Zobacz pełną wersję : Orient und Okzident
https://totalwar-forum.de/index.php?thread/2672-orient-und-okzident-downloads/
Kliknąć w Datei speichaern.
Lepsza sztuczna inteligencja (wypakować do folderu moda.np sega/medieval/mods/orient)
http://www.sendspace.pl/file/b839fd8db46a5b59071dcc4
Akcja zaczyna się w roku 1423.
Filmik o grze Sycylią (niestety po Niemiecku)
http://www.youtube.com/watch?v=6HfMlziN ... r_embedded (http://www.youtube.com/watch?v=6HfMlziNs5Y&feature=player_embedded)
Moje tłumaczenie z niemieckiego:
Modyfikacja została stworzona przez twórców "Schwert und Speer"i odzwierciedla polityczną / wojskową sytuację 1423 roku. Punktem wyjścia jest czas Imperium Osmańskiego i upadeku Bizancjum. Mod posiada wiele nowych funkcji, nową, dużą mapę z wieloma prowincjami, szybkie tury, frakcje z różnych rodzin, wszystkie nowe grywalne frakcje mają nowe skiny, banery i jednostki, które są dostosowane do kryteriów historycznych, nowy interfejs, duża ilość eventów histoycznych mogących być włączonymi poprzez spełnienie odpowiednich warunków, mod posiada również znane skrypty zaciągnięte z SUS (Schwert und Speer), które gracz może dostosować do poziomu trudności, nowe budynki, skrypty i wiele więcej!
chochlik20
02-04-2012, 21:16
Ściągnąłem, zainstalowałem i jestem pod wrażeniem - duża mapa, nowe frakcje, o dziwo jest nawet Polska - twórcy moda dali flagę Rzeczypospolitej Obojga Narodów :!: grać jeszcze nie grałem, ale gdy tylko skończę kampanie Taharem w Therze :) rozpoczynam grę Serbią :) i wrzucę może jakieś sreeny i wrażenia z gry :)
Ściągnąłem, zainstalowałem i jestem pod wrażeniem - duża mapa, nowe frakcje, o dziwo jest nawet Polska - twórcy moda dali flagę Rzeczypospolitej Obojga Narodów :!: grać jeszcze nie grałem, ale gdy tylko skończę kampanie Taharem w Therze :) rozpoczynam grę Serbią :) i wrzucę może jakieś sreeny i wrażenia z gry :)
Ja jeszcze nie zdążyłem pobrać szczerze mówiąc, po prostu tak jakoś na to wpadłem ;] Polska jest oczywiście - czekam na recenzję AI :P
Mod jest po niemiecku? Widzę, że ta sama ekipa robiła co SuS...hmmmm :roll: ....Tyle modyfikacji jest a tak mało czasu :D
edit:
po niemiecku :mrgreen:
Już sobie to wrzuciłem,fajnie to wygląda,mapa,prowincje i Polska :D
Choć rozumiem że to jak wygląda Bizancjum to poprawność historyczna?To jednak trochę przesadzili ;)
No ale jak będę miał czas żeby zagrać to zobaczymy jak to będzie wyglądać w praktyce
Dajcie jakieś screeny :D
To ty daj jakieś screeny :mrgreen: Niemcy mają specyficzne podejście, więc może być...inaczej :lol:
chochlik20
04-04-2012, 14:12
http://totalwar-forum.de/wbb/index.php? ... eadID=2726 (http://totalwar-forum.de/wbb/index.php?page=Thread&threadID=2726) na stronie macie filmiki nakręcone przez gracza - frakcja Sycylia :)
Zamieściłem tłumaczenie opisu moda (jest w 1 poście)
Ładna XVI wieczna husaria: (sreeny z gry)
[spoiler:2zrabmi7]http://img96.imageshack.us/img96/6093/husaria.png
Shot at 2012-04-08[/spoiler:2zrabmi7]
Fragment mapy Królestwa Polskiego:
[spoiler:2zrabmi7]http://img40.imageshack.us/img40/2593/mapalj.png
Shot at 2012-04-08[/spoiler:2zrabmi7]
Jedyne co straszy to zbyt duża ilość rebelii, Niemcy chcąc chyba zachować realia historyczne nawet Czechy zrobili buntownikami, a kończy się to tak, że rebelie podbija ten kto ma najbliżej i jest całkiem ahistorycznie.
chochlik20
08-04-2012, 16:34
Jedyne co straszy to zbyt duża ilość rebelii, Niemcy chcąc chyba zachować realia historyczne nawet Czechy zrobili buntownikami, a kończy się to tak, że rebelie podbija ten kto ma najbliżej i jest całkiem ahistorycznie.[/quote]
zawsze tak było, podbijał ten co ma bliżej :) zresztą wolne poruszanie się sprawia, ze nie zawsze podbije ten co ma bliżej :)
Kilka wrażeń z gry Serbią - ciekawie, muszę powiedzieć i nie jest łatwo, z kasą - na początku podbój paru okolicznych miasteczek rebelianckich, a co za tym idzie wrażenia z bitwy:
1- dziwny zasięg kuszników, mają o dziwo mniejszy niż łucznicy :shock: obie formacje, począwszy od tych podstawowych mogą stawiać pale :)
2- armaty - podstawowe mają o dziwo dobrą celność, co mnie akurat irytowało w innych modach, gdzie nadawały się jedynie do oblężenia, dodatkowo możemy strzelać chyba szpanerami :) nie wiem jak to nazwać - ale tylko na krótki dystans co praktycznie eliminuje ten element z walki, mangonele - strasznie mały zasięg :( i długi czas strzału
3- eventy- jako kraj protestancki musiałem wyłożyć na kościół mojego wyznania 4000 denarów, a jak się nie zgodziłem uciekło mi 6000(!), zaatakowała mnie Wenecja - straciłem Ragustę oni Tressaloniki i jeden zamek na wybrzeżu - potem dostałem event w którym jest mowa o jakieś lidze -automatycznie dostaję wojnę z Osmanami a pokój i przymierze z Wenecja :shock:
4- dziwne zachowanie Gruzji - pchają się na stepy zamiast do Azji Mniejszej, mają wojnę z Polską chyba po buncie we Lwowie - jakim cudem gruzińska załoga w nim?
5- Osmanie są naprawdę potężnie i walka przeciwko nim będzie długa
Polska nie ma na wschodzie żadnego wroga, nie ma złotej ordy, więc musi z kimś walczyć (analogicznie Gruzja)- a skoro są sąsiadami- na to akurat szczególnie bym nie narzekał, ja póki co krótko grałem więc jeśli chodzi o rebelie to na sam początek tylko mam takie odczucie ;) Ruch jest mały, ale można to zdzierżyć, bo tury są króciutkie nawet na słabym sprzęcie. Na starcie rzeczywiście krucho z kasą :)
HellVard
09-04-2012, 12:15
Mieliście jakieś problemy ze ściągnięciem tego moda? U mnie z tego strategie-zone ciągnie okropnie powoli. Maks 20kb :roll:
Pan Toranaga
10-04-2012, 08:00
Moglbym ktos dac pare screenów z mapy z obszarami Polski i jej siąsiadów???
chochlik20
10-04-2012, 09:04
moja gra Serbią :) miasta na Bałkanach - Sliven, Konstantynopol, Edirne zdobyłem fartem - gdyby nie działa w armiach pewnie doszły by posiłki Osmanom, a tak, kaska leci :)
http://img16.imageshack.us/img16/291/beztytuuogd.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/16/beztytuuogd.jpg/)
nikt nie wspomniał o ciekawym rozwiązaniu w rekrutacji wojsk - by szkolić wojsko musimy mieć odpowiedni poziom wiary w prowincji :) więć trzeba się strzec kapłanów innych wyznań na naszych ziemiach :)
No ciekawie to wygląda. Hm. Właśnie pobieram.
Edit: Skoro grałem w Bellum Crucis 6.0 i 6.1 po włosku z 2 miesiące - nie znając języka, to i po niemiecku zagram. Niemieckiego też nie znam 8-) . Ale okres historyczny bardzo mnie interesuje. Ciekawe czasy. Może uda się uratować Konstantynopol przed upadkiem. Pozdrawiam.
chochlik20
10-04-2012, 21:04
Bałkany podbite i obronione - prawie :( Turcy trzymają się jeszcze w Ruse ale i stamtąd ich wykurzę a potem hajda na Azję :)
Próbowałem Bizancjum, oj ciężko było, dałem sobie spokój gdy znalazłem się na minusie a nic nie zdobyłem.
Kurde straciłem głupio Tressalonki - miałem 3 oddziału podstawowej milicji miejskiej, 3 oddz, łuczników miejskich i 2 oddziały toporników, których mogę szkolić w mieście - nie wiem jak się nazywają, język można sobie połamać na nazwie - Turcy - 2 oddziały assasynów, oddział milicji miejskiej, łucznicy, armaty plus masa kawalerii i armaty. Rostawiłem pale w miejscach gdzie wydawało mi się, że rozwalą mury - trup zielonych posłał się gęsto 22% strat i generał zabity :twisted: konni łucznicy którzy przeżyli praktycznie zmasakrowali moich łuczników :( Turcy uderzyli na szczęście jedną alejką - broniłem się tam - oddziałem milicji i 2 oddz. toporników, resztę milicji posłałem na tyły wroga. I tu jest najlepsze - te dwa oddziały zmasakrowały wroga, przegoniły assasynów - ok 30 z placu. Poczekałem aż tureckie resztki oddziałów wycofają się z palcu i uderzyłem na obsadę armat - 1 oddział liczył 30 drugi 40 chłopa. Moi po ataku wpadli w panikę tak jak obsada bombard i bitwa przegrana :(
HellVard
10-04-2012, 21:42
Czy ktoś byłby tak uprzejmy i zuploadował tego moda na innej stronie? Prawie w ogóle mi nie ciągnie z tego strategie zone.
Mod ten to jak dla mnie okrojona wersja mapowo Schwert und Speer, niby zmiany są ale nie odpowiada mi balans, skrawek mapy, okres historyczny...hmmm...czemu akurat ten? Kwestia gustu podejrzewam, daruję go sobie :D , a jak znajdę chwilę to wrócę do Eras Total Conquest, tam jest wszystko to, co lubią Total Warowcy :)
Pan Toranaga
14-04-2012, 21:54
Moglibyscie dac screeny mapy Polski i jej sasiadów??? Bardzo prosze i dziekuję.
Mod ten to jak dla mnie okrojona wersja mapowo Schwert und Speer, niby zmiany są ale nie odpowiada mi balans, skrawek mapy, okres historyczny...hmmm...czemu akurat ten? Kwestia gustu podejrzewam, daruję go sobie :D , a jak znajdę chwilę to wrócę do Eras Total Conquest, tam jest wszystko to, co lubią Total Warowcy :)
Mod jest świetny, ja uwielbiam takie właśnie mapy- są najbardziej historyczne- odbudowa Bizancjum to naprawdę wyzwanie tylko drażni mały zasięg ruchu i to, że stan skarbca się nie zgadza z tym co się widzi po kliknięciu na sakiewkę i z tym co się ma na koniec tury. Nie wiem co prawda jakie jest ai, bo gram na swoim, ale na moim jest trudno. Szkoda tylko, że muszę sobie tłumaczyć skrypty na google translatorze, a to spore przerwy w grze- ale skrypty są ciekawe, żebranie cesarza o pomoc na zachodzie, możliwość przystępowania do różnych koalicji, cyrki, tancerki itp.
W modzie Gruzja imituje również Ruś - dlatego jedno z Polskich miast buntuje się i przechodzi do Gruzji. Poza tym w modzie jest też nowy wygląd miast- przynajmniej tak mi się wydaje.
Nie rozumiem też dlaczego Kijów i inne ziemie WXL są rebelianckie?! przecież mamy przedstawicieli Jagiellonów w miastach na wschodzie, a co do przynależności tych ziem do Unii Polsko-Litewskiej nie ma wątpliwości. Co gram w Niemieckiego moda to Polska zawsze okrojona jakoś dziwnie z ziem, które posiadała w danym czasie na 100% :P
Sreeny z gry Bizancjum:
[spoiler:2lfheau1]http://desmond.imageshack.us/Himg259/scaled.php?server=259&filename=14601409.png&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg62/scaled.php?server=62&filename=99454186.png&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg819/scaled.php?server=819&filename=93843340.png&res=landing
Konstantynopol utracony- ale cesarstwo wkrótce je odbije :P[/spoiler:2lfheau1]
Cieszę się ze ci się podoba, bo jak ja to zawsze mówię, nie ma złych modów, tylko czasu brak. :D Poprzedni SuS nie lubiłem za potraktowanie Polski i niektórych nacji, ale widzę że się to potwierdza. Co jest przypadłością nie tylko tej modyfikacji. Bizancjum- skoro napisałeś że gra nim sprawia satysfakcję , to zerknę jeszcze raz do tego moda, zainstalowanego mam, ale czasu mało :D
pozdrawiam
chochlik20
15-04-2012, 09:22
Można zablokować cieśninę Bosforską :) co prawda nie ma jak w Medivalu strzałek gdzie można się przeprawić ale wystarczy postawić w dwóch miejscach okręty i Turcy zostają w Azji z posiłkami :) tylko gdy krucho z kasą trzeba panować na morzu - Osmanie potrafią wybudować dużą ilość okrętów i przepędzić nasze :)
Ukończona gra Serbią :)
http://img15.imageshack.us/img15/2904/serbiam.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/15/serbiam.jpg/)
Przykładowy event: \n\nMein Herr\n\njak zapewne wiesz odbywa się przez dziesięciolecia w okupowanej części Bałkanów przez Turków, czytania tzw chłopców.Przymusowym wcielaniem w chrześcijańskich prowincji Imperium Ottomańskiego w Europie, męskie nastolatki porwany od swoich rodzin, Islamized i serwis sułtana, zwykle używane jako janczarów. Obrzęd ten może wydawać się wielu okrutny, ale oferuje chrześcijan wyjątkową okazję. Wiele razy działo się, że udane janczarzy, którzy przybyli w armii Imperium Tureckiego do chwały, czci i fortunę znaczną mają rodzinnej wsi przyniósł bogate dary na budowę były zabytki i instytucje społeczne, a tak skromny dobrobyt w domach swoich krewnych i przyniosły współwyznawców. \n\n Impact: budynek "szkoła rekrut" ukaże się dla Imperium Osmańskiego, zwerbował do janczarów od teraz może być.\n\n
Może wrzuce później (pare dni, tygodni) plik z przetłumaczonymi translatorem eventami z mojej gry Bizancjum.
chochlik20
15-04-2012, 21:26
Jestem ciekawy Twojej gry Bizancjum, wrzucaj jak możesz od czasu do czasu jakieś sreeny :)
Wprowadziłem zmiany w moim AI więc nie dokończę tej kampanii (nie da sie kontynuować gry)
http://img715.imageshack.us/img715/8710/muryl.png
Tak, tak - podwójne mury Konstantynopola... :mrgreen:
chochlik20
18-04-2012, 12:32
screen jest z intra, ciekawe czy też jest tak podczas gry, wrzucę potem rekonkwistę pod sztandarem Bizancjum :)
Cadet3377
09-09-2012, 09:35
Witam mam problem kurde fajny mod a ja nie moge grać jak wczyta mi sie bitw to mnie wywala ,ludzie proszę o pomoc
Z katalogu data moda usuń dwa pliki z descr_geography_new w nazwie. Powinno pomóc.
Cadet3377
10-09-2012, 16:45
Wielkie dzięki za pomoc,wszystko gra jest ok.W BC 6.3 gram ale troche muszę odpocząć i chcę zobaczyć tego moda
Jeszcze raz wielkie dzieki i Pozdrawiam
Cadet3377
22-09-2012, 11:18
No mod jest fajny, duzo jednostek miotających a zwłaszcza strzelające prochem to lubię ,tylko Europa mała
Gram jeszcze w 1648 - Der dreissigjährige Krieg tam jest zupełnie inna mapa wiecej Europy no i wiecej prochu hehe
Ale i tak BC3.6 jest najlepszy
misiek1205
07-11-2012, 23:53
Może ktoś wrzucić działającego linka do patcha 1.1
Może ktoś wrzucić działającego linka do patcha 1.1
Działa ten niemiecki Strategie trzeba wpisać kod w ten pasek po lewej na dole kilka liter zwykle i wcisnąć download.
misiek1205
08-11-2012, 13:42
Może ktoś wrzucić działającego linka do patcha 1.1
Działa ten niemiecki Strategie trzeba wpisać kod w ten pasek po lewej na dole kilka liter zwykle i wcisnąć download.
Tak tylko że ten drugi link o którym mówisz to jest link do moda, a trzeci link jest do patcha, niestety nie działa.
Pan Toranaga
09-03-2014, 18:44
Ma moze ktos tego patcha, albo wie skad go sciagnąc?? Duzo on wnosi do gry?
Proszę oto link do patcha 1.1: http://www.sendspace.pl/file/092def3b7c7e7459114927a
Nie pamiętam co zmienia. Ale wgraj go koniecznie.
Pan Toranaga
11-03-2014, 21:29
Wielkie dzięki za tego patcha, już go sobie wgrałem.
Jezeli chodzi o samego moda, to też jest ciekawy i wciągnął mnie. Jest też bardzo stabilny, mam już chyba 80 turę i nie miałem zadnego wywalenia. Podoba mi się też mapa, choć jakbym umiał, to parę poprawek na niej bym zrobił.Przydałoby się też kilka państw z tamtego okresu i regionu, których nie ma w modzie (są tam jako rebelianci), np. Księstwo Achai, Ksiestwo Aten, Cypr, Chanat Krymski (ewentualnie Złota Orda), Czechy.
chochlik20
12-03-2014, 11:19
Km grasz? Jeśli można wiedzieć :)
Pan Toranaga
12-03-2014, 15:24
Święte Cesarstwo Rzymskie, własnie zaczełem wojne z Wegrami. Mod fajny, ale az sie prosi o zmienienie troche mapy.
Pan Toranaga
29-03-2014, 10:50
Mój mały raport z gry. Po Świętym Cesarstwie Rzymskim zacząłem grać Bizancjum, tym razem na poziomie hard/hard. Gra Bizancjum na prawdę wciąga i jest ciężko, mimo że na początku wydawało mi się, że państwa prowadzone przez komputer są trochę za mało agresywne. Jednak wynika to chyba z tego, że np. taka Turcja (głowny w sumie przeciwnik Bizancjum) podbija różne okoliczne rebelie i musi chyba też uważac na Wenecje, Gruzję , Timurydów i Serbię. Podobnie też Wenecja (drugi po Turcji przeciwnik, który ma cos do Bizancjum) mająca na początku swoje prowincje w róznych miejscach zabezpiecza je i podbija rebelie. Jednak gdy Turcja mnie zaatakowało, to zaczeło się robić poważnie i niebezpiecznie, a ai kompa na mapie bitwy działa całkiem dobrze, równiez na mapie kampanii daje radę. Gdy doszła do tego wszystkiego wojna z Wenecją i z Gruzją, które zaczęły blokować moje porty, przez co zaczął spadać mi dochód i byłem na minusie, to moje Bizancjum ledwo dawało radę. Perfidni Gruzini ciągle blokowali moje porty na M.Czarnym (w tym najważniejszy w Konstantynopolu) i atakowali na lądzie Trapezunt. Wenecja z kolei blokowała porty na M.Egejskim i raz czy dwa zaatakowała moja fortece w Kavalii na połnocnym wybrzezu tegoż morza. Przez jakies 20 tur byłem ciągle na minusie, do tego Turcy ponawiali ataki w części europejskiej i azjatyckiej (gdzie wczesniej zdobyłem im dwie prowincje). Dopiero rozejm z Gruzją i to ze została ona zagrozona przez Polske I Timurydów, spowodował, że jakos doszedłem do siebie. Jakos koło 1520r. wystepuje chyba jakis event o upadku państwa Mameluków i ich tereny w Afryce i troche w Azji otrzymują Turcy. Turcy od tego momentu zaczynają być -tak mi sie wydaje- bardziej agresywni, zwlaszcza na morzach, gdzie az roi się od ich flot, które są małe (zazwyczaj do 4-5 okrętów), ale jest ich dużo i mają dośc dobre jakościwo okręty, a jak zobacza wrogą flote, to zlatują się wokół niej i atakują. Turcy robią nawet desanty morskie. Na lądzie w Azji Mniejszej udało mi się Turkom odebrać 5 prowincji, które sa jednak ciągle zagrożone przez Turków, którzy co jakis czas wysyłają wojska, ktore oblegaja moje miasta. Wydaje mi się, że Turcy jakby nie byli zagrożeni od wschodu przez Timurydów, to rzucili by więcej wojsk na te moje prowincje w Azji Mniejszej, a tak to muszą stawiać jeszcze czoło Timurydom. Z kolei to państwo jest na wschodzie bardzo poteżne, zagraża Turkom, wywołało również mi wojnę i odebrało mi Trapezunt. Mam teraz koło 1540r. w porównaniu z Turkami i Timurydami moje państwo nie jest wielkie. Mam opanowaną wiekszą cześci Grecjo (bez Thesalonik bo te sa wciąż weneckie i bez Athos, gdzie sa duze armie rebelii), mam pólnocne wybrzeże M.Egejskiego i obszar Bułgarii (bez Sofii), a także jedna prowincję z południowej Rumunii (chyba nazywa sie Ruse). W Azji Mniejszej mam obecnie chyba 6 prowincji w zachodniej części, no i miałem jeszcze Trapezunt (moja najdalej na wschod wysunieta eknlawa otoczona przez wrogie państwa), która straciłem na rzecz Timurydów. Jedyny w sumie taki sukces, to udało mi się całkowicie wywalic Turków z Europy, no i nie jestem atakowany przez Serbów, Polaków i Wenecję. Jednak dalej mam duże zagrożenie tureckie, timurydzkie i toczę jeszcze wojnę z państwem papieskim, któremu odebrałem grecką prowincje Arte. Chciałem też zdobyć Kretę i Rodos, ale ze względu na zagrożenie tureckie (zwlaszcza floty) i silne wojska rebeliantów na tych wyspach, odkładam , to ciągle na poźniej.
Pozostałe państwa w Europie kolo 1540r. nie są jakoś specjalnie silne, żadne z nich nie zdobyło jakiejs olbrzymiej przewagi nad innymi. Zaskoczylo mnie, że Austria praktycznie ma chyba z 5 prowincji, chyba tylko te jak na początku gry. Polska troche się powiększyła dzięki przejęciu prowincji rebeliantów i zdobyciu kilku prowincji od Austrii i Węgier. Dość znacznie powiększyła sie Wenecja, troche Serbia. Mocno okrojone zostały Węgry. Królestwo Sycylii troche sie powiększylo przez podboj rebelii w poludniowej Italii. Państwo papieskie ma o 2-3prowincje wiecej niz jak zaczynało. Z kolei w Afryce zniknęło państwo Mameluków (chyba przez ten event) i wiekszość prowincji afrykańskich ma Turcja. Jedynie w zachodniej Afryce jest państwo Hazafidów (czy jakos tak sie nazywa), ktore ma tam kilka prowincji i toczy wojne z Turcją. Wielkie obszary Iraku,Gruzji,Syrii,Palestyny i wchodniej częsci Azji mniejszej należą do Timurydów, którzy od wschodu zagrażają Turcji. Turcja ma z kolei środkową część Azji Mniejszej i zdecydowaną wiekszość prowincji afrykańskich. Gruzja utracila wiele swoich prowincji macierzystych na rzecz Timurydów i ma kolo 5 prowincji na połnocnym wybrzeżu M.Czarnego, gdzie ciagle toczy wojny z Polską.
Mod oferuje bardzo dużo ciekawych i fajnych jednostek (Timurydzi maja nawet działa na słoniach :)), ai na mapie bitwy wg mnie jest dość dobre (ciezko zwłaszcza jest jak sie walczy z dobrymi jednostkami wroga i nie ma sie swoich generalów). Na mapie kampanii jest dość dobre, choc mogloby byc bardziej agresywne. Duże znaczenie ma religia, państwa kompa , co chwile sla swoich kaplanów do naszych prowincji , zeby zwiększac swoje wplywy religijne. W modzie występuja różne ciekawe eventy, jednak ze wzgledu na moja słabość niemieckiego rozumiem je bardzo pobieżnie. Wspominałem juz o tym wczesniej, ale mozna byłoby w tym modzie zamiast rebelii porobić inne państwa wystepujące w momencie rozpoczynania się moda i dodac w niektorych miejscach nowe prowincje.
chochlik20
29-03-2014, 11:02
Zapomniałeś dodać, że w tym modzie opłaca się nie tylko szkolić kapłanów ale także szpiegów i zabójców, którzy połączeni w trójcę mogą spowodować nawet bunt z zamku a co dopiero w mieście :twisted: kapłani skutecznie mogą zakłócać system rekrutacji nieprzyjaciela jak i nasz. W tym modzie wkurzający jest zasięg kuszników, którzy mają dużo mniejszy niż łucznicy. Plusem jest za to możliwość stawiania przez te jednostki pali, co w przypadku obrony w mieści jest niezastąpione jeżeli komp ma dużą liczbę konnicy.
Pan Toranaga
29-03-2014, 11:12
Masz rację z tymi szpiegami i zabójcami. Zwlaszcza moi zabójcy pracują non stop. Jezeli chodzi o kuszników, to jak się wybuduje jakis budynek (nie pamietam teraz jaki to), to dostaje sie mozliwość rekrutowania kuszników weneckich, a ci mają na moje oko zasięg bardzo dobry. Piszę o tym, bo stawiałem zwykłych łuczników obok tych kuszników weneckich i zanim łucznicy zaczynali swój ostrzał, to kusznicy już strzelali. Ogolnie w tym modzie bardzo podobaja mi sie jednostki strzelające prochem, a także możliwość użycia moździerzy. Juz pare razy miałem, że działa i moździerze ratowały sytuację w ciężkich bitwach.
chochlik20
08-04-2014, 15:01
Kurcze, mod mi się podoba. Gram teraz sobie Sycylią, jestem na ogromny plusie, brakuje mi 19 prowincji i co zauważam po raz kolejny. Brak ekspansji niektórych państw, co jest denerwujące.
Najbardziej ekspansywnymi frakcjami kierowanymi przez komputer jest Imperium Osmańskie, które zajmuje najczęściej tylko skrawek Bałkanów, ale pcha się w Azji Mniejszej i na Bliskim Wschodzie. W tej kampanii walczyli w Mamelukami, próbowali odbić zajęte przeze mnie prowincje :D co zakończyłem blokując cieśninę. Drugim państwem jest Cesarstwo Niemiecki, które już po raz drugi (raz jak grałem Węgrami) podbiło Polskę, teraz walczy z Węgrami (idzie im nieźle) oraz z Gruzją (słabo).
Gruzja w ogóle nie prowadzi ekspansji na Azję Mniejszą tylko na stepy, doprowadzając do wojny z Polską.
Mamelucy czy Timuridzini zajmuję kilka prowincji i dalej jakoś nie idą, Maurowie tak samo. Szkolą masę wojska, ale liczba ich prowincji nie przekracza 10.
Węgry zajmują prowincje buntownicze i stoją. Serbia (raz jak grałem Mamelukami) zaczęła wojnę z Węgrami, a tak odbierają tylko prowincje Wenecji oraz zajmują zbuntowane i koniec.
Bizancjum, tym to komputer już daje ciała na całości. Szkolą masę wojska w Koryncie po czym nie potrafią nawet zająć Aten :!: W Azji zajmują jedną zbuntowaną prowincje i stoją, którą potem tracą. Raz zajęli Sinop, i o dziwo udało im się zdobyć nawet kawałek Grecji :shock:
Wenecja tak samo, szkoli wojsko, traci prowincje w Grecji i sobie czeka, by obudzić się koło 150 tury i zacząć z kimś wojnę, popartą małymi zdobyczami terytorialnymi lub stratami.
Sycylia, którą gram teraz jest podobnie, zajmuje zbuntowane prowincje i nic. Podczas gry Węgrami zajęli Artę, Larissę oraz Ateny, po czym w czasie wojny rozpoczęli przerzut swych wojsk morzem, co mnie miło zaskoczyło :)
Polska idzie na stepy, rozpoczyna walkę z Gruzją, po czym zostaje zmiażdżona przez Cesarstwo.
Kurde komputer gra ekspansywnie agentami - kapłanami, szpiegami czy zabójcami ale nie ma Total War :( brakuje mi tu większych wojen, komputer stoi większości i czeka, tylko na co? Kurde dawno nie grałem w zwykłego Medka, ale istniała tam chyba możliwość przekupienia garnizonu, tu tego nie ma :x armie tak łatwo nie da się przekupić, nawet jeżeli państwo ma pusty skarbiec.
Jeszcze jedno takie spostrzeżenie - komputer potrafi nas zaskoczyć kupcami. Przez 20 czy 30 tur możemy nie napotkać obcego kupca, który pcha się na przejęte przez nas surowce, gdy nagle mamy ich istną lawinę.
Zawsze można zmienić ai, ale i wtedy trzeba zmienić descr_strat, wpisy ai_label. To kilak minut roboty.
Wstaw descr_strat z moda to powiem Ci jak to zrobić. Np. Ai_Pitera do Bellum wypróbuj, ale bez zmian w descr_strat nie będzie działać jak należy.
Chochlik jak możesz to podeślij mi plik descr_strat z moda to zaimplementuje do niego swoje AI i będzie lepiej.
Edit: No dobra, skoro Araven się zaoferował z podaniem instrukcji to sam sobie poradzisz :)
chochlik20
08-04-2014, 16:02
Dzięki za pomoc :) zapewne sam sobie poradzę jak znajdę chwilkę czasu i skończę tą kampanie :)
Zdaj się na Pitera i wyślij mu descr_strat, będziesz pewny, ze zadziała. A inne ai może uatrakcyjnić grę.
Pan Toranaga
08-04-2014, 20:50
Chochlik 20 na jakim poziomie grasz i która masz turę w swojej grze?? Ja dalej gram Bizancjum i nie narzekam obecnie na to, ze ai stoi, bo u mnie ciągle coś się dzieje. Obecnie toczę dalej wojnę z Turcją i Timurydami, a także z Polską. Była tez krótka wojna z Węgrami. Straciłem Trapezunt na rzecz Turcji, ale za to odbiłem to sobie na nich zdobywając Rodos, Kretę, jedna prowincję na Cyprze (na drugą się szykuje) i Alanię/9prowincja nadmorska na południu Turcji). Na Polsce zyskałem Bukareszt i Targoviste. W mojej grze Turcja ma dalej bardzo wielkie obszary w Afryce i jeszcze parę prowincji w Azji Mniejszej. Te prowincje oddzielaja mnie o Timurydów, którzy mają gigantyczne posiadłości na wschodzie. Polska rozbiła Austrie, która nie instnieje. Polska ma znaczna ilosc prowincji w Austrii, Czechach,nad M.Czarnym, troche na Węgrzech. Dośc dużo prowincji ma również Wenecja, zwlaszcza w polnocnych Wloszech .Państwo Papieskie, Wegry,Serbia maja po kilka, a Gruzja ma tylko jedną. W południowych Włoszech i na Sycylii siedzi sobie Królestwo Sycylii, a polnocno-zachodniej Afryce Hasafidzi maja kilka swoich prowincji.
Najlepsze jest to, że Timurydzi mają sojusz z Polską i nie atakują juz Turków od wschodu, a moje Bizancjum walczy prawie na każdej granicy. Do tego dochodzi jeszcze totalna blokada morska , Turcja,Timurydzi i cześciowo Polska mają wielkie floty, które ciagle sa uzupełniane o nowe jednostki, gdzies ich rozbije, to i tak pozniej znowu plyna kolejne i jest ich tyle, ze ciagle mam jakies blokady. Ta nadprodukcja floty u kompa jest troche denerwojaca, ale dzieki temu gra jest trudniejsza i trzeba sie sporo namęczyć, żeby gdzies spokojnie zrobic desant czy uzupelnic morzem wyczerpane jednostki, a nie wpasc przy tym na wrogie okrety.
chochlik20
10-04-2014, 21:40
Gram na m/m i jestem na turze ponad 2 setnej. Mod jest dosyć trudny a ja wolę pograć trochę na luza ;) ale chyba po Sycylii, wybiorę Turcję, która kusi mnie bardzo dobrą ciężką piechotą :) i wtedy zagram na h/h. Szkoda, że nikt nie przetłumaczył tego moda na polski, bo jestem ciekawy różnego rodzaju ewentów w nim wyskakujących, których po części nie rozumiem :(
Zapomniałem dodać, że grając Węgrami i Sycylią miałem event, gdzie dostawałem armię Joannitów na zaokrętowaną na statkach koło Krety :) koszt to 15. tys. ale warto było je wydać. Za podobną cenne można u Węgrów dostać Vlada Palownika za armią opartą o jednostki prochowe głównie. Grając Sycylią po zdobyciu Rodos dostałem event o możliwości rekrutowania na wyspie elitarnych jednostek tejże frakcji.
Pan Toranaga
11-04-2014, 06:41
No własnie szkoda, ze jest po niemiecku. Jednostki tureckie są bardzo fajne. Wracajac jeszcze ogolnie do jednostek Timurydzi mają artylerię na słoniach i jednostkę mającą wyrzutnie rakietowe :). Agresywność kompa, jak pisałem gdzies wczesniej, jest taka sobie, choć jak teraz gram na hard/hard to jest nawet ok. Mam cały czas walkę z Turkami, Timurydami i Polską. Państwa te co jakis czas atakują moje miasta badz moje armie, zwlaszcza jak przesuwam je w głąb wrogiego terytorium. Wg mnie w tym modzie powinno się dodać Czechy, Mołdawię, Wołoszczyznę, Chanat Krymski (powstał chyba tylko pare lat pozniej niz data rozpoczecia moda), Księstwo Aten, Księstwo Achai, Joanitów i Geunę. Do tego pododawać jeszcze troche prowincji. Polskę mozna by zlikwidować, bo i tak w grze jest czesciwo przedstawiona.
p.s. czy jak taki mod jest już zrobiony, to jest mozliwość, żeby zrobić mapę na nowo i dodać do niej nowe prowincje i nowe państwa??
Jedynie Eras Total Conquest, ma część nacji jakie wymieniłeś. Nie wiem czy mod jest aktualizowany, patch 1.1 był dość dawno.
Zajrzyj na TWC. Wątpię bardzo by Ktoś u nas chciał robić do niego mapkę i nowe jednostki.
Pan Toranaga
11-04-2014, 19:38
Moje pytanie było tylko teoretyczne, choć fajnie byłoby, żeby twórcy moda dalej go rozwijali. Mam kolejny mały raport z gry: ogłoszono dzihad na mój Konstantynopol i zewsząd ciagną wypełnione na full armie muzułmańskie. Przechodzą przez moje ziemie i na razie ich nie zatrzymywałem, będę próbował je niszczyć pod Konstantynopolem. Jedna z wrogich armii już zaczeła mi oblęzenie, czego skutkiem jest juz minus ok 15000 florenów. Nie wiem, czy tak jest w podstawce, ale armie biorace udział w dżihadzie mają wiekszy zasięg na mapie niż normalne armie.
Kolejny mały raport. Udało odeprzeć mi się odeprzeć armie dżihadu. Fajnie się je rozbijało pod Konstantynopolem. Jednak skończyło się to też wielkimi problemami finansowymi, doszedłem az do minus około 150000 florenów. Wszystko przez dżihadystów oblegajacych miasto i wrogie floty blokujace port mojej stolicy (w obu przypadkach leci kasa, a Konstantynopol to moja stolica i miasto dające największy dochód). Jak wspomniałem armie dżihadu rozbijałem przy murach stolicy, natomiast port odblokowywałem atakami mojej floty, która w tych akcjach straciła dość dużo statków, a wiele miala uszkodzonych. Dobrze, że flotę miałem dość dużą i że miała najwyższe doświadczenie bojowe, bo tak to przez blokowanie portu w Konstantynopolu chyba nigdy bym się nie wykaraskał z kłopotów finansowych. Żeby w miarę szybko wyjśc na plus w skarbu, zacząłem atakaowac i zdobywac pozostałem miasta tureckie w Anatolii. Zdobyłem Konie i Sinop na Turkach. Dzieki temu troche przyspieszyłem (łupy i nowe miasta z dochodami) wzrost kasy w skarbcu. W ramach tej akcji zdobyłem,złupiłem i całkowicie zniszczyłem miasta Timurydów: Adane i Sivas. Nie miałem sił , żeby je utrzymać. W sumie mam teraz totalną wojnę, bo do moich dotychczasowych wrogów (Turcy, Timurydzi, Polska) dołaczyła Wenecja i Węgry. Na szczescie udało mi się wyjśc na plus w skarbcu i mogę powoli moje siły zacząc uzupełniać, bo przez ten czas jak w skarbcu nie było kasy, to wiele jednostek potraciło swoje stany osobowe.
Wrzuciłem AI w pierwszym poście.
chochlik20
16-05-2014, 21:54
Ja miałem sobie zmienić to AI i zapomniałem :(
Kilka wrażeń z gry Polską - pograłem trochę na h/h. Kaski za dużo nie ma na początku, udało mi się poodbijać prowincje rebeliantów i potem miałem kłopot. Pozycja startowa jest beznadziejna! Ściąganie posiłków z odległych prowincji jest męczące i chociaż udało mi się podbić to co chciałem to byłem w kropce jak grać. Grę zapisałem i dałem sobie spokój.
Pograłem Turcją - gra się łatwo i przyjemnie. Jak mamy janczarów, to żadna armia nam jest niestraszna.
Postanowiłem więc zagrać Timuridzinami - kiedyś jak grałem pierwszy raz - Mamelucy rozpowszechnili się mocno na Syrię i podczas walk z nimi doszedłem do roku gdy następuje przejęcie ich ziem przez Osmanów, i na tym zakończyłem grę. Teraz jak grałem do Turcja legła dzięki atakom z zaskoczenia - parłem głównie na twierdze zostawiając miasta w spokoju ;) potem przyszedł czas na Mameluków, którzy zajęli się podbijaniem Afryki. Znów zaskoczenie przyniosło mi kilka strategicznych pozycji, a potem poszło jak prosto. :) ogólnie ciekawa nacja, zwłaszcza ich wyrzutnie rakiet :twisted:
Tak sobie myślę czy po podmienieniu AI nie spróbować zagrać Hafsanidami :)
Wrzucę niedługo sreeny z zakończonej gry Sycylią i Timuridzinami. :)
Po zmianie ai, map.rwm usuń z katalogu base z moda, dla pewności i lepiej nową kampanię grać na nowym ai, bo tak w środku starej to różnie może być.
Piter, a to ai robiłeś specjalnie do tego moda, czy to jest to co w Bellum?
Po zmianie ai, map.rwm usuń z katalogu base z moda, dla pewności i lepiej nową kampanię grać na nowym ai, bo tak w środku starej to różnie może być.
Piter, a to ai robiłeś specjalnie do tego moda, czy to jest to co w Bellum?
To co w Bellum, AI bitewne przerobione oryginalne z tego moda.
Bardzo fajne AI bitewne jest w tym modzie, przynajmniej po moich zmianach, ale ja bardzo wiele nie zmieniałem więc oryginalne pewno też dobre. Po tym jak komputer otworzył sobie bramy szpiegiem to podzielił kawalerię na 3 części i zaatakował przez 4 bramy, jedną atakował piechotą, nie wiem jakim cudem wygrałem, chaos się zrobił niezły. Tylko czasem generała łatwo daje sobie zabić, ładnie też potrafi okrążać gracza, tylko niepotrzebnie frontalnie atakuje kawalerią zamiast atakować ze skrzydeł. No i niezwykle pozytywnie mnie zaskoczył w walkach w uliczkach, bo w innej bitwie atakował głównymi siłami główną drogę ale też wysyłał oddziały naokoło i atakował rynek przez co straciłem ważne miasto. Sama mechanika walki też jest przyjemna, oddziały łatwo się załamują ale też szybko zaprzestają ucieczki jeśli nikt ich nie goni, oddziały piechoty nierealnie szybko gonią po mapie ale dzięki temu walka jest bardziej dynamiczna, a strzelcy z bronią palną nie bugują się jak w podstawce. Na otwartym polu za to potrafił zaatakować moją konnicę konnymi jednostkami strzeleckimi żeby ją zablokować i móc zaatakować lepszymi jednostkami i piechotą. Na oryginalnym AI komp miał ustawione dość wysokie wskaźniki ataków (czyli atakuj tylko jeśli masz 2x więcej sił w danym miejscu pola bitwy). Ja to znacznie zmniejszyłem, bo moim zdaniem tchórzliwa postawa AI tylko ułatwia zadanie dla gracza ale ciężko mi mówić jak to było przed moimi zmianami, bo nie grałem na oryginalnym AI z moda :D Ale po zmianach gra się bardzo przyjemnie.
Pan Toranaga
21-05-2014, 09:00
Dalej pogrywam w OUO i mam już 1725 rok chyba:) Szkoda, ze nie nie ma dopasowanych jednostek do tego okresu. Ciągle tocze walki na róznych frontach. Udało mi się tez doprowadzic do rozejmu z Wenecją na zachodzie. Od północy ciągle Polska mnie atakuje, a od wschodu Timurydzi. Kazde zablokowanie mojego portu w Konstantynopolu albo kazde obleżenie jakiegos mojego dużego miasta, to od razu spadek dochodów i minusy na kasie, a jak mam kasę, to staram się uzupelniac jednostki. Bardzo przydają się w wojnie rozbudowane twierdze i dobrze umocnione miasta.
To jeszcze na oryginale czy na moim?
Pan Toranaga
22-05-2014, 22:11
Gram na oryginale, bo nie chcialem zawieszac rozpoczętej kampanii. AI kompa w bitwach jest w miarę ok (jak na ai oczywiscie), troche gorzej jest jak wychodzę do bitwy podczas obleżenia mojego miasta, wojska ai dośc łatwo dają się masakrowac moim basztom armatnim, czesto wroga podpuszczam do nich, do tego dodaję ataki jednostek strzelajacych, które dopełniaja masakry. Oczywiscie, zeby dobrze pomasakrowac wroga, to trzeba miec miasta i twierdze z basztami armatnimi. Gdzies wczesniej bylo pisane o zasięgu jednostek strzelajacych, zauwazyłem , że łucznicy maja chyba wiekszy zasieg niż muszkieterzy. Dobrze, ze udało mi się zawrzeć pokój z Wenecją, teraz mam tylko na głowie Polskę na połnocy, Timurydów na wschodzie (bardzooo silni), i na zachodzie państwo kościelnne mające tylko jedną prowincję w.... Sarajewie.:) Z kolei Turków wywaliłem prawie całkowicie z Azji Mniejszej, maja tam tylko Trapezunt, który jest oddzielony ode mnie prowincją Timurydów. Turcy mają jednak nadal wielkie państwo w Afryce, ale po wywaleniu ich z Azji Mniejszej nie mam problemu z ich armiami lądowymi, co najwyżej z flotą. Dodam jeszcze, ze na Polakach udało mi się zdobyc 2 prowincje krymskie, a na Timurydach 2 kolejne prowincje nad M.Azowskim, a miałem tam wczesniej tylko jedna prowincję.
Zapomniałem dodać Wencji wojnę wypowiedziało wreszcie Królestwo Sycylii, które bardzo dlugo siedzialo i nic nie robilo, do tego Wenecja ma jeszcze wojne z Węgrami.
chochlik20
24-09-2015, 18:16
Pytanko na szybko. Grał ktoś może Osmanami? Gram nimi i mam 195 turę. Do ukończenie potrzebuje zniszczyć Mameluków oraz zdobyć Wiedeń. To ostatnie to pikuś chociaż Cesarstwo jest dość silne. Mamelukowie podbili Arabię oraz Libię i jakoś nie uśmiecha mi się prowadzić tak długiej kampanii, więc pytanie - Czy grając nimi mamy event o ich upadku i przejęciu ich ziem, czy tylko występuje on, gdy prowadzi ich komp?
chochlik20
27-09-2015, 16:26
Odpowiedz już nieistotna. Nawet akceptując scrypt z kroniką, grając Osmanami nie przejmujemy państwa Mameluków :/ w każdym razie został mi już tylko Wiedeń do zdobycia. Jak ukończę kampanie, to pochwalę się swoim imperium :twisted:
chochlik20
08-01-2016, 10:40
Postanowiłem opisać grę niektórymi nacjami jak to robiłem w przypadku innych modów. Zacznę on Bizancjum, którym prowadzę prawie ukończoną kampanię.
Pozycja startowa - bardzo, ale to bardzo kiepska. Zaczynamy z trzema prowincjami rozrzuconymi na mapie, co nie ułatwia nam gry - Korynt (zamek) i dwa miasta - Konstantynopol oraz Trapezunt.
Początek rozgrywki - od pierwszej tury naszymi przeciwnikami jest Turcja Osmańska i Wenecja oraz standardowo rebelianci. Najbardziej musimy obawiać się pierwszej nacji, która w dość szybkim tempie potrafi zająć Azję Mniejszą, zacznie zajmować Bliski Wschód oraz zacznie nas oblegać. Jeżeli na początku gry zaakceptujemy event i gra będzie się toczyć tak jak historia to możemy się spodziewać dwóch dużych, silnych armii pod stolicą, jakby tego było mało kronika sprawia, że jest nieogłoszony dżichad na nią. Do wojny z nam dołączają się Mamelucy. Nie dość, że z kasą krucho - jesteśmy długo na minusie to jeszcze nas atakują. Nie mamy floty wojennej, którą i tak powinniśmy rozwiązać z racji braku funduszy, ale co jest najgorsze to fakt, że naszym jedynym rodzajem okrętu jaki możemy budować to podstawowe dromony. Inne nacje mają o wiele lepsze możliwości pod tym względem.
Trapezunt - można go łatwo stracić, ale warto je zachować nie tylko dla kasy. Już na początku inwestujemy w kapłana, bo poziom innych religii w prowincji jest zbyt wysoki i grozi buntem. W późniejszym etapie gry warto wysyłać z niego kupców, zwłaszcza jednego na teren Gruzji, gdzie są złoża dające ponad 1000 golda oraz na Bliski Wschód.
Konstantynopol - bronimy się nie wychodząc z miasta, a jeżeli mamy kasę to używamy naszego trio - kapłan, szpieg i zabójca by buntować prowincje Turcji w Europie, a później w Azji.
Korynt - nasza baza wypadowa. Zbieramy całą armię z niego i uderzamy na Ateny. Ja przeczekałem 4 tury oblężenia by rozwalić armię w polu. Trzy oddziały konnicy słabo sprawdzą się walkach w osadzie. Później tak samo zrobiłem oblegając Larissę. Nie możemy zapominać o kapłanie, którego należy wyszkolić od razu. Po zdobyciu tych dwóch miast powinniśmy mieć już plusowy dochód. Więc zbieramy armię i uderzamy na Thessaloniki.
Sojusze - nie ma co, liczyć, że ktoś zechce go z nami zawrzeć. Jak ktoś będzie miał szczęście to może zgodzi się Gruzja, ale gdy występujemy z tą propozycją do każdej frakcji widzimy, że są niezadowoleni z niej. Ja zawarłem pierwsze sojusze dosyć późno, gdy Osmanowie już leżeli, a było to gdzieś koło 130 tury. Węgry wystąpiły z taką propozycją więc się zgodziłem. Za dużą kasę (50 000) udało mi się zawrzeć sojusz z Gruzją oraz później z Niemcami.
Czas goni nas! - jeżeli zaakceptowaliśmy kronikę to musimy się spieszyć, bo po 190 turze jeżeli nadal będzie istnieć Imperium Osmańskie nawet okrojone to przejmie ono wszystkie tereny należące do Mameluków, a wówczas czeka nas mozolne zdobywanie kolejnych prowincji nie powiem gdzie i co o nich myślę, bo jest to iście upierdliwe.
Eventy, czyli nie jest tak źle jak sądzimy - okazuje się, że nasza artyleria prochowa (jeżeli zapłacimy) powiększy się o monstrualną bombardę, nasze stocznie zaczną budować także inne wcześniej niedostępne typy okrętów, znów zostanie odkryta receptura greckiego ognia i będziemy mogli w wybranych miastach szkolić ich miotaczy oraz naffatumsów.
Armia - nie jest zła, ale boli brak jednostek prochowych (strzelców konnych i muszkieterów). Później (bardzo późno) będziemy mieli dostęp po prymitywnych strzelców prochowych i bardzo dobre oddziały, ale ponieważ miasta i zamki powiększają się dosyć powoli ( co uznaję za plus) zmuszeni zostaniemy używać podstawowych, które okażą się być dość dobre mimo wszystko.
Jeżeli macie jakieś pytania, co do tej nacji to piszcie w komentarzach. Jak zdobędę Rzym (obowiązkowa prowincja) to pokaże jak ukształtowała się mapa polityczna i opiszę pokrótce, co i jak,
Obiecana mapa kampanii:
http://i.imgur.com/sts05lw.jpg
Ogólnie we wszystkich pozycjach Bizancjum zajmuję 1 miejsce. Z chwilą ukończenia kampanii prowadziłem jedynie wojnę z Papiestwem, bo potrzebowałem Rzymu jako prowincji, którą musiałem mieć na pewno, podobnie jak Bagdad czy Kair.
Sojusze mam z Cesarstwem Niemieckim, Węgrami oraz Gruzją. Jeżeli grałbym dalej zapewne szykowałaby mi się wojenka z Mamelukami, którzy postanowili poprowadzić i dalej to robią "Ofensywę imamów" ,którzy są celem dla moich zabójców.
Polska czyli jasnoczerwony kolor na mapie walczy z Gruzją oraz Niemcami, ale pewnie wkrótce padnie. Mamelucy walczą z Hafsanidami, którym o dziwo idzie nieźle - zajęli dwie prowincje na płn. Wenecja walczy z Niemcami i Węgrami i idzie jej bardzo źle, Niemcy walczą z Neapolem - od, którego za 60 000 zakupiłem Pescare (prowincja - zamek na wsch, płw.) by mieć bazę do ataku na Rzym.
Prowincje od Jerozolimy w dół za wyjątkiem Damienty oraz Tanty (zamki) zbuntowałem i następnie przejąłem. Zamki zakupiłem za łączną kwotę 100 000 sztuk złota, bo nie chciało mi się użerać z nimi by w końcu się zbuntowały.
Ciekawostką jest Gruzja (biały kolor), który zaatakowała Timuridów i walczyła z nimi przez dłuższy czas trwając w impasie. W końcu mój atak na Czarnych przyniósł ich klęskę, po czym za kasę udało mi się zawrzeć sojusz z Gruzją. Przeważnie w innych kampaniach to Gruzja dostawała niszczona przez Osmanów i Timuridów. Później opiszę pokrótce kampanie Polską, więc będzie można sobie porównać jak wygląda tam mapa.
chochlik20
10-01-2016, 17:52
Obiecany opis Polski, ale będzie bez tym razem bez mapy. Przypadkiem przeglądając stare sejvy zamiast wczytać dałem zapisz i na sejvie z Polską zapisałem inną frakcję. Musicie wierzyć mi na słowo, że kampania została ukończona zwycięsko.
Pozycja startowa - dobra, ale pod względem strategicznym beznadziejna. Na początku dysponujemy 2 zamkami, 3 miastami. Czemu twierdzę, że strategicznie jest słabo? Aby ukończyć kampanię potrzebujemy nie tylko 55 regionów, ale w tym Prizen (należy do Serbii) oraz Edirne (należące do Turcji). Czyli generalnie pchamy się na Bałkany.
Początek rozgrywki - kuszącym celem ataku są stepy rozciągające się wschodzie nie należące do żadnej frakcji. Uderzając tam na początku popełnimy moim zdaniem błąd. Moim pierwszym celem ataku był zamek - Bukareszt. Miał on być bazą wypadową w przypadku ataku na Bałkany. By go zdobyć nie potrzebujemy doszkalać wojska, bo to, co mamy wystarczy nam zwłaszcza, że czeka nas debet. Dopiero po jego zdobyciu uderzyłem na Akkerman - niewielką osada leżąca nieopodal Kijowa. Powoli też dzięki prawom handlowym, zdobyczom, utracie wojska i kupcom zacząłem wychodzić na plus. Ponieważ od początku mamy flotę, a nie generujemy dochodu została ona przeze mnie rozwiązana za wyjątkiem najlepszych okrętów. Należy pamiętać, że na terenach na wsch. dominuje prawosławie czyli wroga na religia i kapłani są bardzo potrzebni. Jeżeli ktoś zdecyduje się ruszyć Na Kijów warto umieścić w armii kilku ich , bo inaczej może czekać nas bunt, a wówczas miasto przejdzie na stronę Gruzji. Mając fundusze zaatakowałem Brunn leżące na płd.-zach. od Krakowa i po jakimś czasie zdobyłem zamek o nazwie Pressburg. Doszła później Warna, a później była już tylko wojna.
Sojusze - Nie działałem zgodnie z hasłem "Polak, Węgier dwa bratanki" tylko wprost przeciwnie zawarłem sojusz z Niemcami, które po jakimś czasie uderzyły na Węgry. Należy uważać, bo na początku rozgrywki mamy event, który może skutkować wojną z Niemcami, które bardzo szybko rozwijają się w tym modzie. Sam po jakimś czasie rozpocząłem wojnę z Węgrami podbijając ich tereny, tak, że ocaleli jedynie dzięki Zagrzebowi. Zostali później zniszczeni przez Wenecję. Po podpisaniu pokoju z nimi zawarłem sojusz z Serbią, a później z Gruzją, która parła zdobywając stepy. Niemcy nie pomne na mój sojusz z Serbią zaatakowały ją, co spowodowało zerwaniem sojuszu między nami, a później wojną z zaskoczenia. Nie była ona łatwa i prosta, ale Niemcy zostały ostatecznie pokonane.
Armia - i tu mam pewien problem. Piechota nie jest zła, ale jak zauważyłem, że niemieckie oddziały uzbrojone w dwuręczne miecze przebijały się przez moją piechotę jak przez masło. Jazda też nie jest zła, ale brakuje Polsce dobrej, ciężkiej konnicy. Do pewnego czasu mamy 3 rodzaje konnicy miotającej (nie liczę tej uzbrojonej w broń prochową) oraz lekką husarię, która nie jest zbyt dobra. Za to!!! Twórcy dali Polsce - uskrzydloną husarię! W pewnym momencie mamy event o niej i możemy ją szkolić w zamkach. Chociaż w opis sugeruje, że jest to lekka konnica to moim zdaniem plasuje się wśród najlepszej konnicy tego moda. Koszt utrzymania to 500 sztuk złota, ale atak to 14, szarża to 8, a obrona to 15. To nie jest mało, bo nawet opancerzona konnica, po za generalską ma tylko kapkę lepsze statystyki, ale gorszą szarże.
Dalszy etap gry - miasta Osmańskie na Bałkanach pobuntowałem, po za jednym zamkiem (Kavala), który był oporny i wkurzony go odkupiłem za 50 000. Sojusz z Serbią przetrwał, bo zbuntowałem Prizen, po czym je zdobyłem. Grę zakończyłem na etapie wojny z Wenecją, wkrótce zostałaby zniszczona oraz z Turcją, która wypowiedziała mi wojną blokując port. Gruzja (mój sojusznik) z chwilą ukończenia gry był masakrowany przez połączone siły Osmanów i Timuridów, które to zdobywały ich stepowe prowincje, tak, że po jakimś czasie czekałaby mnie wojna z Turcją nie tylko na Bałkanach czy Azji, ale także tam.
Podobnie jak Bizancjum, Polska nie frakcją łatwo do prowadzenia jeżeli dopiero, co zaczyna się przygodę z tym modem.
HellVard
10-01-2016, 19:16
Czy na screenie z Bizancjum na mini mapie jest ukazany cały obszar kampanii? Bo zastanawia mnie, gdzie Polska miałaby mieć tę flotę ;) Poza tym troszkę dziwne warunki zwycięstwa, ale mod wygląda ciekawie.
Czy na screenie z Bizancjum na mini mapie jest ukazany cały obszar kampanii? Bo zastanawia mnie, gdzie Polska miałaby mieć tę flotę ;) Poza tym troszkę dziwne warunki zwycięstwa, ale mod wygląda ciekawie.
Mołdawia jest Polska i ma port, za to co dziwne, Kijów i inne miasta Rusi to buntownicy (moim zdaniem jak już któryś mieliby być buntownikami, to Mołdawianie, nie Rusini :) )
chochlik20
11-01-2016, 09:32
Czy na screenie z Bizancjum na mini mapie jest ukazany cały obszar kampanii? Bo zastanawia mnie, gdzie Polska miałaby mieć tę flotę ;) Poza tym troszkę dziwne warunki zwycięstwa, ale mod wygląda ciekawie.
Tutaj masz jak wygląda cała mapa w pozycji startowej
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQzFWlaojQAJnD6J9pRPy06MMFMPhjEf 9li4IATz1358dQXvixNaw
Brakuje mi w tym modzie - Królestwa Cypru czy też Zakonu Maltańskiego na Rodos :( szkoda, że nie pracują nad jego nową wersją :(
HellVard
11-01-2016, 15:37
Chochlik skąd ściągnąłeś tego moda? Bo z linku na totalwar.de ciągnie tak powoli, że chyba ukończę swojego moda zanim zagram w tego :D
chochlik20
11-01-2016, 15:54
Stamtąd. Na TWC nawet go nie ma.
Dziwne mi idzie szybko jego ściągnie, bo właśnie sprawdziłem :P
HellVard
11-01-2016, 20:38
Widać były jakieś przejściowe problemy z połączeniem, bo za drugim razem ściągnąłem bez przeszkód. Pograłem chwilę Polską, która o dziwo ma całkiem ciekawe jednostki, w tym regionalne, jak np. strzelcy krakowscy. Główną wadą jest rzeczna jasna fakt, że mod jest w całości po niemiecku. Druga rzecz, na której się zawiodłem, to brak chyba jakichkolwiek nowych budynków, na co osobiście zwracam dużą uwagę. Mimo wszystko polecam :) Ciekawe czasy, ciekawa mapa kampanii, kilka frakcji rzadko goszczących w modach.
waldii0203
30-01-2016, 08:41
Czy ktoś może odświeżyć link do patcha 1.1 oraz sztuczną inteligencję? serwer nie działa, z góry dziękuję
Czy ktoś może odświeżyć link do patcha 1.1 oraz sztuczną inteligencję? serwer nie działa, z góry dziękuję
http://totalwar-forum.de/wbb/index.php?page=DownloadDBData&dataID=100
Datei speichern klikasz.
Sztuczna inteligencja u mnie działa, spróbuj jeszcze raz.
Szybko się ściąga :)
HellVard
02-02-2016, 18:29
Twórcy tej modyfikacji chyba nie do końca przemyśleli kwestię listy jednostek :) W Polsce mamy np. muszkieterów czy dragonów równolegle z polskimi możnymi z oszczepami rodem z podstawki :D Co dziwne, nie mamy za to jednostki polskiego rycerstwa, są kirasjerzy i husarze, choć data startowa to ledwie 13 lat po Grunwaldzie.
chochlik20
13-03-2021, 23:23
Dysponuje ktoś tym modem i może go wrzucić, gdzieś na serwer? Link na niemieckim forum wygasł, a jedynym miejscem, gdzie go znajduję do chomikuj.
Tyle osób tyle roboty w te mody wkładało i przepadają, całe fora zagranicze przepadają, heh :) Szkoda. Może mam to na starym laptopie ale nie chce mi się go odpalać. Taki stary to będzie się z godzine włączał jak tyle był nieużywany :D
chochlik20
14-03-2021, 16:34
Ja mam go nagranego na płycie, która nie chce współpracować :mad: Lata swoje robią. Moda znalazłem na chomiku, ale nie chcę wydawać specjalnie kasy na transfer.
Zgłosiłem dzisiaj rano na niemieckim forum, że link wygasł. Sprawdzam teraz i okazuje się, że działa! :eek:
Deutsche die Ordnung!
To daj tego linka jakby ktoś inny szukał.
chochlik20
14-03-2021, 19:18
Stąd ściągałem - https://totalwar-forum.de/index.php?thread/2672-orient-und-okzident-downloads/
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin©