Zobacz pełną wersję : Pytania do organizatorów
Belizariusz
06-04-2011, 13:19
Tutaj prosimy o zadawanie organizatorom pytań w sprawach ogólnych (regulamin, zasady bitewne itp.).
Pytanka - Co z klanem Hatori czy dozwolony?? i czy oddziały rzucające bomby też ??
Belizariusz
07-04-2011, 00:05
Dobre pytanie umknęło w regulaminie. Dozwolone są tylko nacje z edycji podstawowej. Co do zakazu artylerii wliczamy też rakiety i miotaczy bomb.
Ja bym troszkę zmienił wpis - o zakaz używania jednostek z sekcji "Jednostki zamaskowane i oblężnicze". Np: Ninja Kensio czy jakoś tak tez mogą używać bomb choć raczej trzeba ich zakwalifikować jako jednostkę zamaskowaną - poproszę o stosowne odniesienie się do tego :) - Sorki za upierdliwość :)
Belizariusz
07-04-2011, 12:34
Ninja są dozwoleni :)
koniecpolski
08-04-2011, 01:16
Tylko dla Polakow, czy może Inernational level?
Belizariusz
08-04-2011, 01:18
Tylko dla Polaków :)
Hey. Trochę nie podoba mi się punktacja .Osoba która wygra mecz a drugi nie rozegra będzie miała tyle co osoba która zremisuje i przegra .
Jeśli nagradzacie 1 pkt osobę która przegra to za zwycięstwo proponowałbym 4 a nie 3 pkt. Co na to sędziowie ;)
Jestem jak najbardziej za tym co pisze Scooter.
Wydaje mi się , że to trochę "nie fair" żeby osoba , która wygra jeden mecz i jeden przegra miała tylko 1 punkt przewagi nad osobą , która jeden mecz zremisuje a jeden przegra ;)
Maharbal
09-04-2011, 13:27
Można by dać punktację piłkarską-3 pkt wygrana, 1 remis i 0 za porażkę.
Choć kojarząc naszych szachistów do zmiany w regulaminie turnieju już nie dojdzie :D
A to może lepiej 4-2-1 - punk za porażkę będzie motywował graczy do rozgrywania wszystkich meczy, bez migania się :)
A to może lepiej 4-2-1 - punk za porażkę będzie motywował graczy do rozgrywania wszystkich meczy, bez migania się :)
Taką punktację właśnie miałem na myśli ;)
Belizariusz
09-04-2011, 21:18
Rozważymy Waszą inicjatywę i w razie zmian poinformujemy w temacie regulaminu.
Choć kojarząc naszych szachistów do zmiany w regulaminie turnieju już nie dojdzie :D
Widzisz Spokojnawodo , wierzyłem w Naszych szachistów że choć rozpatrzą Nasz, że tak powiem wniosek (korzystny dodam) , gdyż tylko "krowa" nie zmienia poglądów :lol:
EDIT:
II.Następuje zmiana punktacji w fazie grupowej. Zwycięstwo-4 pkt, remis- 2 pkt, porażka- 1 pkt.
A teraz mamy już wszyscy pewność że są ludźmi :D
a aby brac udzial w turnieju nalezy miec zdobyta cala mape avatara?
bo z czego sie orientuje dopiero wtedy jest dostepna rozgrywka klasyczna. :(
Rozgrywka klasyczna jest dostępna od początku. Przy tworzeniu gry (hostowaniu) trzeba zaznaczyć 'tryb klasyczny'.
dr Plama
14-04-2011, 12:34
Ohayō gozaimasu!
Świetna incjatywa Panowie samuraje! Będzie wam dane! Cieszę sie bardzo że będę uczestniczył w tym szlachetnym turnieju. Jednak nie liczcie na wiele!
TO JA BĘDĘ RZĄDZIŁ ŚWIATEM!!!
Buahahahaha :lol:
No tak jeszcze pytanie:
Jak zostaną wybrane grupy?
Nie wyczaiłem tego w regulaminie.
I chodzi mi po głowie jeszcze jeden zapis w regulaminie. Przegrany plamiąc honor swoich przodków powinien popelnić seppuku. Dla zabezpieczenia sie przed oszustami rodzina mogła by wysłać filmik do organizatorów z całej uroczystości.
Arigatō gozaimasu.
Belizariusz
14-04-2011, 14:25
Grupy będą losowane.
dr Plama
14-04-2011, 14:54
Świetnie!
A kto będzie losował? Gdzie się odbędzie losowanie? Na jakich zasadach?
Wiem że macie doświadczenie w organizowaniu takich krwawych bankietów (ja robię to pierwszy raz :mrgreen: ) jednak boję sie że jeżeli zasady nie bedą jasne i uczciwe to może zacząć sie unosić smrodek ktory popsuje zabawę. Podam przykład.
Przykykład:
Klan "Yari w D i cheja!" rozstawia sie tak że spotykają sie dopiero w finale, lub nie sa w tej samej grupie zeby nie toczyć bratobójczej walki.
albo
gracz Piła Yayamucharata chce mieć pewnośc ze wyjdzie z grupy i funduje sobie przeciwników powiedzmy mniej doświadczonych.
Przy jasnych zasadach takie sytuacje można poprostu nazwać przypadkiem, fartem. Inaczej można nazwać to mataczeniem, oszukiwaniem.
Pewnie się czepiam ale myśle że dla wspólnego dobra.
Arigatō
Maharbal
14-04-2011, 15:37
Po prostu się czepiasz, bez dodatkowych tekstów. Grupy będą losowane za pomocą strony randomizer.org. Wszelkie zresztą Twoje insynuacje dotyczące możliwości rzekomego ,,ustawiania turnieju" przez jakiś klan są bezpodstawne, bo losowania dokona Amrod, który obecnie nie reprezentuje barw żadnego klanu.
dr Plama
14-04-2011, 15:57
Bez nerw! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
I oto chodziło. To wszystko. Dzięki z informację.
Belizariusz
14-04-2011, 16:27
Grupy będą losowane za pomocą strony randomizer.org, a potem zostanie opublikowany post ze screenem z losowania, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości. Wszelkie zastrzeżenia co do uczciwości losowania proszę zgłaszać po losowaniu, a nie jeszcze przed kiedy nic nie wiadomo :!:
nie wiem, czy padło takie pytanie, więc jeżeli już to wybaczcie, że poleciałem przed szereg - tak więc,
Rozumiem, że jest pełna dowolność lewelowa, co za tym idzie gracz z 10 lvl będzie mógł zagrać z graczem przykładowo lvl2 - to będzie cholernie niesprawiedliwe, ale przy zaskoczeniu nie dla niższego levelem gracza, tylko tego większego, dlaczego? - fundusze.. vetków upgradeowanych tez dużo się nie na ustawia, co obali argument, że większy gracz może wystawić silniejsze jednostki, w który łatwy sposób rozniosą wszystko na ich drodze... tak nie jest i jeszcze przy funduszach średnie na boga! - jeszcze jak jakiś laik to można wygrać, ale jak jest w miarę obeznany, to wykorzysta przewagę
chciałbym wnioskować o podwyższenie funduszu na armie, na maksymalnie duże - im więcej tym trudniej do ogarnięcia, tym samym można popisać się większymi umiejętnościami - lub dać takowy wybór grającym, jednak wnioskowałbym o podwyższenie z góry ustalone
no to tyle, dziekuje :)
Gramy w trybie klasycznym a nie awatara.
jak jakiś laik to można wygrać, ale jak jest w miarę obeznany, to wykorzysta przewagę
Hehehe ale się uśmiałem :lol:
Chyba to właśnie Ty będziesz tym jedynym laikiem :D
Sorki że nie na temat ale nie mogłem się powstrzymać :twisted:
no tak, sporo zmienia ;)
Scooter - pisałem to lekko ironicznie, ale prawdziwie. Z miłą chęcią zobaczyłbym twój śmiech na polu walki - do której Cie zapraszam, rzecz jasna, na steam!:)
witam
ja mam pytanie odnośnie restrykcji rusznic. Wiem że zasady przewidziały grę bez artylerii ( z czego niezmiernie się cieszę ) ale ostatnio pojawiają się gry z samymi rusznicami + generał. mam 2 replaye (co prawda gry 2v2 ) w którym wpierw ja i mój towarzysz zostaliśmy zmasakrowani taką armią po czym dla sprawdzenia jak niewiele trzeba ( co było widać już przy naszym ataku na rusznice ) by taką armią wygrać. tak też wzieliśmy identyczne armie i... przeciwnicy naprawdę się starali, mieli nawet lepszą mapę do uciekania i kombinowania ale co z tego. spam rusznic jest totalnie nubowski i bardzo skuteczny. mogę wrzucić 2 replaye z przebiegu walk, naprawdę nie trzeba się trudzić by taką armią wygrać.
zastanawiam się czy nie możnaby wprowadzić ograniczenia do np 4 rusznic max (tym bardziej że w grach klasycznych mogą one strzelać z podwójnego szeregu co nawet robi je jeszcze bardziej skuteczne... ).
moim zdaniem manewry i wykorzystanie wielu rodzajów wojsk w odpowiednim miejscu powinny być decydujące do osiągnięcia zwycięstwa... cóż może marudzę a może osoby się zgodzą ze mną...
pozdr
Nie wiem nie grałem z taką armią , ale wydaje mi się, że to nie problem , wystarczy mieć trochę kawalerii , którą się dobrze wykorzysta.Łucznicy też zmasakrują rusznice , jeśli te pierwsze wejdą pod zasięg 1-3 jednostek łuczniczych. Pomine to , że rusznice mają mały zasięg = kilka jednostek ashigaru do osłony i jak sie weźmie na bieg to samuraje i inna piechota dobiegnie bez najmniejszych problemów i bez strat.
Dobór armii w Shogunie 2 to papier-nożyce-kamień na tej samej zasadzie co dobór nacji w Romie. Facet z armią rusznicową rozwali każdego rushera, ale dostanie niemiłosiernie po dupie od gościa z łucznikami.
Itd, itd...
Dlatego nie przejmuj się przegraną, tylko pokombinuj z różnymi składami armii.
PS. Dlatego min. warto grać armiami zbalansowanymi, a nie stawiać na jeden typ jednostki. Unit spam działa, ale bardzo rzadko.
ok.. to napiszę to inaczej.
dlaczego artyleria < w szczególności działa > zostały wycofane z gry w turnieju ? przecież obrońca miałby bardzo fajną jednostkę. powód jest prosty: art jest niezbalansowana i jest za mocna w szczególności na wszelakie konie.
Witia, mówisz o romku... nie wiem czy grałeś od początku jego powstania aczkolwiek egipt miał bardzo fajne ustawienie w 1v1. sami piesi łucznicy których było mega duzo w oddziale a strzały były mordercze. 20 jednostek rozwiniętych tak by zajmowały duze obszary + hold formation i to był koniec taktyki taką armią nic nie dawało rady wyrżnąć takiej ilości łuczników będąc pod gradem strzał. fakt w końcu powstała kontr armia na to: same rydwany < nic innego nie mogło tego rozwalić aczkolwiek ta kontr armia była beznadziejna w momencie gdy egipt wystawiał się inaczej >. potem doszły patche a ja rzuciłem w cholerę romka ale wiem że juz takich armii nie było. armia samych łuczników wymagała skilla równego tego by ustawić jednostki na planszy. balans gry w wersji 1.0 NIGDY, w żadnej częsci TW nie dopracowany w 100%.
ponadto mówisz że ktoś z rusznicami dostanie niemiłosiernie od kolesia z łukami... a ile tych łuków weźmiesz? 2-3 oddziały? na 20 jednostek rusznic ? bo jak bierzesz więcej łuków to Twoje szanse na wygraną drastycznie spadają z innego rodzaju ustawionymi armiami (niestety/stety piesze łuki nie są efektywną bronią, a jak napiszesz że u Ciebie zabijają dużo..to tylko pogratulować że przeciwnik daje się wystrzelać :) )
nie wiesz jaką armie będzie miał przeciwnik bo kazda nacja ma to samo.
z chęcią zagram z Wami 1v1 na klasycznej wezmę same rusznice + generał a moze ciut zmodyfikuję armię tak by stała się jeszcze bardziej.... "pro". dawanie osłony przed głowną armią można stosować w obie strony a wiem <testowane> ze np obojętnie jaka piechota 1v1 biegnąć na samurajów z rusznicami po prostu nie dobiegnie do nich. będę miał armię która nie wymaga umiejętności a która będzie bardzo skuteczna. Jasne że można stworzyć kontr armie na takie coś (+ to że trzeba będzie się namęczyć zeby dobrze zsynchronizować cały atak ) tylko to będzie znów specyficzna armia dokładnie przeciwko tylko rusznicom... imo bezsens ;/ a nie chce żeby ten turniej opierał się na grze jak w "etw"... rusznicowa wojna....
możecie mnie znaleść w grze / steamie nick ArmaEtLorica_Arbi
pozdrawiam
No akurat na romku trochę się znam... ale nie o tym rozmawiamy.
Stary, jeżeli weźmiesz armię same rusznice + generał, a ja wezmę armie same łuki + generał, to będzie taki heroik że nawet nie zobaczysz z której strony przyjdzie.
Rusznice nie są przepakowane i są jak najbardziej zbalansowane. Sieją zamęt w szarżującej piechocie i kawalerii wroga, sami będąc jednocześnie miażdżeni przez łuczników. Po prostu przegrałeś bitwę bo facetowi udało się wziąć armię bardzo dobrze kontrującą Twoją. Na tym polega gra.
Artyleria natomiast została wycofana bo pokonanie kampera z armatą na górce w lesie graniczy z cudem. Jedynie ninja ratują sprawę, ale to i tak żadna gwarancja.
Skąd wiesz jaką armię weźmie przeciwnik? Problem jest bardziej złożony. Zmiana zasad może wymusić konkretny skład armii (skoro jest max 4 rusznic to wezmę 4 rusznice, tak jak na Rome zawsze brało się max. możliwych łuczników, bardzo rzadko mniej). Z drugiej strony, zaskoczenie wroga a tzw. exploit army (czy jakkolwiek to nazwać), jak z przytoczonym Egiptem na 1.0
Jak dla mnie wszytko zależy jakiego terenu walki się użyje do tego spamu - bo nie sadzę
że by np: na polach ryżowych sam Genek z rusznicami dał rade zbilansowanej armii - przy ich szybkości przeładowania jedna salwa maks przy ataku wszystkich jednostek w rozproszeniu - to w teorii ale rzeczywiście warto sprawdzić w praktyce :). Może max 6 jednostek jednego typu by wystarczyło.....Choć z drugiej strony większość graczy to przedstawiciele klanów więc raczej nikt sie nie poniży do takich akcji :)
Belizariusz
15-04-2011, 12:31
ZAPISY NA TURNIEJ ZOSTAJĄ PRZEDŁUŻONE DO 21 kwietnia do godz.24.
Decyzję odnośnie wprowadzenia lub nie limitu na rusznice ogłosimy w najbliższym czasie.
Problem postawiony przez Arbiego jest poważny, ale sugerowałbym jednak wstrzymanie się z limitowaniem, zakazywaniem itp. Dajmy grze trochę czasu, może pojawi się jakaś ciekawa kontrarmia.
Jak dotąd gram tylko w podboju awatara i zauważyłem wiele niedociągnięć, na oblężeniach czy w walkach niskie na wysokie lvl. Ale gra odbędzie się na klasycznych bitwach więc będę musiał na nich też coś pograć ale nie o to się rozchodzi. BALANS ARMII
Armie zbalansowane mają największą szanse na wygraną. Trafiałem na różnych graczy (no i tych co wychodzą gdy prawie przegrali i crashujących mi grę!!!) ale wracając do tematu. Moja zbalansowana armia
Wygrywała ze:
spamem łuczników
spamem Mieczników
spamem ashigaru różnej maści
spamem kawalerii
ale tylko raz wygrałem ze spamem MNICHÓW !!!!
oni są nie normalni zbijasz generała wroga a oni dalej stoją i żucają te swoje okrzyki daje zachętę, przegrupowanie, stań i walcz a oni ci wbijają i cała armia ucieka. Raz taką grę wygrałem i to samymi weteranami a i tak sie napociłem! radzę ustalić jakieś limity a na mnichów w szczególności. W shogunie coraz więcej takich spamów spotykam.
Mam zastrzeżenie do tej oto zmiany:
I.Zmiana punktu 7 w regulaminie odnośnie postanowień ogólnych.
7. Aby wynik bitwy był ważny konieczne jest jego potwierdzenie przez obu graczy oraz poprzez screenshoty przedstawiające podsumowanie bitwy (klawisz F12 w Steam).
OBOWIĄZKOWE JEST POTWIERDZENIE WYNIKU PRZEZ SCREENSHOTY, tak żeby później w razie tej samej ilości punktów można było wyliczyć stosunek zabitych w bitwach.
chodzi o stosunek zabitych! Czy dobrze rozumiem że w wypadku tej samej ilości punktów wygra ten co zabił więcej? jeśli tak jest to niedorzeczne. Może być sytuacja że gra ktoś samymi Ashigaru i ponosi wielkie straty ale wygrywa. Tymaczesm inna osoba gra samurajami mniejsze oddziały ale elitarne zabijają więcej mniej przy tym tracąc. Inną opcją jest to że gra opiera się na systemie Morale. Czasami przegrany zabija więcej niż wygrany ale dobrze wyprowadzony atak niszczy morale wroga a ten ucieka z pola walki. Proszę o wytłumaczenie o co chodzi z tą zasadą bo jej nie zrozumiałem.
Przeczytaj punk 9 Regulaminu i wszystko Ci się wyjaśni.
9.
c) w razie gdyby gracze dysponowali taką samą liczbą punktów, będzie mieć znaczenie wynik bezpośredniego meczu między tymi graczami w grupie; jeżeli to nie rozstrzygnie - lepszy stosunek wygranych, remisów, przegranych; jeżeli i to nie rozstrzygnie - stosunek wojsk straconych do wojsk rozstawionych w obu bitwach między tymi graczami lub, w drugiej kolejności, zostanie zasądzona dogrywka w postaci 1 bitwy na wybranej przez sędziów mapie.
Chodzi o wyjątkowo rzadkie przypadki przy podliczaniu punktów, gdy dwóch graczy ma tyle samo punktów gwarantujących wyjście z grupy, aby wyeliminować konieczność dogrywki i przedłużenia tej fazy. Jest to dopiero 3 w kolejności metoda wyłonienia awansującego.
Amrod - on ma rację. Liczenie tylko killów nie ma sensu.
Lepiej rozejrzcie się za logreaderem i podliczajcie procentowe straty armii.
A co do spamu mnichów to bez przesady. Jak ktoś kocha tą jednostkę, może nimi grać.
Krook, nie przeczytałeś mojej odpowiedzi.
aby wyeliminować konieczność dogrywki i przedłużenia tej fazy
O, widzę postęp ;)
Armie zbalansowane mają największą szanse na wygraną. Trafiałem na różnych graczy (no i tych co wychodzą gdy prawie przegrali i crashujących mi grę!!!) ale wracając do tematu. Moja zbalansowana armia
Wygrywała ze:
spamem łuczników
spamem Mieczników
spamem ashigaru różnej maści
spamem kawalerii
ale tylko raz wygrałem ze spamem MNICHÓW !!!!
oni są nie normalni zbijasz generała wroga a oni dalej stoją i żucają te swoje okrzyki daje zachętę, przegrupowanie, stań i walcz a oni ci wbijają i cała armia ucieka. Raz taką grę wygrałem i to samymi weteranami a i tak sie napociłem! radzę ustalić jakieś limity a na mnichów w szczególności. W shogunie coraz więcej takich spamów spotykam.
Dunleap, mam pytanie. Czy chociaż raz przeszła ci przez głowę myśl, że przegrywasz bo robisz coś źle, nie w taki sposób w jaki powinno się robić w danej konkretnej sytuacji ? Czy z definicji zakładasz, że jeżeli przegrywasz bitwę to: gra jest głupia/gra jest niezbalansowana ?
Ja np nie mam problemów z armiami mnichów, wręcz przeciwnie, żadnej armii nie pokonuję z taką łatwością jak mnichów z lipnym pancerzem.
Trochę więcej samokrytyki ;)
Amrod, Krook ma rację że log reader byłby lepszy i najbardziej obiektywny z tym że np ja nie mogę znaleźć nigdzie logów z mp no i czy jak one są gdzieś to czy powstal juz log reader co by to ładnie odczytał. tak czy inaczej sytuacje będą raczej bardzo rzadkie o ile w ogóle wystąpią żeby trzeba było liczyć statystyke kills/lost
Witia zastanawiam się czy Ty znasz w ogóle jakąś armię której byś nie pokonał, póki co jesteś dla mnie faworytem tych mistrzostw. przynajmniej na papierze
pozdr
Arbi, dlaczego logreader miałby być lepszy? (pomijając że go nie ma, tak samo jak do Empire/Napoleona - były próby ale jakoś specjalnie nie wyszły). Przecież punkt 9c Regulaminu jasno mówi o tym, że liczymy stosunek wojsk straconych do wojsk rozstawionych czyli właśnie to o czym napisał Krook - straty.
Jaki może być nie obiektywizm jak każdy widzi screen, co, ile zabił i jaką siłą. Zainteresowany szybko wyłapie błąd. W przypadku programu nie mam takiej pewności, że ktoś nie zastosował jakiegoś exploitu lub program nie zawiera błędu. Hipotetycznie.
Są katalogi do logów, do screenów, w preferences.script linijki sugerujące zapis logfilesów, ale wydaje się że nie działają.
dlatego że w np medku I pokazywało Ci to % uszczerbek armii oraz ilośc kasy która ci przezyła w jednostkach. katalogi widzę ale sa puste.
ten stosunek utraconych ludzi do rozstawionych jest własnie pod kątem kasy wydanej w jednostkach nie w 100% adekwatny. (strata całego oddzialu ashigaru yari nie jest równoznaczna ze stratą np 10 ludzi z bohaterów z katanami a róznica ilości jest duża). tak czy inaczej nie ma logreadera i jak jest takie rozwiązanie w regulaminie to ok i tak wątpię czy w ogóle ktoś będzie potrzebował się do tego odnosić.
Amrod ale musisz przyznać, że przy nawet największych chęciach zrobienia pobitewnego screenshotu człowiek może odruchowo kliknąć ptaszka i wyjść niechcący z gry, szczególnie gdy pojawiają się emocje podczas potyczek ;)
Moim zdaniem dogrywka jest nieunikniona w przypadku takiej samej ilości pkt.
Co do limitów, to nie wprowadzałbym ich zbyt pochopnie. Klany i jednostki są praktycznie takie same, gdy wprowadzimy zbyt wiele limitów to tym bardziej upośledzimy i tak mizerne możliwości taktyczne w tej grze.
Ja osobiście np. nie rozumiem zakazu stosowania miotaczy bomb, czy faktycznie aż tak wymiatają? bo jakoś tego nie zauważyłem.
Amrod ale musisz przyznać, że przy nawet największych chęciach zrobienia pobitewnego screenshotu człowiek może odruchowo kliknąć ptaszka i wyjść niechcący z gry, szczególnie gdy pojawiają się emocje podczas potyczek ;)
Trudno, może czas wyrobić sobie inny odruch. Szczególnie zwycięzcy powinno zależeć na zapisaniu i na pewno będzie chciał pamiętać ;)
Witia zastanawiam się czy Ty znasz w ogóle jakąś armię której byś nie pokonał, póki co jesteś dla mnie faworytem tych mistrzostw. przynajmniej na papierze
Śmieszni są ludzie, którzy winy za przegraną bitwę szukają wszędzie tylko nie w swojej błędnej grze, a niestety od tego wypadało by zacząć. Jak dostajesz w dupę od armii mnichów to zapisz sobie powtórkę bitwy, oglądnij ją i zobacz co mógłbyś zrobić lepiej, żeby w podobnej bitwie w przyszłości uniknąć podobnego rezultatu.
Nie wiem, czy to co pisze jest w jakiś sposób aroganckie, pachnie pychą ? Samokrytyka jest drogą do osiągania lepszych rezultatów, tyle w temacie.
Belizariusz
16-04-2011, 12:28
Podjęliśmy decyzję co do kwestii poruszonych przez Was:
1. Miotacze bomb są dozwoleni.
2. Nie będziemy wprowadzać żadnych limitów na jednostki o których pisaliście.
3. Screenshoty są obowiązkowe.
4. Wyliczanie zabitych dalej pozostaje jako forma wyłonienia lepszego przy tej samej ilości punktów.
A co w przypadku gdy oboje gracze nie zrobią screena? też będziesz nauczał o odruchach?
Belizariusz
16-04-2011, 12:31
Zrobienie screena jest obowiązkowe. Za niewklejenie go jako potwierdzenia meczu będzie obustronny walkower. Przed meczem możecie się przecież umówić, który zrobi screeny jeśli masz problem ze zrobieniem go.
Ok róbcie jak uważacie, chodziło mi tylko o to że zdarza się czasem że człowiek zwyczajnie zapomni zapisać repa bądź zrobić screena, zresztą komu się to nie przydarzyło?
Problemów z robieniem screenów nie mam Belizariusz ale wydaje mi się, że ty masz problem z ubogim doświadczeniem w turniejach.
Belizariusz
16-04-2011, 12:53
Nawet jeśli mam to jednak ja jestem w gronie sędziów, a nie Ty, a decyzje podejmujemy w większym gronie, weteranie.
Do Amroda i Belizariusza.
Bardzo mnie cieszy, że postanowiliście walczyć z nawykiem przedłużeń kolejnych etapów turniejów, niemniej obawy Piterusa mają sens. Może dojść do sytuacji, że 50% spotkań będzie 'obustronnymi walkowerami' ;)
Jeżeli dojdzie do sytuacji remisu punktowego pod koniec rundy, to równie dobrze można wyłonić zwycięzcę na zasadzie analizy jego bitew z innymi członkami grupy. Przejdzie ten, który pokonał w meczu przeciwnika wyżej umiejscowionego w drabince. Przykład:
Ja i Piterus mamy tyle samo punktów na koniec, ale Piterus pokonał w meczu przeciwnika, który jest w tabeli drugi, podczas gdy ja z tym samym gościem jedynie zremisowałem. Na tej zasadzie w prosty sposób stwierdzamy, że Piterus przechodzi dalej. Prawdopodobieństwo, że nawet w tym systemie dojdzie do sytuacji remisowej i spornej jest bardzo małe.
A jeżeli koniecznie chcecie screenshoty, to czy można zamiast screenshota w razie czego pokazać replaya z bitwy ? Po co mam wychodzić do windowsa i zapisywać skoro mogę zapisać powtóreczkę i w razie problemów pokazać sędziom ? Albo nawet zrobić screena oglądając ową powtórkę ?
Eh Witia, następnym razem będę Cię prosić żebyś ubierał w słowa moje myśli ;)
A co do tej hipotetycznej sytuacji którą podałeś, to wcale bym się nie obraził -wyrównalibyśmy małe rachunki jeszcze z czasów Roma ;)
Pozdrawiam :P
sry za offtop
Maharbal
16-04-2011, 16:27
Mnie z kolei zastanawia, jak będzie wyglądała faza pucharowa. Obecny zapis oznacza, że z tych dajmy na to 50 zawodników (bo ktoś jeszcze się dopisze prawie na pewno przez te kilka dni) ze wszystkich grup wyjdzie...ośmiu. Chyba, że będą małe grupy, które dadzą wyjście łącznie 16-stu graczom.
Wygląda na to, że będzie niezła rzeźnia i walka o ,,życiowe" punkty w grupach 8-)
dlatego że w np medku I pokazywało Ci to % uszczerbek armii oraz ilośc kasy która ci przezyła w jednostkach.
Byłoby naprawdę świetnie, ale programistą niestety nie jestem, więc jest to kwestia czysto życzeniowa z powodów niżej przytoczonych. To zadanie dla sceny moddingowej/multiplayerowej. Poruszyłem wątek na Clan Community Shield, zobaczymy jaki będzie odzew i czy w ogóle jest to wykonalne. Jeżeli ktoś to zrobi, super, będzie mu wdzięcznych wiele osób.
Póki co najlepszym rozwiązaniem jest wyliczenie strat z obu bitew tak jak jest to podane w Regulaminie, jeżeli chcemy ograniczyć niepotrzebne przedłużki.
Piterusie, proszę, nie tak ofensywnie. To nie ja zacząłem o "odruchach" ;)
Regulamin został ułożony na podstawie dotychczas używanego, który ciągle jest dostosowywany do warunków gry jak i w wyniku sugestii graczy. Screenshoty stosowane onegdaj w Clan War Belt i innych zagranicznych turniejach pełniły bardzo ważną rolę. Nie dawały żadnej wątpliwości co do wyniku i jego wagi. Poza tym były dowodem, że faktycznie mecz się odbył. Myślę, że będzie to powrót do dobrych nawyków. Wiem, że jest to jakaś trudność, ale chyba łatwiejsza w wykonaniu dodatkowego przycisku F12 niż przesłanie powtórki (przynajmniej do fazy 1/4 finałów).
Jeżeli dojdzie do sytuacji remisu punktowego pod koniec rundy, to równie dobrze można wyłonić zwycięzcę na zasadzie analizy jego bitew z innymi członkami grupy. Przejdzie ten, który pokonał w meczu przeciwnika wyżej umiejscowionego w drabince.
I dokładnie tak jest (Regulamin pkt. 9c). Procedura wygląda tak:
1. gracze dysponowali taką samą liczbą punktów,
2. będzie mieć znaczenie wynik bezpośredniego meczu między tymi graczami w grupie;
3. jeżeli to nie rozstrzygnie - lepszy stosunek wygranych, remisów, przegranych; (oczywiście w grupie, czyli to o czym piszesz, ale nie do końca, co wyjaśniam niżej)
4. jeżeli i to nie rozstrzygnie - stosunek wojsk straconych do wojsk rozstawionych w obu bitwach między tymi graczami lub, w drugiej kolejności, (jeżeli rzeczywiście wyjdzie taka konieczność) zostanie zasądzona dogrywka w postaci 1 bitwy na wybranej przez sędziów mapie.
Chyba, że masz co innego na myśli przez "na zasadzie analizy jego bitew z innymi członkami grupy". Jeżeli tak, to co w przypadku, gdy grupa jest bardzo wyrównana? Zdarza się, że jest jednostka, która odstawia całą grupę, ma również zwycięstwa z tymi, którzy mają remisową punktację przy wyjściu (w zdecydowanej większości wypadków). Jeżeli grupy są małe, jest to bardziej prawdopodobne. Stąd punkt 4. Zobaczymy jak to się sprawdzi. W ostateczności mamy powtórki, ale bardzo chcemy tego uniknąć, stąd obowiązek screenshotów i takiego wyliczenia ewentualnego awansu z grupy remisujących. Ewentualnego, hipotetycznego, bo jak Arbi napisał i z czym trzeba się zgodzić, są to przypadki naprawdę wyjątkowe a dobrze jak użytkownicy wiedzą jakie rzeczy mogą być brane pod uwagę i co może zadecydować o jego awansie.
A jeżeli koniecznie chcecie screenshoty, to czy można zamiast screenshota w razie czego pokazać replaya z bitwy ? Po co mam wychodzić do windowsa i zapisywać skoro mogę zapisać powtóreczkę i w razie problemów pokazać sędziom ? Albo nawet zrobić screena oglądając ową powtórkę ?
Nie wiem po co sobie utrudniać. Może będzie trzeba napisać krótki poradnik. Od jakiegoś czasu Steam posiada funkcję screenshotów za pomocą klawisza F12. Nie ma potrzeby wychodzenia do Windowsa. Po zakończonej grze pojawia się okienko, gdzie screenshoty można opublikować na profilu Steam lub przejść do folderu na dysku lokalnym gdzie są zapisane (w nazwie jest dokładna data wykonania). Właściwie to jedyna metoda na zrobienie screenshota u graczy z systemem Win 7 i Vista (czarny ekran) bez instalowania kolejnego programu takiego jak Fraps czy podobne.
Myślę, że nie ma problemu, żeby to był screenshot z zapisanej powtórki z meczu rozgrywanego w związku z Mistrzostwami. Ale skoro zapisanie screenshotu jest takie zajmujące to co dopiero mowa o powtórce? Publikacja replayów byłaby gorszym rozwiązaniem, gdyż bardzo dużo zdradza o stylu gry, co nie każdy chciałby ujawniać w trakcie trwającego turnieju. Przeciwnik też może mieć obiekcje. Będzie możliwość przesłania powtórki do Organizatorów na specjalnie do tego wydzielonej skrzynki e-mail, jednak to nie zwalnia z obowiązku screenshota. Przypomnę też o tym, że od fazy 1/4 finałów jest obowiązek przesłania powtórek organizatorom (Regulamin pkt 3a). Nie są też rozpatrywane zastrzeżenia co do złamania zasad w bitwie bez udokumentowania jej powtórką (Regulamin pkt 4 i 4a).
Belizariusz pewnie odpisze co i jak ostatecznie, bo ja tu tylko wyjaśniam jako współtwórca Regulaminu dlaczego tam jest tak a nie inaczej ;)
I dokładnie tak jest (Regulamin pkt. 9c). Procedura wygląda tak:
1. gracze dysponowali taką samą liczbą punktów,
2. będzie mieć znaczenie wynik bezpośredniego meczu między tymi graczami w grupie;
3. jeżeli to nie rozstrzygnie - lepszy stosunek wygranych, remisów, przegranych; (oczywiście w grupie, czyli to o czym piszesz, ale nie do końca, co wyjaśniam niżej)
4. jeżeli i to nie rozstrzygnie - stosunek wojsk straconych do wojsk rozstawionych w obu bitwach między tymi graczami lub, w drugiej kolejności, (jeżeli rzeczywiście wyjdzie taka konieczność) zostanie zasądzona dogrywka w postaci 1 bitwy na wybranej przez sędziów mapie.
Spoko, tylko ja pisałem jeszcze o takim czymś:
Przykład:
Ja i Piterus mamy tyle samo punktów na koniec, ale Piterus pokonał w meczu przeciwnika, który jest w tabeli drugi, podczas gdy ja z tym samym gościem jedynie zremisowałem. Na tej zasadzie w prosty sposób stwierdzamy, że Piterus przechodzi dalej. Prawdopodobieństwo, że nawet w tym systemie dojdzie do sytuacji remisowej i spornej jest bardzo małe.
Mam nadzieję, że przykład jest jasny ;) To jest pomysł do wsadzenia między punkty 3 i 4, ponieważ punkt 3 mówi ogólnie o ilości wygranych/remisów/przegranych, podczas gdy mój pomysł uwzględnia jeszcze miejsce graczy w tabeli.
To praktycznie eliminowałoby potrzebę screnshotów, ale decyzja należy do was ;)
Myślę, że nie ma problemu, żeby to był screenshot z zapisanej powtórki z meczu rozgrywanego w związku z Mistrzostwami.
Spoko.
Belizariusz
16-04-2011, 18:35
Zgadzam się z tym co Wam Amrod odpisał. Nie ma problemu żeby to były screeny z powtórek byleby zostały opublikowane przed końcem deadline'u.
Przykład:
Ja i Piterus mamy tyle samo punktów na koniec, ale Piterus pokonał w meczu przeciwnika, który jest w tabeli drugi, podczas gdy ja z tym samym gościem jedynie zremisowałem. Na tej zasadzie w prosty sposób stwierdzamy, że Piterus przechodzi dalej. Prawdopodobieństwo, że nawet w tym systemie dojdzie do sytuacji remisowej i spornej jest bardzo małe.
Mam nadzieję, że przykład jest jasny ;) To jest pomysł do wsadzenia między punkty 3 i 4, ponieważ punkt 3 mówi ogólnie o ilości wygranych/remisów/przegranych, podczas gdy mój pomysł uwzględnia jeszcze miejsce graczy w tabeli.
To praktycznie eliminowałoby potrzebę screnshotów, ale decyzja należy do was ;)
To też jest jakieś rozwiązanie. Fakt.
Co do logów, to gdzieś na angielskim forum widziałem, że są. Poza tym część modów do dema opierała się na logach. Skoro były w becie (i działały bo inaczej nie można byłoby ich zmieniać) to pewnie są i w pełnej.
Jeśli chodzi o screeny to zgadzam się z Piterusem. Screen ważna rzecz, ale walkower za brak screena to po prostu kiepski pomysł. W zasadzie wszyscy starzy gracze mnie znają i chyba niezależnie od oceny mojej gry nie można mi odmówić statusu weterana. Więc jako weteran już pewnie ze 30 turniejów mówię wam. Zawsze, ale to zawsze zdarza się zapomnieć zrobić screena. Walkower za niewciśnięcie klawisza sprowadza nas do ... małp. Małpka jeśli naciśnie klawisz, dostaje banana. Jeśli nie dostaje prądem.
Myślę, że są to innego rodzaju logi. Mody korzystają z logów błędów, a jak wiesz, multiplayerowe to zupełnie co innego.
Co do screenów, to może od razu nie walkower, bo jak będzie czas to myślę, że nie byłoby problemu dograć tego meczu. Coś za coś. Oferujemy miejsce, organizacje, czas organizatorów, wsparcie, nagrody, więc dostosowanie się do zasad nie jest chyba zbyt wygórowaną prośbą. Jako serwis chcemy też pokazać coś czytelnikom, którzy nie biorą udziału. Szczególnie, że nagrody za pierwsze trzy miejsca to nie wszystko co planujemy.
No to pokażmy coś lepszego niż wyrzucanie z turnieju za niewciśnięcie klawisza. Ostatecznie dlaczego nie może być atmosfera jak na lanach, kiedy
gracze turnieju TW robią sobie wspólne zdjęcie i w przerwach idą razem coś przegryźć, a gracze "gier opierających się na działaniach antyterrorystycznych" rozwalają toalety bo mieli ping 30.
No taki LAN by się przydał - ostatni jaki pamiętam był na EMPIRE i były niezłe jaja bo co poniektórzy grali w grę pierwszy raz. No i te bitwy na 40 cali wyświetlane - to było fajne :)
ano, wtedy te mistrzostwa na LANie były smieszne ;) niestety punkt już nie istnieje a nie wiem czy jest podobne miejsce w polsce....
Poza tym dość poważnie zastanawiam się nad poziomem mistrzostw rozgrywanych na bitwach historycznych. W to praktycznie nikt nie gra. Czy nie możnaby grać w trybie awatara ale np. z zakazem brania weteranów? Wtedy lepsze awatary rekompensowałaby ich wyższa cena.
Oto przykład rulsów pod tryb AVATARA
2. Battle rules.
Funds: 14000
Unit Size: Large
Season: Summer
Key Buildings: Yes
Night: No
Rain: No
Fog: No
Maps are picked from the map pool. Players write off maps one by one, first to do so is the player, who is located above in the tournament table or in group. In best of 3 match second map is to be picked by loser of the first battle, third map - by the loser of second battle. There will be special map pool for the Final match.
Unit restrictions:
Fire Projecting Mangonels, European Cannons and Fire Rockets are prohibited.
Maximum 4 units of Naginata Warrior Monks.
No more than 50% of veteran units in your army. General does not count as a unit.
For example, if your army has 10 units (not including general), you can have up to 5 veterans. If your army has 11 units, you still can have no more then 5 veterans, because 6 is more then 50% of 11.
Z drugiej strony posiadacz 10 levelu może wsiąść 4 jednostki świty - co czasami robi różnice :) Więc byłby w uprzywilejowanej pozycji w stosunku do gracza np: 8 level
Poza tym dość poważnie zastanawiam się nad poziomem mistrzostw rozgrywanych na bitwach historycznych
Chyba chodziło ci o "bitwy klasyczne"
Krook,mistrzostwa będą rozgrywane w trybie klasycznym aby wszyscy gracze mieli równe szanse (np.świta awatara, gracz z 10 poziomem ma 5 slotów a gracz z 5 poziomem ma 3 sloty,raczej nie było by to sprawiedliwe ,samą świtą można stworzyć dość mocnych weteranów i słabszy gracz jest od razu w gorszej sytuacji )
Na trybie awatara planujemy zrobić MP 2vs2.
Wielki Mistrz Malborka
21-04-2011, 23:48
Co do tego subforum faza grupowa rozumiem że mamy tam założyć tematy grup z których pochodzimy i w nich umawiać sie na bitwy bo na razie nie chce zakładac tam nic bo jeszcze mi się oberwie ;)
Belizariusz
22-04-2011, 00:22
Tematy grup zostały już założone. W odpowiednim temacie do swojej grupy umawiasz się na mecze.
Przecież można grać bez świty i bez weteranów - samym awatarem i jego zdolnościami.
No nie wiem panowie jak to widzicie, ale póki co klasycznych nie gra dosłownie nikt (a w każdym razie jeszcze klasycznej do tej pory nie widziałem).
Belizariusz
22-04-2011, 11:23
Zasad już nie będziemy zmieniać i zostajemy przy tym co ogłosiliśmy. Mistrzostwa Polski Par będą grane w trybie awatara.
EDIT: tagi przed nickiem forumowym się nie liczą.
Tematy grup zostały już założone. W odpowiednim temacie do swojej grupy umawiasz się na mecze. - hmm, gdzie te tamaty bo nie bardzo widzę :)
Wielki Mistrz Malborka
22-04-2011, 14:30
to ja już nie łapie w regulaminie jest napisane o trybie klasycznym że każdy wybiera państwa itp a w tamtym nie ma świty i avatara, wyglada to tak samo jak w napoleonie a teraz mówicie że przez system avatara ze świtą itd
jeśli jednak będziemy grać przez avatara to świta musi być bo generał drożeje znacznie przy kolejnym członku świty ja jednak wolałbym ten tryb klasyczny bo każdy tam ma równe szanse nie zależnie od gwiazdek i weteranów mimo iż mam 10* a weteranów całkiem niezłych to wolę równą walkę
Edit
tematy masz tutaj viewforum.php?f=358 (http://forum.totalwar.org.pl/viewforum.php?f=358)
Panowie, z całym szacunkiem, ale termin zakończenia fazy grupowej na 5 maja wydaje się bardzo naciagnięte. Jakby ktoś nie wiedział, to "po drodze" jest Wielkanoc - niektrzy maja rodziny a jeszcze innym rodzinka się zwala na garba... nie siądę przecież do gierki mając np. tesciową na karku. :roll: ..no co sobie o zięciu pomyśli. ;) Wydłuźcie proszę termin o kilka dni. pozdrawiam
Szachiści nie mają żon i teściowych więc niezrozumieją. Ale ożenią się , dostaną zołze teściową (bodajże żone) i zrozumieją :D
Belizariusz
22-04-2011, 17:22
Nie gramy w bitew trybie awatara tylko w trybie klasycznym :!: :!: :!: to co pisali sobie inni gracze o trybie awatara to nie znaczy, że zmieniliśmy zasady bo ich nie zmieniliśmy :!: a tematy grup są w dziale- faza grupowa.
Przecież można grać bez świty i bez weteranów - samym awatarem i jego zdolnościami.
No nie wiem panowie jak to widzicie, ale póki co klasycznych nie gra dosłownie nikt (a w każdym razie jeszcze klasycznej do tej pory nie widziałem).
Czy ja wiem czy nikt - aktualnie gram w turnieju rosyjskiego klanu "BearHug" i tam jest to na klasycznych. Z drugiej strony gra bez świty i weteranów to jak by bitwy klasyczne - żadnej różnicy poza generałem/avaterem. W bitwach klasycznych każda nacja ma swoje mocniejsze jednostki i dodawać można walory - co tez wpływa na jakość tych jednostek. I fakt że nie ma dwóch czy jednej jednostki w porównaniu z trybem avatara. Ale coś za coś :)
Belizariusz
22-04-2011, 22:20
Robienie screenów z powtórek odpada ponieważ na końcu powtórki widać kto wygrał, ale kiedy wygrywa gra się kończy bez żadnej informacji z wynikiem bitwy i stratami.
Ludziska , coś Cie się tak uparli aby grac na Awatarze. Chcecie się pochwalić gienkiem na 10 poziomie czy jakąkolwiek inną jednostką. Przecież to było by wypatrzenie wyniku :idea: i preferowało ludzi którzy kraja dzień i noc. Na klasyku wszyscy maja to samo i tak powinno być. Również nie rozumiem idei utworzenia ligi 2-2 na awatarze. Np klan Hss czy BS bardzo mało graja na awatarze , tylko na klasyku , więc mamy przez to być z góry na straconej pozycji , bo gramy mniej niż inni?
Skończmy juz ten temat - awatarowi mówimy NIE :lol:
Zgadzam się z tym co napisał Scooter ale z drugiej strony rozumiem również potrzebę tworzenia turniejów na awatarze, z tym że Mistrzostwa Polski 2v2 na czymś takim to dla mnie nieporozumienie.
A tutaj linki do wglądu dla osób, które twierdzą że mało osób gra na klasykach:
http://clanguardias.com/foro/index.php?topic=5661.0
http://viamilitera.ru/forums/showthread.php?t=2574
Nie są to wszystkie turnieje ale np. do tych zapisy trwały chyba góra 3-4 dni, więc widać jakie jest zapotrzebowanie na tego typu zawody.
Turniej na awatarze będzie organizowany dopiero za jakiś czas, i jest to kwestia kilku miesięcy, a do tego czasu wiele może się zmienić zarówno w multiplayerze jak i postrzeganiu trybu awatara.
najlepiej byłoby stworzyć sondę by ludzie chcący grać w mistrzostwach określali się czy wolą grać na avatarze czy w klasycznych. imo najbardziej sprawiedliwa rzecz.
mam pytanie innej natury:
w regulaminie jest punkt w którym stwierdzono że w przypadku utraty połączenia przez któregoś gracza gra ma zostać powtórzona na tych samych ustawieniach. to się tyczy każdego momentu bitwy w którym nastąpiło zerwanie połączenia? moim zdaniem jest to o tyle nie fair że przy fazie podchodzenia/skirmishu/walki można zaskoczyć wroga czymś co może wyjść np tylko raz (schowaniem odpowiednio jednostek/ uzycie ninja ) i jak przeciwnik będzie wiedział czego może sie spodziewać to się przed tym zabezpieczy (doświadczeniem z pierwszej gry ).
moim zdaniem w momencie gdy rozłączenie miało miejsce już po zadanych stratach bitwa powinna być powtarzana w taki sposób że jeżeli choć jedna osoba chce zmienić armię ( element zaskoczenia całkowicie zostaje utracony ) to powinno być to umożliwione i obaj gracze zaczynają od nowa wybierać wszystko. w 100% jest to nowa bitwa i nikt na tym nie traci.
nie piszę tego czysto teoretycznie gdyż miałem dziś taką sytuację.
Wielki Mistrz Malborka
24-04-2011, 09:50
ja mam pytanie co do powtórek bo szukałem ich w użytkownikach potem u siebie (nazwa użytkownika) i utknąłem bo nigdzie nie ma appdata może mi ktoś pomóc?
Appdata to folder ukryty musisz ustawić w opcjach folderów by pokazywał Ci ukryte pliki i foldery
Albo po prostu wejdź przez Total Commandera. Opcja dla pro ;)
Czypsu - Sareth 0-2
UWAGA!
ODCHODZĘ Z TURNIEJU!!! ODDAJE WALKOWEREM WSZYSTKIE MECZE KTÓRE ZOSTAŁY MI DO ROZERGRANIA W FAZIE GRUPOWEJ!
Dzięki, nara!
Mam nadzieje że więcej takich przypadków już nie będzie , a za tak chamskie pożeganie należałby sie ban dożywotni :shock: :o
Według regulaminu wszystkie mecze z Czypsem zostaną anulowane.
Wielki Mistrz Malborka
25-04-2011, 12:51
heh dzieciak który przegrał dwa razy i odłazi ja sobie przyjąłem że jak zremisuje jeden mecz to będę hardkorem a jak wygram choć jeden to będę niepokonany
Belizariusz
27-04-2011, 16:50
Do wszystkich graczy: Na potwierdzenie wyniku meczu należy zamieścić na forum screeny z wynikami obu bitew albo link do profilu na steamie gdzie te screeny są zamieszczone. Nie zrobienie tego będzie skutkować nie uznaniem wyniku meczu na koniec fazy grupowej i przyznaniem za ten mecz obustronnego walkowera.
Pardon że może nie ten temat albo coć ale mam mało czasu a wypada zgłosić że rezygnuje z uczestnictwie w turnieju , jeszcze raz pardon
Do wszystkich graczy: Na potwierdzenie wyniku meczu należy zamieścić na forum screeny z wynikami obu bitew albo link do profilu na steamie gdzie te screeny są zamieszczone. Nie zrobienie tego będzie skutkować nie uznaniem wyniku meczu na koniec fazy grupowej i przyznaniem za ten mecz obustronnego walkowera.
Nie, żebym sie czepiał, ale niestety dość często zdarzają sie sytuacje, kiedy po zabiciu ostatniej jednostki wroga Steam mnie wywala i wtedy nie da sie zrobić screenshoota. Mam nadzieje, że w przypadku takiego nieszczęścia nie będziecie zbyt restrykcyjni i uznacie wynik bitwy bez zbędnych formalizmów.
Belizariusz
28-04-2011, 20:50
W takim razie umów się z przeciwnikiem żeby zrobił screena i po sprawie :)
Jedno pytanie jeśli można: które klany są zakazane? (tzn które nie występują w podstawce)
18:46 - {Hussars}Scooter: kiedy mozesz grac?
18:46 - Mullenkamp: nie gram - nie mam czasu
18:46 - Mullenkamp: oddaje walkowera
18:46 - {Hussars}Scooter: ???
18:46 - {Hussars}Scooter: to po chuj sie zapisales wogole
18:46 - Mullenkamp: dla jaj
18:47 - Mullenkamp: na razie
Panowie Sędziowie ,Panowie Organizatorzy ,Drogi Gerardzie zwanym ObiWanem. Mam nadzieje że wszyscy którzy zapisali się dla jaj do MP pożegnają się nie tylko z MP ale i z kontem na totalwar.org.pl. A jest ich co najmniej kilku. Pozakładali konta , mają po 5 postów i po prostu psują nam zabawę.
Dwa pytania do oganizatorów:
1. Czy w fazie pucharowej jest jakiś podział na atakującego i obrońcę, czy spotykamy się na środku pola i lejemy oraz kto wybiera mapy bitew?
2. Czy w fazie pucharowej pierwsze spotkanie to nie przypadkiem 1/8 a nie jak napisano 1/16 ?
Belizariusz
06-05-2011, 08:37
1. Pisze wyraźnie w temacie każdego meczu i regulaminie- Pierwsza atakuje drużyna, której gracz ma w nicku forumowym najniższą literę w alfabecie (np. A atakuje Z). W drugiej - atakuje drużyna przeciwna. To samo dotyczy mapy i armii.
2. Racja poprawione już jest na 1/8 ;)
a co z meczem nr 3 ? (w przypadku wyniku 1:1)
Wielki Mistrz Malborka
06-05-2011, 18:44
pewnie pola ryżowa i na środek ;) tak chyba było w napoleonie a na pewno w turnieju w SUNTZU u mnie
Panowie , proponuje Wam rozegranie meczy 1/8 do niedzieli gdyż w PN wchodzi nowy patch 2.0 który na pewno zmieni staty jednostek a co z tym idzie rozgrywka może wyglądać inaczej.
a co z meczem nr 3 ? (w przypadku wyniku 1:1)
Popieram tu pytanie przedmówcy. Organizatorzy widocznie je przegapili i nie udzielili odpowiedzi, a wydaję się dość ważne. Kto ma atakować w potencjalnym 3 meczu ??
w zasadzie oba pytania są ważne związane z bitwą nr 3 oraz patchem ale coś sędziowie milczą na ten temat
a co z meczem nr 3 ? (w przypadku wyniku 1:1)
Liczę na wasza "inwencję" :)
Odbyły się 2 mecze w fazie pucharowej z 3 bitwami,nie było problemu.Proszę pierwsze 2 mecze rozegrać według zasad,czyli atakujecie na przemian,w przypadku remisu w 3 bitwie niech wygra lepszy :) czyli obustronny atak.
Żeby ten turniej zapisał się jakoś w annałach historii to może - wzorem "jesieni średniowiecza" czy "wielkich igrzysk" - organizatorzy winni mu nadać jakąś specyficzną nazwę? ...proponuje tak bardziej po światowemu, np. "Screen Tournament 2011" :)
grandcoss
09-05-2011, 13:09
Mnie dziwi natomiast to że przy 'ostrym' dopominaniu się o screeny przy każdej bitwie w myśl przestrzegania regulaminu, główny sędzia Jurand "liczy na naszą inwencje" w kwestii potencjalnej 3 bitwy w fazie pucharowej, co najciekawsze proponuje "obustronny atak" (tzw. "szarżę na palę"), na mapie wybranej przez kogo? Tego już nie precyzuje. Można przecież to ustalić, jak? Liczę tu na inwencję sędziów ;)
Wielki Mistrz Malborka
09-05-2011, 17:32
a ja zabłysnę inwencją ;)
ugadujecie się między sobą np:
-jaką mapę najbardziej lubisz?
-ryż
-no ja też
-to dawaj
i problem rozwiazany zawsze mozna znaleźć kompromis w razie jakbyście woleli ziemniaki od ryżu, bo tu nie są angole które kupują tw grają 1 bitwe nie przestrzegając zasad i lagując bo mają kompa po dziadku i wiecej do gry nie wchodza - sory za offtop mały - w każdym razie chodzi o to że jesteśmy miłymi kumplami z polski i się zawsze dogadamy, piwo!:)
W fazie pucharowej został tylko jeden mecz.Reszta odbyła się bez najmniejszych problemów.Żaden z finalistów nie zgłaszał zastrzeżeń co do bitew i ich zasad.
@ grandcoss pan chyba tam nie gra ...................na pałę raczej dobrzy gracze nie atakują ;)
Ps:raczej obustronna obrona nie wchodzi w grę :D .
@ Wielki Mistrzu Malborka widzę że inteligentny człowiek z ciebie i bez problemu wiedziałeś o co chodzi,dziękuję :)
@ Kubilay,grunt to dobry humor :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin©