Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Majówka Napoleona - Pytania i uwagi



Wielki Mistrz Malborka
03-05-2012, 16:35
Pytania i uwagi dotyczące Regulaminu lub Zasad.

Rue
04-05-2012, 08:51
natomiast w meczu rozstrzygającym atak/obrona dotyczy tylko strony mapy a w samej bitwie nie ma podziału na atakującego i obrońcę
Jeśli dojdzie do bitwy rozstrzygającej i obaj gracze będą preferować styl obronny to co wtedy?
Opalikują się, wystawią lekką przed paliki tak jak to w regulaminie i będą czekać w nieskończoność.

Jeśli byłby art to może dojść do jakiejś wymiany ognia aż dojdzie do sytuacji że któryś z graczy straci pierwszy arta i zostanie zmuszony do ataku.Może wprowadzić do trzeciej bitwy możliwość użycia artylerii?

Wielki Mistrz Malborka
04-05-2012, 11:40
Artyleria psuje całą zabawę. Przykład: W półfinale pierwszego turnieju w SUNTZU gdzie gracze na zmianę wybierali zasady i mapę, jeden z nich wybrał trawę no rules. Efekt był taki że jego przeciwnik w pierwszych sekundach bitwy strzałem poza zasięg z armaty zabił generała i to jako jedynego z oddziału. W przypadku gdy obaj preferują styl obronny wchodzi do akcji lekka, kto ma jej więcej lub ma lepszy zasięg stara się wymanewrować i zmusić do ataku.
Możemy wprowadzić zasadę że w bitwie rozstrzygającej atakuje ta drużyna która wygrała 2 bitwę ale może jednocześnie zajmować broniącą stronę mapy.

Marcin 'Łysy'
04-05-2012, 16:57
Panowie dlaczego tak bardzo ograniczyliście ten turniej do jednej mapy??????

Wielki Mistrz Malborka
04-05-2012, 18:10
Opis trawiastych równin głosi że jest to mapa przeznaczona do zrównoważonych rozgrywek turniejowych. Kolejnym argumentem była bardzo niska frekwencja na poprzednim turnieju oraz przeprowadzona przeze mnie ankieta pt. W jakim turnieju najchętniej byś wziął udział? - najczęściej padającą odpowiedziami były: tam gdzie mapą byłyby trawiaste równiny, ograniczenie pasywnej gry oraz morski 1 ship.
Pożyjemy zobaczymy - mam nadzieję że ten turniej odniesie sukces, mimo rosnącej popularności szoguna.

alek pl
04-05-2012, 19:35
Mistrzu sugerujesz w zasadach iz mimo duzej przewagi gracza podczas ataku flanka nie mozna sie wycofywac. Tylko idiota pozostawil by 3 kawalerie katra 6 oraz 3 liniowe katra 4 gwardie. Oczywistym jest ze to bedzie masakra. Normalny gracz wycofal by skrzydlo by wciagnac przeciwnika jak najdalej od posilkow po czym sam udezyl by z drugiej flanki i asekurowal sie srodkiem przy czym wciaz wycofywal 1wsza. Zasady ktore opisujesz jakos nie przypominaja jakiej kolwiek strategi tylko gre na pale. Jesli dobrze zrozumialem to oczekujesz ze wszyscy stana linia i kto gdzie uformuje silniejsze jednostki ten tam odniesie czesciowe zwycieztwo, mam pytanie czy wiesz co to taktyczny odwrot i przegrupowanie formacji? A co jesli pokonam czyjes 125 oraz kawalerie ale strace liniowa i elitarna to mam stac jak parowa i czekac az liniowa podejdzie i mnie wystrzela czy po salwie moge uciekac by wykozystac szybkosc i z bezpiecznej odleglosci ponownie oddac salwe i ponownie uciekac bo tak przeciez walczy lekka piechota do tego zostala wyszkolona aby kasac a nie walic sie bezposrednio z liniowa. Czemu oczekujesz ze wszyscy maja stac jak barany i dopiero jak zostana im resztki moga sie wycofywac i przegrupowywac

Markus
04-05-2012, 20:18
Zasady fair play:

już sie miałem zapisywać pełen euforii na gre z ulubionej epoki ale na szczęście przeczytałem zasady i mam na tyle uwag aby sie wstrzymać a w recz nawet zrezygnować w obecnej proponowanej formie

delikatnie mówiąc przedobrzone z dobrych chęci stworzenia zasad fer play moim zdaniem wyszło znaczące ograniczenie tej gry
-dlaczego sie pytam mamy grać bez artylerii ( to jakby zakazać jazdy w medku) -chcesz zasady fer ograniczmy jej używanie do zasiegu skutecznego zasiegu jednostek , żadne rykoszety ,polowania na generała itp.
-dlaczego tylko równiny jest wiele nie prze kampionych map w których można wyciągnąć to co najpiekniejsze w tej grze połączenie taktyki jednostek z terenem z jego ukształtowaniem nie widze żadnych argumentów za żeby tak ograniczyć mapy
-po trzecie to co nazwałeś zasadami fer play moim zdaniem raczej nie mając kolejnych argumentów na poparcie ąż tak znaczących nakazów bo inaczej nie da sie tego nazwać dla mnie fer play to nie kampić przy narożach mapy ,nie strzelać celowo w generała ,nie uciekać bezcelowo jazdą strzelającą bez amunicji przed piechotą nic poza tym gram tak jak sobie zaplanuje i jak mi na to przeciwnik pozwoli
Przemyśl proszę proponowane zasady bo mam wielką nadzieje i chęć zagrać w turniej na napoleonie.

Wielki Mistrz Malborka
04-05-2012, 21:23
Szczerze wam powiem że generalnie ta zasada nazywa się no kiting i źle ją opisałem. Powinna brzmieć tak: Jeśli gdzieś dojdzie do wymiany ognia to gracz który strzelił pierwszy nie może się cofnąć do tyłu przez ok.30 sekund. Otóż taktyka zwana kitingiem którą stosuje np. klan EoS jest wszędzie potępiana i polega na czekaniu na przeciwnika aż wejdzie w nasz zasięg, oddaniu strzału i wycofaniu się zanim przeciwnik zdąży strzelić do nas i powtarzanie tego dopóki nie uzyska się ogromnej przewagi. Nawet jeśli przeciwnik nawet do nas strzeli raz to i tak cofając się potem, znów mając pierwszy strzał uzyskujemy nieuczciwie zdobytą przewagę. Oczywiście zanim dojdzie do jakiejkolwiek wymiany ognia można cofać flankę która jest słabsza, to logiczne - może źle napisałem tą zasadę i przez to te wątpliwości. Sądzę też, że nieuczciwym byłoby ciągłe uciekanie strzelcami o zasięgu 125 przed lekką z zasięgiem 100, po prostu dzięki zasięgowi 125 strzelamy jako pierwsi ale potem już nie uciekamy - chyba zgodzicie się że to jest równie nie honorowe.
Dlatego zaraz poprawię tą zasadę na: Jeśli dojdzie do wymiany ognia to gracz który strzelił pierwszy nie może się cofnąć do tyłu przez ok.30 sekund.
Co do artylerii i tego jej uczciwego używania to też zaraz będzie: Jak to, mam artę i nie mogę strzelać do generała? Ale ja przez przypadek ubiłem, strzelałem do jednostki za którą on stał! Po prostu bez arty gramy.
Trawiaste równiny są dobrą mapą która nie faworyzuje żadnej ze stron i która umożliwia w pełni wykorzystanie umiejętności, choć tak, zgadzam się że wykorzystanie terenu to też umiejętność ale i tutaj ma się mini-górki, lasy, drogi itp. Sam chętnie bym pograł np. na piramidach albo na tabuku czy syryjskim grzbiecie - jeśli bardzo tego chcecie to i ja nie mam nic przeciwko zorganizowaniu turnieju na których będzie można grać na tych mapach. Ale ten turniej będzie na trawie.


No - teraz to wygląda o wiele lepiej :)

leszczu
05-05-2012, 11:36
Panowie, przede wszystkim witam, bo to mój pierwszy wpis na orgu. Wybór tej właśnie mapy powoduje najrówniejsze szanse dla wszystkich. Większość roomów ustala zasady 5 lights no art, więc wnoszę z tego że większość graczy w napa uznaje takie właśnie zasady jako najbardziej sprawiedliwe. Odnośnie kampienia nigdy nie dojdzie się do konsensusu co było a co nie kampieniem, ale Mistrz pokazywał mi, że jak zacznie kampić to mogę co najwyżej ustrzelić mu 500 zabitych, a nie o to w grze chodzi, stąd ważne było żeby o tym napisać. Oczywiste jest że jak leci na Ciebie cav na Twoją lekką piechotę to będziesz nią spieprzał za liniowke bo choćby Prusami to Twoja najważniejsza bron i trza ją chronić. Chodzi tylko o to, żeby nie robić tego w sposób perfidny, co jest zauważalne i można to zgłosić. Panowie, turniej turniejem, ale jak dwójka graczy stwierdziła ze było ok, to nie widzę powodów dla których mamy się kiepsko bawić. GL HF Panowie

Wielki Mistrz Malborka
05-05-2012, 11:56
Dobrze gada, polać mu! :)

Zib
05-05-2012, 19:40
Jak zwykle wkradnę się jak zły wuj i wtrącę swoje 3 grosze co do zasad.
1.Mapa-trawiaste równiny na Napoleonie to dno, jak można sobie tak psuć rozgrywkę. Na tej mapie zatraca się jakakolwiek taktyka i strategia, totalny bezsens gdzie wygrywają 2 nacje.Jeśli ktoś będzie szukał więcej argumentów dlaczego ta mapa to kit to dopiszę.
Stwierdzenie, że mapa jest równa dla obu stron też nie jest do końca prawdziwe, bo na innej mapie i tak będzie się grać z obu stron.
2.Co do artylerii, zakazywanie również jest nie na miejscu. Artyleria urozmaica szczególnie tą grę, gdzie są 2 rodzaje zasięgu u piechoty i kawaleria. To od razu żeby szybciej i prościej się grało dajmy grę bez kawalerii jeszcze.Tu popieram przedmówcę.
3.Stwierdzenie że strzelanie ze 125 do 100 i uciekanie nimi to nie fair zagrywka powaliło mnie z krzesła. Z reguły większego zasięgu używa się, aby kogoś wciągnąć na dogodny teren, skusić, podpuścić, a ja tu słyszę takie herezje. To że ktoś nie wziął 125 bo wolał kawalerię albo liniówkę to jego problem, jako gracz ma wybrać taki skład, aby był uniwersalny, chyba że ma się specjalny pomysł na bitwę.
Strasznie kaleczy to moje serce kiedy ktoś w taki sposób krzywdzi rozgrywkę multi na NTW. Zasady -(nie chcę być źle odebrany, ani nikogo o nic posądzać tylko mówię jak wygląda)- wyglądają tak jakby były robione pod konkretne osoby, grające tylko na trawie w określony sposób. Żadnego pola manewru i myśli taktycznej, czyste wyuczone klikanie i 2 rodzaje zagrywek na płaskiej.

Apeluję- gramy dla przyjemności, ale nie ograniczajmy się umysłowo, nie toleruję całkowitego no rules, ale nie wykluczajmy z rozgrywki najbardziej istotnych rzeczy.

To są czyste skromne uwagi szarego gracza, nie bezpośrednie docinki tak dla pewności. Dziękuję i pozdrawiam.:)

leszczu
05-05-2012, 23:29
Odnośnie wypowiedzi Ziba:
1. Jeśli chodzi o trawiaste to nadal będę twierdził że to najbardziej sprawiedliwa mapa. Trzeba ogarnąć dwie flanki i środek, wybrać builda jak na każdej innej mapie i mieć zajebiste micro. Nie jest to stanie na austerlitz na wzgórzu i nawalanie z haubicy na przeprawy, badz kampienie w housach na waterloo. Twierdzenie, że wygrywają dwie nacje to pytam się które? Francja, Prusy, GB czy Turcy? Następna sprawa czyli argument, że będą 2 bitwy i będzie trzeba się bronić jak i atakować. Zgadza się, ale na tej mapie każdy będzie mógł w praktyce robić jedno i drugie i nie będzie uwarunkowań terenowych. Na tej mapie art nie daje też przewagi.
2. Wracając do arta, to zgadzam sie z zasada no art, gdyż ma decydować Twoja szybkość i taktyka, wybranie flanki i szybki atak, a nie podsuniecie arta pod zasieg i czekanie, kto pierwszy zniszczy drugiemu jego artylerie, żeby drugi musiał atakować.
3. Tutaj myślę, że pisaliście o 2 różnych rzeczach, gdyż przy 1v1 to normalne żeby prowokować przeciwnika lekka. Natomiast nie może być tez tak, że po strzale ciagle sie cofamy az pod linie, stawiamy paliki a nas ma atakowac gosc, który ganial nas po mapie, tracil ludzi bo my ciagle kitowalismy. Mysle Zib, że naprawde nie bede mial problemu z tym zeby po bitwie stwierdzic ze przegralem zasluzenie, albo wygralem ledwo i nie bede zglaszal zwyklej gry podjazdowej lekka piechota jako nieprawidlowej. Nie gralem jeszcze w turnieju na orgu, ale mam nadzieje ze nie wyglada to na zasadzie, ze przegapilem jakis punkt zasad, ktory nie mial wplywu na bitwe, a przeciwnik zaraz bedzie pisal do adminow i robil screeny, że czekałem 25 sekund a nie 30.

Odnosnie zarzutu/sugestii, że turniej jest zrobiony pod konkretnych graczy, to moge tylko napisac ponownie, ze wiekszosc roomów na napku ma zasady 5 lights max, no art i to na wiekszosci map, a nie tylko na trawie. Cos w tym musi byc.
Pozdrawiam

Zib
06-05-2012, 18:40
Zdania są i będą podzielone w tych kwestiach. Dla mnie płaska mapa na ntw to czysta zręcznościówka i klikanie nic więcej.
Możliwości są zbyt okrojone, jeszcze bez art(chociaż na trawie jest i tak bezużyteczny).
Także poczekam na turniej z zasadami które będą mi odpowiadać, nie będę tu nic forsował.
Miłej gry i bitew do ostatniego żołnierzyka.

william/kaszanka
06-05-2012, 18:43
Jak zwykle wkradnę się jak zły wuj i wtrącę swoje 3 grosze co do zasad.
1.Mapa-trawiaste równiny na Napoleonie to dno, jak można sobie tak psuć rozgrywkę. Na tej mapie zatraca się jakakolwiek taktyka i strategia, totalny bezsens gdzie wygrywają 2 nacje.Jeśli ktoś będzie szukał więcej argumentów dlaczego ta mapa to kit to dopiszę.
Stwierdzenie, że mapa jest równa dla obu stron też nie jest do końca prawdziwe, bo na innej mapie i tak będzie się grać z obu stron.
2.Co do artylerii, zakazywanie również jest nie na miejscu. Artyleria urozmaica szczególnie tą grę, gdzie są 2 rodzaje zasięgu u piechoty i kawaleria. To od razu żeby szybciej i prościej się grało dajmy grę bez kawalerii jeszcze.Tu popieram przedmówcę.
3.Stwierdzenie że strzelanie ze 125 do 100 i uciekanie nimi to nie fair zagrywka powaliło mnie z krzesła. Z reguły większego zasięgu używa się, aby kogoś wciągnąć na dogodny teren, skusić, podpuścić, a ja tu słyszę takie herezje. To że ktoś nie wziął 125 bo wolał kawalerię albo liniówkę to jego problem, jako gracz ma wybrać taki skład, aby był uniwersalny, chyba że ma się specjalny pomysł na bitwę.
Strasznie kaleczy to moje serce kiedy ktoś w taki sposób krzywdzi rozgrywkę multi na NTW. Zasady -(nie chcę być źle odebrany, ani nikogo o nic posądzać tylko mówię jak wygląda)- wyglądają tak jakby były robione pod konkretne osoby, grające tylko na trawie w określony sposób. Żadnego pola manewru i myśli taktycznej, czyste wyuczone klikanie i 2 rodzaje zagrywek na płaskiej.

Apeluję- gramy dla przyjemności, ale nie ograniczajmy się umysłowo, nie toleruję całkowitego no rules, ale nie wykluczajmy z rozgrywki najbardziej istotnych rzeczy.

To są czyste skromne uwagi szarego gracza, nie bezpośrednie docinki tak dla pewności. Dziękuję i pozdrawiam.:)


Jemu polać bo ma 100% racji!

Marcin 'Łysy'
06-05-2012, 19:10
Dlatego zaraz poprawię tą zasadę na: Jeśli dojdzie do wymiany ognia to gracz który strzelił pierwszy nie może się cofnąć do tyłu przez ok.30 sekund. Ta zasad będzie również dotyczyć kawaleri strzeleckiej ?

Markus
07-05-2012, 18:00
jeśli bardzo tego chcecie to i ja nie mam nic przeciwko zorganizowaniu turnieju na których będzie można grać na tych mapach. Ale ten turniej będzie na trawie.


Nie chce wchodzić z tobą dyskusje zwłaszcza że widzę że byłaby jałową i bezcelową skoro twoim jedynym argumentem jest jakaś ogólnikowa mętnie sformułowana ankieta oraz posty rekrutów z twojego klanu też nie poparte żadnymi argumentami ,więc zapytam kiedy jest możliwość porozmawiania na temat zasad w taki sposób aby przyciągnąć do tego turnieju zapaleńców napoleona z szerszej a nie tylko z waszej grupy popierającej jedynie słuszne czyli twoje pomysły.
Jeśli chodzi o frekwencje to i tak nie co co liczyć na zbyt wiele ,jedynie twoja postawa ograniczy ten turniej w zasadzie do graczy twojego klanu jeśli to jest tego celem a nie stworzenie fajnej kolejnej odłony dla miłośników napoleonika to ok idziesz w dobrym kierunku .
Jeśli tak to mam pytanie czy szachiści widzą alternatywe turnieju na napoleonie na zasadach przyjetych w ich poprzednich odsłonach i kiedy by była taka możliwość .
Osobiscie wole zagrać z paroma przeciwnikami ale mając możliwośc wykorzystać to co w tej grze najleprze niż grać na tak zaproponowanych zasadach jakie zaproponowałeś .
Proszę o odpowiedz szachistów odpowiedzialnych za ten cykl turniejowy.

Wielki Mistrz Malborka
07-05-2012, 18:27
[quote="Wielki Mistrz Malborka":1ow6zdjr]Dlatego zaraz poprawię tą zasadę na: Jeśli dojdzie do wymiany ognia to gracz który strzelił pierwszy nie może się cofnąć do tyłu przez ok.30 sekund. Ta zasad będzie również dotyczyć kawaleri strzeleckiej ?[/quote:1ow6zdjr]

Nie.

Co do ciebie Markusie, zdecydowałem się na zupełnie inny turniej bo ostatni który był z artem na górzystych mapach miał 12 uczestników i sam słyszałem głosy "poszedłbym, ale głupie zasady". Widać Polska scena jest podzielona na tych co takie coś lubią i na tych co lubią coś zupełnie innego. Tylko gdzie oni byli wtedy i gdzie są teraz - oto jest pytanie. Myślałem że te zasady zostaną zaakceptowane bo zawsze chcieliśmy żeby turnieje promowały umiejętności i talent. Tak jak w przypadku contry - wyszkolenie potężnych weteranów potrzebnych w trakcie bitew zabiera dużo czasu i mnóstwo treningów. Tak samo i tutaj szybkie reagowanie na całej szerokości mapy co dla mnie osobiście jest dość trudne jest bardzo ważną umiejętnością. Taktyki też tutaj nie zabraknie, można lekką rozstawić co kilka oddziałów by wszędzie mieć zasięg, skoncentrować ją w środku by mieć w jednym miejscu potężną siłę ognia, czy wziąć 9 jednostek konnicy i zmuszając liniówkę do utworzenia czworoboków podejść ją i rozstrzelać a z pozostałej kawalerii po szarży ubić lekką, generała i kawalerię wroga itp itd wszystkie te strategie są bardzo skuteczne jeśli zostaną przećwiczone i tutaj właśnie ważne są umiejętności dobierania celów, reagowania na szybko zmieniającą się sytuacje i odpowiedni dobór sił.Artyleria wg mnie jest zbyt losowa - załóżmy że będzie max 2 arty, gracze wezmą albo unikorny lub 12 funtówki, zależy od mapy i zaczną się z niej strzelać przez pół godziny nudząc się potwornie przy tym i powierzając swe zwycięstwo losowości - mianowicie temu czy zniszczymy przeciwnikowi armatę czy też nie.Potem gdy już jedna strona po strasznie długim oczekiwaniu jest bez art jest też praktycznie bez szans i musi wznieść się na wyżyny umiejętności by wygrać bo ten z artem skampi się na najbliższej górce i jest już praktycznie nie pokonany.Na trawce nie raz jeden ruch może zaważyć o wyniku bitwy, czy to szarża w niepilnowaną lekką od flanki, nie wysłanie posiłków w odpowiednie miejsce na czas i w rezultacie przeciwnik wprowadził piechotę naszą flankę oraz kawalerię na tyły. Rozumiem też że podczas bitew można chować kawalerię za górkami, zbliżając się coraz bliżej do artylerii wraz ze swoją armią by w jednym uderzeniu zniszczyć artylerię i sporą część piechoty przeciwnika - sam też tak robiłem i mam porównanie - może i niezła zabawa ale zostaję przy trawie.
I "górkowate arty" i "trawa" mają swoje plusy i minusy, w rezultacie nikomu nigdy się całkowicie nie dogodzi.
Zasada jest około 30 sekund, nie chodzi tu nawet o to, chodzi o to by uniknąć sytuacji w której nasz przeciwnik stosuje niehonorową taktykę zwaną kitingiem.
Szczerze wam powiem że zrobić turniej na napoleonie jest cholernie trudno. Więc ja mogę się dla was poświęcić i po tym turnieju zrobię kolejny - jeśli bardzo tego pragniecie - na wspólnie teraz ustalonych zasadach, a ten turniej niech już będzie jaki będzie i moim zdaniem też nie jest taki zły.

Czyli podsumowując:
1.Obydwie formy turnieju - "górkoate arty" i "płaska trawa" mają swoje plusy i minusy i preferencje taktyczne odgrywają tutaj dużą rolę przy wyborze.
2.Po tym turnieju może być jeszcze jeden na zasadach które teraz wspólnie opracujemy.
3.Zasada 30 sekund mówi - po prostu nie uciekajcie w niehonorowy sposób - normalnie można się cofać jeśli nie widzimy możliwości wygranej w danym miejscu.
4.Zasada 30 sekund nie tyczy się strzeleckiej kawalerii - no chyba że będzie wiała przed inną strzelecką kawalerią.

Żem się rozpisał i proszę nie krytykujcie mnie już tak ;) zaraz będzie nowy temat do ustalania reguł a w tym turnieju weźcie udział choćby dla treningu, sprawdzianu sił, zabawy czy czegokolwiek tam chcecie

leszczu
07-05-2012, 22:25
jeśli bardzo tego chcecie to i ja nie mam nic przeciwko zorganizowaniu turnieju na których będzie można grać na tych mapach. Ale ten turniej będzie na trawie.


Nie chce wchodzić z tobą dyskusje zwłaszcza że widzę że byłaby jałową i bezcelową skoro twoim jedynym argumentem jest jakaś ogólnikowa mętnie sformułowana ankieta oraz posty rekrutów z twojego klanu też nie poparte żadnymi argumentami ,więc zapytam kiedy jest możliwość porozmawiania na temat zasad w taki sposób aby przyciągnąć do tego turnieju zapaleńców napoleona z szerszej a nie tylko z waszej grupy popierającej jedynie słuszne czyli twoje pomysły.
Jeśli chodzi o frekwencje to i tak nie co co liczyć na zbyt wiele ,jedynie twoja postawa ograniczy ten turniej w zasadzie do graczy twojego klanu jeśli to jest tego celem a nie stworzenie fajnej kolejnej odłony dla miłośników napoleonika to ok idziesz w dobrym kierunku .
Jeśli tak to mam pytanie czy szachiści widzą alternatywe turnieju na napoleonie na zasadach przyjetych w ich poprzednich odsłonach i kiedy by była taka możliwość .
Osobiscie wole zagrać z paroma przeciwnikami ale mając możliwośc wykorzystać to co w tej grze najleprze niż grać na tak zaproponowanych zasadach jakie zaproponowałeś .
Proszę o odpowiedz szachistów odpowiedzialnych za ten cykl turniejowy.

Jako ze oprocz mistrza jako jedyny do tej pory z suntzu wypowiadalem sie na temta tego turnieju, dlatego wnosze ze pijesz do mnie.. wypowiadalem sie dwa razy i uzywalem samych argumentow, a to ze sie z nimi nie zgadzasz to juz nie moj problem. staralem sie przekonac ze zasady sa fair i wskazac dobre ich strony. Oczywiscie, ze chcialbym zeby jak najwiecej graczy uczestniczylo w tym turnieju i to bynajmniej nie z mojego klanu, bo swoich kolegow z gry znam az za dobrze. Do turnieju zapisalismy sie grupowo bo to logiczne, w koncu organizuje go nasz admin, rozumiem ze jak Twoj by organizowal to gracze z Twojego klanu by w nim nie zagrali, zeby nie bylo ze popieraja jedynie sluszna opcje.. pozdrawiam i mimo wszystko licze ze jednak sie zapiszesz zeby skopac mi tylek;)

Markus
07-05-2012, 23:14
Jako ze oprocz mistrza jako jedyny do tej pory z suntzu wypowiadalem sie na temta tego turnieju, dlatego wnosze ze pijesz do mnie.. wypowiadalem sie dwa razy i uzywalem samych argumentow

no to rozważmy te twoje argumenty :D


Panowie, przede wszystkim witam, bo to mój pierwszy wpis na orgu. Wybór tej właśnie mapy powoduje najrówniejsze szanse dla wszystkich. Większość roomów ustala zasady 5 lights no art, więc wnoszę z tego że większość graczy w napa uznaje takie właśnie zasady jako najbardziej sprawiedliwe. Odnośnie kampienia nigdy nie dojdzie się do konsensusu co było a co nie kampieniem, ale Mistrz pokazywał mi, że jak zacznie kampić to mogę co najwyżej ustrzelić mu 500 zabitych, a nie o to w grze chodzi, stąd ważne było żeby o tym napisać

twój pierwszy argument kampienie a w zasadzie brak możliwości jego oceny
tu sie mylisz kolego ja ci tego nie bede tłumaczył masz od tego kolegów klanowych którzy obyci w turniejach bez problemu wyjaśnią Ci definicje kampowania i jak ja bezbłędnie można rozróżnić czyli kampowanie na rogach mapy czy kampowanie w terenie które w zasadzie nie jest zabronione ale może być znacząco ograniczone właściwym doborem mapy


Jeśli chodzi o trawiaste to nadal będę twierdził że to najbardziej sprawiedliwa mapa. Trzeba ogarnąć dwie flanki i środek, wybrać builda jak na każdej innej mapie i mieć zajebiste micro. Nie jest to stanie na austerlitz na wzgórzu i nawalanie z haubicy na przeprawy, badz kampienie w housach na waterloo. Twierdzenie, że wygrywają dwie nacje to pytam się które? Francja, Prusy, GB czy Turcy? Następna sprawa czyli argument, że będą 2 bitwy i będzie trzeba się bronić jak i atakować. Zgadza się, ale na tej mapie każdy będzie mógł w praktyce robić jedno i drugie i nie będzie uwarunkowań terenowych. Na tej mapie art nie daje też przewagi.

twój drugi argument odnośnie mapy trawiastej jako najbardziej sprawiedliwej
widzisz kolego że tak sie składa że ogarnąć flanki i środek to trzeba na każdej mapie nie tylko na równinie róznica jest jedynie taka że płaska mapa upraszcza gre niweluje potrzebę doboru strategii do ukształtowania terenu jednym prostym słowem tak jak to napisał Zib z gry strategicznej tworzy niejako RTS .
A w żadnym turnieju nie dobiera sie map typu Waterllo ,czy map z przeprawami od tego są doświadczeni sedziowie aby dobrać mapy na których można w sposób zrównoważony zagrać a takich jest wiele w kolekcji napoleona.

Do turnieju zapisalismy sie grupowo bo to logiczne, w koncu organizuje go nasz admin, rozumiem ze jak Twoj by organizowal


trzeci argument no fakt organizuje go Wasz administrator ,od siebie moge dodać znany i ceniony gracz sceny total war ale kolego tak sie składa że scena total war zrzeszona wokół ogr.pl to nie tylko wasz klan to również inni gracze inne klany a dobrze przyjętą zasada turniejową zawsze było że zasady turniejowe były w szerokim spektrum omawiane lub tworzone w gronie graczy reprezentujących rożne klany - style gry itp.
Jako że poczułem sie wezwany do tablicy twym postem to otrzymałeś odpowiedź i w żadnym wypadku nie należy tego traktować jako dalsze docinki w stronę Wielkiego Mistrza :D
Więc sie nie unoś bo nie masz podstaw do tego ,a zapisać sie i tak chyba zapisze jak to mówią na bezrybiu i rak ryba a natepny turniej trzymam za słowo Wielkiego Mistrza zagramy na troszeczkę innych zasadach.

Wielki Mistrz Malborka
08-05-2012, 00:11
Wasz administrator ,od siebie moge dodać znany i ceniony gracz sceny total war :D[spoiler:11756oy2]
ale kolego tak sie składa że scena total war zrzeszona wokół ogr.pl to nie tylko wasz klan to również inni gracze inne klany a dobrze przyjętą zasada turniejową zawsze było że zasady turniejowe były w szerokim spektrum omawiane lub tworzone w gronie graczy reprezentujących rożne klany - style gry itp.
Jako że poczułem sie wezwany do tablicy twym postem to otrzymałeś odpowiedź i w żadnym wypadku nie należy tego traktować jako dalsze docinki w stronę Wielkiego Mistrza :D
Więc sie nie unoś bo nie masz podstaw do tego ,a zapisać sie i tak chyba zapisze jak to mówią na bezrybiu i rak ryba a natepny turniej trzymam za słowo Wielkiego Mistrza zagramy na troszeczkę innych zasadach.
Akurat w gronie szachistów te zasady były napisane chyba już miesiąc temu, nikt się nie sprzeciwiał i poprawialiśmy minimalnie zasady co do ograniczenia ilości jednostek i zasad fair play, uzgodniliśmy że wszystko ok i kiedy ruszamy z turniejem - tak też się stało wg planu[/spoiler:11756oy2]

piterus
08-05-2012, 20:23
Akurat w gronie szachistów te zasady były napisane chyba już miesiąc temu, nikt się nie sprzeciwiał i poprawialiśmy minimalnie zasady co do ograniczenia ilości jednostek i zasad fair play, uzgodniliśmy że wszystko ok i kiedy ruszamy z turniejem - tak też się stało wg planu

Przepraszam, nie chce być niegrzeczny ale obojętny również nie mogę, nie jest tak do końca jak piszesz kolego, a jeżeli miałoby to ode mnie zależeć, to nigdy bym nie dopuścił do zorganizowania turnieju na takich kosmicznych zasadach... :roll:
Mimo wszystko powodzenia wszystkim.

Wielki Mistrz Malborka
08-05-2012, 20:45
Nie mam zamiaru wdawać się w przepychanki słowne zwłaszcza że cię piterusie lubię ale sprawdziłem i pierwsze zasady zostały napisane 22 marca a potem je poprawialiśmy

leszczu
08-05-2012, 21:39
Markus, odnosnie Twojej wypowiedzi o kampieniu, to przyznaję chodziło mi o kiting, a oczywiste jest ze kampienie w rogu jest nie fair i na pewno byloby w zasadach. Oczywiste jest rowniez ze org skupia graczy z wielu klanow i suntzu napewno nie nalezy do najwiekszych. Mam mimo wszystko nadzieje ze frekwencja bedzie spora i bedzie mozna sie dobrze bawic. Nie chce juz zaogniac dyskusji i nie bede sie juz w tym temacie wypowiadal. Koncze już i powodzenia w turnieju.

Amrod
08-05-2012, 23:50
Akurat w gronie szachistów te zasady były napisane chyba już miesiąc temu, nikt się nie sprzeciwiał i poprawialiśmy minimalnie zasady co do ograniczenia ilości jednostek i zasad fair play, uzgodniliśmy że wszystko ok i kiedy ruszamy z turniejem - tak też się stało wg planu
Oj Mistrzu, chyba trochę naginasz prawdę. Jak dobrze pamiętam to odnośnie tego grania ze stoperem to było kilka wypowiedzi niezbyt pochlebnych na ten temat a teraz widzę, że ponownie/nadal magicznie pojawiło się to w zasadach. Ale o tym pogadamy na PW.

Takie stoperowanie wypacza rozgrywkę, jest nie egzekwowalne i stwarza ogrom sytuacji niejasnych. Takie sytuacje powinno się eliminować a nie stwarzać.

Zresztą czas zapisów to również czas gdzie powinno się dostosować zasady do oczekiwań graczy.

Marcin 1984
09-05-2012, 13:54
Dogadajcie się szybko odnośnie zasad. Ten turniej jest moim pierwszym na org. i chciałbym żeby uczestniczyło w nim wielu graczy pasjonujących się erą napoleońską. Tyle w temacie ;)

WielkodusznyBezduszny
09-05-2012, 14:16
Ten turniej też jest moim pierwszym ;) Wiecie co, jak chcecie wytężyć szare komórki, to dajcie mapę warteloo z zasadami max 5 100/125, 3 art. Dodatkowo można dać grę do 1 zwycięstwa żeby chłopaki mieli dodatkową motywacje. I wszyscy będą szczęśliwi: ci którzy chcą mieć szybkostrzelną art. z unl. ammo, górki, budyneczki, lasy, problem stanowią tylko gracze, którzy nie chcą mieć arta, ale kogo to obchodzi?
Powodzenia

Wielki Mistrz Malborka
09-05-2012, 20:59
to nie jest stoperowanie - gracze nie muszą się martwić o czas byle by nie kitowali

Zakaz wielokrotnego cofania armii w celu uzyskania ponownie pierwszego strzału
Tak to teraz brzmi - może być?

Zydar
12-05-2012, 19:50
Witam wszystkich :)
Ja również mam wiele zastrzeżeń, przede wszystkim nie zgadzam się z twierdzeniem że to najlepsza mapa turniejowa, według mnie na tej mapie zwyciężają państwa które mają najlepsze jednostki strzeleckie, mapa jest bardzo ograniczona taktycznie, brak wykorzystania terenu itp itd, myślę że wszyscy gracze doskonale wiedzą o co mi chodzi więc nie będę się bezcelowo rozpisywał i wyjaśniał.
Po drugie, nie zgadzam się z zasadą zakazu wycofywania harcowników, zgadzam się na zakaz ich wycofania przez 30 sekund ale do tej pory nie zostało to uwzględnione w zasadach, o co bardzo bym prosił przed rozpoczęciem turnieju.

Zgadzam się za to z zasadą no art, na tej mapie to logiczna zasada, skoro turniej ma być typowo zręcznościowy, a na to wychodzi.

Pozdrawiam wszystkich.

Wielki Mistrz Malborka
12-05-2012, 21:54
Zapraszam do dyskusji w tym temacie:
viewtopic.php?f=443&t=10437 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=443&t=10437)
Tutaj to od was zależy jakie będą zasady na następnym turnieju gdzie może być art, wszystkie mapy i co tylko chcecie.Po zebraniu jakiejś konkretnej liczby pomysłów wypracuję jakiś kompromis.

stawros
13-05-2012, 10:50
Dosyć długo grywam w ntw i nie spotkałem żadnego z was Panowie w bitwie. Może grywaliśmy na różnych serwerach :)
A teraz no poważnie – swego czasu klany z ntw tj. tytani, aa, virus-y tnc, eos-y itp. /znawcy ntw wiedzą o kim piszę/ powołały światową ligę 3v3, 1v1 na „zasadach trawy”. Z czegoś to chyba wynikało? Jeżeli Panowie macie jakieś wątpliwości co do znaczenia tych klanów to proszę podpytać kolegów z obecnej HUSARII – Toma /dawniej Tom AG/, kostka /dawniej =[[T]]= kostek/, czy matima /dawniej =[[T]]= MatimPL/.
Dawno, dawno temu w ogóle nie grywałem trawy – uważałem że jest nudna /a teraz się dowiedziałem że jest nie tylko nudna ale i jest zręcznościówką jajjajjajjajjajja :o /. Grałem wg zasady: ”max 2/3art no russia no rocket no mortal” i zapewniam was że przez co najmniej 20 min polowało się na art, gena i cav przeciwnika a bitwy trwały po 1,5 godz. Przeważnie wygrywał ten kto miał lepszą art /czyli ten co grał Francją/ lub umiał nią lepiej operować. Spotykałem przeciwników co francuskim haubicom dodawali po 6exp do tego brali apieda stawali na górce, opalikowali się i............. i ….... to też jest tzw. „taktyka”.
Dlatego można wyłącznie rozważyć tylko 2 warianty rulesów na turnieje
1. trawa – no art max 5 lekkiej, 6 cav, 3 miecze – i …... i już – /żadnych 30 sekund i innych tego tam dotyczących genów itp. – jak ktoś kituje to od tego jest cav/ - jednak w tym przypadku turcy i szwedzi są upośledzenie /turkom uniemożliwiamy wykorzystanie tego co maja najlepsze – czyli piechoty z mieczami i taniej strzelającej kawalerii /cav kosztuje 550/, szwedom również uniemożliwiamy dobieranie ponad limit jegrów konnych – koszt tej cav wynosi 500/.
2. max 2 art max 3 miecze no rocket no mortal – żadna grywalna nacja nie ma zbytnich ograniczeń, /tylko jak zwykle bardziej poszkodowani są turcy/. Z gry należy wyłączyć mapy – waterloo, borodino, austerlitz, lodi i arcor.
Aha - od spraw spornych są Sędziowie, którzy w przypadku kontrowersji na podstawie filmu mogą podjąć ostateczną decyzje.
Nie poprawiajmy tego co już dawno zostało sprawdzone.
Zacytuje klasyka: „Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz” :idea:

Scooter
15-05-2012, 17:02
Ja mam pytanie dotyczące tegoż turnieju.
Jaki sens ma organizowanie turnieju dla 14 graczy i to z jednego klanu (SUNTZU) ,( no dobra , dwóch graczy z TWB)?

Markus
15-05-2012, 19:55
tak sobie przeczytałem regulamin i mysle że przy złośliwym podejściu obu stron ten pkt może stanowić problem;


3. O kolejności ataku w pierwszej bitwie decyduje rzut monetą: orzeł - atakuje osoba będąca u góry w drabince; reszta - odwrotnie.W drugiej bitwie gracze zamieniają się rolami, natomiast w meczu rozstrzygającym atak/obrona dotyczy tylko strony mapy a w samej bitwie nie ma podziału na atakującego i obrońcę

znacząco to może przedłużyć trzecią bitwę :D


po drugie ten pkt powinien być bardziej sprecyzowany

Zakaz wielokrotnego cofania armii w celu uzyskania ponownie pierwszego strzału

tzn że raz można cofnąć ? ,a jeżeli ja sie nie chce cofać aby uzyskać strzał tylko przegrupować l? jak to ocenić
jest to niepotrzebna namiastka przyszłych nieporozumień ;)
całe szczęście nigdzie nie widać nieszczęsnych 30 sekund ''pozowania do zdjecia''

Wielki Mistrz Malborka
15-05-2012, 20:33
Po prostu nie uciekaj jak np. robi to EoS w nagminny i chamski sposób to nikt się ciebie nie przyczepi, bitwy powinno się wygrywać poprzez "uderzenie pełnią w pustkę" itp. a nie poprzez nieuczciwe sztuczki która wykorzystuje ograniczenia gry.
Co do rzutu monetą to miało to zostać zmienione na stare, dobre A atakuje Z.

Markus
15-05-2012, 20:46
Po prostu nie uciekaj jak np. robi to EoS w nagminny i chamski sposób to nikt się ciebie nie przyczepi, bitwy powinno się wygrywać poprzez "uderzenie pełnią w pustkę" itp. a nie poprzez nieuczciwe sztuczki która wykorzystuje ograniczenia gry.
Co do rzutu monetą to miało to zostać zmienione na stare, dobre A atakuje Z.

to nie jest tak do konca regulamin ma rozwiązywać sytuacje sporne a nie je tworzyć ,nie jestem złośliwy po prostu jestem zwolennikiem jasnych sytuacji ,już raz miałem sytuacje że zawodnik oczernił mnie po meczu "bo jemu sie wydawało"
a po co to komu ...

Wielki Mistrz Malborka
15-05-2012, 20:51
Graj uczciwie, jak chcesz się przegrupować to się wycofaj, przegrupuj i wróć, choć zapewne przeciwnik będzie cię ścigał by uniemożliwić przegrupowanie. Jak wyjdzie tak wyjdzie, jeśli coś komuś nie będzie się podobało to trzeba to zakomunikować i możesz się nie zgodzić, wtedy dokańczacie bitwę i ślecie powtórkę do sędziów i my to rozpatrzymy.Jeśli raz cofniesz się jakimś skrzydłem by się przegrupować to na pewno nie złamiesz regulaminu.

Rue
15-05-2012, 21:17
Atakującym w pierwszej bitwie jest Raps.
Proszę jeszcze raz zapoznać się z Regulaminem i Zasadami.
Czas do rozegrania meczu (do dwóch zwycięstw) do 20 maja.
Powodzenia!


Atakującym w pierwszej bitwie jest Edward.
Proszę jeszcze raz zapoznać się z Regulaminem i Zasadami.
Czas do rozegrania meczu (do dwóch zwycięstw) do 20 maja.
Powodzenia!


Atakującym w pierwszej bitwie jest Bati.
Proszę jeszcze raz zapoznać się z Regulaminem i Zasadami.
Czas do rozegrania meczu (do dwóch zwycięstw) do 20 maja.
Powodzenia!



Mistrzu jeśli kierowałeś się zasadą A-Z to dlaczego w meczu Wielki Mistrz-Wielki Raps pierwszym atakującym jest Raps? A w meczu Wielki Edward vs. John Silver atakującym jest Wielki Edward? Nie powinno być odwrotnie?

Wielki Mistrz Malborka
15-05-2012, 21:34
Patrzyłem na nick na forum nie steam, tak zawsze było