Zobacz pełną wersję : Skile jednostek - kto wie o co dokładnie w nich chodzi ?
No nie kapuje. Rozumiałbym jakby każda jednostka miała atak/obrona. Tutaj mamy kilka parametrów i w zasadzie nie wiem po co jest taki rozdrobnienie i jak go interpretować?
Atak: Pewnie w przypadku szarży po prostu punkty się dodają.
Obrona:Tu też pewnie sumują się te 3 parametry ?
Jak się do tego wszystkiego mają punkty życie albo doświadczenie?
I jeszcze co z opisem jednostek ? Np. że dobrze walczy w lesie albo jest skuteczna przeciw pancerzom ? Jak to interpretować i jak to sie ma do tych punktów ?
http://img231.imageshack.us/img231/1408/punkty.jpg (http://img231.imageshack.us/i/punkty.jpg/)
Która jednostka jest lepsza do obrony ?
Pikinierzy mają lepszą obrone w punktacji , lepiej walczą z konnicą a Halabardnicy , co ? Mają długie włócznie - ale już nie piszą czy są dobrzy z konnicą :]
http://img337.imageshack.us/img337/1408/punkty.jpg (http://img337.imageshack.us/i/punkty.jpg/)
Powinno się interesować doświadczeniem, atakiem i łączną obroną.
Doświadczenie: Podnosi WSZYSTKIE staty jednostki, zdobywa się je w bitwach.
Atak:Oznacza jak bardzo destruktywna jest jednostka, można to zwiększyć dzięki rozbudowaniu koszar.
Łączna obrona: Oznacza odporność jednostki na atak, można ją zwiększyć dzięki warsztatom i kuzniom.
dobrze walczy w lesie
znaczy że dobrze jest używać jednostkę na terenach zalesionych
skuteczna przeciw pancerzom
Znaczy że broń która posiada jednostka wbija się w pancerz jak w masło.
Dzięki temu pytaniu zaczynam to trochę rozumieć ale piszcie - co macie jeszcze do przekazania :]
Doświadczenie: Podnosi WSZYSTKIE staty jednostki, zdobywa się je w bitwach.
Czyli jak mam doświadczenie 1 to podnosi mi wszystkie skile o 1 ? Idę to sprawdzić.
http://img694.imageshack.us/img694/2088/punktyw.jpg (http://img694.imageshack.us/i/punktyw.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
TRZEBA było nowego posta zrobić
Obie jednostki są dobre. Lecz halabardy to lepiej w miastach zostawiać. Włócznicy mają tą przewagę że są dobrzy w każdy warunkach terenowych.
Czyli jak mam doświadczenie 1 to podnosi mi wszystkie skile o 1 ? Idę to sprawdzić.
Przynajmniej tak to wygląda jak używam własna bitwa.
Mariooooo
05-07-2010, 20:53
Te 3 parametry obrony są o tyle ważne ,że np wprawa w obronie nie jest brana pod uwagę w wypadku ostrzału co jest dość logiczne nie? ;) ,a np jednostki z dużą wartością pancerza będą słabiej bronić się przed wrogami z umiejętnością "skuteczny przeciw pancerzom ", z kolei tarcza nie jest brana pod uwagę jeżeli jednostka zostanie ostrzelana od tyłu lub z tej strony po ,której nie nosi tarcz
albert875
05-07-2010, 20:56
No to tak:
Doświadczenie - opisuje poziom doświadczenia jednostki, od 1 do 9, daje premie co 3 punkty 1 do ataku i 1 do wprawy w obronie
Atak - atak jednostki
Premia szarży - dodawana do ataku przy szarży
Typ broni - biała, dystansowa itd.
Łączna obrona - suma pancerza, wprawy w obronie, i tarczy
Pancerz - brany pod uwagę zawsze, jeżeli jednostka jest atakowana przez oddział z ap (armor pircing) to tylko połowa
Wprawa w obronie - brana pod uwagę podczas walki w ręcz (jeżeli jednostka jest atakowana z dystansu to wprawa w obronie się nie liczy
Tarcza - jeżeli jednostka jest atakowana od frontu to liczy się 100% tarczy, jak z boku to 50%, a z tyłu wcale
Punkty życia - nie wiem co konkretnie dają, ale normalne jednostki mają zawsze 1, a generalskie 2. Generalnie im więcej tym jednostka jest bardziej odporna.
A cechy jednostek dają różne premie, np. skutecznie przebija pancerz(ap) odejmuje przeciwnikowi połowę punktów pancerza, premia do walki z jazdą dodaje twojej jednostce premię do ataku gdy walczy z jedn. jazdy, a jeździe przeciwnika obniża obronę(chyba). Generalnie opisują jednostkę.
Mariooooo
05-07-2010, 21:10
Punkty życia - nie wiem co konkretnie dają,
ilość obrażeń jakie jednostka może przyjąć, gwardia gienka ma 2 punkty życia i mogą przyjąć 2x tyle obrażeń co normalne oddziały
Punkty życia - nie wiem co konkretnie dają,
ilość obrażeń jakie jednostka może przyjąć, gwardia gienka ma 2 punkty życia i mogą przyjąć 2x tyle obrażeń co normalne oddziały
O ile pamiętam gdy mamy np. chłopa z 2 punktami życia i obronie 2 i rycerza o ataku 10 to rycerz musi zaatakować dwa razy.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin©