PDA

Zobacz pełną wersję : Machiny od X tury - dyskusja



Errichto
21-03-2012, 08:02
Do zasady Joopa-Mefista:

a) Balistą można zdobyć jedynie fort, małe miasteczko lub drewniany zamek przeciwnika.
b) Katapultą można zdobyć to samo co balistą oraz zamek i większe miasteczko.
c) Trebuszami można zdobywać wszystko oprócz Cytadel.
d) Machinami prochowymi można zdobywać wszystko.
e) Punkty a)-c) nie dotyczą rebelii.
f) Wszystkie typy osad i forty można zdobywać za pomocą machin budowanych podczas oblężenia. (tarany, drabiny, wieże oblężniczedorzuciłbym następujące ograniczenia:
1) Balisty można używać od 11. tury.
2) Katapulty - od 16.
3) Trebusza - od 21.
4) Prochowych machin np. od 31.
Wcześniej można zbudować (zrekrutować) daną machinę i trzymać ją w armii, lecz nie pozwala ona na szturm bez drabinek itp.
Do tego zmniejszyłbym wojsko startowe.
Urozmaici to rozgrywkę. Na początku musimy grać inaczej - walka bez machin, potem wchodzą kolejne i jest ciekawie. W pierwszych turach bardziej opłacalny stanie się pokój i rozwój.
Oczywiście ograniczenia czasowe można zmienić. Dodatkowym plusem jest wyrównanie szans Genui czy Litwy - do tej pory są poszkodowani, później mają katapulty (przez co np. Wenecja może zgnieść Genuę).
Niedługo chyba założę MKO na jakieś 15-17 osób z tą zasadą. Nawet myślałem o WKO, no ale czy to nie będzie za wolna KO?
Co sądzicie?

PlanB
21-03-2012, 15:27
Zasada nie jest zła,nawet mi się podoba ;)
Tak poza tym KO stają się teraz coraz bardziej obwarowane przepisami,które nowych graczy mogą przyprawiać o ból głowy,także coraz większa biurokratyzacja.Jest coś jeszcze jeśli wgl wojny będą na początku wybuchać to będą one jeszcze bardziej pozycyjne,czyli kto pierwszy popełni błąd :D
Co do zmniejszania wojska to mi bez różnicy,ale z tymi machinami to na pewno lepsze byłoby wyrównanie szans modyfikując pliki,ale ta zasada też to robi :D
Cóż reasumując,bo wyszło tak chaotycznie,zasada jest ok,na początku mało wojen,a potem jazda,no ciekawie :)

Mefisto7
21-03-2012, 21:48
Jestem za. Jakiś rok temu to chciałem proponować zakaz używania machin w ogóle, ale Joopiter wybił mnie to z głowy. ;)
Ja to bym nawet zwiększył te limity czasowe.

Jest coś jeszcze jeśli wgl wojny będą na początku wybuchać to będą one jeszcze bardziej pozycyjne,czyli kto pierwszy popełni błąd
Chcesz przez to powiedzieć, że z machinami wojna nie jest pozycyjna? Wtedy też jest, tylko w innym stylu... i z tą różnicą, że nie każdy machiny ma, co wcale zaletą nie jest.


Dodatkowo limit przewozu jednostek statkami wg reguły NP: koga - 5 jednostek, galera - 6 , zmiana zasięgu statków (duża), zmiana zasięgu jednostek lądowych (mała) {obie zmiany oczywiście w dół} i coś z tym blokowaniem budowy fortu przez agentów w różnych wariantach (pokazanych przeze mnie w moim wątku) i byłoby git.

adriankowaty
22-03-2012, 06:38
Fakt, bo w kampaniach online zbyt szybko dochodzi do wojny.

OskarX
22-03-2012, 11:30
Jestem na nie. Jeśli jakieś państwo jest bardziej rozwinięte od innego i może produkować sprzęt oblężniczy, to niech go używa. Głupio będzie, jeśli w jednej turze nagle każde państwo wyjdzie z balistami. Zostawmy chodź trochę realizmu.

Piter
22-03-2012, 11:34
Lepiej już zaczekać do wwmwe 3.0 i zrobić własny submod, który będzie sam takie rzeczy korygował czy nawet zrobić to pod 2.0 niż robić tony zasad, które można ustawić w grze ;)

PlanB
22-03-2012, 14:37
Tak popieram Pitera,najlepiej byłoby poczekać na 3 i po prostu dostosować ją do KO :D

Marat
24-03-2012, 22:58
Całkiem ciekawe, choć na WKO zmniejszyłbym czas oczekiwania na balisty chociażby ( nad resztą można też się zastanowić ). 10 tur to limit dobry na MKO.

william/kaszanka
26-03-2012, 17:20
Jestem za wprowadzeniem limitu