Zobacz pełną wersję : Submod muzyczny ver 6.0 zgodny z BC 7.0 z bugfixerem
Kilka razy już to dodawałem lata temu i działało, ostatnio grałem kampanię i wszystko było a teraz jak dodałem następne to poszło w cholerę wszystko. Zawsze jak dopisuję następne utwory to jest problem tak jakby trzeba było wszystko za 1 razem dodać i już nie ruszać.
Nie ma filozofii, wrzucam mp3 do folderu z muzyką a w pliku tekstowym w odpowiednich linijkach tylko dopisuję nazwy tych utworów i to na tyle. Oczywiście bez spacji i z .mp3 na końcu i tak dalej. Po dodaniu nowych utworów kasuję te pliki voice sfx itd + map.rwm wchodzę do gry i w menu mam nagle inną muzykę + nowa nie działa.
Wyślij mi plik descr_sounds_music.txt
Mam pytanie, jak zrobić by mod używał standardowej muzyki M2TW? Podstawiając vanilla music.dat i .idx oraz podmieniając descr_sounds_music.txt na oryginalny, udostępniony przez CA (wygląda tak http://pastebin.com/1auUcMaR ) działa mi muzyka jedynie w bitwach, zaś w menu i na mapie głównej jest cisza (nie licząc efektów dźwiękowych). Nie jestem expertem modowania M2TW, kierowałem się tylko logiką więc może coś mi umknęło albo jeszcze jakiś plik wymaga podstawienia ?
Spróbuj skasować pliki music.dat i .idx i events też.
Dzięki, skasowałem pliki events i pomogło, zauważyłem właśnie, że w złym threadzie napisałem ale chyba byłem już mało przytomny. W każdym razie jeszcze raz dzięki za pomoc i za stworzenie oraz tłumaczenie megasubmoda.
Obie sprawy (megasubmod i tłumaczenie) to praca wielu ludzi, nie tylko moja :)
Zrobiłem reinstall gry i stainless steela. Chcę teraz zrobić sobie oddzielną muzykę dla każdej frakcji z osobna, jest jakiś poradnik na twc. Jest jednak pewien problem. W M2TW można przypisać muzykę tylko do regionów? Chodzi mi o to, że nawet gdy zrobimy muzykę dla każdej frakcji z osobna, to jest to muzyka na regiony tej frakcji a nie na samą frakcję. Czyli np. dodając muzykę tylko dla Polski, to będzie ona lecieć tylko na terenach Polski a gdy będziemy walczyć na wschód czy na terenach cesarstwa to będzie lecieć muzyka z tamtych regionów. Trochę do bani, popsuło mi to całe plany bo walcząc Polską nawet u arabów chcę mieć muzykę polską. Da się to jakoś zrobić, aby muzyka leciała dla frakcji na wszystkich prowincjach na całej mapie świata? I z osobna pod każdą frakcję tak ustawić czy jest to niemożliwe?
Muza jest powiązana z tą frakcją, którą gramy, obojętnie czy znajdujemy się na jej terenach startowych czy innych. Natomiast nie wiem czy można zrobić aż tyle rodzajów muzy co frakcji, bo pewnie jest jakieś ograniczenie.
Wow to ładnie się znoobiłem, chyba za długo nie grałem ;P Ale to dobra wiadomość. Mam taki poradnik: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?393911-Faction-Specific-Music jak widać można pod osobne, pojedyncze frakcje zrobić własną muzykę. Ja chciałbym np. dla Polski dać kilka typowo polskich utworów zaś np. dla Norwegii i Danii coś z bardziej wikingowych itd. Problem w tym, że gościowi powysiadały linki do zdjęć w tym poradniku i niestety w kilku punktach nie jestem w stanie tego złożyć w całość. Może gdybyś miał czas i chęci lub ktoś inny, to byś zrobił polską wersję tutaj na forum o ile da radę to zrozumieć bez zdjęć?
Tłumaczyć mi się nie chce, w sumie nic nowego w porównaniu do tego mojego uproszczonego poradnika nie ma, poza tym, że dowiedziałem się, że ustawienie nazw regionów w pliku descr_sounds_music_types.txt powoduje, że w bitwach jednak jest grana muza nie z frakcji którą gramy a taka, która jest przypisana do danego regionu :)
No właśnie no to jak z tym jest? Da się ustawić dla każdej frakcji osobno muzykę, ale żeby grała na całej mapie? Bo Twój poradnik nie jest dla każdej frakcji z osoba a poradnik tego gościa jest chyba na regiony?
Da się, w moim poradniku masz podział na regiony w tamtym na frakcje, wybór należy do Ciebie jak chcesz mieć :) U mnie po prostu do danego rodzaju muzy jest przypisanych kilka frakcji, tam jedna.
Be6he6mo6th
17-01-2016, 16:02
Witam, link nie aktywny, jak pobrać submod muzyczny?
Jest w megasubmodzie.
Nie chce instalowac całego megasubmoda bo chcę pierwszy raz zagrać w oryginalnego moda od włochów ale submod muzyczny by mi sie przydał. Sciągnałem megasubmoda tak jak napisałeś ale nie wiem które pliki powinienem przerzucic w odpowiednie miejsce oprocz folderu sounds? Bo w instalce samego soundmoda zainstalowac sie nieda ?
Mówimy o Bellum 7? Jeśli tak to "zainstaluj" megasubmoda 2 do jakiegoś katalogu innego niż w grze (np. c:\1). Potem usuń całą zawartość katalogu sounds w Bellum 7 (katalogi i pliki) i wrzuć tam zawartość katalogu sounds z megasubmoda. Potem skopiuj do katalogu data w Bellum 7 zawartość tego pliku, wszystkie pliki nadpisując.
http://przeklej.org/file/rdo31W/muza.zip
dzieki wielkie, wlasnie o to mi chodzilo :) zbaczajac z tematu mam 1 pytanko, dojrzewajacy czlonek rodu panujacego ma w cechach "brak edukacji" czy cos takiego i opis ze mam go wyslac do stolicy lub zamku zeby sie czegos nauczyl wiec wyslalem go do zamku ale zdaje sie ze niczego tam sie nie nauczyl po kilku turach ? mozesz mi jakos wyjasnic ten proces?:D
WojciechF1F
21-03-2016, 20:58
Witam. To jak jest z tymi ograniczeniami ilości muzy na frakcję, region? Jaka jest optymalna ilość utworów na frakcję, czy region?
Wszystkie tęgie głowy twierdzą, że unlimited. Praktyka pokazuje, że to bujdy. Sam chciałbym poznać prawdę :)
WojciechF1F
22-03-2016, 17:20
Prawda jest taka, że nikt jej nie zna :D. W najbliższym czasie pokombinuję sobie, to sam się przekonam.
Link do pobrania kaput. Gdzie znajdę jeszcze, aby pobrać paczkę?
Obecnie jest zintegrowany z oboma megasubmodami, czyli megasubmodem do BC 6.3 jak i BC 7.0.
Potrzebne jest ponowne wstawienie linków.
A chcesz to wgrać na czyste BC 7? Bo najnowsza, dopracowana wersja submoda muzycznego jest zawarta w Megasubmodzie do BC 7. No chyba że wolisz grać na czystym BC 7 to wtedy bym wgrał, ale to muszę sprawdzić czy w ogóle mam jeszcze taką wersję do czystego BC 7 ;)
No ja tego nie rozumiem, znowu na czystą wersję gry zrobiłem i nie działa. Pierw mi się zresetowały wszystkie dźwięki i muzyka do oryginalnych z gry. Później nie miałem dźwięków postaci i interfejsu. Dałem grze odnowić pliki i jak usunąłem same music bez reszty to dźwięki postaci i interfejsu wskoczyły, ale muzyka jest dalej oryginalna w bitwach. Moja własna gra tylko w panelu przed bitwą i po bitwie jak jest wygrana/przegrana. A mobilize/tension i battle są domyślne z gry. Nie kumam tego. descr_sounds_music jest ok bo wszystko robiłem kopiuj wklej więc nie ma szans na literówkę. Map rwm też usuwałem i nic.
A pliki .dat i .idx z katalogu sounds wywaliłeś?
Oczywiście. Za każdym razem tak robiłem tak samo kilka lat temu.
A powiedz mi, bo usuwałem też te pliki z głównego katalogu gry a nie tylko z moda Stainless Steel. Nie powinno się w głównym usuwać?
Chociaż pierw i tak usuwałem tylko z moda i nie działało i dopiero później usunąłem w głównym.
Jak usunąłeś z głównego to nie masz muzy i się nie dziw, przecież w tamtych plikach własnie siedzi muza, a Ty ją wywaliłeś :) Trzeba usunąć tylko z moda.
Ja robię nieco innym sposobem czyli dodałem swój własny typ muzyki i przypisałem do niego jedną frakcję.
Po prostu chcę mieć np. tylko muzykę dla Polski a żeby inne frakcje, które też są z eastern_european jej nie miały. Nie chcę mieć tej samej muzyki dla całej grupy frakcji.
Ale problem jest właśnie taki, że swoją muzykę słyszę tylko na mapie kampanii i w panelu przed bitwą i po wygranej/przegranej/remisie.
Nie słyszę natomiast żadnej swojej muzyki na mapie bitewnej. Chyba, że usunę wszystkie wpisy regionów w pliku descr_sounds_music_types a zostawię tylko dla swojej frakcji. Ale wtedy wszystkie frakcje jakimś cudem mają tą muzykę, czyli grając Egiptem słyszę muzykę dla Polski. A jak wszystkim przypiszę wszystkie regiony to z kolei grając Polską słyszę muzykę Egiptu.
Ja nie wiem po co oni tam dali factions skoro nie da się tego zrobić osobno bo tylko na regiony jest. A jak wykasuję wszystkie regiony to leci domyślna.
W pliku descr_sounds_music_types.txt musisz mieć wypisane wszystkie music_type, pod nimi prawidłowo wypisane wszystkie regiony a pod regionami odpowiednie nazwy frakcji. Czyli najpierw music_type (aaa), potem regions (bbb), potem factions (ccc).
No napisałeś tak jak jest domyślnie w pliku. U mnie jest tak, teraz akurat usunąłem regiony.
2375
1. Zostawiając regiony pod każdym (czyli tak jak napisałeś), te regiony nadpisują frakcję i walcząc Polską w Norwegii leci ich muzyka a nie moja bo jestem na ich regionach.
2. Usuwając regiony zewsząd jak pokazane na zdjęciu, gra używa domyślnej muzyki czyli też lipa.
3. Zostawiając regiony tylko pod Polską a usuwając z innych leci elegancko moja muzyka tak jak chcę. Ale jeśli zagram inną frakcją niż Polska to u nich z kolei też leci ta dla Polski..
Ani tak ani siak, nie idzie tego zrobić :|
Ten plik odpowiada za muzę graną w bitwach, więc jak wywaliłeś nazwy regionów to nie będziesz miał muzy w bitwach.
W sumie nigdy nie zwracałem uwagi jaka muza gra w bitwach, być może jest tak, że grając Polską w Skandynawii leci muza przypisana do konkretnego regionu, niezależnie kim gramy. Choć wydaje mi się, że powinna grać muza danej frakcji, zaś ten plik ma znaczenie nie w kampanii a jedynie w pojedynczych/historycznych bitwach.
Tak on odpowiada za muzykę w bitwach, ale jak wywali się regiony to muzyka jest, tyle że domyślna bo gra bierze wtedy prawdopodobnie pierwszy z brzegu music_type z pliku descr_sounds_music.
I właśnie jest tak, że zawsze niezależnie kim gramy muzyka w bitwach leci w zależności od regionów a nie frakcji. I według Twojego sposobu i według tego co ja próbuję zrobić. A ja właśnie nie chcę aby ona leciała wg regionów tylko frakcji i nie wiem jak mam to zrobić.
Plik ma znaczenie w kampanii, ale w bitwach. On odpowiada za tension/mobilize i battle.
Wyślij mi wszystkie pliki z muzą jakie modyfikowałeś (oczywiścier poza mp3kami). Poza tym w pliku descr_sounds.txt na końcu, w linijce music_types_enum dodałeś "polska"? Log wywala jakieś błędy?
W logach nic nie mam. Napiszę jak to robiłem po kolei:
1. Zacząłem właśnie od dodania "polska" w pliku descr_sounds na dole.
2. Następnie world/maps/base w pliku descr_sounds_music_types dodałem swój music_type polska oraz factions poland. No i tutaj jak pisałem próbowałem zostawić wszystkie regiony, usunąć wszystkie lub dodać pod Polską wszystkie jakie są.
3. Na koniec w descr_sounds_music dodałem swój music_type polska i wszystkie piosenki z .mp3 jakie mają być grane.
4. Oczywiście powrzucałem mp3 do music i usunąłem pliki .idx .dat.
Załącznik przekroczył max rozmiar więc wrzuciłem tutaj: https://ufile.io/4r07i
Czyste BC7+bugfixer? Podaj jeszcze ścieżkę do plików mp3 jakie dodałeś.
EDIT: spróbuj pozamieniać polskie litery (ą,ć,ż,ń itp.) na te bez ogonków (zarówno w descr_sounds_music.txt jak i w plikach .mp3). Co robi w descr_sounds_music_types.txt kwarezm i teutonic_order? Masz tu przypisane poprawne nazwy frakcji? Ten plik jest zwalony. Czemu przy Polsce nie masz poprawnie przypisanych regionów? W descr_sounds_music.txt powinien być tylko jeden frontend.
Na razie mam tylko Stainless Steel dlatego takie frakcje są. Zamiana polskich liter nic nie da bo jak pisałem ta muzyka działa i leci w grze normalnie. Problem w tym, że albo leci tylko na regionach albo leci dla każdej frakcji w grze.
mp3 są w data/sounds/music
Regiony nawet jak wpiszę poprawnie to nie jest tak jak chcę, więc próbowałem je dodawać/usuwać i zobaczyć czy się uda ale nic z tego.
Nie wiem czy Ci umknęło co pisałem to napiszę jeszcze raz, zarówno wg twojego i mojego sposobu dodawanie muzyki działa tylko na regiony. Czyli walcząc Polską na terenach Norwegii zawsze będzie muzyka Norwegii a nie Polski. A ja chcę zrobić tak, żeby zawsze leciała muzyka tej frakcji którą aktualnie gramy niezależnie od regionów na których toczą się bitwy. I można to zrobić usuwając wszystkie regiony z pozostałych music_type i dodać wszystkie możliwe regiony tylko do Polski. Problem w tym, że jak chcemy zagrać Egiptem, Anglią czy czymkolwiek innym niż Polska, to dla nich też leci muzyka z Polski bo pod Polską daliśmy WSZYSTKIE regiony w grze. Wychodzi więc na to, że najlepiej byłoby usunąć wszystkie regiony i zostawić puste, ale oczywiście to też nie działa i gra puszcza wtedy jakąś domyślną muzykę lub pierwszą z listy music_type w pliku descr_sounds_music.
No to nie wiem, nie zwracałem na to nigdy uwagi i nawet nie wiem jak jest w moim submodzie muzycznym.
Wychodzi na to, że gra traktuje regiony wyżej od ustawień frakcji czyli regiony nadpisują frakcje i pewnie nie da się tego obejść bez jakiegoś głębszego grzebania w plikach gry. Jedynym takim prowizorycznym wyjściem jest dodanie wszystkich razem regionów tylko do naszej frakcji i podmiana pliku za każdym razem jak gramy inną frakcją.
Eutyches
31-03-2020, 20:23
Bellum Crucis 7.0 to świetny mod, jednak w kwestii akcentów, głosów i muzyki jest totalną klapą. Po wgraniu tego submoda nasze wrażenia słuchowe ulegną kompletnej odmianie :) Co dokładnie zawiera mój produkt?
1. Poprawiłem akcenty na mapie strategicznej i bitewnej. Wbrew temu co jest napisane w manualu: "Now all characters and all units, if summoned on the strategic map or on the tactical one, will reply with the right accent." Polska ma akcent angielski. To samo dotyczy Królestwa Węgier, Księstwa Włodzimiersko-Kijowskiego i Republiki Novogrodu. Nawet Szkoci i Połowcy mówili czystą angielszczyzną. Teraz wszystko jest prawidłowo zarówno na mapie strategicznej jak i w bitwach. Królestwo Polski ma akcent wschodnioeuropejski, Szkocja szkocki, Połowcy mongolski itd.;
2. Dodałem i poprawiłem głosy wielu jednostek w czasie bitew. Część jednostek milczała jak zaklęta w momencie jej wyboru (np. Szwedzcy konni kusznicy, Szwedzcy kusznicy, Pelekephoroi itd.);
3. Dodałem nową muzykę (zamiast 142 MB w 54 kawałkach jest 586 MB w 180). Dotychczas w grze były 4 kawałki lecące w kółko. Teraz jest po kilkadziesiąt. Oprócz tego nowa muza w menu i w czasie bitew.
historia wersji:
ver.6: submod muzyczny z 20 października 2014:
- wywalonych 30 najgorszych i najbardziej denerwujących kawałków;
- dodanych 39, m. in. Two Steps From Hell, z filmu Ogniem i Mieczem, utwór tytułowy z Gry o Tron, z gry Gothic 3;
- Gruzja dzieli teraz muzykę z Bizancjum (wcześniej Bizancjum było same), zaś Połowcy połączyli się z Mongołami oraz Bułgarami;
- nowa muza w menu (były 4 kawałki są 3, inne niż poprzednio);
- kilka innych drobnych zmian (dorzuciłem utwór na zakończenie gry - wygranie lub przegranie kampanii i pojawiający się po bitwie, ale już na mapie kampanii; dodałem głos księżniczce w akcencie mongolskim, bo milczała jak zaklęta; z loading screenów usunąłem jeden z kawałków, który pochodził z podstawki medka a dodałem fajny kawałek Vangelisa (który wcześniej był w kampanii); jako że teraz Polish Retainers to Polscy rycerze feudalni, to mówią w bitwie "Polish knights!" zamiast "heavy cavalry!", a ich spieszona wersja oraz spieszeni polscy rycerze "heavy infantry!" (tak jak ich odpowiednicy z innych części świata) zamiast "swordsmen!")
------------------------------------------------------------------------------
ver.5.1: submod muzyczny z 2 października 2014:
- poprawki dzięki którym wszystkie jednostki w bitwach powinny się odzywać, gdyż wiele milczało.
------------------------------------------------------------------------------
ver.5: submod muzyczny z 21 września 2014:
- dostosowanie poprzedniej wersji do BC 7.0.
------------------------------------------------------------------------------
ver.4: submod muzyczny z 17 marca 2013:
- poprawki dotyczące muzyki. dodano 6 plików z nowymi utworami oraz lepiej wykorzystano wiele poprzednich utworów na mapie oraz w bitwach dodając je różnym nacjom,
- poprawki dotyczące głosów. dodano głosy czterem rodzajom słoni.
------------------------------------------------------------------------------
ver.3: submod muzyczny z 31 grudnia 2012:
- poprawki dotyczące muzyki. usunięto 6 utworów z poprzedniej wersji submoda, dodano 42 (z 195 MB w 78 plikach zrobiono 371 MB w 114). Głównie są to utwory na mapie kampanii ale także dodano/pousuwano utwory w bitwach (podczas rozstawiania, uruchomienia bitwy oraz samej walki). Największe zmiany dotknęły Polskę (m.in. usunięto 15 utworów, dodano 10) i Królestwo Jerozolimy (które zostało muzycznie oddzielone od Bizancjum, dzięki czemu otrzymało najwięcej nowych utworów, głównie z filmu Królestwo Niebieskie). Dodano utwory Vangelisa z filmu Aleksander (do większości nacji), z wspomnianego Królestwa Niebieskiego (głównie dla Królestwa Jerozolimy) oraz z Bravehearta (głównie dla Szkotów). Dodano 1 utwór do loading screen (inny dla Arabów i Afryki oraz inny dla pozostałych nacji) oraz usunięto Arabom i Afryce utwory europejskie. Dodano dla skandynawów utwór z bitwy oraz po wygranej/przegranej bitwie z Viking Invasion. Baharodzica dla Księstwa Włodzimierskiego i Novogrodu a także Polska Bogurodzica oraz pieśń rycerzy Bolesława Krzywoustego przerzucone z mapy kampanii do bitew. Teraz usłyszymy jak nasi wojowie pięknie zagrzewają się do bitwy :). Dodano drugi utwór (był jeden) po zwycięskiej bitwie (kawałek z Medievala I).
------------------------------------------------------------------------------
ver.2: submod muzyczny z 2 grudnia 2012:
- dodano 195 MB muzyki w 78 plikach Dotychczas każda nacja na mapie kampanii miała po 4 utwory lecące w kółko. Teraz jest od 20 do trzydziestu kilku.
- nowa muza w menu i w czasie bitew Polska i Węgry to teraz "niezależne muzycznie" Państwa (a więc Polska ma np. Bogurodzicę, wcześniej wszystkie nacje wschodnioeuropejskie były w jednym worku), podobnie zostały oddzielone Gruzja i Połowcy od Bizancjum i Jerozolimy. Królestwo Norwegii ma muzykę nordycką (podobnie jak Dania), dotychczas miało północnoeuropejską.
------------------------------------------------------------------------------
ver.1: submod dźwiękowy z 30 sierpnia 2012:
- poprawione akcenty na mapie strategicznej i bitewnej. 9 nacji zamiast lokalnych akcentów miała angielskie, np. Polska, Szkoci czy Połowcy.
- dodane i poprawione głosy wielu jednostek w czasie bitew. Część jednostek milczała w momencie jej wyboru, część miała błędne głosy.
- poprawione błędne rodzaje głosów. Np. ciężka piechota mówiła jak lekka i odwrotnie.
- poprawione opisy kilku jednostek podczas bitew Np. Caballeros Lekka Jazda miała po najechaniu kursorem na kartę jednostki opis ciężkiej kawalerii, akcent również; milicja andaluzyjska (włócznicy) mieli opis lekkiej piechoty itp.
------------------------------------------------------------------------------
Opis instalacji:
1. Ściągamy submoda stąd: http://przeklej.org/file/zx8r23/muzyczny.ver.6.7z.
2. Rozpakowujemy plik programem 7zip.
3. Usuwamy całą zawartość katalogu sounds (...\mods\BellumCrucis7\data\sounds\).
4. Kopiujemy zawartość katalogu z submodem do ...\mods\BellumCrucis7\data\ wszystko nadpisując.
5. Usuwamy plik map.rwm z katalogów ...\mods\BellumCrucis7\data\world\maps\campaign\im perial_campaign\ i ...\mods\BellumCrucis7\data\world\maps\campaign\cu stom\Ufficiale\.
6. Jeśli masz lub miałeś już wersję 6, to aby działała Ci poprawnie z bugfixerem należy wgrać zawartość tego pliku: http://przeklej.org/file/cXAb7q/export.descr.unit.po.bugfixerze.7z (http://przeklej.org/file/cXAb7q/export.descr.unit.po.bugfixerze.7z) do data oraz usunąć 8 plików z katalogu sounds: oba events, oba music, oba sfx i oba voice.
7. Zabijamy, gwałcimy, podpalamy, plądrujemy ku chwale Królestwa! :)
Nowa kampania chyba nie jest wymagana, gdyż grałem na poprzednim submodzie Polską i po wgraniu nowej wersji mogłem grać dalej. Czy tak będzie u Was? Nie gwarantuję, poprzednie wersje submoda wymagały nowej kampanii, więc ciężko powiedzieć.
P.S. jak komuś robi się CTD podczas uruchamiania pojedynczych bitew (tych uruchamianych z menu dla jednego gracza) to niech pousuwa wszystkie pliki map.rwm ze wszystkich podkatalogów w \mods\BellumCrucis7\data\world\maps\. Nie wiem czy to coś da, ale mi na początku też nie działały, po czym jak tak zrobiłem to zaczęły, ale głowy nie dam, że to od tego :)
Uwaga: uruchomienie gry oraz kampanii potrwa dłużej.
Jak ktoś chce samemu dodawać muzę to opis jest tu: http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?6760-Submod-muzyczny-ver-6-0-zgodny-z-BC-7-0-z-bugfixerem&p=282250&viewfull=1#post282250 (http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?6760-Submod-muzyczny-ver-6-0-zgodny-z-BC-7-0-z-bugfixerem&p=282250&viewfull=1#post282250)
Można go dać jeszcze raz? Bo mi wyskakuje info, że plik usunięty?
Spróbuję z Bulata Steel przerzucić, ale tam jest muzy, ciekaw czy zatrybi, choć nie pogardzę Twoim wino submodem muzycznym :)
Najnowsza wersja submoda muzycznego jest zintegrowana z najnowszym megasubmodem, nie mam osobnej wersji samej muzy.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin©