i gra wywali się na 29 turze przy buntownikach to błąd będzie w RONie prawdopodobnie związane coś z turą 30 (ewentualnie może być też problem przy innej frakcji).

Swego czasu jak naprawiałem Saksonię to okazało się że ma po prostu masę błędów w pliku battle_models (czy jakoś tak) i o ile grając AI frakcja ta nie prowadziła bitew to wszystko działało poprawnie natomiast po przeprowadzeniu bitwy wywalało właśnie przy buntownikach. O wybraniu wtedy Saksonii przez gracza nie było jeszcze mowy bo gra crashowala na dzień dobry :D

Podsumowując, to może być wszystko ale i tak obstawialbym jakiś błąd występujący turę później

PanKowalski
17-11-2022, 22:07
Czyli taki jakiego już nie mogę zobaczyć :)

Ale nie jest to problem buntowników chyba bo nie zwiesza przy ruchu buntowników tylko jak gra "myśli" już po buntownikach.

Le Pakul
18-11-2022, 10:56
Pewności nie mam ale jeśli wywala na turze buntowników(czyli ostatni widoczny symbol frakcji jaki się pojawia przed błędem) to warto sprawdzić jaka postać porusza się jako ostatnia i spróbować ją np. przenieść lub zabić poleceniem konsoli. Taki problem miał np Noyan i z tego co pamiętam powodowała go czarownica. Możecie sprawdzić na YT, jest to nagrane, nie pamiętam w którym odcinku.

PanKowalski
21-11-2022, 11:52
Kilka razy oglądałem tego crasha i nie wiem czy przypadek czy znak ale ekran przenosi się na Nową Funlandię więc może tam coś się dzieje niedobrego.... Tyle że do Kanady to jeszcze moja husaria nie dotarła. Da się to jakoś edytować?

Le Pakul
21-11-2022, 17:49
Nie wiem o czego edycji piszesz. Odkryłeś mapę i zaznaczyłeś opcję "śledź ruchy AI" żeby sprawdzić jaka postać porusza się jako ostatnia? Jeśli tak to czy próbowałeś np ją gdzieś przenieść poleceniem konsoli?
https://www.youtube.com/watch?v=VudMfY8njyE&list=PLKwYlMGln8tPN4Cm1v7PkduH8aMCVgtFH&index=7

Eutyches
26-02-2023, 01:09
Kolejna wersja, chwilę pograłem, ehhhh żeby doba miała 200 godzin, a reszta pozostała bez zmian. Zapraszam do grania!

Potop Total War 1.7 file - Mod DB (https://www.moddb.com/mods/potop-total-war/downloads/potop-total-war-17)

Eutyches
22-10-2023, 08:11
Gram wersją testową, dostępna na discordzie Potopu TW, wziąłem sobie Kampanię historyczną i jak mawiali kiedyś młodzi ludzie, mam banana na twarzy, muza, cutscenki no i zachowanie AI w "osobach" naszych braci ze wschodu, całkiem, całkiem.
Pobierać, testować i zgłaszać ewentualne uwagi, by nigdy nie nastał czas rozbiorów! XD

LINK DO DISCORDA MODYFIKACJI:
https://discord.gg/XDsS2xAH
3711

Piter
27-10-2023, 21:56
Dzień dobry wszystkim,

zainstalowałem medka żeby spróbować i udało mi się przegrać parę bitew, bo zapomniałem jak się gra.

Poniższe moze pomóc z taranem, który bez sensu podchodzi i odchodzi od bramy w czasie oblężenia.
Nie chce mi się testować jednak:

https://drive.google.com/file/d/1MXVyNknhvmzMJLTmTfiicvOfCNcbq-y3/view?usp=drive_link

Trochę mi się przejadł medieval i ogólnie mało gram w gry. :)

Piter
02-11-2023, 16:05
Miałem chwilę pograć.
No naprawdę coś pięknego jak to wszystko super działa.
Polecam.

Le Pakul
09-11-2023, 05:52
Opublikowałem wersję 1.8 na moddb: https://www.moddb.com/mods/potop-total-war/downloads/potop-total-war-18
W najbliższym czasie pojawi się też wersja anglojęzyczna.

Eutyches
10-11-2023, 18:29
Opublikowałem wersję 1.8 na moddb: https://www.moddb.com/mods/potop-total-war/downloads/potop-total-war-18
W najbliższym czasie pojawi się też wersja anglojęzyczna.
Pierwszy post zaktualizowany, dobra robota. Ogromny progres do poprzedniej wersji jeśli chodzi o wcześniejsze bolączki. Kniaź Jarema rządzi! ;)

Piter
26-11-2023, 09:48
https://drive.google.com/file/d/16t0fEM1QMO0wJJhpbd_PCOQWxu_-J7Cd/view?usp=sharing

Wrzucam cleaner. Warto wyczyścić te pliki po jakiś zmianach. Odtworzą się od nowa uwzględniając zmiany.
Trzeba wrzucic do folderu moda.

Wyczyszczenie moda tym plikiem daje naprawdę wielki efekt.

Le Pakul
28-11-2023, 15:53
Jakie zmiany zauważyłeś po użyciu tego cleanera?

Piter
02-12-2023, 09:21
AI w bitwie i kampanii, wartość bojową jednostek. Trzeba to czyścić po zmianach. Nie wiem dokładnie co się zapisuje w tych plikach tymczasowych.

Eutyches
09-12-2023, 18:16
Le Pakul
Jak znajdziesz chwilę, byś kliknął na priv na discord? Pozdrawiam :)

https://discord.com/channels/@me/1012765469721247844/1183093659885895771

Piter
23-12-2023, 09:55
Poprawiłem Ai, pozmieniałem trochę rzeczy, powinno lepiej działać na mapie kampanii i w bitwie + sojusznicy będą trochę lojalniejsi:

https://drive.google.com/file/d/1xBkKV490ggGubQySex1MALiwpY_t-MlF/view?usp=drive_link

Piter
28-12-2023, 22:04
Jeszcze dodatkowe poprawki do AI:
https://drive.google.com/file/d/1qpCax3Wmxdu_Zt4tXvaJ4dpfvcl-2ODM/view?usp=drive_link

Piter
17-03-2024, 08:29
Cześć,

jeszcze zmiany w CAI. Poprawiony cykl wojny i pokoju. Nie powinno się już zdarzać, że będą podpisywać pokój i wypowiadać wojnę w tej samej turze.
Znacznie zmniejszone prawdopodobieństwo ataku na gracza na niższych poziomach trudności niż bardzo trudny.

https://drive.google.com/file/d/1a3g7Yh5rw56o_qCeob3XfeP0cR70qolf/view?usp=sharing

Eutyches
17-03-2024, 09:51
Cześć,

jeszcze zmiany w CAI. Poprawiony cykl wojny i pokoju. Nie powinno się już zdarzać, że będą podpisywać pokój i wypowiadać wojnę w tej samej turze.
Znacznie zmniejszone prawdopodobieństwo ataku na gracza na niższych poziomach trudności niż bardzo trudny.

https://drive.google.com/file/d/1a3g7Yh5rw56o_qCeob3XfeP0cR70qolf/view?usp=sharing
Daj info na discordy, bo to fajna informacja. Zaraz sprawdzę, o ile proza życia w końcu da mi spokój. :)

Piter
17-03-2024, 10:04
Dzięki, a na którego discorda?

Eutyches
17-03-2024, 10:42
Dzięki, a na którego discorda?
Daj na Noyana, daj do tematu Potopu u Noyana i daj na priv albo na discord Potopu.
Wiem, że któraś wersja twego AI/CAI/BAI wejdzie do najnowszej wersji Potopu.
Jest jak na lekarstwo modów, czy gier o naszym RON, czy wcześniejszych czasach Jagiellonów, kurcze, inne nacje nie mają problemów z tym, każdy naród ma swojego moda z czasów jak był potęgą, niekoniecznie pod jedno TW...btw Potem Polacy narzekają, że w jakimś ruskim modzie w średniowiecza Warszawa jest i Łódź XD...

Piter
17-03-2024, 11:19
A dobra. Jak będzie nowa wersja to wkleisz :)
Dobrze by było żeby najnowszą dodać, bo dużo rzeczy jest poprawionych.

Piter
06-04-2024, 10:07
Ktoś się zainteresował :) :

https://youtu.be/icvqIifRXtc

Eutyches
06-04-2024, 10:44
Ktoś się zainteresował :) :

https://youtu.be/icvqIifRXtc
Od momentu z angielszczenia Potopu jest większe zainteresowanie , wiadomo polska scena YT i discordowa ma głęboko gdzieś tego moda....; poza krytykowaniem starszych wersji nie znając tej. Jak dobrze wszystko pójdzie, to modyfikacja w wersji kolejnej, będzie TĄ wersją, gdzie można już faktycznie dodawać, tylko jakieś submodziki wzorem np. BC 6.3 i 7 :P . Też gdzieś znalazłem coś na YT, nawet sobie zakładkę zrobiłem, bo fajnie się ogląda coś, jak widzą nas inni :P

edit:
Czas najwyższy odgruzować tematy związane z Potop TW, choć inni też mają moc sprawczą, by to zrobić, ale nie neguję ich czasu wolnego, bo z wiekiem^^ czas zapierd.... coraz szybciej i przez to mamy coraz mniej czasu :P ...


https://www.youtube.com/watch?v=1Yz8pUtvbfU&amp;t=4s&amp;ab_channel=WanSaweR

szymon2507
29-06-2024, 20:59
Witam serdecznie.
Mam pytanie dotyczące trybu hotseat. Czemu nie mam w tym trybie do wyboru wszystkich frakcji jakie są możliwe w trybie singleplayer?
Chodzi mi o te zaznaczone czerwonym kolorem.
3719
I drugie pytanie, co mogę zmienić, by były one dostępne w trybie hotseat?

Le Pakul
02-07-2024, 11:36
Zabrzmi to pewnie mało profesjonalnie ale nie wiem. Nigdy się tym zagadnieniem nie interesowałem. Trzeba by poszukać jakiś samouczków albo wątków na twcenter w tym temacie.

szymon2507
14-07-2024, 20:44
Poza ręcznym dodawaniem za pomocą konsoli (komenda "control xyz") nie znalazłem innego sposobu. Ale jak coś mi się uda ustalić, to z pewnością o tym napisze.

szymon2507
01-08-2024, 20:32
Przepraszam, że pisze kolejnego posta po mojej ostatniej wiadomości, ale mam pytanie co do AI Pitera, które wstawił z dnia 17 marca.
Otóż po wrzuceniu całego folderu zmian do folderu data wyrzuca mi grę po starcie dowolnej kampanii.

Piter
04-08-2024, 13:44
Przepraszam, że pisze kolejnego posta po mojej ostatniej wiadomości, ale mam pytanie co do AI Pitera, które wstawił z dnia 17 marca.
Otóż po wrzuceniu całego folderu zmian do folderu data wyrzuca mi grę po starcie dowolnej kampanii.

Hej,
nie mam teraz moda na kompie.
Może jakieś różne wersje były od tego czasu i nie zadziała. Inna wersja moda. Nie wiem.

Araven
03-05-2025, 19:44
Witam, na Moddb Autor wstawił wersję 1.9 Potopu z 30.04.2025. Ai z tej wersji i dyplomacja bardzo dobre są. Przetestowałem je na Tsardoms 1453, oraz w DaC (tu wszystkie nacje dałem na default). Jedno z najlepszych ai na jakich grałem, gratuluję, świetna robota. Le Pakul sam to ai i dyplomację robiłeś?
Oto link: https://www.moddb.com/mods/potop-total-war/downloads/potop-total-war-19

Eutyches
04-05-2025, 08:24
Witam, na Moddb Autor wstawił wersję 1.9 Potopu z 30.04.2025. Ai z tej wersji i dyplomacja bardzo dobre są. Przetestowałem je na Tsardoms 1453, oraz w DaC (tu wszystkie nacje dałem na default). Jedno z najlepszych ai na jakich grałem, gratuluję, świetna robota. Le Pakul sam to ai i dyplomację robiłeś?
Oto link: https://www.moddb.com/mods/potop-total-war/downloads/potop-total-war-19
Witaj. :)
Temat zaktualizowany, poprawiony pierwszy post, gdzie mogłem dałem info, cieszmy się, że jest Le Pakul. Niech Moc , będzie z nim :P .

Le Pakul
08-05-2025, 15:54
AI to głównie zasługa Pitera. Ja tylko je zmodyfikowałem nieco pod kątem kampanii dodatkowych tak żeby relacje dyplomatyczne odpowiadały zmianom wynikającym z wydarzeń historycznych. W kampanii głównej działa to tak jak Piter to stworzył, więc Jemu należą się te gratulacje.

Araven
11-05-2025, 16:15
Witam. Dzięki za odpowiedź. Zagrałem na razie około 40 tur. Raz tylko wywaliło mi, ale ponowne wczytanie pomogło, agenta jakiegoś ruszyłem, zapisałem i wczytało się. Klimat niesamowity, muzyka, wstawki szok. Widać ogrom pracy. Masa budynków, bardzo to sensowne, i takie staropolskie, jak ma być. Zagram wkrótce dalej. Muszę obczaić rekrutację części oddziałów jak piechota wybraniecka i kilka innych. Kilka oddziałów najemnych nie ma ikon, jak rajtarzy najemni, ale to drobiazgi. Ten mod zasługuje na wielkie uznanie.

Le Pakul
11-05-2025, 17:34
Bardzo się cieszę że mod się podoba :) Co do tych ikon to 2 razy podchodziłem do tego tematu i za każdym razem poległem. Niby taka pierdoła, niby odpowiednie pliki są na miejscu a jednak nie działa a ja nie potrafię dojść do tego w czym problem. Jakby ktoś mądrzejszy na to spojrzał to byłbym wdzięczny ;)

Araven
11-05-2025, 18:19
To szczegół. W innych modach czasami pomagało przerzucanie jednostek z ui potem w units i units_info z katalogu najemników czyli merc lub mercs do poland. Lub z innej nacji do poland. Przerzuciłem merc_cuirassiers z papal_faction do poland ale nie pomogło. Generalnie luzik po rekrutacji najemni kirasjerzy i najemna piechota mają już ikonki, tylko w momencie rekrutacji ich brak. Można pokombinować, może się uda to naprawić. Generalnie mod jest super, słucham ostatnio audiobooki Komudy, to mnie wzięło na Potop.