PDA

Zobacz pełną wersję : Jaka jednostka jest najlepsza do zwalczania innej?



Loreno
02-04-2011, 12:52
Witam!

Włócznicy --> Kawaleria
Kawaleria --> Łucznicy

Tyle w zasadzie wiem. Mogę prosić o dokładną rozpiskę/tabelę czym zwalczać ciężką/lekką piechotę, włóczników itd.?


Pozdrawiam!

P.S. Jestem jeszcze początkującym. Na razie mam za sobą Prolog (samouczek)

Sareth4
02-04-2011, 14:08
Na lekką piechotę uderzaj kawalerią bądź inną lekką piechotą - generalnie oddziałami mobilnymi.

Na włóczników uderzaj piechotą z mieczami , zmiękczaj ostrzałem łucznikami ( niektórzy włócznicy mają dobry pancerz , ale z czasem i łuczników będziesz miał lepszych ) , kohorty rzymskich legionistów mają pilum , które również (szczególnie tych późniejszych jednostek) potrafią dosłownie zmasakrowac oddział przed zderzeniem.Właściwie cała ciężka piechota potrafi pokonac włóczników , oczywiście zależy jakich, ale w większości wygra ciężka piechota.
Generalnie włóczników można pokonac wszystkim nawet kawalerią , zależy od siły kawalerii i siły włóczników i od miejsca uderzenia - jak uderzysz z flanki i szybko odskoczysz , powtórzysz kilka razy to zniszczysz wrogich włóczników.

Ciężką piechotę niszcz inną ciężką , lub kawalerią , najlepiej zderz jeden oddział ciężkiej z oddziałem przeciwnika i okrąż kawalerią.

Oczywiście wszystko zależy od sytuacji w bitwie , generała itd. .

Mam nadzieje , że pomogłem , ale moje doświadczenie na romie to tylko gra na singlu.Czekaj na opinie innych ^^

kuroi
02-04-2011, 14:23
Każda piechota jest narażona a atak kawalerii, oczywiście z flanki lub od tyłu.
I to jest w praktyce tyle. Najlepiej jest uformować linie ciężkiej piechoty/falangi, za nimi łuczników do zmiękczania a na flankach cav. Gdy wróg zderzy się z twoja linią to hyc na tyły wroga i jest praktycznie po bitwie ;)
A jak przeciwnik ma przewagę liczebną to najlepiej jest chyba manewrować kawalerią.

Loreno
02-04-2011, 15:31