PDA

Zobacz pełną wersję : Third Age Total War 3 - Problemy techniczne



Strony : 1 2 3 [4]

sadam86
25-10-2015, 20:29
Podaj dokładną ścieżkę instalacji (może być do folderu w którym znajduje się plik .cfg), patch wgrałeś? I czy masz problem z czystym TA czy może MOS-em?

Prostytucjusz
26-10-2015, 14:52
DyskD/Sega/Medieval 2 Total war Gold/mods/Third Age. Po aktualizacji sterowników graficznych gra nagle przestała działać. Nowe wersja sterowników może kolidować z modami?

Krasnolud
28-10-2015, 19:31
Nie wiem dlaczego ale nie znalazlem odpowiedzi na moj problem wiec moze tutaj ktos pomoze. Gram na modzie Third Age 3.2 i podczas niektorych oblezen lub bitew wyskakuje blad : ''Medieval II Total war napotkal" tylko tyle tam pisze. Wie ktos moze czym moze byc to spowodowane?

Pozdrawiam

sadam86
28-10-2015, 20:16
Jest okazja się dowiedzieć czy w wersji Steam gra ma też folder logs:D W folderze medka powinieneś mieć takowy folder, a w nim plik z notatnika w którym zapisywane jest co spowodowało błąd, wstaw jego treść. Jeśli to dotyczy tylko części osad może to błąd moda bo już trochę czasu temu odstawiłem, go na rzecz MOS i nie pamiętam, ale mnie to chyba nie spotykało.

Krasnolud
29-10-2015, 06:33
Niestety w folderze logs niema nic.

sadam86
29-10-2015, 17:09
Jeśli to sporadyczne to próbuj rozgrywać z automatu, jeśli np. Twoje siły mają szansę na zwycięstwo a automatycznie przegrywasz możesz wspomóc się kodem na automatyczne zwycięstwo.

Krasnolud
29-10-2015, 17:20
W sumie tak robilem ale to troche denerwujace ze nie moge sobie bitwy dokonczyc :P

sadam86
29-10-2015, 17:26
Tylko bez loga ciężko powiedzieć co jest nie tak:( I jeszcze pytanko patch instalowałeś do głównego folderu Medka?

Krasnolud
29-10-2015, 19:19
patch moda? Instalowalem go do folderu moda jesli o to Ci chodzi. W sumie to mam pytanie, do tego moda jest cos takiego jak MOS nie wiem czy to jest konieczne? I co to wogole jest :D

sadam86
29-10-2015, 19:29
I tu może być problem bo zarówno dwa party moda jak i patch 3.2 instaluje się wskazując jako końcowy folder Medieval II Total War, a jeśli patch 3.2 zainstalowałeś do folderu moda to nie usunął on między innymi problemów związanych z bitwami, gdyż patch 3.2 między innymi to poprawiał.

Krasnolud
29-10-2015, 19:48
teraz wlasnie zauwazylem grajac wlasna bitwe ze blad wywala przy ataku miotaczami toporow, mysle ze to nie przypadek bo dzieje sie juz kolejny raz przy ich uzyciu

sadam86
29-10-2015, 19:52
Możliwe że jednostka jest zbugowana, spróbuj pograć bez niej i jeśli się poprawi to będzie wiadomo co jest sprawcą.

Krasnolud
29-10-2015, 19:54
Tak to jest pewne, zagralem teraz tylko ta jednastka przy ataku (rzucanie toporami) gra wywala

sadam86
29-10-2015, 20:09
https://www.youtube.com/watch?v=HiTSlVMfbus takie coś znalazłem, sprawdź czy pomoże, pamiętaj o kopii zapasowej zmienianych plików :D

Ewentualnie zobaczy czy to pomoże http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?699787-CTD-in-battle
http://przeklej.org/file/TOcjYb/francisca.high.cas plik, jakbyś nie miał konta na TWC

Krasnolud
29-10-2015, 21:00
Zrobilem tak, odinstalwalem moda i wgralm go na nowo (juz prawidlowo) oraz patcha 3.2 a potem zamiast zmienic nazwe na Americas zmienilem na Teutonic i hula.

Dziekuje oczywiscie za porady.

Viking
10-11-2015, 23:17
Hey, zainstalowałem Divide&Conquer wersję 0.5 z patchem 0.52 na wersji D&C 0.1, niestety kiedy chce odpalić kampanię wywala mnie za każdym razem do pulpitu z naszym ulubionym klasycznym hasłem. Wiecie może co mogłem zrobić źle?

KrystianBorys
11-11-2015, 00:39
Na jakiej wersji 0.1? Chyba nie instalowałeś wersji 0.1,0.2 aż do 0.52? Wystarczy zainstalować 0.5 i 0.52 na czyste Third Age, inaczej nie zadziała.

Viking
11-11-2015, 02:17
Instalowałem na najwcześniejszej wersji D&Q. Rozumiem że tylko na czystym third age. Niestety nie wiem co jest ale po wy instalowaniu zupełnie D&C i powtórnym zainstalowaniu tylko i wyłącznie Third Age, czysta wersja mi nie działa. Zainstalowałem na niej już tylko D&Q 5 z patchem i nadal nic, ten sam błąd. Nie wiem czemu, spróbuję jutro jeszcze raz ale obawiam się że coś jest z plikami, chyba po wy instalowaniu zostają jakieś pliki których nie widzę i psują ''czystą'' wersję.

Viking
12-11-2015, 23:21
Hey, wziąłem się za powtórne instalowanie. Zainstalowałem czystą wersję Third Age z patchem i podczas instalacji Divide and Counqer 5 wyszło mi powiadomienie C:\Program Files (x86)\SEGA\Medieval II Total War\mods\Third_Age_3\data already exist. Would you like to install to that folder anyway? wiem że może moje pytanie jest trochę śmieszne, ale czy własnie tak nie powinno być że instalujemy do tego folderu ? natomiast on pyta jakby coś było nie tak xd

Zainstalowałem wszystko zgodnie z instrukcją, wyłączony cleaner, na czystej wersji third age z wszystkim niezbędnymi patchami i nadal wychodzi mi błąd przy odpalaniu kampanii. Jednak jak instaluje Divid&Counqer za każdym razem podczas instalacji pyta się czy chce instalować dalej mimo że folder third age 3\data istnieje, nie mogłem ponowić próby i zignorowałem, nie wiem czy w tym leży problem ? Dzięki za jakąkolwiek pomoc

sadam86
13-11-2015, 16:02
To normalne że pyta. A pytanie nie jest natury że coś jest nie tak, tylko DaC instaluje się do folderu data (w sumie to tworzy nowy data) w TA i po prostu komp pyta czy chcesz kontynuować bo jeśli zaakceptujesz to nadpiszesz folder i stracisz opcję gry w czyste TA. Jeśli zignorowałeś to po prostu przerwałeś instalację.
Jedynie przy instalacji części 2-ej należy dać ignoruj gdy pyta o pliki związane z muzyką.

Viking
14-11-2015, 23:00
No niestety nadal ten sam błąd, nie wiem czy nie chodzi o to w jaki sposób musiałem odinstalować Third Age, po instalacji zostało mi jeszcze 10 giga które musiałem usunąć ręcznie.

sadam86
15-11-2015, 10:17
Ja TA wywalam przez Panel Sterowania, po ponownej instalacji jakoś problemów nie było i ręcznie nic nie musiałem usuwać.

loord
27-11-2015, 14:54
Witam. Jestem tu nowy więc jak juz ktos o tym pisal to przepraszam. Mam pytanie. Na stronie moddb pisze ze nie potrzebny juz jest patch 3.1 ale jak nie mam go zainstalowanego to mi co 3 minuty okolo wyskakuje blad. Czy mozna zainstalowac tego patcha? Znalazlem go na jakies zagranicznej stronie i nie wiem czy warto.

KrystianBorys
27-11-2015, 15:02
żeby zagrać w third age, ściągasz wersję 3.0 i patcha 3.2. Nic więcej. W patchu 3.2 zawarty jest patch 3.1

miki102
15-01-2016, 16:07
Witam, ostatnio szukając modów do mtw2 natrafiłem na TA. Pobrałem, zainstalowałem i normalnie się odpala ale gdy próbuję odpalić kampanie to cofa mnie do wyboru trybu gry, a gdy próbuję odpalić własną to gra się wyłącza. Grę posiadam na steam.


Upominam za dublowanie już istniejącego wątku
Sadam86

niefajnie
18-01-2016, 10:30
Jeśli już ktoś ktoś rozwiązał problem to przepraszam za dublowanie tematu,

Chodzi mi o błąd "Medieval II napotka"

Swego czasu na którymś z forów netowych wyczytałem że niektóre pliki .exe próbkują sobie połączenie z internetem i jeśli wykryją błędy systemowe potrafią wyrzucić błędy w grze.

U mnie pomogło Wyłączenie internetu przed odpaleniem gry.

Do tej pory gram już 120 turę Rohanem i błąd się nie pojawia.

GRUHA
18-01-2016, 15:58
napotka w TA zadkosc, jesli juz to DaC ew. MOS

Celebrant187
23-01-2016, 15:12
Miałem to samo jednak po przeinstalowaniu moda (to był chyba mos?) wszystko wróciło do normy, być może popełniłeś jakiś błąd podczas instalacji. Przy okazji, do takich spraw jest osobny dział na forum nie ma potrzeby zakładania osobnego. I więcej informacji by się przydało, bo po tym co napisałeś ktoś równie dobrze mógłby pomyśleć, że grasz w podstawową wersje medka, a dodatkowo nie można Ci pomóc, bo ni cholera nie wiadomo o co chodzi.

Baggio
27-01-2016, 02:56
witam
ja mam ten sam bład i niestety przeinstalowanie gry nic nie dalo a mam tylko TATW 3.2 bez moda
czy ma ktos jakis pomysl jak to rozwiazac?

[EotH]ZiggyDeMiki
31-01-2016, 20:13
Witam wszystkich serdecznie!
Mam problem związany z third age w wersji 3.2. Kiedy instaluje moda, i wejdę w MedievalII/mods/ThirdAge mam tylko foldery data i preferences. Brak pliku do odpalania gry. Dawniej kiedy zainstalowałem tego moda wszystko działało poprawnie. Zainstalowałem sobie Mosa i dopiero wtedy pojawia mi się plik do odpalania gry i wszystko działa poprawnie. Chciałem zagrać w DaC jednak po zainstalowaniu nie pojawia się żadne plik do odpalania(doszedłem do wniosku że DaC odpala się z tego pliku co normalnego Third Age). Czy ktoś wie jak to naprawić ? Jeśli wystarczy wrzucić sobie ten plik to prosiłbym o linka :D Za każdą pomoc serdecznie dziękuje.

chochlik20
01-02-2016, 12:03
Zainstaluj raz jeszcze moda, upewnij się, że podałeś właściwą ścieżkę instalacji, dla każdej części, zainstalowałeś każdą część i patcha, bo najwidoczniej popełniłeś podczas tego błąd. Zresztą ikonka moda powinna się pojawić na pulpicie.

Co, do błędów i wywalania do pulpitu - to są mody, mają swoje humory i nawet najbardziej stabilny czasem nas wywali.

Upominam - DokGreja oraz TheMiki765, abyście nie zakładali specjalnie nowych tematu jeżeli istnieje podobny. Na drugi raz nie skończy się tylko na tym.

Helldorondo
08-02-2016, 12:37
Witam serdecznie.
Niedawno pobrałem Third Age wraz z spolszczeniem, gra odpaliła się bez problemu, jedynym mankamentem było czarne tło z paskiem ładowania na dole ekranu, ale wszystko działało poprawnie. Do czasu gry moje Elfy chciały raz na zawsze wymazać frakcję orków z gór mglistych z mapy. Po podbiciu ostatniej osady, nie ważne w jaki sposób, wywalało grę do pulpitu i pokazywało słynny błąd "Medieval II napotyka". Rozpocząłem grę inną frakcją, mianowicie Mordorem. Wszystko znowu działało bez zarzutu do momentu próby podbicia ostatniej osady Gondoru. Nie ważne jaka to osada, najważniejsze że ostatnia, ponieważ zmieniałem kolejność podboju, sposoby podboju (szturm, głód) oraz sposoby potraktowania osady i cały czas wyrzuca ten błąd. I to tylko przy ostatniej osadzie. Uparcie szukałem rozwiązania problemu, czytałem wiele postów z tego tematu jak i z innych aż znalazłem taki oto wpis
Moze napisze teraz co i jak zrobiłem i dzięki temu komuś pomogę.
MTW 2 mam na steamie (DLC) i tak na początek ściągłem pliki instalacyjne do TA (link https://www.youtube.com/watch?v=frosVrHiZo0 )od tego youtubera.
nastepnie zainstalowalem do folderu docelowego na steamie tam gdzie mam mody
po instalacji zmienilem nazwe z TA na np. "teutonic" a orginalny folder z teutonic zapisalem "teutonic ogr"
poźniej ściągłem spolszczenie od pana Sadama(dziękuje ) http://forum.totalwar.org.pl/showthr...czenie-MOS-1-7 i cytuje "Po skopiowaniu plików do folderu text kasujemy wszelki pliki .bin z owego folderu (te białe) i plik map.rwm z katalogu base w folderze world coby..."

Zrobiłem wszystko tak jak było tutaj opisane i teraz grę wywala podczas pierwszego ładowania :P Również zmieniła się grafika w tle na "zwykłego" Medievala z tła z Third Age.
Przeinstalowanie powinno pomóc w tym ostatnim problemie, ale pewnie nie rozwiąże problemu "napotyka". Czy ktoś zna jakieś lekarstwo na to?

KrystianBorys
09-02-2016, 14:00
W pliku konfiguracyjnym w katalogu moda jest stara ścieżka. Musisz ją zmodyfikować, tak żeby brało dane z katalogu teutonic.

ertyh1
13-02-2016, 12:31
ja mam taki problem ze mam zainstalowanego Medieval 2 zlota edycje i przez steam zainstalowałem tez Third Age 3.2 przy zalonczeniu pisze mi ze (nie udało uruchomić gry(brakujący plik wykonywalny)) co mam zrobić żeby umial zagrac

KrystianBorys
13-02-2016, 13:26
skopiuj medieval2.exe i wklej kopie tego pliku tam gdzie była. Zmień nazwę kopii tego pliku na kingdoms.exe

Helldorondo
23-02-2016, 15:58
KrystianBorys wytłumaczysz mi może jak to zrobić?

KrystianBorys
23-02-2016, 16:13
Odszukaj folder instalacji medievala. Poszukaj pliku medieval2.exe . Skopiuj go na pulpit. Zmien jego nazwe na kingdoms.exe Następnie przenies go do folderu głównego medievala. Poszukaj na naszym forum tematu dot. Modów na steamie.

walus/lykos11
27-02-2016, 23:09
Ma ktoś może jakieś rozwiązanie błędu jak Isengard przejmuje Helmowy Jar to wywala grę i nie da się grać ;/ Wyskakuje "Medieval II Total War napotka"
Gram na mos 1.7

elslavco
15-04-2016, 11:23
Witajcie! Dziś zainstalowałem moda v. 3.2. Niestety po odpaleniu moda (przez Steam) po pokazaniu się początkowej planszy "Third age" ekran czarnieje i wychodzi do pulpitu. Zgodnie z opisami na YT zmieniłem nazwy plików descr_geography_new na descr_geo i sprawdziłem ustawienia zegara. Mimo to nadal nie działa. Co robić?

artur1234
15-04-2016, 14:42
Ściągnąłem wczoraj third age total war i jak klikam w plik TATW_3.0_Part1of2 to nie wyskakuje mi instalator tylko komunikat że system windows nie może otworzyć tego pliku. Proszę pomóżcie , chciałbym sobie w niego zagrac

Araven
16-04-2016, 15:20
artur1234
Masz oba party TATW 3.0 w 1 katalogu jak klikasz 2 razy na part 1? Moja instalka tego moda nie jest spakowana ma opis jako aplikacja, patch 3.2 też pobierz. Opis instalacji masz w poście nr 1.

elslavco
Ta zmiana nazwy mi się nie podoba, ale może na steam to ma działać.

elslavco
17-04-2016, 09:57
elslavco
Ta zmiana nazwy mi się nie podoba, ale może na steam to ma działać.

Postąpiłem tak bo tak radził filmik instruktażowy na YT. Podobno to miało rozwiązać problem. Ale i tak nie działa :-(

Araven
17-04-2016, 15:05
Przy rozpakowaniu Medka si e usuwało descr_geography_new i descr_geography bodajże poszukaj na forum. Przywróć nazwę pliku i spróbuj usunąć te pliki gra je powinna odtworzyć.

Najpierw przywróć nazwę i użyj pliku cleaner.bat w głównym MOSA albo w data jest i dopiero jak cleaner nie pomoże kombinuj z usuwaniem dwóch w/w plików.

artur1234
18-04-2016, 12:01
Oba party mam na pulpicie nie w katalogu i tak jak klikam na part1 to wyskakuje mi komunikat że windows nie może otworzyć tego pliku. Medievala mam na steame. I patch też pobrałem i nic.

KrystianBorys
18-04-2016, 15:03
może dopisz .exe na końcu pliku albo .bin

artur1234
18-04-2016, 18:27
Dzięki działa.

kaizdud
18-04-2016, 22:20
Przy rozpakowaniu Medka si e usuwało descr_geography_new i descr_geography bodajże poszukaj na forum. Przywróć nazwę pliku i spróbuj usunąć te pliki gra je powinna odtworzyć.

Najpierw przywróć nazwę i użyj pliku cleaner.bat w głównym MOSA albo w data jest i dopiero jak cleaner nie pomoże kombinuj z usuwaniem dwóch w/w plików.

Jaki system operacyjny Win 7 czy 8.1 / 10 ?
Jaka ikonka pliku Ci się wyświetla ?
Pobierałeś z włączonym antywirusem i firewallem (u mnie NOD zablokował plik jak było 99% pobrane i musiałem pobierać jeszcze raz z wyłączonym NODem na moment pobierania 3rd Age.) ?
Czy masz włączone wyświetlanie znanych typów rozszerzeń na kompie (czyli przy każdym pliku wyświetla Ci się coś po kropce np. Third Age.rar, albo cd-key.txt, itp.)

elslavco
19-04-2016, 15:26
Jaki system operacyjny Win 7 czy 8.1 / 10 ?
Jaka ikonka pliku Ci się wyświetla ?
Pobierałeś z włączonym antywirusem i firewallem (u mnie NOD zablokował plik jak było 99% pobrane i musiałem pobierać jeszcze raz z wyłączonym NODem na moment pobierania 3rd Age.) ?
Czy masz włączone wyświetlanie znanych typów rozszerzeń na kompie (czyli przy każdym pliku wyświetla Ci się coś po kropce np. Third Age.rar, albo cd-key.txt, itp.)

Win 8.1 mam.
O ikonkę jakiego pliku Ci chodzi?
Pobrało mi wszystko w 100% (jestem tego pewny na 150% ;) )
Włączone wyświetlanie znanych typów rozszerzeń na kompie - mam

NIGDZIE nie mogę znaleźć osławionego cleaner.bat !!!!

Araven
20-04-2016, 05:13
W TATW 3.3 cleaner.bat nie ma, jest dopiero w MOS, mój błąd wydawało mi się że dali go już w TATW.
Spróbuj usunąc map.rwm z katalogu data/world/maps/base i odpalić.

Sprawdź czy dobrze zainstalowałeś, instalator podaje ścieżkę domyślną, podaj gdzie masz MEDKA.

kaizdud
20-04-2016, 08:04
Win 8.1 mam.
O ikonkę jakiego pliku Ci chodzi?
Pobrało mi wszystko w 100% (jestem tego pewny na 150% ;) )
Włączone wyświetlanie znanych typów rozszerzeń na kompie - mam

NIGDZIE nie mogę znaleźć osławionego cleaner.bat !!!!

U mnie zwykła instalka do TATW miała ikonkę w stylu WinRARa i nie było dopisane *.exe (mimo, że też mam włączone pokazywanie rozszerzeń). Wyświetlał mi się komunikat wybierz program do otwarcia pliku i domyślnie ustawiało mi na WinRARa. To problem wynikający z Windy, która źle odczytuje rozszerzenie danego pliku. W momencie, jak zmieniłem zmianę na sztywno (czyt. dopisałem z palca .exe) to ikonka zmieniła wygląd na plik instalacyjny (taki dysk ze strzałeczką) i mogłem odpalić go jak każdą instalkę programu.

Plik z cleanerem jest w MOSie, ale to już Araven powiedział.
Też bym tutaj sprawdził, czy każdy part zainstalował się poprawnie i czy nie brakuje czegoś. Ile u Ciebie zajmuje folder z modem Third_Age_3 ?

elslavco
20-04-2016, 13:29
Araven: Usunięcie pliku map.rwm nic nie dało (kompletnie żadnych zmian) - czyli dalej ekran "third age"; wpisuje się, wpisuje i wychodzi do pulpitu.

kaizdud: instalowałem wszystko ręcznie (zmieniłem ścieżkę) do folderu z modami (zmieniłem nazwę folderowi z kampanią brytyjską i jej nazwę nadałem modowi Third Age - tak pisali, żeby zrobić po instalacji; dlatego gdy chcę odpalić "Third age" w Steamie klikam na kampanię brytyjską). Folder z modem ma: 839 mb. Co to jest i gdzie znajdę tego MOSa, bo nie wiem o co chodzi.

Araven
20-04-2016, 15:13
Folder z TATW 3.2 po instalacji ma 6.83 GB masz 1/8 danych na oko.
MOS to submod do TATW 3.2 pobiera się go osobno instaluje na angielskie 3.2 jest osobny temat o MOS.

kaizdud
20-04-2016, 15:33
Araven: Usunięcie pliku map.rwm nic nie dało (kompletnie żadnych zmian) - czyli dalej ekran "third age"; wpisuje się, wpisuje i wychodzi do pulpitu.

kaizdud: instalowałem wszystko ręcznie (zmieniłem ścieżkę) do folderu z modami (zmieniłem nazwę folderowi z kampanią brytyjską i jej nazwę nadałem modowi Third Age - tak pisali, żeby zrobić po instalacji; dlatego gdy chcę odpalić "Third age" w Steamie klikam na kampanię brytyjską). Folder z modem ma: 839 mb. Co to jest i gdzie znajdę tego MOSa, bo nie wiem o co chodzi.

MOS to Submod do Third Age 3_2, ma obecnie wersję 1.7 i szczerze mówiąc opłaca się go instalować. Zawiera więcej rozwiązań i umożliwia dostosowanie rozgrywki do własnych potrzeb (głównie wyłączanie / włączanie denerwujących skryptów).
Temat o MOSie jest również tu na forum: KLIK (http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?6097-MOS-1-7-i-1-62-dyskusja)

Tak jak mówi Araven cały mod Third Age zajmuje koło 7 GB czyli u Ciebie wgrało się aby część (coś koło 15%). stąd może być problem i usunięcie pliku map.rwm nic nie daje.
Robiłeś zgodnie z tym poradnikiem? KLIK (https://www.youtube.com/watch?v=DBnQRf6IoFk) Czyli:

1) Pobrałeś pliki instalacyjne do Third Age - z tego co kojarzę, to party 1 i 2 zajmują ponad 3 GB, a patch 3.2 coś koło 1 GB.
2) Podczas instalacji dałeś zupełni inny katalog niż steam - najlepiej tymczasowo dać właśnie pulpit, albo zupełnie inny dysk / partycję.
3) Po instalacji moda i patcha 3.2 przekopiowałeś z folderu z punktu 2 moda (katalog Third_Age_3) do katalogu mods w steame.
4) Zmieniłeś nazwę danego dodatku z oryginalnego na inną np. z "americas" na "americas2" i dopiero potem nazwę katalogu moda "Third_Age_3 na ten z dodatku (np. "americas") - jak już znajduje się w katalogu z modami do gry
5) Przekopiowałeś osobno ten plik co jest na filmiku do katalogu Third Age do data
6) Dopiero wtedy próba usunięcia map.rwm i odpalenia gry.

Bo mi się wydaje tak jakbyś w ogóle nie instalował nic, a przekopiował jakąś paczkę, albo jakiś patch i dlatego nie działa.

elslavco
21-04-2016, 16:19
Zainstalowałem tak jak radziliście i póki co wszystko działa. DZIĘKUJĘ! :D

bronekaug
22-10-2016, 20:23
Witam, mam problem. Mianowicie, po uruchomieniu third age'a wszystko wydaje sie byc okej, gry zaczynam kampanie jakas frakcja, nastepuje pokazoway filmik a po noim gra sie wylacza, bz zadnego bledu. Tak samo jest podczas zapotyczek, z tym ze moge rozmieszczac wosjka, lecz po kliknieciu ''Rozpocznik bitwe'' gra sie wylacza, co moze byc nie tak ? Ktos mial podobny problem lub wie jak to naprawic ?

Lwie Serce
22-10-2016, 20:28
Wylącz UAC jak masz Windows 7 czy 8, przenieś grę na inną partycję, jeśli masz na systemowej... Pewnie tu leży problem.

Jakien Kolwiek
23-10-2016, 16:01
Hej
mam problem z D&C 1.01 (pobrany z linka tu z forum)
mianowicie grając dunedainami z północy wywala mi grę jak przełączam turę z 25 na 26
w 25 turze dostałem gandalfa

myślałem że może jakiś budynek ma error czy coś
zdjąłem budowę wszystkich budynków - nie pomogło

oblegałem miasto i była 1 tura do końca
zdjąłem oblężenie - nie pomogło

Jeśli ktoś mógłby pomóc byłbym wdzięczny. Niżej zamieszczam zawartość pliku "system.log"

16:50:33.289 [system.rpt] [always] CPU: SSE2
16:50:33.290 [system.rpt] [always] ==== system log start, build date: Feb 25 2008 version development ===
16:50:33.294 [system.io] [always] mounted pack packs/data_0.pack
16:50:33.295 [system.io] [always] mounted pack packs/data_1.pack
16:50:33.296 [system.io] [always] mounted pack packs/data_2.pack
16:50:33.297 [system.io] [always] mounted pack packs/data_3.pack
16:50:33.297 [system.io] [always] mounted pack packs/data_4.pack
16:50:33.297 [system.io] [always] mounted pack packs/localized.pack
16:50:37.444 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction scripts (bdg large_city vs clt huge_city)
16:50:37.444 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction milan (bdg city vs clt huge_city)
16:50:37.444 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction normans (bdg city vs clt huge_city)
16:50:37.444 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction turks (bdg large_city vs clt huge_city)
16:50:37.444 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction scotland (bdg city vs clt huge_city)
16:50:37.444 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction timurids (bdg town vs clt huge_city)
16:50:37.444 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction byzantium (bdg city vs clt huge_city)
16:50:37.444 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction moors (bdg large_city vs clt huge_city)
16:50:37.444 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction hungary (bdg large_city vs clt huge_city)
16:50:37.445 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction norway (bdg large_city vs clt huge_city)
16:50:37.445 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction saxons (bdg large_city vs clt huge_city)
16:50:37.445 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction egypt (bdg large_city vs clt huge_city)
16:50:37.445 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction ireland (bdg large_city vs clt huge_city)
16:50:37.445 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction mongols (bdg large_city vs clt huge_city)
16:50:37.445 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction teutonic_order (bdg town vs clt huge_city)
16:50:37.445 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction venice (bdg large_city vs clt huge_city)
16:50:37.445 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction england (bdg large_city vs clt huge_city)
16:50:37.445 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction poland (bdg large_city vs clt huge_city)
16:50:37.445 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction france (bdg large_city vs clt huge_city)
16:50:37.445 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction aztecs (bdg town vs clt huge_city)
16:50:37.445 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction hre (bdg large_city vs clt huge_city)
16:50:37.445 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction portugal (bdg large_city vs clt huge_city)
16:50:37.445 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction spain (bdg city vs clt huge_city)
16:50:37.445 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction russia (bdg large_city vs clt huge_city)
16:50:37.446 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction khand (bdg town vs clt huge_city)
16:50:37.446 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction ents (bdg large_city vs clt huge_city)
16:50:37.446 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction papal_states (bdg large_city vs clt huge_city)
16:50:37.446 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction united (bdg large_city vs clt huge_city)
16:50:37.446 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - culture db max settlement level differs from building db max settlement level for faction slave (bdg city vs clt huge_city)
16:50:37.446 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction scripts has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.446 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction scripts has gap in building prior to large_stone_wall
16:50:37.446 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction sicily has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.446 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction sicily has gap in building prior to large_stone_wall
16:50:37.446 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction sicily has gap in building prior to huge_stone_wall
16:50:37.446 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction sicily has gap in building prior to rebuilt_bridge (unavailable at level zero)
16:50:37.446 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction denmark has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.446 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction denmark has gap in building prior to large_stone_wall
16:50:37.446 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction denmark has gap in building prior to huge_stone_wall
16:50:37.447 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction denmark has gap in building prior to rebuilt_bridge (unavailable at level zero)
16:50:37.447 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction milan has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.447 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction normans has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.447 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction turks has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.447 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction turks has gap in building prior to large_stone_wall
16:50:37.447 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction turks has gap in building prior to rebuilt_annuminas (unavailable at level zero)
16:50:37.447 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction turks has gap in building prior to rebuilt_bridge (unavailable at level zero)
16:50:37.447 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction scotland has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.447 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction byzantium has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.447 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction moors has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.447 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction moors has gap in building prior to large_stone_wall
16:50:37.447 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction hungary has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.447 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction hungary has gap in building prior to large_stone_wall
16:50:37.447 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction norway has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.447 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction norway has gap in building prior to large_stone_wall
16:50:37.448 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction saxons has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.448 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction saxons has gap in building prior to large_stone_wall
16:50:37.448 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction egypt has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.448 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction egypt has gap in building prior to large_stone_wall
16:50:37.448 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction ireland has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.448 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction ireland has gap in building prior to large_stone_wall
16:50:37.448 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction mongols has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.448 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction mongols has gap in building prior to large_stone_wall
16:50:37.448 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction venice has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.448 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction venice has gap in building prior to large_stone_wall
16:50:37.448 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction england has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.448 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction england has gap in building prior to large_stone_wall
16:50:37.448 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction poland has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.448 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction poland has gap in building prior to large_stone_wall
16:50:37.448 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction france has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.448 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction france has gap in building prior to large_stone_wall
16:50:37.449 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction hre has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.449 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction hre has gap in building prior to large_stone_wall
16:50:37.449 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction portugal has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.449 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction portugal has gap in building prior to large_stone_wall
16:50:37.449 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction spain has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.449 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction russia has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.449 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction russia has gap in building prior to large_stone_wall
16:50:37.449 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction ents has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.449 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction ents has gap in building prior to large_stone_wall
16:50:37.449 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction papal_states has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.449 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction papal_states has gap in building prior to large_stone_wall
16:50:37.449 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction united has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.450 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction united has gap in building prior to large_stone_wall
16:50:37.450 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction slave has gap in building prior to stone_wall
16:50:37.450 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction sicily has gap in building prior to rebuilt_bridge (unavailable at level zero)
16:50:37.450 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction denmark has gap in building prior to rebuilt_bridge (unavailable at level zero)
16:50:37.450 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction turks has gap in building prior to rebuilt_bridge (unavailable at level zero)
16:50:37.450 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction turks has gap in building prior to rebuilt_fornost (unavailable at level zero)
16:50:37.450 [script.err] [error] Script Error in mods/Third_Age_3/data/export_descr_buildings.txt, at line 14438, column 2
Building DB error - faction khand has gap in building prior to fortress
16:50:47.544 [game.script] [always] Game Reloaded
16:50:47.545 [game.script] [always] Battle Scripts Reset
16:51:16.166 [system.rpt] [error] Medieval 2: Total War encountered an unspecified error and will now exit.

Araven
25-10-2016, 06:51
Cofanie o kilka tur wstecz, usuwanie map.rwm ponowny zapis, włączanie toggle_fow i tak kilka razy. To niekiedy pomaga, ale jak to większy bug to może nie wystarczyć.

Jakien Kolwiek
26-10-2016, 21:27
Ehh nic nie pomaga
Włączę od początku te samą kampanię i zobaczymy czy wywali znowu w tej samej turze...

Araven
27-10-2016, 05:26
Na wcześniejszej wersji Dunedainami ponad 200 tur zagrałem i zero ctd.
Zbiorę się do poprawek submoda do MOS za jakiś czas.

Jakien Kolwiek
27-10-2016, 09:23
no też grałem we wcześniejsze wersje dunedainami i wszystko było dobrze.
w D&C 1.01 grałem już piratami z Umbaru i też było w porządku, a tutaj lipa.
mam nadzieję że to jednorazowy bug, będę miał czas zagrać to przelecę te 25 tur i zobaczę co i jak

Venemy11
08-02-2017, 20:42
Halo mam problem z mos 1.7 Enh gram górami mglistymi i juz pare tur pod rząd wyświetla komunikat Doradca Awansuje (Sauron) i sie nie pojawia jako "Papież"

Araven
09-02-2017, 07:58
Mos ma osobny temat na problemy techniczne, tez w tym dziale. Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Chyba o możliwość zwoływania krucjat Zła. Jak nie wybrałeś skryptu na szybsze Inwazje, to tak od 65 do 80 tur powinna ruszyć pierwsza inwazja, potem można prosić o kolejne. Budowa świątyń Melkora i wypełnianie misji powoduje wzrost punktów łaski i szanse na spełnienie prośby o inwazję.

Venemy11
09-02-2017, 14:32
Sory wgl ze pisalem tu ale wiesz irytuje mnie że Co tura mi pisze Doradca Awansuje i tak wczesniejszych inwazji nie brałem :D

Araven
09-02-2017, 14:56
Spróbuj usunąc plik map.rwm z katalogu base. Masz wszystkie fixy do MOS 1.7 ? Ew. kolejne wpisy o MOS rób we własciwym temacie, nie w tym.

Venemy11
09-02-2017, 21:38
Ok dzięki ziom :D

Cakyper
11-02-2017, 18:10
Halo. Mam z kolegami problem w hotseat w Third Age 3.2 mianowicie po zaatakowaniu zamku lub miasta Gracza SI(komputer) i oddaniu tury bitwa rozstrzyga sie bez naszej wiedzy i poinformowania o jakiej kolwiek bitwie. Pomocyy.. pilne!!!!!! (Steam)

Araven
11-02-2017, 18:24
W Hotseat bitwy są automatyczne. Poszukaj w dziale, jeden kolega pisał jak można to zmienić by dało się dowodzić samemu.

Cakyper
12-02-2017, 13:57
Mógłbym prosić o link lub naprowadzenie na ten post/opis mojego problemu, bo nie jestem za bardzo obeznany z tym wszystkim tutaj :p

Araven
12-02-2017, 15:08
Np tu: http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?9496-Obrona-w-hot-seat ale było coś nowszego tez ale nie pamiętam gdzie.

FRIK
01-08-2017, 11:13
Witam

Od razu zaznaczam że jestem nowy na tym forum i nie kumaty w temacie i nie wiem czy to pytanie padło ale nie jestem pewny.
Jeśli po wejściu w opcje w mtw kingdoms i w podstawce na steam wyświetla mi się numer wersji 1.52 a nie czyste 1.5 to czy jest to prawidłowa wersja do instalacji TATW ewentualnie z submodem ?

Lunarion
01-08-2017, 13:12
Jeśli masz Medievala na Steamie to znaczy że masz najnowsza wersję. Śmiało instaluj,też mam wersję na Steam :D

Reguez
26-11-2017, 09:28
Gram w Third Age z Mosem Gondorem i własnie pojawił mi sie Journeyman. Kiedy kliknę F1 to pisze mi, by zobaczyć kolejny cel podróży muszę wcisnąć F3. I tutaj pojawia się mój problem, bo nie dość, że F3 odpowiada mi również za rozjaśnienie ekranu w laptopie, to gdy to klikam to pojawia mi się jakaś przeźroczysta lista na pół ekranu (tak jak kiedy uruchomię konsolę do kodów, tylko że ta lista jest większa) a zaraz potem włącza mi się ekran wczytywania a po wczytaniu mapa kampanii jest dalej i nie widze nigdzie czerwonej strzałki. Da się jakoś zmienić przycisk odpowiadający za to?

KrystianBorys
26-11-2017, 12:10
Trzymaj przycisk Fn podczas wciskania f3. Można przypisanie klawiszy zmienić w plikach odpowiedzialnych za skrypty. Podejrzewam, że po prostu klawisz Fn pomoże.

Tajemny
30-11-2017, 23:52
Musze przyznać, że mapy na których są bitwy, są bardzo ładne i klimatyczne.
Niestety wiele lokacji jest zbugowanych w większym lub mniejszym stopniu.
Podstawowy problem, często pojawiający się (między innymi miniastirit) to za wąskie przesmyki w niektórych przejściach i oddziały nie chcą tam wejść, ani przejść itd. Oczywiście wiem, że w zwykłych mapach medievala nie można było przejść między domami, ale w minias tirit jest tylko jedna droga i to trochę denerwujące że nie można zejść poziom niżej by pomóc jednostką lub uciekać do góry (problemy na 4-5 pietrze)
Problemy z chodzeniem są też na normalnej drodze tylko w wzniesieniach (dotyczy wiosek orków z gór mglistych i z gundabadu i np. Ereborn) co ciekawe nie zauważyłem tego błędu na normalnych polach walk (nie w osadach) -mimo równie dziwnie ukształtowanego terenu.
Ale to powyżej jeszcze da się przeżyć, tylko trochę trzeba powalczyć z kamerą i oddziałem. Gorzej jest z tym, że jednostki się buguują. Zauważyłem to w lokacjach: Ereborn, Amon Sul(chyba najbardziej zabugowana, a myślałem że dobra twierdza walka w niej to męka) Caras Galathon (leśne elfy) Moria.
Dotyczy strzelających jednostek (łuczników, katapult, balist itd) W pewnym momencie przestają strzelać i stoją w miejscu z podwójna strzałką (czyli szarży) nie pomaga dawanie stop, czy rozkazu ataku, czy ruchu gdziekolwiek. Nic nie robią, a nawet jak je ktoś zaatakuje, to ich obrona jest bardzo słaba ( zwykle albo uciekają albo idą się bić, w tym przypadku wszystkie jednostki stoją i dopiero te co dostaną, zaczynają się bronić i oddawać, reszta nadal stoi) No jest na to obejście, właśnie gdy wróg jest w miarę blisko to można kazać go zaatakować z altem, czyli mieczami.... No ni jest to najlepsze rozwiązanie dla katapult i łuczników.

Nie wiem czy to może nie specjalnie ale są miejsca po których nie można przejść, a wydaje się, że jest przejście (Moria, Ereborn hale czyjeś tam(nie pamiętam kogo)) Ogólnie te lokacje mają można powiedzieć taki labirynt, w sensie trzeba krążyć, więc może to specjalnie.
Ostatnia rzecz : Są rzeczy, niby ładne, ale strasznie przeszkadzają przy ostrzale np: Amon Sul ma takie jakby glify i byłoby to ok, gdyby były ustawione co najwyżej z poziomem podłoża, a nie da się na nie wejsć co sprawia, że łuczniczy strzelają w ziemie, ponieważ wszystkie glify są lekko w górę skierowane, przydałoby się je obniżyć lub zezwolić wejście na nie, tak jak na mur.
Podobny problem jest w kilku innych lokacjach, ale gdzie indziej można po prostu łuczników ustawić gdzie indziej, a tutaj glify mamy dookoła i jedyna możliwość to ustawianie ich na drodze przed wjazdem, lipa.

kubamach2000
27-12-2017, 22:12
Witam, mam problem i nie wiem jak go rozwiązać. Otóż zainstalowałem third age, wszystko działało, następnie zainstalowałem submod divide and conquer ale gra wtedy po włączeniu kampanii zaczęła wywalać do pulpitu. Pomyślałem, że to przez spolszczenie więc usunąłem moda, zainstalowałem go od nowa ale z jakiegoś powodu spolszczenie dalej działa pomimo tego, że mod został usunięty. Ponadto teraz nie działa mi nawet kampania na samym third age (wywala do pulpitu). Próbowałem już chyba wszystkiego, nawet przeinstalowałem całego medievala ale spolszczenie dalej jest a mod nie działa. Co robić?

Araven
28-12-2017, 15:20
Usuń aktualny katalog Third_Age_3 i zainstaluj czyste TATW 3.2 ponownie. Po instalacji zmień sobie nazwę katalogu z modem np. na Third_Age_3Kopia. Potem skopiuj na pulpit zmień nazwę ponownie na Third_Age_3 i wrzuć do mods. W ten sposób będziesz miał kopię czystego TATW 3.2 do instalacji modów w przyszłości. Poczytaj dokładnie instrukcje instalacji DaC. Coś źle zainstalowałeś, może nie wszystkie części DaC zainstalowałeś? Ma być nowa wersja tego submoda ale nie wiadomo dokładnie kiedy. Mos wymaga instalki czystego TATW 3.2 DaC chyba też jej wymaga, ale już nie pamiętam na 100%.

Arronax
31-03-2020, 19:18
Ja kiedyś próbowałem zagrać w mod oparty na Rome. Udało się jednak chyba był nieukończony, często też wyrzucało a świat był pusty. Jako, że bardzo lubię świat Tolkienowski od "małolata", a ze jutro transfer się odnawia, podejmę próbę zagrania w tego moda. Pierw instalacji bo niestety z doświadczenia wiem, że zawsze coś się lubi popsuć, chodź mam nadzieję, że tak nie będzie. Ale już miałem dość przepraw, tym bardziej Windows 10, liczę, że mimo to pójdzie na nim. Pozdrawiam!

Eutyches
01-04-2020, 13:29
Ja kiedyś próbowałem zagrać w mod oparty na Rome. Udało się jednak chyba był nieukończony, często też wyrzucało a świat był pusty. Jako, że bardzo lubię świat Tolkienowski od "małolata", a ze jutro transfer się odnawia, podejmę próbę zagrania w tego moda. Pierw instalacji bo niestety z doświadczenia wiem, że zawsze coś się lubi popsuć, chodź mam nadzieję, że tak nie będzie. Ale już miałem dość przepraw, tym bardziej Windows 10, liczę, że mimo to pójdzie na nim. Pozdrawiam!

Win 10, musi być niestety wyłączony UAC, wszystkie antywiry, ewentualnie warto zerknąć czy defender windowsa nie sika ze strachu i czegoś dodatkowo w steamie/grze itp blokuje.
Trzymać się instalacji jaka tutaj jest.
Pamiętać o pliku co pozwala instalować mody na steamie bezstresowo, już go ileś razy monitowałem, wiem, wiem wersje modów są niby już dostosowywane do obecnych wymogów

Arronax
08-04-2020, 17:04
Właśnie tak na szybko pierwszy błąd po zainstalowaniu moda 3.0 - 3329

Nie wiem czy będzie widać, zaraz zaczynam szukać. Może coś pokombinowałem w folderach, że jest coś nie tak. Zainstalowałem grę na dysku C.

Działam dalej ... :) tym razem się zawziąłem.

Arronax
11-04-2020, 19:03
Pozwolę sobie napisać nowego posta, sprawa się rozwineła.

Zainstalowałem (na razie TE 3.0) i wchodzi mi przez kampanie Brytyjską. I od razu mam nałożenie muzykę brytyjską, ikony brytyjskie ( w menu pokazuje mi się po brytyjskiej Trzecia Era). Wchodzę w kampanię, a tam ekran i wybór nacji z TE. Bingo super! :) Ale klikam w jakąkolwiek nację i wybija mnie do pulpitu z notką że napotkano ... i dalej nie dokończone.

Podsumowując jakby TE nałożyło się na Brytyjską, pół na pół bo zostały jakieś elementy. I nie wchodzi gra, wyrzuca od razu na kliknięcie rasy. Skoro "działa" wydaje mi się, że poinstalowałem wszystko ok (dwie części moda, odpowiednia wielkość idp).

Nie wiem co dalej chyba nie ma sensu uderzać dalej z instalacją skoro teraz mi nie wczytuję. Mam Win 10 ale nic nie blokowało po drodze więc raczej to chyba nie to. Żaden program raczej nie blokuje tego.
Jedyne co przychodzi mi do głowy to UaC ,że nie zdezaktywowałem przed instalacją tylko po ale plik ma właściwy rozmiar - 6.65 gb.

Eutyches
11-04-2020, 20:01
Właśnie tak na szybko pierwszy błąd po zainstalowaniu moda 3.0 - 3329

Nie wiem czy będzie widać, zaraz zaczynam szukać. Może coś pokombinowałem w folderach, że jest coś nie tak. Zainstalowałem grę na dysku C.

Działam dalej ... :) tym razem się zawziąłem.

Jaką masz wersję gry? Pudełkową?
Steamowską?

Arronax
12-04-2020, 09:09
Dziękuję za odpowiedź. Tak ok 7 dni temu mi przyszła wersja pudełkowa na Steam'a, nie wołał żadnych aktualizacji, mogłem od razu grać :).

Eutyches
12-04-2020, 10:20
Dziękuję za odpowiedź. Tak ok 7 dni temu mi przyszła wersja pudełkowa na Steam'a, nie wołał żadnych aktualizacji, mogłem od razu grać :).

Najpierw odinstaluj grę, modyfikacje, pozostałości wszelkie wywal ręcznie, skasuj w kosmos^^..
Potem skoro masz wersję steamowską, rób jak ja:
zainstaluj jego, sam za ciebie po kliknięciu zrobi, co ma zrobić
https://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?16006-Uruchamianie-mod%C3%B3w-na-wersji-Steam&p=464779&viewfull=1#post464779

Tradycyjnie pokazuję screeny, tak jest u mnie, też wersja steamowska.
Do momentu pewnego, potem po kolei jak na screenach.

Grać chcesz tylko na wersji TA 3.0 ? :eek:
Ja mam wersję z MOSem, ze spolszczeniem, piękna gra na silniku gry Medka 2:P

https://i.imgur.com/WejLXSv.jpg

https://i.imgur.com/0uXKwcG.jpg

https://i.imgur.com/uYwA3Yl.jpg

Arronax
12-04-2020, 11:11
Dziękuje Ci bardzo za wsparcie, wiem, że może być irytujące pytania z mojej strony ale doświadczenia w modowaniu nie mam.

Będę chciał na najnowszej, najstabilniejszej która jest tylko jak nie działa na 3.0 to nie chciałem dalej instalować bo to bez sensu. Tylko trzeba zacząć od początku jak piszesz :).

Eutyches
12-04-2020, 12:16
Dziękuje Ci bardzo za wsparcie, wiem, że może być irytujące pytania z mojej strony ale doświadczenia w modowaniu nie mam.

Będę chciał na najnowszej, najstabilniejszej która jest tylko jak nie działa na 3.0 to nie chciałem dalej instalować bo to bez sensu. Tylko trzeba zacząć od początku jak piszesz :).

Toż 3.0 to dawno nikt nie gra, bo do tego są aktualizacyjne pacze, a potem do wyboru ogromne modyfikacje, a sugeruję ci MOS.
Modyfikacje pod Medka 2 są w większości stabilne, o ile je się wg instrukcji instaluje. Jakby, co to pytaj :P

Takie tam na zanętę:P, sam filmik ...upy nie urywa, ale w jakimś tam małym stopniu oddaje potęgę tej gry


https://www.youtube.com/watch?v=baNohSVdOT0

Arronax
12-04-2020, 13:45
Robi wrażenie robi ... w miarę możliwości czasowych zrobię kolejne odinstalowanie, oczyszczenie tego co jest i od nowa trzecie podejście. Pod Śródziemne nie ma takich gier więc to totalny unikat, żeby tak łatwo odpuścić :).

Nie omieszkam się pytać, dzięki, ale mam nadzieje, że nie będę musiał i uda mi się w końcu ogarnąć :).

Po TETW 3.0 które części ściągnąć? Już steam Mod Fixer jest na dysku :).

EDIT

Chyba nie jest mi pisane bo durny Steam ma problem z instalacją na dysku D, błąd instalacji na dysk coś takiego. Nie wiem czy na dysku C, bo to jedyny jaki mi zostaje ale to partycja systemowa ma sens. Przecież nie będę systemu reinstalował, niedawno to robiłem. Z rozrzewnieniem wspominam czasy instalacji przed Steamem bez tych wszystkich "udogodnień". Jakoś ruszyło ale ... od kiedy powstał Steam dla mnie to jeden wielki dramat.

Eutyches
12-04-2020, 14:21
Robi wrażenie robi ... w miarę możliwości czasowych zrobię kolejne odinstalowanie, oczyszczenie tego co jest i od nowa trzecie podejście. Pod Śródziemne nie ma takich gier więc to totalny unikat, żeby tak łatwo odpuścić :).

Nie omieszkam się pytać, dzięki, ale mam nadzieje, że nie będę musiał i uda mi się w końcu ogarnąć :).

Po TETW 3.0 które części ściągnąć? Już steam Mod Fixer jest na dysku :).

EDIT

Chyba nie jest mi pisane bo durny Steam ma problem z instalacją na dysku D, błąd instalacji na dysk coś takiego. Nie wiem czy na dysku C, bo to jedyny jaki mi zostaje ale to partycja systemowa ma sens. Przecież nie będę systemu reinstalował, niedawno to robiłem. Z rozrzewnieniem wspominam czasy instalacji przed Steamem bez tych wszystkich "udogodnień". Jakoś ruszyło ale ... od kiedy powstał Steam dla mnie to jeden wielki dramat.

https://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?5324-Third-Age-3-2-bez-submod%C3%B3w-dyskusja-og%C3%B3lna-i-download
Po tym wszystkim:)

to:

https://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?6097-MOS-1-7-i-1-6-2-dyskusja

Pamiętaj o screenach:)
Jakby, co pytaj...

Steama jak masz zainstalowanego, to nie ruszaj, możesz sobie sam ustalić jak ja zrobiłem, gdzie same gry steamowskie instalować.

Arronax
12-04-2020, 15:09
Wersja 3.2 uwaga ... działa!! Dzieki wielkie!! Teraz leci MOS ze spolszczeniem, zawsze fajniej w języku ojczystym. Zobaczymy ... oby był stabilny i dało się grać :). Nie mówię hop za wcześnie ... ale dalej niż wcześniej już jestem.

MOS i Spolszczenie również działa. Za Gondor! :)

p.s

Gra naprawdę ... tyle pracy, ale widać pełna profeska. Tyle czasu na takie coś czekałem, i w końcu dostałem.

Arronax
27-04-2020, 15:29
Chciałem was zapytać o inną rzecz czy występuje u was. Chodzi o to że grając Gondorem przychodzi tura gdzie skroll myszki kręci mi cały czas "pierścień" (chodź tura jest dawno wczytana). I nie działa część przycisków a przez to koniec tury i nie mogę przejść dalej. Skróty klawiszowe działają, jakieś tam parokrotne klikanie na miasta wchodzi ale nic więcej.

Eutyches
27-04-2020, 16:20
Chciałem was zapytać o inną rzecz czy występuje u was. Chodzi o to że grając Gondorem przychodzi tura gdzie skroll myszki kręci mi cały czas "pierścień" (chodź tura jest dawno wczytana). I nie działa część przycisków a przez to koniec tury i nie mogę przejść dalej. Skróty klawiszowe działają, jakieś tam parokrotne klikanie na miasta wchodzi ale nic więcej.
Starym sposobem można to załatwić, o ile będziesz chętny.
Daj mi zapis gry, podaj tylko jaka wersja itp, a ja na swoim blaszaku spróbuję pchnąć dalej, z modami, czy też z grą Medieval 2 tak jest czasem. I która tura?

Arronax
27-04-2020, 18:06
Witaj bardzo chętnie. Tura koło 90. Mos 1.70. Wrzucić link do save'ów? Będę wdzięczny :).

Eutyches
27-04-2020, 18:29
Witaj bardzo chętnie. Tura koło 90. Mos 1.70. Wrzucić link do save'ów? Będę wdzięczny :).

Poszło na priv. Miłej gry :)

I jak? działa?

Arronax
28-04-2020, 11:04
Witaj. Właśnie i tak blokuje w następnej turze. Może coś gra się ogólnie "zbiesiła" miał może ktoś z Was coś podobnego :)? Nie wiem może koło 100 tury za dużo danych już? Bo sprzęt mam okej na pewno.

Zacząłem grać Lasami Lorien i po 30 minutach wszytko ok. A Gondorem 90 i padło .... :(.

Eutyches
28-04-2020, 20:01
Autozapis masz wyłączony, czy włączony? Używałeś programu 4GB?
Dziwne to, bo u mnie spokojnie to chodzi.
Nic ci nie wywala?
A masz podgląd na zużycie procka? Może jakiś proces, aplikacja w tle gdzieś ci blokuje.
.

Arronax
29-04-2020, 19:37
Co to za program? Jutro zbadam wszystko jeszcze raz dokładnie ten procesor ale raczej nie, była pełna reinstalacja 4 miesiące temu systemu nic nie haczy.. Nic nie wyrzuca Lorien idzie ostro do przodu.

Eutyches
29-04-2020, 19:44
Co to za program? Jutro zbadam wszystko jeszcze raz dokładnie ten procesor ale raczej nie, była pełna reinstalacja 4 miesiące temu systemu nic nie haczy.. Nic nie wyrzuca Lorien idzie ostro do przodu.

https://ntcore.com/?page_id=371

Arronax
30-04-2020, 21:55
Dziękuję. Zainstaluję, jak i jutro wyłączę tego autosave i zobaczymy co da :). Jutro testy.

Arronax
06-05-2020, 20:29
Mam do Kolegów pytanie. Około 100 Tura Gondor. Gra się zacina po ruchu i w turze Armii Mordoru (tuż przy Wschodnim Osgiliath). Ale esc działa i mogę normalnie wyjść z gry. Przy poprzednim nie mogłem wyjść i musiałem twardy reset robić. Autosave wyłączony.

ukaszek94
02-06-2020, 20:24
Witam, mam problem z Third Age, otóż grę mam na steamie juz dłuższy czas, udało mi się uporać z problemami z odpaleniem, grałem sobie elegancko 2 tygodnie, aż nagle gra przestała się uruchamiać. Naciskam na ikonę Third Age - Total war i nic nie reaguje, w procesach nic nie ma, próbowałem reinstalować grę i jest to samo. Jak naciskam na Medieval 2 total war: definite Edition jest to samo. Bardzo proszę o odpowiedź bo grało się świetnie..

Arronax
13-06-2020, 18:56
Ja coś podobnego (?) właśnie mam, tyle, że to jakby się uruchomiło po wejściu w tryb własna bitwa, i klikając teraz na Third Age, gra żąda ode mnie instalacji od początku ;). A było tak pięknie ... po prostu uruchamia mi się instalator M2.