PDA

Zobacz pełną wersję : 1000 Pytań Mizutsu ^^



Mizutsu
05-08-2012, 10:06
Mam pytanie. Niedawno zacząłem grać w Medieval II. Bardzo mnie wciągnęło i już trochę zaszedłem, poczytałem kilka poradników które mówią, żebym małżeństwa wykorzystywał do sojuszy i tym podobnych, lecz jak mogę się dowiedzieć, z jakiej frakcji pochodzi szlachcic, szlachcianka który/a chce ślubu?

A i tak przy okazji, czy jest opcja swobodnej gry, bez żadnych celów? Jeżeli jest to w jakich latach? Do którego roku toczy się gra?

Arrim
05-08-2012, 15:19
1. Każda dorosła kobieta z twojego rodu pojawia się w jakimś mieście, najczęściej stolicy, jako księżniczka. To taki dyplomata, tyle że nie możesz nią przekupywać armii i osad. Jak wyjdziesz nią ze swojego miasta możesz najechać myszką na widoczne osady i sprawdzić, czy jest jakiś nieżonaty generał (członek rodziny). Możesz to zrobić także na osadach innych frakcji. Jak już znajdziesz takiego generała, to kliknij na osadę (lub na niego samego, jeśli jest na mapie) w której siedzi prawym przyciskiem. Oczywiście musisz mieć zaznaczoną przed tym księżniczkę. Pojawi się ikonka z szansą na zamążpójście (tak jak przy próbie zabójstwa) Jeśli ci się uda, automatycznie masz sojusz z tą frakcją, z której pochodzi generał. Pamiętaj, że dobrze jest "przeszkolić" księżniczkę (w taki sam sposób jak dyplomatę).
P.S.: Kiedy pojawi się księżniczka, nie będziesz miał żadnego komunikatu o tym. I pamiętaj, że propozycja "Odpowiedni kandydat" dotyczy właśnie księżniczek. Jeśli zaakceptujesz, to zniknie z mapy kampanii. I nie ma co się spieszyć z hajtaniem. Spokojnie możesz sobie szukać wymarzonego księcia nawet na drugim końcu mapy. Pod warunkiem, że zrobisz to przed jej 30. Bo mniej więcej w tym wieku jest już nieprzydatna i znika z mapy.

2. Wcale nie musisz przestrzegać celu kampanii. Ja np. grając Hiszpanią, za cel wybrałem sobie zdobycie całego Półwyspu Iberyjskiego, Płn-Zach Afryki i Nowego Świata. Jak skończy ci się "limit" tur, to olej to. Możesz spokojnie grać dalej. Po prostu wyświetli ci się komunikat czy chcesz grać dalej czy nie. Żadnych kar i tym podobnych nie ponosisz za niespełnienie celu kampanii. Jak ci się podoba, graj sobie do XXI w. :P.

Mizutsu
05-08-2012, 15:31
1. A w jaki sposób się szkoli dyplomatę (tak wiem, popisałem się wiedzą xD).
2. O to mi się podoba dzięki wielkie za info :D. Ale już po limicie tur do kampanii nie pojawiają się żadne informacje ani nowinki historyczne, albo np innowacje technologiczne?
I tak żeby nie robić nowych tematów to jeszcze jedno pytanie: Jest już 1340 rok, mam tych wszystkich rycerzy fedualnych i wszystkie związane z nimi budynki ale nie wiem która z tych jednostek jest lepszą wersją włóczników? Bo nie wiem kogo posyłać przeciw jeździe kogo na wojska itd :/

Arrim
05-08-2012, 15:46
1. Dyplomata zdobywa doświadczenie poprzez udane misje dyplomatyczne. Np. jeśli wyślesz go do innego państwa z propozycją sojuszu i zostanie ona zaakceptowana, to dyplomata zdobędzie więcej ikonek doświadczenia.
2. Po limicie tur wszystko jest takie, jakie było. To oznacza, że możesz bez problemu grać dalej. Wszelkie wydarzenia, nowinki itp. pojawiają się tak jak zwykle.
3. W okienku rekrutacji masz jednostki. Po kliknięciu na jedną z nich prawym przyciskiem wyświetlają się statystyki. Możesz sobie porównać i samemu ocenić, którzy włócznicy są lepsi.

Mizutsu
05-08-2012, 15:49
1. Dziwne, mój zawsze miał 2 ikonki nie ważne ile traktatów podpisał.
2. To mi się niezmiernie podoba :D.
3. Tylko jest problem, może idiotyczny ja po prostu mam z tym problem, że nie potrafię odróżnić ciężkiej piechoty od lekkiej, włóczników i wszystkich podobnych. Bo z łucznikami i konnicą dzięki Bogu jeszcze sobie radzę :D

Arrim
05-08-2012, 16:12
1. Jeśli to nie pomaga, możesz też przekupywać armie buntowników. To też daje więcej ikonek. Moim dyplomatą obszedłem całą mapę (handlowałem mapami) i jak wrócił, miał maksymalną ilość ikonek. Po prostu trzeba posyłać regularnie dyplomatę na jakieś misje, to w końcu sobie wyrobi doświadczenie.
3. Poczytaj o wszystkich jednostkach, to jako tako będziesz rozróżniał. W szczegółowych informacjach masz jeszcze powiększone zdjęcie jednostki i widać jaką zbroję nosi i czym się posługuje.

Mizutsu
05-08-2012, 16:15
1.Dzięki wielkie.
3. A czy jeszcze jakieś jednostki poza włocznikami i pikinierami są skuteczne na jazdę?
4. Wiem wiem, zamęczam, czy jest możliwość posiadania gildii w zamku?

Arrim
05-08-2012, 16:42
3. Jeśli chodzi o szarżę jazdy, to najlepsze są wymienione przez ciebie typy jednostek. Jeszcze dobrze opancerzeni topornicy całkiem nieźle sobie radzą z szarżą, ale nie obejdzie się bez strat w liczebności (ale i tak to kawaleria ponosi o wiele większe straty). W normalnym kontakcie z konnicą świetnie sobie daje radę również ciężkozbrojna piechota.
4. Tak. Możesz mieć np. Gildię Mieczników, dzięki której jest dostępne ulepszenie broni.

Mizutsu
05-08-2012, 16:48
3. Gram Anglią i najlepsi włócznicy ew pikinierzy to włócznicy brańcy. U żadnych innych żołnierzy nie widzę premii do walki z konnicą.
4. Dzięki :)

seba225
05-08-2012, 17:08
a pancerna straż?

Mizutsu
05-08-2012, 17:11
Nie mam takiej jednostki, w razie wątpliwości wszystkie jednostki rekrutuje w zamkach.

seba225
05-08-2012, 17:17
No to rozbuduj zamek ;D, pancerną straż można w zamku i mieście ( chyba) jest to najlepsza jednostka włócznicza Anglii.

Mizutsu
05-08-2012, 17:29
Cytadela ;)
A i czy później są jednostki z bronią palną osobistą?

seba225
05-08-2012, 17:31
osobistą?

Mizutsu
05-08-2012, 17:32
Nie mogę się wysłowić. Mam na myśli np oddziały z karabinami jednostrzałowymi.
No i co z tymi włócznikami, mam cytadelę i nie mogę ich rekrutować.

Lwie Serce
05-08-2012, 17:39
Po wynalezieniu prochu będą arkebuzerzy i ręczni strzelcy. Pojawią się też nowe budynki.

seba225
05-08-2012, 17:40
koszary najwyższego stopnia musisz mieć.

Mizutsu
05-08-2012, 17:44
Proch jako taki już jest, armaty również :D.
@seba a po ulepszeniu fortecy w cytadelę ile razy można ulepszyć koszary raz czy dwa?
A można teraz kupić dodatek Kingdoms w sklepach? Za ile średnio?

Lwie Serce
05-08-2012, 17:59
Ja kupiłem jakieś pół roku temu za 20zł Kingdoms. Podobno za 25 jest M2 + Kingdoms.
Jakby co w oknie wyboru budowli jest opcja gdzie się sprawdza wszystkie budynki i ich ulepszenia z opisami.

Samick
05-08-2012, 18:25
CD Projekt obciął ceny dla swoich produktów, czyli także Kingdomsów. Wejdź na ich stronę, lub poszukaj newsa na portalu, by poczytać szczegóły.

Mizutsu
05-08-2012, 18:25
Dzięki. Właśnie wiem mam cytadelę i w żadnym budynku po ulepszeniu nie będę posiadał pancernej straży :/

seba225
05-08-2012, 18:41
Dziwnie, to w mieście pewnie można.

Mizutsu
05-08-2012, 19:02
Sprawdziłem w przeglądzie budynków miejskich i zamkowych, żaden z poziomów koszar nie rekrutuje pancernej straży. Kto więc jest najlepszym włócznikiem angielskim?
Czy spieszni rycerze angielscy są dobrzy przeciwko jeździe? W ich opisie nie widnieje żadna premia przeciw konnicy. Czy różnią się opancerzeni miecznicy od spiesznych rycerzów feudalnych?

Lwie Serce
05-08-2012, 19:08
Spieszeni rycerze angielscy premii nie mają ale mają halabardy. Dlatego są nieźli ale większość z nich zginie. Miecz obosieczny, duże straty zadają i duże ponoszą.
Miecznicy mają cięższe zbroje.

Mizutsu
05-08-2012, 19:32
Więc najlepszą jednostką angielską przeciw konnicy są włócznicy brańscy?

Arrim
05-08-2012, 20:36
Niestety Anglia nie posiada Pancernej Straży. Przeszedłem kilka razy kampanię tą frakcją i nigdy się z taką jednostką nie spotkałem. Być może jest dostępna tylko we własnych bitwach.
Ja przeciw konnicy używam zawsze spieszonych rycerzy angielskich. Cudów nie robią, ale w miarę trzymają poziom przy starciach z jazdą. Zaś najlepsi włócznicy to ciężkozbrojni billmeni, choć mogę się mylić (dawno nie grałem).

Mizutsu
05-08-2012, 20:45
Uu zasmuciły mnie te wieści. Z tego co pamiętam billmeni to ciężka piechota, nie sądzę aby przydomek ciężkozbrojnych coś zmienił?

Arrim
05-08-2012, 20:54
Ciężkozbrojni billmeni w odróżnieniu od zwykłych mają lepsze opancerzenie i są bardziej wytrzymalsi w starciu z kawalerią. W sumie nie są to włócznicy, bo walczą partyzanami, ale powinni mieć premię do walki z jazdą. Anglia nie posiada dobrych włóczników i to jest jej jedyny zauważalny minus.

Mizutsu
05-08-2012, 22:32
Dobrze dziękuję. A czy arkebuzerzy będą na tyle skuteczni żeby zakłócić przebieg szarży?
A i jeszcze gdy zniszczyłem Anglią Szkocję nadal nie mogę nią grać w kampanii, czemu? :/

seba225
05-08-2012, 22:37
Wejdź w folder z medievalem/data/word/campaign/imperial campaign/descr_strat i tam przenieś wszystkie państwa oprócz Mongołów tatatów i Azteków do playable.. Będzie miał wszystkie możliwe do zagrania frakcje.

Mizutsu
05-08-2012, 22:52
Wiem, że taki sposób istnieje ale mnie interesuje odblokowanie ich poprzez podbicie, jednak po podbiciu Szkocji nadal nie mogę nią zagrać. Czy nie ma innego wyjścia tylko edycja plików?
EDIT: Niestety ciężkozbrojni billmeni nie posiadają premii przeciw konnicy.
Jak poprosić sojusznika o pomoc?

Samick
06-08-2012, 00:02
A czy arkebuzerzy będą na tyle skuteczni żeby zakłócić przebieg szarży?

W przypadku piechoty - tak. Kawalerii - trzeba mieć wiele szczęścia.


A i jeszcze gdy zniszczyłem Anglią Szkocję nadal nie mogę nią grać w kampanii, czemu? :/

Musisz skończyć kampanie.


EDIT: Niestety ciężkozbrojni billmeni nie posiadają premii przeciw konnicy.

Osobiście wolałbym mieć oddział billmenów niż jakiś słabych włóczników z premią przeciw kawalerii. :)


Jak poprosić sojusznika o pomoc?

Jak sam się nie włączy do wojny, to pozostaje tylko podnoszenie relacji z nim. Ostatni sposób to wciągnięcie siłą go do wojny, czyli bitwa lądowa lub morska, w której mogą wziąć udział jego oddziały. Ciężko taki efekt wywołać, ale sojusznik nie ucieka przed bitwą.

Mizutsu
06-08-2012, 07:16
Czy kampania musi zostać ukończona z wynikiem pozytywnym?
Czyli jeśli zlikwiduję jakąś frakcję już po czasie wyznaczonym na cele kampanii, nie zostanie ona odblokowana?
Czyli kogo lepiej wystawić przeciw jeździe? Spiesznych rycerzy angielskich czy może opancerzonych billmenów?

Lwie Serce
06-08-2012, 10:30
Czyli kogo lepiej wystawić przeciw jeździe? Spiesznych rycerzy angielskich czy może opancerzonych billmenów?
Rycerze angielscy są lepsi ale nie warto ich marnować. A tak w ogóle to jak grałem Anglią przeciw kawalerii darowałem sobie piechotę. Wystawić własnych konnych niech się biją potem podjechać od tyłu czymś innym.

Arrim
06-08-2012, 11:44
A i jeszcze gdy zniszczyłem Anglią Szkocję nadal nie mogę nią grać w kampanii, czemu? :/


Musisz skończyć kampanie.


Czy kampania musi zostać ukończona z wynikiem pozytywnym?

Trochę mnie to dziwi, że nie możesz grać frakcją, którą zniszczyłeś. U mnie np. po zniszczeniu Polski Ces. Niemieckim mogłem normalnie zacząć nową kampanię Polską. I wcale nie musiałem ukończyć kampanii. Ale odpowiadając na pytanie, to tak. Musisz ukończyć kampanię (zaliczyć jej cele) i wtedy poza Szkocją będziesz miał dostępne wszystkie grywalne frakcje w grze.


Czyli jeśli zlikwiduję jakąś frakcję już po czasie wyznaczonym na cele kampanii, nie zostanie ona odblokowana?
Jak napisałem już wyżej, powinna zostać odblokowana, ale jeśli u Ciebie nic to nie daje, to nie wiem. Może zależy to od wersji Medievala? Zawsze grałem na 1.3 (najnowszym patchu), więc nie wiem czy to coś zmienia.


Czyli kogo lepiej wystawić przeciw jeździe? Spiesznych rycerzy angielskich czy może opancerzonych billmenów?
Szczerze mówiąc zarówno billmeni jak i spieszeni rycerze angielscy są mało wytrzymali w starciu z jazdą. A rycerze zadadzą większe straty, ponadto są skuteczni także w walce z piechotą. Ale żebyś nie miał żadnych wątpliwości, stwórz własną bitwę. Najpierw jedną, a potem drugą, z udziałem tych jednostek i jazdy. Sprawdź sobie która lepiej się spisze.

Grost
08-08-2012, 07:46
Anglia nie ma pancernej straży, ręcznych strzelców też nie ma. Z włócznikami w Anglii jest problem, za to mają świetną ciężką piechotę i łuczników i na nich się opiera armię. Łucznicy mogą postawić paliki przed bitwą więc sposób na jazdę przeciwnika jest i nie trzeba na siłę włóczników. Poza tym miecznicy świetnie sobie radzą z jadą przeciwnika, a na szarżę ... cóż deszcz strzał powinien ostudzić nieco zapał konnicy i da się wytrzymać ciężką piechotą.
Przy okazji polecam chińską stronę http://totalwar.honga.net/#medieval2_m2tw (jest w języku angielskim również). Jak zaczynałem przygodę z Medievalem jakieś rok temu to znalazłem i korzystam do dziś. (Gdzieś na tym forum już widziałem do niej link).

A co do pytanie 2 o technologie i wydarzenia po upływie limitu tur: w moją pierwszą grę (Hiszpanią) grałem bodajże do XVIIIw. by poznać za pierwszym zamachem jak najwięcej z gry.
Nie spodziewaj się nowoczesnej technologii. Medieval to średniowiecze, czyli jak nawet jak będziesz grał do XXI to czołgów ci nie wymyślą tylko się będą mieczami i toporkami napierdzielać.
W ogóle nowe technologie, odkrycia, wydarzenia historyczne nie wyskakują - co zrozumiałe. Są tylko wydarzenia losowe typu zaraza lokalnie, powódź, burza.

Lwie Serce
08-08-2012, 11:07
Poza tym miecznicy świetnie sobie radzą z jadą przeciwnika, a na szarżę ... cóż deszcz strzał powinien ostudzić nieco zapał konnicy i da się wytrzymać ciężką piechotą.

Nie radzę, ogromne straty się ponosi. Tym bardziej że opancerzeni miecznicy są jednostką bardzo wartościową i lepiej nie tracić ich na szarży. Nawet 10 konnych rycerzy jest w stanie zadać ogromne straty każdej formacji mieczników.

Mizutsu
16-08-2012, 18:31
A czy Anglia ma konnych łuczników? xD

Lwie Serce
16-08-2012, 18:51
Nie. Wszystkie jednostki dostępne dla frakcji są tutaj.
http://www.totalwar.honga.net/unit.php? ... an_Knights (http://www.totalwar.honga.net/unit.php?v=m2tw&f=slave&d=Serbian_Knights)

David67
16-08-2012, 18:54
Wejdź w własną bitwę i sobie zobacz ;) . Ale wydaje mi się, że nie.
E: Już widzę, że zostałem uprzedzony :D

Mizutsu
17-08-2012, 08:04
Ok, kolejne pytanie, gdzie mogę znaleźć papieża, by go zabić?

Lwie Serce
17-08-2012, 09:09
Zazwyczaj w Rzymie chyba że ruszył tyłek na wojne ale rzadko.

Burn.
17-08-2012, 09:09
Papież najczęściej jest w Rzymie lub lata gdzieś niedaleko. Ja nawet raz spotkałem go na Sardynii :)

Lwie Serce
17-08-2012, 09:11
Bo czasem sam wymierza sprawiedliwość niewiernym :D

Mizutsu
17-08-2012, 11:21
No cóż, trzeba znaleźć i zabić.. Kolejny problem... W 3 miastach mam przyrost ludności na -, jak to zmienić?

Arrim
17-08-2012, 13:24
Zmniejsz podatki, rozbuduj rolnictwo. Karczmy chyba też dają jakiś przyrost ludności.

Mizutsu
17-08-2012, 17:09
Czy opłaca się budować strażnicę albo fort? I czy da się je usunąć.

Lwie Serce
17-08-2012, 17:13
Strażnica przydaje się do obserwowania sąsiednich prowincji. Nie da się jej usunąć. A fort opłaca się jak Twoja armia nie może się ruszać a jesteś pewny że wróg Cię zaatakuje mając przewagę liczebną. Palisada robi swoje. Po kilku turach jak wszyscy żołnierze go opuszczą znika sam. Inaczej jest w brytyjskiej kampanii Kingdoms. Tam forty są na stałe.

Mizutsu
18-08-2012, 16:25
Znowuu... Odblokowałem wszsytkie frakcje poza aztekami, mongołami i tymurydami w plikach gry, usunąłem linijkę odpowiedzialną za pokazywanie tur zamiast roku ale to nie podziałało czemu? Czy te frakcje przenosząc do playable mam usunąć z unlockable?

Asuryan
18-08-2012, 18:21
Tak, masz przenieść, a nie skopiować. Inaczej mówiąc masz wyciąć z unlockable i wkleić do playable.

Mizutsu
18-08-2012, 21:32
A czy oznaczyć "Tylko do odczytu"?

David67
18-08-2012, 22:21
Chyba nie trzeba ;)

Mizutsu
19-08-2012, 08:34
Ok, dzięki, działa :D. A no i w końcu czy da się grać Państwem Papieskim?
A i czy zmiana tego, że tura trwa 2 lata wpłynie jakoś na starzenie się postaci? Albo na występowanie historycznych wydarzeń, jak wynalezienie prochu?

EDIT: Jakie jednostki polecacie do obrony zamku, gdy przeciwnik posiada już bombardy itd.

Mizutsu
19-08-2012, 18:05
Jak zrobić turniej rycerski?

ProNoob
19-08-2012, 18:07
Na podstawowej wersji chyba nie da się tego zrobić o ile się nie mylę.

Mizutsu
19-08-2012, 18:12
Zaintrygowało mnie to ponieważ gdy szpiegowałem cesarskiego generała w jego cechach wyskoczyło uczestnik turnieju. A w Kingdoms się da?

Kolejne pytanie tym razem bardziej o dodatek. Czy gdy mam wersje pudełkową Medka to mogę kupić Kingdoms na steam? Czy wynikną z tego jakieś problemy?

Asuryan
19-08-2012, 21:49
1. Nie. To tylko cecha. Posiedź generałem w zamku w którym masz wybudowane pole turniejowe - jest szansa że taką cechę załapie.

2. Dodatek w wersji steam wymaga podstawki w tej samej wersji - "Notice: Requires the Steam version of Medieval II: Total War to purchase."

Mizutsu
19-08-2012, 22:16
A to pech... A no i w końcu czy da się grać Państwem Papieskim?
Czy zmiana tego, że tura trwa 2 lata wpłynie jakoś na starzenie się postaci? Albo na występowanie historycznych wydarzeń, jak wynalezienie prochu?
Jakie są zalety posiadania wasala? Czy mam nad nim jakąś władzę?

Asuryan
20-08-2012, 18:07
1. Teoretycznie to wszystko się da, lub prawie wszystko... Takimi Aztekami, Mongołami czy Timurydami także - w jakimś modzie. Samemu raczej takiego moda nie zrobisz, za dużo roboty z tym.

2. Tak i tak. Postać prawidłowo starzeje się w ustawieniu jedna tura = pół roku. Wydarzenia historyczne jednak będą czterokrotnie później (zamiast w 50 turze, to w 200, zgodnie z datą).

3. Niewielkie. Chyba połowa jego zarobków idzie na Twoje konto. Poza tym szczegółem takie same bonusy jakie są z posiadania przymierza. O jakiejkolwiek władzy nad wasalem możesz zapomnieć.

Mizutsu
21-08-2012, 11:15
Kolejna porcja:

Jaką strategię podboju obrać? Bardziej rozbudowywać miasta, większe przychody i tym podobne czy szybkie powiększanie granic?
Czy mogę jakoś zabezpieczyć kupca przed wykopaniem z interesu? Zawsze jak wysyłam go gdzieś to po 2 turach ginie z rąk innych.
Łucznicy z Sherwood, kolejny oddział dostępny tylko w Custom Battle?
Czy opłaca się rekrutować niektóre oddziały z metropolii? Czy są skuteczniejsze od zamkowych? Np Lekkozbrojni kopijnicy w porównaniu z lekką jazdą Angielską z początków gry?

Arrim
21-08-2012, 11:33
Kurdę, nie chciałbym nic mówić, jednak nie mógłbyś sam odkrywać odpowiedzi na pytania w czasie gry? :P Tak jest bardziej klimatycznie, kiedy samemu powoli odkrywa się wszelkie szczegóły rozgrywki.

1. Zależy od Ciebie i od poziomu trudności gry. Jeśli grasz na średnim albo łatwym to możesz pozwolić sobie na rozwój gospodarki, a dopiero później na ekspansję terytorialną. Grając na wyższym poziomie, wskazane jest aby szybko zdobyć jak najwięcej prowincji.
2. Możesz zdobyć nim doświadczenie eliminując innych słabszych kupców. Wtedy mało który kupiec zdoła wykopać Twojego. Możesz też wrzucić kupca do armii i komputer nie będzie w stanie choćby dotknąć kupca.
3. Po wybudowaniu gildii drwali możesz ich rekrutować. Ale ich oddział liczy zaledwie 30 ludzi, w dodatku nie noszą żadnego opancerzenia i trzeba ich nieustannie chronić przed jakimkolwiek atakiem. Moim zdaniem są nieprzydatni i lepiej zainwestować w ciężkozbrojnych przybocznych łuczników.
4. Porównaj sobie te jednostki, to będziesz wiedział. Niektóre się opłaca rekrutować, a niektóre nie. Najbardziej są przydatne jednostki Hiszpanii (z miast).

Mizutsu
21-08-2012, 12:19
Mógłbym, ba i tak zawsze będę miał swoje opinie ale chciałbym dowiedzieć się czym różni się mój tok myślenia od toku bardziej zaawansowanych graczy. :)

Jak najlepiej zapewnić sobie szybki oraz duży przypływ pieniędzy? Ponieważ słyszałem, że już po kilku turach można mieć taki dochód jaki starcza zarówno na rozwój miast utrzymywanie garnizonów oraz ekspansję. Czy to w ogóle możliwe?

karamba
21-08-2012, 12:43
2. Najlepiej zawierać prawa handlowe z innymi frakcjami, budowac rynki,porty,farmy,kopalnie itp.

Mizutsu
21-08-2012, 12:47
Dokładnie to co robię posiadając mizerne przychody :/

Lwie Serce
21-08-2012, 12:49
Na początku popodbijaj rebelianckie osady wokół Twego państwa, będą dostarczać dodatkowy spory dochód.

Arrim
21-08-2012, 12:54
Rabuj bogate i zaludnione miasta. Ja np. złupiłem Konstantynopol i kasa z tego wystarczyła mi na dalszą ekspansję i rozwój wszystkich miast (zamki sobie darowałem). Wcześniej, przed zdobyciem Konstantynopolu, w ogóle nie rozwijałem miast. W miarę możliwości (jeśli starczyło na to funduszy), budowałem jedynie ratusze i strażnice miejskie oraz, rzecz jasna, mury miasta. Najlepiej już od samego początku kampanii zebrać w kilka grup wszelkie oddziały z osad (pozostawiając małe garnizony) i postawić na szybką ekspansję, która pozwoli na rozwój gospodarki, a co za tym idzie na utrzymanie dużej ilości wojska i dalsze podboje.

Mizutsu
21-08-2012, 13:20
Obawiam się, że na tym etapie gry już nie ma żadnych rebelianckich osad. Ok dzięki Arrim na przyszłość zapamiętam ;)

Czy ktoś z was używa machin podczas oblężenia ale w DEFENSYWIE?
Czy w trybie HOT-SEAT zmienia się coś szczególnego?

Asuryan
21-08-2012, 19:10
Może zmień tytuł tematu na bardziej adekwatny - na przykład "1000 pytań Mizutsu" :mrgreen:

Łuczników Sherwood można rekrutować po wybudowaniu gildii drwali.

Lwie Serce
21-08-2012, 19:20
W defensywie można trebuszami strzelać zza murów ale trzeba dobrze je ustawić.

Mizutsu
21-08-2012, 19:43
Zmienione :D

Przy okazji dziękuję wszystkim, którzy udzielali się w tym temacie i dali pożyteczną radę. :)
A dostanę jeszcze odpowiedź w sprawie Hot - seat?

Arrim
21-08-2012, 20:15
Przede wszystkim bitwy z żywym przeciwnikiem (np. z Twoim kotem lub psem) możesz rozgrywać tylko automatycznie, przez co musisz założyć inną strategię działania. A poza tym chyba niczym szczególnym się nie różni. Przy tworzeniu kampanii hot-seat po ustawieniach możesz się domyślić co i jak, czyli np. możesz wyłączyć konsolę kodów. No i z tego co pamiętam, po wejściu w główne menu twojej frakcji u góry okienka masz jej nazwę. Możesz ją zmieniać do woli i nazwać Polskę Rzeczpospolitą Obojga Narodów. To samo można robić z miastami/zamkami, których nazwy są widoczne w menu osady. Dodam, że można to robić także w kampanii dla jednego gracza (ale dotyczy to tylko osad). Poza powyższym nie przychodzi mi nic innego do głowy. Tak po prawdzie nie grałem za wiele w kampanię hot-seat, więc możliwe, że coś przeoczyłem.