Zobacz pełną wersję : Problem-Licze na pomoc
Otóż od niedawna gram w Medievala II,jednak po krótkim czasie kampania z kompem zaczęła mnie nudzić,postanowiłem zagrać online.
Problem był taki że nie mam dodatku Kingdoms,i tu moje pytanie czy można jakoś inaczej zagrać online z kumplami?
Przeczytałem temat poświęcony temu na forum-http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=3&t=3161
Pobrałem oba patche,jednak przy instalacji 1.2 pokazuje się takie coś:
http://imageshack.us/photo/my-images/822/patch2.png/
Skoro tak postanowiłem zainstalować 1.3,jednak wtedy zobaczyłem coś takiego
http://imageshack.us/photo/my-images/534/patch3.png/
Czyli oba patche są już wgrane?Instalowałem zwykłego medka z płyty(oryginał)nic poza tym.
Jeszcze jedno bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem,te patche umożliwiają gre online czy musze mieć Kingdoms?
Jeśli tak to wybaczcie spam
1. Aby zagrać (Ale tylko bitwy) zarówno strona A jak i B muszą mieć taką samą wersję. Skoro masz medievala 1.3 to twój oponent też musi mieć taką wersję.
2. Kingdoms nie jest wymagany o ile twój oponent nie ma Kingdoms i nie chcecie grać w Kingdoms.
3. Wersję sprawdzić możesz w opcjach. Jeżeli twój oponent ma wersję 1.5 - musisz mieć Kingdoms.
Tyle.
Errichto
23-10-2011, 17:42
Wygląda na to, że patche są już wgrane.
Nigdzie nie jest napisane, że Królestwa są niezbędne, by grać online. Potrzebujesz tego dodatku, jeśli chcesz grać właśnie w niego lub w mody na nim.
Bez Królestw możesz grać w podstawkę i mody na nią. Szczególnie polecam wwmwe - viewtopic.php?f=33&t=5696&start=0 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=33&t=5696&start=0). Po prostu genialny mod do grania online.
3. Wersję sprawdzić możesz w opcjach. Jeżeli twój oponent ma wersję 1.5 - musisz mieć Kingdoms.Podstawka nie ma wersji 1.5. Bo chyba mówimy tutaj o patchowaniu vanilli?
Mówimy też tutaj o ogólnych wiadomościach, które może chcieć wiedzieć użytkownik. Tak na wszelki wypadek. Medieval w Vanilii wyższej wersji niż 1.3 nie będzie mieć.
Errichto
Wszystko ładnie,ale czy ten mod umożliwi mi kampanie online,czy tylko same bitwy?
I dziękuje za odpowiedzi i zainteresowanie.
Errichto
23-10-2011, 17:54
Kampanie online masz i w czystej (bez modów) podstawce) i w wwmwe. Tyle że ten mod jest stworzony specjalnie do grania w KO przez co lepiej nadaje się do gry. Bitew w tym modzie nie da się rozgrywać.
Edit: W podstawce (grając w KO) bitwy można rozgrywać (po drobnej modyfikacju pewnego pliku), lecz tylko przeciwko komputerowi. Tzn. nawet jeśli żywy gracz zaatakuje armię drugiego nie-kompa, to będzie sterował swoimi wojskami przeciwko ai (komp będzie sterował wojskami wroga). Tyle że ai jest beznadziejnie głupie i taka gra nie ma sensu - pokonasz 2 razy silniejsze wojska kolegi, gdy Ty zaatakujesz.
Jak to w podstawce?Kiedy ja w menu wchodze w opcje "wielu graczy" pokazują się tylko 2 opcje-bitwy LAN i Online.
Errichto
23-10-2011, 18:02
viewtopic.php?f=98&t=424 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=98&t=424)
Jak włączyć tryb hot-seat w MTW II?
I- Znajdź folder instalacyjny Medieval II na dysku twardym.
II- Znajdź plik medieval2.preference i otwórz notepadem.
III- Sprawdź poniższe opcje, jeżeli są inne - zmień je, jeżeli ich nie ma - dodaj je.
[hotseat]
turns = 0
scroll = 0
autoresolve_battles = 1 UWAGA - tutaj wpisz zero zamiast jedynki, jeśli chcesz rozgrywać bitwy (tak jak napisałem: zawsze człowiek vs komp)
disable_console = 0
disable_papal_elections = 1
save_prefs = 1
update_ai_camera = 1
validate_diplomacy = 1
[misc]
unlock_campaign = true
[multiplayer]
playable = true
Ale na prawdę warto pobrać wwmwe, jeśli chcesz sobie pograć w KO.
U mnie ten plik jest niepełny?Albo ja jestem ślepy.Nie widze tam nigdzie [misc] i [multiplayer]
A i dzięki ci wielkie że wogóle mi pomagasz :)
[spoiler:a2o83m41][audio]
enable = 1
master_vol = 100
music_vol = 60
provider = Miles Fast 2D Positional Audio
sfx_vol = 100
speech_enable = 1
speech_vol = 100
sub_faction_accents = 1
[camera]
default_in_battle = rts
move = 50
restrict = 1
rotate = 50
[controls]
campaign_scroll_max_zoom = 30
campaign_scroll_min_zoom = 30
keyset = 0
[game]
advanced_stats_always = 0
advisor_verbosity = 3
ai_factions = follow
allusers = 1
auto_save = 1
blind_advisor = 0
campaign_map_game_speed = 15
campaign_map_speed_up = 0
campaign_num_time_play = 0
chat_msg_duration = 10000
disable_arrow_markers = 0
disable_events = 0
english = 0
event_cutscenes = 1
fatigue = 1
first_time_play = 1
gamespy_save_passwrd = 1
label_characters = 0
label_settlements = 1
micromanage_all_settlements = 0
morale = 1
mute_advisor = 0
no_campaign_battle_time_limit = 0
pref_factions_played = 0
tutorial_battle_played = 0
tutorial_path = norman_prologue/battle_of_hastings
unit_size = normal
unlimited_men_on_battlefield = 0
use_quickchat = 0
[hotseat]
autoresolve_battles = 0
disable_console = 0
disable_papal_elections = 1
save_prefs = 1
update_ai_camera = 1
validate_diplomacy = 1
[network]
use_ip =
use_port = 27750
[ui]
SA_cards = show
buttons = show
full_battle_HUD = 1
radar = show
show_tooltips = 1
unit_cards = show
[video]
anisotropic_level = 4
anti_alias_mode = off
antialiasing = 0
assassination_movies = 1
autodetect = 0
battle_resolution = 1024 768
bloom = 1
building_detail = high
campaign_resolution = 1024 768
depth_shadows = 2
depth_shadows_resolution = 2
effect_quality = high
event_movies = 1
gamma = 128
grass_distance = 75
ground_buffers_per_node = 4
ground_cover_buffers_per_node = 4
infiltration_movies = 1
model_buffers_per_node = 4
no_background_fmv = 0
reflection = 1
sabotage_movies = 1
shader = 2
show_banners = 1
show_package_litter = 1
skip_mip_levels = 0
splashes = 1
sprite_buffers_per_node = 4
stencil_shadows = 1
subtitles = 0
terrain_quality = custom
texture_filtering = 2
unit_detail = high
vegetation = 1
vegetation_quality = high
vsync = 1
water_buffers_per_node = 4
widescreen = 0[/spoiler:a2o83m41]
Errichto
23-10-2011, 18:17
Sprawdź poniższe opcje, jeżeli są inne - zmień je, jeżeli ich nie ma - dodaj je.Czyli przykładowo nie masz [misc], więc w dowolne miejsce między grupy opcji (w którąś przerwę w postaci pustej linii) wpisujesz [misc] i bezpośrednio pod tym odpowiednie opcje (tutaj unlock_campaign = true).
A i dzięki ci wielkie że wogóle mi pomagaszNie ma sprawy.
Ok zrobiłem wszystko i zaznaczyłem tylko do odczytu,odpalam medka i w opcji wielu graczy nic sie nie zmienia,mam coś zrobić dalej?
Errichto
23-10-2011, 18:30
Z tego co pamiętam, to w podstawce hot-seat odpala się identycznie, jak kampanię dla jednego gracza. Różnica będzie taka, że możesz zaznaczyć kilka frakcji (herbów na górze).
Heh troche się niezrozumieliśmy,chciałem zagrać kampanie online z kumplami hot seat umożliwia zagrania w kilku na jednym kompie(też mi się przyda)a jak zrobić kampanie online wiesz może?Jest to wgl możliwe bez dodatku?
Errichto
23-10-2011, 18:41
M2 nie ma opcji KO, jednakże jest hot-seat, który może to zastąpić. Przeczytaj punkt III. Rozgrywka z Twego linku w pierwszym poście. Nie przestrasz się zawiłością tego wszystkiego - w praktyce po paru turach (i nabraniu wprawy) okazuje się to bardzo proste. W końcu to zwykłe przekazanie pliku.
PS. Możecie też pograć w KO z tutejszymi forumowiczami, polecam równie gorąco co ściągnięcie wwmwe.
Znów nie błyszcze bystrością ale o jakim punkcie III mówisz?Tzn gdzie jest to co mam przeczytać?Wybacz że zawracam głowe takimi pierdołami.
Errichto
23-10-2011, 18:51
Chyba nieporozumienie wynikło z kropki po trójce (rzymskiej) - tam zdanie się nie kończy.
viewtopic.php?f=3&t=3161 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=3&t=3161)
[spoiler:2byg8iq0]III. Rozgrywka
Pomniejszam, bo jest to nieistotne - Err
Mamy juz swoje panstwo. Co dalej? Pierwszym krokiem jest zalozenie swojej ambasady. Robimy to w dziale dotyczacym danej KO po prostu zakladajac temat o odpowiednim tytule (np. "Ambasada Anglii"). W 1 poscie wpisujemy wszystkie sojusze i PONy (Pakty O Nieagresji) jakie zawarlismy i edytujemy ten post gdy cokolwiek sie zmieni w naszej dyplomacji. Propozycje mozemy skladac w ambasadach innych krajow - pamietajmy jednak, zeby nie robic tego pochopnie - zawarcie sojuszu lub podpisanie PONu ma swoje konsekwencje, takze po zerwaniu. Wiecej informacji na ten temat znajdziemy w Regulaminie Kampanii (o tym za chwile). Zaleca sie, by w ambasadach w miare mozliwosci pisac klimatycznie, wczuwajac sie w role przywodcy danego panstwa.
To tyle nudnej teorii. Czas na praktyke! Jak rozpoczac gre? To proste:
1. Wchodzimy do tematu "Kolejka" w danej KO i czekamy, az ktos wpisze nazwe naszego panstwa i umiesci link do save'a. Najczesciej gracze umieszczaja je na serwerze http://www.speedyshare.com gdyz jest najszybszy i latwy w obsludze.
2. Klikamy na podany przez poprzedniego gracza link, otwiera sie nam strona podobna do tej: http://i49.tinypic.com/2qk10nl.jpg. Bezposredni link do save'a zaznaczylem czerwona obwodka. Kilkamy go prawym przyciskiem myszy i wybieramy "Zapisz plik docelowy jako" (lub cos podobnego w zaleznosci od przegladarki), nastepnie zapisujemy go gdzies na swoim komputerze (np. na Pulpicie). Nazwa save'a zwykle sklada sie ze skroconej nazwy KO oraz numeru tury.
3. W zaleznosci od tego na jakiej wersji rozgrywana jest nasza KO, do takiego folderu "saves" kopiujemy nasz save. Np. jesli gramy na podstawce, save kopiujemy do folderu "saves" w glownym folderze medka. Jesli gramy na WWmwE 1.0 to kopiujemy do folderu Medieval II\WWmwE-1.0\saves itd. Pamietajmy, ze foldery kampanii z Kingdoms znajduja sie w katalogu Medieval II\mods.
4. Odpalamy gre. Pamietajmy, ze jesli gramy na jakims modzie, musimy uruchomic gre wlasnie z tego moda. Np. "kingdomsowki" odpalamy z plyty Kingdoms lub z utworzonego przy instalacji skrotu, zas mody tworzone przez graczy (jak WWmwE czy Broken Crescent) z pliku o rozszerzeniu .bat.
5. Po wejsciu do menu glownego gry, wczytujemy nasz save. Pojawi sie karta informacyjna naszej frakcji wygladajaca podobnie do tej: http://i49.tinypic.com/6e41ld.jpg.
UWAGA! Jesli przy probie wczytania save'a wyrzucilo nas do menu glownego gry lub do Windowsa (blad o tresci "Medieval Napotka") to znaczy, ze save jest uszkodzony (np. zle sie sciagnal/wczytal) lub cos zle zrobilismy wczesniej, najprawdopodobniej wrzucajac do zlego folderu. Ewentualnie mamy zla wersje danego moda.
6. Jesli wczytalismy save z 1 kolejki, mamy mozliwosc wpisania dowolnego hasla wymyslonego przez siebie. Wpisujemy go wtedy dwukrotnie w wolne pola. Jesli wczytalismy save z dalszej kolejki, musimy wpisac haslo dla danej frakcji (podane nam przez poprzedniego gracza lub wpisane przez nas w 1 kolejce).
UWAGA! Wszystkie hasla najlepiej zapisac sobie do pliku tekstowego i umiescic w bezpiecznym miejscu na komputerze. Obowiazkowo nalezy tez przeslac wpisane w 1 kolejce haslo do MG (Mistrza Gry) danej kampanii i/lub do Generalnego Trzymacza Hasel, ktorym na naszym forum jest uzytkownik Maharbal.
Pamietajmy, by nie podawac swojego hasla inny graczom, chyba, ze jestesmy pewni, ze z ktoryms sojusznikiem bedziemy grac do samego konca i chcemy by zobaczyl sytuacje na mapie z naszej perspektywy lub wykonal ture za nas (gdy sami nie mozemy). Takie praktyki dosc powszechnie sa stosowane na naszym forum.
7. Po wpisaniu hasla w koncu wchodzimy do gry. To co dalej zrobimy, zalezy tylko i wylacznie od nas. Zaleca sie wykonywanie tur uwaznie, nie "na szybko", po rozwazeniu wszystkich mozliwych ruchow i przewidzeniu co zrobi nasz przeciwnik. Pamietajmy, ze czasami o koncowym triumfie lub porazce moze zadecydowac 1 tura, a nawet jeden ruch podczas danej tury.
UWAGA! Pamietajmy, ze wykonujac ruchy koniecznie musimy stosowac sie do Regulaminu Kampanii Online dostepnego tutaj: viewtopic.php?f=3&t=3097 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=3&t=3097). Regulamin ten czasami ulega zmianie, do nas nalezy obowiazek sledzenia tych zmian i stosowania sie do nich. Czasami niektore kampanie roznia sie niektorymi punktami z Regulaminem glownym, wszystkie zmiany pisze zwykle zakladajacy dana KO. Za niestosowanie sie do Regulaminu moze grozic kara ze strony MG z wydaleniem z KO wlacznie.
8. Po wykonaniu wszystkich ruchow klikamy na klepsydre po prawej stronie ekranu. Pojawi sie nam karta nastepnego kraju. Dopiero wtedy klikamy Esc i zapisujemy gre (najlepiej nadpisujac sciagniety wczesniej save). Jesli jestesmy ostatni w kolejce, zmieniamy tez numer tury w nazwie save'a.
9. Wylaczamy gre i wchodzimy na http://www.speedyshare.com. Klikamy "Przegladaj" i znajdujemy nasz zapisany przed chwila save. Po wczytaniu save'a na serwer, kopiujemy wyswietlony link i piszemy nowy post w temacie "Kolejka", w ktorym piszemy nazwe panstwa ktore ma ture po nas (bylo wyswietlone na karcie informacyjnej po kliknieciu klepsydry) oraz wklejamy link. Zaleca sie, by po wykonaniu swojej tury, poinformowac o tym kolejnego gracza poprzez PW lub w inny sposob (np. GG ktore wiekszosc graczy ma podane w profilach).
10. Czekamy, az minie cala kolejka i ponownie bedzie nasza tura W zaleznosci od ilosci graczy trwa to od kilku godzin do nawet (w skrajnych przypadkach) 2 tygodni. Zaleca sie regularne odwiedzanie forum (najlepiej codziennie) i sprawdzanie tematow w KO w ktorych bierzemy udzial.[/spoiler:2byg8iq0]
Już kumam,dzięki za pomoc.
Temat do zamknięcia
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin©