PDA

Zobacz pełną wersję : Pomysły na następny turniej w Napoleonie



Wielki Mistrz Malborka
07-05-2012, 20:09
Zapraszam do dyskusji

adriankowaty
07-05-2012, 20:26
Można zrobić 2 poziomy:
1 - normalne bitwy
2 (finał) - kampania online (bez bitew) dla max. 3 osób, które były najlepsze w bitwach.
Co o tym sądzicie?

Wielki Mistrz Malborka
07-05-2012, 21:18
Kampania na pewno się nie przyjmie, były już kiedyś jakieś propozycje turniejów na kampaniach ale nigdy nie wypalały

Wielki Mistrz Malborka
07-05-2012, 21:40
Ja od siebie zaproponuję Turniej na pustynnych mapach, kiedy się pytałem znajomych o to jaki turniej by chcieli było też sporo odpowiedzi że na piachu, zatem mapy to piramidy i syryjski grzbiet oraz płaskowyż tabuk (np. na rozstrzygającą) i raz ta mapa raz ta. Zasady do obgadania ale ja wciąż jestem przeciwko artylerii gdyż uważam że prowadzi ona do kampienia i przeciągających się bitew w których zbyt dużą rolę odgrywa szczęście

Markus
09-05-2012, 12:41
No ja sobie pozwolę przelać na posta moją wizje turniejową,z powodu nadmiaru obowiązków i ograniczonego wolnego czasu będą te moje wizje dawkowane wiec z ewentualną krytyką proszę się wstrzymać.
Mam tylko nadzieje że nie popadniemy w w jakąś apatyczną niechęć i nie ''olejemy'' tematu jak to często bywało ,jest wielu entuzjastów tej gry mimo że jest ona nie do końca ''idealna'' jednak co sobie wspólnie omówimy może stanowić podwaliny do fajnej zabawy.
Dlatego zapraszam wszystkich entuzjastów do polemiki. :D

Ze spraw ogólnych w zasadach co bym zaproponował coś co mnie zawsze ''wkurzało '' czyli niejako brak poszanowania dla klimatu tej gry i przestrzegania gry na fer zasadach bez skrótów i pójścia na łatwiznę.
Po pierwsze to co sie zrodziło jeszcze za czasów Napoleonika 2 -starsi gracze na pewno pamiętają czyli zasada poszanowania jednostki generalskiej , generał to general jednostka specjalna zarówno w aspekcie gry jak i klimatu tamtej epoki wiemy że jego szybka likwidacja w grze to podstawa to jej szybkiego zakończenia ale to czasami psuje klimat i sens rozgrywki .
Dlatego proponuje wprowadzić zakaz :
-celowego ostrzału jednostkami artylerii jednostki generalskiej znajdującej sie bezpośrednio na tyłach swoich jednostek
-zakaz celowego polowania na jednostkę generalską jazdą ( nawet w momencie flankowania lub wejścia na tyły jednostek nieprzyjaciela jednostka generalska nie może być celem bezpośrednim ataku ,chyba że jednostka generalska celowo zostaje wprowadzona do walki w jakikolwiek sposób )
-powyższe zakazy nie obowiązują jeżeli jednostka generalska w znaczący sposób oddali sie od swoich głównych sił (trzy długości jej zasięgu oddziaływania mniej więcej ,lub stanowi bezpośrednie wsparcie jednostek biorących udział w ataku na nieprzyjaciela.

Zakaz dotyczący artylerii :
-zakaz stosowania celowego ostrzału tzw rykoszetem poza skutecznym zasięgiem ognia danych jednostek artylerii
-zakaz przeciągania swobodnej wymiany ognia jednostek artyleryjskich lub ostrzału nieprzyjaciela bez jednoczesnego kierowania do zwarcia jednostkami głównymi armii powyżej 5 min (walka zaczepna jednostkami jazdy nie zalicz się jako walkę jednostkami głównymi.)

Zakazy ogólne :
-zakaz kampienia na liniach bocznych i tylnych mapy
-zakaz celowego wycofywania jednostek na całej linii wykonywanych w celu uniknięcia kontaktu z wrogiem i walki
-zakaz unikania walki bezpośredniej jednostkami które utraciły możliwość walki z dystansu (brak amunicji)
Zasady bitewne;

-Mapa: tak jak mówiłem wcześniej jest wiele map na których spokojnie można rozegrać bitewki dlatego trawiaste równiny pozostawił bym niejako na wypadek trzeciej bitwy rozstrzygającej w meczu
-Fundusze: Duże
-Jednostki: Duże
-Warunki:Sucho/Popołudnie
-Zakaz używania rakiet i art stacjonarnej oraz ograniczenie unicornów do 1szt
-Max 5 jednostek lekkiej piechoty 100/125
-max 6 jednostek jazdy (w tym 4 jednostki lansjerów)
-jednostki DLC za zgodą obu stron

Tyle z mojej strony zapraszam wszystkich zainteresowanych do przestawienia swoich propozycji ,ewentualnie prosze o deklaracje chętnych do gry w turnieju na przedstawionych zasadach lu przedstawianie swoich pomysłów ( jeśli bedą chetni temat turnieju będzie kontynuowany i będzie możliwość pogrania .)

Marcin 1984
09-05-2012, 14:17
Turniej mógłby być ogłoszony na stronie głównej total war.og a nie tylko na forum.

Odnośnie formuły rozgrywania nowego turnieju:

1. Stworzenie ligi (każdy z każdym po 2 bitwy)
-3 pkt - za zwycięstwo
-1 pkt - za remis
Ewentualnie mogą być 2 grupy ligowe zależnie od liczby uczestników.

2. Faza pucharowa:
- 8 pierwszych miejsc premiowane awansem do ćwierćfinałów
Pary dobierane na zasadzie zajętej pozycji w lidze 1z8, 2z7 itd.
3. Finał:
- 3bitwy
4.Mecz o 3 miejsce:
-3 bitwy

Odnośnie map:
Turniej rozgrywany na np. kilku mapach (gospodarstwo,pustynia, trawka, jakies 2 miasteczka )
-każda kolejka będzie miała przypisana mapę......każdy będzie zadowolony
-max 5 lekkiej piechoty 100/125
-max 1 art (unicorny i wyrzutnie nie wchodzą w rachubę)
-max 6 jazdy
-bez ograniczeń w liniówkach
-i podobnie jak Markus nie cofamy się całą linią armii (już po kontakcie z przeciwnikiem)
-w pewnym stopniu nie polujemy na gienka
-nie opieramy armii na czerwonej linii

takie cosik byłoby dobre chyba dla wszystkich. ;)

Markus
13-05-2012, 18:29
Re: Majówka Napoleona - Pytania i uwagi

Postautor: stawros » ndz maja 13, 2012 12:50 pm
Dosyć długo grywam w ntw i nie spotkałem żadnego z was Panowie w bitwie. Może grywaliśmy na różnych serwerach :)
A teraz no poważnie – swego czasu klany z ntw tj. tytani, aa, virus-y tnc, eos-y itp. /znawcy ntw wiedzą o kim piszę/ powołały światową ligę 3v3, 1v1 na „zasadach trawy”. Z czegoś to chyba wynikało? Jeżeli Panowie macie jakieś wątpliwości co do znaczenia tych klanów to proszę podpytać kolegów z obecnej HUSARII – Toma /dawniej Tom AG/, kostka /dawniej =[[T]]= kostek/, czy matima /dawniej =[[T]]= MatimPL/.
Dawno, dawno temu w ogóle nie grywałem trawy – uważałem że jest nudna /a teraz się dowiedziałem że jest nie tylko nudna ale i jest zręcznościówką jajjajjajjajjajja :o /. Grałem wg zasady: ”max 2/3art no russia no rocket no mortal” i zapewniam was że przez co najmniej 20 min polowało się na art, gena i cav przeciwnika a bitwy trwały po 1,5 godz. Przeważnie wygrywał ten kto miał lepszą art /czyli ten co grał Francją/ lub umiał nią lepiej operować. Spotykałem przeciwników co francuskim haubicom dodawali po 6exp do tego brali apieda stawali na górce, opalikowali się i............. i ….... to też jest tzw. „taktyka”.
Dlatego można wyłącznie rozważyć tylko 2 warianty rulesów na turnieje
1. trawa – no art max 5 lekkiej, 6 cav, 3 miecze – i …... i już – /żadnych 30 sekund i innych tego tam dotyczących genów itp. – jak ktoś kituje to od tego jest cav/ - jednak w tym przypadku turcy i szwedzi są upośledzenie /turkom uniemożliwiamy wykorzystanie tego co maja najlepsze – czyli piechoty z mieczami i taniej strzelającej kawalerii /cav kosztuje 550/, szwedom również uniemożliwiamy dobieranie ponad limit jegrów konnych – koszt tej cav wynosi 500/.
2. max 2 art max 3 miecze no rocket no mortal – żadna grywalna nacja nie ma zbytnich ograniczeń, /tylko jak zwykle bardziej poszkodowani są turcy/. Z gry należy wyłączyć mapy – waterloo, borodino, austerlitz, lodi i arcor.
Aha - od spraw spornych są Sędziowie, którzy w przypadku kontrowersji na podstawie filmu mogą podjąć ostateczną decyzje.
Nie poprawiajmy tego co już dawno zostało sprawdzone.
Zacytuje klasyka: „Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz” :idea:





w końcu wiem czego do teraz mi cały czas brakowało :o spotkania z tobą stawrosie w boju :D
a tak na poważnie cała tą twoją wypowiedz można by porównać do dylematu co faceci bardziej wolą blondynki :?: czy brunetki :?: temat na długie wieczory w zasadzie niewyczerpany w zakresie argumentów ale pozytywny bowiem zabawić sie można równie dobrze z obiema .
Gorzej jak do wyboru dolepiamy opcje blondynka ,brunetka czy ''owieczka'' to juz chart korowe pogranicze dobrego smaku ,przyzwoitości i norm społecznych ale jak dobrze wiemy koneserzy trzeciej opcji nadal często sie zdarzają :cry:
Dziwie sie tylko że z taką łatwością wyśmiałeś teza że mapa trawiasta jest w jakim stopniu ukierunkowaniem do gry w stylu zręcznościowym skoro pare zdań dalej sam niejako podajesz stwierdzenia będące tej tezy potwierdzeniem:

zapewniam was że przez co najmniej 20 min polowało się na art, gena i cav przeciwnika a bitwy trwały po 1,5 godz. Przeważnie wygrywał ten kto miał lepszą art /czyli ten co grał Francją/ lub umiał nią lepiej operować.

a jest to w jakimś stopniu ograniczenie strategi na rzecz łatwych rozwiązań czyli gonienie za generałem po całej mapie i to najlepiej na trawiastej bo jeszcze sie okaże że gdzieś w lesie sie coś schowało i klops ,strzelanie poza zasięgiem na zasadzie kto szybszy - lepiej klika i ma szczęście jak ie ma to sie szczęściu dopomoże :lol:
Jestem zdania że ograniczenia dla graczy powinno być jak najmniej tyle tylko aby odstraszyć i utrudnić życie koneserom ''owieczek'' ale jestem również zwolennikiem gry w klimacie ,gramy w gry strategiczne i strategia wraz z taktyka powinna być podstawą nie umiejętność klikania ,pójścia na łatwiznę z ubiciem gienka czy walenia artą poza zasięgiem od rogu mapy do rogu .
Dlatego nie uznam nigdy wyższości trawiastej nad mapami dobrze wyważonymi o zróżnicowanym terenie .
Zasady powinny być elastyczne nie narzucające stylu gry i powinno być ich jak najmniej ;)

Wielki Mistrz Malborka
13-05-2012, 18:55
Ja już tyle trawek widziałem i tyle różnych taktyk, ustawień że wiem że tam można robić też praktycznie co się chcę od spamu na 20 piechot po miażdżące ataki na całej linii 10 jednostkami cavu, trawa aż tak bardzo się nie różni od innych map bo też trzeba się dobrze ustawić, znaleźć słabszy punkt w ustawieniu przeciwnika, gdzieś się cofnąć, gdzieś przestraszyć coś zamarkować.Ale ja was proszę żeby tutaj pisać tylko propozycje zasad na kolejny turniej. Np: chciałbym żeby w następnym turnieju kampienie było jak najbardziej opłacalne więc proponuję mapę jak ujście Amazonki i z ograniczeniem kawalerii do dwóch jednostek za to bez jakichkolwiek limitów na lekką piechotę i artylerię

Czeslaus
22-05-2012, 22:46
Jeśli można się wtrącić ...
Żal, że w wielu bitwach jest "no arty". Artyleria dla mię królową pola walki jest i basta, żeby choć w turniejach można było maks. 2 jednostki - to już by było coś.

HoE Lisowczyk
04-06-2012, 20:12
Witam, ja nie mam imponującej liczby rozegranych bitew w Napoleonie ale powiem jak ja to widzę:
max 5 lekkiej piechoty
max 1 art
nie widzę powodu ograniczenia cav do 6, w końcu jesteśmy z Polski i mamy we krwi ułańską fantazję - to, że lubimy korzystać z tych jednostek to chyba nic złego :twisted: niektóre narodowości stawiają praktycznie wyłącznie na piechotę
i jeszcze co do generała - gdyby wszyscy kosztowali tyle samo może i by nie robiło różnicy czy jest atakowany czy nie ale przypominam że im droższy tym większy ma wpływ i zasięg na polu bitwy więc sprzyja to tym graczom którzy takiego wybiorą
jest kilka ciekawych map do wyboru ale nie popieram tych z miastami - sprawiają że część graczy zdobywa pewien teren i czeka na przeciwnika

stawros
06-07-2012, 23:44
twórcy napo co ś tam bilansowali. Co jest wrogiem dobrego? - lepsze Panowie LEPSZE - wpisując jakiekolwiek ograniczenia ograniczamy jakąś nację. Są utworzone standarty np. trawa, italian grase itp. gdzie gra się bez artu wg zasady no art. 5 ..... z innymi nie spotkałem się - piszę o standartowych rulesach - Proszę więc ustalić najpierw czy coś ograniczamy /np nie wolno się cofać o 2 kroki, krzywo patrzeć na przeciwnika itp. duperele/, czy gramy standartty światowe. Jak już pisałem wrogiem dobrego jest ..... i ogarnijcie się Panowie nie wymyslicie perpetum mobile. ;)

Barturus
07-07-2012, 11:07
Turniej o nagordę "Bicza z piasku"
Mapy: Piramidy, Syryjski grzbiet i Tabuk.
Zasady:
-max 3 jednostki artylerii (zabronione używanie nieruchomej artylerii)
-max 8 jednostek kawalerii
-max 3 jednostki Dżematów
-max 5 jednostek o zasięgu 100/125

-Środki pieniężne: duże
-Pogoda: sucho
-DLC za zgodą obu stron
-Turniej rozgrywany systemem pucharowym
-Pojedynek toczony do dwóch zwycięstw, z tą różnicą, że kazda bitwa rozgrywana na innej mapie

Wielki Mistrz Malborka
07-07-2012, 12:48
[b]
-Pojedynek toczony do dwóch zwycięstw, z tą różnicą, że kazda bitwa rozgrywana na innej mapie
TO akurat byłoby nie fair, raz jeden atakuje raz drugi a jeśli mapa by się zmieniała byłoby to niesprawiedliwe. Co rundę zmieniała by się mapa a bitwa rozstrzygająca w przypadku remisu byłaby na Tabuku. Tak bym to widział.

Barturus
07-07-2012, 13:15
Okej, może i masz rację, więc mecz toczony na jednej mapie, z tą różnicą, że bitwa rostrzygająca odbywałaby się na Tabuku.

Ziuk
26-07-2012, 12:21
Zamiast grać w grę dla dzieci tj. zwykłego NTW zagralibyście w NTW3 a szczególnie w bitwy historyczne w ntw3.

Wielki Mistrz Malborka
26-07-2012, 13:02
Turniej na modzie i na scenariuszach, świetny pomysł, może uda się zrobić półfinał.

Ziuk
26-07-2012, 13:17
Nie zamykajcie się w polskim gettcie, grajcie z graczami spoza Polski. Osobiście jestem przeciwnikiem wszelkich form e-sportu, w tym turniejów.

Wielki Mistrz Malborka
26-07-2012, 14:01
No to nie pisz w tym temacie, ja osobiście to lubię, turniej dla polaków ale jak gram nie turniejowo to gram ze wszystkimi.

Ziuk
26-07-2012, 15:33
Zanim mnie wygonisz zauważ, że tzw. turnieje grane są również w ramach ntw3 więc i miejsce dla osób z twoim nastawieniem do gier się znajdzie.

Wielki Mistrz Malborka
03-08-2012, 16:56
Podsumowanie na dole


Można zrobić 2 poziomy:
1 - normalne bitwy
2 (finał) - kampania online (bez bitew) dla max. 3 osób, które były najlepsze w bitwach.
Co o tym sądzicie?

To się chyba nie przyjmie.




Ze spraw ogólnych w zasadach co bym zaproponował coś co mnie zawsze ''wkurzało '' czyli niejako brak poszanowania dla klimatu tej gry i przestrzegania gry na fer zasadach bez skrótów i pójścia na łatwiznę.
Po pierwsze to co sie zrodziło jeszcze za czasów Napoleonika 2 -starsi gracze na pewno pamiętają czyli zasada poszanowania jednostki generalskiej , generał to general jednostka specjalna zarówno w aspekcie gry jak i klimatu tamtej epoki wiemy że jego szybka likwidacja w grze to podstawa to jej szybkiego zakończenia ale to czasami psuje klimat i sens rozgrywki .
Dlatego proponuje wprowadzić zakaz :
-celowego ostrzału jednostkami artylerii jednostki generalskiej znajdującej sie bezpośrednio na tyłach swoich jednostek
-zakaz celowego polowania na jednostkę generalską jazdą ( nawet w momencie flankowania lub wejścia na tyły jednostek nieprzyjaciela jednostka generalska nie może być celem bezpośrednim ataku ,chyba że jednostka generalska celowo zostaje wprowadzona do walki w jakikolwiek sposób )
-powyższe zakazy nie obowiązują jeżeli jednostka generalska w znaczący sposób oddali sie od swoich głównych sił (trzy długości jej zasięgu oddziaływania mniej więcej ,lub stanowi bezpośrednie wsparcie jednostek biorących udział w ataku na nieprzyjaciela.

Zakaz dotyczący artylerii :
-zakaz stosowania celowego ostrzału tzw rykoszetem poza skutecznym zasięgiem ognia danych jednostek artylerii
-zakaz przeciągania swobodnej wymiany ognia jednostek artyleryjskich lub ostrzału nieprzyjaciela bez jednoczesnego kierowania do zwarcia jednostkami głównymi armii powyżej 5 min (walka zaczepna jednostkami jazdy nie zalicz się jako walkę jednostkami głównymi.)

Zakazy ogólne :
-zakaz kampienia na liniach bocznych i tylnych mapy
-zakaz celowego wycofywania jednostek na całej linii wykonywanych w celu uniknięcia kontaktu z wrogiem i walki
-zakaz unikania walki bezpośredniej jednostkami które utraciły możliwość walki z dystansu (brak amunicji)
Zasady bitewne;

-Mapa: tak jak mówiłem wcześniej jest wiele map na których spokojnie można rozegrać bitewki dlatego trawiaste równiny pozostawił bym niejako na wypadek trzeciej bitwy rozstrzygającej w meczu
-Fundusze: Duże
-Jednostki: Duże
-Warunki:Sucho/Popołudnie
-Zakaz używania rakiet i art stacjonarnej oraz ograniczenie unicornów do 1szt
-Max 5 jednostek lekkiej piechoty 100/125
-max 6 jednostek jazdy (w tym 4 jednostki lansjerów)
-jednostki DLC za zgodą obu stron

Tyle z mojej strony zapraszam wszystkich zainteresowanych do przestawienia swoich propozycji ,ewentualnie prosze o deklaracje chętnych do gry w turnieju na przedstawionych zasadach lu przedstawianie swoich pomysłów ( jeśli bedą chetni temat turnieju będzie kontynuowany i będzie możliwość pogrania .)

Zakazy artylerii są bezcelowe, zaraz będą kłótnie czy ktoś zrobił celowo czy nie celowo, jak to robił i tak dalej - jeśli chcecie art to ze wszystkimi jej konsekwencjami albo wcale.
To samo generał - zabicie go jest częścią gry i jeśli nie ma artylerii jest to najbardziej fair i trzeba go po prostu pilnować i bronić, jeśli zginie to tylko dzięki wysiłkom przeciwnika a nie przez szczęśliwy strzał z armaty.

Zakazy ogólne :
-zakaz kampienia na liniach bocznych i tylnych mapy
-zakaz celowego wycofywania jednostek na całej linii wykonywanych w celu uniknięcia kontaktu z wrogiem i walki
-zakaz unikania walki bezpośredniej jednostkami które utraciły możliwość walki z dystansu (brak amunicji)
Zasady bitewne;

1-pkt - zwiewanie aż do czerwonej linii z tyłu jest jak najbardziej chamskie ale niektóre mapy są ciasne a armie duże więc rozciąganie ich od jednej bocznej linii do drugiej jest czymś normalnym.
2-pkt - jak dla mnie może być
3-pkt - przesada, jeśli jednostka wystrzelała całą amunicję to mogę ją sobie cofnąć na tyły w celu późniejszego wykorzystania nawet jeśli ktoś na nią szarżuje, po prostu użyję innej jednostki do zatrzymania wroga.

Odnoście zasad to zgadzam się z limitem na lekką, na górzystym terenie jest ona rzeczywiście przekokszona, co do limitu cav to nie jestem przekonany, zostawiłbym bez limitu lub powiększył go do 8 - są gracze którzy grają i na 9-10 cav, na lance może być ograniczenie 4 lub 6 jednostek.


Turniej mógłby być ogłoszony na stronie głównej total war.og a nie tylko na forum.

Odnośnie formuły rozgrywania nowego turnieju:

1. Stworzenie ligi (każdy z każdym po 2 bitwy)
-3 pkt - za zwycięstwo
-1 pkt - za remis
Ewentualnie mogą być 2 grupy ligowe zależnie od liczby uczestników.

2. Faza pucharowa:
- 8 pierwszych miejsc premiowane awansem do ćwierćfinałów
Pary dobierane na zasadzie zajętej pozycji w lidze 1z8, 2z7 itd.
3. Finał:
- 3bitwy
4.Mecz o 3 miejsce:
-3 bitwy

Odnośnie map:
Turniej rozgrywany na np. kilku mapach (gospodarstwo,pustynia, trawka, jakies 2 miasteczka )
-każda kolejka będzie miała przypisana mapę......każdy będzie zadowolony
-max 5 lekkiej piechoty 100/125
-max 1 art (unicorny i wyrzutnie nie wchodzą w rachubę)
-max 6 jazdy
-bez ograniczeń w liniówkach
-i podobnie jak Markus nie cofamy się całą linią armii (już po kontakcie z przeciwnikiem)
-w pewnym stopniu nie polujemy na gienka
-nie opieramy armii na czerwonej linii

takie cosik byłoby dobre chyba dla wszystkich. ;)
Liga na jedną grupę jest bez celowa jeśli po niej miałaby nastąpić faza pucharowa, zależnie od ilości graczy wybierzemy formułę w gronie organizatorów po zakończeniu zapisów.
Z mapami mogłoby być losowanie tak jak w contrze a na decydującą bitwę trawiaste równiny.
Co do limitu arty to będą pewnie długie dyskusje - od siebie proponuję albo wcale albo limit w przedziale 1-3, moglibyśmy zrobić głosowanie ile arty byłoby max z 4 opcjami od 0 do 3.
Ograniczenia na liniówki nigdy nie było i nie będzie więc nie wiem po co ten punkt.
Reszta była omówiona już wyżej.


Jeśli można się wtrącić ...
Żal, że w wielu bitwach jest "no arty". Artyleria dla mię królową pola walki jest i basta, żeby choć w turniejach można było maks. 2 jednostki - to już by było coś.

Mamy tu tylko tyle, że max 2 art ale zawsze to coś.


Witam, ja nie mam imponującej liczby rozegranych bitew w Napoleonie ale powiem jak ja to widzę:
max 5 lekkiej piechoty
max 1 art
nie widzę powodu ograniczenia cav do 6, w końcu jesteśmy z Polski i mamy we krwi ułańską fantazję - to, że lubimy korzystać z tych jednostek to chyba nic złego :twisted: niektóre narodowości stawiają praktycznie wyłącznie na piechotę
i jeszcze co do generała - gdyby wszyscy kosztowali tyle samo może i by nie robiło różnicy czy jest atakowany czy nie ale przypominam że im droższy tym większy ma wpływ i zasięg na polu bitwy więc sprzyja to tym graczom którzy takiego wybiorą
jest kilka ciekawych map do wyboru ale nie popieram tych z miastami - sprawiają że część graczy zdobywa pewien teren i czeka na przeciwnika

Znowu mamy max 5 lekkiej - dobrze
max 1 art, też głos
brak limitu cav - słusznie moim zdaniem (ewentualnie ten wasz wymysł na ograniczenie lanc)
Zabicie generała wroga daje mi przewagę i większe szanse na zwycięstwo a to jest turniej a nie trening, wiadomo, że ja będę chciał zabić generała przeciwnika a on mojego i obaj będziemy go chronili czy to za górką, czy zostawiając przy nim jakieś jednostki. dlatego jestem przeciw ograniczania tego, chyba że tylko przez art - dlatego ja proponuję grać bez artylerii lub ewentualnie ograniczając się do zwykłych dział co jest jeszcze bardziej bez sensu niż zasada no art. Jeśli na polu bitwy znajdzie się artyleria to trzeba po prostu liczyć się z tym zagrożeniem i jeśli nam sprzątnie generała to niestety mamy pecha - znów jest za tym by zakazać arty.


Turniej o nagordę "Bicza z piasku"
Mapy: Piramidy, Syryjski grzbiet i Tabuk.
Zasady:
-max 3 jednostki artylerii (zabronione używanie nieruchomej artylerii)
-max 8 jednostek kawalerii
-max 3 jednostki Dżematów
-max 5 jednostek o zasięgu 100/125

-Środki pieniężne: duże
-Pogoda: sucho
-DLC za zgodą obu stron
-Turniej rozgrywany systemem pucharowym
-Mecz toczony na jednej mapie, z tą różnicą, że bitwa rostrzygająca odbywałaby się na Tabuku.

ładne konkretne zasady
Spam dżematów jest niestety niezbyt miłą taktyką - kto się z nią spotkał ten wie o co chodzi - w ten moim zdaniem niezbyt honorowy sposób nawet nobek może pokonać o wiele lepszego gracza ze zbalansowaną armią. Można przyzwolić na max 5 jednostek walczących wręcz (oczywiście pieszo)
Przy okazji max 5 100/125 - sprecyzujmy tą zasadę do max 5 lekkiej piechoty i sił potyczkowych ponieważ istnieje taka jednostka jak 10.huzarów (albo 15, wybaczcie jeśli pomyliłem ale każdy się orientuje o co chodzi)
Co do map możemy to jeszcze przedyskutować, czy robimy klimat pustynny (dobry na zimę :) ) czy losujemy z większego zakresu map a rozstrzygamy na trawce.



Podsumowując to podsumowanie można określić takie zasady:
-Fundusze: Duże
-Pogoda: Sucho
-DLC za zgodą obu stron
-max ? art/No art
-max 8 cav/brak limitu na cav
-max 4/6 lansjerów
-max 3/5 jednostek walczących wręcz (melee infantry)
-max 5 lekkiej piechoty i sił potyczkowych

Formuła zależna od ilości uczestników
Jakaś pula map z której byłaby wybierana jedna na rundę
Rozstrzygnięcie na Trawiastych Równinach
Możliwe ograniczenia co do zastosowania artylerii i rodzajów możliwych do wzięcia (pamiętajmy że tutaj art ma nieskończoność amunicji)

Pytanie do was, użytkownicy i potencjalni przyszli uczestnicy turnieju - czy mniej więcej takie zasady wam pasują?
Jeśli tak (milczenie oznacza zgodę) to myślę, że dopracujemy te zasady w gronie szachistów i jeszcze w tym roku zagramy ten turniej(może październik?).

Barturus
03-08-2012, 18:16
Co do map: mam nadzieję, że pola bitew typu Waterloo, Austerlitz, itp będą zakazane ze względu na przewagę związaną z ukształtowaniem powierzchni.
Co do piechoty walczącej wręcz: maksymalnie 3 jednostki. Era Napoleona to proch, a nie broń biała.
Co do limitu na kawalerię: limit ośmiu jednostek. Grałem wieloma składami i uważam, że osiem jednostek kawalerii jest granicą, między cywilizowanym składem, a zwykłym, chamskim spamem.

Markus
09-08-2012, 19:58
Do Wielki Mistrz Malborka .
Określasz zasady bitewne a nie masz określone zasady ogólne pogadaj z starszymi szachistami to ci wytłumaczą co i dlaczego stosuje sie eliminacje nacji w turnieju ,zasady kolejności wyboru nacji ,nie wybieranie tej samej nacji wybranej przez przeciwnika itp.
to sa podstawy których zabrakło w ostatnim turnieju może komuś to bez różnicy ale dla mnie granie trzema francjami w 2v2 jest totalnym bezsensem .
Bardzo cie prosze nie zrób nastepnego turnieju w napku do którego bedą aż takie obiekcje skorzystaj z starych sprawdzonych wzorców i rady starych szachistów .
A w tedy jest szansa że ten turniej nie bedzie kolejnym jednoklanowym.

Wielki Mistrz Malborka
09-08-2012, 20:25
To był po prostu turniej bez jakichkolwiek większych ograniczeń, zastanawiałem się nad zasadą eliminacji frakcji ale doszedłem do wniosku, że nie ma sensu was ograniczać, jak pisałem następny turniej będzie dokładnym przeciwieństwem tego tutaj gdzie była wolność i tylko 3 zasady + fair play. Chcieliście skomplikowanych zasad to macie, takie rzeczy które napisałeś zawrze się w regulaminie. Dziękuję również za ciepłe słowa. Temat zamykam bo istnieje on już u szachistów, w naszym gronie dopracujemy zasady i ogłosimy je na kilka tygodni przez rozpoczęciem turnieju.