PDA

Zobacz pełną wersję : PORADNIKI do 6.3 oraz INSTALOWANIE Bellum Crucis 6.1 i 6.2



Araven
17-07-2011, 14:39
Poza poniższymi Poradnikami zajrzyjcie do 2 poradników od Szymczak69 po polsku link: http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?9661-NOWE-PORADNIKI-do-BC-6-3-i-Gildie-w-BC-6-3-po-POLSKU


Proszę nie pisać JAKICHKOLWIEK postów w tym temacie, niniejszy temat to zestaw poradników jak skończę je przeklejać i zrobię poprawki - zostanie on zamknięty. Pytania o Bellum Crucis zadajemy tu viewtopic.php?f=30&t=7414 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=30&t=7414) tam są też linki do partów Bellum 6.1 i do 6.2 i inne (na pierwszej stronie).
Poradniki są zamieszczane specjalnie po koleji w osobnych postach - dla większej czytelności poszczególnych poradników.


INSTALACJA Bellum Crucis 6.1 - poradnik
Poniżej na mój przykład co do miejsca i sposobu instalacji .
Podaję ile mają u mnie części Bellum, jak masz mniej znaczy źle się coś ściągnęło:
Bellum Crucis 6.1 part 1 - 716 800 kb
Bellum Crucis 6.1 part 2 - 716 800 kb
Bellum Crucis 6.1 part 3 - 485 690 kb
Instalacja:
Ja zrobiłem tak. 3 pliki z modem wrzuciłem do jednego katalogu - Wypakuj tylko part1 !!!!!! i nic więcej - po wypakowaniu part 1 będzie miał końcówkę .exe i będzie wyglądał jak hełm rycerski - 2 razy kliknij na niego poczekaj trochę aż instalator się uruchomi; potem klikaj avanti, zaakceptuj umowę - aż dojdziesz do ścieżki do Medka. Zmieńcie ja jak trzeba ją bo instalator podaje domyślną lokalizację np. ja mam: D:\Gry\SEGA\Medieval II Total War\mods\BellumCrucis6 i jeszcze raz avanti i mod się zainstaluje sam . Nie trzeba osobno rozpakowywać każdej części !!!! Instalator z part1 sam to zrobi za Nas. Po prawidłowej instalacji mod ma około 5 GB. Aby dobrać się do pliku uruchamiającego po instalacji moda należy kliknąć 1 raz prawym przyciskiem na skrót do Medieval II potem na zakładkę właściwości potem na otwórz element docelowy. Potem wejdź do folderu mods, następnie do folderu BellumCrucis6 tam znajdź plik o nazwie bellum crucis - plik wsadowy (takie zębate koła ma) - data jego utworzenia to 2010-06-16 to PLIK BAT - uruchomieniowy. Utwórz do niego skrót. Wytnij ten utworzony skrót i wklej na pulpit. Włóż płytę z Kingdoms do napędu i odpal Bellum z tego skrótu co niedawno zrobieś i wkleiłes na pulpit. (Do skrótu dodaj sobie ikonkę hełmu jest tam gdzie plik bat. Dodawanie ikonki nie jest konieczne ale jak ją dodasz to skrót ładnie wygląda ). I musi działać . Bo po prawidłowej instalacji Wszystkim działa. Poczytaj też opis instalacji od Eutychesa na stronie nr 1 tego tematu viewtopic.php?f=30&t=7414 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=30&t=7414) - ale to wersja skrócona jest.
INSTALACJA Bellum Crucis 6.2 - patch do 6.1 na czyste włoskie 6.1 należy zainstalować Bellum Crucis 6.2 ja mam np. D:\Gry\SEGA\Medieval II Total War\mods\BellumCrucis6
Instalując zmieniamy tylko ścieżkę w jakiej mamy Medievala wszystko od mods w prawo zostawiamy D:\Gry\SEGA\Medieval II Total War\mods\BellumCrucis6

INSTALACJA SPOLSZCZENIA:
Dopiero po instalacji moda instalujemy spolszczenie, jak mamy tylko 6.1 i nie chcemy 6.2 spolszczenie instalujemy stąd viewtopic.php?f=45&t=8323 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=45&t=8323)
Jak mamy Bellum Crucis 6.2 spolszczenie do niego instalujemy stąd: viewtopic.php?f=45&t=8600 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=45&t=8600)

Araven
17-07-2011, 14:48
HANDEL MORSKI w BELLUM CRUCIS 6.1 - "MINI - PORADNIK":
W tym NAJLEPSZYM z modów (wg mnie ) oprócz handlu kupieckiego, istnieje możliwość prowadzenia handlu za pomocą specjalnego rodzaju okrętów tj. flot handlowych. Bo w modzie jest podział floty na okręty wojenne i handlowe w 6.1 (oraz korsarskie, handlowe i wojenne w 6.2).

Hm. A teraz mały poradnik na temat tego jak używać flot handlowych by zarabiać: już to załapałem po dłuższym czasie co prawda ale jednak... . Generalnie jak u kapitana naszej floty handlowej pojawi się w cechach słowo: załadowany znaczy - że ma na pokładzie transport towaru czyli że ta konkretna flota handlowa ma już ładunek i może wracać do portu w naszej stolicy. Po powrocie do portu w stolicy dostaniemy kasę za sprzedaż ładunku. Na razie odkryłem poniższe rodzaje ładunków, oto one:
1. Trasporta argento - ładunek srebra - po powrocie do portu w stolicy dostaniemy - 3000 bizantów
2. Trasporta pesce - ładunek ryb - po powrocie do portu w stolicy dostaniemy - 1000 bizantów
3. Trasporta oro - ładunek złota - po powrocie do portu w stolicy dostaniemy - 4000 bizantów
4. Trasporta tessuti - ładunek tkanin - po powrocie do portu w stolicy dostaniemy - 2000 bizantów
5. Trasporta spezie - ładunek przypraw - po powrocie do portu w stolicy dostaniemy - 2000 bizantów
6. Trasporta zucchero - ładunek cukru - po powrocie do portu w stolicy dostaniemy - 2000 bizantów
7. Trasporta zolfo - ładunek siarki - po powrocie do portu w stolicy dostaniemy - 1000 bizantów

Flota handlowa to tzw. najemna koga mają taki mieszek złota (niebieski) na ikonce - 450 bizantów kosztuje a żołd chyba 150 jak coś nie pomylilem z kwotami. Floty handlowe werbuj pojedyńczo i nie łączyć ich ani z innymi flotami handlowymi ani z okrętami wojennymi. Floty handlowe muszą wykonać minimum 3 pełne ruchy na maksymalny zasięg od portu w Twojej stolicy - by mieć szanse na zdobycie ładunku. (lepiej 3 lub 4 ruchy, ale bez przesady.

Araven
17-07-2011, 15:17
RADA Możnych w Bellum:

Rada Możnych to 20 wysokich urzędników (dowódca armii, dowódca floty, przedstawiciel kupców, najwyższy duchowny i inni) + Następca tronu. Co turę w kampaniach pełnych masz raport czy Cię popiera Rada Możnych czy nie bardzo.
Od góry Sieggi favore -Głosy za (popierające)
w środku Sieggi neutrali - Głosy neutralne
U dołu Sieggi contrari - Głosy przeciw (opozycja).
Generalnie jak prestiż Królewski Ci spadnie poniżej 25% to masz problem, może wybuchnąć wojna domowa a część Twoich ziem stworzy niezależne państwo Ligę Baronów albo Emirów zależy kim się gra czy chrześcijanami czy muzułmanami. Pozdrawiam.

Araven
17-07-2011, 15:19
Skrypt obleżeń - negocjowanie dobrowolnego poddania się załogi:
Teraz mały poradnik jak działa skrypt od oblężeń (Scampo in assedi). W kampaniach pełnych (zwykłej i feudalnej) występuje ciekawa możliwość skłonienia wrogiej załogi - (dotyczy i buntowników i miast innych frakcji) by się poddała nim weźmiemy miasto zwykłym szturmem lub głodem. Należy na ile się zorientowałem zbudować różne rodzaje machin (tarany, wieże i drabiny) tak minimum 10 łącznie ale im więcej tym lepiej. Po 2-3 turach jak mamy dużo sprzętu oblężniczego możemy próbowac paktować z załogą, aby to zrobić klikamy na miasto jak przy zwykłym szturmie. Mamy 3 mozliwości działania od lewej porzucenie szturmu, w środku zwykły szturm - wybieramy go mając minimum 10 "machin", po prawej utrzymanie oblężenia będzie. By zacząć paktowac klikamy na tą szturm potem na białą flagę (po prawej) i rozpoczynamy negocjacje i załoga albo sie podda albo nie . Jak się podda to miasto jest nasze bez walki a załoga będzie obok - niejako ją puszczamy wolno bo oddała nam miasto . Zaatakować ją można w kolejnej turze. Poza tym jak miasto się podda jako premię od Rady możnych dostajemy 2 -3 jednostki najemne w obleganym mieście - najemnicy przejmują dla nas miasto po poddaniu się jego załogi. Uwagi praktyczne, czasem trzeba ich trochę pogłodzić i mieć możliwie dużą przewagę nad załogą by się poddali (jak pisze offerta riffutata znaczy odmówili, jak są 2 opcje negocjacji do wybioru klikamy na tak (opcja z lewej i gród jest nasz). Ale zwykle na dwie czy trzy tury przed zagłodzeniem zgadzają się poddać. W żadnym innym modzie się z taką opcją nie spotkałem.

Araven
17-07-2011, 15:37
Poniżej opis Kretsona jak przejął inne państwo w Bellum dzięki małżeństwu politycznemu:
Witam.
Na prośbę Aravena opisze jak przejąłem Francję grając Polską
1. Ożeniłem mojego dziedzica (Henryk Mazowiecki czy jakoś tak) z księżniczką francuską (miała 8 uroku - na początku nie planowałem przejęcia Francji)
2. Zbudowałem więzienie w Płocku (coś koło 15 tury)
3. Wyszkoliłem zabójcę i wysłałem do Francji (potem doszedł jeszcze jeden)
4. Wybijałem członków rodziny po kolei, zostawiając dziedzica i króla (ich trudniej zabić). Po czym zabiłem dziedzica i król umarł w 45 turze.
5. Dostałem informacje o przejęciu tronu.
http://www.speedyshare.com/files/28909228/0031.tga

Nie zawsze to się opłaca. Najlepiej przejmować możliwie male kraje o podobnej kulturze (Araven).
Poniżej wypowiedź Avalanche związana z tym skryptem:
Oto krótki opis jak udało mi się przejąć tron Sycylii – zaznaczam, że dodało mi to automatycznie 12 regionów (!) i kilku generałów (ok. 10). Poza tym masa wojska, księży i … problemów
Jakiś czas temu wydałem księcia za księżniczkę Sycylii – zbudowali potężne państwo od Tunisu po Kair na południu po Anconę i Palermo na północy. Bili się z sukcesami z Wenecją w Chorwacji i Bizancjum w Grecji. Słowem – cenny sojusznik
Kilkanaście lat później mój książę odziedziczył tron a mnie z nudów zaczęły wkurzać armie sycylijskie spacerujące po północnych Włoszech. Poczekałem aż się zapakowali w statki koło Genui i przy pomocy mojego 10 gwiazdkowego admirała zatopiłem 2 pełne flagi w lichych statkach na czele z następcą tronu i trzema innymi członkami rodu. Jednocześnie zacząłem oblegać Anconę i Neapol gdzie siedział władca. Oczywiście Sycylia była kompletnie zaskoczona atakiem biorąc pod uwagę nasze relacje 9/10 i w następnej turze straciła oblegane miasta. No i tu przechodzimy do mojego save. Po naciśnięciu „koniec tury” okazuje się, że mój król dziedziczy po żonie tron Sycylii
Ostrzegam jednak przed optymizmem – wchłonięcie moim imperium Sycylii spowodowało znaczny spadek autorytetu z uwagi na brak zadowolenia w miastach (zwłaszcza Afryka i południe Włoch). Dodatkowo weźmy pod uwagę koszty administracyjne (czyt. kara za duże imperium) która przy wielkości 60 prowincji jest ogromna. Okazuje się, że nie opłaca się utrzymywać zwłaszcza zamków (mały dochód). Biorąc to pod uwagę i ratując prestiż władcy postanowiłem pogadać z papieżem (wiadomo przy kasie) i spieniężyć niepotrzebne regiony. Na 5 prowincjach uzyskałem łącznie 135 tys. (!) bizantów w gotówce (swoją drogą nieźle papa ściągał na tacy że tyle miał) Co pozwoliło zająć się najpilniejszymi potrzebami. Oczywiście prestiż spadał ale po osiągnięciu ok. 50% zaczął sukcesywnie się podnosić i po ok. 10 turach znów jest 100%
To tyle – powiem tylko jeszcze że radocha z takiego podboju jest nieopisana

Araven
17-07-2011, 15:43
PRESTIŻ KRÓLEWSKI (i Porządek publiczny) w Bellum Crucis:
Wystepuje on w kampaniach pelnych, jego stan poniżej 25% grozi wybuchem wojny domowej, dlatego należy o niego dbać.
Aby mieć wysoki prestiż i tym samym uniknąć wojny domowej:
1. Wypełniaj misje Rady Możnych
2. Skarbiec na plusie
3. Stolica w środku państwa najlepiej
4. Wykańczaj heretyków i buntowników w polu
5. Niskie podatki ustaw
6. Zwiększ nieco garnizony jak zadowolenie ludności jest gorsze niż zielony kolor
7. Buduj budynki od porządku publicznego i szczęścia
8. Dobrze jak król wygrywa bitwy, bo rośnie mu autorytet i prestiż przy okazji
9. Niektóre interaktywne eventy podnoszą prestiż, np. organizacja balu królewskiego, zjazdu dyplomatów, turnieju rycerskiego i innych.
10. Generalnie na ile zauważyłem w 6.2 najwięcej zależy od zadowolenia ludności. Dlatego pkt. 7 jest chyba najważniejszy. Pozdrawiam grających w najlepszy z modów o średniowieczu tj Bellum Crucis 6.1 i 6.2 z naciskiem na 6.2
11. Należy kontrolowac cechy namiestników, czasami nabywają takie co obniżają porządek publiczny.
12. Jak się zbuduje za wiele dzielnic handlowych innych naji: żydowskiej, weneckiej, genueńskiej, pizańskiej lub innych to spada poziom naszej kultury i rosną niepokoje społeczne, trzeba dla równowagi
budować budynki podnoszące porządek publiczny i poziom naszej kultury.

Araven
17-07-2011, 15:47
Podaję kursy dla agentów i generałów po włosku do 6.2, w Bellum mozna ich doszkalać:

- Grandi Tornei Wielki turniej rycerski - generał - pola turniejowe (possono essere organizzati se si dispone di una Lizza delle Giostre o sua evoluzione; mediante un sistema probabilistico che decide l‟esito degli scontri, visualizzabili in spettacolari video creati avvalendosi del “Cinematic Editor”, il torneo potrà concludersi con la vittoria o la sconfitta del proprio campione, il quale potrebbe persino ferirsi gravemente!
48
In caso di vittoria si ottiene un premio in denaro, un aumento del Prestigio e il campione beneficia di un aumento di Cavalleria e Comando);
- Corsi di Spionaggio Kurs szpiegowstwa - szpieg, złodziej - IV lub wyższy poziom karczmy może III? (possono essere organizzati se si dispone di una Galera; permettono di aumentare il Sotterfugio di una spia); dla zabójców osobny kurs zabijania Corsi di Assanatio czy jakoś tak
- Concili Ecumenici Rada ekumeniczna - kapłani III-ci poziom kościoła (possono essere ospitati se si dispone di una Chiesa Procattedrale o sua evoluzione; permettono di aumentare la Devozione di un sacerdote);
- Grandi Colloqui - Zjazd Dyplomatów - dyplomata, ambasador - III ci poziom budynku od dyplomatów (possono essere ospitati se si dispone di una Camera del Consiglio o sua evoluzione; permettono di aumentare l‟Influenza di un emissario);
- Grandi Banchetti Wielki bankiet - tawerna lub wyżej (possono essere organizzati se si dispone di una Taverna o sua evoluzione; permettono di aumentare la Fedeltà di un generale);
- Balli in Maschera Bal maskowy - księżniczki - trybunał lub wyżej(possono essere organizzati se si dispone di una Corte o sua evoluzione; permettono di aumentare il Fascino di una principessa);
- Fiere Reali targ królewski - kupcy - rynek III-ci poziom lub wyżej (possono essere organizzate se si dispone di un Campo della Fiera o sua evoluzione; permettono di aumentare la Finanza di un mercante a scelta);
- Grandi Mercati Portuali Handel okazjonalny na morzu (possono essere organizzati se si dispone di uno Scalo Mercantile o sua evoluzione; permettono di aumentare il Comando Navale di un ammiraglio a scelta).
49
- Mecenatismi Mecenat -uczony -minimum szkoła przykatedralna (possono essere organizzati se si dispone di una Scuola Cattedrale / Scuola Patriarcale / Madrasa o sua evoluzione; permettono di aumentare le qualità di un erudito a scelta).
- Processi inquisitori Szkolenie inkwizytorów (possono essere organizzati se si dispone dell‟Inquisizione; permettono di aumentare la devozione di un inquisitore a scelta).
- Sabba szkolenie czarownic - laboratorium alchemiczne (possono essere organizzati se si dispone di un Laboratorio Alchemico / Circolo dei Balbal / Circolo della Megera; permettono di aumentare la magia di una fattucchiera a scelta).

Budujecie odpowiedni budynek w stolicy historycznej dla Polski Kraków. Np. Bal maskowy dla księzniczki podnosi jej Urok i zwieksza szanse, że wyjdzie za cennego dla nas obcego generała np 9 gwiazdek mającego. Jak mamy w stolicy Trybunał (Corte po włosku) to klikamy na księżniczkę która może być w dowolnym miejscu na mapie poza naszą stolicą i mamy pytanie czy chcemy zorganizować bal maskowy i inne takie. Się zgadzamy placimy 3.000 i ksiezniczka ma + 1 uroku my zaś + 1% prestiżu. To działa tylko w pełne lub feudaknej pełnej w innych kampaniach nie . Chyba, że Ktoś sobie tam wgra odpowiednie skrypty to i w innych kampaniach może to mieć - znaczy mozliwośc doszkalania agentów.

Inaczej - aby kogoś wyszkolić klikamy na zakładkę Agenci potem prawym przyciskiem myszki na księżniczkę - wyswietla sie jej karta, następnie klikamy na jej karcie w lewym dolnym rogu tą "lupę" czyli przycisk określ pozycje bohatera na mapie lub przeprowadx szkolenie interaktywne albo coś w ten deseń i jak mamy trybunał to zwykle opcja szkolenia jest dostępna. W 1 turze więcej jak jedno szkolenie nie da rady zrobić. Ale ten sam agent w kolejnej turze może byc szkolony ponownie. Pozdrawiam.

Araven
17-07-2011, 22:31
RELIKWIE i Pielgrzymki
Oto i wspomniane przez Dunkela Relikwie i miasta w jakich można je zdobyć w 6.1 - wg angielskiej instrukcji, można uzyskiwać dochody z ich posiadania 1000 bizantów rocznie, opłaty pielgrzymów, wymagany kościół lub zamkowa kaplica poziom III.
- Chrześcijańskie relikwie
- [Tripoli/Paris/Rome/Pisa/Florence/Constantinople]
Sliver of the True Cross (6 different slivers)
- [Antioch/Wien] Spear of Longinus
- [Aleppo] Holy Grail
- [Milan] Iron Crown
- [Constantinople] Holy Bit
- [Jerusalem] Holy Chalice
- [Jerusalem] Veil of Veronica
- [Constantinople] Mandylion (otherworldly Icon)
- [Bordeaux/Bremen] Holy Prepuce
- [Constantinople/Jerusalem] Crown of Thorns
- [Constantinople] Holy Shroud
- [Rome] (third) Nail of the True Cross
- [Constantinople] Virgin Odigitria
- [Constantinople] Sandals of Christ
- [Genoa] Holy Basin
- [Rome] Linen Cloth of Jesus washing the feet of the
Apostles
170
- [Milan] Remains of the Magi
- [Rome] Holy Cradle
- [Rome] Titulus Crucis
- [Jerusalem] True Cross
- [Constantinople] Mantle of the Virgin
- Chrześcijańskie mniejsze relikwie
- [Dublin] Book of Kells
- [Kiev] Theotokos (only Orthodoxes)
- [Valencia] Tizona (only Catholics)
- [Valencia] Colada (only Catholics)
- [London] Curtana (only Catholics)
- [Paris] Joyeuse (only Catholics)
- Żydowskie relikwie (common to both Christians and Muslims):
- [Cairo] Ark of the Covenant
- [Jerusalem] Ring of King Solomon
- [Constantinople] Throne of King Solomon
171
- [Constantinople] Staff of Moses
- Muzułmańskie relikwie
- [Acre] Hair of the Beard of Muhammad
- [Damascus] Footprint of Muhammad
- [Antioch] Holy Mantle
- [Mosul] Holy Koran
- [Edessa] Key of Kaaba
- [Adana] Bolt of Kaaba
- [Aleppo] Tooth of Muhammad
- [Nicaea] Standard of Muhammad
- [Kerak] Earth of the Grave of Muhammad
- [Konya] Fragment of the Black Stone
- [Baghdad] al-Ma'thur (Sword of Muhammad)
- [Konya] al-Battar (Sword of Muhammad)
- [Medina] al-Rasub (Sword of Muhammad)
- [Damascus] al-Mikhdham (Sword of Muhammad)
- [Cairo] Hadith

Araven
10-08-2011, 07:14
ZMIANA RELIGII w BELLUM CRUCIS 6.1 i 6.2. Religię można zmienić jest na to kilka opcji. Kumanowie startują jako poganie. Około połowy XIII wieku mają opcje przejścia na katolicyzm tu akurat event decyduje - jak się zgadzamy znikają pogańscy kapłani i świątynie i stajemy sie katolikami. (U mnie to był 1232 rok). Z tym tak różowo nie jest, mamy niepokoje spoleczne w początkowym okresie po zmianie wiary, ale da się je opanować. Frakcje katolickie mogą zerwać z papiestwem i stać się schizmatykami oraz wybrać własnego antypapieża, czasem kilka frakcji to robi w kampanii. Po zerwaniu z papiestwem buduje się specjalne kościoły "schizmatyckie". Przechodząc Kumanami na chrześcijaństwo mogłem wybrać czy chcę być prawowiernym katolikiem czy schizmatykiem (tzn. można wybrac rodzaj budowanych świątyń rzymskokatolickie albo schizmatyckie). Wybrałem to pierwsze. Zdaje się do zmiany wyznania, trzeba być albo wyklętym albo w stanie wojnie z papiestwem by móc stać się schizmatykiem i wybrać własnego antypapieża. Mongołowie z pogan też mogą przejść na islam w XIV wieku (fakt historyczny) ale oni są niegrywalni. Jako schizmatyk nie dostaje się oczywiście misji od papieża i mogą na nas ogłosić krucjatę (a sami nie możemy na nią wyruszyć). Może kiedyś spróbuję zostac schizmatykiem (to napiszę więcej) bo na razie jestem przykładnym katolickim Królem w Bellum (teraz kampania Polską).

Tylko Norwegią można wrócić do pogaństwa (Thor, Odyn, Valhalla). Trzeba być wyklętym i powinien być event czy chce się wrócić do pogaństwa, po kilku turach.

Araven
12-08-2011, 07:37
AGENCI SPECJALNI: Wcześniej w temacie pisałem o tym jak się doszkala własnych agentów i werbuje agentów specjalnych jak bankier - ulepszony kupiec (umożliwia nam jako Władcy wzięcie kredytu po spełnieniu pewnych warunków :P - kwota 20.000 bizantów w 6.1 (10.000 w 6.2) oprocentowanie 10% spłacamy w 10 tur), uczony ("wymyśla" technologię), Damigella, egzekutorzy (ulepszona wersja zabójcy), złodzieje (ulepszona wersja szpiega - może wykradać wrogom relikwie i technologie). Jak będę miał trochę czasu to postaram się lepiej opisać jak to działa w praktyce. Szpieg może się stać np. prowokatorem (taka zdolność specjalna i wywoływać zamieszki. Zabójca może się nauczyć sztuki "roznoszenia zarazy" i wtedy wysyłamy go do wrogiej osady by tam wywołał epidemię. Te wszystkie cuda i wiele innych są w kampaniach pełnych (wszystkie skrypty aktywne). Ale są kampanie lekkie - uproszczone można ew. przygodę z Bellum Crucis zacząć od nich.
Edit. W 6.2 bankierem królewskim jest tylko jeden kupiec - najlepszy - członek Rady Królewskiej. W 6.2 doszedł nowy rodzaj kupca Forager - dostawca, rabin - jak sie zbuduje dzielnice żydowska - jako "heretyk".

Araven
23-08-2011, 14:05
Bank w Bellum Crucis - poradnik zakładania banku.
1. Tylko w mieście może być bank (miasto z murami, duże lub metropolia).
2. Miasto nie może mieć innej gildii
3. Wstawiamy tam bankiera naszego (jeden kupiec w 6.2 nim jest - najlepszy, w 6.1 się ich szkoli).
4. Bankiera z pkt. 3 trzymamy w środku miasta i czekamy aż będzie oferta założenia tam banku.
5. Jak już mamy bank, bankiera wysyłamy by handlował a większe banki powinny sie pojawić wraz z rozbudową naszego miasta z bankiem - tak jak rozbudowa innych gildii się to odbywa. Pozdrawiam
6. Bank można założyć w dowolnym z naszych miast, wcale nie musi to być stolica.

Araven
27-10-2011, 14:20
Poniżej poradnik o reputacji w Medku, autorstwa zacnego Errichto, poradnik traktuje ogólnie o reputacji w Medku ale jak najbardziej odnosi się także do Bellum Crucis i innych modów. Link do opisu reputacji wersja angielska - http://www.twcenter.net/wiki/Reputation-M2TW Poniżej tłumaczenie na polski (przez Errichto) kwestii reputacji i rozpiska czynników pozytywnie wpływających na reputację jak i tych negatywnych. Im lepsza reputacja tym łatwiej negocjować. Generalnie w Bellum Crucis reputacja jest ukryta, cobyśmy nie zrobili zawsze mamy napisane reputacja mieszana, ale to nieprawda :twisted: . Komp ocenia nas wg kryterium punktowego, ale nie możemy podejrzeć jak nas ocenia, możemy to tylko podejrzewać - w zależności od tego jak się zachowujemy w grze. :lol:

REPUTACJA w BELLUM CRUCIS nie jest używana. Poniższe dotyczy Kingdoms i wielu innych modów.

1. Informacje ogólne.
Reputacja twojej frakcji wpływa na to, jak inne frakcje będą reagować na oferty dyplomatyczne. W trakcie gry różne rzeczy mogą spowodować spadek lub wzrost reputacji. Te zmiany mogą być spowodowane przez pojedyncze zdarzenia (np. wypowiedzenie wojny) lub przez coś trwającego (np. prowadzenie wojny) - reputację możemy tracić co turę. W drugim przypadku zachodzi proces zwany normalizacją (regulacją). Taki proces jest określony przez 2 liczby - cel reputacji i dzielnik. Cel to wartość reputacji, do której proces dąży ("chce" osiągnąć tę wartość). Dzielnik określa szybkość zmian. Mniejszy dzielnik -> reputacja zmienia się szybciej. Większy -> wolniej.
Przykład:
Nasza reputacja wynosi 0.5. Prowadzimy wojnę. W każdej turze działa proces normalizacji, którego dzielnik wynosi 800 (wiemy to z rozpiski niżej) a cel to -1.0. Różnica między naszą reputacją a celem wynosi 1.5. Dzielimy to przez 800, otrzymujemy 1.5/800=0,001875 – o taki ułamek zmniejszy się nasza reputacja wraz z końcem tury.
Co gdy wynosi -0.6? Do „celu” brakuje 0.4. Zatem reputacja spadnie nam zaledwie o 0.4/800=0.0005. Im bliżej celu regulacji tym ta będzie słabiej działać.
2. Poziomy reputacji.
Jest ich 11, nie jestem pewny nazw (może przy wolnej chwili sprawdzę):
podły, kłamliwy, bardzo nierzetelny, nierzetelny, wątpliwy, mieszany, niezawodny, bardzo niezawodny, godny zaufania, bardzo godny zaufania, nieskazitelny - w Bellum mamy zawsze wyświetlany mieszany - tylko Papiestwo ma Nieskazitelny, patrz uwagi wyżej, na początku posta.
3. Czynniki wpływające na reputację.
3.1. Pozytywne.
- Posiadanie sojuszu z inną frakcją normalizuje reputację do 1.0 z dzielnikiem 400.
- Oferowanie pomocy wojskowej da ci 0.1p. Uwaga! Nie mylić ze składaną przez dyplomatów propozycją zaatakowania jakiejś frakcji. Reputacja podwyższy się, jeśli wspomożemy sojusznika w bitwie. (dodam, że zdarza się to cholernie rzadko.)
- Uwolnienie jakiejkolwiek ilości więźniów -> +0.01p. Uwolnienie ilości większej niż 80 -> +0.025p. Takie działania są najlepszym sposobem na przeciwdziałanie spadkowi reputacji, który jest wywoływany przez wojnę.
- Wypuszczenie wrogiego generała (lub kilku złapanych w tej samej bitwie) da +0.025p. Nic nie daje wypuszczanie kapitanów. Złapanie wrogiego generała nie jest szczególnie łatwe (a to nowość … no cóż, trudniejsze by było złapanie własnego).
- Okupowanie osady daje +0.05p. i na początku gry jest najlepszym sposobem na zwiększenie reputacji.
3.2 Negatywne
- Stan wojny z inną frakcją normalizuje reputację do -1.0 z dzielnikiem 800.
- Kradzież osady. Jeśli oddasz osadę drogą dyplomatyczną, a potem ją przejmiesz stracisz aż 1p. (nie jestem pewny tłumaczenia tego punktu)
- Anulowanie sojuszu dyplomatą -> -0.1p. Punkt ten dotyczy też anulowania sojuszu, gdy musisz wybierać między państwami, które wypowiedziały sobie wojnę.
- Złamanie traktatu (np. przemarszu wojsk lub praw handlowych) -> -0.15p.
- Przekupienie osady -> -0.15p.
- Zaatakowanie sojusznika -> -0.5p.
- Egzekucja dowolnej ilości więźniów -> -0.01p. Więcej niż 80 -> -0.025p.
- Egzekucja generałów złapanych podczas bitwy -> -0.025 niezależnie od ilości złapanych.
- Splądrowanie osady -> -0.02p. Jeśli do tego frakcja wciąż jest hordą -> -0.05p.
- Eksterminacja osady -> -0.05p.
3.3. Dodatkowy czynnik.
Po każdej turze gra normalizuje reputację z dzielnikiem 200 (czyli 4 razy mocniej niż prowadzenie wojny). Na poziomie łatwym celem jest 1.0, na średnim 0p., a na trudnym i b. trudnym celem normalizacji jest -1.0. To bardzo utrudnia zachowanie dobrej reputacji na wysokim poziomie trudności.
3.4. Różne.
Działania szpiegów i zabójców nie wpływają na reputację. Chociaż mogą sprowokować wojnę, która wpływ na reputację ma. Rycerskość (lub strach) przywódcy frakcji także nie ma nic wspólnego z reputacją.

Araven
14-04-2012, 14:39
PORADNIKI do wersji 6.3.

DYPLOMACJA w Bellum Crucis 6.3 i Podstawowe porady.

Porady co do prowadzenia kampanii w Bellum Crucis 6.3 na oryginalnym AI i dyplomacji

- Po pierwsze jak Ktoś nie czytał poradników do Bellum Crucis 6.2 niech poczyta wyżej. Praktycznie poradniki mają zastosowanie i w 6.3.
- Po drugie domyślny poziom trudności zalecany przez Twórców moda to MEDIUM. Żadne, tam VH. Na TWC płaczą, że ich AI bije, ale ani nie poczytali angielskiej instrukcji do moda ani porad. Na VH to ja teraz AI rozwalam, ale pierwszą kampanię przegrałem na VH. Dopiero jak co nieco poczytałem i pograłem na Medium Abbasydami to się nauczyłem. Generalnie pamiętamy, że sojusznik nas nie zaatakuje jak mamy z nim relacje 8/10 i wyższe. Dlatego przez pierwsze 30 tur dyplomacja i podbój rebelii to priorytet. Opis jak prowadzić dyplomacje ma 2 części, w pierwszej podstawowe zasady z mojej kampanii Abbasydami, w drugiej porady jak zatrzymać i podwyższać spadające relacje z naszymi sojusznikami. Radzę mieć kilku dyplomatów. Teraz gram Polska na VH i jestem III-cia frakcją po 150 turach, Niemcy prawie zniszczone. Nowogród ma ze mną sojusz i pospołu walczymy z Kijowem. Z Węgrami ślubny sojusz – relacje 9/10, Z Norwegami ślubny sojusz 10/10.

I. Podstawy prowadzenia dyplomacji w BC 6.3.

Zgodnie ze swoją zapowiedzią, zagrałem kolejną kampanię w BC 6.3, na oryginalnym AI. Grałem Abbasydami na poziomie kampanii medium, czyli zalecanym przez twórców BC 6.3. Postawiłem na dyplomację.
1. Stosowałem następujące metody, szybko wyszkoliłem 2-go dyplomatę. Jednego posłałem w stronę Gruzji, drugiego do Krzyżowców.
2. Pierwsza propozycja dyplomatyczna jaką dajemy to prawa handlowe, każdy przyjmuje, jak proponujemy je my to nie daje to zwykle bonusu do relacji. Po prawach handlowych w tej samej turze, proponowałem informację o mapie + trybut 250 bizantów przez 12 tur. To powodowało +1 do relacji, więc miałem 5 u Krzyżowców, trzecia propozycja to sojusz i mam relacje na 6.
3. Ten sam manewr jak w punkcie 2, zastosowalem do Gruzji czyli 3 w/w kroki dyplomatyczne i zawarcie sojuszu.
4. Następnie to samo wobec Bizancjum i potem Seldżucy. Miałem 4 sojuszników nim skończyła się 30-sta tura.
Rozwijam handel, wysyłam kupców nawet na Ruś, zawieram prawa handlowe z Połowcami, Egiptem i oboma księstwami ruskimi. Ogłaszam Jihad na Tabriz, biorę je głodem i mam darmową armię przez czas Jihadu. Sporo grosza oszczędzam. Koło 30 tury idzie krucjata na Urfę. Proponuję Zengidom z Syrii małżeństwo ich księżniczki z moim księciem, to daje relacje startowe z 2/10 do 7/10. Ten sojusz długo nie przetrwał bo Jerozolima wznowiła z Syrią wojnę a ja dotrzymałem paktu z Jerozolimą uderzając na Syrię.
Nikt mnie nie zaatakował, dzięki zabiegom dyplomatycznym. I nikomu nie dałem żadnej prowincji. Do 70 tury było po Syrii. Generalnie w 6.3, walka ze wspólnym wrogiem i naszym i naszego sojusznika, szybko winduje relacje z poziomu 3 do nawet 9 lub 10/10. Celem ataku AI stają się frakcje słabe, im więcej sojuszy i wyższa siła naszej frakcji, tym większa szansa, że nie zostaniemy po upływie 30 tur celem ataku sąsiadów.

II. Utrzymywanie i poprawianie poziomu relacji z sojusznikami. (Praktyczne uwagi z kampanii Polską na VH, na niższych poziomach powinno być łatwiej sporo).

Dyplomacja w Bellum Crucis 6.3 - w punkcie I opisałem jak ją skutecznie prowadzić. Teraz napiszę jak zapobiec spadaniu poziomu relacji z sojusznikami w trakcie trwania sojuszu, ja stosuję następujące metody: Daję im w prezencie legendę mapy i trybut np. 250 bizantów przez 12 tur, to daje zwykle + 1 do relacji. Płacenie trybutu poowoduje, że relacje dyplomatyczne - nie spadają zwykle przez czas płacenia trybutu. Obecnie na VH, podczas gry Polską tak podbijałem relacje z Niemcami, że mnie nie zaatakowali po 30 turze i mam z nimi relacje 9 na 10. By podbić relacje z sojusznikiem podczas pierwszych 30 tur, co jakiś czas dajemy znowu prezent w postaci legendy mapy i zwiększamy nieznacznie kwotę trybutu na turę i ilość tur trybutu. Ja stosuję takie zestawy tybutów i ich zwiększania 12 tur po 250, potem zwiększenie 15 po 300, potem ew. jak to nie wystarczy 20 tur po 400 i ew. 25 po 500. Koło 30 tury jako kolejny prezent dałem Niemcom legendę mapy + dostęp wojskowy to dało mi aż + 2 do relacji. I cesarscy uderzyli na Francję nie na mnie po trzydziestu kilku turach. I dało radę na VH nie zostać zaatakowanym. Sojusz przez małżeństwo zawarłem z Węgrami, także mogłem się skupić na walce na wschodzie. Nawet na VH da radę grać na oryginalnym AI. Jak pisałem wcześniej , relacje szybko rosną jak walczymy ze wspólnym wrogiem. Podnoszą się też jak udzielamy militarnego wsparcia oddziałom sojusznika. Np. zaatakowanie wroga naszego sojusznika daje bonus + 3 do relacji. Im bardziej angażujemy się w walkę z wrogiem naszego sojusznika tym szybciej relacje rosną. Pozdrawiam.
Edit: Oczywiście nie wszystkim dajemy ciągle kasę, tylko tym najgroźniejszym, to wg mnie jedyny sposób by nie dawać AI prowincji w celu poprawienia relacji dyplomatycznych, bo ja prowincji nie daję, nawet jak gram na VH.
Edit2: Potem jak mamy więcej kasy możemy dawać na turę wyższe trybuty, jako prezent – co daje nawet +2 lub + 3 do relacji, ale wymaga sporo gotówki. Pilnujcie by księcia nie chajtać z naszą polską kandydatką na żonę a zawierać małżeństwa polityczne, bo to daje dobre relacje i jest podstawą silnego sojuszu. Jak się przetrwa powiedzmy ponad 40 tur to AI zaczynają się tłuc ze sobą i da radę wygrać nawet na VH.

Mnie się świetnie gra w BC 6.3, ale trochę mi zeszło nim rozpracowałem AI i dyplomację w wersji 6.3, ale było warto bo kampanie są bardzo ciekawe. Pozdrawiam.

Araven
14-04-2012, 14:53
FINANSE w BELLUM CRUCIS 6.3

I. Przewidywany Stan Skarbca
Finanse się zgadzają co do bizanta. Oto jak komp liczy dochody:
Dodajecie sobie swoje wydatki na konstrukcję i rekrutację (tak wydatki to nie pomyłka) + dodajecie przewidywane dochody + stan skarbca na dole ekranu (albo na plusie albo na minusie) i dopiero te wszystkie elementy dają nam Przewidywany stan skarbca.

Dobra przykład praktyczny. W tej turze np. buduję za 2000 i rekrutuję za 421 , przewidywane dochody to 1345 + mam w skarbcu powiedzmy (+ 1221 bizantów), mój zakładany końcowy stan skarbca to będzie 2000 (wydatki na konstrukcję) + 421 (wydatki na rekrutację) + 1345 (prognozowane dochody) + 1221 (stan skarbca - zapasy gotówki) = 4987 bizantów o ile nie mam ukrytych kosztów o których nizej. AI zawile to liczy ale prawidłowo. Pozdrawiam.
Edit: Oczywiście, nie trzeba tego liczyć samemu, bo komp to robi za nas (ale jak Ktoś się uprze, może sobie policzyć wg sposobu jaki podalem wyżej).. Po prostu patrzymy na zakładany końcowy stan skarbca i tam mamy podane ile będziemy mieć kasy w następnej turze. Na inne dane finansowe nie patrzcie.

W/w stan finansów bedzie sie zgadzał o ile nie mamy tzw. ukrytych kosztów i kar fianansowych za kolejne zdobywane prowincje o jakich niżej a jakie modyfikują nam powyższą prognozę finansów. Wynik finansowy może ulec modyfikacji na plus dzięki dochodom z flot handlowych 9Handel morski opisany wyżej w jednym z poradników).

II. UKRYTE KOSZTY
- I. Przewidywany stan skarbca - opisany wyżej może ulec zmianie przez:
1. Każdą naszą armię w polu - płacimy 600 bizantów na jedną turę
2. Kazda naszą armie jaka oblega wroga osadę - płacimy 2000 bizantów na jedną turę.
3. Punkty 1 i 2 nie ulegają kumulacji - jak armia oblega płacimy 2000 a nie 2600.
4. Kary za dodatkowe prowincje ponad te jakie mamy na starcie - one wynikają z money script - ja je sobie usunąłem.
Oto te kary: Podaję tylko kary za 10 prowincji, kary za kolejne zdobywane prowincje sa coraz wyższe.
monitor_event FactionTurnEnd FactionIsLocal
and FactionType saxons
if I_NumberOfSettlements saxons = 1
console_command add_money -10
end_if
if I_NumberOfSettlements saxons = 2
console_command add_money -10
end_if
if I_NumberOfSettlements saxons = 3
console_command add_money -500
end_if
if I_NumberOfSettlements saxons = 4
console_command add_money -1000
end_if
if I_NumberOfSettlements saxons = 5
console_command add_money -1500
end_if
if I_NumberOfSettlements saxons = 6
console_command add_money -2000
end_if
if I_NumberOfSettlements saxons = 7
console_command add_money -2500
end_if
if I_NumberOfSettlements saxons = 8
console_command add_money -3000
end_if
if I_NumberOfSettlements saxons = 9
console_command add_money -3500
end_if
if I_NumberOfSettlements saxons = 10
console_command add_money -4000

Obliczenia stanu skarbca z ukrytymi kosztami:
Czyli jak mam np. Przewidywany stan skarbca 4987 bizantów z mojego przykladu, i prowadzę np. jedno oblężenie i mam jednego generała w polu oraz zdobyłem np. Polską Szczecin, Gdańsk i Wilno to będę miał 4987 - 2000 (za oblężenie) - 600 (inna armia w polu) - 500 za (trzeci zdobyty region z money script i kara z tego tytułu) = ostateczne moje dochody to będzie 1.887 a nie 4987 bo ukryte koszty to 3100 w moim przykładzie.

UKRYTE DOCHODY:
- Jak pisałem są one z handlu morskiego - poradnik wyżej, jak flota z ładunkiem wróci blisko naszej stolicy, to w nastepnej turze komp nam doliczy kasę za ładunek, co powiększy nam pzrewidywany stan skarbca opisany w punkcie I.

retsjam
21-05-2012, 17:08
Mam relikwie Holy Prepuce i nie wiem co mam z nią zrobić.
Zawiozłem ją do Krakowa , król posiada ją w swoim asortymencie , mam kościół III poziomu. Co ture wyskakuje mi komunikat , że posiadam relikwie i że mogę czerpać dochód 1000 bizantów . Nie wiem czy to wystarczy ponieważ nie widze żadnego zysku w dochodach . Mam wrażenie że coś trzeba zrobić ale nie wiem co. Może ktoś coś wie.(ARAWEN mod na dziedzica już mi działa)

Araven
21-05-2012, 17:39
Dochód z tytułu posiadania relikwii, jest w ukrytych dochodach, tak jak dochody z flot handlowych. Nie będzie go w wykazie dochodów, ale kasa za relikwię powinna zasilić Twój skarbiec o 1000 bizantów w momencie po kliknięciu klepsydry kończącej turę.

Edit: Co do submoda na Dziedzica Frakcji to jest kilka wyjątków kiedy chwilowo nie działa. Ale zazwyczaj mozna wyznaczyć kolejnego następcę danego księcia. :mrgreen:

EDIt2: W tym temacie nie piszemy postów....

Araven
03-07-2012, 10:03
Tytuły dla Generałów i Władców jakie można zdobyć w BC 6.3:

Poniższe może zdobyć dowolny nasz dowolny generał (nie musi to być Lider Frakcji, ale tenże generał może przekazać np. tytuł Króla Czech swemu Władcy np. Królowi Polski - o ile gramy Polską).

Earl of Sicily (Earl Sycylii)
Dostępny dla: Aragonii, Mediolani, Wenecji, Sycylii, Pizy, Niemiec, Bizancjum, Kastylii.
Prowincje jakie należy posiadać: Palermo, Syracuse.
Prowincja w jakiej musimy pozostawić dowolnego generała (bez innego tytułu) na minimum jedną turę: Palermo.


Lord of the Desert (Władca Pustyni Sahary)
Dostępny dla: Maurów, Kastylii, Portugalii, Egiptu.
Prowincje jakie należy posiadać: Marrakesh, Sigilmassa.
Prowincja w jakiej musimy pozostawić dowolnego generała (bez innego tytułu) na minimum jedną turę: Sigilmassa

King of Serbia (Król Serbii)
Dostępny dla: Wenecji, Mediolanu, Niemiec, Bizancjum, Węgier.
Prowincje jakie należy posiadać: Soli, Ras.
Prowincja w jakiej musimy pozostawić dowolnego generała (bez innego tytułu) na minimum jedną turę: Ras.

King of Boemia (Król Czech)
Dostępny dla: Francji, Polski, Niemiec, Danii, Węgier.
Prowincje jakie należy posiadać: Praga, Ołomuniec.
Prowincja w jakiej musimy pozostawić dowolnego generała (bez innego tytułu) na minimum jedną turę: Prague.

Supreme King of Ireland (Najwyższy Król Irlandii)
Dostępny dla: Anglii, Francji, Szkocji, Danii, Norwegii.
Prowincje jakie należy posiadać: Dublin, Cork.
Prowincja w jakiej musimy pozostawić dowolnego generała (bez innego tytułu) na minimum jedną turę: Dublin.

Prince of Wales (Książe Walii)
Dostępny dla: wszystkich frakcji katolickich.
Prowincje jakie należy posiadać: Bangor.
Prowincja w jakiej musimy pozostawić dowolnego generała (bez innego tytułu) na minimum jedną turę: Bangor.

King of Burgundy (Król Burgundii)
Dostępny dla: Aragonii, Kastylii, Francji, Anglii, Niemców i Sycylii.
Prowincje jakie należy posiadać: Lyon, Aix, Dijon.
Prowincja w jakiej musimy pozostawić dowolnego generała (bez innego tytułu) na minimum jedną turę: Lyon

Grand Duke of Lithuania (Wielki Książe Litwy)
Dostępny dla: Węgrów, Polaków, Dunczyków, Niemców.
Prowincje jakie należy posiadać: Ryga, Lyndanisse, Wilno.
Prowincja w jakiej musimy pozostawić dowolnego generała (bez innego tytułu) na minimum jedną turę: Wilno.

Marquis of Tuscany (Markiz Toskanii)
Dostępny dla: Niemców, Wenecjan, Mediolanu, Sycylii, Pizy.
Prowincje jakie należy posiadać: Florence, Pisa.
Prowincja w jakiej musimy pozostawić dowolnego generała (bez innego tytułu) na minimum jedną turę: Florence.

TYTUŁY IMPERIALNE - TYLKO dla LIDERA FRAKCJI:

Holy Roman Emperor Święty Cesarz Imperium Rzymskiego
Dostępny dla: Frakcji katolickich.
Frakcja jaką należy zniszczyć: Holy Roman Empire.
Tytuł jaki należy posiadać: King of Germany (Król Niemiec).
Region jaki nasz lider Frakcji musi odwiedzić na minimum 1 turę: Districtum Urbis (Rzym).

Imperator Omnium Romanorum
Dostępny dla: Bizancjum, HRE (Niemiec).
Zdobyte lub posiadane prowincje: Rome, Constantinople, Athens, Smyrna, Palermo, Cagliari, Bari, Naples, Milan, Venice, Durres, Zara, Paris, Bordeaux, Marseilles, Lyon, Rennes, Iruna, Barcelona, Granada, Seville, Toledo, Lisbon, Santiago, Valencia, Tunis, Mahdia, Barqa, Caesarea, Konya, Ancyra, Aleppo, Jerusalem, Antioch, Damascus, Alexandria, Cairo.
Miasto w jakim musi być nasz Lider Frakcji przez minimum 1 turę: Rome.

Eastern Latin Emperor Łaciński Cesarz Konstantynopola
Dostępny dla: Frakcji katolickich.
Frakcja jaką należy zniszczyć: Byzantine Empire.
Miasto w jakim musi być nasz Lider Frakcji przez minimum 1 turę: Constantinople.

Grand Prince of Russia (Władca całej Rusi)
Dostępny dla: Russians, Novgorodians, Cumans.
Zdobyte lub posiadane prowincje: Kiev, Novgorod, Smolensk, Ladoga, Chernigov, Turov, Perejaslav, Moscow, Rostov, Ryazan, Polotsk, Torzov, Vladimir.
Miasto w jakim musi być nasz Lider Frakcji przez minimum 1 turę: Moscow.

Caliph of Islam Kalif Islamu
Dostępny dla: Frakcji islamskich.
Zdobyte I posiadane prowincje: Baghdad, Medina, Cairo.
Miasto w jakim musi być nasz Lider Frakcji przez minimum 1 turę: Baghdad.

Qaysar î Rum
Dostępny dla: Frakcji islamskich.
Zdobyte I posiadane prowincje: Constantinople, Adrianopolis, Thessalonica, Athens, Monemvasia.
Miasto w jakim musi być nasz Lider Frakcji przez minimum 1 turę: Constantinople

King of Italy Król Włoch
Dostępny dla: Mediolanu, Niemiec, Francji, Wenecji, Sycylii, Pizy.
Zdobyte lub posiadane prowincje: Milan, Asti, Genoa, Florence, Pisa, Bologna, Verona.
Miasto w jakim musi być nasz Lider Frakcji przez minimum 1 turę: Milan.

Rex totius Angliae et Dennemarchiae et Norregiae et partis Suovorum (Władca całej Anglii, Danii, Norwegii i części Szwecji)
Dostępny dla: Danii, Norwegiii, Anglii.
Zdobyte lub posiadane prowincje: Arhus, Lund, Roskilde, Bergen, Tønsberg, London, Winchester, Nottingham, Exeter, York, Uppsala
Miasto w jakim musi być nasz Lider Frakcji przez minimum 1 turę: Roskilde

King of Spain (Król Półwyspu Iberyjskiego)
Dostępny dla: Kastylii, Portugalii, Aragonii.
Zdobyte lub posiadane prowincje: Toledo, Cordoba, Granada, Zaragoza, Leon, Burgos, Seville, Santiago, Barcelona, Valencia, Iruna, Salamanca, Majorca, Badajoz, Tortosa.
Miasto w jakim musi być nasz Lider Frakcji przez minimum 1 turę: Toledo.

Lord of ¼ and half of the Eastern Roman Empire (Władca 1/4 Cesarstwa wschodniorzymskiego)
Dostępny dla: Wenecji.
Zdobyte lub posiadane prowincje: Venice, Crete, Adrianopolis, Naupactus, Monemvasia.
Miasto w jakim musi być nasz Lider Frakcji przez minimum 1 turę: Venice.


TYTUŁY KRÓLEWSKIE INNYCH FRAKCJI, dostępne dla LIDERA FRAKCJI po zniszczeniu innego Państwa:

King of Germany (Król Niemiec)
Dostępny dla: Frakcji katolickich.
Frakcja jaką należy zniszczyć: Holy Roman Empire.
Miasto w jakim musi być nasz Lider Frakcji przez minimum 1 turę: Regensburg.


King of Georgia (Król Gruzji)
Dostępny dla: Frakcji chrześcijańskich.
Frakcja jaką należy zniszczyć: Kingdom of Georgia.
Miasto w jakim musi być nasz Lider Frakcji przez minimum 1 turę: Tbilisi.

King of Castile (Król Kastylii)
Dostępny dla: Frakcji chrześcijańskich.
Frakcja jaką należy zniszczyć: Kingdom of Castile-Leon.
Miasto w jakim musi być nasz Lider Frakcji przez minimum 1 turę: Leon.

King of Aragon (Król Aragonii)
Dostępny dla: Frakcji chrześcijańskich.
Frakcja jaką należy zniszczyć: Kingdom of Aragon.
Miasto w jakim musi być nasz Lider Frakcji przez minimum 1 turę: Barcelona.

King of Denmark (Król Danii)
Dostępny dla: Frakcji chrześcijańskich.
Frakcja jaką należy zniszczyć: Kingdom of Denmark.
Miasto w jakim musi być nasz Lider Frakcji przez minimum 1 turę: Roskilde.
King of England (Król Anglii)
Dostępny dla: Frakcji chrześcijańskich.
Frakcja jaką należy zniszczyć: Kingdom of England.
Miasto w jakim musi być nasz Lider Frakcji przez minimum 1 turę: London.

King of France (Król Francji)
Dostępny dla: Frakcji chrześcijańskich.
Frakcja jaką należy zniszczyć: Kingdom of France.
Miasto w jakim musi być nasz Lider Frakcji przez minimum 1 turę: Paris.

King of Hungary (Król Węgier)
Dostępny dla: Frakcji chrześcijańskich.
Frakcja jaką należy zniszczyć: Kingdom of Hungary.
Miasto w jakim musi być nasz Lider Frakcji przez minimum 1 turę: Pest.

King of Jerusalem (Król Jerozolimy)
Dostępny dla: Frakcji chrześcijańskich.
Frakcja jaką należy zniszczyć: Kingdom of Jerusalem.
Miasto w jakim musi być nasz Lider Frakcji przez minimum 1 turę: Jerusalem.

King of Poland (Król Polski)
Dostępny dla: Frakcji chrześcijańskich.
Frakcja jaką należy zniszczyć: Kingdom of Poland.
Miasto w jakim musi być nasz Lider Frakcji przez minimum 1 turę: Cracow.

King of Portugal (Król Portugalii)
Dostępny dla: Frakcji chrześcijańskich.
Frakcja jaką należy zniszczyć: Kingdom of Portugal.
Miasto w jakim musi być nasz Lider Frakcji przez minimum 1 turę: Lisbon.
King of Scotland (Król Szkocji)
Dostępny dla: Frakcji chrześcijańskich.
Frakcja jaką należy zniszczyć: Kingdom of Scotland.
Miasto w jakim musi być nasz Lider Frakcji przez minimum 1 turę: Edinburgh.

King of Sicily (Król Obojga Sycylii)
Dostępny dla: Frakcji chrześcijańskich.
Frakcja jaką należy zniszczyć: Kingdom of Sicily.
Miasto w jakim musi być nasz Lider Frakcji przez minimum 1 turę: Palermo.

King of Norway (Król Norwegii)
Dostępny dla: Frakcji chrześcijańskich.
Frakcja jaką należy zniszczyć: Kingdom of Norway.
Miasto w jakim musi być nasz Lider Frakcji przez minimum 1 turę: Bergen

EDIt: W tym temacie nie piszemy postów.... ew. komentarze w temacie ogólnym o Bellum Crucis 6.3 czyli tu viewtopic.php?f=367&t=9828 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=367&t=9828)

Araven
09-05-2013, 12:05
Klasztory katolickie, bonusy (opracował Dunkel):

franciszkanie: +1 do religii oraz do szczęścia
kluniacy: +1 do religii oraz do prawości
karmelici: +2 do religii
cystersi: +3 do rolnictwa, +1 do religii
dominikanie: obniżka ponownego szkolenia i +1 do religii
benedyktyni: +1 do przychodu z handlu, +1 do religii