Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Modowanie Dyplomacji - PORADNIK



Salvo
05-08-2010, 07:30
W tym poradniku zajmiemy się edycją dyplomacji.

Krok 1 – Narzędzia
Użyjemy ESF EDITORA:http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=242353

Krok 2 – Znajdywanie frakcji
Udajemy się do pliku esf, lub zapisanej gry, którą zamierzamy modować i robimy jej kopię zapasową.

Udajemy się zgodnie z podaną obok ścieżką: CAMPAIGN_STARTPOS\CAMPAIGN_ENV\CAMPAIGN_MODEL\WORL D\FACTION_ARRAY i wybieramy frakcję którą zamierzamy modować.
Jak już się zdecydowaliśmy, to idziemy do DIPLOMACY_MANAGER/DIPLOMACY_RELATIONSHIP_ARRAY i szukamy numer ID frakcji, chcemy którą stosunki zamierzamy zmienić.

Aby poznaćNumer ID danej frakcji (np. Austrii) musimy się cofnąć krok wstecz, do CAMPAIGN_STARTPOS\CAMPAIGN_ENV\CAMPAIGN_MODEL\WORL D\FACTION_ARRAY, gdy wybieraliśmy frakcje której relacje chcemy zmienić. Wchodząc w FACTION_ARRAY i klikając „podfolder” FACTIONS,po prawej stronie wyświetli nam się okienko. Druga linijka przedstawi nam nazwę frakcji, a pierwsza upragniony numer id. Dla Austrii wynosi on 580473672.
Z czasem zamieszczę wszystkie numery, jako resorce, na razie musimy sobie jednak radzić tak.

Wracamy do DIPLOMACY_RELATIONSHIP_ARRAY z numerem id frakcji, z którą relacje zamieniamy zmienić i idziemy do DIPLOMACY_RELATIONSHIP_ATTITUDES_ARRAY. Znajdziemy tam 23 pliki, każdy odpowiada za inną opcję dyplomatyczną.
Aby unieważnić dany punkt należy zamiast liczb wstawić zera, słowa True zamienić na False.


Krok 3 – Opcje dyplomatyczne
Poniżej przedstawiam listę opcji, jakie dotychczas udało się rozszyfrować:

Sojusz Wojskowy


2 point (example)
1
30
80
True
0
False

Frakcja uważa cię za potencjalnego wroga ijest nastawiona na atak.


5 point
-1
30
0
True
15
True


Umowa Handlowa


6 point
1
15
60
True
0
False


Wojna


8 point
-2
-140
-200
True
0
False


Ta sama, lub inna religia, co wpływa na wasze stosunki.


16 point
0
10
0
False
0
False

Podobnie jak powyżej, tylko, że na temat ustroju.


17 point
0
-15
0
False
0
False


Historyczny powódwpływający pozytywnie/negatywnie na wasze relacje.


18 point
1
40
0
True
0
False


Prezent dany danej frakcji wpływający +90 na wasze stosunki, z każdą turą spadając o -1.


Stat 1
-1
90
0
True
0
False


Plik nr 2
Sojusz wojskowy dodający +30 do relacji, z możliwością wzrostu do +80,po +1 na turę.


1
30
80
True
0
False

Plik nr 5
Wskaźnik nienawiści, większy niż 30 oznacza rychłą wojnę.


-1
30
0
True
15
True


Pliknr 6
Umowa Handlowa dająca +15 relacji z możliwością wzrostu do +60, po +1 na turę.


1
15
60
True
0
False


Plik nr 7
Spadek Relacji o -12, wynikający ze złamania umowy handlowej, spada o-2 na turę, aż do zera.


2
-12
0
True
0
False


Plik nr 8
Wojnaz daną frakcją, zmieniająca stosunki na -140, z możliwością wzrostu do -200, o -2 na turę.


-2
-140
-200
True
0
False


Plik nr 9
Nieuhonorowanie Sojuszu, zmieniające stosunki na -40, spadające o 1, aż do -25. Komputer nigdy całkowicie Ci tego nie wybaczy.


1
-40
-25
True
0
False

Plik nr 10
Sojusz z Wrogą Nacją, zmieniający relacje o -30, co z czasem redukuje się o1 na turę, aż do zera.


1
-30
0
True
0
False



Plik nr 11
[b]Spadek Relacjio -10, spowodowany wypowiedzeniem wojny na naszego przyjaciela.


1
-10
0
True
-15
True


Plik nr 13
Ekspansja Terytorialna obniżająca relacje o -50, co ulega redukcji o 2 na turę, aż do zera.


2
-50
0
True
0
False


Plik nr 16
Obniżający Relacjeo-10 z powodów innych religii.


0
10
0
False
0
False


Plik nr 17
Obniżający Relacje o -15 z powodów innych ustrojów.


0
-15
0
False
0
False



Plik nr 18
Historyczna Przyjaźń zmieniająca relacje o +40


1
40
0
True
0
False


Plik nr 22
Zmieniający Relacje o +46 z racji lidera.


0
46
0
False
0
False




Pamętaj
Stosunki należy zmienić obu frakcją!!


Miłego modowania!

Salvo
10-11-2010, 15:25
Cholera wie. System na pewno ten sam, ale ułożyć mogli to już inaczej.