Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : [Poradnik] Jak tworzyć Landbridges!



08-08-2010, 15:58
Poradnik opiera się na jego angielskich odpowiednikach zaczerpniętych z twcenter. Poza tym dodałem tutaj dużo swoich informacji i moich komentarzy, które mogą wam także pomóc.
----------------------------------------------------------------------------------------TCATutorials
Linki źródłowe mogą być pomocne:
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=33471
----------------------------------------------------------------------------------------
Jak tworzyć Landbridges!

Zmęczony brak inwazji morskich AI? Chcesz inwazji AI rzymian na Sycylię?. Odpowiedzią są Landbridges czyli tak zwane połączenia między kontynentami. Komputer korzysta z nich, nie ma wpływu na morskie szlaki handlowe i ogólnie dobrze to wygląda.

Poradnik którego celem jest stworzeniem takiego przejścia.

Pamiętaj aby zawsze zrobić kopię zapasową plików które masz zamiar modyfikować!!!
Również pamiętaj aby zawsze używać komendy -show_err, aby wiedzieć co jest twoim błędem!!!


Spis treści:
1.Gdzie znajduje się potrzebne pliki/foldery
2.Objaśnienie plików/folderów
3.Przygotowania
4.Modyfikacja plików
A.map_ground_types.tga
B.map_heights.tga
C.map_regions.tga
5.Podsumowanie



-----------------------------------------
1.
Do modyfikacji potrzebujemy odnaleźć główny folder gry i pliki/foldery:
Data/World/maps/Base/map_regions.tga
Data/World/maps/Base/map_ground_types.tga
Data/World/maps/Base/map_heights.tga
lub
Data/World/maps/campaign/[twoja_kampania]/map_regions.tga
Data/World/maps/campaign/[twoja_kampania]/map_ground_types.tga
Data/World/maps/campaign/[twoja_kampania]/map_heights.tga

-----------------------------------------
2.

Objaśnienie plików/folderów
map_heights.tga - tutaj znajdziemy obszar morza a terenu i jego wysokość
map_ground_types.tga - tutaj znajdziemy typ terenu
map_regions.tga - tutaj znajdują się zaznaczone prowincje

-----------------------------------------
3.

Do wykonania ej czynności potrzebujemy wyżej wymienionych plików i programu graficznego np. Photoshopa.

-----------------------------------------
4.A.

jak wiemy nie jest możliwe dojście na Sycylię w RTW z tego względu że przeszkadzają min góry w południowej Italii. Musimy więc się ich pozbyć
Na początku otwieramy plik map_ground_types.tga po otwarciu widzimy:

http://i36.tinypic.com/2e6hhmh.jpg

jak widać góra znajdująca się tam przeszkadza więc po usunięciu jej narzędziem [ołówek] 100% kolorem o wartości 128 128 64 otworzy nam drogę na Sycylię.

http://i35.tinypic.com/2my0v46.jpg


-----------------------------------------
4.B.

W następnym pliku potrzeba przesunąć nieco ląd tak aby wyspa z południową Italią były w położeniu, "pod kątem"

Co robimy:
-Domalowujemy kilka pixeli (tak jak poniżej na załączonym obrazku)
-piksele (czarne) przy bezpośrednim położeniu morza w obszarze gdzie będzie przejście muszą mieć wartość RGB 1 1 1

Przed modyfikacją:

http://i37.tinypic.com/2qxuq85.jpg

Po modyfikacji

http://i33.tinypic.com/f01ao5.jpg

-----------------------------------------
4.C.

Została nam modyfikacja w ostatnim pliku map_regions.tga, tutaj musimy "poszerzyć prowincje", dodając kilka pikseli tak aby wyraźnie łączyły się prowincje

Przed modyfikacją:

http://i33.tinypic.com/303bxwo.jpg

Po modyfikacji

http://i37.tinypic.com/2eyj66q.jpg

-----------------------------------------
4.C.

Po zapisaniu zmian, musimy oczywiście usunąć plik map.rwm z katalogu base lub folderu kampanii.
I cieszyć się nowym przejściem, dzięki któremu AI będzie radzić sobie o wiele lepiej.

http://i36.tinypic.com/124anis.jpg

----------------------------------------------------------------------------------------------
To wszystko czego potrzebujecie
Poradnik ten ma na celu lepiej poruszać się wam w świecie moddowania RTW ;)
Jakieś pytania, nie jasności co do tego poradnika? Jeśli tak to piszcie!

Anymous*
11-08-2010, 19:00
Zrób to samo tylko pod medievala 2

11-08-2010, 19:16
Zrób to samo tylko pod medievala 2

tryb rozkazujący? wypraszam sobie :|

a tak w ogolę to również pod medivala powinno działać

Witold
11-08-2010, 19:18
tryb rozkazujący? wypraszam sobie

No a gdzie ty wykrzyknik widzisz?

11-08-2010, 19:23
tryb rozkazujący? wypraszam sobie

No a gdzie ty wykrzyknik widzisz?

Wykrzyknik to już by była przesada! Ale na tym forum to już się nie można spodziewać się uprzejmości, nie nie tu. Najlepiej zrobię 30 poradników i jeszcze napiszą "zrób" następny...

kuroi
11-08-2010, 20:07
Wykrzyknik to już by była przesada! Ale na tym forum to już się nie można spodziewać się uprzejmości, nie nie tu. Najlepiej zrobię 30 poradników i jeszcze napiszą "zrób" następny...
Wyluzuj! Tak, to jest tryb rozkazujący. :twisted:

hamilkar
11-08-2010, 21:13
Jak zwykle genialny poradnik twojego wykonania. Ale mam prosibe czy byś wytłumaczył jak zrobić by słowianie,romo-brytowie,ostrogoci byli dostepni???

11-08-2010, 21:16
Jak zwykle genialny poradnik twojego wykonania. Ale mam prośbe czy byś wytłumaczył jak zrobić by słowianie,romo-brytowie,ostrogoci byli dostepni???

szukamy i znajdujemy, simple
viewtopic.php?f=248&t=5535 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=248&t=5535)

a co do dostępności innych frakcji których nie da się odblokować normalnie to już trudniejsza rzecz.

hamilkar
11-08-2010, 21:24
No tak ale te frakcje pojawiają po rozpoczecie czyli mam rozumieć że nie da sie nimi grać???

11-08-2010, 21:28
No tak ale te frakcje pojawiają po rozpoczecie czyli mam rozumieć że nie da sie nimi grać???

Nie aby nimi grać potrzebne jest wiele modyfikacji w descr_strat.txt, niestety musisz sam do tego dojść.

hamilkar
11-08-2010, 21:30
no trudno..... ale dzieki że napisałeś tyle poradników dzieki nim mam jakie pojecie.

hamilkar
14-08-2010, 15:17
mam znowu pytanie czy da sie usunać\zmiejszyć odleglosci od stolicy

14-08-2010, 15:25
mam znowu pytanie czy da sie usunać\zmiejszyć odleglosci od stolicy

to nie dotyczy tego poradnika, więc nie będę zachęcał do pisania tu i odpowiedzi

To jest przeznaczony temat do tego typu pytań
viewtopic.php?f=36&t=4328 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=36&t=4328)