Zobacz pełną wersję : [ROZWIĄZANE] Organki
Danielos
03-03-2010, 18:15
Witam, od dawna gram w Medivala II, grałem już wieele bitew. Ostatnio zauważyłem iż strzały z organek (I normalnych i ogromnych) mają się jak strzały z muszkietów. Czyli po uderzeniu wroga ,,znikają" :shock: chociaż wróg ginie ale pocisk zostaje zatrzymany. Czy istnieje mod aby kule organkowe niczym armatnie przeszywały całe szeregi wroga bez zatrzymania?
Organki są niczym Minigun tamtych czasów. Jest to broń o małej sile rażenia do zabijania piechoty.
Więc nie dziw się że kulki są małe.
Danielos, w czasach średniowiecza kulki były ciężkie i niedokładnie wykonane, a mimo imponujących ilości huku i dymu ze względu na brak dokładności w wykonaniu dział itp. siła wystrzału też nie była na tyle miażdżąca, żeby taka kulka przebiła przeciwnika na wylot.
Przynajmniej tak mi się wydaje, jak mówię źle to niech mnie ktoś poprawi, bo ekspertem nie jestem ;).
***
Polecam lekturę Radosława Sikory na temat husarii, świetnie opisuje tam skuteczność broni palnej w XVII wieku. Może podsunie pewne wyobrażenie jak to było w wieku XV i XVI z bronią palną.
Samick
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin©