Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wszystko o handlu - gorąca prośba o wytłumaczenie



Strunin
06-04-2011, 19:29
Witam.

Bardzo proszę, o wytłumaczenie mi kilku kwestii dotyczących handlu.
1. Jakie budynki budować by handel sięgał max możliwości? Wszystkie te gdzie pisze "wzrost handlu towarami" etc czy któreś np. są zbędne? Drogi też się przydają?
2. Kupcy. Im więcej tym lepiej?
3. Jak rozpocząć handel, jak zacząć czerpać z niego zyski? Stawiam kupca w wybranym miejscu, gdzie jest dany surowiec. I tyle? Obił mi się o uszy jakiś "punkt" który mu trzeba postawić. Jestem zielony... Objaśnijcie mi to proszę.
4. Zagarnianie majątku innego kupca - wiem o co chodzi +/- ale może mi ktoś szczegółowo objaśnić?

Jak patrzę na to, że jakiś surek daj mi powiedzmy 3 floreny na turę to mnie coś strzela.. Chciałbym zacząć kampanię, gdzie będę miał główny dochód z handlu (pomijając kasę którą dostaję z miast na końcu tury).

Pozdrawiam, czekam na odpowiedzi.

Seban
06-04-2011, 20:40
ad1 tak te, o ktorych pisze ze zwiekszaja wplywy z handlu, towarow ( drogi porty, markety itd) inne budynki np burdel daja plusy do szczescia, a co za tym idzie zwiekszaja przyrost naturalny w miescie/wplywy z podatkow.

ad2. ogolnie to tak, ale w podstawce zalezy. niektore frakcje maja czesto lepszych kupcow niz inne np wloskie, lewantynskie. i jesli cjodzi o podstawke to dochody z handlu kupieckiego poczatkowo bywaja mizerne ( i to bardzo) dopoki nmie wyszkolisz soebie kupca ( handlujac nim danym towarem) warto pamietac ze niektore zasoby sa drozsze niz inne, a nawet z tego samego rodzaju bywaja w roznych miejscach drozsze i tansze

ad3 tak trzeba postawic kupca u gory z prawej nad zasobem by handlowal. jesli dobrze stoi to bedzie pisalo jaki przynosi zyska

sd4. zagarnianie polega na przejmowaniu majatku obcych kupcow, cos w rodzaju bitwy =p klikasz prawym na obcego kupca i na jego karcie jest przycisk ktory wlasnie taki pojedynek powoduje, a obok niego szansa procentowa na powodzenie. im lepszy kupiec Twoj tym wieksza szansa na powodzenie ( przejecie majatku) z tym ze jesli Ci sie nie uda to mozesz stracic swego kupca ( jhesli roznica jest zbyt duza)

kuroi
06-04-2011, 20:43
1. Najpierw porty, potem punkty handlowe(rynki, itp) a na końcu drogi.
2 i 3. Tak. Wystarczy postawić kupca na surowcu a będzie on przynosił zysk tym większy, czym większa jest odległość surowca od twojego państwa. czyli grając Anglią więcej zarobisz handlując złotem z Egiptu niż winem z Francji ;)
Dodatkowy trick jest taki, że na surowcu możesz postawić oddział wojska, a do oddziału wojska zapakować 20 kupców i każdy da zysk ;)
4. Prosta sprawa. Bierzesz swojego kupca i klikasz prawym na kupcu innej frakcji. Pojawi się okienko z informacją jakie są szanse powodzenia. Jeśli się uda, to obcy kupiec zniknie z mapy, zaś twojemu prawie na pewno wzrośnie umiejętność handlu. Są też dwa scenariusze gdy się nie uda.
a) Twój kupiec może zniknąć.
b) Obaj kupcy pozostaną.
Kupiec, który odparł próbę zagarnięcia jego majątku ma szansę dostać bonus do handlu ;)

Edit: Ah, wyprzedził mnie ^^