Zobacz pełną wersję : Kody
chialem sie zapytac czy ktos wie czemu niedziala kod na niesmiertelnego generala
invulnerable_general X - nieśmiertelny generał (X – nazwa generała) moze ktos mi napisze jak mam poprawnie wpisywac tego koda
i bez głupich komentarzy typu kody sa beznadziejne itp.
Nie wiem, ja też kiedyś się chciałem kodami pobawić, ale tylko toggle_fow mi wchodził ;)
Ale to dawno było i na starszej wersji
Nie znam takiego kodu, więc niestety nie pomogę:/ Moze takiego nawet nie ma...znam na pamięcieć tylko toggle_fow, add_money, auto_win attacker i auto_win deffender:D
kody są beznadziejne :mrgreen:
kody są beznadziejne :mrgreen:
Czyżby 1 post i spam? Jeśli się dobrze użyje kodów, to mogą nie być beznadziejne...
add_population Palermo 100000000 zwieksza ilos populacji w osadzie
process_cq Palermo rozbudowa miasta
to sa oczywiscie przyklady jak grasz np polska to musisz wpisac nazwy miast po angielsku bo inaczej niezadzialaja
Tom McClaris
09-09-2009, 15:50
to sa oczywiscie przyklady jak grasz np polska to musisz wpisac nazwy miast po angielsku bo inaczej niezadzialaja Nie zawsze takie litery jak ń,ś można wpisaż bez problemu.
Są też kody:
create_unit P Q R S T W - stwórz dowolną jednostkę (gdzie P to nazwa miasta/generała, Q to nazwa jednostki, R to liczba jednostek (1-5), S to poziom doświadczenia jednostki (1-9), T to poziom pancerza (1-3) a W to poziom uzbrojenia (1-3))
add_population Y X - większa populacja (gdzie Y to nazwa miasta a X to liczba populacji)
give_trait X Y Z* - generał otrzymuje określoną cechę (gdzie X to postać, Y to nazwa cechy a Z poziom cechy)
give_ancillary X Y Z* - generał otrzymuje określoną służbę (gdzie X to generał, Y służba a Z poziom służby)
process_cq X - automatyczna budowa w mieście (gdzie X to nazwa budowli)
add_money X - otrzymujesz wskazaną ilość gotówki (gdzie X to liczba od 1 do 40000)
toggle_fow - odkrywa całą mapę
auto_win - wygrywasz kampanię
auto_win ATTACKER/DEFENDER - następną bitwę wygrywa atakujący/obrońca
rogan - tworzy Elephant Artillery (przy zaznaczonym mieście/generale)
vindaloo - tworzy Elephant Rocketeer
madras - tworzy Elephants
istanbul - tworzy Mercenary Monster Bombard
george - tworzy Mercenary Monster Ribault
houston - tworzy Mercenary Rocket Launcher
* - służba/cecha musi być podana po angielsku.
Ale kodu na nieśmiertelność raczej nie ma.
Abu Yusuf
09-09-2009, 23:58
nie mam pojęcia komu po co kody do tak banalnej gry jak medek na singlu, ale ok :D zapewne źle wpisałeś jego nazwe, pewnie trzeba po angielsku w całości albo z _ bądz bez spacji ^^
Grand Admiral Thrawn
10-09-2009, 12:40
Trochę to dziwne ale ja np lubię ten kod na kasę i ile wpiszę powiedzmy 40K to daję dla kompa, z którym teraz prowadzę wojnę. Zawsze to trochę pomaga w zmaganiach, żeby były bardziej wymagające (ale z reguły i to nie pomaga).
No bo komp buduje tak samo dla siebie, jak dla nas na automatiku, czyli w miastach mass katapulty xD ,a jak przejme miasto to zadnych budynkow na kase nie ma, a woja 5 regimentow, ale chłopów :D
Czasami kody są jedynym lekarstwem na bugi gry :) Ale z doświadczenia wiem że nie mogę ich używać. Przykład: przez kody straciłem 99.90zł za anno 1701, bo mi się znudziła w jeden dzień z kodami :) A do medka wciąż wracam i wracam.
create_unit P Q R S T W - stwórz dowolną jednostkę (gdzie P to nazwa miasta/generała, Q to nazwa jednostki, R to liczba jednostek (1-5), S to poziom doświadczenia jednostki (1-9), T to poziom pancerza (1-3) a W to poziom uzbrojenia (1-3))
a propos tego kodu mam pytanie czy ten kod działa by dodać wojska AI? Próbuje wzmocnić wroga i jakoś nie widzę tych jednostek na polu bitwy. Inna sprawa, że zdaję sobie sprawę, że nie zawsze dobrze wpisuję nazwę prowincji czy nazwę jednostki (np. nie wchodzą mi Polish Nobles dla Polski...), dlatego proszę o jakiś link, listę jednostek czy prowincji.
Czesio133
02-10-2009, 16:20
Taki sam kod był w Rome Total Wat Barbarian Invasion i też mi nie wchodziło ale mnie nazwa jednostki.
no mi wchodzi np. peasants, archers, etc. ale Polish Nobles mi nie wchodzą... z tym, ze co mi z peasantów z jednej jak i z drugiej strony. Zero zabawy.
Czesio133
02-10-2009, 18:30
no mi wchodzi np. peasants, archers, etc. ale Polish Nobles mi nie wchodzą... z tym, ze co mi z peasantów z jednej jak i z drugiej strony. Zero zabawy.
Jak ty to wpisujesz pokaż np na tych peasantsów.
Moim zdaniem to Polish Nobles powinno się wpisać Polish_Nobles tylko, że mnie coś nie wszysło z tymi jednostkami.
np. create_unit Cracow peasants 1 1 1 1
próbowałem już Polish Nobles robić z dużych i małych liter i z _ i bez _. Jakieś inne pomysły? Stąd zresztą ponawiam prośbę o listę "zawodników" i "stadionów" w oryginale...nie wiem gdzie to znaleźć :roll:
Czesio133
02-10-2009, 18:43
Nie znam się za bardzo na kodach ale mógłbym zrobić te liczby np.: 5 5 5 5 5. Czy muszę się dostsować do zasad wymieninych u góry, że jakaś tam liczba to doświadczenie?
nie próbowałem, ale zdaje się, że maks to 5-9-3-3.
Czesio133
03-10-2009, 06:57
Dzięki działa jest wszystko git.
rekinescu
03-12-2009, 14:23
w którym momencie wpisywać te kody?
sorry ale jestem zielony w tągre
w którym momencie wpisywać te kody?
sorry ale jestem zielony w tągre
Jak jesteś zielony, to graj normalnie, a nie od początku na kodach. Znudzi ci się i nic się nie nauczysz. Na mapie strategicznej, jak odpalasz kampanię i masz całą mapę, weź wcisnij ~ i pisz.
korona191
26-02-2010, 18:34
Mógłby ktoś powiedzieć jak używać tego kodu create_unit dla jednostek z nazwą dwuczłonową np. Polish Nobles, bo mam ochotę się trochę pobawić na mapie kampani a wchodzą mi tylko peasents hussars etc.
Yaevinn999
26-02-2010, 18:51
Naciskasz "~"
Balduran
27-02-2010, 08:28
Jesli chodzi o kody to uzywam tylko 2 i tylko jesli chodzi o kampanie online (a konkrteniej czas przed rozpoczeciem kampanii bo w trakcie jej trwanie na szczescie nie mozna uzywac). Chodzi o toggle_fow, ktory pomaga optymalnie zaplanowac pierwsze tury, a czasem takze te pozniejsze. Drugi to show_cursorstat-pomaga w ustawianiu dyplomatow. Uzywanie kodow "wspomgaczy"(pieniadze itp), tak jak w kazdej innej grze, psuje tylko zabawe.
Mógłby ktoś powiedzieć jak używać tego kodu create_unit dla jednostek z nazwą dwuczłonową np. Polish Nobles, bo mam ochotę się trochę pobawić na mapie kampani a wchodzą mi tylko peasents hussars etc.
wpisz tak:
create_unit Cracow "Polish Nobles" 5 9 3 3
" "- dla wszystkich jednostek z nazwą dwuczłonową.
nazwy jednostek są w pliku export_descr_unit, we wierszu type
a propos tego kodu mam pytanie czy ten kod działa by dodać wojska AI? Próbuje wzmocnić wroga i jakoś nie widzę tych jednostek na polu bitwy.
Tak i to jest główna jego zaleta jak dla mnie :D Oczywiście jednostka musi należeć do danej frakcji, żeby miała tekstury na mapie bitwy. A kod wpisujesz na mapie kampanii.
robercik8211
26-09-2010, 15:36
no mi wchodzi np. peasants, archers, etc. ale Polish Nobles mi nie wchodzą... z tym, ze co mi z peasantów z jednej jak i z drugiej strony. Zero zabawy.
Jak ty to wpisujesz pokaż np na tych peasantsów.
Moim zdaniem to Polish Nobles powinno się wpisać Polish_Nobles tylko, że mnie coś nie wszysło z tymi jednostkami.
wystarczy wpisac naprzyklad tak:
create_unit "Cracow""Polish Nobles" 5 9 3 3
kody są beznadziejne :mrgreen:
Czyżby ironia?
Co do tych kodów to ja używam tylko żeby usuwać i dodawać populacje, czyli przesiedlenia, no i standardowo toggle_fow, a o kodzie na nieśmiertelność generała pierwsze słysze
To pewnie nie tu ale też chodzi o generała ;)
Wie ktoś jak zmienić wiek od którego wchodzą w stan dorosłości i mogą walczyć ? :P Tak jak jest to 16 lat to chciałbym to zmienić :P
kody są beznadziejne :mrgreen:
Czyżby ironia?
a o kodzie na nieśmiertelność generała pierwsze słysze
Pod Rome jest taki kod, ale nie zawsze zadziała ;)
Witam, otóż mogę już ponownie grać w Medieval II total war po kilku miesiącach wreszcie komputer spokojnie go uciąga:) Mój problem jest następujący. Podczas grania w modyfikację Stainless steel 6.2 po 103 turach wywala mnie do pulpitu. Słyszałem że kod disable_ai coś tam daje ale u mnie on niestety z niewiadomych przyczyn nie działa.Tzn. wpisuję go, klikam w klepsydrę i podczas przeglądu ruchów frakcji i tak mnie wyrzuca. Moje pytanie jest następujące. Czy jest kod który przerzuci grę do przodu o kilka tur? Z góry dziękuję za odpowiedź.
PS: Nie piszcie mi żebym ściągnął wersję 6.3 bo jest fajna lepsza itd. proszę o konkretną odpowiedź. Będę wdzięczny:)
Zły dział:
Zbrojownia - Stainless Stell viewtopic.php?f=30&t=178&start=320 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=30&t=178&start=320)
tam pytaj ;)
Właściwie to pytam o kod więc chyba mój post nie był nie na temat:) Ale mimo wszystko spróbuję też tam, dzięki za radę.
rafalvip21
25-12-2010, 01:51
Oj, a teraz ten problem co Ja biedny bez Waszej pomocy pocznę, pewnie nic i zacznę grę od nowa
Chcę stworzyć dodatkowe jednostki, ale na morzu, więc wpisuje kod:
create_unit "Admiral Haddad""Dhow" 2 9 3 3,
no chyba że coś należy poprawić ??
A problem jest taki że wyskakuje komunikat:
"err: unit type not recognised" lub "err: character or settlement not found", o co chodzi ??
Sovereign21
25-12-2010, 04:54
A fe! Na kodach się nie gra!! A tak wogóle to pewnie w Podzamczu znajdziesz odpowiedź ;)
Edit: ale znam taki kod na tworzenie jednostki. WejdźWMiasto_ZbudujPort_RekrutujDhow. Ale akurat w przypadku tego koda imię admirała jest losowe ;)
A fe! Na kodach się nie gra!! A tak wogóle to pewnie w Podzamczu znajdziesz odpowiedź ;)
Edit: ale znam taki kod na tworzenie jednostki. WejdźWMiasto_ZbudujPort_RekrutujDhow. Ale akurat w przypadku tego koda imię admirała jest losowe ;)
Ekhem... Nie chcę być nie miły, ale czy to jest dla Ciebie problem, że ktoś lubi pograć sobie w singlu na kodach?
Nie widzę nic złego w ich używaniu, jeśli daje to przyjemność a nikomu innemu nie szkodzi.
Sovereign21
25-12-2010, 11:39
Oj Kuroiku nie widzisz, że z przymrużeniem oka ta odpowiedź była ;) Jeśli To autora tematu uraziło to przepraszam ;)
Ja tam pewności nie mam, ale wpisując kod na stworzenie jednostki musisz podać nazwę regionu, w którym się utworzy. np.
create_unit "Gaza" "Dhow" 2 9 0 0 jako że 9 oznacza doświadczenie a 0 0 ulepszenia, z tym, że jednostki wodne nie mają ulepszeń, oprócz okrętów z armatami. Aha i staraj się kodem tworzyć tylko te jednostki, które są dostępne dla Twojej frakcji, bo jeśli np. Egiptem będziesz chciał stworzyć sobie rycerzy feudalnych, to będą błędy typu niewłaściwej karty i białych tekstur na mapie bitwy.
rafalvip21
09-01-2011, 01:41
ale kod: create_unit "Gaza" "Dhow" 2 9 0 0 u mnie nie działa, pisze że jednostki zostały niezarejestrowane, będę musiał normalnie rekrutować statki :(
no to mogiła. :roll:
i błagam: "jest napisane", nie "pisze"! ...eh, no chyba, że personifikujesz komputer tudzież grę i któreś z nich do Ciebie pisze.
Sovereign21
10-01-2011, 20:49
Na moje to temat niepotrzebnie tu wisi.
Diego545
21-01-2011, 22:06
Chodzi o to,że w konsoli kodów (proszę nie robić mi wykładów moralnych :!: ) zamiast ''ż'' jest D,''ń'' coś innego,''ł'' na coś innego itp.Moje pytanie to, czy można to jakoś zmienić?
Jeśli był podobny temat proszę mnie odesłać.
Przeniosłem do tematu o kodach - Krzyżak
Dzięki
Pewnie chcesz tych liter do nazw, prawda?
Nie będziesz ich potrzebował, bo w większości przypadków nazwa np. miasta na mapie nie odpowiada nazwie rozpoznawanej przez grę. Dlatego np. na mapie masz Wiedeń, a gra rozpoznaje to jako Vienna.
Masz Wrocław - gra widzi Breslau etc.
Z jednostkami zapewne jest tak samo.
Marc d'Angers
21-01-2011, 22:46
Ja kodów używam wyłącznie do odwzorowania historii, np tworzę bitwy historyczne (zazwyczaj na Hotseat) przywołując odpowiednie jednostki za pomocą kodów. Jeśli chodzi o dowodzenie generałów to używam give_trait i give_ancillary.
http://www.cheatmasters.com/cheats/2404 ... heats.html (http://www.cheatmasters.com/cheats/24042/Medieval_2:_Total_War_cheats.html)
tutaj są opisane chyba wszystkie
Sovereign21
21-01-2011, 22:47
Dokładnie :) Kod gry był pisany po angielsku więc jest tak jak mówi kuroi. Spolszczenie podmienia tylko tekst wyświetlany na ekranie, więc trzeba poszukać, co jak się nazywa w kodzie gry ;)
Marc d'Angers
22-01-2011, 09:59
Jeśli mamy problem z wpisaniem nazwy osady, to można ją zmienić przed wpisaniem kodu. Przykładowo : gdy kod nie znajduje miejscowości KÖNIGSBERG, zmieniamy na "A" i wpisujemy w konsoli wybrany kod, np. process_cq A. Kiedy skończymy zmieniamy nazwę ponownie na Konigsberg. Aby zmienić nazwę osady otwieramy kartę, gdzie rekrutuje się wojsko albo jest pasek budowania i klikamy myszką na nazwę osady znajdującą się na samej górze, kasujemy tą nazwę za pomocą backspace i wpisujemy swoją np. Królewiec.
devil162
21-02-2011, 14:41
panowie mam pytanie gdzie znajde angielskie nazwy jednostek bo próbuje stworzyć wymaxowanego zabójce ale cos mi nie wychodzi
Presidente
21-02-2011, 15:17
możesz stworzyć zabójcę i dodawać mu cechy kodami typu give_trait
devil162
21-02-2011, 16:52
tylko ze ja chce zeby mial juz "doswiadczenie" na maxa
Marc d'Angers
21-02-2011, 17:05
jeśli mówisz o tych oczkach to tylko trait'ami mozesz mu zwiększyć
i tylko jednorazowo działa give trait coś tam coś tam na 5...
by był na maksa to i tak zdaje się trzeba było go doszkolić...
chyba, że miało się już gildie zabójców na najwyższym poziomie i władca miał jakieś bonusy też... ale nie pamiętam.
Witam! Może to nie jest ściśle związane z kodami, ale to prawie to samo: chodzi mi o uruchamianie gry z parametrami. W starym Medievalu tzn jedynce dało sie uruchomić grę z parametrem i w czasie gry przełączać między nacjami. Dzięki temu mogłem w każdej chwili zmienić graną nację, ale głównie używałem tego do ustawiania wielonacjowych bitew - fajny widok bitwy państw zachodu na ziemi świętej. Wiecie czy w Medku 2 da się tak?
nie wiem, ale jak to robiłes w jedynce?
Jak czytam to
chodzi mi o uruchamianie gry z parametrami
To kojarzy mi się tylko jedno, otwarcie menu właściwości skrótu do gry, po czym w ścieżce docelowej dopisanie czegoś na samym jej końcu.
http://www.edenet.pl/kody/kody-321.html - to chyba bylo to. Ciekawe czy w Medku 2 mozna tak samo
niesamowite, że o tym wcześniej nie wiedziałem...
a czy MTW2 ma takie coś... nie wiem, bo o takiej opcji w pierwszej części nie wiedziałem...
natomiast w MTW2 jest hot seat, ale tylko tyle, bo rozumiem, że bitew nie rozegrasz, a w jedynce walniesz, tak?
No dokładnie. Przykład grałem Francją i pomagałem Hiszpanii w rekonkwiscie: jako hiszpania atak na prowincję Almohadów i przełączam sie na Francje i dorzucam swoje siły i Koniec Tury. Komp wykonuje ruchy i jest bitwa: Ja steruje nacja, w czasie której wcisnąłem KONIEC TURY (Francja) a AI steruje Hiszpania (sojusznik) i Almohadami (wróg) - to tylko przyklad. W ten sposob dyplomacja byla ciekawsze - moglem postepowac w relacjach wasal - lennik. Ogolnie gra wiele zyskiwala.
genialne, są jakies limity czy wręcz wszystkimi nacjami się bawić?
Nie, nie ma. Można sterować wszystkimi nacjami, a nawet papieżem i buntownikami. Kiedyś mój brat grał buntownikami i mówił że fajna sprawa tylko na początku trudno z kasą.
pozostaje mi tylko spróbować, szkoda tylko, że czas mi się skurczył... dzięki za odpowiedzi !
Specjalnie dla Ciebie i potomnych oraz ciekawych odkopałem płytkę i sprawdziłem: po uruchomieniu gry z parametrem -ian można grać wszystkimi nacjami! Przełącza się klawiszami 1-9 oraz shift + 1-9 ale nie na klawiaturze numerycznej lecz obok "`" (tyldy). Miłej zabawy! Pozdro
Celairistannen
16-05-2011, 17:11
Specjalnie dla Ciebie i potomnych oraz ciekawych odkopałem płytkę i sprawdziłem: po uruchomieniu gry z parametrem -ian można grać wszystkimi nacjami! Przełącza się klawiszami 1-9 oraz shift + 1-9 ale nie na klawiaturze numerycznej lecz obok "`" (tyldy). Miłej zabawy! Pozdro
O co Ci chodzi z tym "parametrem - ian" ???
Zgłębiał ktoś może temat traitów (cech)? Istnieje jakiś kod na odjęcie (zneutralizowanie) cechy? Nie wiem, undo_trait zamiast give_trait?
Poza tym zastanawiam się jak rozpoznać, że daną cechę komputer "widzi" i że "widzi" ją tak, jak jest ona widoczna dla gracza. Ostatnio miałem panopka z cechami "wyczerpany" i "wypaczone postrzeganie". Nakombinowałem tak, że w końcu po wpisaniu give_trait "this" Infertile 3 (czyli teoretycznie zwiększeniu bezpłodności) na liście cech generała wyskoczyło "płodny". i faktycznie: turę później miał ślub, a w kolejnej już dziecko. Z "wypaczonym postrzeganiem" też mieszałem. Cesze tej odpowiada trait "deranged", więc próbowałem dodawać jej antitrait, czyli "sane". efekt był taki, że na liście cech pojawiło się "niebezpiecznie szalony" (czy jakoś tak) a przy imieniu przydomek "szalony", czyli jakgdybym dodając cechę przeciwną tak naprawdę zwiększył nieporządaną cechę wyjściową. spróbowałem innego myku. najpierw wpisałem bodaj give_trait "this" Deranged 1, żeby wrócić do najniższego poziomu tego traitu. potem zaś zapodałem give_trait "this" Deranged -2. w efekcie z listy cech zniknęła ta powiązana z szaleństwem tak, jakby została całkowicie zneutralizowana. podskoczyło też dowodzenie wcześniej redukowane przez szaleństwo. pozostał jednak przydomek "szalony". zastanawiam się teraz, co mam o tym wszystkim myśleć, bo logiki w tym większej nie znajduję.
robercik8211
14-07-2011, 12:44
Ludzie znali go jako szalonego i tak będą go znali dopuki nie przyjdzie po niego kostucha.
przemawia do mnie Twa poetyka, lecz czy kryje się w niej sugestia, że pacjent nasz wyszedł z choroby? (- mechanicznie)
robercik8211
14-07-2011, 14:14
Powinno być tak że będzie miał ten przydomek przez 2 -3 tury i powinien go stracić. Ludzie dowiedzieliby się że nie jest szalony i bach.
Dobra, sprawdziłem, że "give_trait 'this/name' trait -x" faktycznie odejmuje wartość danej cechy (trait) określoną przez "x". Można w ten sposób neutralizować niekorzystne cechy. Być może dla niektórych było to oczywiste, być może nikogo to nie obchodzi. W każdym razie - z mojego punktu widzenia - jest to jakieś poszerzenie horyzontów. P.S. Nie pamiętam, czy pomiędzy naszym "x" a "-" (minus) stosuje się spację.
Dobra, sprawdziłem, że "give_trait 'this/name' trait -x" faktycznie odejmuje wartość danej cechy (trait) określoną przez "x". Można w ten sposób neutralizować niekorzystne cechy. Być może dla niektórych było to oczywiste, być może nikogo to nie obchodzi. W każdym razie - z mojego punktu widzenia - jest to jakieś poszerzenie horyzontów. P.S. Nie pamiętam, czy pomiędzy naszym "x" a "-" (minus) stosuje się spację.
Mnie to interesuje. A masz może zestaw działających cech w Medku i jakieś konkretne przykłady ich dodawania lub odejmowania mógłbyś podać? Chodzi mi o sprawdzone i używane przez Ciebie a nie opisane w teoretycznych poradnikach co do działania konsoli kodów. Cech nigdy nie dodawałem chciałbym praktyczny opis zobaczyć. :mrgreen: A nawet bardziej mnie interesuje ta neutralizacja cech ujemnych jaką własnie rozpracowałeś. nie wiem czy kiedykolwiek użyje tej wiedzy, ale chciałbym wiedzieć jak to działa dokładnie. :P
nie no fajnie, że to piszesz, ktoś to czyta:P
Edit: Araven : Nie bardzo wiecm o co pytasz i czy pytanie jest odnośnie mojego posta czy Tengriego? Możesz sprecyzować? I odbierz maila ode mnie ok? 8-)
Zbieram się do odpisania, ale nie mam czasu ani weny. Ograniczę się narazie do podania formuły (po wciśnięciu tyldy):
give_trait "this" TraitName X (<-- cudzysłowu używam tak, jak w prawdziwej, gotowej komendzie)
czyli na przykład:
give_trait "this" BattleChivalry 3
gdzie "this" oznacza postać uprzednio wybraną na liście generałów/agentów (robimy tak dlatego, że z imionami są zawsze problemy), TraitName to nazwa cechy (chodzi o stopniowaną cechę "główną" - np. "Niechlujny poborca podatkowy" to ta sama cecha "główna" [konkretnie BadTaxman] co "Kiepski poborca podatkowy", tylko na wyższym [drugim] poziomie); w końcu X to poziom - od 1 do 3 - naszego traitu (cechy "głównej"), który chcemy sobie dodać, lub - jeśli wpiszemy przed X "-" (minus) - odjąć.
Musisz sobie wyczaić jakie cechy "główne" odpowiadają tym, które widzisz wyszczególnione na liście przymiotów swoich postaci. Pomóc powinno Ci to (polecam przeczytać wstęp): http://www.gamefaqs.com/pc/931592-medie ... faqs/50116 (http://www.gamefaqs.com/pc/931592-medieval-ii-total-war/faqs/50116) i to viewtopic.php?f=45&t=7756 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=45&t=7756) .
Sorry, jeśli to dla Ciebie same oczywistości - nie mam pojęcia co wiesz, a czego nie. Liczę, że choć trochę pomogłem.
ERRATA: Nie wiem skąd mi się wzięło to "od 1 do 3". Musiałem być nie-w-formie. Otóż wiele cech ma również poziom 4, 5, a taki "Drink" nawet i 6.
Dzięki bardzo Tengri, sporo nowych rzeczy mi wyjaśniłeś. Znałem zagadnienie od strony teoretycznej, teraz przedstawiłeś mi praktyczną w przystępny sposób. Jak pisałem wcześniej może spróbuje z usunięciem cechy negatywnej u jakiejś postaci, to jest coś co Ty odkryłeś. Dzięki raz jeszcze i pozdrawiam. Tak dla eksperymentu to muszę kiedyś sprawdzić :P . Pozdrawiam.
Aravenie do Tengriego to było;)
kody zawsze mogą się przydać by jakoś podrasować gierkę już na planszy.
Raskolnikovv
14-01-2012, 13:17
Witam... a ja mam taki problem- dzięki temu kodowi chce zmienic dziedzica frakcji, dodaja odpowiednia ceche komus innemu, a czy to sie uda to juz sie pozniej okaŻe, narazie mam kolejny problem- po wpisywaniu danego trait wyskakuje:
could not find this trait in database
wpisuej na 99 procent prawidlowo- bo ancillary wchodzi tak wpisywane bez problemu.......
probowalem give_trait "this" warth 1
give_trait "this" peaceful 1
itd itd....please help....
no zlitujcie sie ludzie... juz od wczoraj kombinuje na wszystkie sposoby
Witam... a ja mam taki problem- dzięki temu kodowi chce zmienic dziedzica frakcji, dodaja odpowiednia ceche komus innemu, a czy to sie uda to juz sie pozniej okaŻe, narazie mam kolejny problem- po wpisywaniu danego trait wyskakuje:
could not find this trait in database
wpisuej na 99 procent prawidlowo- bo ancillary wchodzi tak wpisywane bez problemu.......
probowalem give_trait "this" warth 1
give_trait "this" peaceful 1
itd itd....please help....
no zlitujcie sie ludzie... juz od wczoraj kombinuje na wszystkie sposoby
Rozwiązanie jest nader proste: wpisuj cechy z dużej litery :D
Raskolnikovv
14-01-2012, 14:19
Dzięki wielkie, ale mam nastepny problem, teraz nagle zawczelo wyskakiwac ze nie moze znalezc zaznaczonego charakteru- nawet na ancillary - co jeszcze 2 minuty temu normalnie dzialalo, ja nie wiem juz pierdzielca dostaje z ta gra
Dzięki wielkie, ale mam nastepny problem, teraz nagle zawczelo wyskakiwac ze nie moze znalezc zaznaczonego charakteru- nawet na ancillary - co jeszcze 2 minuty temu normalnie dzialalo, ja nie wiem juz pierdzielca dostaje z ta gra
wejdź na listę generałów i tam kliknij prawym na tego, którego chcesz zmodyfikować; następnie konsolka i wszystko działa. bez sensu to trochę, ale cóż... grunt, żeby w końcu zadziałało, nie?;)
Raskolnikovv
15-01-2012, 08:38
Dzięki wielkie, ale mam nastepny problem, teraz nagle zawczelo wyskakiwac ze nie moze znalezc zaznaczonego charakteru- nawet na ancillary - co jeszcze 2 minuty temu normalnie dzialalo, ja nie wiem juz pierdzielca dostaje z ta gra
wejdź na listę generałów i tam kliknij prawym na tego, którego chcesz zmodyfikować; następnie konsolka i wszystko działa. bez sensu to trochę, ale cóż... grunt, żeby w końcu zadziałało, nie?;)
dzięki wielkie za rady, juz ogarnalem- problem byl w tym ze zaznaczalem generala w zamku, a wtedy nie dziala. przynajmniej tak bylo u mnie- nie wiem czy dobrze pamiętam- ale chyba tez nie dzialalo raz po zaznaczeniu na mapie- dopiero gdy sie nim ruszylem minimalnie i znowu wpisalem, wtedy juz wskoczylo - to tak jakby ktos mial podobny problem
niestety moje proby zmienienia spadkobiercy frakcjii poprzez zmiany Traitów spadkobiercy, nie zadzialaly. udalo sie "zrzucic" umiejetnosc spadkobiercy samemu spadkobiercy, dodac innemu synowi krola, jednak mimo zmiany cech, spadkobierca na drzewku pozostaje bez zmian- to jakby ktos kiedys chcial probowac. nie wiem, nie mam sposobu na tego spadkobiercy, pomysly sie skonczyly, chyba dam sobie spokoj
Tak mi się przypomina, że w submodzie Barona do TATW jest jakiś skrypt odnośnie spadkobierców, zwie się: Choose Your Next Heir (odkrywczo, prawda?)
Link do tematu:
viewtopic.php?f=366&t=9457 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=366&t=9457)
TemudżynI
28-01-2012, 18:08
To pewnie nie tu ale się zapytam: gdzie jest plik z surowcami?
To pewnie nie tu ale się zapytam: gdzie jest plik z surowcami?
data\world\maps\campaign\imperial_campaign\descr_s trat. surowce są niemal na początku. zrób koniecznie kopię*, odhacz "plik do odczytu" i baw się dobrze handlując złotem w Krakowie (czy jakie tam masz plany)!;) dział chyba ujdzie, choć zdaniem niektórych lepszy byłby pewnie dział moderski.
* niby oczywiste, ale niejeden już prosił o stracony plik na tym forum, a teraz za przesłanie to chyba do więzienia;)
P.S. pierwsza liczba oznacza długość, a druga szerokość geograficzną.
TemudżynI
28-01-2012, 20:37
A da się jakoś podwyższyć ich wartość? I czy mody maja ten sam plik co oryginał czy inny?
TemudżynI
28-01-2012, 20:58
Noż cholera. Chyba potrzebuję nowego pliku bo nie zapisałem. PROSZĘ POMÓŻ!!!!
Chyba dobry plik
http://speedy.sh/j7BnH/descr-strat.txt
Ale nawet ci napisał żebyś kopie zrobił...
TemudżynI
28-01-2012, 21:28
Nie spojrzałem dokładnie. Wywala mnie do windy.
A da się jakoś podwyższyć ich wartość?
Twoje pytanie zainspirowało mnie żeby raz jeszcze rzucić okiem na pliki i - ku mojemu zaskoczeniu - wygląda na to, że owszem. istnieje w każdym bądź razie plik, który wartości surowców wyszczególnia. nazywa się descr_sm_resources. żeby mieć do niego dostęp musisz przeprowadzić tzw. unpacking. instrukcję jak to zrobić znajdziesz m. in. tu viewtopic.php?f=249&t=5733 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=249&t=5733) w pkt. 1.
I czy mody maja ten sam plik co oryginał czy inny?
instrukcję tworzenia mode switch'a masz pod tym samym linkiem w pkt. 3.
Noż cholera. Chyba potrzebuję nowego pliku bo nie zapisałem. PROSZĘ POMÓŻ!!!!
:lol:
TemudżynI
29-01-2012, 11:54
Ufff. Odczekałem noc i jednak mod działa. Nie muszę usuwać.
a sprawdzałeś może, jak z tą zmianą wartości surowców?
TemudżynI
30-01-2012, 16:58
Nie działa :(.Ale już wolę nie grzebać. Ale to trochę nie fair, bo kiedyś czytałem ,że w czasach średniowiecznych (dokładnie za Wielkiego) królowie mieli wielkie dochody , np . Wielki miał ileś tam dukatów, cesarz niemiecki maił dochody 100 000 a król Węgier 400 000 (rocznie!).
nighthowk117
17-06-2012, 13:27
mam taką prośbę gram Anglia i chciałbym sobie stworzyć Sherwood Archers wpisywałem nazwę tej jednostki na wiele sposobowa ale ze każdym razem jak wcisnę enter to mi pokazuje ze nie rozpoznaje jednostki. prosiłbym o napisanie jak mam wpisać nazwę tej jednostki z góry dzięki.
KACPER9786
03-07-2012, 10:07
Witam! Mam pytanko czy mógłby mi ktoś napisać pare (np.: 3 lub 4) jednostki jakie moge wpisać w kod który tworzy mi armie byłbym bardzo wdzięczny tylko zeby to nie byli jacys chłopi albo łucznicy tylko jakieś porządne jednostki. Swoją drogą łucznicy tez mogliby być :). Gram Polską ale chyba nie ma znaczenia czy dacie mi jednostki z Polski Francji czy jakieś inne prawda??
Bardzo prosze o pomoc!
POZDRAWIAM!!!
Dawidj129
04-07-2012, 13:26
Witam! Mam pytanko czy mógłby mi ktoś napisać pare (np.: 3 lub 4) jednostki jakie moge wpisać w kod który tworzy mi armie byłbym bardzo wdzięczny tylko zeby to nie byli jacys chłopi albo łucznicy tylko jakieś porządne jednostki. Swoją drogą łucznicy tez mogliby być :). Gram Polską ale chyba nie ma znaczenia czy dacie mi jednostki z Polski Francji czy jakieś inne prawda??
Bardzo prosze o pomoc!
POZDRAWIAM!!!
np
"Polish Nobles" - szlachta Polska (kawaleria)
Hussars - Husaria (kawaleria)
"Polish Knights" - Polscy Rycerze (kawaleria)
"Polish Shooters" - Polscy Strzelcy (konni)
"Lithuanian Archers" - Łucznicy (Piechota)
Mam nadzieję, że pomogłem.
KACPER9786
04-07-2012, 19:37
Tak tak pewnie dzięki! :) a jakaś piechota??
HunterPL
14-11-2012, 21:19
Mi kody nie działają oprócz add_money i togglee_fow i to załatwia sprawę i według mnie kody psują przyjemność z gry to tyle.
Pozdrowienia
Rostel123
14-11-2012, 21:25
Ja pierw gram normalnie bez kodów.
Jeśli mi się znudzi no to zaczynam nową kompanię i jazda. :D
Ja pierw gram normalnie bez kodów.
Jeśli mi się znudzi no to zaczynam nową kompanię i jazda. :D
Mała poprawka - zaczynasz nową kampanię, a nie kompanię.
kompania:
1. jednostka wojskowa składająca się z kilku plutonów; dawniej grupa mężczyzn towarzysząca rycerzowi w walce;
2. grono znajomych;
3. stowarzyszenie kupców, zakładane dawniej w celu prowadzenia handlu za granicą
kampania
1. zaplanowane działanie wojenne odbywające się na określonym terytorium w jakimś czasie; etap wojny, wyprawa wojenna, np. kampania wrześniowa;
2. szereg zorganizowanych działań prowadzących do określonego celu, popierających sprawę, o którą się walczy, np. kampania promocyjna, propagandowa, reklamowa; czas trwania takich akcji;
3. w rolnictwie i przetwórstwie: okres nasilenia prac, związany ze zbiorem, skupem i przerobem określonych płodów rolnych; czas prac sezonowych;
4. potocznie: kampania wrześniowa - poprawkowa sesja egzaminacyjna we wrześniu
Słownik języka polskiego raczej nie pisze. W nim może być coś napisane. :twisted:
Fakt, ale "pisze" dodaje się samoistnie kiedy kogoś (lub coś w tym przypadku) cytujesz - ja tylko wpisałem "słownik języka polskiego". :P
Zobacz sobie:
Słownik języka polskiego raczej nie pisze. W nim może być coś napisane. :twisted:
[quote="Chindit"]Słownik języka polskiego raczej nie pisze. W nim może być coś napisane. :twisted:[/quote
kapifili
27-02-2013, 19:44
Mi kody nie działają oprócz add_money i togglee_fow i to załatwia sprawę i według mnie kody psują przyjemność z gry to tyle.
Pozdrowienia
Piszę się toggle_fow a nie togglee_fow ;)
Ej mam pytanko jestem nowy i do końca nie ogarniam ;o jak chcę dodac ceche postaci np. give_trait Manfred Deines GoodCommander 4 to mi nie działa a jak wpisuje innego który nie ma nazwiska np.give_trait Eusebius GoodCommander 4 to działa mozecie powiedzieć o co tu chodzi?
Ej mam pytanko jestem nowy i do końca nie ogarniam ;o jak chcę dodac ceche postaci np. give_trait Manfred Deines GoodCommander 4 to mi nie działa a jak wpisuje innego który nie ma nazwiska np.give_trait Eusebius GoodCommander 4 to działa mozecie powiedzieć o co tu chodzi?
z tego, co rozumiem, są 2 osobne pliki ("desc_names_lookup" oraz "descr_names) odpowiadające za wygląd imion/nazwisk w grze i za ich zakodowanie. część z nich jest identyczna, a część nie zupełnie. akurat tak pisanego "Deines" w "descr_names" nie znalazłem, a to do niego odnoszą się komendy w konsoli. na szczęście jest na to proste remedium: zamiast się bawić w imiona zaznacz daną osobę na liście generałów/agentów i wtedy w konsoli wpisz "this"; np.: give_trait "this" GoodCommander 4.
rastazielarz
19-05-2013, 14:36
Mam problem :(... jak wpisuje kod give_trait lub give_ancillary i tam jest nazwa postaci ... to jak wpisać jej nazwisko ? podam przykład : give_trait Aston GoodCommander 5 --> to dziiała , ale to już nie : give_trait Hyberius Nottlegcraim GoodCommander 5 ... :( czemu imiona postaci składające się z tylko jednego wyrazu działają , a z dwóch już nie ? tak samo jest w przypadku szpiegów , zabójców , kupców i dyplomatów ... trzeba jakoś inaczej wpisywać ? (imiona dowódców są zmyślone ;) )
Nezahualcoyotl
19-05-2013, 14:42
Po pierwsze to az tak ciezko poszukac :arrow: viewtopic.php?f=21&t=762 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=21&t=762)
Po drugie nie zasmiecaj Forum idiotyzmami tylko zamieszczaj swoje uwagi lub pytania w odpowiednich dzialach :evil: :!:
Post do zamkniecia :!:
rastazielarz
19-05-2013, 14:45
sorry jestem tu nowy i nie wiem gdzie to zamiecić a potrzebuję :(
Nezahualcoyotl
19-05-2013, 14:48
sorry jestem tu nowy i nie wiem gdzie to zamiecić a potrzebuję :(
Co wcale cie nie usprawiedliwia z czynienia tutaj balaganu a wrecz przeciwnie :!:
Gratuluję uczynienia kolejnego kroku ku karcerowi.
Bry. Otóż mam pytanie. Czy da się zwiękrzyc maksymalną ilość pieniędzy dodawaną za pomocą kodu add_money?
Reznow45
03-06-2013, 15:26
Maksem jest 40 kawałków, więcej się nie da.
Ja się tylko zastanawiam, co Ty takiego robisz, że musisz grać na kodach i nawet wpisywanie kilku razy maksymalnej liczby złota Ci nie wystarcza.
Nezahualcoyotl
03-06-2013, 20:44
Jak pamietam to w Medka2 moje saldo zawsze oscylowalo pomiedzy 5k-30k bez wliczania w to kasy ze zdobytych osad i budynkow w nich zniszczonych(z wyjatkiem okresu Czarnej Smierci) i nie mialem problemow z rekrutacja(utrzymaniem) jednostek oraz rozbudowywaniu infrastruktury.A tutaj niektorym nawet kody nie pomagaja :mrgreen: :shock:
Ja tylko na modach na poziomie vh miałem problemy z pieniędzmi, które rozwikłałem rozwiązując niepotrzebne oddziały.
Bry. Otóż mam pytanie. Czy da się zwiękrzyc maksymalną ilość pieniędzy dodawaną za pomocą kodu add_money?
Jedyny sposób to spamować górną strzałką i enter.
Reznow45
04-06-2013, 16:50
Bez sensu jest jazda na kodach, bo zwykle i one nie pomagają gdy ma się nie przemyślanie zrobioną gospodarkę. A jeśli już to strzałka w góre...
Na podstawce kody na kasę? No błagam...
Jeszcze rozumiem kody w jakiś trudnych modach, bo czasem coś się schrzani i żal nową kampanię robić, ale to i tak fajne być w totalnym odwrocie... (bo takie rzadkie)
Nadmiar wojsk kasuje się na wrogu, a nie rozwiązując oddziały.
BLoodek jak można napisać, że ulubioną częścią TW jest Empire? ;) :D
zalewski2512
08-06-2013, 21:53
Gram całkiem dużo w Medieval II total war.. mam odblokowane wszystkie państwa.. od niedawna zacząłem lecieć na kodach..i gdy wpisałem kod na odsłonięcie mapy zobaczyłem że po lewej stronie jest kawałek Ameryki.. od razu znalazłem kod na współrzędne show_cursorstat - Pokazuje współrzędne miejsca wskazywanego przez kursor bo chcę prznieść kapitana do ameryki.. ale przy kodzie na przenoszenie po prostu nie potrafie go wpisać move_character [NAZWA MIASTA LUB JEDNOSTKI] [WSPÓŁRZĘDNE] - Przeniesienie konkretnego obiektu w miejsce współrzędnych
Prosze podajcie jakieś przykłady jak to wpisać bo było by to fajne gdyby dało się ich przenieść..gra może by mi się tak szybko nie znudziła.. prosze o pomoc :)
Nie lepiej poczekać do odkrycia ameryki, zbudować okręty i wysłać tam wojsko? Pamiętam, że grając Szkocją wysłałem tam tylko jedną armię i musiałem wysyłać drugą na pomoc bo pierwsza już się w większości z najemników składała.
zalewski2512
09-06-2013, 08:40
ale ja nie mam dodatku Królestwa. chyba że można czekać na odkrycie ? można? ale to w sumie jest w 1492r. ale można tak jak ty mówisz?
zalewski2512
09-06-2013, 10:44
czyli trzeba poczekać do 1492 żeby było odkrycie ameryki tak? nie da się tego jakoś przyśpieszyć?
Odkrycie Ameryki jest chyba już nawet w 1400, ale najpierw musisz zbudować specjalne porty i okręty a płynie się tam również długo, więc trochę to zajmie. Na pewno da się przyspieszyć jakoś wystąpienie tego eventu, ale to już nie moje kompetencje, polecam iść do Zbrojowni, dział modowania.
Nie rozumiem po co komu kody na kasę. W RTW na początku to jeszcze bym mógł zrozumieć choć nie stosowałem, ale w M2TW... Wystraczą dwa dobrze ekonomicznie rozbudowane miasta i umowy handlowe z sasiadami, oraz armia nie większa od przychodów z podatków i już mamy skarbiec pękający w szwach. Obecnie w 200 turze (1 tura=0.5 roku) mam ponad 3 bańki, mimo ciagłych łapówek dla sasiadów i papiestwa. Jedyne kody jakie stosuję to kontry do extravagant (umiejka pojawiająca się gdy w skarbcu jest ponad 50 k).
zalewski2512
09-06-2013, 20:13
no nic trudno poczekam... bede klikał cały czas zmiane tury :D i jakoś dojdzie :D dzięki wielki :)
1. Czy ktoś stosował i to z sukcesem kod zmiany frakcji podczas gry? Jeśli tak, to czy ów zechciałby napisać jak ten kod wygląda.
2. Czy ktoś może słyszał o kodzie, który przywraca zniszczone frakcje do gry? Jeśli tak to czy zechciałby ten kod opublikować.
Byakuyakuchiki
29-10-2013, 18:09
Jest jakiś kod na dyplomacje? Pamiętam że kiedyś gdzieś o tym słyszałem ale nie działał.Jak jest to napiszcie będę bardzo wdzięczny ;). I co mam zrobić z taką sytuacją (tak się wku**** że usunąłem zapis :D):
Francja ma już tyko 2 prowincje a że nie chce ich zniszczyć to idą moim dyplomatą żeby zaproponować pokój i tu ku mojemu nie zaskoczeniu :D(zawsze jak do nich przychodziłem to oni mi płacili bo 10k za pokój). Ich priorytet -pokój,
moja propozycja
-pokój
-moje żądania
-daj 10k
propozycja- bardzo hojna
Odmówili no ale dobra myślę że nie mają kasy bo tam coś pisało że są bankrutami.
No to teraz zabawa przez 30 tur tak chodzę z tą propozycją i ciągle odrzucają nawet jak im daje im prowincje to też odrzucają mimo że propozycja jest bardzo hojna.
moja propozycja
-pokój
-daj 10k
-jakaś prowincja
moje żądania
propozycja- bardzo hojna
Ale jak daje im już wszystkie moje prowincje to propozycja jest bardzo wymagająca O_O.
Da się to jakoś naprawić bo na następny raz już nie chce mieć takiej sytuacji.
Wenecjanin
29-10-2013, 19:52
Jaki z tego wniosek? Że dyplomacja w Medku jest marna ;)
Zacznij grać w mody, tam jest lepsza
Byakuyakuchiki otrzymuje ustne ostrzeżenie za tworzenie nowych tematów i lenistwo. Temat został połączony
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin©