PDA

Zobacz pełną wersję : SS czy BC 6.1 (6.2) ?



HellVard
24-05-2011, 07:59
Który z tych dwóch modów jest według Was lepszy i dlaczego?

Araven
24-05-2011, 08:29
Jak dla mnie zdecydowanie lepszy jest Bellum Crucis 6.1, klimat, grywalność, zajebista muzyka, grafika, stabilność. Zróżnicowane kampanie, możliwość doszkalania agentów, agenci specjalni (bankierzy, złodzieje, egzekutorzy, damigelle i inni). Floty handlowe - handel morski obok normalnego handlu kupieckiego, bardzo dobre AI strategiczne, masa nowych budynków. Historyczność, fajne jednostki i dobrze zbalansowane. Możliwość odziedziczenia innego państwa przez małżeństwo polityczne, świetna ekonomia i inne takie... Oraz istniejące spolszczenie zrobione w jakichś 95% (to co zostało będzie dokończone wkótce + drobne poprawki - literówki itp.). Pozdrawiam. :mrgreen:

Knecht
24-05-2011, 09:03
Jeszcze nie dawno powiedziałbym że SS jest najlepszy ale do wczoraj gdy ściągnąłem i wreszcie udało mi się zainstalować Bellum Crucis na viscie, to ujrzałem zarąbistego moda, fajna muza i w ogóle, od SS jest lepsze to że polskie jednostki wyglądają o wiele lepiej od tych z SS ;)

K A M 2150
24-05-2011, 09:51
Zdecydowanie Bellum, każda nacja ma swój klimat, wszystko jest o wiele bardziej rozbudowane oraz jeżeli ktoś jest niecierpliwy to wybiera kampanię light i nie musi się męczyć z dłuuugim czekaniem na swoja turę jak to jest w SS.

Mam tylko nadzieję, że wątek nie przerodzi się w wojnę w stylu "lepsza jest Barcelona, czy Manchester?" ; P

24-05-2011, 14:43
Bellum- gram od wersji 5.0 :D

Solve Lind
24-05-2011, 15:51
Włosi osiągnęli mistrzowski poziom :!: Ilość frakcji, klimat (wygląd i muzyka) oraz dodatkowe opcje o których pisze Araven czynią z tego moda jedną z lepszych gier. Tak gier, bo co tu dużo mówić jakbym miał zapłacić te same pieniądze za Empire TW lub BC 6.1 to biorę działo Włochów w ciemno.
SS miałem na kompie tylko jeden dzień, w ogóle mnie nie wciągnęło.

jepetto1
24-05-2011, 16:57
Zagłosowałem na SS, z trzech względów.
1. Chciałem zobaczyć wyniki,
2. RR/RC 6.2 był mocno rozbudowany,
3. Zbyt krótko grałem w BC,

ale, teraz mam więcej czasu, pogram i na pewno uda mi się porównać oba mody. Zabrakło mi na pierwszy moment w BC, rozdzielczości mapy (wolałbym dłuższe marsze jednostek, nawet kosztem realizmu), modeli zamków z RR/RC (tych na mapie bitewnej). Zresztą grając w SS na wspomnianym wyżej patchu, te dwa elementy (zamki i rozdzielczość mapy) były dla mnie najważniejsze. Dla przykładu: wrogi generał np. Armia niemiecka, stając na granicy z Polską, potrzebowała około 3 tur by dotrzeć do Krakowa (wiem, mało realne) po drugiej stała armia kijowska. Miałem 3 tury na przeprowadzenie manewrów. Natomiast co do zamków.. cóż rozgrywałem każde oblężenie, zarówno defensywne jak i ofensywne, rzadko byłem przekonany czy wygram walkę bądź przegram.

Wszystko zweryfikuje po dłuższym posiedzeniu z BC, już ze spolszczeniem, także pozdrawiam.

ps. uprzedzając dyskusje o zamkach, stanowczo twierdze że zamki w BC są ciekawiej rozbudowane, co jednak w moim odczuciu nie dodaje frajdy jaka towarzyszy oblężeniom w SS.

Gnejusz
24-05-2011, 19:27
Dla mnie S.S., ma lepszą mapkę, jest bardziej "surowy" i przez to lepiej oddaje średniowiecze.

Mefisto7
25-05-2011, 13:19
Ja dałem na Bellum.
- lepsza muzyka, wręcz cudowna.
- o wiele lepsze AI(strategiczne)
- ale także lepsze AI bitewne (chociaż nie powiem że DOBRE). Przynajmniej tak mi się wydaje, ale w sumie to nie grałem w najnowsze SSy z tymi RRami, to jest to ocena taka bez mocy zbytniej.
- mapka chociaż niestety mniejsza, to lepiej ma rozbite prowincje, np Polską można uzyskać ładnie pożądany kształt(1569).
- ogromna masa skryptów, floty handlowe, agenci, frakcje...super.


Jednak wspomnę, że zasięg w Bellum jest trochę niewspółmierny z rozszerzeniem samej długości mapy, przez co jest za duży. No cóż - trudno.

Arktos
25-05-2011, 14:01
Oczywiście, że BC. Kocham muzykę, a tam jest najlepsza. Czuje klimat starego Medievala :D

Araven
25-05-2011, 14:29
Oczywiście, że BC. Kocham muzykę, a tam jest najlepsza. Czuje klimat starego Medievala :D
Witam. Widzę, że w ankiecie pojawiają sie ciekawe wypowiedzi z uzasadnieniem w obie strony fajnie. Oby tak dalej, o to chodzi gusta są różne. Ja nim zagrałem w Bellum Crucis 6.1 najbardziej ceniłem SS 6.2 RR/RC od Point Blanka, dalej go cenię ale teraz Bellum Crucis 6.1 to dla mnie absolutny nr 1. Pozdrawiam.

P.S. Arktos ta wypowiedź znaczy Twój podpis to z XIII Wojownika czy niekoniecznie? W każdym razie fajny.

eeerobert
25-05-2011, 17:22
Jak najbardziej Bellum Crucis, za klimat, historyczność, masę skryptów, poziom trudności, który jest zdecydowanie bardziej wymagający niż w SS, no chyba, że ktoś gra w SS z BGR (nie jestem już pewny jak to się nazywa, ta symulacja systemu feudalnego, ale tam się takie cuda działy, że hoho, bo SI miało straszne premie). SS po jakimś czasie zrobił się monotonny, przynajmniej jak dla mnie, a BC jest na prawdę zaskakujący. No a poza tym, to niedawno ruszyła pierwsza KO na Bellum Crucis, a w na SS z tego co wiem się nie odbywają. Zobaczymy jak grający ocenią zdolność BC do KO, bo jeżeli dobrze, to byćmoże przełamię się co do KO i następną zagram :D Szkoda tylko, że w BC mapa nie obejmuje Persji i Chorezmu, ale za to jest zdecydowanie lepiej zbalansowana tam gdzie sięga. Napisałbym więcej, ale trzeba Nowogród w końcu zdobyć :D

eleven
04-06-2011, 15:03
Witam

Stainless Steel może i jest ładny graficznie i mapa dobrze wygląda ale przy Bellum Cruscis jest tylko zwykłą młocką bez głębi i trudności.

T&D TWC
06-06-2011, 10:23
Widzę,ze wszyscy(większość) poleca Bellu grałem tylko w SS-takie średnie raczej, podobało mi się opcje z nowymi modelami oficerów(flagowi):P

Mefisto7
06-06-2011, 10:25
W Bellum też są flagowi. ;)

Dunkel
06-06-2011, 16:46
BC to stabilność (którą zepsuło na moment tylko i wyłącznie spolszczenie :P ) i więcej opcji... a AI bitewne można łatwo podmienić.

Araven
08-06-2011, 10:26
BC to stabilność (którą zepsuło na moment tylko i wyłącznie spolszczenie :P ) i więcej opcji... a AI bitewne można łatwo podmienić.
Zgadza się. Włoska wersja 6.1 ani razu mi nie wywaliła. Spolszczenie do 6.1 czasem wywala, uchowało się parę błędów w cechach postaci i opisie eventów. Jak obejść ew. ctd napisałem w temacie o spolszczeniu Bellum Crucis 6.1.

P.S. Ponieważ wyszedł patch 6.2 do Bellum aktualnie robimy spolszczenie do tej wersji, więc dzięki doświadczeniom z akcji spolszczenia do 6.1 postaramy się do 6.2 zrobić spolszczenie kompletne i mam nadzieję bezbłędne. Pozdrawiam i zachęcam do ściągania megapatcha de wersji 6.1 - by móc grać w Bellum Crucis 6.2. :mrgreen:

K A M 2150
19-06-2011, 23:19
Tak sobie ostatnio włączyłem SS, żeby pokazać kumplowi jednostki renesansowe i znalazłem największą zaletę tego moda w porównaniu do BC, późne jednostki ; ) W sumie to okres 1450-1550 jest jakoś tak pomijany wszędzie, nawet w samym SS, bo niby późne jednostki stanowią czasami większość tego co może rekrutować państwo w custom battle na tym modzie to i tak dostęp do nich ma się po 250-300 turach, co biorąc pod uwagę czas tury i awaryjność w SS jest dla mnie nieosiągalne ; P


BC może i pomija renesans (w małych wyjątkach jak przy Francji i ich kopijnikach) to przynajmniej wcześniejsze wieki ma wspaniale odwzorowane ; )

Ech, gdyby tak powstało BC: Renesans ;P

Araven
20-06-2011, 07:34
Witam. KAM pod tym linkiem masz kilka modów http://mtwitalia.freeforumzone.leonardo ... 2&k=138242 (http://mtwitalia.freeforumzone.leonardo.it/categoria.aspx?c=90682&f=90682&k=138242) zobacz Machiavello - z tego co się orientuję on obejmuje okres jaki Cię interesuje czyli Renesans. Robił go jeden z Autorów Bellum. Tak SS zwłaszcza 6.2 RR/RC Point Blanka ma super jednostki renesansowe, ale nawet grając w kampanie Lete czyli od 1220 riku nigdy nie grałem na tyle duzo tur by je zobaczyć w grze. Ja jak pisałem z tych 2 modów zdecydownaie wybieram Bellum Crucis teraz juz w wersji 6.2 jeszce lepszej niż rewelacyjne 6.1. Pozdrawiam.

radoxx4
04-08-2011, 00:37
Zdecydowanie BC. Mimo iż jest po włosku to problemów nie miałem z połapaniem gry, jest angielska instrukcja więc nie wiem co ludzi w tym języku przeraża- układ gry się nie zmienił. Na szczęście wielebny Araven, Dunkel, Mistyk i Tomash robią polonizację i mimo kilku literówek (pozostałości transkatora google xD ) można załapać już wszystko, i mogę Wam tylko Panowie dopingować w tej pracy, pomógłbym, ale całe wakacje praktycznie mnie nie ma w domu :(

Araven
11-12-2011, 13:19
Może jakieś kolejne głosy w tej ankiecie? Z uzasadnieniem najlepiej. pozdrawiam. ja obecnie pykam w Bellum 6.2 na własnym submodzie Aravena wersja VH plus poprawka descr_strat z 05.12.2011 + nowy unit z podwojonymi kosztami z ósmego grudnia 2012 - oba pliki poprawiające z submoda poprawiajacego zachowanie Ai i statystyki jednostek oraz balans strategiczny submod to recruitment mod naprawdę polecam te poprawki do moich submodów z 08.11.2011.
edit: Pojęcie submod Aravena to spora przesada, bo to kompilacja kilku submodów zrobionych przez Włochów i Anglików + moje zmainy różne zebrana do kupy ku lepszej rozgrywce w tego najlepszego z modów o średniowieczu. :twisted:

Arthas990
24-12-2011, 19:43
Rzecz jasna stawiam na bellum crucis ;> wplywa na to kilka istotnych aspektów m.in.
-Lepsza grywalnosc
-Historyczna prawdziwosc
-nowe budynki,frakcje,jednostki,agenci
-Swietna stabilnosc jak na moda ;>
-Ogolnie super klimat kazdej frakcji jak i calej gry w polaczeniu z dobra muzyka :>
-Posiada spolszczenie, ktore jest na biezaco aktualizowane

Ogólnie bellum jest jednym z najlepszych modów i jest ciagle aktualizowany.Szkoda tylko ze to robota wloska a nie Polska :< zawsze sie milej patrzy na Polskie produkcje ;)
Pozdrawiam ;P

Hoplon
27-12-2011, 22:14
W Stainless Steel grałem pół roku teraz od 2 miesięcy gram w Bellum Crucis. W SS 6.4 jest według mie lepsza mapa kampani, podobało mi si Ai komputera, jednostki są niezłe i dobrze dobrane frakcje. Jakość tekstur w BC 6.2 jest znacznie lepsza jednostki wyglądają bardzo dobrze jednak bitwy były jak dla mnie zbyt proste, lecz bardziej efektowne, co do kampanii jest ładna mapa tylko niepodobało mi sie rozmieszczenie regionów, i za dużo pełnych stosów armi komputera i słapsze Ai. Bardziej podobało by mi się BC 6.2 gdyby nie różne submody do SS takie jak BGR 4, RR i RC, Compilation 6.0. Dzięki nim SS jest lepiej wyważony i ciekawiej sie gra. Dla mnie lepszy jest SS 6.4 ale MINIMALNIE.

Edit: Dokonałem poprawek ortograficzno-stylistycznych, tak z grubsza. Dzięki za wypowiedź. Pozdrawiam. Araven.

27-12-2011, 22:19
HoplonWodzu Tarczo :)- fajna opinia, ale masz przy pisaniu załącza ci się edytor ortograficzny, ja wiem że to nie kącik literacki, ale mi wystarczy że w pracy z braćmi ze wschodu pracuję :) :D

keylast
13-02-2012, 12:20
Co prawda to w dużej mierze sprawa osobistych gustów, ale mi bardziej podoba się BC 6.2.

Dlaczego BC?
Gram niecały tydzień i wielu rzeczy jeszcze nie było dane mi zobaczyć, jednak do tej pory miód, który sączy się z monitora i głośników jest tak słodki i aksamitny, że trudno jest odpowiedzieć inaczej. SS, tak jak i wiele innych, świetnych modów, ma swoje zalety - to prawda. Mają się one nijak do tej świetnej, w mojej opinii, włoskiej produkcji.

Czego mi brakuje w BC?
Rozmachu graficznego TA 3.1, który zresztą pod tym względem mógłby być pełnoprawną produkcją CA. Tylko tyle. Cała reszta to istna perła. Zresztą porównywanie BC z TA nie ma sensu ze względu na inny charakter modyfikacji.

Do czego mógłbym porównać BC?
Pod względem rozmachu mechaniki rozgrywki BC ustępuje tylko nieznacznie EB z RTW. Jeśli chodzi o miód moje reakcje są bardzo, ale to bardzo podobne.

Pozdrawiam kolegów i zachęcam do instalacji.

Wilk
24-02-2012, 18:42
BC czy SS ? Ani jeden ani drugi, nie jest pozbawiony błędów. W najnowszych SS, skopane były bitwy nocne. Ciemno było na mapie, jak w D**** u... No sami wiecie u kogo. Gracz niczego nie widział, chyba że ustawił jasność na panelu zarządzania grafiką, na 100%. Kompletny idiotyzm, zero beta testów. Ja nie wiem, jak można testować moda i nie zauważyć tak rażącego błędu. BC ma ciekawsze skrypty i możliwości ale SS ma o wiele wiele lepszą mapę świata. Grając na SS, nie czujesz się uwięziony ma malutkiej mapce z ciasno naćkanymi miastami, dostajesz na tej mapie z BC prawie że klaustrofobii. W BC nie miałem problemów z AI kompa na mapie świata jak i w bitwach. Było co prawda upierdliwe, ale używało nawet całkiem sensowne zagrywki. W SS, non stop wrzucałem jakieś AI, tylko po to aby po kilku turach, je wywalić i szukać nowego. To był koszmar. Może zastosuję AI z BC, gdy postawię ponownie SS. No i te wzory budownictwa w BC... Frakcje Middle Eastern używajace wzorów tekstur Northern European, czy brakujące tekstury budynków...
Nie chcę się zbytnio rozpisywać na temat wad i zalet. Na jedną rzecz tylko chciałbym zwrócić uwagę. Twórcy BC, popełnili karygodny błąd. Mod w języku włoskim, którego prawie nikt nie rozumie, na scenie międzynarodowej ? :lol: Największa wada BC. Jego język. SS jest 100% w języku zrozumiałym dla każdego. Grasz w to i rozumiesz co robisz, co budujesz, jakie ma to właściwości, nawet co zmieniasz w plikach - pliki gry i modu SS były po angielsku, bez zbędnej zabawy w fikuśne tłumaczenia z translatora, tworzące dziwne błędy silnika gry. BC jest martwym modem. przynajmniej dopóki nie wyjdzie zdebugowane tłumaczenie na język międzynarodowy albo lokalny - Polski, a na to, chyba przyjdzie jeszcze poczekać.
Sorry chłopaki, fajnie że wam się chciało, fajnie że się za to zabraliście, fajnie że coś robicie i tak dalej, z pewnością słyszeliście to tysiące już razy, ale wasze dzieło, po prostu nie działa. CTD przy atakach na osadę wroga, to jest nie do przyjęcia. Natomiast na Włoskim, nie idzie zrozumieć, gra na ślepo. :x

BC czy SS ? SS !

24-02-2012, 18:55
Na jedną rzecz tylko chciałbym zwrócić uwagę. Twórcy BC, popełnili karygodny błąd. Mod w języku włoskim, którego prawie nikt nie rozumie, na scenie międzynarodowej ?Język nie jest wadą, bo mod był zrobiony dla Włochów przez Włochów, poczytaj sobie twcenter kiedy dali sobie spokój z zangielszczeniem :)

Piter
24-02-2012, 18:58
hm, tak jak pisał Araven- problem w tym, że my nie mamy takich problemów jak Ty, ja na kilkadziesiąt bitew raz miałem ctd przy oblężeniu właśnie, co do budynków, są w pełni, a przynajmniej zdecydowanej większości spolszczone, widać źle coś zainstalowałeś ;] Jeśli chodzi o język, to wnioskując po aktywności we włoskim temacie moda martwy na pewno nie jest :) Na spolszczenie nie będzie czekać pewno bardzo długo, bo nie trzeba już wszystkiego tłumaczyć (jeśli chodzi o wersję 6.3) tylko przenieść ze spolszczenia do 6.2. Najbardziej biją po oczach śmieszne cechy, ale większość jest już w porządku :)

Araven
24-02-2012, 18:58
Wilk - Spolszczenie do 6.2 idealne nie jest ale działa i nie powoduje ctd, chyba, ze Ktoś nadpisał oryginalne włoskie pliki tymi ze spolszczenia to ma ctd co chwila. Pozdrawiam. Gusta są różne, mody też.

Piter
24-02-2012, 19:21
Ale zgodzę się, że na mapie prowincje są napakowane strasznie blisko siebie, tak samo rozmieszczenie surowców mogłoby być takie jak Ty to mówiłeś. Myślę, że mapa w wwmwe Ci się spodoba viewtopic.php?f=33&t=9253 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=33&t=9253)

24-02-2012, 19:22
Wilk - Spolszczenie do 6.2 idealne nie jest ale działa i nie powoduje ctd, chyba, ze Ktoś nadpisał oryginalne włoskie pliki tymi ze spolszczenia to ma ctd co chwila. Pozdrawiam. Gusta są różne, mody też.
Wilku zarzucasz mi że kłamię odnośnie moda BC od wersji 5.0 po 6.2? O 6.3 wypowiem się jak sobie pogram. Nie pisz że mod jest zły, tylko że u ciebie tak działa, jak większość modów co już swego czasu zauważyłem. Drobna uwaga, dlaczego skoro jesteś tak dobry w znajomości silnika Medka 2, i tracisz mnóstwo czasu, na wynajdywanie usterek, nie pomożesz Aravenowi przy spolszczeniu od strony technicznej na przykład?
Reasumują twoje problemy z grami są dziwne, może jednak masz coś nie tak z systemem? Sterownikami czy coś w tym stylu. Niedawno zmieniłem sobie pc- ta nowego z win 7 64 bitowym i jak się pomyśli to i Medek 1 i Szogun 1 chodzi bez wywalania do pulitu. Tyle ode mnie wracam do wersji 6.3, 6.2 wersja to już historia :)
pozdrawiam

Wilk
24-02-2012, 19:45
Ale zgodzę się, że na mapie prowincje są napakowane strasznie blisko siebie, tak samo rozmieszczenie surowców mogłoby być takie jak Ty to mówiłeś. Myślę, że mapa w wwmwe Ci się spodoba viewtopic.php?f=33&t=9253 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=33&t=9253)

Hehehe... :D Mówisz. :-P

Słuchaj, nie wiem jakie wy macie i jakie inni mają i w sumie nie chce na ten temat dyskutować, gdyż nic to nie zmeini, problem sam się nie naprawi. Faktem jest, iż na spolszczeniu przy rozpoczynaniu bitwy od pierwszej tury, ze sprzętem oblężniczym bądź szpiegiem, wywala ctd. I trzeba to naprawić, a przynajmniej ja muszę u siebie. Zlokalizować konkretny plik, bądź pliki zawierające błąd bądź błędy.
Sorry Piter, ale nie wiem, co można spieprzyć, podmieniając foldery ?

Ok Araven, bo widzę że bierzesz to bardzo do siebie. Podaj mi ksywkę lub ksywki osób które zajmowały się tłumaczeniem jak i robieniem stringów w waszym tłumaczeniu. Musze wiedzieć, które pliki za co odpowiadają - jaką konkretną część gry. Po prostu nie pamiętam już tego działu. Wrzucę wszystko oprócz plików związanych z bitwami na mapie strategicznej. Zobaczymy jakie będą efekty. to się tyczy również a być może, w szczególności plików string. Trzeba będzie dojść metodą prób i błędów.

24-02-2012, 19:52
Ale zgodzę się, że na mapie prowincje są napakowane strasznie blisko siebie, tak samo rozmieszczenie surowców mogłoby być takie jak Ty to mówiłeś. Myślę, że mapa w wwmwe Ci się spodoba viewtopic.php?f=33&t=9253 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=33&t=9253)

Hehehe... :D Mówisz. :-P

Słuchaj, nie wiem jakie wy macie i jakie inni mają i w sumie nie chce na ten temat dyskutować, gdyż nic to nie zmeini, problem sam się nie naprawi. Faktem jest, iż na spolszczeniu przy rozpoczynaniu bitwy od pierwszej tury, ze sprzętem oblężniczym bądź szpiegiem, wywala ctd. I trzeba to naprawić, a przynajmniej ja muszę u siebie. Zlokalizować konkretny plik, bądź pliki zawierające błąd bądź błędy.
Sorry Piter, ale nie wiem, co można spieprzyć, podmieniając foldery ?

Ok Araven, bo widzę że bierzesz to bardzo do siebie. Podaj mi ksywkę lub ksywki osób które zajmowały się tłumaczeniem jak i robieniem stringów w waszym tłumaczeniu. Musze wiedzieć, które pliki za co odpowiadają - jaką konkretną część gry. Po prostu nie pamiętam już tego działu. Wrzucę wszystko oprócz plików związanych z bitwami na mapie strategicznej. Zobaczymy jakie będą efekty. to się tyczy również a być może, w szczególności plików string. Trzeba będzie dojść metodą prób i błędów.


I trzeba to naprawić, a przynajmniej ja muszę u siebie. Zlokalizować konkretny plik, bądź pliki zawierające błąd bądź błędy.
To naprawiaj sobie, ale w tym musi uczestniczyć całe forum? Ja noobem nie jestem jakbyś podał namiary na swój sytem, sprzęt itd...może się okazać że problem tkwi u ciebie na kompie, bo to nie jedyny craschujący mod u ciebie... już nie mam wersji 6.2, lepiej pomoż Aravenowi przy spolszczeniu...
A ty dalej Wilku swoje, rozegrałem na wersji spolszczonej multum tur i nigdy mnie nie wywaliło ze względu na spolszczenie, a że nie ma eventów spolszczonych, jak masz czas pomóż, i przestań już z tymi błędami, bo się hadko czyta.
Ale offtop hehe...

Araven
24-02-2012, 20:17
Wilk - Jak nadpisałeś włoski text katalogiem text ze spolszczeniem to masz niezły bajzel. Wywal text jaki masz (usun do kosza) i wstaw ten ze spolszczenia, usuń plik map.rwm z kazdej z kampanii i moze to cos da. jak nie to reinstall. Jak ponad 300 Osób gra na spolszczeniu do 6.2 i im działa to co mam Ci napisać? Żadnych Ludzi Ci nie podam. Bo wielu sie przewineło. plików binarnych w text nikt nie robil wystarczy wstawic spolszcony plik tekstowy usunac poprzedni binarny i gra sama tworzy te pliki. i nie osłabiaj mnie ok? Nie pasuje Ci to nie graj. Proste. Albo graj po włosku. Lepiej bys pomógł przy spolszczaniu 6.3, ale wątpie byś miał czas i ochotę.

Wilk
24-02-2012, 20:27
Hmmm... Bardzo zmieniło się to forum, przez ostatni rok. Ludzie jak i podejście.
Drogi administratorze Eutychesie, przyjacielu forumowiczów, wielki Kotołaku, strażniku forum moderskiego... :-P
Nie całe forum, bo to jest jeden temat, odpisałem na posta Aravena oraz Pitera a po trzecie, pomimo dobrych chęci, nie jestem w stanie pomóc przy spolszczeniu języka włoskiego, gdyż nie znam tego konkretnego języka. Z językiem angielskim bądź francuskim mogę pomóc przy tłumaczeniach, włoskiego niestety nie znam. Z resztą po to jest właśnie to forum, aby uzyskać potrzebne informacje, od graczy, fanów serii, jak również czasem ze źródła, tj, od twórców konkretnej rzeczy. Czyż nie mam racji ? Jak również napisanie własnych spostrzeżeń, pomysłów, czy kłopotów związanych z konkretnym zagadnieniem, którego rozwiązanie, wcale nie musi być, na pierwszy rzut oka, takie oczywiste.

24-02-2012, 21:00
Hmmm... Bardzo zmieniło się to forum, przez ostatni rok. Ludzie jak i podejście.
Drogi administratorze Eutychesie, przyjacielu forumowiczów, wielki Kotołaku, strażniku forum moderskiego... :-P
Nie całe forum, bo to jest jeden temat, odpisałem na posta Aravena oraz Pitera a po trzecie, pomimo dobrych chęci, nie jestem w stanie pomóc przy spolszczeniu języka włoskiego, gdyż nie znam tego konkretnego języka. Z językiem angielskim bądź francuskim mogę pomóc przy tłumaczeniach, włoskiego niestety nie znam. W tym wypadku mogę pomóc przy częściowym zdebugowaniu znajdując problem powodujący ctd w konkretnej sytuacji, potwierdzony przez Blooda na sąsiednim temacie. Jednakże nie brałem udziału w tworzeniu tego spolszczenia, a na luźnych domysłach nie chcę się nie opierać. Z resztą po to jest właśnie to forum, aby uzyskać potrzebne informacje, od graczy, fanów serii, jak również czasem ze źródła, tj, od twórców konkretnej rzeczy. Czyż nie mam racji ? Jak również napisanie własnych spostrzeżeń, pomysłów, czy kłopotów związanych z konkretnym zagadnieniem, którego rozwiązanie, wcale nie musi być, na pierwszy rzut oka, takie oczywiste.
Drogi Wilku, przyjacielu mój, buszujący po meandrach skryptów, strażniku ortodoksji serii Total Warowej :-P
Forum się nie zmieniło aż tak bardzo, a moje podejście do ludzi parających się moderką jest dalej takie same :D Jeśli Araven się zgodzi to zaproponowałbym aby owca była cała i Wilk syty :D , by ci podrzucił pliki ze spolszczeniem do wersji 6.3 i ty byś je przemaglował pod kątem poprawności, bo może być różnie ze względu na dawne doświadczenia :) wiem, ze poprzednie wersje były tłumaczone przez różne nacje, Hiszpanie, Anglicy, ale czy Francuzi? trzeba by poszperać, w każdym bądź razie jakiś punkt zaczepienia byłby...Nie wiem jak się na to ty o szlachetny Wilku zapatrujesz, czy też Czcigodny Araven, ale myślę że warto by było pokombinować ze spolszczeniem. Gdyż są inne mody, już spolszczone zerknąć, do tego te nieszczęsne eventy... nie mam czasu murwa nać, siadłbym nad nimi, ale nie chcę nikogo okłamywać i zabierać się za coś co nie wyrobię czasowo...
pozdrawiam serdecznie :P

Araven
24-02-2012, 21:12
Wilk. Do spolszczania nie trzeba znać włoskiego bo głównie kopiujemy to z 6.2 do 6.3, ale jak potrafisz jakos sprawdzic spolszczone pliki czy nie ma błedów jakichś to super by było. Pozdrawiam.

Arthas990
24-02-2012, 21:29
Drogi Wilku przez takich jak ty aż się grać odechciewa patrząc na Twoje posty.Spróbuj racjonalnie oceniać czyjąś prace a nie tylko wytykać błędy a jak Ci sie nie poboba spolszczenie do 6.2 to zawsze możesz pomóc przy spolszczeniu 6.3 BA możesz sam zrobić myślę, że się nikt nie obrazi ;)

Wilk
24-02-2012, 21:31
Właśnie ci Aravenie podmieniałem nazwy w pliku names, aby lewa strona równała się prawej. Adela=Adela a nie Adelaida czy Agata, a grecki Adymos Adymosem a nie Adimo. Ale masz rację, jeśli wyszła wersja 6.3, to będzie stratą czasu modyfikowanie wersji 6.2.
Co konkretnie proponujesz ?

Drogi Arthasie. Nigdy nie rozumiałem, czym kierują się ludzie, pragnący z jednej strony, wolności słowa i wypowiedzi, a z drugiej strony, broniący tego przywileju innym. Niektóre sprawy się jednak nie zmieniły na forum. Nadal niektórzy obrażają się za delikatną krytykę w pewnym ściśle skonkretyzowanym zakresie. ;)
Więc, zarzucasz mi brak racjonalności, czyż tak ? A konkretnie gdzie ? W którym miejscu ?

Araven
24-02-2012, 22:35
Wilk - Proponuję byś zrobił expanded do 6.3 bazując na expanded z 6.2 i przyjmując że Włosi użyli określenia Timurids dla Abbasydów, bo ta nazwa byla wolna. Więc poza Abbasydami których zrobisz na wzór frakcji muzułmańskiej jakiejś masz tylko przeklejanie z 6.2 i ew. drobne korekty. a na koncu sprawdź to po swojemu Ok? Generalnie bym prosił bys potem posprawdzał całe spolszczenie. Co do imion nikt sie nie rozczulał nad każdym z nich bo czasu nie było. A imiona ze 4 Osoby lizneły, w tym ja.

edit: Oto plik expanded z Bellum Crucis 6.3 http://www.sendspace.pl/file/bb150666f97ab8a3754dde1 plik z BC 6.2 masz ze spolszczenia z 21.01.2012. pozdrawiam. I daj znac czy zrobisz ten plik ok?

Wilk
25-02-2012, 00:21
Dobrze. Tylko że jak pisałem powyżej. Nie znam włoskiego więc to będzie podwójne tłumaczenie. tłumacz google i przełożenie na polski bardziej zrozumiały. Za tym idzie pewien mankament, jako że automat google tłumaczy jak tłumaczy, może być ciężko z zachowaniem kontekstu. Na przykładzie żyzności z traitu płodności księżniczki. Tyle uwag na ten temat. Po weekendzie mogę się za to zabrać.

Araven
25-02-2012, 01:11
Wilk. Pzenosisz dane ze spolszczonego pliku Expanded z 6.2 (pobierz spolszczenie jak go nie masz i weź tamten expanded z 6.2) nie musisz tłumaczyć z włoskiego po prostu kopiuj. :mrgreen: Ja tez nie znam włoskiego, Nikt w ekipie nie zna. :twisted:

Dunkel
25-02-2012, 15:10
Grając na SS, nie czujesz się uwięziony ma malutkiej mapce z ciasno naćkanymi miastami, dostajesz na tej mapie z BC prawie że klaustrofobii.
No i te wzory budownictwa w BC... Frakcje Middle Eastern używajace wzorów tekstur Northern European, czy brakujące tekstury budynków...
Mod w języku włoskim, którego prawie nikt nie rozumie, na scenie międzynarodowej ? :lol: Największa wada BC. Jego język.
1. mapa właśnie jest super, że prowincji jest dużo i jest ciasno. Jak widać, co kto lubi.
2. każdy mod jaki widziałem na zrzutach nie prezentuje lokalnych stylów budownictwa. Sorry.
3. spolszczenie jest i nie chrzań mi o ctd, bo mi jakoś dobrze działało wszystko. Może coś źle zrobiłeś. :P

Wilk
25-02-2012, 15:53
Teraz już działa, wiązało się to z wypieprzeniem pliku geography.new, map.rwm, oraz kilku plików string pochodzących z paczki spolszczającej. Jeden problem mniej. Jak ktoś z was rekrutuje w mieście wiedźmę, zostaje ona na następną turę, czy automatycznie znika przy rozpoczęciu się następnej tury ?

Edit: 26.02 Jeszcze jedna rzecz w tematyce porównania BC do SS. Kompatybilność. Mod SS był domyślnie kompatybilny ze wszelkimi "mini modami", zmianami w plikach gry i zapisane stany gier, również działały na nowych ustawieniach. Z jakiegoś powodu mod BC, nie akceptuje wczytania zapisanego stanu gry i zaaplikowania doń, nowych ustawień plików descr i export_descr jak równiez plików textowych z końcówką _db.
Innymi słowy, mod SS był znacznie mniej problematycznym modem a niżeli włoski mod.

[spoiler:32qb2x8i]23:24:53.437 [script.err] [error] Script Error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 13986, column 11
Could&#39;n find level name description string for trait(Disciplinarian) level(Harsh_Taskmaster).
23:24:53.484 [game.script] [error] Condition parsing error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 30213, column 49
trigger not found
23:26:56.968 [system.rpt] [error] Medieval 2: Total War napotka[/spoiler:32qb2x8i]
Natomiast na włoskim, oryginalnym folderze text, przy wczytywaniu starego pliku save, jedynie to:
[spoiler:32qb2x8i]00:35:13.218 [game.script] [error] Condition parsing error in mods\BellumCrucis6/data/export_descr_character_traits.txt, at line 30213, column 49
trigger not found[/spoiler:32qb2x8i]
Ciekawe prawda ? Nie było by w tym nic nadzwyczajnego, gdyby błąd wywalał ctd, przy odpalaniu nowej gry. Ale wywala przy wczytywaniu starego już istniejącego zapisu stanu gry, choćby sprzed kilku minut, po wprowadzeniu kosmetycznych zmian w plikach, opisanych powyżej. Przy rozpoczynaniu nowej gry, wszystko dzieje się jak należy. Ciekawe, jak również problematyczne. Jeśli chcemy kontynuować starą rozgrywkę, z nowymi ustawieniami. Co ciekawe, po próbie zdebugowania błędów w najprostszy sposób, ukrycia pod komentarzem, dalej mamy unspecified error, bez żadnego loga błędów. W przypadku tematu, na modzie SS, nic takiego nie miało miejsca.