Salvo
06-08-2010, 07:24
W tym poradniku zajmiemy się dość ciekawą opcją umożliwiającą nadawanie jednostką unikalnych nazw regimentów!
Dla przykładu użyję jednostek polskich.
Krok 1 – Narzędzia
ESF Editor: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=242353
PFM:http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=234546
DB EDITOR:http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=280329
Krok 2 – Nowy Pack
Otwórz plik localisation.loc (patch_en.pack/patch_pl.pack – w zależności od wersji językowej) i wypakuj go do folderu data.
Teraz używając PFM stwórz nowy plik packa i dodaj plik który wcześniej wypakowałeś. Zapisz pod dowolną nazwą, zmien typ pliku na movie i zapisz ponownie.
Krok 3 – Nadawanie Nazw
Otwórz swój plik localisation.loc i poszukaj linijek takich jak ta:
unit_regiment_names_localisation_lookup_unit_name_ euro_infantry_units_001
Sklonój tyle ile potrzebujesz (na potrzeby nauki proponowałbym małą liczbę)
Teraz zmień ich nazwy z
unit_regiment_names_localisation_lookup_unit_name_ euro_infantry_units_001
na coś takiego:
unit_regiment_names_localisation_lookup_unit_name_ poland_lithuania_infantry_units_001
Teraz w drugie kolumnie wpisz nazwę regimentalną np. Regiment Buławy Koronnej, Regiment Saski itp, co tylko dusza zapragnie.
Gdy już skończysz zapisz plik.
Krok 4 – Plik Kampanii
Teraz otwórz plik kampanii (wcześniej robiąc oczywiście kopie) ESF EDITOREM i udaj się do:
CAMPAIGN_STARTPOS/CAMPAIGN_ENV/CAMPAIGN_MODEL/WORLD/FACTION_ARRAY/FACTION_ARRAY/FACTION
Znajdź frakcję, dla której zmiany wprowadziłeś (dla nas jest to Rzeczpospolita) i pójdź do:
LAND_UNIT_NAME_ALLOCATOR/LAND_UNIT_NAMES_MAP/LAND_UNIT_NAMES_MAP
Zauważysz, że każdy klikany tam plik jest oznaczony numerem od 0 do 22 (pomieszane). Każdy z nich odpowiada za jedną z klas jednostki.
Poniżej zamieszam ich listę:
0 - artillery_fixed
1 - artillery_foot
2 - artillery_horse
3 - cavalry_camels
4 - cavalry_heavy
5 - cavalry_irregular
6 - cavalry_lancers
7 - cavalry_light
8 - cavalry_missile
9 - cavalry_standard
10 - dragoons
11 - elephants
12 - general
13 - infantry_berserker
14 - infantry_elite
15 - infantry_grenadiers
16 - infantry_irregulars
17 - infantry_light
18 - infantry_line
19 - infantry_melee
20 - infantry_militia
21 - infantry_mob
22 - infantry_skirmishers
Teraz znajdź numer, który odpowiada klasie ktorą się zajmujemy, w tym przypadku piechota liniowa, czyli numer 18.
Gdy już znajdziesz pójdź dalej do:
UNIT_CLASS_NAME_ALLOCATOR/UNIT_CLASS_NAMES_LIST/UNIT_CLASS_NAMES_LIST, gdzie znajdziesz kilka plików. Każdy z nich wskazuje linię z pliku localisation.loc każdej kolejno zwerbowanej jednostki piechoty liniowej.
Wejdź do UNIT_CLASS_NAMES_LIST i otwórz CAMPAIGN_LOCALISATION. Znajdziesz tam nazwy takie jak:
unit_regiment_names_localisation_lookup_unit_name_ euro_infantry_units_00, które zmieniamy (w przypadku naszej piechoty) na:
unit_regiment_names_localisation_lookup_unit_name_ russia_infantry_units_001
itd.
Zrób tak i zapisz.
Krok 5 – Gotowe
Teraz, gdy odpalisz grę i kupisz nową piechotę liniową grając Rzeczpospolitą zobaczysz nazwę jaką jej dałeś.
To już wszystko.
Oczywiście podobne zmiany można robić dla każdego rodzaju wojska, oraz dla dowolnej frakcji
Miłego modowania
Dla przykładu użyję jednostek polskich.
Krok 1 – Narzędzia
ESF Editor: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=242353
PFM:http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=234546
DB EDITOR:http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=280329
Krok 2 – Nowy Pack
Otwórz plik localisation.loc (patch_en.pack/patch_pl.pack – w zależności od wersji językowej) i wypakuj go do folderu data.
Teraz używając PFM stwórz nowy plik packa i dodaj plik który wcześniej wypakowałeś. Zapisz pod dowolną nazwą, zmien typ pliku na movie i zapisz ponownie.
Krok 3 – Nadawanie Nazw
Otwórz swój plik localisation.loc i poszukaj linijek takich jak ta:
unit_regiment_names_localisation_lookup_unit_name_ euro_infantry_units_001
Sklonój tyle ile potrzebujesz (na potrzeby nauki proponowałbym małą liczbę)
Teraz zmień ich nazwy z
unit_regiment_names_localisation_lookup_unit_name_ euro_infantry_units_001
na coś takiego:
unit_regiment_names_localisation_lookup_unit_name_ poland_lithuania_infantry_units_001
Teraz w drugie kolumnie wpisz nazwę regimentalną np. Regiment Buławy Koronnej, Regiment Saski itp, co tylko dusza zapragnie.
Gdy już skończysz zapisz plik.
Krok 4 – Plik Kampanii
Teraz otwórz plik kampanii (wcześniej robiąc oczywiście kopie) ESF EDITOREM i udaj się do:
CAMPAIGN_STARTPOS/CAMPAIGN_ENV/CAMPAIGN_MODEL/WORLD/FACTION_ARRAY/FACTION_ARRAY/FACTION
Znajdź frakcję, dla której zmiany wprowadziłeś (dla nas jest to Rzeczpospolita) i pójdź do:
LAND_UNIT_NAME_ALLOCATOR/LAND_UNIT_NAMES_MAP/LAND_UNIT_NAMES_MAP
Zauważysz, że każdy klikany tam plik jest oznaczony numerem od 0 do 22 (pomieszane). Każdy z nich odpowiada za jedną z klas jednostki.
Poniżej zamieszam ich listę:
0 - artillery_fixed
1 - artillery_foot
2 - artillery_horse
3 - cavalry_camels
4 - cavalry_heavy
5 - cavalry_irregular
6 - cavalry_lancers
7 - cavalry_light
8 - cavalry_missile
9 - cavalry_standard
10 - dragoons
11 - elephants
12 - general
13 - infantry_berserker
14 - infantry_elite
15 - infantry_grenadiers
16 - infantry_irregulars
17 - infantry_light
18 - infantry_line
19 - infantry_melee
20 - infantry_militia
21 - infantry_mob
22 - infantry_skirmishers
Teraz znajdź numer, który odpowiada klasie ktorą się zajmujemy, w tym przypadku piechota liniowa, czyli numer 18.
Gdy już znajdziesz pójdź dalej do:
UNIT_CLASS_NAME_ALLOCATOR/UNIT_CLASS_NAMES_LIST/UNIT_CLASS_NAMES_LIST, gdzie znajdziesz kilka plików. Każdy z nich wskazuje linię z pliku localisation.loc każdej kolejno zwerbowanej jednostki piechoty liniowej.
Wejdź do UNIT_CLASS_NAMES_LIST i otwórz CAMPAIGN_LOCALISATION. Znajdziesz tam nazwy takie jak:
unit_regiment_names_localisation_lookup_unit_name_ euro_infantry_units_00, które zmieniamy (w przypadku naszej piechoty) na:
unit_regiment_names_localisation_lookup_unit_name_ russia_infantry_units_001
itd.
Zrób tak i zapisz.
Krok 5 – Gotowe
Teraz, gdy odpalisz grę i kupisz nową piechotę liniową grając Rzeczpospolitą zobaczysz nazwę jaką jej dałeś.
To już wszystko.
Oczywiście podobne zmiany można robić dla każdego rodzaju wojska, oraz dla dowolnej frakcji
Miłego modowania