PDA

Zobacz pełną wersję : Medieval XL - Dyskusja ogólna i Download



Strony : 1 [2]

K A M 2150
02-12-2012, 13:52
Kruku, ale wrzucasz już razem z muzyką prawda? ; D

Wonsz
02-12-2012, 16:23
Hej ale do pobrania mam nadzieje nie będzie tylko torrent ?

kruk84
02-12-2012, 16:58
Dodałem również z klasyczny download.

Dem, zapomniałem o muzyce. Wybacz :)

K A M 2150
02-12-2012, 17:09
Oj Kruku, Kruku, to się ludzie wpienią xD


Muzyka będzie do ściągnięcia oddzielnie! Niedługo ją dodam w dziale download!

kruk84
02-12-2012, 17:58
Ano, na usprawiedliwienie dodam tylko, że gram bez głosu :), a muzykę od Kama mam w mp3 w aucie :P

K A M 2150
02-12-2012, 19:01
Linki do muzyki już wrzucone, póki co torrent, a za dziesięć minut także do ściągnięcia z serveru speedyshare ;)


EDIT: Linki bezpośrednie już dodane.

K A M 2150
03-12-2012, 00:09
Linki do chomikuj.pl wraz ze sposobem na darmowe ściąganie wrzucone ;)

Salvo
03-12-2012, 16:20
Linki do chomikuj.pl wraz ze sposobem na darmowe ściąganie wrzucone ;)
Za taką metodę to nie zdziwcie się jak Was w przeciągu tygodnia zbanują :lol:

Żałuję, że nie mogę zagrać :(

K A M 2150
03-12-2012, 16:27
Zobaczymy, u mnie cały rok na studiach tak robi ;D

kruk84
10-12-2012, 17:18
W linkach jest łatka do pobrania.

wino
12-12-2012, 09:01
Nie chcę śmiecić w wątku o screenach, to napiszę tu - screeny ogień! :D

Niezłe to AI, to Wasz twór czy zapożyczony? Mam nadzieję, że nie polegnę jak ta jazda Kipczaków i zrobię te akcenty, bo muszę zagrać w tego moda koniecznie. Czekam na info od kruka i działam. Fajnie by było zebrać wszystkie poprawki do kupy i zrobić jedną ostateczną wersję.

Araven
12-12-2012, 15:42
To mój wybór, ale ai z Broken Crescent pochodzi.

kruk84
12-12-2012, 20:30
Jako, że minęło parę dni od premiery i być może ktoś z was ma jakieś przemyślenia dotyczące moda, czegoś mu brakuje może coś przeszkadza ? Pamiętajcie, że jak nie będzie feedbacku od Was jesteśmy skazani jedynie na to co urodzi się u nas w głowach. Nie ukrywam, że liczyłem że Grost napisze co nie co :)

Grost
12-12-2012, 20:34
Napisze jak będzie miał czas pograć :) bo na razie z tym kiepsko
Właśnie pobrałem łatkę więc może dziś przeinstaluję do wersji 2

Lotharius
12-12-2012, 21:05
Dla mnie idealne byłoby zrobienie czegoś takiego, że po mapie kampani wałęsają się WIELKIE armie... albo np. Turcy od czasu do czas robią najazd na któroś z europejskich państw i ja grając Polskę mógłbym uratować Europe jak Sobieski pod Wiedniem :D

PussyDestroyer 666
16-12-2012, 23:23
Mam pytanie czy moglbys wrzucic moda na jakiegos innego hosta?Z tym jest jakis problem i jak zaczynam pobierac to wyskakuje blad. :evil: Najlepiej jakbys mogl to dac na chomikuj lub speedy.

K A M 2150
16-12-2012, 23:28
Przecież jest na chomikuj.

Linki do chomikuj.pl:
[spoiler:2tk80ww5]login: medievalxl
hasło: forum.totalwar.org.pl

http://chomikuj.pl/MedievalXL/Mod

Jak się zalogujecie to nie trzeba płacić za transfer

Łatka

Skopiować do ..\Medieval II Total War\mods\MXL\data\world\maps\campaign\imperial_cam paign i wybrać zastąp.

http://www.speedyshare.com/qgx9e/descr-strat.txt
http://www.speedyshare.com/TAYGS/campaign-script.txt

Pierwszy plik daje zastrzyk gotówki na początku gry oraz usuwa zbyt duże armie.
Drugi dodaje skrypt zwiększający wpływy kompa co turę. Mimo, iż komputer niby wygląda na bankruta to tak na prawdę ma po prostu mało pieniędzy, ale rozwija się[/spoiler:2tk80ww5]

rafamalk
27-12-2012, 16:51
Czy ten mod wymaga dodatek Kingdoms? Mam tylko podstawkę kupioną przez Steama. Będzie działać?

Grost
27-12-2012, 18:30
Czy ten mod wymaga dodatek Kingdoms? Mam tylko podstawkę kupioną przez Steama. Będzie działać?

Tak, wymaga dodatku kingdoms. Medek2 + dodatek kingdoms można teraz kupić za 30 parę złociszy w Empiku np.

wino
27-12-2012, 18:44
Ja kupiłem za 19,90 zł jakieś pół roku temu :) Oczywiście Medek + Kingdoms.

rafamalk
27-12-2012, 20:04
Na Steamie po 4 ojro wiec jakoś odżałuję te 3 piwa

Pelgren
30-12-2012, 21:52
Otóż posiadam pewien problem pobrałem medievala XL z viewtopic.php?f=478&t=11222 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=478&t=11222)
pobrałem wersje z chomikuj i gdy uruchamiam grę wchodzę do kampani nie mam opisów frakcji {oprócz tych z podstawki po angielsku}
a z własnej bitwy tylko kilka jednostek.
A i nie mogę włączyć kampani tylko cały czas pisze ładowanie
I czy jest jakiś sposób na naprawienie tego czy może źle pobrałem.
Mógłby mi ktoś podać linki jakie mam ściągnąć z serwisów działających i te różne inne Łatki {mod jest po polsku?}
Z góry dziękuje za odpowiedz i przepraszam za błędy
mam windowsa 7 64bit rozpakowywałęm 7z

koval
31-12-2012, 00:00
Nie jestem pewien i nie chcę tu wprowadzać w błąd. Na pierwszej stronce tego forum masz linki do moda, którego jeszcze ja mam. Te linki ,które są podane w tym temacie przez ciebie, to nie jestem pewien czy to samodzielny mod czy tylko łatki do niego.

K A M 2150
31-12-2012, 01:04
Opisów frakcji nie ma jeszcze, jednostki masz ok tylko zaznacz w bitwie gracza ostatnią epokę.. Kampania Ci też działa tylko na słabszych sprzętach pierwsze uruchomienie kampanii długo trwa :)

Pelgren
31-12-2012, 09:25
Faktycznie wystarczyło poczekać.
Ah ta moja cierpliwość

Wonsz
31-12-2012, 21:20
hej wiem że teraz wszyscy spadną skrzeseł ze śmiechu ale jak zainstalować moda który jest podzielony na party?

OskarX
01-01-2013, 11:52
Każdy part ma instalator czy ręcznie trzeba? Tam gdzie instalator to instalujesz po prostu do folderu mtw2 albo mods pierwszy part, potem to samo z drugim. Jak w 1 jest ,a w drugim nie ma to ręcznie skopiuj i wklej do folderu z modem

K A M 2150
01-01-2013, 14:12
Wypakuj pierwszego parta, od razu wypakuje Ci się part drugi i utworzy się folder "MXL". Jego zawartość wklejasz do folderu Mods, ale tak żeby ścieżka wyglądała Medieval II Total War/mods/MXL

Nie przerzucaj tego folderu który Ci się wypakował, tylko ten wewnątrz niego, bo inaczej miałbyś złą ścieżkę Medieval II Total War/mods/MXL/MXL.

Wonsz
02-01-2013, 11:55
Dzięki właśnie ściągam.


Amożna pierwszego parta ze speedy a drugiego z chomikuj?

K A M 2150
02-01-2013, 12:06
Jasne, możesz ściągać z różnych źródeł. Jak chcesz to sobie uTorrent ściągnij i przez torrena pobieraj, ja udostępniam.

Nie zapomnij o instalacji łatki, bo bez tego gra się znacznie gorzej:

Skopiować do ..\Medieval II Total War\mods\MXL\data\world\maps\campaign\imperial_cam paign i wybrać zastąp.

http://www.speedyshare.com/qgx9e/descr-strat.txt
http://www.speedyshare.com/TAYGS/campaign-script.txt

Pierwszy plik daje zastrzyk gotówki na początku gry oraz usuwa zbyt duże armie.
Drugi dodaje skrypt zwiększający wpływy kompa co turę. Mimo, iż komputer niby wygląda na bankruta to tak na prawdę ma po prostu mało pieniędzy, ale rozwija się.

Uruk haj
08-01-2013, 21:30
Witam przeglądając tematy z linkami do pobierania LINKI oraz MEDIEVAL XL mod są małe różnice, w jednym link jest podpisany jako patch, a w drugim temacie jest natomiast łatka.Nie wiem którym tematem lepiej sie kierować,czy jest to bez różnicy?

K A M 2150
08-01-2013, 21:40
W temacie Medieval XL - Linki są najnowsze źródła.

viewtopic.php?f=478&t=11222 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=478&t=11222)

Arrim
09-01-2013, 17:04
1. Czy w tym modzie rebelianci/rozbójnicy też stoją jak sieroty w jednym miejscu, czy aktywnie działają? Co prawda mam na komputerze MXL, ale pograłem zaledwie kilka tur.
2. Mam taki pomysł, żeby po buncie miasta, stawało się ono własnością tego państwa, którego kultura dominowała w osadzie albo tego państwa, które jako ostatnie było w jej (osady) posiadaniu. Zawsze mnie wkurzało, że po buncie osady stają się rebelianckie. Przecież powstańcy są związani z jakąś frakcją i po udanym powstaniu takie miasto powinno być dołączane do tej frakcji. Tak było w Rome: Barbarian Invasion, ale nie wiem czy osada trafiała w ręce ostatniego właściciela czy w grę wchodziła kultura (o ile coś takiego tam było).
3. Można by powyższy pomysł połączyć z pojawianiem się rebelii. Drugą kwestią, która mnie odwiecznie wkurza, to fakt, że po zdobyciu danej osady najczęściej jej mieszkańcy są cholernie zadowoleni. Żeby było realistyczniej, armie rebelianckie (sporej wielkości) mogłyby się pojawiać w regionie, w którym dominuje inna kultura niż frakcji, do której należy osada i przy niskim porządku publicznym. I atakowałyby one osadę w regionie, a nie stały na drodze przez kilka wieków.
4. W jakimś popularnym modzie (nie wiem jakim) podobno jest taka opcja, że zniszczona frakcja może się odrodzić. To też można by połączyć z powyższym (z 2. punktu) pomysłem. Na przykład HRE zajęło Kraków, ostatnią osadę Polski, ale osada ta buntuje się i trafia z powrotem w ręce Polski (ze względu na dominującą kulturę polską).

5. Czy frakcje komputerowe znają coś takiego jak przygotowanie do wojny? W podstawce strasznie wkurzające jest, że komputer nie wie co to zabezpieczenie granic i strategiczna wojna (a nie bezmyślne wysłanie wielkiej armii na jedną osadę po to, by została zniszczona, a następnie żeby żywy gracz niewielką armią bez problemu zdobył wszystkie osady przy granicy pozostawione bez ochrony). Fajnie, gdyby znał pojęcie wojny błyskawicznej, czyli atakowanie od kilku stron. Chciałbym choć raz zostać zaskoczonym przez komputer i poczuł skutki braku wiedzy o zamiarach wojny. Żeby komputer atakował od razu kilka osad naraz. Gdyby to było możliwe do zrobienia, to gracz nie byłby już tak wcale skazany na zwycięstwo w kampanii. Stosunki dyplomatyczne odgrywałyby ważniejszą rolę, a wypowiedzenie nam wojny przez komputer w nieoczekiwanym przez nas momencie kończyło by się najczęściej nieuchronną porażką. Wtedy naprawdę liczyłoby się doświadczenie gracza. Coś jak w Kampaniach Online, gdzie mamy świadomość, że nawet jeden błędny ruch może odbić się na wyniku wojny.

Nie mam pojęcia czy powyższe pomysły są możliwe do zrealizowania (albo czy już czegoś podobnego w modzie nie ma), ale moim zdaniem gra stałaby się ciekawsza. I przepraszam, jeśli coś niejasno przedstawiłem, ale po szkole mam niejasny umysł :mrgreen:.

K A M 2150
10-01-2013, 17:41
1. Wędrują po terenie prowincji, czasem dłużej w jednym miejscu są.
2. Było tak w Rome, w Medku już tego nie ma niestety. Może dałoby się to skryptami ogarnąć, ale nikt się tego na Meda jeszcze nie podjął, a u nas nikt skryptów też nie ogarnia.
3. Różnie z tym było, w praktyce historycznie jeżeli najeźdźca nie represjonował ludności to buntów nie było. Tacy muzułmanie prowadząc swoje podboje byli bardzo przyjaźni dla podbitej ludności i nie musieli się nawet o garnizony w miastach martwić. Jak chcesz żeby podbita prowincja się tak buntowała to grając Maurami zaatakuj miasto hiszpańskie i daj max podatków, wtedy będziesz miał rebeliancką armię :D Zresztą teraz jak jest duża różnica religijna to trochę minie zanim podbite miasto da się udobruchać, ja prowadząc kampanie w MXL wysyłam imamów przed podbojem, żeby armię dało się gdzieś indziej przerzucić, a jest to tutaj bardzo istotnie, bo prawie nie da się mieć naraz kilku pełnych armii.
4. W Bellum Crucis chyba tak jest, a w Third Age można odbić miasto sojusznika i mu je oddać. Niestety jak pisałem wyżej, póki co nikt u nas na skryptach się nie zna, a ten jest bardzo poważny, skoro tylko w Bellum de facto go zrobiono. W Medku tez nie ma czegoś takiego jak kultura poszczególnych nacji, tylko są kultury wspólne dla kilku nacji. W pewnych modach zamiast religii jest kultura, ale przy tej ilości państw to niewykonalne w MXL.
5. Niestety w Medku nie ma na żadnym modzie tak myślącego AI, a u nas nikt na AI sam w sobie się nie zna, więc póki co nikt tego nie zmieni. Czasem kompowi zdarza się zebrać kilka flag przy granicy Twojego państwa, ale są to flagi po kilka oddziałków i ich stanie przy granicy jest zbyt oczywiste.


W MXL mamy też taką politykę, że nie chcemy dodawać miliardów skryptów co stało się ostatnio w modach bardzo modne. Dla mnie głównie wydłużają tury i sprawiają, że często są crashe. Najważniejsze to dobre AI, ekonomia i mechanika bitew. Te dwa ostatnie już mamy, a z tego pierwszego mamy bardzo dobre AI bitewne. Jak dla mnie to pozostaje tylko AI na mapie kampanii poprawić na bardziej agresywne i nic więcej do szczęścia mi potrzebne nie będzie :D


Nowa wersja doda i tak wiele ciekawych smaczków, np nowe ścieżki rozwoju dla miasta, lepsze AI na mapie kampanii oraz jeszcze bardziej bogaty soundtrack, który z obecnych 97 utworów zostanie powiększony zapewne do 110-120 :)
P.S Jesteś z Gdańska, Gdynii, czy Sopotu?

arek1975
10-01-2013, 17:57
Witam,sciagnelem moda Mxl z chomikuj .pl ale nie moge plikow otworzyc ,wszedzie pisze-plik uszkodzony albo archiwum uszkodzone.I co robic?

K A M 2150
10-01-2013, 18:07
Wypakuj programem 7-zip.

arek1975
10-01-2013, 19:12
Probowalem,nadal plik uszkodzony.A moglby mi ktos wytlumaczyc jak wypakowywac te pliki? w jakiej kolejnosci? Mam Mxl.7z ,MXL.7z-1 i MXL muzyka. Co mam zrobic ?

K A M 2150
10-01-2013, 19:46
To ściągnij ponownie z chomika, albo przez torrenta :)

Pamiętaj, że wypakować trzeba tylko part pierwszy, drugi się automatycznie wypakowuje.

Uruk haj
11-01-2013, 13:57
Po wypakowaniu ikonka uruchamiająca jest jako plik wsadowy ''trybiki''. Mod oczywiscie działa, czy tak ma być :?:

K A M 2150
11-01-2013, 14:14
Tak, bo przy instalacji na zasadzie kopiuj wklej nie tworzy się skrót na pulpicie, a domyślnie każdy mod w folderze głównym jest otwierany właśnie przez plik wsadowy :D


Jak działa to opisz co sądzisz, bo trzeba wiedzieć co jest ok, a co do poprawy ;)

Uruk haj
15-01-2013, 20:04
Znalazłem troche czasu i zagrałem w kampanie, rozegrałem około 20 tur ale to raczej za mało by sie wypowiadać na temat AI.Na chwile obecną powiem że nie zaliczłem żadnego wywalenia do wind. muzyka jest super,duży plus za polskie kawałki :D . Rozegrałemem kilka custom battle i wychwyciłem pare błędów które opisze w dziale bugi.Zapytam czy dało by rade zamienić symbole frakcji wstawiając te z modów zamiast z podstawki,myśle że dzięki temu kojarzyło by to się bardziej z czymś "nowym". Było by super gdyby dało się wszystkim frakcjom wstawic nowe konie które mają frakcje rosyjskie.Ale są to tylko moje sugestie i zostawiam to twórcom modyfikacji :) .

K A M 2150
15-01-2013, 22:17
Symbole frakcji będą dorobione, spec of grafiki 2d doszedł do ekipy dopiero na krótko przed wydaniem tej wersji moda i wiele rzeczy dojdzie w kolejnym wydaniu :)

Z końmi jest ten problem, że poza nacjami u których model się dobrze wyświetla to u reszty jest taki jak u Mongołów, czyli robią się srebrne konie, ale da się to naprawić.

Uruk haj
16-01-2013, 14:32
Super :D .A co do kampanii to zalecacie któryś z poziomów trudności, bo ja tak na pierwszy raz wziąłem średni/średni

Wonsz
24-01-2013, 16:57
jak wypakować tego moda sciągam i uruchamiam ale pisze mi archiwum ma niewłaściwy format.

K A M 2150
24-01-2013, 17:48
Potrzebny jest Ci program 7-zip. Rozpakowujesz tylko pierwszy part, drugi wypakowuje się automatycznie.

Ile ważą u Ciebie te party?

Wonsz
24-01-2013, 17:59
jeden 381mb a drugi 292kb

K A M 2150
24-01-2013, 18:18
Chyba miałeś na myśli mb przy tym drugim? ; P Rozmiar się zgadza, tylko 7-zipem da się wypakować.

Wonsz
24-01-2013, 18:36
Tia :? chodziło mi o mb.Co do moda to poczekam na nową wersje.

K A M 2150
24-01-2013, 18:40
Szybko się jej nie spodziewaj, instaluj i graj, każda opinia jest ważna, żeby wiedzieć co w modzie wymaga poprawienia lub doszlifowania :D

Wonsz
25-01-2013, 12:40
Kurcze nie mam pojęcia co źle robie pobieram wypakowuje winrarem(bo tylko tak mogę) próbuje otworzyć a tu archiwum ma niewłaściwy format lub jest uszkodzony.

K A M 2150
25-01-2013, 12:44
A ja ci po raz kolejny tłumaczę, że to wypakujesz tylko 7-zipem! Winrar nie obsługuje tego formatu.

25-01-2013, 12:46
Kurcze nie mam pojęcia co źle robie pobieram wypakowuje winrarem(bo tylko tak mogę) próbuje otworzyć a tu archiwum ma niewłaściwy format lub jest uszkodzony.
Dostosowane do każdej możliwej systemowej padaczki, klikasz, pobierasz i instalujesz :D
http://www.dobreprogramy.pl/7Zip,Progra ... 12559.html (http://www.dobreprogramy.pl/7Zip,Program,Windows,12559.html)

darius_d
03-02-2013, 12:40
Bardzo interesujący mod żeby go spróbować, niestety, jak zwykle przybywam za późno - linki nie działają.

krzych
03-02-2013, 12:54
Bardzo interesujący mod żeby go spróbować, niestety, jak zwykle przybywam za późno - linki nie działają.

Tutaj masz linki które działają, ja sam wczoraj pobierałem z chomikuj.
viewtopic.php?f=478&t=11222 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=478&t=11222)

K A M 2150
03-02-2013, 13:01
Krzych dobrze prawi ;) Pamiętaj o łatce, która jest na samym dole!

darius_d
03-02-2013, 18:38
wow, najszybsze ściągnięcie ever. Sprytne.

K A M 2150
03-02-2013, 19:23
Dobrze słyszeć :D Pamiętaj o muzyce i łatkach, zwłaszcza tych ostatnich :D


Jak trochę pograsz to opisz wrażenia, co jest ok, co zmienić :D Tempo i sposób prowadzenia kampanii jest inny niż w reszcie modów, np: w trakcie pokoju trzeba usuwać armie, ponieważ się nie rozwiniesz, ale gdy trzeba prowadzić kampanie wojenne to te najdroższe formacje potrafią czynić cuda, zwłaszcza z ich specjalnymi zdolnościami bojowymi :D

darius_d
03-02-2013, 20:13
Myślałem że coś nie tak u mnie z rozgrywaniem bitew, ale po odpaleniu kampanii, wszystkoe jednostki w bitwie własnej się pojawiły. Za to niektóre przyciski są skopane np strzałki poziome, którymi zmienia się drużynę, dla której wybiera się wojsko do bitwy, albo sam przycisk wyjścia z gry.
O kampanii jeszcze nie mogę wiele powiedzieć, poza tym że szkoda, że jest Gniezno a nie Poznań.

K A M 2150
03-02-2013, 20:39
W bitwach gracza wybieraj tylko wszystkie okresy. Ja mam wszystkie jednostki i dziesiątki bitew gracza za sobą. Przy jakiejś mapie mnie też wywaliło w bitwie gracza na dno morza :D

Zakony rycerskie jeszcze są do poprawki w kwestii wyglądu, ale w następnej wersji będą baaardzo dobrze wyglądać :D

Co do przycisków to kruk miał coś nie tak jak kompilował pliki i się takie coś robi, niestety póki co tak musi być.

darius_d
04-02-2013, 00:43
Pograłem parę rund i rozegrałem parę bitew. Na razie mod mi się podoba, ma najlepsze zestawienie jednostek dla narodów Europy Śr i Wsch.
Teraz parę pytań, jeśli można:
1) Czemu budynki które przynoszą dochód - drogi płatne, coś odnośnie cumowania i parę innych przynosi negatywne efekty na zadowolenie (szczęście) mieszkańców?
2) Czy macie w waszej kampanii mod reemerging factions (tzn frakcje zniszczone mogą pojawić się znowu)? Lubię mody, które to mają, bo to pomaga zachować równowagę gry w dłuższym okresie. Więc jeśli nie macie, to czy planujecie w wersji 2.0
3) Czytałem o poważnych zmianach w zastosowaniu muru tarcz do nast wersji - czy to nie będzie trochę przekłamanie by zatrzymywały jazdę? Przecież tak na dobrą sprawę dopiero piki skutecznie wyhamowywały szarże jazdy.

K A M 2150
04-02-2013, 00:49
1) Niektóre budowle lubiły przyciągać okoliczne męty, patrz porty rzeczne, które roiły się od nieciekawych typów.

2) To wyższa szkoła jazdy, póki co nie jest z planach z braku umiejętności.

3) Już to wszystko jest. I wcale piki nie zaczęły łamać szarże jazdy. Rycerstwo potrzebowało nieraz 5-7 szarż, nawet nasza husaria szarżowała po kilka razy w bitwach. Teraz jest historycznie, mur tarcz daje dobrą obronę, ale odsłania flanki. Ciężka jazda i tak w końcu rozbije włóczników za murem tarcz, tylko nie jak wcześniej 1-2 uderzeniami, teraz gracz wreszcie musi się natrudzić i nie tylko starać się pokonać wroga, ale i zminimalizować własne straty :D

Wonsz
04-02-2013, 10:30
Czy wersja 2.0 nie będzie wymagała poprzedniej wersji?

K A M 2150
04-02-2013, 13:22
Jeszcze nie jestem pewien, ale zapewne zostanie po prostu wstawiona od nowa całość z nowymi zmianami.


Za 2 tygodnie zacznę testy Wielkich Bitew i Elitarnych oddziałów, kto zainteresowany pomocą niech się zgłasza :)

Wonsz
04-02-2013, 13:33
Zgłaszam się :)

Mathes
04-02-2013, 14:09
Rozumiem, że muszę zainstalować kingdoms?

K A M 2150
04-02-2013, 14:20
Jak do praktycznie każdego obecnego moda :D Ale wystarczy jeden z dodatków.

04-02-2013, 15:10
Za 2 tygodnie zacznę testy Wielkich Bitew i Elitarnych oddziałów, kto zainteresowany pomocą niech się zgłasza :)K A M 2150!!! Zgłaszam się :D

HellVard
05-02-2013, 15:36
Nie myśleliście może o tym, aby wzorem moda Polish Kingdom od Aramegila wprowadzić możliwość rekrutacji jednostek tylko przy odpowiednim poziomie kuźni? Czyli np. do rekrutacji włóczników ze skórzanymi zbrojami byłby wymagany warsztat garbarski, a do rekrutacji rycerzy feudalnych zbrojownia? I jeszcze jedno, MXL wczytuje mi się o wiele dłużej od innych modów, z czego to wynika?

K A M 2150
05-02-2013, 18:39
Myśleliśmy o tym jeszcze zanim Aremagil to wprowadził, jednak przy obecnej ilości jednostek byłoby to zbyt wiele roboty, a nie wiadomo jak AI na to by zareagowało. Mogło by robić jeszcze gorsze wojsko.

U mnie wczytuje się bardzo szybko, tylko 1 odpalenie kampanii wolno idzie, reszta śmiga, zwłaszcza tury.

darius_d
08-02-2013, 03:35
Do Kruka84 lub K A M 2150 - jak to jest bułgarskimi jednostkami - piszecie, że część wzięliście z Bellum Crucis, ale tam nie ma w ogóle Bułgarii. Tymczasem jednostki bułgarskie są zarąbiste, zwłaszcza jazda, szczęka mi opadła jak nimi grałem.

K A M 2150
08-02-2013, 11:23
Stare jednostki Bułgarów były z Bellum, czyt od Bizancjum i innych zabrane. Dopiero ta wersja ma nowe. To dobrze że Ci się podibają :D

Wonsz
16-02-2013, 12:30
Witam jak tam nowa wersja bo słyszałem że już wyszła a linki z chomikuj są z drugiego grudnia 2012 roku.

Lucius Vorenus
16-02-2013, 12:35
Proszę o ponowny upload moda. Przy próbie rozpakowania pojawai się komunikat iż archiwum jest uszkodzone. Próbowałem ściągać kilka razy.

K A M 2150
16-02-2013, 12:51
A użyłeś 7-zipa? Inaczej nie wypakujesz.


Witam jak tam nowa wersja bo słyszałem że już wyszła a linki z chomikuj są z drugiego grudnia 2012 roku.

Bo te linki są do nowej wersji.

Wonsz
16-02-2013, 17:21
Ale to nie jest najnowsza wersja 2.0 z elitarnymi oddziałami wielkimi armiami i resztą nowości?

K A M 2150
16-02-2013, 18:56
Nie ma tylko elitarnych oddziałów i wielkich bitew. Cała reszta jest. Tamtych dwóch nie było w wersji 2.0, bo nie było chętnych do pomocy w testach.

Wonsz
04-03-2013, 20:12
Czy mógłby ktoś odświeżyć link do muzyki?

K A M 2150
04-03-2013, 21:08
Sciagnij z chomika kub poczekaj do jutra, tak od 13 bede caly dzien udostepnial ;)

Stary Marcin
09-03-2013, 19:09
Obiecałem skrobnąć, pasują mi te wysokie koszty, natomiast coś trzeba zrobić z krucjatami. Powrót z nich to pewna bankrucja. Dodam do tego fakt, że najmniejsze odchylenie drogi, nieraz całkiem dyskusyjne powoduje ucieczkę całych oddziałów. Dodać do tego trudność z powołaniem dużej armii>10 na krucjatę i ciśnienie się podnosi ;)

Pozdrawiam.

selwek
03-04-2013, 16:20
Mam pytanie. Czt jeśli teraz tnie mi na 5k wojów to w wielkich bitwach na 10k będzie mi bardzo zacinało? ( a tak propo z rok temu przycinało mi na 6k - komp ten sam ustawienie te same, nic nie wymieniane :( )

Ensis
03-04-2013, 16:46
Przez ten rok czasu formatowałeś dysk?

Daedagor
16-04-2013, 15:19
Jak mniemam mod jest w języku angielskim i jest pod Kingdoms?

K A M 2150
16-04-2013, 16:56
Mod jest częściowo po polsku i angielsku. Oczywiście pod Kingdoms :)

Wonsz
23-05-2013, 16:46
I jak tam prace postępują? Kiedy udostępnicie elitarne oddziały,epickie bitwy itd... ?

Grost
24-06-2013, 08:37
W końcu znalazłem chwilę na popykanie w Medka :)

Porównując z pierwszą wersją - dużo lepiej się zachowuje AI - jeżeli chodzi o rekrutację i jednostki. Walka też raczej na plus. Co prawda gram kampanię, a nie własne bitwy, więc jeszcze pewnie nie raz mnie pozytywnie zaskoczy (mam nadzieję).
Rozegrałem ok. 90 tur, Sycylią.
Spostrzeżenia:
- nie mogę rekrutować kupców, innych zresztą też nie widać (napisałem też w temacie bugi)
- na początku kampanii zero wojen; każda frakcja ogarnia się wewnętrznie i rozbudowuje terytorium o okoliczne rebelie. Miło :)
- potem się zaczyna - i muszę przyznać, że na początek dość historycznie: Francja z Anglią, Hiszpania-Maurowie, Jerozolima z Egiptem i Turcją, Serbia-Węgry, Polska-HRE, a na Wschodzie każdy z każdym, potem zaczyna się klasyczny TotalWarowy bajzel.
- mnie zaatakowała Wenecja i została spacyfikowana przez Serbię, HRE, Papiestwo i moje wojska. Ostała się Werona i mam ich jako wasala :)
- kolejne logiczne wojny: o sporne prowy: Atak Bizancjum na Iraklion (mój), zawierucha w Afryce Pn. - wynikająca z mojej dość agresywnej postawy, która się Maurom nie spodobała i mam wojnę (dość wymagającą)
- co mnie zaskoczyło wojnach: agresywna postawa Aragonii. Rozpycha się we wszystkich kierunkach. W końcu dostała ekskomunikę. Na bliskim Wschodzie Egipt wyparł Krzyżowców, za to ci dokopali (na spółę z Cesarstwem Wschodniorzymskim) Turkom, w związku z czym Królestwo Jerozolimskie przesunęło się na Północ (środkowa Turcja)
- mimo dość sporego terytorium mam duuuże problemy z utrzymaniem płynności finansowej. U kompa tego nie widać: zdobyte osady są na dużo lepszym poziomie niż moje, atakuje mnie sporymi armiami, więc gimnastykować się trzeba. Gdyby nie misje, za które dostaję wojo nie miałbym kim walczyć. Fakt, że potem bije po kasie, aż boli, ale dzięki temu możliwy jest jakikolwiek ruch. No i plądrowanko zdobytych osad ratuje sytuację :) Garnizony mam z reguły po 1-2 jednostki + gienek (w większości), oprócz 3 miast najbardziej zagrożonych lub nękanych przez najazdy Maurów. I kasa na minusie (brak kupców przypominam)
- nowe budynki - ciekawe.
- po raz kolejny pokłon za muzykę!!! po prostu REWELACJA!!! :)

Zainstalowany mod ściągałem w grudniu (tylko nie miałem kiedy zainstalować i pograć). Może coś od tamtej pory się zmieniło w tych plikach?

Grost
27-06-2013, 10:43
Post po postem, ale nowe myśli więc nie chciałem mieszać.

Z kampanii Sycylią zrezygnowałem. Zniechęcił mnie budżet na dużym minusie, przy sporej ilości osad. Nawet przy 1-2 jednostkowych garnizonach nie bardzo mogłem zmontować armię zaczepną, bo po prostu nie było za co. Faktem jest też, że nieco skopałem własną strategię. Ale jako kampania wstępna do 2 wersji trochę mi pokazała. Z AI to rozpasała się Aragonia i Serbia, no i tradycyjnie Egipt.

Z nie co innym nastawieniem zacząłem drugą kampanię - Bułgarią.
Zająłem tylko 2 osady rebelii (Arges i Białogród), w Warnie uprzedziło mnie Bizancjum, więc z 4 osadami poczekałem kilkanaście tur - na rozruch. Postanowiłem zacząć awanturę z Węgrami. Zająłem im Bran - i się zaczęło. Wściekłe ataki Węgrów na Bran, co turę, dwie miałem oblężenie. Mój garnizon: gienek, 2 lekkie jazdy, milicja włócznicza, miecznicy, i kosynierzy (milicja/chłopi). Co ciekawe kluczową jednostką okazali się ci ostatni - bo mogą stawiać pale. A że Węgrzy atakowali głównie konnicą, to zatrzymywałem ich na palach przy bramie :) Padło ich wielu, aż w końcu, jak papa ogłosił krucjatę, zgodzili się na zawieszenie broni (zajęli się krucjatą).
Wniosek: AI jest chyba mocno przypakowane kasą, bo ilość odpartego wojska była dość duża. Największa atakująca armia miała chyba 10 jednostek, aczkolwiek z reguły było to ok. 6.

Z drugiej strony "kuku" chciało mi zrobić Bizancjum. Odparłem ich atak i udało mi się przejąć Warnę a potem Adrianopol. Wtedy zaatakowała ich Turcja i podpisali zawieszenie broni.

Minęło trochę czasu i w tzw. międzyczasie Węgrzy poprztykali się z Serbią i, o zgrozo, zepchnęli ją na Pd. (zajmując Belgrad). Kwestią czasu był atak na mnie. I niestety doczekałem się i to w dwóch miejscach jednocześnie. Skubani atakują teraz piechotą i muszę się gimnastykować z obroną. Do tego lepsze technologicznie jednostki - znów daje się we znaki przypakowanie finansowe. Na razie tyle. Jak mnie pobiją to zacznę nową kampanię w innym miejscu, ale na razie zobaczymy jak się rozwinie sytuacja.

Przepraszam, za szczegółowe opisy, ale chciałem nakreślić sytuację.
Podsumowując:
- Dają się we znaki problemy z kasą:
1. mam wrażenie, że większość cen budynków niemilitarnych jest przesadzona,
2. utrzymanie wojska kosztuje, ale to ok. Może rozważyć taką opcję żeby gienek stacjonujący w zamku lub mieście był traktowany jako garnizon (milicja w miastach), tzn nie kosztowało jego utrzymanie? Rozważaliście taką możliwość? Co Wy na to? Mam 7 osad i chyba z 12 gienków więc trochę mnie to kosztuje.
3. Dopakowanie AI w kasę wydaje mi się lekko przesadzone (chyba, ze aż taki marny ze mnie gracz - zobaczymy przy innych kampaniach)
4. Możliwość rekrutacji kupców dopiero od 3 poziomu targowiska - uważam, że trochę późno. W kampanii Sycylią po 90 latach (180 tur) na mapie nie było ani jednego kupca!

- Walka
1. Podoba mi się, że lekkie jednostki mogą stawać pale :) skutecznie to zatrzymuje jazdę w czasie oblężeń.
2. W czasie oblężeń nie podoba mi się jedna rzecz: bardzo trudno bronić się na murach. Moim zdaniem powinny dawać większy bonus obrońcom (jakikolwiek bonus?). Bo jest tak, że jednostka broniąca się wpuszcza na mury cały oddział atakujący (czy to po drabinach czy z wieży), zadając mu małe straty. A gdy już atakujący jest na murze to z reguły są duże problemy z obroną (np oddział mieczników wybija mi włóczników tracąc przy tym niewielu wojaków)
3. Podoba mi się szyk mur tarcz, świetnie sobie radzi zarówno w obronie jak i w ataku. Na razie w zachowaniu AI w bitwach nie widziałem stosowania ani muru tarcz, ani kręgu włóczni.

- Błędy
Widać kilka bugów (grafika, brak polskich nazw), szczególnie w nacjach wschodnich, ale o tym w innym wątku.

K A M 2150
28-06-2013, 11:37
Dzięki wielkie za muzykę, włożylem w soundtrack sporo pracy i nieskromnie powiem, że także uważam go za rewelacyjnego :D Ale w końcu robiłem go pod własny gust, więć oczywiste, że mi się podoba ;P Głównie dla soundtracku wracam od czasu do czasu do MXL :)


Cieszę się, że podoba Ci się kampania, właśnie taka miała być :) Trzeba kombinować, ale inaczej niż w innych modach, bo tutaj naprawdę przydaje się strategiczne myślenie nad tym co się posiada :) Elita jest droga, ale często jeden oddział wystarczy do przechylenia szali bitwy, wojo trzeba oszczędzać, bo co z tego że masz hiper jednostki jeżeli po kilku bitwach w których poniosłeś lekkomysle straty możesz ostatecznie przegrać wojnę, bo nie będziesz miał kasy na uzupełnienie strat w elicie :) Za to czas pokoju trzeba wykorzystywać do rozwoju ekonomii :) Ja na czas pokoju prawie całe wojo usuwam za wyjątkiem najlepszych weteranów.

Co do kasy dla AI to widocznie poszło na odwrót niż miało być :P Początkowo właśnie AI spało, bo nie miało kasy i bankrutowało po 20-30 turach, a teraz najwyraźniej jest na opak i AI ma za dobrze, chociaż jak grałem kampanię Maurami to nie odczułem tego, widocznie w Twojej części mapy nacje są trochę bogatsze i lepiej sobie finansowo radzą.

Cen budynków już sam dobrze nie pamiętam, ale chyba faktycznie ich ceny były zaporowe ;P Tylko ja grałem Maurami, a oni na kasę nie narzekają, natomiast Twoja biedna Sycylia faktycznie mogła już to odczuć.

Co do gienka to wydaje mi się to dobrym rozwiązaniem, można by bylo dodać :)

Kupców bym faktycznie przeniósł o poziom niżej.

Co do muru tarcz to zależy od tego z kim walczysz. Jak miałem bitwę z Danią to praktycznie cała armia sformowała mur tarcz :D Ale to chyba zależy od terenu i tego kto atakuje, broni się. Nie spotkalem się żeby AI w ofensywie używało tej formacji.

Super, że podobają Ci się drobne nowinki z MXL, z Krukiem najbardziej chcieliśmy dać graczowi szansę na kombinowanie, stąd ekonomia i nowe zastosowania dla jednostek :) Nigdy nie chcielismy dawać tysięcy skryptów tylko zrobić prostą w obsłudze, lecz wymagającą rozgrywkę, która daje możliwości tym którzy chcą sobie pogłuwkować :)

Niestety tak jak pisałem w temacie od bugów, Kruk już nie moduje, a przynajmniej nie zapowiada się żeby wrócił, bo na ostatniego maila mi nie odpisał, a ja sam nie pociągnę moda dalej, bo de facto to co ja potrafię zrobić to zrobiłem. Gdyby znalazł się ktoś kto by moda pociągnął dalej to bomba, ale na to się nie zapowiada. Teraz zabieram się za Nihil Novi i może doświadczenie jakie przy tym zdobędę pozwoli mi pociągnąć dalej MXL.

Grost
28-06-2013, 19:18
Dzięki za odpowiedź.

Co do ekonomii to jest ciężko, ale odkryłem pewną taktykę i zobaczymy jak wyjdzie w praniu :)

Mam nadzieję, że mod nie upadnie i uda się pociągnąć go dalej, bo ma duuuży potencjał.

Tę muzykę dało by się wcisnąć w inny mod bądź podstawkę?

K A M 2150
02-07-2013, 02:47
Na bank muzyka działa pod Bellum Crucis, wystarczy sounds przekopiować i nadpisać ;) Co do innych modów to niestety może się już za wiele pomieszać.

Grost
02-07-2013, 08:41
Na razie innych modów nie przewiduję :) No, chyba że Third Age :p

Przekonałem się co do ekonomii, trzeba tylko inne taktyki rozwoju zastosować.

Natomiast można by kupców o 1 poziom budynku niżej przenieść, bo zaczynają się pojawiać po ok 100 latach (200 tur)

K A M 2150
02-07-2013, 16:43
Spoko, najwyżej jakiegoś mini patcha zrobię i wstawię jutro :)

Grost
03-07-2013, 06:56
To pomyśl jeszcze czy nie warto by ustawić gienków w osadach bezkosztowo, jak garnizony milicji w miastach. Tak np jeden na osadę, a np. w cytadeli 2.

Miałem taką sytuację (Bułgarią) mając 6 prowincji miałem chyba 8-9 gienków, w związku z czym obciążenie dla budżetu było ogromne.

K A M 2150
04-07-2013, 02:16
Gienków sprawdziłem i niestety nie da się dać im darmowego utrzymania w miastach.

Za to poniżej wklejam link do szybszej rekrutacji kupców, zwiększonej puli darmowych jednostek i lekko podwyższonych zyskach z targu :)

http://www.speedyshare.com/uk98p/export ... ldings.txt (http://www.speedyshare.com/uk98p/export-descr-buildings.txt)

Wrzucamy do data i nadpisujemy, pewnie trzeba też map.rwm usunąć.

Grost
04-07-2013, 06:44
Oczywiście na starym sejwie nie pójdzie??

K A M 2150
04-07-2013, 09:30
Niestety nie :|

Grost
04-07-2013, 10:02
Nicto, na spokojnie dokończę kampanię i w następnej wrzucę zmianę.
Wrzucę potem parę słów o rozgrywce.

Araven
05-07-2013, 07:23
Gienkowie mogą mieć darmowe utrzymanie w miastach, ale musieliby być szkoleni w jakimś budynku w mieście , nawet fikcyjnie, np. szkolenie 1 na 100 tur. W ostateczności z murów albo z pałacu burmistrza np. minimum III poziom.

Grost
08-07-2013, 07:38
Ostatnio "doczołgałem się" w rozwoju do cytadeli i patrzę: gienek się podświetlił - tzn ma utrzymanie za free. Nie wiem czy to "wina" stolicy czy cytadeli, zapomniałem sprawdzić w innych cytadelach.

I jeszcze jedna uwaga: jednostka kuszników nowogrodzkich ma chyba za dużą obronę. Szarża mojej elity (szarża 15) "odbija się" od nich zamiast ich zmasakrować, a nie mają oni długiej broni (chyba topory jako druga, po kuszy, z naciskiem na chyba). Fakt, że bułgarscy łucznicy mają też dużą, ale u nich przynajmniej zbroję widać.

Chyba muszę we własne bitwy trochę poeksperymentować (a nie lubię, bo wolę kampanię) to może coś jeszcze znajdę.

Cadet3377
09-08-2013, 15:45
Panowie jak i gdzie mogę pobrać tego moda
proszę linki

preussen6
15-08-2013, 22:37
Również dołączam się do prośby o nowe linki.

kruk84
17-08-2013, 19:31
Poczekajcie jak Kam wróci z wakacji. Postaram się wrzucić moda z jakąś małą aktualizacją.

Momos1972
16-09-2013, 18:20
Proszę o nowe linki do pobrania moda. Z góry dziękuje!

K A M 2150
17-09-2013, 08:08
Nowe linki wrzucę wieczorem, a obecnie można ściągać z torrenta, najwyżej nie wyłączę kompa ;)

Grost
19-09-2013, 08:10
Znalazłem teraz trochę czasu i wróciłem do Medka.

Wrzuciłem nową wersję export-descr-buildings.txt (kilka postów wyżej). Czy ten plik może mieć wpływ na stabilność? Bo mnie wyrzucało dość często przy zmianie tury na etapie ruchu rebeli. Apogeum było około 25-30 tury, gdzie musiałem wczytywać po kilka razy. Potem się uspokoiło trochę. Mam teraz ok 40 tury i jest lepiej, ale przy każdej zmianie tury z niecierpliwością wpatruję się w ekran czy mi nie "wyskoczy" do windy (napotka)

[IG] Misiak
23-09-2013, 17:28
Linki padły?:(

K A M 2150
24-09-2013, 20:09
Już wstawiłem nowe ;)

viewtopic.php?f=478&t=11222&p=245152#p245152 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=478&t=11222&p=245152#p245152)

[IG] Misiak
25-09-2013, 06:58
Bóg Ci zapłać;)

Momos1972
26-09-2013, 16:43
Dziękuje za linki!

Wonsz
27-09-2013, 15:09
Czy wprowadzono jakieś nowe zmiany?

RockMiguel
02-01-2014, 12:19
Co do Chomika to można zrobić inaczej, chyba da się tam tak zrobić, że można zauploadować ten mod, a potem udostępnić do niego login i hasło. Wtedy można ściągać bez patrzenia na limit, bo liczy się to jako ściąganie własnych plików ;) Minusem tego rozwiązania jest to, że jak ktoś będzie wredny to po prostu zmieni hasło i wtedy nikt nie wejdzie, ale to zależy czy ktoś na tyle wredny się znajdzie ;)
Czy koncepcja serwisu Chomikuj.pl jeszcze działa? Pamiętam że kiedyś tego moda tak ściągnąłem,ale teraz nie mogę go znaleźć,a wszystkie linki podane przez kruka nie działają :cry:

K A M 2150
05-01-2014, 16:52
Chomik z niewiadomych powodów został usunięty. We wtorek ponownie wrzucę moda na jakiś serwer.

Wonsz
05-01-2014, 19:07
Wstawisz przy okazji Wielkie bitwy i Elitarne jednostki?

RockMiguel
05-01-2014, 20:23
Chomik z niewiadomych powodów został usunięty. We wtorek ponownie wrzucę moda na jakiś serwer.
Dziękuje bardzo za dobrą nowinę!

K A M 2150
06-01-2014, 00:33
Wstawisz przy okazji Wielkie bitwy i Elitarne jednostki?


Jak gdzieś to jeszcze mam to wstawie, jak nie, to wiem kto ma i sie zgloszę ;D


EDIT: Sprawa się trochę skomplikowała, bo sam też nie mam w pełni oryginalnych plików na dysku, tylko poprzerabiane i bez instalki. Napiszę do Kruka, może będzie miał całość.

wino
10-01-2014, 19:48
Ja mam na dysku MXL, tylko nie wiem czy ostatnią wersję.

Co więcej: OSIĄGNĄŁEM LEVEL PRO W MODOWANIU MUZY!!! ROZKMINIŁEM CO JEST PIĘĆ I MUZA W MXL GRA I TRĄBI JAK ZESPÓŁ KOMBI!!! AKCENTY SO, GIENKOWIE GODOJO ITD :D

Tak więc będziecie dalej ruszać tego moda czy już rezygnacja?

Jak chcecie to mam na dysku tą wersję co jest w przyklejonym wątku o tytule "Medieval XL - LINKI - 10-12-2012".

Mogę to całe zebrać do kupy wraz z muzą i zrobić instalkę :)

K A M 2150
10-01-2014, 21:17
Rozwijany już nie będzie z braku czasu i osób, ale będę bardzo wdzięczny jeżeli uda Ci się zrobić instalkę i to podrzucić na serwer :D

wino
10-01-2014, 22:08
A znasz jakiś dobry, szybki serwer, gdzie można by wrzucić to w postaci jednego pliku ważącego ponad 1 GB?

No i nie mam tych 3 łatek niestety. Jak ktoś ma to niech podrzuci to bym wtedy zmontował.

HellVard
11-01-2014, 14:35
Na przeklej.org można wrzucać pliki do 1GB.

wino
11-01-2014, 17:12
Wiem, ale tam nie ma wznawiania i nie można korzystać z menagerów pobierania, jak tam wgrałem submoda do Bellum Crucis to ludzie narzekali.

Grost
13-01-2014, 10:37
Łatki ja mam - w domu wrzucę
Samą muzę też by było miło wrzucić

K A M 2150
13-01-2014, 11:38
Muzę mam to wrzucę :D

Grost
13-01-2014, 12:02
Muzę mam to wrzucę :D

Twoją muzę mam :)
Coś wino pisze o muzie, więc to oddzielnie było do niego

Na razie grafika mi padła i medek poszedł na półkę, ale na pewno do MXL wrócę

wino
13-01-2014, 16:16
Muzę też mam, zrobiłem tak, że można ją już normalnie modować. Wcześniej KAM ją jakoś modował na bazie Bellum, teraz naniosłem poprawki, dzięki czemu wystarczy tylko dopisywać nowe kawałki do pliku descr_sounds_music.txt i słuchać nowych kawałków w grze :) Wcześniej to nie banglało.

Tak więc Grost zapodaj te dodatki a ja zrobię instalkę całości, z muzą i ze wszystkim co tam tylko chcecie :)

Grost
13-01-2014, 22:16
Łatka z trzema plikami

wino
14-01-2014, 07:39
Super, po pracy zassam i zabieram się do roboty.

wino
14-01-2014, 23:12
Niestety instalki nie będzie, bo w katalogach są pliki z dziwnymi ogonkami w nazwach i instalka tego nie trawi (np cyrylica lub ogonki skandynawskie). No ale w sumie i tak niewiele się by ona różniła od samorozpakowującego się archiwum, a takie właśnie zrobiłem. Czyli MXL + muza + 3 pliki z poprawkami. Łącznie zajmuje jakieś 50 MB mniej niż poprzednio. Tylko że przeklej.org padło i dzisiaj już nie wrzucę, mam nadzieję że jutro się uda. Jest to jeden plik mxl.exe, ale z racji objętości ponad 1 GB będę musiał go podzielić na dwa mniejsze.

K A M 2150
14-01-2014, 23:34
Dzięki za przywrócenie MXL do życia :)

wino
15-01-2014, 07:47
Spoko, żaden problem :) Tylko że jest trochę błędów, najwięcej w EDB, bo jak zmieniłem, żeby w logu pokazywał tylko errory, to właśnie był ogromny raport :/ Kilkadziesiąt błędów w EDB i klika w innych plikach, na szczęście dotyczące traitsów, czyli nic groźnego.

Wonsz
15-01-2014, 13:06
Te trzy poprawki to ma się rozumieć Elitarne oddziały,Wilekie bitwy itd?

Grost
15-01-2014, 13:21
Te trzy poprawki to ma się rozumieć Elitarne oddziały,Wilekie bitwy itd?

Nie - patrz temat linki: http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=478&t=11222#p245152

Od Łatka w dół

- kasa na starcie
- kasa dla kompa
- szybsza rekrutacja kupców (od 2 poziomu budynku)

wino
15-01-2014, 17:10
Ok, udało się :)

Part1: http://przeklej.org/file/XYoeHL/MXL.part1.rar
Part2: http://przeklej.org/file/DmiFvp/MXL.part2.rar

1. Pobieramy
2. Rozpakowujemy WinRARem i z dwóch plików rar powstaje nam jeden plik mxl.exe.
3. Uruchamiamy go i wskazujemy katalog mods w Medievalu (np. "D:\gry\Medieval II Total War\mods\".

P.S. KAM możesz też wrzucić to w wątek z linkami jako drugi post. Temat jest zablokowany więc ja nie mogę.

RockMiguel
15-01-2014, 17:25
Chwała Ci! Cześć Ci! Niech ludzie stawiają Ci piwo po wsze czasy!

wino
15-01-2014, 17:27
Daj spokój, ja miałem to tylko na dysku to wgrałem na serwer, to chyba nic wielkiego. Chwała należy się tym co zrobili moda. Szkoda że nie robią dalej.

RockMiguel
15-01-2014, 17:38
Daj spokój, ja miałem to tylko na dysku to wgrałem na serwer, to chyba nic wielkiego. Chwała należy się tym co zrobili moda. Szkoda że nie robią dalej.

Nie umniejszaj swojej zasługi,bo bez Ciebie chyba już by nikt tego moda nie ściągnął!

K A M 2150
16-01-2014, 02:14
Linki zmienione :)

wino
16-01-2014, 07:42
To teraz możesz dodawać muzę do woli :) Zmiany na plikach porobione, wystarczy tylko edytować descr_sounds_music.txt.

Grost
17-01-2014, 08:09
To teraz możesz dodawać muzę do woli :) Zmiany na plikach porobione, wystarczy tylko edytować descr_sounds_music.txt.

Ale za to, to Ci piwo, albo lepiej wino, się należy.
Maiłem kilka pomysłów na parę utworów i miałem nawet do KAMa pisać w tej sprawie

A jakby co to moda mam co najmniej w trzech kopiach, więc jak znowu zginie z forum to wiecie gdzie szukać ;)

Wonsz
06-02-2014, 16:38
Linki nie działają.

HellVard
06-02-2014, 18:30
Oczywiście, że działają :) Właśnie pobieram z linków wino z początku tej strony.

Wonsz
06-02-2014, 22:30
To normalne że czas pobierania mam nieznany?


OK nie było tematu.

Napoleon7
12-04-2015, 17:32
Jednak linki nie działają! Próbuję ściągnąć i nic!

sadam86
12-04-2015, 17:39
http://przeklej.org/file/XYoeHL/MXL.part1.rar
http://przeklej.org/file/DmiFvp/MXL.part2.rar

na firefoxie działa, nie zrażaj się tym że nie pokazuje ile czasu pozostało.

Napoleon7
21-04-2015, 08:25
Jest problem! Część pierwsza jest OK, ale w części drugiej jest jakiś błąd. Ściagałem ją kilka razy z różnych komputerów i zawsze przy wypakowywaniu sciagniętego pliku (gdy już rozpakowano ok. 435 MB) wyskakuje błąd. Czy dało by się zamiescić te część (albo calość w jednym kawałku - to by może było najlepsze) jeszcze raz? Byłbym wdzięczny.

samarytanin
21-04-2015, 13:27
Mam pytanie czy ten mod jest do pierwszej części Medievala czy do drugiej?

HellVard
21-04-2015, 13:38
A w jakim dziale jest umieszczony ten temat? ;)

Napoleon7
22-04-2015, 12:06
Powtórzę prośbę! Czy można zamieścić nowy link do 2 części modu (lub zamieścić link do modu w całości), gdyż w ściaganym jest bład i nie daje się go rozpakować! Będę bardzo wdzięczny.

Napoleon7
30-11-2015, 18:39
Pozwolę sobie jeszcze raz poprosić o link do miejsca skąd mógłbym ściągnąć mod M2TW XL. Powyższe nie działają, zresztą część druga ściąga się z jakąś wadą i nie da się jej rozpakować (wcześniej próbowałem kilka razy). Będę dozgonnie wdzięczny.

Napoleon7
27-12-2015, 10:09
Będę uparty i kolejny raz poproszę albo o podanie aktualnych linków do tego moda (podane nie działają) albo o jego przesłanie w jakikolwiek inny sposób (jeżeli to możliwe). Będę wdzięczny za pomoc.

waldii0203
27-12-2015, 10:20
http://chomikuj.pl/waldii0203/Gry/KINGDOMS+tw+pl/Medieval+XL+%28polski+mod%29

Napoleon7
01-01-2016, 17:24
Wielkie dzięki za namiary!!! Ale dalej mam problemy. I to pomimo przeczytania instrukcji. Byłbym więc wdzięczny za "łopatologiczne" wyjaśnienie montażu moda.
A przechodząc do konkretów:
Po ściągnięciu otrzymałem dwa pliki WinRAR. Rozpakowałem w osobnym, specjalnie do tego celu utworzonym folderze (poza grą), najpierw ten z nr 1 a potem ten z nr 2. Przy drugim pokazało mi się pytanie czy zamienić istniejące pliki - ? To mnie skonfundowało, bo w zasadzie innej opcji nie było. Więc zrobiłem to. Otrzymałem plik 7z SFX który rozpakowałem do katalogu z grą do katalogu "mods" (tam gdzie są teutonic, crusades, british_isles i americas oraz gdzie mam innego moda PDER). Próbowałem ruszyć i po odpaleniu pliku wsadowego MXL (ikonki na pulpicie oczywiście nie miałem - w ogóle nie zauważyłem żadnej ikonki) gra ruszyła ale nie mogę uruchomić mapy kampanii (możliwości kończą się na wyborze frakcji). Nie działają również bitwy - do bitwy z własną konfiguracją miałem tylko machiny i nie mogłem uruchomić jej, bitwę szybką uruchomiłem ale też miałem tylko machiny, które znalazły się na morzu (!) błyskawicznie utonęły i wszystko się skończyło. Co tu jest grane? Podejrzewam, że coś skonociłem. Ale co? Intuicja mi mówi, że coś na samym początku. Byłbym bardzo wdzięczny za poradę co rozbić.

sadam86
01-01-2016, 17:40
Klikasz na 1 pierwszym parcie, wypakowujesz winrarem albo 7 zipem i otrzymujesz folder MXL, folder tek kopiujesz do mods, tyle. 2 partu nie trzeba wypakowywać, skrót i podmianę ikonki trzeba zrobić samemu.

Napoleon7
01-01-2016, 22:07
Dzięki za poświęcenie uwagi mojemu problemowi, ale jest on nadal aktualny. Zrobiłem jak poradziłeś - wypakowałem pierwszy plik win RAR-a i zrobił mi się plik MXL w 7zip SFX. Ten plik wyładowałem do folderu "mods" do M2TW. No i ... nic. To znaczy to samo co było. Żadnej ikony startowej nie ma. Co prawda poza folderem "mods" pojawiła się ikona MXL (pod nazwą icon) ale nie uruchamia gry (pojawia się tylko mała ikonka z jeźdźcem z sztandarem z oznaczeniem XL). Grę jestem w stanie uruchomić przez plik wsadowy MXL w folderze MXL znajdującym się w folderze "mods" ale tak jak poprzednio nie jestem w stanie uruchomić ani bitew ani kampanii - pojawia się informacja o błędzie. Gdzie coś sknociłem?

sadam86
01-01-2016, 22:13
Hmm mi się robi od razu folder MXL po wypakowaniu pierwszej części (a nie MXL w SFX, nawet nie wiem o co chodzi:(), a co do odpalania to robisz to dobrze, skrót trzeba sobie samemu utworzyć, skopiować na pulpit i podmienić na ikonę owego rycerza zamiast tej brzydkiej jaką daje skrót.

HellVard
01-01-2016, 22:38
Po wypakowaniu MXL part 1 tworzy się plik MXL do otwarcia programem 7zip, dopiero gdy on wypakuje pliki, (możemy od razu wskazać lokalizację medieval2/mods) pojawia się nam folder z modem MXL :)

Napoleon7
02-01-2016, 10:12
"Po wypakowaniu MXL part 1 tworzy się plik MXL do otwarcia programem 7zip, dopiero gdy on wypakuje pliki, (możemy od razu wskazać lokalizację medieval2/mods) pojawia się nam folder z modem MXL"
Dokładnie tak się dzieje. Plik 7zip (to jest ów SFX - tak jest określony) ma objętość równą mniej więcej objętości obu plików winRAR (pierwszy ma jakieś 600, drugi trochę ponad 400). Plik MXL do otwarcia 7zip rozpakowuję do folderu "mods" w M2TW. Tworzy mi się tam folder MXL. Ale to tyle - dalej coś mi się chrzani.
"...skrót trzeba sobie samemu utworzyć, skopiować na pulpit i podmienić na ikonę owego rycerza zamiast tej brzydkiej jaką daje skrót."
??? Jak to zrobić? Czy to może mieć w przypadku moich problemów jakieś znaczenie? Wydaje mi się, że nie, ale diabli już wiedzą.

EDIT: !!! A jednak ruszyło! Nie wiem dlaczego, ale wczoraj mi nie odpaliło a dziś odpaliło! Z tym, że bitwy nadal nie działają (jest to co opisywałem wcześniej) - tak ma być?
No i pytanie kolejne. Zajrzałem sobie do plików tekstowych określających charakterystyki jednostek i budynków. Jest ich kilka. Które są istotne? W przypadku pliku dot. oddziałów jest np. "export_descr_unit - Kopia" i "export_descr_unit". Który ma znaczenie? Przy budynkach też pliki się powtarzają.
Aktualne pozostaje też pytanie jak zmienić ten fatalnie wyglądający plik wsadowy na ikonkę z rycerzem.

I jeszcze jedno. Mam M2TW w starszej wersji i w nowszej na steamie. Zamontowałem w tej starszej, którą jednak na Kingdoms odpalić mogę tylko z płytą. Czy mod MXL będzie działał na wersji steam-owej?

Trochę tych pytań mam ale mam nadzieję na wyrozumiałość. Reasumując:
1) Jak zamienić na ikonkę pliku startowego na ikonę rycerze?
2) Czy bitwy mają nie działać?
3) Które pliki dot. jednostek i budowli są istotne dla gry?
4) Czy MXL będzie działał na steamie?

sadam86
02-01-2016, 11:45
1) klikasz prawym na ikonę skrótu pliku wsadowego na pulpicie, dajesz właściwości i na dole po środku jest Zmień ikonę, klikasz i dokopujesz się do folderu z modem i wybierasz owego rycerza, akceptujesz i gotowe
2)chyba działały, ale ręki nie dam sobie uciąć, a teraz nie mam moda zainstalowanego to nie sprawdzę
3)gra korzysta z tych bez dopisku "kopia"
4)http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?10083-Instalowanie-mod%C3%B3w-na-wersji-steam post nr 2

HellVard
02-01-2016, 12:25
Bitwy jak najbardziej powinny działać, zarówno własne, jak i te podczas kampanii. Być może wybrałeś do bitwy jakąś niedziałającą jednostkę?

Napoleon7
02-01-2016, 22:39
Wielkie dzięki za pomoc. Sposób na podmianę moda pod jednego z czwórki modów z kingdoms działa! Przy okazji zamontuję tak sobie także mod PDR. Gra chodzi ale od czasu do czasu się zacina tak, że trzeba resetować komputer (co 20-30 tur, przynajmniej jak na razie). No i bitwy nie chodzą (nie z powodu jednostek - po prostu nie chodzą).
W każdym razie wielkie dzięki za pomoc!!!

HellVard
02-01-2016, 22:42
W takim razie coś się źle wypakowało. Co to za przyjemność grania bez bitew? ;) Dawno nie instalowałem MXL, aż z ciekawości sprawdzę, jak to wyglądało.

Napoleon7
04-01-2016, 20:54
Mam chyba pecha do tego moda. Im dalej "w las" tym gorzej - teraz już zacina się po 2-3 turach. A kilka razy rozpakowywałem i montowałem pliki - za każdym razem to samo. Czyli chyba ściągnięte pliki były wadliwe. Bo mogłem coś sknocić, ale raz lub dwa - tyle razy to już chyba nie! Więc mam pytanie czy zna ktoś inną możliwość pozyskania plików z MXL?
Co do moda zaś, to nie jest zły. Głownie z tego powodu, że "wschód" i Europa środkowa nie zostały potraktowane po macoszemu (trochę kosztem "Zachodu"). Więc do gry Polską jest bardzo dobry. Nie wiem tylko dlaczego stolicą jest Wrocław (?!), zastrzeżenia miałbym też do jednostek. Generalnie większość moderów tworząc swe działa zachowuje się tak jakby punktem honoru było stworzenie jak największej ilości jednostek. Więc się je mnoży zupełnie niepotrzebnie - ani są one historyczne ani potrzebne. Tu też z tym mamy do czynienia. Można się do tego przyzwyczaić, choć mnie się to nie podoba. Reszta jest OK.
Byłbym więc wdzięczny za podanie jakieś inne "źródła" jeżeli jest.

Idill`a (MZ)
04-01-2016, 21:09
Twoja konfiguracja sprzętowa i oprogramowanie, wyjątkowo obdarzają Cie tym nieznanym zjawiskiem zawieszania się Medievala i destabilizacji całego systemu. Ściągnę, spróbuje zainstalować poprawnie i w ostateczności uploaduję gotową wersję. Nie może być to tak trudne, nie sądzę przy tym aby twórca przygotował uszkodzoną wersję.

Napoleon7
04-01-2016, 21:31
Mówisz? Gram na Windows 8.1. Ale inne mody (PDER, EB II czy Regions and Provinces) chodzą bez zastrzeżeń. Wszystkie pod RTW też. Więc trudno mi to pojąć... Ale może masz rację. Niebadane są koleje losu i humory komputerów tudzież ich oprogramowań...
A twórcę o przygotowanie uszkodzonego moda nie podejrzewam. Raczej sądziłem, że nastąpił jakiś wypadek przy pracy.

Idill`a (MZ)
04-01-2016, 22:29
Modyfikacja jest niestabilna dla dysku twardego, nie zawiesza systemu, ale wyjątkowo przytłacza, obciąża ten podzespół. Problem towarzyszy w ograniczonym natężeniu nieustannie ( powierzchowne wrażenie ). Podczas ładowania silnika i kampanii szczególnie intensywnie. Zauważyłem zepsuty interfejs. Wykonałem kilkanaście tur, rozegrałem testową potyczkę z Rusią Kijowską - uwzględniając moje maksymalne ustawienia graficzne, brak uwag dotyczących stabilności.
Instalacja uniemożliwia popełnienie błędu ( zakładając podstawową wiedzę na temat rozróżnienia silnika medieval2 i kingdoms ). Przygotowany został instalator, który wykonuję automatycznie całą procedurę.

Rekomenduję: M2:TW GEM - Graphic Enhancement Mod (http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?607913-RELAUNCH-M2-TW-GEM-Graphic-Enhancement-Mod-(Version-2-2))

Napoleon7
05-01-2016, 19:04
Rzecz w tym, że bugi mam od samego początku - nie mogę grać w tworzone przez siebie bitwy (gdy wybieram z menu opcję bitew otrzymuję do wyboru tylko machiny miotające - jednostek innych nie ma; gdy wybrałem bitwę losową dostałem katapultę, która stała na morzu i oczywiście natychmiast zatonęła). Stąd jednak będę obstawał przy zdaniu, że chyba jest coś nie tak z plikami, które ściągnąłem.

Idill`a (MZ)
05-01-2016, 19:13
Taki stan rzeczy jest konsekwencją świadomego porządku twórców. Standardowy dla podstawowej wersji podział na okresy, nie został wzięty pod uwagę. Wszystkie jednostki są w zakładce "wszystkie".
Nie mogłeś popełnić błędu Napoleonie. Chyba, że majstrowałeś przy plikach na własną rękę.
Bitwy losowe z natury rzeczy są niedopracowane przez moderów. Któż by się nimi interesował.

sebasga
09-09-2016, 13:48
Witam. Mam taki mały problem. Mianowicie przez całą grę w dużej kampanii nie ma inwazji mogolskiej. Na początku gry pojawia się okno z ostrzeżeniem, natomiast wojska "fizycznie" nigdy się nie pojawiają. W pliku strat.txt. jest informacja o dochodach frakcji. Moje pytanie brzmi , dlaczego tak się dzieję? Czy istnieją jakieś warunki, żeby do tej inwazji doszło. Pozdrawiam

Araven
09-09-2016, 14:21
Mod był grywalny, ale niedokończony. sprawdź w campaign_script czy tam jest Inwazja Mongołów. Możliwe, że nie została dodana nim Twórcy zaprzestali ulepszania tego moda, nie pamiętam a moda sam już nie mam.

sebasga
09-09-2016, 14:33
W pliku campaign_scropit są tylko komendy do konsoli i przyznawaniu funduszy poszczególnym państwom. W pliku descr_strat są na liście nacji, a w pliku descr_evant jest wpis: mongols_invasion_warn 128 144. Są jeszcze pliki descr_strat.moje.txt i descr_strat.old.txt i w tych dwóch plikach nie ma wzmianki o mongołach.

Araven
09-09-2016, 16:01
Więc będzie tylko info o Inwazji a wojska się nie pojawią, bo nie ma ich w campaign_script.

sebasga
09-09-2016, 17:02
Jest jakiś sposób ( w miarę nie skomplikowany) aby samodzielnie dodać przybycie wojsk, np. poprzez skopiowanie odpowiednich linijek z podstawowej wersji gry? Czy to będzie działać?

Araven
10-09-2016, 18:01
Możesz spróbować wkleić skrypt Mongols Invasion z podstawki do pliku campaign_script moda, usuń map. rwm z katalogu base i zobzcz czy gar odpali. Zrób kopię pliku campaign_script. Nawet jak odpali dograj do Inwazji i zobaczy czy się wojska pojawiają Mongołów. Dodatkowo nawet jak to się uda to pytanie czy w modzie są zmodyfikowane statystyki wojsk jak inne czy sa jak w oryginale. Mod jest fajny ale niedokonczony. Zagraj ew. w Bellum Crucis 7.0 z Megasumodem najnowszym

HellVard
10-09-2016, 18:23
Skrypt z podstawki najprawdopodobniej nie będzie działać, koordynaty mapy nie będą się zgadzać. Może wywalić Mongołów na środku Morza Kaspijskiego, albo całkiem poza mapą :) Do tego nazwy jednostek pojawiających się w podstawce mogą się różnić od tych z MXL. Mimo wszystko spróbuj, może chociaż część armii się pojawi.

Araven
10-09-2016, 19:22
Koordynaty można by ustawić. Może się uda na oryginalnych. Szansa mała, ale spróbować można.

Keramex
27-09-2016, 01:54
Witam chciałbym wypróbować tego moda. Czy będzie on działal z Beellum Crucis 7.0?

Proszę o aktualne linki do pobrania i instrukcje instalacji.

HellVard
27-09-2016, 05:39
Oba mody (jak zresztą zdecydowana większość) mają swoje własne foldery, więc możesz spokojnie instalować ich ile chcesz ;)

Araven
27-09-2016, 09:39
Mod nie jest rozwijany już chyba ponad 2 lata, linki były tutaj, http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?6819-Medieval-XL-LINKI-10-12-2012, ale pewnie wygasły, jak sam pewnie sprawdziłeś. Nowych linków brak, szukaj w necie, czasem ludzie wstawiają mody na chomiku. Ja instalki tego moda nie mam. Mało prawdopodobne by Ktoś wrzucił aktualny link.

HellVard
27-09-2016, 14:30
O dziwo linki zamieszczone przez kruka jeszcze w 2012 wciąż działają :)

part1 (https://www.easypaste.org/file/XYoeHL/MXL.part1.rar?lang=pl)
part2 (https://www.easypaste.org/file/DmiFvp/MXL.part2.rar?lang=pl)

Sara Temer
18-10-2017, 19:44
Aktualizacja pierwszego posta, dzięki HellVard za reupload plików :D

chochlik20
01-12-2017, 21:26
Pomoc dobrej duszy mile widziana!

Po pierwszym wywaleniu podczas wczytywania kampanii wywaliłem cały folder, rozpakowałem raz jeszcze i znów pojawia się to samo. :/

Krótki wycinek z loga:

20:50:38.760 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/janissar_egypt.tga.dds is missing20:50:38.896 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/janissar_timurids.tga.dds is missing
20:50:38.920 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/janissar_rebels.tga.dds is missing
20:50:38.944 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/middle_eastern_sultan_turks.tga.dds is missing
20:50:38.949 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/middle_eastern_sultan_timurids.tga.dds is missing
20:50:38.986 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/middle_eastern_sultan_moors.tga.dds is missing
20:50:38.992 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/middle_eastern_sultan_egypt.tga.dds is missing
20:50:39.017 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/sultan_nur_eldin.tga.dds is missing
20:50:39.046 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/sultan_nur_eldin_mongols.tga.dds is missing
20:50:39.073 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/sultan_nur_timurids.tga.dds is missing
20:50:39.196 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/arab_cavalry_ug2.tga.dds is missing
20:50:39.217 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/sultan_saladin.tga.dds is missing
20:50:39.826 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/mongol_archer.tga.dds is missing
20:50:39.854 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/lamtuna_spearmen.tga.dds is missing
20:50:39.878 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/italian_militia_venice.tga.dds is missing
20:50:39.902 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/italian_militia_sicily.tga.dds is missing
20:50:39.926 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/italian_militia_milan.tga.dds is missing
20:50:40.067 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/italian_militia_aragorn.tga.dds is missing
20:50:40.208 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/italian_militia_spain.tga.dds is missing
20:50:40.231 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/voulge_militia.tga.dds is missing
20:50:40.255 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/english_sergeant.tga.dds is missing
20:50:40.279 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/feudal_knight_hre.tga.dds is missing
20:50:40.302 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/feudal_knight_elo.tga.dds is missing
20:50:40.344 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/feudal_knight_poland.tga.dds is missing
20:50:40.499 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/william_wallace_scotland.tga.dds is missing
20:50:40.506 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/William_Wallace.tga.dds is missing
20:50:40.512 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/denmark_huscarl_captain.tga.dds is missing
20:50:40.668 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/lit_axemen.tga.dds is missing
20:50:40.693 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/me_spear_militia.tga.dds is missing
20:50:40.716 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/me_spear_egypt.tga.dds is missing
20:50:40.860 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/me_spear_timurids.tga.dds is missing
20:50:41.002 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/armenian_inf.tga.dds is missing
20:50:41.025 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/pronoia_infantry.tga.dds is missing
20:50:41.048 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/georgian_merc.tga.dds is missing
20:50:41.072 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/rus_kapitan_novgorod.tga.dds is missing
20:50:41.078 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/rus_kapitan_bulgaria.tga.dds is missing
20:50:41.119 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/rus_kapitan_kiev.tga.dds is missing
20:50:41.125 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/rus_kapitan_susdal.tga.dds is missing
20:50:41.131 [system.io] [warning] open: mods/MXL/data/models_strat/textures/rus_kapitan_rebel.tga.dds is missing
20:50:41.208 [system.io] [warning] open: data/models_strat/textures/resource_glass.tga.dds is missing
20:50:41.208 [system.io] [warning] open: data/models_strat/textures/resource_glass.tga is missing
20:50:41.214 [data.invalid] [error] Insufficient video memory to load requested texture set.

Zapis log - https://mega.nz/#!hNtEVSxa!3IVgBtlXN4-0Ag_uHUR-7D_vPb7CDOdEuxO8nAk3j4M

Ktoś ma pomysł, jak temu zaradzić? Bo wina nie leży po stronie komputera z tego, co wyczytałem na necie, a propo ostatniego komunikatu, ale z faktu, że gra "zapętla" się nie mogąc odnaleźć odpowiednich tekstur.

Piter
02-12-2017, 14:38
Takie błędy oznaczają, że coś źle zainstalowałeś, może trzeba dwa archiwa wypakować, folder źle wybrany, wszystko masz dobrze na pewno?

chochlik20
02-12-2017, 15:48
Z tego, co wyczytałem wątkach wystarczy wybrać jedno archiwum, aby automatycznie rozpakowało się drugie. Dostałem po tym 1 plik ważący 1,01 GB i wypakowałem je do folderu mods.
Wywaliłem stary folder i wypakowałem plik jeszcze raz o dziwo tym razem podczas wypakowywania pojawiło mi się okienko diagnostyczne, które pokazało 1976 błędów - nieobsługiwana metoda kompresji dla .... Głównie tyczy się plików tga, texture, mesh, dds oraz sprite.spr.
Ściągnę raz jeszcze moda z mega oraz zainstaluję nowszą wersję 7-zipa i może wówczas pójdzie.


.................................................. .......................
Ściągnąłem raz jeszcze moda, zainstalowałem nową wersję 7-zipa.
Oba pliki rozpakowałem WinRarem, archiwum 7-zipem (nie pojawił się komunikat o błędach), odpaliłem moda i znów to samo. :/
Gdy odpaliłem za pierwszym razem z pliku wsadowego w pliku log. nie nic było, gdy odpaliłem przez skrót pojawił się plik i te same, co wcześniej zapisy.
Zauważyłem, że choć podaję ścieżkę do wypakowania do folderu mods to w pliku Medievala utworzył się folder MXL, a w nim są dwa foldery - packs i preferences.

Pliki w folderze - http://i.imgur.com/Yw6B8Rr.jpg (https://imgur.com/Yw6B8Rr)

Waga - 3,33

Martini54
05-02-2019, 19:50
Hej. Wiem że pewnie znowu ktoś nominuje mnie do złotego szpadla, ale czy jest ktoś w stanie wrzucić jeszcze raz pierwszy part? Niestety pobiera się 4,5mb i transfer staje. Czy ktoś miał może jeszcze ten problem? + Czy opłaca się w to bawić czy poszukać innych modów? Bellum z submodem mam ograne wzdłuż i wszerz. Zastanawiam się nad SS i Broken Crescent. Jeżeli XL odpada to polećcie coś :P

HellVard
11-02-2019, 11:55
Jakby ktoś jeszcze szukał to proszę bardzo ;)

MXL part 1 (https://mega.nz/#!qkU3HKQJ!8HnX40f23JdsSRMRMHAy3Qz7wPn9Ot82JMS9_Yr RJiY)
part 2 (https://mega.nz/#!z4sQyQDK!e4eh4RO-M86yt5RpwQdb3DF8g_-gw1M9uueB_8dbVas)

Lwie Serce
29-03-2020, 18:33
Ma może ktoś tego moda na dysku i wstawiłby mi AI bitewne z niego? Chciałbym wrzucić do Last Kingdom gdzie by pasowało idealnie, jako że to właśnie tu AI fajnie formowało defensywę wraz z murkami tarcz.

Piter
29-03-2020, 21:47
Ma może ktoś tego moda na dysku i wstawiłby mi AI bitewne z niego? Chciałbym wrzucić do Last Kingdom gdzie by pasowało idealnie, jako że to właśnie tu AI fajnie formowało defensywę wraz z murkami tarcz.

Nie wiem czy to nie było moje http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?11062-PiterAI-Kr%C3%B3lestwa(sztuczna-inteligencja-kampanie-kr%C3%B3lestw)

Żeby AI bitewne działało musisz też wgrać kampanijne, bo one na siebie wpływają wzajemnie, jak tylko bitewne wgrasz to nie będzie tak samo działać, a to właśnie dzięki zapisom w kampanijnym bot "fajnie" formuje defensywę.

Lwie Serce
30-03-2020, 12:34
Ok dzięki wielkie. A o tym, że na siebie wpływają nie miałem pojęcia, zwłaszcza jak kiedyś wgrałem AI bitewne z MXL jak jeszcze miałem na dysku do 1648 i poprawa w tym drugim była bardzo widoczna :)

Grost
30-03-2020, 13:18
Ale jaja, w sobotę odpaliłem sobie MXLa-a, bo WWmWE 3 mnie wkurzył, a tu proszę temat się poruszył.
W razie czego służę pomocą z plikami pd XMLa, tylko nie wiem które to mają być ;)

Paweł-K
09-05-2020, 23:21
A które to pliki są konkretnie ? :)

Paweł-K
10-05-2020, 01:59
I jak to ? To to AI Pitera jest jednym z najlepszych i pasuje do innych modów ? Nawet 1648 ? Ogniem i Mieczem 2 też ?

Piter
10-05-2020, 10:29
I jak to ? To to AI Pitera jest jednym z najlepszych i pasuje do innych modów ? Nawet 1648 ? Ogniem i Mieczem 2 też ?

Do wszystkiego można dostosować, w OiM jest to standardowe AI, które masz po zainstalowaniu, w 1648 nie wiem co jest.

Trudność zależy również od mechaniki gry, jeśli masz ciągle tyle pieniędzy, że nie masz co z nimi robić i wiele armii to każde AI będzie łatwe.

ElWariato
12-03-2021, 13:47
Jak uruchomić tą kampanie z wielkimi bitwami ?Pobrałem z linka ale nic innego nie mam