Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zagubiona osada



Verbatov
11-05-2011, 23:19
Witajcie. Mam pewien problem. Otóż wybrałem krótką kampanię Brutusami i muszę zdobyć 15prowincji w tym podbić Grecję i Macedonię. Z Grecją sobie poradziłem ale Macedonia że tak powiem nadal walczy. Podbiłem już grubo ponad 15 prowincji i nie mogę znaleźć Tego miasta bądź armii Macedonii. Macie może na to jakiś sposób? Za cholerę nie wiem gdzie mogą się jeszcze gnieździć, sprawdziłem całe przyległe kiedyś do nich terytorium i nic...I jeszcze jedno pytanie, o co chodzi z tym odblokowywaniem frakcji? Przecież chyba jak przejdę kampanię jakąś frakcją to odblokowuje się następna, tak? Patrząc na inne tematy zupełnie nie rozumiem po co szperać w plikach...

Marek Aureliusz
12-05-2011, 00:11
Przecież chyba jak przejdę kampanię jakąś frakcją to odblokowuje się następna, tak? Patrząc na inne tematy zupełnie nie rozumiem po co szperać w plikach...
Po pierwsze - aby zaoszczędzić czas, po drugie - żebyś nie musiał przechodzić od nowa kampanii Rzymianami jak grasz po formacie.

Odpowiadając na Twoje wcześniejsze pytanie mam dwie rady:
:arrow: sprawdź Cyrenajkę w Afryce (tuż pod Grecją). Tam się często spawnuje armia macedońska. Zawsze gdy To miasto zajmie armia o kulturze innej niż helleńska i wystąpi bunt, miasto przechodzi w ręce Macedonii. Podobnie jest z Marsylia i Miastami Greckimi. Jest to mechanizm nazywany faction creator. Dokładnie nie wiem ile jest takich miast. Trzeba by popatrzeć w plikach.

:arrow: Naciskasz tyldę i wpisujesz: toggle_fow. Cała mapa staje się widoczna. Ponowne wpisanie tej komendy reaktywuje mgłę wojny. Oczywiście znacznie uprasza to grę, więc trzeba używać z umiarem.

Verbatov
12-05-2011, 00:38
Dzięki za pomoc. Chyba jednak będę musiał użyć tego kodu, bo mógłbym grać w "nieskończoność" a nie po to wziąłem "krótką kampanię"...chociaż Cyrenajki nie sprawdzałem..:). Jeszcze jedno pytanie, jak walczyć z zarazą i przez co ona powstaje? I czy podbijając nowe miasta lepiej jest po prostu zająć osadę czy ją zniewolić?

Marek Aureliusz
12-05-2011, 00:52
Tu masz mapę całą viewtopic.php?f=248&t=5746 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=248&t=5746)

Zaraza bierze się z brudu. W grze to nazwali błędnie "nędzą". Musisz mieć budynki zaopatrujące w wodę na poziomie takim samym albo o jeden niższym od miasta. Generalnie staram się stawiać kolejny poziom kanalizacji tuż przed rozbudową miasta. Jeśli wybuchnie zaraza to jedyne co możesz zrobić to przeczekać. Wysoki poziom "nawodnienia" osady uchroni cię przed nią w przyszłości.

Co zrobić z podbitą osadą? To zależy:
:arrow: Na początku gry dobrą taktyką jest zniewalanie (z wyjątkiem wiosek i najmniejszych miast - te zajmujemy). Daje nam to mały bonus do porządku publicznego. Cześć niewolników staje się surowcem na 20 tur i przynosi niezłe zyski z handlu (szczególnie morskiego) i wpływa dodatnio na przyrost naturalny w sąsiednich miastach a reszta zniewolonych zostaje rozproszona między twoje miasta w których są namiestnicy i jednorazowo zwiększa liczbę populacji. Generalnie zrobienie obok siebie kilku prowincji z niewolnikami doprowadza do błyskawicznego rozwoju populacji na poziomie 10% przy maksymalnych podatkach w każdym z tych miast.
:arrow: Wybijać najkorzystniej jest wielkie miasta - bo już wiesz, że się nie rozwiną, dostaniesz sporo kasy i duży bonus do porządku, szczególnie w tych z karą kulturową. Wybijamy również miasta, które nam się zbuntowały. Alternatywnie możemy im obniżyć podatki, żeby nie było buntu.
:arrow: Oczywiście czasami zdarzają się wyjątkowe sytuacje, gdzie musisz szybko uzupełnić skarbiec - wtedy ale tylko wtedy wybijasz co się nawinie (pamiętając o wyjątkach) aż do uzdrowienia funduszy.

Odpowiedzi udzielono. Zamykam temat-Maharbal