PDA

Zobacz pełną wersję : Problem-Licze na pomoc



PlanB
23-10-2011, 17:15
Otóż od niedawna gram w Medievala II,jednak po krótkim czasie kampania z kompem zaczęła mnie nudzić,postanowiłem zagrać online.
Problem był taki że nie mam dodatku Kingdoms,i tu moje pytanie czy można jakoś inaczej zagrać online z kumplami?
Przeczytałem temat poświęcony temu na forum-http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=3&t=3161
Pobrałem oba patche,jednak przy instalacji 1.2 pokazuje się takie coś:
http://imageshack.us/photo/my-images/822/patch2.png/
Skoro tak postanowiłem zainstalować 1.3,jednak wtedy zobaczyłem coś takiego
http://imageshack.us/photo/my-images/534/patch3.png/
Czyli oba patche są już wgrane?Instalowałem zwykłego medka z płyty(oryginał)nic poza tym.
Jeszcze jedno bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem,te patche umożliwiają gre online czy musze mieć Kingdoms?
Jeśli tak to wybaczcie spam

Herod
23-10-2011, 17:41
1. Aby zagrać (Ale tylko bitwy) zarówno strona A jak i B muszą mieć taką samą wersję. Skoro masz medievala 1.3 to twój oponent też musi mieć taką wersję.
2. Kingdoms nie jest wymagany o ile twój oponent nie ma Kingdoms i nie chcecie grać w Kingdoms.
3. Wersję sprawdzić możesz w opcjach. Jeżeli twój oponent ma wersję 1.5 - musisz mieć Kingdoms.

Tyle.

Errichto
23-10-2011, 17:42
Wygląda na to, że patche są już wgrane.
Nigdzie nie jest napisane, że Królestwa są niezbędne, by grać online. Potrzebujesz tego dodatku, jeśli chcesz grać właśnie w niego lub w mody na nim.
Bez Królestw możesz grać w podstawkę i mody na nią. Szczególnie polecam wwmwe - viewtopic.php?f=33&t=5696&start=0 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=33&t=5696&start=0). Po prostu genialny mod do grania online.


3. Wersję sprawdzić możesz w opcjach. Jeżeli twój oponent ma wersję 1.5 - musisz mieć Kingdoms.Podstawka nie ma wersji 1.5. Bo chyba mówimy tutaj o patchowaniu vanilli?

Herod
23-10-2011, 17:45
Mówimy też tutaj o ogólnych wiadomościach, które może chcieć wiedzieć użytkownik. Tak na wszelki wypadek. Medieval w Vanilii wyższej wersji niż 1.3 nie będzie mieć.

PlanB
23-10-2011, 17:50
Errichto
Wszystko ładnie,ale czy ten mod umożliwi mi kampanie online,czy tylko same bitwy?
I dziękuje za odpowiedzi i zainteresowanie.

Errichto
23-10-2011, 17:54
Kampanie online masz i w czystej (bez modów) podstawce) i w wwmwe. Tyle że ten mod jest stworzony specjalnie do grania w KO przez co lepiej nadaje się do gry. Bitew w tym modzie nie da się rozgrywać.

Edit: W podstawce (grając w KO) bitwy można rozgrywać (po drobnej modyfikacju pewnego pliku), lecz tylko przeciwko komputerowi. Tzn. nawet jeśli żywy gracz zaatakuje armię drugiego nie-kompa, to będzie sterował swoimi wojskami przeciwko ai (komp będzie sterował wojskami wroga). Tyle że ai jest beznadziejnie głupie i taka gra nie ma sensu - pokonasz 2 razy silniejsze wojska kolegi, gdy Ty zaatakujesz.

PlanB
23-10-2011, 17:58
Jak to w podstawce?Kiedy ja w menu wchodze w opcje "wielu graczy" pokazują się tylko 2 opcje-bitwy LAN i Online.

Errichto
23-10-2011, 18:02
viewtopic.php?f=98&t=424 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=98&t=424)


Jak włączyć tryb hot-seat w MTW II?

I- Znajdź folder instalacyjny Medieval II na dysku twardym.
II- Znajdź plik medieval2.preference i otwórz notepadem.
III- Sprawdź poniższe opcje, jeżeli są inne - zmień je, jeżeli ich nie ma - dodaj je.

[hotseat]
turns = 0
scroll = 0
autoresolve_battles = 1 UWAGA - tutaj wpisz zero zamiast jedynki, jeśli chcesz rozgrywać bitwy (tak jak napisałem: zawsze człowiek vs komp)
disable_console = 0
disable_papal_elections = 1
save_prefs = 1
update_ai_camera = 1
validate_diplomacy = 1

[misc]
unlock_campaign = true

[multiplayer]
playable = true

Ale na prawdę warto pobrać wwmwe, jeśli chcesz sobie pograć w KO.

PlanB
23-10-2011, 18:11
U mnie ten plik jest niepełny?Albo ja jestem ślepy.Nie widze tam nigdzie [misc] i [multiplayer]
A i dzięki ci wielkie że wogóle mi pomagasz :)
[spoiler:a2o83m41][audio]
enable = 1
master_vol = 100
music_vol = 60
provider = Miles Fast 2D Positional Audio
sfx_vol = 100
speech_enable = 1
speech_vol = 100
sub_faction_accents = 1

[camera]
default_in_battle = rts
move = 50
restrict = 1
rotate = 50

[controls]
campaign_scroll_max_zoom = 30
campaign_scroll_min_zoom = 30
keyset = 0

[game]
advanced_stats_always = 0
advisor_verbosity = 3
ai_factions = follow
allusers = 1
auto_save = 1
blind_advisor = 0
campaign_map_game_speed = 15
campaign_map_speed_up = 0
campaign_num_time_play = 0
chat_msg_duration = 10000
disable_arrow_markers = 0
disable_events = 0
english = 0
event_cutscenes = 1
fatigue = 1
first_time_play = 1
gamespy_save_passwrd = 1
label_characters = 0
label_settlements = 1
micromanage_all_settlements = 0
morale = 1
mute_advisor = 0
no_campaign_battle_time_limit = 0
pref_factions_played = 0
tutorial_battle_played = 0
tutorial_path = norman_prologue/battle_of_hastings
unit_size = normal
unlimited_men_on_battlefield = 0
use_quickchat = 0

[hotseat]
autoresolve_battles = 0
disable_console = 0
disable_papal_elections = 1
save_prefs = 1
update_ai_camera = 1
validate_diplomacy = 1

[network]
use_ip =
use_port = 27750

[ui]
SA_cards = show
buttons = show
full_battle_HUD = 1
radar = show
show_tooltips = 1
unit_cards = show

[video]
anisotropic_level = 4
anti_alias_mode = off
antialiasing = 0
assassination_movies = 1
autodetect = 0
battle_resolution = 1024 768
bloom = 1
building_detail = high
campaign_resolution = 1024 768
depth_shadows = 2
depth_shadows_resolution = 2
effect_quality = high
event_movies = 1
gamma = 128
grass_distance = 75
ground_buffers_per_node = 4
ground_cover_buffers_per_node = 4
infiltration_movies = 1
model_buffers_per_node = 4
no_background_fmv = 0
reflection = 1
sabotage_movies = 1
shader = 2
show_banners = 1
show_package_litter = 1
skip_mip_levels = 0
splashes = 1
sprite_buffers_per_node = 4
stencil_shadows = 1
subtitles = 0
terrain_quality = custom
texture_filtering = 2
unit_detail = high
vegetation = 1
vegetation_quality = high
vsync = 1
water_buffers_per_node = 4
widescreen = 0[/spoiler:a2o83m41]

Errichto
23-10-2011, 18:17
Sprawdź poniższe opcje, jeżeli są inne - zmień je, jeżeli ich nie ma - dodaj je.Czyli przykładowo nie masz [misc], więc w dowolne miejsce między grupy opcji (w którąś przerwę w postaci pustej linii) wpisujesz [misc] i bezpośrednio pod tym odpowiednie opcje (tutaj unlock_campaign = true).


A i dzięki ci wielkie że wogóle mi pomagaszNie ma sprawy.

PlanB
23-10-2011, 18:18
Ok zrobiłem wszystko i zaznaczyłem tylko do odczytu,odpalam medka i w opcji wielu graczy nic sie nie zmienia,mam coś zrobić dalej?

Errichto
23-10-2011, 18:30
Z tego co pamiętam, to w podstawce hot-seat odpala się identycznie, jak kampanię dla jednego gracza. Różnica będzie taka, że możesz zaznaczyć kilka frakcji (herbów na górze).

PlanB
23-10-2011, 18:36
Heh troche się niezrozumieliśmy,chciałem zagrać kampanie online z kumplami hot seat umożliwia zagrania w kilku na jednym kompie(też mi się przyda)a jak zrobić kampanie online wiesz może?Jest to wgl możliwe bez dodatku?

Errichto
23-10-2011, 18:41
M2 nie ma opcji KO, jednakże jest hot-seat, który może to zastąpić. Przeczytaj punkt III. Rozgrywka z Twego linku w pierwszym poście. Nie przestrasz się zawiłością tego wszystkiego - w praktyce po paru turach (i nabraniu wprawy) okazuje się to bardzo proste. W końcu to zwykłe przekazanie pliku.
PS. Możecie też pograć w KO z tutejszymi forumowiczami, polecam równie gorąco co ściągnięcie wwmwe.

PlanB
23-10-2011, 18:47
Znów nie błyszcze bystrością ale o jakim punkcie III mówisz?Tzn gdzie jest to co mam przeczytać?Wybacz że zawracam głowe takimi pierdołami.

Errichto
23-10-2011, 18:51
Chyba nieporozumienie wynikło z kropki po trójce (rzymskiej) - tam zdanie się nie kończy.

viewtopic.php?f=3&t=3161 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=3&t=3161)
[spoiler:2byg8iq0]III. Rozgrywka
Pomniejszam, bo jest to nieistotne - Err
Mamy juz swoje panstwo. Co dalej? Pierwszym krokiem jest zalozenie swojej ambasady. Robimy to w dziale dotyczacym danej KO po prostu zakladajac temat o odpowiednim tytule (np. "Ambasada Anglii"). W 1 poscie wpisujemy wszystkie sojusze i PONy (Pakty O Nieagresji) jakie zawarlismy i edytujemy ten post gdy cokolwiek sie zmieni w naszej dyplomacji. Propozycje mozemy skladac w ambasadach innych krajow - pamietajmy jednak, zeby nie robic tego pochopnie - zawarcie sojuszu lub podpisanie PONu ma swoje konsekwencje, takze po zerwaniu. Wiecej informacji na ten temat znajdziemy w Regulaminie Kampanii (o tym za chwile). Zaleca sie, by w ambasadach w miare mozliwosci pisac klimatycznie, wczuwajac sie w role przywodcy danego panstwa.
To tyle nudnej teorii. Czas na praktyke! Jak rozpoczac gre? To proste:

1. Wchodzimy do tematu "Kolejka" w danej KO i czekamy, az ktos wpisze nazwe naszego panstwa i umiesci link do save'a. Najczesciej gracze umieszczaja je na serwerze http://www.speedyshare.com gdyz jest najszybszy i latwy w obsludze.
2. Klikamy na podany przez poprzedniego gracza link, otwiera sie nam strona podobna do tej: http://i49.tinypic.com/2qk10nl.jpg. Bezposredni link do save'a zaznaczylem czerwona obwodka. Kilkamy go prawym przyciskiem myszy i wybieramy "Zapisz plik docelowy jako" (lub cos podobnego w zaleznosci od przegladarki), nastepnie zapisujemy go gdzies na swoim komputerze (np. na Pulpicie). Nazwa save'a zwykle sklada sie ze skroconej nazwy KO oraz numeru tury.
3. W zaleznosci od tego na jakiej wersji rozgrywana jest nasza KO, do takiego folderu "saves" kopiujemy nasz save. Np. jesli gramy na podstawce, save kopiujemy do folderu "saves" w glownym folderze medka. Jesli gramy na WWmwE 1.0 to kopiujemy do folderu Medieval II\WWmwE-1.0\saves itd. Pamietajmy, ze foldery kampanii z Kingdoms znajduja sie w katalogu Medieval II\mods.
4. Odpalamy gre. Pamietajmy, ze jesli gramy na jakims modzie, musimy uruchomic gre wlasnie z tego moda. Np. "kingdomsowki" odpalamy z plyty Kingdoms lub z utworzonego przy instalacji skrotu, zas mody tworzone przez graczy (jak WWmwE czy Broken Crescent) z pliku o rozszerzeniu .bat.
5. Po wejsciu do menu glownego gry, wczytujemy nasz save. Pojawi sie karta informacyjna naszej frakcji wygladajaca podobnie do tej: http://i49.tinypic.com/6e41ld.jpg.
UWAGA! Jesli przy probie wczytania save'a wyrzucilo nas do menu glownego gry lub do Windowsa (blad o tresci "Medieval Napotka") to znaczy, ze save jest uszkodzony (np. zle sie sciagnal/wczytal) lub cos zle zrobilismy wczesniej, najprawdopodobniej wrzucajac do zlego folderu. Ewentualnie mamy zla wersje danego moda.
6. Jesli wczytalismy save z 1 kolejki, mamy mozliwosc wpisania dowolnego hasla wymyslonego przez siebie. Wpisujemy go wtedy dwukrotnie w wolne pola. Jesli wczytalismy save z dalszej kolejki, musimy wpisac haslo dla danej frakcji (podane nam przez poprzedniego gracza lub wpisane przez nas w 1 kolejce).
UWAGA! Wszystkie hasla najlepiej zapisac sobie do pliku tekstowego i umiescic w bezpiecznym miejscu na komputerze. Obowiazkowo nalezy tez przeslac wpisane w 1 kolejce haslo do MG (Mistrza Gry) danej kampanii i/lub do Generalnego Trzymacza Hasel, ktorym na naszym forum jest uzytkownik Maharbal.
Pamietajmy, by nie podawac swojego hasla inny graczom, chyba, ze jestesmy pewni, ze z ktoryms sojusznikiem bedziemy grac do samego konca i chcemy by zobaczyl sytuacje na mapie z naszej perspektywy lub wykonal ture za nas (gdy sami nie mozemy). Takie praktyki dosc powszechnie sa stosowane na naszym forum.
7. Po wpisaniu hasla w koncu wchodzimy do gry. To co dalej zrobimy, zalezy tylko i wylacznie od nas. Zaleca sie wykonywanie tur uwaznie, nie "na szybko", po rozwazeniu wszystkich mozliwych ruchow i przewidzeniu co zrobi nasz przeciwnik. Pamietajmy, ze czasami o koncowym triumfie lub porazce moze zadecydowac 1 tura, a nawet jeden ruch podczas danej tury.
UWAGA! Pamietajmy, ze wykonujac ruchy koniecznie musimy stosowac sie do Regulaminu Kampanii Online dostepnego tutaj: viewtopic.php?f=3&t=3097 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=3&t=3097). Regulamin ten czasami ulega zmianie, do nas nalezy obowiazek sledzenia tych zmian i stosowania sie do nich. Czasami niektore kampanie roznia sie niektorymi punktami z Regulaminem glownym, wszystkie zmiany pisze zwykle zakladajacy dana KO. Za niestosowanie sie do Regulaminu moze grozic kara ze strony MG z wydaleniem z KO wlacznie.
8. Po wykonaniu wszystkich ruchow klikamy na klepsydre po prawej stronie ekranu. Pojawi sie nam karta nastepnego kraju. Dopiero wtedy klikamy Esc i zapisujemy gre (najlepiej nadpisujac sciagniety wczesniej save). Jesli jestesmy ostatni w kolejce, zmieniamy tez numer tury w nazwie save'a.
9. Wylaczamy gre i wchodzimy na http://www.speedyshare.com. Klikamy "Przegladaj" i znajdujemy nasz zapisany przed chwila save. Po wczytaniu save'a na serwer, kopiujemy wyswietlony link i piszemy nowy post w temacie "Kolejka", w ktorym piszemy nazwe panstwa ktore ma ture po nas (bylo wyswietlone na karcie informacyjnej po kliknieciu klepsydry) oraz wklejamy link. Zaleca sie, by po wykonaniu swojej tury, poinformowac o tym kolejnego gracza poprzez PW lub w inny sposob (np. GG ktore wiekszosc graczy ma podane w profilach).
10. Czekamy, az minie cala kolejka i ponownie bedzie nasza tura W zaleznosci od ilosci graczy trwa to od kilku godzin do nawet (w skrajnych przypadkach) 2 tygodni. Zaleca sie regularne odwiedzanie forum (najlepiej codziennie) i sprawdzanie tematow w KO w ktorych bierzemy udzial.[/spoiler:2byg8iq0]

PlanB
23-10-2011, 18:58
Już kumam,dzięki za pomoc.
Temat do zamknięcia