Zobacz pełną wersję : Extended Cultures (XC) 4 1.1
BlackWood
18-03-2012, 10:21
Witam chciałem wam droga uszczuplona społeczności RTW, przedstawić Extended Cultures (XC). Według mnie bardzo świeżą i miodną modyfikacje, takie połączenie EB, DTW czy RTR.
XC powstawał w bólach i cierpieniach,sami twórcy piszą o dużej pracy która trwała "latami", czy się opłacała? Owszem! Gdyż XC to według mnie bardzo wciągająca modyfikacja, początki moda były jak zawsze błahe- sub mod- który tworzyła garstka pod Extended Greek Mod (XGM). Jednak własne pomysły i chęć stworzenia czegoś więcej dały rezultaty w postaci Extended Cultures (XC) w wersji 1.04 (Dodam tylko że team jest tak prężny że co jakiś czas numerki mogą się zmieniać!).
Jednak do rzeczy, standardowo modyfikacja rzuca nas w wir 275 p.n.e to kampania główna, mamy jeszcze do wyboru oddzielne scenariusze, ale to już sami ocenicie-Grając w nie! Właściwie nic nowego jeśli chodzi o frakcje się nie zmienia, mamy do wyboru : Celtów, Rzymian , Kartagińczyków ,Greków czy Wschodnie Królestwa, to co jest nowe moim skromnym zdaniem, to sama kampania i ogrom zmian jakie zostały wprowadzone, widać to już w po niespełna 30 min gry.
Team chwali się że wprowadził nowe AI, napisał masę nowych skryptów ,dodał nowe budowle, zmienił znacznie gameplay i powiem wam ma rację! Dawno nie grałem w lepszego moda! Tak sobie myślę ,kurcze czy coś jest w stanie mnie jeszcze zaskoczyć jeśli chodzi o serię RTW?? Wychodzi na to że tak i XC zdecydowanie spełnia to kryterium.
Takim małym minusem są jednostki, niestety w teamie XC podobno nie ma dobrych grafików, więc jednostki są posklejane z różnych modyfikacji , nawet z podstawki. Ale nie zrażajcie się tym, reszta jest warta waszego czasu, a wiem o czym pisze, sam mam go bardzo mało :( .
Co oferuje modyfikacja:
*nacisk na handel sam rozwój państwa!
*nowe budowle i ich znaczenie!
*AI!(duży nacisk na realizm na polu bitwy, nowe animacje itd.)
*koszty utrzymania wojska,
*różnice kulturowe(świątynie itd)
*poprzez nowe skrypty, gra często potrafi zaskoczyć!
*wiele innych zmian które sami zobaczycie prowadząc swoje podboje,
*świeże pomysły np. lokalny gubernator (rekrutowany generał), nie może pływać statkami razem z wojskiem! Zaszczyt ten przysługuje tylko członkowi rodziny!
* MOD DZIAŁA SAMODZIELNIE NIE NADPISUJE ORYGINALNYCH PLIKÓW GRY!
Download : https://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?1101-Extended-Cultures-(XC)
Bezpośredni odnośnik:
https://www.moddb.com/mods/extended-cultures-xc/downloads/extended-cultures-v-version-11
Dzięki za info Blackwood. Pobrałem i zainstalowałem. Wygląda naprawdę obiecująco. Jak uda mi się pograć to napisze coś więcej. Pozdrawiam.
Witaj BlackWoodzie :lol: Dawnom żech ciebie nie było :) Jak widać Rome zawsze żywy i zagrywają się nim na Zachodzie :) Nie mam czasu by pograć, ale jak masz chwilę byś napisał jeszcze, dał jakieś zrzuty z gry, tudzież Araven, bom ciekaw niemożebnie, co sprezentowali :mrgreen:
edit:
Jednak skusiłem się i zainstalowałem. :mrgreen:
BlackWood
18-03-2012, 14:50
Siema ;) fajnie że zainstalowaliście XC, mod jest wymagający i widać w nim dużo pracy nad rozwojem kampanii. Może nie ma fajerwerków rodem z RS, ale jest to COŚ. Polecam bo warto ;) Pozdrawiam
chochlik20
19-03-2012, 10:29
miałem założyć ten temat, ale jakoś nie mogłem się zebrać :) ten mod naprawdę daję mocno w kość graczowi :) łatwo nie jest, ale super się w niego gra :) polecam :)
BlackWood
20-03-2012, 20:32
Tak się zapytam, jak idzie wam kampania? Gracie jeszcze? Jestem ciekawy waszych opinii, nie wierzę że nikt nie pogrywa ;) Pozdrawiam
Scorpi80
20-03-2012, 22:50
Zainstalowałem dzisiaj i mnie wciągnęło na parę godzin. Gram Galią h/h i na początku jest bardzo łatwo, na około tylko rebelianckie miasta i pare Celtów ale do głosu dochodzą Rzymianie i się zaczyna jazda:) Z kasą nie ma większych problemów jak się zainwestuje w drogi i markety itp. Gra się przyjemnie chociaż bez rewelacji. Różnica w uzbrojeniu Rzymu jest duża, z podstawowymi jednostkami na ich zwykłe hastati nie ma się szans od frontu. Komp jak był schematyczny tak jest. Mimo wszystko będe grał dalej i próbował pokonać Rzym i Kartagine bo już od Iberii się zbliżają.
BlackWood
21-03-2012, 09:24
Rozumiem że są jakieś zastrzeżenia ;) , wiadomo silnik RTW jest nie do przeskoczenia w wielu miejscach. Twórcy piszą aby z głową stawiać odpowiednie budynki odpowiadające za stan finansowy naszego państwa. Nie tworzyć na gwałt armii, gdyż wtedy możemy zbankrutować.Możliwe że obrałeś takową taktykę i masz lżej :) .
PS>Fajnie że są ludzie, którzy jeszcze starają się grać w inne modyfikacje mniej znane i jeszcze je komentują :P Pozdrawiam
Scorpi80
21-03-2012, 10:46
Właśnie obrałem taktykę zarobienia najpierw kasy, żeby mieć za co utrzymać armię:) Największe zastrzeżenie to chyba tylko do grafiki a w szczególności modeli jednostek, ale nie można mieć wszystkiego. Przynajmniej wszystko śmiga w max detalach:) Ktoś jeszcze w to gra? pozdrowienia:)
p.s. liczba wyjść do pulpitu - 1:)
Ja wrzucę te dodatki wyładniające grafikę i coś zagram więcej w przyszłym tygodniu. Pierwsze wrażenia z rozgrywki i bitew mam bardzo pozytywne. Ai kompa w bitwach jest bardzo dobre wg mnie. Co do ai strategicznego wypowiem się jak więcej pogram. Gram na silniku Aleksandra. Pozdrawiam.
BlackWood
21-03-2012, 13:12
Właśnie obrałem taktykę zarobienia najpierw kasy, żeby mieć za co utrzymać armię:) Największe zastrzeżenie to chyba tylko do grafiki a w szczególności modeli jednostek, ale nie można mieć wszystkiego. Przynajmniej wszystko śmiga w max detalach:) Ktoś jeszcze w to gra? pozdrowienia:)
p.s. liczba wyjść do pulpitu - 1:)
Właśnie miałem się ciebie zapytać na jakim silniku grasz , ja przy instalacji ustawiłem Alexandra, zaletą tego dodatku jest mała ilość kraszy( gram Rzymem i jeszcze żadnego nie miałem) ? Trudniej też wygląda rozgrywka. Pozdrawiam
Scorpi80
21-03-2012, 15:26
Silnik Alexa ale przed chwilą miałem 4 wygrane bitwy o Genue. Komp miał silniejszą i lepszą armię a i tak przegrał, pod koniec tury crash:/
System win7 64bit i nie miałem włączonego trybu zgodności z win xp. Może to jest przyczyną?
BlackWood
21-03-2012, 16:37
To że wygrałeś nie czyni kompa słabszym, tylko ciebie lepszym ;), każdy ma sposób na wygraną jeśli łupie w RTW i jej modyfikacje od lat.
Odnośnie systemu i zgodności, to polecam jednak ustawić na xp. Ja używam jak na razie tylko Xp ,uważam że przy odpowiednim dbaniu o aplikacje i porządkowaniu tego systemu nie ma problemu z jego stabilnością.Używam też xp dlatego że nie grywam w najnowsze produkcje, a dużą zaletą jest też to że nie jest ramo żerny...Sorry że odskoczyłem z tematu. Ustaw siódemkę na zgodność z Xp, możliwe że pomoże. Jak nie przeinstaluj modyfikacje.Pozdrawiam
Scorpi80
21-03-2012, 17:18
Niestety reinstalka nie pomogła. Jedyny sposób to była automatyczna bitwa, wtedy komp nie stracił w tej turze miasta i się nie zawiesiło:)
Może ktoś wrzuci jakieś screeny i podzieli się wrażeniami. Jestem ciekawy jak prezentuje się mod, a sam na razie nie mam zbytnio czasu pograć w niego.
BlackWood
21-03-2012, 21:22
http://www.twcenter.net/forums/showthre ... 817&page=9 (http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=273817&page=9) Sprawdź pod tym linkiem, to temat z TW odnośnie relacji z rozgrywki zdjęcia z gry też tam znajdziesz.Warto też odwiedzić wątek dotyczący poprawek,można zassać tam tekstury terenu z RSII :!: Pozdrawiam
Scorpi80
25-03-2012, 00:27
Podczas oblężenia, gdy AI zaatakuje mnie i wygram to gra wychodzi do windy bo nie mogę przejąć miasta. Sprawdzone na dwóch różnych więc to chyba bug z oblężeniem.
BlackWood
25-03-2012, 11:18
Na jakim konkretnie mieście ci wywala gre?? Jaką frakcją grasz?? Pozdrawiam
Scorpi80
25-03-2012, 12:13
Najpierw w Genua a później w Iberii południowy wschód, nie pamiętam nazwy.
Gram Galią.
BlackWood
25-03-2012, 15:36
Najwidoczniej coś ekipie teamu umknęło, zdarza się to niestety w każdej modyfikacji :? . Trzeba poczekać na nowszą wersję może coś poprawią,radził bym ci aby starcia w których już wiesz że zakończą się kraszami, rozgrywać automatycznie, bądź ostatecznie(jak komputer z uporem badzie trzymał swoją stronę) wpisz kod na wygraną. Ale to tylko w wyższej konieczności :!: :!: :!: Osobiście nie stosuje w grach takich praktyk, ale jeśli mod ma niedoróbki, niestety tak trzeba, by się dalej cieszyć płynnością kampanii :cry: Pozdrawiam
Scorpi80
26-03-2012, 21:32
Dokładnie tak musiałem zrobić kilka razy, dzięki temu dalej mogę grać kampanię:) Robi się ciekawie, na zachodzie pół Iberii zdobyte bo Kartagina jest cienka jak sik pająka. Gorzej z Rzymem, ciężkie walki o Mediolanum i Genue, ich ciężka piechota młóci moich zwykłych wojów. Szanse się wyrównują jak zacząłem rekrutować lepsze jednostki:) Na szczęście z Germanią mam pokój.
BlackWood
27-03-2012, 11:59
Super widzę coś ruszyło, fajnie że pomyślnie prowadzisz kampanię, życzę powodzenia. Ja gram Rzymem i walczę obecnie przeciw Kartaginie ;) z celtami mam jako taki spokój. Ja na razie :? Pozdrawiam
inquisitor
27-03-2012, 15:24
Ja popatrzyłem na mapę i stwierdziłem że podziękuje za tego moda, poprostu po screenach mapy i częściowo jednostek, za bardzo mi ten mod vanilla pachnie ;)
BlackWood
27-03-2012, 19:54
Ja popatrzyłem na mapę i stwierdziłem że podziękuje za tego moda, poprostu po screenach mapy i częściowo jednostek, za bardzo mi ten mod vanilla pachnie ;)
Ale ją nie jest :| , jak byś czytał dokładniej mój opis, tekstury da się ulepszyć na te z DTW. Oraz podrasować nieco same detale oświetlenia pola bitwy z jednostkami bywa różnie( pisałem na wstępie, ważne że na polu bitwy zachowują się inaczej niż w podstawce), choć nie będzie to RS gra opiera się o coś czego moim zdaniem wielu modyfikacją brakuje, dobra robota jeśli chodzi o kampanię czy pole bitwy,finanse itd. Zresztą nie rozumiem takiego komentarza(bez urazy) "Ja popatrzyłem i stwierdziłem", zagrałem i stwierdziłem to co innego, nie wiem po co umieszczać tego typu opinie :?: Nie chcesz grać nie musisz,jeszcze bardziej pisać że nie masz zamiaru grać...Proste ;) Pozdrawiam
Scorpi80
29-03-2012, 14:25
Kampania zaczęła się sypać powoli:) Rzymianie bardzo silni non stop atakują. Kartagina zaczęła robić lepsze jednostki i jest trudno. Z kolei na wschodzie zaatakowali Germanie, ale dostają w tyłek non stop. Szkoda, że w ciągu kilku tur straciłem kilku najlepszych generałów z racji śmierci naturalnej:/ Walka na 3 frontach z tak słabą ekonomicznie Galią to jest wyzwanie ale nie poddaję się:) Rzymskie jednostki są trochę przegięte, zwłaszcza Ci ze złotymi okrągłymi tarczami (w skrocie PES). Taktyka na nich to ostrzał oszczepami i strzałami od tyłu i szarże kawalerii. Nie stać mnie obecnie na produkowanie masowo lepiej uzbrojonych jednostek bo całą kasę zżera wojsko. Pozdrowienia z frontu:)
Baal-Melkart
29-03-2012, 20:00
Mod chyba nie ma rozmachu EB i nie wygląda jak RS, ale skoro stawia wysoko poprzeczkę graczowi... to znaczy, że jest dobrze. A jak szlachetny BlackWood pisze, że i bilans dochody-utrzymanie jest jak należy to jest bardzo dobrze. No nic, trzeba będzie w weekend pobrać, zaokrętować punickie zastępy na pentery i spalić ten Rzym ;)
BlackWood
29-03-2012, 20:14
Jak widać jakieś zainteresowanie jest ;) , szkoda że tylko jedna osoba opisuje swoje odczucia podczas kampanii, według mnie mod jest fajny i polecam go po prostu każdemu kto ceni sobie dobre choć skromne modyfikacje. Zaczyna się powoli, gdyż każda frakcja potrzebuje trochę czasu na rozwój swojego państwa. Potem zaś słabsi odpadają a ci co zostają na polu bitwy mają przerąbane ;) . Twórcy radzą aby nie tworzyć za dużo elitarnych jednostek, gdyż są drogie w utrzymaniu i rekrutacji, owszem warto wesprzeć swoje armie kilkoma, jednak nie nastawiać się na masowość. Podstawą jest też gospodarka oraz handel, jeśli lubisz takie mody to XC jest w sam raz dla ciebie ;) Pozdrawiam
Scorpi80
30-03-2012, 23:10
Mam jedną armię złożoną tylko z elitarnych jednostek, zmiatają Rzym jak leci:) 5 miast im zostało i padną niedługo. Kartagina wyparta z Iberii a Germanie nie podskakują bo są słabi. Szykuję 2 armię, która pójdzie na wschód:) Mimo wszystko gra się trudno ale jest ciekawie, bo kasy wiecznie brakuje i nie można wszystkiego zbudować.
Update:)
Rzym padł, Vercingetorix podbija Afrykę:) wojna z Macedonią i jak na razie 52 prowincje zdobyte.
BlackWood
05-04-2012, 22:05
Chciałem zainteresowanych modem poinformować, że jest już dostępna nowsza wersja XC :!: Zmiany zapewne kosmetyczne ale co tam, warto sprawdzić. Pozdrawiam
Scorpi80
27-04-2012, 13:17
Po dłuższej przerwie ponowiłem kampanię Galami. Obecnie walczę z Macedonią o Bałkany i Kartaginą o wschodnią Afrykę. Fajnie się walczy z muzyką "Gladiatora":) klimat lepszy;p Sarmatia siedzi cicho bo jest cienka a tylko na wschodzie zostali Seulecydzi i Ptolemeusze.
p.s. sprawdzał ktoś nową wersję?jakie zmiany?
BlackWood a te wzbogacone elementy graficzne i muza pasują też do najnowszej wersji XC? Oby. Dzięki za info, trochę późno je zobaczyłem. :P
BlackWood
27-04-2012, 16:29
Cześć, tak te elementy pasują do każdej wersji ;) -Pozdrawiam
Scorpi80
08-05-2012, 21:25
Po długich i ciężkich bojach ukończyłem kampanię:) Zdobyte 139 miast, został mi sam wschód ale nie chce mi się już grać. Czy coś jest ciekawego jak się zdobędzie wszystkie miasta?do którego roku trwa gra? pozdrawiam
BlackWood
11-05-2012, 12:42
Nie mam pojęcia jak dalej się toczy gra :| pewnie jakiś limit ma, ale zawsze są inne mody do sprawdzenia ;) Pozdrawiam
Witam. Jest kolejna wersja tego moda oznaczona jako 1.08.
chochlik20
06-04-2021, 10:49
Uznałem, że warto odkopać temat, bo wyszła nowa wersja: 1.1 - https://www.moddb.com/mods/extended-cultures-xc/downloads/extended-cultures-v-version-11 , a mi udało mi się ukończyć kampanie Galami. Uprzedzając pytania nie wiem dokładnie, czym różni się od wcześniejszych, bo minęło 9 lat odkąd grałem w tego moda. :P
Mamy kampanię główną i kilka kampanii prowincjonalnych, są nowe nację do ogrania oraz pewnie zaczątki siwych włosów u mnie. System rekrutacji jest genialny albo też najbardziej idiotyczny z jakim się spotkałem dotychczas. Twórcy wpadli na pomysł, aby uzależnić rekrutację również od innych budynków. Chcesz mieć mieczników potrzeba kowala i np. targu, Co jest potrzebne można przeczytać w opisie budynku. Z tym problemu nie miałem. Grając Galią z niezrozumiałych przyczyn w podbitych regionach mogłem budować jedynie brytońskie koszary, a nie celtyckie. Te ostatnie pojawiły się wyłącznie w stolicy. Czemu? Nie, wiem. :( Wraz idzie za zróżnicowaniem koszar miałem również inne jednostki do rekrutacji. Z jednej strony ciekawa opcja, a z drugiej zaś brakowało mi możliwości wyboru. Czy podobnie jest u innych frakcji nie wiem. Siwe włosy zapoczątkowała też system kultury, a konkretniej jej zmiany. Przykładowo w podbitym Rzymie bardzo długo dominowała kultura zachodnia. Miało to miejsce nawet wówczas, gdy przeważać w oknie osady zaczęła barbarzyńska. Okazało się, że nie zburzyłem budynku, który dawał +5 do kultury zachodniej. Z kolei w Capui nie byłem w stanie tego sprawić. Wydaje mi się, że ma to wpływ na system rekrutacji, ale w jaki sposób konkretnie to nie wiem. Brakuje mi dobrze wyjaśnionego jak w EB2 systemu. Komunikat w przeglądarce budynków, że danego nie mogę jeszcze wybudować choć poziom miasta jest odpowiedni jest zbyt enigmatyczny.
AI myśli. :eek: Nie zauważyłem głupio wypowiadanych wojen, komputer potrafi bardzo dobrze prowadzić nacje choć są wyjątki, a czując, że przegrywa bitwę wycofuje swoje oddziały.
Świątynie dają bonusy nie tylko do porządku, przyrostu ale też do handlu konkretnymi towarami. Budynków, które rozwijają handel jest dość sporo, a o środki w skarbcu warto dbać, bo jednostki nie są tanie i w rekrutacji, ale też i w utrzymaniu.
Ciekawym rozwiązaniem jest jazda generalska, a konkretniej fakt, że przestała być ona ciężką, czy lekką kawalerią, ale stała się skirmisher cavalry. Nie oznacza to, że obrzuca oszczepami, ale potrafi unikać wrogiego oddziału. Plusem tego jest, że jak zapomnimy o naszym generale jest spora szansa, że uniknie starcia, ale minusem tego, że wrogiego ciężko złapać.
Problemem w modzie są miasta barbarzyńskie. Twórcy musieli się inspirować Kindomsem i osadami ulokowanymi na wzgórzach. Mamy tutaj podobne. Schody zaczynają się wówczas, gdy próbujemy je zdobyć, bo okazuje się, że istnieją niewidzialne ściany. Nie zaobserwowałem tego zdobywając rzymskie miasta. Można zrobić podkop pod mury, ale nie wejdziesz do niego do miasta, bo jednostka nie może wykonać twojego rozkazu.
Nie licząc różnych potknięć to mod okazuje się być naprawdę ciekawy. Nie grałem zbyt dużo w EB pod Romę, a więcej EB2 i muszę powiedzieć, że wydaje mi się, że nawet bardziej wymagający. Grając na poziomie m/m zastanawiałem się, czy przypadkiem nie wybrałem trudniejszego poziomu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin©