Zobacz pełną wersję : Strzela tylko pierwszy szereg
artilery detonator
06-03-2010, 00:48
Jak już pewnie wszyscy zauważyli w Napoleonie TW strzela tylko pierwszy szereg. Bardzo jestem Ciekaw waszych opini na ten temat.
Grenadier
06-03-2010, 00:57
Ja w bitwach używam 2-3 oddziały liniowe, więc mi tam bez różnicy. To nawet dobrze, że tak strzelają, przynajmniej można z łatwością przypuścić szturm na bagnety.
Palaiologos
06-03-2010, 01:08
Szturm z ostrzałem może nieco zmienić sytuację, bo gdy wszystko pójdzie dobrze, to można uruchomić sprawny blitzkrieg. Nie zmienia to jednak faktu, że strzelanie jednym szeregiem nie odpowiada ani wczesnej ani późnej epoce napoleońskiej. Bardzo bym chciał widzieć klęczących piechurów, albo strzały dwóch szeregów. Niestety twórcy chcieli chyba ograniczyć gęstość salw, ale zrobili to sztucznie i źle. Można było ograniczyć celność, spowolnić ładowanie, ale ten jeden szereg wygląda absurdalnie. Nie wspominając o tym, że trzeba wszystkie pułki idiotycznie rozciągać. To dla mnie jeszcze większy zawód w tej grze, niż brak pistoletów kawalerii.
Marquess Alec Fortescue
06-03-2010, 01:17
Patch zapewne już w drodze...
Memnon[pl]
06-03-2010, 01:21
Mam nadzieje że patch już w drodze...Mogli odwzorować ostrzał chociażby z KozakówII-tam można było decydować czy chce się strzelać jedną linią,dwiema czy trzema...W Kozakach super to wyglądało a jakby to super wyglądało dopiero w Napoleonie to aż miło pomysleć...
artilery detonator
06-03-2010, 01:31
Patch pewnie w drodze, ale skąd ta pewność, że wprowadzi ostrzał więcej niż jednym szeregiem?
Grenadier
06-03-2010, 01:45
Sturm z ostrzałem obniża zasięg z 80 do 64. :?
Palaiologos
06-03-2010, 02:33
Jak ich znam, to pewnie nie zmienią tego w patchu, bo lubią się trzymać swoich patentów, choćby były nonsensowne (patrz: zasięg okrętów). Kiedy robili tą grę, to przecież myśleli o tym ile szeregów będzie strzelać. I doszli do wniosku, do jakiego doszli. Nie po to, żeby zmieniać zdanie w pierwszym patchu. No ale miejmy nadzieję, że rozsądek zwycięży. Bo chyba jednak nie jest trudno zmienić na ostrzał trzema liniami przy zmniejszonej celności (podobnej skuteczności ostrzału co obecnie jedną linią).
Stalowy Karaluch
06-03-2010, 08:37
A ja myślałem że to kwestia odkrycia technologii. Jeśli nie to jest to ogromny błąd. Dopiero wczoraj zacząłem grac w Napoleona, mam nadzieje że więcej takich niespodzianek nie doświadczę. :roll:
Podobno są mody co to zmieniają ale u mnie coś nie działają lub źle wgrywam.
CA posuwa się wstecz. Teraz, jakby zrobili Rome II, albo Medievala III to zapewne nie byłoby odradzania frakcji.
A co do ostrzału, to najbardziej opłacalne jest właśnie absuradlane rozciągnie wojska w szereg.
Grenadier
06-03-2010, 10:42
Wystarczy, że w ten 1 szereg wbiją się lansjerzy od tyłu. Zanim 1 szereg sformuje czworobok to trochę mija...
No, ale można tych lansjerów przechwycić własną cav. Albo rozstrzelać jegrami.
To już w Shogunie było strzelanie szeregami :) Arkebuzerzy i muszkieterowie przełazili z przedniego szeregu do tyłu.
Palaiologos
06-03-2010, 12:24
I co z tego, że są, czy będą mody zmieniające ten fundamentalny przypał. Ja gram głównie w multi i to tam a nie na singlu potrzebne jest myślenie taktyczne, formacjami. A tak gracze rozciągają armię na całą mapę. Z modami można sobie pogra tylko z kompem...
artilery detonator
06-03-2010, 13:53
Ciekawe czy rozmawiali na ten temat z ludźmi z CA Roman Zabawa czy Nieśmiertelnik i co im z tych rozmów wyszło.
Przyjrzyjcie się dokładnie.Strzelają 2 szeregi, przynajmniej u mnie. :lol:
artilery detonator
06-03-2010, 14:01
Strzelają niektórzy żołnierze z drugiego szeregu i to nie zawsze.
Palaiologos
06-03-2010, 14:51
Pewnie na nierównym terenie zdarza się, że ktoś z drugiego wypali. A powinny strzelać trzy na płaskim.
Stalowy Karaluch
06-03-2010, 15:49
No i jak dla mnie bardzo ubogie jest drzewo technologiczne. W Empire było dużo więcej technologii do odkrycia. Bardzo mnie dziwi Za CA zrezygnowali z kilku dobrych pomysłów zastosowanych w Empire.
Palaiologos
06-03-2010, 17:58
Lepiej gdyby w ogóle zrezygnowali z technologii. Zaczyna się grę np. tylko z jednym rodzajem kawalerii - strzelcami konnymi. Czy to znaczy, że w 1805 r. byli tylko strzelcy konni? Muszę mieć jakieś super wielkie akademie wojskowe, żeby mieć np. karabinierów, formację przecież z minionego wieku. To jakiś nonsens te technologie, przynajmniej wojskowe.
Właśnie. Ile w Empire trzeba się było namęczyć, dla zwykłej husarii.
artilery detonator
06-03-2010, 19:56
ok. panowie, ale wróćmy do tematu.
Czyli co myślimy o tym, że strzela tylko pierwszy szereg i czy da się to jakoś zmienić.
Też to zauważyłem i myślę, że to poroniony pomysł. Ustawię sobie trzy szeregi i czekam jak zaczną strzelać, czekam i nie mogę się doczekać. Myślałem, że może coś źle ich ustawiam, ale widzę, że wszyscy tak mają :evil: Jeszcze jedno co mi się nie podoba to strata doświadczenia(czy jak to się tam nazywa, te czerwone znaczki przy postaci) przez Generała po odniesieniu ran na polu bitwy.
Ja tam w NTW jeszcze nie gram bo czekam na jakieś lepsze mody ale już teraz mogę powiedzieć że to że strzela tylko pierwszy szereg bardzo mi się nie podoba i jak tego jakiś mod nie zmieni lub patch to chyba w ogóle w tą grę nie będę grał :/
Tutaj znalazłem coś co może zaradzić tej niedogodności braku strzelania pozostałymi szeregami http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=338786
Palaiologos
07-03-2010, 11:52
Dajcie sobie spokój z tymi modami. Ta gra to multiplayer, tutaj zasady prowadzenia ognia są ważne, a nie z głupim AI, który i tak i tak przegra bitwę. Modować to sobie można, ale tu jest wymagany porządny patch!
artilery detonator
07-03-2010, 12:37
Wie ktoś może jak CA tłumaczy ten durny sposób strzelania i czy planują coś z tym zrobić?
Mnie to odpowiada bo bitwy trwają dłużej - szybkostrzelność jest duża. - Jak by np: Stara gwardia która ma przeładownie na poziomie 90 jeszcze strzelała szaragami jeden po drugim to oddział przeciwnik by przestał istnieć po 4 -5 salwach. Jeśli to ma tak wyglądać - bitwy będą trwały 5 minut :) to ja dziękuje za coś takiego :)
Palaiologos
07-03-2010, 13:15
Mnie to odpowiada bo bitwy trwają dłużej - szybkostrzelność jest duża. - Jak by np: Stara gwardia która ma przeładownie na poziomie 90 jeszcze strzelała szaragami jeden po drugim to oddział przeciwnik by przestał istnieć po 4 -5 salwach. Jeśli to ma tak wyglądać - bitwy będą trwały 5 minut :) to ja dziękuje za coś takiego :)
To wolisz mieć bitwy nielogiczne? Gdzie tu logika, że nawet drugi szereg nie może wystawić muszkietów, tylko stoi i dłubie w nosie? To nawet nie ahistoryczność, to absurd! A co do mechaniki o której wspomniałeś, że zbyt silne byłyby salwy, to już rozmawialiśmy. Można obniżyć szybkostrzelność, albo najlepiej celność.
Ostatnio jak panowie z CA zaczęli grzebać w statach w ETW - to tak powalili balans jednostek ze grac się nie dało. Zmiany trzeba wprowadzić logicznie a nie na pałe. Tak jak pisałeś coś za coś - żeby nie zwalić już tego co wygląda o niebo lepiej niż w ETW bo będzie powtórka z rozrywki i będzie lament - że po co zmieniali :). NA razie gram tak jak gra pozwala - jednostki max rozciągniete i już - będzie zmiana sposobu ostrzału będzie sie grac odpowiednio do zmian - nie będzie - trudno - grac się da :)
Jeśli mówić już o nielogiczności ostrzału to tu można wymienić szturm z ostrzem - niby odział strzela szeregami ale po ustawieniu tak jednostki skraca się pole ostrzału i w konfrontacji z jednostką która jest rozciągnięta w szereg taka jednostka nie ma szans i zostaje szybko rozgromiona.
Palaiologos
07-03-2010, 14:57
To trzeba tak grzebać, żeby było dobrze, nie widzę w tym nic skomplikowanego. 3 szeregowa salwa = każdy strzał 3 razy mniejsza celność przy takich samych statystykach. Przecież jednostki i tak będzie trzeba nieco rozciągać. Przecież to musi jakoś normalnie wyglądać, nie można się godzić na takie idiotyzmy i mówić, że jakoś to jest, można sobie radzić.
To nie istotne, jak jest lepiej, istotne, żeby było logicznie, z sensem i zdrowym rozsądkiem.
Niesmiertelnik
07-03-2010, 15:03
Nie wiem czy w tej dyskusji nie pomijacie dość istotnych elementów, bo nie tylko strzelania sie liczy.
Myślę, że wprowadzenie ostrzału tylko z pierwszego szeregu ma swoje plusy taktyczne dla gry.
1. Chcąc mieć większą siłę ostrzału rozciągacie jednostki, przez co rozciągacie armie na większej przestrzeni, co ułatwia zagrania manewrowe, lub skupienie siły ataku na jednym skrzydle.
2. Rozciągając jednostki stajecie sie bardziej narażeni na szoki morale
3. Generał musi się nabiegać wydając rozkazy
4. Formowanie czworoboku jednostki rozciągniętej zawsze trwa trochę dłużej
5. Szarża kawalerii na rozciągnięta jednostkę jest dewastująca.
6. Obrót rozciągniętej jednostki trwa dłużej, przez co łatwiej ją wymanewrować
Dzięki tym kilku elementom okazuje się, że idea małego czołgu porucznika Grubera zionącego ogniem po całości i obracającego się w ułamku sekundy w stronę nowego zagrożenia nie sprawdza się, nie powoduje przegięć, a sama rozgrywka, pomimo że niezgodna z arkanami sztuki wojennej tamtych czasów jest bardzo wciągająca w trybie gry wieloosobowej.
Jest też dość dobrze zbalansowana. Zadziwiająco dobrze jak na wersję startową gry CA.
Ja bym raczej grzebał przy artylerii i może trochę przy morale, a strzelanie odpuściłbym sobie.
Palaiologos
07-03-2010, 15:22
N., racja, ma to swoje uzasadnienia, jeśli chodzi o pewne możliwości taktyczne. Ja sam i tak nie rozciągam maksymalnie linii, bo stają się zbyt niezgrabne. Ale tu chodzi po prostu o jakąś minimalną zgodność, logikę. Przecież i tak taktyczna kwestia głębokości szyku pozostanie w swych zasadach niezmieniona, niezależnie od tego czy strzela jeden, czy trzy szeregi.
artilery detonator
07-03-2010, 15:30
Głównym atutem i cechą charakterystyczną serii total war jest dosłownośc w ukazaniu bitwy. Nie warto poświęcac tego dla jakis wydumanych założeń taktycznych czy balansu. Jak to wygląda, pierwszy szereg uwija się jak w ukropie a dwa następne dłubią w nosie. Ręce opadają
Palaiologos
07-03-2010, 15:44
Głównym atutem i cechą charakterystyczną serii total war jest dosłownośc w ukazaniu bitwy. Nie warto poświęcac tego dla jakis wydumanych założeń taktycznych czy balansu. Jak to wygląda, pierwszy szereg uwija się jak w ukropie a dwa następne dłubią w nosie. Ręce opadająDokładnie. To sytuacja podobna do zasięgu dział na morzu. Tylko jeszcze bardziej nielogiczna i rzucająca się w oczy. W Total War gramy, bo chcemy przenieść się na pola bitew tamtych okresów. Jak ktoś potrzebuje idealnego balansu i ilości taktyk, to niech gra w szachy, polecam, świetna gra, nie gorsza od Total War.
artilery detonator
07-03-2010, 16:24
Palaiologos- pięknie to ująłeś i trafiłeś w sedno sprawy "chcemy się przenieść na pola bitew tamtych okresów", a jeśli ktos szuka poprostu jakiejs fajnej gry logicznej to również polecam szachy, albo jakieś cyvilization czy inne age of empires.
Niesmiertelnik
07-03-2010, 18:39
Miło że tak się wzajemnie wspieracie, ale:
1. Ta gra nie odwzorowuje pola bitwy tamtych czasów i odwzorowywać nie będzie ze względu na
-uproszczone morale
-uproszczony czynnik zmęczenia
-brak "mgły wojny" i czynnika ludzkiego w procesie wykonywania rozkazów
-zachwianie prędkości przemieszczania
-brak prawidłowego odwzorowania podstawowych formacji tamtych czasów
-brak należytego odwzorowania impetu szarż kawaleryjskich
-absolutnie ahistoryczne podejście do zasieków i granatów
-historycznie nietrafny model balistyczny (brak ognia na wprost w artylerii, moździerze strzelające dalej niż armaty i haubice)
Głównym atutem i cechą charakterystyczną serii total war jest dosłowność w ukazaniu bitwy.
Nie zgadzam sie z Twoją definicją dosłowności, bo jedynym atutem serii TW jest przepiękne zobrazowanie graficzne przebiegu bitwy w rożnych okresach historycznych.
Reszta to porażka z historycznego punktu widzenia.
Pozostaje więc to co nam pozostaje, ale to daje jedynie szansę na dobrą zabawę, a nie na śniadanie mistrzów historii.
Skoro zajęliście się TW a nie Histwar Les Grognards to przestańcie tak epatować historycznością. W TW kończy się ona mniej więcej na mundurach i nazwach jednostek Panowie 8-) , choć to ostatnie też nie do końca :lol:
Przecież i tak taktyczna kwestia głębokości szyku pozostanie w swych zasadach niezmieniona, niezależnie od tego czy strzela jeden, czy trzy szeregi.
W grze zależy od tego wszystko
artilery detonator
07-03-2010, 19:14
wiadomo, że trudno o pełną zgodność historyczną i muszą być pewne uproszczenia. Ale strzelanie tylko pierwszym szeregiem jest tak nie logiczne, że nie trzeba mieć wiedzy historycznej aby to dostrzec. I jest to pewnie pierwsza jeżeli nie jedyna niezgodność historyczna jaką dostrzega masowy odboirca.
Palaiologos
07-03-2010, 20:39
Nie wiem po co wyliczasz miejsca, gdzie gra mija się z historią. Przecież nawet najgłupszy laik wie o tych uproszczeniach, jak i innych, poważniejszych o których nie wspomniałeś (np. takich, że w bitwach napoleońskich brało udział jakieś 100 razy więcej żołnierzy). Mówiąc o przeniesieniu na pole bitwy tamtego czasu miałem na myśli to, że nigdzie indziej nie zobaczę tak dobrych salw z muszkietów, pojedynków na bagnety, itd. Chciałem jednocześnie zaznaczyć, iż efekt ten jest straszliwie psuty przez nonsensowny pomysł, aby ogień prowadził tylko pierwszy szereg formacji. I mimo, że formacja jest ahistoryczna, umownie zmniejszona, to jednak w rezultacie nasza jedyna szansa oglądania pięknych salw muszkietowych jest psuta właśnie przez niemożność zobaczenia jej we właściwej, pełnej okazałości. Błąd zasięgu, czy paska morale to kwestie techniczne, do ewentualnej korekcji, a my chcemy się rozkoszować właśnie widokiem pięknych salw, wizytówki tej epoki. A za Histwar to ja dziękuję, bo historyczności to w nim niewiele więcej, jeżeli w ogóle więcej (że wspomnę chociaż o mapach). Nie mówiąc już o tym, że chcieli zrobić coś historycznego i jednocześnie ładnego i o ile można się zgodzić co do sukcesu w pierwszym punkcie, to już druga kwestia zniechęcić może nawet największą fleję. Bo lepiej grać umownymi żetonami, niż grafiką sprzed 15 lat. Żeby nie było, że jestem jakimś konsumentem laickiej papki komercji, to pozwolę sobie polecić moją ulubioną grę napoleońską: "Waterloo: Napoleon's Last Battle" a także jej sequel Austerlitz i dostępne mody do obu. W to grałem z o wiele większymi wypiekami na twarzy niż w Total War, mimo dość prymitywnej (ale zupełnie ładnej) grafiki.
Mefisto7
07-03-2010, 23:37
a mi się tam Kozacy:Wojny Napoleońskie podobali :D :lol:
Palaiologos
08-03-2010, 02:41
a mi się tam Kozacy:Wojny Napoleońskie podobali :D :lol:słaba gierka...
W kozakach podobało mi sie że ostrzał był coraz celniejszy wraz z spadkiem odległości. Dlaczego tu nie mogli tego dać.
Kto czytał książki o bitwach w tamtej epoce na pewno pamięta rozkaz żeby czekać z otwarciem ognia aż się zobaczy białka oczu przeciwnika.
grzesina
08-03-2010, 09:21
to jak to jest z tym ostrzałem szeregami u Was?
Gram kampanię koalicji - Anglią, moja piechota strzela jednym szeregiem. Po desancie na kontynencie, bronię się pod Rennes i w ostatniej bitwie Francuzi strzelali szeregami do tego wszystkimi!! :shock: Pierwszy szereg po salwie odchodził do tyłu następnie drugi itd. Czy kogoś piechota strzela podobnie bo moja nie :x
Chłopaki sa juz mody np: technology mod można odkryć ostrzal trzema szeregami.
grzesina
08-03-2010, 09:53
ja bez modów miałem ten ostrzał szeregami...co prawda przeciwnika ale był ;)
ja bez modów miałem ten ostrzał szeregami...co prawda przeciwnika ale był ;)
Pewnie chodzi Ci o szturm z ostrzałem.
Palaiologos
08-03-2010, 12:04
Chłopaki sa juz mody np: technology mod można odkryć ostrzal trzema szeregami.Ale my nie chcemy modów, tylko patcha.
artilery detonator
08-03-2010, 16:13
Jantar na czym polega ten ostrzał trzema szeregami o którym piszesz?
gombek88
08-03-2010, 16:48
Na początek chciałem się przywitać bo to mój pierwszy post na tym forum.
A wracając do tematu: ostatnio zacząłem się przyglądać jak jest z tym strzelaniem szeregami i u mnie przynajmniej jest tak że strzelają wszystkie szeregi jeżeli przeciwnik jest w zasięgu.
Zauważcie że gdy przeciwnik jest na skraju ostrzału oddziału strzela tylko pierwszy szereg ponieważ jest w jego zasięgu.
Następne szeregi zaczynają strzelać kiedy przeciwnik się bardziej zbliży.
To tyle jeżeli chodzi o moje obserwacje.
Jest to pierwsza gra z serii Total War jaką gram i powiem szczerze że bardzo mi się podoba może pokuszę się żeby zagrać w poprzednie części.
Pozdro.
The_Monster
08-03-2010, 17:45
To najwidoczniej patrzyłeś na harcowników. Tych co stoją w zwartym szeregu trzeba tyralierą ustawiać...
artilery detonator
09-03-2010, 16:53
Tak swoją drogą, to tyle się namęczyli, żeby zrobić taką piękną grę a tej jednej rzeczy (strzelające trzy szeregi, k. no chociaż dwa) zrobić nie mogli. Tą jedną rzeczą psuć tak wiele to poprostu marnotrastwo swojego własnego wysiłku.
reload i celnosc powinny byc zredukowane i powinien byc wiekszy wybor w prowadzeniu ognia, np salwa z 3 szeregow i odrazu przejscie do ataku na bagnety
Mefisto7
09-03-2010, 20:45
Mi strzelają wszyscy, przynajmniej dwa szeregi, a zwykle tylko tyle ustawiam więc..
artilery detonator
09-03-2010, 22:59
Ten drugi szereg to strzela tak jak sie któremu zachce, przyjżyj się dokładnie. Strzela góra jakieś 50% żołnierzy.
Strzelają, jak w pierszym szergu są dziury...
A u mnie strzelają wszyscy jak dam rozkaz strzelania szturmowego :) Fajnie to wygląda.
czy wie ktoś coś na temat jakiegokolwiek moda który dodaje ostrzał 3 szeregami? mi udało się tylko włączyć mass_fire
artilery detonator
12-03-2010, 16:36
Darasb, w jaki sposób jest prowadzony ostrzał w tym modzie?
Ostrzał pierwszego szeregu został wprowadzony dlatego, że za to mamy funkcjonalny czworobok z osobnymi sekcjami strzeleckimi (czyt. boki) a nie musimy czekać aż wszyscy załadują muszkiety, po czym tylko jeden bok wystrzeli do otaczającej nas kawalerii. W napoleonie czworobok dzięki temu jest skuteczniejszy niż w empire.
Więc zanim zaczniecie psioczyć pomyślcie co lepsze dla was byście później nie psioczyli na nie historycznie strzelający czworobok.
Palaiologos
13-03-2010, 02:53
Ostrzał pierwszego szeregu został wprowadzony dlatego, że za to mamy funkcjonalny czworobok z osobnymi sekcjami strzeleckimi (czyt. boki) a nie musimy czekać aż wszyscy załadują muszkiety, po czym tylko jeden bok wystrzeli do otaczającej nas kawalerii. W napoleonie czworobok dzięki temu jest skuteczniejszy niż w empire.
Więc zanim zaczniecie psioczyć pomyślcie co lepsze dla was byście później nie psioczyli na nie historycznie strzelający czworobok.Ale co ma piernik do wiatraka?
powinni wprowadzić ostrzał dwuszeregiem jednocześnie (pierwszy szereg klęka strzelają oba, tak chyba było historycznie) + duże kary w morale za nadmierne rozciąganie jednostki tak by panikowała po kilku salwach. rozwiazało by to wszystkie problemy
Grand Admiral Thrawn
13-03-2010, 18:28
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=337881
Do wyboru, do koloru. 3 szeregi dla wszystkich albo dla elity albo elity i grenadierów. Ale, żeby się pojawiło musi być odp technologia wynaleziona.
Ale co ma piernik do wiatraka?
To, że przez pierwsze 2 strony tylko psioczyny widziałem a nikt się nie zastanowił dlaczego tak zrobili.
Jestem ciekaw czy po zmodowaniu ostrzału nadal czworobok strzela cały czy tylko dana sekcja/bok
artilery detonator
14-03-2010, 01:21
Czymże to jest, wobec absurdu strzelania tylko przez pierwszy szereg.
Poza te dwie sprawy nie muszą być ze sobą powiązana.
W bitwach multi czasami denerwowało mnie (w empire) to że jak jeden żołnierzyk nie miał nabitej broni w czworoboku to żaden inny nie wystrzeli a konnica wroga poniesie bardzo małe straty. W napoleonie wczoraj gość się przekonał, że to nie empire i po szarży na czworobok chcąc uciekać został wystrzelany (bitwa był naprawdę dobra na wysokim poziomie - lubię graczy którzy manewrują swym wojskiem, dzielą je na kilka części i próbują atakować z różnych stron jednocześnie. Zaznaczam, że nie trzymałem wojska w jednej linii zgrupowałem je w 3 różnych miejscach oddzielonych od siebie kilkuminutowym marszem :) ).
artilery detonator
14-03-2010, 11:52
Tak swoją drogą, skoro już wiadomo, że przydałby sie ostrzał więcej niż jednym szeregiem. To jakie formy ostrzału proponujecie?
Mefisto7
14-03-2010, 11:57
Mi tam te trzy szeregi niepotrzebne. Gdyby strzelały trzy po kolei, to nie miałoby to sensu przy takiej częstotliwości ostrzału, obrażeniach i szybkości ładowania. Dla mnie dobrze jest , jak jest - dynamicznie , fajnie się gra mimo żę jest to niehistoryczne.
artilery detonator
14-03-2010, 16:34
Nie chodzi mi o to, że jest niehistorycznie, tylko, że jest absurdalnie.
Mi tam te trzy szeregi niepotrzebne. Gdyby strzelały trzy po kolei, to nie miałoby to sensu przy takiej częstotliwości ostrzału, obrażeniach i szybkości ładowania. Dla mnie dobrze jest , jak jest - dynamicznie , fajnie się gra mimo żę jest to niehistoryczne.
a grałeś w multiplayer? gracze rozciagają pułki do 1-2 szeregów, taka jednostka ma 3 x wieksza siłe ognia od pułku uformowanego w 3-4 szeregi, kawaleria jest wybijana zanim do niego dotrze, rozciagniety pułk jest prawie niewrażliwy na ogien artylerii, nie gra sie fajnie
Grenadier
14-03-2010, 17:51
Za to ten 1 szereg to idealny cel od flanki do ataku lansjerów. Czworoboki nie formują się tak szybko jak w empire a do tego 1 szereg zanim coś takiego ułoży to trochę potrwa, a nawet jak ułoży to celnie wystrzelony pocisk z haubicy lub salwy armatniej robi z niego masakrę.
artilery detonator
15-03-2010, 23:31
Najlepiej i najbardziej zgodnie z realiami epoki byłoby takie ściesnienie szeregów gdy oddział się zatrzymuje, aby wyloty lufy muszkietów trzrciego szeregu wystawał przed pierwszy, wówczas wszystkie trzy szeregi mogły by wypalic jednocześnie, bądź w krótkich odstępach.
Oczywiście trzeba byłoby obnizyc celnośc i wydłóżyc ładowanie, aby taka salwa nie była zbyt mordercza.
Najlepiej i najbardziej zgodnie z realiami epoki byłoby takie ściesnienie szeregów ...
raczej zdecydowanie nie, nie strzelano tak,
może ktoś zna link z źródłami jak dokładnie strzelała piechota w czasach Napoleona?
Czy tak czy siak mamy ostrzał szeregami zamiast szturmu z ostrzałem, szkoda. Brak ostrzału plutonami, szeregami lub innego sposobu bardzo zubaża starcia w moim mniemaniu. Mam nadzieję że zostanie to naprawione jakimś patchem.
Mefisto7
16-03-2010, 21:47
Zubaża? Rozwinięty szereg strzela dynamicznie, efektywnie i szybko ładuje więc nie widzę tu nic ubogiego....ale dobra tam.. jestem tu w mniejszości lubiącej obecny stan rzeczy :D
artilery detonator
16-03-2010, 23:01
Oto link, gdzie można poczytać ona temat sposobu orowadzenia ognia w czasach napoleońskich
http://www.arsenal.org.pl/historia/1795 ... -cz-i.html (http://www.arsenal.org.pl/historia/1795-1815/280-legiony-i-wojsko-polskie-doby-napoleoskiej-17971814-cz-i.html)
zacytuję fragment "Przewidywał on ogień pojedynczy dwóch przednich szeregów (trzeci nabija stale broń i wymienia na wystrzeloną)"
artilery detonator
18-03-2010, 21:12
Mam tu ciekawy cytat ze strony Arsenał
"Według Regulaminu z 1810 roku podstawowym szykiem do walki ogniowej jest linia trójszeregowa. W pierwszym szeregu stawali żołnierze wzrostu średniego, w drugim najniżsi, a w trzecim najwyżsi. Ważna była również zwartość takiego szyku. Z rysunków zamieszczonych w regulaminie wynika, że poszczególne szeregi w czasie strzelania nie zachowywały odstępów (normalnych w czasie marszu), ale dotykały się nawzajem. Ustawienie to pozwalało na wystawienie wszystkich luf karabinów jak najdalej przed szeregi. Przy salwie takie ustawienie było optymalne."
SebastianT.
19-03-2010, 08:39
Strzelanie z trzech szeregów nie bylo niczym nadzwyczajnym. Przewidywał je regulamin francuski z 1791r i jego polskie odpowiedniki z 1807 i 1810 w tłumaczeniu Godebskiego (ten pierwszy oczywiście ;))
Nie stosowano go zbyt często, bo był trudniejszy do przeprowadzenia. Najczęściej strzelano z 2, a 3 ładował karabiny. Problemem przy strzelaniu z trzech szeregów jest to by nie strzelić koło głowy i nie osmalić z panewki poprzedzającego , dlatego szeregi "wchodziły" na siebie, po to by odległość maksymalnie skrócić. Ważny był układ stop kolejnych szeregów, ostatni stawal w rozkroku i wychylał lekko na prawo i kładł wręcz na plecakach drugiego. Jak znajdę źródla w sieci to podam.
Pozdrawiam
Wytłumaczy ktoś jak zainstalować ten mod bo skopiowałem do main i różnicy w ostrzale nie widzę.
Elrendur
20-03-2010, 20:28
Ja tego moda używam, i mam dość mieszane uczucia. Ściągnąłem wersję, która powinna dodawać ostrzał szeregami do wszystkich jednostek (bodajże z wyjątkiem milicji). Grenadierzy strzelają szeregami, elitarna piechota również. Piechota liniowa? Nie. Jeśli chce się mieć armię złożoną wyłącznie z szybkostrzelnych jednostek, proponuję kampanię Królestwem Prus (ja osobiście rekrutuję tylko pruskich fizylierów, grenadierów i jegrów, którzy to strzelają wszyscy na raz). W każdym razie mod się... odrobinę przydał ;) Pozdrawiam.
Odnośnie strzelania szeregami to zacytuje K. Czechowicza z jego pracy o Wojnach Napoleońskich :,,Prowadzono ogień pojedynczy, dowolny rzadko salwowy na komendę. Stosowano trzyszeregowe uszykowanie; strzelały dwa pierwsze szeregi, a trzeci stale nabijał i podawał broń..." i tyle - gdyby twórcy skorzystali z rad świetnych historyków amerykańskich lub brytyjskich którzy stworzyli mnóstwo prac na temat wojen napoleońskich to gra byłaby i logiczna i historyczna ;)
Czyli pod względem historycznym jest zgodność ale i niedopracowanie. Gra wyglądała by o wiele lepiej gdyby trzeci szereg ładował i podawał. A pro po Jest taki fragment w filmie "Pan Tadeusz" :D
artilery detonator
23-03-2010, 00:54
Gdzie masz zgodność historyczną? strzela tylko pierwszy szereg, drugi czasem, jak jest przewa w pierwszym, albo jakaś górka.
Mefisto7
23-03-2010, 15:39
No wrzuciłem sobie mod na ostrzał 3ema szeregami i jestem o wiele mniej zadowolony niż z wersji vanilla. Karabin maszynowy i tyle. Jedna salwa i po bitwie, pełno trupów. Zero frajdy. ;) Wrócę do vanilla, podobało mi się.
artilery detonator
23-03-2010, 19:01
Jeżeli wprowadzono strzelanie trzema szeregami nie obnizając skuteczności salwy to faktycznie nie ciekawie.
Powinna być obnizona celność i prędkość ładowania.
Mefisto7
30-03-2010, 13:01
Podsumujmy :
-mam moda który daje strzelanie 3ema szeregami dla liniówki,grenedierów i elity, przy czym nie zmniejsza on ani obrażeń ani celności co działa jak karabin maszynowy.
a macie linki do modów (jeśli istnieją) takich które zmnijszają te parametry? Takie coś byłoby dobre.
Ja mam z kolei pytanie, jaką technologię trzeba wynaleść, aby strzelać 3 szeregami w kampanii.
EDIT: Sorry, zapomniałem wspomnieć, że mam moda.
Elrendur
02-04-2010, 10:36
Nie ma takiej technologii w Napoleonie. Możesz jedynie ściągnąć moda dodającego ostrzał szeregami (na str. 4 tego tematu jest link do niego). Pozostaje też szturm z ostrzałem, ale ja osobiście tego nie polecam. ;)
Zastanawia mnie fakt dlaczego nie zrobiono ostrzału 2 szeregów jednocześnie, pierwszy klęczy drugi za nim stoi i oddaje jednocześnie salwę, przecież takie rozwiązanie zastosowano w Imperial Glory??? Może należało by skontaktować się z wydawcami i spróbować naprawić to paczem:)
Po prostu powinno być w tej kwestii jasno skoro w Empire była technologia ostrzału 3-szeregowego to powinna być i w czasach późniejszych i basta. Co do celności to się nie wypowiadam faktycznie powinna być zmniejszona. Rozciąganie szeregu do niebotycznych rozmiarów może i jest skuteczne ale na pewno absurdalne po za tym nie sprawdza się w walce w gęsto zabudowanym terenie tj Duże Miasta.
Mam nadzieje że wyjdzie do Napoleona patch który to poprawi a nie spieprzy przy okazji niczego innego. Nie bawię w Empire ani Napoleona z modami bo nie chciały mi się instalować więc dałem sobie spokój... Czekam na Patcha :?
Mefisto7
03-04-2010, 20:27
tj Duże Miasta.
:lol: taki offtop...
tj Duże Miasta.
:lol: taki offtop...
Co w tym takiego śmiesznego jest?
W Napoleonie są walki w miastach które wreszcie są odwzorowane w miarę dokładnie nie tak jak w Empire choć już tam miała być taka możliwość. A rozciągniecie oddziału w mieście jest często utrudnione bo po prostu nie ma tyle miejsca i szereg się dzieli powstają wyłomy spowodowane przez Budynki więc ja tu nic śmiesznego nie widzę :o
Mefisto7
04-04-2010, 23:55
Ronin. Miast"eczka" są ładne i dopracowane w miarę, ale mi nie powiesz chyba że rozmiar takiego Kairu Cię zadowala.... Parę budynków.. Każde miasto to pare budynków na krzyż. To nie są metropolie jakie powinny być. :? O to mi tylko chodzi. Co do walki w miastach to nie mam po Tobie nic do dodania.
ostatnio bronilem jakiegoś większego miasta i tak naprawdę te zabudowania w których walczymy to jakieś miasteczko na przedmieściach. Bo na horyzoncie w oddali, widać panoramę właściwiego miasta, które w zamyśle jest gdzieś w oddali.
Ameryki nie odkryłeś to jest wiadome już od Empire :roll:
Ale w Napoleonie te zabudowania w ktorych walczymy juz przypominaja przedmiescia a nie jakas zapyziala wies.
W porównaniu do Empire to są naprawdę porządne miasteczka jak nie miasta w Empire mieliśmy 2 chaty na krzyż albo walkę o fort i to wszystko. Walki w mieście są dużo trudniejsze niż na wolnej przestrzeni bo w każde działania trzeba wliczać uwarunkowania przestrzenne budowli. Gra się bardzo przyjemnie szkoda tylko że w Empire nie możemy pograć z tymi zabudowaniami gdyby to udało się CA zaimplementować to by było coś ;)
Do tej pory modyfikacje tylko zmieniały szturm z ostrzałem na ostrzał szeregami. nic więcej a czy jest sposób żeby było jedno i drugie?
znalazłem coś takiego co wy na to? http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=347397 zawsze to lepsze niż bezużyteczne kolejne szeregi
znalazłem coś takiego co wy na to? http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=347397 zawsze to lepsze niż bezużyteczne kolejne szeregi
Wygląda Ciekawie ktoś sprawdzał tego moda już ?
Download Zero's Musketry Mod.rar
Extract the zmm.pack file into your Steam/steamapps/core/napoleon_total_war/data folder.
Mam pytanie bo autor modyfikacji podaję dziwną scieżkę ja nie mam W podfolderze Steamapps folderu Core tylko Common dalej jest wszystko tak jak powinno być czy to jakaś zasadnicza sprawa czy tylko literówka autora?
osobiście używam, skopiowałem do folderu głównego. Sądzę jednak że można to osiągnąć edytując unit stats land
Zamiast mardzić, ściągnijcie sobie The Rights of Man II. Zajmuje tylko 75 mb, instaluje się w 10 sekund i po instalacji można wziąż grać w wanilię (jest dodatkowa ikonka). Wśród wielu fajnych zmian, kilkunastu nowych unitów i map (huzarzy francuscy, mamelucy gwardii itd.) jest też strzelanie 3 szeregami na raz przy mocno zmniejszonej skuteczności. Wg moich badań, salwa 160 ludków jest słabsza niż salwa maksymalnie rozciągniętego unitu w wanilii.
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=350341
http://www.filefront.com/16199667/TROM2_setup.zip
A tu mój mały opis jak ktoś ma trudności z angielskim:
http://wayofwar.org/showthread.php?t=32571
WOJOWNIKH
14-05-2010, 16:43
Mi zawsze strzelają trzema szeregami(tak samo przeciwnikowi).
Mi zawsze strzelają trzema szeregami(tak samo przeciwnikowi).
Jakim Cudem?
WOJOWNIKH
16-05-2010, 18:10
Mi zawsze strzelają trzema szeregami(tak samo przeciwnikowi).
Jakim Cudem?
Szczerze- nie wiem:D.
Bynajmniej strzelają jak w tym modzie kilka postów up.A nic nie instalowałem... :roll:
A na pewno mowisz o napoleonie?
WOJOWNIKH
19-05-2010, 17:59
A na pewno mowisz o napoleonie?
A dział o jakiej grze jest?W skrócie TAK.
Nagrywaj filmik i wrzucaj, bo pisac sobie mozesz
Jest jakiś mod który umożliwia strzelanie szeregami. Bez tego wygląda to idiotycznie
apollo7100
01-07-2010, 14:09
lucas, kilka postow wyzej masz podane...
CaiusCosades
02-07-2010, 20:26
Czy mógłby ktoś podać link do DZIAŁAJĄCEGO moda, który poprawi ostrzał szeregami?
Lub w jaki sposób mogę sam to ustawić?
Nie no polak to tylko narzekać umie. Ale jak by wam zrobili historycznie i zbite szeregi 2 strzelały pozostałe 3 stały i stał by lud koło siebie i dostał z armatki i 70% oddziału padło to by było psioczenie ze to sramto i owamto. Gralisice w poprzednie wersje TW. Ja gram w każdą od Shoguna z każdym dodatkiem i nigdy mnie nie zawiedli, coś za coś. W ETW wczesny okres tez strzela 1 szereg i jakoś nikt nie narzeka i ciupie po sieci.
Ps. Dla tego największego logika i marudy w tym temacie to dla mnie nie logiczne jest to ze piechur dostanie z bagnetu i dalej walczy szok jak tak może być. Jak żołnierze w deszczu nie są po kolana w błocie co spowalnia ich marsz,konie nie płoszą się od salw armatnich. Gdzie tu logika no gdzie ??<lol>
Chciałbym widzieć twoja minę jak byś miał 10 razy z rzędu iść na ziomka co ma rozstawionych strzelców co strzelają z 3 szeregów i kiedy ty podejdziesz i ustawisz armie to nagle okazuje się ze wystrzeli ci 1 szereg bo reszta leży. A jak się nie podoba to nie graj bo jak na razie marudzisz w 3 i trochę a i tak grasz dalej.
CaiusCosades
06-07-2010, 19:06
Do kogo jest skierowana ta wypowiedź?
Wojtass1818
05-08-2010, 18:06
Nie wiem ale powiem, że uwielbiam takich właśnie ludzi :P Koleś dostanie na tacy byle jaką obrzydliwą papkę a nie dość że zeżre to jeszcze poprosi o dokładkę. Niech kolega wyjaśni do kogo się odnosi, bo to bardzo pomoże :D Ja w TW gram też od małego ale bardziej niż o TW chodzi mi o wojny napoleońskie. Widok jednostki strzelającej jednym szeregiem sprawia mi szczery ból. Przy zmniejszeniu celności ostrzału ( co będzie i historyczne i logiczne) dałoby się to zrobić i wszyscy byliby zadowoleni. Dwa szeregi strzelają, trzeci ładuje. Jeśli nie to to chociaż trzy szeregi. . . Nie sprawia mi radości patrzenie jak jeden żołnierz strzela i wystawia swe życie na szale, a jego kolega z tył podziwia ptaszki. A co do tego że musisz iść na gości którzy wypalą do ciebie z trzech szeregów. . . Ludzie szli, czasem bali się bardziej niż wroga własnego kaprala, a czasem kochali swój kraj i nie wzdragali się przed śmiercią za niego.
Ostateczna konkluzja. Ostrzał min. dwoma szeregami musi być i kwita :P
Pozdrawiam wszystkich :)
Infantryman
08-08-2010, 11:10
Sorry za off-top, ale podam link do taktyk w czasie Wojen Napoleońskich:
http://www.napolun.com/mirror/napoleoni ... tics_2.htm (http://www.napolun.com/mirror/napoleonistyka.atspace.com/infantry_tactics_2.htm)
Może komuś się przyda :roll:
Marquess Alec Fortescue
16-08-2010, 11:58
Zauważyłem, że lekka piechota strzela trzema szeregami :p
Mefisto7
16-08-2010, 14:21
Można se moda The Rights of Men II zainstalować i wszystko ładnie, jeszcze jest piękny odgłos wystrzału ; p
A co do lekkiej piechoty, to ona strzela wszystkimi szeregami.
Marquess Alec Fortescue
30-08-2010, 21:02
Robię tak, że regularna piechota 'tankuje', a oglądam lekką ustawioną w trójrzędzie, jak atakuje :D
Bo tu nie o skuteczność, tylko o estetyke bitew i ogólne wrażenia wizualne z gry chodzi, nie? ;)
Witam.
Zacząłem grać w NTW, niestety tak jak większości z Was nie podoba mi to, że strzela tylko pierwszy szereg i dlatego szukam rozwiązania tego problemu. Mam do Was kilka pytań:
1. czy problem został rozwiązany przez któryś z patchów, np. poprzez dodanie odpowiedniej technologii?
2. czy mod polecony przez Grand Admiral Thrawn:
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=337881
Do wyboru, do koloru. 3 szeregi dla wszystkich albo dla elity albo elity i grenadierów. Ale, żeby się pojawiło musi być odp technologia wynaleziona.
poza tym, że rozwiązuje problem trzech szeregów wprowadza jakieś inne zmiany, np. czy obniża szybkostrzelność lub celność, tak aby bitwy nie przeistoczyły się w rzeźnie?
W Napoleona gram od niedawna, a polecany przez Was mod mod TROM II niestety zmienia język gry na angielski, dlatego nie chcę go na razie odpalać, do puki nie nauczę się dobrze mechaniki gry.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin©