Zobacz pełną wersję : Europa Barbarorum II
BarabaszKaVu5
16-02-2013, 23:48
Ehh szkoda ja już jakiś rok czekam :) . Mam pytanko jeszcze jedno, można będzie mianować następce tronu jak to było w Rome ?? Bo w Medievalu sie nie dało z tego co pamiętam.
Robimy wszystko, aby wydać moda najszybciej jak się da. Mamy pełną świadomość, że długo już to wszystko trwa. Na szczęście sprawy idą w dobrym kierunku ostatnio. Nie jestem pewien z tym następcą, ale poprzez skrypty można coś zmieniać.
Zagadaj Krajanie z twórcami SS, ewentualnie z naszym Mistrzem Przemian Aravenem, który podobny uczynił pod BC 6.3, to jest specjalny submod, dodatek ,co pozwala według własnego uznania "tworzyć" następców, często nadrabiając błędy historii :D
Dzięki za namiary, ale z tego co się zorientowałem, to chłopaki coś tam już opracowali. W każdym razie jakby co, to wiem do kogo uderzać ;)
A przy okazji kilka nowych renderów. Tym razem na tapecie flota. Wszystko to robota Alina :)
http://forums.totalwar.org/vb/showthrea ... 2053512577 (http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?142126-EB2-Sneak-Peeks&p=2053512577&viewfull=1#post2053512577)
He he ,te "katamarany" najlepsze.
Nowy model kuca dla niektórych frakcji i oddziałów
https://pbs.twimg.com/media/BDyNs9KCYAEVEQU.jpg:large
Może zamiast pytać kiedy mod wyjdzie, zapytam co jest już skończone i co zostało do zrobienia?
KLAssurbanipal
23-02-2013, 19:43
Te rendery to rewelacja! Fajnie pokazane jednostki, w naturalnych środowiskach i fajnych pozycjach. Najbardziej podoba mi się wojownik iberyjski siedzący przy ognisku. :D
http://forums.totalwar.org/vb/showthrea ... 2053510843 (http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?142112-EB2-Dev-Blog&p=2053510843&viewfull=1#post2053510843)
;)
Pokrzepiająca jest myśl, że nawet jeżeli Rome II nas zawiedzie, to zawsze pozostaje EB II zapowiadające się naprawdę doskonale. ;)
Nowy model kuca dla niektórych frakcji i oddziałów
https://pbs.twimg.com/media/BDyNs9KCYAEVEQU.jpg:large
Takie koniki powinna mieć większość a nie niektórzy.
Żeby nie być gołosłownym:
Przedstawienie z sarkofagu Aleksandra
http://i50.tinypic.com/dcyrq.jpg
Przedstawienia Numidów z kolumny trajana
http://i45.tinypic.com/2zh1w69.jpg
http://i49.tinypic.com/2ueh9xy.jpg
Moneta macedońska
http://i48.tinypic.com/faagat.jpg
Moneta z Azji Mniejszej
http://i50.tinypic.com/j0yb01.jpg
A tu porządne rekonstrukcje:
Celtycki Jeździec
http://i50.tinypic.com/35cfpyf.jpg
Partyjski konny łucznik
http://i47.tinypic.com/54ta8i.jpg
A tu Iber z EB II
http://i49.tinypic.com/35lf09u.jpg
Widać różnicę?
Szkoda że kwestia koni została w EB II w ten sposób potraktowana (Zwłaszcza że w EB wyglądało to dużo lepiej), wiem że to kwestia bez znaczenia ale że EB to mod najwierniej odzwierciedlający historię gdzie dba się o detale to trochę mnie to kłuje w oczy.
Baal-Melkart
24-02-2013, 23:43
Szkoda że kwestia koni została w EB II w ten sposób potraktowana (Zwłaszcza że w EB wyglądało to dużo lepiej), wiem że to kwestia bez znaczenia ale że EB to mod najwierniej odzwierciedlający historię gdzie dba się o detale to trochę mnie to kłuje w oczy.
Spokojnie :) , pierwsza wersja moda nie będzie przecież ostateczna. Możliwe, że w kolejnych odsłonach rozmiary koni będą bliższe starożytnym realiom. Druga sprawa to oczywiście "naciski" na twórców, ażeby wydali modyfikację jak najszybciej. Stąd zapewne kwestia koni stała się dla twórców nie najważniejszą.
Co do rozmiarów to prawda. Zdaje się, że najroślejszych koni używali Galowie (oczywiście równolegle używano i mniejszych) i ludy wschodu (w przypadku katafraktów).
Może zamiast pytać kiedy mod wyjdzie, zapytam co jest już skończone i co zostało do zrobienia?
Wybacz, że po angielsku, ale nie chce mi się tego tłumaczyć ;) Fragment z naszego DevBloga.
- more than 180 units are currently selected for the 1st release. From those, 164 are fully finished (model and textures)
- there are more than 50 other models already made, from generals, officers, standardbearers, horses, elephants, chariots and a siege weapon
- this represents around 880 texture files, occupying about 2 Gb of HD space
- 250 fully-rendered unit info cards and an equal number of info cards also rendered (I say rendered because we did not use ingame screenshots to make the cards)
- 80 stratmap character models
- 26 stratmap resource models
- about 50 new stratmap building models
- 100 stratmap voice files and 150 battlemap voice files in the new Sanskrit voicemod, made for Taksashila faction
- 1150 new animation files in the brand-new animations for: Macedonian phalanx formation, Hoplite phalanx formation, moves for Javelineer, Pilum-holder, Legionary, Officer and Standardbearer, Slinger drawing from side pouch, Slinger drawing from chest pouch, Shield grabbing for horizontal shieldhandles, Archer drawing arrow from left quiver, Archer drawing arrow from right quiver and Archer drawing arrow from back quiver. We also improved on the community-made chariot animation.
W tej chwili trwają prace nad mechaniką gry i skryptami. Kilku magików implementuje do moda co się da przy współudziale historyków. Równocześnie jest tworzony skrypt kampanii dla Celtów.
Nie będę Wam ściemniał, że wszystko już zostało zrobione. Jest jeszcze sporo pracy w niektórych dziedzinach. Potrzebujemy ludzi głównie do skryptów i mechaniki. Trwają prace nad dokończeniem kilku jednostek dla pierwszej wersji moda. To tyle, z tego co mogę publicznie powiedzieć. Robimy wszystko co w naszej mocy, aby jak najszybciej dokończyć tą pierwszą wersję moda :)
Takie koniki powinna mieć większość a nie niektórzy.
Widać różnicę?
Szkoda że kwestia koni została w EB II w ten sposób potraktowana (Zwłaszcza że w EB wyglądało to dużo lepiej), wiem że to kwestia bez znaczenia ale że EB to mod najwierniej odzwierciedlający historię gdzie dba się o detale to trochę mnie to kłuje w oczy.
Nie jesteśmy w stanie ogarnąć wszystkiego :) Nie znam się zbytnio na koniach, a tym bardziej na koniach antycznych, ale jeśli tak bardzo zależy Ci na poruszeniu tego tematu, to proponuję napisać na naszym forum jakiegoś posta w tej sprawie. Myślę, że nie pozostanie bez odpowiedzi. Inna sprawa, że w tej chwili nikt już tego nie będzie poprawiał. Za dużo mamy roboty, żeby wracać do tego co już było. Jeśli twoje argumenty okażą się słuszne, to jest to sprawa na kolejną wersję moda lub jakiegoś submoda (poprzez dostęp do modeli i tekstur z modyfikacji) .
Nie jesteśmy w stanie ogarnąć wszystkiego Nie znam się zbytnio na koniach, a tym bardziej na koniach antycznych, ale jeśli tak bardzo zależy Ci na poruszeniu tego tematu, to proponuję napisać na naszym forum jakiegoś posta w tej sprawie. Myślę, że nie pozostanie bez odpowiedzi. Inna sprawa, że w tej chwili nikt już tego nie będzie poprawiał. Za dużo mamy roboty, żeby wracać do tego co już było. Jeśli twoje argumenty okażą się słuszne, to jest to sprawa na kolejną wersję moda lub jakiegoś submoda (poprzez dostęp do modeli i tekstur z modyfikacji) .
I pewnie tak zrobię w najbliższym czasie chociaż z moim angielskim jest raczej słabo, jednak tak jak piszesz nic w tej sprawie się pewnie nie zmieni zwłaszcza że o ile dobrze pamiętam to już raz zmieniano modele koni. Po za tym to życzę powodzenia przy tworzeniu moda. :)
Nazgool - wygląda to naprawdę epicko, szczególnie smacznie zapowiadają się wszystkie nowe animacje.
Trzymam kciuki żeby wszystko szło po Waszej myśli!
Lwie Serce
27-02-2013, 22:39
Ale nabieram ochoty na tego moda, czuję że to będzie najlepsza modyfikacja o starożytności pod Medka 2 :) Również życzę Wam powodzenia.
kuba123x123
27-02-2013, 22:46
A kiedy możemy spodziewać się czegoś Twojej własnej roboty Nazgool? :D
Kilka nowych screenów z bitwy :)
http://forums.totalwar.org/vb/showthrea ... 2053513524 (http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?142126-EB2-Sneak-Peeks&p=2053513524&viewfull=1#post2053513524)
A kiedy możemy spodziewać się czegoś Twojej własnej roboty Nazgool? :D
Miałem ostatnio problemy z kompem więc byłem wyłączony z robót na jakieś 3 tygodnie i mam lekkie opóźnienia w swoich zadaniach. W tej chwili głównie skupiam się na wykończeniu ostatnich Unit cards. niestety taka zabawa to jakieś 1,5 h per jedna karta. W tzw. międzyczasie kończę swoją kolejną jednostkę i niedługo zaczynam następną. Mam nadzieję, że będę mógł coś niedługo zaprezentować ;)
Wow, fantastyczne screeny, lepsze niż z rome 2 :)
Poliorketes
28-02-2013, 18:25
Nie wiem czemu, ale gry robione na silniku Medievala jakoś bardziej mi się podobają jeśli chodzi o grafikę, niż te robione na nowym silniku, począwszy od Empire.
Bitwa epicka, nawet nie chce myśleć ile ramu potrzeba, żeby uciągnąć grę przy takiej skali jednostek.
Nie wiem czemu, ale gry robione na silniku Medievala jakoś bardziej mi się podobają jeśli chodzi o grafikę, niż te robione na nowym silniku, począwszy od Empire.
Bitwa epicka, nawet nie chce myśleć ile ramu potrzeba, żeby uciągnąć grę przy takiej skali jednostek.
Od czasów wydania m2tw technologia poszła do przodu więc i technika modowania uległa pewnym zmianom jest bardziej wydajniejsza i wyciąga z silnika wszystkie soki :). Do tego ilość żołnierzy w oddziale i bum :D nie będę ukrywał, że maksymalne detale potrzebują w miarę dobrego sprzętu ;)
BTW. Nowy kucyk
http://imageshack.us/a/img716/8062/69831774.jpg
Muszę przyznać konik robi wrażenie.
Lwie Serce
03-03-2013, 16:03
Mi również się podoba, jest co najmniej równy tym z Rusishi (a tam są chyba najładniejsze modele koni). Ten nawet chyba jest jeszcze ładniejszy.
Nowy sneek peek :)
Tym razem trochę mapy strategicznej i trochę screenów z bitwy
http://forums.totalwar.org/vb/showthrea ... 2053514878 (http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?142126-EB2-Sneak-Peeks&p=2053514878&viewfull=1#post2053514878)
Szczerze, to te screeny bardziej mi się podobają niż te z Romka II. A i w końcu będę mógł zagrać Królestwem Bosporańskim.
Tyle screenów mapy? Z mojej strony jeden komentarz
http://24.media.tumblr.com/tumblr_mac3x3mzkj1ruj2iwo1_400.gif
PS: Czyżby w Iberii zabrali dwa miasta ( jedno to na pewno )?
Legend.. wait for it..
Nazgool a będzie możliwość działania żeńskimi członkami rodów jak w podstawce MIITW?
..dary. LEGENDARY!!
Nazgool, może wiesz jak wygląda kwestia dróg dla Celtów. Czy w końcu będą drewniane trakty, zamiast brukowanych dróg??
Pozdrawiam
Hmm, same ciężkie pytania :)
@Marat - ni przyglądałem się szczerze aż tak tej mapie więc ciężko mi powiedzieć. Zerknę w weekend na rozłożenie prowincji i dam Ci znać co i jak. Ogólnie to trzeba było przerobić pewne prowincje, żeby zrobić miejsce dla nowych frakcji. Ale tak czy siak na mapie znajdą się też PFSy reprezentujące najważniejsze miejsca, twierdze i miasta, które ze względu na limity 199 prowincji nie zmieściły się na mapie w tradycyjnej formie.
@LEGION - w tej chwili trwają implementacje różnych rozwiązań i pomysłów. Do żeńskiej części rodów jeszcze nie doszliśmy ;)
@buger13 - nie wiem. Musiałbym sprawdzić i pogadać z naszym historykiem od Celtów :). Coś ostatnio było zmieniane w kilku kwestiach i może to również. Musiałbym sprawdzić.
Poliorketes
08-03-2013, 00:42
Mapy, mapy to jest to co mnie kręci. Tym razem sporo pokazali, szkoda że znowu nie te rejony, które najbardziej mnie interesują, ale ciekawie to wygląda. W Hiszpanii widzę sporo zmian. Wszyscy zadają pytania to zadam i ja. Chyba nawet się kiedyś o to już pytałem, ale powtórzę - czy zamierzacie popracować na topografią miast? Nie mam na myśli rekonstruowania jakieś szczegółowej zabudowy, raczej to czy Kartagina, Massalia, Bizancjum i pare innych będą leżały na półwyspie?
Nie ukrywam, że śledzę ten topik wyjatkowo pilnie nazgool. Nie będę zadawał głupich pytań o "release date" :D. Chce tylko życzyć powodzenia Waszej ekipce i zapewnić że trzymam kciuki.
Szkoda że mam tak mało wolnego czasu to bym Wam pomógł jako grafik
pozdr
Nazgool, ja tak tylko wspomniałem o tej Iberii ;) Z tego co widzę, nie ma Sucum Murgi i Baikoru, za to dochodzi Tole ( dzisiejsze Toledo? ), nie ma też chyba Numantii, za to dodano Iltirte ( i jak mniemam, wyżej będzie jeszcze Emporion ). W sumie to chyba pod Oxtrakhą jes jedno miasto, tylko jakoś nie widzę tam na środku screena granic prowincji i wyglada to tak, jakby szedł taki pas od zachodniego wybrzeża aż do Edety. Czyli mozliwe jest, ż miast zostało tyle samo, tylko inaczej rozmieszczone.
Numancja jest i w dodatku pełni rolę stolicy dla Arewaków :)
Nie ukrywam, że śledzę ten topik wyjatkowo pilnie nazgool. Nie będę zadawał głupich pytań o "release date" :D. Chce tylko życzyć powodzenia Waszej ekipce i zapewnić że trzymam kciuki.
Szkoda że mam tak mało wolnego czasu to bym Wam pomógł jako grafik
pozdr
A przydałby się nam do pomocy grafik 2D :)
Panowie Bracia, jak ktoś ma zdolności graficzno/plastyczne to zapraszamy w nasze szeregi!
Czyli nie będzie mniejszej ilości prowincji w Iberii ;) Może nawet więcej, bo nie wiem czy czegos nie ma pod Oxtrakhą.
Będzie tyle samo (przynajmniej z tego co widzę ), tylko zmienią się niektóre granice ;)
Numancja jest i w dodatku pełni rolę stolicy dla Arewaków :)
Nie ukrywam, że śledzę ten topik wyjatkowo pilnie nazgool. Nie będę zadawał głupich pytań o "release date" :D. Chce tylko życzyć powodzenia Waszej ekipce i zapewnić że trzymam kciuki.
Szkoda że mam tak mało wolnego czasu to bym Wam pomógł jako grafik
pozdr
A przydałby się nam do pomocy grafik 2D :)
Panowie Bracia, jak ktoś ma zdolności graficzno/plastyczne to zapraszamy w nasze szeregi!
hmmm a czego potrzebujecie? Mozże nie zajmie mi to wiele czasu, a dzięki temu przyśpieszę "release date" :D
Daj znać na PW
Trzymam kciuki i pozdro
Elhior
[IG] Misiak
22-03-2013, 15:11
Nazgoolu, ślędzę temat z zapartym tchem (ostatnio jakoś gość co prawda) i muszę zapytać czy są jakieś nowe wieści z frontu:) Jakieś nowe screeny, bądź jakiekolwiek informacje gdybyś podał, byłbym w niebie :)
P.S Przypuszczam, że nie byłbym osamotniony :)
kuba123x123
23-03-2013, 12:12
Popieram! Po słabej, żałosnej wręcz zapowiedzi Ptolemeuszy w Rome II przydałoby się zobaczyć coś naprawdę dobrego, niekoniecznie związanego z państwem znad Nilu. ;)
Coś wykombinuję w tym tygodniu. Przez to, że mam dzisiaj do zaliczenia półmaraton (mój debiut), to ostatni tydzień przeleciał mi pod tym kątem i nie bardzo miałem głowę do zajmowania się innymi sprawami.
Dajcie znać co chcielibyście konkretnie zobaczyć (mapę kampanii, screeny z bitwy (kto vs kto?), jakieś rendery kart jednostek) a ja postaram się (choć nie obiecuję bo nie wszystko możemy pokazywać) to w tym tygodniu jakoś przygotować i wrzucić na forum :).
O super, koncet zyczen! Dobrze... to ja poproszę karty legionistow po reformie Mariusza w lorica hamata i lorica segmentata i jak by dalo rade, to scriny z bitwy w ktorych kilka centurii legionistow sciera sie z grekami... albo inna nacja helenistyczna.
Z gory dzieki Mistrzu!
O super, koncet zyczen! Dobrze... to ja poproszę karty legionistow po reformie Mariusza w lorica hamata i lorica segmentata i jak by dalo rade, to scriny z bitwy w ktorych kilka centurii legionistow sciera sie z grekami... albo inna nacja helenistyczna.
Z gory dzieki Mistrzu!
Witaj, to raczej nie możliwe, bo legionistów Mariusza nie będzie w pierwszej wersji EB II.
Nazgool przyjacielu może jakiś screen mapy kampanii z Galią, jak byś mógł. :mrgreen:
Poliorketes
24-03-2013, 09:46
Zdecydowanie mapę, najlepiej całą, a jak się nie da całej, to przynajmniej Azję Mniejszą. Z bitew to może coś czego nie pokazywaliście wcześniej, np. Pergamon vs Pont.
Lwie Serce
24-03-2013, 12:51
Najchętniej bym zobaczył Baktrię albo Sarmatów w akcji, jakaś bitwa z ich udziałem (o ile jeszcze nie pokazywaliście). Pergamon vs Pont jak proponuje Poliorketes też może być ciekawe :)
kuba123x123
24-03-2013, 13:31
Też chciałbym zobaczyć screena mapy z Azją Mniejszą. A jeśli się nie da to jakikolwiek inny kawałek świata, nie pokazywany wcześniej.
Italia była już pokazywana? Jeżeli nie, to poproszę. ;) Galią i Brytanią też nie pogardzę!
kuba123x123
24-03-2013, 16:12
Italia była już pokazywana? Jeżeli nie, to poproszę. ;) Galią i Brytanią też nie pogardzę!
Z tego co się nie mylę, pokazali już sam Rzym i Galię Przedalpejską ;)
maxcezar5
24-03-2013, 17:35
Proszę o frakcje hellenistyczną lub Kartaginę( w bitwie).
[IG] Misiak
25-03-2013, 12:58
A ja proszę o coś innego ;p
Nazgool, wiem, że takich informacji pewnie nie możesz udzielać. Ale tak szacunkowo: w ilu procentach macie skończonego moda? :D
Pytanie zadaję, gdyż po tych "super" zapowiedziach frakcji od CA raczej szału się po ich nowej grze nie spodziewam. A na Ekipę EB można liczyć :)
maxcezar5
25-03-2013, 16:29
Misiak]
Pytanie zadaję, gdyż po tych "super" zapowiedziach frakcji od CA raczej szału się po ich nowej grze nie spodziewam. A na Ekipę EB można liczyć :)
Liczyć? To są prawdziwi czarodzieje.Gra genialne wygląda, jest zgodna z historią i maxmalnie zaawansowana.
Gdyby tylko udało się usunąć te skrypty przez które tak długo trwa tura...
Uruk haj
27-03-2013, 15:39
Ja z kolei chciałbym zobaczyć jeżdzców na kucach.
Zdjęcia oficerów Rzymian...
Panowie, cały czas o Was pamiętam. W tej chwili poddajemy pod dyskusję kwestię, co powinniśmy Wam pokazać z okazji zbliżających się Świąt :)
kuba123x123
28-03-2013, 10:38
Będzie w tym jakiś nowy preview frakcji? :)
Muszę Cię zmartwić, ale niestety nie planujemy w najbliższym czasie zapowiedzi jakiejś frakcji. Wszystkie nasze wysiłki są skierowane w tej chwili na prace nad samym modem. Nie oznacza to oczywiście, że w trochę dalszej perspektywie nic się nie pojawi ;)
Witaj, ale przed świętami, jakiś prezent nam zrobicie??
Wesołych Świąt :)
poniżej link do małego prezentu od ekipy EBII.
Wszyscy, którzy chcieli wiedzieć jak wygląda nowa mapa, powinni być zachwyceni. Przy okazji zrobiłem screeny mapy kampanii nad Sycylią i Anatolią ;)
http://forums.totalwar.org/vb/showthrea ... 2053518521 (http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?142126-EB2-Sneak-Peeks&p=2053518521&viewfull=1#post2053518521)
misiek1205
31-03-2013, 10:01
Bardzo ładna mapa, szczegolnie ta kolorystyka jest bardzo fajna (ta zielen)
maxcezar5
31-03-2013, 15:39
Kawał świetnej roboty!Naprawdę warto czekać! Oby był stabilny, bo wygląda cudnie!
P.S. Jak już wyjdzie to możemy się spodziewać chętnej do spolszczenia ekipy?
Kawał świetnej roboty!Naprawdę warto czekać! Oby był stabilny, bo wygląda cudnie!
P.S. Jak już wyjdzie to możemy się spodziewać chętnej do spolszczenia ekipy?
Zgadzam się z przedmówcą doskonała robota szkoda tylko, że na Sycylii są trzy a nie pięć prowincji, ale nie będę narzekał dobrze jest jak jest. :mrgreen:
Co do spolszczenia, jak się nic nieprzewidzianego nie wydarzy w moim życiu do wydania moda, to chętnie pomogę jak ktoś zechce to koordynować jak w przypadku BC lub OiM II.
Pozdrawiam
maxcezar5
31-03-2013, 18:32
Zacny z Ciebie człowiek.
P.S. Używam Twojego spolszczenia do EB 1 i jest:świetne, rewelacyjne, super !
Lwie Serce
31-03-2013, 19:13
Jak wyjdzie mod i w niego zagram to też mogę pomóc spolszczać, jestem przekonany że ekipa się zbierze ;)
Poliorketes
31-03-2013, 19:40
Świetnie to wygląda :D Ciekaw jestem jak się będzie sprawdzać patent z fortami imitującymi miasta? Na Sycylii sporo tych fortów więc jakby to dobrze działało, to fajnie by oddawały klimat wojny punickiej.
maxcezar5
31-03-2013, 19:43
No właśnie nie iem o co chodzi z tymi fortami(sorrki ale jestem trochie nie na bieżąco :oops: )
Z tymi miastami-fortami o ile się nie mylę ma być podobnie jak w w RTR VII.
A najlepiej niech nazgool się wypowie, bo chyba już o tym pisał.
A beda w tym modzie takie rzeczy ktorych nie ma w zwyklym medku ani w modach pod niego, mam na mysli rydwany i formacje zolwia.
Co do fortów, to mają imitować najważniejsze miasta i twierdze, które z powodu ograniczneń w liczbie prowincji nie znalazły się na mapie w postaci tradycyjnych miast. To co widzicie, jest w fazie wprowadzania, więc wszystkie te forty mają w tej chwili standardowe modele. Docelowo, ma się to zmienić. Jest też możliwość nadawania nazw.
I jeszcze jedna sprawa. Można tak ustawić "mechanikę" gry, że gdy będziemy atakować forty, bitwa zostanie rozegrana w polu i dzięki temu unikniemy częstych oblężeń. Zyskamy dzięki temu głębszą kampanię, bo trzeba będzie czasami rozegrać kilka bitew w polu, aby zdobyć prowincję z kilkoma fortami.
Co do ostatniego pytania, to będą nowe formacje i animacje. Falanga, procarze, rydwany itp. Formacji żółwia nie będzie.
kuba123x123
31-03-2013, 23:52
I jeszcze jedna sprawa. Można tak ustawić "mechanikę" gry, że gdy będziemy atakować forty, bitwa zostanie rozegrana w polu i dzięki temu unikniemy częstych oblężeń. Zyskamy dzięki temu głębszą kampanię, bo trzeba będzie czasami rozegrać kilka bitew w polu, aby zdobyć prowincję z kilkoma fortami.
A ta mechanika bitew w polu będzie do wszystkich fortów czy tylko do tych, które były miastami o słabym ufortyfikowaniu? Mam nadzieję, że Indie będą najeżone fortami o gigantycznych dochodach, ale za to uzbrojonymi po zęby :) Chyba że wszystkie tereny hinduskie będą należały już do jakiejś frakcji indyjskiej.
I jeszcze jedno pytanie, chyba jeszcze nie padło: będzie możliwa opcja poddania się garnizonu, jak to było w BC?
maxcezar5
01-04-2013, 07:51
Co do fortów, to mają imitować najważniejsze miasta i twierdze, które z powodu ograniczneń w liczbie prowincji nie znalazły się na mapie w postaci tradycyjnych miast. To co widzicie, jest w fazie wprowadzania, więc wszystkie te forty mają w tej chwili standardowe modele. Docelowo, ma się to zmienić. Jest też możliwość nadawania nazw.
I jeszcze jedna sprawa. Można tak ustawić "mechanikę" gry, że gdy będziemy atakować forty, bitwa zostanie rozegrana w polu i dzięki temu unikniemy częstych oblężeń. Zyskamy dzięki temu głębszą kampanię, bo trzeba będzie czasami rozegrać kilka bitew w polu, aby zdobyć prowincję z kilkoma fortami.
Co do ostatniego pytania, to będą nowe formacje i animacje. Falanga, procarze, rydwany itp. Formacji żółwia nie będzie.
Co do pomysłu bitwy w polu przy atakowaniu fortu- jestem za!
Co do żółwia również.Przecież ta formacja została wprowadzona późno(kiedy?).
Lwie Serce
01-04-2013, 10:14
...rydwany...
Na nie najbardziej czekam, chętnie je ujrzę w akcji na silniku Medka :)
Co do pomysłu bitwy w polu przy atakowaniu fortu- jestem za!
Ja również, zbyt częste oblężenia są strasznie nudzące.
Uruk haj
03-04-2013, 14:14
Witam :) w wielkanocnym prezencie pokazano Hetajrów. Chciałbym wiedzieć czy tych włóczni będą używali tylko do szarży jak kopii, po czym zmienią broń na np. miecz, czy będą nimi walczyć w zwarciu jak jeżdzcy w filmiku '' The Romani'' :?:
Z góry dziękuje za odpowiedz.
A sprawdzaliście, jak AI radzi sobie z taką ilością fortów? Bo pamiętam, że w Medku jak się postawiło fort, to często komputerowy przeciwnik głupiał i stał obok całą armią jak kołek.
@Uruk haj - W zwarciu walczą mieczami.
@Coloman - za jakiś czas postaram się Ci odpowiedzieć na to pytanie. W tej chwili ta kwestia jest w fazie implementacji i testów. Na pewno nie zrobimy nic, co będzie źle działać.
Nazgool, czy jak wypuścicie wersję moda z wczesnym Rzymem, to macie w planach po reformie Mariusza?
kuba123x123
14-04-2013, 15:18
Było chyba gdzieś napisane, że legioniści po reformie jako tacy mają być, tyle że bez możliwości uformowania żółwia.
maxcezar5
16-04-2013, 16:14
Troszkę szkoda tego złówia... Przy oblężeniach się przydawał.
Panowie, tak po prawdzie to prawie to mamy opracowaną prawie cała listę jednostek dla EBII. Część ma nawet przygotowane swoje koncepcje w oparciu o źródła historyczne itp Pewne rzeczy będą ulegać zmianie w trakcie prac bo czasami pojawiają się nowe pomysły. Po prostu za mało nas do obrobienia tego wszystkiego i dlatego kiedyś została określona granica ok 180 jednostek dla pierwszej wersji EBII (dla łatwiejszego posługiwania w przyszłych dyskusjach nazwijmy to umownie EBII ver 0.7x ;) [starsi fani EB będą wiedzieć o co chodzi ;)] ) W tej chwili liczba ta przekroczyła 180 i jeśli czas pozwoli to może uda nam się zrobić tych jednostek więcej. Wracając do meritum, to tak, planujemy jednostki rzymskie polibijskie oraz po reformie Mariusza i auxilia.
Co do żółwia, to niestety, ale nie wiem czy w ekipie jest ktokolwiek, kto potrafiłby to zaimplementować. Czy w jakimkolwiek modzie pod m2tw komuś udało się zaimplementować formację żółwia ?
Na naszym forum pojawił się pierwszy wywiad z cyklu wywiadów z twórcami modyfikacji. Na pierwszy ogień zgłosił się V.T. Marvin zajmujący się skryptami i implementacją wielu elementów modyfikacji.
Kolejny wywiad będzie z Gaiusem Scriboniusem Curio, naszym historykiem odpowiedzialnym za Rzym. Wszystkich mających konto na totalwa.org zachęcam do zadawania pytań poprzez wysyłanie PW do człowieka o ksywie Brennus :)
http://forums.totalwar.org/vb/showthrea ... 2053522805 (http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?143931-An-interview-with&p=2053522805&viewfull=1#post2053522805)
Dwa nowe screeny
https://pbs.twimg.com/media/BIkK7L9CMAA72nk.jpg:large
https://pbs.twimg.com/media/BIkDfHECMAAh9Bb.jpg:large
Lwie Serce
25-04-2013, 16:20
Fajne, zwłaszcza konie się dobrze prezentują :)
maxcezar5
25-04-2013, 19:40
Po prostu REWELACYJNA jakość grafiki!
kuba123x123
26-04-2013, 20:10
Czyja to jazda?
Półwysep Arabski :).
Edit: Zdobywanie oppidium ;) Jeszcze nie ma wszystkich budynków.
[spoiler:3aq3b882]https://pbs.twimg.com/media/BI3zrX6CIAAE0Dt.jpg:large
http://imageshack.us/a/img43/5032/oppida1.jpg
http://imageshack.us/a/img24/3654/oppida2.jpg
http://imageshack.us/a/img6/5651/oppida3.jpg
http://imageshack.us/a/img28/8282/oppida4.jpg
http://imageshack.us/a/img705/913/oppida5.jpg
http://imageshack.us/a/img20/1994/oppida6.jpg
http://imageshack.us/a/img69/4485/oppida7.jpg
http://imageshack.us/a/img600/3064/oppida8.jpg[/spoiler:3aq3b882]
Rewelacja, czyli po upadku murów będzie można bronić się w ostatniej reducie??
Lwie Serce
28-04-2013, 08:58
Wow!!! Świetnie to wygląda, te mury są zarąbiste :D
@buger13 - mówisz o tym kolorowym budynku z placem w środku? To sanktuarium. Nie wiem, czy będzie można tam wejść się bronić, ale w oppidium powinno być lokum wodza, które będzie można użyć jako ostatnią redutę. Nie wiem tylko jak będą poustawiane punkty zwycięstwa, ale tak jak mówiłem, prace ciągle trwają i temat jest otwarty.
BTW. Polecam tą francuską stronę, gdzie znajduje się zrekonstruowane w 3d oppidium.
http://www.luern.fr/index.php?mod=scien ... aire&id=28 (http://www.luern.fr/index.php?mod=scientifique&act=sanctuaire&id=28)
Aha, ale możliwość obrony "Domu wodza" do ostatniego wojownika było by ciekawą możliwością.
kuba123x123
28-04-2013, 18:45
Rewelacja! Odkąd zobaczyłem, co w Third Age zrobili z budynkami, ten temat poza mapą interesuje mnie najbardziej. :D Miałeś nazgool rację, gość odpowiedzialny za to jest prawdziwym magikiem...
Myślę, że EB2 będzie tak dobre, że stanie się obowiązującą pozycją dla chyba każdego szanującego się totalwarowego gracza. 8-)
Panowie z CA się zawstydzą :lol: .
DavidoFF
29-04-2013, 15:40
Wiadomo kiedy premiera tego moda ?
Baal-Melkart
29-04-2013, 17:17
Wiadomo kiedy premiera tego moda ?
W dniu wydania :D . Nikt nie odpowie Ci na te pytanie, nawet sami twórcy zapewne nie znają daty premiery. Musimy cierpliwie czekać.
Dobrze Nazgool, że macie tę osobę od tworzenia budynków. Z tego co widzę, pierwsza odsłona moda wcale taka okrojona nie będzie :)
Bardzo cieszymy się z jego obecności na naszym pokładzie :) Swoją droga budynków jest jeszcze trochę do zrobienia, więc jeśli ktoś posiada zdolności posługiwania się oprogramowaniem do tworzenia modeli 3d i ma chęć pomodelować trochę starożytnej architektury, to zapraszamy. Aha i najważniejsza rzecz, ta osoba nie musi umieć tego integrować, od tego jest nasz magik, potrzebujemy tylko kogoś do pomocy w tworzeniu samych modeli ;)
Pojawił się nowy sneek-peek z 3 nowymi jednostkami. Peltastai Logades, Kretikoi Toxotai i Kretikoi Peltastai. Miłego oglądania
[spoiler:2kc4lerw]http://imageshack.us/a/img51/4703/plpergamon3.png
http://imageshack.us/a/img248/949/plpergamon4.png
http://imageshack.us/a/img855/3885/plpergamon5.png
http://imageshack.us/a/img838/7500/plpergamon6.png
http://imageshack.us/a/img822/3116/kt1i.png
http://imageshack.us/a/img526/8477/kt2.png
http://imageshack.us/a/img822/8372/kp3j.png
http://imageshack.us/a/img96/7497/kp1v.png
http://imageshack.us/a/img29/4508/kp2b.png[/spoiler:2kc4lerw]
Świetna robota panowie, a panowie z CA powinni brać z was przykład.
Pozdrawiam
maxcezar5
11-05-2013, 09:37
P-R-Z-E-P-I-Ę-K-N-E
Mały sneek peek tego nad czym ostatnio pracowałem i wczoraj skończyłem :). Ostatnia jednostka Saków dla tzw "1st release"
https://pbs.twimg.com/media/BKkNgD4CQAAcnYC.png:large
Baal-Melkart
18-05-2013, 18:57
Nieźle :) . Ma na sobie skórzany pancerz lamelkowy?
Cześć Baal :). Dokładnie tak, ten ma na sobie skórzany pancerz lamelkowy. Ale tylko jeden z 5 w oddziale. Reszta ma na sobie zwykłe kurty z długimi i krótkimi rękawami.
Baal-Melkart
18-05-2013, 19:10
Witaj :) . Jeden z pięciu, czyli całkiem fajna różnorodność. Swoją drogą nie wiesz może Nazgoolu na ile różnych wzorów żołnierzy pozwala silnik Medievala w jednym oddziale?
PS
Pograłoby się już :D
Jeden z naszych zmieścił w jakimś oddziale 8 różnych głów :) ale jak to silnik obsługuje to już nie wiem. W tej jednostce mam 6 głów i to jest część ciała, której jest najwięcej :)
Robimy co możemy, aby wydać tego moda jak najszybciej :). Jednostki dla "1st release" są już prawie skończone, ale trzeba trochę się pobawić ze skryptami i implementacją mechaniki itp.
Baal-Melkart
18-05-2013, 19:27
Jeden z naszych zmieścił w jakimś oddziale 8 różnych głów ale jak to silnik obsługuje to już nie wiem. W tej jednostce mam 6 głów i to jest część ciała, której jest najwięcej
Na pewno gdzieś możliwości się kończą, w każdym razie 5 różnych wzorów żołnierzy i jeszcze więcej twarzy w zupełności wystarczy ;)
Robimy co możemy, aby wydać tego moda jak najszybciej . Jednostki dla "1st release" są już prawie skończone, ale trzeba trochę się pobawić ze skryptami i implementacją mechaniki itp.
Czyli wszystko na dobrej drodze :)
JanHetman
19-05-2013, 18:52
Witam, zadam małe pytanko, na które raczej (mam nadzieję) nie będzie problemu w odpowiedzeniu.
Czy mapy leśne które znajdą się w modzie będą wyglądały tak jak w EB? Z tego co pamiętam, widoczność z pozycji dowodzenia była tam tak okropna, że unikałem walczenie lasach jak ognia. :)
Pozdrawiam
BlackWood
21-05-2013, 14:43
Nie wiem jak w EBII, ale w EBI da się pozbyć dużych drzew i są po prostu mniejsze. Wystarczy przejrzeć wątek o sub-modach do EB, który na naszym forum jest chyba jednym z najlepszych pod tę modyfikację.
Pozdrawiam
Racja. Drzewa z EBI są spadkiem po RTW. Poprzednia ekipa nie mieszala w tych plikach. Jak chcesz bardziej realistyczne drzewa i przyrodę, to polecam submody z RS2. Jeśli chodzi o EBII, to drzewa będą takie same jak w M2TW, czyli lepsze od tego co zaserwowal nam romek. Nie mamy mocy przerobowych na zabawę z roślinnością, poza tym chyba nie do końca da sie ro zmienić.
Uruk haj
21-05-2013, 17:23
Witam :) mam pytanie w sprawie kawalerii. W EB1 ciężka kawaleria np. katafrakci walczyli trzymając włócznię oburącz czy takie rozwiązanie będzie w EB2 czy raczej spodziewać się katafraktów walczących jak średniowieczni rycerze?
BlackWood
21-05-2013, 19:07
Podejrzewam że animacje będą nawet lepiej zrobione. Gdyż MtwII ma więcej do zaoferowania w tym temacie, wystarczy obejrzeć trailer Rzym vs Galowie i widać tam formacje greckiej falangi.
Dlatego domniemam że Katafrakci będę walczyć w taki sam sposób jak w EBI, jednakże silnik może udźwignąć więcej animacji i płynniej i ładniej będą wyglądać starcia.
Pozdrawiam
Uruk haj
21-05-2013, 19:53
Strasznie jestem ciekaw jakie animacje stworzy ekipa, dość sporo już pokazali np. w filmikach, ci jeźdźcy fechtujący lancami ciekawe jakie rozwiązania w innych rodzajach kawalerii.
Z tego moda robi się na serio wspaniała praca. Panom z CA powinno być wstyd że jako profesjonaliści nie byli w stanie dojśc do takiego efektu. Gratuluje i powodzenia w dalszym rozwoju moda ;)
arcyżużel
05-06-2013, 09:12
Mam nadzieje ze jesteście już bliżej końca niż dalej. Możesz nieco powiedzieć na jakim etapie są prace nad skryptem i sama kampą. Aha coś do zagrzania bojowego ducha na froncie pracy :D
http://www.youtube.com/watch?v=rpVMc7TeScU
Jesteśmy bliżej niż dalej. Prace nad kampanią i skryptami idą do przodu. Może nie tak szybko jakbyśmy chcieli, ale zmierza to w dobrym kierunku. Nie oznacza to, że nie potrzebujemy rąk do pracy :) Jeśli ktoś jest chętny i ma umiejętności modowania m2tw, to proszę o kontakt. Każda pomoc mile widziana :)
KLAssurbanipal
08-06-2013, 09:18
Robota jak zwykle bdb. Zastanawia mnie tylko, dlaczego członkowie CA nie potrafią z tego skorzystać? Tłumaczenie ich że nie mają nadgodzin w pracy jest usprawiedliwieniem lenistwa. Na TWC gdzie się ciągle członkowie CA wypowiadają wystarczy, że podejrzą EB2, gdzie jest masa obrazków źródłowych i mogliby nawet wzorować się na samych jednostkach. Jeśli chodzi o źródła czy inspirację to ktoś już ich to zrobił za nich. Wystarczy wejść na forum i się wzorować. Czy są na to za głupi czy zbyt leniwi?
HellVard
08-06-2013, 10:30
Moim skromnym zdaniem po prostu nie zależy im na jakiejś specjalnej wierności historycznej, chodzi przede wszystkim o to, by grało się przyjemnie, a grafika łechtała oczęta. A jak się jakiś hełm czy tarcza zawieruszą z innego okresu, to co z tego? Wszak większość graczy tego nie zauważy, a kto by tam zwracał uwagę na sarkania kilku upierdliwców znających się trochę na historii ;)
KLA jak zapłacisz nim ze 100 000 $ to będziesz mógł wymyślać im !! Tymczasowo dostarczasz nim może 30 $ jak ją kupujesz >? Więc masówka dostarcza w cholerę więcej szmalu a masie zwisa jakiś kask czy tarcza z innego okresu !
Dotyczy to także sztucznej inteligencji , ekonomi , swobody kreatywnej rozbudowy państwa przez gracza itd. itp. !
Od cała bolesna prawda .
Ja wolę czekać na EB2 niż sikać ze szczęścia na widok ROME 2 .
Oglądając screeny i filmiki z EB2 aż żal dupę ściska ;) że chłopaki nie mają dostępu do konkretnych narzędzi pod Empire ....
odi.profanum
12-06-2013, 00:51
Oglądając screeny i filmiki z EB2 aż żal dupę ściska że chłopaki nie mają dostępu do konkretnych narzędzi pod EmpirePewnie im było smutno, skoro moderzy robili lepsze mody niż oni gry.
kuba123x123
12-06-2013, 14:29
Jest to po części uzasadnione. Dla przykładu: Napoleon w gruncie rzeczy jest modem do ETW, bo sam niewiele wnosi (został wydany jako samodzielny dodatek i kosztował tyle co nowa odsłona tylko dla $$$). Kto by go kupił, jeśli moderzy mieliby narzędzia pod silnik Empire porównywalne do tych z MTW? Chyba tylko głupiec, bo moderzy nie raz nam pokazali, że ich praca jest warta o wiele więcej.
Co do samego EB, ostatnio zainstalowałem sobie jedynkę i mam starcie zachodu (ja jako Rzym) ze wschodem (Seleucydzi). Odkąd mam z nimi wojnę, czyli od 10 lat, udało mi się zdobyć jedynie jedno miasto. Aż mnie ciary przechodzą, jak pomyślę o 'dwójce', skoro EB1 do dzisiaj mi się podoba. :D
arcyżużel
13-06-2013, 10:05
Jak na mój gust to CA traci na tym ze nie daje wsparcia moderom w najnowszych częściach. Te grosze na które zarabiają na dlc są nieporównywalne wobec zysków jakie mogli by osiągnąć jakby dopuścili moderów. Na przykładzie paradoxu który prowadzi dokładnie odwrotna politykę wobec modingu, chociaż wydaje co pewien czas dlc i pomniejsze dodatki do swych gier, nie robi tego po najmniejszej linii poru dodając jednostki czy inne duperele, jedno dodając nową mechanikę, a samymi szczegółami czy historycznością nie muszą się przejmować gdyż wiedzą ze odwalą to za nich moderzy. Dodatkowo patrząc na przykładzie CK II czasem zrzynają z modów niektóre mechanizmy, a poprzez ze świat modów jest dość bogaty zachęcają niezdecydowanych do kupna swych gier(np fanów serialu gry o tron:P, kŧórych nie interesuje zbytnio średniowiecze) to samo dotyczyło tez roma czy Medievala II, kóŧre jako vanillia dawno by się znudziły a zapewne są ciągle kupowane prze fanów tolkiena czy innego konkretnego moda, obejrzanego przypadkiem np na you tubie.
Właśnie Paradox wydaje mnóstwo dlc z kompletnymi duperelami. Znacznie przeważają one nad tymi które wpływają istotnie na zmianę rozgrywki.....
Po prostu moderzy pokazują, jakimi partaczami są kolesie z CA, a poza tym, to ty masz kupić grę, zeżreć ją, wysrać
i biec po następną, a nie siedzieć przez 5 lat nad kolejnymi modami i olewać ich badziewne DLC. Tyle w temacie.
A co z faktem że modderzy robiąc moda 3/4 roboty mają już za sobą?
No patrz, chirurdzy plastyczni też, a jakoś nikt nie zaprzeczy, że to dzięki nim dawna pokraka wygląda zajebiście. :D
arcyżużel
13-06-2013, 17:37
Właśnie Paradox wydaje mnóstwo dlc z kompletnymi duperelami. Znacznie przeważają one nad tymi które wpływają istotnie na zmianę rozgrywki.....
Tyle ze nikt ich nie kupuje, bo np po co sprity, a te ważniejsze warte zakupu nie są strasznie drogie a opłacalne choćby ze względu na mody jakie pojawią się na grę z dodatkami :P
No nie są też tanie. Za możliwość gry poganami i wcześniejszą datę startową trzeba zapłacić 15 euro na steamie lub 50 zł na allegro. Czyli cena porównywalna z Peninsular Campaign albo Warpath. A sprity są odpowiednikiem packów z frakcjami i jednostkami.
Czekasz na promocję -75% i masz świetny dodatek za 15 złotych, sprite'y masz za pół euro. I na przykładzie The Old Gods widać jakie Paradox ma podejście do fanów, spora część ekipy udziela się na forum, odpowiada na pytania, błyskawicznie wyszedł też patch poprawiający najważniejsze błędy TOG, a już niebawem wyjdzie kolejny. Duperele też wydają, ale co się dziwić, zarabiają na tym.
No tak ale pamiętaj że promocje obejmują też dlc z serii total war. Dobra koniec offtopu bo zaraz nas jakiś moderator pogoni ;)
Powiem tak. Ostatnio coś mnie natchnęło i zainstalowałem RTW wraz z modem EB. Wsiąkłem na wiele godzin, wielki respekt, piękna robota i najwyższy poziom. Z tym większą niecierpliwością oczekuję na EBII, większą niż na Rome 2. Panowie, trzymam kciuki.
Ja z takim pytaniem. Czy podobnie jak w EB gubernatorom w wybranych miastach pojawi się ikonka z informacją o prowincji np. Gubernator Macedonii??
Uruk haj
27-06-2013, 10:14
Moje pytanie chciałbym skierować głównie do nazgoola. Jesteś członkiem ekipy EB2 tworzącym jednostki oraz inne rzeczy.Bardzo ciekawi mnie jak wygląda twoja robota,zapewne nie jest to łatwe.Czy np. historycy z ekipy zlecają ci wykonanie wojownika a ty od podstaw tworzysz całego człowieka, a potem dodajesz całe uzbrojenie :?:
Czy zostaną zrobione jednostki kobiet na wzór nagich fanatyków i jeśli tak ile będzie wersji rozmiarów biustów? :)
odi.profanum
28-06-2013, 01:04
Czy zostaną zrobione jednostki kobiet na wzór nagich fanatyków i jeśli tak ile będzie wersji rozmiarów biustów?
http://img832.imageshack.us/img832/645/2h5x.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/832/2h5x.jpg/)
Moje pytanie chciałbym skierować głównie do nazgoola. Jesteś członkiem ekipy EB2 tworzącym jednostki oraz inne rzeczy.Bardzo ciekawi mnie jak wygląda twoja robota,zapewne nie jest to łatwe.Czy np. historycy z ekipy zlecają ci wykonanie wojownika a ty od podstaw tworzysz całego człowieka, a potem dodajesz całe uzbrojenie :?:
Moja robota nie wygląda tak strasznie ;). Przede wszystkim mamy listę jednostek przeznaczonych do wykonania i na jej podstawie wybieramy kolejne nasze zadania. Historycy w większości już jakiś czas temu przygotowali dla każdej z jednostek temat koncepcyjny dla danej jednostki. taki temat zawiera opis, zdjęcia i rysunki poszczególnych elementów uzbrojenia (płaskorzeźby, posągi, murale, zbiory muzealne itp), ubioru oraz ewentualne rysunki koncepcyjne całej jednostki wykonane przez naszych artystów/historyków lub z jakiś publikacji. Oczywiście, w momencie kiedy pobieram takie zadanie, w temacie dyskutujemy nad poszczególnymi elementami. Wiele rzeczy trzeba doprecyzować, czasami jak już zrobimy jakąś część i przedstawimy do oceny, to trzeba to poprawić bo np kolor jest niewłaściwy dla danej nacji/jednostki/klasy lub model został błędnie przygotowany i trzeba coś tam pozmieniać, zmienić rozmiar itp. W ten sposób krok po kroku przygotowujemy daną jednostkę we wszystkich wariantach. Ponieważ mamy już ok 190 modeli, to nie robi się już niczego od podstaw. Wiele rzeczy bierzemy z innych modeli (hełmy, tarcze, standardowe uzbrojenie), tak żeby zaoszczędzić czas i skupiamy się tylko na nowych elementach uzbrojenia/ubioru. Podobnie jest z teksturami, chociaż tutaj jest o wiele więcej roboty od podstaw lub przy różnego rodzaju dekoracjach itp.
Kilka nowych screenów. Nowe kuce dla stepowych jednostek, nowa stepowa osada oraz kilka stepowych jednostek ;)
[spoiler:3vlkhuvm]http://imageshack.us/a/img4/7637/z25.png
http://imageshack.us/a/img35/2518/ni22.png
http://imageshack.us/a/img27/3689/ckwo.png
http://imageshack.us/a/img812/34/pih.png
http://imageshack.us/a/img163/4305/i29.png
http://imageshack.us/a/img23/661/y4li.png[/spoiler:3vlkhuvm]
Stała osada stepowa została ukończona. Poniżej kilka screenów.
[spoiler:30xcmtop]http://img69.imageshack.us/img69/5783/tlc5.jpg
http://img802.imageshack.us/img802/7527/5nnx.jpg
http://img854.imageshack.us/img854/2488/q58r.jpg
http://img707.imageshack.us/img707/7421/1klz.jpg
http://img844.imageshack.us/img844/1221/9dps.jpg
http://img854.imageshack.us/img854/9960/aeqs.jpg
http://img197.imageshack.us/img197/1980/sj9z.jpg
http://img51.imageshack.us/img51/5886/1bj6.jpg
http://img43.imageshack.us/img43/9163/5f2t.jpg
http://img546.imageshack.us/img546/9375/dsq0.jpg
http://img32.imageshack.us/img32/257/1y2i.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/9421/ejgt.jpg
http://img27.imageshack.us/img27/553/ar0w.jpg
http://img855.imageshack.us/img855/4373/ym4o.jpg
http://img706.imageshack.us/img706/3736/w1xt.jpg
http://img96.imageshack.us/img96/7694/2nhn.jpg[/spoiler:30xcmtop]
kuba123x123
16-07-2013, 14:02
Powiało mi tutaj kampanią Ameryki z dodatku Kingdoms. Widzę, że w EB2 jeszcze bardziej będzie zaznaczona różnorodność kultur. Bo co jak co, ale od takich Azteków zajeżdżało trochę taką surowością średniowiecznej zabudowy... ;)
Coś czuję, że poświęcę sporo czasu na zastanowienie się, kim by tu najpierw zagrać. O ile wcześniej byłem zdeklarowany na Rzym/Macedonię, to teraz naprawdę nie wiem. Jak Nazgool pokazał Aleksandrię na mapie, to chciałem grać Egiptem. Po zobaczeniu osady barbarzyńców chciałem odpalić galów. Teraz wzięła mnie zajawka na któreś z państw stepowych. :lol:
Nazgool a będzie sparta?Bo w de Bello Mundi się pod tym względem zawiodłem.
@ kuba123x123 robimy co w naszej mocy, aby ta modyfikacja miała ręce i nogi :)
@EliminatorT Co masz na myśli? Sparta jako frakcja? Jesli tak, to muszę Cię zmartwić, ale nie będzie Sparty jako osobnej frakcji. Będzie tak w jak EB1 tj. KH, tylko planujemy trochę bardziej rozbudować zależności pomiędzy poszczególnymi polis, żeby nadać tutaj większą głębię.
Zależy mi na jednostkach więc myślę że dobra to informacja :D.
Jakie będą statystyki jednostek tzn. czy jednostki będą miały dużo punktów ataku i obrony tak jak np. w Last Kingdom gdzie niektóre jednostki miały ponad 40 obrony i 25 ataku.
Niestety, ale statystyki to nie moja bajka więc za bardzo Ci tutaj nic nie powiem. Najlepiej jakbyś zapytał K A M 2150
Jednostki iliryjskie w akcji
[spoiler:1r435lrb]http://img801.imageshack.us/img801/5571/4bo.png
http://img580.imageshack.us/img580/4781/jlho.png
http://img534.imageshack.us/img534/9969/x3o.png
http://img703.imageshack.us/img703/8710/sya.png
http://img801.imageshack.us/img801/5571/4bo.png
http://img153.imageshack.us/img153/9596/b5ob.png
http://img14.imageshack.us/img14/1939/xvr.png
http://img203.imageshack.us/img203/9942/rnws.png
http://img547.imageshack.us/img547/5020/kbm5.png[/spoiler:1r435lrb]
K A M 2150
25-07-2013, 09:44
Jakie będą statystyki jednostek tzn. czy jednostki będą miały dużo punktów ataku i obrony tak jak np. w Last Kingdom gdzie niektóre jednostki miały ponad 40 obrony i 25 ataku.
Wiele jednostek będzie miało wysokie statystyki, ale nie aż takie jak w Last Kingdoms. Zastosowano też sporo rozwiązań, które ulepszają działanie jednostek. Taka falanga macedońska ma tylko 2 ataku i 20 obrony, ale od frontu spokojnie radzi sobie z jednostkami o ataku 11 i 27 obrony.
Super to wygląda już zacieram rączki na Rzymian i Spartiatów :) .
inquisitor
25-07-2013, 10:17
No to teraz tylko trzeba czekać, naszczęście jest DBM, na którego może niedługo się skuszę :p
Mały Offtop, wie ktoś czy jest jakiś mod o wojnach napoleońskich z grywalną kampanią ?
Poliorketes
25-07-2013, 11:21
Fajnie wyglądają te iliryjskie jednostki. Szkoda, że Iliria nie będzie grywalną frakcją. Co do statystyk to dobrze, że nie będzie tak wysokich punktów obrony. Bitwy w Last Kingdom początkowo mi się podobały, ale po dłuższym czasie i większej ilości bitew staja się nużące. Trzeba znaleźć złoty środek, żeby nie usnąć z nudów w czasie bitwy a z drugiej strony, żeby nie były to zręcznościówki.
Pamiętaj, że to nie wszystkie frakcje :). Mamy jeszcze wolne sloty na nowe frakcje, ale w tej chwili postanowiliśmy się skupić na złożeniu w całość tego co mamy i wydaniu moda niż opracowywaniu nowych nacji :)
Poliorketes
25-07-2013, 17:44
Pamiętam, że zostały jeszcze dwa sloty. Trzymam kciuki za Dardanów, ewentualnie Skordisków. Jak patrzę na mapę EB2, to wygląda jakby była robiona pod kątem Skordisków/Dardanów na Bałkanach i Trewirów w Gali. Szkoda że nie ma więcej slotów :(
jepetto1
28-07-2013, 09:17
Mógłby ktoś podesłać link do preview'u Rzymu w spolszczonej wersji? Bo linki które znajduje wygasły.
Poproszę adminów o umieszczenie materiałów na serwerze serwisu i podmienimy linki. W międzyczasie podaj mi na PW swojego maila, to podeślę Ci materiał bezpośrednio.
Widzę, że kolejne pokazywane jednostki robią jak zawsze wielkie wrażenie.
arcyżużel
04-08-2013, 16:56
jak postępy na froncie pracy ?:P
Wszystkie postępy w postaci screenów są na bieżąco wrzucane na forum. Do tego jest jeszcze twitter, gdzie w miarę na bieżąco wrzucamy to co się dzieje w temacie;). Nie wrzucam tutaj wpisów z twittera, bo każdy może sam sobie wejść na nasz profil. Niedługo pojawi się nowy wywiad z jednym z członków ekipy.
Na ORG pojawił się nowy wywiad http://forums.totalwar.org/vb/showthrea ... 2053538023 (http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?143931-An-interview-with-10&p=2053538023#post2053538023). Tym razem abou, nasz spec od państw hellenistycznych. Przy okazji zrobiłem kilka screenów do wywiadu z bitwy pomiędzy seleucydami i hindusami.
[spoiler:54c829hn]http://img163.imageshack.us/img163/3024/1p54.png
http://img585.imageshack.us/img585/725/9ir6.png
http://img821.imageshack.us/img821/342/j85v.png
http://img844.imageshack.us/img844/1838/az2m.png
http://img826.imageshack.us/img826/4950/t3gs.png
http://img856.imageshack.us/img856/4354/s94h.png
http://img138.imageshack.us/img138/2871/6sc9.png
http://img443.imageshack.us/img443/4572/di8.png
http://img441.imageshack.us/img441/242/1cpd.png
http://img819.imageshack.us/img819/4029/bl52.png
http://img20.imageshack.us/img20/2451/lbo5.png
Stolica oraz nowe UI
http://img208.imageshack.us/img208/2825/3eeq.jpg[/spoiler:54c829hn]
Baal-Melkart
09-08-2013, 16:22
Witaj Nazgool :) . Bardzo fajny wywiad i bitwa. Powiedz, jeśli możesz zdradzić tajemnicę, co to za rodzaj falangi na drugim screenie? Pantodapoi rekrutujący się z ludów irańskich?
Cześć Baal :), kopę lat. Tak na drugim screenie jest Pantodapoi phalangitai czy jakoś tak. Na 3 od końca tez ich widać :)
Baal-Melkart
09-08-2013, 16:31
Czyli dobrze mi się wydawało ;) . 5 i 8 screen wyszły Ci przednio. Nie ma to jak falanga w natarciu :) . Trochę ostatnio rzadko odwiedzałem wątek, ale widzę, że mod będzie miał klimat jedynki.
Dzięki, robimy co w naszej mocy, żeby to jakoś wyglądało :). Właśnie siedzę i kończę dwie jednostki partów i niedługo zabieram się za ostatnie jednostki Lugiów :).
A jak tam Ci się podoba Romek 2? Ja już nawet pre-ordera zamówiłem ;) Mimo wszystkich wad i błędów, wydaj mi się, że będzie to niezła gierka. Swoją drogą CA się nieźle obłowi, jeśli będzie w DLC wydawała cultur packi ;)
Baal-Melkart
09-08-2013, 16:52
Skąd na to wszytko bierzesz czas :) . Co do romka 2 to trochę jestem zawiedziony, zwłaszcza bitwami. Moim zdaniem są za bardzo zręcznościowe. Z drugiej strony wprowadzili też sporo innowacji. Ciekaw jestem jak będzie ze wsparciem dla modderów. W każdym razie mój laptop raczej romka 2 nie uciągnie :evil:
No właśnie czas jest największym problemem :). Ale staram się jakoś to ciągnąć do przodu.
Bitwy faktycznie, z tego co pokazują są takie arkadowe, ale mam nadzieje że da się coś z tym zrobić. Jak nie ustawieniami, to jakimiś modami itp. Co do modowania grubszych rzeczy, to oczywiście jak najbardziej jestem za :), ale znając życie, to wprowadzą to dopiero po 2-3 latach gdy już zbiją $$$ na wszelkiego rodzaju DLC. Zobacz jak mało frakcji grywalnych wprowadzili,m a ta gra i ten okres aż się proszą o ok 20-30 frakcji. Nasza ekipa wyciągnęła by jeszcze więcej :D Założę się, że większość zespołu CA już teraz siedzi i dłubie w dlc robiąc drzewka technologiczne i nowe jednostki. Co do kompa, to na szczęście/nieszczęście mój stary złomek jakieś 4 miechy temu odmówił posłuszeństwa i musiałem zakupić nowego więc z Romkiem nie będzie raczej problemu.
Baal-Melkart
09-08-2013, 17:25
No fakt, CA to nie wolontariat więc chcą zarobić ile się da. Co do frakcji, całkowita prawda. Miałem nadzieję, że będzie można sobie wybierać do woli wedle potrzeb i upodobań, a tu trochę nie bardzo. Na początku, bo potem - tak jak mówisz - pewnie będziemy mieli wysyp DLC z frakcjami za jedyne xxx $, brać, kupować i nie narzekać ;).
Kolejne ciekawe screeny. Szczególnie ostatni z mapką jest bardzo klimatyczny, a to UI - rewelacyjne, moim zdaniem. Czasami zaglądam na twittera i śledzę jak idą wam prace, fajnie że ciągle do przodu, ale z drugiej strony szkoda, że jeszcze wiele do zrobienia :?
Pamiętam że miały być wprowadzane jakieś drobne zmiany na mapie kampanii : regiony i jakieś textury? Ten ostatni screen jest już po tych zmianach? I jeśli znalazłbyś trochę wolnego czasu mógłbyś wrzucić screena z widocznymi statystykami jakiejś jednostki walczącej w zwarciu? Ciekaw jestem, jak i pewnie inni, jakie są wstępne założenia balansowania bitew i ich długości.
PS. Screeny mapy z okolic dzisiejszego Tunisu już podawałeś, lecz jeśli nastąpiły tam zmiany to bardzo bym prosiło o ponowne pokazanie. Z góry dzięki.
arcyżużel
09-08-2013, 18:58
Jak wygląda kwestia głosów, będzie sanskryt i tam punicki czy inny fenicki, i języki barbarzyńców bo pod tym względem chyba eb jeden Gallowie i Germanowie mieli ten sam język tak przynajmniej słuch mi podpowiadał :P
maxcezar5
12-08-2013, 17:21
Czy tury w EB będą trwały równie długo co np. B.C?
@Siwer coś tam wynajdę.
@arcyżużel - będą te same głosy co w Eb1 ale poprawione plus kilka innych. Sanskryt tez będzie.
@maxcezar5 - nie wiem ile trwają tury w B.C. Poza tym, jeśli już coś porównywać do EB1 raczej ;)
Mały sneak peek tego, nad czym ostatnio pracowałem. Wczesny konny łucznik partyjski.
https://pbs.twimg.com/media/BSGemwHCAAAaCX6.png:large
Baal-Melkart
20-08-2013, 19:43
Dobra robota Nazgool :)
Czy tury w EB będą trwały równie długo co np. B.C?
Zależy ile skryptów ekipa zaimplementuje do rozgrywki, ale na błyskawiczne tury jak na silniku Rome I raczej bym nie liczył ;)
Lwie Serce
20-08-2013, 20:04
Mi się również podoba ten łucznik, widać że wykonany z dbałością o detale :)
Dzięki chłopaki :)
W sumie to zostały nam do zrobienia jeszcze 3-4 jednostki dla pierwszej wersji moda (partyjski katafrakta i barbarzyńcy). Niestety chłopaki na innych frontach mają pewne opóźnienia, dlatego po wykonaniu 2 jednostek dla Lugiów, zajmę się chyba przygotowywaniem jednostek z tzw "2nd release".
Lwie Serce
21-08-2013, 09:08
Szczególnie interesuje mnie jako miłośnika wszelakiej ciężkiej kawalerii partyjski katafrakta, jak zrobicie to możesz go zademonstrować na forum? :)
Niestety, nie ja go robię i może być ciężko, ale postaram się namówić autora do zaprezentowania swojego dzieła w jakiejś formie ;)
Lwie Serce
21-08-2013, 09:18
Ok spoko, jak się nie uda to się zobaczy w akcji w grze :D
Nazgool Mógłbyś pokazać screeny Hoplitów(szczególnie tych Spartańskich)?
Uruk haj
22-08-2013, 11:23
Można wiedzieć ile jednostek przewidujecie dla ''2nd release''
Zwykłych hoplitów prezentowaliśmy już wielokrotnie przy różnych okazjach więc najlepiej będzie jak wejdziesz tutaj http://forums.totalwar.org/vb/showthrea ... -Thread-10 (http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?106937-All-the-Previews-In-One-Thread-10) i poszukasz sobie tego co Cię interesuje. Jeśli okaże się, że nie znalazłeś żadnych screenów, to wtedy porobię parę screenów i wrzucę na sieć. Niestety, ale lista "1st release" nie zawiera spartańskich hoplitów. Zamykamy się w liczbie ok 200 jednostek z ok 490 jakie mamy zamiar wykonać.
''2nd release'' to będzie pewnie jakieś 100-150 jednostek, ale to będzie się rodzić w trakcie prac. Tak jak we wszystkich zbiorowiskach ludzkich, u nas też są lobbyści (historycy zajmujący się danymi frakcjami), którzy starają się skierować moce przerobowe unit makerów na interesujące ich obszary ;) Tak jak wspominałem, zanim chłopaki skończą ogarniać mechanikę, pewnie część tych jednostek z 2nd release zostanie wykonana.
AVE, Szlachetny Nazgoolu!
Co tam nowego słychać w świecie twórców EB II??
Niestety z braku czasu zaglądam tylko tutaj i dlatego moje powyższe pytanie.
Pozdrawiam
ziolo9712
30-08-2013, 18:54
Wiem, że takie pytania pojawiają się często, ale jak ogólny postęp? Jest szansa aby ten mod wyszedł jeszcze w tym roku? Pierwsza część jest bardzo udana, więc liczę że ta będzie jeszcze lepsza.
Panowie, żyjemy i działamy. Jak na razie mogę powiedzieć, że jest OK. Nawet premiera Rome II nas nie zatrzymała w postępie prac. Co do wypuszczenia moda w tym roku, to zawsze istnieje szansa, ale jest ona dość nikła. Postaramy się co w naszej mocy, aby tak było, ale więcej informacji będę mógł Wam przekazać w kolejnych tygodniach.
Nazgoolu czekamy z niecierpliwością, trzymamy kciuki za Was. Sam widzisz jak wiele osób oczekuje na pojawienie się tego moda.
Lwie Serce
06-09-2013, 14:59
Szczerze to chyba lepiej jakby mod wyszedł w następnym roku, jeśli team by go lepiej dopracował, zawsze większa przyjemność z gry będzie :) Ale cóż, powodzenia, w sumie już też się nie mogę doczekać aż poprowadzę Partów na podbój starożytnego świata :)
Poliorketes
06-09-2013, 19:00
Podzielam zdanie przedmówcy. Nie ma co się śpieszyć, lepiej żeby mod w dniu premiery był dopracowany. Dość mamy beta total war :P
Skoro nie udało się wydać EB2 przed nowym Rome, to teraz nie ma spiny. Tak przy okazji, zwiększycie zasięg ruchu armii? W EB1 strasznie mnie wkurzał, był zdecydowanie za mały, musiałem sam w plikach edytować.
tak jak mówiłem więcej informacji powinienem mieć w nadchodzących tygodniach. Lipy nie odwalimy :) Co do ruchu armii, to będziemy testować tego typu ustawienia jak już wszystko zaimplementujemy i będziemy sprawdzać balans rozgrywki ;).
Poliorketes
06-09-2013, 19:18
A zdradź tajemnicę, czy w kuluarach coś się mówi o EB3 pod nowego Rome 2, czy na razie nikt o ty jeszcze nie myśli?
Za dużo włożyliśmy sił w EB2, żeby teraz sobie odpuścić, na rzecz nowego silnika . jasne, gdzieś tam ten temat się czasami przewijał, ale to raczej niezobowiązująco. Bardziej w kwestii coby było gdyby. Poza tym ten silnik nie jest w tej chwili zbyt modowlany jak na nasze potrzeby, dlatego wszyscy jesteśmy skupieni w tej chwili na wydaniu EB2 :). Po tylu latach i stekach godzin na opracowywaniu tych wszystkich rozwiązań, modeli, animacji, tekstur i opisów tylko na tym nam w tej chwili zależy. Jeśli pojawią się nowe pomysły, na pewno dam Wam znać :) . Ze swojej strony, ale jest to moje osobiste zdanie, jestem zwolennikiem przejścia w pewnym momencie na Rome II, ale czas pokaże na co pozwoli nam CA. Jak wiecie, EB to głębia rozgrywki, a bez możliwości modowania głębszych parametrów jak budynki, prowincje, cechy postaci, nie ma sensu robienia kolejnego moda tylko ze skinami i nowymi jednostkami. Tego typu rzeczy zaraz pojawi się całe multum na sieci.
Ucieszyłeś mnie pisząc słowo "animacja" :) lipy na pewno nie będzie może być co najwyżej słabszy od poprzedniczki ;) i tak to będzie raczej jeden z najlepszych modów do medievala przenoszących do starożytności.
Z tego co wiem to Rome II jedzie na tym samym silniku co Empire więc bym nie liczył na to że w przeciwieństwie do Empire, Napoleona czy Shogun II przy tej grze pojawią się mody kalibru Third Age, Warhammera, BC czy EB. Poza tym wydaje mi się że ten nowy silnik w niektórych punktach ustępuje temu staremu (Rome i Medek II) i pozostaje mieć nadzieję że twórcy w końcu zdecydują się na nowy bardziej podatny na modyfikacje.
Może tak być, że będą pojawiały się tylko mody zmieniające powierzchownie pewne aspekty gry i dodające jakieś historyczne jednostki. Mam jednak nadzieje, że jest to ostatnia gra na tym zjebanym silniku i dzięki temu CA po uraczeniu nas 10 DLC wypuści jakieś porządne narzędzia do modowania. Za rok albo dwa lata coś się z tą gra da zrobić. A jak nie, to zostaje nam leciwy silnik m2tw. Dzięki temu, że zwiększyły się parametry maszyn, możemy sobie pozwolić na tekstury w większej rozdzielczości i modele posiadające więcej elementów. To dzięki temu, te jednostki wyglądają w tej chwili tak dobrze.
Z tego co wiem to Rome II jedzie na tym samym silniku co Empire więc bym nie liczył na to że w przeciwieństwie do Empire, Napoleona czy Shogun II przy tej grze pojawią się mody kalibru Third Age, Warhammera, BC czy EB. Poza tym wydaje mi się że ten nowy silnik w niektórych punktach ustępuje temu staremu (Rome i Medek II) i pozostaje mieć nadzieję że twórcy w końcu zdecydują się na nowy bardziej podatny na modyfikacje.
Zestawienie Empire, Napoleona i Shoguna 2 razem jest błędem, ponieważ w S2 można modyfikować mapę kampanii, a w ETW i NTW nie.
nazgool - pamiętaj grafika nie jest najważniejsza, przy okazji mam pytanie. ;) Czy w EB II pojawią się nowe pola bitew?
Nowe pola bitew? Chodzi o bitwy historyczne? Ogólnie to mamy nową mapę strategiczną w sensie modelu itp więc będzie to wyglądało inaczej niż w podstawce. jeśli chodzi o miasta, to pracujemy nad tym, ale w tej dziedzinie przydałaby się nam pomoc. Jeśli chodzi o bitwy historyczne, to nie mam pojęcia szczerze powiedziawszy.
Chodzi mi o najzwyklejsze pola bitew, czyli takie na których toczy się bitwy w polu. Na mapie kampanii lub własnych bitwach.
Z tego co wiem to Rome II jedzie na tym samym silniku co Empire więc bym nie liczył na to że w przeciwieństwie do Empire, Napoleona czy Shogun II przy tej grze pojawią się mody kalibru Third Age, Warhammera, BC czy EB. Poza tym wydaje mi się że ten nowy silnik w niektórych punktach ustępuje temu staremu (Rome i Medek II) i pozostaje mieć nadzieję że twórcy w końcu zdecydują się na nowy bardziej podatny na modyfikacje.
Zestawienie Empire, Napoleona i Shoguna 2 razem jest błędem, ponieważ w S2 można modyfikować mapę kampanii, a w ETW i NTW nie.
Ale w jaki sposób sprawia to iż zestawienie tych gier jest błędem? Silnik z tego co wiem i tak jest ten sam a także nie ma co liczyć na pojawienie się pod S2 jakichś większych modyfikacji takich jak pod MedkaII. Jak patrzę na Kuźnię Nihontō to umożliwienie modyfikowania mapy nie sprawiło stworzenia modów typu te które wymieniłem i już raczej nie sprawi. Medek II też daje chyba inne możliwości dla moderów niż Rome ale nie sprawia to iż nie należą do tego samego "wora".
Tak jak wspominałem, jest nowy model terenu więc silnik m2tw będzie zaciągał pole walki z mapy strategicznej, a więc będzie się to różnić od oryginalnej mapy m2tw. Jak się nam uda, to dorzucimy nowe budynki do wersji 0.7. Z tego co wiem, to roślinności nie można zmieniać więc tu zostaje bez zmian. Dodatkowo Alin wprowadził kilka zmian graficznych http://www.twcenter.net/forums/showthre ... (Open-Beta (http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?554634-EB2-Graphic-Enhancement-side-mod(Open-Beta))
misiek1205
09-09-2013, 21:40
Nazgoolu jakim cudem na jednym ze screenów odziały mają po 301 ludzi jak max dla medka 2 jest podobno 251 ludzi ?
Da radę to zrobić, ale nie jest to proste. Nie wiem niestety tylko, czy to rozwiązanie znajdzie się w finalnej wersji moda.
Coś dla fanów Luigów. Własnie nad nimi pracuje. To Aswiniai wczesna wersja (Sons of Dievas), kawalerzyści posługujący się 3m włócznią i mieczem. Ponieważ jest to jednostka o dość wysokim statusie wśród pobratymców, to będzie tu trochę domieszki celtyckich wpływów. Więcej celtyckich wpływów będzie w late version.
http://img43.imageshack.us/img43/7195/z1qx.png
marek7210
18-09-2013, 08:33
Mam nadzieję że mod będzie tak dobry jak BC o ile nie lepszy, życze powodzenia i czekam z niecierpliwością na wydanie. :)
maxcezar5
21-09-2013, 08:19
Mam pytanie, trochę nie związane z tematem. Cz po ukończeniu EBII zrobicie wersje tego moda na Rome II?
Ten temat był wałkowany na poprzedniej stronie. Od tamtego czasu nic się nie zmieniło. Rome II nie jest w tej chwili modowalny na takim poziomie, aby myśleć o powstaniu EBIII, dlatego skupiamy się w dalszym ciągu na EBII. Mamy mnóstwo pomysłów tylko brakuje nam ludzi do wprowadzenia tego wszystkiego do gry. Jakbyśmy chcieli zrealizować wszystkie nasze pomysły, to pracy starczyłoby na kolejne lata
jepetto1
21-09-2013, 13:42
W Rome 2 jedyne co mi sie podoba i jest klimatyczne to tradycje armii, świetnie pomyślane troszke gorzej zbudowane. Planujecie zaimplementować coś takiego do EB? Możesz zdradzić jakieś informacje co do wbudowanych/planowanych skryptów, Nazgool?
arcyżużel
21-09-2013, 16:20
Ten temat był wałkowany na poprzedniej stronie. Od tamtego czasu nic się nie zmieniło. Rome II nie jest w tej chwili modowalny na takim poziomie, aby myśleć o powstaniu EBIII, dlatego skupiamy się w dalszym ciągu na EBII. Mamy mnóstwo pomysłów tylko brakuje nam ludzi do wprowadzenia tego wszystkiego do gry. Jakbyśmy chcieli zrealizować wszystkie nasze pomysły, to pracy starczyłoby na kolejne lata
A prawdopodobnie silnik rome II będzie tak modowalny jak medek II czy rome I czy jednak w tak niewielkim stopniu jak Empire i inne tam napoleon i shoguny II
Skryptów już jest więcej niż w EB1 i są planowane następne. Nie mogę zdradzać za dużo informacji, bo nie będzie niespodzianki. W tej chwili prace trwają nad skryptami kampanii dla Celtów. Oczywiście w planach mamy też inne, ale jak zwykle brakuje nam rąk do pracy. CO do implementacji tradycji armii to na tym silniku nie jest to raczej możliwe. Niby można wprowadzić poszczególne legiony, ale wiąże się to z utratą miejsca na inne jednostki.
To już widzę tą szybkość ładowania się tur :D
Lwie Serce
25-09-2013, 14:01
Arwiodx - pewnie dlatego ogromną popularność wśród przyszłych graczy EB II zdobędzie 4GB patch :)
Moje ostatnie dzieło :).
[spoiler:3a84iftr]http://forums.totalwar.org/vb/attachment.php?attachmentid=10889&d=1380141380
http://forums.totalwar.org/vb/attachment.php?attachmentid=10890&d=1380141407
http://forums.totalwar.org/vb/attachment.php?attachmentid=10891&d=1380141433[/spoiler:3a84iftr]
W tym temacie http://forums.totalwar.org/vb/showthrea ... opinion%21 (http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?145705-Europa-Barbarorum-II-wants-your-opinion%21) znajduje się mini sonda, którą kartę wybrać dla tej jednostki, jeśli ktoś ma konto na totalwar.org to zapraszam do głosowania.
Co do skryptów, to ciężko mi się wypowiadać. Ostatnio nie mam czasu testować tego co jest implementowane, bo jak widać u góry zarobiony jestem po łokcie, ale nie powinno być tragicznie.
AVE
Ja zagłosowałem na pierwszą kartę, bo jak zawsze jestem pod wrażeniem zrobionych przez Ciebie jednostek.
Pozdrawiam
Lwie Serce
26-09-2013, 09:18
Mi również bardzo się podoba, nie mam tam konta ale pewnie bym zagłosował tak jak Buger13 - chyba najciekawsza perspektywa widoku tego jeźdźca :)
Moim zdaniem nawet nie tyle ciekawa ile najlogiczniejsza jako że widać na niej tarczę która w dodatku wyróżnia się kolorystycznie. Dzięki temu w czasie bitwy łatwiej byłoby zlokalizować tą jednostkę i dobrze rozpoznać.
ziolo9712
27-09-2013, 14:42
Moim zdaniem też 1 opcja będzie najlepsza, m.in. dzięki widocznej tarczy.
Wnimanie, wnimanie!!!
Mam dla Was małe ogłoszenie od zespołu :). Mam nadzieję, że Was to ucieszy. W razie jakichkolwiek pytań proszę pisać w temacie lub do mnie na PW
Oryginał znajdziecie na naszym forum, a tutaj umieszczam tłumaczenie.
Salvete, cives Europae Barbarorum!
Mamy dziś dla Was bardzo ekscytujące ogłoszenie – jesteśmy bliscy wypuszczenia wersji alpha naszej modyfikacji.
Europa Barbarorum II jest modyfikacją przeznaczoną pod M2TW z dodatkiem Kingdoms. Rozgrywka zaczyna się w hellenistycznym świecie w 272 r. pne. Naszym celem jest dostarczenie graczom jednego z najbardziej głębokich i zgodnych z historią doświadczeń. Od kilku lat pracujemy nad pierwszą wersją modyfikacji i jesteśmy już blisko.
Czego można się spodziewać?
EBII było oczekiwane od długiego czasu. Wszyscy w zespole zdajemy sobie sprawę z wielkich oczekiwań w stosunku do modyfikacji. Mamy nadzieję, że nasza modyfikacja będzie wspaniałym doświadczeniem dla tych graczy, musimy jednak tutaj zaznaczyć, że „first release” będzie bardzo nieoszlifowaną wersją. Wysiłek potrzebny do modyfikacji M2TW w porównaniu do R TW jest o wiele wyższy. Powyższe, w połączeniu ze stosunkowo niewielką pulą „siły roboczej”, wysoką rotacją członków ekipy oraz codziennym życiem spowodowało, że ukończenie modyfikacji zabrało o wiele więcej czasu niż ktokolwiek z nas przewidywał. Jest to szczególnie ważne gdy weźmiemy pod uwagę nasz wysoki standard poprawności historycznej.
W związku z tym, zespół ma plan aby wszystkie obecnie opracowane frakcje były grywalne w zakresie jednostek, rekrutacji i budynków rządowych. W żadnym wypadku nie będzie to wersja ostateczna, a co za tym idzie mogą się trafić zastępcze opisy i modele. Nie zamierzamy podawać teraz daty premiery, ponieważ nie możemy zagwarantować, że nie wydarzy się nic katastroficznego w międzyczasie, ale dajemy z siebie wszystko, żeby nastąpiło to wkrótce.
Co można zrobić żeby pomóc?
W ciągu kilku najbliższych tygodni, zespół zacznie szukać testerów, których zadaniem będzie wyszukiwanie błędów, przeinaczeń historycznych i problemów z balansem. Do tego zadania zamierzamy wybrać naszych wieloletnich i oddanych forumowiczów oraz osoby mogące w przyszłości wspomóc nas przy pracach nad modyfikacją. Nasz wewnętrzy plan działania przewiduje premierę kilka miesięcy po przeprowadzonych testach.
Mamy też listę kilku zadań, które muszą zostać ukończone. Po ich zakończeniu naszym następnym krokiem będzie „polerowanie” i ulepszanie modyfikacji. Prosimy aby zgłaszały się do nas osoby, które chcą pomóc i mają umiejętności w tych obszarach.
- Skrypterów
- Osoby umiejące edytować za cechy i świtę
- artystów 3D (jednostki & miasta)
- osoby umiejące edytować animacje
- artystów 2D (eg. UI, icons, skins)
- twórców stron www
EBII nie jest jeszcze skończony i długo nie będzie. Mamy o wiele więcej do zrobienia, aby ta modyfikacja wyglądała tak jak tego chcemy. Wypuszczając wersję alfa, liczymy na wzbudzenie zainteresowania do dalszego rozwoju poprzez powrót starych graczy oraz pozyskanie nowych. Prosimy tylko, żeby społeczność poczekała jeszcze kilka miesięcy.
Valete!
jeszcze kilka screenów
[spoiler:ax36j099]http://forums.totalwar.org/vb/attachment.php?attachmentid=10940&d=1381083178
http://forums.totalwar.org/vb/attachment.php?attachmentid=10941&d=1381083178
http://forums.totalwar.org/vb/attachment.php?attachmentid=10942&d=1381083178
http://forums.totalwar.org/vb/attachment.php?attachmentid=10943&d=1381083178
http://forums.totalwar.org/vb/attachment.php?attachmentid=10944&d=1381083178
http://forums.totalwar.org/vb/attachment.php?attachmentid=10945&d=1381083178
http://forums.totalwar.org/vb/attachment.php?attachmentid=10946&d=1381083178
http://forums.totalwar.org/vb/attachment.php?attachmentid=10947&d=1381083178[/spoiler:ax36j099]
Lwie Serce
06-10-2013, 20:43
Dobre wieści, świetne screeny :) Na tym pierwszym to co to za jeźdźcy? Wydaje mi się że hellenistyczni katafrakci albo hetajrowie choć pewności nie mam.
Bardzo dobre wieści :)
Na tym pierwszym to Anatolijska ciężka kawaleria. Będą służyć jako BG dla generałów pontyjskich i armeńskich.
Coś czuje że Rome II pójdzie w odstawkę :D ( a przynajmniej w moim przypadku )
Lwie Serce
07-10-2013, 14:34
Dzięki Nazgoolu za wyjaśnienie :)
Mnie ciekawi jak będzie z muzyką w modzie, czy przemówi do mnie i poczuję ten starożytny klimat, wszak udźwiękowienie jest niezwykle ważną częścią gier i modów.
Jak na razie, to mamy muzykę z 1, chociaż nowa muzyka jest w planach. Niestety, ale nie mamy ludzi, aby się tym porządnie zająć w tej chwili. Za dużo roboty, za mało czasu ;)
Baal-Melkart
11-10-2013, 19:51
Mamy dziś dla Was bardzo ekscytujące ogłoszenie – jesteśmy bliscy wypuszczenia wersji alpha naszej modyfikacji.
No nieźle :) , może pod choinkę dla wiernych fanów? ;)
Poliorketes
11-10-2013, 21:35
Długo czekałem na tę informację, wreszcie pojawiło się światełko w tunelu :)
No nieźle :) , może pod choinkę dla wiernych fanów? ;)
Nie mogę nic na ten temat powiedzieć, ale wiedzcie, że skoro zdecydowaliśmy się na wypuszczenie tego ogłoszenia, to znaczy że jesteśmy już na ostatniej prostej ;)
Mały sneek peek tego co ostatnio skończyłem tj. późna wersja Aswiniai (kawaleria Lugiów)
https://pbs.twimg.com/media/BWjJCvECAAEG3ZA.png
Lwie Serce
15-10-2013, 19:55
Jak zwykle trzyma bardzo wysoki poziom, a jestem przekonany że będą się jeszcze lepiej prezentować dosiadając rumaków ;)
Jak patrzę na ilość frakcji to mam wrażenie że ogromnym atutem moda będzie zróżnicowanie, gra każdą frakcją będzie specyficzna jak mniemam, co sprawi że EB II nie znudzi się po pierwszej kampanii i dziesiątkach bitew :D
Wielkie dzięki. Starałem się jak mogłem ;)
Tak, kampanie będą zróżnicowane bardziej niż to miało miejsce w EB1. Jak zerkniesz na nasze tweety, to zobaczysz że pracujemy nad różnymi systemami sprawowania rządów w prowincjach, które będą przekładać się na wszelkiego rodzaju bonusy oraz możliwości rekrutacji. Większość państw, będzie posiadać specyficzny dla siebie system który sprawi o wiele większe zróżnicowanie w kierowaniu poszczególnymi państwami. pracujemy też nad eventami kampanijnymi, ale w tej chwili nie jest to nasz priorytet ze względu na bardziej palące zadania. Ale ostatecznie, eventy kampanijne spowodują również większą głębię rozgrywki.
Super. Czekałem na ten modzik bardziej niż na R2. Eb 1 jest świetne jak na swój czas mam nadzieje że 2 nie zawiedzie i będzie masa zabawy i moja Baktria znów będzie dominować na świecie ;-p.
Budynki ( rozbudowa miast na mapie kampanii) każdej frakcji będą zróżnicowane ??? Czy będzie jakiś ogólny wzór typu miasta wschodu swoje drzewko itd. ????
Tak, kampanie będą zróżnicowane bardziej niż to miało miejsce w EB1.
Nie mogę się doczekać jednostki wyglądają świetnie a i kampania zapowiada się super.Ciekawi mnie tylko ile będzie przewijała się tura w kampanii przy wszystkich skryptach
@leo budynki będą zróżnicowane. Nie wszystkie oczywiście, ale frakcje będą posiadać swoje specyficzne budynki jak militarne kolonie, czy budynki reprezentujące jakiś typ rządów w postaci satrapii itp.
Tak na moje oko, tury nie powinny się długo przewijać, ale będziemy to jeszcze testować.
No to CA będzie się wstydzić oj będzie :twisted: .Wygląda na to że wyjdzie wam najlepszy z modów o starożytności EVER.
też nie mogę się doczekać aby zagrać w Europa Barbarorum II lecz obawiam się że długość przewijania tur będzie bardzo długa, a wiadomo że komfort gry jest bardzo ważny. Uwielbiam starożytność, a jedynym dodatkiem jest De Bello Mundi w którym przewijanie tur to masarka.
inquisitor
17-10-2013, 18:36
Oj mogę Ci już powiedzieć że EB będzie miało raczej dłuższy czas przemijania tur ze względu na tony mega świetnych skryptów :P
A to to nie ulega wątpliwości :) .Szkoda tylko że będę musiał pociąć solidnie te skrypty bo mój 6letni laptopik nie uciągnie :D .
czekam z niecierpliwością, bo to co reprezentuje sobą Rome II to największy dramat tej serii gier, najszybciej z wszystkich się nudzi i nie jest to tylko moja opinia bo mam w swoim gronie rodzinnym i znajomych fanów tych gier- ostatnie dwa lata grałem z modem stainless steel i mam nadzieję to samko zrobić jak już udostępnicie europę barbarorum II, prawda jest taka że tylko modderzy podtrzymują ekstycację tą rozrywką i bez nich to ta seria byłaby baardzo niszowa, chwała wam !!!
arcyżużel
02-11-2013, 15:53
Mam prośbę do nazgoola, czy możesz zaprezentować wygląd dwóch moich ulubionych jednostek tj Pedites Extraordinarii i tych najemnych golasów z Galacji
Muszę Cie niestety rozczarować, ponieważ Pedites Extraordinarii nie zostali jeszcze opracowani. W tej chwili pracuję nad Etruskimi Hoplitami a w dalszej kolejności będę opracowywał polibijskich rzymian. Co do najemnych golasów z Galacji, to takowych również nie ma w tej chwili. Mamy opracowanych celtyckich Gaesatae. Ci byli już jakiś czas temu prezentowani ale dla przypomnienia
http://imageshack.us/a/img405/7164/kfl3.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/405/kfl3.jpg/)
http://imageshack.us/a/img440/2582/2iq4.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/440/2iq4.jpg/)
http://imageshack.us/a/img716/9011/ouwd.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/716/ouwd.jpg/)
http://imageshack.us/a/img541/3924/r10v.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/541/r10v.jpg/)
A to moje ostatnie dzieło. Wzór na tarczę etruskiego hoplity. Mam nadzieję, że się podoba :D
https://pbs.twimg.com/media/BZDhkoICcAAZMTl.png:large
Lwie Serce
14-11-2013, 22:09
Hehe, jakże dumnie będą wyglądać szlachetni wojownicy na polu bitwy, gdy blask słoneczny padnie na te tarcze :D
Hehe, jak skończę, to wrzucę efekt końcowy :)
Wizerunek Typhona jest oparty na tym http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... yphon2.jpg, z tym, ze w rękach będzie trzymał węże jak tu http://farm4.staticflickr.com/3582/3671 ... e0c8_b.jpg. Swoją drogą, to mój 3 ręcznie-cyfrowo zrobiony rysunek w życiu ;) dwa pierwsze też poszły na tarcze tych hoplitów.
Edit: Tajfun na tarczy skończony. Pozostałe 6 motywów również. Czas na hełmy i jednostka będzie gotowa do integracji z modyfikacją!
https://pbs.twimg.com/media/BZSTgd7CAAAw2WC.png
Lwie Serce
18-11-2013, 16:35
Bardzo fajny, podoba mi się że tarcze jednostek tego moda nie sprawiają wrażenia jakby były z kartonu, znaczy widać wypukłości i ogólnie realistycznie wyglądają :)
Szkoda że ostatnio u nas małe zainteresowanie jest jakoś EB II. A zapowiada się świetnie, połączenie świetnej rozgrywki i solidnej dawki historii bo widzę że dbacie o zgodność z nią :)
Małe zainteresowanie bo jeszcze nie wyszedł.
Jak ktoś powiedział mi na skypie,, Nie ma co chwalić dupy, której się nie maca''....
Już niedługo ;)
Właśnie skończyłem Etruskich Hoplitów. Mały sneak peek
https://pbs.twimg.com/media/BZmALOYCIAAiPV2.png:large
Poliorketes
21-11-2013, 18:01
Świetna robota :) Już nie mogę się doczekać.
Zgadzam się z Poliorketesem, nazgool jak zawsze wykonał kawał dobrej roboty.
Dzięki Panowie. Właśnie staram się tą jednostkę zintegrować z EBII ;)
EDIT: Nowy rydwany scytyjski wykonany przez Tux'a
http://imageshack.us/a/img202/3562/qx6s.jpg
http://imageshack.us/a/img69/9340/idq6.jpg
Rydwan eeee... scytyjski? W tym okresie?
Jak to się ma do poprawności historycznej?
Poza tym sam rydwan prezentuje się bardzo ładnie, wygląda na wzorowany na przekazie Ksenofonta, tylko zastanawiam się nad tymi ostrzami u dołu skrzyni, to rozwiązanie wydaję mi się strasznie niepraktyczne.
W tym okresie chyba jak najbardziej taki rydwan pasuje, a zaczynamy w 272 pne. Wspomnę tylko, że Seleucydzi używali jeszcze rydwanów w bitwie pod Magnezją w 190 pne więc nie bardzo wiem w czym problem.
Jest to jeden z modeli. Jest jeszcze drugi. Zdobienie tego oparte o ten złoty model
http://31.media.tumblr.com/tumblr_mc0x8i1j0f1rui49ao1_1280.jpg
Lwie Serce
24-11-2013, 18:47
Akurat rydwanów byłem bardzo ciekaw, no i mi się podobają, ładnie się prezentują, będzie miło rozjeżdżać nieszczęsnych piechurów :)
K A M 2150
24-11-2013, 18:48
Na pewno "Scythed" tłumaczy się na polski jako scytyjski? ;P Scytyjski to byłby Scythian, a Scythed od Scythe, czyli kosa, stąd nazwa rydwany z kosami ;)
Pewnie masz rację :) Mój błąd.
Baal-Melkart
24-11-2013, 19:58
Piękny rydwan :)
Poza tym sam rydwan prezentuje się bardzo ładnie, wygląda na wzorowany na przekazie Ksenofonta, tylko zastanawiam się nad tymi ostrzami u dołu skrzyni, to rozwiązanie wydaję mi się strasznie niepraktyczne.
Dokładnie Anabasis, I, VIII. Tak, według Ksenofonta opisywane rydwany miały kosy pod pudłem skierowane w dół.
Poliorketes
24-11-2013, 21:15
Na pewno "Scythed" tłumaczy się na polski jako scytyjski? ;P Scytyjski to byłby Scythian, a Scythed od Scythe, czyli kosa, stąd nazwa rydwany z kosami ;)
To żeś mi KAM dał niezłą zagwozdkę na niedzielę. Teraz będę siedział i myślał. Masz może jakiś odnośnik do tego w literaturze?
EDIT
Cofam pytanie, poszperałem w źródłach i nie ma tam żadnych scytyjskich rydwanów, widać to oszukał mnie własny mózg, któremu Scythed kojarzy się z Scythian ;)
A co do zasadności obecności rydwanów z kosami w grze, to są jak najbardziej uzasadnione. Poza wspomnianym Antiochem III Wielkim jeszcze król Pontu, Mitrydates VI Eupator używał rydwanów. Między innymi w bitwach z Bityńczykami nad rzeką Amnias i z Rzymianami pod Cheroneją w 86 p.n.e.
Rydwany bardzo ładnie wyglądają, ale chyba były robione za opisem Ksenofonta. Liwiusz trochę inaczej opisał rydwany scytyjskie ( z kosami?), które były pod Magnezją. (...) koło dyszla miały sterczące z przedniej poprzeczki zaprzęgowej dziesięciołokciowe ostrza niby rogi, żeby mogły przebijać wszystko, cokolwiek by stało na drodze. Z końców zaś tej poprzeczki wystawały po dwie zakrzywione kosy; jedna poziomo na wysokości poprzeczki, druga pod nią skierowana ku ziemi; tamta dla ucinania wszystkiego, co by podeszło pod nią z boku, ta dla dosięgania leżących i czołgających się po ziemi.Również u osi kół przymocowane były z obu stron po dwie kosy w tak samo różnym ułożeniu" - Liwiusz, tylko nie pamiętam która księga.
Tak jak wspominałem wcześniej to jest jeden z dwóch modeli dla tej jednostki :)
K A M 2150
24-11-2013, 22:12
Na pewno "Scythed" tłumaczy się na polski jako scytyjski? ;P Scytyjski to byłby Scythian, a Scythed od Scythe, czyli kosa, stąd nazwa rydwany z kosami ;)
To żeś mi KAM dał niezłą zagwozdkę na niedzielę. Teraz będę siedział i myślał. Masz może jakiś odnośnik do tego w literaturze?
EDIT
Cofam pytanie, poszperałem w źródłach i nie ma tam żadnych scytyjskich rydwanów, widać to oszukał mnie własny mózg, któremu Scythed kojarzy się z Scythian ;)
Tu nie o źródła i literaturę poszło, a o tłumaczenie języka angielskiego :D Kolega wyżej też nie twierdził, że tych rydwanów nie było, tylko chodziło mu o to, że Scytowie z nich nie korzystali ; D
Aaaa, w takim razie wszystko w porządku, ach ten zdradliwy angielski :)
Poliorketes
25-11-2013, 23:59
Coś mnie wczoraj przerosła ta rozmowa ;)
Nowe drzewka i roślinki. W tym konkretnym przypadku oaza ;)
https://pbs.twimg.com/media/BapL5sQCQAAoHp7.jpg:large
A pod tym linkiem więcej przykładów
http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?142126-EB2-Sneak-Peeks&p=2053563489&viewfull=1#post2053563489
Poliorketes
04-12-2013, 20:57
Te nowe tekstury roślinności są świetne! Gra wygląda dzięki temu o wiele świeżej.
Lwie Serce
05-12-2013, 14:11
Podzielam zdanie Poliorketesa. Bardzo ładnie to wszystko wygląda.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin©