PDA

Zobacz pełną wersję : Polish Kingdom Mod - temat archiwalny



Strony : 1 [2]

Lwie Serce
09-12-2012, 14:58
mi z kolei pojawia się ten komunikat w custom battle jak chcę wybrać poziom obleganego miasta lub zamku.

kamasek
09-12-2012, 15:03
mi z kolei pojawia się ten komunikat w custom battle jak chcę wybrać poziom obleganego miasta lub zamku.
zobacze czy w takiej sytuacji mi też wywali do pulpitu



to dziala ale kampania nie:(

Wonsz
09-12-2012, 16:00
w kwestii oblężenia to robisz tak jak jest opisane na stronie 10 post 6 od końca

Lwie Serce
09-12-2012, 17:14
O dziękuję bardzo :)

HubikXD
15-12-2012, 07:48
jak pobrać z tej stronki bez golda bo jak klikam na regularne to wyskakują promocje i inne badziewia

RemixXx
21-12-2012, 21:35
Może mi ktoś powiedzieć czemu nie mogę miast i zamków awansować do dużych miast i fortec?



Kurcze troszkę to wnerwia bo gdy Niemcy mają już dwuręcznych ja mam ledwo kmieci.

Przyłączam się do pytania.

Wonsz
22-12-2012, 09:56
myślałem że trzeba czekać na nadejście prochu ale nadal to nie to

HellVard
02-01-2013, 18:27
Litwa jest chyba zbyt mocna, gram drugą kampanię i znowu zajęła niemal całe terytorium Zakonu i część ziem Mongołów, na szczęście tym razem się zabezpieczyłem i szybko podbiłem Cesarstwo, dzięki czemu mam spokój na zachodzie i sporo kasy na wojnę z Litwinami. Po raz drugi mają też sojusz z Nowogrodem, więc pędzą z ekspansją na południe.

Wonsz
02-01-2013, 18:51
nie to inne frakcje są za słabe litwa ma tylko 2 dobre jednostki toporników żmudzi i wybrańcy glitn

Lwie Serce
02-01-2013, 19:20
nie to inne frakcje są za słabe litwa ma tylko 2 dobre jednostki toporników żmudzi i wybrańcy glitn
Oj nie prawda, mają świetnych mieczników i gwardię, a to potęga, oczywiście odpowiednio wykorzystana ;)

Wonsz
02-01-2013, 19:50
ale widziałeś tych mieczników i gwardie w kampanii u npc?

Lwie Serce
02-01-2013, 19:54
Jeszcze się z Litwą nie biłem w mej kampanii Polską, to nie patrzyłem na ich armię, więc nie wiem czy robią, zagram za jakiś czas Zakonem to popatrzę.

Aramegil
03-01-2013, 14:42
EliminatorT słusznie zauważył jakiś czas temu, że w wersji 1.05 moda na podstawkę medka nie da się rozwinąć miast i zamków do wyższych poziomów (Duże miasto/Forteca). Przez pewien czas zastanawiałem się co może ten błąd powodować i dopiero nie dawno doznałem oświecenia :D . Diabeł tkwił w niepotrzebnym wpisie w pliku export_descr_buildings.txt, który blokował możliwość tworzenia niektórych budynków. Na szczęście zlikwidowałem ten wpis i w moim pierwszym poście umieściłem pliczek (patch), jaki należy pobrać i wkleić do odpowiedniego folderu. Eliminuje to problem i nie wymaga rozpoczynania kampanii od początku, zatem można kontynuować swoją rozgrywkę, a po paru turach zmiany powinny się przyjąć ;) .

HellVard
04-01-2013, 19:21
Musiałem odinstalować PK z pewnych względów. Teraz zainstalowałem je ponownie, w identyczny sposób jak poprzednio, ale gra crashuje się zaraz po włączeniu. Reinstalowałem teutonic kilka razy, ale nic to nie dało. Oto log:


19:18:22.312 [system.rpt] [always] CPU: SSE2
19:18:22.312 [system.rpt] [always] ==== system log start, build date: Feb 25 2008 version development ===
19:18:22.312 [system.io] [always] mounted pack packs/data_0.pack
19:18:22.328 [system.io] [always] mounted pack packs/data_1.pack
19:18:22.328 [system.io] [always] mounted pack packs/data_2.pack
19:18:22.328 [system.io] [always] mounted pack packs/data_3.pack
19:18:22.328 [system.io] [always] mounted pack packs/data_4.pack
19:18:22.328 [system.io] [always] mounted pack packs/localized.pack
19:18:22.328 [system.io] [always] mounted pack mods/teutonic/packs/data.pack
19:18:22.328 [system.io] [always] mounted pack mods/teutonic/packs/localized.pack
19:18:23.109 [data.missing] [error] data/ui/shared.sdfile not found
19:18:23.125 [data.missing] [error] data/ui/strategy.sdfile not found
19:18:23.687 [script.err] [error] Script Error in mods\teutonic/data/export_descr_unit.txt, at line 1793, column 1
Could not find soldier battle model for unit type 'Polish_Guard'.

19:18:23.687 [data.invalid] [error] DATABASE_TABLE error found : error reading record from file mods\teutonic/data/export_descr_unit.txt.

Brakuje kilku plików, ale dlaczego?

Wonsz
05-01-2013, 22:53
Zrób tak:
1.Reinstaluj kingdoms .
2.Ściągnij TPK (Teutonic Polish Kingdom).
3.Wypakuj do folderu gdzie masz teutonic (ja mam D/MEDIEVALII/mods/teutonic.
4.Zgadzasz się na podmiane plików.
5.Uruchamiasz moda z folderu.

Wonsz
13-01-2013, 20:06
Aramegilu mam pytanie:grzebałeś trochę w AI komputera? bo gram sobie w medka na twoim modzie i patrze a tu rebelianci OBLEGAJĄ wrocław.(zdobyli go ale szybko go odbiłem :) )

Luqass[PL]
15-01-2013, 21:19
Witam :P gdy gram (oczywiście Polską :P) gdy atakuje jakąś armie (a raczej oni moją ;_;) to podczas ładowania wyskakuje błąd o nazwie "napotka" o co b? ;_;

Luqass[PL]
17-01-2013, 14:11
Odświeżam ;_; a tu log

http://speedy.sh/Qe9U5/system.log.txt

Aramegil
17-01-2013, 20:37
Aramegilu mam pytanie:grzebałeś trochę w AI komputera? bo gram sobie w medka na twoim modzie i patrze a tu rebelianci OBLEGAJĄ wrocław.(zdobyli go ale szybko go odbiłem :) )
AI nie potrafię edytować, dlatego nic z tym nie robiłem :/ . Aczkolwiek fajnie, że zdarzają się takie kwiatki z rebeliantami, bo dzięki temu gra jest przynajmniej troszkę ciekawsza :D .


]Witam :P gdy gram (oczywiście Polską :P) gdy atakuje jakąś armie (a raczej oni moją ;_;) to podczas ładowania wyskakuje błąd o nazwie "napotka" o co b? ;_;
]Odświeżam ;_; a tu log

http://speedy.sh/Qe9U5/system.log.txt
Postaram się temu jutro przyjrzeć i coś poradzić ;)

Wonsz
17-01-2013, 20:39
O co chodzi z tym "log"?

Luqass[PL]
17-01-2013, 21:13
Ok naprawione ;_; to dziwne bo to się działo tylko podczas pierwszych tur kampanii gdy atakowali mnie buntownicy z Torunia i Wrocławia ;_; przyjrzyj się temu tak jak napisałeś :)

Aramegil
18-01-2013, 19:19
Log jest przeraźliwie długi, ale powtarzały się tam cały czas wpisy odnośnie błędu w jednym pliku - export_descr_building.txt. Według komputera, Rycerze Templariusze czy Bracia Dobrzyńscy są przypisani do takich frakcji jak Turcy, czy Aztekowie :shock: ... Naturalnie nic takiego nie ma i nie miało miejsca, dlatego przyjrzałem się plikowi bliżej i zauważyłem tam wiele niepotrzebnych wpisów. Oczyściłem plik i teraz wszystko powinno być OK, choć wątpię, aby właśnie to crashowało grę w czasie kampanii, aczkolwiek kto wie :? .

Tak czy siak, zamieszczam poniżej ten "ulepszony" export_descr_building.txt.
http://speedy.sh/nZT6r/export-descr-buildings.txt
Wystarczy go pobrać i wkleić do katalogu "...\Program Files\SEGA\Medieval II Total War\mods\polish_kingdom\data" zamieniać istniejący plik. Wychodzi na to, że to już drugi patch do moda :/ . Trochę jednak zostawiłem tam błędów i niedociągnięć, choć zdawało mi się, że wszystko jest "cacy". Dlatego jeśli znajdziecie lub zauważycie jeszcze jakieś problemy, to koniecznie dajcie mi znać, żebym mógł to poprawić ;) .

Luqass[PL]
19-01-2013, 02:12
Dzięki wielkie :) mam nadzieje że będziesz stale rozwijał moda :) zastanawiałeś się żeby połączyć to z jakimś innym mniejszym modem? np mam gdzieś na komputerze pliki które dodają na start mongołów i tatarów do gry może ich dodasz? i dasz wersje z i bez nich :P ciekawiej by było :P

Wonsz
19-01-2013, 09:01
Po co dodawać ich skoro w medku nie można dowodzić hordami.

Luqass[PL]
19-01-2013, 12:02
O ludu.... chodzi mi że na początku gry mają swoje państwo! i że będzie można nimi grać... ile ty masz lat?


Edit: Ok nic nie dało ;_; a tu kolejny log



12:02:54.734 [system.rpt] [always] CPU: SSE2
12:02:54.734 [system.rpt] [always] ==== system log start, build date: Jun 25 2007 version bld-medieval2-update2.1-30 (43169) ===
12:02:55.250 [system.io] [always] mounted pack packs/data_0.pack
12:02:55.328 [system.io] [always] mounted pack packs/data_1.pack
12:02:55.546 [system.io] [always] mounted pack packs/data_2.pack
12:02:55.625 [system.io] [always] mounted pack packs/data_3.pack
12:02:55.687 [system.io] [always] mounted pack packs/data_4.pack
12:02:55.703 [system.io] [always] mounted pack packs/localized.pack
12:04:24.015 [script.err] [error] Script Error in mods/polish_kingdom/data/world/maps/campaign/imperial_campaign/descr_strat.txt, at line 4321, column 93
trying to attach a non-spy Sighvat Bolverksson(slave) to settlement Sztokholm(sweden) which is invalid.
12:04:24.015 [script.err] [error] Script Error in mods/polish_kingdom/data/world/maps/campaign/imperial_campaign/descr_strat.txt, at line 4328, column 88
trying to attach a non-spy Inge Skovgaard(slave) to settlement Helsinki(sweden) which is invalid.
12:11:10.593 [system.rpt] [error] Medieval 2: Total War napotka

Wonsz
19-01-2013, 13:36
to trzeba by było rozpoczynać grę od jakiegoś 1205 roku.A poza tym mongołów i tatarów trzeba by było ulepszyć.

Luqass[PL]
19-01-2013, 15:54
Ty jesteś idiotą? po prostu daje się im prowincje i to wszystko! mam tu gdzieś pliki ten... jak by chciał Aramegil to mógł bym mu je dać ;_;


A Ty masz prawo obrażać innych? Zalecam trochę szacunku dla drugiej osoby - K A M 2150 <--- Kamyk ;_; zły to oprych ;_;

Kam odwal się ode mnie.. co...? niestety istnieją ludzie tacy jak oni i nie mam cierpliwości do nich ;_;

a tak btw może dodasz dla Polski najlepsze działo? bo z tego co się orientuje większość krajów ją ma a Polska nie ;_;

a co do Mongołów i Tatarów nie trzeba ich ulepszać ;_; zawsze z nimi mam problem jak gram na tym modzie ;_;

Wonsz
20-01-2013, 12:59
Wole być idiotą niż chamem...

Luqass[PL]
20-01-2013, 16:51
Oj przepraszam.. zadowolony? zły dzień....

Aramegil
20-01-2013, 23:49
]mam nadzieje że będziesz stale rozwijał moda :) zastanawiałeś się żeby połączyć to z jakimś innym mniejszym modem? np mam gdzieś na komputerze pliki które dodają na start mongołów i tatarów do gry może ich dodasz? i dasz wersje z i bez nich :P ciekawiej by było :P
Jeśli chodzi o rozwijanie moda, czy ulepszanie go, to sami widzicie - już wyskakuje masa błędów i problemów. W modzie co rusz coś działa źle, albo nie działa :/. Gdybym zaczął się grzebać głębiej, to już w ogóle byłaby taka kaszana, że aż strach. Poza tym fizycznie nie mam czasu żeby się tym zająć :( . Od kilku miesięcy nie grałem w medka, ani w żadnego innego Total War'a, dlatego też nie mam aż takiej motywacji jak dawniej, gdzie grając dzień w dzień Polską odczuwałem ogromny niedosyt wywołany brakiem fajnych i historycznych jednostek. Dlatego zabrałem się za robienie tego moda. Ale potem przyszły prawdziwe studia i praca, no i wychodzi na to, że w najbliższym czasie jedne na czym mogę się skupić, to poprawa różnych bugów w modzie.


]Edit: Ok nic nie dało ;_; a tu kolejny log
Mogę powiedzieć tylko tyle, że wiem jak to naprawić, jednak jak widać przy modowaniu gry, trzeba jednocześnie zadbać nie o kilka, ale o kilkanaście rzeczy. Nawet nie miałem pojęcia, że w pliku "descr_strat.txt" (który crashuje grę jak odczytuję z loga) są zrobione takie wpisy :shock: . Najprościej mówiąc, gra próbuje dodać duńskich generałów do szwedzkich miast. Ciekawe, ciekawe... :?

Luqass[PL]
21-01-2013, 00:38
No ciekawe ;_; ciekawe co ma do tego że atakują mnie buntownicy ;_; no ale spx :P czekam na kolejny mini patch :P

Aramegil
22-01-2013, 18:02
]No ciekawe ;_; ciekawe co ma do tego że atakują mnie buntownicy ;_; no ale spx :P czekam na kolejny mini patch :P
To, że atakują, to dobrze ;) . Będzie bitwa, sieczka i po buntownikach :D .

Postanowiłem połączyć ostatni plik "export_descr_buildings.txt" oraz nowy "descr_strat.txt" w mały patch do moda, który umieszczę w pierwszym poście. Każdy będzie mógł pobrać i wgrać oba jednocześnie, bez konieczności szukania patchy wśród postów, czy instalowania ich oddzielnie.

Jednak gdyby ktoś potrzebował samego nowo poprawionego pliku, to jest od pod tym linkiem: http://www.speedyshare.com/5snMq/descr-strat.txt. Wystarczy wkleić go do lokalizacji "\Program Files\SEGA\Medieval II Total War\mods\polish_kingdom\data\world\maps\campaign\i mperial_campaign".

Luqass[PL]
22-01-2013, 20:00
Heh :D i muszę znów zmieniać na rok 9999999999999999999999999999999999 ;_;

ryczek11
26-01-2013, 19:19
Witam mam problem otóż kiedy przechodze do bitw w kampanii wywala mnie i wyskakuje znana nam napotka ,dodam że we własnych bitwach wszystko działa .

Luqass[PL]
26-01-2013, 22:54
Daj log :P jest w głównym folderze z grą a mianowicie w folderze o nazwie "logs"

ryczek11
27-01-2013, 01:46
4:46:08.879 [system.rpt] [always] CPU: SSE2
14:46:08.879 [system.rpt] [always] ==== system log start, build date: Jun 25 2007 version bld-medieval2-update2.1-30 (43169) ===
14:46:08.879 [system.io] [always] mounted pack packs/data_0.pack
14:46:08.879 [system.io] [always] mounted pack packs/data_1.pack
14:46:08.895 [system.io] [always] mounted pack packs/data_2.pack
14:46:08.895 [system.io] [always] mounted pack packs/data_3.pack
14:46:08.895 [system.io] [always] mounted pack packs/data_4.pack
14:46:08.895 [system.io] [always] mounted pack packs/localized.pack
14:47:18.964 [system.rpt] [error] Medieval 2: Total War napotka

Wonsz
27-01-2013, 08:51
A oblegałeś Wrocław?

Jeżeli tak to po prostu musisz rozegrać te bitwę na automacie.

Luqass[PL]
27-01-2013, 13:31
Ja tu widzę że tego moda dałeś do folderu "Third_Age_3" lol?

ryczek11
27-01-2013, 14:28
Okey post został zedytowany ,ostatnio grałem w TA dlatego pojawiło się tam Third Age ,tak zgadza się oblegałem Wrocław .

Luqass[PL]
27-01-2013, 14:55
A no to nie ma rozwiązania na razie ;_; musisz Wrocław i Toruń automatyczną bitwą zdobywać ;_;

ryczek11
27-01-2013, 14:55
A czy więcej miast jest też zbugowanych ?\
Zgadza się na toruniu też wywala .
Próbowałem Szwedami i Rosją przejąć Ryge i to samo ,ciągle wywala .

Wonsz
27-01-2013, 16:29
bo w tych miastach są jednostki których już nie ma w polish kingdom

ryczek11
31-01-2013, 20:04
I nic z tym zrobić nie idzie ?

Luqass[PL]
01-02-2013, 00:11
Nic a nic ;) trzeba poczekać na patch ;)

Piter
01-02-2013, 07:21
Możesz wejść do pliku : sega/medek/mods/teutonic/data/world/maps/campaing/imperialncampaing - descr_strat i poszukać w pliku tej osady -> usunąć z niej zbędne jednostki :)

Luqass[PL]
01-02-2013, 12:31
Żeby umiał to zrobić to by chyba nie pisał :P

K A M 2150
01-02-2013, 12:50
Dlatego Piter opisał mu jak to się robi...

Luqass[PL]
01-02-2013, 13:24
Patrz bo on będzie umiał to zrobić.....

ryczek11
01-02-2013, 13:48
Ale chodzi o to że żadna osoada nie działa ,tz patrzałem te 3 wymienione .

Piter
01-02-2013, 15:48
Daje szansę jego inteligencji.

Araven
01-02-2013, 18:05
Ludzie od kiedy Wy tacy wszechstronni i utalentowani w modowaniu jesteście? Zrozumcie, że są Osoby co mają dwa razy tyle lat co Wy i nie miały w szkole informatyki bo za ich czasów, nie było komputerów w powszechnym użyciu. Poza tym pracują zawodowo i nie mają tyla czasu, co Wy w szkole. Zamiast pomóc, to cwaniakujecie. Nieładnie Luqass i Piter, oj nieładnie.

Wonsz
03-02-2013, 13:50
W tych 3 osadach są jednostki które albo zostały przerobione albo zostały usunięte ale głowy uciąć nie dam.

HellVard
10-02-2013, 16:35
Mam prośbę, czy może ktoś Was sprawdzić czy w folderze attachmentsets (teutonic\data\unit_models\attachmentsets) ma plik Final European Light_norway_norm.texture? I jeszcze jedno pytanie, czy grając kampanię Szwecją nie możecie budować katapult itd. w warsztatach oblężniczych?

carlosss89
12-02-2013, 09:00
Witam zainstalowalem tego moda i dziala ale gdy wchodze do oblezenia to wyskakuje blad.
LOG http://www.speedyshare.com/cY3wJ/system.log.txt

HellVard
12-02-2013, 13:04
Grasz na wersji do teutonic czy podstawki?

Luqass[PL]
12-02-2013, 14:22
Nie jestem specem ale chyba brakuje ci sporo plików ;_; zainstaluj moda jeszcze raz i sprawdź.

Wonsz
12-02-2013, 16:34
Carlos89 Aramegil pisał wcześniej jak odpalać oblężenia gdy gra wywala do windy oto ta metoda:
- wejdź w tryb 'Własnej bitwy';
- wybierz mapę, na której można rozgrywać oblężenia;
- kliknij w listę wyboru poziomu osady i wybierz pierwszy 'Gród' (tuż pod napisem 'Brak');
- kliknij w listę wyboru kultury osady i wybierz jaką preferujesz;
- wróć do listy wyboru poziomu osady i wybierz dowolną.

Max_500
01-03-2013, 21:41
Ej mam prósbe mógł by ktoś odświeżyć linka do starej wersji teutonic 1.04 bo na głównym aramegila pisze że pilk został usuniety lub jest ograniczona dostępność.

Aramegil
04-03-2013, 12:23
Już odświeżyłem link ;)

HellVard
04-03-2013, 17:34
Aramegilu drogi, jak rozumiem, pozwolenie na modyfikowanie twego dzieła wciąż aktualne?

Aramegil
04-03-2013, 18:01
Tak, zgadza się. Można dowolnie przerabiać moda, łączyć go z innymi, czy po prostu wykorzystać jakiś pomysł/jednostki - wedle uznania :) .

Max_500
05-03-2013, 13:21
O Bradzo ci dziękuje Aramegilu :D

KubiksonPL
09-03-2013, 19:04
Siemaneczkoo,
Czy ktoś mógłby mi pomóc ? Otóż posiadam taki problem : http://imageshack.us/photo/my-images/53 ... 84948.png/ (http://imageshack.us/photo/my-images/534/medieval220130309184948.png/)

Andrij Marszałek
10-03-2013, 15:27
Siemaneczkoo,
Czy ktoś mógłby mi pomóc ? Otóż posiadam taki problem : http://imageshack.us/photo/my-images/53 ... 84948.png/ (http://imageshack.us/photo/my-images/534/medieval220130309184948.png/)
Heh fajnie to wygląda xd. Ale to jest z tego moda czy ze zwykłego medka bo to jest raczej wada instalacji

Wonsz
10-03-2013, 15:38
Też mam coś takiego.

KubiksonPL
10-03-2013, 17:09
To mod. Zwykły medek i inne mody typu Third Age albo KGCM działają poprawnie bez zarzutów. A ten nie :/ Jakby co Medek 2 oryginalny

10-03-2013, 18:25
Siemaneczkoo,
Czy ktoś mógłby mi pomóc ? Otóż posiadam taki problem : http://imageshack.us/photo/my-images/53 ... 84948.png/ (http://imageshack.us/photo/my-images/534/medieval220130309184948.png/)

Kopie szlachetny tych plików battle.sd, shared.sd, strategy.sd , sobie zrób gdzieś, tam, a te co znajdziesz w modzie, wyrwij, zniszcz "zdeletuj" :) Zlikwiduj map.rwm. I spróbuj ponownie, jak nie pomoże, to jeszcze raz coś się wymyśli:)

KubiksonPL
10-03-2013, 22:25
Mam tylko pliki strategy.sd i shared.sd w folderze mods/polish_kingdom/data/ui

10-03-2013, 22:28
To przenieś to co masz :D i zacznij na nowo, zlikwiduj map.rwm i napisz koniecznie czy pomogło, czy nie? ;)

KubiksonPL
10-03-2013, 22:46
Nie moge znaleść tego map.rwm :D

10-03-2013, 22:58
Nie moge znaleść tego map.rwm :D
Tamte usunąłeś jak napisałem?Te są zawsze bez względu na modyfikację tutaj, jak nie ma to nie ma ;) .......................\data\world\maps\base\
?:\Program Files (x86)\SEGA\Medieval II Total War\mods\????\data\world\maps\base\

Wonsz
12-03-2013, 21:54
Mi działa już dzięki Eutychesie.

Roody
13-03-2013, 00:31
Witam jestem nowy na forum ;)
Kupiłem sobie ostatnio Medievala i szukałem jakichś fajnych modów. Ten mnie zainteresował, ale podczas odpalania go dostaje taki błąd: http://imageshack.us/photo/my-images/43/errorgm.png/
Od razu mówię, że sprzęt w miarę dobry mam. Radeon HD 6850, 8Gb RAM, procek 4x 3.6GHz

Lwie Serce
13-03-2013, 10:37
A masz Kingdoms? Bo jeśli nie to ten mod nie odpali.

Roody
13-03-2013, 16:38
Mam, kupiłem gamebooka. Podstawka + kingdoms

#Edit
Ok, rozwiązałem problem, okazało się, że po prostu dodatek kingdoms potrzebował płyty w napedzie. Nie wiedzałem o tym gdyż wcześniej grałem tylko w podstawkę ;)

proudq
02-04-2013, 09:34
Świetny mod! Może potrzebujesz pomocy w sprawach historyczności? Służę pomocą.

Planujesz dalszy rozwój modyfikacji, t.j nowe prowincje, które istniały na terenach polski itp.?

HellVard
02-04-2013, 13:06
Niestety Aramegil zaprzestał dalszych prac nad modem, o czym możesz przeczytać na stronie 12 tego tematu. Jednakże w swej mądrości zezwolił innym na modyfikowanie swojego dzieła, za co jestem Mu niewymownie wdzięczny, gdyż mam co do tego moda pewne plany, które są już w dość zaawansowanej fazie rozwoju ;)

Anihillus
18-04-2013, 14:13
Witam

Jestem nowy na forum. Postanowiłem wrócić do MTW 2, czekając na premierę Rome 2, i wpadł mi w oko ten mod. Do tej pory stroniłem od modyfikacji, jednak ta mnie przekonała. Natomiast mam pewne pytanie, czy jest kompatybilna modyfikacja/dodatek (z PKM - kompatybilny z Polish Kingdom Mod) zwiększający ilość prowincji, szczególnie w rejonach ziem Polski? Mam słabość do tej nacji :) a w podstawce jest bardzo niesprecyzowana i odbiegająca od mojego wyobrażenia dobrej zabawy w trakcie gry polakami. Dla ścisłości, PKM modyfikuje jednostki, ale mapa dalej budzi niedosyt.

HellVard
28-04-2013, 15:34
Drodzy forumowicze, korzystając z błogosławieństwa Aramegila dla chcących kontynuować jego dzieło, mam przyjemność zaprezentować Wam nową wersję moda Polish Kingdom. To mój pierwszy projekt, więc proszę się nie spodziewać jakichś fajerwerków ;) Nie mniej jednak, trochę zmian wprowadza.

1. Zmiany w statystykach jednostek
[spoiler:2wvza2l2]-wszystkie jednostki mają teraz wyższy koszt rekrutacji i utrzymania, szczególnie te bardziej zaawansowane
-wyższe morale dla większości jednostek
-mniejsza dostępność i odnawianie się oddziałów, szczególnie bardziej elitarnych jednostek[/spoiler:2wvza2l2]

2. W każdym oddziale jest teraz kapitan. W miarę możliwości wprowadziłem kapitanów specyficznych dla danej frakcji, ale niestety w wielu przypadkach musiałem użyć standardowego oficera.
[spoiler:2wvza2l2]http://imageshack.us/photo/my-images/805/mongolskikapitan.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/850/polskikapitan.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/19/nowogrodzkikapitan.png/[/spoiler:2wvza2l2]

3. Jednostki regionalne
[spoiler:2wvza2l2]Od teraz poza swoimi startowymi prowincjami możemy rekrutować tylko część naszych oddziałów. Ale możemy się wspomóc lokalnymi wojakami :) Niestety nie mam zbyt dużych umiejętności modelarskich, dlatego póki co, większość regionalnych oddziałów to już istniejące w grze jednostki. Poza jednostkami istniejących frakcji, wprowadziłem mały bonus ;) Dostępni na terenie Pragi, Zgorzelca i Kłodzka:
Czescy włócznicy http://imageshack.us/photo/my-images/827/czescywcznicy.png/
Czescy kusznicy http://imageshack.us/photo/my-images/823/czescykusznicy.png/
I Czescy rycerze http://imageshack.us/photo/my-images/689/czescyrycerze.png/[/spoiler:2wvza2l2]

4. Zmiany w machinach oblężniczych i artylerii
[spoiler:2wvza2l2]-event o odkryciu prochu pojawia się teraz później
-kolejne poziomy odlewni są teraz droższe, a ich budowa trwa dłużej
-zwiększona liczba dział i katapult w każdym oddziale (4 balisty, katapulty i serpentyny, reszta po 3)
-zmniejszone obrażenia zadawane budynkom
-dodany moździerz dla Polski i Nowogrodu, wielkie organki dla cesarstwa

I Jeszcze jedna rzecz. Zawsze irytowali mnie obsługujący artylerię chłopi z nożami, dlatego zmieniłem ich na trochę milszych dla oka wojaków :)
Krzyżacka załoga machin http://imageshack.us/photo/my-images/11/krzyckazaoga.png/
Litewska http://imageshack.us/photo/my-images/5/litewskazaoga.png/
Norweska http://imageshack.us/photo/my-images/109/norweskazaoga.png/
Polscy kanonierzy http://imageshack.us/photo/my-images/194/polscykanonierzy.png/
Niemieccy http://imageshack.us/photo/my-images/822/niemieccykanonierzy.png/
Nowogrodzcy http://imageshack.us/f/191/nowogrodzcykanonierzy.png/[/spoiler:2wvza2l2]

5. Zmiany dotyczące zakonów
[spoiler:2wvza2l2]-zakony nie są teraz dostępne jako gildie, lecz jak zwykłe budynki. Jednakże, budować można je tylko w prowincjach, w których faktycznie założono komandorie zakonne. Oczywiście z uwagi na niedokładność mapy, daleko od historycznego odwzorowania :) Dodatkowo, jeżeli w danej osadzie dostępni są np. Templariusze i Bracia Dobrzyńscy, to możemy zbudować tylko jedną komandorię, druga staje się niedostępna
-wszystkie jednostki zakonne mają znacznie ograniczoną dostępność i odnawianie
-nowe jednostki zakonne:
Krzyżaccy włócznicy dla Cesarstwa (wszyscy wiemy, jak wyglądają ;) )
Przywróceni spieszeni Bracia Dobrzyńscy http://imageshack.us/photo/my-images/802/dobrzyscy.png/
Spieszeni Templariusze http://imageshack.us/photo/my-images/28/templariusze.png/
Oraz Spieszeni Joannici http://imageshack.us/photo/my-images/839/joannici.png/[/spoiler:2wvza2l2]

6. Zmiany dotyczące budynków
[spoiler:2wvza2l2]-kolejne poziomy murów miejskich i twierdz są teraz droższe, a ich budowa trwa dłużej
-zwiększony koszt i czas budowy bardziej zaawansowanych budynków, jak np. Katedra czy Brukowane drogi
-trzy pierwsze poziomy targowiska dostępne w zamkach
-kilka nowych budynków, np. tartak, warsztat kamieniarza i port rzeczny oraz budynek unikalny - Zamek Wawelski w Krakowie, wybudowany od początku kampanii[/spoiler:2wvza2l2]

7. Skrypt garnizonowy
W stolicy i największym startowym zamku każdej frakcji (w przypadku Mongołów, w dwóch miastach) podczas oblężenia pojawia się kilka dodatkowych jednostek do obrony osady.

I to by było na tyle. Spakowałem modyfikacje moje i Aramegila, więc nie trzeba ściągać niczego więcej. Plik rozpakować do folderu teutonic, nadpisując wszystkie pliki. Przykładowa ścieżka instalacji: C/Program Files/Sega/Medieval II Total War/mods/teutonic

Link do pobrania: http://87879.file4u.pl/download/3620360/teutonic_www.file4u.pl.rar
Mam nadzieję,że mój projekcik Wam się spodoba ;)

Lwie Serce
29-04-2013, 18:35
Dobra robota! Mnie też ci kanonierzy drażnili :mrgreen: Fajnie że rozbudowałeś dzieło Aramegila, w niedługim czasie pobiorę ;)

HellVard
29-04-2013, 18:41
Ok, jak znajdziesz jakieś błędy, to od razu daj znać ;)

Wonsz
02-05-2013, 09:59
HellVard nie za duże te koszt rekrutacji i utrzymania dałeś dałeś polsce?Krzyżaccy rycerze mają utrzymanie 400 a polska szlachta 490!

HellVard
02-05-2013, 10:08
Koszty zwiększałem wszystkim frakcjom, być może przez przypadek przeoczyłem tych krzyżackich rycerzy. Dzięki za info :) Jak znajdziesz jeszcze jakieś błędy to daj znać.

HellVard
03-05-2013, 14:48
Widzę, ze mod pobrało już 7 osób. Jeśli znaleźliście jakiś błąd lub coś Wam się nie podoba, to nie krępujcie się :) Mam jeszcze spore plany co do rozwoju tego moda i dobrze byłoby wiedzieć co jest nie tak w aktualnej wersji :)

SzaryLis
07-05-2013, 14:32
Miałem ochotę wrócić do Kingdom, a że już wcześniej korzystałem z moda w podstawce to teraz od razu zainstalowałem plus dodatkowe zmiany.

I tak - znalazłem dwa błędy.... jeden mniejszy - czyli w opisie np Rycerzy Czeskich na rysunku są pokazani ludkowie z nożykami. Zamiast jakkiegokolwiek oddziału na koniach.

A drugi już poważniejszy - pograłem, zapisałem i następnego dnia chciałem wrócić i.... gucio. Nie mogę wczytać zapisu gry. Zaczyna się wczytywać i wywala mnie na pulpit.
Nie wiem czy to wina podstawy moda 'Polish Kingdom" czy też samych ostatnich "dodatków"

Może ktoś też tak miał? W wersji na podstawce mod chodził mi idealnie.

HellVard
07-05-2013, 14:51
Sprawdź czy masz komunikat o błędzie w pliku tekstowym system.log w folderze logs, znajduje się on w głównym katalogu Medievala. Jeśli nie umiesz go odczytać, wklej tutaj jego treść. Co do braku obrazka Czeskich rycerzy, to nie jest to błąd. Robienie screenów każdej nowej jednostki i obróbka ich to żmudna robota, nawet Aramegilowi się nie chciało przy wielu jednostkach ;) Postaram się je kiedyś uzupełnić, ale chcę jeszcze powprowadzać sporo zmian w modzie i brakuje mi czasu.

SzaryLis
07-05-2013, 19:14
hmmm Nie sądziłem że aż tak źle ze mną.... ale w głównym folderze gry nie mam foldery logs... Patrzę i patrzę i nic nie widzę.. Może jakaś dodatkowo podpowiedź?

A co do screenów - to ja się nie czepiam. Kompletnie się na tym nie znam więc nie wiem czy coś jest proste w robocie czy też nie. Z gry to zdążyłem tylko stwierdzić ze poprzez zwiększenie kosztów w trybie natychmiastowym musiałem zaatakować cesarstwo żeby mieć z czego żyć :). No i że fakt jednostek regionalnych bardzo mi się podoba

HellVard
07-05-2013, 19:42
Faktycznie możesz go nie mieć, bo nie pamiętam, czy gra sama go tworzyła przy instalacji. W takim razie po prostu go stwórz ;) Plik system.log powinien się tam automatycznie pojawić po kolejnym nieudanym włączeniu gry. Co do kosztów, to polecam na początku kampanii rozwiązać kilka oddziałów, żeby mieć jakieś sensowne zyski. Być może za bardzo wyśrubowałem koszty jednostek, szkoda, że prawie nikt się tu nie udziela, samodzielne testowanie jest bardzo żmudne, opinie dodatkowych kilku osób bardzo by pomogły.

SzaryLis
07-05-2013, 23:14
Zdecydowanie ciężko samemu określać. Jak rozwiążę problem z logowaniem to automatycznie dostaniesz dwóch do testowania, bo wtedy namówię człowieka ode mnie z firmy żeby też powrócił do Kingdom :) Na tą chwilę jeszcze nie zmieniaj ustawień.

Jutro już z tym folderem spróbuję co się dzieje i dam znać.

HellVard
08-05-2013, 15:15
Każdy dodatkowy człowiek mile widziany ;) A na zachętę dla tych, którzy w moda jeszcze nie zagrali, kilka screenów nowych tekstur dla koni, które zostaną wprowadzone w kolejnej wersji:
http://imageshack.us/photo/my-images/254/polishmedium.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/834/polishbarded.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/836/teutonicbarded.png/

Lwie Serce
08-05-2013, 16:06
Dobra wiadomość, te modele koni są świetne, dobrze że ich użyjesz do poprawienia moda :)

adriankowaty
08-05-2013, 16:19
A dasz Polsce wojska z czasów Stefana Batorego - bo mi tęskno w modzie do ludu ognistego? Taka piechota wybraniecka, hajducy (piechota polska), wojsko kwarciane, wojska kozackie?

HellVard
08-05-2013, 19:28
Hajducy już są :) Ale szczerze mówiąc nie wybiegałem myślą do czasów Stefana, skupiam się głównie na poprawie średniowiecznej Polski i sąsiadów. Ale z drugiej strony są Landsknechci, dragoni i zdecydowanie zbyt zaawansowana jak na średniowiecze artyleria, więc... kto wie ;)

HellVard
12-05-2013, 15:21
Kilka nowych tekstur, które pojawią się w następnej wersji moda:

Drużyna książęca (podstawowy pancerz)
http://imageshack.us/photo/my-images/402/druyna.png/

Tarczownicy
http://imageshack.us/photo/my-images/9/tarczownicy1.png/ (pierwsze ulepszenie)
http://imageshack.us/photo/my-images/853/tarczownicy2.png/ (zmieniony model i tekstura drugiego)

I coś dla naszych zachodnich sąsiadów ;)
Zmienione tekstury Dwuręcznych
http://imageshack.us/photo/my-images/834/dwurczni2.png/ (podstawowy pancerz)
http://imageshack.us/photo/my-images/24/dwurczni1.png/ (ulepszenie)

Wonsz
15-05-2013, 08:27
Wow super są ci włócznicy zwłaszcza ci z pierwszym ulepszeniem.

Lwie Serce
15-05-2013, 12:07
Mi się również podoba, powodzenia w dalszej pracy ;)

HellVard
15-05-2013, 20:24
Mam sporo pomysłów na rozwój modyfikacji, nowe budynki, poprawienie kilku jednostek i dodanie nowych, dodatkowe skrypty :). Nie żebym narzekał, ale to wszystko wymaga czasu, a tu trzeba jeszcze samemu testować w poszukiwaniu błędów w aktualnej wersji, bo 10 osób pobrało, a nikt nie raczy opisać wrażeń z rozgrywki ;).

Wonsz
15-05-2013, 20:26
Od czego są testerzy ;) .Jakby co służę pomocą :)

HellVard
15-05-2013, 20:44
Byłbym wdzięczny ;) Najważniejszy do sprawdzenia jest chyba koszt utrzymania i rekrutacji jednostek, podwyższyłem go według wzoru, ale w niektórych oddziałach mogłem coś pomieszać lub pominąć przez nieuwagę. Dobrze byłoby rozegrać co najmniej kilkadziesiąt tur, żeby zobaczyć czy ceny nie są przesadzone i jak sobie z nimi radzi ai. Sam grałem póki co najwyżej koło 30 tur każdą frakcją, sprawdzając oddziały regionalne.

Wonsz
15-05-2013, 21:11
Od jutra zaczynam :D.

camcio94
24-05-2013, 18:22
Witam. Jestem nowicjuszem jeśli chodzi o samą grę i to forum. Gram w Medievala 2 od paru miesięcy. Ostatnio pobrałem nową wersję Polish Kingdom Mod i w czasie gry zaintrygowała mnie pewne sytuacja - nie mogę wybudować kościołow a tym bardziej rekrutować księży. Czy to zamierzony efekt?

HellVard
24-05-2013, 21:20
Oczywiście, że nie :) Nie spotkałem się z tym u siebie, to bardzo dziwne. Masz jakiś komunikat o błędzie w logu? Znajduje się on w folderze Medieval II/logs.

patryk11161
28-05-2013, 14:42
Witam pobrałem tego moda z poprawionymi jednostkami ze strony 1 na podstawkę Medka II. wersję 1.04.Zainstalowałem zgodnie z instrukcja odpalam i wyskakuje taki błąd "Medieval 2 Total War napotkał błąd" ktoś pomoże ?

HellVard
28-05-2013, 15:59
Dlaczego ściągnąłeś starą wersję 1.04 zamiast nowszej 1.05? A jeśli interesuje Cię ten mod do kampanii teutonic, to na stronie 17 tego tematu znajdziesz link do mojej wersji, polecam, bo wprowadza sporo zmian ;)

patryk11161
28-05-2013, 20:01
mnie własnie interesuje do zwykłego medka 2 bo nie mam medka 2 królestwa.

K A M 2150
28-05-2013, 20:14
Dodatek Królestwa jest obecnie wymagany praktycznie do każdego moda.

patryk11161
28-05-2013, 20:47
a do tego moda co jest na pierwszej stronie ? bo ani v 1.04 ani v 1.05 mi nie działa

HellVard
28-05-2013, 21:03
A na pewno ściągnąłeś wersję na podstawkę Medievala? Instalacja wersji 1.05 jest bardzo prosta. A usunąłeś poprzednio zainstalowane pliki?

patryk11161
28-05-2013, 21:10
Tak usunałem wszystko jest zainstalowane jak trzeba i gdy próbuję odpalić występuje error CA_LIBS

Wonsz
28-05-2013, 21:11
A masz kingdoms?

patryk11161
28-05-2013, 21:13
Nie ściągałem wersję na podstawkę Medka 2

HellVard
28-05-2013, 21:42
Instalowałeś patche? Możesz też spróbować zainstalować Medievala od nowa.

Lwie Serce
29-05-2013, 12:57
Jaki masz system? Wazne pytanie bo jeśli masz Windows 7 to trzeba wyłączyć UAC. Zalecałbym wszystkim użytkownikom którzy mają problemy o podawanie systemu bo niejednokrotnie się spotykałem z posiadaczami "siódemki" którzy mieli problem z modami bo nie wyłączyli UAC ;)

patryk11161
29-05-2013, 14:57
Do Medievala instalowałem tylko to co jest do tego moda potrzebne na 1 stronie.Tak mam Windows 7 wyłączę UAC i zobaczę czy działa

Araven
29-05-2013, 15:01
Wpisz w google pytanie jak wyłączyć UAC w Win7 i dostaniesz instrukcję na tacy.

patryk11161
29-05-2013, 15:06
wyłączyłem UAC i nadal jak próbuję włączyć moda wyskakuje error o góry jest napis CA_LIBS a pod tym jest sam wykrzyknik ktoś wie co zrobić ?

Araven
29-05-2013, 15:10
Usuń map.rwm z katalogu base, wyłącz kompa uruchom ponownie i spróbuj odpalić.

patryk11161
29-05-2013, 15:39
usunąłem nie działa nadal ten sam problem CA_LIBS

Araven
29-05-2013, 17:15
To może coś źle zainstalowałeś, weź kup Kingdoms poniżej 30 złotych da radę i graj w mody na Kingdoms. Na podstawkę jest mod Regnum Poloniae np. całkiem fajny. Sprawdź nazwę katalogu z modem może jest coś źle, literówka jakaś albo coś. Do 1.04 był jakiś fix jak dobrze pamiętam.

HellVard
29-05-2013, 17:54
Ale po co ma instalować 1.04, wersja 1.05 ma łatwiejszą instalację no i oczywiście jest nowsza ;)

patryk11161
29-05-2013, 18:02
instalowałem obie przy 1.04 był error Medieval 2 Total War napotkał błąd a potem usunąłem i zainstalowałęm 1.05 i error CA_LIBS wszystko jest dobrze bo sprawdzałem z instrukcją

Wonsz
29-05-2013, 18:20
Możliwe że jednak kingdoms jest wymagany.

chrobrybolesław
31-05-2013, 12:37
Witam grałem w tę modyfikacje i zauważyłem dużo większe utrzymanie wojska nie wiem czy to tak miał być ale krzyżacy wydają mniej od Polski na swoje oddziały a są według statystyk lepsze zauważyłem również brak kart u rycerzy czeskich i spiesznych rycerzy dobrzyńskich

HellVard
31-05-2013, 13:25
Owszem, zwiększone koszty są jak najbardziej zamierzone :). Jeśli oddziały krzyżackie porównywalne jakościowo z polskimi są tańsze, to prawdopodobnie były takie w oryginalnej wersji, wszystkie koszty zwiększałem według schematu, w którym podzieliłem jednostki na kilka kategorii. Dzięki za uwagę, przyjrzę się temu. Brakuje wielu kart, jednostek dodanych przeze mnie, jak i szwedzkich dodanych przez Aramegila. Niestety brakuje mi czasu, żeby się tym zająć, na razie skupiłem się na wprowadzaniu dalszych nowości. Na pewno to poprawię, ale raczej nie w najbliższej przyszłości.

Jan Skrzetuski
01-06-2013, 12:41
Mości HellVardzie, będziesz też modyfikował wersję tegoż moda na podstawkę?

HellVard
01-06-2013, 12:57
Przykro mi, ale nie zanosi się na to :) Jest dużo modów, nazwijmy to "globalnych", których akcja dzieje się na obszarze całej Europy, nie ma natomiast zbyt wielu skupiających się na naszych terenach. Jest w sumie na naszym forum mod Wojny Bałtyckie, ale niestety już od dawna nie rozwijany. Mam zbyt mało czasu, żeby ogarnąć obie wersje, wolę zrobić trochę więcej do kampanii teutonic, niż po trochę do niej i do podstawki ;)

Jan Skrzetuski
01-06-2013, 13:01
Szkoda. Chyba będę musiał sam coś zdziałać w tej kwestii, choć łatwo pewnie mi to nie przyjdzie

HellVard
01-06-2013, 16:17
Nie martw się, ja też na początku myślałem, że modding jest okropnie trudny i skomplikowany, ale nie taki diabeł straszny, jak go malują ;)

Jan Skrzetuski
01-06-2013, 19:45
Przy Empire już się w to bawiłem, więc taki całkiem zielony nie jestem. BTFW Jakie modyfikacje wprowadzasz do wersji pod teutonic? Tak ogólnikowo napisz, by nie psuć niespodziewajki

HellVard
01-06-2013, 20:40
Zmodyfikowane tekstury koni i jednostek przedstawione w poprzednich postach i kilka kolejnych oraz nieco nowych modeli uzbrojenia. Do tego nowy skrypt, kilka nowych budynków ogólnodostępnych i kilka unikalnych :).

Jan Skrzetuski
21-06-2013, 17:55
Zdobyłem Kingdoms, więc: jak postępują dalsze modyfikacje do wersji pod teutonic?

HellVard
21-06-2013, 21:14
Prace cały czas trwają, lecz nie jest to nic spektakularnego wizualnie, żeby można było się pochwalić screenami ;) Mam ciekawy (mam nadzieję ;) ) pomysł na mocne rozbudowanie skryptu garnizonowego, do tego jeszcze jeden, całkiem nowy skrypt, kilka budynków unikalnych i kilka zwykłych i jeszcze jedna niespodziewanka :)

Jan Skrzetuski
23-06-2013, 16:39
Już zacieram rączki! :twisted:

HellVard
24-06-2013, 14:35
Zanotowałem mały sukces - 16 pobrań mojej modyfikacji :) Ale niemal nikt nie podzielił się opinią na jej temat. I nie wiem, co mam myśleć w takim wypadku - czy tak Was oczarowała, że nie możecie się od niej oderwać, czy po prostu nie chce się Wam nic pisać na jej temat, czy też jest tak słaba, że szkoda gadać :D Szykuję nową wersję, a nie wiem co ewentualnie jest źle zrobione w starej i co wymaga poprawy. Nie mam niestety za dużo wolnego czasu, żeby ją chociaż w miarę dokładnie przetestować i jednocześnie wprowadzać nowe rzeczy :).

dewastator
27-06-2013, 16:09
A skąd można tą modyfikacje pobrać bo link na str.17 nie działa :?

HellVard
27-06-2013, 20:24
Faktycznie, są jakieś kłopoty z tym serwerem, sam nie mogę przejrzeć zuploadowanych przeze mnie plików. Dzięki za informację, przyjrzę się temu.

HellVard
28-06-2013, 11:02
Ok, wszystko już gra, można pobierać :)

Dejson
28-06-2013, 20:23
Witam, czy aby móc grać w mod "Polish Kingdom Mod" v 1.05 trzeba mieć dodatek Kingdoms?
Gdyż stara wersja tego moda działa mi bez zarzutu natomiast nowa gdy chce grać kampanię Polską i dochodzi do bitwy gra wychodzi do pulpitu z błędem "Medieval 2 napotka".
Dodam że gdy gram innymi frakcjami bitwy w kampanii działają normalnie.

HellVard
28-06-2013, 21:31
Wersja 1.05 (Aramegila) jest zarówno na podstawkę, jak i na dodatek Teutonic, oczywiście do obu są inne linki, zamieszczone na 1 stronie tego tematu. Wersja 1.06 (mojego autorstwa, link na stronie 17) jest tylko na Teutonic.

Dejson
28-06-2013, 22:16
Dzięki, nie wiesz przypadkiem dlaczego wyskakuje mi ten bląd?
Stara wersja działa poprawnie a gdy próbuje zagrać bitwę w kampanii Polską na nowej wersji moda gra się wyłącza (własną bitwę moge zagrać Polską bez problemu).

HellVard
28-06-2013, 22:24
Ok, ale ściągnąłeś wersję na podstawkę czy kingdoms? Wejdź też do folderu "logs" znajdującego się w głównym folderze medievala, tam powinien być plik tekstowy "systemlog", wklej tu jego treść.

Dejson
28-06-2013, 22:40
Musze zainstalować wszystko na nowo, bo usunąłem gre po wielu nieudanych próbach.
Jak wszystko zainstaluje wraz z patchami i modem to wrzuce.Sciągnąłem wersje na podstawową gre.
Do głównego folderu z grą mam wrzucić wszystko począwszy od folderu "mods" i wszystkiego w nim zawartego tak?

00:23:32.989 [system.rpt] [always] CPU: SSE2
00:23:32.989 [system.rpt] [always] ==== system log start, build date: Jun 25 2007 version bld-medieval2-update2.1-30 (43169) ===
00:23:33.052 [system.io] [always] mounted pack packs/data_0.pack
00:23:33.114 [system.io] [always] mounted pack packs/data_1.pack
00:23:33.145 [system.io] [always] mounted pack packs/data_2.pack
00:23:33.208 [system.io] [always] mounted pack packs/data_3.pack
00:23:33.239 [system.io] [always] mounted pack packs/data_4.pack
00:23:33.254 [system.io] [always] mounted pack packs/localized.pack
00:27:39.878 [system.rpt] [error] Medieval 2: Total War napotka

Tylko tyle było w tym pliku napisane.

dewastator
29-06-2013, 09:05
modzik fajny jednak...no własnie ta utrudniona rekrutacja to dla mnie cacy dla kompa niecacy,bo komp buduje przypadkowo i hm rozbijać armie chłopów i milicji to zadna frajda,po zajeciu jakiegos miasta okazuje sie ze rekrutowac mozna tylko podstawowe jednostki bo komp nie buduje tych dodatkowych budynków,moja sugestia jest taka zeby co kilka-kilkanascie tur wzmocnic kompa jakimis porzadnymi jednostkami.

Dejson
29-06-2013, 11:19
Dziś gdy próbowałem zagrać to w logach jest mnóstwo linijek typu :
12:01:27.233 [script.err] [error] Script Error in mods/polish_kingdom/data/export_descr_buildings.txt, at line 5473, column 232
unit(St.James children) does not match up to the ownership for faction(hungary)
12:01:27.233 [script.err] [error] Script Error in mods/polish_kingdom/data/export_descr_buildings.txt, at line 5473, column 232
unit(St.James children) does not match up to the ownership for faction(papal_states)
12:01:27.233 [script.err] [error] Script Error in mods/polish_kingdom/data/export_descr_buildings.txt, at line 5473, column 232
unit(St.James children) does not match up to the ownership for faction(mongols)
12:01:27.233 [script.err] [error] Script Error in mods/polish_kingdom/data/export_descr_buildings.txt, at line 5473, column 232
unit(St.James children) does not match up to the ownership for faction(aztecs)
12:01:27.233 [script.err] [error] Script Error in mods/polish_kingdom/data/export_descr_buildings.txt, at line 5473, column 232
unit(St.James children) does not match up to the ownership for faction(timurids)
12:01:27.233 [script.err] [error] Script Error in mods/polish_kingdom/data/export_descr_buildings.txt, at line 5473, column 232
unit(St.James children) does not match up to the ownership for faction(normans)
12:01:27.233 [script.err] [error] Script Error in mods/polish_kingdom/data/export_descr_buildings.txt, at line 5473, column 232
unit(St.James children) does not match up to the ownership for faction(saxons)
12:07:35.406 [script.err] [error] Script Error in mods/polish_kingdom/data/world/maps/campaign/imperial_campaign/descr_strat.txt, at line 4321, column 93
trying to attach a non-spy Sighvat Bolverksson(slave) to settlement Sztokholm(sweden) which is invalid.
12:07:35.406 [script.err] [error] Script Error in mods/polish_kingdom/data/world/maps/campaign/imperial_campaign/descr_strat.txt, at line 4328, column 88
trying to attach a non-spy Inge Skovgaard(slave) to settlement Helsinki(sweden) which is invalid.
12:09:01.781 [system.rpt] [error] Medieval 2: Total War napotka
Tyczy sie to jeszcez jednostek: unit(Brothers of Dobrzyn) does not match up to the ownership for faction(spain),unit(Arma patrina),unit(Order Half-brothers) ,unit(Teutonic Knights) does not match up to the ownership for faction(timurids),unit(Knights of Santiago) does not match up to the ownership for faction(poland)
12:01:27.213 [script.err] [error] Script Error in mods/polish_kingdom/data/export_descr_buildings.txt, at line 5439, column 229
unit(Knights of Santiago) does not match up to the ownership for faction(teutonic_order)
12:01:27.213 [script.err] [error] Script Error in mods/polish_kingdom/data/export_descr_buildings.txt, at line 5439, column 229
unit(Knights of Santiago) does not match up to the ownership for faction(lithuania) i tak dalej, nie wiem o co chodzi.

HellVard
29-06-2013, 13:15
@dewastator
Rekrutacja batalionów chłopów przez AI będzie poprawiona w kolejnej wersji, a co do tych dodatkowych budynków, to myślałem żeby np. uzależnić budowę koszar od warsztatu kowalskiego, strzelnicy od warsztatu łuczarza, itd. Co o tym myślicie?

@dejson
Dziwne, nie mam pojęcia dlaczego nieodpowiednie frakcje mają te jednostki, do tego jeszcze błędy z descr_strat. Spróbujemy to naprawić. Instrukcję dam Ci w spoilerze, żeby nie walić posta na pół strony ;)

[spoiler:d52j4qom]Otwórz plik export_descr_buildings, (folder data) znajdź linijkę z jednostką St.James Children, powinni być dostępni na drugim i trzecim poziomie kapitularza rycerzy Santiago. Wpis zaczyna się tak: "recruit_pool "St.James children" 1 0.4 2 0 requires factions..." potem wypisane są frakcje, które mogą jednostkę rekrutować, skasuj wszystkie poza Hiszpanią i Portugalią, tak samo zrób na trzecim poziomie budynku. Analogicznie zrób z resztą jednostek, Dobrzyńcy tylko do Polski, krzyżacy tylko do krzyżaków ;) Co do problemów z descr_strat, to błąd polega na tym, że do osad należących do Szwecji są przypisane oddziały buntowników. Otwórz ten plik, znajduje się w data/world/maps/campaign/imperial campaign. Znajdź tych dwóch kolesi: Sighvat Bolverksson i Inge Skovgaard, są to najpewniej kapitanowie lub generałowie buntowników, skasuj ich wpisy i jednostek do nich przydzielonych, powinno być ok.[/spoiler:d52j4qom]

dewastator
02-07-2013, 13:04
Bingo!!!!
Problem chłopów z głowy.Można wyposażyć kompa w dobre jednostki i to legalnie....wysłałem armie na Prage i....garnizon skrypt!!!!!Czyli wystarczy oblec i odpuścić bo jednostki zostają u adwersarzy...super.Dobry pomysł te warsztaty ciesli i kamieniarzy,tanieją budynki.Zastanawiałem się czy akademia wojskowa nie powinna robić tego samego z armią,i czy nie lepiej żeby była dostepna w zamku.
Dobra teraz ponarzekam...pancerni,jesli owa jednostka jest u buntowników to nie moge rozegrac bitwy ręcznie mam ctd,a na automacie to trace takie ilosci wojska i to wstarciu z chłopami+pancerni że szok(tak mam odkąd pancerni zastąpili Pol.Noblesów),no i 2 sprawa kupcy lub dobra przedtem stanowili istotny element gospodarki a teraz hm...nawet 500 szt złota nie wygenerują.no i jakoś słabo się expią mimo że trzymam ich w jednym rejonie na poczatku.W jakimś modzie dostarczali nawet do 3000,jeśli byli w 2-3 w rejonie,co przy cenach jednostek wydaje mi się akuratne.
Co do pomysłu na to aby budynki były zależne to obawiam się że komp całkiem dostanie do bani,chyba że jakieś jednostki będą dostępne z poziomu murów,jakaś jazda i łucznicy w zamku i pichota w mieście.
poza tym super mod i mam nadzieję że będzie dalej się rozwijał

HellVard
02-07-2013, 15:59
Przykro mi, ale Twój sposób z wykorzystaniem skryptu garnizonowego odpadnie w kolejnej wersji ;) Skrypt ten zostanie całkowicie przerobiony (właśnie jestem w trakcie testowania go) a jak, to zobaczysz przy premierze następnej wersji :) Z akademią wojskową jeszcze nic nie kombinowałem, ale może faktycznie wymyślę do niej jakieś dodatkowe premie. Dzięki za wskazanie tego błędu z Pancernymi u buntowników, zajmę się tym :) A co do kupców, to tak najwidoczniej musiało być już w podstawce/dodatku teutonic, bo ja absolutnie nic z nimi nie robiłem :) Pomysł Aramegila z tymi dodatkowymi budynkami wymaganymi do rekrutacji był bardzo ciekawy, ale niestety kłopotliwy dla ai. Nie da się ustawić jakiegoś priorytetu konstruowania tych budynków, dlatego konieczność zbudowania ich przed koszarami to na razie jedyne, co mi przyszło do głowy. Ale coś się wymyśli.

Wonsz
03-07-2013, 09:44
Proponuję zwiększyć dochód z miast i z handlu kupieckiego bo kupcy są w tej sytuacji nie potrzebni ,nawet gdy handlują złotem.

dewastator
04-07-2013, 10:14
a może te budynki dawałby bonusy dla jednostek do ataku i obrony?uczyły łuczników stawiać palisady itp? o ile da rade cos takiego zrobic.

K A M 2150
04-07-2013, 10:24
Nie da, budynki mogą tylko podwyższać doświadczenie i ulepszać zbroje/broń.

HellVard
04-07-2013, 13:04
I ulepszanie broni przez te budynki byłoby chyba najlepszym rozwiązaniem, tak jak warsztaty płatnerskie ulepszają zbroje. Wykasować zależność rekrutacji jednostek od tych budynków i dać im jakąś małą premię finansową. Co Wy na to?

Wonsz
04-07-2013, 13:53
TAK i jeszcze raz przypominam żeby zwiększyć dochód z handlu oraz zwiększyć dochód z kupców

dewastator
04-07-2013, 19:54
no i super,a z tymi kupcami to dziwna sprawa.zmieniły sie po prostu wartości towarów.po 30 turach 2 kupców już daje ok 2000,(rejon Królewca kopalnie bursztynu)ustawiłem ich tam na początku gry..tylko wkurza mnie że maszerujące wojska i inne gady(dyplomaci,księżniczki itp)zawsze ale to zawsze przesuną ich i dlatego wcześniej się nie expili.ale i tak przydałoby się zwiekszyc dochód z kupców.No i pancerni czy dałoby rade przywrócić im pierwotną wersje strzelców lub zamienić na jakąś średnią jazde z kopiami bo teraz ni w kij ni w oko mi nie pasują :cry: próbowałem zmienic to w unit export ale osiągnąłem wspaniałe CTD!

HellVard
04-07-2013, 21:30
Wiem już w czym tkwił problem z crashem, gdy rozgrywało się bitwę z buntowniczymi oddziałami pancernych. Mieli przypisaną nieistniejącą teksturę :) Na szczęście można to łatwo naprawić.

[spoiler:1atme57s]Wejdź w folder data/unit_models, znajdziesz tam plik battle_models, otwórz go notatnikiem, wciśnij ctrl + f i w otwartej w ten sposób wyszukiwarce wpisz "polish_nobles". Będziesz musiał zmienić 3 wpisy. Początek pierwszego wygląda tak:

13 polish_nobles
1 1
54 unit_models/_Units/new_ee_mail/polish_nobles_lod0.mesh 6400
2
6 poland
66 unit_models/_Units/new_ee_mail/textures/new_ee_mail_poland.texture
66 unit_models/_Units/new_ee_mail/textures/new_ee_mail_normal.texture
44 unit_sprites/poland_Polish_Nobles_sprite.spr
5 slave
66 unit_models/_Units/new_ee_mail/textures/new_ee_mail_rebels.texture
66 unit_models/_Units/new_ee_mail/textures/new_ee_mail_normal.texture
43 unit_sprites/slave_Polish_Nobles_sprite.spr

pogrubione słowo zmień po prostu na poland. Analogicznie zrób z polish_nobles_ug1 i polish_nobles_ug2, czyli pierwszym i drugim ulepszeniem pancerza dla pancernych ;)[/spoiler:1atme57s]

Mógłbyś rozwinąć tą myśl ze zmianą pancernych? Tak jak w podstawce rzucają oszczepami i walczą mieczami w zwarciu, jedyna zmiana to bodajże usunięcie umiejętności "potyczka" czy jak to się tam nazywało ;)

dewastator
05-07-2013, 06:59
i usunięcie tej zdolności to zachwianie balansu jak dla mnie,atakują prosto i padają jak muchy,przedtem trzymali dystans i narobili sporo zamieszania zanim zaatakowali wręcz.w jakims modzie bodajże SS są jako wczesna ciężka jazda bez oszczepów i to też jest okey.

HellVard
05-07-2013, 08:19
Ok, dzięki za sugestie. Jakieś zmiany w jednostkach w kolejnej wersji na pewno będą, ale na razie skupiam się na dokończeniu skryptu garnizonowego.

Szukam osoby chętnej do pomocy w pracy nad modyfikacją. Nie jest wymagane jakieś wielkie doświadczenie, chodzi tylko o wykasowanie zależności rekrutacji jednostek od budynków typu cech kowalski czy warsztat łuczarza w pliku export_descr_buildings. Nie jest to skomplikowane, lecz czasochłonne, a jestem teraz zawalony robotą nad nowymi skryptami i masą mniejszych poprawek :)

HellVard
06-07-2013, 23:20
W ramach umilenia oczekiwania na kolejną wersję moda, prezentuję Wam zmieniony wygląd spieszonych Joannitów :)
http://imageshack.us/photo/my-images/7/e1z5.png/

Wonsz
07-07-2013, 10:32
Piękni są.

chrobrybolesław
15-07-2013, 18:17
Witam jak chcesz, to mogę usunąć te wpisy w tym pliku export_descr_buildings tylko mi go wyślij
mam pytanie czy nie chciałbyś polskich rycerzy spowrotem wysłać do cytadeli a w twierdzy wstawić rycerzy feudalnych bądź lekką jazdę polską kawalerie i spieszne zmieniając nazwe na rycerstwo ziemiańskie
i mam jeszcze jedną propozycje żeby na starcie można było grać w hot set

HellVard
15-07-2013, 19:49
Szkoda, że zgłosiłeś się dopiero teraz, sam już załatwiłem edb ;) Myślałem już o zmianach w polskim roosterze, także o rycerstwie, ale to potem, najpierw uporam się z bieżącymi sprawami :) A co do hot seat, szczerze mówiąc nigdy o tym nie myślałem, a to z prostego powodu: Sam nigdy nie grałem w tym trybie :) Przede mną jeszcze kupa roboty i na pewno nie będę o tym myślał w najbliższym czasie.

Dejson
17-07-2013, 11:34
@HellVard
Zrobiłem jak mi mówiłeś lecz dalej crashuje, Tobie ten mod działa jak nalezy?
Może powinienem sciągnąc mod jeszcze raz lub coś, możesz wysłać mi ten pliczek w załączniku?

HellVard
17-07-2013, 13:52
A możesz podesłać loga? I na jakiej wersji moda grasz?

Dejson
17-07-2013, 14:11
23:14:09.544 [system.rpt] [always] CPU: SSE2
23:14:09.544 [system.rpt] [always] ==== system log start, build date: Jun 25 2007 version bld-medieval2-update2.1-30 (43169) ===
23:14:09.544 [system.io] [always] mounted pack packs/data_0.pack
23:14:09.560 [system.io] [always] mounted pack packs/data_1.pack
23:14:09.560 [system.io] [always] mounted pack packs/data_2.pack
23:14:09.560 [system.io] [always] mounted pack packs/data_3.pack
23:14:09.560 [system.io] [always] mounted pack packs/data_4.pack
23:14:09.560 [system.io] [always] mounted pack packs/localized.pack
23:17:59.542 [system.rpt] [error] Medieval 2: Total War napotka

Nowa wersja pod podstawkę.

HellVard
17-07-2013, 14:14
A instalowałeś jakieś inne mody na podstawkę? Niektóre mogą się "gryźć" ze sobą.

Dejson
17-07-2013, 14:17
Wcześniej, ale usunąłem i wgrałem ten.

HellVard
17-07-2013, 14:19
Być może zachowały się jakieś pliki, które teraz przeszkadzają. Zainstalowałeś zgodnie z instrukcją w pierwszym poście?

Dejson
17-07-2013, 14:25
Tak, pobiore jeszcze raz, zainstaluje wszystko na nowo i dam znać.

HellVard
17-07-2013, 14:27
To powinno pomóc, nie przychodzi mi do głowy nic innego.

HellVard
19-07-2013, 23:05
Szukam chętnego do przetłumaczenia z angielskiego opisów frakcji: Mongołów, Królestwa Norwegii (z modyfikacji Stainless Steel) i Królestwa Szwecji (z submoda do SS Battle for the Baltic). Proszę o kontakt na PW.